• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kjære admin

Started by abe78, December 17, 2006, 12:36:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Eller rar dem og bare send? Jeg skjønner ikke problemet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

13.Malin

Kjære Admin,
hvorfor er enkelte av innleggene jeg skriver på dette forumet forsvunnet dagen etter jeg har skrevet dem?

thesevs

Quote from: 13.Malin on October 23, 2008, 09:29:18 AM
Kjære Admin,
hvorfor er enkelte av innleggene jeg skriver på dette forumet forsvunnet dagen etter jeg har skrevet dem?


Jeg kan vel ta meg den friheten å svare på det:

Det er flere grunner til at innlegg slettes. De følgende punktene er vel de viktigste for ditt spørsmål:

5. Man trenger ikke ha mening om ”alt”

Det er flere som absolutt må ha en mening om alt og ingenting. Du får ikke premie for å ha postet flest innlegg. Dersom du ikke har noe nytt å tilføre diskusjonen, styr unna !

6. Hold deg til temaet

En grei regel er å følge tema og ikke strømmen i en diskusjon. Om du skal poste et innlegg, les det første innlegget i tråden for å se hva den omhandler. Prøv å hold trådene relevante og husk at ved å la debatten skli ut, så tar man bort mye av poenget med tråden. Siter korrekt så andre vet hva du svarer på.

7. Språk
Skriv så andre forstår deg ! Bruk tegnsetting, mellomrom og avsnitt for å gjøre innleggene dine mer oversiktlig og lesbar for andre. Igjen, bruk forhåndsvisning og se over innlegget ditt. SMS språk er ikke ønskelig, det samme gjelder obskure forkortelser eller spesielle typer av slanguttrykk. Det er heller ikke nødvendig å bruke opp alle utrops, spørsmåls og smileys tegnene på tastaturet ditt, begrens disse. Caps Lock er mange glad i men ikke vi.

9. Chat
Et diskusjonsforum er ikke en chat. En trenger ikke komme med et innlegg som kun inneholder ”enig” eller ”hehe”. Da sender du heller en PM så slipper vi slike unødvendige poster.

Tror det er et greit svar  ;)
(jeg er forresten ingen moderator, bare utrolig opphengt i regler. Ordnung muss sein...)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

vebo

Kan også nevne at det ikke er nødvendig å vekke opp døde tråder. Det er som oftes en grunn til at de ikke er oppdatert på et halvt år.
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: vebo on October 23, 2008, 14:24:57 PM
Kan også nevne at det ikke er nødvendig å vekke opp døde tråder. Det er som oftes en grunn til at de ikke er oppdatert på et halvt år.


Det kommer da helt an på.
Hvis f.eks. Misje kommer tilbake igjen til Brann etter oppholdet i Bryne, og begynner å få tillit kan det da være greit å ruske liv i tråden hans. Det var kun et eksempel.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

13.Malin

Quote from: thesevs on October 23, 2008, 10:34:16 AM
Quote from: 13.Malin on October 23, 2008, 09:29:18 AM
Kjære Admin,
hvorfor er enkelte av innleggene jeg skriver på dette forumet forsvunnet dagen etter jeg har skrevet dem?


Jeg kan vel ta meg den friheten å svare på det:

Det er flere grunner til at innlegg slettes. De følgende punktene er vel de viktigste for ditt spørsmål:

Det er flere som absolutt må ha en mening om alt og ingenting. Du får ikke premie for å ha postet flest innlegg. Dersom du ikke har noe nytt å tilføre diskusjonen, styr unna !

6. Hold deg til temaet

En grei regel er å følge tema og ikke strømmen i en diskusjon. Om du skal poste et innlegg, les det første innlegget i tråden for å se hva den omhandler. Prøv å hold trådene relevante og husk at ved å la debatten skli ut, så tar man bort mye av poenget med tråden. Siter korrekt så andre vet hva du svarer på.

