• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

January 18, 2017, 13:19:06 PM #7000 Last Edit: January 18, 2017, 13:22:13 PM by Spelaren
Quote from: Billy Elliott on January 18, 2017, 13:10:02 PM
Du har rett. Før årets sesong var det lite håp om gull. Men før 2014-sesongen var det hallelujah-stemning. Vi hadde fått kloen i vindudertrener Rikard Norling. En trener som snakket om gull. Slik var tilskuertallene i begynnelsen av den sesongen (tar kun med de fem første, før det ble klart at vi så absolutt ikke var noen gull-kandidat):

11.241
9.724
10.012
17.032 (16. mai)
9.180

Du skriver videre: Du argumenterer fortsatt for at me skal la gamle dagers middelmådighet være malen for tilskuerkapasitet...

Ja, det gjør jeg faktisk. Det er lurt å seriøst evaluere hvor stort hus man trenger, før man bygger. For selv om jeg en gang håper å få råd til et helikopter, betyr ikke det at jeg bør smelle til å bygge på en Helipad på taket. All erfaring viser at jeg aldri vil få råd.


Men poenget er jo at me ikkje trenger å bygge. Me trenger ikkje å foreta grep på anleggssiden fordi me allerede har et stadionanlegg som fungerer noenlunde bra. Det kunne hatt større inntjening, men pga begrensninger i gammel bygningsmasse samt lokale forhold (trafikk, nabo, regulering) er det lite å gjøre utover det som allerede er der (klinikk, barnehage, HiB). Hvorfor bruke mange millioner for å få dårligere inntjening? Hele SiB-prosjektet er usikkert og er heller ikkje nødvendig
Gå av.

ostraume

Er det ikke et moment som ikke er nevnt her at man faktisk må gjøre "noe" med Søndre tribune "snart"? At dette er en 100 år gammel og falleferdig sak?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on January 18, 2017, 13:10:02 PM
Quote from: Spelaren on January 18, 2017, 12:20:35 PM
Quote from: Billy Elliott on January 18, 2017, 09:17:17 AM
Du er klar over at snittet vårt i år, en sesong vi tar sølv, ikke var særlig mye over 12.000? Sølv, for en klubb som oss, må jo ansees som en peak sesong, eller hva? Men likevel står i snitt 5.000 seter tomme. Så nei, å nedgradere til 15.000 vil ikke være som om Hansa kuttet i tappekapasitet midt i den beste ølsesongen. Det vil være et fornuftig valg utfra vår erfaring med hvor mange som ønsker å gå på kamp.

Du skriver også at ingen i nyere tid har krevd en økning i kapasitet. Det stemmer ikke. Bare et par sider tilbake her er det folk som messer om at vi må ha minst 20.000 i kapasitet.  

Alle er selvfølgelig enig i at Branns mål alltid må være å bli best i landet, og at man til enhver tid bør jobbe mot dette målet. Men når all, og da mener jeg ALL, erfaring viser at vedvarende sportslig suksess er noe som hører til sjeldenhetene i denne byen, da bør man erkjenne at det ikke er noe poeng i å sitte på et anlegg dimensjonert på en drøm.


Brann var nyopprykket og hadde aldri noe sjanse på gullet - hadde me vært aktuelle for gull gjennom hele sesongen hadde me garantert hatt flere tilskuere, og et jevnt godt presterende Brann ville også hatt høyere tilskuertall enn et som nettopp kom opp frå Obos. Du argumenterer fortsatt for at me skal la gamle dagers middelmådighet være malen for tilskuerkapasitet, og atpåtil at det skal brukes penger for å få lavere kapasitet og dermed dårligere potensiell inntjening.


Du har rett. Før årets sesong var det lite håp om gull. Men før 2014-sesongen var det hallelujah-stemning. Vi hadde fått kloen i vindudertrener Rikard Norling. En trener som snakket om gull. Slik var tilskuertallene i begynnelsen av den sesongen (tar kun med de fem første, før det ble klart at vi så absolutt ikke var noen gull-kandidat):

11.241
9.724
10.012
17.032 (16. mai)
9.180

Du skriver videre: Du argumenterer fortsatt for at me skal la gamle dagers middelmådighet være malen for tilskuerkapasitet...

Ja, det gjør jeg faktisk. Det er lurt å seriøst evaluere hvor stort hus man trenger, før man bygger. For selv om jeg en gang håper å få råd til et helikopter, betyr ikke det at jeg bør smelle til å bygge på en Helipad på taket. All erfaring viser at jeg aldri vil få råd.


Nå ble jo Norling-feberen raskt slukket med elendige resultater allerede i treningskampene inn mot sesongen og 0-3 borte mot S08 i første serierunde, så det er feil å si at det var hallelujahstemning før disse kampene du nevner.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Torvanger

January 18, 2017, 14:06:27 PM #7004 Last Edit: January 18, 2017, 14:07:58 PM by Torvanger
Kan ikke se at denne illustrasjonen er postet enda: (som man ser har man skrumpet Frydenbø og BT sammen, det er jo ikke noe poeng å ta med dem i sin helhet og hele banebredden)

Kommentar: Jeg visste ikke at det også er planagt hybler i begge hjørnene på frydenbø, trodde det bare gjaldt i tilknytning til ny søndre og svingoverganger mot henholdsvis Frydenbø og BT)


Lasaron

Quote from: ostraume on January 18, 2017, 13:42:00 PM
Er det ikke et moment som ikke er nevnt her at man faktisk må gjøre "noe" med Søndre tribune "snart"? At dette er en 100 år gammel og falleferdig sak?


Om den er falleferdig vet jeg ikke, men jeg syns det er helt greit å sitte der. Bytter det ikke med hva som helst. Bytter det ikke i en mindre, styggere og våtere tribune bare for å få mer varme på dass og usikker inntjening med studenthybler.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: Spelaren on January 18, 2017, 13:19:06 PM
Quote from: Billy Elliott on January 18, 2017, 13:10:02 PM
Du har rett. Før årets sesong var det lite håp om gull. Men før 2014-sesongen var det hallelujah-stemning. Vi hadde fått kloen i vindudertrener Rikard Norling. En trener som snakket om gull. Slik var tilskuertallene i begynnelsen av den sesongen (tar kun med de fem første, før det ble klart at vi så absolutt ikke var noen gull-kandidat):

11.241
9.724
10.012
17.032 (16. mai)
9.180

Du skriver videre: Du argumenterer fortsatt for at me skal la gamle dagers middelmådighet være malen for tilskuerkapasitet...

Ja, det gjør jeg faktisk. Det er lurt å seriøst evaluere hvor stort hus man trenger, før man bygger. For selv om jeg en gang håper å få råd til et helikopter, betyr ikke det at jeg bør smelle til å bygge på en Helipad på taket. All erfaring viser at jeg aldri vil få råd.


Men poenget er jo at me ikkje trenger å bygge. Me trenger ikkje å foreta grep på anleggssiden fordi me allerede har et stadionanlegg som fungerer noenlunde bra. Det kunne hatt større inntjening, men pga begrensninger i gammel bygningsmasse samt lokale forhold (trafikk, nabo, regulering) er det lite å gjøre utover det som allerede er der (klinikk, barnehage, HiB). Hvorfor bruke mange millioner for å få dårligere inntjening? Hele SiB-prosjektet er usikkert og er heller ikkje nødvendig


Poenget mitt, som jeg skisserte for mange innlegg siden, er jo at jeg tror en lavere kapasitet på sikt vil føre til mer inntjening. Med færre tilgjengelige plasser vil det bli mer press på både det generelle salget og p-kortsalget. Brann vil tidligere kunne annonsere at så og så mange er solgt, som igjen vil kunne skape mer interesse. Folk avler folk. Forventninger om tomme seter skaper forventning om dårlig stemning, etc.

Ja, vi vil gå glipp av rundt 2000 solgte billetter 2-3 ganger i året, men totalt sett tror jeg vi vil tjene på det.

Hva angår det nye forslaget med hybler tror jeg ikke det er særlig fruktfullt å diskutere. Du mener det er stygt og undøvendig. Jeg mener det ser greit nok ut, og at det er svært nødvendig å få oppdatert søndre, flyttet tribunen nærmere banen og lukket igjen svingene. Vi blir neppe enig. Min eneste innvending er de godt kan legge opp til en kapasitet på rundt 15., i stedet for 17.000.

