• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2018

Started by Gulløl, October 26, 2017, 10:43:11 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Da har Brann åpnet partoutkortsalget for 2018. I dag er det sendt ut SMS til de som har hatt partoutkort i år om fornying digitalt med få tastetrykk.

Brann sin partoutkortside:
http://www.brann.no/billetter/alt-om-partoutkort
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

hasunds

Det tok kun 15 sekund og fornye. Slapp innom brann sine innloggongsider som var særs kronglete. Ticketco leverer førebels til terningkast 6.
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Spelaren

Brann øker for øvrig prisen for honnør, bl.a etter innspill frå medlemsutvalget. Voksen går nå frå året en fyller 16 til året en fyller 18.
Gå av.

Lasaron

Vi er tre som har partoutkort ilag. Vi er blitt enige om å fornye  :)
Tren på langskudd

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Og vi skal selvsagt forsøke å øke.
Tren på langskudd

Lasaron

To partoutkort fornyet. På gamle sitte.
Tren på langskudd

Lasaron

Nå har den tredje fornyet også.
Tren på langskudd

Malimba

Da blir det SS til neste år også!! :)
E bonde som kjøre traktor, ikkje le av meg då!!

Spelaren

Har fornyet, fire plasser på FB-B. Kaktus til billettsystemet for å kalle det "sesongkort" og ikke partoutkort.
Gå av.

Henki

Fornyet 3 stk. på gamle sitte. Så får vi se hvor vi får plasser i stedet for.
Ballen skal fremover!

6347

Fristen for de aller billigste p-kortene gikk vel ut allerede i går. Brann går vel ikke ut med salgstall før i starten av januar hvis de skal følge siste års praksis.

2016: 6446 per 16/5 (3647 per 1/1)
2017: 6900 per 16/5 (4050 per 1/1)

Hva kan vi forvente neste år? Spent på om lavere kapasitet vil gi en positiv effekt på salget for 2018. Jeg er vel egentlig litt tvilende til det.

Spelaren

Tipper me ender på rundt nivået for 2016. Skulle det komme inn noen klassesigneringer i vinter hjelper det jo.
Gå av.

Gulløl

Klipp fra VG:
I Bergen har det vært en liten økning sammenlignet med fjoråret, avslører kommersiell leder Camilla Schutz. Vi hadde solgt 4070 sesongkort per 1. januar, det var vårt siste målepunkt. Vi har ikke satt oss noen mål, men vi vil øke sammenlignet med i fjor.
I fjor hadde vi solgt 4050 på samme tid og 6800 ved sesongstart.
Bergenserne har også gode tall når det kommer til salget mot barn. Per 1. januar 2018 hadde klubben solgt 786 barne-sesongkort.


https://www.vg.no/sport/fotball/i/m6rjj4/full-oversikt-over-sesongkortsalget-i-eliteserien-sjekk-ditt-lag-her
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Brann har solgt 600 mindre partoutkort en i fjor.
Klipp fra BA:
Brann sliter med å selge det antallet partoutkort klubben hadde håpet på foran 2018-sesongen. I fjor lå klubben på 6300 solgte seks dager før sesongpremieren mot Rosenborg. I år er tallet på samme tid 5700, en nedgang på 10,5 prosent. Det til tross for at optimismen var skyhøy før juletider.

https://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/partoutkortsalget-svikter/s/5-8-759370
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Så selv med lavere kapasitet er ingen redd for ikke å få tak i billett.
Det var vel ingen stor overraskelse det, men 600 færre er likevel ganske mye.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

March 13, 2018, 10:50:33 AM #16 Last Edit: March 13, 2018, 10:52:20 AM by Billy Elliott
Quote from: Gulløl on March 13, 2018, 10:40:42 AMBrann har solgt 600 mindre partoutkort en i fjor.
Klipp fra BA:
Brann sliter med å selge det antallet partoutkort klubben hadde håpet på foran 2018-sesongen. I fjor lå klubben på 6300 solgte seks dager før sesongpremieren mot Rosenborg. I år er tallet på samme tid 5700, en nedgang på 10,5 prosent. Det til tross for at optimismen var skyhøy før juletider.

https://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/partoutkortsalget-svikter/s/5-8-759370

Merkelig at de ikke kommer inn på den mest nærliggende forklaringen å tro på i artikkelen. Nemlig at det finnes masse folk som har hatt partoutkort på gamle sitte som ikke gidder å flytte.

