• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Quote from: Gulløl on May 25, 2017, 10:24:50 AM
Noen som vet at Rosenborg har lavere snittpris en Brann på sine billetter eller er det bare noe vi tror ? Brann har vel en snittpris på noe i nærheten av 125 kr om jeg husker riktig.
Hva er forskjellen på billettinntekter pr. tilskuer mellom Brann og Rosenborg om en ser på totale billettinntekter på et helt år(2016) og deler ut på offiselt antall tilskuertall (innberegnet gratisbilletter) ?


Jeg er en av de som bare tror.
Tren på langskudd

dokken

Jeg tror ikke RBK har særlig lavere snittpris enn oss. Men en forskjell er at Brann har mange rabatter knyttet til sponsorer, firma o.l. - som Statoil, SPV og BT.

Føler RBK er flinkere å selge feks billige familiebilletter for alle, uten kompliserte innloggingene, medlemsnummer etc. Altså: her er billige billetter noe man får sjanse til pga sponsorat, i Trondheim er det mer for allmuen.

RBK er også flinke til å være synlige i sentrum, på kjøpesenter og i hele Trøndelag. Da selger de billige billetter til dem som møter opp, skaper blest etc. De har egne busser og togavganger fra distriktene (hva har skjedd med Brann-bussene?) og i det hele tatt et større apparat.

Men: nå må Brann kjøre på med vinklingen at vi kan bli serieleder til helgen. Det må da få bergensere interessert?

Blir nesten pinlig hvis vi vinner serien i år, og ender med et tilskuersnitt på 12.000....

Corran

Hvordan hadde oppmøtet vært nå om ikke alle kamper hadde gått på gratis tv? Eller ikke gått på tv i det hele tatt?
Hvilke seertall har Eurosport/TVN/Discovery hatt på Brann sine hjemme kamper kontra borte kamper og hvordan er tallene i forhold til lag vi kan sammenlignes med?

Jeg tror at det er fra 500 til et par tusen vi kanskje mister hver runde pga at kampene går på gratis tv

Selv jublet jeg når jeg fikk vite at alle de 17 første rundene gikk på gratis tv, men etter å ha summet meg var mine tanker at dette kan Brann miste tilskuere på. For det er mange som er like late som meg der ute og som må sparkes til kamp. Nå når Brann begynner å spille bra så hadde mange av de på vippen fått foten i ræven og kommet seg på kamp. Men så ser de kampen e på tv og de er blitt vant til å se den der. De trenger bare å sette av 2 timer istedenfor 3-4 til kamp.
Madammene deres poengterer at kampen går jo på tv når far i huset snakker om å gå på kampen og det fører til 25 minutter tidligere avgang fra hytten eller middag en havtime tidligere eller lignende.
Hadde ikke kampene gått på tv så hadde mennene hatt litt mer baller og tatt kampen og madammene hadde vist litt mer forståelse siden det er eneste måten å få sett kampen å faktisk møte opp. Madammen sitt siste ord blir da heller at mannen må ta med seg poden så han og får oppleve en kamp

BTW er ikke dette første året at så mange Brann kamper går på gratis tv?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Falkman

Quote from: Torvanger on May 25, 2017, 10:00:29 AM
Er det ikke litt som å rope i skogen, når man gang etter gang syter og klager over den manglende publikumsinteressen? Det er nesten som å klage på været, det er noe man rett og slett ikke får gjort noe med. Hver enkelt potensiell Stadiongjenger er sin egen herre, det er hver enkelts avgjørelse, om man løser billett eller ei. Publikumstallet blir som det blir, så lenge Brann ikke har rom for å kjøre saftige familierabatter og dumpe priser slik RBK kan gjøre.








Det må  være lov å gi uttrykk for at man synes det er kjipt at interessen er så elendig, uten at det skal bli oppfattet som syt. Slik det ser ut nå, finnes det ikke et et eneste slagkraftig argument mot å redusere kapasiteten, 17000 er åpenbart mer enn nok. Jeg kan rett og slett ikke forstå at folk ikke blir tent av det som skjer nå, personlig synes jeg deg denne oppturen er mye gøyere enn den forrige ( fra 2004 og utover), først og fremst fordi den kommer så utrolig mye mer uventet, og gjennom hardt og redelig arbeid.  jeg likte Mjelde, men steinene i det berømte byggverket hans var dyre,og kostet flere titalls milioner tilsammen. Prestasjonene hans kan ikke, slik jeg ser det, måle seg med LANs, det i seg selv burde få folk til å strømme til Stadion i strie strømmer, iallefall nå, når vi spiller underholdende og pøser inn mål. Men det er åpenbart ikke særlig mange andre som tenker slik.




krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on May 25, 2017, 10:00:29 AM
Er det ikke litt som å rope i skogen, når man gang etter gang syter og klager over den manglende publikumsinteressen? Det er nesten som å klage på været, det er noe man rett og slett ikke får gjort noe med.