7. Språk
Skriv så andre forstår deg ! Bruk tegnsetting, mellomrom og avsnitt for å gjøre innleggene dine mer oversiktlig og lesbar for andre. Igjen, bruk forhåndsvisning og se over innlegget ditt. SMS språk er ikke ønskelig, det samme gjelder obskure forkortelser eller spesielle typer av slanguttrykk. Det er heller ikke nødvendig å bruke opp alle utrops, spørsmåls og smileys tegnene på tastaturet ditt, begrens disse. Caps Lock er mange glad i men ikke vi.

9. Chat



Om jeg hadde brutt disse reglene, hadde jeg ikke brydd meg med å skrive til admin og spørre om hvorfor mine innlegg blir slettet.
Men når innlegg som har noe med saken og gjøre forsvinner dagen etter jeg har skrevet de gang på gang, og uten at Admin faktisk har slettet de, så er det klart det etter en stund blir litt irriterende og skulle skrive alle innleggene minst tre ganger.. Noe jeg enkelte ganger faktisk må gjøre før de blir liggende på forumet!

vebo

Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2008, 01:43:05 AM
Quote from: vebo on October 23, 2008, 14:24:57 PM
Kan også nevne at det ikke er nødvendig å vekke opp døde tråder. Det er som oftes en grunn til at de ikke er oppdatert på et halvt år.


Det kommer da helt an på.
Hvis f.eks. Misje kommer tilbake igjen til Brann etter oppholdet i Bryne, og begynner å få tillit kan det da være greit å ruske liv i tråden hans. Det var kun et eksempel.


Sogndals Rosa drakter??? Det er mitt eksempel. Om Misje hadde kommet tilbake så hadde jeg vel aldri kommentert at noen hadde startet opp igjen tråden.

Ikke gidd å være så problemorientert.
Tiocfaidh ár lá

13.Malin

Quote from: vebo on October 28, 2008, 13:41:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2008, 01:43:05 AM
Quote from: vebo on October 23, 2008, 14:24:57 PM
Kan også nevne at det ikke er nødvendig å vekke opp døde tråder. Det er som oftes en grunn til at de ikke er oppdatert på et halvt år.


Det kommer da helt an på.
Hvis f.eks. Misje kommer tilbake igjen til Brann etter oppholdet i Bryne, og begynner å få tillit kan det da være greit å ruske liv i tråden hans. Det var kun et eksempel.


Sogndals Rosa drakter??? Det er mitt eksempel. Om Misje hadde kommet tilbake så hadde jeg vel aldri kommentert at noen hadde startet opp igjen tråden.

Ikke gidd å være så problemorientert.


Greit,da vet jeg at jeg ikke skal skrive i gamle tråder, noe jeg ikke visste om at jeg ikke skulle før.. :)

vebo

Var abslolutt ikke meningen å komme med konkrete eksempel, første posten var bare ment som et tips. Men når Klaus kommer med sitt eksempel følte jeg at jeg måtte dra frem et selv for å vise hva jeg mente.
Tiocfaidh ár lá

13.Malin

Tenkte ikke over at dere som har vært her lenge allerede har diskutert de gamle trådene.
Som ny er det litt spennende å få sagt meningene mine på også enkelte gamle saker :P


Klaus_Brann

Quote from: vebo on October 28, 2008, 13:41:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2008, 01:43:05 AM
Quote from: vebo on October 23, 2008, 14:24:57 PM
Kan også nevne at det ikke er nødvendig å vekke opp døde tråder. Det er som oftes en grunn til at de ikke er oppdatert på et halvt år.


Det kommer da helt an på.
Hvis f.eks. Misje kommer tilbake igjen til Brann etter oppholdet i Bryne, og begynner å få tillit kan det da være greit å ruske liv i tråden hans. Det var kun et eksempel.


Sogndals Rosa drakter??? Det er mitt eksempel. Om Misje hadde kommet tilbake så hadde jeg vel aldri kommentert at noen hadde startet opp igjen tråden.

