• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

Sint balle and 13 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

April 20, 2017, 12:28:33 PM #13200 Last Edit: April 20, 2017, 16:02:25 PM by Torvanger
Quote from: Nixon on April 20, 2017, 12:02:53 PM
Forøvrig mistenker jeg at Petter Puddefjord har medvirket til den saken!:)

Med dagens stadionfasiliteter burde det i hvert fall bety fulle tribuner for Brann og Viking, men med større sportslig suksess over tid burde det ikke være urealistisk med utvidelse av stadion og et tilskuersnitt på rundt 25 000 i Bergen.



Hehe!

Når det gjelder dette med tilskuertall i forhold til folketall, så er det helt meningsløst å sammenligne. I Sogndal skjer det ingenting og da mener jeg absolutt INGENTING, derfor er en Sogndal-kamp i Eliteserien en stor begivenhet.

Spelaren

Jo mindre stedet er, jo lettere er det å komme seg til kamp. Skulle Brann ha hatt 20 000 på kampene hadde det blitt et enormt ekstra uproporsjonalt ork for dei av oss som nå går fast når det er 8-10 000 reellt frammøtte.
Gå av.

Corran

Quote from: Belfort on April 20, 2017, 11:55:45 AM
Har aldri skjønt denne myten om at det er så stor Brann interesse i Bergen. Hvordan dette oppsto er ikke godt å si

Dette er ikke en myte. Det er meget stor Brann interesse i Bergen. Men kun et fåtall av de interesserte kommer på kamp. Er mange gamle damer og menn som aldri har vært på stadion men som har sterke meninger om lagutak, trenere og lignende. Det er også mange som følger godt med om ikke for annet så for å slenge dritt om Brann, men det er interesse det og.
Det er ikke mange Bergensere som ikke har en mening om Brann og som er noenlunde oppdaterte. I Oslo og Stavanger så er det ikke så stor interesse og du finner mange som ikke bryr seg eller har en mening
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on April 20, 2017, 12:28:33 PM
Quote from: Nixon on April 20, 2017, 12:02:53 PM
Forøvrig mistenker jeg at Petter Puddefjord har medvirket til den saken!:)

Med dagens stadionfasiliteter burde det i hvert fall bety fulle tribuner for Brann og Viking, men med større sportslig suksess over tid burde det ikke være urealistisk med utvidelse av stadion og et tilskuersnitt på rundt 25 000 i Bergen.



Hehe!

Når det gjelder dette med tilskuertall i forhold ti folketall, så er det helt meningsløst å sammenligne. I Sogndal skjer det ingenting og da mener jeg absolutt INGENTING, derfor er Sogndal-kamp i Eliteserien en stor begivenhet.


Nettopp. Små steder kommer alltid godt ut på sånne lister. Lag en liste over størrelsen på stedene klubbene kommer fra, og du vil nok finne at rangeringen er påfallende opp-ned av dette.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Sånn er det i alle land. Større byer gir større konkurranse til fotballen, på alle måter.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on April 20, 2017, 15:37:20 PM
Nettopp. Små steder kommer alltid godt ut på sånne lister. Lag en liste over størrelsen på stedene klubbene kommer fra, og du vil nok finne at rangeringen er påfallende opp-ned av dette.


Og så er det vel også slik at en større andel på Fosshaugane kommer fra andre kommuner enn på Stadion. Det gjør tallene ekstra misvisende.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on April 20, 2017, 15:50:32 PM
Sånn er det i alle land. Større byer gir større konkurranse til fotballen, på alle måter.


Det er så mange faktorer: Større innflytterandel, mindre prestasjon å ha et topplag, det blir for lite lokalt til at folk føler nærhet til ting, større fritidstilbud, osv.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 20, 2017, 15:58:38 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 20, 2017, 15:37:20 PM
Nettopp. Små steder kommer alltid godt ut på sånne lister. Lag en liste over størrelsen på stedene klubbene kommer fra, og du vil nok finne at rangeringen er påfallende opp-ned av dette.


Og så er det vel også slik at en større andel på Fosshaugane kommer fra andre kommuner enn på Stadion. Det gjør tallene ekstra misvisende.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Hvis alle i Bergen opplevde det like enkelt å komme seg på kamp som det sogndølene opplever på Fosshaugane hadde vi lett bikket 20 000.
Gå av.