Eh... Da trenger vi faktisk ikke diskutere noe som helst lenger. Brann blir jo ikke bedre av at vi diskuterer på forumet hva som burde vært gjort, hvilke spillere vi burde hatt, hvilke spillere vi burde brukt, hvordan vi burde spille, osv.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on May 25, 2017, 11:30:12 AM
Quote from: Torvanger on May 25, 2017, 10:00:29 AM
Er det ikke litt som å rope i skogen, når man gang etter gang syter og klager over den manglende publikumsinteressen? Det er nesten som å klage på været, det er noe man rett og slett ikke får gjort noe med.








Eh... Da trenger vi faktisk ikke diskutere noe som helst lenger. Brann blir jo ikke bedre av at vi diskuterer på forumet hva som burde vært gjort, hvilke spillere vi burde hatt, hvilke spillere vi burde brukt, hvordan vi burde spille, osv.


Nei, hvorfor ha en overordnet billettdiskusjon når man heller kan dra det ned på enkeltpersonnivå. Kan nesten ikke vente på neste oppdatering...
Rød makt på Hansa

Spelaren

Eg maser på alt og alle som jevnlig snakker om engelsk fotball. Samtlige har hjerte for Bergen og omegn så litt appell til samvittigheten så kommer det seg etterhvert.
Gå av.

Lasaron

Og så tror jeg bildene av koket på bortetribunen i Sogndal er god reklame. Jubelscener må brukes mer i markedsføringen, det viser hvor gøy det kan være.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Nå er det forresten meldt regn på søndag, så nå kan alle bruke den unnskyldningen.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

May 25, 2017, 14:14:30 PM #13459 Last Edit: May 25, 2017, 19:00:39 PM by Torvanger
RBK har familiepakker og i noen tilfeller går billetter unna for 50 - 100 kroner. En RBKer jeg har bablet med på VGD mener at det er pga at billettinntekter ikke er hovedinntektskilden til RBK, i tillegg til at de henter mye inn på kiosksalg. RBK har nok et mye større tilfang, med lettere tilgjengelighet enn Brann på kiosker. Sitter fast på gamletribunen og jeg orker ikke tanken på å bevege meg ned under Hansa eller foran altanen for å kjøpe meg noe. Ny søndre med like god eller bedre tilgjengelighet som på SPV og BOB, så snakker vi om et annet ballspill.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on May 25, 2017, 14:14:30 PM
RBK har familiepakker og i noen tilfeller går billetter unna for 50 - 100 kroner. En RBKer jeg har bablet med på VGD mener at det er pga at billettinntekter ikke er hovedinntektskilden til RBK, i tillegg til at de henter mye inn på kiosksalg. RBK har nok et mye større tilfang, med lettere tilgjengelighet enn Brann på kiosker. Sitter fast på gsmletribunen og jeg orker ikke tanken på å bevege meg ned under Hansa eller foran altanen for å kjøpe meg noe. Ny søndre med lige god eller bedre tilgjengelighet som på SPV og BOB, så snakker vi om et annet ballspill.


Ja familiepakkene hos RBK er billigere.

https://www.ba.no/sport/sk-brann/fotball/partoutkortpriser-2017-brann-ligger-helt-i-pristoppen/o/5-8-552411

Og ja; fasilitetene er også bedre på Lerkendal.

Og de har hatt 32 år med suksess til å få generasjon etter generasjon av oppvoksende trøndere til å like RBK.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

May 25, 2017, 15:27:19 PM #13461 Last Edit: May 25, 2017, 15:31:37 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on May 25, 2017, 13:51:40 PM
Nå er det forresten meldt regn på søndag, så nå kan alle bruke den unnskyldningen.

