• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Danny

September 07, 2017, 18:08:34 PM #7200 Last Edit: September 07, 2017, 18:28:06 PM by Danny
mindre gjeldsreduksjon sammen med en god langside være bra?


Superjack

Quote from: Danny on September 07, 2017, 18:08:34 PMmindre gjeldsreduksjon sammen med en god langside være bra?


Det er vel ikke slik at gjelden blir slettet av denne tribunen?
Jeg har oppfattet det slik at med leilighetene så blir den nye tribunen bygget uten gjeld, og at det er mulig at det er såpass god butikk at deler av den gamle gjelden kan slettes?

Dvs, jo mer butikk Brann kan skaffe, jo mer gjeld slettes, men for all del, ikke all.
Jeg lever forresten godt med en dritastygg leilighetsvegg om det gir SKBrann bedre forhold økonomsisk til å ta tak og gå etter RBK.
Bare passe på å få seg plasser på den siden så slipper man se det også.


Brannsupporter.

Danny

September 07, 2017, 22:07:52 PM #7203 Last Edit: September 07, 2017, 22:27:11 PM by Danny
Ok, ja da er det vel ikke lett å bare droppe noen leiligheter nei, om dette knapt går i pluss. Håper dog de har en eller to alternativ med færre leiligheter i bakhånd, i tillfelle midler/gaver dukker opp. Krysser fingrene for det nå, for ideen med å finansiere tribune med leiligheter er i utgangspunktet veldig god. Blir bare litt for mange av de akkurat nå.

SKBCPH

Jeg resignerer og befatter meg med at dette prosjektet faktisk blir gjennomført. Men, jeg forventer at klubben utforsker alle muligheter for å gjøre tribunen så estetisk spiselig som mulig, og at de gjør det oppriktig.

Enn så lenge har jeg ikke troen på at de gjør det, all den tid det står i planforslaget at de ønsker et 100x30 meter stort reklamebanner(!) forann boligblokken på kampdag...
- Vi har den treneren vi har.

krøvel vellevold

Quote from: glennbergen on September 08, 2017, 08:07:38 AM
Jeg resignerer og befatter meg med at dette prosjektet faktisk blir gjennomført. Men, jeg forventer at klubben utforsker alle muligheter for å gjøre tribunen så estetisk spiselig som mulig, og at de gjør det oppriktig.

Enn så lenge har jeg ikke troen på at de gjør det, all den tid det står i planforslaget at de ønsker et 100x30 meter stort reklamebanner(!) forann boligblokken på kampdag...

100 x 30 blir det vel ikke.... Tre etasjer skulle bli 8-9 meter.
Legg ned hele klubben!

SKBCPH

Quote from: krøvel vellevold on September 08, 2017, 09:34:10 AM
Quote from: glennbergen on September 08, 2017, 08:07:38 AM
Jeg resignerer og befatter meg med at dette prosjektet faktisk blir gjennomført. Men, jeg forventer at klubben utforsker alle muligheter for å gjøre tribunen så estetisk spiselig som mulig, og at de gjør det oppriktig.

Enn så lenge har jeg ikke troen på at de gjør det, all den tid det står i planforslaget at de ønsker et 100x30 meter stort reklamebanner(!) forann boligblokken på kampdag...

100 x 30 blir det vel ikke.... Tre etasjer skulle bli 8-9 meter.

Har forstått det sånn at det skal gå skrått ut fra under første etasje opp mot taket, så blir hvertfall mer enn 10 meter... 8 meter eller 30 meter høyde med "REMA 1000 -BARE LAVE PRISER" blir uansett grisestygt :-P
- Vi har den treneren vi har.

Superjack

Quote from: glennbergen on September 08, 2017, 10:08:28 AM
Quote from: krøvel vellevold on September 08, 2017, 09:34:10 AM
Quote from: glennbergen on September 08, 2017, 08:07:38 AM
Jeg resignerer og befatter meg med at dette prosjektet faktisk blir gjennomført. Men, jeg forventer at klubben utforsker alle muligheter for å gjøre tribunen så estetisk spiselig som mulig, og at de gjør det oppriktig.

Enn så lenge har jeg ikke troen på at de gjør det, all den tid det står i planforslaget at de ønsker et 100x30 meter stort reklamebanner(!) forann boligblokken på kampdag...

100 x 30 blir det vel ikke.... Tre etasjer skulle bli 8-9 meter.

