• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 12:00:49 PM
Quote from: Torvanger on July 14, 2017, 11:54:20 AM
En hovedårsak til at "alle" er borte nå, er pga været vi har hatt til nå i sommer. Du kan gjerne stå på ditt, Krøvel, men det er bare å se i nabolaget rundt deg, folk er borte, i sentrum er det kun turister og man har mye mer boltreplass på kjøpesentrene. I nabolaget der jeg bor, står husene tomme. Dersom ikke det forteller deg at en skremmende stor prosentandel er fysisk borte fra Bergen, så vet ikke jeg.


Ja og dette skiller seg voldsomt fra for to uker siden? Det er overhodet ingen grunn til å forklare en mulig nedgang i enkeltbillettsalget på 67 % fra VIF-kampen, med at det denne gang er fellesferie. Så stor forskjell er det ikke på bare to uker. Det er sjeldnere og sjeldnere at bransjer stenger helt ned i fellesferien. Som regel avvikler man ferien over et mye lengre tidsrom, og historien viser at nedgangen i tilskuertall i juli måned bare er snakk om mellom noen få hundre til et par tusen i forhold til årets øvrige måneder.



Ja, det er en enorm forskjell på nå og da. Corran og jeg konstaterer bare fakta.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on July 14, 2017, 12:05:08 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 12:00:49 PM
Quote from: Torvanger on July 14, 2017, 11:54:20 AM
En hovedårsak til at "alle" er borte nå, er pga været vi har hatt til nå i sommer. Du kan gjerne stå på ditt, Krøvel, men det er bare å se i nabolaget rundt deg, folk er borte, i sentrum er det kun turister og man har mye mer boltreplass på kjøpesentrene. I nabolaget der jeg bor, står husene tomme. Dersom ikke det forteller deg at en skremmende stor prosentandel er fysisk borte fra Bergen, så vet ikke jeg.


Ja og dette skiller seg voldsomt fra for to uker siden? Det er overhodet ingen grunn til å forklare en mulig nedgang i enkeltbillettsalget på 67 % fra VIF-kampen, med at det denne gang er fellesferie. Så stor forskjell er det ikke på bare to uker. Det er sjeldnere og sjeldnere at bransjer stenger helt ned i fellesferien. Som regel avvikler man ferien over et mye lengre tidsrom, og historien viser at nedgangen i tilskuertall i juli måned bare er snakk om mellom noen få hundre til et par tusen i forhold til årets øvrige måneder.



Ja, det er en enorm forskjell på nå og da. Corran og jeg konstaterer bare fakta.

Fakta? Det er ikke fakta. Det er en følelse basert på at det er tomt i mange hus i nabolaget ditt...

Jeg henviser til konkrete tilskuertall som viser at tilskuertallene kun går marginalt ned i juli. Det er fakta.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 12:16:22 PM
Quote from: Torvanger on July 14, 2017, 12:05:08 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 12:00:49 PM
Quote from: Torvanger on July 14, 2017, 11:54:20 AM
En hovedårsak til at "alle" er borte nå, er pga været vi har hatt til nå i sommer. Du kan gjerne stå på ditt, Krøvel, men det er bare å se i nabolaget rundt deg, folk er borte, i sentrum er det kun turister og man har mye mer boltreplass på kjøpesentrene. I nabolaget der jeg bor, står husene tomme. Dersom ikke det forteller deg at en skremmende stor prosentandel er fysisk borte fra Bergen, så vet ikke jeg.


Ja og dette skiller seg voldsomt fra for to uker siden? Det er overhodet ingen grunn til å forklare en mulig nedgang i enkeltbillettsalget på 67 % fra VIF-kampen, med at det denne gang er fellesferie. Så stor forskjell er det ikke på bare to uker. Det er sjeldnere og sjeldnere at bransjer stenger helt ned i fellesferien. Som regel avvikler man ferien over et mye lengre tidsrom, og historien viser at nedgangen i tilskuertall i juli måned bare er snakk om mellom noen få hundre til et par tusen i forhold til årets øvrige måneder.



Ja, det er en enorm forskjell på nå og da. Corran og jeg konstaterer bare fakta.

Fakta? Det er ikke fakta. Det er en følelse basert på at det er tomt i mange hus i nabolaget ditt...

Jeg henviser til konkrete tilskuertall som viser at tilskuertallene kun går marginalt ned i juli. Det er fakta.



Hvor mange møter fysisk opp av dem med partoutkort?

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on July 14, 2017, 12:19:01 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 12:16:22 PM
Quote from: Torvanger on July 14, 2017, 12:05:08 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 12:00:49 PM
Quote from: Torvanger on July 14, 2017, 11:54:20 AM
En hovedårsak til at "alle" er borte nå, er pga været vi har hatt til nå i sommer. Du kan gjerne stå på ditt, Krøvel, men det er bare å se i nabolaget rundt deg, folk er borte, i sentrum er det kun turister og man har mye mer boltreplass på kjøpesentrene. I nabolaget der jeg bor, står husene tomme. Dersom ikke det forteller deg at en skremmende stor prosentandel er fysisk borte fra Bergen, så vet ikke jeg.


