• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Alonso Solis

Dere er helt på jordet og snakker om ting dere ikke har peiling på.

Det står jo svart på kvitt i BT at Schutz har det overordnede ansvaret for billettsalget nå. Thorbjørnsen henviser selvfølgelig BT til henne, slik han sannsynligvis har blitt instruert til å gjøre. Skjønner ikke hvorfor dere skyter ham når det åpenbart er feil mann å rette skytset mot. At han ikke er like PR-kåt som Algerøy var ser jeg forøvrig på som et pluss. Det er heller ikke gitt at Thorbjørnsen har de samme ansvarsområdene som Algerøy hadde, noe som forsåvidt blir bekreftet i artikkelen.

Spelaren

Quote from: Nixon on April 27, 2017, 15:20:05 PM
Quote from: Spelaren on April 27, 2017, 13:19:44 PMSer fortsatt ikkje problemet når den som faktisk har ansvaret for å uttale seg uttaler seg.


Problemet er at hun gjør en like dårlig jobb som Thorbjørnsen.


Men det er eg ikkje nødvendigvis uenig i. Me må skyte rett pianist her.
Gå av.

Billy Elliott

Quote from: Alonso Solis on April 27, 2017, 19:45:08 PM
Dere er helt på jordet og snakker om ting dere ikke har peiling på.

Det står jo svart på kvitt i BT at Schutz har det overordnede ansvaret for billettsalget nå. Thorbjørnsen henviser selvfølgelig BT til henne, slik han sannsynligvis har blitt instruert til å gjøre. Skjønner ikke hvorfor dere skyter ham når det åpenbart er feil mann å rette skytset mot. At han ikke er like PR-kåt som Algerøy var ser jeg forøvrig på som et pluss. Det er heller ikke gitt at Thorbjørnsen har de samme ansvarsområdene som Algerøy hadde, noe som forsåvidt blir bekreftet i artikkelen.


For det første, BT skriver ikke at han henviste til Schutz. De skriver at han ble bedt om å uttale seg, men valgte å avslå.

For det andre, Thorbjørnsen er ifølge Branns egne nettsider salgssjef for privatmarkedet. Det skulle en tro innebar i alle fall et visst ansvar for at Sportsklubben selger noen billetter. Da kan man i det minste bjuda på en kommentar eller to når BT ringer? Vi er jo tross alt Norges mest åpne klubb, var det ikke slik det skulle være?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Alonso Solis on April 27, 2017, 19:45:08 PM
Dere er helt på jordet og snakker om ting dere ikke har peiling på.

Det står jo svart på kvitt i BT at Schutz har det overordnede ansvaret for billettsalget nå. Thorbjørnsen henviser selvfølgelig BT til henne, slik han sannsynligvis har blitt instruert til å gjøre. Skjønner ikke hvorfor dere skyter ham når det åpenbart er feil mann å rette skytset mot. At han ikke er like PR-kåt som Algerøy var ser jeg forøvrig på som et pluss. Det er heller ikke gitt at Thorbjørnsen har de samme ansvarsområdene som Algerøy hadde, noe som forsåvidt blir bekreftet i artikkelen.


Schutz er sjefen til Thorbjørnsen og har selvsagt det overordnede ansvaret. Men at salgssjefen for billettsalget har vært helt fraværende i mediebilde siden han overtok i fjor høst er absolutt noe å skyte på. Selvsagt er det det. Og mener du seriøst at du foretrekker helt totalt fraværende fremfor PR-kåt? Husk på at kåtheten her har en hensikt; å selge flere billetter.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Billy Elliott on April 27, 2017, 20:33:22 PM
For det første, BT skriver ikke at han henviste til Schutz. De skriver at han ble bedt om å uttale seg, men valgte å avslå.


Hvor?? Har selv abonnement og leser dette:

"I fjor sluttet mangeårig billettansvarlig, Dag Frode Algerøy, og ble erstattet av Mats Thorbjørnsen. Han henviser til Schutz som nå har det overordnede ansvaret for billettsalget."

