• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Vålerengen, søndag 02.07, kl. 20.00

Started by Billy Elliott, June 26, 2017, 13:10:14 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Det nærmer seg med stormskritt et av årets stadionhøydepunkter. VIF og deres klan kommer på besøk. Et oppgjør det tidligere har luktet svidd av, men som av diverse årsaker har ligget noe brakk de senere årene. Blant annet fordi flere av kampene har blitt lagt midt i fellesferien. I år kommer kampen akkurat i tide før de fleste drar avgårde til Syden, og dermed kan det igjen bli en meget godt besøkt kamp, med påfølgende elektrisk stemning.

Mine beregninger tilsier at vi kan nå 11.000 solgte allerede i morgen. Det er meget sterkt hele seks dager før kampstart. Til sammenligning klarte Engen selv kun å trekke smått patetiske 11.400 til sitt "storderby" forrige lørdag på en solrik sommerdag, og veldig mange av dem var bortesupportere.

Dette er også kampen Finne kommer hjem til Brann stadion for første gang. Hva slags mottakelse vil han få? Og, vil han synge med på Nystemten slik som Huse og Palle? (selvsagt ikke, den lille rotten).

LANs mannskap har ingen karantener eller skader å tenke på. Dermed blir fort dette startoppstillingen:

Piotr
Nouri - Vito - Acosta - Ruben
SHN
Haugen - Barmen
Braaten - Orlov - Gilli

Jeg kan ikke se at Engen har noen karantener heller. De stilte slik mot LSK sist:

Sandberg
Lundström - Nation - Jääger - Lindkvist
Grindheim - H. Stengel
Holm - Zahid - Finne
Moa

Toppscorere så langt:
Brann
Orlov - 4
Haugen - 3
Gilli - 3
Barmen - 3
Braaten - 3

Engen
Finne - 4
Zahid - 4
Nation - 3

De siste fem oppgjørene mellom lagene på Brann Stadion har endt slik:
2016: 4-1
2014: 2-3
2013: 3-1
2012: 1-2
2011: 1-4
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

blobby winters

Blir  spennende og sikkert jevnt.
Vil den 12. mann være forskjellen?

Hva slags stemning skal den 12. mannen skape?

Hater VIF? Buing og piping når Finne får ballen?
eller
Bare synge om hvor mye vi elsker Bergen og Brann, synge om lidenskap for Brann og la klanen fortelle Finne at VIF hater Bergen by?

Tom C

Hoho.. Lo godt av beskrivelsen av Finne. Han kan faktisk minne litt om en rotte... 😂

Ellers stålsetter jeg meg for å takle muligheten for at Finne oppskriftsmessig skal senke gamleklubben...

Hadde jo vært typisk.
Aldri mer Obos....

Spelaren

Det beste er om Finne ignoreres, både her og på Stadion.

(med mindre han scorer hattrick-selvmål)
GÃ¥ av.

Alonso Solis

Finne bør ignoreres, men vi kunne jo gjerne hatt noen hilsningsord til Stig Lillejord i anledning Finnes homecoming?

Billy Elliott

Quote from: Spelaren on June 26, 2017, 19:58:58 PM
Det beste er om Finne ignoreres, både her og på Stadion.

(med mindre han scorer hattrick-selvmål)


Blæh, kjenner denne snusfornuftige tilnærmingen til å være fotballsupporter byr meg litt imot. Ja, det er sikkert objektivt sett den riktige innstillingen å ha, men for meg er fotball følelser. Ikke bare positive følelser alltid, noen ganger også negative. Det er en del av hva som gjør det gøy. Det skal meldes litt fra tribunene, og alt trenger ikke være så forbannet positivt hele tiden.

Hva angår Finne er det en spiller som nøster opp negative følelser hos meg. Ikke for måten han forlot oss. Det var egentlig nokså forståelig i lys av datidens trenersituasjon, og klubbens totale vanstyre. Men at han så velger VIF i returen, det provoserer. Nettopp fordi han er bergenser (angivelig), vokst opp like ved Stadion, og Brann-produkt. Da synes jeg det er rart at han velger en klubb hvor supporterne synger om hvor mye de hater byen hans i omtrent annenhver sang. Hadde han valgt Molde hadde det liksom vært noe annet. Derfor kommer jeg til å stemme i både i pipekonsert, og eventuelle negative sanger rettet mot Finne og hans agent på søndag (innenfor rimelighetens grenser). Og det får faen meg være greit.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

SK

Foreslår at vi driter i Finne. Vi har viktigere ting å konsentrere oss om.

Alonso Solis

Quote from: Billy Elliott on June 26, 2017, 23:00:54 PM

Blæh, kjenner denne snusfornuftige tilnærmingen til å være fotballsupporter byr meg litt imot. Ja, det er sikkert objektivt sett den riktige innstillingen å ha, men for meg er fotball følelser. Ikke bare positive følelser alltid, noen ganger også negative. Det er en del av hva som gjør det gøy. Det skal meldes litt fra tribunene, og alt trenger ikke være så forbannet positivt hele tiden.

Hva angår Finne er det en spiller som nøster opp negative følelser hos meg. Ikke for måten han forlot oss. Det var egentlig nokså forståelig i lys av datidens trenersituasjon, og klubbens totale vanstyre. Men at han så velger VIF i returen, det provoserer. Nettopp fordi han er bergenser (angivelig), vokst opp like ved Stadion, og Brann-produkt. Da synes jeg det er rart at han velger en klubb hvor supporterne synger om hvor mye de hater byen hans i omtrent annenhver sang. Hadde han valgt Molde hadde det liksom vært noe annet. Derfor kommer jeg til å stemme i både i pipekonsert, og eventuelle negative sanger rettet mot Finne og hans agent på søndag (innenfor rimelighetens grenser). Og det får faen meg være greit.


Jeg er egentlig helt enig med deg. Men jeg mistenker Finne for å ikke være et tenkende vesen og at vi derfor kan rette (den så absolutt berettigede) aggresjonen mot mannen som tilsynelatende tenker for ham, nemlig Stig Lillejord.

Vi kan selvsagt benytte anledningen til å pisse på Finne siden han først er på visitt og heller spare Lillejord-trakasseringen til en annen gang, men jeg mener likevel at vi på et eller annet tidspunkt bør uttrykke vår mening om Lillejord. Jeg regner med vi har en ganske så unison mening om dette makkverket av en agent.

Giles

Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.

Nixon

La han få høre det. Men ikke la det bli et stort fokus under kampen.
Rød makt på Hansa

Torvanger

VIF har en keeper som kan finne på endel rart og et forsvar som ikke akkurat er potte tett. På tross av de liker de å stå høyt på banen, noe som bør borge for at LAN velger et annet spissalternativ enn Orlov. Børven virker jo å være helt ute i kulden, så jeg tipper at det enten blir Skålevik eller Braaten som midtspiss og hvis Daniel blir valgt, så flankeres han av Vega og Gilli. Barmen er tilbake og det tror jeg man kommer til å merke, at midtbanen får stabilitet og trygghet igjen. Jeg blir ikke overrasket om Brann smeller til med en storseier igjen.

Nixon

Quote from: Torvanger on June 27, 2017, 08:54:02 AM
Børven virker jo å være helt ute i kulden


Han er vel skadet med nye hofteproblemer.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Falkman

Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 09:51:02 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!


En del hetsing hører naturligvis med. Men hvis hovedfokuset blir liggende der, signaliserer man jo enorme komplekser, både overfor Vålerengen og byen de kommer fra. og det er vel ikke meningen?

Billy Elliott

Quote from: Falkman on June 27, 2017, 10:25:57 AM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 09:51:02 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!


En del hetsing hører naturligvis med. Men hvis hovedfokuset blir liggende der, signaliserer man jo enorme komplekser, både overfor Vålerengen og byen de kommer fra. og det er vel ikke meningen?


Jeg tror folk hadde hatt jækli godt av å slutte å bry seg så mye om hva de tror andre mener om oss. I min verden inkluderer et oppgjør mot VIF en god del ralling om både motstanderlag, spillere og by. Klanen selv klarer jo ikke å slutte å synge om hvor mye de hater Bergen. Betyr det at de har komplekser?

Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere. Dermed tror jeg det er meget lite å bekymre seg over.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Når det gjelder valget, så er jo spørsmålet hvilke alternativer han hadde. Dersom Brann ikke var interessert så syns jeg ikke det er noe svik å gå til VIF. Ikke noe større svik enn at Braaten og særlig Nouri gikk til oss. De blir neppe hetset for å si det sånn. Dersom han valgte VIF over Brann er det en annen sak, men det vet vi ikke. Mange påstår jo at han ikke er god nok for oss uansett, så hvis Brann er enig i det hadde han vel ikke noe særlig valg. I såfall mener jeg fortsatt at det var verre av Huseklepp å vrake oss og heller gå til en direkte konkurrent. Men han sjarmerer jo buksene av folk når han synger Nystemten og snakker om hvor god han er i Brann og fikk jo «legendestatus» da han forlenget med en årslønn på tre millioner og lovnader om at Brann ikke skulle kreve all verdens for ham. Så hva han gjør er visst ikke så farlig.

Gulløl

Når Strømsgodet supporterne hetser egne spillere fra tribunen(Bugge Pettersen saken) er det innenfor at vi hetser motstanderens spillere litt av og til. Unionen klarer å få fingern fra sin egen lag spiller. Bataljonen er så snille at det er lenge siden en spiller på motstanderlaget har gitt oss fingern. Vi skal fortsatt oppføre oss fint, men litt hetsing av spillere på motstandlaget er innenfor uansett om de heter Bård Finne eller noe noe annet. Klare en å hetse litt og samtidig blande inn humor er det flott noe vi har klart før.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Trenger ikke vise til andre supportere. Vi hetsetjo Finne mens han var her, så hvorfor ikke hetse ham når han er på motstanderlaget? Den gang scorte han riktignok hattrick etterpå.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 10:46:09 AM
Når det gjelder valget, så er jo spørsmålet hvilke alternativer han hadde. Dersom Brann ikke var interessert så syns jeg ikke det er noe svik å gå til VIF.


Brann fikk jo aldri vite at han var tilgjengelig. Lillejord sendte en kryptisk SMS til Soltvedt om potensiale for å signere "en skikkelig god offensiv spiller" (eller noe slik), men nektet å si hvem det gjaldt. Bare kort tid tidligere hadde han uttalt at Finne ikke skulle noen steder, fordi treningshverdagen i Tyskland var så fantastisk. Finne selv kunne jo tatt initiativ til at Brann kunne være med i kampen om han, men det gadd han aldri, og snek seg heller inn på Valle.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Kryptisk og kryptisk. Det var vel uansett Deila som kontaktet Finne, mens Brann aldri viste interesse så hvis Brann faktisk ville ha Finne får de dele det ansvaret.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 11:23:20 AM
Kryptisk og kryptisk. Det var vel uansett Deila som kontaktet Finne, mens Brann aldri viste interesse så hvis Brann faktisk ville ha Finne får de dele det ansvaret.


Brann hadde jo fått beskjed bare uker tidligere at han ikke var tilgjengelig. Hvorfor skulle de bruke noe mer ressurser på å gå etter en spiller som ikke skulle noen steder, ifølge Lillejord?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

June 27, 2017, 11:27:49 AM #22 Last Edit: June 27, 2017, 11:30:33 AM by Corran
Edit: Det var vist mange svar kommet inn her fra jeg skrev ferdig og til jeg trykket Lagre ;.)

ohh nå kommer det et lengre innlegg om hvem som er/ikke er rivaler ;-)

Men det må no være plass til både negative sanger om Vif og Finne. Er en del av fotballene å hate litt og slenge dritt til andre som fortjener det i større eller mindre grad så lenge en ikke begynner å hetse uskyldige tredjeparter eller rasisme (rasisme mot Oslo er innafor).
De som ikke vil ha "negative" sanger og lignende er vel de samme som var enige med Davy at det var skandaløst når Hore Andre Flo ble hetset litt. Eneste som kunne kreve en unnskyldning den gangen var vel horene, men den måtte i så fall Flo gi dem da det var han som bragte vanry over yrkesgruppen deres
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 11:26:03 AM
Quote from: krakra on June 27, 2017, 11:23:20 AM
Kryptisk og kryptisk. Det var vel uansett Deila som kontaktet Finne, mens Brann aldri viste interesse så hvis Brann faktisk ville ha Finne får de dele det ansvaret.


Brann hadde jo fått beskjed bare uker tidligere at han ikke var tilgjengelig. Hvorfor skulle de bruke noe mer ressurser på å gå etter en spiller som ikke skulle noen steder, ifølge Lillejord?
VIF lot seg nå iallefall ikke lure av de uttalelsene. Brann har vel knapt vært i direkte kontakt med verken Finne eller agenten siden overgangen.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 11:32:16 AM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 11:26:03 AM
Quote from: krakra on June 27, 2017, 11:23:20 AM
Kryptisk og kryptisk. Det var vel uansett Deila som kontaktet Finne, mens Brann aldri viste interesse så hvis Brann faktisk ville ha Finne får de dele det ansvaret.


Brann hadde jo fått beskjed bare uker tidligere at han ikke var tilgjengelig. Hvorfor skulle de bruke noe mer ressurser på å gå etter en spiller som ikke skulle noen steder, ifølge Lillejord?
VIF lot seg nå iallefall ikke lure av de uttalelsene. Brann har vel knapt vært i direkte kontakt med verken Finne eller agenten siden overgangen.


Du tror det er helt utelukket at Lillejord hadde indikert for Deila og VIF at her var det en åpning før de tok kontakt?

Og hvorfor skulle Brann (for øvrig en helt annen ledelse enn den som var her når Finne forsvant) holde kontakten med en spiller og agent som gang på gang gikk ut i media å avviste at noen retur var aktuell?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Som sagt. VIF gjorde det jo. Situasjoner forandrer seg. Finne har byttet klubb før etter at Lillejord har sagt i avisen at det ikke er aktuelt. Syns en profesjonell klubb bør snakke med partene, istedenfor å forholde seg til artikler i BT. Hadde de hatt noen interesse for Finne burde de jo kontaktet ham eller agenten. Det syns jeg er helt naturlig.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 11:39:22 AM
Som sagt. VIF gjorde det jo. Situasjoner forandrer seg. Finne har byttet klubb før etter at Lillejord har sagt i avisen at det ikke er aktuelt. Syns en profesjonell klubb bør snakke med partene, istedenfor å forholde seg til artikler i BT. Hadde de hatt noen interesse for Finne burde de jo kontaktet ham eller agenten. Det syns jeg er helt naturlig.
Han skal ikke dra noen steder! Han skal bli værende og kjempe om plassen. Heidenheim kjemper om opprykk. Det er en tøff kamp om plassene, og mange kamper fremover. Jeg har en løpende dialog med klubbledelsen. De avviser enhver henvendelse på Bård. Han er definitivt i deres fremtidsplaner, sier en bestemt Lillejord til BA.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Da har vel Brann lært at de ikke må kommunisere med spillere og agenter gjennom mediene, men faktisk ta kontakt hvis de ønsker en spiller. Alle skjønte da vel at Lillejord smurte på når han sa at det var helt aktuelt for en spiller ute i kulden å bytte klubb.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:20:58 PM
Da har vel Brann lært at de ikke må kommunisere med spillere og agenter gjennom mediene, men faktisk ta kontakt hvis de ønsker en spiller. Alle skjønte da vel at Lillejord smurte på når han sa at det var helt aktuelt for en spiller ute i kulden å bytte klubb.


Eller kanskje Lillejord og Finne har lært at om de ønsker seg tilbake til Brann (den eneste norske klubben han noensinne skulle spille for, må vite), så går de ikke ut i lokalpressen og sier ting som «han skal ikke dra noen steder!» og «de (eierklubb) avviser enhver henvendelse på Bård».
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Det er vel gjerne slik at Brann ikke ønsket Finne i den forstand at de ikke hadde noe prekært behov for han. Og at Lillejord sin holdning gjorde at klubben ikke gjorde noen fremstøt. Hvor mye energi skal egentlig en klubb bruke på "utilgjengelige" spillere? Men jeg har forstått det slik at dersom Brann hadde fått vite at Finne var på vei tilbake til Norge hadde de gjort et fremstøt.

