• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan vi gjøre for å bedre stemingen på Stadda?

Started by HansaInferno, November 24, 2007, 05:13:44 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Stian

Vi vil selvfølgelig diskutere gode forslag som det Danny kommer med, men jeg kan love dere å få flytte en haug med partoutkort er ingen enkel sak, spesielt ikke når folk blir flyttet til dårligere plasser. Dette vil uansett være en sak for neste styremøte, og helt sikkert seinere også. Det skal i allefall ikke stå på viljen fra Bataljonen sin side!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

dudo

Hva med å i tillegg ikke selge p-kort på verken øvre eller nedre B? Slik kan man enkelt utvide om det skulle bli behov for det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on June 15, 2009, 21:49:12 PM
Hva med å i tillegg ikke selge p-kort på verken øvre eller nedre B? Slik kan man enkelt utvide om det skulle bli behov for det.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on June 15, 2009, 21:53:11 PM
Quote from: dudo on June 15, 2009, 21:49:12 PM
Hva med å i tillegg ikke selge p-kort på verken øvre eller nedre B? Slik kan man enkelt utvide om det skulle bli behov for det.


De som er ute etter pris trenger man strengt tatt ikke lytte veldig til. Ulempen er selvsagt om det er mange fattige(/unge) som synger veldig høyt. Det aner jeg ingenting om.

Poenget er at de som ikke vil være med å bidra kan flyttes til BT, så kan de få høre på stemningen derfra. Men såklart, hvordan man skal sile ut folk aner jeg ikke. Det skal dog sies at det er en stor gjeng på Z som ikke synger i det hele tatt. Vi har vår andel godt voksne kjerringer der òg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on June 15, 2009, 21:58:19 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 15, 2009, 21:53:11 PM
Quote from: dudo on June 15, 2009, 21:49:12 PM
Hva med å i tillegg ikke selge p-kort på verken øvre eller nedre B? Slik kan man enkelt utvide om det skulle bli behov for det.


De som er ute etter pris trenger man strengt tatt ikke lytte veldig til. Ulempen er selvsagt om det er mange fattige(/unge) som synger veldig høyt. Det aner jeg ingenting om.

Poenget er at de som ikke vil være med å bidra kan flyttes til BT, så kan de få høre på stemningen derfra. Men såklart, hvordan man skal sile ut folk aner jeg ikke. Det skal dog sies at det er en stor gjeng på Z som ikke synger i det hele tatt. Vi har vår andel godt voksne kjerringer der òg.


De som kun er ute etter pris må få et alternativ. De må kunne sitte/stå andre steder enn akkurat i den syngende gjengen.
Legg ned hele klubben!

dudo

Jaja, helt klart. Jeg mener forsåvidt ikke at Bataljonsbillettene nødvendigvis skal være så mye billigere enn andre, tilsvarende billetter - nettopp for at man ikke skal fylle feltet opp med folk som utelukkende er der pga pris.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Kapasiteten på C og nedre D er 1492. Medregnet øvre D (felt Z) er det 1951.

Det er i dag 1720 plasser som er reservert på nedre Hansa. Imidlertid er det vel en del av dette som er billetter printet ut til manuelt salg gjennom Bataljonen.

På øvre C er det antagelig 455 med p-kort. Det er 621 ledige plasser på Søndre utenom bortefeltet. Med andre ord: Samtlige på øvre C kan få plass på Søndre om de vil. Slik sett skulle det være mulig å beholde nedre B som et bataljonsfelt for ikke-syngende, mens vi kan si fra oss nedre A. Dermed vil Bataljonen disponere C og nedre D som sangfelt (som sammen med felt Z/øvre D vil utgjøre et fint kvadrat), mens man kan ha nedre B (518 plasser) som "prisjeger/lytte-til-den-gode-stemningen"-felt. Det betyr at Bataljonen vil disponere totalt 2010 plasser, mot 2053 i dag.
Legg ned hele klubben!

crm

Her må det trøkkes til med visjoner for å få dette inn overfor Brann. Støtter fullt forslagene over, men ser at det praktisk sett må store ord og lovnader til.

