• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-treninger

Started by vebo, August 12, 2008, 11:59:05 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

SK

200 kg i knebøy er krevende. Det er et nivå som de fleste har mulighet til å oppnå hvis de virkelig går inn for det, men det krever målrettet og fokusert trening over lengre tid. Det er ikke nok å "trene hver dag", treningen må i relativt stor grad legges opp i denne retning.

Hvor mange norske toppidrettsutøvere tror folk egentlig klarer 200 kg i knebøy? Jeg vil anta at det er få, og begrenser seg til et mindre antall idretter hvor fotball ikke er inkludert. Hvis det man driver med ikke gir et spesielt behov for styrke i beina, vil det være ganske bortkastet.

Andreas Thorkildsen har f.eks. 200 i benk, men har vel aldri tatt det samme i knebøy.

Joggi Bogga

Når holdes egentlig Bataljonens mesterskap i styrkeløft?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Jose Arrogantio

Quote from: Kjell249 on January 22, 2015, 16:31:33 PM
200 kg styrkeløftere:)??? Verdensrekorden er vel ca 500 kg.

180-200 er ganske lett å komme opp i hvis du trener 3 måneder med 2 beinøkter i uken og startgrunnlaget er sånn noenlunne.

Om det hjelper deg som fotballspiller er en annen sak. Men det vil hjelpe på eksplosiviteten, noe som er viktig for fotballspillere.

Men, vi må ikke glemme at dette var for Champions leauge nivå. Vi er så langt unna det nivået som mulig og fremdeles få betalt for spille fotball. 1 div i Norge! Herlig:)

 


200kg er elite standard for vektløftere i 100kg vektklasse i følge denne tabellen utregnet av en forsker basert på 70 års data.

http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/SquatStandardsKg.html

Om du har klart å komme opp til 200kg i knebøy etter 3 måneder med knebøy er du enten nærmere 200kg selv, proppet full med steroider eller genetisk velsignet, helst alle 3.

Jeg vet folk som har trent målrettet og regelmessig i flere år som klarer rundt 200, men ingen som bare har trent i noen måneder.

Klaus_Brann

Quote from: Eivind on January 22, 2015, 22:50:19 PM
Quote from: Kjell249 on January 22, 2015, 16:31:33 PM
200 kg styrkeløftere:)??? Verdensrekorden er vel ca 500 kg.

180-200 er ganske lett å komme opp i hvis du trener 3 måneder med 2 beinøkter i uken og startgrunnlaget er sånn noenlunne.


Drøy påstand du kommer med her..ganske lett å komme opp i 200kg knebøy? Trene 2 økter i uken,3 måneder så er man der?

I call bullshit! ;)


Det er selvsagt bullshit, selv om man også selvsagt kan trene mer enn 2 beinøkter i uka.
Jeg skal ikke påstå at jeg er knebøykongen, men for å avvæpne hele artikkelen bittelitt mener en av Norges bedre PT'er at guttene fra NTNU ikke kjører fulle knebøy, dog nærmere kvarte. Det har jo også litt å si. Da tilsvarer det, i hans mening nærmere 130-140 kg i full dybde.

Forøvrig er jo denne kommentaren fra Hoff rimelig håpløs og åpenbar;



Jeg tror nok ikke Ã?degaard nettopp hadde signert for Real om han hadde skulket egentreningen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: SK on January 22, 2015, 23:01:34 PM
200 kg i knebøy er krevende. Det er et nivå som de fleste har mulighet til å oppnå hvis de virkelig går inn for det, men det krever målrettet og fokusert trening over lengre tid. Det er ikke nok å "trene hver dag", treningen må i relativt stor grad legges opp i denne retning.

Hvor mange norske toppidrettsutøvere tror folk egentlig klarer 200 kg i knebøy? Jeg vil anta at det er få, og begrenser seg til et mindre antall idretter hvor fotball ikke er inkludert. Hvis det man driver med ikke gir et spesielt behov for styrke i beina, vil det være ganske bortkastet.

Andreas Thorkildsen har f.eks. 200 i benk, men har vel aldri tatt det samme i knebøy.


Hvor har du det fra at han ikke har tatt det i knebøy?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Forøvrig er det jo en kjensgjerning at trening med tyngre vekter for folk under 18 ikke er anbefalt, fordi skjelettet ikke er ferdig utvokst og er ganske utsatt for skade.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Min første tanke med disse knebøyene var om klubbene virkelig tok sjansen på å la stjernene sine trene så tungt? Knebøy med tunge vekter er en stor belastning for kroppen, og det er lett å skade både knær og rygg. Styrke i beina kan trenes i mye sikrere former på diverse apparater. De skal tross alt bare få styrke, og ikke bli kroppsbyggere.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Hvilken metode var det Opdal sverget til, som var litt omdiskutert? Hopping med vekter?

Var visst noe sånt: http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/--Ikke-lurt-a-hoppe-med-vekter-136318_1.snd
GÃ¥ av.

osoerli

January 23, 2015, 09:52:43 AM #358 Last Edit: January 23, 2015, 12:17:09 PM by osoerli
Quote from: Spelaren on January 23, 2015, 08:35:40 AM
Hvilken metode var det Opdal sverget til, som var litt omdiskutert? Hopping med vekter?


Meiner det var noko slikt (Video av Opdal som trener med vekter, etter 7:35)
https://www.youtube.com/watch?v=jqY_f_pCPDA
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

GÃ¥ av.

Lasaron

Quote from: Nixon on January 23, 2015, 08:32:38 AM
Min første tanke med disse knebøyene var om klubbene virkelig tok sjansen på å la stjernene sine trene så tungt? Knebøy med tunge vekter er en stor belastning for kroppen, og det er lett å skade både knær og rygg. Styrke i beina kan trenes i mye sikrere former på diverse apparater. De skal tross alt bare få styrke, og ikke bli kroppsbyggere.


Trener man med apparater i stedet for manualer blir treningen mer kunstig. Man mister det med balanse, kontroll og kjernemuskulatur.
Tren på langskudd

Nixon

Joda, det er klart at man mister noe. Men det må jo veies opp mot faren for skader som kan komme når man skal makse i knebøy. Det står mye mer på spill for disse enn en mosjonist på et lokalt treningssenter.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Da foreslår jeg at de verken bruker apparater, eller at de makser.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on January 23, 2015, 08:32:38 AM
Min første tanke med disse knebøyene var om klubbene virkelig tok sjansen på å la stjernene sine trene så tungt? Knebøy med tunge vekter er en stor belastning for kroppen, og det er lett å skade både knær og rygg. Styrke i beina kan trenes i mye sikrere former på diverse apparater. De skal tross alt bare få styrke, og ikke bli kroppsbyggere.


Så lenge man gjør øvelsene riktig og med en vekt som ikke er for tung for dem, så er sjansen for skade like liten som med maskiner og gevinsten større. Og jeg regner med at i CL klubber har de trenere som passer på både riktig teknikk og at de ikke øker vekt for fort.

Nixon

Quote from: Jose Arrogantio on January 23, 2015, 14:08:01 PMSå lenge man gjør øvelsene riktig og med en vekt som ikke er for tung for dem, så er sjansen for skade like liten som med maskiner og gevinsten større.


Det var mange innlegg jeg skummet i denne diskusjonen, men såvidt jeg forstod gikk diskusjonen på å komme opp i 200 kilo i knebøy for en fotballspiller. Da regner jeg med at det er snakk om svært få repetisjoner, og dermed en stor belastning for hele kroppen. Dersom man snakker om å trene knebøy med færre kilo og flere repetisjoner er det en helt annen sak.
Rød makt på Hansa

dudo

Men hva er greien, tror vi ikke på han professoren når han sier det?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

I bestefall tror jeg han overdriver. Sa han ikke at ingen lag har hatt høyere snitt på knebly og oksygenopptak enn RBK? Som hadde snitt på begge områder enn hans "minstekrav"

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on January 23, 2015, 12:42:05 PM
Quote from: Nixon on January 23, 2015, 08:32:38 AM
Min første tanke med disse knebøyene var om klubbene virkelig tok sjansen på å la stjernene sine trene så tungt? Knebøy med tunge vekter er en stor belastning for kroppen, og det er lett å skade både knær og rygg. Styrke i beina kan trenes i mye sikrere former på diverse apparater. De skal tross alt bare få styrke, og ikke bli kroppsbyggere.