En slik negativ billettsalgsnyhet var for øvrig det siste man trengte en knapp uke før sesongstart. Er det en ting vi har lært de siste årene, så er det at folk avler folk. Positive billettnyheter i lokalpressen kan flytte enkeltsalget flere tusen i riktig retning. Jeg er redd det motsatte nå skjer mot Bodø/Glimt, og at det blir svært så glissent.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

March 13, 2018, 11:08:30 AM #17 Last Edit: March 13, 2018, 11:24:12 AM by Gulløl
En av forklaringene som de heller ikke kommer inn på er at de til pensjonistene(honnør) har mer enn doblet partoutkortprisen. Som de fleste av oss som går på Stadion ser er det mye pensjonister der. Brann valgte heller å prioritere lave priser til barn i år, sikkert veldig fornuftig det på lang sikt men tror ikke det kompenserer for frafallet fra de eldre i dette året.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 13, 2018, 11:20:00 AM #18 Last Edit: March 13, 2018, 11:25:02 AM by Gulløl
Camilla Schutz oppgir kun fire grunner til mindre salg.
- halvannen måned kortere salgstid enn i fjor
- våren er ikke i anmarsj.
- momsøkning fra ti til tolv prosent
- sølvmedaljen i 2016 som gav en god inngang til 2017. I år er det en 5 plass som gir inngang til 2018.


Camilla Schutz ser ikke bare negativt på det lave partoutkortsalget, og legger til at det beskjedne salget også kan ha en økonomisk opptur i andre enden. Enkeltbilletter er jo dyrere enn partoutkort, så hvis vi selger ut Stadion ofte gjennom økt salg av enkeltbilletter, er det lønnsomt. Vi ser det positive i ting!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on March 13, 2018, 10:50:33 AMMerkelig at de ikke kommer inn på den mest nærliggende forklaringen å tro på i artikkelen. Nemlig at det finnes masse folk som har hatt partoutkort på gamle sitte som ikke gidder å flytte.
Det er nok også en av grunnene. Men hvordan har tilbudet fra Brann vært til de som har måttet flytte fra Fjordkraft over til motsatt langside. Har dere måtte betale mer, eller ikke mer en normal prisstigning ? Eller fått dårligere plasser ? Har Fjordkraft publikummet fått et alternativ de er fornøyd med ?? Dere som har sittet på Fjordkraft kan vel si noe om dette, f.eks. Torvanger eller Lasaron.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Har fått tilsvarende plasser til samme pris. Vet mer presist hvor tilsvarende de er først på søndag i 1745-tiden, men er uansett nærmere banen. De som ikke hadde partoutkort i fjor og som nå vil ha på langsiden må ut med en stivere pris enn jeg. Slik sett føler jeg meg godt behandlet.
Tren på langskudd

6347

Når det gjelder søndre langside: Jeg kom frem til ca 1180 solgte p-kort der i fjor. I en artikkel i BT for et par uker siden angående rivingen, sto det at det var 800 p-kortinnehavere som måtte flyttes fra Søndre. Ergo er det kun to tredjedeler av de 1200 fra i fjor som har fornyet.

Til tross for redusering i kapasiteten spådde jeg nedgang i p-kortsalget denne sesongen, så jeg er sånn sett ikke overrasket. Likevel ble jeg positivt overrasket over at salget faktisk lå høyere per 1/1 (4050 solgte i fjor, 4070 solgte i år). 1/1 var jo i tillegg bare 5 uker etter sesongslutt, mens i 2016 var sesongslutt 3 uker tidligere. Det er de 10 ukene etter 1/1 salget har sviktet i år.


Jeg ser Brann skriver at salget lå på 6300 seks dager før mesterfinalen i fjor (spilt 29/3). Det stemmer faktisk ikke med det de gikk ut med i fjor. Da oppga de 6300 solgte allerede 14/3. Dagen før mesterfinalen oppga de et salg på 6600. 11/4 hadde salget økt til 6800, så endte det på ca 6900 16/5.

De siste 7 ukene av fjorårets salg (28/3-16/5) ble det altså solgt ca 300 p-kort.


Jeg er spent på hvordan salget vil bli fremover. Det er fremdeles over 2 måneder til salget stenger 16/5, men sammenligner man med i fjor ble det ikke solgt spesielt mange p-kort etter sesongen hadde startet. En kan jo håpe på litt flere i år siden sesongstarten er tidligere. I verste fall skal Brann slite med å komme noe særlig over 6000, og da snakker vi noen prosent nedgang. 6300-6400 tror jeg er det maksimale å håpe på nå, og det avhenger av en god sesongstart.


