Brann Bataljonen BergenForumoversiktBataljonen.no (Moderatorer: GamleErik, Bataljonen, Tifo-gruppen, BBB-mod, bbbmartin, Tifo, Seeteufel, Tore Larsen, Stian, Wood, mbersve)Siste versjon av d12m
Sider: 1 [2]  Alle
Print
Skrevet av Emne: Siste versjon av d12m  (Lest 32900 ganger)
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #50 på: desember 03, 2009, 08:29:54 am »

Og Ostereide er selvsagt ikke en øy Blunker

Alt er en øy, hav på alle kanter. Og når kjem det der bladet hit til Kristiansand??
Loggført

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.
thesevs
Medlem

Vis profil
« Svar #51 på: desember 03, 2009, 13:23:33 pm »

Ostereidet eller Bømlo. Same shit new wrapping.
Loggført

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama
vebo
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #52 på: desember 03, 2009, 19:50:35 pm »

Og Ostereide er selvsagt ikke en øy Blunker

Alt er en øy, hav på alle kanter. Og når kjem det der bladet hit til Kristiansand??

Før meg som bor et stenkast fra Stadda vil jeg tro... Trist
Loggført

Tiocfaidh ár lá
BBB-Tony
Administrator

Legenden over alle legender

Vis profil
« Svar #53 på: mars 13, 2010, 21:48:16 pm »

Redaksjonen er dessverre blitt enda mindre. Og vi søker derfor etter flere bidragsytere. Du kan velge om du vil være med i redaksjonen, eller levere på "frilansbasis".

Du kan skrive om akkurat det du vil så lenge det er Brann- og fotballrelatert. F.eks. intervju med spillere eller andre i Brann, kommentater om det sportslige, om stemningen på tribunen, om andre lags supportere, spillere du vil at Brann skal kjøpe, hvordan RBH har det på hytten osv osv. Kort sagt det du brenner for.

Interessert? Send en mail til den12.mann@hotmail.com.
« Siste redigering: mars 14, 2010, 15:14:28 pm av BBB-Tony » Loggført

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.
BBB-mod
Administrator

Vis profil
« Svar #54 på: mars 14, 2010, 14:54:18 pm »

Det har sneket seg inn en liten feil i e-postadressen. Det skal være den12.mann@hotmail.com.
Altså punktum etter 12.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #55 på: mai 03, 2010, 23:03:41 pm »

Nytt nummer til trykkeriet i morgen tidlig. BBB-medlemmene vil ha det i postkassen en gang før 16. mai.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #56 på: september 06, 2010, 22:46:23 pm »

Nytt nummer ferdig i kveld. Og BBB-medlemmene kan som vanlig begynne å sjekke postkassen i slutten av neste uke.
Loggført

Rød makt på Hansa!
BrannSupporter
Medlem

Vis profil
« Svar #57 på: september 07, 2010, 00:02:43 am »

Nytt nummer ferdig i kveld. Og BBB-medlemmene kan som vanlig begynne å sjekke postkassen i slutten av neste uke.

"Den som gir seg nå er feig", med bilde av Knut Walde iført hodebandasje, er det første som slår meg når jeg ser den forsiden.

Situasjonen vi er i nå er jo lik 2002. Da som nå, er det en ung lokal spiller som pryder forsiden.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #58 på: november 29, 2010, 22:29:07 pm »

Nytt nummer til trykkeriet i morgen. Det tar vel som vanlig halvannen uke før BBB-medlemmene har det i postkassen
« Siste redigering: november 29, 2010, 23:39:05 pm av Nixon » Loggført

Rød makt på Hansa!
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #59 på: november 29, 2010, 22:35:41 pm »

Jeg liker forsiden.
Loggført

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #60 på: november 29, 2010, 23:38:19 pm »

Jeg liker forsiden.

Håper innholdet gjenspeiler sesongen 2010 bedre enn omslaget. G16-gull eller ei.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #61 på: november 29, 2010, 23:48:48 pm »

Jeg liker forsiden.

Håper innholdet gjenspeiler sesongen 2010 bedre enn omslaget. G16-gull eller ei.