Torvanger

Ser man på tilskuertallene i de øverste ligaene i land vi kan sammenligne oss medi, så kommer norske lag godt ut. 11.000 på en kamp i Eliteserien er et godt tilskuertall, uavhengig hvordan det står i forhold til antall innbyggere i nær omkrets.


dokken

Enig med at 11.000 på kamp er et godt tall i Bergen. Problemet er jo at det ikke er 11.000 på kamp.

Vi hadde 11.400 betalende tilskuere mot FKH, men det var nok neppe mer enn 9500, vil jeg tro. Mot Godset var det 8700 betalende og 6195 til stede.

I fjor hadde vi under 10.000 reellt til stede i snitt, til tross for sølv og to kamper som var dønn utsolgt og 98 prosent fullsatt. Vi hadde bare fire kamper i fjor der det virkelig var over 10.000 inne på Stadion.

Derfor blir det litt vanskelig å sammenlikne med tidligere tider og andre land. Jeg vet at tallene var mer reelle før (faktisk ble jo Brann tatt i det motsatte på 80-tallet, de oppga for lave tilskuertall i forhold til hvor mange som var der). Mitt inntrykk er at tallene er mer reelle i en del andre land også (sikkert ikke alle).

Altså: Hvis Branns oppgitte tilskuertall virkelig var det antallet som var på kamp, så hadde jeg vært kjempefornøyd med oppslutningen. Men vi hadde flere kamper på 6000-tallet i fjor, og har allerede hatt en i år. Det synes jeg er i svakeste laget i en by med 275.000 innbyggere - det betyr at 268.500 gjør noe annet enn å gå på kamp.

Spelaren

Verre er det jo, faktisk. Branns nedslagsfelt dekker et område som har bikket en halv million om en antar at det er folk frå nært sagt alle kommuner som kommer innom Stadion i løpet av året. Faktisk kan me anta at det strekker seg utover fylkesgrensene også, som selvsagt også gjelder andre lag vestpå.
Gå av.

Belfort

Quote from: Spelaren on April 21, 2017, 13:46:11 PM
Verre er det jo, faktisk. Branns nedslagsfelt dekker et område som har bikket en halv million om en antar at det er folk frå nært sagt alle kommuner som kommer innom Stadion i løpet av året. Faktisk kan me anta at det strekker seg utover fylkesgrensene også, som selvsagt også gjelder andre lag vestpå.


Og ikke minst har Brann ingen konkurranse fra klubber i andre idretter i vår region!

Nixon

Quote from: dokken on April 21, 2017, 13:29:31 PMJeg vet at tallene var mer reelle før (faktisk ble jo Brann tatt i det motsatte på 80-tallet, de oppga for lave tilskuertall i forhold til hvor mange som var der).


Var det på den tiden motstanderlaget skulle ha en viss prosentandel av billettinntektene?
Rød makt på Hansa

Gulløl

April 23, 2017, 14:08:09 PM #13214 Last Edit: April 23, 2017, 14:15:23 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 24, 2017, 13:27:26 PM #13215 Last Edit: April 24, 2017, 13:49:45 PM by Gulløl
Billettsalget til Viking kampen har tydelig økt tempoet etter LSK kampen og enda er det fem dager til kampstart. Bør være realistisk å se 11-tallet til denne kampen også, med god markedsføring de neste dagene.

Siden tempen rundt Brann bør ha økt etter de siste par kampene og laget er i ryggen på selveste Rosenborg bør det abslutt slå en del positivt ut på billettsalget. Beste seriestart siden gullåret 2007 skriver også media om, bør få folk til å våkne. Hadde vært artig om Brann interessen nå har blitt røsket litt løs og at vi ser 12-tallet på lørdag.

I forhold til FKH kampen kommer det nok minst 300 mindre bortetilskuere. Kamptidspunktet er nok litt mer ugunstig en FKH kampen og trekker litt ned. Værmeldingen ser bra ut, 8 - 9 grader, sol og lettskyet, oppholdsvær, kanskje bitte litt regn(pent.no).