Ja og dette skiller seg voldsomt fra for to uker siden? Det er overhodet ingen grunn til å forklare en mulig nedgang i enkeltbillettsalget på 67 % fra VIF-kampen, med at det denne gang er fellesferie. Så stor forskjell er det ikke på bare to uker. Det er sjeldnere og sjeldnere at bransjer stenger helt ned i fellesferien. Som regel avvikler man ferien over et mye lengre tidsrom, og historien viser at nedgangen i tilskuertall i juli måned bare er snakk om mellom noen få hundre til et par tusen i forhold til årets øvrige måneder.



Ja, det er en enorm forskjell på nå og da. Corran og jeg konstaterer bare fakta.

Fakta? Det er ikke fakta. Det er en følelse basert på at det er tomt i mange hus i nabolaget ditt...

Jeg henviser til konkrete tilskuertall som viser at tilskuertallene kun går marginalt ned i juli. Det er fakta.



Hvor mange møter fysisk opp av dem med partoutkort?


Det er ikke det som er diskusjonen. Vi diskuterer antall solgte her - og at det er dårlig, gjør vi ikke? Det ble solgt ca 9000 enkeltbilletter til VIF-kampen. Kommer det 10000 mot S08 - som er tabellnabo, blir det solgt 3000 enkeltbilletter. Det er en nedgang på 67 % fra forrige kamp. Det raset kan ikke forklares med at det har blitt fellesferie i stedet for "bare" skoleferie siden sist.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Dersom 50% av partoutkort er borte, og 50% av løssalget også forsvinner, da ender det på 10-11.000. Mot VIF var det 16.100 batelende, 7.000 partout og 9000 i løssalg. Selger Brann 4.500 i løssalg, mot Sarp, ender tallet på betalende, på 11.500, noe som må må sies å være et godkjent tall. I og med at 3.500 med partout er borte, er det reelle oppmøtet på 8.000.

NB! Dette er hypotetiske tall, men du skjønner tegningen. 10-11.000 vil uansett være søppel i din bok, Krøvel, men i alle andres bok vil det stå som mer enn godkjent, spesielt om det kommer 11.500.

Henki

July 14, 2017, 13:56:51 PM #13855 Last Edit: July 14, 2017, 14:01:21 PM by Henki
Det som er åpenbart er at flest nordmenn er på ferie i løpet av juli, det viser ihvertfall tallene fra SSB:

http://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/sa_126/reise.pdf

(Tallene er fra 2010, men det kan ikke være annet enn marginale forskjeller kontra i år).

At feriegjennomføring derfor kan ha noe å si for tilskuerttallet, må man kunne gå ut fra. Så er det selvsagt slik, som det blir påpekt lenger oppe, at det er begrenset hvor mange som uteblir. Men jeg er fortsatt enig med dem som mener at 10-11 000 i juli, er helt godkjent.
Ballen skal fremover!

krakra

Quote from: Torvanger on July 14, 2017, 12:36:13 PM
Dersom 50% av partoutkort er borte, og 50% av løssalget også forsvinner, da ender det på 10-11.000. Mot VIF var det 16.100 batelende, 7.000 partout og 9000 i løssalg. Selger Brann 4.500 i løssalg, mot Sarp, ender tallet på betalende, på 11.500, noe som må må sies å være et godkjent tall. I og med at 3.500 med partout er borte, er det reelle oppmøtet på 8.000.

NB! Dette er hypotetiske tall, men du skjønner tegningen. 10-11.000 vil uansett være søppel i din bok, Krøvel, men i alle andres bok vil det stå som mer enn godkjent, spesielt om det kommer 11.500.
Hvor mange med pkort som har borte betyr vel ingenting for billettsalget. Syns 11.000 er helt greit, men uten formduppen vi har hatt de siste 5-6 kampene kunne vi sikkert hatt et par tusen mer. Det er jeg overbevist om.

krøvel vellevold

July 14, 2017, 14:04:43 PM #13857 Last Edit: July 14, 2017, 14:11:15 PM by krøvel vellevold
Quote from: Torvanger on July 14, 2017, 12:36:13 PM
Dersom 50% av partoutkort er borte, og 50% av løssalget også forsvinner, da ender det på 10-11.000. Mot VIF var det 16.100 batelende, 7.000 partout og 9000 i løssalg. Selger Brann 4.500 i løssalg, mot Sarp, ender tallet på betalende, på 11.500, noe som må må sies å være et godkjent tall. I og med at 3.500 med partout er borte, er det reelle oppmøtet på 8.000.