Heldigvis bare duskregn og 15 grader, det perfekte kampvær (tror jeg). Hadde vi fått lørdagsværet på søndag med sol og 21 grader hadde det vært større unnskyldninger med grilling, uterestauranter, soling og bading.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

https://www.ba.no/vis/annonsebilag/stories/29265631

Brann tar i bruk content-annonsering med fokus på barnefamilier. Forhåpentligvis lar noen seg lokke.
Rød makt på Hansa

Alonso Solis

Quote from: krøvel vellevold on May 25, 2017, 14:23:53 PM


Og de har hatt 32 år med suksess til å få generasjon etter generasjon av oppvoksende trøndere til å like RBK.


De hadde Eggen som forbilde, vi hadde RBH. Go figure.

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on May 25, 2017, 14:23:53 PM
Quote from: Torvanger on May 25, 2017, 14:14:30 PM
RBK har familiepakker og i noen tilfeller går billetter unna for 50 - 100 kroner. En RBKer jeg har bablet med på VGD mener at det er pga at billettinntekter ikke er hovedinntektskilden til RBK, i tillegg til at de henter mye inn på kiosksalg. RBK har nok et mye større tilfang, med lettere tilgjengelighet enn Brann på kiosker. Sitter fast på gsmletribunen og jeg orker ikke tanken på å bevege meg ned under Hansa eller foran altanen for å kjøpe meg noe. Ny søndre med lige god eller bedre tilgjengelighet som på SPV og BOB, så snakker vi om et annet ballspill.


Ja familiepakkene hos RBK er billigere.

https://www.ba.no/sport/sk-brann/fotball/partoutkortpriser-2017-brann-ligger-helt-i-pristoppen/o/5-8-552411

Og ja; fasilitetene er også bedre på Lerkendal.

Og de har hatt 32 år med suksess til å få generasjon etter generasjon av oppvoksende trøndere til å like RBK.




Takk for detaljert og god oversikt, som bekrefter både det som blir sagt og antatt. Ser at Brann er 3000 dyrere i året på to voksne og to barn, enn RBK.

dokken

Hvordan ligger vi an, sammenliknet med Viking-kampen, Krøvel? Den var jo en lørdag, så i kveld kan vel sammenliknes med onsdag kveld den uken.

Håper det kommer et lite rush i morgen, når folk (og Brann) er tilbake på jobb. Vet med meg selv at det ofte er på jobb jeg kjøper billetter til ting (men så sitter jeg jo foran en PC).

Vi bør passere 10.000 før 18 i morgen dersom vi skal klare 13.000 (justert mål) søndag. 3000 de siste to døgnene er fullt mulig, jfr Viking-kampen.

Et positivt tall: etter en liten FB-dugnad, har eventet nå ca 5200 inviterte (opp fra 3000 onsdag). Over 1000 av dem har trykket deltar , ca 500 "kanskje".

Betyr det noe, spør du kanskje? Ja, faktisk. Nå vil alle de 5200 (håper det blir enda flere) få en påminning når det nærmer seg. Mange flere vil få opp i feeden sin at en de kjenner skal på Brann-kamp. Ganske effektiv markedsføring.

Torvanger

Tipper 50% eller mer tar fri imorgen.

Gulløl

Heller labert billettsalg siste døgn, omtrent 400 billetter solgt.
Siste to døgn (48 timer) er det solgt kun 1000 billetter. Litt svakt, vet folk at det er kamp ?
Totalsalget ligger nå omtrent på 9500 ser det ut til.
Håper det er noen feilkilder i musepekerne og at salget egentlig ligger høyere. Om 9500 stemmer er vi vel i rute til omtrent det som var på Viking kampen +/-  300.  
Men det er vel lov å håpe at salget vil begynne å løsne skikkelig f.o.m. fredag, for denne kampen fortjener å passere 13000. Ikke ofte Brann har en mulighet til å innta tabelltoppen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

I 2007 hadde vi vel 11.000 partoutkort.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 26, 2017, 00:40:44 AM
Håper det er noen feilkilder i musepekerne og at salget egentlig ligger høyere. Om 9500 stemmer er vi vel i rute til omtrent det som var på Viking kampen +/-  300. 



Feilkilden er vel heller bortefeltet der antall ledige plutselig gikk ned med 300 i går. Så jeg tror heller vi skal si at salget er 300 lavere. Ut fra mine beregninger er det solgt ca 9200. Det er ikke annet enn elendig. Men det er antagelig foran salget til FKH-kampen som hadde 11348 (ca 9000 ca 20 timer før), Viking-kampen (12613 tilsk) passerte 10000 ca 1 dag og 18 t før (tilsvarende midnatt fredag kveld). Så prognosen tilsier et sted litt over 12000. Men kanskje mindre, siden det er meldt regn.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

May 26, 2017, 07:33:55 AM #13470 Last Edit: May 26, 2017, 07:36:42 AM by Torvanger
Samtidig bør vel folk være vant til regn og det er vel heller en mulighet for at folk kan komme seg på kamp, istedenfor å sitte hjemme i hagen, eller i parken og nyte sol?