Så man kan jo gjerne skylde på begge parter. Jeg for min del tror ikke at Finne hadde veldig lyst å komme tilbake til Brann på dette tidspunktet.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Har sansen for "Sånn klapper Enga" m.m, men håper at det ikke blir for mye fokus på Finne, for det blir litt klamt, i og med at Finne ikke er en så viktig spiller. Han hadde neppe fått tillit i dagens Brannlag, så dersom noen vil hetse en potensiell benkesliter i Brann, som forsøker å restart karrieren i en klubb der han får ubegrenset tillit, så be my guest.

krakra

Quote from: Nixon on June 27, 2017, 12:27:16 PM
Det er vel gjerne slik at Brann ikke ønsket Finne i den forstand at de ikke hadde noe prekært behov for han. Og at Lillejord sin holdning gjorde at klubben ikke gjorde noen fremstøt. Hvor mye energi skal egentlig en klubb bruke på "utilgjengelige" spillere? Men jeg har forstått det slik at dersom Brann hadde fått vite at Finne var på vei tilbake til Norge hadde de gjort et fremstøt.

Så man kan jo gjerne skylde på begge parter. Jeg for min del tror ikke at Finne hadde veldig lyst å komme tilbake til Brann på dette tidspunktet.
Men er det et svik hvis klubben ikke ønsket spilleren?

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on June 27, 2017, 12:30:34 PM
Har sansen for "Sånn klapper Engen" m.m, men håper at det ikke blir for mye fokus på Finne, for det blir litt klamt, i og med at Finne ikke er en så viktig spiller. Han hadde neppe fått tillit i dagens Brannlag, så dersom noen vil hetse en potensiell benkesliter i Brann, som forsøker å restart karrieren i en klubb der han får ubegrenset tillit, så be my guest.


Finne er fast på Engens venstrekant. På vår venstrekant er Gilli fast. Synes det er merkelig å påstå at Finne ville vært benkesliteren i den konkurransen.

Det kan vel for øvrig argumenteres for at ikke bare er han en viktig spiller for Engen, men den viktigste, all den tid han er topscorer i klubben (med like mange goller som vår topscorer).
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 12:26:19 PM
Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:20:58 PM
Da har vel Brann lært at de ikke må kommunisere med spillere og agenter gjennom mediene, men faktisk ta kontakt hvis de ønsker en spiller. Alle skjønte da vel at Lillejord smurte på når han sa at det var helt aktuelt for en spiller ute i kulden å bytte klubb.


Eller kanskje Lillejord og Finne har lært at om de ønsker seg tilbake til Brann (den eneste norske klubben han noensinne skulle spille for, må vite), så går de ikke ut i lokalpressen og sier ting som «han skal ikke dra noen steder!» og «de (eierklubb) avviser enhver henvendelse på Bård».
Det var kanskje ikke så viktig å gå til Brann, men noe svik er det ikke når klubben ikke har vist noen interesse overhodet siden han forlot oss. Brann holder da kontakt med en rekke spillere som forlater oss. Austin har de blant annet uttalt at de har snakket med flere ganger. Finne var ikke en av dem. Da har de heller ingenting å klage på når han har et annet sted. Det er verre med spillere som vraker tilbud fra oss og går til konkurrenten vår.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:39:04 PM
Quote from: Nixon on June 27, 2017, 12:27:16 PM
Det er vel gjerne slik at Brann ikke ønsket Finne i den forstand at de ikke hadde noe prekært behov for han. Og at Lillejord sin holdning gjorde at klubben ikke gjorde noen fremstøt. Hvor mye energi skal egentlig en klubb bruke på "utilgjengelige" spillere? Men jeg har forstått det slik at dersom Brann hadde fått vite at Finne var på vei tilbake til Norge hadde de gjort et fremstøt.

Så man kan jo gjerne skylde på begge parter. Jeg for min del tror ikke at Finne hadde veldig lyst å komme tilbake til Brann på dette tidspunktet.
Men er det et svik hvis klubben ikke ønsket spilleren?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:40:54 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 12:26:19 PM
Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:20:58 PM
Da har vel Brann lært at de ikke må kommunisere med spillere og agenter gjennom mediene, men faktisk ta kontakt hvis de ønsker en spiller. Alle skjønte da vel at Lillejord smurte på når han sa at det var helt aktuelt for en spiller ute i kulden å bytte klubb.


Eller kanskje Lillejord og Finne har lært at om de ønsker seg tilbake til Brann (den eneste norske klubben han noensinne skulle spille for, må vite), så går de ikke ut i lokalpressen og sier ting som «han skal ikke dra noen steder!» og «de (eierklubb) avviser enhver henvendelse på Bård».
Det var kanskje ikke så viktig å gå til Brann, men noe svik er det ikke når klubben ikke har vist noen interesse overhodet siden han forlot oss. Brann holder da kontakt med en rekke spillere som forlater oss. Austin har de blant annet uttalt at de har snakket med flere ganger. Finne var ikke en av dem. Da har de heller ingenting å klage på når han har et annet sted. Det er verre med spillere som vraker tilbud fra oss og går til konkurrenten vår.


Vi fikk jo aldri sjansen til å komme med noe tilbud? Når agenten en måned før skriker ut i lokalpressen at Finne «ikke skal noen steder!», så er det vel ikke naturlig å komme med noe tilbud? Da ser man seg etter andre alternativer.

Om den situasjonen så plutselig skulle endre seg, og man likevel vil tilbake til Norge, så er det vel naturlig å si ifra om det? Ikke bare forhandle i det stille med VIF.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Alle hadde mulighet til å gi et tilbud. Bare å ta kontakt det. Koster jo ingenting. Mener du virkelig at en profesjonell klubb skal forholde seg til agenter og spillere gjennom medieoppslag? Isåfall har du skremmende lav forståelse for hvordan spillet fungerer.

Så alle spillere som vil til Brann må si ifra til dem? Det er ikke bare det at Brann ikke kontaktet Finne dette vinduet. De har jo ikke hatt kontakt med ham siden han dro.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:51:13 PM
Alle hadde mulighet til å gi et tilbud. Bare å ta kontakt det. Koster jo ingenting. Mener du virkelig at en profesjonell klubb skal forholde seg til agenter og spillere gjennom medieoppslag? Isåfall har du skremmende lav forståelse for hvordan spillet fungerer.

Så alle spillere som vil til Brann må si ifra til dem? Det er ikke bare det at Brann ikke kontaktet Finne dette vinduet. De har jo ikke hatt kontakt med ham siden han dro.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:39:04 PMMen er det et svik hvis klubben ikke ønsket spilleren?


Du kan ikke konkludere med at klubben ikke ønsket spilleren. Du kan mene at Brann burde vært mer frempå, men "uønsket" blir for sterkt når klubben ikke fikk sjansen til å si ja eller nei.

Når det gjelder svik så hadde jeg i bunn og grunn små problemer med at han gikk til VIF. Jeg ser på han som en tapt sak for Brann. Det er en del av forhistorien som jeg har større problemer med. Men det er vel gjennomdiskutert og vel så det...
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 13:04:32 PM
Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:51:13 PM
Alle hadde mulighet til å gi et tilbud. Bare å ta kontakt det. Koster jo ingenting. Mener du virkelig at en profesjonell klubb skal forholde seg til agenter og spillere gjennom medieoppslag? Isåfall har du skremmende lav forståelse for hvordan spillet fungerer.

Så alle spillere som vil til Brann må si ifra til dem? Det er ikke bare det at Brann ikke kontaktet Finne dette vinduet. De har jo ikke hatt kontakt med ham siden han dro.
Som sagt. VIF brukte mer ressurser på det, og det endte med en overgang. Så kan du gjerne spekulere i at det var Lillejord som kontakten dem i hemmelighet, men det finnes det vel ikke belegg for. At situasjonen snur kjapt er helt vanlig i fotballen, så ønsker man en spiller er det gjerne lurt å forhøre seg og ikke bare lese aviser. Selvfølgelig slenger man ikke ut bud uten videre. Man kontakter gjerne spilleren først, men å tro at alle overganger skjer fordi agenten har tatt kontakt først tror jeg er litt på viddene. Det høres ut som en amatørmessig måte å drive spillerlogistikk på.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 13:06:51 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 13:04:32 PM
Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:51:13 PM
Alle hadde mulighet til å gi et tilbud. Bare å ta kontakt det. Koster jo ingenting. Mener du virkelig at en profesjonell klubb skal forholde seg til agenter og spillere gjennom medieoppslag? Isåfall har du skremmende lav forståelse for hvordan spillet fungerer.

Så alle spillere som vil til Brann må si ifra til dem? Det er ikke bare det at Brann ikke kontaktet Finne dette vinduet. De har jo ikke hatt kontakt med ham siden han dro.
Som sagt. VIF brukte mer ressurser på det, og det endte med en overgang. Så kan du gjerne spekulere i at det var Lillejord som kontakten dem i hemmelighet, men det finnes det vel ikke belegg for. At situasjonen snur kjapt er helt vanlig i fotballen, så ønsker man en spiller er det gjerne lurt å forhøre seg og ikke bare lese aviser. Selvfølgelig slenger man ikke ut bud uten videre. Man kontakter gjerne spilleren først, men å tro at alle overganger skjer fordi agenten har tatt kontakt først tror jeg er litt på viddene. Det høres ut som en amatørmessig måte å drive spillerlogistikk på.


Men hvis Brann hadde fått mulighet til å gi bud da, på lik linje med VIF, tror du Finne ville vurdert oss? Hvis ja, hvorfor i all verden ga ikke da Lillejord og spilleren hans beskjed til SKB om at her er det en åpning?

Altså noe slik «jeg vet at jeg nettopp sa at en retur til Norge er totalt uaktuelt for Finne, men nå har ting plutselig endret seg. Er dere interessert?». Sånn i stedet for å sende kryptiske SMSer.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Når en klubb som har en god historikk med talentutvikling og en trener som har det samme tar kontakt og viser stor interesse og har planer for deg i førsteelveren så er det vel lite interessant å trygle en eksklubb som ikke har gitt lyd fra seg siden du forlot den? Situasjonen hadde selvfølgelig vært en annen hvis også Brann hadde vist aktiv interesse og faktisk hadde planer for hvordan vi skulle bruke Finne, men det er selvfølgelig ikke aktuelt å droppe VIF når de viser såpass interesse bare fordi Brann sier seg villige til å la ham komme etter at man har spurt dem først.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 14:17:37 PM
Når en klubb som har en god historikk med talentutvikling og en trener som har det samme tar kontakt og viser stor interesse og har planer for deg i førsteelveren så er det vel lite interessant å trygle en eksklubb som ikke har gitt lyd fra seg siden du forlot den? Situasjonen hadde selvfølgelig vært en annen hvis også Brann hadde vist aktiv interesse og faktisk hadde planer for hvordan vi skulle bruke Finne, men det er selvfølgelig ikke aktuelt å droppe VIF når de viser såpass interesse bare fordi Brann sier seg villige til å la ham komme etter at man har spurt dem først.


Ok, men da er han en sviker da. Man kan ikke i det ene øyeblikket stå og skrike «det er uaktuelt å komme hjem til Norge!», for så i det neste beskylde Brann for å ha vist for lite interesse når man ikke gang gadd å informere om at man hadde skiftet mening og likevel ville hjem. Vel har både Soltvedt og LAN vist fantastiske evner som sporstlig ledelse i Brann, men tankelsere er de ikke.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Så fordi han ikke trygler om å få komme til Brann, så er han en sviker? Hva med Huseklepp da? Er man interessert i en spiller så ringer man og sjekker. Gjør man ikke det er man enten inkompetent, eller ikke spesielt interessert. Hvorfor gå til en klubb som ikke er spesielt interessert når man har et tilbud fra en klubb som både er veldig interessert, har en plan for deg og er beviselig dyktig på spillerutvikling?

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 14:39:16 PM
Så fordi han ikke trygler om å få komme til Brann, så er han en sviker? Hva med Huseklepp da? Er man interessert i en spiller så ringer man og sjekker. Gjør man ikke det er man enten inkompetent, eller ikke spesielt interessert. Hvorfor gå til en klubb som ikke er spesielt interessert når man har et tilbud fra en klubb som både er veldig interessert, har en plan for deg og er beviselig dyktig på spillerutvikling?


Hvorfor vise interesse og lage plan for en spiller som har sagt en retur er uaktuelt? Det er en meget merkelig måte å leve livet sitt på i så fall. Et nei betyr ikke nei, det betyr vis mer interesse og push mer på? Særlig når Lillejord hadde gått ut preemptivt, før et eventuelt tilbud kunne komme, for å si at ethvert bud ville bli kontant avvist og at klienten hans ikke skulle noen steder. Sitter man seg da ned og lager en plan for spilleren?

Dette er for øvrig samme Lillejord som sa at Brann er den eneste norske klubben Finne noensinne ville spille for. Da kunne man kanskje forvente at de ga en lyd om en retur til Norge plutselig ble aktuell, eller?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Finne har aldri sagt at en retur er er uaktuell.  Det var Lillejord som sa i media at et klubbytte var uaktuelt.  Noe han ogsÃ¥ sa før Finne forlot Køln og nle haugevis av spillere og agenter sier hele tiden før de flytter pÃ¥ seg likevel. SÃ¥ alle skjønner at det er idiotisk Ã¥ bare forholde til  medieuttalelser. Hadde Brann virkelig ønsket Ã¥ hente Finne sÃ¥ hadde de tatt kontakt. Det tror jeg du skjønner innerst inne. Jeg er for eksempel helt sikker pÃ¥ at Brann har vært i kontakt med Nyland selv om han i media sa at han ville bli i utlandet. Profesjonelle klubber sitter ikke bare og venter pÃ¥ Ã¥ bli kontaktet.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 15:45:18 PM
Finne har aldri sagt at en retur er er uaktuell.  Det var Lillejord som sa i media at et klubbytte var uaktuelt.  Noe han ogsÃ¥ sa før Finne forlot Køln og nle haugevis av spillere og agenter sier hele tiden før de flytter pÃ¥ seg likevel. SÃ¥ alle skjønner at det er idiotisk Ã¥ bare forholde til  medieuttalelser. Hadde Brann virkelig ønsket Ã¥ hente Finne sÃ¥ hadde de tatt kontakt. Det tror jeg du skjønner innerst inne. Jeg er for eksempel helt sikker pÃ¥ at Brann har vært i kontakt med Nyland selv om han i media sa at han ville bli i utlandet. Profesjonelle klubber sitter ikke bare og venter pÃ¥ Ã¥ bli kontaktet.


Seriøst? Ser du ikke forskjellen på at Nyland sier han helst vil bli i utlandet, og Lillejord som kategorisk benekter at Finne skal noe sted, og attpåtil forsikrer om at ethvert bud vil bli kontant avvist av klubben han spiller for?

Jeg skjønner heller ikke, hvis det er slik at Lillejord flyr rundt og spyr ut masse piss på klientens vegne, som han faktisk ikke mener selv, hvorfor ikke Finne bare sparker han og får seg ny representasjon?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

blobby winters

Mange diskusjoner rundt agent, klubber og hvem som kontakter hvem.
Til syvende sist er det spilleren som takker ja eller nei til et tilbud.
Hvis jeg hadde vokst opp rundt Stadion, var Brann supporter, var produkt av Brann talentutvikling, kunne jeg ALDRI ha tatt på med Vålerenga drakt.

Jeg håper Finne angrer på det valget.

Jeg tror han angrer mer på det valget dersom han hører hvor mye vi heier for Bergen og Brann enn hvis han blir buet og hetset.
Kanskje det bare er gammeldags meg, men jeg ville ihvertfall fått en følelse av at jeg spiller for feil lag.

Superjack

Finne bør få massiv pipekonsert, makan til fjott. Vif er og blir en erkefiende. Men at mesteparten av oppmerksomheten skal rettes mot eget lag er klart. Men litt temperatur må det være lov å ha. Må ikke bli helt golf og sjakktendenser i fotballen heller.
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 09:51:02 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:51:13 PM
Alle hadde mulighet til å gi et tilbud. Bare å ta kontakt det. Koster jo ingenting. Mener du virkelig at en profesjonell klubb skal forholde seg til agenter og spillere gjennom medieoppslag? Isåfall har du skremmende lav forståelse for hvordan spillet fungerer.

