• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2008

Started by Lurkin, October 05, 2007, 19:01:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

kjegil

Etter å ha gått på Stadion fast i 20 år gjør det vondt å erkjenne at jeg ikke får sesongkort i år. Det betyr nok en sesong med kamper for TV`en.

En kan motargumentere med at Brann planlegger å bygge ut Stadion og at tilstanden dermed er midlertidig, men etter utbyggingen vil det ikke være plass til mer enn 20-22 000 tilskuere. Med den "hypen" som nå eksisterer tror jeg det fortsatt vil være vanskelig å få billetter etter utvidelsen

De som tjener på dette er økonomene i Brann. Deres strategi er å få press på billettene. Det betyr at folk må kjøper på forhånd. Dermed unngår en at folk svikter hvis været er dårlig... (og det er jo det ganske ofte i denne byen)

Jeg synes Bataljonen burde engasjere seg kraftigere for de mange som sliter med å få billett og dermed ikke får se laget sitt spille...

Et lite grep som burde vært foreslått er å midlertidig fjerne setene på Hansa og innføre ståplasser...

Kai-Olai

Quote from: "Gubrask"Kai- Olai: Har du fått brev nå? evt. fått plass?
Unner deg nesten det etter alt maset her inne, hehe

Ordner seg for snille gutter, vettu.. hehe..
Men noen måtte jo holde liv i denne tråden også.. xD

Veslemøy

Quote from: "Ulset"Når man har betalt patourkortet, betaler man da også for nytt medlemskap i BBB? Eller må begge regninger betales?


NÃ¥r man betaler for partoutkort er medleskapet for 2008 innbakt i denne prisen, man trenger ikke og betale den andre regningen.  
Info om dette ligger på siden vår;
http://www.bataljonen.no/?page=26&news=138

Mvh

Veslemøy

alexandergaugstad

Quote from: "Vebjørn"
Quote from: "alexandergaugstad"Sånn ca. hvor lå grensen for hvem som fikk partoutkort og hvem som ikke fikk? ... alstå hvor lenge måtte man ha vært medlem for å få partoutkort?

Har ikke vert hjemme på to dager så har ikke sjekket posten, men må si meg skuffet viss anseniteten min er for liten... :(


Utifrå at dei delte siste året opp i måndar, reknar eg med at alle som har eit år anseitet har fått partoutkort ;-)


ja, vil tro det jeg og. men hadde vært kjekt om noen kunne bekrefte hvor lenge en må ha vært medlem?

bbbmartin

Quote from: "alexandergaugstad"
Quote from: "Vebjørn"
Quote from: "alexandergaugstad"Sånn ca. hvor lå grensen for hvem som fikk partoutkort og hvem som ikke fikk? ... alstå hvor lenge måtte man ha vært medlem for å få partoutkort?

Har ikke vert hjemme på to dager så har ikke sjekket posten, men må si meg skuffet viss anseniteten min er for liten... :(


Utifrå at dei delte siste året opp i måndar, reknar eg med at alle som har eit år anseitet har fått partoutkort ;-)


ja, vil tro det jeg og. men hadde vært kjekt om noen kunne bekrefte hvor lenge en må ha vært medlem?


De som melte seg inn fra medio setember 2007 har ikke fått tildelt partoukort. Dette omfatter imidlertid en god del.
martin@bataljonen.no

som privatperson

kim_s20

Hei har fått en regning på 3000 å noe etter å ha fått innvilget partoutkort og lurer på om flere har fått så dyre regninger på partoutkortet? Min bror som betalte fornying rett før jul, betalte rundt 2000 inkl medlemskap, er det noen eg kan evt, ringe for å få svar på spørsmål eg har?
HANSASVINGEN-THE KOP

Chrisstah

Nå får jeg lønning den 1 .
mod: går det an å betale den 1 selvom fristen er 31???
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

2rB

Quote from: "kim_s20"Hei har fått en regning på 3000 å noe etter å ha fått innvilget partoutkort og lurer på om flere har fått så dyre regninger på partoutkortet? Min bror som betalte fornying rett før jul, betalte rundt 2000 inkl medlemskap, er det noen eg kan evt, ringe for å få svar på spørsmål eg har?


http://bataljonen.no/?page=25

Edit: NÃ¥ er det vel egentlig Brann eller billettluka du skal ringe ang. dette...
Kan du ikkje bare ringe og snakke med sentralbordet til Brann?

Tifo-gruppen

Det er en feil som oppstår på noen partoutkort så dere må da kontakte brann.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Bossmann

Quote from: "bbbmartin"
Quote from: "alexandergaugstad"
Quote from: "Vebjørn"
Quote from: "alexandergaugstad"Sånn ca. hvor lå grensen for hvem som fikk partoutkort og hvem som ikke fikk? ... alstå hvor lenge måtte man ha vært medlem for å få partoutkort?

Har ikke vert hjemme på to dager så har ikke sjekket posten, men må si meg skuffet viss anseniteten min er for liten... :(


Utifrå at dei delte siste året opp i måndar, reknar eg med at alle som har eit år anseitet har fått partoutkort ;-)


ja, vil tro det jeg og. men hadde vært kjekt om noen kunne bekrefte hvor lenge en må ha vært medlem?