Trener man med apparater i stedet for manualer blir treningen mer kunstig. Man mister det med balanse, kontroll og kjernemuskulatur.


Ikke kjernemuskulatur så mye, men støttemuskulatur.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SK

Quote from: Klaus_Brann on January 23, 2015, 02:01:19 AM
Quote from: SK on January 22, 2015, 23:01:34 PM
200 kg i knebøy er krevende. Det er et nivå som de fleste har mulighet til å oppnå hvis de virkelig går inn for det, men det krever målrettet og fokusert trening over lengre tid. Det er ikke nok å "trene hver dag", treningen må i relativt stor grad legges opp i denne retning.

Hvor mange norske toppidrettsutøvere tror folk egentlig klarer 200 kg i knebøy? Jeg vil anta at det er få, og begrenser seg til et mindre antall idretter hvor fotball ikke er inkludert. Hvis det man driver med ikke gir et spesielt behov for styrke i beina, vil det være ganske bortkastet.

Andreas Thorkildsen har f.eks. 200 i benk, men har vel aldri tatt det samme i knebøy.


Hvor har du det fra at han ikke har tatt det i knebøy?



Dette har vært omtalt flere ganger i forbindelse med artikler om at han perser såpass høyt i benk.


Jose Arrogantio

Quote from: dudo on January 23, 2015, 15:14:27 PM
Men hva er greien, tror vi ikke på han professoren når han sier det?


Jeg tror på at stjernene i Real Madrid ligger på nivået han har satt. Men jeg tror ikke at Brannspillerne trenger å ligge på det nivået, selv om jeg mener både bedre styrke og oksygenopptak er ting vi bør bli bedre på.

Utmedsnolken

Hvorfor skulle ikke brannspillerne ha mål å bli like gode som de beste? Fullt mulig å trene like mye i norge som spania
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

De Beste har fra naturen forutsetninger du ikke kan trene deg frem til. Det betyr derimot ikke at ikke Brannspillerene hele tiden skal ha fokus på å løpe lenger, løpe fortere, hoppe høyere og så videre og så videre.

Klaus_Brann

Nja, det snakkes jo om Ronaldo som et "treningsprodukt". Selvsagt har han fått gode forutsetninger, men at vi ligger flere hakk under hva vi kunne oppnådd hvis vi hadde makset, er det liten tvil om. Dog må det også gjøres en bedre jobb fra fra man er yngre, enn hva som gjøres i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Quote from: Klaus_Brann on January 24, 2015, 14:40:06 PM
Nja, det snakkes jo om Ronaldo som et "treningsprodukt". Selvsagt har han fått gode forutsetninger, men at vi ligger flere hakk under hva vi kunne oppnådd hvis vi hadde makset, er det liten tvil om. Dog må det også gjøres en bedre jobb fra fra man er yngre, enn hva som gjøres i dag.


Hvor mye trening/belastning man tåler er jo også noe som varierer fra person til person, men tipper vi er langt fra å makse noen sitt potensiale. Basert på landslag, ser det jo ut som det jobbes ok med de yngre, men så stopper det opp når de når a-lags nivå. Er iallefall en lang liste med bergenske talenter (alle?) som stagnerer helt når de rykker opp til a-laget
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Men skal det trenes styrke nær grensen trenges det kunnskaper og veiledning fra folk med kompetanse. Hvis ikke vil jo spillerne ødelegge seg. Både ved at de bygger feil muskler og ved at de skader seg. I klubber som Real Madrid har de jo et enormt apperat som skreddersyr den fysiske treningen. Hvis en ung og sulten Ronaldo hadde kommet til Brann kunne han fort ha ødelagt seg. Uniteds fysiske trener har vel sagt at han måtte holde ham i tøylene.

Så skal norske spillere "makse" fysisk krever det mer enn en holdningsendring. Da krever det også en satsing fra klubbene. Det er ikke bare å gå på styrkerommet og løfte det man makter.

Jose Arrogantio

Quote from: Utmedsnolken on January 24, 2015, 09:09:05 AM
Hvorfor skulle ikke brannspillerne ha mål å bli like gode som de beste? Fullt mulig å trene like mye i norge som spania


Fordi vi ikke har råd til det treningsapparetet Real Madrid har tilgang til, som krakra nevner.

Pluss at i motsetning til Real Madrid er det nok lite dop i garderobene i Bergen.

Yngve

Quote from: Utmedsnolken on January 24, 2015, 09:09:05 AM
Hvorfor skulle ikke brannspillerne ha mål å bli like gode som de beste? Fullt mulig å trene like mye i norge som spania


Ingen problem å trena lika masse. Og mykje tydar på at me har masse å gå på der.

Men me vert aldri lika sterke osb som RM sine spelarar. Dei er rett og slett raskare, sterkare, smartare enn våre spelarar som rotar rundt i Bås-ligaen. Eit enkelt døme for oss som føl Brann er vel då me møtte Hamburg. Dei var reine maskiner samanlikna med våre spelarar. Ein kan jo berre tenkja på Kompany som hadde svært få problem med å jogga frå superraske (i norske forhold) Helstad.

Og når det gjeld denne diskusjonen som går her no. Inntil ein av forumdeltakarane her inne avslører seg sjølv som ein med reell peiling på fysisk trening, stolar eg førebels på forskarane som har jobba med nettopp RM i fire-fem år.

Eg trur verkjeleg dei veit kva dei snakkar om.

Men for å overføra litt tal til våre forhold. Om ein CL -spelar bør klara 200 kg i knebøy. Bør vel ein gjennomsnittleg Obås-ligaspelar klara 140 kg. Minst. Ser for meg Badji eit stykke over der, og Skaanes eit stykke under.

Lasaron

Quote from: Jose Arrogantio on January 24, 2015, 18:23:24 PM
Quote from: Utmedsnolken on January 24, 2015, 09:09:05 AM
Hvorfor skulle ikke brannspillerne ha mål å bli like gode som de beste? Fullt mulig å trene like mye i norge som spania


Fordi vi ikke har råd til det treningsapparetet Real Madrid har tilgang til, som krakra nevner.

Pluss at i motsetning til Real Madrid er det nok lite dop i garderobene i Bergen.


Lite dop? Hva mener du?
Tren på langskudd

krakra

Jeg tipper han mener at doping er utbredt i fotballen, særlig i Spania og enda mer særlig hos gigantene.

SK

Quote from: Yngve on January 24, 2015, 18:54:40 PM
Men me vert aldri lika sterke osb som RM sine spelarar. Dei er rett og slett raskare, sterkare, smartare enn våre spelarar som rotar rundt i Bås-ligaen. Eit enkelt døme for oss som føl Brann er vel då me møtte Hamburg. Dei var reine maskiner samanlikna med våre spelarar. Ein kan jo berre tenkja på Kompany som hadde svært få problem med å jogga frå superraske (i norske forhold) Helstad.


Husker Mons Ivar Mjelde uttalte at han var så imponert over det han så av Hamburg-laget i styrkerommet på Stadion, fordi de var på et langt høyere nivå enn Brann-spillerne.

På denne tiden hendte det at en del spillere på Brann-laget kom innom og trente styrke på det senteret der jeg trente selv. For å si det sånn - Brann-laget holdt et svakt nivå sammenlignet med enhver person på det senteret som drev noenlunde seriøs styrketrening som hobby.
Greit nok at fotballspillere verken skal være vektløftere eller kroppsbyggere, men husker jeg tenkte at jeg hadde forventet mer. Så på området styrke, var det like mye Brann som var dårlig trent, som at Hamburg var bra trent.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on January 24, 2015, 19:50:05 PM
Jeg tipper han mener at doping er utbredt i fotballen, særlig i Spania og enda mer særlig hos gigantene.


Nettopp. Men tviler på at det er særlig med det her i Norge, så da blir det lite vits i å sammenligne oss med hva dopete spillere klarer.