Det var vesentlig flere solgte partoutkort i 2007:

Fakta

Partoutkort i Brann

2010: 10.200

2009: 12.786

2008: 13.082

2007: 13.070

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on May 26, 2017, 07:33:55 AM
Samtidig bør vel folk være vant til regn og det er vel heller en mulighet for at folk kan komme seg på kamp, istedenfor å sitte hjemme i hagen, eller i parken og nyte sol?
Quote from: Torvanger on May 26, 2017, 07:33:55 AM
Samtidig bør vel folk være vant til regn og det er vel heller en mulighet for at folk kan komme seg på kamp, istedenfor å sitte hjemme i hagen, eller i parken og nyte sol?


Hvis de er redde for å bli våte, så får de kjøpe seg et sete i høyden da. Det er plenty av dem ledig. Men folk kan jo risikere å bli våte på vei fra parkeringen til Stadion, så da gidder de ikke.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Ga man mer blaffen i regn tidligere?

krøvel vellevold

Mitt regnestykke er som følger:

15913 plasser på de feltene man kan sjekke status. Trekker man fra de ledige der, kommer man til 7995 solgte. I tillegg er det vel 1700 plasser totalt på VIP (oppunder taket) og de restaurantbaserte plassene på "nedre" SPV. Sistnevnte ser utsolgte ut på setekartet, men er det neppe. Mitt tidligere anslag på at man har solgt 1100-1200 av disse 1700, har vist seg å stemme bra når Brann har opplyst om hvordan salget har lagt an. I tillegg tror jeg det er 400 for mange ledige (i forhold til oppgitt kapasitet) på Store Stå og T-feltet, fordi de la opp til å selge litt ekstra her pga plasser som gikk bort andre steder på 16/5. Dette har de glemt å nedjustere. På den annen side ble det åpenbart lagt av 300 billetter på bortefeltet. De forsvant nemlig plutselig, så disse er nok neppe solgt. Dette regnestykket tilsier at vi har solgt et sted mellom 9200 og 9300 til søndag.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on May 26, 2017, 07:38:07 AM
Ga man mer blaffen i regn tidligere?



Vet ikke. Undertegnede går 6 km til Stadion hver gang, uansett vær. Man har da regntøy. Men det skal jo ikke folk gå i. Folk mener visst paraply er tingen når det regner og blåser...
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Er du litt enig i denne, Krøvel?

Brann ha hatt over 10.000 i partoutkort, siden 90-tallet og opplever at gir stor usikkerhet fra kamp til kamp, hvor høyt tilskuertallet blir. Brannpublikummet har tradisjonelt sett vært vant til å ha faste plasser, det er på en måte en ny situasjon, når de potensielle skal ordne seg billetter dagene i forkant, av hver hjemmekamp. Kan man ikke gå, så merker Brann det direkte på tall og kroner, kunne man ikke gå på en enkeltkamp tidligere, hadde man gjerne partoutkort i bunn, så da var utfallet kun et tomt sete.

Før hadde Brann upper hand, i og med at 2/3 av Stadion var forhåndssolgt, skulle man få seg et brukbart sete via løssalg, gjerne sammen med medgåere, måtte man hive seg rundt. Nå vet folk at iun rett over 1/3 er reservert, så nå kan man bare se det an. Og så ser så mange det an, at i mange tilfeller renner det ut i sanden.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on May 26, 2017, 07:50:29 AM
Er du litt enig i denne, Krøvel?

Brann ha hatt over 10.000 i partoutkort, siden 90-tallet og opplever at gir stor usikkerhet fra kamp til kamp, hvor høyt tilskuertallet blir. Brannpublikummet har tradisjonelt sett vært vant til å ha faste plasser, det er på en måte en ny situasjon, når de potensielle skal ordne seg billetter dagene i forkant, av hver hjemmekamp. Kan man ikke gå, så merker Brann det direkte på tall og kroner, kunne man ikke gå på en enkeltkamp tidligere, hadde man gjerne partoutkort i bunn, så da var utfallet kun et tomt sete.

