• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Vålerengen, søndag 02.07, kl. 20.00

Started by Billy Elliott, June 26, 2017, 13:10:14 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:51:13 PM
Alle hadde mulighet til å gi et tilbud. Bare å ta kontakt det. Koster jo ingenting. Mener du virkelig at en profesjonell klubb skal forholde seg til agenter og spillere gjennom medieoppslag? Isåfall har du skremmende lav forståelse for hvordan spillet fungerer.

Så alle spillere som vil til Brann må si ifra til dem? Det er ikke bare det at Brann ikke kontaktet Finne dette vinduet. De har jo ikke hatt kontakt med ham siden han dro.


Dette er en fordumming av debatten.
Ballen skal fremover!

Bruiser

Eg dreg med meg senoritaen og to sneiper frå Sunnmøre til Staddaen og eg lurer på kor vi skal sitte mtp pris og ja, pris rett og slett. Skal i Brannbutikken på førehand å svi av litt på drakter også så denne sunnmøringen går på ein smell uansett.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Gulløl

Quote from: Bruiser on June 27, 2017, 20:57:08 PM
Eg dreg med meg senoritaen og to sneiper frå Sunnmøre til Staddaen og eg lurer på kor vi skal sitte mtp pris og ja, pris rett og slett. Skal i Brannbutikken på førehand å svi av litt på drakter også så denne sunnmøringen går på ein smell uansett.


Da vill jeg anbefalt det grønne feltet enten på Frydenbø(kortsiden) eller det på Fjordkraft(langsiden).
For begge feltene er det 200 kr for voksen og 100 kr for barn.
Men vær oppmerksom på at det er fritt setevalg på begge felt, derfor er det lurt å være helst ikke senere inne på feltet en 45 minutter før kampstart, slik at en har bedre valgfrihet i plasser og kan plassere seg høyt på feltet for å få bedre utsikt.
Vil en ha mye "supporterstøy" til venstre og rundt seg er Frydenbø valget. Vil en ha det noe roligere rundt seg er Fjordkraft å anbefalle, men da får en nok en del "VIF-støy" til høyre for seg,

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

4-3-3

Synes det er helt greit Ã¥ fyre opp under Finne saken fra tribunen og nøste frem litt rivaleri og patriotisme i folk. Ligaen er sÃ¥ "striglet" om dagen, at sÃ¥nt trengs.   

Liker dog best når det blir gjort på litt smartere måte enn "Tore Andre og Finne er Horer" måten som fks ved den fantastiske banneren som var sist Finne spilte på stadion :

(noe sånt som) _Grønner og Haugen, lojalitet som det er vanskelig å FINNE_

Corran

Quote from: Gulløl on June 27, 2017, 21:33:38 PM
Quote from: Bruiser on June 27, 2017, 20:57:08 PM
Eg dreg med meg senoritaen og to sneiper frå Sunnmøre til Staddaen og eg lurer på kor vi skal sitte mtp pris og ja, pris rett og slett. Skal i Brannbutikken på førehand å svi av litt på drakter også så denne sunnmøringen går på ein smell uansett.


Da vill jeg anbefalt det grønne feltet enten på Frydenbø(kortsiden) eller det på Fjordkraft(langsiden).
For begge feltene er det 200 kr for voksen og 100 kr for barn.
Men vær oppmerksom på at det er fritt setevalg på begge felt, derfor er det lurt å være helst ikke senere inne på feltet en 45 minutter før kampstart, slik at en har bedre valgfrihet i plasser og kan plassere seg høyt på feltet for å få bedre utsikt.
Vil en ha mye "supporterstøy" til venstre og rundt seg er Frydenbø valget. Vil en ha det noe roligere rundt seg er Fjordkraft å anbefalle, men da får en nok en del "VIF-støy" til høyre for seg,



Er det ikke familliepakker på bob?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Corran on June 27, 2017, 21:48:57 PM
Er det ikke familliepakker på bob?


Er vei ikke det bortsett fra at det er 2 for 1 for alle som har tilgang til et BT-abonnenter eller et BOB-medlemsskap. I praksis er det vel på BOB det sitter klart mest familier og er mest barn.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Alonso Solis

Sist Marcus Pedersen var på besøk hos oss fikk han en god del pepper fra tribunen, og det så faktisk ut som om det gikk inn på han. Nå er Finne kanskje en litt annen type med en helt annen historie, men vi bør prøve på det samme mot han.

Morkel

June 28, 2017, 01:42:07 AM #58 Last Edit: June 28, 2017, 01:56:19 AM by Morkel
Hovedbasis for diskusjonen rundt Finne må differensieres litt. En side diskuterer de "logiske" faktorene rundt spillerutvikling, den andre de emosjonelle faktorene knyttet til klubbtilhørighet. Disse er ikke forenlige.
Og Finne er ikke en spiller som oppholder seg så mye i den emosjonelle sfæren virker det som.

Personlig bryr jeg meg ikke sÃ¥ mye om Finne i positiv eller negativ forstand. Han er pÃ¥ ingen mÃ¥te komplimentær med LAN som er svært opptatt av at man skal være stolt av Ã¥ være Brannspiller. Jeg tror Finne er bedre tjent med Ã¥ spille under Deila som i større grad bygger opp om enkeltspillere og jeg tror Brann er bedre tjent med Ã¥ ikke ha en spiller med slike holdninger i stallen. Det er ikke noe rett eller galt med Ã¥ være en opportunist, men personlighetsmessig sÃ¥ tror jeg rett og slett at det er en dÃ¥rlig match mellom Finne og Brann pÃ¥ nÃ¥værende tidspunkt.  


Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:37:39 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 09:51:02 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!


Ahh, det gode gamle "Vålerengen er en ubetydelig klubb, derfor er det flaut om de ikke bare ignoreres"-argumentet. Den har vi vært gjennom før, ja. Vi får rett og slett bare være enige om å være uenige på den. Jeg tror de fleste andre i Norge er på min side i den saken, og mener at både Brann og VIF er blant de største og viktigste klubbene i norsk fotball. Og, ikke minst at det finnes et historisk rivaleri, og hatforhold mellom de to klubbene er nok de fleste både i klanen og blant oss enige om (unntatt deg da).