Så alle spillere som vil til Brann må si ifra til dem? Det er ikke bare det at Brann ikke kontaktet Finne dette vinduet. De har jo ikke hatt kontakt med ham siden han dro.


Dette er en fordumming av debatten.
Ballen skal fremover!

Bruiser

Eg dreg med meg senoritaen og to sneiper frå Sunnmøre til Staddaen og eg lurer på kor vi skal sitte mtp pris og ja, pris rett og slett. Skal i Brannbutikken på førehand å svi av litt på drakter også så denne sunnmøringen går på ein smell uansett.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Gulløl

Quote from: Bruiser on June 27, 2017, 20:57:08 PM
Eg dreg med meg senoritaen og to sneiper frå Sunnmøre til Staddaen og eg lurer på kor vi skal sitte mtp pris og ja, pris rett og slett. Skal i Brannbutikken på førehand å svi av litt på drakter også så denne sunnmøringen går på ein smell uansett.


Da vill jeg anbefalt det grønne feltet enten på Frydenbø(kortsiden) eller det på Fjordkraft(langsiden).
For begge feltene er det 200 kr for voksen og 100 kr for barn.
Men vær oppmerksom på at det er fritt setevalg på begge felt, derfor er det lurt å være helst ikke senere inne på feltet en 45 minutter før kampstart, slik at en har bedre valgfrihet i plasser og kan plassere seg høyt på feltet for å få bedre utsikt.
Vil en ha mye "supporterstøy" til venstre og rundt seg er Frydenbø valget. Vil en ha det noe roligere rundt seg er Fjordkraft å anbefalle, men da får en nok en del "VIF-støy" til høyre for seg,

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

4-3-3

Synes det er helt greit Ã¥ fyre opp under Finne saken fra tribunen og nøste frem litt rivaleri og patriotisme i folk. Ligaen er sÃ¥ "striglet" om dagen, at sÃ¥nt trengs.   

Liker dog best når det blir gjort på litt smartere måte enn "Tore Andre og Finne er Horer" måten som fks ved den fantastiske banneren som var sist Finne spilte på stadion :

(noe sånt som) _Grønner og Haugen, lojalitet som det er vanskelig å FINNE_

Corran

Quote from: Gulløl on June 27, 2017, 21:33:38 PM
Quote from: Bruiser on June 27, 2017, 20:57:08 PM
Eg dreg med meg senoritaen og to sneiper frå Sunnmøre til Staddaen og eg lurer på kor vi skal sitte mtp pris og ja, pris rett og slett. Skal i Brannbutikken på førehand å svi av litt på drakter også så denne sunnmøringen går på ein smell uansett.


Da vill jeg anbefalt det grønne feltet enten på Frydenbø(kortsiden) eller det på Fjordkraft(langsiden).
For begge feltene er det 200 kr for voksen og 100 kr for barn.
Men vær oppmerksom på at det er fritt setevalg på begge felt, derfor er det lurt å være helst ikke senere inne på feltet en 45 minutter før kampstart, slik at en har bedre valgfrihet i plasser og kan plassere seg høyt på feltet for å få bedre utsikt.
Vil en ha mye "supporterstøy" til venstre og rundt seg er Frydenbø valget. Vil en ha det noe roligere rundt seg er Fjordkraft å anbefalle, men da får en nok en del "VIF-støy" til høyre for seg,



Er det ikke familliepakker på bob?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Corran on June 27, 2017, 21:48:57 PM
Er det ikke familliepakker på bob?


Er vei ikke det bortsett fra at det er 2 for 1 for alle som har tilgang til et BT-abonnenter eller et BOB-medlemsskap. I praksis er det vel på BOB det sitter klart mest familier og er mest barn.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Alonso Solis

Sist Marcus Pedersen var på besøk hos oss fikk han en god del pepper fra tribunen, og det så faktisk ut som om det gikk inn på han. Nå er Finne kanskje en litt annen type med en helt annen historie, men vi bør prøve på det samme mot han.

Morkel

June 28, 2017, 01:42:07 AM #58 Last Edit: June 28, 2017, 01:56:19 AM by Morkel
Hovedbasis for diskusjonen rundt Finne må differensieres litt. En side diskuterer de "logiske" faktorene rundt spillerutvikling, den andre de emosjonelle faktorene knyttet til klubbtilhørighet. Disse er ikke forenlige.
Og Finne er ikke en spiller som oppholder seg så mye i den emosjonelle sfæren virker det som.

Personlig bryr jeg meg ikke sÃ¥ mye om Finne i positiv eller negativ forstand. Han er pÃ¥ ingen mÃ¥te komplimentær med LAN som er svært opptatt av at man skal være stolt av Ã¥ være Brannspiller. Jeg tror Finne er bedre tjent med Ã¥ spille under Deila som i større grad bygger opp om enkeltspillere og jeg tror Brann er bedre tjent med Ã¥ ikke ha en spiller med slike holdninger i stallen. Det er ikke noe rett eller galt med Ã¥ være en opportunist, men personlighetsmessig sÃ¥ tror jeg rett og slett at det er en dÃ¥rlig match mellom Finne og Brann pÃ¥ nÃ¥værende tidspunkt.  


Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:37:39 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 09:51:02 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!


Ahh, det gode gamle "Vålerengen er en ubetydelig klubb, derfor er det flaut om de ikke bare ignoreres"-argumentet. Den har vi vært gjennom før, ja. Vi får rett og slett bare være enige om å være uenige på den. Jeg tror de fleste andre i Norge er på min side i den saken, og mener at både Brann og VIF er blant de største og viktigste klubbene i norsk fotball. Og, ikke minst at det finnes et historisk rivaleri, og hatforhold mellom de to klubbene er nok de fleste både i klanen og blant oss enige om (unntatt deg da).

Beklager om du får store komplekser av at vi sang noen hatsanger mot VIF etter hvert som målene begynte å renne inn forrige gang på Stadion. Personlig bryr det meg midt på ryggen hva noen andre skulle mene om hvilke sanger, og når de synges av oss. Så vidt jeg husker kom ikke disse sangene på de første målene, men heller når vi begynte å nå "knusesiffer", og da må det være greit å fyre litt oppunder.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:41:31 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.


Dette har du gjort ekstensiv forskning på? Hvor mange anti-VIF-sanger har vi egentlig? Jeg kommer ikke på særlig mange. Kanskje vi får en ny en når Finne kommer på besøk søndag. Det hadde vært najs.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: Giles on June 28, 2017, 06:27:49 AM
Beste måten å sette på plass VIF, og Finne hvis det er nødvendig, er å vinne kampen.


Det har vi på tribunen strengt tatt lite innflytelse over. Vel annet enn å lage en god ramme for hjemmelaget, og en lite gjestfri atmosfære for bortelaget og deres spillere.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:05:30 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:37:39 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 09:51:02 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!


Ahh, det gode gamle "Vålerengen er en ubetydelig klubb, derfor er det flaut om de ikke bare ignoreres"-argumentet. Den har vi vært gjennom før, ja. Vi får rett og slett bare være enige om å være uenige på den. Jeg tror de fleste andre i Norge er på min side i den saken, og mener at både Brann og VIF er blant de største og viktigste klubbene i norsk fotball. Og, ikke minst at det finnes et historisk rivaleri, og hatforhold mellom de to klubbene er nok de fleste både i klanen og blant oss enige om (unntatt deg da).

Beklager om du får store komplekser av at vi sang noen hatsanger mot VIF etter hvert som målene begynte å renne inn forrige gang på Stadion. Personlig bryr det meg midt på ryggen hva noen andre skulle mene om hvilke sanger, og når de synges av oss. Så vidt jeg husker kom ikke disse sangene på de første målene, men heller når vi begynte å nå "knusesiffer", og da må det være greit å fyre litt oppunder.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:41:31 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.


Dette har du gjort ekstensiv forskning på? Hvor mange anti-VIF-sanger har vi egentlig? Jeg kommer ikke på særlig mange. Kanskje vi får en ny en når Finne kommer på besøk søndag. Det hadde vært najs.


Vi hater Engen, vi hater VÃ¥l'engen
Drite på Oslo by (for øvrig en ufattelig flau sang på barnehage-nivå)
SÃ¥nn skyter Engen
Engen satte sprøyte, sprøye på en mandag
Hater Lillestrøm SK... (denne har riktignok tre andre lag nevnt, men det er jo ingen tvil om hvem vi virkelig understreker/skriker ut i den sangen - uansett motstander)
Stille på Plata
Legg ned hele klubben!

Nixon

Rød makt på Hansa

Billy Elliott

June 28, 2017, 10:28:51 AM #66 Last Edit: June 28, 2017, 11:47:06 AM by Billy Elliott
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:00:21 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:05:30 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:37:39 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 09:51:02 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!


Ahh, det gode gamle "Vålerengen er en ubetydelig klubb, derfor er det flaut om de ikke bare ignoreres"-argumentet. Den har vi vært gjennom før, ja. Vi får rett og slett bare være enige om å være uenige på den. Jeg tror de fleste andre i Norge er på min side i den saken, og mener at både Brann og VIF er blant de største og viktigste klubbene i norsk fotball. Og, ikke minst at det finnes et historisk rivaleri, og hatforhold mellom de to klubbene er nok de fleste både i klanen og blant oss enige om (unntatt deg da).

Beklager om du får store komplekser av at vi sang noen hatsanger mot VIF etter hvert som målene begynte å renne inn forrige gang på Stadion. Personlig bryr det meg midt på ryggen hva noen andre skulle mene om hvilke sanger, og når de synges av oss. Så vidt jeg husker kom ikke disse sangene på de første målene, men heller når vi begynte å nå "knusesiffer", og da må det være greit å fyre litt oppunder.


Ok, så bare for å se om jeg har forstått deg riktig. Du mener altså:
1. Det finnes ingen rivaleri mellom Brann og Engen
2. VIF er en ubetydelig norsk klubb
3. Ã? synge hatsanger mot VIF er dermed flaut pga 1) og 2)

Hvis det er det du mener (stråmann alert, I know), så har jeg følgende svar:
1. Uenig. I det ene øyeblikket lister du opp hvor mange hatsanger som eksisterer, i det andre argumenterer du for at det ikke finnes noe historisk rivaleri mellom de to klubbene. Hvordan harmonerer det?
2. Både Brann og VIF er blant de aller største klubbene i Norge, det tror jeg du selv forstår. Om noen andre her inne er uenig så skrik gjerne ut. Jeg tror nemlig du er ganske alene om mene det.
3. Hvorfor er du så redd for å bli flau? Bryr du deg så mye om hva andre synes om deg? Er du redd for at Klanen (de som du mener er ubetydelig) skal tro vi har mindreverdighetskomplekser?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:03:34 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:41:31 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.


Dette har du gjort ekstensiv forskning på? Hvor mange anti-VIF-sanger har vi egentlig? Jeg kommer ikke på særlig mange. Kanskje vi får en ny en når Finne kommer på besøk søndag. Det hadde vært najs.


Vi hater Engen, vi hater VÃ¥l'engen
Drite på Oslo by (for øvrig en ufattelig flau sang på barnehage-nivå)
SÃ¥nn skyter Engen
Engen satte sprøyte, sprøye på en mandag
Hater Lillestrøm SK... (denne har riktignok tre andre lag nevnt, men det er jo ingen tvil om hvem vi virkelig understreker/skriker ut i den sangen - uansett motstander)
Stille på Plata



Du glemte den improviserte Rekdal-sangen fra ifjor (var vel egentlig den eneste jeg hørte repetert særlig mange ganger).
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Det er jo flott at man kan rette litt sunt hat mot rivaliserende klubber, og ikke bare mot enkeltpersoner.

yashin

Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:03:34 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:41:31 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.


Dette har du gjort ekstensiv forskning på? Hvor mange anti-VIF-sanger har vi egentlig? Jeg kommer ikke på særlig mange. Kanskje vi får en ny en når Finne kommer på besøk søndag. Det hadde vært najs.


Vi hater Engen, vi hater VÃ¥l'engen
Drite på Oslo by (for øvrig en ufattelig flau sang på barnehage-nivå)
SÃ¥nn skyter Engen
Engen satte sprøyte, sprøye på en mandag
Hater Lillestrøm SK... (denne har riktignok tre andre lag nevnt, men det er jo ingen tvil om hvem vi virkelig understreker/skriker ut i den sangen - uansett motstander)
Stille på Plata



Og på søndag får vi en siste sjanse til å dra på med at vi har egen stadion ...

Torvanger

Noe jeg humrer over, hver gang jeg er i England og ser kamp, er når motstanderlaget gjør innbytte og navn blir leste opp, med en umiddelbar: "WHO?! WHO?! WHO?!" Har man noensinne prøvd "KEM?! KEM?! KEM?!", når det har skjedd motstanderinnbytter på Stadion?

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 10:28:51 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:00:21 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:05:30 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:37:39 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 09:51:02 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!


Ahh, det gode gamle "Vålerengen er en ubetydelig klubb, derfor er det flaut om de ikke bare ignoreres"-argumentet. Den har vi vært gjennom før, ja. Vi får rett og slett bare være enige om å være uenige på den. Jeg tror de fleste andre i Norge er på min side i den saken, og mener at både Brann og VIF er blant de største og viktigste klubbene i norsk fotball. Og, ikke minst at det finnes et historisk rivaleri, og hatforhold mellom de to klubbene er nok de fleste både i klanen og blant oss enige om (unntatt deg da).

Beklager om du får store komplekser av at vi sang noen hatsanger mot VIF etter hvert som målene begynte å renne inn forrige gang på Stadion. Personlig bryr det meg midt på ryggen hva noen andre skulle mene om hvilke sanger, og når de synges av oss. Så vidt jeg husker kom ikke disse sangene på de første målene, men heller når vi begynte å nå "knusesiffer", og da må det være greit å fyre litt oppunder.


Ok, så bare for å se om jeg har forstått deg riktig. Du mener altså:
1. Det finnes ingen rivaleri mellom Brann og Engen
2. VIF er en ubetydelig norsk klubb
3. Ã? synge hatsanger mot VIF er dermed flaut pga 1) og 2)

Hvis det er det du mener (stråmann alert, I know), så har jeg følgende svar:
1. Uenig. I det ene øyeblikket lister du opp hvor mange hatsanger som eksisterer, i det andre argumenterer du for at det ikke finnes noe historisk rivaleri mellom de to klubbene. Hvordan harmonerer det?
2. Både Brann og VIF er blant de aller største klubbene i Norge, det tror jeg du selv forstår. Om noen andre her inne er uenig så skrik gjerne ut. Jeg tror nemlig du er ganske alene om mene det.
3. Hvorfor er du så redd for å bli flau? Bryr du deg så mye om hva andre synes om deg? Er du redd for at Klanen (de som du mener er ubetydelig) skal tro vi har mindreverdighetskomplekser?


1) Dette rivaliseringsgreiene du snakker om, er nesten utelukkende et Store Stå-fenomen - eller folk som en eller annen gang de siste 25 årene har vært knyttet til Store Stå. Resten av Stadion-publikum tror jeg ikke er så opptatt av VIF som rival. Det ser man på publikumsoppmøtet mot dem. Og som jeg har sagt før: Rivaliseringen var fra den tiden Klanen og Store Stå var de to store i norsk supportersammenheng. Det var egentlig en "krig" om hvem som var den største og beste supportergjengen, og enormt mye drittslenging i de to supportergjengenes fanziner. Klanen klarer jo ikke engang å stille mer enn et par hundre i Bergen. Tror vi er mye mer opptatt av dem, enn de er av oss. Selv er de jo mest opptatt av Lillestrøm, antar jeg. Hvor mange hat-sanger har de mot oss? "Hater Bergen by" og "Lommemannen, Bergens stolthet"? Jeg nevnte nettopp seks sanger som handlet om VIF eller Oslo - der i hvert fall fem av dem handler utelukkende om dem. Jeg kan nevne to til: "Vi hater VIF-pakk, vi hater VIF-pakk" og "Negerhorer og heroin" (eller kanskje det var samme sang?). Når vi har 6-7-8 hat-sanger mot VIF som skal synges minst noen ganger hver når vi møter dem, ja så blir det ganske mye.