NB! Dette er hypotetiske tall, men du skjønner tegningen. 10-11.000 vil uansett være søppel i din bok, Krøvel, men i alle andres bok vil det stå som mer enn godkjent, spesielt om det kommer 11.500.


Tullball. Hvor mange som er borte av p-kort-innehaverne har ingenting å si for tilskuertallet, og det trodde jeg du visste. 10000 betalende når vi er nr. 2 på tabellen er svakt. Ferie eller ikke. 10000 reelt fremmøtte hadde vært relativt bra, men da hadde jo antall solgte antagelig vært 12-13000. Det er antall solgte vi snakker om her. Det er det vi kan lese ut fra billettsalget pr nå. 10000 betalende på en fellesferiekamp, betyr at det antagelig ikke ville kommet mer enn 11-12000 om det var i en annen måned. Det viser tallene fra de siste årene, for større forskjell er det ikke. Og det er jo klart at forskjellen fra starten av juli til midten av juli er mindre enn fra midten av juli til alle andre av årets måneder. Så at en kamp går i midten av juli kontra begynnelsen av juli, betyr antagelig ikke mer enn kanskje 500-1000 tilskuere til eller fra. Med andre ord; den gigantnedgangen vi ligger an til i forhold til VIF-kampen kan overhodet ikke forklares med at vi nå er to uker senere i juli.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

July 14, 2017, 14:08:12 PM #13858 Last Edit: July 14, 2017, 14:11:40 PM by krøvel vellevold
Quote from: Henki on July 14, 2017, 13:56:51 PM
Det som er åpenbart er at flest nordmenn er på ferie i løpet av juli, det viser ihvertfall tallene fra SSB:

http://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/sa_126/reise.pdf

(Tallene er fra 2010, men det kan ikke være annet enn marginale forskjeller kontra i år).

At feriegjennomføring derfor kan ha noe å si for tilskuerttallet, må man kunne gå ut fra. Så er det selvsagt slik, som det blir påpekt lenger oppe, at det er begrenset hvor mange som uteblir. Men jeg er fortsatt enig med dem som mener at 10-11 000 i juli, er helt godkjent.
Legg ned hele klubben!

Henki

July 14, 2017, 14:11:51 PM #13859 Last Edit: July 14, 2017, 14:15:13 PM by Henki
Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 14:08:12 PM
Quote from: Henki on July 14, 2017, 13:56:51 PM
Det som er åpenbart er at flest nordmenn er på ferie i løpet av juli, det viser ihvertfall tallene fra SSB:

http://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/sa_126/reise.pdf

(Tallene er fra 2010, men det kan ikke være annet enn marginale forskjeller kontra i år).

At feriegjennomføring derfor kan ha noe å si for tilskuerttallet, må man kunne gå ut fra. Så er det selvsagt slik, som det blir påpekt lenger oppe, at det er begrenset hvor mange som uteblir. Men jeg er fortsatt enig med dem som mener at 10-11 000 i juli, er helt godkjent.


Selvsagt. Poenget mitt er bare at svært mange er vekke i juli. Langt flere enn i august og juni. Og det gjør vel kampene i juli mer sårbare enn andre måneder?
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: Henki on July 14, 2017, 14:11:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 14:08:12 PM
Quote from: Henki on July 14, 2017, 13:56:51 PM
Det som er åpenbart er at flest nordmenn er på ferie i løpet av juli, det viser ihvertfall tallene fra SSB:

http://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/sa_126/reise.pdf

(Tallene er fra 2010, men det kan ikke være annet enn marginale forskjeller kontra i år).

At feriegjennomføring derfor kan ha noe å si for tilskuerttallet, må man kunne gå ut fra. Så er det selvsagt slik, som det blir påpekt lenger oppe, at det er begrenset hvor mange som uteblir. Men jeg er fortsatt enig med dem som mener at 10-11 000 i juli, er helt godkjent.


Selvsagt. Poenget mitt er bare at svært mange er vekke i juli. Langt flere enn i august og juni. Og det gjør vel kampene i juli mer sårbare andre måneder?


Klart det. Men her sammenligner vi jo altså to kamper som begge er i juli. Tviler sterkt på at 67 % av de som kunne kjøpe enkeltbillett for to uker siden, plutselig ikke kan det pga ferie nå - mens det samtidig ikke har kommet noen tilbake fra ferie siden den gang...
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 14:14:54 PM
Quote from: Henki on July 14, 2017, 14:11:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 14:08:12 PM
Quote from: Henki on July 14, 2017, 13:56:51 PM
Det som er åpenbart er at flest nordmenn er på ferie i løpet av juli, det viser ihvertfall tallene fra SSB:

http://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/sa_126/reise.pdf

(Tallene er fra 2010, men det kan ikke være annet enn marginale forskjeller kontra i år).