Beklager om du får store komplekser av at vi sang noen hatsanger mot VIF etter hvert som målene begynte å renne inn forrige gang på Stadion. Personlig bryr det meg midt på ryggen hva noen andre skulle mene om hvilke sanger, og når de synges av oss. Så vidt jeg husker kom ikke disse sangene på de første målene, men heller når vi begynte å nå "knusesiffer", og da må det være greit å fyre litt oppunder.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:41:31 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.


Dette har du gjort ekstensiv forskning på? Hvor mange anti-VIF-sanger har vi egentlig? Jeg kommer ikke på særlig mange. Kanskje vi får en ny en når Finne kommer på besøk søndag. Det hadde vært najs.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: Giles on June 28, 2017, 06:27:49 AM
Beste måten å sette på plass VIF, og Finne hvis det er nødvendig, er å vinne kampen.


Det har vi på tribunen strengt tatt lite innflytelse over. Vel annet enn å lage en god ramme for hjemmelaget, og en lite gjestfri atmosfære for bortelaget og deres spillere.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:05:30 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:37:39 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 09:51:02 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!


Ahh, det gode gamle "Vålerengen er en ubetydelig klubb, derfor er det flaut om de ikke bare ignoreres"-argumentet. Den har vi vært gjennom før, ja. Vi får rett og slett bare være enige om å være uenige på den. Jeg tror de fleste andre i Norge er på min side i den saken, og mener at både Brann og VIF er blant de største og viktigste klubbene i norsk fotball. Og, ikke minst at det finnes et historisk rivaleri, og hatforhold mellom de to klubbene er nok de fleste både i klanen og blant oss enige om (unntatt deg da).

Beklager om du får store komplekser av at vi sang noen hatsanger mot VIF etter hvert som målene begynte å renne inn forrige gang på Stadion. Personlig bryr det meg midt på ryggen hva noen andre skulle mene om hvilke sanger, og når de synges av oss. Så vidt jeg husker kom ikke disse sangene på de første målene, men heller når vi begynte å nå "knusesiffer", og da må det være greit å fyre litt oppunder.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:41:31 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.


Dette har du gjort ekstensiv forskning på? Hvor mange anti-VIF-sanger har vi egentlig? Jeg kommer ikke på særlig mange. Kanskje vi får en ny en når Finne kommer på besøk søndag. Det hadde vært najs.


Vi hater Engen, vi hater VÃ¥l'engen
Drite på Oslo by (for øvrig en ufattelig flau sang på barnehage-nivå)
SÃ¥nn skyter Engen
Engen satte sprøyte, sprøye på en mandag
Hater Lillestrøm SK... (denne har riktignok tre andre lag nevnt, men det er jo ingen tvil om hvem vi virkelig understreker/skriker ut i den sangen - uansett motstander)
Stille på Plata
Legg ned hele klubben!

Nixon

Rød makt på Hansa

Billy Elliott

June 28, 2017, 10:28:51 AM #66 Last Edit: June 28, 2017, 11:47:06 AM by Billy Elliott
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:00:21 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:05:30 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:37:39 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 09:51:02 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!


Ahh, det gode gamle "Vålerengen er en ubetydelig klubb, derfor er det flaut om de ikke bare ignoreres"-argumentet. Den har vi vært gjennom før, ja. Vi får rett og slett bare være enige om å være uenige på den. Jeg tror de fleste andre i Norge er på min side i den saken, og mener at både Brann og VIF er blant de største og viktigste klubbene i norsk fotball. Og, ikke minst at det finnes et historisk rivaleri, og hatforhold mellom de to klubbene er nok de fleste både i klanen og blant oss enige om (unntatt deg da).

Beklager om du får store komplekser av at vi sang noen hatsanger mot VIF etter hvert som målene begynte å renne inn forrige gang på Stadion. Personlig bryr det meg midt på ryggen hva noen andre skulle mene om hvilke sanger, og når de synges av oss. Så vidt jeg husker kom ikke disse sangene på de første målene, men heller når vi begynte å nå "knusesiffer", og da må det være greit å fyre litt oppunder.


Ok, så bare for å se om jeg har forstått deg riktig. Du mener altså:
1. Det finnes ingen rivaleri mellom Brann og Engen
2. VIF er en ubetydelig norsk klubb
3. Ã? synge hatsanger mot VIF er dermed flaut pga 1) og 2)

Hvis det er det du mener (stråmann alert, I know), så har jeg følgende svar:
1. Uenig. I det ene øyeblikket lister du opp hvor mange hatsanger som eksisterer, i det andre argumenterer du for at det ikke finnes noe historisk rivaleri mellom de to klubbene. Hvordan harmonerer det?
2. Både Brann og VIF er blant de aller største klubbene i Norge, det tror jeg du selv forstår. Om noen andre her inne er uenig så skrik gjerne ut. Jeg tror nemlig du er ganske alene om mene det.
3. Hvorfor er du så redd for å bli flau? Bryr du deg så mye om hva andre synes om deg? Er du redd for at Klanen (de som du mener er ubetydelig) skal tro vi har mindreverdighetskomplekser?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:03:34 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:41:31 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.


Dette har du gjort ekstensiv forskning på? Hvor mange anti-VIF-sanger har vi egentlig? Jeg kommer ikke på særlig mange. Kanskje vi får en ny en når Finne kommer på besøk søndag. Det hadde vært najs.


Vi hater Engen, vi hater VÃ¥l'engen
Drite på Oslo by (for øvrig en ufattelig flau sang på barnehage-nivå)
SÃ¥nn skyter Engen
Engen satte sprøyte, sprøye på en mandag
Hater Lillestrøm SK... (denne har riktignok tre andre lag nevnt, men det er jo ingen tvil om hvem vi virkelig understreker/skriker ut i den sangen - uansett motstander)
Stille på Plata



Du glemte den improviserte Rekdal-sangen fra ifjor (var vel egentlig den eneste jeg hørte repetert særlig mange ganger).
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Det er jo flott at man kan rette litt sunt hat mot rivaliserende klubber, og ikke bare mot enkeltpersoner.

yashin

Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:03:34 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:41:31 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.


Dette har du gjort ekstensiv forskning på? Hvor mange anti-VIF-sanger har vi egentlig? Jeg kommer ikke på særlig mange. Kanskje vi får en ny en når Finne kommer på besøk søndag. Det hadde vært najs.