Lasaron

Quote from: Jose Arrogantio on January 24, 2015, 20:51:54 PM
Quote from: krakra on January 24, 2015, 19:50:05 PM
Jeg tipper han mener at doping er utbredt i fotballen, særlig i Spania og enda mer særlig hos gigantene.


Nettopp. Men tviler på at det er særlig med det her i Norge, så da blir det lite vits i å sammenligne oss med hva dopete spillere klarer.


Hvorfor tror du de doper seg? Fordi de er best?
Tren på langskudd

SK

Nå har det vel vært doping-saker i storklubber i Sør-Europa. Spania har generelt et veldig frynsete rykte når det gjelder doping, og fotball er heller ikke den idretten hvor det er tøffest oppfølging rundt doping.

At det brukes doping i klubber som Real, er langt fra det mest usannsynlige scenarioet jeg har hørt.

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on January 24, 2015, 22:04:38 PM
Quote from: Jose Arrogantio on January 24, 2015, 20:51:54 PM
Quote from: krakra on January 24, 2015, 19:50:05 PM
Jeg tipper han mener at doping er utbredt i fotballen, særlig i Spania og enda mer særlig hos gigantene.


Nettopp. Men tviler på at det er særlig med det her i Norge, så da blir det lite vits i å sammenligne oss med hva dopete spillere klarer.


Hvorfor tror du de doper seg? Fordi de er best?


Journalister har tidligere funnet bevis på planer for doping i både Barcelona og Real Madrid.

Det er lite testing i fotball, mye å tjene på å gjøre det, har vanskelig for å tro det ikke skjer i toppfotball når det skjer i all annen toppidrett.

Se på Bale. Tror du virkelig han ble synlig sterkere og større over sommeren uten å være i nærheten av vekter som han hevder, uten at diverse stoffer var involvert?


kabelmann

Quote from: Jose Arrogantio on January 24, 2015, 23:59:09 PM
Quote from: Lasaron on January 24, 2015, 22:04:38 PM
Quote from: Jose Arrogantio on January 24, 2015, 20:51:54 PM
Quote from: krakra on January 24, 2015, 19:50:05 PM
Jeg tipper han mener at doping er utbredt i fotballen, særlig i Spania og enda mer særlig hos gigantene.


Nettopp. Men tviler på at det er særlig med det her i Norge, så da blir det lite vits i å sammenligne oss med hva dopete spillere klarer.


Hvorfor tror du de doper seg? Fordi de er best?


Journalister har tidligere funnet bevis på planer for doping i både Barcelona og Real Madrid.

Det er lite testing i fotball, mye å tjene på å gjøre det, har vanskelig for å tro det ikke skjer i toppfotball når det skjer i all annen toppidrett.

Se på Bale. Tror du virkelig han ble synlig sterkere og større over sommeren uten å være i nærheten av vekter som han hevder, uten at diverse stoffer var involvert?


Kan Piotr, kan Bale.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Hvor vanlig er det med dopingtester egentilg? Vi hører jo stadig om det i langrenn f eks. Det burde være penger i systemet til å ha litt oftere testing.
Tren på langskudd

Utmedsnolken

Ifølge dagens BT har det blitt mer tid i styrkerommet i vinter enn i fjor.
"og der snubler Sæternes igjen"

Hatleking

Norling har innsett at Brann ikkje kan ligge så langt bak både på det fotballtaktiske og fysiske - difor tek ein grep med å trene opp styrken.

Nixon

Rød makt på Hansa

HenningSB

Generelt mer trening er bra, når spillerne blir fraløpt, ikke orker mer, ikke hopper høyt nok, ikke er sterke nok enn de andre så må noe gjøres..

En av mine gode venner som er kiropraktor har vært mange ganger hos Brann og deres medisinske team, han reagerte på treningsmengden, som lå på ca 1 1/2 time om dagen..
Jeg har venner og kollegaer som trener mer enn dette uten å kalle seg toppidretts-utøvere.

Hva ligger vanlige treningsopplegg på i f.eks Tyskland/England/Frankrike/Spania? Tipper 3 ganger 1-2 timer per dag. Du blir ikke Ronaldo av 1 1/2 time trening hver dag..

OhAhCantona

Jeg har en bekjent som spiller på Nest-Sotra og han har fortalt litt om det vanvittige treningsopplegget de har der ute i samarbeid med Dale Oen Experience.
Jeg kan ikke forstå annet enn at de vil være blant de aller, aller beste trente lagene i divisjonen.
Faren er jo selvsagt at de rett og slett blir overtrent.

Nixon

Det står litt om opplegget til sotrastrilene her:

http://www.ba.no/Ikke_alle_fotballspillere_har_lagt_p__seg_i_ferien___-5-8-8392.html

Herregud så pinlig det vil være å bli overkjørt av dette laget...
Rød makt på Hansa

dokken

Quote from: Nixon on January 27, 2015, 10:50:30 AM
Det står litt om opplegget til sotrastrilene her:

http://www.ba.no/Ikke_alle_fotballspillere_har_lagt_p__seg_i_ferien___-5-8-8392.html

Herregud så pinlig det vil være å bli overkjørt av dette laget...


Så Nest ved et par anledninger i fjor, og var da imponert av trøkket og tempoet. Feks da de slo Tromsø, som ikke akkurat er et puslelag selv. Kaster man seg inn alle dueller og går på alle løp, da betyr ikke pasningskvalitet så mye.

Frykter med andre ord det verste.

Yngve

Det viktig å psyka seg sjølv godt ned, sånn at ein kan få ei positiv oppleving når me faktisk er med å kjempar i toppen-

Som eg forventar.

Klaus_Brann

Quote from: HenningSB on January 27, 2015, 10:31:45 AM
Hva ligger vanlige treningsopplegg på i f.eks Tyskland/England/Frankrike/Spania? Tipper 3 ganger 1-2 timer per dag. Du blir ikke Ronaldo av 1 1/2 time trening hver dag..


Aner ikke, men tipper ikke så mange som 3 ganger, men 2. Som tidligere nevnt har det ikke bare med hvor lang tid man trener, men kvaliteten på treninga også.
Så kommer jo egentrening på toppen også, terping av detaljer på feltet osv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on January 27, 2015, 10:50:30 AM
Det står litt om opplegget til sotrastrilene her:

http://www.ba.no/Ikke_alle_fotballspillere_har_lagt_p__seg_i_ferien___-5-8-8392.html

Herregud så pinlig det vil være å bli overkjørt av dette laget...


Forøvrig liker jeg godt at Grønner var der for å se to lag vi møter i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Brann trener for lite.
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Bergensk-OL-hap-mener-Brann-trener-for-lite-507747_1.snd

Klipp:
- Hadde de trent mer og bedre, hadde Brann i alle fall vært i eliteserien, og mange av spillerne hadde heller vært i utlandet i stedet for å være stjerner i Bergen, sier Kristian Blummenfelt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

gladiporno

Quote from: Gulløl on March 23, 2015, 16:44:25 PM
Brann trener for lite.
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Bergensk-OL-hap-mener-Brann-trener-for-lite-507747_1.snd

Klipp:
- Hadde de trent mer og bedre, hadde Brann i alle fall vært i eliteserien, og mange av spillerne hadde heller vært i utlandet i stedet for å være stjerner i Bergen, sier Kristian Blummenfelt.


Fullstendig uinteressant uttalelse i en totalt uinteressant artikkel. Når ble denne Blummenfelt ekspert på norsk eliteseriefotball? Slike artikler er helt meningsløs når "ekspertisen" kommer fra en idrett som ikke kan sammenlignes med norsk toppfotball. Ekstremt svak av journalisten. Hvorfor kunne han ikke snakke med en eliteserietrener og gjør adekvate sammenligninger? Dette blir bare svada.

Joggi Bogga

Quote from: gladiporno on March 23, 2015, 21:57:52 PMEkstremt svak av journalisten.


Helt på det jevne, synes jeg. Med en gang journalister skal skrive om ting som krever forståelse og forarbeid, så faller det store flertall rett gjennom.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Go Up