Har forstått det sånn at det skal gå skrått ut fra under første etasje opp mot taket, så blir hvertfall mer enn 10 meter... 8 meter eller 30 meter høyde med "REMA 1000 -BARE LAVE PRISER" blir uansett grisestygt :-P


Hva med få ny banner hver hjemmekamp. Lage ny gedigen TIFO til hver kamp?
Brannsupporter.

1908

Det beste hadde vært en rød banner med Brann logoen i midten.....

Spelaren

https://hnytt.no/2017/09/08/se-fotballkamp-egen-stue/

Haugesund slår til med fem etasjer - riktignok i ene enden. Ser selvsagt heslig ut.
Gå av.

Billy Elliott

September 14, 2017, 09:30:40 AM #7210 Last Edit: September 14, 2017, 09:33:29 AM by Billy Elliott
Kom det frem noe nytt på medlemsmøtet i går?

EDIT: Fant det selv på klubbens nettsider (http://www.brann.no/nyheter/slik-var-kveldens-medlemsmote-pa-stadion).

Klipp:
Et 20-talls medlemmer var til stede på møtet. I starten ble det gitt en status for den mulige utbyggingen av Fjordkraft-tribunen. Styremedlem Birger Grevstad redegjorde.

- Reguleringsplanen ligger ute til høring. Det er kommet noen få innsigelser fra naboer, men byggehøyden blir ikke høyere enn allerede vedtatt. Forskjellen fra dagens reguleringsplan er at det skal bygges studenthybler nå.

- Vi jobber under hardt tidspress. Vi håper saken kommer opp i Bystyret 19. desember. Da kan vi få en reguleringsplan klar i midten av februar 2018 og begynne byggingen, fortalte Grevstad.

Den nye tribunen skal inneholde studenthybler. På tribunesiden vil det trolig få like mange publikumsplasser som i dag. Det vil også bli nye garderober for utviklingsavdelingen og lokaler som både erstatter Brann Corner og tifo-rommet til supporterne.

Før arbeidet starter vil det bli holdt et ekstraordinært årsmøte for å få medlemmenes tilslutning til byggeprosjektet.

Daglig leder Vibeke Johannesen supplerte Grevstad:

- 2018 er rett rundt hjørnet. Hvis det skjer noe uforusett blir det knapt med tid til å bygge neste år, men om det blir forsinkelser vil vi jobbe videre med prosjektet. Vi vet at vi uansett må gå igjennom en sesong uten tribune på Fjordkraft-siden for å kunne realisere dette, påpekte hun.

Foreløpig er det for tidlig å vise endelige tegninger eller si noe konkret om økonomien i prosjektet. Men Branns største gevinst er uansett at klubben får en ny og moderne tribune.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Billy Elliott on September 14, 2017, 09:30:40 AMeller si noe konkret om økonomien i prosjektet. Men Branns største gevinst er uansett at klubben får en ny og moderne tribune.


Dersom nyere seter og bedre toalettfasiliteter er den største gevinsten heller jeg mot å være negativ til prosjektet. Det bør også være en solid økonomisk gevinst som kan gjøre Brann bedre rustet rent sportslig. Da er det lettere å akseptere at vi får et hybelhus som tribune.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Quote from: Nixon on September 14, 2017, 11:14:45 AM
Quote from: Billy Elliott on September 14, 2017, 09:30:40 AMeller si noe konkret om økonomien i prosjektet. Men Branns største gevinst er uansett at klubben får en ny og moderne tribune.


Dersom nyere seter og bedre toalettfasiliteter er den største gevinsten heller jeg mot å være negativ til prosjektet.


Nye seter og toaletter er jo ikke det viktigste her. Gevinsten er at vi får flyttet tribunen inntil banen, slik at det endelig blir en helhetlig og intim fotballstadion.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Billy Elliott on September 14, 2017, 11:55:15 AMNye seter og toaletter er jo ikke det viktigste her. Gevinsten er at vi får flyttet tribunen inntil banen, slik at det endelig blir en helhetlig og intim fotballstadion.


Noe som også blir sekundært en bra økonomisk gevinst etter min mening. Det veier ikke opp for hyblene.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Hvor helhetlig er det når den ene tribunen består av en boligblokk?
"og der snubler Sæternes igjen"

Billy Elliott

Quote from: Utmedsnolken on September 14, 2017, 12:20:23 PM
Hvor helhetlig er det når den ene tribunen består av en boligblokk?