Vi hater Engen, vi hater VÃ¥l'engen
Drite på Oslo by (for øvrig en ufattelig flau sang på barnehage-nivå)
SÃ¥nn skyter Engen
Engen satte sprøyte, sprøye på en mandag
Hater Lillestrøm SK... (denne har riktignok tre andre lag nevnt, men det er jo ingen tvil om hvem vi virkelig understreker/skriker ut i den sangen - uansett motstander)
Stille på Plata



Og på søndag får vi en siste sjanse til å dra på med at vi har egen stadion ...

Torvanger

Noe jeg humrer over, hver gang jeg er i England og ser kamp, er når motstanderlaget gjør innbytte og navn blir leste opp, med en umiddelbar: "WHO?! WHO?! WHO?!" Har man noensinne prøvd "KEM?! KEM?! KEM?!", når det har skjedd motstanderinnbytter på Stadion?

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 10:28:51 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:00:21 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:05:30 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:37:39 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 09:51:02 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!


Ahh, det gode gamle "Vålerengen er en ubetydelig klubb, derfor er det flaut om de ikke bare ignoreres"-argumentet. Den har vi vært gjennom før, ja. Vi får rett og slett bare være enige om å være uenige på den. Jeg tror de fleste andre i Norge er på min side i den saken, og mener at både Brann og VIF er blant de største og viktigste klubbene i norsk fotball. Og, ikke minst at det finnes et historisk rivaleri, og hatforhold mellom de to klubbene er nok de fleste både i klanen og blant oss enige om (unntatt deg da).

Beklager om du får store komplekser av at vi sang noen hatsanger mot VIF etter hvert som målene begynte å renne inn forrige gang på Stadion. Personlig bryr det meg midt på ryggen hva noen andre skulle mene om hvilke sanger, og når de synges av oss. Så vidt jeg husker kom ikke disse sangene på de første målene, men heller når vi begynte å nå "knusesiffer", og da må det være greit å fyre litt oppunder.


Ok, så bare for å se om jeg har forstått deg riktig. Du mener altså:
1. Det finnes ingen rivaleri mellom Brann og Engen
2. VIF er en ubetydelig norsk klubb
3. Ã? synge hatsanger mot VIF er dermed flaut pga 1) og 2)

Hvis det er det du mener (stråmann alert, I know), så har jeg følgende svar:
1. Uenig. I det ene øyeblikket lister du opp hvor mange hatsanger som eksisterer, i det andre argumenterer du for at det ikke finnes noe historisk rivaleri mellom de to klubbene. Hvordan harmonerer det?
2. Både Brann og VIF er blant de aller største klubbene i Norge, det tror jeg du selv forstår. Om noen andre her inne er uenig så skrik gjerne ut. Jeg tror nemlig du er ganske alene om mene det.
3. Hvorfor er du så redd for å bli flau? Bryr du deg så mye om hva andre synes om deg? Er du redd for at Klanen (de som du mener er ubetydelig) skal tro vi har mindreverdighetskomplekser?


1) Dette rivaliseringsgreiene du snakker om, er nesten utelukkende et Store Stå-fenomen - eller folk som en eller annen gang de siste 25 årene har vært knyttet til Store Stå. Resten av Stadion-publikum tror jeg ikke er så opptatt av VIF som rival. Det ser man på publikumsoppmøtet mot dem. Og som jeg har sagt før: Rivaliseringen var fra den tiden Klanen og Store Stå var de to store i norsk supportersammenheng. Det var egentlig en "krig" om hvem som var den største og beste supportergjengen, og enormt mye drittslenging i de to supportergjengenes fanziner. Klanen klarer jo ikke engang å stille mer enn et par hundre i Bergen. Tror vi er mye mer opptatt av dem, enn de er av oss. Selv er de jo mest opptatt av Lillestrøm, antar jeg. Hvor mange hat-sanger har de mot oss? "Hater Bergen by" og "Lommemannen, Bergens stolthet"? Jeg nevnte nettopp seks sanger som handlet om VIF eller Oslo - der i hvert fall fem av dem handler utelukkende om dem. Jeg kan nevne to til: "Vi hater VIF-pakk, vi hater VIF-pakk" og "Negerhorer og heroin" (eller kanskje det var samme sang?). Når vi har 6-7-8 hat-sanger mot VIF som skal synges minst noen ganger hver når vi møter dem, ja så blir det ganske mye.

2) VIF er en sportslig vits. De siste 31 sesongene har de vært topp 6 kun fem ganger. Ikke har de folk på kampene lenger heller. De var store tidligere. Tross alt var de sportslig gode for 10-13 år siden, og da var også Klanen svær. Nå er de en sportslig, publikumsmessig og supportermessig middelmådighet. Klarer virkelig ikke å bry meg veldig mye om dem.

Hatsanger er helt greit. Det hører med. Men da en og annen. Ikke en stor andel av det vi synger, og spesielt ikke som første sang etter vi scorer. Da må da hyllest av eget lag og målscorer være viktigere å gi oppmerksomhet enn den lille klatten av tilreisende VIF-fans som har giddet å komme over fjellet.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 10:31:44 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:03:34 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:41:31 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.


Dette har du gjort ekstensiv forskning på? Hvor mange anti-VIF-sanger har vi egentlig? Jeg kommer ikke på særlig mange. Kanskje vi får en ny en når Finne kommer på besøk søndag. Det hadde vært najs.


Vi hater Engen, vi hater VÃ¥l'engen
Drite på Oslo by (for øvrig en ufattelig flau sang på barnehage-nivå)
SÃ¥nn skyter Engen
Engen satte sprøyte, sprøye på en mandag
Hater Lillestrøm SK... (denne har riktignok tre andre lag nevnt, men det er jo ingen tvil om hvem vi virkelig understreker/skriker ut i den sangen - uansett motstander)
Stille på Plata



Du glemte den improviserte Rekdal-sangen fra ifjor (var vel egentlig den eneste jeg hørte repetert særlig mange ganger).


Men den var god. Det var improvisert og syrlig. Tekst med klasse i forhold til f.eks. "drite på Oslo by". Og det er sikkert en sang som også ville dukket opp om Rekdal om han f.eks. hadde trent et annet lag. Den handlet jo mer om Rekdal selv enn VIF.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 12:15:26 PM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 10:28:51 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:00:21 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:05:30 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:37:39 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 09:51:02 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!


Ahh, det gode gamle "Vålerengen er en ubetydelig klubb, derfor er det flaut om de ikke bare ignoreres"-argumentet. Den har vi vært gjennom før, ja. Vi får rett og slett bare være enige om å være uenige på den. Jeg tror de fleste andre i Norge er på min side i den saken, og mener at både Brann og VIF er blant de største og viktigste klubbene i norsk fotball. Og, ikke minst at det finnes et historisk rivaleri, og hatforhold mellom de to klubbene er nok de fleste både i klanen og blant oss enige om (unntatt deg da).