2) VIF er en sportslig vits. De siste 31 sesongene har de vært topp 6 kun fem ganger. Ikke har de folk på kampene lenger heller. De var store tidligere. Tross alt var de sportslig gode for 10-13 år siden, og da var også Klanen svær. Nå er de en sportslig, publikumsmessig og supportermessig middelmådighet. Klarer virkelig ikke å bry meg veldig mye om dem.

Hatsanger er helt greit. Det hører med. Men da en og annen. Ikke en stor andel av det vi synger, og spesielt ikke som første sang etter vi scorer. Da må da hyllest av eget lag og målscorer være viktigere å gi oppmerksomhet enn den lille klatten av tilreisende VIF-fans som har giddet å komme over fjellet.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 10:31:44 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:03:34 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:41:31 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.


Dette har du gjort ekstensiv forskning på? Hvor mange anti-VIF-sanger har vi egentlig? Jeg kommer ikke på særlig mange. Kanskje vi får en ny en når Finne kommer på besøk søndag. Det hadde vært najs.


Vi hater Engen, vi hater VÃ¥l'engen
Drite på Oslo by (for øvrig en ufattelig flau sang på barnehage-nivå)
SÃ¥nn skyter Engen
Engen satte sprøyte, sprøye på en mandag
Hater Lillestrøm SK... (denne har riktignok tre andre lag nevnt, men det er jo ingen tvil om hvem vi virkelig understreker/skriker ut i den sangen - uansett motstander)
Stille på Plata



Du glemte den improviserte Rekdal-sangen fra ifjor (var vel egentlig den eneste jeg hørte repetert særlig mange ganger).


Men den var god. Det var improvisert og syrlig. Tekst med klasse i forhold til f.eks. "drite på Oslo by". Og det er sikkert en sang som også ville dukket opp om Rekdal om han f.eks. hadde trent et annet lag. Den handlet jo mer om Rekdal selv enn VIF.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 12:15:26 PM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 10:28:51 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:00:21 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:05:30 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:37:39 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 09:51:02 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!


Ahh, det gode gamle "Vålerengen er en ubetydelig klubb, derfor er det flaut om de ikke bare ignoreres"-argumentet. Den har vi vært gjennom før, ja. Vi får rett og slett bare være enige om å være uenige på den. Jeg tror de fleste andre i Norge er på min side i den saken, og mener at både Brann og VIF er blant de største og viktigste klubbene i norsk fotball. Og, ikke minst at det finnes et historisk rivaleri, og hatforhold mellom de to klubbene er nok de fleste både i klanen og blant oss enige om (unntatt deg da).

Beklager om du får store komplekser av at vi sang noen hatsanger mot VIF etter hvert som målene begynte å renne inn forrige gang på Stadion. Personlig bryr det meg midt på ryggen hva noen andre skulle mene om hvilke sanger, og når de synges av oss. Så vidt jeg husker kom ikke disse sangene på de første målene, men heller når vi begynte å nå "knusesiffer", og da må det være greit å fyre litt oppunder.


Ok, så bare for å se om jeg har forstått deg riktig. Du mener altså:
1. Det finnes ingen rivaleri mellom Brann og Engen
2. VIF er en ubetydelig norsk klubb
3. Ã? synge hatsanger mot VIF er dermed flaut pga 1) og 2)

Hvis det er det du mener (stråmann alert, I know), så har jeg følgende svar:
1. Uenig. I det ene øyeblikket lister du opp hvor mange hatsanger som eksisterer, i det andre argumenterer du for at det ikke finnes noe historisk rivaleri mellom de to klubbene. Hvordan harmonerer det?
2. Både Brann og VIF er blant de aller største klubbene i Norge, det tror jeg du selv forstår. Om noen andre her inne er uenig så skrik gjerne ut. Jeg tror nemlig du er ganske alene om mene det.
3. Hvorfor er du så redd for å bli flau? Bryr du deg så mye om hva andre synes om deg? Er du redd for at Klanen (de som du mener er ubetydelig) skal tro vi har mindreverdighetskomplekser?


1) Dette rivaliseringsgreiene du snakker om, er nesten utelukkende et Store Stå-fenomen - eller folk som en eller annen gang de siste 25 årene har vært knyttet til Store Stå. Resten av Stadion-publikum tror jeg ikke er så opptatt av VIF som rival. Det ser man på publikumsoppmøtet mot dem. Og som jeg har sagt før: Rivaliseringen var fra den tiden Klanen og Store Stå var de to store i norsk supportersammenheng. Det var egentlig en "krig" om hvem som var den største og beste supportergjengen, og enormt mye drittslenging i de to supportergjengenes fanziner. Klanen klarer jo ikke engang å stille mer enn et par hundre i Bergen. Tror vi er mye mer opptatt av dem, enn de er av oss. Selv er de jo mest opptatt av Lillestrøm, antar jeg. Hvor mange hat-sanger har de mot oss? "Hater Bergen by" og "Lommemannen, Bergens stolthet"? Jeg nevnte nettopp seks sanger som handlet om VIF eller Oslo - der i hvert fall fem av dem handler utelukkende om dem. Jeg kan nevne to til: "Vi hater VIF-pakk, vi hater VIF-pakk" og "Negerhorer og heroin" (eller kanskje det var samme sang?). Når vi har 6-7-8 hat-sanger mot VIF som skal synges minst noen ganger hver når vi møter dem, ja så blir det ganske mye.

2) VIF er en sportslig vits. De siste 31 sesongene har de vært topp 6 kun fem ganger. Ikke har de folk på kampene lenger heller. De var store tidligere. Tross alt var de sportslig gode for 10-13 år siden, og da var også Klanen svær. Nå er de en sportslig, publikumsmessig og supportermessig middelmådighet. Klarer virkelig ikke å bry meg veldig mye om dem.

Hatsanger er helt greit. Det hører med. Men da en og annen. Ikke en stor andel av det vi synger, og spesielt ikke som første sang etter vi scorer. Da må da hyllest av eget lag og målscorer være viktigere å gi oppmerksomhet enn den lille klatten av tilreisende VIF-fans som har giddet å komme over fjellet.


1) So what om det er et Store Stå-fenomen? SS er der den innerste kjernen i supportergruppen vår står. Det betyr da ganske mye. Og, so what at det har gått nedover med Klanen? Det er jo bare flott. Men det betyr ikke at rivaleriet dauer blant dem som er igjen, både hos oss og dem. Så får hvermannsen på BT-tribunen mene at det er omtrent like gøy å møte Sandefjord eller Kristiansund som VIF for min skyld. Men hvorfor denne trangen til å nedvurdere et rivaleri? Er det ikke det som er gøy med fotball da? Særlig på tribunene, kniving med rivaler? Hvorfor bygge noe slik ned, og klassifere det som noe primitivt, smalt, flaut og nesten vulgært?

Og, som en liten side note: hvis Engen ikke er en Brann-rival, hvem er det egentlig da? Har vi ingen? Det blir jo litt trist. Er ikke som om folk har rent ned dørene for å se våre bataljer hverken mot Viking eller LSK de siste årene heller. Eller mener du at RBK er våre eneste skikkelig rival? Fordi...at? De har vært skikkelig gode de siste 30 årene...og, thats it?

2) Var ikke det jeg mente med stor. De er en stor klubb i kraft av å være en klubb med mange supportere fra Norges største by. Det har gått bratt nedover på tilskuersiden med dem de siste 10 årene (igjen; digg ;)), ja, men de er da fremdeles en av de aller største.

3) Flott at du også synes det er greit med hatsanger i blant. Ser poenget med at vi kanskje har for mange, men det plager meg egentlig svært lite. Sangvariasjon fra tribunene ser jeg på som noe positivt, og om en eller annen østlending innbiller seg at vi har komplekser pga av det, bryr det meg midt i ræven.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 12:17:04 PM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 10:31:44 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:03:34 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:41:31 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.


Dette har du gjort ekstensiv forskning på? Hvor mange anti-VIF-sanger har vi egentlig? Jeg kommer ikke på særlig mange. Kanskje vi får en ny en når Finne kommer på besøk søndag. Det hadde vært najs.


Vi hater Engen, vi hater VÃ¥l'engen
Drite på Oslo by (for øvrig en ufattelig flau sang på barnehage-nivå)
SÃ¥nn skyter Engen
Engen satte sprøyte, sprøye på en mandag
Hater Lillestrøm SK... (denne har riktignok tre andre lag nevnt, men det er jo ingen tvil om hvem vi virkelig understreker/skriker ut i den sangen - uansett motstander)
Stille på Plata



Du glemte den improviserte Rekdal-sangen fra ifjor (var vel egentlig den eneste jeg hørte repetert særlig mange ganger).


Men den var god. Det var improvisert og syrlig. Tekst med klasse i forhold til f.eks. "drite på Oslo by". Og det er sikkert en sang som også ville dukket opp om Rekdal om han f.eks. hadde trent et annet lag. Den handlet jo mer om Rekdal selv enn VIF.


Så sangene som er improviserte og syrlig går bra, og du vil støtte slike om de dukker opp på søndag? Det er jo flott å høre, men det hjelper jo ikke så mye på redselen din for at vi allerede har altfor mange?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Gidder ikke sitere fra lengre oppe :-)

At det ikke kommer så mange tilskuere betyr ikke at det ikke trenger å være dårlig oppmøte.
Alle jeg kjenner som ikke er fast inventar på stadion vil nevne rbk og vif som hat lag så jeg vil tro at når det kommer mer folk på kampene så blir det også mer hatsanger.
For de som ikke går så ofte eller ikke er på storestå så er en del av hat sangene også mye enklere å synge med på enn mange av de andre sangene de ikke kjenner
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Når Krøvel og Ellioten(og noen andre) lærer seg de få ekstra tastetrykkene for å kun sitere den siste kommentaren til motdebattanten skal jeg sette et kryss i taket. Blir mye å scrolle nedover dette.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on June 28, 2017, 15:21:56 PM
Det er så utrolig lettvint å korrigere vekk den blå veggen.


Helt rett, Spelaren!
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 13:47:32 PM
1) So what om det er et Store Stå-fenomen? SS er der den innerste kjernen i supportergruppen vår står. Det betyr da ganske mye. Og, so what at det har gått nedover med Klanen? Det er jo bare flott. Men det betyr ikke at rivaleriet dauer blant dem som er igjen, både hos oss og dem. Så får hvermannsen på BT-tribunen mene at det er omtrent like gøy å møte Sandefjord eller Kristiansund som VIF for min skyld. Men hvorfor denne trangen til å nedvurdere et rivaleri? Er det ikke det som er gøy med fotball da? Særlig på tribunene, kniving med rivaler? Hvorfor bygge noe slik ned, og klassifere det som noe primitivt, smalt, flaut og nesten vulgært?

Og, som en liten side note: hvis Engen ikke er en Brann-rival, hvem er det egentlig da? Har vi ingen? Det blir jo litt trist. Er ikke som om folk har rent ned dørene for å se våre bataljer hverken mot Viking eller LSK de siste årene heller. Eller mener du at RBK er våre eneste skikkelig rival? Fordi...at? De har vært skikkelig gode de siste 30 årene...og, thats it?

2) Var ikke det jeg mente med stor. De er en stor klubb i kraft av å være en klubb med mange supportere fra Norges største by. Det har gått bratt nedover på tilskuersiden med dem de siste 10 årene (igjen; digg ;)), ja, men de er da fremdeles en av de aller største.

3) Flott at du også synes det er greit med hatsanger i blant. Ser poenget med at vi kanskje har for mange, men det plager meg egentlig svært lite. Sangvariasjon fra tribunene ser jeg på som noe positivt, og om en eller annen østlending innbiller seg at vi har komplekser pga av det, bryr det meg midt i ræven.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 13:49:48 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 12:17:04 PM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 10:31:44 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:03:34 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:41:31 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.


Dette har du gjort ekstensiv forskning på? Hvor mange anti-VIF-sanger har vi egentlig? Jeg kommer ikke på særlig mange. Kanskje vi får en ny en når Finne kommer på besøk søndag. Det hadde vært najs.


Vi hater Engen, vi hater VÃ¥l'engen
Drite på Oslo by (for øvrig en ufattelig flau sang på barnehage-nivå)
SÃ¥nn skyter Engen
Engen satte sprøyte, sprøye på en mandag
Hater Lillestrøm SK... (denne har riktignok tre andre lag nevnt, men det er jo ingen tvil om hvem vi virkelig understreker/skriker ut i den sangen - uansett motstander)
Stille på Plata



Du glemte den improviserte Rekdal-sangen fra ifjor (var vel egentlig den eneste jeg hørte repetert særlig mange ganger).


Men den var god. Det var improvisert og syrlig. Tekst med klasse i forhold til f.eks. "drite på Oslo by". Og det er sikkert en sang som også ville dukket opp om Rekdal om han f.eks. hadde trent et annet lag. Den handlet jo mer om Rekdal selv enn VIF.


Så sangene som er improviserte og syrlig går bra, og du vil støtte slike om de dukker opp på søndag? Det er jo flott å høre, men det hjelper jo ikke så mye på redselen din for at vi allerede har altfor mange?


Som sagt; det var en tekst med atskillig mer humoristisk klasse enn alle de andre hatsangene. Og det var ikke en anti-VIF-sang. Det var en sang som latterliggjorde Rekdal - en fyr som vel ingen har likt uansett hvem han har trent. Vi hadde sunget den sangen uansett hvilket lag han trente, så det hadde lite med VIF å gjøre.
Legg ned hele klubben!

Giles

Fint med rivaleri, temperatur og galskap. Men bitterhet mot Bård Finne blir bare tåpelig særlig om det ikke kan serveres med litt humor. VIF som klubb må gjerne få sitt. Men også der er det bedre med en dose humor som "Stille på plata" og liknende. Men å hate Vålerenga litt og å la de høre det er helt greit.

Northside

Nok av grunner til å hate Engen. Hovedstad mot nest-største by, to store supportergruper osv osv.
I tillegg trenger vi sårt noen litt spesielle kamper i løpet av året. Veldig kjedelig med kun 16. mai og Rosenborg. Vi er avhengig av enkeltkamper som betyr mer enn de vanlige kampene, og kampen mot Engen er ofte synonymt med god stemning i Bergen.

blobby winters

Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 16:04:13 PM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 13:49:48 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 12:17:04 PM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 10:31:44 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 10:03:34 AM
Quote from: Billy Elliott on June 28, 2017, 09:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 18:41:31 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 10:36:34 AM
Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere.


Normalt ja. Men ikke mot VIF. Da er det anti-VIF-sanger omtrent halvparten som startes. I noen kamper har det i hvert fall vært sånn.


Dette har du gjort ekstensiv forskning på? Hvor mange anti-VIF-sanger har vi egentlig? Jeg kommer ikke på særlig mange. Kanskje vi får en ny en når Finne kommer på besøk søndag. Det hadde vært najs.


Vi hater Engen, vi hater VÃ¥l'engen
Drite på Oslo by (for øvrig en ufattelig flau sang på barnehage-nivå)
SÃ¥nn skyter Engen
Engen satte sprøyte, sprøye på en mandag
Hater Lillestrøm SK... (denne har riktignok tre andre lag nevnt, men det er jo ingen tvil om hvem vi virkelig understreker/skriker ut i den sangen - uansett motstander)
Stille på Plata



Du glemte den improviserte Rekdal-sangen fra ifjor (var vel egentlig den eneste jeg hørte repetert særlig mange ganger).


Men den var god. Det var improvisert og syrlig. Tekst med klasse i forhold til f.eks. "drite på Oslo by". Og det er sikkert en sang som også ville dukket opp om Rekdal om han f.eks. hadde trent et annet lag. Den handlet jo mer om Rekdal selv enn VIF.


Så sangene som er improviserte og syrlig går bra, og du vil støtte slike om de dukker opp på søndag? Det er jo flott å høre, men det hjelper jo ikke så mye på redselen din for at vi allerede har altfor mange?


Som sagt; det var en tekst med atskillig mer humoristisk klasse enn alle de andre hatsangene. Og det var ikke en anti-VIF-sang. Det var en sang som latterliggjorde Rekdal - en fyr som vel ingen har likt uansett hvem han har trent. Vi hadde sunget den sangen uansett hvilket lag han trente, så det hadde lite med VIF å gjøre.


Kunne ganske enkelt bytte ut Kjetil Rekdal med Ronny Deila

Ricky

Ikke rart tilskuertallene er på vei nedover når supportergruppene nærmest må sende inn søknad for å få håne motstanderlaget/fansen/spillerne (evt dommerne).