Så på direkte spørsmål har han henvist til rette vedkommende, slik artikkelen kan forstås. Og det er Camilla som tydeligvis er definert som kontaktperson, så kan man diskutere om det er en nødvendig rollefordeling og eller om hennes involvement er for dårlig. Algerøy var det i det minste noe skriverier om.
Gå av.

krøvel vellevold

Etter mine beregninger skal vi ha solgt ca 10000 nå. Dette er klart bedre enn sist.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

April 28, 2017, 00:11:32 AM #13256 Last Edit: April 28, 2017, 00:13:18 AM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on April 27, 2017, 23:01:31 PM
Etter mine beregninger skal vi ha solgt ca 10000 nå. Dette er klart bedre enn sist.


Da bør det være en liten mulighet til å passere 12000, med god markedsføring gjennom fredagen og lørdagen. Men det mest sannsynlige tror jeg er at billettsalget havner i intervalet 11500 - 12000 som mange kamper havnet mellom i fjor.

Tilskuertallet i fjor mot Viking var 11674. Til den kampen delte BT ut 600 gratisbilletter og Brann var et poeng bak sølvet. Under den kampen var det 12-13 grader og oppholdsvær viser yr sine data. Salget passerte 10000 ca.48 timer før kampstart, altså torsdagen  ca. kl. 18.

Altså til lørdagens kamp er vi omtrent i samme salgsrute som fjorårets Viking kamp, begge lørdagskamper kl.18. Været blir 11-12 grader og oppholdsvær lørdags kveld, altså ganske likt vær som i fjor. Siden det denne gangen er langhelg noe det ikke var i fjor og heller ikke 600 gratisbilletter bør det absolutt være bra om vi klarer fjorårets tilskuertall. Men selv om det havner rundt det tilskuertallet tror jeg det blir litt mer glisent på tribunen i år siden det er langhelg og flere av partoutkortinnehaverne nok vil reise bort på hytteturer og langweekender i inn- og utland.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Alonso Solis

Quote from: Spelaren on April 27, 2017, 22:47:14 PM
Quote from: Billy Elliott on April 27, 2017, 20:33:22 PM
For det første, BT skriver ikke at han henviste til Schutz. De skriver at han ble bedt om å uttale seg, men valgte å avslå.


Hvor?? Har selv abonnement og leser dette:

"I fjor sluttet mangeårig billettansvarlig, Dag Frode Algerøy, og ble erstattet av Mats Thorbjørnsen. Han henviser til Schutz som nå har det overordnede ansvaret for billettsalget."

Så på direkte spørsmål har han henvist til rette vedkommende, slik artikkelen kan forstås. Og det er Camilla som tydeligvis er definert som kontaktperson, så kan man diskutere om det er en nødvendig rollefordeling og eller om hennes involvement er for dårlig. Algerøy var det i det minste noe skriverier om.


Nettopp. Da blir det jo helt bak mål å bruke dette som et argument for at Thorbjørnsen gjør en dårlig jobb fordi han henviser spørsmål om billettsalg til den ansvarlige.

Og tvert i mot kan det virke som han gjør en OK jobb: tilskuertallet i forrige kamp bedre enn budsjetert. Lørdagens kamp ligger veldig godt an på billettsalgsfronten. Det ble solgt lang fler patoutkort foran årets sesong enn fjoråret, og salgsmålet der ble nådd. Brann spilte en glorifisert treningskamp der de trakk over 10 000 tilskuere. Selv om han ikke stikker hodet frem i media på samme måte som Algerøy så kan han gjøre en god jobb likevel.

Nixon

Quote from: Alonso Solis on April 28, 2017, 02:53:22 AMSelv om han ikke stikker hodet frem i media på samme måte som Algerøy så kan han gjøre en god jobb likevel.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 28, 2017, 00:11:32 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 27, 2017, 23:01:31 PM
Etter mine beregninger skal vi ha solgt ca 10000 nå. Dette er klart bedre enn sist.