Ikke gidd å være så problemorientert.


Ser den:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Tiocfaidh ár lá

Tifo-gruppen

Meldingene dine er ihvertfall ikke slettet så vet ikke hva du gjør feil siden de ikke blir lagt inn.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

13.Malin

Quote from: Tifo-gruppen on October 28, 2008, 16:03:00 PM
Meldingene dine er ihvertfall ikke slettet så vet ikke hva du gjør feil siden de ikke blir lagt inn.

Mvh Morten



De blir lagt inn, og de er der en stund for de forsvinner, men det er bare noen av de, ikke alle.

Exim

Quote from: 13.Malin on October 28, 2008, 16:03:41 PM
Quote from: Tifo-gruppen on October 28, 2008, 16:03:00 PM
Meldingene dine er ihvertfall ikke slettet så vet ikke hva du gjør feil siden de ikke blir lagt inn.

Mvh Morten



De blir lagt inn, og de er der en stund for de forsvinner, men det er bare noen av de, ikke alle.



Finner no alle 56 innleggene dine som det står du har postet

<---------

Kan tenktes at du har trykket post, men på grunn av at andre poster før ditt kommer den pokkers advarselen... Har brent meg på den et x antall ganger...


thesevs

Kjære Wood:

Før kunne man lime inn lenker til youtube og man fikk selve videoen opp, men etter oppgraderingen får man ikke dette...

you fix?

Kos
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Wood

Skal se på det, thesevs ;)

- Wood
Utvikler på Bataljonen.no. Har du forslag eller andre ting du vil ta opp. Send en PM her på forumet!

kabelmann

En annen ting: Hva i all verden er det som har skjedd over logoen på banneret i toppen av siden? Da er det ikke den sinnsvake jpeg-komprimeringen jeg tenker på (som er ille nok i seg selv), men det ser jo ut som... ehh.. vel, at noe veldig uheldig har skjedd.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Stian

Vi har fått julebanner ;D Tror det skal være en julesløyfre over logoen ;)

dudo

Noe sier meg at det ikke var logoen kabelmann snakket om ... ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

En julesløyfe? Hehe, tanken slo meg ikke engang :D
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Quote from: dudo on December 10, 2008, 01:43:48 AM
Noe sier meg at det ikke var logoen kabelmann snakket om ... ;-)

Vel, ikke selve logoen, men den dingsen over til høyre. Med den smileyen du la til på slutten så ble jeg litt spent på hva du trodde jeg mente...? ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Med fare for å avsløre i overkant mye av mitt infantile sinn, så trodde jeg du snakket om "glasuren" ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Hehe... med "glasur" på teksten og glont på logoen så kan vi vel i det minste fastslå at noe gikk galt i juleforberedelsene.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Liker den greia på bunn av forsida av forumet; antall aktive. Størst aktivitet var det etter 0-8 for Molde i sommer  :)
Gå av.

thesevs

Ikke unaturlig det. Jeg var heldigvis langt vekke fra forumet, for jeg hadde nok ikke vært så blid da nei..
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Kai-Olai

Noen få dager igjen nå, til vi går inn i 2009.. Var så snill, la oss slippe å se mer på tabellen som var.. Gi oss den mye, der alle står med 0.. Først da kan jeg glede meg til neste år..

Tifo-gruppen

Det tror jeg faktisk ikke vi kan gjøre noe med. Tabellen er linket opp mot en annen side så vi oppdaterer den ikke selv.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Kai-Olai

Bra det ikke var noe særlig til skrivefeil i det forrige innlegget mitt... Får skylde på at jeg var på nett via telefonen, og at ordlisten der ikke ville helt det samme som meg..
Når det er sagt;
Surt at det skulle være linket sånn da.. Hadde vært fantastisk å bli kvitt de vonde minnene...
Ihverfall slippe å se de daglig..