Til sist, du har helt rett i at et Brann-lag som kjemper om gull år inn og år ut nok kan snitte over 15.000. Vi er bare svært uenige om hvor realistisk det er, og vi blir neppe enig om det heller.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Min innvending mot dette prosjektet, er at Brann må ta på seg kostnadene ved utbygging. De har pr nå ikke anelse om hva denne kostnaden blir og det er heller ikke uvanlig at det blir store prosentmessige overskridelser når alt er ferdig. Hva om den endelig prislappen overstiger summen SIB kjøper det for? SIB bør akseptere at Brann sitter igjen med en gevinst, derfor bør den endelig kjøpssummen først fastslås, når man har større sikkerhet.

Utmedsnolken

Dette prosjektet ender garantert i økonomisk underskudd.
Selg hele greien, og bygg nytt ordentlig stadion et annet sted (samlokalisering med denne nye hallen som politikerne fabler om?). De økonomiske aspektene får noen andre enn meg ta seg av
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Quote from: Torvanger on January 18, 2017, 14:06:27 PM
Kan ikke se at denne illustrasjonen er postet enda: (som man ser har man skrumpet Frydenbø og BT sammen, det er jo ikke noe poeng å ta med dem i sin helhet og hele banebredden)
Kommentar: Jeg visste ikke at det også er planagt hybler i begge hjørnene på frydenbø, trodde det bare gjaldt i tilknytning til ny søndre og svingoverganger mot henholdsvis Frydenbø og BT)


Med forbehold, siden dette er tidlige skisser som kan forandre seg, dette er et eksempel på kor mykje det kan tynes ut rent økonomisk. Men det ser fryktelig dominerende og Obos ut, og hadde passet oss bedre i forfjor.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on January 18, 2017, 14:26:11 PM
Dette prosjektet ender garantert i økonomisk underskudd.
Selg hele greien, og bygg nytt ordentlig stadion et annet sted (samlokalisering med denne nye hallen som politikerne fabler om?).


På Flesland? Nei takk!
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Hvor interessant hadde det vært for SIB med 200 hybler, om det er 150 hybler bort som skal til for at vi ikke får hybler med vindu mot matten? Man vil jo få kuttet byggekostnadene betraktelig. Kjøpesummen ville selvsagt blitt lavere, men, men....

Utmedsnolken

Quote from: krøvel vellevold on January 18, 2017, 14:49:51 PM
Quote from: Utmedsnolken on January 18, 2017, 14:26:11 PM
Dette prosjektet ender garantert i økonomisk underskudd.
Selg hele greien, og bygg nytt ordentlig stadion et annet sted (samlokalisering med denne nye hallen som politikerne fabler om?).


På Flesland? Nei takk!


Siden vi ikke trenger verken bry oss om økonomi eller politikk, så skal herlighetene ligge ved eller i store lungegårdsvannet. Andre alternativer er Dokken, innendørs hall i Ulriken for best mulig akustikk eller utfylling av Nordåsvannet
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: Torvanger on January 18, 2017, 14:54:16 PM
Hvor interessant hadde det vært for SIB med 200 hybler, om det er 150 hybler bort som skal til for at vi ikke får hybler med vindu mot matten? Man vil jo få kuttet byggekostnadene betraktelig. Kjøpesummen ville selvsagt blitt lavere, men, men....


Dette har de helt sikkert regnet på. Med færre hybler blir det færre hybler til å dele på de faste utgiftene som kommer uansett. Og så vil jo det nødvendigvis bli bygget mer tribune med tilhørende fasiliteter slik at det er ikke bare å regne vekk utgiftene til 150 hybler og finne en sum.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Torvanger on January 18, 2017, 14:54:16 PM
Hvor interessant hadde det vært for SIB med 200 hybler, om det er 150 hybler bort som skal til for at vi ikke får hybler med vindu mot matten? Man vil jo få kuttet byggekostnadene betraktelig. Kjøpesummen ville selvsagt blitt lavere, men, men....


For SiB hadde det sikkert vært ok, det er jo 200 flett nye hybler rett ved Høgskulen på Vestlandet (jepp, frå 1.1.17). Som bonus hadde me sikkert klart å økt gjelden vår.
Gå av.

Torvanger

Quote from: Spelaren on January 18, 2017, 15:06:41 PM
Quote from: Torvanger on January 18, 2017, 14:54:16 PM
Hvor interessant hadde det vært for SIB med 200 hybler, om det er 150 hybler bort som skal til for at vi ikke får hybler med vindu mot matten? Man vil jo få kuttet byggekostnadene betraktelig. Kjøpesummen ville selvsagt blitt lavere, men, men....