Kan bli helsikens gøy ut over i mai og folkevandring til Stadion, tre av de fire neste kampene er hjemmekamper og realistisk å ta poeng borte mot Rosenborg også. Tipper Brann ligger på "topp-3" når 17 mai feires, 1-plass er også mulig med maksimal flyt og minst uavgjort på Lerkendal :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Yr.no slår til med 0 mm nedbør i det aktuelle tidsrommet, i tråd med det vi etter fjoråret ble vant med altså.
Gå av.

dokken

Så litt på billettkartet nå. Vanskelig å si noe sikkert, billettene har ikke akkurat fløyet ut. Man må konsentrere seg for å se stor forskjell fra feks Molde-kampen 13/5.

Er derimot pdd. solgt betydelig flere billetter til 16. mai enn til lørdagens kamp mot Viking. Skulle jeg tippe, vil jeg si 10.000 til 16. mai og 8000ish til lørdag.

Med andre ord er det ingenting som tyder på folkefest nå på lørdag heller, tross vær og resultater. Men har tro på at vi passerer 11.000. Kanskje 12.000 betalende, hvis det gjøres godt PR-arbeid (og vi ikke driter oss ut mot Austevoll)..

krøvel vellevold

Ja denne gangen er jo problemet at det er lørdag og langhelg.

Senere er det mye annet rart; f.eks. avspark kl 2000, og denne tidligere omtalte Molde-kampen bare tre dager før 16/5. For sikkerhets skyld er den både lørdag og kl 2000... Søndag kl 1800 skjer nesten aldri på hjemmebane. Kun én slik kamp er satt opp foreløpig.

Vi skal virkelig slite med det budsjetterte snittet på 12000. Det var såvidt vi klarte det i fjor, da vi tok sølv og fikk en avgjørende kamp i siste runde.

Legg ned hele klubben!

Torvanger

Er vi igang med sutringen igjen? La oss se hvor mange som kommer først.

Nixon

Ja, for vi har jo blitt så positivt overrasket tidligere i sesongen...
Rød makt på Hansa

Torvanger

Det kryr jo av Stavangerstudenter i Bergen, endel av dem kjøper nok billetter både her og der, ikke bare på bortefeltet. Jeg tror salget kommer til å gå kraftig unna i de dagene som gjenstår. Jeg booker selv nå, etter at denne posten er postet. 16 mai ble booket forrige uke.
PS! Er det ok å skrive booke?

Henki

Quote from: Torvanger on April 25, 2017, 20:49:32 PM
Det kryr jo av Stavangerstudenter i Bergen, endel av dem kjøper nok billetter både her og der, ikke bare på bortefeltet. Jeg tror salget kommer til å gå kraftig unna i de dagene som gjenstår. Jeg booker selv nå, etter at denne posten er postet. 16 mai ble booket forrige uke.
PS! Er det ok å skrive booke?


Er det ok å bruke antallet bortesupportere som målestokk for hvor mange Brannsupportere som har løst billett? ;)
Ballen skal fremover!

Torvanger

April 26, 2017, 10:44:49 AM #13223 Last Edit: April 26, 2017, 10:52:23 AM by Torvanger
Quote from: Henki on April 25, 2017, 22:54:53 PM
Quote from: Torvanger on April 25, 2017, 20:49:32 PM
Det kryr jo av Stavangerstudenter i Bergen, endel av dem kjøper nok billetter både her og der, ikke bare på bortefeltet. Jeg tror salget kommer til å gå kraftig unna i de dagene som gjenstår. Jeg booker selv nå, etter at denne posten er postet. 16 mai ble booket forrige uke.
PS! Er det ok å skrive booke?


Er det ok å bruke antallet bortesupportere som målestokk for hvor mange Brannsupportere som har løst billett? ;)




Du skjønner vel at det jeg vil frem til, er at det er både tilreisende og fastboende Stavangerfolk, som kommer til å kjøpe billett og de hiver seg neppe rundt før det er noen få dager igjen. Jeg tipper Vikingene, med tilreisende, kan utgjøre opptil 1500 tilskuere.

Jeg tor også at mange har planlagt å kjøpe billett, blant Brannfansen, men at mange ikke sikrer seg adgang før det er få dager igjen. Jeg var selv inne på billettreservasjonen mandag, på de feltene som er aktuelle og da skjønte jeg fort at det bare var å vente noen dager til. Det har vært mannefall i min medgåergruppe, så igår ble det bekreftet at jeg bare får med 1 utenom meg selv. Normalt er det 3 - 6 utenom meg selv og det verste er at hver av de som ikke kunne, har mer enn gyldig fravær. Av og til klaffer det bare ikke, når man er på jobbreise, helgeturer og lignende.

