• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger før seriestart 2008

Started by Xminator, September 06, 2007, 05:43:46 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Fetter Anton

Quote from: "Markmus"
Quote from: "Xminator"Ijeh hadde passet veldig godt som spiller. Som person vet jeg ikke. Men som spiller hadde han vært perfekt sammen med Helstad.

Som spiller hadde han vært perfekt - han er god det Helstad ikke er god og motsatt. Men som person er jeg riiiiiiimelig skeptisk. Er alltid et eller annet tull med den luringen.


Ja, han har fantastiske ferdigheter og kraft! Angående psyken: Kanskje Ijeh trenger å komme til en A-klubb hvor han får konkurranse - hvor primadonnanykker ikke tillates.
Mons har ved mange anledinger vist hvem som bestemmer og får selv problembarn til å prestere (f.eks. Miller)

gashi

tja det kan diskuteres. Det ender vel stort sett med at primadonnaen blir pisst og stikker til en annen klubb. Gashi, Andresen, Miller og Sæternes er vel noen eksempler.

BlackJack

Funket ikke i FCK fordi han der fikk nettopp den behandlingen dere foreskriver fra Mons Ivar. Tror neppe det hadde blitt noen suksess

Xminator

Winters selv sier han ble friskmeldt i Tyskland. Jeg avventer hva Brann sier om samme sak.

Det er jo uansett slik at Winters neppe skriver under noen kontrakt før forslaget er brukt for alt det er verdt mot engelske og skotske klubber.

Håper virkelig det skjer noe snart...

Kararay

Quote from: "Xminator"Winters selv sier han ble friskmeldt i Tyskland. Jeg avventer hva Brann sier om samme sak.

Det er jo uansett slik at Winters neppe skriver under noen kontrakt før forslaget er brukt for alt det er verdt mot engelske og skotske klubber.

Håper virkelig det skjer noe snart...


leste du hele artikkelen?
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Xminator

Hva mener du jeg ikke har fått med meg? At RBH og Jøsendal ikke har svart på BAs henvendelser? At Miller synest det er strålende at Winters mener han er frisk?

Winters er omtrent like troverdig som en Terra-megler i denne saken.

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

BlackJack


Chrisstah

Quote from: "BlackJack"


begge 2 spiller vel venstre?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Begge to kan spille begge steder.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Baunebob

Hvor gammel er Gaarde ?

Det er vel enten viking eller europa for han

Chrisstah

Quote from: "dudo"Begge to kan spille begge steder.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

vebo

Quote from: "Baunebob"Hvor gammel er Gaarde ?

Det er vel enten viking eller europa for han


Parogtredve, og for en fot!
Tiocfaidh ár lá

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Chrisstah

Quote from: "dudo"


fordi selvom han har vært god har han blitt benket.
er bare nå i slutten han har spilt mye.
selvom han var jevnt bra hele tiden.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Nja, så veldig god kan man ikke si han var i vår.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "dudo"


fordi selvom han har vært god har han blitt benket.
er bare nå i slutten han har spilt mye.
selvom han var jevnt bra hele tiden.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Hey, ikke ta meg med der! Det finnes definitivt bedre ting å bruke pengene på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "dudo"


fordi selvom han har vært god har han blitt benket.
er bare nå i slutten han har spilt mye.
selvom han var jevnt bra hele tiden.

Xminator

Helstad mener Winters er en av de 3 beste angriperene han har spilt sammen med. Hvem er de to andre?

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

QuoteI et intervju med Bergens Tidende i november flørtet styreformann Magne Revheim i Brann med andre investorer. Dette skapte reaksjoner i Hardball-miljøet, men ifølge Lunde er de ikke sure.


Virker også som Revheim ikke klarte å gå gjennom 2007 uten å drite på leggen. Jeg har sagt det før, styret og Revheim er siste kalde gufset fra 80 og 90'tallet. Vi må få inn personer i styret med ballasten og profesjonaliteten til Bjørn Dahl.

Romarius

Quote from: Xminator
Pengene graves ned i nyetribunen. Greit nok at det "på sikt blir en pengemaskin", men jeg kan love at å ta ett friår slik VIF gjorde etter gullet sitt blir dyrt. Veldig dyrt.

quote]

Nå skal man jo aldri ta uttalelsene om spillekjøp derfra som god fisk, men får vi ingen skikkelige forsterkninger, er jeg enig i at det kan koste oss svært dyrt. Vi vil fremdeles ha et bra lag, men ikke like godt som i år, og er vel per i dag kun en av mange medaljekandidater. Havner vi et stykke ned på tabellen, blir det ekstremt vanskelig å komme oss opp på topp igjen.
Liker ikke helt signalene fra Stadion for tiden, men som sagt; det trenger ikke bety en tøddel. En skikkelig god signing nå, om ikke bare for å få litt optimisme i kroppen igjen.

naitsirk

QuotePengene graves ned i nyetribunen. Greit nok at det "på sikt blir en pengemaskin", men jeg kan love at å ta ett friår slik VIF gjorde etter gullet sitt blir dyrt. Veldig dyrt.