For SiB hadde det sikkert vært ok, det er jo 200 flett nye hybler rett ved Høgskulen på Vestlandet (jepp, frå 1.1.17). Som bonus hadde me sikkert klart å økt gjelden vår.


Spørsmålet er hvor mye? Dersom ny søndre, med sammenkobling til både Frydenbø og BT hadde kostet la oss si 250 mill på egenhånd, hva ville prislappen ha blitt om SIB betalt det de skulle?

Finfin respons

Quote from: Nixon on January 13, 2017, 07:30:47 AM


Vel...


Hva om man lager toraders sittetribuner utenfor 2. (og 3.) etasje? (Da ville vi komme opp i 21 rader).
Eller "balkong" med ståplasser i to nivåer?

Etter min mening vil det se ganske mye bedre ut på kampdag med folk oppetter veggen og forran vinduene fremfor bare veggen eller etellerannet (reklame-)banner. En slik vegg-konstruksjon trenger ikke å fordyre prosjektet noe særlig, en smal vindeltrapp eller to i tribunekroppen stikker av med arealet til max etpar hybler.

Et annet spørsmål: Hvordan skal Hansatribunen tømmes for folk om man bygger hybler i trappehusene i svingene? Skal man åpne gjennomgang til trappeoppgangen i Idrettens hus?
Kanskje.

Gulløl

Ikke helt rett tråd, men en fotballhall ved siden av Stadion kan bli svært bra for Brann.

Dette kan være Trond Mohns neste gigantprosjekt
http://www.ba.no/sport/idrettsanlegg/idrettspolitikk/dette-kan-vare-trond-mohns-neste-gigantprosjekt/s/5-8-503414

Klipp fra artikkelen:
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Quote from: Finfin respons on January 21, 2017, 17:05:01 PM
Quote from: Nixon on January 13, 2017, 07:30:47 AM


Vel...




Hva om man lager toraders sittetribuner utenfor 2. (og 3.) etasje? (Da ville vi komme opp i 21 rader).
Eller "balkong" med ståplasser i to nivåer?

Etter min mening vil det se ganske mye bedre ut på kampdag med folk oppetter veggen og forran vinduene fremfor bare veggen eller etellerannet (reklame-)banner. En slik vegg-konstruksjon trenger ikke å fordyre prosjektet noe særlig, en smal vindeltrapp eller to i tribunekroppen stikker av med arealet til max etpar hybler.

Et annet spørsmål: Hvordan skal Hansatribunen tømmes for folk om man bygger hybler i trappehusene i svingene? Skal man åpne gjennomgang til trappeoppgangen i Idrettens hus?


Hvis du var student: Ville du hatt tribune foran ditt eneste vindu på hybelen? Ikke ideelt verken for utsyn eller innsyn.

For øvrig tror jeg dette argumentet vil gjøre at Brann/SIB er nødt til droppe den nederste raden med hybler ut mot banen. Det er jo forderdelig bokvalitet å ha et vindu "bak" en tribune og under et tak. Vil jo knapt komme lys til der. Blir som en kjellerleilighet med en liten sprekk øverst. Og under kamp/trening og andre arrangementer vil alle se rett inn på hybelen din.

Når det gjelder trappeoppgangen, så skal vel den bestå. Hyblene kommer oppå dagens trappehus.

Finfin respons

Quote from: dokken on January 21, 2017, 20:53:48 PM
Quote from: Finfin respons on January 21, 2017, 17:05:01 PM
Quote from: Nixon on January 13, 2017, 07:30:47 AM


Vel...




Hva om man lager toraders sittetribuner utenfor 2. (og 3.) etasje? (Da ville vi komme opp i 21 rader).
Eller "balkong" med ståplasser i to nivåer?

Etter min mening vil det se ganske mye bedre ut på kampdag med folk oppetter veggen og forran vinduene fremfor bare veggen eller etellerannet (reklame-)banner. En slik vegg-konstruksjon trenger ikke å fordyre prosjektet noe særlig, en smal vindeltrapp eller to i tribunekroppen stikker av med arealet til max etpar hybler.

Et annet spørsmål: Hvordan skal Hansatribunen tømmes for folk om man bygger hybler i trappehusene i svingene? Skal man åpne gjennomgang til trappeoppgangen i Idrettens hus?