De som melte seg inn fra medio setember 2007 har ikke fått tildelt partoukort. Dette omfatter imidlertid en god del.

----------------------------------------------------------------------------
Jeg meldte meg inn i mai og fikk. Den e enormt grei.

cyp

Jeg fikk brev fra Brann for over en måned siden om å fornye partoutkortet mitt med referansenummer og alt. Jeg gikk inn og fornyet partoutkortet mitt, fikk en kvitteringsmail fra Billetluken, og alt virket bra.

For et par dager siden fikk jeg derimot email fra Bataljonen om at jeg var så heldig å ha fått partoutkort denne sesongen, og at jeg snart fikk et brev fra brann med betalingsinfo. Nå har jeg fått dette brevet, og skjønner INGENTING. Jeg har jo fornyet partoutkortet for rundt en måned siden, har til og med den kvitteringsemailen fra Billettluken.

Hva gjør jeg? Gidder i hvert fal ikke å betale to ganger :P

PS: Godt mulig dette har blitt besvart før, men orker ikke å lete igjennom 10 sider.
elt O e snobbete!!

thesevs

Quote from: "cyp"Jeg fikk brev fra Brann for over en måned siden om å fornye partoutkortet mitt med referansenummer og alt. Jeg gikk inn og fornyet partoutkortet mitt, fikk en kvitteringsmail fra Billetluken, og alt virket bra.

For et par dager siden fikk jeg derimot email fra Bataljonen om at jeg var så heldig å ha fått partoutkort denne sesongen, og at jeg snart fikk et brev fra brann med betalingsinfo. Nå har jeg fått dette brevet, og skjønner INGENTING. Jeg har jo fornyet partoutkortet for rundt en måned siden, har til og med den kvitteringsemailen fra Billettluken.

Hva gjør jeg? Gidder i hvert fal ikke å betale to ganger :P

PS: Godt mulig dette har blitt besvart før, men orker ikke å lete igjennom 10 sider.


Svar:
Quote from: "Tifo-gruppen"Det er en feil som oppstår på noen partoutkort så dere må da kontakte brann.

Mvh Morten
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Tifo

Quote from: "thesevs"
Quote from: "cyp"Jeg fikk brev fra Brann for over en måned siden om å fornye partoutkortet mitt med referansenummer og alt. Jeg gikk inn og fornyet partoutkortet mitt, fikk en kvitteringsmail fra Billetluken, og alt virket bra.

For et par dager siden fikk jeg derimot email fra Bataljonen om at jeg var så heldig å ha fått partoutkort denne sesongen, og at jeg snart fikk et brev fra brann med betalingsinfo. Nå har jeg fått dette brevet, og skjønner INGENTING. Jeg har jo fornyet partoutkortet for rundt en måned siden, har til og med den kvitteringsemailen fra Billettluken.

Hva gjør jeg? Gidder i hvert fal ikke å betale to ganger :P

PS: Godt mulig dette har blitt besvart før, men orker ikke å lete igjennom 10 sider.


Svar:
Quote from: "Tifo-gruppen"Det er en feil som oppstår på noen partoutkort så dere må da kontakte brann.

Mvh Morten


Uten at jeg skal si noe sikkert, så kan det se ut som om du har sendt inn en søknad selv om du allerede har partoutkort. Ta kontakt med Brann så fort som mulig!

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

torone

Quote from: "bbbmartin"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Tifo"Det første vi gjorde var å sortere søknadene etter ansenitet. For de som hadde meldt seg inn i løpet av 2007 delte vi opp i måneder. En av grunnene til at folk som har ønsket seg plass ved siden av hverandre ikke har fått det, er at den ene har lengre ansenitet enn den andre og søknadene har derfor havnet i forskjellige mapper. Dersom vi skulle letet gjennom alle mappene for hver gang noen ønsket plass ved siden av en som ikke lå i samme mappe hadde vi nok ikke blitt ferdig på denne siden av påske.

De som har ønsket seg plass ved siden av noen som allerede har partoutkort har heller ikke fått dette. For det første er det så mange solgte partoutkort fra før, så det er skjeldent ledig i nærheten, og for det andre så er systemet til Brann ganske dårlig, så det hadde medført mye arbeid for oss som ikke kjenner systemet som våres egne bukselommer dersom vi skulle søkt opp disse.

Vi plasserte først de med lengst ansenitet slik at disse har fÃ¥tt de beste plassene.  

Håper de som har fått partoutkort er fornøyde med plassen de er tildelt!

Mvh
Stian



Skjønner at dette er en meget vanskelig kabal å få til å gå opp. Men når dere sorterte bunkene, ser det ut som om det ble glemt en viktig ting. Folk ønsker å sitte sammen med vennene sine. Hvis nå mange har søkt samtidig for å sitte sammen, og ikke får plass ved siden av hverandre, er det rimelig stor sannsynlighet for at de ikke gidder å ta imot tilbudet.

