• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitråd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Natan

Klart at det er bra å slippe kampbelastningen 1. runde gir. Se på resultatene til Odd i sommer, de kom inn i en dårlig periode etter å ha startet sesongen sterkt.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at media-pengene må hjelpe Brann mot gul sone.

krøvel vellevold

Det er heller ikke gitt at laget vi hadde møtt i 1.runde er lettere å slå enn laget vi eventuelt møter i 2.runde. Det er jo bare å se på vår hjemlige cup det. Hadde Brann røket mot Fana i 2.runde 2011 - noe vi var veldig nære å gjøre, hadde det ikke blitt cupfinale på oss. Men det ble det, selv om lagene vi møtte senere var mye bedre enn Fana. For hva vi vet kan det at vi slipper å møte et lag fra Kazakhstan eller noe sånt i 1.runde, være forskjellen på om vi ryker ut i 1.runde eller kommer til gruppspillet. Så ja; jo færre runder før gruppespillet, jo bedre. Selv om 1.runde i teorien skal være det letteste.
Legg ned hele klubben!

dokken

November 08, 2016, 10:05:58 AM #4453 Last Edit: November 08, 2016, 10:08:25 AM by dokken
Er spent på hvordan regnskapet for denne sesongen blir. Kan ikke skjønne annet enn at ting må se langt lysere ut nå. Kombinasjonen reduserte kostnader (høytlønte spillere ut) og kraftig økte inntekter må jo gi svært positive tall.

Bare i premie-/mediepenger alene, går vi jo nærmere 10 mill i pluss i forhold til budsjett. Så spises selvsagt noe av det opp i økte bonuser til spillerne, men det blir masse til overs.

Dessuten har vi høyere snitt enn budsjettert - 880 flere pr kamp. Med et snitt på 100 kroner billetten (mange kampanjebilletter) blir det rundt millionen i pluss.

I tillegg sikrer vi oss høyere inntekter neste år enn vi ellers kunne regnet med: rundt to millioner i "startpenger" for e-cupen + like mye for hver runde vi går (her må vi selvsagt trekke fra utgifter, men Odd har gått med 1 mill+ i hver runde).

Jeg regner med at vi får en pen liten økning i antall p-kort neste år, som gir oss større faste, sikre inntekter. Og jeg regner med at årets sesong + forventningene til neste år vil gi oss en pen økning på sponsor og VIP-siden.

Vi har et budsjett på 95 mill i år. Klarer vi å øke inntektene med 10 mill, er det en betydelig forbedring. Så må det selvsagt vises nøkternhet, betales gjeld, settes av til egenkapital etc - og hvem vet om vi kan regne med Mohn fremover - kanskje det går for bra nå, slik at han melder full overgang til Tromsø?

Likevel: Denne sesongen har vært gull for økonomien til Brann. Vi har tatt et kjempesteg mot en mer bærekraftig klubbøkonomi, og er milelangt foran konkurrenter som Viking, LSK etc, som står midt i hengemyren nå.

Natan

Så er det spennende med ny utstyrsavtale som er rett rundt hjørnet. Her vil jeg tro vi får en vesentlig forbedret avtale.

blobby winters

Blir spennende å se hvordan Brann ligger an i ht budsjett 2016 og om høstsesongen kan hjelpe oss ut av rød sone før sommeren 2018 som har vært planen. Sommeren i år var vi så og si helt i ht plan så selvsagt fortsatt i rød sone.

Men, høst sesong måtte ha gått bedre enn budsjett.

Det var budsjettert med et tilskuersnitt på 11.300 på de resterende hjemmekampene etter at juni tallene ble presentert. Faktisk tall var...

Viking 11674
Tromsø 9331
Lillestrøm 11876
Molde 11581
S08 17686

Snitt 12430 er 5648 totalt mer enn budsjettert.
Med en snittpris på billettene på omtrent 130 kroner er det 734000kr mer enn budsjettert.

Så kommer mediaavtale og penger for tabbelplassering som må gi en del millioner over budsjett.
Eneste nedside jeg kan se er bonusutbetalinger i ht den nye lønnsmodellen og der er det vanskelig å se hvor mye det kommer til å koste.