Før hadde Brann upper hand, i og med at 2/3 av Stadion var forhåndssolgt, skulle man få seg et brukbart sete via løssalg, gjerne sammen med medgåere, måtte man hive seg rundt. Nå vet folk at iun rett over 1/3 er reservert, så nå kan man bare se det an. Og så ser så mange det an, at i mange tilfeller renner det ut i sanden.



Ja "få billetter igjen" er alltid et salgstriks.
Legg ned hele klubben!

dokken

May 26, 2017, 09:44:19 AM #13477 Last Edit: May 26, 2017, 09:46:25 AM by dokken
Vedr. regn: Yr melder 20 grader og lettskyet søndag, Storm 19 grader og litt regn.

Med andre ord en strålende sommerdag på Vestlandet. Hvis det været får folk til å holde seg hjemme, så står det verre til enn jeg trodde. Faren er vel heller at folk holder seg på hytten, fjellet eller i båten.

Den første, ekstremt glisne hjemmekampen, mot Godset i april, var det tross alt skikkelig drittvær - 6-7 grader og øs-pøs regnvær. Og det bare dager etter at vi spilte i fem minusgrader og enorme snømengder i Tromsø. Deretter gikk turen til Kristiansund, med elleville hagl/sluddbyger.

Mye vær i begynnelsen av sesongen, altså. Derfor var det herlig med sommer og shortsvær inne i Sogndal forrige helg.

For øvrig: 8000 skal gå syvfjellsturen søndag. Hva med å tilby gratisbilletter til de som orker (og rekker) å gå til Stadion etter endt målgang. Da bør de få sitteplass..

Gulløl

May 26, 2017, 10:11:11 AM #13478 Last Edit: May 26, 2017, 10:16:53 AM by Gulløl
Er Store Stå publikumet og Bataljonens medlemmer blant de som gir mest blaffen inn mot Aalesund kampen ? Omtrent 700 av de som var på feltet på 16 mai har foreløpig gitt blaffen i å kjøpe billett, bevegelsen i salget er veldig lav, har nesten ikke gått billetter i går kveld og hittil i dag. Hadde de 700 virkelig en så dårlig opplevelse på 16 mai at de ikke ser noe poeng i å kjøpe billett litt over to døgn før Aalesund kampen ??
Fridag i går, fridag også for mange i dag, svært god tid til å ordnet seg billett, men de gjør det ikke. Rett og slett laber interesse foran kampen Brann kan passerer selveste Rosenborg og har en bra mulighet til å innta 1 plassen på tabellen, selveste "gullet ska hem" posisjonen. Når selv Store Stå publikummet viser lav interesse kan en vel ikke vente at folk ellers skal bry seg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 26, 2017, 10:11:11 AM
Er Store Stå publikumet og Bataljonens medlemmer blant de som gir mest blaffen inn mot Aalesund kampen ? Omtrent 700 av de som var på feltet på 16 mai har foreløpig gitt blaffen i å kjøpe billett, bevegelsen i salget er veldig lav, har nesten ikke gått billetter i går kveld og hittil i dag. Hadde de 700 virkelig en så dårlig opplevelse på 16 mai at de ikke ser noe poeng i å kjøpe billett litt over to døgn før Aalesund kampen ??
Fridag i går, fridag også for mange i dag, svært god tid til å ordnet seg billett, men de gjør det ikke. Rett og slett laber interesse foran kampen Brann kan passerer selveste Rosenborg og har en bra mulighet til å innta 1 plassen på tabellen, selveste "gullet ska hem" posisjonen. Når selv Store Stå publikummet viser lav interesse kan en vel ikke vente at folk ellers skal bry seg.


Men spørsmålet er som "Store Stå-publikummet" 16. mai nødvendigvis er de som er mest interesserte i Brann, eller om de bare er de som vil ha stemning. Kanskje det til og med var det eneste stedet de kunne være flere samlet da de skulle kjøpe billett.
Legg ned hele klubben!

dokken

May 26, 2017, 11:54:49 AM #13480 Last Edit: May 26, 2017, 12:50:01 PM by dokken
Nå har vel Brann, som Krøvel har pekt på, oppjustert kapasiteten på Store Stå i forbindelse med 16. mai-kampen, og deretter glemt å nedjustere den igjen. Merkelig opplegg.

Derfor er det vel ca 400 solgte på Store Stå. Og det pleier ikke å være så mange flere som står der - sjelden mer enn 5-600.