Boligene skal jo ikke synes inn mot banen når det er match, så meget helhetlig. Selve kampopplevelsen, som er det som betyr noe for meg, blir betrakelig bedre når man får lukket hjørnene og flyttet tribunen helt inntil banen. 
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Henki

Quote from: Billy Elliott on September 14, 2017, 09:30:40 AM
Foreløpig er det for tidlig å vise endelige tegninger eller si noe konkret om økonomien i prosjektet. Men Branns største gevinst er uansett at klubben får en ny og moderne tribune.


Det høres rart ut at det ikke skal være mulig å vise endelige tegninger eller si noe konkret om økonomien i prosjektet nå. Som Brann selv sier, det er ikke lenge verken til desember eller til ønsket byggestart i februar.
Ballen skal fremover!

Utmedsnolken

Quote from: Henki on September 14, 2017, 13:49:18 PM
Quote from: Billy Elliott on September 14, 2017, 09:30:40 AM
Foreløpig er det for tidlig å vise endelige tegninger eller si noe konkret om økonomien i prosjektet. Men Branns største gevinst er uansett at klubben får en ny og moderne tribune.


Det høres rart ut at det ikke skal være mulig å vise endelige tegninger eller si noe konkret om økonomien i prosjektet nå. Som Brann selv sier, det er ikke lenge verken til desember eller til ønsket byggestart i februar.


Planene og budsjettet dukker nok opp fredag kl 1555 når halve byen står i kø på vei til hytten
"og der snubler Sæternes igjen"

Kirk

Quote from: Billy Elliott on September 14, 2017, 12:57:36 PM
Boligene skal jo ikke synes inn mot banen når det er match, så meget helhetlig. Selve kampopplevelsen, som er det som betyr noe for meg, blir betrakelig bedre når man får lukket hjørnene og flyttet tribunen helt inntil banen. 


Fullstendig enig. Og bedre stemning og bedre fasiliteter fører til flere folk som igjen fører til bedre økonomi. ;D Pluss de pengene en sparer på vedlikehold av en gammel tribune.

Og det at en må spille uten en tribune en sesong vil jo sannsynligvis også føre til at flere kjøper partoutkort for å være sikret billetter til 16. mai og andre "storkamper", noe som forhåpentligvis bare vil forsterke seg når den nye tribunen står klar og folk vil sikre seg plasser der.

Håper forresten det fører til at BT-tribunen får utganger på begge sider også, men det avhenger vel av hvor bortesupportere skal plasseres.

Tror dette blir bra! Men frykter at hele greien kan bli nedstemt, når selv en vanligvis nøktern kar som Nixon virker å være imot planene ... noe som ville vært en stygt skudd for baugen for Vibeke og co.

Torvanger

Dersom det blir nedstemt vil det få konsekvenser. Hva er alternativet? Tror man virkelig at Brann hadde jobbet så hardt med dette, om det ikke var en stor oppside? Ny søndre blir aldri en realitet, uten at man gir klarsignal for prosjektet. Jeg håper de som har hjertet i Brann bruker hodet og stemmer ja.

SK

September 14, 2017, 20:35:53 PM #7220 Last Edit: September 14, 2017, 20:38:41 PM by SK
Hva skal vi med ny søndre tribune ? Nåværende tribune er god nok. At tribunen ikke er inntil banen er en bagatell. Det er helt andre ting enn det som eventuelt gir en dårlig kampopplevelse på stadion.
Uavhengig av det, hvis man vil ha ny tribune så er en delvis boligblokk verre enn den tribunen vi har nå. Det må gå an å ha såpass respekt for seg selv at arenaen vår faktisk er en fotballstadion og ingenting annet på innsiden. Vi har klart oss med dette i nesten 100 år, det er ingen grunn til å forandre på det.

Giles

100 % enig med siste taler. En forferdelig ide denne boligblokken. La Mohn bygge monument. Mohntribunen blir strålende.

Kirk

Eventuelt kan de begynne å tippe lotto så vil nok dette ordne seg av seg selv ...  ::)

Buljongmannen

Husk at medlemsmøtene er åpen for alle som vil være med. Ikke bare medlemmer.

Bli med neste gang og still kritiske spørsmål. Luft meningene deres!

SKBCPH

Har dessverre sjelden sjans til å delta da jeg bor i utlandet for øyeblikket. Men håper andre er flinke til å stille kritiske spørsmål og å presse ledelsen til å finne løsninger så denne planen blir best mulig.