Da bør det være en liten mulighet til å passere 12000, med god markedsføring gjennom fredagen og lørdagen. Men det mest sannsynlige tror jeg er at billettsalget havner i intervalet 11500 - 12000 som mange kamper havnet mellom i fjor.

Tilskuertallet i fjor mot Viking var 11674. Til den kampen delte BT ut 600 gratisbilletter og Brann var et poeng bak sølvet. Under den kampen var det 12-13 grader og oppholdsvær viser yr sine data. Salget passerte 10000 ca.48 timer før kampstart, altså torsdagen  ca. kl. 18.

Altså til lørdagens kamp er vi omtrent i samme salgsrute som fjorårets Viking kamp, begge lørdagskamper kl.18. Været blir 11-12 grader og oppholdsvær lørdags kveld, altså ganske likt vær som i fjor. Siden det denne gangen er langhelg noe det ikke var i fjor og heller ikke 600 gratisbilletter bør det absolutt være bra om vi klarer fjorårets tilskuertall. Men selv om det havner rundt det tilskuertallet tror jeg det blir litt mer glisent på tribunen i år siden det er langhelg og flere av partoutkortinnehaverne nok vil reise bort på hytteturer og langweekender i inn- og utland.


Det kan jo tenkes at de 600 gratisbillettene var inkludert i forhåndssalget til kampen i fjor, og at det derfor var kunstig høyt. Jeg tror det kommer over 12000 nå. Salget ligger godt foran salget til Godset-kampen og et par referansepunkter jeg har fra kamper på 11000-tallet i fjor.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: Nixon on April 28, 2017, 07:28:45 AM
Quote from: Alonso Solis on April 28, 2017, 02:53:22 AMSelv om han ikke stikker hodet frem i media på samme måte som Algerøy så kan han gjøre en god jobb likevel.


Hva om det er Camilla sin oppgave å være ansiktet? Eg synes dette ble en rar debatt, og preges av at det virker som om folk bruker Algerøy som mal på hvordan en billettsjef skal være. Dersom Branns ledelse har bestemt at Camilla skal ta disse tingene mot media og omverden så er det vel helt greit at han henviser til henne slik BT skrev. Eg finner ingen spor etter at han skal ha nektet å uttale seg og skyvd det ansvaret over på henne, noe som ville ha virket som en liten tjenesteforsømmelse. Hva me er fornøyd med er for øvrig en annen sak, der burde nok Camilla ha vært mer synlig.
Gå av.

Corran

E vel ett fett kem som gjør/ikke gjør ka. Poenget er at Brann må gjøre en bedre jobb med å få folk på staddaen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ordstyrar

Quote from: Nixon on April 28, 2017, 07:28:45 AM
Quote from: Alonso Solis on April 28, 2017, 02:53:22 AMSelv om han ikke stikker hodet frem i media på samme måte som Algerøy så kan han gjøre en god jobb likevel.


Eh... Det er Camilla Schutz som har det overordnete ansvaret. Hun "setter ansikt på billettsalget" og "får gratis redaksjonell omtale". Dette er sagt så mange ganger at det burde være "elementært" og derfor "litt merkelig" at du ikke har fått det med deg...

Buljongmannen

Takk, krøvel. Beroligende å vite at det kanskje kommer over 12000. La oss håpe på en jevn stigning i løpet av sesongen. Jeg merker i hvert fall at Brannrusen er stigende blant folk.

dokken

April 28, 2017, 16:42:53 PM #13264 Last Edit: April 28, 2017, 16:45:50 PM by dokken
Noe jeg ikke har sett før hos oss, har nå kommet på Branns billettkart: man kan holde pekeren over feltet, så står det hvor mange ledige det er,

Helt genialt. Virker på alle felt, også Store stå og free seating-feltene. Dette gjør det uendelig mye lettere for oss billettellere.