Bortsett fra det sidesporet, så tipper jeg vi ender på et sted mellom 12 og 13.000 på tribunene, et helt ok antall. Nordre Langside virker jo å være fullbooket, ifølge billettkartet.

Kan noen med kunnskap fortelle meg hvorfor B, E og F på BT, O på gamletribunen og A øvre på Frydenbø er så alvorlig mye mindre rødlagt, enn øvrige felt. Det er nesten ikke solgt noen på disse, mens på alle de øvrige er det overvekt av bestilte plasser. Jeg er gjerne ukvalifisert, men dersom det er slik at 2000 plasser er ståplasser, om man slår Store Stå på Frydenbø, sammen med stå foran gamletribunen, så er det nok ihvertfall rundet 10.000 billetter solgt, om ikke mer, pr nå.

Nixon

Quote from: Torvanger on April 26, 2017, 10:44:49 AM
Jeg tipper Vikingene, med tilreisende, kan utgjøre opptil 1500 tilskuere.


I følge statistikken hadde Viking 397 bortesupportere i fjor (også lørdagskamp) på bortefeltet. Og selv om ikke alle bortesupportere kjøper billett der, tror jeg anslaget ditt er alt for høyt.

Krøvel kan sikkert si noe om dette. Men mitt inntrykk er at Viking-supporterne jevnt over er relativt få på bortebane.
Rød makt på Hansa

SeLyren

Krøvel kan sikkert si noe om dette. Men mitt inntrykk er at Viking-supporterne jevnt over er relativt få på bortebane.
[/quote]
Det er nesten ikke flere viking supportere igjen. Hva snitt har de hjemme i Stavanger? 5000?
Ishallen derimot, den fyller de opp.

dokken

April 26, 2017, 14:01:36 PM #13226 Last Edit: April 26, 2017, 17:42:10 PM by dokken
Viking er vel kjent som laget som samler færrest folk på bortebane, gjennom flere år. Men ser det er satt opp en buss, i hvert fall.

Viking har heller ikke trukket noe særlig folk ekstra i Bergen de siste årene. Omvendt i Stavanger, der Brann-kampen vanligvis er blant de best besøkte (uten at det alltid sier så mye. Men har vel vært rundt 10.000 betalende der nede de siste årene, og omtrent det samme her i Bergen)

Fint å være optimist, Torvanger. Men det er dessverre ingenting ved billettsalget så langt som gir grunnlag for den optimismen. Og det er er tross alt bare litt over tre døgn til kamp nå.

Og Torvanger: Du tar nok alvorlig feil hvis du tror 10.000 er passert. Sammenlign med Molde-kampen, der det vel stort sett bare liger inne de 6800 sesongkortene, så skjønner du at du tar feil. De feltene du nevner er vel tomme fordi ingen har kjøpt billett der. Husk også at flere felter ser ganske fulle ut, uten å nødvendigvis være det. Det gjelder feks Store Stå, som blir rødt når man ser på billettkartet, men det er bare fordi de "setene" er reservert til ståfeltet. Erfaringsmessig er ikke Store Stå halvfullt en gang (tar 1000, er vanligvis bare rundt 500 der).

Det gjelder også de fem øverste radene på SpV, som er avmerket som solgte, men som er knyttet til restauranten, og selges via andre kanaler.

For øvrig er det vel rundt 1500 ståplasser, hvis man tar med de 500 på T-feltet. Men de blir jo kun solgt 16. mai og andre utsolgte kamper. Så det betyr at det vanligvis bare selges rundt en tredel av tilgjengelige ståplasser.

Mitt tips er at det neppe er solgt mer enn 8500 til nå. Så vil det nok ta seg opp mot helgen, så tipper vi passerer 9000 i morgen, 10.000 fredag kveld og ender på 11.300.

Henki

Ballen skal fremover!

Henki

Quote from: Torvanger on April 26, 2017, 10:44:49 AM
Quote from: Henki on April 25, 2017, 22:54:53 PM
Quote from: Torvanger on April 25, 2017, 20:49:32 PM
Det kryr jo av Stavangerstudenter i Bergen, endel av dem kjøper nok billetter både her og der, ikke bare på bortefeltet. Jeg tror salget kommer til å gå kraftig unna i de dagene som gjenstår. Jeg booker selv nå, etter at denne posten er postet. 16 mai ble booket forrige uke.
PS! Er det ok å skrive booke?