95% ofrer en litt bedre plass der man sitter mutters alene for å sitte sammen med vennene sine. Det er liten moro i å sitte alene når man ikke har noen å dele stunden med. :)


Vi har selvsagt sortert bunkene. Tror også jeg kan si med 90% sannsynlighet at personer som har vært medlem i BBB i mer enn 1 år altså over ett års ansenitet har fått oppfylt alle sine ønsker.

Det ville vært umulig å etterkomme alle ønsker, men vi har lagt oss på en linje der vi ønsker å belønne våre mest trofaste medlemmer i form av ansenitetsprinsippet.

Det vil uansett helt sikkert være enklere å "flytte" på fok etc, når nye stadion står ferdig i 09 eller 10. Er en enorm kabal dette her både for Brann og for oss. Uansett så regner jeg med at de som har fått tildelt partoukort priser seg lykkelig over dette, istedenfor å la være og betale bare forid de ikke fikk plass rett med siden av kompisen sin etc. Er fullt mulig å flytte seg rundt på det vi ønsker skal være en "ståtribune". Da regner jeg selvsagt med at man ikke skviser seg inn mellom to fullstendig uvedkommende lenger oppe, slik en så fint skisserte litt lenger oppe i et tidligere innlegg..



Eg har vore medlem siden 2004, fekk plass, men ikkje oppfylt ønske om plass sammen med kona (medlem siden 2005). Grunnen til det er vel at eg pliktoppfyllende berre skreiv navn og nummer når eg søkte, som det stod først. Så vart dette endra fleire ganger underveis. Sendte ein mail i etterkant med kommentar, men vil tru den vart sletta med ein gang. STORT forbedringspotensiale her dersom det skulle bli nye tildelinger i framtida, få med alt sånt når det blir lagt ut info, ikkje litt og litt etter kvart...

Dan

Ingen muligheter til Ã¥ bytte plasser med noen heller?  For Ã¥ slippe Ã¥ sitte aleine! :?

thesevs

Quote from: "Dan"Ingen muligheter til Ã¥ bytte plasser med noen heller?  For Ã¥ slippe Ã¥ sitte aleine! :?


Du er jo ikke alene på Stadion... dessuten er jo dette en fantastisk mulighet for å bli kjent med nye mennesker.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Dan

Det er jo klart, men hvis man har f.eks 4 kompiser som du pleier å dra med som sitter på felt b, så er det jo litt kjipt å bli sittende aleine på felt d!

Tifo

Det er ingen mulighet for å bytte plass. Kan også opplyse om at det var svært begrenset med ledige plasser på felt B og C, så dersom man har ønsket seg plass sammen med noen som allerde har partoutkort på disse feltene er det iten sansynlighet for at man fikk ønsket sitt oppfylt.

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Seriemesteren

Må vel gå an å få flyttet datoen for salget av den siste tredjedelen, ettersom 24. februar er i slutten av vinterferien og mange er bortreist? Vær så snill.

Nixon

Quote from: "Seriemesteren"Må vel gå an å få flyttet datoen for salget av den siste tredjedelen, ettersom 24. februar er i slutten av vinterferien og mange er bortreist? Vær så snill.


Dette spørsmålet har vært stilt av flere den siste uken. Det gjelder jo bare ikke vinterferien, men også at mange ikke har kommet seg hjem fra Liverpool. Men i kjent arrogant stil hører man selvsagt ikke noe fra Bataljonen.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Har tatt en titt på sesongkortprisene til andre klubber med høye tilskuertall:

Langside:

RBK: Opererer med tre forskjellige prisnivåer alt ettersom når du fornyer kortet (2 perioder) eller om du er ny kortinnehaver. De som hadde kort i fjor har kunnet kjøpe plassene sine for 1110 - 3400 kr. De som er nye, kan kjøpe for 1190 - 4050 kr. Disse prisene er inkludert abonnement på et RBK-magasin.

Viking: 3200 - 3800 kr.

VIF: 1650 - 2650 kr.

AaFK: 2150 - 3500 kr.

Brann: 2970 - 3300 kr. I tillegg kommer nordre langside som kun er for vip'er og folk som har betalt opptil 18000 for forkjøpsrett for 15 år i tillegg til prisen på sesongkortet).


Kortside:

RBK: Igjen tre nivåer som forklart over. De som hadde kort fra før, har kunnet fornye det for 1070 - 2100 kr. De som er nye kan kjøpe for 1300 - 2290 kr.

Viking: 1700 - 2100 kr.

VIF: 1100 kr.

AaFK: 1500 - 2150 kr.

Brann: 2970 kr.


Barnekort:

RBK: Stort sett samme som voksen, men 900 kr. i den ene kortsiden.

Viking: Stort sett samme som voksen, men kr. 900 i nedre del av kortsidene og hjørnene.

VIF: Barnerabatter på nesten alle felt. Langside kr. 1300 - kortside kr. 500.

AaFK: Barnerabatter på alle felt bortsett fra midtfeltene på langsidene. Langside fra kr. 1200 - kortside fra kr. 1050.

Brann: Tilsynelatende ingen barnepris, kun i forbindelse med pakker for 1 voksen og 1 barn, og da er det 1210 kr. det er snakk om.