En kjapp gjennomgang viser at det nå, ett døgn før kampen, er nøyaktig 6660 tilgjengelige billetter til Viking-kampen.

Det er feks 583 ledige på Store Stå - noe som betyr at det er solgt 417 der.

På de øvrige feltene på Frydenbø, er det 1428 ledige seter. Dermed er det solgt ca 2000 der.

På free seating-feltene er det henholdsvis 165 (A) og 185 (P) tilgjengelige. På hele BOB-tribunen er det 1491 tilgjengelige - det betyr vel at det er solgt ca 2400 der.

På bortefeltet er det 736 ledige - men der får vi regne med at mange kjøper i døren.

På det hemmelige T-feltet, med de aller laveste prisene, er det 458 ledige. Det betyr vel at 42 har oppdaget den hemmeligheten.

Det eneste vi ikke vet nå, er hvor mange losjeplasser og restaurantplasser som er solgt. De okkuperer jo VIP'en og de fem øverste radene på SpV. Derfor kan vi ikke utifra dette gi noe totaltall, men interessant likevel.

krøvel vellevold

Mine beregninger sier bortimot 10500 nå. Da tar jeg et nøkternt anslag på at 700 av 1049 plasser på de fem "øverste" SpV-radene er solgt, og at 500 av 742(?) VIP-plasser er solgt.
Legg ned hele klubben!

Oppreist

Brann er hjelpeløs på markedsarbeidet.En ildsjel i Statoil på Sandsli tok kontakt med Brann og ordnet rabattordning for Statoil ansatte. Med litt intern promotering solgte han over 500 billetter i snitt Per kamp i Obos i 2015. Det sier litt om potensialet. Statoil i Bergen har litt under 3000 ansatte.
Stein på stein blir Steinar.

Corran

I diskusjonen om hvordan få flere på kamp så kan vi jo gjøre som eg hørte hin dagen at de gjør i USA (noen steder i alle fall).
Om ikke kampen har solgt nok billetter så blir den blokkert på tv i det området hvor kampen går. Det vil si at om Brann setter seg som mål om 15000 tilskuere mot Viking og det i dagene før ikke er solgt så mye så blir sending av kampen på tv blokkert i Bergensområdet. Bor en utenbys kan en se kampen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

April 28, 2017, 18:55:18 PM #13268 Last Edit: April 28, 2017, 18:59:04 PM by Torvanger
Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2017, 16:46:04 PM
Mine beregninger sier bortimot 10500 nå. Da tar jeg et nøkternt anslag på at 700 av 1049 plasser på de fem "øverste" SpV-radene er solgt, og at 500 av 742(?) VIP-plasser er solgt.


Kan det tenkes at det kan bli solgt 1000-2000 til på kampdag? Skal vi tippe 12.000?e

Jeg må nesten humre når jeg ser for meg følgende samtale:

-Dere er vel ikke helt fornøyd med tilskuertallene, nå som Brann gjør det bedre enn på lenge?

Nei, og en av hovedårsakene til tilskuernedgangen er at Mats Torbjørnsen ikke er like frempå som Daffy og at han nekter å snakke med media.

Alonso Solis

Quote from: Nixon on April 28, 2017, 07:28:45 AM


Men det er jo ikke en del av jobben hans. Det er Camilla Schutz sin jobb. Om du leser nevnte artikkel vil du få med deg dette.

Thorbjørnsen tok over etter Daffy, men det er ikke gitt at de har nøyaktig de samme oppgavene. Som jeg skrev lengre oppe har Thorbjørnsen levert over administrasjonens forventede budsjett. Da blir kritikken malplassert og urimelig all den tid han blir kritisert for ting som ikke ligger under hans arbeidsoppgaver.