Gulløl

Klipp fra BA:
Kristoffer Barmen trente nesten som normalt onsdag. Deyver Vega har fått en «trøkk» på baksiden av låret, og kan være usikker til søndagens møte med Vålerenga.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

June 29, 2017, 04:42:05 AM #85 Last Edit: June 29, 2017, 04:49:29 AM by krøvel vellevold
Quote from: Northside on June 28, 2017, 20:37:15 PM
Nok av grunner til å hate Engen. Hovedstad mot nest-største by, to store supportergruper osv osv.
I tillegg trenger vi sårt noen litt spesielle kamper i løpet av året. Veldig kjedelig med kun 16. mai og Rosenborg. Vi er avhengig av enkeltkamper som betyr mer enn de vanlige kampene, og kampen mot Engen er ofte synonymt med god stemning i Bergen.


Hovedstad: Kan ikke huske hatet mot Lyn var spesielt stort. Faktisk var vel folk totalt likegyldige til Lyn.
Store supportergrupper: Kan ikke se at hatet mot Godset er spesielt stort. LSK er vel også et skuldertrekk.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

June 29, 2017, 04:45:57 AM #86 Last Edit: June 29, 2017, 04:49:14 AM by krøvel vellevold
Quote from: Ricky on June 28, 2017, 23:13:50 PM
Ikke rart tilskuertallene er på vei nedover når supportergruppene nærmest må sende inn søknad for å få håne motstanderlaget/fansen/spillerne (evt dommerne).


Ganske latterlig kommentar. Tror faktisk ikke tilskuertallene går nedover hvis man i stedet for å synge "vi hater Engen" som første sang etter scoring, kjører på med "gullet ska hem" eller en hyllest til målscoreren. Eller i kampene mot VIF er mer opptatt av å støtte eget lag enn å synge "driiiiiiiiiiite driiiiiite driiiiiiite på Oslo by", "Oslo by er full av drit; negerhorer og heroin", "Engen satte sprøyte, sprøyte på en mandag", osv, ørten ganger. Tvert imot så tror jeg de aller fleste voksne mennesker som går på Stadion syns de sangene er ufattelig barnslig lavmål, og er mer opptatt av å høre sanger om vår egen klubb. En og annen hatsang mot VIF skal det selvsagt være. Men mot VIF er det altfor mye fokus på dem.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Det er kun en klubb i Norge jeg ikke kan fordra, det er vel det nærmeste jeg kommer hat og det er Rosenborg. VIF har aldri vært en trussel, de har aldri tatt jerngrep om gullet, slik RBK har gjort, derfor er ikke antipatien like sterk mot dem. Etter RBK er Sogndal laget som får meg til å se rødt, spesielt når de slår oss.

Jeg tror noe av årsaken til at endel Brannfans føler sinne mot VIF, bunner i episoden på Store Stå, der Apeberget forserte gjerdet og gikk løs på det som var av Brannfans i sin vei, barn inkludert.

Ninja-Bob

Kanskje eg er prippen, men håpar verkelig folk innser at det er på tide å legge vekk sangar som har ord som "negerhore" i seg.

Torvanger

Quote from: Ninja-Bob on June 29, 2017, 09:02:17 AM
Kanskje eg er prippen, men håpar verkelig folk innser at det er på tide å legge vekk sangar som har ord som "negerhore" i seg.



Hvor finner man den strofen?

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on June 29, 2017, 09:26:56 AM
Quote from: Ninja-Bob on June 29, 2017, 09:02:17 AM
Kanskje eg er prippen, men håpar verkelig folk innser at det er på tide å legge vekk sangar som har ord som "negerhore" i seg.



Hvor finner man den strofen?

"Oslo by er full av drit. Negerhorer og heroin". Eller "herrroin" som det synges.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 16:00:50 PM


Jeg vet ikke hvor mange ganger vi skal gidde å gå rundt i ring om dette emnet. Vi er nok rett og slett grunnleggende uenig i mye, og komme neppe til å diskutere oss frem til enighet. Jeg har nå registrert at du synes det var forferdelig at det ble startet en anti-VIF-sang etter en av våre scoringer i fjor. At du fremdeles er såpass opptatt av det et helt år etter viser jo tydelig at dette gikk dypt inn på deg, men jeg klarer liksom ikke helt å se hvorfor.

Du virker ekstremt opptatt av at vi ikke skal bli oppfattet som mindreverdig, eller med komplekser. Personlig er dette noe jeg driter fullstendig i, men kan vel ha en viss forståelse for andre føler det annerledes. Du drar frem vårt forhold til Viking, og at "vestlandsderbyet" stort sett ignoreres her i byen, og fremstiller det som en positiv ting. Fra mitt perspektiv er det helt motsatt. Noe negativt. Jeg skulle gjerne hatt het stemning mot dem også jeg. Hatsanger i fleng, og høy temperatur. Det er nemlig slike kamper jeg synes det er gøyest å gå på. Der hvor det faktisk er litt engasjement. Noe litt annet en å møte et lag som Sandefjord eller Kristiansund på en grå mandag. For min del er det altfor mange oppgjør slike på Stadion hvert år. � skulle fornekte oss det, kun i frykt av å bli sett på som mindreverdige, det er en tanke jeg aldri kommer til å forstå.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on June 29, 2017, 08:37:09 AM
Det er kun en klubb i Norge jeg ikke kan fordra, det er vel det nærmeste jeg kommer hat og det er Rosenborg. VIF har aldri vært en trussel, de har aldri tatt jerngrep om gullet, slik RBK har gjort, derfor er ikke antipatien like sterk mot dem. Etter RBK er Sogndal laget som får meg til å se rødt, spesielt når de slår oss.

Jeg tror noe av årsaken til at endel Brannfans føler sinne mot VIF, bunner i episoden på Store Stå, der Apeberget forserte gjerdet og gikk løs på det som var av Brannfans i sin vei, barn inkludert.


Og hvor mange er igjen fra den tiden? Jeg og et par andre?

Ang. Sogndal: Jeg hater ikke Sogndal, men det er klart at det er få klubber det er pinligere å tape for eller å ha foran seg på tabellen. Derfor håper jeg alltid at de taper, med mindre de møter noen som er i tabellstrid med oss. For saken er jo den at de hele tiden blir sammenlignet med oss. Hver gang de slår oss, er foran oss på tabellen - ja til og med når de er (rett) bak oss på tabellen, så kommer det samme gnålet i media om hvor fantastisk mye dyktigere de er enn storebror Brann, hvor fantastisk mye mer de får ut av ressursene, hvor elendige Brann er som kommer fra storbyen og er dårligere enn Sogndal, osv. I tillegg til at Sogndal hater oss og ser på det som det største i verden å slå oss. Da tenker jeg at den gleden skal de faen ikke få. Men noe hat til Sogndal, vil jeg ikke kalle det. Bare at det er viktig at vi gjør det såpass mye bedre enn dem som man ut fra ressursene kan forvente.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: Northside on June 28, 2017, 20:37:15 PM
Nok av grunner til å hate Engen. Hovedstad mot nest-største by, to store supportergruper osv osv.
I tillegg trenger vi sårt noen litt spesielle kamper i løpet av året. Veldig kjedelig med kun 16. mai og Rosenborg. Vi er avhengig av enkeltkamper som betyr mer enn de vanlige kampene, og kampen mot Engen er ofte synonymt med god stemning i Bergen.


Dette! Slike kamper er sårt tiltrengte.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:45:56 AM
Quote from: Torvanger on June 29, 2017, 08:37:09 AM
Det er kun en klubb i Norge jeg ikke kan fordra, det er vel det nærmeste jeg kommer hat og det er Rosenborg. VIF har aldri vært en trussel, de har aldri tatt jerngrep om gullet, slik RBK har gjort, derfor er ikke antipatien like sterk mot dem. Etter RBK er Sogndal laget som får meg til å se rødt, spesielt når de slår oss.

Jeg tror noe av årsaken til at endel Brannfans føler sinne mot VIF, bunner i episoden på Store Stå, der Apeberget forserte gjerdet og gikk løs på det som var av Brannfans i sin vei, barn inkludert.


Og hvor mange er igjen fra den tiden? Jeg og et par andre?


Hvor lenge siden tror du det er egentlig? Til og med jeg var på Stadion den dagen (dog ikke på SS), og jeg er knapt fylt 30.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 09:44:09 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 28, 2017, 16:00:50 PM


Jeg vet ikke hvor mange ganger vi skal gidde å gå rundt i ring om dette emnet. Vi er nok rett og slett grunnleggende uenig i mye, og komme neppe til å diskutere oss frem til enighet. Jeg har nå registrert at du synes det var forferdelig at det ble startet en anti-VIF-sang etter en av våre scoringer i fjor. At du fremdeles er såpass opptatt av det et helt år etter viser jo tydelig at dette gikk dypt inn på deg, men jeg klarer liksom ikke helt å se hvorfor.

Du virker ekstremt opptatt av at vi ikke skal bli oppfattet som mindreverdig, eller med komplekser. Personlig er dette noe jeg driter fullstendig i, men kan vel ha en viss forståelse for andre føler det annerledes. Du drar frem vårt forhold til Viking, og at "vestlandsderbyet" stort sett ignoreres her i byen, og fremstiller det som en positiv ting. Fra mitt perspektiv er det helt motsatt. Noe negativt. Jeg skulle gjerne hatt het stemning mot dem også jeg. Hatsanger i fleng, og høy temperatur. Det er nemlig slike kamper jeg synes det er gøyest å gå på. Der hvor det faktisk er litt engasjement. Noe litt annet en å møte et lag som Sandefjord eller Kristiansund på en grå mandag. For min del er det altfor mange oppgjør slike på Stadion hvert år. � skulle fornekte oss det, kun i frykt av å bli sett på som mindreverdige, det er en tanke jeg aldri kommer til å forstå.


Nei jeg har ikke tenkt på den VIF-episoden fra i fjor og frem til nå, hvis det er det du tror. Jeg bare dro dem frem igjen nå fordi vi skal møte nettopp VIF og jeg håper vi faktisk hyller vårt eget lag når vi scorer - og ikke også da skal vie den lille gjengen fra Klanen mye mer oppmerksomhet enn de fortjener.

Og hvis det Ã¥ synge en drøss med hat-sanger er flottis; hvor er alle hatsangene mot Rosenborg, Viking, Lillestrøm, Molde, osv? Vi har 6-7-8 hatsanger mot VIF og Oslo, men jeg kan ikke komme pÃ¥ at vi har noen mot disse. Eller noen andre. Det nærmeste vi kommer er "synge samme sang, hele kampen lang" til Kanari og "kor e gliset ditt, Fagermo?". Men det siste handler jo mer om treneren enn klubben. Ut fra sangreportoaret skulle man tro VIF var en sykt dominerende klubb i Norge. Jeg ser virkelig ikke grunnen til Ã¥ gi denne tulleklubben veldig mye mer oppmerksomhet enn alle andre motstanderklubber/rivaler til sammen.  
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 09:52:19 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:45:56 AM
Quote from: Torvanger on June 29, 2017, 08:37:09 AM
Det er kun en klubb i Norge jeg ikke kan fordra, det er vel det nærmeste jeg kommer hat og det er Rosenborg. VIF har aldri vært en trussel, de har aldri tatt jerngrep om gullet, slik RBK har gjort, derfor er ikke antipatien like sterk mot dem. Etter RBK er Sogndal laget som får meg til å se rødt, spesielt når de slår oss.

Jeg tror noe av årsaken til at endel Brannfans føler sinne mot VIF, bunner i episoden på Store Stå, der Apeberget forserte gjerdet og gikk løs på det som var av Brannfans i sin vei, barn inkludert.


Og hvor mange er igjen fra den tiden? Jeg og et par andre?


Hvor lenge siden tror du det er egentlig? Til og med jeg var på Stadion den dagen (dog ikke på SS), og jeg er knapt fylt 30.


Hvor lenge jeg TROR det er siden? Jeg VET hvor lenge siden det er. Det var i 1995. Det er 22 år siden. Vi har da hatt episoder mot andre supporterklubber siden det. Haugesund f.eks.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:55:04 AM
Nei jeg har ikke tenkt på den VIF-episoden fra i fjor og frem til nå, hvis det er det du tror. Jeg bare dro dem frem igjen nå fordi vi skal møte nettopp VIF og jeg håper vi faktisk hyller vårt eget lag når vi scorer - og ikke også da skal vie den lille gjengen fra Klanen mye mer oppmerksomhet enn de fortjener.

Og hvis det Ã¥ synge en drøss med hat-sanger er flottis; hvor er alle hatsangene mot Rosenborg, Viking, Lillestrøm, Molde, osv? Vi har 6-7-8 hatsanger mot VIF og Oslo, men jeg kan ikke komme pÃ¥ at vi har noen mot disse. Eller noen andre. Det nærmeste vi kommer er "synge samme sang, hele kampen lang" til Kanari og "kor e gliset ditt, Fagermo?". Men det siste handler jo mer om treneren enn klubben. Ut fra sangreportoaret skulle man tro VIF var en sykt dominerende klubb i Norge. Jeg ser virkelig ikke grunnen til Ã¥ gi denne tulleklubben veldig mye mer oppmerksomhet enn alle andre motstanderklubber/rivaler til sammen.  


Men kanskje vi rett og slett hater VIF mer enn disse andre klubbene? Er det helt utenkelig? Og kanskje slikt hat mellom klubber ikke alltid handler om sportslig dominans, men om helt andre faktorer?

Jeg har forstått at du synes det er helt tåpelig å hate noen som ikke er sportslige trusler mot oss, men slik er det nå engang. Ikke bare hos oss, men i jækli mange hatoppgjør rundt om i verden.

For øvrig ønsker jeg nye hatsanger mot både RBK, Viking, LSK og Sogndal varmt velkommen. Mer av slik, mer temperatur på tribunene, og det blir også gøyere å gå på Stadion. Tror jeg.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:56:52 AM
Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 09:52:19 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:45:56 AM
Quote from: Torvanger on June 29, 2017, 08:37:09 AM
Det er kun en klubb i Norge jeg ikke kan fordra, det er vel det nærmeste jeg kommer hat og det er Rosenborg. VIF har aldri vært en trussel, de har aldri tatt jerngrep om gullet, slik RBK har gjort, derfor er ikke antipatien like sterk mot dem. Etter RBK er Sogndal laget som får meg til å se rødt, spesielt når de slår oss.

Jeg tror noe av årsaken til at endel Brannfans føler sinne mot VIF, bunner i episoden på Store Stå, der Apeberget forserte gjerdet og gikk løs på det som var av Brannfans i sin vei, barn inkludert.


Og hvor mange er igjen fra den tiden? Jeg og et par andre?


Hvor lenge siden tror du det er egentlig? Til og med jeg var på Stadion den dagen (dog ikke på SS), og jeg er knapt fylt 30.


Hvor lenge jeg TROR det er siden? Jeg VET hvor lenge siden det er. Det var i 1995. Det er 22 år siden. Vi har da hatt episoder mot andre supporterklubber siden det. Haugesund f.eks.


Nemlig, 22 år siden. Når jeg ser rundt meg på Stadion er de aller fleste mer enn gamle nok til å huske det. Dessverre kanskje...det skulle gjerne vært en større tilstrømming av yngre supportere enn det faktisk er.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

June 29, 2017, 10:11:45 AM #99 Last Edit: June 29, 2017, 10:22:08 AM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 04:45:57 AM
Ganske latterlig kommentar. Tror faktisk ikke tilskuertallene går nedover hvis man i stedet for å synge "vi hater Engen" som første sang etter scoring, kjører på med "gullet ska hem" eller en hyllest til målscoreren. Eller i kampene mot VIF er mer opptatt av å støtte eget lag enn å synge "driiiiiiiiiiite driiiiiite driiiiiiite på Oslo by", "Oslo by er full av drit; negerhorer og heroin", "Engen satte sprøyte, sprøyte på en mandag", osv, ørten ganger. Tvert imot så tror jeg de aller fleste voksne mennesker som går på Stadion syns de sangene er ufattelig barnslig lavmål, og er mer opptatt av å høre sanger om vår egen klubb. En og annen hatsang mot VIF skal det selvsagt være. Men mot VIF er det altfor mye fokus på dem.