1 voksen + 1 barn på familiefelt:


RBK: Kr. 2200,-

Viking: Kr. 2000,- eller 2500,-

VIF: Fra kr. 1600,-

AaFK: Kr. 1800,-

Brann: Kr. 3410,-


Supportergjeng:

RBK: Kr. 1500,-

Viking: Kr 1500 ,- eller 2100,-

VIF: Ikke godt å finne ut av.

AaFK: Kr. 1100,- for voksne og kr. 700,- for barn.

Brann: ca kr. 1800,- inkl. medlemskap.


Konklusjon:

Brann er ikke de som har høyest priser i de dyreste priskategoriene. Både RBK, Viking og AaFK har høyere maxpris enn Brann. Men da har jeg ikke tatt med dem som har betalt inntil 18000 ekstra for 15 års plass på nordre tribune. Brann er kun slått av Viking når det kommer til å ha dyreste minimumspris på langsiden. Minimumsprisen på lansgiden på Lerkendal er nesten bare en tredjedel av hva den er på Stadion. Også VIF og AaFK har vesentlig lavere minimumspris på langsidene. Brann er imidlertid de som har de i særklasse dyreste kortsidebillettene. Selv maxpris på de andre arenaenes kortsider er langt billigere enn vår minimumspris på kortsidene. Brann er også klart dyrest når det kommer til barne- og familietilbud. Her kommer AaFK og VIF i særklasse best ut. Ikke bare på pris, men også fordi de har barnepris på nesten alle felt. I det store og hele har Brann langt høyere sesongkortpriser enn de fire jeg har sammenlignet med, selv om vi altså ikke har de dyreste når det gjelder maxpris.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Tippeliga-klubbene rangert etter laveste priskategori på sesongkort: (Ordinær voksenbillett sitteplass)
Tall for LSK og Stabæk er ikke å finne.

VIF-----------1100
RBK----------1110
Glimt---------1200
AaFK---------1500
Lyn-----------1600
Viking--------1700
Godset-------2000
FFK-----------2085
MFK----------2100
TIL-----------2600
Hamkam----2600
Brann--------2970

Rangert etter laveste priskategori, barn:

VIF----------- 500 (Nesten hele stadion med barnerabatter)
Glimt--------- 700 (Nesten hele stadion med barnerabatter)
Godset------- 700 (Kun visse felt med barnerabatter)
Lyn----------- 800 (Nesten hele stadion med barnerabatter)
RBK-----------900 (Kun visse felt med barnerabatter)
Viking---------900 (Kun visse felt med barnerabatter)
AaFK---------1050 (Nesten hele stadion med barnerabatter)
MFK--------- 1100 (Nesten hele stadion med barnerabatter)
FFK --------- 1485 (Kun kortsidene med barnerabatter)
TIL---------- 1560 (Nesten hele stadion med barnerabatter)
Hamkam---- 2600 (Ikke egne barnepriser)
Brann------- 2970 (Ikke egne barnepriser)

Rangert etter laveste pris 1 voksen + 1 barn:

Lyn-----------1300 (Regnet ut fra 2600 for 2+2)
VIF-----------1600
AaFK--------- 1800
MFK---------- 1950
Viking--------2000
Glimt---------2075
RBK----------2200
Godset-------2700 (Ingen rabatt)
TIL-----------3315
Brann--------3410
FFK---------- 3570
Hamkam---- 5200 (Ingen rabatt)

Tall fra LSK og Stabæk var altså ikke mulig å oppdrive.
Legg ned hele klubben!

HansaInferno

Vi er mao. dyrest i Tippeligaen?
Breiflabben, baby!

Northside

Quote from: "HansaInferno"Vi er mao. dyrest i Tippeligaen?


Ja, men det skulle bare mangle! Egentlig burde prisene vært 10 ganger mer! Hvem betaler ikke for at Brann skal ha suksess???

Det merkelige er dog at "suksessklubben" RBK viser seg å ha rimelig lave priser på billettene, til tross for at de selger en nok så ekslusiv "pakke" på lerkendal.

Noen vil si at "ja, men, det e mye gøyare å gå på stadion dååå, der e jo bedre liv".
-joda, men det er ikke riktig at vi skal betale mer pga VI setter prikken over i-en på denne "pakken" til Brann som de selger :)

Men Krøvel. Koster det ikke 3800,- på øvre del av Hansa?

2007

Jeg er en av de heldige som hadde lang ansiennitet, og fikk brev om at jeg hadde fått partoutkort onsdag 23.1. Kortet ble betalt samme dag. Derettet sendte jeg en mail til vår venn billettsjef Anders Tøsse for å spørre hva jeg måtte gjøre for å gjøre forkjøpsretten på Brann-Everton gjeldende.
Det sjokkerende svaret var at kun de som hadde betalt partoutkortet innen 16.1. hadde slik forkjøpsrett...
Sagt på en annen måte: ingen av oss som har fått tildelt nye kort har fortrinnsrett på billetter til den kampen.
Morsom liten regel en hadde lagt seg her må jeg si. Minner litt om Kafka.

KNUDSEN

Quote from: "Northside"
Quote from: "HansaInferno"Vi er mao. dyrest i Tippeligaen?