Torvanger

Sol og 12 grader imorgen, det kan komme langt flere enn antatt. Jeg tipper 13.500.

krøvel vellevold

Begynner å nærme seg 11000 nå. Er solgt ca 100 bare på en time halvannen.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2017, 22:38:39 PM
Begynner å nærme seg 11000 nå. Er solgt ca 100 bare på en time halvannen.


På det meste, på kampdager med fint vær, har det skjedd at Brann har solgt unna 2-3000 på selve kampdagen. 2-2500 ekstra før kamp, kan det oppnås? Jeg er brennsikker på at flere tilskuere med Vikingsympatier vil løse kampbillett idag, enten til bortetribunen, eller en eller annen seksjon. Så har man dem med generell fotballinteresse, som får det for seg at de vil se Vestlandsderbyet og ikke minst den store andelen som siter på gjerdet, der værfaktoren kan være avgjørende for om de går eller ei. 12.000 er jeg brennsikker på at vi runder.

Lasaron

Den kampen jeg har vært på med flest mennesker var vel Brann-Viking 1. mai i 1996 tror jeg det var. Det var uventet, det var fint vær, helt enormt mange bestemte seg for at "tja, vi skulle ikke dratt på Stadion i dag da? Jo, vi tar og gjør det." Vekslepengene gikk tom, køene stod lange når det stygt nærmet seg kampstart, og til slutt slapp de bare alle inn. Sjelden har vel Terje Bø flere ganger bedt oss om å trekke mer mot midten på Storestå. Det var helt sykt trangt, nesten på grensen mellom gøy og ubehagelig. Man vet ikke hvor mange som var der, bare at det var utsolgt + noen tusen. Kampen var kjedelig og endte 1-1.


Tren på langskudd

dokken

April 29, 2017, 09:58:29 AM #13274 Last Edit: April 29, 2017, 10:01:38 AM by dokken
Torvanger: Tror du må noen år tilbake for å finne så mange solgte billetter på kampdag. Brann har jo også aktivt motarbeidet dette, ved å gjøre det dyrere å kjøpe billett kampdag.

2. påskedag var det jo mange som kom hjem samme dag, likevel solgte vi vel bare ca 1000 på kampdag.

Og tiden da vær, vind og hva som sto i lokalavisene samme dag kunne bety mange tusen ekstra tilskuere, som Viking-kampen i 96, er definitivt over.

Et morsomt poeng med den Viking-kampen, med 23.000 tilskuere, er at det i neste hjemmekamp kom under 10.000...

Vi tapte nemlig 0-10 for RBK i bortekampen som var mellom dem. Sjelden har en ballong blitt grundigere punktert.

krøvel vellevold

Etter mine beregninger skal vi være passert 11000 med god margin nå.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Da er i hvert fall ikke mine beregninger helt på jordet.

12:30 anslo jeg salget til å være ca 11370
13:10 anslo jeg salget til å være ca 11451

Brann skriver at det kl 13:00 var solgt 11400.

Grunnen til usikkerheten i mine bergeninger, er hvor mange som er solgt på "øvre" SpV og til VIP-boksene under taket. Totalt utgjør dette ca 1800 plasser. Jeg har tatt utgangspunkt i et anslag om at 1200 av disse er solgt, og det kan se ut til å stemme noenlunde. Kanskje er det 30 for høyt.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Det skal være oppunder 11600 nå. Vi klarer i hvert fall over 12000. Men hvor langt opp på 12-tallet? Kanskje til og med 13000?

På bortefeltet er det kun solgt 147. Det må sies å være svakt på en lørdagskamp, som vel må regnes for å være det beste tidspunktet for bortesupportere.
Legg ned hele klubben!