Torvanger

Og imens fortsetter eksentrikeren den bemerkelsesverdige gaveflommen til TIL:

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Trond-Mohn-gir-TIL-stor-pengegave-227514b.html

Gulløl

December 17, 2016, 20:42:21 PM #4457 Last Edit: December 17, 2016, 20:48:32 PM by Gulløl
Quote from: Torvanger on December 16, 2016, 10:07:33 AM
Og imens fortsetter eksentrikeren den bemerkelsesverdige gaveflommen til TIL:

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Trond-Mohn-gir-TIL-stor-pengegave-227514b.html


Ja nå som Brann jobber så bra og har fått utviklingsavdelingen selvfinansiert kan de 3 millionene overføres til Tromsø IL, Nord-Norges Stolthet :)
Nei fra spøk til revolver så tror jeg Trond Mohn som den hedersmannen han er og glad i Brann og Bergen også i år bidrar med rundt 20 millioner til Brann. Noe av pengene blir nok øremerket A-lagssatsingen slik som han bestemte at de 5 millionene til TIL skulle brukes til.
http://www.til.no/nyheter/mohn-gave-til-a-lagssatsingen
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Mohn har vel aldri øremerket gaver til Brann utenom talentarbeidet og bidrag til konkrete spillere Brann har ønsket å hente.

Nixon

Pluss øremerket gave til flere lykkelige år med Skarsfjord...
Rød makt på Hansa

Nixon

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/mohn-stotten-til-brann-ble-halvert-fra-2015-til-2016/s/5-8-526132

Mohn-støtten til Brann ble halvert fra 2015 til 2016. Brann gikk likevel med 3,7 millioner i overskudd i 2016. Det er fem millioner bedre enn budsjettert.
Rød makt på Hansa

Ricky

Den langsiktige gjelden ser ut til å ha økt for første gang på sikkert ti år. Vi skylder visst banken 5 mill mer nå enn vi gjorde i fjor, til tross for at vi ellers ser ut til å ha drevet med overskudd.

Kan jo være noe regnskapsteknisk greie, selvsagt.

psv-hasund

Quote from: Ricky on February 28, 2017, 15:39:59 PM
Den langsiktige gjelden ser ut til å ha økt for første gang på sikkert ti år. Vi skylder visst banken 5 mill mer nå enn vi gjorde i fjor, til tross for at vi ellers ser ut til å ha drevet med overskudd.

Kan jo være noe regnskapsteknisk greie, selvsagt.


Kortsiktig gjeld til kredittinstitusjoner er redusert med omtrent tilsvarende, så jeg tipper de har konvertert et byggelån til langsiktig gjeld eller lignende. Jeg synes også den posten var litt rar.

Ricky

Quote from: psv-hasund on February 28, 2017, 17:58:41 PM
Quote from: Ricky on February 28, 2017, 15:39:59 PM
Den langsiktige gjelden ser ut til å ha økt for første gang på sikkert ti år. Vi skylder visst banken 5 mill mer nå enn vi gjorde i fjor, til tross for at vi ellers ser ut til å ha drevet med overskudd.

Kan jo være noe regnskapsteknisk greie, selvsagt.


Kortsiktig gjeld til kredittinstitusjoner er redusert med omtrent tilsvarende, så jeg tipper de har konvertert et byggelån til langsiktig gjeld eller lignende. Jeg synes også den posten var litt rar.


I merknadene til kortsiktig gjeld er det "andre forskuddsbetalte inntekter" som er redusert med 10 mill. Høres ut som noe sponsormidler eller noe som vi måtte få forskuddsbetalt i OBOS-sesongen for å få litt alburom.

krakra

Veldig nøkternt budsjett for neste sesong. Slik jeg tolker det budsjetterer man med "bare" 2,5 mill i gaver fra Mohn, penger Johannessen antyder de allerede har fått. Det budsjetteres også med vesentlig lavere medieinntekter. De ligger vel på et nivå der en plassering over øvre halvdel gir overskudd. På sponsor og "arrangement"-inntekter budsjetteres det med under millionen i økning på hver post. Skal vel ikke mer enn en normal gullsesong for å skaffe merinntekter på billettsalget forutsatt at snittet er det samme som i fjor. Og det vel vel signaler på at p-kort-salget øker?