En løsning der et stort reklamebanner er det eneste som skal sørge for at boligblokken ikke er synlig er ikke en god nok løsning om man spør meg.

Og prosjektet vil IKKE gjøre stadion mer helhetlig som det påstås i plandokumentet. Boligblokk + enda en ny type fasade + enda et nytt type tak vil sørge for at Stadion for alltid kommer til å se ut som et lappeteppe, uansett hvor "nytt og moderne" tribunene og toalettene blir.
- Vi har den treneren vi har.

Kirk

Quote from: glennbergen on September 15, 2017, 12:19:22 PM
Og prosjektet vil IKKE gjøre stadion mer helhetlig som det påstås i plandokumentet. Boligblokk + enda en ny type fasade + enda et nytt type tak vil sørge for at Stadion for alltid kommer til å se ut som et lappeteppe, uansett hvor "nytt og moderne" tribunene og toalettene blir.


Selvfølgelig vil det gjøre Stadion mer helhetlig. Tribunen vil jo henge sammen med BOB-tribunen og taket vil gå i ett hele veien rundt bortsett fra på Frydenbø, så sett innenfra vil det se EKSTREMT mye mer helhetlig ut enn i dag.

Nå går det jo fra BOB (BT) til et stort hull, over i "Nye-gamle-sitte", videre til "gamle-gamle-sitte" og så til "gamle sitte" med ståplasser foran. I tillegg vil det vil bli lik avstand fra banen til tribunene hele veien rundt, så si at det ikke blir MER helhetlig er rimelig absurd.

Utvendig blir en annen sak, men også der vil det jo bli mer helhetlig når vi de tetter hullet i svingene.

Xminator

Fylkesmannen setter foten ned for stadionplaner. Planen skal ha vesentlige mangler, spesielt rundt uteoppholdsarealer pr boenhet.

Henki

Quote from: Xminator on September 28, 2017, 11:41:03 AM
Fylkesmannen setter foten ned for stadionplaner. Planen skal ha vesentlige mangler, spesielt rundt uteoppholdsarealer pr boenhet.


Ja, det er jo krise. Da er det tilbake til start; tribunen er drit og gjelden er høy. Happy days.
Ballen skal fremover!

Nixon

Slike ting burde være barnelærdom for alle som prosjekterer og planlegger slike utbygginger. Men det er vel kanskje slik at man til slutt stort sett får unntak for loven og spekulerer i det?
Rød makt på Hansa

Spelaren

Haha er det byggstudenter borte hos naboen HVL som har hatt dette som semesteroppgave?
Gå av.

SKBCPH

September 28, 2017, 13:52:40 PM #7230 Last Edit: September 28, 2017, 13:54:15 PM by glennbergen
Håpet før jeg klikket inn på artikkelen var at Fylkesmannen er ihugga Brann-supporter og fotball-fan og at innsigelsene var at en boligblokk ikke hører hjemme på innsiden av en fotballstadion. :-)

Men alvorlig, krav om lekeplass til studenter? Vet at vi har for mange byråkrater i dette landet, men setter pris på om de heller spiller kabal enn å finne på latterlige krav og lovet som dette.
- Vi har den treneren vi har.

Spelaren

Uteareal for studenter, helt komisk om det skal strande på det. Eneboliger/leiligheter ok. Studentboliger? Teit.
Gå av.

Giles

Bare fint dette, gå til onkel Mohn. Be han bygge et signalbygg for de neste 50 årene. Men uten kunstgress!!!!!

Nixon

Quote from: Spelaren on September 28, 2017, 14:07:00 PM
Uteareal for studenter, helt komisk om det skal strande på det. Eneboliger/leiligheter ok. Studentboliger? Teit.


De kan man være enig eller uenig i. Men dersom Brann ikke har tatt hensyn til gjeldende regler og må gjøre store endringer for å tilpasse seg, så virker det ganske amatørmessig.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on September 28, 2017, 17:30:44 PM
Quote from: Spelaren on September 28, 2017, 14:07:00 PM
Uteareal for studenter, helt komisk om det skal strande på det. Eneboliger/leiligheter ok. Studentboliger? Teit.


De kan man være enig eller uenig i. Men dersom Brann ikke har tatt hensyn til gjeldende regler og må gjøre store endringer for å tilpasse seg, så virker det ganske amatørmessig.