Men ellers er det svært glissent på Hansatribunen, ja. Den og Fjordkraft har dårlig salg, mens BT og SPV ser ganske bra besatt ut.

Husker at det var uvanlig mange på Frydenbø (mener FJORDKRAFT!) på Viking-kampen (da det var 12.600). Var det noen spesiell kampanje der da? Langt frem til det blir like velfylt der nå (selv om det er under 100 igjen på free seating-feltet, altså er det vel solgt ca. 400 der)

Corran

Mener du Frydenbø og fjordkrafttribunen
Frydenbø og Hansa er vel samme tribune alt etter hvor gammel en er og dermed hva en kaller den ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dokken

Yes. Fjordkraft, selvsagt. Dvs Gamle sitte-siden.

Torvanger

Brann burde, uavhengig av antall solgte billetter, kjøre ut en nyhetssak om hvor man er pr nu!

Corran

De burde hatt store bannere på bt.no, ba.no og andre steder.
Det er festspill i byn så de burde hatt noe opplegg som gjorde dem synlig der
De burde hatt flagg på alle busser og taxier slik de hadde før

Og vi supportere som går må alle dele innhold på facebook og merke for at vi SKAL på oppdateringene.
Alle må gå kampanjen for et par år siden fungerte jo glimrende så det er bare å kjøre på

Har litt vanskelig for å tro at en notis i en avis om at nå har vi solgt 9750 billetter har noe for seg.
Kjør heller ut stemningvideoer fra forrige kampene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Omtrent 200 billetter solgt hittil i dag. Hei, hvor det går unna !
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Huff. Ingen feber å spore, nei. Vi får ha det gøy vi som kommer - og kanskje får Brann vurdere om vi skal "bygge ned" kapasiteten ved å sperre noen felt med bannere i fremtiden.

Blir i hvert fall bedre stemning hvis vi får samlet folk litt. Noe av problemet nå er at vi som er der, er spredd tynt utover alle felt.

Tror fortsatt på 12.000 søndag, og håper på 13.000. Ikke det minste imponerende, men sånn er det blitt.

Et felt som snart er utsolgt, er i hvertfall "billigfeltet" på langsiden (P). Der er det bare 75 billetter igjen, og feltet tar vel rundt 500 tror jeg.

På billigfeltet på Frydenbø/Hansa er det fortsatt 230 billetter igjen.

krøvel vellevold

256 billetter solgt til nå i dag. Så da er vi oppe i rundt 9450 solgte.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

May 26, 2017, 17:01:45 PM #13488 Last Edit: May 26, 2017, 17:21:51 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on May 26, 2017, 15:23:58 PM
256 billetter solgt til nå i dag. Så da er vi oppe i rundt 9450 solgte.


Du går ut fra at de 300 billettene som plutselig forsvant fra bortefeltet ikke er solgt. Tror nok Brann på dette tidspunkt vil betrakte de som solgt om de skulle komme med en oppdatering. Dette er nok billetter som er tatt ut til Stormen Bergen som tar seg av billettsalget selv. Blir feil å si at ingen av de er solgt, selv om en del av billettene trolig blir levert tilbake til Brann. At Stormen kan ta unna 200 av 300 er ihvertfall ikke en så gale forutsetning, null er ihvertfall helt feil. Hvor mange billetter Stormen tar unna har du vel erfaringstall fra tidligere sesonger, de pleier å stille en bra gjeng.

Plusser en da på 200 billetter(Stormen) + ca.100 ny solgte hjemmebilletter siden din oppdatering på 9450 kommer en på dette tidspunktet opp i omtrent 9750 solgte billetter. Da skal det omtrent være solgt 10000 ved midnatt vil jeg si som en prognose. Brann kan komme med en melding noe tidligere på kvelden om at 10000 passeres, siden de trolig regner alle 300 til Stormen inn i tallene og tar og justerer litt ned igjen nærmere kampstart ved eventuell tilbakelevering av billetter.

Under en korrespodanse Stormen har hatt med billettsjefen i Brann, hentet fra Stormen Bergen sin åpne facebook side:
____________________
Gode nyheter!
Eg fekk i dag følgande melding fra Brann (om Brann-AaFK 28/5):
"... Så kjekt å høre at dere ønsker trøkk på bortefeltet! Det liker vi.
Dette skal vi få til. Men merk at bortebilletter koster 250,- i år
Vi kjører samme opplegg
- dere kvitterer ut et antall billetter
- henter ut fler ved behov
- før kampstart må jeg få tilbakelevert billetter som ikke blir solgt.
- så fikser vi faktura i etterkant.
Vennlig hilsen
Mats Thorbjørnsen
Salgssjef Privat
Sportsklubben Brann"

____________________________
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 26, 2017, 17:01:45 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 26, 2017, 15:23:58 PM
256 billetter solgt til nå i dag. Så da er vi oppe i rundt 9450 solgte.


