• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking - Brann, søndag 20. august kl. 20.00

Started by Nixon, August 14, 2017, 16:56:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Ny uke, ny kamp, lønningsdag og nye muligheter!

Brann fikk en opptur mot Odd uten å imponere veldig mye. Men sikkert godt for selvtilliten. Viking på sin side har vært litt i siget etter fornyelsen i sommer, men fikk en ny nedtur (som vanlig) på slutten oppe i jugendbyen. Men dette er en kamp der jeg er redd for at de får en skikkelig forløsning. Alt ligger egentlig til rette for det.

Når det gjelder laget tror jeg at Nilsen kommer til å starte med akkurat samme lag som mot Odd dersom alle er friske og raske.
Rød makt på Hansa

Kai-Olai

Med litt flaks har Rosenborg handlet Adegbenro før helgen også. Det vil uten tvil svekke Viking.

Hvor bra det er at RBK støvsuger det norske markedet er derimot en annen ting. Men det hører ikke hjemme i denne tråden.

Torvanger

Viking og Brann kommer til å merke at Agdenberro er borte. LAN må tørre å stå høyt mot Viking, virkelig presse dem over hele banen og få dem til å gjøre feil. Kjører han laget rundt egen 16, ender det med uavgjort eller tap.

Christian

Quote from: Nixon on August 14, 2017, 16:56:20 PM
Når det gjelder laget tror jeg at Nilsen kommer til å starte med akkurat samme lag som mot Odd dersom alle er friske og raske.

Karantene på Barmen i alle fall. Duket for Orry Larsen fra start, antar eg.

Gulløl

Mest sannsynlig velger LAN dette laget:                

                Horwath
Jonsson - Vito - Acosta - Kristiansen
                  SHN
       Haugen   -     POL
  Skaanes  - Børven  -  Rólantsson


-   Om Vito har en "hemmelig skade" bør Grønner spille denne kampen, slik at Vito får langfri.
-   Om Orlov er helt frisk kan han komme inn for Børven. Litt skadet fremdeles bør Orlov stå over.
-   Om Braaten er helt frisk kan han komme inn for Skaanes, men sannsynligvis blir han innbytter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Skadet eller ikke burde Grønner spilt på bekostning av Vito uansett.

Spelaren

Det burde være forbudt å bruke "POL" på noe annet enn Peddien :) .
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on August 15, 2017, 11:27:14 AM
Det burde være forbudt å bruke "POL" på noe annet enn Peddien :) .


17 år etter siste kamp i Brann trøyen er forkortelsen frigitt av alle instanser  : )
Er vel knapt en person under 22-23 år som går på Stadion som har sett han spille.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SeLyren

Det finnes bare en POL. Når det er sagt håper eg at Skaanes overtar for barmen og at Skålevik går inn på vingen. Skålevik virker jo egentlig å være helt ut av det, men vi trenger litt fart på topp. Orry har eg ikke sansen for i det hele tatt.

Gulløl

Quote from: SeLyren on August 15, 2017, 11:38:08 AM
Det finnes bare en POL. Når det er sagt håper eg at Skaanes overtar for barmen og at Skålevik går inn på vingen. Skålevik virker jo egentlig å være helt ut av det, men vi trenger litt fart på topp. Orry har eg ikke sansen for i det hele tatt.


Skålevik som kantspiller har ikke vært det helt store siste gangene han har prøvd seg der. Om Vega er skadefri foretrekker jeg heller han som kantspiller.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

August 15, 2017, 11:51:37 AM #10 Last Edit: August 15, 2017, 11:56:44 AM by Belfort
Nå slipper vi ihvertfall mest sannsynlig Samuel.

dudo

Det var også en kar med karantene på Viking. Husker ikke hva han heter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on August 15, 2017, 12:03:14 PM
Det var også en kar med karantene på Viking. Husker ikke hva han heter.
Gå av.

Gulløl

Rasmus Martinsen er midtstopper. Går ut fra at dei har omtrent like gode erstattere siden dette er en spiller som kun har startet seks kamper i år. Men uansett Viking må rokere på midtstopperplassene i forhold til Aalesund kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on August 15, 2017, 12:16:15 PM
Rasmus Martinsen er midtstopper. Går ut fra at dei har omtrent like gode erstattere siden dette er en spiller som kun har startet seks kamper i år. Men uansett Viking må rokere på midtstopperplassene i forhold til Aalesund kampen.


Han var tredjevalg helt til Mets ble solgt. Har vært fast etter det (men ikke spesielt god).
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger


Billy Elliott

Horwath
Jonsson - Vito - Grønner - Ruben
SHN
Haugen - Orry
Vega - Orlov - Gilli
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

osoerli

                Horwath
Jonsson - Vito - Acosta - Kristiansen
 Haugen   -  Sønnen   -   Orry
    Vega  -  Børven   -   Gilli
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: Torvanger on August 15, 2017, 12:57:40 PM
Er det ikke Perry denne Orry kalles?


Fysj. Er det bedre med trønderRBK navn eller legende navn ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Christian on August 15, 2017, 10:52:18 AM
Quote from: Nixon on August 14, 2017, 16:56:20 PM
Når det gjelder laget tror jeg at Nilsen kommer til å starte med akkurat samme lag som mot Odd dersom alle er friske og raske.

Karantene på Barmen i alle fall. Duket for Orry Larsen fra start, antar eg.


Da kan man stille spørsmålstegn om det gule koret var verdt det. Så farlig var ikke situasjonen.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Jo, det var en stygg overgang, helt korrekt av Barmen å kjøre professional foul der.

Malimba

E bonde som kjøre traktor, ikkje le av meg då!!

Torvanger

Kan det bli følgende 11 mot Viking borte?

Horwath

Jonsson - Vito - Acosta - Ruben

Orry - SHN - Haugen

Skaanes - Børven - Gilli

Med Marengo og Vega som innhoppere, i tillegg til den faste benkgjengen? Braaten må da være klar etter landslagspausen.

Nixon

Braaten er uaktuell til denne kampen. Og det er høyst usikkert når han er tilbake.
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Nixon on August 18, 2017, 08:58:16 AM
Braaten er uaktuell til denne kampen. Og det er høyst usikkert når han er tilbake.


Hva er det som feiler Braaten?
Ballen skal fremover!

Torvanger

Quote from: Henki on August 18, 2017, 09:51:55 AM
Quote from: Nixon on August 18, 2017, 08:58:16 AM
Braaten er uaktuell til denne kampen. Og det er høyst usikkert når han er tilbake.


Hva er det som feiler Braaten?



Ja, det er noe som irriterer meg, at vi ikke får vite hva som egentlig feiler. Jeg vet at det er noe i leggmusmkulaturen, strekk eller lignendene, enten er det den, eller så er det noe nytt som har kommet, noe i tillegg, en følgeskade eller lignende. Han har liksom bare forsvunnet ut til høyre ubemerket, uten at noen har en forklaring. Det samme gjelder Piotr, selv om det nok er mer en fake-skade av Piotr, en "gå sakte"-aksjon, for å komme seg bort.

Nixon

Det står om skaden i BT i dag. Det noe i leggen som han ikke blir kvitt, og legene kan ikke si når han er tilbake. Selv kampen mot Sogndal 9. september kan de ikke si om han rekker.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on August 18, 2017, 10:21:51 AM
Det står om skaden i BT i dag. Det noe i leggen som han ikke blir kvitt, og legene kan ikke si når han er tilbake. Selv kampen mot Sogndal 9. september kan de ikke si om han rekker.


Da kan det i verste fall være karriereslutt. Med Braaten ville det kanskje være 2 år igjen i Brann, dersom han hadde forlenget, trist om det er finale allerede nå.

Gulløl

Tror helst i forhold til Viking kampen at de ikke vil ta noen sjanser før kamppausen. Han trener ganske bra nå ser det ut til.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Horwath
Jonsson - Vito - Grønner - Ruben
SHN
Haugen - Orry
Vega - Orlov - Marengo
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

YadaYada

Angående båtturen i regi av Bataljonen. Er det noen fra styret som kan svare på hvordan man får billetten?
Bestilte og betalte turen på tirsdag. Fikk et autosvar på mail om at "ordren behandles".
Har ikke fått noen annen tilbakemelding, men pengene er trukket. Er det bare å møte opp?

Og så lurer jeg på om det vil bli solgt billetter til kampen ombord, eller om vi må skaffe billetter til bortefeltet selv.
Billettsalget er åpnet og på tur-siden står det: "Kampbilletter selges separat. Info om hvor de selges kommer senere."

Har sendt epost til styret men ingen svar å få der.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

olebrann3

Quote from: YadaYada on August 18, 2017, 18:03:13 PM
Angående båtturen i regi av Bataljonen. Er det noen fra styret som kan svare på hvordan man får billetten?
Bestilte og betalte turen på tirsdag. Fikk et autosvar på mail om at "ordren behandles".
Har ikke fått noen annen tilbakemelding, men pengene er trukket. Er det bare å møte opp?

Og så lurer jeg på om det vil bli solgt billetter til kampen ombord, eller om vi må skaffe billetter til bortefeltet selv.
Billettsalget er åpnet og på tur-siden står det: "Kampbilletter selges separat. Info om hvor de selges kommer senere."

Har sendt epost til styret men ingen svar å få der.


Bare å møte opp, de som har bestilt er på en liste som krysses av når en går på båten.
Billett skaffer du selv, det beste er å kjøpe på nett på forhånd.

pidre

Saludar a los monos!

YadaYada

Olebrann3: Takk for info!

pidre: Ja, vi er gode til det på Vestlandet. Husker i 2006 når vi skulle sende Viking ned i siste serierunde. Vi tapte 5-0. De reddet seg på målforskjell og klatret forbi kvalikplassen også med 4-0 målet. Det var en tung busstur hjem.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Gulløl

Håper Brann kjører på med offensiv angrepsfotball i morgen. Viking har mistet mye av sin offensive styrke etter at Adegbenro forsvant, så forsvarsmessig blir neppe Brann så veldig mye truet. Viking kjører sannsynligvis inn venstreback Kristoffer Haugen som stopper mot Brann istedenfor suspenderte Rasmus Martinsen. Det blir hans andre kamp i posisjonen. Forsvaret til Viking må settes under press, tror Børven kan gjøre vei i vellingen mot Viking sin nye midtstopperkonstellasjon. Veldig skuffende om LAN prioriterer mer defensivt orienterte Orlov i denne kampen.
http://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/venstreback-haugen-trumfer-vikings-midtstoppere-1.1011937
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

LAN lover en overraskende lagoppstilling, skriver BT. Mulig formasjonsendring på gang?

Horwath
Grønner - Vito - Acosta
Jonsson - Haugen - SHN - Ruben
Vega - Orlov - Marengo
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kagain

Siden det sto spesifikt mot Viking må det vel være noe slikt. Ellers kunne det vært at de hadde fått inn Søderlund fra neste sesong av...

Gulløl

August 19, 2017, 14:22:17 PM #37 Last Edit: August 19, 2017, 14:35:23 PM by Gulløl
Tror de "overraskende endringene" han sikter til er følgende:
- Orry Larsen starter kampen. Ikke så veldig overraskende siden Barmen er skadet.
- Grønner starter for Wormgoor som jeg tipper får kampfri og langfri for å pleie sin eventuelle "hemmelige skade".
- Børven startet for Orlov. Ikke så veldig overraskende. Børven er rett mann i denne kampen.

Har liten tro på at Ludcinio Marengo går rett inn på laget. Men innhopp får han nok.
Har ingen tro på at LAN endrer formasjon, han kjører nok vanlig 4-3-3. Han bør absolutt ikke ta så lett på Viking at han eksperimenterer i vei både med formasjon og flere spillerbytter samtidig.

Ut fra de siste opplysninger med noen overraskelser tror jeg dette blir laget:      

                     Horwath
Jonsson - Grønner - Acosta - Kristiansen
                       SHN
          Haugen    -   Orry Larsen
     Skaanes  - Børven  -  Rólantsson
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Overraskelsen blir Skaanes som indreløper i staden for Orry, eller Bildøy på høgre kant, eller Marengsen som spiss
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Superjack

Siden LAN er så opptatt av relasjoner tror jeg Skaanes, Haugen og Islendingen blir høyresiden. Kanskje Marengs tar indreløperplassen til Barmen?
Brannsupporter.

Lasaron

19 utespillere i stallen, 16 utespillere i troppen. Hvem blir utelatt? Bildøy. Barmen. Braaten hvis skadet. Hvis Braaten er med er andre aktuelle til å bli utelatt Nouri, Marengo, Orlov, Karadas.

Er Braaten frisk mener jeg han likevel ikke skal være med, men heller få en omgang for Brann 2 på Nymark i morgen. En omgang eller mer. For å forsikre oss.
Tren på langskudd

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Quote from: kabelmann on August 20, 2017, 10:20:44 AM
Har ikke Barmen karantene?


Ja.
Og Braaten spiller definitivt ikke mot Viking: Er ute på ubestemt tid meldte BT på fredag.
Leciejewski er neppe med i troppen ut fra det BT skriver. Pettersen er nok den som er reserve.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Brann stiller med dette mannskapet (etter draktnummer):

1 Alex Horwath

3 Vito Wormgoor

6 Vidar Ari Jonsson

8 Fredrik Haugen

9 Kasper Skaanes

14 Ludcinio Marengo

15 Bismar Acosta

19 Deyver Vega

21 Ruben Kristiansen

22 Torgeir Børven

23 Sivert Heltne Nilsen

Benken:

12 Markus O. Pettersen

5 Jonas Grønner

7 Peter Orry Larsen

10 Jakob Orlov

18 Azar Karadas

33 Amin Nouri

34 Marius Bildøy
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


Gulløl

LAN har vel ikke stilt en slik trio på topp med så få defensive fibre før i sin tid i Brann.
Formasjonen blir vel slik:             

                       Horwath
Jonsson - Wormgoor - Acosta - Kristiansen
                        SHN
           Haugen    -   Skaanes
          Vega  - Børven  -  Marengo
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gleder meg helt masse til Rekdal sin kommentering.
Gå av.

Billy Elliott

Kuleste lagoppstilling jeg har sett av LAN noensinne. La oss for guds skyld håpe det funker, ellers er det nok lenge til neste gang.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

To kanter uten kamptrening.
Tror Bildøy vil erstatte en av de ut i andre omgang når de har løpt fra seg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up