Vi er vel bare byggherre? Og Arkitektur tar vel det profesjonelle...
Gå av.


6347

October 14, 2017, 22:55:51 PM #7236 Last Edit: October 14, 2017, 23:08:43 PM by 6347



Ikke at det har så mye med stadionutbyggingen å gjøre, men synes dette bildet av Erik Hanøy i dagens BA var litt morsomt. Noen som vil prøve seg på årstall - eller kanskje noen er så dyktig at de klarer å plukke ut hvilken kamp bildet er tatt også?

Bakgrunnen er søndre tribune, den er grei. Det ser også ut som bildet er tatt før den østre delen av tribunen sto klar i 1997. Tviler på at bildet er så veldig mye eldre, så tipper det er fra rundt 95-96.

Corran

Var ikke Terje Bøe speaker i 95-96?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

6347

Quote from: Corran on October 15, 2017, 10:41:27 AM
Var ikke Terje Bøe speaker i 95-96?

Jo, Hanøy begynte som speaker i 2000. Men på bildet her holder han en Radio 1-mikrofon, så det er åpenbart at det er dem han dekker kampen for.

Gulløl

October 15, 2017, 14:34:24 PM #7239 Last Edit: October 15, 2017, 14:37:31 PM by Gulløl
Quote from: 6347 on October 14, 2017, 22:55:51 PM



Ikke at det har så mye med stadionutbyggingen å gjøre, men synes dette bildet av Erik Hanøy i dagens BA var litt morsomt. Noen som vil prøve seg på årstall - eller kanskje noen er så dyktig at de klarer å plukke ut hvilken kamp bildet er tatt også?

Bakgrunnen er søndre tribune, den er grei. Det ser også ut som bildet er tatt før den østre delen av tribunen sto klar i 1997. Tviler på at bildet er så veldig mye eldre, så tipper det er fra rundt 95-96.




Erik Hanøy ble ansatt i Radio 1 i 1992. Bildet er fra 1996. Om en sammenligner lagbildet fra det året ser en de samme detaljene på overdelen til lagleder på bildet (Tennfjord).

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Ja han dekket jo Brann for radio1. Liten brainfart fra min side der
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger


Brannfan23

Blir gamle søndre revet neste år? Hvis ikke, da foreslår jeg at de renovere søndre og tette igjen svingen.

Spelaren

Quote from: Brannfan23 on October 28, 2017, 22:45:09 PM
Blir gamle søndre revet neste år? Hvis ikke, da foreslår jeg at de renovere søndre og tette igjen svingen.


Uten penger? Det som i det hele tatt kan muliggjøre utvikling av tribunen er planen med SiB. Eller at Mohn får anfall og gir oss alt han har.
Gå av.

Giles

Som jeg har sagt tidligere, gi Mohn en mulighet  til å bidra. Han hadde ikke latt sjansen til å etterlate seg et monument gå fra seg. Det må bli slutt på falsk og unødvendig beskjedenhet.

Northside

Dersom det blir riving i vinter vil det bli et ekstraordinært årsmøte i nær fremtid.

Brann har ikke råd til å renovere Søndre og tette svingene. Det vil koste drøssevis av millioner uten at man egentlig får særlig mye mer inntekter. Noe slikt vil være galskap uten at man får pengestøtte eller  noe slikt.

Skal Mohn bidra må vi vel ansette Bruun som president...

Nixon

Quote from: Giles on October 29, 2017, 09:11:28 AM
Som jeg har sagt tidligere, gi Mohn en mulighet  til å bidra. Han hadde ikke latt sjansen til å etterlate seg et monument gå fra seg. Det må bli slutt på falsk og unødvendig beskjedenhet.


Tror du virkelig at det stopper på at Brann er beskjedne, og at alt vil løse seg ved å spørre Mohn og spille på hans forfengelighet? Jeg tviler sterkt på at det er så enkelt.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Mohn har allerede bidratt mer til Branns eksistens enn noen annen person i live. Man kan godt argumentere for at Kniksens Plass burde hett Mohns Plass hvis man turde det.
Gå av.

Giles

Skader ikke å spørre Mohn. Et bidrag til en total stadionløsning hadde vært en gave til hele Bergen. Full renovering med innmat.

Corran

Bidrag til en total stadionløsning hadde da ikke vært en gave til hele Bergen
Det hadde vært en gave til SK Brann og supporterne som benytter stadion
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up