Corran

Lurer på om billettansvarlige har lest her inne. Synes det kommer mange flere meldinger fra Brann på facebook enn vanlig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Skal være helt oppunder 12000 nå.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Mitt råtips blir 12800 i dag.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

12.600 og noe. Progresjon. Tar vi poeng eller vinner på Lerkendal, kan det bli årsbeste mot Molde 13.5, før det obligatoriske fulle huset 17.5.

krøvel vellevold

April 29, 2017, 23:52:16 PM #13282 Last Edit: April 30, 2017, 07:54:17 AM by krøvel vellevold
Quote from: Torvanger on April 29, 2017, 20:07:13 PM
12.600 og noe. Progresjon. Tar vi poeng eller vinner på Lerkendal, kan det bli årsbeste mot Molde 13.5, før det obligatoriske fulle huset 17.5.
Legg ned hele klubben!

dokken

Må si meg enig med Krøvel her. 12.600 var bra i kveld. Dessverre viste Brann seg fra en ganske middelmådig side. Dette var årsverste, etter min mening.

Det blir neppe så mange neste kamp, med mindre vi rundspiller RBK

Kai-Olai

Quote from: Torvanger on April 29, 2017, 20:07:13 PM
12.600 og noe. Progresjon. Tar vi poeng eller vinner på Lerkendal, kan det bli årsbeste mot Molde 13.5, før det obligatoriske fulle huset 17.5.

Tror ikke det blir utsolgt 17.5. Dagen før derimot er jeg mer optimistisk. :)

krakra

12600 var bra og det kan ikke ha vært langt unna det reelle oppmøtet heller for det virket gsnske fult. Noen huller på BOB og SpV dog.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on April 30, 2017, 14:43:23 PM
12600 var bra og det kan ikke ha vært langt unna det reelle oppmøtet heller for det virket gsnske fult. Noen huller på BOB og SpV dog.


Ja jeg tror det lett kan ha vært 3000 på alle fire sider. Så et reelt fremmøte på 11-12000 kan det ha vært. Og det må jeg si var overraskende på en lørdag midt i en langhelg. Hadde kampen i går vært på en normal søndag kl 18, hadde det sikkert kommet 14000. Og da begynner man å snakke.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Jeg tipper det reelle oppmøtet var over 12000.

Gulløl

May 04, 2017, 12:04:11 PM #13288 Last Edit: May 04, 2017, 12:06:09 PM by Gulløl
Sandefjord kampen 16 mai kampen ser ut til å solgt rundt 12000 billetter, 12 dager før kampstart. Brann må klare i underkant av 600 solgte billetter i snitt pr.dag de resterende salgsdagene for å selge Stadion helt ut. Brann må ikke ta lett på å selge ut Stadion dagen før dagen, de siste par tusen billettene på de dårligste plassene pleier å være litt tungsolgte så her må en stå på.

Molde kampen 13 mai ser ut til å solgt rundt 8500 billetter billetter, 9 dager før kampstart.

Brann kunne gjerne begynt å hausse opp kampene allerede nå markedsføringsmessig, som "en pakke" over fire dager. Begynner folk å føle det haster med å få gode plasser til 16 mai velger en del kanskje også å kjøpe til 13 mai når de likevel er inne i billettsystemet.