Ja, men det skulle bare mangle! Egentlig burde prisene vært 10 ganger mer! Hvem betaler ikke for at Brann skal ha suksess???

Det merkelige er dog at "suksessklubben" RBK viser seg å ha rimelig lave priser på billettene, til tross for at de selger en nok så ekslusiv "pakke" på lerkendal.

Noen vil si at "ja, men, det e mye gøyare å gå på stadion dååå, der e jo bedre liv".
-joda, men det er ikke riktig at vi skal betale mer pga VI setter prikken over i-en på denne "pakken" til Brann som de selger :)

Men Krøvel. Koster det ikke 3800,- på øvre del av Hansa?



Koster 2970, - på øvere del av hansa
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

BBB-Tony

Quote from: "2007"Jeg er en av de heldige som hadde lang ansiennitet, og fikk brev om at jeg hadde fått partoutkort onsdag 23.1. Kortet ble betalt samme dag. Derettet sendte jeg en mail til vår venn billettsjef Anders Tøsse for å spørre hva jeg måtte gjøre for å gjøre forkjøpsretten på Brann-Everton gjeldende.
Det sjokkerende svaret var at kun de som hadde betalt partoutkortet innen 16.1. hadde slik forkjøpsrett...


Det er da vell ikke så sjokkerende? De som hadde sesongkort i fjor, men enda ikke har betalt inn for den kommende sesongen fikk heller ikke forhåndsrett på billetter. Dette er fordi Brann må ha visse rettningslinjer og sette frister slik at de kan legge ut restbilletter til salg for de som ikke har sesongkort.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

2007

Hadde det ikke vært litt smart å få brevet ut slik at vi hadde en sjanse til å betale kortet innen 16.1 da?

Kan ikke se for meg at jeg er en annenrangs partoutkortinnehaver fordi jeg ikke hadde kort i fjor.

BBB-Tony

Quote from: "2007"Hadde det ikke vært litt smart å få brevet ut slik at vi hadde en sjanse til å betale kortet innen 16.1 da?

Kan ikke se for meg at jeg er en annenrangs partoutkortinnehaver fordi jeg ikke hadde kort i fjor.


SK Brann sendte ut Brev om fornyelse og slikt for lenge siden. Tror jeg fornya mitt i november i fjor eller noe slikt. (på Bataljonen sine felt). Du har vell nettopp fått tildelt sesongkort på felt d på hansa som Bataljonen disponerer. Dette er Bataljonen som har ansvar for å tildele sesongkortene på dette feltet og de har vært noe senere enn Brann selv har vært. Men det er ulike årsaker til. Det er kun felt d på hansa som ikke er utsolgt enda.

Tøsse representerer jo da Brann og han forholder seg til de fristene klubben har kommet frem til...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

2007

Jada, skjønner alt det der.
Vet at Tøsse er Brann sin mann.
Vet at de må forholde seg til frister.
Vet at det er Bataljonen som har brukt lang tid på å få fordelt kort til søkere på de ledige plassene.
Vet at de jobber i fritida og alt det der.
Likevel er det utrolig surt å få vite at nå må en avgårde og stå i kø for å få seg billett igjen fordi fristen for å betale var gått ut før jeg fikk sjansen til å betale kortet.
Jeg har gått på kamper i mange år, men har alltid fått kjøpt meg enkeltbilletter på en noenlunde grei måte - helt til sist sesong når det begynte å dra seg til, og en måtte ut i stadig lengre køer. Derfor bestemte jeg meg for å kjøpe partoutkort for 2008 selv om jeg har to og en halv time reisetid en vei for å komme meg på kamp, og vet at enkelte kamper så klarer jeg faktisk ikke å kunne stille.
Noen som skjønner at jeg ble skuffet når jeg ikke kunne sikre meg billett til Brann-Everton, og prøvesitte - ehemm jeg mener prøvestå den nye plassen min...?

BBB-Tony

Quote from: "2007"Jada, skjønner alt det der.
Vet at Tøsse er Brann sin mann.
Vet at de må forholde seg til frister.
Vet at det er Bataljonen som har brukt lang tid på å få fordelt kort til søkere på de ledige plassene.
Vet at de jobber i fritida og alt det der.
Likevel er det utrolig surt å få vite at nå må en avgårde og stå i kø for å få seg billett igjen fordi fristen for å betale var gått ut før jeg fikk sjansen til å betale kortet.
Jeg har gått på kamper i mange år, men har alltid fått kjøpt meg enkeltbilletter på en noenlunde grei måte - helt til sist sesong når det begynte å dra seg til, og en måtte ut i stadig lengre køer. Derfor bestemte jeg meg for å kjøpe partoutkort for 2008 selv om jeg har to og en halv time reisetid en vei for å komme meg på kamp, og vet at enkelte kamper så klarer jeg faktisk ikke å kunne stille.
Noen som skjønner at jeg ble skuffet når jeg ikke kunne sikre meg billett til Brann-Everton, og prøvesitte - ehemm jeg mener prøvestå den nye plassen min...?