Er det ok å bruke antallet bortesupportere som målestokk for hvor mange Brannsupportere som har løst billett? ;)




Du skjønner vel at det jeg vil frem til, er at det er både tilreisende og fastboende Stavangerfolk, som kommer til å kjøpe billett og de hiver seg neppe rundt før det er noen få dager igjen.


Det skjønte jeg, og min kommentar var formulert med glimt i øyet :)
Ballen skal fremover!

dokken

Brann tror på 12.000 mot Viking. Men det står ikke noe om hva de baserer det på. Tror det er fullt mulig å klare det, men da må salget skyte litt fart snart.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-kritiseres-etter-tilskuersvikten-234529b.html

Billy Elliott

Quote from: dokken on April 27, 2017, 10:00:35 AM
Brann tror på 12.000 mot Viking. Men det står ikke noe om hva de baserer det på. Tror det er fullt mulig å klare det, men da må salget skyte litt fart snart.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-kritiseres-etter-tilskuersvikten-234529b.html


Klipp fra artikkelen:
I fjor sluttet mangeårig billettansvarlig, Dag Frode Algerøy, og ble erstattet av Mats Thorbjørnsen. Sistnevnte vil ikke uttale seg til BT.

Jeg er målløs. Rett og slett uten ord. Som våre nye billettansvarlig, som tydeligvis ikke tør å snakke med pressen. Rart noe slik ikke kom opp på jobbintervjuet...
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Rød makt på Hansa

SeLyren

Algerøy har sikkert gitt klare rettningslinjer på hvordan en skal drive billett salg i Brann, for de som er ansvarlig i dag gjør jo like lite, nå som da. De kan ikke sette inn en reklame eller to i BT og BA, sende ut mail og tro at dette er nok for å få folk på kamp. Eg tror de må tenke nytt og kreativt, det å gå på stadion skal være såpass gøy at folk ikke klarer å sitte hjemme. Kanskje det er mulig å trigge konkuranseinstinktet i folk på en eller annen måte? "Vi skal prøve å vinne serien, men går ikke det skal vi hvertfall ha det høyeste gjennomsnitt hva tilskuertall angår".  "Kom og opplev det beste hjemmepublikumet i Norge?" "Hvor god stemning er det mulig å ha på en Norsk stadion? Kom å hjelp oss til nye høyder".

Nei eg vet ikke, det er vanskelig. Men ved å være mer synlig i bybildet, en stand eller to, litt flagg og effekter. Det må no være mulig å gjøre noe, istedet for å sitte med hendene i fanget og ikke ville utale seg til pressen...

Christian

Dette med å gå på Stadion for mer enn selve kampen har eg aldri skjønt. Kampen og tribuneliv/stemning før, under og rett etter er det eg går for. Eg har svært vanskelig for å komme på utenomsportslige innslag som løfter totalen nevneverdig. Heller motsatt.

Så er eg nok inngrodd og gammeldags, men likevel: Kan jippoer og halvdøll pauseunderholdning trekke folk på kamp?

Markedsføringen kan helt sikkert bli bedre, men som andre er inne på her, er nok synlighet viktigere enn innhold utover fotballen.

Spelaren

Quote from: Billy Elliott on April 27, 2017, 10:06:25 AM
Quote from: dokken on April 27, 2017, 10:00:35 AM
Brann tror på 12.000 mot Viking. Men det står ikke noe om hva de baserer det på. Tror det er fullt mulig å klare det, men da må salget skyte litt fart snart.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-kritiseres-etter-tilskuersvikten-234529b.html


Klipp fra artikkelen:
I fjor sluttet mangeårig billettansvarlig, Dag Frode Algerøy, og ble erstattet av Mats Thorbjørnsen. Sistnevnte vil ikke uttale seg til BT.

Jeg er målløs. Rett og slett uten ord. Som våre nye billettansvarlig, som tydeligvis ikke tør å snakke med pressen. Rart noe slik ikke kom opp på jobbintervjuet...


Det er Camilla Shutz som har overtatt det overordnede ansvaret for billettsalget, og hun får jo BT i tale - så hva er problemet?
Gå av.

Corran

Quote from: dokken on April 27, 2017, 10:00:35 AM
Brann tror på 12.000 mot Viking. Men det står ikke noe om hva de baserer det på. Tror det er fullt mulig å klare det, men da må salget skyte litt fart snart.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-kritiseres-etter-tilskuersvikten-234529b.html

Det står på link inn til artikkel at "Slik skal Brann få flere tilskuere" og i ingressen, før det fader ut for oss som ikke betaler for BT, så står der "Her er grepene klubben gjør for å snu trenden" Hvilke tiltak/grep er det snakk om?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Corran on April 27, 2017, 11:59:20 AM
Quote from: dokken on April 27, 2017, 10:00:35 AM
Brann tror på 12.000 mot Viking. Men det står ikke noe om hva de baserer det på. Tror det er fullt mulig å klare det, men da må salget skyte litt fart snart.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-kritiseres-etter-tilskuersvikten-234529b.html

Det står på link inn til artikkel at "Slik skal Brann få flere tilskuere" og i ingressen, før det fader ut for oss som ikke betaler for BT, så står der "Her er grepene klubben gjør for å snu trenden" Hvilke tiltak/grep er det snakk om?


Mer fokus på sosiale medier, framstøt mot idrettslag, foreninger, supportere og øvrige støttespillere.
Gå av.

yashin

Quote from: Christian on April 27, 2017, 11:32:15 AM
Dette med å gå på Stadion for mer enn selve kampen har eg aldri skjønt. Kampen og tribuneliv/stemning før, under og rett etter er det eg går for. Eg har svært vanskelig for å komme på utenomsportslige innslag som løfter totalen nevneverdig. Heller motsatt.


Det er nok felles for de fleste her inne, men det er jo ikke vi som er i målgruppen for dette heller. Hva kan gjøres for at kampopplevelsen på Stadion kan overgå opplevelsen i TV-stolen?

I fjor ble det comeback for Gullbrann. Vi voksne gir faen i hele Gullbrann, men min datter synes det var kjempegøy å møte ham. At Gullbrann er der gjør kampopplevelsen bedre for både henne og meg, de gangene hun er med. Gullbrann er ikke på TV.

Nøkkelen er å finne slike små eller store ting, som kanskje kan lokke noen ekstra (eller få noen ekstra til å komme tilbake), uten å provosere oss purister.

Jeg savner en skikkelig kartlegging av publikum. Hvor mye vet Brann egentlig om dem som går på Stadion, hvem de er og hvor ofte de er der? Jeg håper de vet mer enn jeg gjør, men tviler samtidig på det. Daffys uttalelser i pressen gjennom årene har i hvert fall tydet på at det fremdeles er slikk på fingen og stikk den i været som gjelder.

Billy Elliott

Quote from: Spelaren on April 27, 2017, 11:58:09 AM
Quote from: Billy Elliott on April 27, 2017, 10:06:25 AM
Quote from: dokken on April 27, 2017, 10:00:35 AM
Brann tror på 12.000 mot Viking. Men det står ikke noe om hva de baserer det på. Tror det er fullt mulig å klare det, men da må salget skyte litt fart snart.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-kritiseres-etter-tilskuersvikten-234529b.html


Klipp fra artikkelen:
I fjor sluttet mangeårig billettansvarlig, Dag Frode Algerøy, og ble erstattet av Mats Thorbjørnsen. Sistnevnte vil ikke uttale seg til BT.

Jeg er målløs. Rett og slett uten ord. Som våre nye billettansvarlig, som tydeligvis ikke tør å snakke med pressen. Rart noe slik ikke kom opp på jobbintervjuet...


Det er Camilla Shutz som har overtatt det overordnede ansvaret for billettsalget, og hun får jo BT i tale - så hva er problemet?


Hvis man nekter å snakke med folk, som for eksempel pressen, bør man kanskje ikke inneha tittelen salgssjef for privatmarkedet? Jeg regner med at det å kommunisere, særlig utad, er nokså viktig for å få solgt noe som helst. Som for eksempel billetter til fotballkamper, som han er sjef for i Brann.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: Spelaren on April 27, 2017, 12:10:06 PM
Quote from: Corran on April 27, 2017, 11:59:20 AM
Quote from: dokken on April 27, 2017, 10:00:35 AM
Brann tror på 12.000 mot Viking. Men det står ikke noe om hva de baserer det på. Tror det er fullt mulig å klare det, men da må salget skyte litt fart snart.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-kritiseres-etter-tilskuersvikten-234529b.html

Det står på link inn til artikkel at "Slik skal Brann få flere tilskuere" og i ingressen, før det fader ut for oss som ikke betaler for BT, så står der "Her er grepene klubben gjør for å snu trenden" Hvilke tiltak/grep er det snakk om?


Mer fokus på sosiale medier, framstøt mot idrettslag, foreninger, supportere og øvrige støttespillere.


Dette er jo grep selv de fattigste breddeklubbene gjør. Om Shutz og den tause
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Utmedsnolken

hvorfor er alle så opptatt av sentrum? der er vel på kjøpesenterne man treffer bergenserne?
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Quote from: Billy Elliott on April 27, 2017, 12:57:40 PM
Hvis man nekter å snakke med folk, som for eksempel pressen, bør man kanskje ikke inneha tittelen salgssjef for privatmarkedet? Jeg regner med at det å kommunisere, særlig utad, er nokså viktig for å få solgt noe som helst. Som for eksempel billetter til fotballkamper, som han er sjef for i Brann.


Ser fortsatt ikkje problemet når den som faktisk har ansvaret for å uttale seg uttaler seg.
Gå av.

Corran

Quote from: Utmedsnolken on April 27, 2017, 13:18:02 PM
hvorfor er alle så opptatt av sentrum? der er vel på kjøpesenterne man treffer bergenserne?

Satt og tenkte på det samme. Bergenserne er vel spredt utover diverse sentre i tillegg til sentrum
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Savner man at noen er ute og hauser opp publikum, a`la Terje Bøe. Husker at han var en av årsakene til at det var moro å gå på Store Stå før. Erik Hanøy har litt av det samme, bør Brann få inn en opphauser?

Nixon

Quote from: Spelaren on April 27, 2017, 13:19:44 PMSer fortsatt ikkje problemet når den som faktisk har ansvaret for å uttale seg uttaler seg.


Problemet er at hun gjør en like dårlig jobb som Thorbjørnsen. At hun uttaler seg seg BT når de tar initiativ til en sak, endrer ikke nevneverdig mye på det. Dersom hun skal ha ansvar for billettsalget i Brann må hun være mye mer proaktiv enn det.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Algerøy var mye mer proaktiv og provokativ på en gøyal måte. Det er ikke mange som hadde gjort som ham, å stå og gaule ut over Stadion, på en video, der han viser hvor det er bra å kjøpe sete på Stadion. Det er åpenbart litt av en oppgave å ta over etter ham. Branns billettansvarlige må bruke BA og BT i langt større grad. Kom med nyheter og "nyheter".

dokken

April 27, 2017, 18:02:32 PM #13246 Last Edit: April 27, 2017, 18:09:09 PM by dokken
Under to døgn til kamp, det vil si at vi er på samme avstand som på påskeaften før forrige kamp. Tror salget er omtrent det samme, eller litt bedre, på de feltene man kan se.

Den gang passerte vi 10.000 først dagen før kamp, og det ble 11.300 til slutt.

På den andre siden blir det nok færre bortesupportere og lavere reelt oppmøte enn sist, pga langhelgen.



Lasaron

Eurosport omtaler kampen som en klassiker. Historisk og prestisjetung. Det bør lokke folk. Personlig har jeg aldri verdsatt en seier mot Viking mer enn f eks mot Lillestrøm eller Strømsgodset.
Tren på langskudd

Hatleking

Men Viking ser på oss som skikkeleg store rivalar og supportarar og liknande kan vidare vere ganske hissige. Desto betre å vinne.

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on April 27, 2017, 18:59:45 PM
Men Viking ser på oss som skikkeleg store rivalar og supportarar og liknande kan vidare vere ganske hissige. Desto betre å vinne.


Nettopp. Jeg ser ikke på Viking som noe ekstra, men det er i hvert fall viktig å unngå tap mot lag med supportere som syns det er utrolig stort å slå oss; f.eks. Viking, FKH og Sogndal.
Legg ned hele klubben!

Go Up