• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Odd - Brann kvartfinale cupen

Started by Nixon, August 03, 2009, 21:24:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Det er blitt veldig lett å skylde tap på våre egne spillere. 2-0 kommer på den mest ufine måte mulig, og 2-0 vs. 1-0 til pause er selvfølgelig stor forskjell. Minner om at Brann hadde ca. like mange målsjanser som Odd i 1. Omgang.

Vi er på bortebane mot et av de beste hjemmelagene i Norge, og da er ikke det så halvgale. De får 3-0 på noe som ingen venter. Og så er det kaos resten av kampen...Det røde kortet som skulle vært gult, straffebommen, 4-1 greit, 5-1 skulle aldri vært godkjent. At Fagermo og Kovacs er to store klovner er bare trist.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Erlend

Det er jo bare uflaks som gjør forskjellen pÃ¥ 3-2 og mÃ¥ljaging og 4-1 og det totale tap.  Fortjent tap, men marginene gÃ¥r sÃ¥ til de grader imot, og i tillegg er det som vanlig inkonsekvent dømming til tusen.  

Klaus_Brann

Quote from: nero on August 08, 2009, 20:29:24 PM
Det blir helt latterlig å snakke om marginer og dommeravgjørelser etter denne kampen. Vi taper så fortjent, så fortjent.


Du har kanskje ikke fått med deg at mål preger kamper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hansakongen

Quote from: thesevs on August 08, 2009, 20:18:37 PM
Det er vel ingen som er uenig i tapet, men det er en del situasjoner i den kampen som vi er meget uenig i.


odd  vant fortjent men det er sÃ¥ mange omdiskuterte situasjoner her som trekker irritasjon til et høyere nivÃ¥ her inne pÃ¥ lenge. Legger nÃ¥ merke til det litt pÃ¥ ordbruken her inne mer fri flyt letter hvert som situasjonen dukket opp mange ganger hele tiden..

Men likte steinar nilsen sitt settning på tv2 dommeren hører bare på musikk på sambandet det er dagens. var mange som lo godt ut av den her jeg sitter...

Markmus

1) Hvorfor forlater Kovacs banen uten benbrudd? Er det virkelig ingen spillere på Brann som kan ta ansvar på vegne av hele fotball-Norge? Bakke kunne for en gangs skyld tofotstakle og brekke bein med god samvittighet, men så takler han jaggu meg feil mann!

2) Dommer Sandmoen er neppe stolt av dømmingen i kveld. Gir ikke straffe til Huseklepp, gir gult i stedet for rødt når T.Hansen(?) sparker til Guastavino og annullerer ikke 5-1-målet. Svindal Larsen kunne fort fått 1-2 gule kort for å hele tiden meie ned Huseklepp, men får vel knapt et eneste frispark mot seg.

3) Kan vi nå gi FAEN i 4-5-1? Taktikken har ALDRI fungert for Brann og kommer ALDRI til å gjøre det.

4) 27.09 er dagen da Mikke Mus Company avdeling Skien gjester Stadion. Jeg regner med Kovacs blir satt på plass av både oss supportere og av spillerne. Alt annet enn karrieretruende skade er uakseptabelt. Hører du, Bakke?
Ka du ve?

1908


Markmus

Quote from: Hansakongen on August 08, 2009, 20:31:34 PM
Men likte steinar nilsen sitt settning på tv2 dommeren hører bare på musikk på sambandet det er dagens. var mange som lo godt ut av den her jeg sitter...


Så Erik Hamren pratet ikke bare tull altså :P
Ka du ve?

nero

Quote from: Klaus_Brann on August 08, 2009, 20:31:15 PM
Quote from: nero on August 08, 2009, 20:29:24 PM
Det blir helt latterlig å snakke om marginer og dommeravgjørelser etter denne kampen. Vi taper så fortjent, så fortjent.


Du har kanskje ikke fått med deg at mål preger kamper.


Så du mener at andremålet til Odd skulle vært annulert?
Lions led by donkeys.