Du går ut fra at de 300 billettene som plutselig forsvant fra bortefeltet ikke er solgt. Tror nok Brann på dette tidspunkt vil betrakte de som solgt om de skulle komme med en oppdatering. Dette er nok billetter som er tatt ut til Stormen Bergen som tar seg av billettsalget selv. Blir feil å si at ingen av de er solgt, selv om en del av billettene trolig blir levert tilbake til Brann. At Stormen kan ta unna 200 av 300 er ihvertfall ikke en så gale forutsetning, null er ihvertfall helt feil. Hvor mange billetter Stormen tar unna har du vel erfaringstall fra tidligere sesonger, de pleier å stille en bra gjeng.

Plusser en da på 200 billetter(Stormen) + ca.100 ny solgte hjemmebilletter siden din oppdatering på 9450 kommer en på dette tidspunktet opp i omtrent 9750 solgte billetter. Da skal det omtrent være solgt 10000 ved midnatt vil jeg si som en prognose. Brann kan komme med en melding noe tidligere på kvelden om at 10000 passeres, siden de trolig regner alle 300 til Stormen inn i tallene og tar og justerer litt ned igjen nærmere kampstart ved eventuell tilbakelevering av billetter.

Under en korrespodanse Stormen har hatt med billettsjefen i Brann, hentet fra Stormen Bergen sin åpne facebook side:
____________________
Gode nyheter!
Eg fekk i dag følgande melding fra Brann (om Brann-AaFK 28/5):
"... Så kjekt å høre at dere ønsker trøkk på bortefeltet! Det liker vi.
Dette skal vi få til. Men merk at bortebilletter koster 250,- i år
Vi kjører samme opplegg
- dere kvitterer ut et antall billetter
- henter ut fler ved behov
- før kampstart må jeg få tilbakelevert billetter som ikke blir solgt.
- så fikser vi faktura i etterkant.
Vennlig hilsen
Mats Thorbjørnsen
Salgssjef Privat
Sportsklubben Brann"

____________________________


Jo men rett etter at de ble tatt ut, kan man ikke forvente at det er solgt 200 bortebilletter. Spesielt ikke når AaFK-fansen har link fra aafk.no og rett inn til brann.no sitt billettsalg på bortefeltet. Hvor mange som er solgt av de 300 som er tatt ut, blir bare vill gjetting. Og jeg har også holdt disse 300 utenom rett og slett for å se på salgstakten.
Legg ned hele klubben!

sydnes76

May 26, 2017, 19:55:58 PM #13490 Last Edit: May 26, 2017, 20:23:33 PM by sydnes76

Gulløl

Det er solgt 350 billetter hittil i dag. Da havner vi nok på omtrent 400 billetter også dette døgnet, slik som torsdagen. Var vel i dag det skulle våkne skikkelig til liv dette salget, skulle det ikke ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 26, 2017, 20:56:37 PM #13492 Last Edit: May 26, 2017, 21:25:12 PM by Gulløl
Jeg gav Brann skryt her på forumet for markedsføringen foran Viking kampen, noe av den beste markedsføringen foran en Stadion kamp på lang tid. Brann skjerpet seg mye etter kritikken de fikk(blant annet i media) på den dårlige markedsføringen i starten av sesongen, spesielt foran Strømsgodset kampen. Men nå er de tilbake til nivået foran den kampen, rett og slett dårlig. Burde vært full guff i alle kanaler fra senest i går tre fire dager før kamp, men det var det ikke. Aalesund kampen bør alt tatt i betrakting selge minst 1500-2000 mer enn mot bunnlaget Viking. Denne helgen er det kamp på det "perfekte tidspunktet» søndag kveld kl. 18. Brann kan bli serieleder etter runden og det er et av de aller beste formlagene i eliteserien de møter. Brann har hatt to storseiere på rad på de to siste hjemmekampene, riktige festforestillinger. Storm melder opplett og fine 16 grader søndags kveld. Det er nok av faktorer å bruke for å motivere folk til å komme og bruke det i markedsføringen.
Nå er det ganske stor fare for at tilskuertallet på søndag blir under Viking kampen som solgte 12613 billetter til et ugunstig tidspunkt en lørdags kveld i kalde 7-8 grader. Det er til og med fare for at det dumper ned på 11-tallet med den salgstakten som er nå fredags kveld, under to døgn før kampstart.  
Kan begynne å lure på om Brann tror søndagens kamp skal selge seg selv og har gitt ansatte på markedsføring langhelg, skal ikke forundre meg. Fri kan de ta i dagene etter kamp, ikke i dagene før kamp. Tipper Brann har unnskyldningen klar om det blir skuffelse rundt tilskuertallet på søndag, da er det vel 7-fjellsturen som har skylden, og kun den.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