Enig i alt, tror 98 % av de voksne som gÃ¥r pÃ¥ Stadion støtter opp om det du setter fokus pÃ¥ her. NÃ¥ leverer klubben kvalitet, spillerne kvalitet, og har vi supportere  et forbedringspotensial bør vi ta tak i det. Den vesle gjengen pÃ¥ et par tre hundre borti hjørnet elsker nÃ¥r vi gir de myyyyyye oppmerksomhet. Kjør gjerne hatsanger innimellom med trøkk og snert og gode tekster og gjerne med humor og ironi. Men den jallingen opp og opp igjen om dritt, horer, sprøyter og heroin gjør det store store flertallet av oss Brann supporterne jævlig flau pÃ¥ vegne av den mindre gruppen av medsupportere som holder pÃ¥ med dette.
Vi må gjerne synge "vi hater Engen" en del ganger men som første sang etter Brann scoring(er) er helt bak mål og de borti hjørnet elsker det. Klanen vil helt klart føle at de er viktigere for oss en scoringen var. Vi Brann supportere er for fanken de beste fotballsupporterne i dette landet, gjerne mange hatsanger og høy temperatur men vi skal levere kvalitet !!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Mitt syn på hat-debatten: Ja, vi trenger hatkamper, og det er nydelig hvis VIF-kampen igjen kan bli det.

Husker fortsatt den elleville stemningen da Brann slo VIF på stadion kvelden før 1. mai 2006. Hele sittetribunen reiste seg, hyttet med nevene og skrek med på "Vi pisser på Engen".

Da var Vif et topplag og ganske nylig seriemester, i tillegg til et mediesirkus. Siden har de (og vi) stort sett dummet seg ut. Dermed har det vært vanskelig å opprettholde hatet blant folk flest.

For min del er det ingen tvil om at VIF er hatlag nr 1. Men de siste årene har temperaturen og interessen for disse kampene vært elendig. Det gjorde tilværelsen som supporter kjedeligere, mer monoton og gleden over å gå på Stadion mindre.

Det nydelige med skikkelige hatoppgjør er jo at en seier eller to i de kampene kan redde en ellers middelmådig sesong. Man får høydepunkter som ikke er avhengig av sportslig suksess.

På søndag blir vi 15.000 igjen på en VIF-kamp. La oss skrike ut både hat og kjærlighet. 25. september møter vi de i Oslo. Da har vi 1350 plasser å fylle, og kanskje klarer Oslo-folket å fylle sine plasser ganske bra.

Er det ikke herlig, da?

Billy Elliott

Quote from: dokken on June 29, 2017, 10:36:32 AM
Er det ikke herlig, da?


Jo! Enig i alt du skrev for øvrig. Meget bra oppsummert.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

osoerli

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Finne-lover-feiring-hvis-han-scorer-pa-Stadion-237978b.html

Eg for min del har no i alle fall tenkt å pipe på Finne under både lagoppstillinga og kvar gong han er nær ballen elles.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Jeg tror neppe Finne scorer på søndag, men om han gjør det, så går jeg ut fra at han forholder seg rolig. Jeg mener at det er noe tull at man ikke skal kunne juble, bare fordi man har spilt for laget man scorer mot tidligere, som Bentley mot Odd, men er man ektefødt Branngutt, som Finne, da stiller saken seg annerledes.

Gulløl

BT:
Ok, da vet vi det. Tro hvilken effekt en finger mot Store Stå hadde fått ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Finne scorer og går komplett bananas. Acosta takler gutten opp i reklameplakatene og publikum går bananas :-)

Er veldig veldig spent på kampen.
Er spillerne på, Brathen og Co bruker musker, intensitet og presisjon så går dette bare godt. Jeg satser på det siste.
Hadde vært veldig veleig morsomt med en ny nedsabling av Vif, som mot Molde.
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 10:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:56:52 AM
Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 09:52:19 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:45:56 AM
Quote from: Torvanger on June 29, 2017, 08:37:09 AM
Det er kun en klubb i Norge jeg ikke kan fordra, det er vel det nærmeste jeg kommer hat og det er Rosenborg. VIF har aldri vært en trussel, de har aldri tatt jerngrep om gullet, slik RBK har gjort, derfor er ikke antipatien like sterk mot dem. Etter RBK er Sogndal laget som får meg til å se rødt, spesielt når de slår oss.

Jeg tror noe av årsaken til at endel Brannfans føler sinne mot VIF, bunner i episoden på Store Stå, der Apeberget forserte gjerdet og gikk løs på det som var av Brannfans i sin vei, barn inkludert.


Og hvor mange er igjen fra den tiden? Jeg og et par andre?


Hvor lenge siden tror du det er egentlig? Til og med jeg var på Stadion den dagen (dog ikke på SS), og jeg er knapt fylt 30.


Hvor lenge jeg TROR det er siden? Jeg VET hvor lenge siden det er. Det var i 1995. Det er 22 år siden. Vi har da hatt episoder mot andre supporterklubber siden det. Haugesund f.eks.


Nemlig, 22 år siden. Når jeg ser rundt meg på Stadion er de aller fleste mer enn gamle nok til å huske det. Dessverre kanskje...det skulle gjerne vært en større tilstrømming av yngre supportere enn det faktisk er.


Seriøst? Har inntrykk av at de fleste knapt var født i 1995. Så hva kan de vel huske fra den kampen?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 10:04:43 AMJeg har forstått at du synes det er helt tåpelig å hate noen som ikke er sportslige trusler mot oss, men slik er det nå engang. Ikke bare hos oss, men i jækli mange hatoppgjør rundt om i verden.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 13:55:11 PM
Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 10:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:56:52 AM
Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 09:52:19 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:45:56 AM
Quote from: Torvanger on June 29, 2017, 08:37:09 AM
Det er kun en klubb i Norge jeg ikke kan fordra, det er vel det nærmeste jeg kommer hat og det er Rosenborg. VIF har aldri vært en trussel, de har aldri tatt jerngrep om gullet, slik RBK har gjort, derfor er ikke antipatien like sterk mot dem. Etter RBK er Sogndal laget som får meg til å se rødt, spesielt når de slår oss.

Jeg tror noe av årsaken til at endel Brannfans føler sinne mot VIF, bunner i episoden på Store Stå, der Apeberget forserte gjerdet og gikk løs på det som var av Brannfans i sin vei, barn inkludert.


Og hvor mange er igjen fra den tiden? Jeg og et par andre?


Hvor lenge siden tror du det er egentlig? Til og med jeg var på Stadion den dagen (dog ikke på SS), og jeg er knapt fylt 30.


Hvor lenge jeg TROR det er siden? Jeg VET hvor lenge siden det er. Det var i 1995. Det er 22 år siden. Vi har da hatt episoder mot andre supporterklubber siden det. Haugesund f.eks.


Nemlig, 22 år siden. Når jeg ser rundt meg på Stadion er de aller fleste mer enn gamle nok til å huske det. Dessverre kanskje...det skulle gjerne vært en større tilstrømming av yngre supportere enn det faktisk er.


Seriøst? Har inntrykk av at de fleste knapt var født i 1995. Så hva kan de vel huske fra den kampen?


De fleste som går å Stadion var knapt født i 95? Da har vi fundamentalt forskjellige inntrykk, også når det kommer til det.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 14:00:07 PM
Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 10:04:43 AMJeg har forstått at du synes det er helt tåpelig å hate noen som ikke er sportslige trusler mot oss, men slik er det nå engang. Ikke bare hos oss, men i jækli mange hatoppgjør rundt om i verden.


Men nå har jeg heller aldri nevnt de sangene du trekker frem, ei heller forsvart akkurat de. For å være helt ærlig så har jeg knapt hørt dem blitt sunget de siste 10 årene.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 14:28:36 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 13:55:11 PM
Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 10:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:56:52 AM
Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 09:52:19 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:45:56 AM
Quote from: Torvanger on June 29, 2017, 08:37:09 AM
Det er kun en klubb i Norge jeg ikke kan fordra, det er vel det nærmeste jeg kommer hat og det er Rosenborg. VIF har aldri vært en trussel, de har aldri tatt jerngrep om gullet, slik RBK har gjort, derfor er ikke antipatien like sterk mot dem. Etter RBK er Sogndal laget som får meg til å se rødt, spesielt når de slår oss.

Jeg tror noe av årsaken til at endel Brannfans føler sinne mot VIF, bunner i episoden på Store Stå, der Apeberget forserte gjerdet og gikk løs på det som var av Brannfans i sin vei, barn inkludert.


Og hvor mange er igjen fra den tiden? Jeg og et par andre?


Hvor lenge siden tror du det er egentlig? Til og med jeg var på Stadion den dagen (dog ikke på SS), og jeg er knapt fylt 30.


Hvor lenge jeg TROR det er siden? Jeg VET hvor lenge siden det er. Det var i 1995. Det er 22 år siden. Vi har da hatt episoder mot andre supporterklubber siden det. Haugesund f.eks.


Nemlig, 22 år siden. Når jeg ser rundt meg på Stadion er de aller fleste mer enn gamle nok til å huske det. Dessverre kanskje...det skulle gjerne vært en større tilstrømming av yngre supportere enn det faktisk er.


Seriøst? Har inntrykk av at de fleste knapt var født i 1995. Så hva kan de vel huske fra den kampen?


De fleste som går å Stadion var knapt født i 95? Da har vi fundamentalt forskjellige inntrykk, også når det kommer til det.


Eh... jeg snakker fremdeles (som understreket flere ganger) om Store Stå. Dette VIF-hatet er først og fremst et Store Stå-fenomen. Tror resten av publikum stort sett driter i VIF, noe som gjenspeiler seg i at det ikke kommer flere tilskuere på de kampene enn ellers. Og på Store Stå tviler jeg på at det er så forferdelig mange som husker så veldig mye av ting som skjedde i 1995.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 14:30:58 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 14:00:07 PM
Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 10:04:43 AMJeg har forstått at du synes det er helt tåpelig å hate noen som ikke er sportslige trusler mot oss, men slik er det nå engang. Ikke bare hos oss, men i jækli mange hatoppgjør rundt om i verden.


Men nå har jeg heller aldri nevnt de sangene du trekker frem, ei heller forsvart akkurat de. For å være helt ærlig så har jeg knapt hørt dem blitt sunget de siste 10 årene.


"Negerhorer og heroin" er jeg rimelig sikker på at det ble sunget på ved forrige VIF-møte på Stadion. Drite-sangen dukker opp hvert år. Når vi først skal håne motstanderen, bør vi i det minste ha tekster som ikke forteller mest om vårt eget nivå.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 15:14:40 PM
Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 14:30:58 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 14:00:07 PM
Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 10:04:43 AMJeg har forstått at du synes det er helt tåpelig å hate noen som ikke er sportslige trusler mot oss, men slik er det nå engang. Ikke bare hos oss, men i jækli mange hatoppgjør rundt om i verden.


Men nå har jeg heller aldri nevnt de sangene du trekker frem, ei heller forsvart akkurat de. For å være helt ærlig så har jeg knapt hørt dem blitt sunget de siste 10 årene.


"Negerhorer og heroin" er jeg rimelig sikker på at det ble sunget på ved forrige VIF-møte på Stadion. Drite-sangen dukker opp hvert år. Når vi først skal håne motstanderen, bør vi i det minste ha tekster som ikke forteller mest om vårt eget nivå.


Da får vi bare være enig om at du har bedre hørsel enn meg. Jeg står for øvrig ikke på Store Stå, men hater fremdeles VIF. Tenk det!
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger


Giles

Støtter definitivt Krøvel, men det er absolutt greit å "hate" Engen med stil. De nevnte neandertalersangene karakteriserer bare avsender. Ellers følges Torvangers eksempel med personlig oppmøte på Stadion og to ekstra medbrakte supportere.

Gulløl

June 29, 2017, 16:42:58 PM #115 Last Edit: June 29, 2017, 16:46:59 PM by Gulløl
Jeg har gått på Stadion siden 79. Kan ikke merke at jeg har bygget opp så veldig mye hat mot Vålerengen. Det hatet som er bygd opp er vel at det er storklubben fra Oslo, og den generelle striden mellom de to storbyene bygger vel en del opp rundt det med klubbene også. Vi Brann supportere bygget vel opp en del misunnelse og litt hat på 80-tallet der VIF tok tre seriemesterskap og ett cupmesterskap, mens Brann rykket ned tre ganger og ikke fikk noe særlig til. På 90-tallet var det VIF som var elendig med to nedrykk og få år i toppdivisjonen, mens Brann klarte seg mye bedre. I perioden 2004 - 2007 var det gode sesonger for begge klubbene og i den perioden var også bortefeltet på Stadion ganske fullt av Klansmedlemmer og syngingen supportergrupperingene mellom var stor. Så var den den episoden da vi skulle få juling av Klanen(1995 ?). Og ikke minst det at casuals fra begge byene har braket sammen med jevne mellomrom og bygd opp under dette såkalte hatet, Noen kaller det supporterbråk men i praksis er det bare uagerende bråkemakere som liker å slåst og går lite på kamper. For meg personlig er det kampene mot Rosenborg som har fått det til å bruse mest i blodet siste 20 år. VIF medfører bare småbrusing, muligens på andre plass foran LSK, Viking, Haugesund og Odd.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

blobby winters


Corran

Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 15:11:38 PM
Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 14:28:36 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 13:55:11 PM
Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 10:07:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:56:52 AM
Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 09:52:19 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 09:45:56 AM
Quote from: Torvanger on June 29, 2017, 08:37:09 AM
Det er kun en klubb i Norge jeg ikke kan fordra, det er vel det nærmeste jeg kommer hat og det er Rosenborg. VIF har aldri vært en trussel, de har aldri tatt jerngrep om gullet, slik RBK har gjort, derfor er ikke antipatien like sterk mot dem. Etter RBK er Sogndal laget som får meg til å se rødt, spesielt når de slår oss.

Jeg tror noe av årsaken til at endel Brannfans føler sinne mot VIF, bunner i episoden på Store Stå, der Apeberget forserte gjerdet og gikk løs på det som var av Brannfans i sin vei, barn inkludert.


Og hvor mange er igjen fra den tiden? Jeg og et par andre?


Hvor lenge siden tror du det er egentlig? Til og med jeg var på Stadion den dagen (dog ikke på SS), og jeg er knapt fylt 30.


Hvor lenge jeg TROR det er siden? Jeg VET hvor lenge siden det er. Det var i 1995. Det er 22 år siden. Vi har da hatt episoder mot andre supporterklubber siden det. Haugesund f.eks.


Nemlig, 22 år siden. Når jeg ser rundt meg på Stadion er de aller fleste mer enn gamle nok til å huske det. Dessverre kanskje...det skulle gjerne vært en større tilstrømming av yngre supportere enn det faktisk er.


Seriøst? Har inntrykk av at de fleste knapt var født i 1995. Så hva kan de vel huske fra den kampen?


De fleste som går å Stadion var knapt født i 95? Da har vi fundamentalt forskjellige inntrykk, også når det kommer til det.


Eh... jeg snakker fremdeles (som understreket flere ganger) om Store Stå. Dette VIF-hatet er først og fremst et Store Stå-fenomen. Tror resten av publikum stort sett driter i VIF, noe som gjenspeiler seg i at det ikke kommer flere tilskuere på de kampene enn ellers. Og på Store Stå tviler jeg på at det er så forferdelig mange som husker så veldig mye av ting som skjedde i 1995.

Det har da vært nyere hendelser mot VIF enn i 95. Var vel på starten av 2000 tallet at de kastet brosteiner inn på/mot Champ pub i Oslo hvor alle var samlet før kamp.
Dette var ikke idiotene som møtes for å sloss fra begge lag men angrep mot de vanlige supporterne.

Og det er mange utenom de på storestå som hater vif av gjerne uvisse grunner. For meg har det bare alltid vært sånn Men eg husker jo også alt bråket som var før.
Og når alt kommer til alt så må vi ta vare på de hatoppgjørene vi har og gjerne få et par til. Fagermo og Odd er i slik henseende et fint tilskudd for meg ;-)
Men trenger ikke grunner til hatet på tribunene, det er bare gøy og med å lage litt temperatur. Men man må være i stand til å legge det fra seg etter kampen. Har hatt en del vif supportere som venner og gått på bohemen og tatt noen øl uten problemer.

Når det gjeler Hat sanger så kan en ikke få for mange MEN helt enig med Krøvel om at som målfeiring er det gjerne ikke nødvendig. Kan vel først feire så håne.

Og en grunn til at hatsangene, I alle fall noen av dem, blir kjørt sÃ¥ ofte er at sÃ¥ mange kan dem og henger seg pÃ¥ :-)  
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Det var vel en Brannfans som ble blind pÃ¥ et øye etter en trefning pÃ¥ Two Dogs,  der svenske hooligans var med.

Torvanger

I fjor satt jeg og min onkel (som bor i Oslo) på Dolly Dimples og så merket jeg at alle VIF-fansene begynte å skule på oss, når vi begynte å snakke sammen. Så tok en fra nabobordet kontakt og spurte om vi var Brannfans, ja svarte vi og da sa han at de hadde fått beskjed om at Brannfansen skulle sitte på Egon og VIF på Dolly. Stemningen var litt anspent i starten, men så løsnet det opp, spesielt da onkel begynte å briljere med historier om Kuppern og Hjallis på Bislett og gamle VIF-keepre. VIF-karen som satt ved siden av oss sa for øvrig at Bergen var den eneste byen han ikke turte å vise draktfargen i, i Bergen sentrum. De har nok hatt sine eraringer de også. Hyggelige folk, vi ønsket hverandre god match og det endte jo dessverre med et irriterende tap.

Ricky

Quote from: Gulløl on June 29, 2017, 10:11:45 AM
Vi må gjerne synge "vi hater Engen" en del ganger men som første sang etter Brann scoring(er) er helt bak mål og de borti hjørnet elsker det. Klanen vil helt klart føle at de er viktigere for oss en scoringen var.


Mulig du elsker det når Leciejewski må hente ballen ut av nettet for fjerde gang og bergenshetsen runger fra tribunene. Men det er ikke noe jeg personlig kjenner meg igjen i fra mine borteturer.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on June 29, 2017, 17:31:46 PM
Det har da vært nyere hendelser mot VIF enn i 95. Var vel på starten av 2000 tallet at de kastet brosteiner inn på/mot Champ pub i Oslo hvor alle var samlet før kamp.
Dette var ikke idiotene som møtes for å sloss fra begge lag men angrep mot de vanlige supporterne.




Mens vi selv har vært noen englebarn mot diverse supportergrupper? Brostein gjennom bussvindu og denslags mot Haugesund, og var det ikke noe lignende mot Stabæk - av alle?

Den hendelsen på Champs var for øvrig i 1999.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Er vel ikke så mange årene siden helt vanlige Brann-fans omtrent måtte løpe for livet utenfor Ullevål også. Husker ikke helt hva foranledningen var, om de havnet midt i et casual-oppgjør eller hva, men det er nok en grunn til at supportergrupperingene holdes godt adskilt og man helst ikke skal sette seg ned på restauranter som politiet har bestemt skal være VIF-territorium.

Var selv på Ullevål i fjor og med det massive politioppbudet som var, er det tydelig at i alle fall lovens lange arm tar dette oppgjøret på rammeste alvor fremdeles. Nå skal det selvsagt sies at dette først og fremst er et problem i Oslo, hvor det møter opp masse bortefans. Klanen makter jo ikke det lenger i Bergen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

VIF-bussen ble jo steinet og de påsto jo at noenhadde kuttet bremseslangen på VIF-bussen et annet år, var nok en del vanlige VIF-fans som tok skrekken da. Det går nok begge veier.

Corran

Quote from: krøvel vellevold on June 29, 2017, 18:49:18 PM
Quote from: Corran on June 29, 2017, 17:31:46 PM
Det har da vært nyere hendelser mot VIF enn i 95. Var vel på starten av 2000 tallet at de kastet brosteiner inn på/mot Champ pub i Oslo hvor alle var samlet før kamp.
Dette var ikke idiotene som møtes for å sloss fra begge lag men angrep mot de vanlige supporterne.

Mens vi selv har vært noen englebarn mot diverse supportergrupper? Brostein gjennom bussvindu og denslags mot Haugesund, og var det ikke noe lignende mot Stabæk - av alle?
Den hendelsen på Champs var for øvrig i 1999.

Trodde den var et eller to år etter cupfinalen men de årene der går litt i surr :-)
Og nei eg tror ikke Brann fans har vært noen englebarn å tro det er vel ekstremt naivt. Og ikke bare Brannfans men andre i byen her også. Vet om engen supportere som har gått med vif effekter og blitt spyttet på i byen her Og det var ikke på kampdager. Det er noen år siden nå men viser vel egentlig at det har vært litt hat mellom klubbene selv om du kanskje ikke skjønner det.
Begge lag har supportere som har gjort en del som ikke kan forsvares og da ser jeg bort fra de planlagte casuals trefningene.
Så skjønner ikke hvorfor du skulle tro at jeg mente at Brann fans var englebarn og ikke gjorde noe gale?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Torvanger on June 29, 2017, 20:17:03 PM
VIF-bussen ble jo steinet og de påsto jo at noenhadde kuttet bremseslangen på VIF-bussen et annet år, var nok en del vanlige VIF-fans som tok skrekken da. Det går nok begge veier.

Ja det var et par bortekamper mot vif som var litt svette og nervøse. Bedre når casuals gruppene planla å møtes seg imellom
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on June 29, 2017, 21:27:14 PMVet om engen supportere som har gått med vif effekter og blitt spyttet på i byen her Og det var ikke på kampdager. Det er noen år siden nå men viser vel egentlig at det har vært litt hat mellom klubbene selv om du kanskje ikke skjønner det.
Begge lag har supportere som har gjort en del som ikke kan forsvares og da ser jeg bort fra de planlagte casuals trefningene.
Så skjønner ikke hvorfor du skulle tro at jeg mente at Brann fans var englebarn og ikke gjorde noe gale?


Spyttet på: At VIF-fans har blitt spyttet på i Bergen på en ikke-kampdag, beviser jo ikke noe annet enn at noen har altfor mye hat til denne klubben.

Englebarn: Poenget er at det ikke er noen grunn til å hate VIF-fansen for noen episoder for lenge siden, når vi faen ikke klarer å oppføre oss selv engang.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Hadde vært mye mer klasse å håne VIF for alt VIF-vrakgodset som har blitt en suksess i Brann. F.eks. "...for god for VIF"-sangene som vi sang på Ullevål i fjor. Det er sarkasme, det er aktuelle saker, det skryter av våre egne samtidig som det er et stikk til VIF, og det er noe helt annet enn hjernedødt gnål om og om igjen om negerhorer og driting på Oslo by.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Vif-supportarar og Liverpool-supportarar. Der har du dei to jævligaste tinga i verda.

Yngve

Forøvrig er eg stort sett einig med Krøvel ang det med Drite på Oslo by og Negerhorer-synging. Det er berre pinleg at me syng.

Resten er eg stort sett ueinig med Krøvel på. Det er lett å mislika vif, det er lange tradisjonar for å mislika dei og me er svært avhengige av å ha fleire hatlag. Difor er det og viktig å dyrka den myta. Utan det døyr supporterkulturen vekk og ein står att med ein gjeng på 50 stykk som vil hoppa, dansa og synga sha la la, som me alt ser tendensar til.

krøvel vellevold

June 30, 2017, 09:36:58 AM #130 Last Edit: June 30, 2017, 09:38:50 AM by krøvel vellevold
Quote from: Yngve on June 30, 2017, 08:21:39 AM
Forøvrig er eg stort sett einig med Krøvel ang det med Drite på Oslo by og Negerhorer-synging. Det er berre pinleg at me syng.

Resten er eg stort sett ueinig med Krøvel på. Det er lett å mislika vif, det er lange tradisjonar for å mislika dei og me er svært avhengige av å ha fleire hatlag. Difor er det og viktig å dyrka den myta. Utan det døyr supporterkulturen vekk og ein står att med ein gjeng på 50 stykk som vil hoppa, dansa og synga sha la la, som me alt ser tendensar til.


Men er det virkelig nødvendig å starte sanger om dem hele tiden? Holder det ikke med 3-4 ganger i løpet av en kamp mot dem, og så konsentrerer vi oss om vårt eget lag i resten? Og i hvert fall konsentrere oss om å hylle vårt eget lag som de første sangene etter at vi scorer?

Og hadde i det minste de hatt oss som hat-lag nummer en. Men det har de jo ikke. Når hatet går mer den ene veien enn den andre, blir det rett og slett litt flaut. Det blir pussig nok et lillebror-syndrom, selv om det ikke er noen som helst grunn til at vi skal føle oss som det. Vi er større og bedre enn dem på alt unntatt antall seriemesterskap. Ellers er vi en større klubb, vi har flere tilskuere, vi har større omsetning, vi har jevnt over gjort det bedre sportslig enn dem - spesielt de siste 30 årene, de har ikke lenger en supportergjeng å se opp til, det er ikke lenger den hypen rundt dem, osv. Likevel bruker vi mer energi på dem enn de gjør på oss. Det blir som med Brann v Viking, Brann v Haugesund og Brann v Sogndal. Alle disse bryr seg mer om oss, enn vi gjør med dem. Ganske enkelt fordi de er lillebrødre med lillebrorkomplekser. Men slik er det jo ironisk nok ikke med Brann v VIF. Der er det vi som lager mest nummer av oppgjøret, til tross for at vi ikke burde ha lillebror-komplekser i det hele tatt.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Nja, det gjallet godt med anti-Bergen på Ullevaal ifjor. Mener å huske at de dundret igang med Hater Bergen by, etter målene.

Corran

Quote from: krøvel vellevold on June 30, 2017, 04:47:38 AM
Quote from: Corran on June 29, 2017, 21:27:14 PMVet om engen supportere som har gått med vif effekter og blitt spyttet på i byen her Og det var ikke på kampdager. Det er noen år siden nå men viser vel egentlig at det har vært litt hat mellom klubbene selv om du kanskje ikke skjønner det.
Begge lag har supportere som har gjort en del som ikke kan forsvares og da ser jeg bort fra de planlagte casuals trefningene.
Så skjønner ikke hvorfor du skulle tro at jeg mente at Brann fans var englebarn og ikke gjorde noe gale?


Spyttet på: At VIF-fans har blitt spyttet på i Bergen på en ikke-kampdag, beviser jo ikke noe annet enn at noen har altfor mye hat til denne klubben.

Englebarn: Poenget er at det ikke er noen grunn til å hate VIF-fansen for noen episoder for lenge siden, når vi faen ikke klarer å oppføre oss selv engang.

Spyttet på: Og motsatt vei vet jeg om folk som har fått seg en på trynet i Oslo pga at de holdt med Brann. Og ja det viser at det gjerne er litt for mye hat men det viser at det er et hatoppgjør og har vært det lenge.
Englebarn: Om du gå og kødder med en vifsupporter og han tar igjen mot meg så vil jeg mislike den personen selv du som en av oss ikke har oppført deg? Og slike sammenhenger så er det litt sånn hønen og egget. Ingen bryr seg om hvem som hatet hvem først. Det er bare gøy å ha noen å hate :-)

Men så det er sagt Som Yngve er jeg enig med deg i at noen av de hat sangene er boss og burde ikke bli sunget da de bare er pinlige. Men om noen vil synge dem så e det bare å kjøre på. Er vel ingen sanger som går igjen og igjen om ikke det er mange som liker dem og finner dem fengende/gøy å synge
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Noen som kan bekrefte at Tjuaguttene(TGB) helt har sluttet å danse ?
Fremdeles tøffe avdrag på 30 000 kr bøtene, hehe. Jaja var vel på tide at den siste dansen ble tatt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Hva er det med Klanen ? Kun kjøpt 158 billetter til søndags kamp. Her kunne de kombinert kampen og lagt to ukers ferie i Norges vakreste by. Kunne fått oppleve at Bergen by er bare helt nyyyyyydelig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on June 30, 2017, 10:02:22 AM
Nja, det gjallet godt med anti-Bergen på Ullevaal ifjor. Mener å huske at de dundret igang med Hater Bergen by, etter målene.


Neppe som første sang. De pleier vel å ta den hoppesangen med et eller annet "Vål'enga shalala, Vål'enga Shalala" når de scorer. Eller var det kanskje "og det er vål'enga, og det er vål'enga"? Og jeg kommer bare to sanger de har som er rettet mot oss: "Hater Bergen by" og "Lommemannen Bergens stolthet".
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Hatsanger er greit, bare det ikke blir hovefokus og man må også ha litt humor inn i bildet, slik man har endel av i England, blant annet vedrørende den pedofilidømte overgriperen og Leedsfantasten Jimmy Saville. Når motstanderne synger "He could be your dad, he could be your dad, one Jimmy Saville, he could be your da" svarer gjerne Leedsfanen med "He fucks who he wants, he fucks who he wants, one Jimmy Saville, he fucks who he wants!".


Corran

Her er et litt nyere eksempel på ting som gjør at vif er en hat klubb
https://www.nrk.no/sport/fotball/brann-vil-utestenge-vif-supportere-1.7817102
Ikke noe farlig med det og Brannsupportere hadde gjerne gjort det samme men det er sånt som får det til å gnistre litt.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Håper de klarer å holde kjeft når Frode Larsen skal få sin hyllest på søndag. Hjelper på at Brann nå har begynt med en rungende applaus isteden for et minutts stillhet i slike anledninger.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Quote from: Corran on June 30, 2017, 12:43:58 PM
Her er et litt nyere eksempel på ting som gjør at vif er en hat klubb
https://www.nrk.no/sport/fotball/brann-vil-utestenge-vif-supportere-1.7817102
Ikke noe farlig med det og Brannsupportere hadde gjerne gjort det samme men det er sånt som får det til å gnistre litt.




Jeg syns ærlig talt at akkurat den episoden er en bagatell.

Corran

Som  jeg skriver sÃ¥ er det ikke noe farlig med den eller noe som gjerne ikke Brann supportere og hadde gjort, men med Ã¥ tenne oppunder hatet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Ifølge flere (noen, et par kanskje) er ikke dette en spesiell kamp, og Engen bryr seg ikke i det hele tatt. Likevel lager de selv saker som dette:

- EN AV NORSK FOTBALLS STORE KLASSIKERE
http://www.vif-fotball.no/nyheter/en-av-norsk-fotballs-store-klassikere
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 30, 2017, 19:03:30 PM
Ifølge flere (noen, et par kanskje) er ikke dette en spesiell kamp, og Engen bryr seg ikke i det hele tatt. Likevel lager de selv saker som dette:

- EN AV NORSK FOTBALLS STORE KLASSIKERE
http://www.vif-fotball.no/nyheter/en-av-norsk-fotballs-store-klassikere


Og så? ?? Det er ganske mange kamper som kan kalles "en av norsk fotballs store klassikere". Ser ikke hvorfor Brann - VIF skal være så utrolig mye større enn Brann - Viking f.eks. Faktisk er det ikke noen grunn til det i det hele tatt. Likevel har vi enormt mye mer fokus på VIF enn Viking. Hvorfor egentlig? Historisk har Viking vært en mye større konkurrent enn VIF - det er jo bare å se på Maratontabellen. Viking er en mye mer lokal rival. Viking og LSK var erkerivalene på 70- og 80-tallet. Hvorfor har vi ikke holdt igang DE tradisjonene? Viking er jo ikke noen mindre klubb enn VIF. Men det faktum at Viking-fansen er så utrolig opptatt av å hate oss - mens vi tar dem mer med et skuldertrekk, tar jeg som et bevis på at de faktisk ER lillebror. Jeg er redd VIF-fansen ser det på samme måte med oss. De er nemlig mye mer opptatt av å hate LSK (og tidligere også Lyn) enn oss.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

For å vise hvor lite resten av Brann-publikummet (utenom Store Stå) egentlig driter i VIF-kampen:

I fjor var VIF-kampen vår 12. mest besøkte, i 2014 vår 13. mest besøkte, i 2011, 2012 og 2013 var det vår 4. mest besøkte, i 2010 vår 13. mest besøkte, i 2009 vår 6. mest besøkte, i 2008 vår mest besøkte (da var det 16. mai) og i 2007 var 12. mest besøkte av 13...

Skulle vel bevise hvor lite VIF-kampen engasjerer for de fleste andre Brann-supportere enn på Store Stå.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Hvordan er det egentlig å være så opptatt av hva andre syns om en? Må jo være fryktelig slitsomt.

Jeg er for øvrig sikkert den verste supporteren du kan tenke deg. Hater Viking like mye som VIF.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 30, 2017, 19:26:33 PM
Hvordan er det egentlig å være så opptatt av hva andre syns om en? Må jo være fryktelig slitsomt.



Hvordan er det egentlig å være så opptatt av hva jeg syns? Må jo være fryktelig slitsomt.

Det er jo åpenbart at du selv er opptatt av hva VIF eller Klanen tenker, siden det er så viktig å fortelle dem hvor mye vi hater dem.

Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 30, 2017, 19:36:14 PM
Quote from: Billy Elliott on June 30, 2017, 19:26:33 PM
Hvordan er det egentlig å være så opptatt av hva andre syns om en? Må jo være fryktelig slitsomt.



Hvordan er det egentlig å være så opptatt av hva jeg syns? Må jo være fryktelig slitsomt.

Det er jo åpenbart at du selv er opptatt av hva VIF eller Klanen tenker, siden det er så viktig å fortelle dem hvor mye vi hater dem.


Det okkuperer mye av min tid.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Ble BGGs svar til vifs dustetweet slettet? For noen broflakes...
GÃ¥ av.

gladiporno


Gulløl

Her er troppen som VIF reiser til Bergen med.
http://www.vif-fotball.no/nyheter/her-er-troppen-mot-brann

Ser de har hatt en god treningsuke. Og sÃ¥ har de med en spiller som har hatt en god treningshverdag i Tyskland siste Ã¥rene. Skal bli spennende Ã¥ se hvordan dette slÃ¥r ut pÃ¥ Brann Stadion  ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Mysteriet Braaten. Men Moa skjønner hvorfor?
Hvorfor har Daniel Braaten suksess i Bergen? Moa Abdellaoue mener han har svaret. Søndag kveld møtes de.
http://www.dagsavisen.no/oslo/mysteriet-braaten-men-moa-skjonner-hvorfor-1.990046
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

En kamptråd på fire sider, og det lenge før kampstart. Skjer ikke så ofte nå til dags.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Billy Elliott

Kampdag! Kjenner på en nervøsitet jeg ikke har hatt tidligere i år. Nesten hel full stadion, mot Engen, det lukter litt mageplask. Det gjør det. Tipper Finne scorer i alle fall ett. Jeg håper bare vi får med oss noe.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Apropos Vega, som nå skal være helt frisk, så hadde vel han sin beste kamp i Brann-trøyen mot nettopp VIF på Stadion i fjor.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Ninja-Bob

Nervøs! Og så må ein vente heilt til 20:00. Huff.

Billy Elliott

For øvrig anser jeg det som en liten krise om Barmen ikke blir klar. Da bør det i så fall bli Orry som erstatter han, ikke Skaanes. VIF har mange gode ballspillere på midten som må stoppes.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

osoerli

Quote from: Billy Elliott on July 02, 2017, 13:05:28 PM
For øvrig anser jeg det som en liten krise om Barmen ikke blir klar. Da bør det i så fall bli Orry som erstatter han, ikke Skaanes. VIF har mange gode ballspillere på midten som må stoppes.


Eventuelt Braaten, med Vega som kant frå start.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ninja-Bob

Vil gjerne ha Barmen klar, kjenner eg. Orry gjorde ein god figur førre innhopp, men det spørs om me ikkje bør ha Skaanes inn for å spele ein meir offensiv fotball på heimebane.

1908

July 02, 2017, 13:37:37 PM #159 Last Edit: July 02, 2017, 13:39:33 PM by 1908
Fantastisk følelse å ha før en kamp.. Mange år siden nervøsitet og sommerfuglene sloss om plassen :D

Corran

Sikker på tap nå (som foran alle kamper) men selv om jeg er sikker er det nerver. Eneste eg ser for meg er tap med 3-4 mål og minst 3 mål av Finne
Dette lover bra
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

1908

SÃ¥ mye oppmerksomhet om en som heter Finne.. Drit no i han.......

OmOssSjølOgHansaøl

Kem e denne karen med Engen-drakten på?
Han ligner på bergenser i grunn,
(men) kanskje vere det, e du ikkje sunn?
(Då) vi'kje han ha stilt opp i blå. ;)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Falkman

Skal ikke legge for mye vekt pÃ¥ slikt, men været minner veldig om slik det var da vi møtte  VIF i 2007.og de fleste husker vel hvordan det endte da!

blobby winters

Quote from: 1908 on July 02, 2017, 13:37:37 PM
Fantastisk følelse å ha før en kamp.. Mange år siden nervøsitet og sommerfuglene sloss om plassen :D

Billy Elliott

Lykke til alle sammen! Dette blir både gøy og (mest sannsynlig) ganske jævlig. Her er laget:

Piotr
Nouri - Vito - Acosta - Ruben
SHN
Haugen - Barmen
Braaten - Orlov - Gilli
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Klaus_Brann

Når begynner sendinga på Eurosport i dag?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Morkel

Det begynner å bli farlig jevnt på midten av tabellen nå. Molde leder, Stabæk leder, Haugesund leder. Dette gjør at det per nå er 3 poeng mellom 4.plass og 9.plass. Altså 6 lag som kan melde seg på i medaljekampen med et par seiere. Vi må distansere oss litt fra disse lagene.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 27, 2017, 13:06:51 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 13:04:32 PM
Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:51:13 PM
Alle hadde mulighet til å gi et tilbud. Bare å ta kontakt det. Koster jo ingenting. Mener du virkelig at en profesjonell klubb skal forholde seg til agenter og spillere gjennom medieoppslag? Isåfall har du skremmende lav forståelse for hvordan spillet fungerer.

Så alle spillere som vil til Brann må si ifra til dem? Det er ikke bare det at Brann ikke kontaktet Finne dette vinduet. De har jo ikke hatt kontakt med ham siden han dro.
Som sagt. VIF brukte mer ressurser på det, og det endte med en overgang.


Du vet ingenting om hva Lillejord sa til VIF eller ei.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Billy Elliott

Brann tryner alltid når det kommer mange folk. Dette går til helvete.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Morkel

Quote from: Klaus_Brann on July 02, 2017, 18:28:12 PM
Når begynner sendinga på Eurosport i dag?


Står 19.55 på Eurosport sine sider

stigh

Kan meddele at klanen er ekstremt misfornøyd spesielt med dommeren! Mener de e snytt for 3 straffer 🤣.

https://forum.klanen.no/showthread.php?35572-Brann-V%E5lerenga-S%F8ndag-2-Juli-klokka-20-00

OmOssSjølOgHansaøl

Tett knokkelkamp i første. Vi har mange og store nok sjanser til å lede, men VIF ble også snytt for straffe - om enn "bare" én. På den andre siden, det ble kanskje vi også ... Alt i alt er vel ikke uavgjort til pause direkte urettferdig.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Litt skuffende kamp. Vi kan drite i å skylde på været og dueller. Vi er dessverre for feige når vi møter lag som kan spille litt ball. Jo da, det er bedre med ett poeng enn 0, men det blir ikke edelt metall av dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Skuffende. Igjen. Andreomgangen var virkelig ikke mye å skryte av.

Er futten i ferd med å gå ut av laget?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

gladiporno

Masse tekniske feil. En del helt ubegripelige. Evner ikke å holde ballen i laget i mer enn to-tre trekk. Dette laget klarer neppe å kjempe helt inn om seriegull hvis det ikke forsterkes betydelig.

gladiporno

Nilsen liker ikke å endre på laget, men spørsmålet er om det ikke er på tide å gjøre det likevel.

osoerli

Publikum inviterer til fest, men Brann leverer årets kjedelegaste heimekamp. Blir ikkje 16000 neste gong iallefall. Seriegull blir det heller ikkje.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hatleking

Quote from: osoerli on July 02, 2017, 21:26:44 PM
Publikum inviterer til fest, men Brann leverer årets kjedelegaste heimekamp. Blir ikkje 16000 neste gong iallefall. Seriegull blir det heller ikkje.


Det var då ei nerve i kampen med sjansar begge vegar. Men ja, det må nok bli ti 5-0-kampar no før publikum kjem tilbake.

Me er i toppen etter halvspelt serie. Me må ikkje sjå oss blinde på det gullet. Mykje kan skje enno, men det er ikkje gull eller fiaskosesong, dette her.

Torvanger

LAN driter langt i å underholde, han kan bare glemme at det blir rift om billettene til Sarp, med så feig fotball på hjemmebane. Da VIF mistet ballen var de rett på Brannspillerne, høyt på banen, Brann derimot parkerte bussen foran egen 16 hver fordømte gang.

Skammelig!!!

Billy Elliott

July 02, 2017, 21:33:30 PM #182 Last Edit: July 02, 2017, 21:41:38 PM by Billy Elliott
Mange spillere virker slitne. Spesielt Braaten, men også Haugen, Gilli og Nouri. Dette er vel prisen å betale for at man aldri skal rullere på laget, men litt illevarslende at det viser seg allerede så tidlig i sesongen. Heller ikke så lenge siden man han hadde en lengre pause.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Begynner å få betalt for den manglende rulleringen nå. Mange som virker tunge.

Hatleking

Eg er forresten ikkje ueinig med dei som meiner at manglande rullering kan vere ein faktor. Vega t.d synst eg me fint kan sjå frå start i kampar. Kva er status på Børven for tida?

Giles

Tenker det bare er å roe seg ned. Spillerne gjorde sitt beste men slet med marginer hele veien. I tillegg ble det mye løping etter ball etterhvert. VIF er best på possesion, sånn er det.
All grunn til å møte opp neste gang også. Klart større nerve og moro med folk på kamp. Brann vil heve seg igjen og har et mønster selv om det ikke lyktes i dag. Fortsett å fylle stadion.

Nixon

Topp 3 av irriterendes ting i kveld:

1. En nesten-kamp der vi hverken får til spillet eller klarer å komme til særlig store sjanser.
2. Regnskuren på vei til bilen.
3. At Lyderhornstunnelen stengte klokken ti.

Alt i alt en heller grå kveld.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on July 02, 2017, 21:51:02 PM
2. Regnskuren på vei til bilen.
3. At Lyderhornstunnelen stengte klokken ti.


Får nesten dårlig samvittighet av å meddele at det å kjøre ut frå NRK-bygget til Kanalveien, for deretter å fortsette sørover langs Fjøsangerveien gikk utrolig glatt. Full fart hele veien...

Nesten.
GÃ¥ av.

Ricky

Jaja. 1 poeng - greit nok. En gjenganger at vi tar med oss ett poeng på våre dårligste dager - sånn var det aldri før.

Mange i fotball-Norge som smilte i vinter når strilen sa han ville vinne gull med Brann i år om han fikk 15 mill til rådighet - håper noen i Hardball kan klare å hoste opp i hvert fall 5 mill i sommer, så ser vi hva det rekker til.. De spillerne vi har på benken akkurat nå innbyr ikke akkurat til så veldig mye rullering, for å si det sånn.

Belfort

Som flere nå sier, så tror jeg vi vil bli straffet fremover mtp manglende rulllering.
LAN er ekstremt opptatt av å kjøre samme lag, det på bekostning av at flere nå virker slitne

Klaus_Brann

July 02, 2017, 22:18:09 PM #190 Last Edit: July 02, 2017, 22:22:26 PM by Klaus_Brann
Quote from: Hatleking on July 02, 2017, 21:29:20 PM
Quote from: osoerli on July 02, 2017, 21:26:44 PM
Publikum inviterer til fest, men Brann leverer årets kjedelegaste heimekamp. Blir ikkje 16000 neste gong iallefall. Seriegull blir det heller ikkje.


Det var då ei nerve i kampen med sjansar begge vegar. Men ja, det må nok bli ti 5-0-kampar no før publikum kjem tilbake.


Det finnes en mellomting da. Vi tør ikke å spille mot lag som er bedre med ball enn oss. Verken borte eller hjemme virker det som. Da må vi i alle fall få et mål først.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

I dag var en litt schizofren dag. Eg ble i dårlig humør for at Brann ikke vant, det gikk bedre enn forventet og eg var lettet over at de til slutt halte i land ett poeng på en dårlig dag.
Får håpe dette er den årlige delen av sesongen og at den nå er over ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Dette med manglende rullering har jeg ikke noe som helst troen på. Det skal liksom være toppidretsutøvere som aldri har vært så godt trent som de er nå og så skal de bli utslitt pga 15 kamper på 3 måneder. Er i snitt en kamp pr 6 dag om jeg ikke teller helt feil (noen har et pr cupkamper og).
Hvis ikke de er i stand til å takle dette så kan de legge opp. De trenger i alle fall ikke tenke på noe proffeventyr for kampbelastningen er ikke mindre andre steder.
Men alle lag har noen down perioder i løpet av en sesong og mulig Brann er i en nå. Det er også vanskelig å holde toppform en hel sesong så om noen ikke har toppformen inn og en på benken har bedre form så er det helt greit å bytte dem, men rullering bare for å spare spillere slik kampprogrammet er akkurat nå tror jeg ikke på.
Om en skal velge å spare noen av dem som er mest utsatte og bruker litt lengre tid på å restituere når de ter 2 kamper i uken og europacup er også en annen ting og muligens smart.
Keeper, forsvarsfirer, SHN, Haugen, Gilli og Orlov er vel ingen spillere som trengs spares. De skal klare dette programmet. Barmen som sliter med litt skade/slitasje er vel gjerne en som en må vurdere å spare i enkelte kamper. Braaten kan være i en alder der restitusjon tar litt lengre tid så mulig han og må spares i noen kamper når det blir 2 kamper i uken.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ricky


Corran

De har vel sett samme kamp som meg i alle fall.
Det var en målløs kamp hvor Brann hadde mange sjanser. Hva er feil der?
Det det ikke står noe om i det du har limt inn er at det også var en del vif sjanser.
De fordelte seg ganske likt
I følge VG:
Brann                                vif
47%    Ballbesittelse          53%
9        Avslutninger             8
3        Avslutninger pÃ¥ mÃ¥l   2
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger


Billy Elliott

July 03, 2017, 08:58:17 AM #196 Last Edit: July 03, 2017, 09:15:53 AM by Billy Elliott
Etter å ha sovet på saken er dette mine inntrykk fra kampen:

- Det hjalp tydelig å pipe på Finne. Fyren var hjelpesløs utpå der. Ser han selv går ut etter kampen og sier at det ikke går inn på han. Vel, kompis, det var lite som tydet på det. Lenge fryktet jeg vi ikke fikk bue på han i det hele tatt. Det må jo ha gått over 20 minutter før han var borti ballen første gang. Virket som han gjemte seg.

- Flere spillere er slitne. Det er enkelt å se med det blotte øyet. Det kan skyldes manglende rullering, det kan skyldes tunge forhold. Hvem vet. Men det er noe som må følges opp. Nå kommer det snart et overgangsvindu. Da er det viktig at vi fyller på med kvalitet. Som en annen sa over her, greit nok at det har vært lite rullering, men benken innbyder ikke akkurat til det heller.

- Stakkars Klanen. Ikke bare regnet det, de virker å ha mistet all futt. Sang aldri høyt nok til at jeg kunne høre hva de sang.

- Det er flott å ta poeng på dårlige dager, men noe gullkamp blir det aldri av det. RBK vinner i kveld. Da er det fire poeng opp. Vi har brukt opp uavgjortkvoten for en stund nå. Nå må det vinnes.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on July 02, 2017, 18:44:56 PM
Quote from: Spelaren on June 30, 2017, 20:40:33 PM
Ble BGGs svar til vifs dustetweet slettet? For noen broflakes...


Hva var det?


En spøk om ghettofiseringen av Oslo, fikk selvsagt masse krenket respons og påtatt forferdethet og føleri.
GÃ¥ av.

Torvanger

Hvor ble det av markeringen for Frode Larsen?



Corran

Flotte greier. Må innrømme at jeg ikke så hvem det var med en gang i går, men eg ser det bakfra og når eg fikk tenkt meg om så var det ikke tvil. Og når eg så bilder på tv forfra så var det absolutt ingen tvil.
Takk til de som laget det Var meget flott
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up