Erlend

Quote from: Markmus on August 08, 2009, 20:31:51 PM
Svindal Larsen kunne fort fått 1-2 gule kort for å hele tiden meie ned Huseklepp, men får vel knapt et eneste frispark mot seg.

ja, men Sigurdsson skal selvfølgelig ha  gult kort for Ã¥ gÃ¥ litt i kroppen pÃ¥ stygge Kovacs

Derabilo

Quote from: nero on August 08, 2009, 20:34:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 08, 2009, 20:31:15 PM
Quote from: nero on August 08, 2009, 20:29:24 PM
Det blir helt latterlig å snakke om marginer og dommeravgjørelser etter denne kampen. Vi taper så fortjent, så fortjent.


Du har kanskje ikke fått med deg at mål preger kamper.


Så du mener at andremålet til Odd skulle vært annulert?


Det 5. skulle vært annulert, og det 2. skulle aldri skjedd.
Bergen ut av Norge -

nero

Lions led by donkeys.

1908

Er no samme faen om det 5 målet blir annulert eller ikke.. Vi blir like mye pisset på om de får målet eller ikke...

nero

Quote from: Derabilo on August 08, 2009, 20:36:52 PM
Quote from: nero on August 08, 2009, 20:34:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 08, 2009, 20:31:15 PM
Quote from: nero on August 08, 2009, 20:29:24 PM
Det blir helt latterlig å snakke om marginer og dommeravgjørelser etter denne kampen. Vi taper så fortjent, så fortjent.


Du har kanskje ikke fått med deg at mål preger kamper.


Så du mener at andremålet til Odd skulle vært annulert?


Det 5. skulle vært annulert, og det 2. skulle aldri skjedd.

Ja, det 5. skulle vært annulert, men da var jo kampen for lengst over.

Lions led by donkeys.

Romarius

Fullt fortjent tap. Utrolig at vi nok en gang starter kampen på en særdeles patetisk måte. Kan vi ikke like godt starte bortekampene med 0-1 og heller begynne å spille fotball fra start av?
Når det er sagt var den siste timen ganske jevnspilt, men marginer og dommeravgjørelser gikk oss i mot. Synes dog det var lite å si på utvisningen. Tvert i mot var det utrolig talentløst av Bakke, når vi akkurat hadde fått 1-3 og en reell mulighet til å hente inn ledelsen (like før utvisningen ville jeg ha Bakke ut og Arman inn. Et ønske jeg fikk oppfylt, men ikke akkurat på den måten jeg ønsket...).

Odd skal få svi i Bergen. Men måtte dette være siste gang vi starter en kampen med 4-5-1 og håpløse formålsløse langballer mot en (i slike tilfeller) hjelpeløs Huseklepp som eneste angepsvåpen.

Klaus_Brann

Quote from: nero on August 08, 2009, 20:34:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 08, 2009, 20:31:15 PM
Quote from: nero on August 08, 2009, 20:29:24 PM
Det blir helt latterlig å snakke om marginer og dommeravgjørelser etter denne kampen. Vi taper så fortjent, så fortjent.


Du har kanskje ikke fått med deg at mål preger kamper.


Så du mener at andremålet til Odd skulle vært annulert?


Nei selvfølgelig ikke. Men vi har, hva skal man si? Uflaks? Når Kovacs setter inn ballen på tidenes mest ufine vis, det er en margin som ikke går vår vei. Uansett.

Hadde vi satt straffen og fått 3-2 hadde det vært noe annet. Men i stedet bommer vi, og får 4-1 i trynet rett etterpå...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Derabilo

Quote from: nero on August 08, 2009, 20:38:53 PM
Quote from: Derabilo on August 08, 2009, 20:36:52 PM
Quote from: nero on August 08, 2009, 20:34:41 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 08, 2009, 20:31:15 PM
Quote from: nero on August 08, 2009, 20:29:24 PM
Det blir helt latterlig å snakke om marginer og dommeravgjørelser etter denne kampen. Vi taper så fortjent, så fortjent.