At feriegjennomføring derfor kan ha noe å si for tilskuerttallet, må man kunne gå ut fra. Så er det selvsagt slik, som det blir påpekt lenger oppe, at det er begrenset hvor mange som uteblir. Men jeg er fortsatt enig med dem som mener at 10-11 000 i juli, er helt godkjent.


Selvsagt. Poenget mitt er bare at svært mange er vekke i juli. Langt flere enn i august og juni. Og det gjør vel kampene i juli mer sårbare andre måneder?


Klart det. Men her sammenligner vi jo altså to kamper som begge er i juli. Tviler sterkt på at 67 % av de som kunne kjøpe enkeltbillett for to uker siden, plutselig ikke kan det pga ferie nå - mens det samtidig ikke har kommet noen tilbake fra ferie siden den gang...


Absolutt. Men en kamp tidlig i juli er kanskje mindre sårbar enn en midt i juli?

Uansett er det jo et interessant spørsmål dette. For hva skal egentlig til for å få folk til å komme på Stadion? Medaljekamp ser jo ihvertfall ikke ut til å friste.
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: Henki on July 14, 2017, 14:18:13 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 14:14:54 PM
Quote from: Henki on July 14, 2017, 14:11:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 14:08:12 PM
Quote from: Henki on July 14, 2017, 13:56:51 PM
Det som er åpenbart er at flest nordmenn er på ferie i løpet av juli, det viser ihvertfall tallene fra SSB:

http://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/sa_126/reise.pdf

(Tallene er fra 2010, men det kan ikke være annet enn marginale forskjeller kontra i år).

At feriegjennomføring derfor kan ha noe å si for tilskuerttallet, må man kunne gå ut fra. Så er det selvsagt slik, som det blir påpekt lenger oppe, at det er begrenset hvor mange som uteblir. Men jeg er fortsatt enig med dem som mener at 10-11 000 i juli, er helt godkjent.


Selvsagt. Poenget mitt er bare at svært mange er vekke i juli. Langt flere enn i august og juni. Og det gjør vel kampene i juli mer sårbare andre måneder?


Klart det. Men her sammenligner vi jo altså to kamper som begge er i juli. Tviler sterkt på at 67 % av de som kunne kjøpe enkeltbillett for to uker siden, plutselig ikke kan det pga ferie nå - mens det samtidig ikke har kommet noen tilbake fra ferie siden den gang...


Absolutt. Men en kamp tidlig i juli er kanskje mindre sårbar enn en midt i juli?

Uansett er det jo et interessant spørsmål dette. For hva skal egentlig til for å få folk til å komme på Stadion? Medaljekamp ser jo ihvertfall ikke ut til å friste.

At det er flere folk på ferie i midten av juli enn i begynnelsen, kan sikkert være, men det forklarer overhodet ikke en formodentlig nedgang på 67 % i enkeltbillettsalget fra kampen for to uker siden. Glemmsak.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 14:19:31 PM
Quote from: Henki on July 14, 2017, 14:18:13 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 14:14:54 PM
Quote from: Henki on July 14, 2017, 14:11:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 14:08:12 PM
Quote from: Henki on July 14, 2017, 13:56:51 PM
Det som er åpenbart er at flest nordmenn er på ferie i løpet av juli, det viser ihvertfall tallene fra SSB:

http://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/sa_126/reise.pdf

(Tallene er fra 2010, men det kan ikke være annet enn marginale forskjeller kontra i år).

At feriegjennomføring derfor kan ha noe å si for tilskuerttallet, må man kunne gå ut fra. Så er det selvsagt slik, som det blir påpekt lenger oppe, at det er begrenset hvor mange som uteblir. Men jeg er fortsatt enig med dem som mener at 10-11 000 i juli, er helt godkjent.


Selvsagt. Poenget mitt er bare at svært mange er vekke i juli. Langt flere enn i august og juni. Og det gjør vel kampene i juli mer sårbare andre måneder?


Klart det. Men her sammenligner vi jo altså to kamper som begge er i juli. Tviler sterkt på at 67 % av de som kunne kjøpe enkeltbillett for to uker siden, plutselig ikke kan det pga ferie nå - mens det samtidig ikke har kommet noen tilbake fra ferie siden den gang...


Absolutt. Men en kamp tidlig i juli er kanskje mindre sårbar enn en midt i juli?

Uansett er det jo et interessant spørsmål dette. For hva skal egentlig til for å få folk til å komme på Stadion? Medaljekamp ser jo ihvertfall ikke ut til å friste.

At det er flere folk på ferie i midten av juli enn i begynnelsen, kan sikkert være, men det forklarer overhodet ikke en formodentlig nedgang på 67 % i enkeltbillettsalget fra kampen for to uker siden. Glemmsak.