Jeg er med på Hardball. Men ikke spillersalg. Ett spillersalg i en størrelse som gir midler til spillerkjøp vil svekke Brann.


og laget som vant serien med 6 poeng, har mista andresen. her har me god dekning uansett.
er laget ellers svekka?

bulldog

dette var ikke godt nytt. har de ikke snakket om å signere klassespillere for å opppnå champions league til neste år? dette virker jo ikke som det.
vi trenger etpar kalssespillere og det koster penger. det er fullt mulig å spare seg til fant.
håper dette er et taktisk utspill fo rå få de andre lagene til å se bort fra brann som en aktiv spiller på overgangsmarkedet.
bulldog

bbbmartin

martin@bataljonen.no

som privatperson

naitsirk

om du leser artikkelen så er det ikkje snakk om stopp, men hardball må vera med.
med andre ord er situasjonen uforandra og lik dei siste årene.

Romarius

Quote from: "naitsirk"

og laget som vant serien med 6 poeng, har mista andresen. her har me god dekning uansett.
er laget ellers svekka?


Jeg tror det er en stor svekkelse, mye større enn noen av oss liker å tro eller innrømme. Vi ser dette gang på gang når vi har spilt uten Andresen, det er ingen på midten med samme roen.

(I tillegg forsvinner vel Coralles - ikke noe tap slik han spiller om dagen, men et tap med tanke på dobbeltdekning. Han var tross alt opp mot nivået til Hanstveit da han var på sitt beste i år.)

Når det er sagt; ingen ting vil være bedre enn om vi klarer oss like godt eller bedre uten disse to nissene.

naitsirk

andresen sin betydning er oppskrytt.
i serien har han ikkje spelt 3 kamper.
2 seire og 1 tap.
gruppespelet i uefa har gitt 1 seier, 1 uavgjort og 2 tap.

at stallen er svekka kan ein ikkje nekte for, men no kan me gå vidare i uefa cupen utan at andresen har spelt 1 min i gruppespelet.
og å nevne at corrales forsvinn blir jo berre tull, all den tid han fortsatt er i klubben. opdal,helstad,ørn2,winters etc har jo og vore linka til andre klubbar.

Stolpeinn

Jeg mener at Andersen var svært viktig for Brann, og at han ikke var oppskrytt. Men jeg gidder ikke tenke på ham lenger, han er VIF "manager", så jeg er helt ferdig med ham. Er helt enig i at vi trenger forsterkninger dog.

bbbmartin

Quote from: "bbbmartin"http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article3182391.ece

tydelig at sigurd ønsker seg sørover...


http://fotball.bt.no/eliteserien/article96177.ece

Tromsø fikk avslag på Hannes Sigurdsson bud...

2+2 er vel fortsatt 4?
martin@bataljonen.no

som privatperson

Romarius

Quote from: "naitsirk"andresen sin betydning er oppskrytt.
i serien har han ikkje spelt 3 kamper.
2 seire og 1 tap.
gruppespelet i uefa har gitt 1 seier, 1 uavgjort og 2 tap.

at stallen er svekka kan ein ikkje nekte for, men no kan me gå vidare i uefa cupen utan at andresen har spelt 1 min i gruppespelet.
og å nevne at corrales forsvinn blir jo berre tull, all den tid han fortsatt er i klubben. opdal,helstad,ørn2,winters etc har jo og vore linka til andre klubbar.



Vi er strengt tatt griseheldige som i det hele tatt har tatt poeng i UEFA. Om vi ville vært mye bedre med Andresen er selvsagt ikke sikkert, men jeg mener vi gjennomgående har spilt mye bedre med enn uten Andresen. Statistikken de siste 3 årene viser vel også det(?)
Mitt inntrykk er at vi gjør alt vi kan for å undervurdere Andresens betydning, nå som han har dratt.

Men hvordan det går neste år, og hvordan det evt ville gått med Andresen, blir selvsagt bare spekulasjoner. Vi får vente og se, håper du har rett og jeg tar feil.

Ellers enig i at han er utdebattert, og at det er like greit å glemme fyren.

pidre

Quote from: "bbbmartin"
Quote from: "bbbmartin"http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article3182391.ece

tydelig at sigurd ønsker seg sørover...


http://fotball.bt.no/eliteserien/article96177.ece

Tromsø fikk avslag på Hannes Sigurdsson bud...

2+2 er vel fortsatt 4?


Så det er altså Sigurdsson til TIL, før Rush får gå til Brann?!
Saludar a los monos!

Xminator

Så kan kanskje Naitsirk forklare verden hvorfor vi skal gjøre det like godt som i år uten Karadas som spiss? Vi KAN jo være heldige og Winters får en skadefri treningsvinter og ikke får gammelmannstendensene i spillet sitt. Vi KAN jo være heldige og se Sjøhage blomstre. Vi KAN jo være heldige med at Bakke holder seg skadefri og uten for mange karantener en hel sesong.

Det er for mange usikkerhetsmomenter i dagens stall. Vi trenger en klassespiss ved siden av Helstad for å kompensere for at vi må rullere mer på sentral midtbane. Ideelt sett gir Karadas opp denne midtstopperfetisjen sin, Winters skriver kontrakt og Corrales roer ræven sin igjen. Da skal jeg puste litt lettere også uten nye spillere.