Du har kanskje ikke fått med deg at mål preger kamper.


Så du mener at andremålet til Odd skulle vært annulert?


Det 5. skulle vært annulert, og det 2. skulle aldri skjedd.

Ja, det 5. skulle vært annulert, men da var jo kampen for lengst over.




Jojo, det er jo greit. Men det andre målet skulle allikavel aldri blitt scort, hadde Kovac hatt noe anstendighet. Og da kunne fort ting sett annerledes ut. Men tap er heller rimelig, det er jeg med på. Det er situasjonen med Kovac som gjør meg forbanna. Og litt den med Bakke.

Men jeg antar at jeg kanskje vil ha andre øyne på et par ting etter en natts søvn.
Bergen ut av Norge -

Tifo-gruppen

Tifo-gruppen tar selvfølgelig imot forslag til bannere til kampen senere i høst! Send mail på talhaug@bataljonen.no så får man se resultatet i september.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

kabelmann

Quote from: Torvanger on August 08, 2009, 19:21:42 PM
Er Nilsen rett mann for Brann....?

Nei, han har aldri vært rett mann for Brann. Han ble dog forumhelt nummer en i fjor.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

balja

Hei til alle sammen. HÃ¥per dere vil godta en hilsen fra Skien.
Jeg vil bare si at jeg forstår fustrasjonen deres. Ihvertfall m.t.p Kovacs. Han skulle aldri satt den ballen i mål, syns det var veldig usportslig gjort, og det var langt fra alle i Oddrane som jubla over det målet.
Jeg syns det hele var en flau opplevelse og håper Kovacs kommer med en unnskyldning, ihvertfall til Opdal.
Når det er sagt hadde Brann sine muligheter til å snu det, og kampen var veldig levende fra start til slutt.
Jeg håper dere (med tiden, når skuffelsen legger seg) vil se forbi den lille fadesen og bruke positiv energi på kampene mellom Odd og Brann i framtiden, for jeg har respekt for brann som klubb, og jeg tror begge lag har mange år forran seg i tippeligaen.
Takk for kampen.

kabelmann

Quote from: som_i_63 on August 08, 2009, 19:40:37 PM
Er jo helt utrolig at det er rødt kort. Han er jo først på ball.


Det røde kortet var jo soleklart.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Erlend

Quote from: balja on August 08, 2009, 20:48:44 PM
Jeg håper dere (med tiden, når skuffelsen legger seg) vil se forbi den lille fadesen og bruke positiv energi på kampene mellom Odd og Brann i framtiden

Ikke den førstkommende i september ihvertfall

fetfisk

Odd er så mange mil bedre enn Brann at det meste som påpekes av dommerfeil og "dommerfeil" blir patetisk. Summa summarum framstår det som de profesjonelles kamp mot de plan- og hodeløse.

Fagermo har god grunn til å flire, og vil naturligvis støtte egen spiller.

Tilfellet Kovacs handler mer om fair play enn om urettferdighet overfor Brann e.l. Det skader han selv mest. Imbesilen Bakke har også med å skade seg selv mest.

Vi får bare håpe at ikke Diego benytter seg av å løse seg fra klubben mens han fremdeles har prøvetiden på sin side.

balja

Quote from: Erlend on August 08, 2009, 20:51:58 PM
Quote from: balja on August 08, 2009, 20:48:44 PM
Jeg håper dere (med tiden, når skuffelsen legger seg) vil se forbi den lille fadesen og bruke positiv energi på kampene mellom Odd og Brann i framtiden

Ikke den førstkommende i september ihvertfall


Det hadde jeg ikke regna med heller.

fetfisk

Quote from: balja on August 08, 2009, 20:48:44 PM
Hei til alle sammen. HÃ¥per dere vil godta en hilsen fra Skien.

Takk for kampen.


Veldig hyggelig av deg.

gullet ska hem

Quote from: kabelmann on August 08, 2009, 20:46:24 PM
Quote from: Torvanger on August 08, 2009, 19:21:42 PM
Er Nilsen rett mann for Brann....?

