• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on January 08, 2016, 08:38:39 AM
Bygges det nytt stadion er det viktig med sentral beliggenhet. Dette for at trafikken skal kunne spre seg i flere retninger etter kamp, og at ingen i bergensområdet skal bo veldig langt fra stadion. Dessuten ligger bergensernes felles identitet i byens sentrale strøk.


Da blir du sikkert henrykt over tanken på at også Indre Arna og Kokstad nevnes i samme artikkel! De understreker riktignok at det først og fremst er en sentrumsnær utvidelse som er ønsket.

Hva med flyte/senkestadion i storelungeren? Så om vi rykker ned igjen er det bare å dra ut proppen.
Gå av.

krøvel vellevold

Alternativene Indre Arna og Kokstad bør være uaktuelle. Spesielt det første er jo meget usentralt og vil føre til trafikkaos. Tenk dere Brann Stadion i Indre Arna!!! Skrekk og gru!
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Vi ville ha blitt et sånt bygdalag, med vaffelstand og jovial speaker. Kanskje det lokale mannskoret kunne ha opptrådd i pausen? BA og BT hadde blitt byttet ut med Bygdanytt.
Gå av.

Nixon

Da jeg leste overskriften på bt.no trodde jeg først at det var Brann som utredet nytt Brann Stadion i sentrum. Da hadde det vært mer håndfast. Dette har jeg null tro på blir noe av.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on January 08, 2016, 09:01:38 AM
Da jeg leste overskriften på bt.no trodde jeg først at det var Brann som utredet nytt Brann Stadion i sentrum. Da hadde det vært mer håndfast. Dette har jeg null tro på blir noe av.


Sparebanken Vest gav oss en halv million for at vi skulle hyre inn profesjonell hjelp til å utrede.
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on January 08, 2016, 09:19:43 AM
Quote from: Nixon on January 08, 2016, 09:01:38 AM
Da jeg leste overskriften på bt.no trodde jeg først at det var Brann som utredet nytt Brann Stadion i sentrum. Da hadde det vært mer håndfast. Dette har jeg null tro på blir noe av.


Sparebanken Vest gav oss en halv million for at vi skulle hyre inn profesjonell hjelp til å utrede.


Joda, men jeg føler likevel ikke at Brann har et veldig stort fokus på det. Det blir litt halvhjertet etter min mening.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Alternativene Kokstad og Indre Arna ler jeg av. Laksevåg blir heller ikke godt nok. Da gjenstår Dokken og Lungen. Så lenge Lungen ikke er særlig egnet for bading, er det arealet helt kurant å fylle igjen til hensyn for byutvikling. Kjør på!
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on January 08, 2016, 09:37:41 AMKjør på!


Dersom historien til denne byen har vist oss noe, så er det at jo nærmere bykjernen noe skal bygges, jo lengre tid tar det...:)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on January 08, 2016, 09:47:02 AM
Quote from: Lasaron on January 08, 2016, 09:37:41 AMKjør på!


Dersom historien til denne byen har vist oss noe, så er det at jo nærmere bykjernen noe skal bygges, jo lengre tid tar det...:)


Det får våge seg. Kjør på!
Tren på langskudd

dokken

Det mest fornuftige som sies i BT-saken, er vel det siste avsnittet: flytting vil koste helt enormt mye penger. Og det blir vanskelig å finne investorer som vil bruke milliarder på dette.

Husk at eiendomsinvestorer er opptatt av tomteutnyttelse (TU) når de bygger.  En 100 ganger 60 meter gressmatte er elendig TU, og tribuner har også veldig begrenset TU - "taket" er jo skråstilt, som betyr dødt areal. Inntektene av å selge gamle stadion til boliger vil vel dekke rivekostnader av stadion + litt til. Kan neppe få mer enn 100-150 mill for den tomten. Hvordan skal resten finansieres?
Helt greit at SPV vil betale for å utrede, men jeg skulle heller ønske de utredet hvordan man skal få mer inntekter på dagens anlegg. Så usentralt er det da ikke: bybane, høyskole og Bergens største arbeidsplass ligger like ved.

Spelaren

Merk at det også utredes videre utvikling av eksisterende anlegg.
Gå av.

karkarkar

Quote from: Lasaron on January 08, 2016, 09:37:41 AM
Alternativene Kokstad og Indre Arna ler jeg av. Laksevåg blir heller ikke godt nok. Da gjenstår Dokken og Lungen. Så lenge Lungen ikke er særlig egnet for bading, er det arealet helt kurant å fylle igjen til hensyn for byutvikling. Kjør på!


Det er bare alternativene BT spekulerer i. "Sentrum" i byplanleggingssammenheng er nå også inkludert alt ut mot Minde. Som jeg skrev i november, Sletten - tomten der Bergenshallen ligger nå, med bybane langs - er nok aktuell innenfor "sentrum". Dette forutsetter flytting av isen til en byarena på Nygårdstangen, som ble anbefalt av samme firmaet, Opus.

Sistnevnte synes jeg er akkurat innenfor en radius vi kan godta som Branns lokalområde, men det forutsetter å lage Nygårdstang-tangen med en enorm utfylling i Storelungeren. Det er meget sentralt, vil være perfekt plassert med andre sportsrelaterte bygg, gjennomgående trafikk, osv. Likevel ville jeg være skeptisk til å fylle ut mer her (også som innbygger, siden Store Lungegårdsvann allerede er under stort press). Det skal heller ikke undervurderes hvor vanskelig det er å bygge et enormt anlegg på slik grunn, jamfør AdOs kostnadssprekk.

Henki

Quote from: karkarkar on January 08, 2016, 13:32:52 PM
Quote from: Lasaron on January 08, 2016, 09:37:41 AM
Alternativene Kokstad og Indre Arna ler jeg av. Laksevåg blir heller ikke godt nok. Da gjenstår Dokken og Lungen. Så lenge Lungen ikke er særlig egnet for bading, er det arealet helt kurant å fylle igjen til hensyn for byutvikling. Kjør på!


Det er bare alternativene BT spekulerer i. "Sentrum" i byplanleggingssammenheng er nå også inkludert alt ut mot Minde. Som jeg skrev i november, Sletten - tomten der Bergenshallen ligger nå, med bybane langs - er nok aktuell innenfor "sentrum". Dette forutsetter flytting av isen til en byarena på Nygårdstangen, som ble anbefalt av samme firmaet, Opus.

Sistnevnte synes jeg er akkurat innenfor en radius vi kan godta som Branns lokalområde, men det forutsetter å lage Nygårdstang-tangen med en enorm utfylling i Storelungeren. Det er meget sentralt, vil være perfekt plassert med andre sportsrelaterte bygg, gjennomgående trafikk, osv. Likevel ville jeg være skeptisk til å fylle ut mer her (også som innbygger, siden Store Lungegårdsvann allerede er under stort press). Det skal heller ikke undervurderes hvor vanskelig det er å bygge et enormt anlegg på slik grunn, jamfør AdOs kostnadssprekk.


Sletten er jo ineteressant beliggenhetsmessig da det jo, som du sier er i nærheten av Branns "lokalområde". Det som kan bli en utfordring der er trafikken. Der vil man nok stå overfor de samme problemene som med dagens stadion.
Ballen skal fremover!

karkarkar

Quote from: Henki on January 08, 2016, 13:37:24 PM
Quote from: karkarkar on January 08, 2016, 13:32:52 PM
Quote from: Lasaron on January 08, 2016, 09:37:41 AM
Alternativene Kokstad og Indre Arna ler jeg av. Laksevåg blir heller ikke godt nok. Da gjenstår Dokken og Lungen. Så lenge Lungen ikke er særlig egnet for bading, er det arealet helt kurant å fylle igjen til hensyn for byutvikling. Kjør på!


Det er bare alternativene BT spekulerer i. "Sentrum" i byplanleggingssammenheng er nå også inkludert alt ut mot Minde. Som jeg skrev i november, Sletten - tomten der Bergenshallen ligger nå, med bybane langs - er nok aktuell innenfor "sentrum". Dette forutsetter flytting av isen til en byarena på Nygårdstangen, som ble anbefalt av samme firmaet, Opus.

Sistnevnte synes jeg er akkurat innenfor en radius vi kan godta som Branns lokalområde, men det forutsetter å lage Nygårdstang-tangen med en enorm utfylling i Storelungeren. Det er meget sentralt, vil være perfekt plassert med andre sportsrelaterte bygg, gjennomgående trafikk, osv. Likevel ville jeg være skeptisk til å fylle ut mer her (også som innbygger, siden Store Lungegårdsvann allerede er under stort press). Det skal heller ikke undervurderes hvor vanskelig det er å bygge et enormt anlegg på slik grunn, jamfør AdOs kostnadssprekk.


Sletten er jo ineteressant beliggenhetsmessig da det jo, som du sier er i nærheten av Branns "lokalområde". Det som kan bli en utfordring der er trafikken. Der vil man nok stå overfor de samme problemene som med dagens stadion.


Garantert, med mindre det sees i sammenheng med en større utbygging. Banene til Trane skulle jo vært gravd opp for lenge siden, og grunnen - som består av en tidligere fylling - saneres, før kunstgress skulle legges. Det har jo blitt ignorert i et tiår fram til nå, mens siklingen over denne potensielle "fortettingstomt" har tiltatt. Har ingenting til overs for å frarøve beboerne dette fritidsområdet, men det kan fort bli enden på soga - spesielt hvis det mot formodning finnes annen plass til baner i nærheten. I så fall blir det sikkert en større omveltning langs veien der. Men hovedvei som over Nygårdstangen blir det uansett aldri.

Dokken ville vært et spektakulært sted for stadion, ut mot havet. Jeg har selv putlet med det av egen interesse, så jeg vet det ville være topp. Tingen er at det ikke er gjort i en håndvending med utflytting av godshavnen. Da ser vi i så fall på en veldig langsiktig flytteplan.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on January 08, 2016, 08:44:38 AM
Alternativene Indre Arna og Kokstad bør være uaktuelle. Spesielt det første er jo meget usentralt og vil føre til trafikkaos. Tenk dere Brann Stadion i Indre Arna!!! Skrekk og gru!


Haha, det kan de ikke velge. Indre Arna er jo på landet og på feil side av fjellet.
Det hadde ført til rabalder om de hadde vært i nærheten av noe sånt. Kokstad er ikke like ille som IA, men selvsagt helt feil sted også.
Ved Store Lunge eller Dokken.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on January 08, 2016, 09:24:05 AM
Quote from: Spelaren on January 08, 2016, 09:19:43 AM
Quote from: Nixon on January 08, 2016, 09:01:38 AM
Da jeg leste overskriften på bt.no trodde jeg først at det var Brann som utredet nytt Brann Stadion i sentrum. Da hadde det vært mer håndfast. Dette har jeg null tro på blir noe av.


Sparebanken Vest gav oss en halv million for at vi skulle hyre inn profesjonell hjelp til å utrede.


Joda, men jeg føler likevel ikke at Brann har et veldig stort fokus på det. Det blir litt halvhjertet etter min mening.


Slike utredninger ender oftest opp som luftslott og at ikke Brann har et stort fokus på det akkurat nå er sikkert riktig, men jeg ser ikke hvorfor det skal være halvhjertet?
Eksterne tar seg av finansieringen for å se på mulighetene og så får Brann se hvor realistisk det er når de konkluderer. Det er jo mange gode grunner til å flytte på seg og Brann er helt sikkert interessert hvis de ser at dette er mulig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

karkarkar

Det er mye som gjør at det virker mer sannsynlig med en flyttetur nå, i mine øyne. Vanskelighetene med tilværelsen på Stadion er velkjente og gjelden fra utvidelsen er en ny byrde på klubben siden sist det var diskusjon om nybygg. Styrelederen Lunde er investorenes mann, som sikkert trekker godt i tråder (i det stille, får man håpe) om utfallet av utredningen blir en anbefaling utenfor Nymark. Dessuten er BOB - som bygger store, bo-bokser på løpende bånd - på sponsorsiden til Brann. De vil nok klø etter å ta over stadiontomten, om det skulle bli aktuelt.

Selv om kommunen skulle være velvillig innstilt når det gjelder tillatelser til å drive annen aktivitet enn sportslig på Stadion, vil den lokale velforeningen sikkert ikke være mer rause denne runden. Og det kan man jo forstå. Dessuten er det, slik jeg forstår de siste nyhetene, blitt innstramminger for parkering i området også... Det er vel lite til ingenting som tyder på at det skal bli så mye bedre å drive videre på dagens tomt i fremtiden.

Spelaren

Nymark ligger nær bybane, så det er jo midt i blinken for noen fancy blokker.
Gå av.

Xminator

Store Lungårdsvann er en god plass. Jeg skulle likevel ønske at ett eventuelt nybygg også var en gave til klubben der Brann fikk en betydelig del av inntekter også utenfor kampdag. Da ville Brann være økonomisk sikret.

Med "bare" andel av billettinntekter så er det ikke sikkert det blir noen god deal for brann i forhold til det vi har.

karkarkar

For at det skal være noe vits i å sette i gang et slikt storprosjekt må det vel være et minimum at Brann får inntekter fra annet enn bare inngangspenger... De involverte har nok alt å vinne på at fotballaget blir for en maktfaktor å regne, og da må de ha pengene til det.

Klaus_Brann

Ja, det er klart. Det må være en betydelig oppside for å forsvare flytting.
Helst bør Brann eie og drive dette selv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Nixon

Selvsagt ikke. Men så lenge Arna er nevnt i noen papirer henger Bygdanytt seg på. Det er lokalavisenes oppgave her i livet! Dersom f.eks. Knarvik hadde vært nevnt hadde Avisa Nordhordland hatt en entusiastisk reportasje om Brann Stadion til strilelandet!;)
Rød makt på Hansa

Gulløl

Klipp:

- Ytrebygda bydel er den ideelle bydelen for en byarena. For å bygge en byarena på størrelse med DNB Arena i Stavanger trenger man et stort tomteareal med gode kollektivforbindelser. I Ytrebygda har vi både kapasitet og gode kollektivløsninger som kan håndtere mange mennesker.

http://www.fanaposten.no/nyheter/Her-vurderer-de-Anye-Brann-stadion-414650.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

De må gjerne bygge hockeyhall i Ytrebygda.
Tren på langskudd

osoerli

Quote from: Gulløl on January 12, 2016, 11:40:42 AM
Klipp:

- Ytrebygda bydel er den ideelle bydelen for en byarena. For å bygge en byarena på størrelse med DNB Arena i Stavanger trenger man et stort tomteareal med gode kollektivforbindelser. I Ytrebygda har vi både kapasitet og gode kollektivløsninger som kan håndtere mange mennesker.

http://www.fanaposten.no/nyheter/Her-vurderer-de-Anye-Brann-stadion-414650.html


Poenget med å flytta bør vera å koma nærmare sentrum, ikkje lenger borte.  Både for å koma nærmare publikum, og auka mulighet for utleige av lokaler.  Store Lungeren mot bygarasjen er stedet!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dokken

Quote from: Klaus_Brann on January 09, 2016, 02:55:33 AM
Ja, det er klart. Det må være en betydelig oppside for å forsvare flytting.
Helst bør Brann eie og drive dette selv.


Spelaren

Quote from: dokken on January 12, 2016, 14:32:44 PM


Det er jo derfor utredningen både tar for seg nytt anlegg og videreutvikling av dagens. Hva som er god miljøpolitikk er en annen sak; fortetting langs bybanetraseen er da god politikk og noe som er ønsket av flere enn tomtekåte utbyggere.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on January 12, 2016, 11:40:42 AM
Klipp:

- Ytrebygda bydel er den ideelle bydelen for en byarena. For å bygge en byarena på størrelse med DNB Arena i Stavanger trenger man et stort tomteareal med gode kollektivforbindelser. I Ytrebygda har vi både kapasitet og gode kollektivløsninger som kan håndtere mange mennesker.

http://www.fanaposten.no/nyheter/Her-vurderer-de-Anye-Brann-stadion-414650.html


Sitatet handler jo om hockeyhall. Ikke fotballstadion.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: dokken on January 12, 2016, 14:32:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 09, 2016, 02:55:33 AM
Ja, det er klart. Det må være en betydelig oppside for å forsvare flytting.
Helst bør Brann eie og drive dette selv.



Det må man se på, men det kan finansieres på mange forskjellige måter. Først og fremst; Bergen kommune gir Brann tomten eller selger den billig.
Investorer er jo første åpenbare tanke og jeg ser ikke hvorfor ikke Mohn ikke skulle kunne spyttet inn en del penger her. Avhengig av hvor stor tomt man klarer å tilrive seg kan Brann gå i samarbeid med f.eks. BOB om et eiendomsprosjekt som kan finansiere deler av det.

Hvor har du tallet 150 millioner fra? Er det ren spekulasjon?

Det er for meg og sikkert de fleste andre her inne dønn umulig å si noe om hvor stor økning vi ville fått på inntektssiden ved å bygge nytt stadion, men det ville nok blitt ganske drastiske økninger på det som skjer utenom kampdag.
Derfor vil vi også kunne takle en høyere gjeld og betjene gjelden bedre enn vi gjør i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Finfin respons

Presis analyse av dokken.
Initiativet fra Sparebanken Vest bør være relativt gullkantet for at Brann skal kaste seg på noe så spektakulært som ny stadion uten treningsbaner eller eget eierskap.

Vi må dessuten spørre oss selv om det er riktig av Bergen kommune å donere store tomteverdier til Brann, penger de kunne brukt på skoler og eldre (billig, retorisk poeng, ja.)
Det eneste stedet som virker moralsk legitimt i sentrum i så måte er utfylling av store lungegårdsvann, men det reiser andre spørsmål igjen.

Tror Brann skal være tålmodig og vente til Hib ved neste korsvei igjen blir underdimensjonert på forelesningssaler og lærerkontorer. (Det bør ikke ta altfor mange år). Slik jeg vurderer det må det være mulig å å lage etpar auditorier og 20-40 kontorer i forbindelse med en ny søndre langside. Da kan man be kommunen om noen små tomtearealer vest for søndre langside, der det i dag er en liten fotballbane, til å utvikle eiendomsmasse som genererer inntekter (utleie av Hib-kontorer med vindu). Løkke-fotballbanen(e) er i dag som lekeplasser for unge og voksne å regne, og må relokaliseres på nymarksgresset et ett eller annet sted, synes jeg.
Kanskje.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: dokken on January 13, 2016, 15:39:03 PM


Jeg vet ikke nok om mulighetene til å gå inn i en altfor dyp debatt om dette, men vi kan synse litt.
VIF klarer seg godt ser det ut som i alle fall.
Med kunstgress hadde det da blitt mange muligheter til å arrangere ganske mye annet enn bare fotball der også.
http://www.osloby.no/nyheter/Valerenga-far-gront-lys_-starter-stadionbygging-til-hosten-8052387.html

1. Utfylling i Store Lungegaarden er vel fortsatt mulig, men det kan være at det vi bli for dyrt.

2. VIF har fått til dette, men det er nok store områder. Samtidig kunne en "ny bydel" i Store Lungegaarden med ganske høye priser på leiligheter i høyblokker, a la de som det er bygget mange av i Oslo de senere år, fått inn veldig mye penger på tomten.

3. Umulig å si, hvor mye eier egentlig Brann der? Bort mot Haukelandshallen, utenom kunstgressbanene og gressbanen?

4. Et stadion i sentrum hadde på alle mulige måter åpnet for at det hadde kommet flere tilskuere. Det blir mer synlig, kollektivtilbudene er bedre, parkeringsmulighetene bedre osv. Men billettinntektene er ikke det viktigste. Det viktigste er det som skjer utenom kampdag, hvis ikke kan vi like godt bli på stadion.

Investorer. Du vet jo også selv at vi har fått mye som rene gaver og jeg ser ikke bort fra at både Mohn og Hardball ville bidratt med gaver for dette. Det hadde jo kommet flere enn Branns supportere til gode. Det kunne jo også vært en todeling i forhold til investorene, hvor vi hadde fått noe og de hadde investert noe som de skulle ha igjen for i en viss periode.
Resten som vi ikke har selv eller får av investorer må lånes.
VIF låner 400 millioner. Det er mye, men samtidig så kunne det fungert hvis man på forhånd vet at man får gode avtaler.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Finfin respons on January 13, 2016, 16:48:00 PM
Presis analyse av dokken.
Initiativet fra Sparebanken Vest bør være relativt gullkantet for at Brann skal kaste seg på noe så spektakulært som ny stadion uten treningsbaner eller eget eierskap.



Hadde vi bygget nytt hadde det garantert endt opp med kunstgress, så da hadde ikke treningsbaner vært et problem. Eget eierskap må være en selvfølge, hvis ikke er jo hele poenget med økt inntjening borte.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on January 13, 2016, 17:45:58 PM
...en 1. runde i EL-kamp mellom Brann og Avenir Beggen...


Nå er du i overkant optimistisk! Ecup i Bergen? På denne siden av dommedag??
Gå av.

karkarkar

Quote from: Klaus_Brann on January 13, 2016, 19:13:43 PM
3. Umulig å si, hvor mye eier egentlig Brann der? Bort mot Haukelandshallen, utenom kunstgressbanene og gressbanen?


Eier Brann noe mer enn akkurat stadiontomten og såvidt parkeringen rundt? Trodde alt ellers var kommunens eiendom.

Klaus_Brann

Quote from: karkarkar on January 13, 2016, 20:49:32 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 13, 2016, 19:13:43 PM
3. Umulig å si, hvor mye eier egentlig Brann der? Bort mot Haukelandshallen, utenom kunstgressbanene og gressbanen?


Eier Brann noe mer enn akkurat stadiontomten og såvidt parkeringen rundt? Trodde alt ellers var kommunens eiendom.


Aner ikke, det er derfor jeg spør;)
Det kan godt være det er kommunen sitt det som er videre bortover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dokken

Quote from: karkarkar on January 13, 2016, 20:49:32 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 13, 2016, 19:13:43 PM
3. Umulig å si, hvor mye eier egentlig Brann der? Bort mot Haukelandshallen, utenom kunstgressbanene og gressbanen?


Eier Brann noe mer enn akkurat stadiontomten og såvidt parkeringen rundt? Trodde alt ellers var kommunens eiendom.


Er et kart nederst i denne saken. Brann eier stadion og et areal rundt + p-plassen. Alle nymarksbaner er kommunale.

http://www.ba.no/brann-kjoper-areal-rundt-stadion-vurderer-betalingsparkering/s/5-8-78518

Finfin respons

Er det noen som har noe konstruktivt å si om denne saken? (Lenke: Betal en slant eller spar deg til snurt http://www.bt.no/100Sport/idrettspolitikk/Her-vurderer-de-a-bygge-ny-byarena-689353_1.snd )

Hva skal denne byarenaen inneholde?
Etter bilde og ingress å dømme er det tydelig at Nymarksbanene og Nygårdstangen er aktuelle tomter.
Tipper slettebakken og dokken er de to siste, kanskje?
Noen?
Kanskje.

krøvel vellevold

Quote from: Finfin respons on February 12, 2016, 00:51:47 AM
Er det noen som har noe konstruktivt å si om denne saken? (Lenke: Betal en slant eller spar deg til snurt http://www.bt.no/100Sport/idrettspolitikk/Her-vurderer-de-a-bygge-ny-byarena-689353_1.snd )

Hva skal denne byarenaen inneholde?
Etter bilde og ingress å dømme er det tydelig at Nymarksbanene og Nygårdstangen er aktuelle tomter.
Tipper slettebakken og dokken er de to siste, kanskje?
Noen?


Denne diskusjonen passer vel best i tråden "Andre idretter"
Legg ned hele klubben!

Xminator

Ja, det er lite som tyder på at Byarena skal inneholde noe som passer SK Brann.


krøvel vellevold

Er det fremdeles noen som ikke har fått med seg at dette ikke har noe med nytt stadion til Brann å gjøre?
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on February 12, 2016, 11:18:37 AM
Er det fremdeles noen som ikke har fått med seg at dette ikke har noe med nytt stadion til Brann å gjøre?



Det er vel ikke usannsynlig at det kan slås 2 fluer i en smekk, Byarena og hjemmebane for Brann?


Spelaren

Vi kan godt grave oss ned først som sist. Men blir det ikkje problem med grunnvannsspeilet igjen?
Gå av.

Brannfan23

Jeg foreslår heller at vi renovere gamle søndre og tette igjen klokkesvingen med en sittetribune.

Finfin respons

Konseptet byarena dreide seg for noen år siden om ny Brann stadion, inntil Brann valgte å gå for utbygging på egen eiendom i idrettsveien. Må innrømme jeg ble forvirret av at Byarena-konseptet med ishockey og høyhushotell skulle kunne havne på Nymark vegg i vegg med Brann stadion. Nå viser det jo seg at byrådet blander inn et nytt konsept for breddeidrett med konstellasjonen Håndball+Mohn. Så at det var feil tråd å poste i: Ja.

Samtidig kan det være at bygging av byarena blir noe som kan gi synergi-effekter på Nymark. Om ikke annet: områderegulering, nye regler for byggehøyde, etc.
Samt at evt. byarena-bygging på Nymark påvirker sterkt Branns treningsfasiliteter (apropos behov for kunstgress inne på stadion).
Kanskje.

Go Up