Brann burde satt som mål å klare 13000 på Moldekampen og utsolgt 17686 på Sandefjord kampen, selv med et forventet tap på Lerkendal på søndag. Klarer Brann uavgjort eller seier på Lerkendal kan det bli litt Brann feber i byen og målet til Molde kampen kan oppjusteres til 14000. Viktig å ha noe å strekke seg mot, og gi full gass i å markedsføre billettene inn mot kampene i god tid. Synes Brann foran Viking kampen gjorde en av de beste markedsføringsjobbene foran en kamp på lang tid, fortsett med det og potensialet for ytterligere forbedringer er absolutt også tilstede.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Jeg kommer frem til ca 8100 solgte på MFK-kampen og ca 11200 til 16/5. Sistnevnte kan være litt høyere, fordi det sikkert selges flere billetter på "øvre nedre" SPV og på vip'en, enn normalt. Og disse plassene er nok grunnen til at jeg kommer frem til lavere tall enn deg. For selv om de øverste radene på SPV ser ut til å være utsolgt, så tror jeg ikke de er det. De selges bare ikke åpent. Heller ikke på VIP'en (de oppunder taket) tror jeg det er utsolgt. Derfor må man trekke fra en del hundre flere enn det som kommer frem om man summerer alle "antall ledige" på hvert felt. Men til 16/5 kan det altså være at dette ekstra antallet er mindre enn ellers.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on May 04, 2017, 12:04:11 PM
Brann burde satt som mål å klare 13000 på Moldekampen og utsolgt 17686 på Sandefjord kampen, selv med et forventet tap på Lerkendal på søndag. Klarer Brann uavgjort eller seier på Lerkendal kan det bli litt Brann feber i byen og målet til Molde kampen kan oppjusteres til 14000. Viktig å ha noe å strekke seg mot, og gi full gass i å markedsføre billettene inn mot kampene i god tid. Synes Brann foran Viking kampen gjorde en av de beste markedsføringsjobbene foran en kamp på lang tid, fortsett med det og potensialet for ytterligere forbedringer er absolutt også tilstede.


Her tror jeg du drømmer. 13-14.000 tilskuere på en lørdag kl. 20? Nei, den må du lenger ut på landet med. Særlig rett etter en paddeflat forestilling mot Viking, og det som etter all sannsynlighet blir et braktap i Trondheim.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on May 04, 2017, 13:05:15 PM
Her tror jeg du drømmer. 13-14.000 tilskuere på en lørdag kl. 20? Nei, den må du lenger ut på landet med. Særlig rett etter en paddeflat forestilling mot Viking, og det som etter all sannsynlighet blir et braktap i Trondheim.

Som sagt noe å strekke seg mot, markedsføringsmessig bør Brann anstrenge seg et par tusen høyere en det en ser i utgangspunktet er realistisk, da gir en jernet mer i salgsarbeidet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Skuffende kamp mot Viking, avspark lørdag kl 2000, kun tre dager før 16/5 (de som bare går av og til - og pleier å spre seg ut over sesongens 15 hjemmekamper, går gjerne ikke to ganger på tre dager - og siden de skal på 16/5, så velger de bort 13/5), og sikkert ingen grunn til fornyet optimisme etter Lerkendal.... det lukter ikke akkurat folksomt denne kvelden. Kommer det over 11000 på MFK-kampen, må det være bra sammenlignet med hvordan tilskuertallene har vært etter opprykket. Selv ikke poeng i Trondheim, tror jeg vil skape noe "feber". For da har vi sikkert spilt så kynisk at hjemmesitterne fortsatt kan si at vi er drita kjedelig å se på, og at de er skuffet over at vi ikke forsøkte å vinne på Lerkendal.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

May 05, 2017, 08:32:36 AM #13293 Last Edit: May 05, 2017, 08:37:23 AM by Torvanger
Jeg er ganske så sikker på tilskuerantallet ender på rundt det samme som mot Viking.

Tenkt tanke: Bør Brann promotere 13/5 vs russen? I og med at det er mange russ, som pga tradisjonen, kunne tenke seg å gå på matchen, men som ikke får billett.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on May 05, 2017, 08:32:36 AM
Jeg er ganske så sikker på tilskuerantallet ender på rundt det samme som mot Viking.

Tenkt tanke: Bør Brann promotere 13/5 vs russen? I og med at det er mange russ, som pga tradisjonen, kunne tenke seg å gå på matchen, men som ikke får billett.


Vel, jeg tror alle russ som er forutseende nok til å kjøpe 16/5-billett før ca 15/5, vil få billett. Og er de ikke forutseende nok til det, så hjelper det lite at MFK-kampen allerede er spilt på det tidspunkt...
Legg ned hele klubben!

dokken

May 05, 2017, 10:12:46 AM #13295 Last Edit: May 05, 2017, 10:17:15 AM by dokken
Russ? Det da tiår siden det har vært russ på Stadion, verken på 16. mai eller andre kamper. Russen betyr ingenting for oppmøtet lenger.