En ting jeg imidlertid tenker på er at jeg tror det er mange på øvre B og C som i utgangspunktet er med dersom det er en forsangergruppe på øvre C. Så dersom det er praktiske hindringer som står i veien for et slikt løp, tror jeg det rekker med en gruppe på 50-100 mennesker på øvre del som trøkker til og får resten med seg. Det vil ta litt lenger tid å skape en kultur på denne måten, men det er nok mulig. Er alle plassene dekket opp med P-kort på øvre?
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

kapteinen

Skyt meg hvis eg tar feil, men er dette realistisk?
For meg høres dette ut som noe som aldri Brann kommer til å gå med på og bare er et stort sidespor.
Z

Yes!wehavenobananas

Ikke for å være sjåvenist eller noe, men husker folk stemingen som var i Liverpool. Dette var en typisk guttetur, der sikkert 95% av folkene på tribunen var menn. Jeg er av den oppfattning av at kvinner er med på å drepe stemingen. Synd men sant, jeg klarer ikke å slippe meg løs i samme grad når jeg er omringet av jenter, spesielt ikke om jeg kjenner de jentene som er rundt meg. Dét dreper virkelig følelsen av å gå på fotballkamp.

kjellien

Hva hadde du tenkt å gjøre da? Få alle jenter vekk fra stadion?
Dette problemet er ikke bare blandt jenter, det finnes masse gutter på staddaen og, som verken følger med eller bryr seg om å synge. Men det er mye lettere å legge merke til jentene, det er jeg enig i, og de er flere. Men det er ikke bare jenter!

Jeg vil si det at klapping til diverse sanger gjør at  ikke alle får med seg hva som blir sunget, eller vi begynner å synge i takt med klappingen (som ofte går fortere og fortere, eks: vi e berømte Brann fra Bergen!) Merker tydelig dette om Z- Felter starter en sang, så begynner folk å klappe. Borte på felt B er det vanskelig å høre HVA som blir sunget, om vi hører det, så blir det ofte fler stemt og i forskjellige tempo. Ser ofte mange som står å mimer i tillegg. IKKE vær redd, bruk røsten! Vi er her for å støtte laget i tykt å tynnt.

Klaus_Brann

Quote from: Yes!wehavenobananas on June 17, 2009, 00:24:03 AM
Ikke for å være sjåvenist eller noe, men husker folk stemingen som var i Liverpool. Dette var en typisk guttetur, der sikkert 95% av folkene på tribunen var menn. Jeg er av den oppfattning av at kvinner er med på å drepe stemingen. Synd men sant, jeg klarer ikke å slippe meg løs i samme grad når jeg er omringet av jenter, spesielt ikke om jeg kjenner de jentene som er rundt meg. Dét dreper virkelig følelsen av å gå på fotballkamp.


Det hadde sikkert bittelitt med at det var guttetur, så hadde det en del med at sikkert 90 % av de som var der hadde en god del øl innabords, resten gikk vel på at man var i O' store England, som så mange Brannsupportere er fryktelig opptatt av, og da var det viktig å trøkke til.

Det var syk stemning og det hadde vel også litt med at vi allerede visste at vi var ute, og at det var litt sånn gi f-stemning.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yes!wehavenobananas

Hva med å samle de på et eget felt der de kan stå og tazte på mobzen, sminke seg og late som de er med i gjengen? Misforstå meg rett, jenter er flott det, bare ikke på fotballkamp. Men, men. Det er vel stort sett folks egen feil at det er slik, ihvertfall når alle og enhver skal dra med seg jenter og damene sine, gjerne for å vise de hvor fantastisk steming det er på Hansa.

Hva med alle de som drar med seg folk for å vise frem stemingen? Vi har jo de som møter opp for å være en del av stemingen uten at de bidrar selv. Jeg tror det er en del av de som blir dratt med av folk som er i miljøet fra før av også, kun fordi de vil vise frem stemingen på Hansa. Poenget mitt er at man gjerne kan la være å ta med seg damen eller tjommien, om disse strengt tatt ikke hører hjemme på en sangtribune.

SKBMiller

Quote from: Klaus_Brann on June 17, 2009, 12:38:18 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on June 17, 2009, 00:24:03 AM
Ikke for å være sjåvenist eller noe, men husker folk stemingen som var i Liverpool. Dette var en typisk guttetur, der sikkert 95% av folkene på tribunen var menn. Jeg er av den oppfattning av at kvinner er med på å drepe stemingen. Synd men sant, jeg klarer ikke å slippe meg løs i samme grad når jeg er omringet av jenter, spesielt ikke om jeg kjenner de jentene som er rundt meg. Dét dreper virkelig følelsen av å gå på fotballkamp.


Det hadde sikkert bittelitt med at det var guttetur, så hadde det en del med at sikkert 90 % av de som var der hadde en god del øl innabords, resten gikk vel på at man var i O' store England, som så mange Brannsupportere er fryktelig opptatt av, og da var det viktig å trøkke til.

Det var syk stemning og det hadde vel også litt med at vi allerede visste at vi var ute, og at det var litt sånn gi f-stemning.


Tror ikke alkoholen spilte så stor rolle. Men de fleste som reiser til England for å dra på kamp når vi allerede er ute er ivrige på å synge. At vi var i England og at vi igjen ønsket å markere oss på tribunen der var også viktige grunner.

Hadde ikke gjort noe om Hansa i dag besto av samme sammensetning som de som var i Liverpool nei, må være lov å si det. Enig med sistnevnte. Finnes selvsagt mange jenter som er gode supportere, men de må jobbe hardere enn gutter for å bli akseptert hos folk fordi det dessverre er så mange andre som ødelegger inntrykket.

Gulløl

June 17, 2009, 18:11:47 PM #665 Last Edit: June 17, 2009, 18:15:52 PM by Gulløl
I Liverpool var stemningen sinnsyk. Målet var å synge ut 40000 Everton-fans og de klarte vi 2000 med glans.
Problemet på Brann stadion er at vi som var i Liverpool og er interessert i å "trøkke til noe så inn i helv..." er spredd utover hele tribuneanlegget og dermed går vi glipp av den følelsen av samhold og at "alle synger" og trenger ikke være redd å drite seg ut. I Liverpool var vi tett oppunder 100 % som sang av Brann supporterene og da blir det liv. Håper jeg kan oppleve det en gang til, men det blir neppe på Brann stadion. Får vel vente til neste europacup mot et engelsk storlag men det kan vel bli noen år til.

http://www.youtube.com/watch?v=2wT_8XnnY60

http://www.youtube.com/watch?v=42VM9S9JSc4
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Demba

På tide at noen tar ansvar for å innføre "Kniksen sendte trønderne på sokkelessen ned" sangen.

Tror det kunne blitt veldig bra :)

TheRock

"Opp med humøret" funket plutselig igår, spesielt mot slutten av 1. omgang, da den ble sunget i flere minutter. Herlig opplevelse. Klappingen var der, men ødela plutselig ikke for takten av en eller annen grunn. Ellers vil jeg rette litt kritikk mot de som tar i litt ekstra på syngingen på felt A, eller ytterst til høyre på felt B. Jeg står midt på felt B cirka, og står dermed midt i mellom to grupperinger: Felt Z, D, C og deler av felt B som synger sakte og felt A, evt litt av felt B, som har en tendens til å skru opp tempoet på sangene. Dette skjedde ved flere anledninger, også på nystemten. Virker som det er en gjeng der nede som tar i litt ekstra, samtidig som de synger kjappere enn resten, og dermed får med seg resten av felt A på et tempo som er langt raskere enn hva resten av tribunen, anledet av felt Z, synger. En løsning er jo allerede blitt foreslått, få inn felt z bak oss, men så var det dette med folk som måtte flytte...

krøvel vellevold

Quote from: TheRock on June 26, 2009, 12:26:29 PM
"Opp med humøret" funket plutselig igår, spesielt mot slutten av 1. omgang, da den ble sunget i flere minutter. Herlig opplevelse. Klappingen var der, men ødela plutselig ikke for takten av en eller annen grunn. Ellers vil jeg rette litt kritikk mot de som tar i litt ekstra på syngingen på felt A, eller ytterst til høyre på felt B. Jeg står midt på felt B cirka, og står dermed midt i mellom to grupperinger: Felt Z, D, C og deler av felt B som synger sakte og felt A, evt litt av felt B, som har en tendens til å skru opp tempoet på sangene. Dette skjedde ved flere anledninger, også på nystemten. Virker som det er en gjeng der nede som tar i litt ekstra, samtidig som de synger kjappere enn resten, og dermed får med seg resten av felt A på et tempo som er langt raskere enn hva resten av tribunen, anledet av felt Z, synger. En løsning er jo allerede blitt foreslått, få inn felt z bak oss, men så var det dette med folk som måtte flytte...


Felt Z flytter nok aldri. Da er det mer sannsynlig at vi kvitter oss med nedre A og får et sangfelt først og fremst for en forsangergruppe (men også andre syngende) på øvre C. (I tillegg til sangfelt på nedre C og nedre D selvsagt). Fra øvre C må dagens folk flyttes, men faktisk får alle plass på de ledige plassene på Søndre. Flytte til langside og betale samme billettpris; det burde jo ikke bli FOR mye syting fra dagens øvre C. Men selvsagt; syting blir det nok fra noen uansett. Dette forslaget har jo blitt lansert før, men jeg bare nevner det som et mer realistsik alternativ enn at felt Z flytter seg noe som helst sted. For øvrig kunne man godt hatt en vegg på utsiden av felt Z, slik at lyden derfra blir enda sterkere og ikke forsvinner ut mot Nymarksbanene.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Har kjøpt løssalg på Hansa til hver eneste kamp de siste årene og har i løpet av denne sesongen stått på alle feltene. I går sto jeg på felt B helt ute med midtgangen til felt A, her var vi en liten gjeng som sang og hev oss med på sanger, nå synger jeg alltid av fullhals, men ekstra greitt at det var et par stker til som "sparket hverandre i ræven" med å passe på å hive seg med på omtrent alt som kom lenger bort på tribunen. Bra initiativ fra noen som sto på A og, prøvte å dra i gang med varierende resultat. Det som er trist er at det er alt for mangen som klager å syter om kampen og babler om negative ting i steden for å bidra positivt, så det var en kløft fra oss med midtgangen med Felt B - A og ut til midtgangen C-B som på en måte ilag med felt Z er lokmotivet for stemningen på Hansa.

Så du som klagde på oss oppe på til høyre på feltet (B), tenk over at når vi stemmer i et par stker så er vi ofte alene med en avstand bort til resten som har en massiv lyd rundt seg, så da kan vi ofte komme ut av rytmen til de andre når vi trøkket på i går. Jeg heller liker ikke at sangene blir speedet opp, men problemet ligger i at det er for mangen som holder kjeft på Hansa og i stedet for å rette pekefingen mot oss som sang så burde kanskje den vært rettet til de som holder kjeft.

Ellers så var det veldig kjekt at det var konstant synging i går, så får heller intensiteten og volumet variere akkurat som spillet. Liker at vi starter flere forskjellige sanger enn før nå, eneste er at når vi har så spredt med folk som synger så er terskelen høyere for mange å hive seg på "nye sanger".

Enkelte rundt meg i går kan forresten ta seg en bolle å roe ned, hørte noen som ikke sang en eneste gang men begynte å klage fordi de tydligvis ikke ble underholdt nok med stemningen. "Må vi synge denne sangen mer nå" osv. De har ingenting de skulle sagt når de står der uten å synge en skit, og dette er dessverre et forholdsvis stort problem på Hansa i dag dessverre.

:) Satse på finspillet kommer snart så skal vi se at stemningen løfter seg ytterligere.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

TheRock

Quote from: skuteviken on June 26, 2009, 17:31:05 PM
I går sto jeg på felt B helt ute med midtgangen til felt A, her var vi en liten gjeng som sang og hev oss med på sanger, nå synger jeg alltid av fullhals, men ekstra greitt at det var et par stker til som "sparket hverandre i ræven" med å passe på å hive seg med på omtrent alt som kom lenger bort på tribunen. [...]

Så du som klagde på oss oppe på til høyre på feltet (B), tenk over at når vi stemmer i et par stker så er vi ofte alene med en avstand bort til resten som har en massiv lyd rundt seg, så da kan vi ofte komme ut av rytmen til de andre når vi trøkket på i går.

Tror faktisk det var dere som jeg la merke til ja. Vet ikke om det var dere alene som dro opp farten, men oppfattet det som om dere bidro i alle fall.

Er fullt mulig at dere syntes avstanden var for langt bort, men gjengen jeg sto i var maks 10 seter bortenfor noen rader ovenfor, og vi måtte mer eller mindre lukke det høyre øret for å høre hvordan majoriteten av Hansa sang, og henge oss på dem. Det var heller ikke problem å høre disse, og den massive lyden som du snakker om kan umulig ha forsvunnet de 10 setene bort til dere.

Såklart jeg heller skulle sett at flere sang, og at vi dermed (kanskje) hadde sluppet problemet med noen som speeder opp sangene, men så er det engang sånn at enkelte er mer lavmælte eller stumme enn resten og disse mottar den kritikken de skal få på tribunen. Men det skal uansett være mulig å høre hvordan hele resten av tribunen synger, uten å synge så høyt at man bare hører sin egen stemme.

kapteinen

Quote from: krøvel vellevold on June 26, 2009, 16:04:51 PM
Quote from: TheRock on June 26, 2009, 12:26:29 PM
"Opp med humøret" funket plutselig igår, spesielt mot slutten av 1. omgang, da den ble sunget i flere minutter. Herlig opplevelse. Klappingen var der, men ødela plutselig ikke for takten av en eller annen grunn. Ellers vil jeg rette litt kritikk mot de som tar i litt ekstra på syngingen på felt A, eller ytterst til høyre på felt B. Jeg står midt på felt B cirka, og står dermed midt i mellom to grupperinger: Felt Z, D, C og deler av felt B som synger sakte og felt A, evt litt av felt B, som har en tendens til å skru opp tempoet på sangene. Dette skjedde ved flere anledninger, også på nystemten. Virker som det er en gjeng der nede som tar i litt ekstra, samtidig som de synger kjappere enn resten, og dermed får med seg resten av felt A på et tempo som er langt raskere enn hva resten av tribunen, anledet av felt Z, synger. En løsning er jo allerede blitt foreslått, få inn felt z bak oss, men så var det dette med folk som måtte flytte...


Felt Z flytter nok aldri. Da er det mer sannsynlig at vi kvitter oss med nedre A og får et sangfelt først og fremst for en forsangergruppe (men også andre syngende) på øvre C. (I tillegg til sangfelt på nedre C og nedre D selvsagt). Fra øvre C må dagens folk flyttes, men faktisk får alle plass på de ledige plassene på Søndre. Flytte til langside og betale samme billettpris; det burde jo ikke bli FOR mye syting fra dagens øvre C. Men selvsagt; syting blir det nok fra noen uansett. Dette forslaget har jo blitt lansert før, men jeg bare nevner det som et mer realistsik alternativ enn at felt Z flytter seg noe som helst sted. For øvrig kunne man godt hatt en vegg på utsiden av felt Z, slik at lyden derfra blir enda sterkere og ikke forsvinner ut mot Nymarksbanene.


Felt Z flytter aldri og forslaget med å flytte Bataljonen opp på øvre C ser jeg på som urealistisk.
Er mange som har hatt partourkort der i mange år og faktisk en del syngende supportere som trøkker til.Syntes ingenting om å måtte flytte det miljøet som er på øvre C.

Jeg mener fortsatt at den beste, og mest realistiske, løsningen er å lage en forsangergruppe på nedre C. Det kan gjøres relativt smertefritt(merk relativt!). Det er vel Bataljonen som "råder" over disse billettene og har myndighet til å omplassere folk for å tilrettetlegge for stemningen.

Er ingen menneskerett å ha subsidierte billetter på stadda, så py for dem som må flytte på seg, men det er de selv som har tatt valget ved å holde kjeft.
Z

Klaus_Brann

Quote from: kapteinen on June 26, 2009, 20:23:51 PM
Er ingen menneskerett å ha subsidierte billetter på stadda, så py for dem som må flytte på seg, men det er de selv som har tatt valget ved å holde kjeft.


Hvordan vet man at det er de som holder kjeft som man faktisk flytter da?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: kapteinen on June 26, 2009, 20:23:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 26, 2009, 16:04:51 PM
Quote from: TheRock on June 26, 2009, 12:26:29 PM
"Opp med humøret" funket plutselig igår, spesielt mot slutten av 1. omgang, da den ble sunget i flere minutter. Herlig opplevelse. Klappingen var der, men ødela plutselig ikke for takten av en eller annen grunn. Ellers vil jeg rette litt kritikk mot de som tar i litt ekstra på syngingen på felt A, eller ytterst til høyre på felt B. Jeg står midt på felt B cirka, og står dermed midt i mellom to grupperinger: Felt Z, D, C og deler av felt B som synger sakte og felt A, evt litt av felt B, som har en tendens til å skru opp tempoet på sangene. Dette skjedde ved flere anledninger, også på nystemten. Virker som det er en gjeng der nede som tar i litt ekstra, samtidig som de synger kjappere enn resten, og dermed får med seg resten av felt A på et tempo som er langt raskere enn hva resten av tribunen, anledet av felt Z, synger. En løsning er jo allerede blitt foreslått, få inn felt z bak oss, men så var det dette med folk som måtte flytte...


Felt Z flytter nok aldri. Da er det mer sannsynlig at vi kvitter oss med nedre A og får et sangfelt først og fremst for en forsangergruppe (men også andre syngende) på øvre C. (I tillegg til sangfelt på nedre C og nedre D selvsagt). Fra øvre C må dagens folk flyttes, men faktisk får alle plass på de ledige plassene på Søndre. Flytte til langside og betale samme billettpris; det burde jo ikke bli FOR mye syting fra dagens øvre C. Men selvsagt; syting blir det nok fra noen uansett. Dette forslaget har jo blitt lansert før, men jeg bare nevner det som et mer realistsik alternativ enn at felt Z flytter seg noe som helst sted. For øvrig kunne man godt hatt en vegg på utsiden av felt Z, slik at lyden derfra blir enda sterkere og ikke forsvinner ut mot Nymarksbanene.


Felt Z flytter aldri og forslaget med å flytte Bataljonen opp på øvre C ser jeg på som urealistisk.
Er mange som har hatt partourkort der i mange år og faktisk en del syngende supportere som trøkker til.Syntes ingenting om å måtte flytte det miljøet som er på øvre C.

Jeg mener fortsatt at den beste, og mest realistiske, løsningen er å lage en forsangergruppe på nedre C. Det kan gjøres relativt smertefritt(merk relativt!). Det er vel Bataljonen som "råder" over disse billettene og har myndighet til å omplassere folk for å tilrettetlegge for stemningen.

Er ingen menneskerett å ha subsidierte billetter på stadda, så py for dem som må flytte på seg, men det er de selv som har tatt valget ved å holde kjeft.
Legg ned hele klubben!

This Charming Man

Gode forslag. Men tror det er lite realistisk at Brann går med på å omgjøre øvre felt C til bataljonsfelt, og dermed presse ut partoutkortinnehavere som har hatt plasser der i mange år.

Når det er sagt så befinner det seg allerede mange på øvre B og C som gjerne bruker stemmen (og vet hvordan den skal brukes), selv om det er en tendens til at ting blir litt slapt der oppe. Støtter dermed crms forslag om at de som er lei av damer og klovnetendenser på nedre Hansa til neste år kjøper seg partoutkort på øvre istedenfor nedre, gjerne ved at flere går sammen og får plasser i nærheten av hverandre. Dette funket for oss før 2007-sesongen, da vi fikk 30 plasser sammen.

Så hvis man er villig til å betale litt ekstra for partoutkortet sitt (ingen bataljonspris på øvre regner jeg med) ser jeg ingen grunn til at folk ikke kjøper opp det som er av ledige partoutkortplasser på øvre C og B. Da vil de ikke-syngende, humørløse, sitte-i-2x45-folkene som befinner seg på øvre B og C sakte men sikkert finne seg andre plasser, og konsolideringen av øvre hansa som syngede kraftsentrum er et faktum.

En ting til: slutt med den der ekstremt pinlige håndballfeiringen etter seier. Det er flaut.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Markmus

Hvilken håndballfeiring etter seier snakker du om?
Ka du ve?

Klaus_Brann

Sikkert den når laget kommer bort, holder hender og "øøøøøøøøøøøøøøøy'er" med oss.
Ser ikke noe galt med å feire med laget sitt på denne måten etter kamp, men det er tross alt flaut, så...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Quote from: Vicar in a Tutu on July 09, 2009, 14:45:08 PM
En ting til: slutt med den der ekstremt pinlige håndballfeiringen etter seier. Det er flaut.


Aaaaamen. Og de kan godt sette på Den 12. mann(sangen) med en gang igjen.
Tiocfaidh ár lá

1908

håndball Ditt og datt er flaut, dårlig stemmning ditt og datt. dårlige sanger ditt og datt. Faen folk skal klage på ALT....

Kai-Olai

Første aktive tiltak en bør gjøre for stemningen er å stripse fast hendene til de som klapper alt av sanger sønder og sammen.. En merker ikke dette når en står midt i klyngen, som jeg gjør til vanlig.. Men når jeg idag satt rimelig høyt oppe på Hansa innså jeg hvor ekstremt ødeleggende klapping er for så og si samtlige sanger..
Der ble også tempoforskjellen mellom øvre og nedre mye klarere, selv om dette også er noe både jeg, og andre, har innsett for lenge siden.. Nedre stresser sanger så sykt!

Så; Klapping er noe en gjør etter en god prestasjon, ikke midt i ALLE sanger! Og trekk ned tempo! Da tror jeg vi kommer godt i gang..

Exim

Quote from: Kai-Olai on July 09, 2009, 22:12:44 PM
Første aktive tiltak en bør gjøre for stemningen er å stripse fast hendene til de som klapper alt av sanger sønder og sammen.. En merker ikke dette når en står midt i klyngen, som jeg gjør til vanlig.. Men når jeg idag satt rimelig høyt oppe på Hansa innså jeg hvor ekstremt ødeleggende klapping er for så og si samtlige sanger..
Der ble også tempoforskjellen mellom øvre og nedre mye klarere, selv om dette også er noe både jeg, og andre, har innsett for lenge siden.. Nedre stresser sanger så sykt!

Så; Klapping er noe en gjør etter en god prestasjon, ikke midt i ALLE sanger! Og trekk ned tempo! Da tror jeg vi kommer godt i gang..

skuteviken

Det var boss-stemning i går, men slik blir det på disse kampene, det tar jeg ikke så tungt. Viss dette hadde vært en semifinale hadde det kokt over. Ellers så likte jeg veldig godt at det var freeseating, eneste minuset i går viss det hadde vært vanlig seriekamp, er at det kom mange barn og stilte seg nederst og banket på skiltene i tider og utider.

Noen som vil fortsette diskusjonen om freeseating? Så spredt som livet her på Hansa for tiden så tror jeg dette fungerer bedre.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

lavtbunn-nivå

Kanskje det passer bra mot Glmt med anti-NFF og anti-Oslo og anti-østlandsdominans-sanger i det oljerike Norge hvor 90% av verdiene skapes vestpå ?... men hvor lite eller intet kommer tilbake, selv sykehusene sultefores av de med pengesekken østpå. Vår pengesekk??

stig

hvordan kan du si at stemmningen var boss og samtidig hylle freeseating? Som Krøvel har poengter argumentert med tidligere vil det bety hauger med unger på midten lenge før resten kom. Der vi står til vanlig(felt c sete 5/6) var det akkurat det som skjedde. Masse fjortiser som skulle klappe på alt,preike i ett kjør,mens vi som pleier å stå der var godt spred.  Kom da til motsatt konklusjon at ingen heretter kan argumentere for freeseating.                     
Nettsideansvarlig

Zolkan

July 10, 2009, 22:12:02 PM #684 Last Edit: July 10, 2009, 22:18:45 PM by Zolkan
For at freeseating skal virke så må det være mafiatilstander på feltet slik at fjortissene ikke tør ta hansaplassene rundt midten. En slik respekt finnes vel ikke i Bergen. (kanskje det funker på Z'en)

Freeseating er absolutt ikke veien å gå.

skuteviken

Quote from: stig on July 10, 2009, 21:52:46 PM
hvordan kan du si at stemmningen var boss og samtidig hylle freeseating? Som Krøvel har poengter argumentert med tidligere vil det bety hauger med unger på midten lenge før resten kom. Der vi står til vanlig(felt c sete 5/6) var det akkurat det som skjedde. Masse fjortiser som skulle klappe på alt,preike i ett kjør,mens vi som pleier å stå der var godt spred.  Kom da til motsatt konklusjon at ingen heretter kan argumentere for freeseating.                     


Joda kjøper denne, men det er utifra at vi må stå på midten alle sammen, FeltZ står jo på siden. Poenget er at etterhvert hadde folk som sang samlet seg, fjortissene hadde ikke samlet seg her, da de ikke hadde følt seg hjemme. For vi må vel anta at det ikke hadde kommet flere fjortisser totalt på Hansa? Men for alldel, er ikke 100% på dette, men å dømme etter en kamp blir feil. Spesielt da folk følte at de måtte så med sine fasteplasser og så sto det andre der. Skjønner noen poenget mitt der?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on July 10, 2009, 23:43:45 PMfjortissene hadde ikke samlet seg her, da de ikke hadde følt seg hjemme.


Den påstanden er rimelig naiv. Fjortisene hadde jo ikke samlet seg på midten fordi de ikke visste bedre, men nettopp fordi de vil stå i midten og være sentrale i den kule supportergjengen.

Det er fjortisene som kommer først. Voksne mennesker med jobb og familie dukker ikke opp på Stadion halvannen time før avspark. Heller ikke voksne mennesker som liker å sitte på pub før kamp. Dermed vil de voksne (som gjerne kommer ti minutter før kamp) bli henvist til de dårligste plassene langt ute på sidene. Kommer du ved kampstart, må du nesten stå i døren. Da skjer to ting:

1) Supportergjengen blir dårlig fordi det er fjortisene som får kremplassene og styrer showet, mens de voksne som BURDE stått der er henvist til plasser langt ute på siden - noe som vanskeliggjør starting av sanger.

2) Det blir mindre attraktivt for voksne mennesker å stå med Bataljonen hvis de er nødt til å komme lenge før avspark for å få gode plasser. Da kjøper man gjerne heller p-kort på en annen tribune.

Og da sitter vi igjen med at de syngende både blir færre og yngre.

De som mener free seating er løsningen: Tenk på Store Stå før flyttingen! Hele det sentrale området var okkupert av fjortiser selv om du kom en halvtime før kamp. Store Stå før flyttingen var definitivt ikke noen bra gjeng. Ikke var det spesielt attraktivt for voksne heller. Tror vi har blitt mange flere voksne i supportergjengen etter flyttingen.


Legg ned hele klubben!

Nixon

Eneste måten fritt setevalg hadde fungert på er dersom alle setene var kjøpt opp av ungdom/voksne gjennom partoutkort på en forhåndsdefinert sangtribune. Da kunne det hatt noe for seg at disse fikk velge hvor og hvem de ville stå med.
Rød makt på Hansa

1908

Om mann er redd for fjortiser skal overta de beste plassene er det bare å skru opp prisen.. si feks 200 kr i midten og 100 på ytterfeltene.. Tror fort fjortisene hadde blitt å se på kantene da...

Markmus

Innfør 18-årsgrense på partoutkort på felt B og C ;)
Ka du ve?

skuteviken

Quote from: Markmus on July 11, 2009, 12:01:26 PM
Innfør 18-årsgrense på partoutkort på felt B og C ;)


De som har partoutkort der i dag er nok allerede over 18år, men ideen er jo god. Billettprisene for de som kjøper løssalg burde og skrus opp, da får en automatisk at de som ikke bidrar trekker ut på kanten. Trur heller ikke dette hadde skadet rekrutteringen da folk hadde flyttet seg inn i midten når de følte de hadde noe å bidra med.

Da slipper en kanskje småfulle Steinar og Peder fra Bømlo i MCklær som står midt på feltet og syter om underholdningsverdien den kampen de valgte å ta turen.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Brann4

Quote from: skuteviken on July 12, 2009, 10:37:41 AM
Quote from: Markmus on July 11, 2009, 12:01:26 PM
Innfør 18-årsgrense på partoutkort på felt B og C ;)


De som har partoutkort der i dag er nok allerede over 18år, men ideen er jo god. Billettprisene for de som kjøper løssalg burde og skrus opp, da får en automatisk at de som ikke bidrar trekker ut på kanten. Trur heller ikke dette hadde skadet rekrutteringen da folk hadde flyttet seg inn i midten når de følte de hadde noe å bidra med.

Da slipper en kanskje småfulle Steinar og Peder fra Bømlo i MCklær som står midt på feltet og syter om underholdningsverdien den kampen de valgte å ta turen.


Så absolutt ikke! Det er en god del på Felt B-C som er under 18.

Spelaren

Quote from: skuteviken on July 12, 2009, 10:37:41 AM
Da slipper en kanskje småfulle Steinar og Peder fra Bømlo i MCklær som står midt på feltet og syter om underholdningsverdien den kampen de valgte å ta turen.


Peder er frå Moster forresten...
Gå av.

skuteviken

Quote from: Spelaren on July 13, 2009, 07:34:57 AM
Quote from: skuteviken on July 12, 2009, 10:37:41 AM
Da slipper en kanskje småfulle Steinar og Peder fra Bømlo i MCklær som står midt på feltet og syter om underholdningsverdien den kampen de valgte å ta turen.


Peder er frå Moster forresten...


Var ikke noe kritikk mot folk fra Bømlo forresten, men et tilfeldig eksempel:)

Ellers så tror jeg de fleste under 18 på B og C kjøper løssalg og således forhåpentligvis noen kunne blitt presset ut om det ble billigere på sidefeltene og dyrere i midten.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Spelaren

Quote from: skuteviken on July 13, 2009, 10:21:36 AM
Quote from: Spelaren on July 13, 2009, 07:34:57 AM
Peder er frå Moster forresten...


Var ikke noe kritikk mot folk fra Bømlo forresten, men et tilfeldig eksempel:)



Neida, hehe, var berre det at eg likte eksempelet :) .
For øvrig så burde Brann i eit internt fora ha diskutert følgende problemstilling "Hva kan vi gjøre for å bedre stemningen på Stadda?", der "vi" betyr våre høgt gasjerte, fallerte, meritterte, uengasjerte, blaserte og utdebatterte falne stjerner...
Gå av.

tskb

Quote from: Brann4 on July 12, 2009, 14:18:52 PM
Quote from: skuteviken on July 12, 2009, 10:37:41 AM
Quote from: Markmus on July 11, 2009, 12:01:26 PM
Innfør 18-årsgrense på partoutkort på felt B og C ;)


De som har partoutkort der i dag er nok allerede over 18år, men ideen er jo god. Billettprisene for de som kjøper løssalg burde og skrus opp, da får en automatisk at de som ikke bidrar trekker ut på kanten. Trur heller ikke dette hadde skadet rekrutteringen da folk hadde flyttet seg inn i midten når de følte de hadde noe å bidra med.

Da slipper en kanskje småfulle Steinar og Peder fra Bømlo i MCklær som står midt på feltet og syter om underholdningsverdien den kampen de valgte å ta turen.


Så absolutt ikke! Det er en god del på Felt B-C som er under 18.


Idiotisk forslag

Brann4

Jeg støtter forslaget! Ville nok luket vekke en god del.

kapteinen

Z

Yes!wehavenobananas

Tror ikke at man klarer å luke vekk de som ikke synger med å sette en 18-års aldersgrense. De fleste rundt meg som ikke synger er over 18 år, det er jeg sikker på. Om vi skal begynne med forbud vil jeg også stenge ute alle kvinnene fra Hansa.

PS: Viktig med rekrutering. Ingen som tenker på dette når de snakker om aldersgrenser? Det ville vært fatalt for supportermiljøet om folk under 18 år ikke fikk være med.

Markmus

Forslaget mitt var strengt tatt ikke av den seriøse sorten (hence the ;) ), men det kan jo selvsagt være at det kan løse noe av problemet fordi.
Ka du ve?

Go Up