Kjell249

Ingen tvil om at Martin var viktig, både som spiller og ledertype på banen. At Winters og Corrales mest sannsynlig forsvinner, gjør at laget blir betraktelig svekket. Selv om laget ikke hadde blitt forandret, så er det ikke sikkert at det som var godt nok i 07 er det samme i 08. Spillerne blir eldre, og det er viktig for motivasjonen å få inn nytt blod.

Når det gjelder Rush, så tror jeg han er riktig spiller, på riktig tid. 2 års kontrakt. Kommer ikke til å koste så mye penger, og Brann kan vente med å gjøre store investeringer til tribunen er ferdig. Det virker som TIL kan komme på gli, de må bare finne en erstatter snart. Blir Hannes klar, så selger de Siggurd.

Får vi i tillegg inn DFH for 8 mill og en erstatter for RC, så kan vi gå til 08 sesongen med godt mot!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Stolpeinn

Har det vært noe konkret på DFH? Eller er det bare rykter?

Kjell249

Quote from: "Xminator"...Corrales roer ræven sin igjen.


Når en spiller har uttrykt så mye misnøye som RC, så er det like greit å bli kvitt han. Sytingen kommer ikke til å opphøre, for han kommer ikke til å spille noe mer neste år. Og det som er helt sikkert er at været i Bergen ikke kommer til å bli bedre:)

Får vi en mill for han skal vi være super happy. I verste fall får vi bare løse han fra kontrakten...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kararay

riseth er ledig etter dagens kamp. kunne tenkt meg han i midten bak... erfaring i CL kommer godt med også..  spilleren riseth og ikkje klysa riseth
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Leffen

riseth og rush ja. da kan vi vel like greit hente inn bruttern og einar rossbach også da

Utmedsnolken

Quote from: "Kararay"riseth er ledig etter dagens kamp. kunne tenkt meg han i midten bak... erfaring i CL kommer godt med også..  spilleren riseth og ikkje klysa riseth


Riseth er vel nærmest klar for LSK
"og der snubler Sæternes igjen"

Manx

n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Doffen85

Riseth vil vel bosette seg på østlandet pga familie på Kongsvinger.

bulldog

odd sier nei til viking. espen ruud er mulig å hente.
bulldog

Brann_copper

Jeg vedder 100 kroner på at Rush er i Brann i god tid før neste sesong. Noen som vedder imot?
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

benny

Quote from: "Xminator"


Vi må ikke glemme at det vel er salgene av Olofinjana og Scharner(ca. 50 mill) som har gitt midler til Brann og Hardball(auto23) slik at klubben har kunnet bygge gullaget 2007. Vi mistet to veldig gode spillere i Olof og Scharner men laget og klubben som helhet kom styrket ut av det på sikt.
Et salg av f.eks Opdal med midlene det tilfører vil kanskje på sikt forsterke oss? Det er vanskelig å holde på spillere som har større ambisjoner enn å tilbringe hele karrieren i norsk tippeliga. Vi er ikke toppen på "næringskjeden" og det må vi leve med. Det gjelder å selge og kjøpe riktig. Jeg ser nødig at vi selger Helstad som ville blitt veldig vanskelig å erstatte men jeg ser ikke på noen av de andre spillerne i brannstallen som uerstattelig. Et salg som gir oss 20-30 mill vil gi oss midler til å hente 2-3 spillere av god norsk standard.

Xminator

QuoteEt salg som gir oss 20-30 mill vil gi oss midler til å hente 2-3 spillere av god norsk standard.


Det var kanskje slik for ett par år siden. 20 millioner vil i beste fall gi oss 1 1/2 god norsk spiller. 30 kanskje 2. Om noen vil selge. TV-pengene har presset prisnivået opp hos samtlige klubber. 1. divisjonsklubbene satser sparepengene på utvidelsen av tippeligaen. Det er rimelig svart hav i det norske markedet for tiden.

Nei, om det nye ikke-eu-reglementet blir vedtatt så bør RBH tvangssendes til Afrika og ikke få komme hjem igjen uten 4 landslagsspillere.

Belfort

Quote from: "Xminator"
QuoteEt salg som gir oss 20-30 mill vil gi oss midler til å hente 2-3 spillere av god norsk standard.


Det var kanskje slik for ett par år siden. 20 millioner vil i beste fall gi oss 1 1/2 god norsk spiller. 30 kanskje 2. Om noen vil selge. TV-pengene har presset prisnivået opp hos samtlige klubber. 1. divisjonsklubbene satser sparepengene på utvidelsen av tippeligaen. Det er rimelig svart hav i det norske markedet for tiden.

Nei, om det nye ikke-eu-reglementet blir vedtatt så bør RBH tvangssendes til Afrika og ikke få komme hjem igjen uten 4 landslagsspillere.


Det er vel litt av problemet. Rbh vil helst hente talenter fra Loddefjord og Meland. Han er ikke så lysten og lete etter vanvittige talenter i vest-afrika.

Go Up