Beklager om du får store komplekser av at vi sang noen hatsanger mot VIF etter hvert som målene begynte å renne inn forrige gang på Stadion. Personlig bryr det meg midt på ryggen hva noen andre skulle mene om hvilke sanger, og når de synges av oss. Så vidt jeg husker kom ikke disse sangene på de første målene, men heller når vi begynte å nå "knusesiffer", og da må det være greit å fyre litt oppunder.


Ok, så bare for å se om jeg har forstått deg riktig. Du mener altså:
1. Det finnes ingen rivaleri mellom Brann og Engen
2. VIF er en ubetydelig norsk klubb
3. Ã? synge hatsanger mot VIF er dermed flaut pga 1) og 2)

Hvis det er det du mener (stråmann alert, I know), så har jeg følgende svar:
1. Uenig. I det ene øyeblikket lister du opp hvor mange hatsanger som eksisterer, i det andre argumenterer du for at det ikke finnes noe historisk rivaleri mellom de to klubbene. Hvordan harmonerer det?
2. Både Brann og VIF er blant de aller største klubbene i Norge, det tror jeg du selv forstår. Om noen andre her inne er uenig så skrik gjerne ut. Jeg tror nemlig du er ganske alene om mene det.
3. Hvorfor er du så redd for å bli flau? Bryr du deg så mye om hva andre synes om deg? Er du redd for at Klanen (de som du mener er ubetydelig) skal tro vi har mindreverdighetskomplekser?


1) Dette rivaliseringsgreiene du snakker om, er nesten utelukkende et Store Stå-fenomen - eller folk som en eller annen gang de siste 25 årene har vært knyttet til Store Stå. Resten av Stadion-publikum tror jeg ikke er så opptatt av VIF som rival. Det ser man på publikumsoppmøtet mot dem. Og som jeg har sagt før: Rivaliseringen var fra den tiden Klanen og Store Stå var de to store i norsk supportersammenheng. Det var egentlig en "krig" om hvem som var den største og beste supportergjengen, og enormt mye drittslenging i de to supportergjengenes fanziner. Klanen klarer jo ikke engang å stille mer enn et par hundre i Bergen. Tror vi er mye mer opptatt av dem, enn de er av oss. Selv er de jo mest opptatt av Lillestrøm, antar jeg. Hvor mange hat-sanger har de mot oss? "Hater Bergen by" og "Lommemannen, Bergens stolthet"? Jeg nevnte nettopp seks sanger som handlet om VIF eller Oslo - der i hvert fall fem av dem handler utelukkende om dem. Jeg kan nevne to til: "Vi hater VIF-pakk, vi hater VIF-pakk" og "Negerhorer og heroin" (eller kanskje det var samme sang?). Når vi har 6-7-8 hat-sanger mot VIF som skal synges minst noen ganger hver når vi møter dem, ja så blir det ganske mye.

2) VIF er en sportslig vits. De siste 31 sesongene har de vært topp 6 kun fem ganger. Ikke har de folk på kampene lenger heller. De var store tidligere. Tross alt var de sportslig gode for 10-13 år siden, og da var også Klanen svær. Nå er de en sportslig, publikumsmessig og supportermessig middelmådighet. Klarer virkelig ikke å bry meg veldig mye om dem.

Hatsanger er helt greit. Det hører med. Men da en og annen. Ikke en stor andel av det vi synger, og spesielt ikke som første sang etter vi scorer. Da må da hyllest av eget lag og målscorer være viktigere å gi oppmerksomhet enn den lille klatten av tilreisende VIF-fans som har giddet å komme over fjellet.


1) So what om det er et Store Stå-fenomen? SS er der den innerste kjernen i supportergruppen vår står. Det betyr da ganske mye. Og, so what at det har gått nedover med Klanen? Det er jo bare flott. Men det betyr ikke at rivaleriet dauer blant dem som er igjen, både hos oss og dem. Så får hvermannsen på BT-tribunen mene at det er omtrent like gøy å møte Sandefjord eller Kristiansund som VIF for min skyld. Men hvorfor denne trangen til å nedvurdere et rivaleri? Er det ikke det som er gøy med fotball da? Særlig på tribunene, kniving med rivaler? Hvorfor bygge noe slik ned, og klassifere det som noe primitivt, smalt, flaut og nesten vulgært?

Og, som en liten side note: hvis Engen ikke er en Brann-rival, hvem er det egentlig da? Har vi ingen? Det blir jo litt trist. Er ikke som om folk har rent ned dørene for å se våre bataljer hverken mot Viking eller LSK de siste årene heller. Eller mener du at RBK er våre eneste skikkelig rival? Fordi...at? De har vært skikkelig gode de siste 30 årene...og, thats it?

2) Var ikke det jeg mente med stor. De er en stor klubb i kraft av å være en klubb med mange supportere fra Norges største by. Det har gått bratt nedover på tilskuersiden med dem de siste 10 årene (igjen; digg ;)), ja, men de er da fremdeles en av de aller største.

3) Flott at du også synes det er greit med hatsanger i blant. Ser poenget med at vi kanskje har for mange, men det plager meg egentlig svært lite. Sangvariasjon fra tribunene ser jeg på som noe positivt, og om en eller annen østlending innbiller seg at vi har komplekser pga av det, bryr det meg midt i ræven.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 12:17:04 PM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 10:31:44 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:03:34 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:41:31 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.


Dette har du gjort ekstensiv forskning på? Hvor mange anti-VIF-sanger har vi egentlig? Jeg kommer ikke på særlig mange. Kanskje vi får en ny en når Finne kommer på besøk søndag. Det hadde vært najs.


Vi hater Engen, vi hater VÃ¥l'engen
Drite på Oslo by (for øvrig en ufattelig flau sang på barnehage-nivå)
SÃ¥nn skyter Engen
Engen satte sprøyte, sprøye på en mandag
Hater Lillestrøm SK... (denne har riktignok tre andre lag nevnt, men det er jo ingen tvil om hvem vi virkelig understreker/skriker ut i den sangen - uansett motstander)
Stille på Plata



Du glemte den improviserte Rekdal-sangen fra ifjor (var vel egentlig den eneste jeg hørte repetert særlig mange ganger).