Sjønner frustrasjonen din, men du oppsummerer hvorfor du ikke har fått anledning til det veldig greit selv. Har du ikke anledning til å gå på kamper i 2008-sesongen, så kan du selge setet ditt til Brann. De vil da distribuere setet ditt videre og du vil motta penger for å ha gjort ditt tilgjengelig for salg (om det da blir solgt til den aktuelle kampen). Veldig grei måte å gjøre det på om du ikke kan gå på enkelte kamper... Du mottar da penger når sesongen er slutt og det oppsummeres hvor mange kamper du har solgt ditt sete til andre via Brann.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Vebjørn

Fikk og det svaret frå Tøsse, og problemet blir større når du sitter i Sogn og Fjordane som student og ikkje har mulighet til å reise til Bergen før billettane er utsolgt og ikkje får vere med å 'kjempe' om billett til kampen.
HÃ¥plaust!

torone

Quote from: "Vebjørn"Fikk og det svaret frå Tøsse, og problemet blir større når du sitter i Sogn og Fjordane som student og ikkje har mulighet til å reise til Bergen før billettane er utsolgt og ikkje får vere med å 'kjempe' om billett til kampen.
HÃ¥plaust!



Alle som har fått sesongkort har forkjøpsrett på Brann-Everton til 31. januar, sjå http://www.brann.no/index.php?mapping=220
Problemet for deg er vel at du ikkje kan kjøpe dei i Sogn. Men du kan sikkert få nokon til å kjøpe for deg der det er mulig, så lenge dei har med reservasjonsnummer og utskrift av kvittering på betalt kort.

krøvel vellevold

Quote from: "HansaInferno"Vi er mao. dyrest i Tippeligaen?

Ja, hvis du ser bort i fra at vi ikke har de dyreste i dyreste priskategori. Men de som har p-kort på vip hvermannsen har betalt f.eks. 18000 for 15 sesonger, dvs. 1200 pr. år for plassen i seg selv. I tillegg må de betale for p-kortet som koster 3075. Da er vi oppe i 4275 totalt. RBKs dyreste er 4050 for nye sesongkortkjøpere, mens maxpris for de som bare skal fornye sitt gamle kort er 3700. Ja, faktisk bare 3400 hvis de fornyet det før jul.
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

Quote from: "torone"
Quote from: "Vebjørn"Fikk og det svaret frå Tøsse, og problemet blir større når du sitter i Sogn og Fjordane som student og ikkje har mulighet til å reise til Bergen før billettane er utsolgt og ikkje får vere med å 'kjempe' om billett til kampen.
HÃ¥plaust!



Alle som har fått sesongkort har forkjøpsrett på Brann-Everton til 31. januar, sjå http://www.brann.no/index.php?mapping=220
Problemet for deg er vel at du ikkje kan kjøpe dei i Sogn. Men du kan sikkert få nokon til å kjøpe for deg der det er mulig, så lenge dei har med reservasjonsnummer og utskrift av kvittering på betalt kort.


Kun de som har betalt sesongkortet innen 16 januar har forkjøpsrett. Og det er vanskelig for de som har fått tildelt sesongkort av Bataljonen og ike Brann etter denne fristen.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Bossmann

Quote from: "2007"Jada, skjønner alt det der.
Vet at Tøsse er Brann sin mann.
Vet at de må forholde seg til frister.
Vet at det er Bataljonen som har brukt lang tid på å få fordelt kort til søkere på de ledige plassene.
Vet at de jobber i fritida og alt det der.
Likevel er det utrolig surt å få vite at nå må en avgårde og stå i kø for å få seg billett igjen fordi fristen for å betale var gått ut før jeg fikk sjansen til å betale kortet.
Jeg har gått på kamper i mange år, men har alltid fått kjøpt meg enkeltbilletter på en noenlunde grei måte - helt til sist sesong når det begynte å dra seg til, og en måtte ut i stadig lengre køer. Derfor bestemte jeg meg for å kjøpe partoutkort for 2008 selv om jeg har to og en halv time reisetid en vei for å komme meg på kamp, og vet at enkelte kamper så klarer jeg faktisk ikke å kunne stille.
Noen som skjønner at jeg ble skuffet når jeg ikke kunne sikre meg billett til Brann-Everton, og prøvesitte - ehemm jeg mener prøvestå den nye plassen min...?



Slutt å syt. Eg bor i Danmark og har partoutkort.

2007

Quote from: "Bossmann"
Quote from: "2007"Jada, skjønner alt det der.
Vet at Tøsse er Brann sin mann.
Vet at de må forholde seg til frister.
Vet at det er Bataljonen som har brukt lang tid på å få fordelt kort til søkere på de ledige plassene.
Vet at de jobber i fritida og alt det der.
Likevel er det utrolig surt å få vite at nå må en avgårde og stå i kø for å få seg billett igjen fordi fristen for å betale var gått ut før jeg fikk sjansen til å betale kortet.
Jeg har gått på kamper i mange år, men har alltid fått kjøpt meg enkeltbilletter på en noenlunde grei måte - helt til sist sesong når det begynte å dra seg til, og en måtte ut i stadig lengre køer. Derfor bestemte jeg meg for å kjøpe partoutkort for 2008 selv om jeg har to og en halv time reisetid en vei for å komme meg på kamp, og vet at enkelte kamper så klarer jeg faktisk ikke å kunne stille.
Noen som skjønner at jeg ble skuffet når jeg ikke kunne sikre meg billett til Brann-Everton, og prøvesitte - ehemm jeg mener prøvestå den nye plassen min...?