De første fem hjemmekampene har vi 11.991 i snitt. Det er altså en nedgang fra i fjor. Da hadde vi 12.396 i snitt etter fem hjemmekamper (og endte på omtrent det samme til slutt).

Vi kan altså komme til å lede serien søndag kveld, men likevel ha publikumsnedgang...

PS: Meldes 10.000 solgte nå, så kanskje det har gått litt bedre enn fryktet. Men brann teller nok med 300 bortebilletter

http://www.brann.no/nyheter/har-solgt-10.000-billetter

krøvel vellevold

Quote from: dokken on May 26, 2017, 21:23:55 PM
PS: Meldes 10.000 solgte nå, så kanskje det har gått litt bedre enn fryktet. Men brann teller nok med 300 bortebilletter

http://www.brann.no/nyheter/har-solgt-10.000-billetter


Ja det tror jeg de gjør. De er jo sikkert "solgt" når de er tatt ut av billettsystemet.

At Brann sier de har passert 10000, betyr at salget av VIP- og restaurantplasser muligens kan være 1250. Det skal i hvert fall være solgt 8358 på "synlige felt" (ut fra at kapasiteten utenom VIP og restaurant er 15913), 400 til fordi antall ledige antagelig er 400 for høyt på Store Stå og T-feltet, og hvis det da altså er solgt 1250 på VIP og restaurant, så kommer jeg frem til 10008. Men antagelig inkludert 300 billetter tatt ut av systemet til salg over disk hos Stormen. Hvis de f.eks. bare har solgt 50, så er det egentlige antallet solgte bare 9758.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Hehe, lurer på om man er like sirlig opptatt av tall, pluss og minus på andre klubbfora. Branns billettsalg minutt for minutt, hehe!

Gulløl

Viking kampen passerte vel 10000 på omtrent samme antall timer før kampen, ikke sant Krøvel ?

Skal "skjema"(faktiske salgstall) etter den kampen holdes må det i morgen selges ca. 600 billetter frem til kl.18 pluss 2000 billetter siste 24 timer. Får se om det det går, ihverfall en kraftig opptrapping fra dagens og gårsdagens 400 billetter. Det skal også trolig kompenseres for billetter som Stormen leverer tilbake. Til Viking kampen ble bortebillettene ført inn i salgstallene fra dag til dag, derfor ligger vi nok trolig noe bak salgstallene til Viking kampen. Slik det ser ut akkurat nå tipper  jeg vi til slutt havner mellom 11800 og 12400 solgte billetter, skuffende for de fleste vil jeg tro, en kamp som burde solgt 13000 - 14000.  
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 26, 2017, 22:06:43 PM #13497 Last Edit: May 26, 2017, 22:10:04 PM by Gulløl
Quote from: Torvanger on May 26, 2017, 22:01:51 PM
Hehe, lurer på om man er like sirlig opptatt av tall, pluss og minus på andre klubbfora. Branns billettsalg minutt for minutt, hehe!


Klapp igjen, dette er mer gøy en "Reinflytting minutt for minutt".
Hold fokus, har du overtalt faren din til å kjøpe nå ? Han holder salgstallene og statistikken nede.
Vi venter på neste rapport ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Torvanger on May 26, 2017, 22:01:51 PM
Hehe, lurer på om man er like sirlig opptatt av tall, pluss og minus på andre klubbfora. Branns billettsalg minutt for minutt, hehe!


Tror bartene har en atskillig fiffigere løsning oppe og går, med live oppdatering og greier.
Gå av.

Corran

Var det ikke ett eller annet forum (rbk?) der de laget/prøvde å lage en liten programsnutt som hentet info fra billettsidene slik at de fikk oppdaterte solgte billetter "live"?
Og klarte de det?

Edit: Spelaren slo meg med noen sekunder der
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up