Hvis du var student: Ville du hatt tribune foran ditt eneste vindu på hybelen? Ikke ideelt verken for utsyn eller innsyn.

For øvrig tror jeg dette argumentet vil gjøre at Brann/SIB er nødt til droppe den nederste raden med hybler ut mot banen. Det er jo forderdelig bokvalitet å ha et vindu "bak" en tribune og under et tak. Vil jo knapt komme lys til der. Blir som en kjellerleilighet med en liten sprekk øverst. Og under kamp/trening og andre arrangementer vil alle se rett inn på hybelen din.

Når det gjelder trappeoppgangen, så skal vel den bestå. Hyblene kommer oppå dagens trappehus.


Hvis jeg var student ville jeg heller hatt en tribune og gjennomsiktig rekkverk mer enn en kjip grå kald bygårdsvegg åtte meter unna. Bokvalitet vil nok handle mer om hva som er tillatt og hva som kreves av dagslys i forskriftene for nybygg. Reglene for hveranda/utstikkende tak gir krav om økt inntak av dagslys, altså større vinduer.
Når det er sagt støtter jeg alle argumenter som reduserer hybelrekken ut mot banen til kun to etasjer, og alt som får nye søndre til å ligne mer på spv-tribunen.
Kanskje.

Finfin respons

For øvrig er det mohnioner på vei inn i en hall på nymark. Etter min mening bør man da se på hjørnet mellom Hansa og spv i et nytt lys. Hvorfor ikke trekke treningshallen klin inntil Branns tribune-anlegg? Kanskje plassere flere av hyblene inn i den seksjonen enn de 24 som allerede er tegnet inn i det hjørnet? Vi har 34 hybler som må flyttes bort fra langsiden...

En annen mulighet er å trekke de to øverste hybeletasjene på langsiden nærmere Idrettsveien. Jeg antar man har tegnet skissene med tanke på kravet om 60 % utnyttelse av tomten, samt at bærende konstruksjoner er enklest og billigst mulig å konstruere - altså tre identiske etasjer. Men om man vil omgå krav om tomteutnyttelse kan man gjøre som man har gjort utenfor spv-tribunen: Bygge søyler og legge fortau under tak, og la etasjene over "henge ut" fra tribunekroppen mot gaten, slik: http://spenncon.no/sfiles/20/5/picture/630x460/brann2.jpeg


Med hyblene i 2. og 3. etasje nærmere Idrettsveien (må være 4 meter til veibanen vil jeg tro) gir det større muligheter til å få en mer spv-aktig tribune både inn mot banen og ut mot Idrettsveien. Jeg er usikker på om det fordyrer prosjektet voldsomt. Dersom Fisken kunne drodlet mer langs disse linjene ville jeg blitt glad for en skisse.
Kanskje.

Lasaron

Finfin Respons: Da du skrev at du kom til å skrive på nynorsk i 2017, trodde jeg på deg......... :)
Tren på langskudd

Spelaren

Eg grøsser fremdeles ved tanken på tre svinger og ei langside med blokkfasade.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on January 21, 2017, 17:21:28 PM
Ikke helt rett tråd, men en fotballhall ved siden av Stadion kan bli svært bra for Brann.

Dette kan være Trond Mohns neste gigantprosjekt
http://www.ba.no/sport/idrettsanlegg/idrettspolitikk/dette-kan-vare-trond-mohns-neste-gigantprosjekt/s/5-8-503414

Klipp fra artikkelen:



Veldig spennende.
Er det da snakk om å rive Haukelandshallen slik at deler av den nye hallen ender opp der?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dokken on January 21, 2017, 20:53:48 PM
Quote from: Finfin respons on January 21, 2017, 17:05:01 PM
Quote from: Nixon on January 13, 2017, 07:30:47 AM


Vel...




Hva om man lager toraders sittetribuner utenfor 2. (og 3.) etasje? (Da ville vi komme opp i 21 rader).
Eller "balkong" med ståplasser i to nivåer?

Etter min mening vil det se ganske mye bedre ut på kampdag med folk oppetter veggen og forran vinduene fremfor bare veggen eller etellerannet (reklame-)banner. En slik vegg-konstruksjon trenger ikke å fordyre prosjektet noe særlig, en smal vindeltrapp eller to i tribunekroppen stikker av med arealet til max etpar hybler.

Et annet spørsmål: Hvordan skal Hansatribunen tømmes for folk om man bygger hybler i trappehusene i svingene? Skal man åpne gjennomgang til trappeoppgangen i Idrettens hus?