Slutt å syt. Eg bor i Danmark og har partoutkort.


Jeg bøyer meg i dyp respekt...

krøvel vellevold

Da har jeg sett litt på gjennomsnittsprisen til Brann og RBK. Jeg tar utgangspunkt i antall sitteplasser i hver billettkategori. Grunnen til at antall plasser totalt er langt under kapasitet, er at det ikke er alle felt som er åpent for sesongkort.

Voksenbillett utenom supporterfelt:

RBK: Har ca 13500 plasser å velge mellom utenom Kjernen-feltet. Snittprisen for disse er 2868 kr. for nye kjøpere. For de som bare skulle fornye sitt gamle kort er snittprisen 2315 kr i første gjenkjøpsperiode.

Brann: Har ca 10300 plasser å velge mellom utenom BBB-feltet og familiefeltene som vel i utgangspunktet ikke er tilgjengelige for voksne alene. Snittprisen er 3437 kr. Da har jeg for Brann-allmenningens del delt opp i (18000 : 15 år = 1200/år, 10000 : 6 år = 1667/år og 4000 : 2 år = 2000/år) et noenlunde snitt på 1600 pr år for alle + 3075 for p-kortet.

----

Barnebillett:

RBK: Hvis vi tar med både de områder der det er barnerabatt og der det ikke er barnerabatt, så er snittprisen på barnebillett på Lerkendal på kr. 2555 for nye kjøpere. Jeg vet ikke prisen for de som fornyer kortet fra i fjor, men den er antagelig noen hundre lavere. Hvis vi kun ser på de plasser det faktisk er barnerabatt, så gjelder det ca 6800 plasser. Der er snittprisen for barn på 1645 kr.

Brann: Etter hva jeg kan se så har ikke Brann egne barnepriser utenom familiefeltene hvor man må være i følge med en voksen. Med andre ord er barnebillettprisen den samme som for voksne: 3437 kr.

----

Supporterklubb:

RBK: ca 1000 billetter til kr. 1500.

Brann: 1667 billetter til ca kr. 1800 inkl. medlemskap.

-----
1 voksen + 1 barn på egne familiefelt:

RBK: ca 2400 plasser til dette, men jeg tror det går an å kjøpe sesongkort der selv om man er en voksen eller et barn alene. Dermed kan det reelle antall ledige til 1+1-kategorien være lavere. Prisen for 1+1 er uansett 2200 kr.

Brann: ca 1600 plasser til dette. Prisen for 1+1 er 3410 kr.

---
For øvrig:

RBKs sesongkortpriser er i tillegg inkludert abonnement på et RBK-magasin. Rosenborg har 2119 plasser i dyreste kategori (4050 for nye og 3400 for dem som fornyer sitt gamle) og de har 631 plasser til billigste (1690 for nye 1590 for dem som fornyer). Den største kategorien er de 3432 plassene til 2290,- (som bare koster 1070,- for dem som fornyer). Det finnes plasser som er enda billigere enn dette også, men dette er antagelig et fåtall plasser med dårlig utsikt f.eks. bak en stolpe.

Branns dyreste kategori utenom Allmenningen er de ca 1400 plassene til 3300,-. De som har betalt to år på Allmenningen betaler i prakis 5075 kr. for en plass pr. sesong. Ca 6000 av Branns plasser selges til 2970 kr. Kategorien til 3190 kr. finnes det bare ca 400 av.
Legg ned hele klubben!

Brannfrelst

Lite å gjøre på søndager Krøvel?
Bøyer meg i støvet for at du gidder å ta deg tid til dette her..
Meget interressant lesning.
2.10.07-Gullet kom hem!

Plekter

Hva skjer med tanke på "våre" billetter til hjemmekampen mot Everton?

Ryktet går om at vi ikke lenger har forkjøpsrett fordi sesongkortopplegget ble ordnet for seint?

Jeg trodde jeg var sikret billett til denne kampen via sesongkortet jeg nå omsider har fått tildelt via Bataljonen?

svobo

Quote from: "Plekter"Hva skjer med tanke på "våre" billetter til hjemmekampen mot Everton?

Ryktet går om at vi ikke lenger har forkjøpsrett fordi sesongkortopplegget ble ordnet for seint?

Jeg trodde jeg var sikret billett til denne kampen via sesongkortet jeg nå omsider har fått tildelt via Bataljonen?


fra brann.no:
Brann - Everton, onsdag 13. februar kl 20.00
Partoutkortinnehavere har forkjøpsrett frem t.o.m. 31. januar.

altså du er sikret billett tom Torsdag denne uken.
Bare å gå til brann butikken med referansenr du har fått i posten, hvis du ikke har fått det så tar du med partoukortet ditt, så finner de din billett i systemet...
portsklubben Brann
Postboks 8, Minde
5821 Bergen

Plekter

Dette har blitt prøvd, men gjelder vistnok bare dem som betalte sesongkortet før 16.januar.