Nei, jeg er enig i at ferie ikke kan forklare alle de 67 prosentene. Men noe kan forklares av det.

Motstanderen i forrige hjemmekamp kan forklare noe (selv om jeg vet at det smerter deg at det er mer interessant for folk med kamp mot engen enn mot 08 ;) ).

Og så må selvsagt en del skjerpe seg i tillegg.
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: Henki on July 14, 2017, 14:25:55 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 14:19:31 PM
Quote from: Henki on July 14, 2017, 14:18:13 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 14:14:54 PM
Quote from: Henki on July 14, 2017, 14:11:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 14, 2017, 14:08:12 PM
Quote from: Henki on July 14, 2017, 13:56:51 PM
Det som er åpenbart er at flest nordmenn er på ferie i løpet av juli, det viser ihvertfall tallene fra SSB:

http://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/sa_126/reise.pdf

(Tallene er fra 2010, men det kan ikke være annet enn marginale forskjeller kontra i år).

At feriegjennomføring derfor kan ha noe å si for tilskuerttallet, må man kunne gå ut fra. Så er det selvsagt slik, som det blir påpekt lenger oppe, at det er begrenset hvor mange som uteblir. Men jeg er fortsatt enig med dem som mener at 10-11 000 i juli, er helt godkjent.


Selvsagt. Poenget mitt er bare at svært mange er vekke i juli. Langt flere enn i august og juni. Og det gjør vel kampene i juli mer sårbare andre måneder?


Klart det. Men her sammenligner vi jo altså to kamper som begge er i juli. Tviler sterkt på at 67 % av de som kunne kjøpe enkeltbillett for to uker siden, plutselig ikke kan det pga ferie nå - mens det samtidig ikke har kommet noen tilbake fra ferie siden den gang...


Absolutt. Men en kamp tidlig i juli er kanskje mindre sårbar enn en midt i juli?

Uansett er det jo et interessant spørsmål dette. For hva skal egentlig til for å få folk til å komme på Stadion? Medaljekamp ser jo ihvertfall ikke ut til å friste.

At det er flere folk på ferie i midten av juli enn i begynnelsen, kan sikkert være, men det forklarer overhodet ikke en formodentlig nedgang på 67 % i enkeltbillettsalget fra kampen for to uker siden. Glemmsak.


Nei, jeg er enig i at ferie ikke kan forklare alle de 67 prosentene. Men noe kan forklares av det.

Motstanderen i forrige hjemmekamp kan forklare noe (selv om jeg vet at det smerter deg at det er mer interessant for folk med kamp mot engen enn mot 08 ;) ).

Og så må selvsagt en del skjerpe seg i tillegg.


VIF har overhodet ikke pleid å trekke ekstra tilskuere, så hvorfor plutselig i år?
Legg ned hele klubben!

Torvanger

July 14, 2017, 16:44:55 PM #13865 Last Edit: July 14, 2017, 17:00:35 PM by Torvanger
Les hva jeg skriver: 50% av pkortere er avgårde, men det er selvsagt 7000 i bunn uansett og med 50% færre også borte fra løssalget, 9000 mot VIF vs 4500 løst mot 08 > 11.500. Jeg sier ingenting om at pkorternes frafall påvirker salgstallet, men at det effektive oppmøtet ved 11500 solgte er 8.000.

Corran

Til Krøvel: Så det er sagt jeg svarte deg på at det er stor forskjell på antall som er vekkreist nå og 2 Juli. Jeg var enig i at forskjellen på denne kampen og VIF kampen hadde vært der uansett I alle fall et par tusen.
Men du viser selv til at de siste årene så har det vært ca 2000 mindre enn snittet på kamper ute i Juli.
En må også ta med når i juli kampene er.
I år er f.eks fellesferien (3 uker) fra 10 juli til 28 juli.
Og eg baserer ikke at det er mange flere på ferie nå på kun at det er noen tomme hus i nabolaget, men på flere fakta. Det er mye mindre trafikk i rushen, det er fære biler i nabolaget, det er mye mindre henvendelser på supporttelefonen fra våre kunder. Vi er for eksempel 4 av 20 på jobb denne uken da dette er nok bemanning mens 3 juli var det ikke nok med 12 på jobb.
Og det er ikke slik at kundegruppene våre har andre ferievaner enn andre firma. Og så det er sagt kundegruppene våre er alt fra håndverkere, butikker, finans, advokater etc etc så det er et bra tverrsnitt av befolkningen.
Men igjen jeg er ikke uenig i at vif kampen var mye hype som skal mye til for klare å gjenskape og da spesielt i fellesferien. Er det på søndag 2000 mindre enn snittet i år (utenom rbk kampen) så er vi tilbake på normalen. Kommer det opp mot snittet eller over så har hypen rundt vif kampen fått positive ringvirkninger
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on July 14, 2017, 16:50:17 PMEr det på søndag 2000 mindre enn snittet i år (utenom rbk kampen) så er vi tilbake på normalen.