Og under kamp/trening og andre arrangementer vil alle se rett inn på hybelen din.


Det er vel det aller minste problemet. Gardiner fikser sånt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Finfin respons

Quote from: Lasaron on January 22, 2017, 21:05:22 PM
Finfin Respons: Da du skrev at du kom til å skrive på nynorsk i 2017, trodde jeg på deg......... :)


Sånn er det med forsettene. Nærmere bestemt de forsinkede nyttårsforsettene. Jeg trodde på meg jeg også.
Kanskje.

Finfin respons

January 30, 2017, 20:42:57 PM #7026 Last Edit: January 31, 2017, 11:04:12 AM by Finfin respons
Quote from: Finfin respons on January 22, 2017, 16:08:05 PM
http://spenncon.no/sfiles/20/5/picture/630x460/brann2.jpeg


Fisken lot vente på seg, og dagen i dag er en sånn dag som man får lyst å tegne og klippe og lime. Noe sånt?

Edit: Jeg ser til min store forskrekkelse at jeg har tegnet inn en ekstra langside med hybler, dvs. 362+34 hybler!! Jaja, man kan jo ikke få for mange hybler på en langside. Synes likevel dette ligner desidert mest på spv-tribunen. 21 rader pluss et hengende T-felt oppunder taket.
Kanskje.

Nixon

Rød makt på Hansa

Billy Elliott

February 17, 2017, 12:59:49 PM #7028 Last Edit: February 17, 2017, 14:00:00 PM by Billy Elliott
Quote from: Nixon on February 17, 2017, 12:33:42 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/Regjeringen-gir-gront-lys-for-352-studenthybler-pa-Stadion-230706b.html

Regjeringen gir grønt lys for 352 studenthybler på Stadion.

(Betalingssak)



Flott, da har vi kommet et langt steg videre. Ikke uventet ropes det på enda større kapasitet i kommentarfeltet (minst 20.000!). Er det facepalm ungdommen sier?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Brann skal vel snart presentere skikkelige arkitekt tegninger som er jobbet med i noen måneder. Skissene og illustrasjonene som er presentert hittil har ikke akkurat bygget så mye positivitet rundt prosjektet. Håper på en en liten wow faktor når tegningene presenteres selv om jeg ikke ser hvordan de skal få det til ut fra utgangspunktet med antall hybler og etasjer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Det skal noe til å pakke tre etasjer med hybelfasade inn på en fin måte.
Gå av.

Torvanger

Det blir ikke pent og det vil se dårlig ut på tv også, siden det fortsatt vil bli filmet fra nordre mot søndre.

Spelaren

Quote from: Torvanger on February 21, 2017, 17:40:53 PM
Det blir ikke pent og det vil se dårlig ut på tv også, siden det fortsatt vil bli filmet fra nordre mot søndre.


For all framtid... Eg merker eg gruer meg litt, for Brann virker innstilt på å gjennomføre dette inngrepet. Og bare gled deg til gresset blir enda mer pakket inn med dårligere luftsirkulasjon og lysforhold! Tipper me legger plast i samme slengen, slik at hybelbeboerne kan ha noe å løpe rundt og kose seg på i helgene :p .
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on February 21, 2017, 20:02:33 PM
Quote from: Torvanger on February 21, 2017, 17:40:53 PM
Det blir ikke pent og det vil se dårlig ut på tv også, siden det fortsatt vil bli filmet fra nordre mot søndre.


For all framtid... Eg merker eg gruer meg litt, for Brann virker innstilt på å gjennomføre dette inngrepet. Og bare gled deg til gresset blir enda mer pakket inn med dårligere luftsirkulasjon og lysforhold! Tipper me legger plast i samme slengen, slik at hybelbeboerne kan ha noe å løpe rundt og kose seg på i helgene :p .


Lurer på hvor mange stadioner i verden som har hybler på langsiden. Andre klubber bygger fotballstadioner. Vi bygger en boligblokk.
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

Du verden!

krøvel vellevold med et kort og fornuftig innlegg.

Giles

Hvis Brann Stadion nå bare skal være et dårlig lappeteppe bør det heller bygges nytt sammen med storkapitalen. Gjerne nærmere(i) sentrum.