Men den var god. Det var improvisert og syrlig. Tekst med klasse i forhold til f.eks. "drite på Oslo by". Og det er sikkert en sang som også ville dukket opp om Rekdal om han f.eks. hadde trent et annet lag. Den handlet jo mer om Rekdal selv enn VIF.


Så sangene som er improviserte og syrlig går bra, og du vil støtte slike om de dukker opp på søndag? Det er jo flott å høre, men det hjelper jo ikke så mye på redselen din for at vi allerede har altfor mange?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Gidder ikke sitere fra lengre oppe :-)

At det ikke kommer så mange tilskuere betyr ikke at det ikke trenger å være dårlig oppmøte.
Alle jeg kjenner som ikke er fast inventar på stadion vil nevne rbk og vif som hat lag så jeg vil tro at når det kommer mer folk på kampene så blir det også mer hatsanger.
For de som ikke går så ofte eller ikke er på storestå så er en del av hat sangene også mye enklere å synge med på enn mange av de andre sangene de ikke kjenner
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Når Krøvel og Ellioten(og noen andre) lærer seg de få ekstra tastetrykkene for å kun sitere den siste kommentaren til motdebattanten skal jeg sette et kryss i taket. Blir mye å scrolle nedover dette.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on June 28, 2017, 15:21:56 PM
Det er så utrolig lettvint å korrigere vekk den blå veggen.


Helt rett, Spelaren!
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 13:47:32 PM
1) So what om det er et Store Stå-fenomen? SS er der den innerste kjernen i supportergruppen vår står. Det betyr da ganske mye. Og, so what at det har gått nedover med Klanen? Det er jo bare flott. Men det betyr ikke at rivaleriet dauer blant dem som er igjen, både hos oss og dem. Så får hvermannsen på BT-tribunen mene at det er omtrent like gøy å møte Sandefjord eller Kristiansund som VIF for min skyld. Men hvorfor denne trangen til å nedvurdere et rivaleri? Er det ikke det som er gøy med fotball da? Særlig på tribunene, kniving med rivaler? Hvorfor bygge noe slik ned, og klassifere det som noe primitivt, smalt, flaut og nesten vulgært?

Og, som en liten side note: hvis Engen ikke er en Brann-rival, hvem er det egentlig da? Har vi ingen? Det blir jo litt trist. Er ikke som om folk har rent ned dørene for å se våre bataljer hverken mot Viking eller LSK de siste årene heller. Eller mener du at RBK er våre eneste skikkelig rival? Fordi...at? De har vært skikkelig gode de siste 30 årene...og, thats it?

2) Var ikke det jeg mente med stor. De er en stor klubb i kraft av å være en klubb med mange supportere fra Norges største by. Det har gått bratt nedover på tilskuersiden med dem de siste 10 årene (igjen; digg ;)), ja, men de er da fremdeles en av de aller største.

3) Flott at du også synes det er greit med hatsanger i blant. Ser poenget med at vi kanskje har for mange, men det plager meg egentlig svært lite. Sangvariasjon fra tribunene ser jeg på som noe positivt, og om en eller annen østlending innbiller seg at vi har komplekser pga av det, bryr det meg midt i ræven.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 13:49:48 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 12:17:04 PM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 10:31:44 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:03:34 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:41:31 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.


Dette har du gjort ekstensiv forskning på? Hvor mange anti-VIF-sanger har vi egentlig? Jeg kommer ikke på særlig mange. Kanskje vi får en ny en når Finne kommer på besøk søndag. Det hadde vært najs.


Vi hater Engen, vi hater VÃ¥l'engen
Drite på Oslo by (for øvrig en ufattelig flau sang på barnehage-nivå)
SÃ¥nn skyter Engen
Engen satte sprøyte, sprøye på en mandag
Hater Lillestrøm SK... (denne har riktignok tre andre lag nevnt, men det er jo ingen tvil om hvem vi virkelig understreker/skriker ut i den sangen - uansett motstander)
Stille på Plata



Du glemte den improviserte Rekdal-sangen fra ifjor (var vel egentlig den eneste jeg hørte repetert særlig mange ganger).


Men den var god. Det var improvisert og syrlig. Tekst med klasse i forhold til f.eks. "drite på Oslo by". Og det er sikkert en sang som også ville dukket opp om Rekdal om han f.eks. hadde trent et annet lag. Den handlet jo mer om Rekdal selv enn VIF.


Så sangene som er improviserte og syrlig går bra, og du vil støtte slike om de dukker opp på søndag? Det er jo flott å høre, men det hjelper jo ikke så mye på redselen din for at vi allerede har altfor mange?


Som sagt; det var en tekst med atskillig mer humoristisk klasse enn alle de andre hatsangene. Og det var ikke en anti-VIF-sang. Det var en sang som latterliggjorde Rekdal - en fyr som vel ingen har likt uansett hvem han har trent. Vi hadde sunget den sangen uansett hvilket lag han trente, så det hadde lite med VIF å gjøre.
Legg ned hele klubben!

Giles

Fint med rivaleri, temperatur og galskap. Men bitterhet mot Bård Finne blir bare tåpelig særlig om det ikke kan serveres med litt humor. VIF som klubb må gjerne få sitt. Men også der er det bedre med en dose humor som "Stille på plata" og liknende. Men å hate Vålerenga litt og å la de høre det er helt greit.

Northside

Nok av grunner til å hate Engen. Hovedstad mot nest-største by, to store supportergruper osv osv.
I tillegg trenger vi sårt noen litt spesielle kamper i løpet av året. Veldig kjedelig med kun 16. mai og Rosenborg. Vi er avhengig av enkeltkamper som betyr mer enn de vanlige kampene, og kampen mot Engen er ofte synonymt med god stemning i Bergen.

blobby winters

Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 16:04:13 PM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 13:49:48 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 12:17:04 PM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 10:31:44 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:03:34 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:41:31 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.


Dette har du gjort ekstensiv forskning på? Hvor mange anti-VIF-sanger har vi egentlig? Jeg kommer ikke på særlig mange. Kanskje vi får en ny en når Finne kommer på besøk søndag. Det hadde vært najs.


