• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: dokken on December 14, 2014, 23:50:32 PM
Men så sent som i 2009 brukte Brann 25 millioner på å grave opp hele banen, sprenge vekk fjell, senke banen, drenere, montere undervarme, legge nytt vekstlag og nytt gress. Da ble det sagt at man investerte for tiår fremover. Det vil være bortkastede penger hvis man nå plutselig skal asfaltere og legge plast oppå. Da blir den reelle kostnaden 35-40 millioner kroner.


Hvilke penger vi har brukt i gamle dager spiller da ingen rolle om Mohn står villig til å finansiere det hele?
Gå av.

TCAC

Quote from: Spelaren on December 14, 2014, 11:59:25 AMBare lufter noen tanker, eg befant meg dønn solid på NG-siden for bare inntil nylig siden. No er eg ikkje så sikker lenger, og har erkjent at det trolig vil bli KG neste gang debatten kommer opp. Og skulle de luftige tankene om nyanlegg bli realisert, finansiert mest med leieforpliktelser med eksterne aktører, så blir det etter all sannsynlighet KG.


Enig, jeg heller også mer og mer mot KG etter å ha vært klar NG-forkjemper. Mulig det er lettere å veie argumentene pragmatisk og ikke følelsesmessig når klubben er i en slik krise. Og selv om driftskostnadene i utgangspunktet skal være de samme, synes jeg stadig man hører om uforutsette utgifter med Stadion-matten, senest i fjor etter Muse-konserten. I årene med Reistad som banesjef var det vel noe galt som måtte fikses hele tiden.

dokken

December 15, 2014, 12:51:13 PM #5902 Last Edit: December 15, 2014, 13:01:45 PM by dokken
Quote from: Spelaren on December 15, 2014, 08:36:46 AM
Quote from: dokken on December 14, 2014, 23:50:32 PM
Men så sent som i 2009 brukte Brann 25 millioner på å grave opp hele banen, sprenge vekk fjell, senke banen, drenere, montere undervarme, legge nytt vekstlag og nytt gress. Da ble det sagt at man investerte for tiår fremover. Det vil være bortkastede penger hvis man nå plutselig skal asfaltere og legge plast oppå. Da blir den reelle kostnaden 35-40 millioner kroner.


Hvilke penger vi har brukt i gamle dager spiller da ingen rolle om Mohn står villig til å finansiere det hele?

dokken

Quote from: TCAC on December 15, 2014, 09:12:55 AM
Quote from: Spelaren on December 14, 2014, 11:59:25 AMBare lufter noen tanker, eg befant meg dønn solid på NG-siden for bare inntil nylig siden. No er eg ikkje så sikker lenger, og har erkjent at det trolig vil bli KG neste gang debatten kommer opp. Og skulle de luftige tankene om nyanlegg bli realisert, finansiert mest med leieforpliktelser med eksterne aktører, så blir det etter all sannsynlighet KG.


Enig, jeg heller også mer og mer mot KG etter å ha vært klar NG-forkjemper. Mulig det er lettere å veie argumentene pragmatisk og ikke følelsesmessig når klubben er i en slik krise. Og selv om driftskostnadene i utgangspunktet skal være de samme, synes jeg stadig man hører om uforutsette utgifter med Stadion-matten, senest i fjor etter Muse-konserten. I årene med Reistad som banesjef var det vel noe galt som måtte fikses hele tiden.


Muse-skadene ble betalt av arrangøren. Men generelt viser de to-tre konsertene som er holdt på Stadion at det er en elendig måte å tjene penger på. Stor risiko, mye jobb for lite penger. Det ville vært langt bedre og viktigere hvis man fikk leid ut større av arealene under tribunene.

Det har vært en fiasko å satse på kurs og konferanser. Nå får vi leieinntekter på rundt to millioner i året fra barnehagen i Hansatribunen og Montessorriskolen i SPV. Jeg tror det er potensiale til å leie ut mer - for eksempel til Høgskolen. De trenger jo mer plass, og våre VIP-lokaler må jo være perfekte som lesesal og grupperom. Det er meningsløst å ha så store lokaler stående tomme for å bruke dem 15 ganger i året. Her har vi mye å lære av Sogndal. Der er klasserommene på skolen "losjer" under kampene. Og publikum bruker skolens toaletter.