Som kjent så fikk vi ikke tildelt sesongkort fra Bataljonen før etter dette tidspunktet...

helstad2222

Jeg og en venn har begge søkt om partoutkort i bataljonen, men har enda ikke fått svar på mail. Ser jo her at bataljonen har sendt ut svar. Hva har skjedd? :?

SKBMiller

om dere heller ikke har fått brev fra Brann ser det stygt ut =(

når meldte dere dere inn i BBB?

helstad2222

Vi har vel ikke vært medlem sÃ¥ lenge. I oktober-november eller noe. MÃ¥ man ha vært medlem i BBB i en viss tid for Ã¥ fÃ¥ partoutkort gjennom  bataljonen?

SKBMiller

siden det kom 200 søknader flere enn antall partoutkort som skulle deles ut ble disse gitt etter hvem som har vært medlem lengst.

jeg har lest her at grensen gikk på innmelding i september 2007. et par måneder lengre enn dere har vært medlem =(

krøvel vellevold

Da har jeg også cirka-tall for Viking og AaFK klare. Og det er altså snakk om snittpriser regnet ut fra ca hvor mange plasser det er som selges innenfor hver priskategori. Branns snittpris er inkludert en ca årspris for kjøp av fast plass for 2-15 år på Allmenningen. (Se forklaring lenger oppe i tråden).

Listen for Brann, RBK, Viking og AaFK er dermed slik:

Snittpris voksen utenom supporterklubb:

Brann--ca 3437,-
Viking--ca 2827,-
AaFK---ca 2636,-
RBK----ca 2315,- for fornyelse / ca 2868,- for nye kjøpere

Snittpris barn (også medregnet de felt der det ikke er barnerabatt):

Brann---ca 3437,- (ikke egne barnepriser for barn alene)
Viking---ca 2750,-
RBK-----ca 2000,- for fornyelse/ ca 2555 for nye kjøpere
AaFK----ca 1723,-

Supporterklubb:

Brann ----1800,- inkl. medlemskap
RBK------ 1500,-
Viking---- 1500,-
AaFK----- 1100,- (700,- for barn)

1 voksen + 1 barn på familiefelt:

Brann----- 3410,- (ca 1600 plasser)
RBK------- 2200,- (ca 2400 plasser)
Viking----- 2000,-/2500,- (ca 4500 plasser)
AaFK------ 1800,- (ca 400 plasser) Ordinær pris 1 voksen + 1 barn fra 2550,-
Legg ned hele klubben!

Yngve

Det var ein sak på Sportsrevyen på NRK1 i går om billettprisar i tippeligaen. Viking og AAFK er dei som har heva prisane mest sidan nokon år sidan (2002?) Begge hadde auka prisane med 133 %. Men der har jo begge klubbane fått ny stadion.
Meiner det var Lyn som hadde auka prisane minst i same perioden. Dei viste ikkje oversikt over alle klubbane, kun dei som hadde auka mest og minst.

Brann såg eg ikkje på den lista, så det skal vel bety at dei har hatt ein moderat prisvekst.

Noko eg strengt tatt ikkje er heilt einig i.

Tifo

De som meldte seg inn i Bataljonen i september og tidligere har fått Partoutkort. De som har meldt seg inn seinere har ikke fått. Disse har fremdeles en mulighet til å skaffe seg partoutkort for 2008 sessongen når vi skal ha løssalg for de siste 1/3 av plassene vi har fått av Brann. Dette vil i utgangspunktet skje på stadion 24. februar, men datoen kan bli endret. Det meste av dette kan man finne ut av ved å lese på forsiden på www.bataljonen.no

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Ricky

Quote from: "Yngve"Det var ein sak på Sportsrevyen på NRK1 i går om billettprisar i tippeligaen. Viking og AAFK er dei som har heva prisane mest sidan nokon år sidan (2002?) Begge hadde auka prisane med 133 %. Men der har jo begge klubbane fått ny stadion.
Meiner det var Lyn som hadde auka prisane minst i same perioden. Dei viste ikkje oversikt over alle klubbane, kun dei som hadde auka mest og minst.

Brann såg eg ikkje på den lista, så det skal vel bety at dei har hatt ein moderat prisvekst.

Noko eg strengt tatt ikkje er heilt einig i.




Jeg sjekket det innslaget nå, og de tallene NRK brukte til sammenligning var jo helt håpløse.. Håper ikke Krøvel ser det, for han får vel fnatt :)

NRK vurderte kun de aller dyreste billettene på hvert stadion, noe som for f.eks Aalesunds del kun gjelder en liten brøkdel på midten av langsiden. Og så sammenligner de prisen på disse plassene med hva sesongkortene kostet på Kråmyra i 2003.. Ikke uventet hadde prisen gått merkbart opp.

Samme med Viking i forhold til gamle Stavanger Stadion. Ikke uventet var kremplassene på nye Viking Stadion over dobbelt så dyr som sesongkortene på den kommunale én-tribunersgreien som de hadde i 2003.

Go Up