Tror det skal gjenspeile sesongen ganske bra.
I den grad det er morsomheter går det ut over noen i Brann...Glad
Loggført

Rød makt på Hansa!
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #62 på: november 29, 2010, 23:57:58 pm »

Har dere forresten sluttet å publisere det på nettet?
Loggført

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #63 på: november 30, 2010, 00:09:22 am »

Jeg liker forsiden.

Tror det skal gjenspeile sesongen ganske bra.
I den grad det er morsomheter går det ut over noen i Brann...Glad

Synes forsiden var bra jeg, i en så begredelig sesong er det godt å kunne ha noen andre å juble for.
Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #64 på: desember 01, 2010, 08:36:08 am »

Har dere forresten sluttet å publisere det på nettet?

Egentlig ikke, det går bare litt i rykk og napp. Vi får finne frem de rette filene og sende til internettmannen vår!:)

Ellers typisk at denne stadionsaken kommer under et døgn etter at bladet er levert trykkeriet...
Loggført

Rød makt på Hansa!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #65 på: mai 02, 2011, 22:42:31 pm »

Nytt nummer til trykkeriet i morgen. Ute i postkassene før 16. mai.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #66 på: september 05, 2011, 22:37:41 pm »

Ny utgave til trykkeriet i morgen.
« Siste redigering: september 05, 2011, 22:42:35 pm av Nixon » Loggført

Rød makt på Hansa!
brann89
Medlem

Vis profil
« Svar #67 på: september 05, 2011, 23:54:50 pm »

Gleder meg til å se den i posten Glad Skal bli deilig med nytt lesestoff
Loggført

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #68 på: september 06, 2011, 02:42:29 am »

Ny utgave til trykkeriet i morgen.

Er det meg, eller er bildet villedende tatt i Fredrikstad?
Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
dex1974
Medlem

Vis profil
« Svar #69 på: september 06, 2011, 08:03:41 am »

Er da sannelig foran Hansa eller "Frydenbø" om du vil!

Husk at vi spilte i de sorte bortedraktene der borte  Glad
Loggført

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #70 på: september 06, 2011, 09:08:43 am »

Ja, det er på Stadion. Vår utmerkede fotograf tar stort sett bare bilder på hjemmebane.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #71 på: september 06, 2011, 16:30:56 pm »

Jeg stusset på at det så ut som det sto "FK" der, men ser nå at det er starten på Frydenbø.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #72 på: november 04, 2011, 12:16:24 pm »

http://www.brann.no/nyheter/send-oss-cupfinalebildene/

Brann etterlyser bilder fra cupfesten. Det gjør d12m også. Vi ønsker å få tilsendt festbilder fra hele helgen, både fra Oslo og Bergen, som vi skal trykke i årets siste utgave av d12m.

Bildene kan sendes til: leif5@mac.com
« Siste redigering: november 05, 2011, 07:46:22 am av Nixon » Loggført

Rød makt på Hansa!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #73 på: desember 05, 2011, 21:18:51 pm »

Ny utgave i trykken i morgen.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Yngve
Medlem

Vis profil
« Svar #74 på: desember 05, 2011, 21:55:31 pm »

Er det Bataljonen som har vore språkrøktarar?
Loggført
Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #75 på: desember 05, 2011, 23:07:16 pm »

STOP PRESSEN!

Klarer ikke bestemme meg om det er ironisk eller passende at gruppen med særskriving i navnet bruker orddeling på forsiden av bladet sitt...
Loggført

Guinness - Makes you drunk
Larsi Øen
Medlem

Vis profil
« Svar #76 på: desember 17, 2011, 14:21:27 pm »

Hva skjer med hetsingen av "denne gruppen av supportere"? Nevner ikke noe om det positive de har tatt med seg? At det faktisk er de som er tifo-gruppa, fordi ingen andre vil ta noe ansvar? I Mine øye er denne gruppen med supportere et stort +.

"er de egentlig ekte supportere?" har sett dem nesten hver gang det har vært "østlandskamp", de har dratt opp stemningen når alle andre står og klager..