Likevel skal vi altså gå med et lite overskudd. Gjenskaper Brann fjorårssesongen og kommer seg et stykke ut i cupen må vi snakke et overskudd på nærmere 20 mill? Og det er uten ecup og gaver fra Mohn. Kommer vi oss til Europa snakker vi kanskje 40-50 millioner i overskudd?

Det som er bra er at det virker som at enhver gave utenfra framover kan brukes fritt, der den tidligere har gått til å dytte budsjettet i pluss.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Det er forøvrig alltid godt å se at optimister fabler om tosifrede millionbeløp her på forumet. Enten det dreier seg om spillere som skal bli solgt, eller at Brann skal levere et stort overskudd. Selv om man skreller vekk det grøvste vil det som oftest bety at det er oppgangstider i klubben. Og det er alltid bra!
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Veldig flott gest - og økonomisk bidrag - av Lunde at han sier fra seg styrelederhonoraret!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Ninja-Bob

Frå intervjuet med Lunde i gårsdagens bt.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Branns-styreformann--Jeg-hadde-aldri-turt-a-hente-Nicklas-Bendtner-232762b.html

"Kunne gått konkurs

Den som har tatt regningen har vært Trond Mohn, byens klart rikeste mann. Da Lunde tok over som formann i Brann, fikk han sjokk. Som leder av Hardball hadde han hatt et visst innsyn i Branns økonomi. Men da han satte seg ned med finansbøkene innså han at klubben, som nylig hadde rykket ned, hadde behov for øyeblikkelig nødhjelp.

– Jeg tenkte med en gang på Lyn som hadde gått konkurs, forteller Lunde.Men Brann fikk nødhjelp. Trond Mohn ga 20 millioner kroner til Brann i 2015 og 10 millioner kroner i 2016. Lunde mener det reddet Brann fra avgrunnen.

– Vi hadde faktisk ikke hatt penger til å betale ut lønn uten gavene fra Mohn. det var egentlig game over. Men han ga 10 millioner med en gang, sier Lunde.

– Hadde Bergen sittet og sett på at Brann gikk konkurs, tror du?

Lunde trenger lang betenkningstid her.– Det å samle mye penger på kort tid er veldig vanskelig når det er gammel moro du skal betale for. Jeg er redd for at svaret hadde blitt at vi ikke hadde klart det. Det gjør meg veldig ydmyk med tanke på gavene fra Trond Mohn."

Dette er ille, og eg trur me skal vere svært nøgd med at me blei kvitt RBH og Barmen senior, og at Lunde blei styreleiar og ikkje Tennfjord. Det er sjølvsagt vanskelig å seie korleis Tennfjord ville gjort ting, men Lunde framstår i dette intervjuet som reflektert og smart og ikkje minst som ein person som er ordentlig djupt engasjert i Brann.

dokken

Synes Lunde, styret og Vibeke Johannesen skal ha stor honnør for at de har klart å håndtere og snu økonomien. Samtidig har altså LAN og Soltvedt fått mye ut av ganske små midler.

Det har selvsagt skjedd med hjelp fra Mohn, men også stor nøkternhet og brutale kutt. Lunde har et godt poeng når han sier at få vil betale for gammel moro. En ting er å spytte inn millioner for nye, spennende spillere. Noe annet å måtte ta restregningen for Pedersen og andre spillere som allerede var på vei ut og stemplet som flopp.

Nettopp fordi jeg husker den bakgrunnen, skal jeg tåle en litt kjip mellomsesong i år. Håper på litt gøy i cup og e-cup, og topp seks-syv i serien. Og at økonomien blir enda litt mer solid.

krakra

Det var mange regneark og Powerpoint-presentasjoner på hvordan en skulle få Brann på beina økonomisk igjen under RBH med både Barmen og Moldestad som styreledere. Den gang ble det spyttet inn enda større summer fra Mohn. Johanessen og Lunde har brukt to år, og med det budsjettet som er vedtatt nå så går vi med et pent overskudd uten Mohnhjelp hvis vi presterer på samme nivå som i fjor. Det er knapt mulig å gå med underskudd, for det er veldig nøkternt. Klart, man kan jo bli fristet til å bruke mye penger i sommer og gå med underskudd på den måten, men i utgangspunktet virker det som man er veldig nær å få kontroll over økonomien igjen.