Torvanger

February 23, 2017, 10:57:51 AM #7036 Last Edit: February 23, 2017, 11:00:07 AM by Torvanger
1 hybeletasje øverst oppe på langsiden og 3 etasjer i alle tre hjørnene, kunne det vært et kompromiss?

Vi bør uansett ha forståelse for at Brann først går ut med ekstremalternativet, for å få gjennomslag for så mye som mulig, så kan man heller barbere og finjustere i ettertid. For dersom det ikke har noe fra eller til å si, økonomisk, med f.eks 250 hybler vs 350, dersom man legger byggekostnader vs kjøpesum fra SIB til grunn, så bør man forsøke å minimere skadene så mye som mulig.

Spelaren

Quote from: Giles on February 23, 2017, 09:48:36 AM
Hvis Brann Stadion nå bare skal være et dårlig lappeteppe bør det heller bygges nytt sammen med storkapitalen. Gjerne nærmere(i) sentrum.


Tror vi bare må erkjenne at det er lite økonomi i å bygge stadion i utgangspunktet. En enorm gressflate som brukes en brøkdel av året - elendig økonomisk!
Gå av.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Brannfan23

Kan planen om å bygge studenbolig tribunen reverseres? Hadde heller utbedret Fjordkraft med en ekstra etasje med 1500 sitteplasser og tettet igjen klokkesvingen mot BT.

Nixon

Quote from: Brannfan23 on April 04, 2017, 13:48:34 PM
Kan planen om å bygge studenbolig tribunen reverseres? Hadde heller utbedret Fjordkraft med en ekstra etasje med 1500 sitteplasser og tettet igjen klokkesvingen mot BT.


Dages søteste innlegg!
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on April 04, 2017, 13:58:29 PM
Quote from: Brannfan23 on April 04, 2017, 13:48:34 PM
Kan planen om å bygge studenbolig tribunen reverseres? Hadde heller utbedret Fjordkraft med en ekstra etasje med 1500 sitteplasser og tettet igjen klokkesvingen mot BT.


Dages søteste innlegg!



Hersketeknikk?

Nixon

Quote from: Torvanger on April 04, 2017, 14:55:26 PM
Quote from: Nixon on April 04, 2017, 13:58:29 PM
Quote from: Brannfan23 on April 04, 2017, 13:48:34 PM
Kan planen om å bygge studenbolig tribunen reverseres? Hadde heller utbedret Fjordkraft med en ekstra etasje med 1500 sitteplasser og tettet igjen klokkesvingen mot BT.


Dages søteste innlegg!



Hersketeknikk?


Sannsynligvis!
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on April 04, 2017, 15:04:43 PM
Quote from: Torvanger on April 04, 2017, 14:55:26 PM
Quote from: Nixon on April 04, 2017, 13:58:29 PM
Quote from: Brannfan23 on April 04, 2017, 13:48:34 PM
Kan planen om å bygge studenbolig tribunen reverseres? Hadde heller utbedret Fjordkraft med en ekstra etasje med 1500 sitteplasser og tettet igjen klokkesvingen mot BT.


Dages søteste innlegg!



Hersketeknikk?


Sannsynligvis!



Ok.

chris_henrik

May 23, 2017, 09:41:23 AM #7044 Last Edit: May 23, 2017, 09:44:31 AM by chris_henrik
Er det noe fremdrift i denne saken, eller er sportsklubben for opptatt med sportslig suksess til å bedrive estetisk sodomi på Nymark?

Edit: ikke estisk, estetisk
<BRANN> ..... DKFM

Kirk

Skal vel være tema på medlemsmøte neste uke, så da får vi nok vite mer.

Quote from: chris_henrik on May 23, 2017, 09:41:23 AM
Er det noe fremdrift i denne saken, eller er sportsklubben for opptatt med sportslig suksess til å bedrive estetisk sodomi på Nymark?

Edit: ikke estisk, estetisk

Utmedsnolken

Hadde helt glemt denne deprimerende saken
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Tipper det bli utsatt og utsatt på grunn av at de enda ikke har noe som ser bra nok ut, som de føler kan presenteres.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on May 23, 2017, 14:19:27 PM
Tipper det bli utsatt og utsatt på grunn av at de enda ikke har noe som ser bra nok ut, som de føler kan presenteres.


Byggestart er vel etter sesongen i år. Kan neppe utsette så mye da.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Håper det løses på en kjekkere måte enn hybler ut mot banen.
Gå av.

Go Up