Dette er det endelige p-kortsalget jeg kom frem til i fjor
SpV: ca 2530 (1600 pølsevip + ca 930 øvrige)
BT: 1444
Søndre: 1178
Frydenbø: 1749 (303 av dem på SS)
Totalt: ca 6900



Lasaron

Off-topic: Etter at jeg "glemte" å betale i 2017 er jeg i dag på nytt blitt medlem i SK Brann.
Tren på langskudd

Gulløl

BA: Før denne sesongen solgte Brann 6080 partoutkort, noe som er cirka 1000 færre enn de to foregående sesongene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Partoukortpakken for resten av sesongen blir nok Bergens mest ettertraktede vare frem til VIF kampen. Valget bør være enkelt, fast plass til  et fantastisk utgangspunkt i gullstriden, eller jage og jakte etter enkeltbilletter. Selv tror jeg det kan være lønnsomt for Brann om de slutter å selge partoutkort omgående. De pleier vanligvis å slutte til 16 mai.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Da er salget av partoutkort kommet opp i 6434 for 2018. For 2017 solgte Brann 7200, så fremdeles langt bak. Men veldig bra å selge 300 bare denne uken.

Klipp fra BA:
Det er ikke bare i salget til Vålerenga-kampen at Schutz merker en økende Brann-interesse. Den siste uken har det blitt solgt ganske nøyaktig 300 partoutkort, noe som er ganske uvanlig i juni måned. Det bringer det totale partoutkortsalget opp i 6434 solgte kort.
- Vanligvis er det stillstand i partoutkort-salget på denne tiden, så det er tydelig at folk begynner å tenke at de må sikre seg en plass til høstsesongen, sier Schutz.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

6347

Quote from: Gulløl on June 08, 2018, 17:11:45 PMDa er salget av partoutkort kommet opp i 6434 for 2018. For 2017 solgte Brann 7200, så fremdeles langt bak. Men veldig bra å selge 300 bare denne uken.

Klipp fra BA:
Det er ikke bare i salget til Vålerenga-kampen at Schutz merker en økende Brann-interesse. Den siste uken har det blitt solgt ganske nøyaktig 300 partoutkort, noe som er ganske uvanlig i juni måned. Det bringer det totale partoutkortsalget opp i 6434 solgte kort.
- Vanligvis er det stillstand i partoutkort-salget på denne tiden, så det er tydelig at folk begynner å tenke at de må sikre seg en plass til høstsesongen, sier Schutz.


Med tanke på tidligere tall de har gått ut med tyder alt på de 300 er det totale salget siden salgsstart.

Salgsstart var da 16. mai-kampen ble utsolgt (ca 10 dager før?). På Ballspark 16/5 meldte Schutz at det var solgt 150. I BT 29/5 sto det at salget var kommet opp i 235 (35 siste døgn, som var dagen etter RBK-kampen). Der sto det også at det totale p-kortsalget da var 6369.

Da Brann meldte om 10 000 solgte til VIF-kampen 1/6, skrev de samtidig at det var solgt 270 «10-kamperspkort».

Når Brann oppgir 6434 solgte p-kort til BA i går, betyr det at det ble solgt 65 p-kort fra 29/5 (fra 235 til 300, totalt fra 6369 til 6434). De tallene går opp.

Dette betyr at da det ordinære p-kortsalget ble avsluttet da 16. mai-kampen var utsolgt, var salget 6134. I fjor var dette 6900.

Da vi kom litt ut på sommeren i fjor mener jeg de som kjøpe p-kort for resten av kampene ikke fikk noe rabatt. Man betalte altså full pris for alle kamper, men fikk selvsagt en fast plass. Så når Brann nevner 7200 solgte totalt i fjor er jeg usikker på hvor langt ut i sesongen de egentlig regner. 7000 solgte ble passert 29/6.

På de p-kortene som selges nå er rabatten 1 kamp og noen kroner. Kjøper man f. eks p-kort på de unummererte feltene på Frydenbø, koster det 1800 (180 per kamp). Skulle man kjøpt enkeltbilletter ville det kostet 2100 (210 per kamp).


Utviklingen av p-kortsalget: 2017 vs. 2018

2017
1/1: 4050
27/1: 5000
14/3: 6300
28/3: 6600
11/4: 6800
27/4: 6850
16/5: 6900
29/6: 7000

2018
1/1: 4070
12/3: 5700
19/4: 6080
6/5: 6134
16/5: 6284
29/5: 6369
8/6: 6434

Go Up