Nei, han har aldri vært rett mann for Brann. Han ble dog forumhelt nummer en i fjor.


ikkje begynn.. vi ligger på en 5 plass (ja,eg vet det ikkje e godt nok) vi tapte en kvartfinale i cupen på en unfair måte. at nilsen ikkje e rett mann,kan vi ikkje diskutere enda..tviler på nilsen har oppfordret sigurdsson til å spille rævva i år,eller har bedt bakke gå inn for å få rødt kort..dette e de overbetalte spillerne (merk:en ny setning:P)sin skyld,ingen andre. dessuten ble faktisk nilsen lovet nye forsterkninger. ja vi har fått guastavino etter over halvspilt sesong.men tid,ordet,navnet,formelen.e TID.....Nytrenereffekt har aldri fungert i brann..eg har troen på nilsen!

ka gjorde mjelde første sesongen hans? hmm





kritiser alt dokkar har. mulig eg e blind,dum og naiv. men eg har troen på nilsen......

Markmus

David Nielsen fikk blomsterbukett av Odd-fansen som takk for fair play. Hva skal Kovacs få av oss?
Ka du ve?

Nixon

Quote from: Tifo-gruppen on August 08, 2009, 20:46:06 PM
Tifo-gruppen tar selvfølgelig imot forslag til bannere til kampen senere i høst!


Hva er de verste skjellsordene på ungarsk? Og hvordan kan vi koble moren til Kovacs til disse?

Hmmm, kanskje best å lage de verste bannerne utenfor tifo-gruppen...
Rød makt på Hansa

eivhelle

Quote from: 1908 on August 08, 2009, 20:32:34 PM


Jeg har sett reprisen noen ganger og mener fortsatt at det er gult. Det går an å gi rødt i den situasjonen også, men det innebærer at dommeren må legge seg på en konsekvent strengere linje og da burde det også haglet med gule kort til Odd spillere som igjen kunne gitt utvisning andre veien.

Isolert sett tar Bakke først ballen og så mannen. Han kommer ikke inn med strake bein slik kommentatorene i studio påstår, men han sparker på en måte som gjør at han vinkler knottene mot spilleren. Dermed kvalifisere det til kort, men han kommer ikke inn med så stor fart og kraft at dette skulle gi direkte rødt. I så fall ville neppe spilleren som ble taklet kommet seg så fort på beina.

Jeg synes derimot at det er merkelig at det skal være helt greit at en mann pÃ¥ over 100kg skal kunne bruke alt tilgjengelig fysikk pÃ¥ forsøke  Ã¥ brøyte seg gjennom 2 spillere for Ã¥ nÃ¥ ballen. Det var jo ganske tydelig at denne situasjonen hadde mye større konsekvenser angÃ¥ende skader enn det taklingen til Bakke hadde.

Erlend

Quote from: Markmus on August 08, 2009, 21:02:44 PM
David Nielsen fikk blomsterbukett av Odd-fansen som takk for fair play. Hva skal Kovacs få av oss?

Svineinfluensavirus?

Ricky

Quote from: Tifo-gruppen on August 08, 2009, 20:46:06 PM
Tifo-gruppen tar selvfølgelig imot forslag til bannere til kampen senere i høst! Send mail på talhaug@bataljonen.no så får man se resultatet i september.

Mvh Morten


Hvorfor bare til kampen? :p
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/odd/article1438377.ece

gullet ska hem

Quote from: Erlend on August 08, 2009, 21:04:16 PM
Quote from: Markmus on August 08, 2009, 21:02:44 PM
David Nielsen fikk blomsterbukett av Odd-fansen som takk for fair play. Hva skal Kovacs få av oss?

Svineinfluensavirus?


hehehe:):):):) eg e med på den,damen har fått det. sender hon på besøk;)

gullet ska hem

Quote from: Ricky on August 08, 2009, 21:08:17 PM
Quote from: Tifo-gruppen on August 08, 2009, 20:46:06 PM
Tifo-gruppen tar selvfølgelig imot forslag til bannere til kampen senere i høst! Send mail på talhaug@bataljonen.no så får man se resultatet i september.

Mvh Morten


Hvorfor bare til kampen? :p
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/odd/article1438377.ece



Kem stiller på flesland når de kommer????? eg e med....kommer ikkje på noe forslag til banner i farten men..

DangerousDan

Quote from: fetfisk on August 08, 2009, 20:56:44 PM


Fagermo har god grunn til å flire, og vil naturligvis støtte egen spiller.



Fagermo har god grunn til å flire?
Det er kanskje det drøyeste jeg har hørt fra en Brannsupporter på lenge.
Faktisk så drøyt at jeg har mine sterke tvil om du holder med laget i det hele tatt.

Klovn.

eivhelle

Quote from: fetfisk on August 08, 2009, 20:56:44 PM
Odd er så mange mil bedre enn Brann at det meste som påpekes av dommerfeil og "dommerfeil" blir patetisk.


Jeg mener å ha notert flere målsjanser til Brann enn Odd i denne kampen. Bortsett fra uttellingen var kampen helt jevn og hadde Bjarnasson satt straffen slik man bør gjøre i 80 % av tilfellene hadde det vært kamp til siste sekund. Sånn sett var Odd på ingen måte mye bedre enn Brann i denne kampen. Den eneste sjansen Odd bommet på var et stjernetreff fra langt hold i stanga, men det kompanserte de på ved å score på nok et stjernetreff fra langt hold. Ellers imponerte Odd på ingen måte i dag. Brann var dårlige offansivt første halvdel av 1. omgang, men var ellers fullt på høyde.

Patton

OK et lite spørsmål. Svindal Larsen skjønner at han må felle Huseklepp for ikke å bli fraløpt, løper rett foran han med noe som minner om en albue i magen (så vidt jeg husker) og Huseklepp går i bakken, oppgitt over at han ikke får frispark. Svindal Larsen ser rett på assistentdommeren, gestikulerer at Huseklepp bør få kort for filming. Frispark eller ikke, det er ikke poenget. Er ikke reglene ganske klare på det punktet, at når en spiller løfter armen, som om han har et kort i hånden, så skal han ha gult kort selv? Gjelder dette kun når det er hoveddommer som får dette i trynet, eller kan assistentdommerne gripe inn her? Spør fordi jeg ikke er stø på regelverket her, og synes det var enda en usportslig episode.

Derabilo

Quote from: Patton on August 08, 2009, 21:16:07 PM
Spør fordi jeg ikke er stø på regelverket her, og synes det var enda en usportslig episode.


Og på den måten helt i stil med det Odd står for.
Bergen ut av Norge -

DangerousDan

Quote from: Patton on August 08, 2009, 21:16:07 PM
OK et lite spørsmål. Svindal Larsen skjønner at han må felle Huseklepp for ikke å bli fraløpt, løper rett foran han med noe som minner om en albue i magen (så vidt jeg husker) og Huseklepp går i bakken, oppgitt over at han ikke får frispark. Svindal Larsen ser rett på assistentdommeren, gestikulerer at Huseklepp bør få kort for filming. Frispark eller ikke, det er ikke poenget. Er ikke reglene ganske klare på det punktet, at når en spiller løfter armen, som om han har et kort i hånden, så skal han ha gult kort selv? Gjelder dette kun når det er hoveddommer som får dette i trynet, eller kan assistentdommerne gripe inn her? Spør fordi jeg ikke er stø på regelverket her, og synes det var enda en usportslig episode.


Husker Helstad fikk kort for dette i gullsesongen.
Tror reglene er slik du antyder, slik bør de også være- men de praktiseres ikke.

palla


kabelmann

Quote from: gullet ska hem on August 08, 2009, 20:58:42 PM
ikkje begynn.. vi ligger på en 5 plass (ja,eg vet det ikkje e godt nok)


Hvilket ikke er mindre enn utrolig mtp. hvor dårlig Brann har vært. Det sier ikke rent lite om resten av lagene i TL.

Quote from: gullet ska hem on August 08, 2009, 20:58:42 PM
vi tapte en kvartfinale i cupen på en unfair måte.


Det var ikke mye unfair over dette tapet. Greit nok, uten Kovacs scoring hadde kanskje spenningen i kampen holdt seg littegrann lenger, men utfallet ville garantert blitt det samme.

Quote from: gullet ska hem on August 08, 2009, 20:58:42 PM
at nilsen ikkje e rett mann,kan vi ikkje diskutere enda..tviler på nilsen har oppfordret sigurdsson til å spille rævva i år,eller har bedt bakke gå inn for å få rødt kort..dette e de overbetalte spillerne (merk:en ny setning:P)sin skyld,ingen andre.


Det er ikke de overbetalte spillerne som tar ut laget. Det er heller ikke de som velger taktikk og spillestil.

Quote from: gullet ska hem on August 08, 2009, 20:58:42 PM
ka gjorde mjelde første sesongen hans? hmm


Ja, hva gjorde han? Han jobbet med en spillerstall som var noe så inn i grannskauen mye dårligere enn dagens stall.

Jeg skjønner at noen vil gi Nilsen tid, det er helt greit det. Personlig har jeg vært i mot å få han til Brann lenge før han i det hele tatt ble aktuell og tror ikke tid og tålmodighet vil hjelpe i det hele tatt. Det kommer ikke til å bli bedre.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

DangerousDan

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=566077

VG:
Mange vil hevde at det var"unfair"?

Kovacs:
- Ja, men i den situasjonen visste jeg ikke at han var skadet. Det hele skjedde på ett sekund og jeg måtte tenke raskt, sier Kovacs til VG Nett.

Ingen selvransakelse der i gården.
Fytt i rakkeren som jeg gleder meg til å "ta imot" denne spilleren og hans jublende sleske trener på Stadion.
Håper det gjøres grundig Tifo-arbeid!

Derabilo

Quote from: DangerousDan on August 08, 2009, 21:37:49 PM
http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=566077

VG:
Mange vil hevde at det var"unfair"?

Kovacs:
- Ja, men i den situasjonen visste jeg ikke at han var skadet. Det hele skjedde på ett sekund og jeg måtte tenke raskt, sier Kovacs til VG Nett.

Ingen selvransakelse der i gården.
Fytt i rakkeren som jeg gleder meg til å "ta imot" denne spilleren og hans jublende sleske trener på Stadion.
Håper det gjøres grundig Tifo-arbeid!


Til Kovac forsvar skal det sies at det tross alt var den mest naturlige situasjonen for en keeper å ligge seg ned å filme i.
Bergen ut av Norge -

kabelmann

Quote from: DangerousDan on August 08, 2009, 21:37:49 PM
Kovacs:
- Ja, men i den situasjonen visste jeg ikke at han var skadet. Det hele skjedde på ett sekund og jeg måtte tenke raskt, sier Kovacs til VG Nett.


Hvis det er å tenke raskt, så kan man jo begynne å lure på hvor treigt det når han ikke tenker raskt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

gullet ska hem

Quote from: kabelmann on August 08, 2009, 21:27:11 PM
Quote from: gullet ska hem on August 08, 2009, 20:58:42 PM
ikkje begynn.. vi ligger på en 5 plass (ja,eg vet det ikkje e godt nok)


Hvilket ikke er mindre enn utrolig mtp. hvor dårlig Brann har vært. Det sier ikke rent lite om resten
av lagene i TL.

Quote from: gullet ska hem on August 08, 2009, 20:58:42 PM
vi tapte en kvartfinale i cupen på en unfair måte.


Det var ikke mye unfair over dette tapet. Greit nok, uten Kovacs scoring hadde kanskje spenningen i kampen holdt seg littegrann lenger, men utfallet ville garantert blitt det samme.

Quote from: gullet ska hem on August 08, 2009, 20:58:42 PM
at nilsen ikkje e rett mann,kan vi ikkje diskutere enda..tviler på nilsen har oppfordret sigurdsson til å spille rævva i år,eller har bedt bakke gå inn for å få rødt kort..dette e de overbetalte spillerne (merk:en ny setning:P)sin skyld,ingen andre.


Det er ikke de overbetalte spillerne som tar ut laget. Det er heller ikke de som velger taktikk og spillestil.

Quote from: gullet ska hem on August 08, 2009, 20:58:42 PM
ka gjorde mjelde første sesongen hans? hmm


Ja, hva gjorde han? Han jobbet med en spillerstall som var noe så inn i grannskauen mye dårligere enn dagens stall.

Jeg skjønner at noen vil gi Nilsen tid, det er helt greit det. Personlig har jeg vært i mot å få han til Brann lenge før han i det hele tatt ble aktuell og tror ikke tid og tålmodighet vil hjelpe i det hele tatt. Det kommer ikke til å bli bedre.


sant nok,TL lagene e på ett lavt nivå. men likevel

det var mye unfair. eg mener den ene unfair situasjonen med kovacs preget hele kampen. e sikker på det kunne blitt ekstraomganger,kanskje til og med seier hvis det ikkje hadde skjedd.vi var ikkje så rævva. grunnen til at vi sier det,e at dette skjedde såpass tidlig i kampen,at vi ikkje husker noe annet etter det.

enig med at 4-5-1 ikkje var heelt det lureste..men spillerene har mye av skylden..selfølgelig har ikkje nilsen tatt de lureste valgene hver kamp,men han har ikkje den beste stallen å gå ut i fra heller. uansett e det riktig å prøve ut nye formasjoner og taktikk med laget du nettopp har blitt trener for. derfor e alt eg har å si TID! det e ikkje vanskelig å se at nilsen vet ka han driver..flink i media både før og etter kamp. og eg tror han e rett mann for brann når det kommer til sin tid! (sikkert mye piss her no,men hei,det e lørdag og brann har røke ut av cupen)

mulig mjelde jobbet med en stall som var dårligere,men eg vil ikkje si nilsen har så jæla mye bedre. det e mange spillere som har vært veldig gode,som feks azar,fakiri,solli,pvm,nielsen,sigurdsson,bjarnason...men som har tapt seg...

steinbygger

Jeg klarer ikke Ã¥ hisse meg opp over Kovac sitt mÃ¥l. Han gjør ikke noe ulovlig og ja han kunne blitt husket som den store ambasadøren for fair play, men han kunne ogsÃ¥ blitt den store klovnen hvis HÃ¥kon hadde reise seg opp igjen etter litt behandling. Ser for meg at den nye trenden da kunne blitt Ã¥ fake skader nÃ¥r man er i vanskelig situasjoner som forsvarer/keeper. Det jeg derimot reagerer pÃ¥ er hvordan Odd benken feiret scoringen. Hvis det er slik at Kovacs/Odd ville gjort noe anderledes hvis de viste at HÃ¥kon hadde en skade sÃ¥ hadde de god tid (resten av kampen) til Ã¥ gi Brann ett mÃ¥l. Synes vi skal slutte Ã¥ henge ut Kovacs her og heller ta de som er pÃ¥ benken hvis det er noen som skal taes her.  

fetfisk

Quote from: eivhelle on August 08, 2009, 21:14:13 PM
Quote from: fetfisk on August 08, 2009, 20:56:44 PM
Odd er så mange mil bedre enn Brann at det meste som påpekes av dommerfeil og "dommerfeil" blir patetisk.

Jeg mener å ha notert flere målsjanser til Brann enn Odd i denne kampen. Bortsett fra uttellingen var kampen helt jevn...

Det med målsjanser er meget mulig stemmer - Steinar Nilsen henviste også til det (med hevet hode som vanlig) - men de fleste som så kampen kan ikke ha unngått å ha lagt merke til at det var plan over spillet til Odd, spillerne var ikke rådville (i motsetning til de fleste på Brann), det var farlig de gangene de kom til sjanser, og de skåret fakta f fem mål. Brannspillerne framstår nærmest som blottet for kjennskap til egen rolle i laget, spesielt offensivt, og generell forståelse for spillet. Trøste og bære.

balja

Quote from: Derabilo on August 08, 2009, 21:17:21 PM
Quote from: Patton on August 08, 2009, 21:16:07 PM
Spør fordi jeg ikke er stø på regelverket her, og synes det var enda en usportslig episode.


Og på den måten helt i stil med det Odd står for.


Unnskyld meg!
Hvordan kan du si at det er det Odd står for, å være usportslige? Som sagt så forstår jeg fustrasjonen din over det med Kovacs, men å si at det er det Odd som klubb står for? Det er som at jeg skulle sagt at Brann står for hodeløse taklinger etter den til Bakke på Steffen Hagen!

Erlend

Quote from: steinbygger on August 08, 2009, 21:46:46 PM
Jeg klarer ikke Ã¥ hisse meg opp over Kovac sitt mÃ¥l. Han gjør ikke noe ulovlig og ja han kunne blitt husket som den store ambasadøren for fair play, men han kunne ogsÃ¥ blitt den store klovnen hvis HÃ¥kon hadde reise seg opp igjen etter litt behandling. Ser for meg at den nye trenden da kunne blitt Ã¥ fake skader nÃ¥r man er i vanskelig situasjoner som forsvarer/keeper. Det jeg derimot reagerer pÃ¥ er hvordan Odd benken feiret scoringen. Hvis det er slik at Kovacs/Odd ville gjort noe anderledes hvis de viste at HÃ¥kon hadde en skade sÃ¥ hadde de god tid (resten av kampen) til Ã¥ gi Brann ett mÃ¥l. Synes vi skal slutte Ã¥ henge ut Kovacs her og heller ta de som er pÃ¥ benken hvis det er noen som skal taes her.  

Til dels enig her, Kovacs hadde ihvertfall respekt nok til å ikke juble

haak

Kampen blir avgjort på 2-0.
Alle som har spilt fotball vet hvor lett det er å bli preget av
å få feilaktige mål i mot.
Fagermo provoserer meg voldsomt.
Vi har iallefall en trener som kan kalle en spade for en spade...

DangerousDan

Quote from: steinbygger on August 08, 2009, 21:46:46 PM
Jeg klarer ikke Ã¥ hisse meg opp over Kovac sitt mÃ¥l. Han gjør ikke noe ulovlig og ja han kunne blitt husket som den store ambasadøren for fair play, men han kunne ogsÃ¥ blitt den store klovnen hvis HÃ¥kon hadde reise seg opp igjen etter litt behandling. Ser for meg at den nye trenden da kunne blitt Ã¥ fake skader nÃ¥r man er i vanskelig situasjoner som forsvarer/keeper. Det jeg derimot reagerer pÃ¥ er hvordan Odd benken feiret scoringen. Hvis det er slik at Kovacs/Odd ville gjort noe anderledes hvis de viste at HÃ¥kon hadde en skade sÃ¥ hadde de god tid (resten av kampen) til Ã¥ gi Brann ett mÃ¥l. Synes vi skal slutte Ã¥ henge ut Kovacs her og heller ta de som er pÃ¥ benken hvis det er noen som skal taes her.  


"Fake skader" "vanskelige situasjoner" etc.
Det er jo det som er hele poenget; Dette er ikke en vanskelig situasjon, det er ikke en duell, det er ikke kamp om ballen.
Det er SOLEKLART at Håkon får den ballen avgårde i god tid, og det er INGENTING som tyder på at han glir, snubler eller kløner det til, for så å dekke over ved å spille skadet.
Kovacs vet veldig godt hva han gjør, har god tid og ingenting å skylde på.

Fagermo er uansett som du påpeker enda værre, uten at det sier så mye.

Go Up