Det var ekstremt viktig å bli kvitt RBH. Når man ser hvordan det nye regimet styrer ting får man bare nok et perspektiv på hvor katastrofal han var og hvor tullete det var med de tingene han visstnok var "god" på. Vi mistet ikke Mohn heller, og det er bra. Forholdet virker sunnere nå som han ikke presser på for at dårlige ledere skal bli i klubben.

Vi må også kunne konkludere med at det var smart å forfremme Johanessen istedenfor å kanskje gå for et litt mer sexy navn fra utsiden. Fundamentet var råttent og det virker som hun har hatt god oversikt over hvor mange av feilene var. En fra utsiden hadde trengt tid på å sette seg inn i ting, og hadde kanskje ikke skjønt alvoret med en gang.

Lasaron

Quote from: dokken on March 26, 2017, 11:39:27 AM


Nettopp fordi jeg husker den bakgrunnen, skal jeg tåle en litt kjip mellomsesong i år. Håper på litt gøy i cup og e-cup, og topp seks-syv i serien. Og at økonomien blir enda litt mer solid.


Jeg er fristet til å si meg enig.
Tren på langskudd

Norlings hund

Quote from: krakra on March 26, 2017, 12:11:30 PM
Det var mange regneark og Powerpoint-presentasjoner på hvordan en skulle få Brann på beina økonomisk igjen under RBH med både Barmen og Moldestad som styreledere. Den gang ble det spyttet inn enda større summer fra Mohn. Johanessen og Lunde har brukt to år, og med det budsjettet som er vedtatt nå så går vi med et pent overskudd uten Mohnhjelp hvis vi presterer på samme nivå som i fjor. Det er knapt mulig å gå med underskudd, for det er veldig nøkternt. Klart, man kan jo bli fristet til å bruke mye penger i sommer og gå med underskudd på den måten, men i utgangspunktet virker det som man er veldig nær å få kontroll over økonomien igjen.

Det var ekstremt viktig å bli kvitt RBH. Når man ser hvordan det nye regimet styrer ting får man bare nok et perspektiv på hvor katastrofal han var og hvor tullete det var med de tingene han visstnok var "god" på. Vi mistet ikke Mohn heller, og det er bra. Forholdet virker sunnere nå som han ikke presser på for at dårlige ledere skal bli i klubben.

Vi må også kunne konkludere med at det var smart å forfremme Johanessen istedenfor å kanskje gå for et litt mer sexy navn fra utsiden. Fundamentet var råttent og det virker som hun har hatt god oversikt over hvor mange av feilene var. En fra utsiden hadde trengt tid på å sette seg inn i ting, og hadde kanskje ikke skjønt alvoret med en gang.


Mange har klaget på manglende ambisjoner og pengebruk, har jeg ikke sett noen innlegg fra deg om det? Enten har vært en av dem eller ikke, er det interessant å se at vi har brukt minmalt med penger enda et vindu, uten å bli voldsomt svekket. Vi får håpe det går ganske bra i år også, men havner vi på øvre halvdel bør det i det minste legge forholdene tilrette for fremtiden. Personlig er jeg glad for å se nøkternt pengeforbruk, og har til og med tid til å vente noen sesonger på at vi stabiliserer oss helt i toppen.

krakra

Jeg har ikke klaget på manglende pengebruk, men klaget på prioriteringene av de pengene vi har hatt. Så har det blitt noen diskusjoner fordi noen trodde vi hadde mange millioner til rådighet for spillerkjøp. Noe vi vel etterhvert kan konkludere med ikke var tilfellet dette vinduet heller.