Blir litt irritert når jeg ser det innlegget.
Loggført

Opp med det flagget!
handlevogn
Medlem

Vis profil
« Svar #77 på: desember 17, 2011, 17:04:07 pm »

Hva skjer med hetsingen av "denne gruppen av supportere"? Nevner ikke noe om det positive de har tatt med seg? At det faktisk er de som er tifo-gruppa, fordi ingen andre vil ta noe ansvar? I Mine øye er denne gruppen med supportere et stort +.

"er de egentlig ekte supportere?" har sett dem nesten hver gang det har vært "østlandskamp", de har dratt opp stemningen når alle andre står og klager..

Blir litt irritert når jeg ser det innlegget.

Helt enig! Den gjengen er et +. Skjønner ikke helt kritikken. De synger hatsanger, men det hører da til en god stemning, så lenge det også kommer sanger som støtter Brann. Lurer på om han som skrev innlegget har prøvd å få i gang vekselropet på Hansa.. Jeg har hvertfall ikke hørt andre enn "den gjengen" som har startet STØTTENDE sanger på Stadion. Det må isåfall være 10åringer på BT-tribunen.
Loggført
alekdg
Medlem

Vis profil
« Svar #78 på: desember 17, 2011, 17:34:45 pm »

Dette e en tråd om Siste-versjon av d12mann  sa la oss ikkje ta en lang debatt i denne tråden. Da kan vi lage en egentråd. Men dette innleget velger eg å skrive her som et svar på leserbrevet i d12mann.

Sitat
I et leserbrev i Den 12.mann blir vi sett på som ukultur i et leserbrev som ikkje e underskrevet med navn eller kallenavn. Noe eg synnes e synd siden debatten om sangkultur kan være viktig. Så her kommer kommer mins synspunkt på de sangene han trekker frem;

"Oslo by e full av dritt" og "Engen satt en sprøyt" skrever han e meningsløs hets. Når mann spiller mot et lag fra Oslo vil det være logisk å synge noe sanger som spiller på de negative sidene med Oslo by. Ser mann på Dagsrevyen eller Tv2Nyhetene vill man jevnlig se reportasjer som omhandler nigerianske protesterte og narkotikaproblemer som gjør at dette e lett å bruke som negative sider med Oslo. Ordbruken e veldig spisset i sangene som i de fleste andre fotball sanger og gjerne ikkje helt politisk korrekt.

Lag som spiller mot Brann ha veldig dårlige sanger om Bergen. De kan lett spille på "giftlokk", Strandkaien og Nygårdparken. Men de fleste lag synger Hater Hater Hater Bergen by, men ingen synger ka som e negativt i Bergen. Det vil eg kalle latskap.

"Dommeren skal dø"; Dette e en sang som e veldig lite brukt de siste sesongene, men dukker opp med jevn mellomrom. For meg e dette en sang som tilhører mer tiden på Store Stå mens vi nå synger som oftest "John Blund sangen" mot dommeren. Dette e kanskje den eldste sangen om dommeren som alle lag har så eg skjønner ikkje helt kofor han trekker den fram.

"Borgerkrig, Borgerkrig - republikken til Champions League" Var vist feil å synge i starten på august. En sang som spiller på "Vi e ikkje fra Norge, vi e fra Bergen" e en sang som dukket opp i 2007. Tidspunktet kan ha vært spesielt men tror de færreste tar trekningen te en terroraksjon i Oslo, men føle mer at man ville til bakte te en mer normalitet og derfor kan noen gamlesanger blitt startetSkal vi virkelig slutte å bruke ironi rundt "Bergen ut av norge" og gå i Lacoste, Da vinner terroristen. På side 5 i Den12.mann står det en tweet fra Statsråd Lysbakken; #Bergensomhovedstad så vi e ikkje aleine om å ha synspunkter på kor maken bør være styrt.