16. mai fylles av vanlige folk, stort sett folk i 30-årene og oppover, som har fått det inn som tradisjon å gå på stadion og ta seg en øl med kompiser dagen før dagen. Mange av de aner ikke at det er en kamp tre dager før, og kunne nok aldri tenkt seg å gå på den uansett. Vil tro at svært få av de "ekstra" tilskuerne bryr seg om hvem vi spiller mot. Det er datoen som teller.

Jeg har ingenting imot at Brann fyller et sosialt behov på denne måten - det er jo det samme man ser i hele Europa. Stadionbesøk er en måte å treffe kjente, ta seg øl i forkant og oppleve noe "live", ikke bare på tv.

Det er bare synd at det kun er 16. mai og mot RBK dette vekkes til live.

dokken

May 05, 2017, 10:45:34 AM #13296 Last Edit: May 05, 2017, 10:47:13 AM by dokken
Forresten - til alle som teller solgte billetter: Det er nok i realiteten et par hundre færre solgte. Brann holder jo av noen av de beste plassene til partoutkort fortsatt. Dersom de ikke blir solgt som kort før torsdag, havner de vel tilbake i billettsystemet som enkeltseter:

http://www.brann.no/nyheter/siste-sjanse-for-de-beste-plassene

Undrer meg litt over at Brann fortsatt legger så stor vekt på å selge partoutkort. Skjønner jo at de gjerne vil selge til alle kampene, men nå har vi jo spilt tre av 15 hjemmekamper allerede. Får de som kjøper partoutkort nå, en tilsvarende rabatt på prisen? Hvis ikke, vil det jo være samme pris å kjøpe enkeltbilletter ut sesongen.

Sist de oppdaterte, var vi på 6850 partoutkort, som er mer enn 400 flere enn i fjor. Ender vel 6900 og noe. Det er bra det. Neste oppgave blir å få de med partoutkort, til faktisk å møte på de aller fleste kampene. I første kamp mot Godset var det trolig bare ca 4000 av dem som møtte. Bedre på de to neste hjemmekampene.

Gulløl

Når en kjøper partoutkort i mai får en fratrekk/rabatt på de kampene som er spilt. Var ihvertfall sånn på et partoutkort jeg kjøpte i mai for noen år siden.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: dokken on May 05, 2017, 10:12:46 AM16. mai fylles av vanlige folk, stort sett folk i 30-årene og oppover, som har fått det inn som tradisjon å gå på stadion og ta seg en øl med kompiser dagen før dagen. Mange av de aner ikke at det er en kamp tre dager før, og kunne nok aldri tenkt seg å gå på den uansett.


Det er nok en god del av de som går 16.mai, som går på Stadion av og til. Bare det at alle som går f.eks. fra 1 til 10 ganger i året, skal på 16. mai. Mens deres øvrige stadionbesøk fordeler seg ut over sesongen. Det er neppe slik at det er 9-11000 som går på alle kampene, mens det er 6-8000 som kun går 16. mai. Mer sannsynlig er det at det kanskje er 5-6000 som går på alle kampene, og så er det kanskje 7-8000 som går av og til, og så er det gjerne et par tusen som går kun 16/5. Men de som går på Stadion av og til, går neppe to ganger på tre dager. Og siden de skal 16/5, så dropper de gjerne 13/5.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Det hadde vært interessant å få tak i statistikk over hvor mange i Bergensregionen som går på 1-15 seriekamper i året, fordelt på eksempelvis:

"Kun 16.mai-kampen"
"2-3 kamper"
"4-8"
osv...

Så kunne Brann ha spisset innsatsen inn på å få vippet folk opp frå kategori 1 til 2 og tilsvarende.
Gå av.

Go Up