BBB-Tony

Quote from: Kai-Olai on December 28, 2008, 02:27:48 AM
Bra det ikke var noe særlig til skrivefeil i det forrige innlegget mitt... Får skylde på at jeg var på nett via telefonen, og at ordlisten der ikke ville helt det samme som meg..
Når det er sagt;
Surt at det skulle være linket sånn da.. Hadde vært fantastisk å bli kvitt de vonde minnene...
Ihverfall slippe å se de daglig..



Nå vet ikke jeg hvor stor PC-skjerm du har, men for min del, så må jeg scrolle et stykke ned før tabellen kommer til syne. Og jeg må innrømme at jeg er ikke daglig nede på sidene til Bataljonen for så mye nytt kommer det ikke!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

C@Bøe_79

Quote from: Spelaren on December 19, 2008, 16:15:39 PM
Liker den greia på bunn av forsida av forumet; antall aktive. Størst aktivitet var det etter 0-8 for Molde i sommer  :)


DEt er vel på det "nye" forumet, mener det var rekorder på 500 og oppover på det gamle, men det kan bare være meg som drømmer..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Kai-Olai

Tonynord:
Det er ikke det at jeg ser hele tabellen, men bare det at jeg ser de 3-4 øverste plassene, og at Brann ikke er der, det plager meg.. ;)

Og til en eller annen web-smarting:
Når jeg først er i klage-humør.. Flagget i banneret øverst er speilvendt.. Sikkert bare at jeg er trøtt, men det var helt ekstremt plagsomt.. Men regner med det er en smal sak å få fikset..  ;D

Wood

Quote from: Kai-Olai on December 29, 2008, 02:46:13 AM
Tonynord:
Det er ikke det at jeg ser hele tabellen, men bare det at jeg ser de 3-4 øverste plassene, og at Brann ikke er der, det plager meg.. ;)

Og til en eller annen web-smarting:
Når jeg først er i klage-humør.. Flagget i banneret øverst er speilvendt.. Sikkert bare at jeg er trøtt, men det var helt ekstremt plagsomt.. Men regner med det er en smal sak å få fikset..  ;D



Vel.. Det er designeren sitt problem. Send en PM til Endre.
Utvikler på Bataljonen.no. Har du forslag eller andre ting du vil ta opp. Send en PM her på forumet!

vebo

Kanskje det er på tide å bytte ut julepynten??
Tiocfaidh ár lá

dudo

13. dag jul var i går! ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

13. dags knut jager julen ut!
Tiocfaidh ár lá

1908

Hvor lenge skal det vere jul på Bataljonen?

thesevs

Tenker du på forsiden?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

1908

Det stemmer=) Kan sikkert ta vekk det meste som har med jul å gjøre no:)

Stian

Trykk på F5 så er julen over.

1908


skuteviken

Kjære Admin kan du fikse klokken som timestamper innleggene våre, virker som den er rundt 5 minutter feil :)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Er det meninga at det bare skal vises fire tråder fra forumet på forsida?
Tidligere har det vært vist fra flere tråder.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BrannSupporter

Quote from: Klaus_Brann on August 15, 2010, 02:07:41 AM
Er det meninga at det bare skal vises fire tråder fra forumet på forsida?
Tidligere har det vært vist fra flere tråder.


Kanskje den listen indikerer aktive emner siste 24 timer? Det kan se sånn ut.

Klaus_Brann

Det kan godt være. Ser det har steget til fem tråder i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Churchill

Brann_copper eksisterer ikke mer. Churchill har overtatt.

There will be no peace in our time.
...we shall never surrender.

vebo

w00t? ble du kastet ut?
Tiocfaidh ár lá

thesevs

Quote from: Churchill on January 13, 2011, 13:31:00 PM
Brann_copper eksisterer ikke mer. Churchill har overtatt.

There will be no peace in our time.


Hadde du spurt pent hadde de nok endret nicket ditt, uten å måtte skifte bruker (tenker på antall innlegg osv)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Klaus_Brann

Er det mulig å tilrettelegge det slik at man kan åpne linker fra tapatalk?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up