Drammen-sangen har han virkelig ikkje forstår. Dette e IRONI og handler om at Brann har like store muligheter å vinne serien som at vi flytter til Drammen. Dersom man ikkje skal kunne bruke ironi om eget lags muligheter få vi heller gå over til realiteten;

Vi e relativt kjente Brann fra Årstad
Vi gjør en middels sesong i år,
ja vist faen gjør vi det som i 1998
mens vi ler av alle jordbruksarbeider i kongeriket Norge

Litt vekk fra sangene skrives det at det e feil å utpekte folk på supporterfeltet som ikkje synger. Eg vil si det e feil å stå på bataljonen feltene å ikkje synge. Det skrives også om den eldgamle debatten med drakt og skjerf. Skjerf og drakt kan være fin måte for noe å visse sinn støte, men må man virkelig at en drakt te 700kr FULL av reklame for å kunne få lov å heie på et fotballag? Men la oss ikkje klær være viktig i debatten om supporter, det minner meg mer om relgionsdebat om hodeplagg. Og alle har sinn egen definisjon ka en "ekte" supporter e.

Aleksander
Loggført
psv-hasund
Medlem

Vis profil
« Svar #79 på: desember 17, 2011, 19:23:38 pm »

Jeg er sikker på at dette leserinnlegget er kødd. BGG har gjort en god jobb i år. Jeg håper de klarer å dra med seg litt flere neste år med free seating.

Uansett et nytt bra blad.
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #80 på: desember 17, 2011, 19:39:50 pm »

Problemet med en del av disse sangene, er at de ikke fenger. Er ikke vits i å starte sanger som bare 30 stykker gidder å synge med på.

En annen ting er tekstene på noe av det vi synger. Å synge "Oslo by er full av dritt, dritt og mer dritt" eller "driiiiiiiite på Oslo by" er ikke slem hets, men det er bare pinlig dårlig. Spesielt "driiiiiiite på Oslo by".  Skal man hetse, så må det jo kunne gå an å gjøre det på en mer avansert måte enn en 7-åring ville gjort det. Skal Bataljonen tiltrekke seg et mer voksent publikum, nytter det ikke å synge om driting.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #81 på: desember 17, 2011, 19:59:40 pm »

Jeg er sikker på at dette leserinnlegget er kødd. BGG har gjort en god jobb i år. Jeg håper de klarer å dra med seg litt flere neste år med free seating.

Uansett et nytt bra blad.

Jeg var skeptisk fra start av, men når han begynte å snakke om at flytting til Drammen avslørte han seg, men godt forsøk-
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #82 på: desember 17, 2011, 20:01:11 pm »

Problemet med en del av disse sangene, er at de ikke fenger. Er ikke vits i å starte sanger som bare 30 stykker gidder å synge med på.

En annen ting er tekstene på noe av det vi synger. Å synge "Oslo by er full av dritt, dritt og mer dritt" eller "driiiiiiiite på Oslo by" er ikke slem hets, men det er bare pinlig dårlig. Spesielt "driiiiiiite på Oslo by".  Skal man hetse, så må det jo kunne gå an å gjøre det på en mer avansert måte enn en 7-åring ville gjort det. Skal Bataljonen tiltrekke seg et mer voksent publikum, nytter det ikke å synge om driting.

Det virker som det er om å gjøre å komme seg ned på Klanens nivå, de tenner jo på både pissing, driting og slikt i sangene sine.
Loggført

psv-hasund
Medlem

Vis profil
« Svar #83 på: desember 17, 2011, 20:45:29 pm »

Endel av supporter kulturen er å slenge drit til motstander og også hate rivaliserende klubber. Hatet varierer i dybde fra land til land, og klubb til klubb. Det er endel sanger og konflikter som kanskje ikke er så intelligente, men som er med å skille kulturen fra håndball og golf f.eks som har en mer folkelig stil. For min del kan vi godt slutte å synge om negerhorer og driting, men hatet og drittslengingen må vi fortsette med. Det er ikke uten grunn at det er mer temperatur på tribunen i en kamp mot engen enn mot Sarpsborg 08.
Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #84 på: desember 17, 2011, 22:46:01 pm »

Ganske enig med deg, akkurat drite på Oslo by er ok, ikke veldig intelligent, men det er nå en fotballsang vi har hatt en stund. Negerhorer og heroin er det få som synger med på, med god grunn.
Loggført

brann89
Medlem

Vis profil
« Svar #85 på: desember 18, 2011, 18:10:26 pm »

Kor tid kommer neste utgave av Den. 12 Man i posten? Får man den før jul?
Loggført

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen
stig
Medlem

Vis profil
« Svar #86 på: desember 18, 2011, 18:23:29 pm »

Årets siste utgave kom i posten før helgen.  Mulig noen får den rett over helgen.
Loggført

Nettsideansvarlig
Yngve
Medlem

Vis profil
« Svar #87 på: februar 09, 2012, 19:08:48 pm »

For fyrste gong i historia har eg fått eit nummer av dette bladet til mi adresse.