Vi hater Engen, vi hater VÃ¥l'engen
Drite på Oslo by (for øvrig en ufattelig flau sang på barnehage-nivå)
SÃ¥nn skyter Engen
Engen satte sprøyte, sprøye på en mandag
Hater Lillestrøm SK... (denne har riktignok tre andre lag nevnt, men det er jo ingen tvil om hvem vi virkelig understreker/skriker ut i den sangen - uansett motstander)
Stille på Plata



Du glemte den improviserte Rekdal-sangen fra ifjor (var vel egentlig den eneste jeg hørte repetert særlig mange ganger).


Men den var god. Det var improvisert og syrlig. Tekst med klasse i forhold til f.eks. "drite på Oslo by". Og det er sikkert en sang som også ville dukket opp om Rekdal om han f.eks. hadde trent et annet lag. Den handlet jo mer om Rekdal selv enn VIF.


Så sangene som er improviserte og syrlig går bra, og du vil støtte slike om de dukker opp på søndag? Det er jo flott å høre, men det hjelper jo ikke så mye på redselen din for at vi allerede har altfor mange?


Som sagt; det var en tekst med atskillig mer humoristisk klasse enn alle de andre hatsangene. Og det var ikke en anti-VIF-sang. Det var en sang som latterliggjorde Rekdal - en fyr som vel ingen har likt uansett hvem han har trent. Vi hadde sunget den sangen uansett hvilket lag han trente, så det hadde lite med VIF å gjøre.


Kunne ganske enkelt bytte ut Kjetil Rekdal med Ronny Deila

Ricky

Ikke rart tilskuertallene er på vei nedover når supportergruppene nærmest må sende inn søknad for å få håne motstanderlaget/fansen/spillerne (evt dommerne).

Gulløl

Klipp fra BA:
Kristoffer Barmen trente nesten som normalt onsdag. Deyver Vega har fått en «trøkk» på baksiden av låret, og kan være usikker til søndagens møte med Vålerenga.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

June 29, 2017, 04:42:05 AM #85 Last Edit: June 29, 2017, 04:49:29 AM by krøvel vellevold
Quote from: Northside on June 28, 2017, 20:37:15 PM
Nok av grunner til å hate Engen. Hovedstad mot nest-største by, to store supportergruper osv osv.
I tillegg trenger vi sårt noen litt spesielle kamper i løpet av året. Veldig kjedelig med kun 16. mai og Rosenborg. Vi er avhengig av enkeltkamper som betyr mer enn de vanlige kampene, og kampen mot Engen er ofte synonymt med god stemning i Bergen.


Hovedstad: Kan ikke huske hatet mot Lyn var spesielt stort. Faktisk var vel folk totalt likegyldige til Lyn.
Store supportergrupper: Kan ikke se at hatet mot Godset er spesielt stort. LSK er vel også et skuldertrekk.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

June 29, 2017, 04:45:57 AM #86 Last Edit: June 29, 2017, 04:49:14 AM by krøvel vellevold
Quote from: Ricky on June 28, 2017, 23:13:50 PM
Ikke rart tilskuertallene er på vei nedover når supportergruppene nærmest må sende inn søknad for å få håne motstanderlaget/fansen/spillerne (evt dommerne).


Ganske latterlig kommentar. Tror faktisk ikke tilskuertallene går nedover hvis man i stedet for å synge "vi hater Engen" som første sang etter scoring, kjører på med "gullet ska hem" eller en hyllest til målscoreren. Eller i kampene mot VIF er mer opptatt av å støtte eget lag enn å synge "driiiiiiiiiiite driiiiiite driiiiiiite på Oslo by", "Oslo by er full av drit; negerhorer og heroin", "Engen satte sprøyte, sprøyte på en mandag", osv, ørten ganger. Tvert imot så tror jeg de aller fleste voksne mennesker som går på Stadion syns de sangene er ufattelig barnslig lavmål, og er mer opptatt av å høre sanger om vår egen klubb. En og annen hatsang mot VIF skal det selvsagt være. Men mot VIF er det altfor mye fokus på dem.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Det er kun en klubb i Norge jeg ikke kan fordra, det er vel det nærmeste jeg kommer hat og det er Rosenborg. VIF har aldri vært en trussel, de har aldri tatt jerngrep om gullet, slik RBK har gjort, derfor er ikke antipatien like sterk mot dem. Etter RBK er Sogndal laget som får meg til å se rødt, spesielt når de slår oss.

Jeg tror noe av årsaken til at endel Brannfans føler sinne mot VIF, bunner i episoden på Store Stå, der Apeberget forserte gjerdet og gikk løs på det som var av Brannfans i sin vei, barn inkludert.

Ninja-Bob

Kanskje eg er prippen, men håpar verkelig folk innser at det er på tide å legge vekk sangar som har ord som "negerhore" i seg.

Torvanger

Quote from: Ninja-Bob on June 29, 2017, 09:02:17 AM
Kanskje eg er prippen, men håpar verkelig folk innser at det er på tide å legge vekk sangar som har ord som "negerhore" i seg.



Hvor finner man den strofen?

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on June 29, 2017, 09:26:56 AM
Quote from: Ninja-Bob on June 29, 2017, 09:02:17 AM
Kanskje eg er prippen, men håpar verkelig folk innser at det er på tide å legge vekk sangar som har ord som "negerhore" i seg.



Hvor finner man den strofen?

"Oslo by er full av drit. Negerhorer og heroin". Eller "herrroin" som det synges.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 16:00:50 PM


Jeg vet ikke hvor mange ganger vi skal gidde å gå rundt i ring om dette emnet. Vi er nok rett og slett grunnleggende uenig i mye, og komme neppe til å diskutere oss frem til enighet. Jeg har nå registrert at du synes det var forferdelig at det ble startet en anti-VIF-sang etter en av våre scoringer i fjor. At du fremdeles er såpass opptatt av det et helt år etter viser jo tydelig at dette gikk dypt inn på deg, men jeg klarer liksom ikke helt å se hvorfor.

Du virker ekstremt opptatt av at vi ikke skal bli oppfattet som mindreverdig, eller med komplekser. Personlig er dette noe jeg driter fullstendig i, men kan vel ha en viss forståelse for andre føler det annerledes. Du drar frem vårt forhold til Viking, og at "vestlandsderbyet" stort sett ignoreres her i byen, og fremstiller det som en positiv ting. Fra mitt perspektiv er det helt motsatt. Noe negativt. Jeg skulle gjerne hatt het stemning mot dem også jeg. Hatsanger i fleng, og høy temperatur. Det er nemlig slike kamper jeg synes det er gøyest å gå på. Der hvor det faktisk er litt engasjement. Noe litt annet en å møte et lag som Sandefjord eller Kristiansund på en grå mandag. For min del er det altfor mange oppgjør slike på Stadion hvert år. � skulle fornekte oss det, kun i frykt av å bli sett på som mindreverdige, det er en tanke jeg aldri kommer til å forstå.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on June 29, 2017, 08:37:09 AM
Det er kun en klubb i Norge jeg ikke kan fordra, det er vel det nærmeste jeg kommer hat og det er Rosenborg. VIF har aldri vært en trussel, de har aldri tatt jerngrep om gullet, slik RBK har gjort, derfor er ikke antipatien like sterk mot dem. Etter RBK er Sogndal laget som får meg til å se rødt, spesielt når de slår oss.

Jeg tror noe av årsaken til at endel Brannfans føler sinne mot VIF, bunner i episoden på Store Stå, der Apeberget forserte gjerdet og gikk løs på det som var av Brannfans i sin vei, barn inkludert.


Og hvor mange er igjen fra den tiden? Jeg og et par andre?

Ang. Sogndal: Jeg hater ikke Sogndal, men det er klart at det er få klubber det er pinligere å tape for eller å ha foran seg på tabellen. Derfor håper jeg alltid at de taper, med mindre de møter noen som er i tabellstrid med oss. For saken er jo den at de hele tiden blir sammenlignet med oss. Hver gang de slår oss, er foran oss på tabellen - ja til og med når de er (rett) bak oss på tabellen, så kommer det samme gnålet i media om hvor fantastisk mye dyktigere de er enn storebror Brann, hvor fantastisk mye mer de får ut av ressursene, hvor elendige Brann er som kommer fra storbyen og er dårligere enn Sogndal, osv. I tillegg til at Sogndal hater oss og ser på det som det største i verden å slå oss. Da tenker jeg at den gleden skal de faen ikke få. Men noe hat til Sogndal, vil jeg ikke kalle det. Bare at det er viktig at vi gjør det såpass mye bedre enn dem som man ut fra ressursene kan forvente.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: Northside on June 28, 2017, 20:37:15 PM
Nok av grunner til å hate Engen. Hovedstad mot nest-største by, to store supportergruper osv osv.
I tillegg trenger vi sårt noen litt spesielle kamper i løpet av året. Veldig kjedelig med kun 16. mai og Rosenborg. Vi er avhengig av enkeltkamper som betyr mer enn de vanlige kampene, og kampen mot Engen er ofte synonymt med god stemning i Bergen.


Dette! Slike kamper er sårt tiltrengte.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:45:56 AM
Quote from: Torvanger on June 29, 2017, 08:37:09 AM
Det er kun en klubb i Norge jeg ikke kan fordra, det er vel det nærmeste jeg kommer hat og det er Rosenborg. VIF har aldri vært en trussel, de har aldri tatt jerngrep om gullet, slik RBK har gjort, derfor er ikke antipatien like sterk mot dem. Etter RBK er Sogndal laget som får meg til å se rødt, spesielt når de slår oss.

Jeg tror noe av årsaken til at endel Brannfans føler sinne mot VIF, bunner i episoden på Store Stå, der Apeberget forserte gjerdet og gikk løs på det som var av Brannfans i sin vei, barn inkludert.


Og hvor mange er igjen fra den tiden? Jeg og et par andre?


Hvor lenge siden tror du det er egentlig? Til og med jeg var på Stadion den dagen (dog ikke på SS), og jeg er knapt fylt 30.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 09:44:09 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 16:00:50 PM


Jeg vet ikke hvor mange ganger vi skal gidde å gå rundt i ring om dette emnet. Vi er nok rett og slett grunnleggende uenig i mye, og komme neppe til å diskutere oss frem til enighet. Jeg har nå registrert at du synes det var forferdelig at det ble startet en anti-VIF-sang etter en av våre scoringer i fjor. At du fremdeles er såpass opptatt av det et helt år etter viser jo tydelig at dette gikk dypt inn på deg, men jeg klarer liksom ikke helt å se hvorfor.

Du virker ekstremt opptatt av at vi ikke skal bli oppfattet som mindreverdig, eller med komplekser. Personlig er dette noe jeg driter fullstendig i, men kan vel ha en viss forståelse for andre føler det annerledes. Du drar frem vårt forhold til Viking, og at "vestlandsderbyet" stort sett ignoreres her i byen, og fremstiller det som en positiv ting. Fra mitt perspektiv er det helt motsatt. Noe negativt. Jeg skulle gjerne hatt het stemning mot dem også jeg. Hatsanger i fleng, og høy temperatur. Det er nemlig slike kamper jeg synes det er gøyest å gå på. Der hvor det faktisk er litt engasjement. Noe litt annet en å møte et lag som Sandefjord eller Kristiansund på en grå mandag. For min del er det altfor mange oppgjør slike på Stadion hvert år. � skulle fornekte oss det, kun i frykt av å bli sett på som mindreverdige, det er en tanke jeg aldri kommer til å forstå.


Nei jeg har ikke tenkt på den VIF-episoden fra i fjor og frem til nå, hvis det er det du tror. Jeg bare dro dem frem igjen nå fordi vi skal møte nettopp VIF og jeg håper vi faktisk hyller vårt eget lag når vi scorer - og ikke også da skal vie den lille gjengen fra Klanen mye mer oppmerksomhet enn de fortjener.

Og hvis det Ã¥ synge en drøss med hat-sanger er flottis; hvor er alle hatsangene mot Rosenborg, Viking, Lillestrøm, Molde, osv? Vi har 6-7-8 hatsanger mot VIF og Oslo, men jeg kan ikke komme pÃ¥ at vi har noen mot disse. Eller noen andre. Det nærmeste vi kommer er "synge samme sang, hele kampen lang" til Kanari og "kor e gliset ditt, Fagermo?". Men det siste handler jo mer om treneren enn klubben. Ut fra sangreportoaret skulle man tro VIF var en sykt dominerende klubb i Norge. Jeg ser virkelig ikke grunnen til Ã¥ gi denne tulleklubben veldig mye mer oppmerksomhet enn alle andre motstanderklubber/rivaler til sammen.  
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 09:52:19 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:45:56 AM
Quote from: Torvanger on June 29, 2017, 08:37:09 AM
Det er kun en klubb i Norge jeg ikke kan fordra, det er vel det nærmeste jeg kommer hat og det er Rosenborg. VIF har aldri vært en trussel, de har aldri tatt jerngrep om gullet, slik RBK har gjort, derfor er ikke antipatien like sterk mot dem. Etter RBK er Sogndal laget som får meg til å se rødt, spesielt når de slår oss.

Jeg tror noe av årsaken til at endel Brannfans føler sinne mot VIF, bunner i episoden på Store Stå, der Apeberget forserte gjerdet og gikk løs på det som var av Brannfans i sin vei, barn inkludert.


Og hvor mange er igjen fra den tiden? Jeg og et par andre?


Hvor lenge siden tror du det er egentlig? Til og med jeg var på Stadion den dagen (dog ikke på SS), og jeg er knapt fylt 30.


Hvor lenge jeg TROR det er siden? Jeg VET hvor lenge siden det er. Det var i 1995. Det er 22 år siden. Vi har da hatt episoder mot andre supporterklubber siden det. Haugesund f.eks.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:55:04 AM
Nei jeg har ikke tenkt på den VIF-episoden fra i fjor og frem til nå, hvis det er det du tror. Jeg bare dro dem frem igjen nå fordi vi skal møte nettopp VIF og jeg håper vi faktisk hyller vårt eget lag når vi scorer - og ikke også da skal vie den lille gjengen fra Klanen mye mer oppmerksomhet enn de fortjener.

Og hvis det Ã¥ synge en drøss med hat-sanger er flottis; hvor er alle hatsangene mot Rosenborg, Viking, Lillestrøm, Molde, osv? Vi har 6-7-8 hatsanger mot VIF og Oslo, men jeg kan ikke komme pÃ¥ at vi har noen mot disse. Eller noen andre. Det nærmeste vi kommer er "synge samme sang, hele kampen lang" til Kanari og "kor e gliset ditt, Fagermo?". Men det siste handler jo mer om treneren enn klubben. Ut fra sangreportoaret skulle man tro VIF var en sykt dominerende klubb i Norge. Jeg ser virkelig ikke grunnen til Ã¥ gi denne tulleklubben veldig mye mer oppmerksomhet enn alle andre motstanderklubber/rivaler til sammen.  


Men kanskje vi rett og slett hater VIF mer enn disse andre klubbene? Er det helt utenkelig? Og kanskje slikt hat mellom klubber ikke alltid handler om sportslig dominans, men om helt andre faktorer?

Jeg har forstått at du synes det er helt tåpelig å hate noen som ikke er sportslige trusler mot oss, men slik er det nå engang. Ikke bare hos oss, men i jækli mange hatoppgjør rundt om i verden.

For øvrig ønsker jeg nye hatsanger mot både RBK, Viking, LSK og Sogndal varmt velkommen. Mer av slik, mer temperatur på tribunene, og det blir også gøyere å gå på Stadion. Tror jeg.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:56:52 AM
Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 09:52:19 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:45:56 AM
Quote from: Torvanger on June 29, 2017, 08:37:09 AM
Det er kun en klubb i Norge jeg ikke kan fordra, det er vel det nærmeste jeg kommer hat og det er Rosenborg. VIF har aldri vært en trussel, de har aldri tatt jerngrep om gullet, slik RBK har gjort, derfor er ikke antipatien like sterk mot dem. Etter RBK er Sogndal laget som får meg til å se rødt, spesielt når de slår oss.

Jeg tror noe av årsaken til at endel Brannfans føler sinne mot VIF, bunner i episoden på Store Stå, der Apeberget forserte gjerdet og gikk løs på det som var av Brannfans i sin vei, barn inkludert.


Og hvor mange er igjen fra den tiden? Jeg og et par andre?


Hvor lenge siden tror du det er egentlig? Til og med jeg var på Stadion den dagen (dog ikke på SS), og jeg er knapt fylt 30.


Hvor lenge jeg TROR det er siden? Jeg VET hvor lenge siden det er. Det var i 1995. Det er 22 år siden. Vi har da hatt episoder mot andre supporterklubber siden det. Haugesund f.eks.


Nemlig, 22 år siden. Når jeg ser rundt meg på Stadion er de aller fleste mer enn gamle nok til å huske det. Dessverre kanskje...det skulle gjerne vært en større tilstrømming av yngre supportere enn det faktisk er.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

June 29, 2017, 10:11:45 AM #99 Last Edit: June 29, 2017, 10:22:08 AM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 04:45:57 AM
Ganske latterlig kommentar. Tror faktisk ikke tilskuertallene går nedover hvis man i stedet for å synge "vi hater Engen" som første sang etter scoring, kjører på med "gullet ska hem" eller en hyllest til målscoreren. Eller i kampene mot VIF er mer opptatt av å støtte eget lag enn å synge "driiiiiiiiiiite driiiiiite driiiiiiite på Oslo by", "Oslo by er full av drit; negerhorer og heroin", "Engen satte sprøyte, sprøyte på en mandag", osv, ørten ganger. Tvert imot så tror jeg de aller fleste voksne mennesker som går på Stadion syns de sangene er ufattelig barnslig lavmål, og er mer opptatt av å høre sanger om vår egen klubb. En og annen hatsang mot VIF skal det selvsagt være. Men mot VIF er det altfor mye fokus på dem.


Enig i alt, tror 98 % av de voksne som gÃ¥r pÃ¥ Stadion støtter opp om det du setter fokus pÃ¥ her. NÃ¥ leverer klubben kvalitet, spillerne kvalitet, og har vi supportere  et forbedringspotensial bør vi ta tak i det. Den vesle gjengen pÃ¥ et par tre hundre borti hjørnet elsker nÃ¥r vi gir de myyyyyye oppmerksomhet. Kjør gjerne hatsanger innimellom med trøkk og snert og gode tekster og gjerne med humor og ironi. Men den jallingen opp og opp igjen om dritt, horer, sprøyter og heroin gjør det store store flertallet av oss Brann supporterne jævlig flau pÃ¥ vegne av den mindre gruppen av medsupportere som holder pÃ¥ med dette.
Vi må gjerne synge "vi hater Engen" en del ganger men som første sang etter Brann scoring(er) er helt bak mål og de borti hjørnet elsker det. Klanen vil helt klart føle at de er viktigere for oss en scoringen var. Vi Brann supportere er for fanken de beste fotballsupporterne i dette landet, gjerne mange hatsanger og høy temperatur men vi skal levere kvalitet !!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up