Soler

Er vel den nye økonomidirektøren som skal ha mye av æren for at skuten har kommet på rett kjøl igjen om man ser bort fra kapitalen til Mohn? Styret og direktøren har vel primært kun et beslutningsansvar, mens økonomiavdelingen har ansvaret for å utarbeide budsjetter og regnskap.

Men det er vel liten tvil om at vi har en langt bedre direktør nå enn da Bruun herjet på.

krakra

March 27, 2017, 17:12:58 PM #4475 Last Edit: March 27, 2017, 17:16:45 PM by krakra
Jeg tror Johannessen er litt mer involvert enn at hun bare tar avgjørelser som andre har gjort forarbeidet for. En god leder er jo i stand til å ta personer gjøre det de kan, og ikke blande seg inn uten tilstrekkelig kompetanse. Den kanskje største mangelen hos Bruun, men jeg tviler på at det er økonomidirektøren som har stengt igjen kranen.

Superjack

Brann er ikke akkurat en gigantisk bedrift, men inntektssiden i en fotballklubb er stort sett alltid vanskelig å vurdere. Resultater slår veldig direkte inn, både i form av tapte / vunnet billettintekter, betaling for serieplassering osv.
Jeg tror og håper at Johannessen med utdanning i økonomi kan både lover og regler for budsjettsetting og regnskapsføring.
Oppblåste PPT og kurver som bare viser til himmelen må det være slutt på.

Jeg mener RBH og hans vanstyre, som var et resultat av at han var best i alt, er det verste som har skjedd SKB, noen gang.
La økonomisjefen være konservativ og nøktern når både budsjetter og regnskaper settes, så kan det hende dette blir kjedelig en liten stund, men akk så deilig det hadde vært å kunne følge en bunnsolid klubb, med solid økonomi og som oftere gir seire enn tap.

Litt E-Liga og en Cupfinale f.eks vil jo selvfølgelig rette opp mye økonomi allerede i år, men slikt skal ikke inn i et budsjett. Da blir det krøll igjen i 2018.

Brannsupporter.

krakra

Budsjettet for i år legger såvidt jeg kan si til grunn en sesong på nedre halvdel av tabellen. Det virker rimelig nøkternt og med muligheter til å gå solid i pluss på alle poster hvis vi får en ny medaljesesong. Den skal også være nesten fri for Mohn-millioner.

ostraume

Høres ikke det litt rart ut? Jubelsesong i fjor, med bra publikumsoppmøte og mye mer mediepenger enn vi kunne forvente og likevel måtte det 10mill fra Mohn for å holde oss i null.

Noen dyre kontrakter (Huseklepp og Demidov) er borte, men bortsett fra det så er det vel ikke noe særlig sparing i forhold til i fjor?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on March 28, 2017, 09:27:10 AM
Høres ikke det litt rart ut? Jubelsesong i fjor, med bra publikumsoppmøte og mye mer mediepenger enn vi kunne forvente og likevel måtte det 10mill fra Mohn for å holde oss i null.


Ja hvis pengene kom i etterkant for å redde årsresultatet. Men gjorde de det? Eller var de lovet tidlig, slik at Brann kunne øke utgiftene tilsvarende? Det er jo på ingen måte sikkert at Brann hadde hatt like høye utgifter hvis Mohn ikke hadde kommet med penger.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Som forventet er me nå ute av rød sone økonomisk sett. Det melder Brann på ein pressekonferanse i dag.
GÃ¥ av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on May 10, 2017, 11:13:09 AM
Som forventet er me nå ute av rød sone økonomisk sett. Det melder Brann på ein pressekonferanse i dag.


Fantastisk, ros til Vibeke og staben rundt henne for svært godt jobbet. Fremover blir det mer fokusert på investeringer og vekst.

Klipp fra BA artikkelen:
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Alt er blitt bedre etter RBHs sorti.

krakra

Budsjettet er nøktern og legger til grunn ganske dÃ¥rlige sportslige resultater og et ok realistisk tilskuertall. Alt over dette gir ekstra muskler for sportslig satsing. Det samme gir pengegaver. Det havner ikke i sluket. Det er utrolig lenge siden Brann var i en sÃ¥nn situasjon sist. Helt siden 2009 har vi vært avhengige investorer for Ã¥ gÃ¥ rundt.  Det er veldig viktig for vÃ¥re muligheter til Ã¥ stabilisere oss i toppen av den økonomiske grunnmuren er trygg. Johannesen har gjort en strÃ¥lende jobb.

Samtidig er det nesten mistenkelig hvor fort det har gått når man først gikk helhjertet inn for det. Jeg mistenker fortsatt RBH for å bevisst gjøre oss økonomisk avhengige av Mohn for å styrke sin posisjon. Mistenkelig hvor vanskelig det var for ham å gjøre det Johannesen nå har gjort og hvordan Mohn etterhvert ble den eneste investoren av betydning. Det ble jo skremt med at Mohn ville forsvinne og Brann gå konkurs uten RBH.

NÃ¥ har vi et sunt forhold til Mohn. Der vi gledelig tar imot pengene hans, men klarer oss uten dem.

Superjack

May 10, 2017, 22:04:47 PM #4484 Last Edit: May 10, 2017, 22:07:05 PM by Superjack
Quote from: krakra on May 10, 2017, 18:17:02 PM
Budsjettet er nøktern og legger til grunn ganske dÃ¥rlige sportslige resultater og et ok realistisk tilskuertall. Alt over dette gir ekstra muskler for sportslig satsing. Det samme gir pengegaver. Det havner ikke i sluket. Det er utrolig lenge siden Brann var i en sÃ¥nn situasjon sist. Helt siden 2009 har vi vært avhengige investorer for Ã¥ gÃ¥ rundt.  Det er veldig viktig for vÃ¥re muligheter til Ã¥ stabilisere oss i toppen av den økonomiske grunnmuren er trygg. Johannesen har gjort en strÃ¥lende jobb.

Samtidig er det nesten mistenkelig hvor fort det har gått når man først gikk helhjertet inn for det. Jeg mistenker fortsatt RBH for å bevisst gjøre oss økonomisk avhengige av Mohn for å styrke sin posisjon. Mistenkelig hvor vanskelig det var for ham å gjøre det Johannesen nå har gjort og hvordan Mohn etterhvert ble den eneste investoren av betydning. Det ble jo skremt med at Mohn ville forsvinne og Brann gå konkurs uten RBH.

NÃ¥ har vi et sunt forhold til Mohn. Der vi gledelig tar imot pengene hans, men klarer oss uten dem.


RBH hadde en egenskap, var den fødte leder, i følge seg selv. Trist, og selv 2 år etter sin avgang vil jeg si SKANDALE til hele mannen.

Når det er sagt, skryt til nye Regimet på Stadion. Nøkternhet, grei fotball og grei økonomi.
Snart blir det brukt mot dem der oppe at det er for skikkelig.

Ingen (Les BT journalistene) gidder å skrive om en klubb med orden i økonomien, bra spill og ok resultater.
Bedre med ryggen mot veggen, kemneren på døren og nedrykk enn solid fotballklubb med ryddig økonomi.



Brannsupporter.

Huff

Quote from: Superjack on May 10, 2017, 22:04:47 PM

RBH hadde en egenskap, var den fødte leder, i følge seg selv. Trist, og selv 2 år etter sin avgang vil jeg si SKANDALE til hele mannen.


Og der har du hele poenget, når en ser Branns utvikling to år etter mannens sorti er et fullstendig tydelig at fyren var en total katastrofe på tilnærmet alle områder (han er selvsagt ikke eneansvarlig for nedturen 2008-2014, men likevel). Nå lykkes en langt bedre både sportslig og økonomisk og dette på tross av at det utgangspunktet de nåværende styrerne både i sport og annen ledelse hadde et langt verre utgangspunkt både sportslig og økonomisk.

Corran

Mohn gir penger igjen til TIL
https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/trond-mohn-gir-nye-millioner-til-tromso/s/5-8-595207

Siden 2006 har han gitt ca 75 millioner + Kjøpt lokaler på alfheim til 38 millioner hvor TIL får leie disse for 1 krone i året
Har også betalt for oppussing på Alfheim slik at TIL kan leie ut mer attraktive losjeområder
Mao har han brukt ca 115 mill på TIL
Hvor mye har han brukt på Brann samme periode?
Sikkert en god del mer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Og igjen, det er penger som burde vert spyttet inn i lånet Brann har. Om alle de pengene han har gitt siden 2006 hadde vert puttet rett i lånet i 2006, så hadde gaven hatt en mye større verdi. Men da hadde vi kanskje fortsatt hatt Bruun og ikke LAN, så noen ganger er vel ikke den beste medisinen den beste til slutt...

Men om det skulle gjøres ett grep som radikalt endret Branns situasjon i 2017 så ville det være å fjerne lånet.

Corran

Hadde nesten vært å foretrekke at han ikke ga penger til Brann i noen år framover og så betalte lånet
Men hjelpe meg det er en meget gavmild mann med et stort hjerte
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Alonso Solis

Det er smålig å sutre over at onkel gir penger til TIL og ikke oss akkurat nå. Vi skal være fornøyd og vel så det med det vi har fått.

Forøvrig helt enig i at om vi får mer penger av han så bør de gå rett i gjelden. Nyland er unntaket hvis polakken savner surkål og vil hjem.

Corran

Er vel ingen som sutrer her over at han ha gitt penger til TIL
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Mohn støtter Brann ved behov, han støtter TIL ved behov. Så enkelt. Snill onkel som gir bort penger til flere enn bare en favorittnevø.

Snart blir det jo EL gruppespill + Cupfinale og 2. plass i serien. Da begynner det å monne slik at Brann kan betale sin egen gjeld.
Brannsupporter.

Spelaren

Overskudd på tre millioner kroner for første halvår, abo-sak.

"Vi har budsjettert med 1,25 millioner kroner i overskudd i 2017. Da er det veldig bra at vi første halvår rapporterer et overskudd på vel 3 millioner kroner, sier Vibeke Johannesen".

I budsjettet hadde me anslått en forsiktig midt-på-treet-plassering, så da mediepotten ble avregnet halvvegs slo det veldig positivt ut. Snart går det an å handle spillere uten å spørre NFF, siden me snart har to halvår i gul sone.

Ett moment som er interessant er at pga eierskap i Stadion, stor gjeld og lite EK - så vil me "aldri" komme i grønn sone. Forskjellen på gul og grønn er for øvrig temmelig liten, men det nevnes i artikkelen at det går an å komme i grønn sone vha enten store ecup-inntekter, spillersalg eller den aktuelle utbyggingen av Stadion. Blir det kanskje sagt noe interessant om de økonomiske rammene på det åpne medlemsmøtet om ti dager? Ved betydelig gjeldslette vil jo forholdet EK - gjeld bedres betraktelig.
GÃ¥ av.



Gulløl

Quote from: osoerli on September 26, 2017, 13:47:34 PM
Bra tips til Brann.  Nedbetalt gjelda pÃ¥ nokre veker.


Skulle kjørt i gang dagen etter at gullet kom hem. Kaste seg på stor entusiasmebølge.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/signerte-avtale-verdt-ti-millioner/s/5-8-692824

Brann og Frydenbø har blitt enige om nye fem år som sponsor for Hansatribunen.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on November 21, 2017, 14:32:30 PM
https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/signerte-avtale-verdt-ti-millioner/s/5-8-692824

Brann og Frydenbø har blitt enige om nye fem år som sponsor for Hansatribunen.


Frydenbø kommer aldri til å få det navnet på folkemunne.
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on November 21, 2017, 14:45:05 PM
Quote from: Nixon on November 21, 2017, 14:32:30 PM
https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/signerte-avtale-verdt-ti-millioner/s/5-8-692824

Brann og Frydenbø har blitt enige om nye fem år som sponsor for Hansatribunen.


Frydenbø kommer aldri til å få det navnet på folkemunne.


Jo, færre og færre kaller den "Hansa".
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Brann gjør mye, MYE bedre butikk enn VIF, på tribunesponsorfronten. Brann er uten tvil en sterk merkevar, store aktører ønsker å bli assosiert med.

Go Up