Men eg skjønar godt at posten slit.

Adressa mi var legendarisk. Gateadressa var frå der eg er fødd og oppvaksen, medan gatenummeret var det eg bur på no i Bergen.

Poststaden var min opphavlege frå barndomen, medan postnummeret var mitt her i Bergen.

Rett og slett legendarisk.
Loggført
paf
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #88 på: februar 10, 2012, 16:37:39 pm »

For fyrste gong i historia har eg fått eit nummer av dette bladet til mi adresse.

Men eg skjønar godt at posten slit.

Adressa mi var legendarisk. Gateadressa var frå der eg er fødd og oppvaksen, medan gatenummeret var det eg bur på no i Bergen.

Poststaden var min opphavlege frå barndomen, medan postnummeret var mitt her i Bergen.

Rett og slett legendarisk.
Er adressen en annen enn det som er registrert på din medlemsweb? I så fall godt gjort av Bataljonen eller pakkerne. Er adressen den samme som er registrert på medlemsweben? I så fall sløvt av deg men fortsatt legendarisk...
Loggført
vebo
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #89 på: februar 24, 2012, 08:51:53 am »

Har vi medlemsweb?
Loggført

Tiocfaidh ár lá
Lister
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #90 på: februar 24, 2012, 12:47:41 pm »

Integrering mellom forumet og resten av siden består desverre utelukkende av banneret øverst.

Bataljonen burde nok tatt en titt på CMS med community builders osv.
Loggført

Guinness - Makes you drunk
paf
Medlem

Vis profil WWW
« Svar #91 på: februar 25, 2012, 11:39:11 am »

Har vi medlemsweb?
Det har vi. http://www.bataljonen.no/?member=1
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #92 på: april 16, 2012, 21:26:01 pm »

Ny utgaven i trykken i kveld.

En utgave som forøvrig kanskje er litt lite kritisk og utdatert når den kommer i Posten. Men sånn går det når artiklene stort sett er skrevet før de to siste kampene. For ikke å snakke om de to kampene vi har før bladet når medlemmene...
Loggført

Rød makt på Hansa!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #93 på: september 03, 2012, 23:13:45 pm »

Ny utgave ferdig og klar til trykk.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #94 på: september 02, 2013, 22:27:20 pm »

Ny utgave til trykken i morgen.

Inneholder mye om forlengingsskandalen.

Og et ganske interessant intervju med selveste RBH.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #95 på: desember 08, 2013, 21:33:17 pm »

Ny utgave til trykk i morgen. Bladet ble utsatt i en uke for å få med at Brann har fått ny trener. Forhåpentligvis får folk det før jul likevel.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #96 på: desember 08, 2013, 21:52:29 pm »

En rimelig herlig kontrast til det forrige nummeret.
Loggført

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #97 på: mai 27, 2015, 22:32:40 pm »

Ny utgave til trykk i morgen. Bladet ble utsatt i en uke for å få med at Brann har fått ny trener. Forhåpentligvis får folk det før jul likevel.

Det var tider da dette coveret ble laget. Vi var alle fulle av forventninger om en ny æra for klubben.

Og jaggu fikk vi en ny æra...
Loggført

Rød makt på Hansa!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #98 på: september 07, 2015, 23:18:02 pm »

Ryktene sier at en ny utgave av d12m snart blir levert Posten!
Loggført

Rød makt på Hansa!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #99 på: september 26, 2016, 21:42:13 pm »

Ny utgave er snart på vei til en håndfull postkasser.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Sider: 1 [2]  Alle
Print
Gå til: