• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on February 28, 2017, 14:17:05 PM


Bygg tak på stadion og lei inn Brækhus som fighter et par ganger i året;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dokken

Ser at RBk hadde åpen dag på Lerkendal i går. 6000 (!) mennesker innom, og de benyttet anledningen til å selge superbillige billetter til seriestarten (100 kroner! - begrenset antall, men har man først fått lokket folk til billettboden, kjøper de gjerne en til fullpris også).

Kontrasten var stor da jeg gikk forbi Stadion i dag. Dvs. det auler av unger og voksne på Nymarksbanen. Det er nemlig Varegg Cup. Men Stadion ligger avstengt og mørk.

Hadde ikke dette vært en utmerket anledning til å åpne stadion, holde kioskene åpne, selge billetter og drive litt god, gammel markedsføring? Jeg har klaget over det før, men jeg synes RBK slår oss 10-0 når det gjelder å være synlig i bybildet (flagg i sentrum, boards over alt, stands og ting som skjer).

Vi hadde et kickoff på torsdag. Vet ikke hvor mange som var der, men neppe mer enn noen få hundre. En åpen dag en helgeformiddag det auler av folk utenfor Stadion må jo være mye bedre timing.

Det er ikke bare de sportslige resultatene som gjør at RBK har passert 10.000 sesongkort, og trolig får oppunder 20.000 i snitt i år også. De gjør et godt arbeid med å skape interesse rundt klubben.

Så langt er jeg skuffet over den nye billettsjefen. Vi må bli mer synlige, mer offensive - og ikke bare på brann.no eller i de tullete nyhetsbrevene.

Nixon

Quote from: dokken on March 26, 2017, 17:19:30 PMSå langt er jeg skuffet over den nye billettsjefen.


Sannsynligvis ikke mange som på stående fot husker hva han heter...

Helt enig at Brann gikk glipp av en bra mulighet til å markedsføre seg. Varegg hadde sikkert ikke satt særlig stor pris på åpne kiosker på Stadion, men de kunne gjort mye annet.
Rød makt på Hansa

Torvanger

March 27, 2017, 07:46:08 AM #12903 Last Edit: March 28, 2017, 09:52:14 AM by Torvanger
Quote from: Klaus_Brann on March 01, 2017, 23:10:54 PM
Quote from: Nixon on February 28, 2017, 14:17:05 PM


Bygg tak på stadion og lei inn Brækhus som fighter et par ganger i året;)



Alle er ikke med på denne Brækhus-hypen, jeg er ikke så veldig interessert i så to damer bokse løs på hverandre og spesielt ikke når den ene motstanderen åpenbart er langt svakere enn den andre. Kall meg mannssjåvenist, men på dette området er jeg konservativ, boksing og cage fight, passer kun for mannlige aktører, omtrent som med fotball. Brannfakkkel? Joda, men det er min ærlig mening, de mennene som f.eks bruker tid på å se kvinnelige UFC-kamper, gjør det pga denne catfight-greien, de liker å se kvinner være brutale med hverandre. Ikke min skål.

Corran

Hmmm ikke helt enig med Torvanger her. Kvinnelige MMA fightere er blitt meget bra de siste årene og kan være vel så interessante å se på som menn. Det har også blitt en mye bedre bredde og ikke kun en eller to gode som det dessverre fremdeles er i Boksing.
Når det er sagt ville jeg aldri betalt de prisene de skal ha for å se Brekkhus live.
Men det trekker folk så kunne vært arrangert på stadion om en la til rette for det.

 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Hvis eg har lyst å sjå folk sloss er det bare å observere nattelivet i byen. Trenger ikkje å betale det gule ut av ørene for å sjå det ringside.
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on March 27, 2017, 15:35:01 PM
Hvis eg har lyst å sjå folk sloss er det bare å observere nattelivet i byen. Trenger ikkje å betale det gule ut av ørene for å sjå det ringside.

Eller reise på dans på Osterøy, da er en Brækhus kamp bare barnemat, bare spør MonsaMjelden.
Og så kan en bruke differansen på inngangsbillett 500 / 50 kr til sprit og ha det sabla gøy.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Siste treningskamp i 1997, mot LSK, 3500 personer løser billett.

Så får vi se, 20 år etter, om Brann-Rbk i en kamp som faktisk gir en tittel trekker flere mennesker.

Jeg mener at 6-7000 bør komme. Dette er også det jeg anser som den harde kjerne.
Veldig spent. Været kommer garantert også til å ha mye å si.
Brannsupporter.

Torvanger

Quote from: Superjack on March 27, 2017, 20:17:30 PM
Siste treningskamp i 1997, mot LSK, 3500 personer løser billett.

Så får vi se, 20 år etter, om Brann-Rbk i en kamp som faktisk gir en tittel trekker flere mennesker.

Jeg mener at 6-7000 bør komme. Dette er også det jeg anser som den harde kjerne.
Veldig spent. Været kommer garantert også til å ha mye å si.


Mange fra den harde kjerne kommer til å utebli, man bør ikke forvente at de kommer mer enn 2500-3000 på kampen, i fysisk oppmøte.

Torvanger

Quote from: Spelaren on March 27, 2017, 15:35:01 PM
Hvis eg har lyst å sjå folk sloss er det bare å observere nattelivet i byen. Trenger ikkje å betale det gule ut av ørene for å sjå det ringside.



Fins det noe mer patetisk enn fylleslagsmål? Masse veiving med armer og bare kaos. Nei, denslags ser man på bare om man ønsker å humre.

dokken

March 28, 2017, 12:07:18 PM #12910 Last Edit: March 28, 2017, 12:10:16 PM by dokken
Gikk inn på en mail jeg sjelden bruker, og oppdaget at jeg som Fjordkraft-kunde er tilbudt billetter til morgendagens kamp til under halv pris. (150 for billetter som koster 325).

Merker det irriterer meg at Brann går med på så mange slike avtaler. Da blir Brann-rabatter et lokkemiddel for bedrifters mange idiotiske "kundeklubber". Det tror jeg igjen gjør at Brann holder kunstig høy pris på billettene i vanlig utsalgspris. Det er litt som hoteller. Ingen betaler den reelle romprisen, for alle bestiller via hotels.com e.l.  

Problemet er at alle utenfra, som går inn på brann.no, får de høye prisene i fjeset. Jeg ville heller hatt lavere priser generelt og færre kampanjer som er rettet mot noen grupper. Hvem er det som leser sånn junkmail fra BT, Fjordkraft, DNB, Brann el. uansett? Var helt tilfeldig at jeg så det nå, har selvsagt alle sånne mailer langt vekke fra min reelle innboks.

PS: Her er forresten forklaring på dette "fastprispromo kr 450" som nå dukker opp på alle felt. Man skal skrive "Fjordkraft" i feltet man da får opp, så får man billett til 150 kr. (Så nå har jeg røpet det - værsågod og prøve det alle andre også).

Billy Elliott

Billettsystemet til Brann er så elendig at de som står bak må ha gått inn med innstillingen "hvordan kan vi selge færrest mulig billetter?".
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Quote from: dokken on March 28, 2017, 12:07:18 PM
Gikk inn på en mail jeg sjelden bruker, og oppdaget at jeg som Fjordkraft-kunde er tilbudt billetter til morgendagens kamp til under halv pris. (150 for billetter som koster 325).

Merker det irriterer meg at Brann går med på så mange slike avtaler. Da blir Brann-rabatter et lokkemiddel for bedrifters mange idiotiske "kundeklubber". Det tror jeg igjen gjør at Brann holder kunstig høy pris på billettene i vanlig utsalgspris. Det er litt som hoteller. Ingen betaler den reelle romprisen, for alle bestiller via hotels.com e.l. 

Problemet er at alle utenfra, som går inn på brann.no, får de høye prisene i fjeset. Jeg ville heller hatt lavere priser generelt og færre kampanjer som er rettet mot noen grupper. Hvem er det som leser sånn junkmail fra BT, Fjordkraft, DNB, Brann el. uansett? Var helt tilfeldig at jeg så det nå, har selvsagt alle sånne mailer langt vekke fra min reelle innboks.

PS: Her er forresten forklaring på dette "fastprispromo kr 450" som nå dukker opp på alle felt. Man skal skrive "Fjordkraft" i feltet man da får opp, så får man billett til 150 kr. (Så nå har jeg røpet det - værsågod og prøve det alle andre også).



Dette er momenter du bør få avgårde i en mail til ansvarlige i Brannadministrasjonen. For en ting skal de ha, de svarer på mailer og det er ofte lange og gode svar. Det skal de ha kudos for og kommer man med en god idè, så kan det skje at den faktisk blir tatt hensyn til.

psv-hasund

Quote from: Torvanger on March 28, 2017, 09:51:28 AM
Quote from: Superjack on March 27, 2017, 20:17:30 PM
Siste treningskamp i 1997, mot LSK, 3500 personer løser billett.

Så får vi se, 20 år etter, om Brann-Rbk i en kamp som faktisk gir en tittel trekker flere mennesker.

Jeg mener at 6-7000 bør komme. Dette er også det jeg anser som den harde kjerne.
Veldig spent. Været kommer garantert også til å ha mye å si.


Mange fra den harde kjerne kommer til å utebli, man bør ikke forvente at de kommer mer enn 2500-3000 på kampen, i fysisk oppmøte.


De har allerede solgt  2500 billetter i løssalg, og så er jeg relativt sikker på at mer enn halvparten av de 6 600 som har kjøpt partoutkort kommer på kamp, så mitt anslag blir at det kommer bortimot 7000 tilskuere.

krøvel vellevold

March 28, 2017, 19:12:47 PM #12914 Last Edit: March 28, 2017, 19:16:07 PM by krøvel vellevold
Viking fjerner tullet med brukernavn og passord når man skal kjøpe billett.

Legg merke til at DFA er "country manager" i firmaet til Vikings nye billettsystem, og uttaler seg om fordelene med dette opplegget. Bare synd han ikke gjorde noe med det da han fremdeles var billettsjef i Brann...

Sitat DFA: "- Viking har forstått verdien av å sette seg i publikums sted, og fokuser på kundereisen."



http://www.viking-fk.no/nyheter/bytter-til-nytt-billettsystem
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det er jo lettere ironisk at Daffy nå plutselig bekymrer seg over kundereisen og har fokus på at den kan bli enklere...
Rød makt på Hansa

Spelaren

Kanskje det gjekk politikk i det, at hans mening utad var farget av Branns forpliktelser? Men flirer litt, ja.
Gå av.

krøvel vellevold

Over 9000 solgte, derav 6600 p-kort. Med andre ord er det solgt ca 2500 enkeltbilletter.
Legg ned hele klubben!

akselberg

Egentlig overrasket over kor mange det var pa stadion i går(fryktet 3000, og ein pinlig ramme). 10 600 solgte billetter, ca. 9000 møter opp (?). Kan jo bare tenke over korleis det kunne blitt om Brann virkelig hadde gått inn for å lage ein folkefest...

Lasaron

Ja, det var overraskende bra oppmøte.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on March 30, 2017, 10:39:42 AM
Ja, det var overraskende bra oppmøte.


Ja, og ikke glem at dette var en forfinet treningskamp, og attpåtil på en onsdag!

Hvor mange kan vi da trekke mot medaljerival Godset i tellende kamp neste torsdag?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: akselberg on March 30, 2017, 10:07:04 AMca. 9000 møter opp (?).


Positivt overrasket jeg også. Men var det så mange som 9000?
Rød makt på Hansa

Torvanger

Om ikke annet, så er forumister fra andre klubber enn Brann på VGD dypt imponert over tilskueroppmøtet.

Corran

Eg anslo det til å være ca halvfullt i går og det vil da si i overkant av 8000. Var positivt overasket og mye mer enn 3 runde i cupen i alle fall :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Vi kan vel konkludere om at Rosenborg har et godt grep på det bergenske publikummet...;)
Rød makt på Hansa

dokken

Jeg tror det var oppunder 8000 i reellt oppmøte, ja. Var seriekamper i fjor med lavere oppmøte.

La merke til at det var relativt mange på Fjordkraft-tribunen. Skyldes nok denne Fjordkraft-kampanjen med billetter til 150 kroner. Der er der det få sesongkort i utgangspunktet, og i flere seriekamper i fjor var det nærmest bare en tynn stripe av folk der. Det pleier å være den tynnest befolkede tribunen på Stadion (og dessverre også den som blir vist mest på tv).

Derimot var det relativt få på BT i forhold til det billettkartet viste av solgte billetter der. SPV og Hansa var OK besatt, kanskje halvfulle.

krøvel vellevold

Det reelle oppmøtet kan dere se i denne Osdal sin blogg på ba.no når den kommer ut senere i aften :-p
Legg ned hele klubben!

SeLyren

Quote from: krøvel vellevold on March 30, 2017, 18:12:37 PM
Det reelle oppmøtet kan dere se i denne Osdal sin blogg på ba.no når den kommer ut senere i aften :-p

Du kan hilse Osdal og si at eg gleder meg til å følge med på bloggen hans i år også, det er deilig dagen-derpå-lesestoff og noe av det fineste med å følge med på Brann er jo og fordype seg i tekst/artikler/forum både før og etter kamp, og der gjør Osdal et godt arbeid. Kudos.

krøvel vellevold

Quote from: SeLyren on March 30, 2017, 19:06:25 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 30, 2017, 18:12:37 PM
Det reelle oppmøtet kan dere se i denne Osdal sin blogg på ba.no når den kommer ut senere i aften :-p

Du kan hilse Osdal og si at eg gleder meg til å følge med på bloggen hans i år også, det er deilig dagen-derpå-lesestoff og noe av det fineste med å følge med på Brann er jo og fordype seg i tekst/artikler/forum både før og etter kamp, og der gjør Osdal et godt arbeid. Kudos.


Skal hilse fra denne Osdal og si takk for skryt. Men ikke hvis det var ironisk.  :-p
Legg ned hele klubben!

Corran

Denne Osdal hadde det vært kult om offisielt tok Denne som mellomnavn ;-) (eller fornavn men det blir kanskje litt drøyt)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on March 30, 2017, 19:34:40 PM
Denne Osdal hadde det vært kult om offisielt tok Denne som mellomnavn ;-) (eller fornavn men det blir kanskje litt drøyt)


Denne Herre Osdal-Fyrén!
Legg ned hele klubben!

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

I følge Denne Osdal så refererte han til Brann som talte 8568 tilskuere
Da var mitt tips når under kampen meget nært da jeg tippet ca 8500 ;-)

BTW Som alltid en god artikkel av Denne Osdal så meget anbefalt lesestoff
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Imponerende oppmøte i den kampen. Fint vær, Rosenborg og Bendtner trakk nok litt ekstra.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dokken

March 31, 2017, 10:53:59 AM #12934 Last Edit: March 31, 2017, 10:55:48 AM by dokken
Med 10.600 "betalende" og 8568 oppmøtte, var faktisk denne kampen bedre besøkt enn seks av hjemmekampene vår i serien i fjor!

Dvs vi hadde fire kamper med færre betalende og seks med færre reelt oppmøtte.

Og på torsdag møter vi Godset til første hjemmekamp på en hverdag, og kanskje etter et stygt tap på Alfheim. Er langt fra sikker på at det blir flere tilskuere på Stadion da.

I fjor hadde vi 9500 oppmøtte i første hjemmekamp, på en søndag mot Odd. 11.900 solgte, men mange holdt seg altså hjemme i den kampen også.

dokken

Torsdagskamp og dårlig værmelding. Frykter ganske glisne tribuner mot Godset, dessverre.

Generelt er det lite kok og sus over seriestarten i dette landet, sammenliknet med Sverige, der første serierunde er en skikkelig happening.

IFK - Malmø hadde 33.000 tilskuere lørdag, AIK trakk 26.000 og Djurgården 26.600 på sine første hjemmekamper i helgen.

Til sammenlikning var det "bare" 16.800 på RBK - Odd, som er mindre enn RBKs snitt i fjor.

VIF, som egentlig kan sammenliknes med AIK og Djurgården, hadde 8500. I Tromsø var det direkte glissent. De eneste som hadde litt ekstra mye tilskuere i seriestarten, var LSK, med 8500. Men det var nok pga 100-årsjubileum.

Hvorfor er det så lite kok rundt første serierunde her i landet?

Torvanger

Quote from: dokken on April 04, 2017, 09:32:38 AM
Torsdagskamp og dårlig værmelding. Frykter ganske glisne tribuner mot Godset, dessverre.

Generelt er det lite kok og sus over seriestarten i dette landet, sammenliknet med Sverige, der første serierunde er en skikkelig happening.

IFK - Malmø hadde 33.000 tilskuere lørdag, AIK trakk 26.000 og Djurgården 26.600 på sine første hjemmekamper i helgen.

Til sammenlikning var det "bare" 16.800 på RBK - Odd, som er mindre enn RBKs snitt i fjor.

VIF, som egentlig kan sammenliknes med AIK og Djurgården, hadde 8500. I Tromsø var det direkte glissent. De eneste som hadde litt ekstra mye tilskuere i seriestarten, var LSK, med 8500. Men det var nok pga 100-årsjubileum.

Hvorfor er det så lite kok rundt første serierunde her i landet?



Det er et eller annet plastisk og litt hypete over den svenske fotballbølgen, jeg kan ikke noe for det, for det er ikke mange årene siden de hadde lattervekkende dårlige tilskuertall i allsvenskan. Og så brått, etter at de, på tross av at landet ikke er nærheten av å ha den økonomien og de ressursene Norge har, fikk reist en skokk med hypermoderne, svære fotballarenaer, så strømmer det til med folk. Hvilke billettpriser de operere med der øst, vites ikke, men det hadde aldri kommet 33.000 på IFK-Malmø, om man hadde priser som på Brann Stadion. Jeg vet ærlig talt ikke hva de gjør i Sverige, for å oppnå de tilskuertallene de gjør, for man er ikke nærheten av det samme, hverken her i Norge eller Sverige. Og det er jo det samme, bedritne produktet som blir levert på banen der, som her og i flatlandet lenger sør.
En hype, men vellykket hype, så langt.

krøvel vellevold

April 04, 2017, 12:44:09 PM #12937 Last Edit: April 04, 2017, 12:46:03 PM by krøvel vellevold
Serieåpningen i Sverige er vel deres 16. mai. Dessuten er derbies veldig stort i Sverige. Men det kan jo ha med at man faktisk har flere store klubber fra samme område/by. Her i Norge er det jo stort sett en by = ett lag. Og når folk fra rivaliserende klubber bor samme sted og jobber sammen, så blir det viktig å være best i byn. Det blir en snakkis. Det er vel litt det samme med engelsk fotball her hjemme. En av grunnene til at engelsk er så pop i Norge, er at "alle" har et favorittlag i England, og at man daglig omgås tilhengere av rivaliserende lag. Og da blir engelsk fotball en snakkis. Det blir viktig å vinne i helgen, slik at du ikke får tyn på jobben om mandagen. "Alle" holder jo med Brann på folks arbeidsplasser her i byn, bortsett fra dem som liksom holder med alle lag mot Brann bare for å provosere. De er normalt ikke interessert i fotball - bare i å være irriterende. Så dem er det bare å le av. Da blir det kanskje ikke like viktig for folk at Brann vinner, siden de møter jo uansett ikke på noen virkelige supportere av andre norske klubber i sin hverdag.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

IFK fikk for øvrig lov til å flytte kampen til friidrettsanlegget Nya Ullevi. Nya Gamle Ullevi eller hva de nå har valgt å kalle anlegget sitt er jo makset ut når 18 000 eller så har kommet innenfor dørene.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on April 04, 2017, 12:55:35 PM
IFK fikk for øvrig lov til å flytte kampen til friidrettsanlegget Nya Ullevi. Nya Gamle Ullevi eller hva de nå har valgt å kalle anlegget sitt er jo makset ut når 18 000 eller så har kommet innenfor dørene.


Og så var det jo mot en av erkerivalene og regjerende seriemester.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Min far kommer, han går sjelden, er det en indikator?

Henki

Quote from: Torvanger on April 04, 2017, 15:00:16 PM
Min far kommer, han går sjelden, er det en indikator?


Det er så mange ting det der kan være indikatorer på. Men flere av dem er vel strengt tatt ikke lov å si... :D
Ballen skal fremover!

Corran

Quote from: Torvanger on April 04, 2017, 09:56:04 AM
Quote from: dokken on April 04, 2017, 09:32:38 AM
Torsdagskamp og dårlig værmelding. Frykter ganske glisne tribuner mot Godset, dessverre.

Generelt er det lite kok og sus over seriestarten i dette landet, sammenliknet med Sverige, der første serierunde er en skikkelig happening.

IFK - Malmø hadde 33.000 tilskuere lørdag, AIK trakk 26.000 og Djurgården 26.600 på sine første hjemmekamper i helgen.

Til sammenlikning var det "bare" 16.800 på RBK - Odd, som er mindre enn RBKs snitt i fjor.

VIF, som egentlig kan sammenliknes med AIK og Djurgården, hadde 8500. I Tromsø var det direkte glissent. De eneste som hadde litt ekstra mye tilskuere i seriestarten, var LSK, med 8500. Men det var nok pga 100-årsjubileum.

Hvorfor er det så lite kok rundt første serierunde her i landet?



Det er et eller annet plastisk og litt hypete over den svenske fotballbølgen, jeg kan ikke noe for det, for det er ikke mange årene siden de hadde lattervekkende dårlige tilskuertall i allsvenskan. Og så brått, etter at de, på tross av at landet ikke er nærheten av å ha den økonomien og de ressursene Norge har, fikk reist en skokk med hypermoderne, svære fotballarenaer, så strømmer det til med folk. Hvilke billettpriser de operere med der øst, vites ikke, men det hadde aldri kommet 33.000 på IFK-Malmø, om man hadde priser som på Brann Stadion. Jeg vet ærlig talt ikke hva de gjør i Sverige, for å oppnå de tilskuertallene de gjør, for man er ikke nærheten av det samme, hverken her i Norge eller Sverige. Og det er jo det samme, bedritne produktet som blir levert på banen der, som her og i flatlandet lenger sør.
En hype, men vellykket hype, så langt.

Tja døm selv http://www.mff.se/sv-SE/biljetter/match/biljetter
Er vel ikke så mye billigere Var veldig mye forskjellige priskategorier så vil ikke si det var enkelt system i alle fall
Sjekket også hos Djurgaarden og der var det 270 (Voksen) /170 (7-19 år) på store deler men de hadde også billetter til helt ned i 50 kr for barn på sitt apeberg
Billigste for voksne var 130 for ståplass om jeg så riktig og der kostet det 90 for ungdom
Så vil ikke si det er så mye billigere enn på stadion. På familie tribunen kostet det og 130 for voksne og 90 for barn. Mye like priser om en tar Brann sine forhåndssalg priser og ikke kampdag priser. Er til og med billigere på Staddaen på enkelte kategorier
Beste på staddaen er jo at en får 25 kroner billigere billett om du kjøper i kategorien "bak søyler". Dette har ikke jeg sett før. Er det noe nytt? Har vel ikke vært inne å sett på priskartene på mange år siden eg har partoutkort
Uansett er vel konklusjonen at det ikke er veldig mye billigere i Sverige (regnet krone mot krone og uten å ta med økonomi i landet i regnestykket) og at det er hoved grunnen til mye mer folk der.
Kan jo være svensk fotball er mer underholdende og om Norske lag ble mer underholdende så kanskje det kom flere her og? er vel ikke stor uenighet om at norsk fotball er ganske traust?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Omgjort til norske kroner tar MFF 275 - 375 for voksen på langsiden på kat.1-kamper, 323 - 470 på kat.2-kamper og 404 - 565 på kat.3-kamper (kun 2 kamper). På kortsiden koster det 214 - 342 for voskne avhengig av kampkategori. På familietribunen koster det kun 67 kroner for barn og 380 for 2 voksne + 2 barn på kat.1-kampene. Ståplass koster kun 133 for voksne på kat.1, men 214 på de to kampene i kat.3.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Jeg nevner det igjen:

De som har besøkt noen av West Hams hjemmekamper, vet at det er en priskategori for møter med såkalt hete motstanderne og en for oppgjør mot motstandere som er sådär.

Eksempelvis er jeg sikker på at man får solgt unna oppgjøret mot RBK og 16 mai, om man legger på 100,- kroner på prisen. Ellers er møtene med Sogndal, FKH og Viking semi-hete, da det er Vestlandsderby. Brann mot VIF, Oslo mot Bergen likeså. 50,- mer enn normalt?

100,- mer pr billett på RBK vil bety 1.8 mill mer i billettinntekter, brutto.

Gulløl

April 05, 2017, 12:57:56 PM #12945 Last Edit: April 05, 2017, 13:10:02 PM by Gulløl
Veldig labert billettsalg, vet folket at det er første hjemmekamp i morgen, er det noe Brann feber i byen ? Blir markedsføringen så bra siste døgnet at en klarer å passere 11 000 ? Akkurat nå ser det mørkt ut. Etter å ha kikket på noen felt er det tydelig at "treningskampen" mot RBK hadde solgt mer tilsvarende timer før kampstart, ihvertfall på Fjordkraft ser en tydelig at det er solgt mye mindre. Som kjent havnet RBK kampen på 10 681.
I fjor åpnet vi også med 1 poeng borte i første runde. Stadionåpningen i fjor i andre runde mot Odd trakk 11.495 tilskuere.

Noe som trekker ned tilskuermessig i morgen i forhold til fjorårets motstander i andre runde mener jeg er:
- Hakket mindre attraktiv motstander.
- Søndag kl.18 er et noe bedre kamptidspunkt en torsdag kl.19.
- Det var bare litt nedbør på kampdagen til Odd kampen viser yr sin statistikk, i morgen skal det regne mye før og under kamp. Temperaturmessig likt ca. 6-7 grader.
- I fjor var folk kanskje mer sulten på eliteseriefotball siden det var første kamp etter opprykket.


Det som trekker opp tilskuermessig i forhold til fjorårets motstander i andre runde:
-   Er det noe ??


Blir det under 11241 i morgen, blir det vårt dårligste tilskuertall på første hjemmekamp i eliten siden 2002 da det kom 9754.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SeLyren

Elendig. Var i et besøk sist søndag der det var en fyr som sa at han gledet seg slik til ettermiddagen for da skulle laget hans spille. Siden eg bor på Sunnmøre er det ikke ofte eg treffer andre bergensere, så da øynet eg sjansen for å diskutere Brann med en likesinnet. Men da eg spurte hva laget hans var sa han Arsenal.
Det var en skikkelig nedtur, og eg tror han låg merke til at eg himlet litt med øynene. Vi snakket ikke noe særlig mer etter det... Folk er blitt for godt vant, det er bare såledragninger, perfekte crossere og hælklikker som gjelder.
Hva med poling mot enslig spiss, innlegg utover sidelinjen og humpete baner i stedet? Mye kjekkere.
Se det perfekte i det uperfekte.

dokken

Har vært en viss oppmerksomhet (rundt Marcus Pedersen etc) og jeg blir i hvert fall bombardert med reklame for kampen på Facebook og Bt.no (det kan selvsagt variere fra person til person).

Jeg tror ganske mange er klar over at serien er i gang. Men torsdag og dårlig vær er nok ikke særlig attraktivt, blir et ork å komme seg ut hjemmefra rett etter jobb og middag.

Så litt på billettkartet, og nei, det blir neppe over 11.000 solgte i morgen. Et lite forbehold om at ytterfeltet på BOB-tribunen er tilsynelatende helt fullt. Kan være kampanje, eller det kan bety at det ikke er lagt ut for salg ennå, så det er helt tomt.

Tipper 10.800 solgte og 9000 i oppmøte. Trist, men sånn er det blitt. Håper neste hjemmekamp mot FKH kan bli adskillig bedre besøkt. Da er det mandag, men 2. påskedag. De fleste er vel tilbake i byen og har kjedet seg litt og vil på Stadion. Dessuten burde det være mulig å få en 800-1000 fra Haugesund på kampen. Forhåpentligvis er det mer vårlig i været da også.

krøvel vellevold

Quote from: dokken on April 05, 2017, 16:02:04 PM
Har vært en viss oppmerksomhet (rundt Marcus Pedersen etc) og jeg blir i hvert fall bombardert med reklame for kampen på Facebook og Bt.no (det kan selvsagt variere fra person til person).

Jeg tror ganske mange er klar over at serien er i gang. Men torsdag og dårlig vær er nok ikke særlig attraktivt, blir et ork å komme seg ut hjemmefra rett etter jobb og middag.

Så litt på billettkartet, og nei, det blir neppe over 11.000 solgte i morgen. Et lite forbehold om at ytterfeltet på BOB-tribunen er tilsynelatende helt fullt. Kan være kampanje, eller det kan bety at det ikke er lagt ut for salg ennå, så det er helt tomt.

Tipper 10.800 solgte og 9000 i oppmøte. Trist, men sånn er det blitt. Håper neste hjemmekamp mot FKH kan bli adskillig bedre besøkt. Da er det mandag, men 2. påskedag. De fleste er vel tilbake i byen og har kjedet seg litt og vil på Stadion. Dessuten burde det være mulig å få en 800-1000 fra Haugesund på kampen. Forhåpentligvis er det mer vårlig i været da også.


Torsdagskamp er neppe positivt nei. Og at det er ny runde allerede nå, kommer kanskje som en overraskelse på folk. Slik sett er vi heldige at det spilles en del kamper allerede i dag, slik at kanskje folk får med seg at det faktisk spilles ny serierunde igjen allerede.

Det der ytterfeltet på BOB tror jeg kan være utsolgt, for det så velsolgt ut i går. Så det er neppe avstengt. Sikkert noe greier i forbindelse med at det er første serie-hjemmekamp med ny sponsor av tribunen.
Legg ned hele klubben!

Corran

Kan det være BT sin 2 for 1 kampanje?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up