Ja normalen for de siste to årene. Og normalen for de siste to årene er dårlig. 10000 er ikke et bra tall når vi ligger på sølv etter over halvspilt serie og møter dem som ligger på bronse med samme poengsum.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

10.000 er ok, 11.500 er meget bra.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on July 14, 2017, 16:44:55 PM
Les hva jeg skriver: 50 av pkortere er avgårde, men det er sel sagt 7000 i bunn uansett og med 50% færre også borte fra løssalget, 9000 mot VIF vs 4500 løst mot 08 > 11.500. Jeg sier ingenting om at pkorternes frafall påvirker tallet, men at det effektive oppmøtet ved 11500 solgte er 11.500.
[/quote
Ble ikke klokere av dette. Hva har p-kortene med saken å gjøre? Vi snakker om tilskuertallet som altså er antall solgte. Det eneste som er variabelt fra kamp til kamp, er enkeltbillettsalget. Når vi selger 9000 enkeltbilletter til VIF-kampen og kanskje bare 3000 til S08-kampen, så er det en nedgang på 67 % blant enkeltbillettkjøperne. Jeg regner med at folk som kjøper enkeltbillett ikke reiser mer vekk på ferie enn andre folk. Jeg tviler veldig mye på at det er tre ganger så mange bortreist en 16. juli som en 2. juli. Det er jo ikke sånn at folk flest jobber i byggebransjen og sånt. Fellesferie blir mindre og mindre vanlig å ha.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Om 50% er avgårde, så kan man i teorien regne med 50% færre pkortere på 08 og i teorien også 50% færre som kjøper løssalg. Er det fortsatt like gåtefullt? Dersom 50% bortfall er normalen, så er det 17% du kan kjefte på Krøvel, ikke 67%.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on July 14, 2017, 17:40:18 PM
Om 50% er avgårde, så kan man i teorien regne med 50% færre pkortere på 08 og i teorien også 50% færre som kjøper løssalg. Er det fortsatt like gåtefullt? Dersom 50% bortfall er normalen, så er det 17% du kan kjefte på Krøvel, ikke 67%.
Legg ned hele klubben!

6347

Billettsalg til Sarpsborg-kampen (VIP og bortesupportere ikke inkl.)

2/7-9/7: 430 solgte billetter
Man 10/7: 190
Tir 11/7: 160
Ons 12/7: 170
Tor 13/7: 180
Fre 14/7: 300

Det totale billettsalget kan muligens ligge på rundt 9000.

Torvanger

Brann runder 10, kan også runde 11.

krøvel vellevold

Quote from: 6347 on July 14, 2017, 22:39:47 PM
Billettsalg til Sarpsborg-kampen (VIP og bortesupportere ikke inkl.)

2/7-9/7: 430 solgte billetter
Man 10/7: 190
Tir 11/7: 160
Ons 12/7: 170
Tor 13/7: 180
Fre 14/7: 300

Det totale billettsalget kan muligens ligge på rundt 9000.



Tror nok det stemmer ganske bra. Ca 9000.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Når kampen er igang, dritet jeg i hvor mange vi er på tribunene, for Særp er vi uansett skremmende mange!

Corran

Hvis en ser på kamptråd og billettråd denne kampen i forhold til vif kampen så kommer det i underkant av 10000 om interessen her inne gjenspeiler interessen i resten av Bergen og omegn
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Jeg merker på.meg selv at jeg ikke gløder like mye som i forkant av VIF, imorgen er det viktig at LAN gir folk en grunn til å komme på neste hjemmekamp. Han må vise at laget kan mer enn å pole opp på Barmen og barrikadere foran egen 16.

Corran

og det kommer ikke mange om alle får samme problemer som meg med å kjøp billetter på brann.no Nå er det jo Rosenberg jeg prøver å kjøpe til men regner med andre også kan få feil
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Jeg vil anså salget til å være ca 9200 nå.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

