• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BRANN-STABĂ?K 19.06.2017 19:00

Started by Torvanger, June 06, 2017, 10:58:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Spillerne pÄ begge lag er nok glade for at det er hvile i 14 dager til, fÞr det braker lÞs igjen mandag kveld, 19/6. Vitos ankel bÞr ha helet noenlunde til den tid og kroppene til de fleste bÞr ha blitt fullstendig restituert. Et annet spÞrsmÄl er hvordan Brann og StabÊk evner Ä holde laget pÄ tÄ hev, uten at man gÄr i en slags sommerdvale. Jeg hÄper at Brann legger inn en treningskamp i forkant, der man fÄr drillet bÄde fÞrsteelllever (minus Vito) og innhoppere. Med forbehold om at SHN bare har en kamps karantende kan Brann stille sitt beste lag mot StabÊk, mens StabÊk mÄ unnvÊre Luc Kassi, som er ute med 3 gule kort. (har ikke peiling pÄ hvilken betydning han har for laget)

StabÊk har hatt en dalende kurve i de siste kampene og er vel etterhvert i ferd med Ä falle ned i den sonen de egentlig tilhÞrer, midt pÄ tabellen eller lavere. 2-4 for LSK hjemme og 1-3 for Molde borte, forteller det meste om et lag som har gÄtt pÄ en liten smell.

Jeg tviler pÄ at Brann spiller tre uavgjorte pÄ rad og det vil overraske stort om StabÊk klarer Ä fÄ med seg 3 poeng. Om det blir knapp seier eller mange mÄl, gjenstÄr og se, men det viktigste er at Brann kommer tilbake pÄ vinnersporet igjen.

Antatt lag:

Piotr

Nouri, Vito, Acosta, Ruben

Haugen, SHN, Barmen

Braaten, Orlov, Gilli

Benk: Vega, SkÄlevik, BÞrven, Skaanes, Horwath, Karadas, Johnsson.

PS! Gilli har hatt en liten dupp i det siste og det ville ikke vĂŠre veldig urimelig om Vega fikk muligheten etterhvert, men det blir nok til at LAN starter med laget over.

Spelaren

Brostein og inkompetent politi er the gist of it frÄ de blÄs forum. Ja, og at StabÊk er svake pÄ defensiv dÞdball. Passer jo oss bra, og flott at Braaten og Nilsen er tilbake sÄ me mÞnstrer max.

Kassi er god, men varierende. Leverer bra med mÄlpoeng men er tidvis nonsjalant.
GĂ„ av.

osoerli

Quote from: Spelaren on June 06, 2017, 13:56:43 PM
Kassi er god, men varierende. Leverer bra med mÄlpoeng men er tidvis nonsjalant.


Han har vel karantene
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: osoerli on June 06, 2017, 14:47:15 PM
Quote from: Spelaren on June 06, 2017, 13:56:43 PM
Kassi er god, men varierende. Leverer bra med mÄlpoeng men er tidvis nonsjalant.


Han har vel karantene


Stemmer det.
GĂ„ av.


GullĂžl

Quote from: Erifos on June 11, 2017, 12:39:54 PM
http://www.nettavisen.no/sport/omoijuanfo-ut-med-skade-pa-landslagstrening/3423348299.html
Ohi ute?


Nei.
.........at det kun dreier seg om en lÄrhÞne og at det ikke er noen fare for at StabÊks mÄljeger er klar til tirsdagens privatlandskamp mot Sverige.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

Lasaron

Har ikke stjerneskudd en tendens til Ä typisk gjÞre det litt dÄrlig etter en f eks landslagsdebut?
Tren pÄ langskudd

Corran

Det er regelen for Brann spillere og ogsÄ gjerne andre spillere og men unntaket er jo selvfