• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Talentarbeid

Started by Klaus_Brann, October 31, 2008, 12:33:12 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

olebrann3

Andre klubber spiller lar folk prøve seg, men kanskje spillerene der har gått gradene i klubben. Det er løsningen, hent spillerene tidligere så slipper man å betale kompensasjon

krakra

Når kom Bård Finne egentlig? Han var her i fjor, som småguttespiller. Betales ikke utdanningskompensasjon for spillere som har blitt fostret av en klubb i perioden mellom 13-19 år og utifra hvor lenge de har vært der? Jeg tror uansett ikke det er dyrere enn at Brann har råd til det når de ser nytten av det. Jeg tviler på at Finne eller Grønner hadde spilt noe særlig i TL hittil hvis det hadde vært gratis uansett. Av de aktuelle på juniorlaget har jo Næs vært veldig sykdomsplaget og Møvik har iallefall ikke imponert meg.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 19, 2010, 12:31:38 PM
Morsomt å lese krisemaksimeringen her inne. Skarsfjord sier at det kan være dyrt å la guttespillerne få noen minutter i TL og at de må overbevise for at Brann skal ta seg råd til det og det betyr selvfølgelig at Brann ikke har troen på guttene? Tror folk seriøst at de hadde latt to guttespillere spille fra start hvis de ikke hadde hatt troen på dem?


Akkurat. Det var jo slik Opdal startet og. Cupen er en fin arena for å slippe til yngre spillere og folk som ikke har mye spilletid i TL.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler

Quote from: krakra on May 19, 2010, 12:31:38 PM
Morsomt å lese krisemaksimeringen her inne. Skarsfjord sier at det kan være dyrt å la guttespillerne få noen minutter i TL og at de må overbevise for at Brann skal ta seg råd til det og det betyr selvfølgelig at Brann ikke har troen på guttene? Tror folk seriøst at de hadde latt to guttespillere spille fra start hvis de ikke hadde hatt troen på dem? Er Brann nødt til å la guttespillere spille i TL for at de skal ha troen på dem? Hvor mange av de som dominerer i TL for tiden deburte som guttespillere? Skjelbred, som liksom var det største supertalentet på mange, mange år debuterte vel som førsteårsjunior? Altså da han var like gammel som årets 93ere. Den eneste av disse tre som kunne fått noen minutter for a-laget i TL er Kalve uansett. Grønner er stopper og å spille med en stopper i guttespilleralder er for risky og Finne er seriøst for ung.



Hva i allverden indikerer at noen krisemaksimerer? Skarsfjord sier at brann ikke vil gi unggutta proffkontrakt fordi brann ikke har råd til det. Teksten indikerer at det hadde vært ønskelig å matche dem i tippeligaen med noen minutter i blant. Det er dessuten veldig langt fra å starte en tippeliga kamp, til å få noen minutter i nye og ne. Hvem har hevdet at de skal få starte kamper i tippeligaen?

Mitt poeng er at om brann hadde hatt god tro på de to nevnte herrer,så hadde de gitt dem kontrakt og latt dem få prøve seg. Men den økonomiske risikoen er de ikke villig til å ta. De har tilstrekkelig tro på dem til å la de få prøve seg mot 3 divisjon motstand, men ikke nok tro til å gi dem proffkontrakt.

krakra

Quote from: Brann_ruler on May 19, 2010, 15:05:49 PM
Quote from: krakra on May 19, 2010, 12:31:38 PM
Morsomt å lese krisemaksimeringen her inne. Skarsfjord sier at det kan være dyrt å la guttespillerne få noen minutter i TL og at de må overbevise for at Brann skal ta seg råd til det og det betyr selvfølgelig at Brann ikke har troen på guttene? Tror folk seriøst at de hadde latt to guttespillere spille fra start hvis de ikke hadde hatt troen på dem? Er Brann nødt til å la guttespillere spille i TL for at de skal ha troen på dem? Hvor mange av de som dominerer i TL for tiden deburte som guttespillere? Skjelbred, som liksom var det største supertalentet på mange, mange år debuterte vel som førsteårsjunior? Altså da han var like gammel som årets 93ere. Den eneste av disse tre som kunne fått noen minutter for a-laget i TL er Kalve uansett. Grønner er stopper og å spille med en stopper i guttespilleralder er for risky og Finne er seriøst for ung.



Hva i allverden indikerer at noen krisemaksimerer? Skarsfjord sier at brann ikke vil gi unggutta proffkontrakt fordi brann ikke har råd til det. Teksten indikerer at det hadde vært ønskelig å matche dem i tippeligaen med noen minutter i blant. Det er dessuten veldig langt fra å starte en tippeliga kamp, til å få noen minutter i nye og ne. Hvem har hevdet at de skal få starte kamper i tippeligaen?

Mitt poeng er at om brann hadde hatt god tro på de to nevnte herrer,så hadde de gitt dem kontrakt og latt dem få prøve seg. Men den økonomiske risikoen er de ikke villig til å ta. De har tilstrekkelig tro på dem til å la de få prøve seg mot 3 divisjon motstand, men ikke nok tro til å gi dem proffkontrakt.

Nixon

Quote from: Brann_ruler on May 19, 2010, 15:05:49 PMtil å få noen minutter i nye og ne.


Jeg kan fortsatt ikke skjønne at disse få minuttene skal gi en slik stor sportslig gevinst at det forsvarer en utgift på flere hundretusen. At det næmest skal være dette som avgjør om de til slutt blir TL-spillere eller ikke. Nei, jeg vil påstå at utenom at det selvsagt hadde vært flott for de unge spillerne og noe å skryte av for klubben, hadde det vært penger ut av vinduet hvis vi f.eks. slipper unna med mindre neste år. Kassen er tross alt bunnskrapt.
Rød makt på Hansa

krakra

May 19, 2010, 15:23:18 PM #656 Last Edit: May 19, 2010, 15:36:29 PM by krakra

krakra


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

May 22, 2010, 13:33:57 PM #659 Last Edit: May 22, 2010, 13:49:57 PM by krakra
Guttelaget har iallefall grunn til å være stolt. Er med i en eliteturnering for de beste guttelagene i Norden. Slo Sandefjord 3-0 i går og i dag knuste de Moss 10-0. Senere i dag møter de VIFs guttelag til "puljefinale"

Løv-Ham har også vunnet sine to kamper, mot Start og Velje.

dex1974

Skal på den matchen og blir gøy å se de unge rekruttene i kamp!
Aner ikke standarden på Mosselaget men de har alltid vært kjent for sine gode yngre lag og dette er jo aldeles ydmykende for kråkene.
Meeeeget sterkt!!!!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

gunnar

"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

krakra

Da ble det tilslutt 4-2 tap mot VIF. Ikke veldig bra, men VIF har et meget godt guttelag visstnok.

dex1974

May 23, 2010, 11:35:38 AM #663 Last Edit: May 23, 2010, 11:40:59 AM by dex1974
Synes ikke Brannguttene skal grave seg ned etter kampen mot engen.
Var en morsom og fartsfylt kamp der Brann hadde spillet og spillte feiende frisk offensiv fotball.
Men vertene var livsfarlige på kontringer samt de og turte å skyte når de fikk sjansen.
Branns nr 19, Kim Erdal på høyrekanten imponerte meg med god teknikk og stor hurtighet. Veldig villig til å angripe...en morsom spiller å se på.
Som sagt var Brann det styrende laget men fikk en i trynet omtrent rett etter avspark da keeper ga en unødvendig retur...hørt det før?
Men vi jobbet oss inn i kampen igjen og utliknet fortjent ved Bård Finne. Vi ble og snytt for en soleklar straffe før hvilen men ble kompensert med en billig en tidlig i andre omgangen på stillingen 2-1. 2-2 men engen gikk rett opp i angrep og scoret sitt tredje...og da gikk luften helt ut av Brannlaget. 4-2 målet til vertene var en perle av et langskudd i høyre vinkel. Etter det kontrollerte de det hele ut til en fortjent seier.

Men morsom kamp var det
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

gunnar

Brann spiller kamp om plassene 5-8 kl. 15.15 i dag mot Løv/Ham:

Sjekk her: http://kxweb.no/portal/public/article/show.do?subType=news&id=9149475
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

dex1974

Seier 4-2 :)

Lillestrøm eller Stabæk blir motstander i kampen om 5.plassen
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

krakra


esp123

Som sagt før; det største hinderet for Brann og Bergen i talentutviklingen har i alle år vært banesituasjonen, nå er den ekstremt mye bedre med alle kunstgressbanene rundt omkring, og det vil vi se resultater av.

I tillegg har både Løv-Ham og Brann fått fasong på talentarbeidet sitt.

Hatleking

Meir enn gledeleg å høyre.

revert

http://fotball.bt.no/forstediv/article170629.ece

Får Næs spilletid er dette meget gode nyheter. Møvik har, før skaden, fått spille mye mer i Løv-Ham enn hva jeg hadde forventet, så om Næs for spille like bør det bety litt for hans utvikling. Jeg var egentlig litt forundret over at ikke Næs, om ikke anent ble lånt ut til et lokalt 2.divsjonslag før sesongen, da nivået i 3.div ikke er godt nok for en 18-åring med ambisjoner om å spille i Tippeligaen. Men som sagt når Løv-Ham kom på banen er vel dette det klart beste alternativet.

dudo

Nå var det vel meningen at Næs i langt større grad skulle være med a-laget i år, men han er jo syk stort sett hele tiden. Jeg foreslår vi spleiser på et oksygentelt til han.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Et paradoks at Næs, som ikke engang var i noen av kamptroppene da vi møtte 3. divisjonslag i cupen, kan få spille fra start for Løv-Ham når de møter TL-motstand.

dudo

Var han ikke syk/nettopp tilbake under begge cupkampene våre?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Nja. Tror han kunne taklet å sitte på benken i den andre kampen. Uansett vittig at hans "eneste" sjanse til å få spille mot TL-motstand i år er å gå til adeccoligaklubben Løv-Ham.

BBB-Tony

Anders Næs har vært plaget med både astma og kyssesyken i lengre tider, og er enda ikke 100 prosent kampklar. Har ingenting for seg å sette en juniorspiller som ikke er 100 prosent klar på benken for A-laget når en kan plukke ut talentfulle guttespillere. Næs er fortsatt et av de mest lovende talentene våre, og vil garantert bli tatt med på A-laget når tiden tilsier det.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krakra

http://www.brann.no/nyheter/naes_-en-gyllen-mulighet/

Næs er offensiv og positiv iallefall. Er visst bare et korttidslån til Haugen er tilbake, men jeg antar de vil vurdere om det skal forlenges eller ikke når den tid kommer. Forhåpentligvis får han spilletid på søndag.

dudo

Noen som vet om han er i troppen/lagoppstillingen i dag?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

revert

Quote from: dudo on May 30, 2010, 15:47:03 PM
Noen som vet om han er i troppen/lagoppstillingen i dag?


http://www.ba.no/fotball/live/ melder at Næs starter på sentral midtbane

dudo

May 30, 2010, 16:51:48 PM #679 Last Edit: May 30, 2010, 17:03:23 PM by dudo
Da er det bare for alle å tune seg inn på nrk.no sin direktesending. Næs er nr 16, og Møvik er dessverre skadet. Dure og Haugen spiller heller ikke, mens Solli sitter på benken.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

revert

Næs med nummer 16 på ryggen hvis noen lurte

dudo

Om ikke annet oppfordres folk til å se på for å se en kamp uten kommentatorer. Herlig befriende!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Stopperne til Moss kan for øvrig være interessante å ha et øye til, de er hhv 18 og 20 år gamle, og Martin Thømt Jensen begynner faktisk å bli en erfaren gutt etterhvert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Næs fikk 75 min, og klarte seg i aller høyeste grad bra. Hadde et kanongjennomspill til Marøy.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


krakra

May 30, 2010, 20:13:41 PM #685 Last Edit: May 30, 2010, 20:23:01 PM by krakra
Quote from: dudo on May 30, 2010, 18:33:21 PM
Næs fikk 75 min, og klarte seg i aller høyeste grad bra. Hadde et kanongjennomspill til Marøy.
Var det Næs som hadde assist på 1-0? Fulgte ikke helt med når det skjedde. Han tok også corneren på 2-0 og hadde et par svært farlige skudd. Utrolig god med ball. Eminent pasningsfot og bra overblikk og i duellspillet er han også. Ikke overraskende er det nok mest å trekke rent fysisk. Han løper en god del mindre enn Storesund, men må fortsatt gi seg med krampe etter 75 minutter. Likevell en veldig godkjent debut i adeccoligaen.

Addo var forøvrig også veldig frisk i kveld.

Yngve

Næs og krampe kan vel mykje tilskrivast kyssesjuke og astma i vinter. Samt skader.

Er vel og difor han er sendt på lån, for å få kampar på høgast mogleg nivå

krakra

Ja, derfor er jeg ikke overrasket over at det var løpskapasiteten han manglet mest på. Når fysikken hans er på topp igjen burde han ikke være langt unna a-laget til Brann.

krakra

Noen som så kampen mellom AaFK og Løv-Ham? Viste Møvik og Næs seg fram?

Klaus_Brann

Jeg så den med et halvt øye, men av det jeg så var i alle fall ikke Møvik noe spesielt. Han hadde assisten på 2-1 målet fra corner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Gode greier. Det ser ut som talentarbeidet etter hvert vil gi avkastning!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

June 30, 2010, 16:51:10 PM #693 Last Edit: June 30, 2010, 17:09:16 PM by krakra
Veldig spennende selv om det kaskje ikke er voldsomt overraskende. Ser på fotball.no at RBK også har tre med, men med en fra Løv-Ham blir likevel Bergen beste representert og jeg ser på Løv-Hams talenter som en del av Branns talentsatsning også. Blir de gode nok ender de opp her.

De andre klubbene har bare en spiller med

krakra

July 07, 2010, 16:51:34 PM #694 Last Edit: July 07, 2010, 18:51:30 PM by krakra
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7199356

Møvik og Haugen spiller fra start. Næs på benken, se Bergens talenter LIVE.


Edit: Løv-Ham tapte 3-1. Møvik fikk en sjanse alene med keeper avblåst for offside, rakk ikke å få med meg om det var korrekt eller ikke. Hadde vel også assist på 1-1 siden han slo corneren. Haugen var brukbar de gangene Løv-Ham angrep gjennom midten, men Sogndal var det beste laget og styrte spillet endel og da var det vanskelig for Møvik og Haugen som har sine styrker offensivt. Synd at Dure ikke var med i kveld, han hadde nok fått langt flere muligheter til å vise seg frem. Næs kom aldri innpå, har nok mye med at han fortsatt ikke er på et akseptabelt fysisk nivå.

dudo

http://www.juniorelite.net/Game.php?id=13

Vi tapte første kamp i JET. Hvem som scoret for oss fant jeg ikke ut av, men det kommer vel.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


krakra

http://fotball.bt.no/eliteserien/article174245.ece

Næs blir i Løv-Ham ut sesongen. Positivt at man får matching på høyt nivå, men når formen kommer mener jeg han burde få trene med a-laget til Brann i tillegg.

Spelaren

Brann etablerer kontakt mot Club Desportivo, og ungguttene Jancinto Junior Concceicao Cabral og Diego Henrique Pachega de Souza skal trene med Brann dei neste ti dagene. Det er først og fremst interessant overgangsmessig på sikt, det kjem neppe til å strømme over med lekne teknikere som skal bryne seg på åkeren vår annankvar helg. Først og fremst kan det kanskje inspirere våre egne unggutter??

Club Desportivo har visstnok kontakt med både nederlanske Twente og engelske mænju, så forhåpentligvis er dette ikkje noko tull.
Gå av.

Markmus

RBH har bare lyst på Cabral fordi han minner så mye om favorittsporten hans kabal.
Ka du ve?

Go Up