July 15, 2017, 16:00:06 PM #13880 Last Edit: July 15, 2017, 16:23:44 PM by Gulløl
Er en god mulighet for å passere 11 000 i morgen slik det nå ser ut. Passerer salget 9 500 omtrent når denne dagen er ferdig og selges det 1 500 på kampdag i tillegg så er vi der.
Snittet på en kampdag er omtrent på 1 500 men varierer en god del. På VIF kampen ble det solgt over 1 900 på kampdag.
Tror vi i morgen havner mellom 11 000 og 11 500 som er absolutt godkjent for en kamp i siste halvdelen av juli når mest folk er bortreist på ferie. Vi som hvert år i juli reiser til varmere strøk på charterturer vet at det er 2 og 3 ukers turene med avgang de to første ukene i juli som blir først utsolgt. Slik har det vært i mange mange år. Så det er definitivt riktig at det er mest folk på ferie i siste halvdelen av juli, og en god del mer en i månedsskiftet juni/juli når VIF kampen var.
En link om fellesferien 2017:
https://www.timeanddate.no/ferie/fellesferie
Og skal en sammenligne morgensdagens tilskuertall med andre kamper får en holde unna kampanjekamper som VIF kampen var og sammenligne med kamper med "vanlig salg". Da kommer morgendagens kamp slik det nå ser ut absolutt bra ut i forhold til historisk snitt på kamper siste halvdelen av juli. Havner kampen i morgen på f.eks. 11 300 kan vi sammenligne med snitt av følgende tre kamper siste halvdelen av juli som gir et snitt på 10 028.
22.07.2016 mot Aalesund: 10 348
27.07.2014 mot Viking: 8 792
15.07.2012 mot Odd: 10 945
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Før AaFK-kampen i fjor (10348 tilsk) var vi nr. 5 og AaFK nr. 14.
Før Viking-kampen i 2014 (8792 tilsk)  var vi nr. 15 og Viking nr. 7.
Før Odd-kampen i 2012 (10945 tilsk) var vi nr. 10 og Odd nr. 11.

Det skulle da virkelig bare mangle at det kommer litt mer når vi er nr. 2 og møter nr. 3. 
Legg ned hele klubben!

Corran

Krøvel må huske at når motstander laget er 08 så er det ikke mange som assosierer det med toppkamp. Selv om de fleste kan lese og vet at det er nummer 2 mot nummer 3 så fenger det ikke massene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on July 15, 2017, 17:13:53 PM
Krøvel må huske at når motstander laget er 08 så er det ikke mange som assosierer det med toppkamp. Selv om de fleste kan lese og vet at det er nummer 2 mot nummer 3 så fenger det ikke massene


Normalt har navnet på motstanderen minimalt å si for tilskuertallet. Kun RBK som skiller seg ut der. Selv VIF - som mange her mener trigger en ekstra interesse - trekker ikke flere tilskuere på Stadion enn andre.

Uansett er vi nr. 2 på tabellen. Skulle bare mangle at vi da trekker litt ekstra enn da vi var nr. 5-15 på tabellen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Solgt anslagsvis 9300-9400 ett døgn før avspark. Det er ca 400 foran MFK-kampen (10227), ca 1200 bak Viking-kampen (12613) og kanskje 500 foran FKH-kampen (11348) som åpenbart solgte veldig godt siste døgnet.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Brann la nettopp ut en sak om at 9000 er solgt, så vi ligger nok et godt stykke bak anslagene et par har kommet med her.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on July 15, 2017, 20:58:41 PM
Brann la nettopp ut en sak om at 9000 er solgt, så vi ligger nok et godt stykke bak anslagene et par har kommet med her.

Jo men det står "lørdag ettermiddag" og "drøye". Hvis vi kan regne kl 1423 som "ettermiddag", og 9200 som "drøye 9000", så er ikke tipsene så dårlige.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

10.200 er mitt tips og mellom 7 og 8000 fysisk til stede.

krøvel vellevold

Skal være solgt over 9800 nå. Salget er ca 900 bak AaFK-kampen (12000), ca 1400 bak Viking-kampen (12613), kanskje litt foran FKH-kampen (11348) og ca 500 foran MFK-kampen (10227).

Slik sett tyder det på mellom 10500 og 11500 i kveld.
Legg ned hele klubben!

dokken

Passerer vi 11.000, er jeg rimelig fornøyd med antall solgte. Ingen kampanje, og fellesferie.

Men frykter at det reelle oppmøtet blir pinlig. Svært mange av de som er rundt meg, er på ferie i dag.

I fjor på denne tiden var vi vel helt nede i 6600 reelle  mot Aafk (10.100 betalende). Tror ikke prosenten blir noe bedre i dag, men med litt flere solgte enkeltbilletter får vi tro oppmøtet er over 7000.

Ellers: nok en kampdag med kjølig og regn. Har ikke akkurat vært heldig med været denne sesongen.

Spelaren

Quote from: dokken on July 16, 2017, 13:41:43 PM
Har ikke akkurat vært heldig med været denne sesongen.


Det tok ca 15 minutter å få mer regn enn det kom i alle heimekampene i fjor - tilsammen.
Gå av.

Gulløl

July 16, 2017, 14:16:29 PM #13891 Last Edit: July 16, 2017, 14:24:53 PM by Gulløl
.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: dokken on July 16, 2017, 13:41:43 PM
Passerer vi 11.000, er jeg rimelig fornøyd med antall solgte. Ingen kampanje, og fellesferie.




Det er i hvert fall en bedre prestasjon enn 12019 mot AaFK i mai: Den gang hadde vi tre strake seire med 12-3 totalt, vi lå ett poeng bak RBK før den runden, det var fint vær, kampen gikk kl 18 og det var ikke ferie.
Nå har vi to poeng og 1-3 i målforskjell på de tre siste, lå fem poeng bak serielederen før runden - og åtte ved kampstart, været er grått, kampen går kl 20, og det er fellesferie. Eneste er at dagens kamp er et toppoppgjør.

Men 11000 er likevel ikke mer enn hva det strengt tatt bør være - også i fellesferien og kl 20 - på en kamp mellom nr. 2 og 3 på tabellen. I 2012 trakk vi 10945 mot Odd 15. juli og 12122 mot AaFK 22. juli kl 16 en søndag. Da var vi hhv nr. 10 og nr. 9 på tabellen før de aktuelle rundene. I 2014 kom det 9610 mot Godset lørdag 12. juli. Da var vi nr. 14 på tabellen før runden. I fjor var det 10482 mot VIF lørdag 9. juli da vi var nr. 7 før runden, og det var 10348 mot AaFK fredag 22. juli da vi var nr. 5 før runden.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

July 16, 2017, 14:41:17 PM #13893 Last Edit: July 16, 2017, 14:44:28 PM by krøvel vellevold
Jeg tror salget skal ha rundet 10000 nå, og da skal vi ende på rundt 11000 et sted - kanskje litt under.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

July 16, 2017, 14:51:49 PM #13894 Last Edit: July 16, 2017, 14:59:06 PM by Gulløl
Kampen mot Aalesund i 2012 var det kampanjebilletter til 100 kr til som jeg nevnte i går. Og til den kampen stilte Aalesund med ganske mange hundre bortetilskuere, året etter at de slo oss i cupfinalen. Mot Sarpsborg i kveld kommer det nok en lite antall bortetilskere i forhold til den gang. Kommer det 11000 i kveld og justerer for forskjellen for bortetilskuere for de to kampene og et sannsynlig antall kampanjebilletter som gikk mot Aalesund vil du nok se at kveldens kamp kommer bedre ut.
Ellers har jeg sterkt inntrykk av at tabellplassering historisk ikke har så mye å si for tilskuertilstrømningen til en seriekamp på Brann Stadion. Unntakene er når vi kjemper mot nedrykk eller kniver med Rosenborg om gull. Nå som vi er 8 poeng bak Rosenborg er det vel få som tenker gull, og omtrent null ekstra effekt av andreplassen der vi også har mange klubber tett opp i ryggen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Like greit, hater når eg hører jubelen av bortescoringer...
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on July 16, 2017, 14:51:49 PM
Kampen mot Aalesund i 2012 var det kampanjebilletter til 100 kr til som jeg nevnte i går. Og til den kampen stilte Aalesund med ganske mange hundre bortetilskuere, året etter at de slo oss i cupfinalen. Mot Sarpsborg i kveld kommer det nok en lite antall bortetilskere i forhold til den gang. Kommer det 11000 i kveld og justerer for forskjellen for bortetilskuere for de to kampene og et sannsynlig antall kampanjebilletter som gikk mot Aalesund vil du nok se at kveldens kamp kommer bedre ut.
Ellers har jeg sterkt inntrykk av at tabellplassering ikke har så mye å si til en seriekamp på Brann Stadion. Unntakene er når vi kjemper mot nedrykk eller kniver med Rosenborg om gull. Nå som vi er 8 poeng bak Rosenbirg er det vel få som tenker gull.


Tja. Et Brann-lag som bare taper og taper og nesten ikke scorer, er selvsagt mindre attraktivt enn et lag som vinner, kjemper helt i toppen og scorer masse mål (vi gjorde i hvert fall det inntil nylig). At vi trekker flere tilskuere enn på samme tid i sesongen som da vi lå på nedrykksplass i 2014, burde være en selvfølge. Men de siste par årene har det riktignok ikke vært sånn. Hverken kraftig forbedring av resultater eller kraftig forbedring av antall scoringer, har hjulpet noe særlig.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on July 16, 2017, 14:54:22 PM
Like greit, hater når eg hører jubelen av bortescoringer...


Enig. Flere bortesupportere hjelper på billettinntektene og de hjelper på tilskuertallet, men det første er uansett marginalt og det siste er jo ikke vår egen fortjeneste. Og bortefansens synging er uansett ulyd. Liker meg best når vi slipper å høre dem.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Jeg syns det har vært fryktelig stille fra Brann vs denne kampen og avisene skriver bare om oppgjørene mot Everton, som etter alle solemerker blir en realitet. Elendig av både mediene og Brann. Jeg har gjort mitt vs min FB-gruppe, håper andre her har gjort det samme.

Spelaren

BT har en sak der Nilsen ønsker eit offensivt Brann, langt nede på siden.
Gå av.

Go Up