Den ideen om at det er masse penger å tjene på å leie ut til et par arrangementer i året, er latterlig. Det er faste leietakere som gir sikre og gode inntekter, uten at man trenger å legge ned masse ressurser selv.

Lasaron

For at Brann skal bli best igjen, tror jeg uansett noe drastisk må gjøres med treningsforholdene. Enten må gresstreningsbanene bli enormt mye bedre, eller det må kunstgress på stadion til. Når man da skal veie for og imot er økonomi en viktig del av det.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: dokken on December 15, 2014, 12:51:13 PM
Quote from: Spelaren on December 15, 2014, 08:36:46 AM
Quote from: dokken on December 14, 2014, 23:50:32 PM
Men så sent som i 2009 brukte Brann 25 millioner på å grave opp hele banen, sprenge vekk fjell, senke banen, drenere, montere undervarme, legge nytt vekstlag og nytt gress. Da ble det sagt at man investerte for tiår fremover. Det vil være bortkastede penger hvis man nå plutselig skal asfaltere og legge plast oppå. Da blir den reelle kostnaden 35-40 millioner kroner.


Hvilke penger vi har brukt i gamle dager spiller da ingen rolle om Mohn står villig til å finansiere det hele?


Så vi skal igjen legge oss flat for Mohns penger? Hvis Mohn vil støtte Brann, kan vel de ti millionene like godt brukes til en ny treningsbane i naturgress? Mohn er åpenbart ikke interessert i toppfotball.


Det var ditt argument med pengeproblematikken, ikkje mitt. Toppfotball? Gidder du ta en kikk på tabellen?
Gå av.

Lasaron

Tren på langskudd

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Quote from: dudo on December 16, 2014, 13:19:47 PM


Underlaget har da litt å si for hva som skjer på matten, skulle jeg mene.
Tren på langskudd

dudo

Matten er mer enn bra nok til å spille god fotball på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Quote from: dudo on December 16, 2014, 13:30:59 PM
Matten er mer enn bra nok til å spille god fotball på.


Stort sett, ja. Men så skal det trenes også. Jeg tror og mener at jo likere treningsmatten(e) er som kampmatten, jo bedre blir fotballen.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: dudo on December 16, 2014, 13:30:59 PM
Matten er mer enn bra nok til å spille god fotball på.


Den var god i store deler av sesongen, men ett problem har vi hatt uansett når på året; festet. Det er for ofte at store flak rives opp, så sommerlig som i Viking-kampen var det etter det eg husker frå Hansa-siden sår i gresset. Utover høstsesongen ble femmeteren mer og mer gjørmete, med det resultat at våre keepere får enda dårligere rekkevidde da underlaget gir etter.

Det går an å være for naturgress og alikevel sjå at matten er under pari sesongen sett under ett.
Gå av.

Klaus_Brann

Jeg gidder ikke bla tilbake, men mener vi hadde en debatt om lokasjon på evt. ny stadion hvor noen mente Kokstad/Sandsli kunne være bedre enn f.eks. Store Lungegaarden, spesielt med tanke på utleie til hverdagene.
Så er det jo selvsagt forskjell på hvor attraktive gamle kontorbygg vs. nye er, men uansett tror jeg sentrum er et mye bedre alternativ. Prisen er nok også en del bedre.

"Ser vi på det som skjer på Sandsli, så ligger eldre kontorbygg i stor grad nede for telling med brukket rygg. 50 prosent av kontorledigheten i Bergen er på Sandsli, og her er mer enn 80.000 kvadratmeter ledige kontorarealer."

http://bonansa.no/artikkel/arabisk-eiendomsbaron-har-handlet-i-bergen/
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tsrqpo

Quote from: Klaus_Brann on March 21, 2015, 00:28:13 AM


"Ser vi på det som skjer på Sandsli, så ligger eldre kontorbygg i stor grad nede for telling med brukket rygg. 50 prosent av kontorledigheten i Bergen er på Sandsli, og her er mer enn 80.000 kvadratmeter ledige kontorarealer."

http://bonansa.no/artikkel/arabisk-eiendomsbaron-har-handlet-i-bergen/


Hvor mange prosent av byens kontorer er på Sandsli? Om det er, la oss si 50 %, så er di på smittet. Men det blir vel å dra diskusjonen i feil retning.
Men tror du at prisen på et område stort nok til en fotballstadion +treningsbaner osv er billigere i sentrum????

Klaus_Brann

Sandsli/Kokstad vs. Sentrum? Det spørs jo hvor langt man strekker sentrum. Hvis man tar med Solheimsviken/Danmarksplass kan det godt være fler i byen.

Nja, det kommer an på velvillighet fra kommunen. Hvis man f.eks. hadde fylt ut i Store Lungegaarden som det har vært snakk om, tror jeg ikke det hadde blitt spesielt mye dyrere enn om man måtte tilegne seg områder på Sandsli/Kokstad.

Det er uansett ikke det viktigste hvis man tjener en del mer ved å ha den i sentrum, både på høyere tilskuerantall og høyere m2 pris på utleide lokaler. Tenk at dette tross alt bør vare for de neste 100 årene i alle fall, da snakker man ganske store fordeler ved å legge det i byen, hvis premissene stemmer.
Det er vel uansett ikke veldig aktuelt med det første, men det er en interessant diskusjon.

Hva tror du?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Sandsli/Kokstad er for langt utenfor. Sentrum hadde vært digg, da hadde utrolig mange fler kombinert det med en tur på byen, enten før eller etter kampen. Eller begge deler. I sørlig retning er vel markene på Fantoft/Storetveit det lengste man bør strekke seg. Vestover og østover er det for mye fjell der det er nært nok. Muligens nordover også.
Tren på langskudd

Corran

Publikumsmessig tror jeg det ville være mer attraktivt i sentrum. Tror også flere ville tatt kollektiv inn til byn så parkering trenger ikke være et stort problem. En kunne også da benyttet de parkeringshus som er i sentrum og gå til stadion derfra.
Mange kunne tatt seg en pils før/etter kamp.
Og nytt stadion trenger ikke ha treningsbaner i umiddelbar nærhet. En kan fremdeles bruke de man har i dag + at på en ny stadion kunne en gjerne trent mer en på staddaen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

En skal ikkje glemme det rent estetiske og følelsesmessige ved å ha en sentrumsarena. Tenk å fortsatt kunne skue mektige Ulriken mens veteran-Larsen skyter oss inn i vårt fjerde champions league på rad! Og det på en kveld etter at man har ruslet rolig bort fra de nyåpnede koselige pubene langs den nye kanalen som gjenåpnet sjøtilgangen fra Festplassen.

Og hva treningsfasiliteter angår så er det nye kunstgresset så realistisk at gamle Hasund får allergisk reaksjon. Alle er fornøyde, utenom trønderne, som fortsatt bakser rundt i obos og kjeppes med Ranheim og Strindheim.
Gå av.

krøvel vellevold

Nytt stadion er så langt frem i tid at det gidder jeg ikke tenke på engang. Brann kommer til å spille der de spiller i all overskuelig fremtid.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2015, 12:14:35 PM
Nytt stadion er så langt frem i tid at det gidder jeg ikke tenke på engang. Brann kommer til å spille der de spiller i all overskuelig fremtid.


Men det burde være langt mer aktuelt enn det tilsynelatende er. Brann tjener ikke nok penger på Stadion. Om man får til de omreguleringene som trengs i Nymarksområdet for å kunne tjene mer penger på utleie, er også helt i det blå. Da bør det å flytte, innen si ti år, være et reelt alternativ.
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: Henki on March 21, 2015, 12:58:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2015, 12:14:35 PM
Nytt stadion er så langt frem i tid at det gidder jeg ikke tenke på engang. Brann kommer til å spille der de spiller i all overskuelig fremtid.


Men det burde være langt mer aktuelt enn det tilsynelatende er. Brann tjener ikke nok penger på Stadion. Om man får til de omreguleringene som trengs i Nymarksområdet for å kunne tjene mer penger på utleie, er også helt i det blå. Da bør det å flytte, innen si ti år, være et reelt alternativ.


Nytt stadion vil gjerne generere mer inntekter, men også veldig mye mer utgifter. Det koster en del å bygge stadion.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2015, 15:40:11 PM
Quote from: Henki on March 21, 2015, 12:58:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2015, 12:14:35 PM
Nytt stadion er så langt frem i tid at det gidder jeg ikke tenke på engang. Brann kommer til å spille der de spiller i all overskuelig fremtid.


Men det burde være langt mer aktuelt enn det tilsynelatende er. Brann tjener ikke nok penger på Stadion. Om man får til de omreguleringene som trengs i Nymarksområdet for å kunne tjene mer penger på utleie, er også helt i det blå. Da bør det å flytte, innen si ti år, være et reelt alternativ.


Nytt stadion vil gjerne generere mer inntekter, men også veldig mye mer utgifter. Det koster en del å bygge stadion.


Det er klart det koster penger å bygge stadion. Men det virker jo åpenbart at man kan øke leieinntektene  ved å ha stadion et annet sted. Om det er en vinning som vil gå opp i spinningen er jo noe man vil regne på før man setter i gang med å bygge. Men jeg synes fortsatt man bør regne på det, og vurdere nytt stadion som et av alternativene, tidligere enn når vi har kommet til overskuelig framtid.
Ballen skal fremover!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2015, 15:40:11 PM
Quote from: Henki on March 21, 2015, 12:58:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2015, 12:14:35 PM
Nytt stadion er så langt frem i tid at det gidder jeg ikke tenke på engang. Brann kommer til å spille der de spiller i all overskuelig fremtid.


Men det burde være langt mer aktuelt enn det tilsynelatende er. Brann tjener ikke nok penger på Stadion. Om man får til de omreguleringene som trengs i Nymarksområdet for å kunne tjene mer penger på utleie, er også helt i det blå. Da bør det å flytte, innen si ti år, være et reelt alternativ.


Nytt stadion vil gjerne generere mer inntekter, men også veldig mye mer utgifter. Det koster en del å bygge stadion.


Vi går naturligvis i partnerskap med aktører som tar risikoen, så skummer vi ølskummet av hele prosjektet.
Gå av.

Lasaron

Jeg vil heller ha ølet enn skummet  :)
Har forresten nytt en blonde ale på terassen i dag. Det var digg  8)
Tren på langskudd

Spelaren

Ja i morgen blir det sludd, så best å få det unnagjort.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Henki on March 21, 2015, 12:58:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2015, 12:14:35 PM
Nytt stadion er så langt frem i tid at det gidder jeg ikke tenke på engang. Brann kommer til å spille der de spiller i all overskuelig fremtid.


Men det burde være langt mer aktuelt enn det tilsynelatende er. Brann tjener ikke nok penger på Stadion. Om man får til de omreguleringene som trengs i Nymarksområdet for å kunne tjene mer penger på utleie, er også helt i det blå. Da bør det å flytte, innen si ti år, være et reelt alternativ.


Akkurat. Brann hadde fått helt andre muligheter om stadion kunne blitt brukt litt oftere enn hver 14. Dag. Bhg drar ikke inn så veldig mye.

Før eller siden kommer det sikkert til å ende med at man fyller ut i Store Lungegaardsvann og da bør Brann ha planene klare. Det skjer i alle fall ingenting om det ikke diskuteres.
Så kan man jo argumentere for at god økonomi skusles bort uansett i Brann...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2015, 15:40:11 PM
Quote from: Henki on March 21, 2015, 12:58:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2015, 12:14:35 PM
Nytt stadion er så langt frem i tid at det gidder jeg ikke tenke på engang. Brann kommer til å spille der de spiller i all overskuelig fremtid.


Men det burde være langt mer aktuelt enn det tilsynelatende er. Brann tjener ikke nok penger på Stadion. Om man får til de omreguleringene som trengs i Nymarksområdet for å kunne tjene mer penger på utleie, er også helt i det blå. Da bør det å flytte, innen si ti år, være et reelt alternativ.


Nytt stadion vil gjerne generere mer inntekter, men også veldig mye mer utgifter. Det koster en del å bygge stadion.


Selvsagt, men det er vel ingen tvil om at dette vil gagne oss på lang sikt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Joggi Bogga

Quote from: Spelaren on March 21, 2015, 11:05:49 AM
En skal ikkje glemme det rent estetiske og følelsesmessige ved å ha en sentrumsarena. Tenk å fortsatt kunne skue mektige Ulriken mens veteran-Larsen skyter oss inn i vårt fjerde champions league på rad! Og det på en kveld etter at man har ruslet rolig bort fra de nyåpnede koselige pubene langs den nye kanalen som gjenåpnet sjøtilgangen fra Festplassen.

Og hva treningsfasiliteter angår så er det nye kunstgresset så realistisk at gamle Hasund får allergisk reaksjon. Alle er fornøyde, utenom trønderne, som fortsatt bakser rundt i obos og kjeppes med Ranheim og Strindheim.


Bortsett fra en del sitater fra vår trenerpoet, må dette være det vakreste som er skrevet på forumet på lang tid.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2015, 15:40:11 PM
Quote from: Henki on March 21, 2015, 12:58:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2015, 12:14:35 PM
Nytt stadion er så langt frem i tid at det gidder jeg ikke tenke på engang. Brann kommer til å spille der de spiller i all overskuelig fremtid.

Men det burde være langt mer aktuelt enn det tilsynelatende er. Brann tjener ikke nok penger på Stadion. Om man får til de omreguleringene som trengs i Nymarksområdet for å kunne tjene mer penger på utleie, er også helt i det blå. Da bør det å flytte, innen si ti år, være et reelt alternativ.


Nytt stadion vil gjerne generere mer inntekter, men også veldig mye mer utgifter. Det koster en del å bygge stadion.


Nytt stadion må finansieres eksternt. Det må også være bygget for å gi Brann mesteparten av inntektene utenom kampdagen.

Spelaren

Eg tipper mesteparten her inne har vært en del av en husholdning som har abonnert på BT eller BA, og kan sikkert vagt minnes mange luftslott som har vært luftet hva ny byarena angår. En tid var det Minde som var det nye store, og Storelungeren har mer enn én gang vært gjenstand for diskusjon om byens framtid. Protester og innsigelser har naturligvis fulgt i kjølvannet av hver ivrig stemme som har ploget vei i vannet, og som regel har prosjektene aldri kommet lengre enn en ambisiøs artikkel i avisene. Storelungeren fungerer jo som en slags lunge i en tett by der det aldri er god plass der vi vil ha det, og eg forstår godt argumentene mot utfylling og fortetting her.

Men pokker heller, enhver byutvikler, arkitekt og planlegger bør få en egen store stå av tanken på å gjenåpne passasjen mellom store og lille, skape et amsterdamsk-aktig byområde med fokus på mye grøntområder, tilrettelagt for sykler og gående, fokus på kollektivtrafikk og deretter legge byens nye storstue her. Brann Stadion og området der kan på sikt selges og med det kanskje innbringe midler som kan drifte Brann som klubb. Så kan bygningsmassen og den investeringen tas i samarbeid med andre.
Gå av.

osoerli

Nye Brann Stadion må sjølsagt ligga nærast mogleg sentrum.  Eit utfyllt Store Lungegårdsvann verkar mest naturleg.  Problemet med dagens beliggenhet er å få leigt ut areal.  Ein beliggenhet nært sentrum vil vera vesentleg meir attraktiv.  Gjerne nært Bygarasjen.  Ein kunne for eksempel bygt kombinert stadion/gedigent kjøpesenter.  Sandsli/Kokstad er totalt bak mål all den tid det er 80.000 ledige kontorkvadratmeter på Sandsli.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Min favoritt er at man bruker "litt" av all steinen som skal blåses ut av diverse fjell rundt Bergen de neste årene og lager en utfylling i sjøen så det blir seende ut litt som i Molde, selvsagt med noen kvadratmeter mer... Den andre er at man flytter godshavnen ut av sentrum og stadion inn. Gress og tribuner er en ting, mye viktigere er noe som kan lage penger for Brann hver dag hele året gjennom.

Lasaron

Ja, Dokken er et alternativ til Storelungeren.
Tren på langskudd


Lasaron

Nixon, da. Det er en uskreven regel at man ikke avslører aprilsnarrer sånn med en gang. Man lar de få virke litt, slik at andre kan gå på dem.
Tren på langskudd


Kagain

Aprilsnarrer er generelt sett alltid dårlig vare. Men den dårligste aprilsnarren i dag var ikke BT sin, det var det elendige været som møtte oss i dag tidlig.

Lasaron

Tren på langskudd

Spelaren

I gode gamle dager måtte man faktisk brygge juleøl.
Gå av.

Torvanger

Quote from: osoerli on March 22, 2015, 12:46:51 PM
Nye Brann Stadion må sjølsagt ligga nærast mogleg sentrum.  Eit utfyllt Store Lungegårdsvann verkar mest naturleg.  Problemet med dagens beliggenhet er å få leigt ut areal.  Ein beliggenhet nært sentrum vil vera vesentleg meir attraktiv.  Gjerne nært Bygarasjen.  Ein kunne for eksempel bygt kombinert stadion/gedigent kjøpesenter.  Sandsli/Kokstad er totalt bak mål all den tid det er 80.000 ledige kontorkvadratmeter på Sandsli.




Denne må legges død. 18.000 er slik interessen er idag for høy kap. RBK og Brann burde begge hatt maks 15.000, Vikingog VIF 13.000, derfra og ned burde lagene befinne seg mellom 5 og 10.000. Det er utopi å tro at Branntrekker mer ved å plassere Stadion nær sentrum, Stadion blir der den ligger idag, ferdig arbeid.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Han kan jo kjøpe opp de usolgte pølse vip plassene og leie de ut til Brann for en krone i året
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Quote from: Torvanger on April 02, 2015, 18:35:38 PM
Quote from: osoerli on March 22, 2015, 12:46:51 PM
Nye Brann Stadion må sjølsagt ligga nærast mogleg sentrum.  Eit utfyllt Store Lungegårdsvann verkar mest naturleg.  Problemet med dagens beliggenhet er å få leigt ut areal.  Ein beliggenhet nært sentrum vil vera vesentleg meir attraktiv.  Gjerne nært Bygarasjen.  Ein kunne for eksempel bygt kombinert stadion/gedigent kjøpesenter.  Sandsli/Kokstad er totalt bak mål all den tid det er 80.000 ledige kontorkvadratmeter på Sandsli.




Denne må legges død. 18.000 er slik interessen er idag for høy kap. RBK og Brann burde begge hatt maks 15.000, Vikingog VIF 13.000, derfra og ned burde lagene befinne seg mellom 5 og 10.000. Det er utopi å tro at Branntrekker mer ved å plassere Stadion nær sentrum, Stadion blir der den ligger idag, ferdig arbeid.


Riv Stadion og bygg Røkkeløkke med kontorvinduer som har kamputsikt fra gress til tribunetak.

Kagain

Riv alt, lag et hotell/kontorbygg med kunstgress-stadion (kanskje også med plastduk) på toppen av bygget.

krøvel vellevold

Quote from: Kagain on April 10, 2015, 05:38:37 AM
Riv alt, lag et hotell/kontorbygg med kunstgress-stadion (kanskje også med plastduk) på toppen av bygget.


Legg ned hele klubben.
Legg ned hele klubben!

Kagain

Det var smart! Og så kan vi lage en ny klubb. Litt sånn som de gjør i statene.


Spelaren

Vi har ingenting å gjøre midt i et trangt, gammelt nabolag med elendig infrastruktur i framtiden. Vi befinner oss i en blindvei, og ethvert spedt forsøk på ytterligere kommersialisering er vanskelig både pga reguleringsplaner og Nymark Vel.
Gå av.

Heispassasjer

Fornuftig å høre på sjefen hos hovedsponsoren. Brann hadde utvilsomt komt styrket ut av å bygget et nytt anlegg mer sentralt og med bedre mulighet for næringsaktivitet 24/7.

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on April 10, 2015, 06:11:17 AM
Quote from: Kagain on April 10, 2015, 05:38:37 AM
Riv alt, lag et hotell/kontorbygg med kunstgress-stadion (kanskje også med plastduk) på toppen av bygget.


Legg ned hele klubben.


Trenger ikke tribuner i 2025. En haug 3d-kamera og VR-briller til alle mann.

For øvrig er den eneste måten Brann hadde kommet styrket ut av en flytting om noen andre tok kostnaden og alle inntekter gikk til Brann. Neppe noe sted i Bergen at pengene sitter løst nok til det. Drømmen må være noe sentralt Branneid med nær tresifret antall millioner overskudd før klubbdrift. Nå er det nok urealistisk å forvente omsetning og overskudd på nivå med Parken i storbyen København, men det bør være mulig å gjøre stor butikk også i norges nest største by.

Go Up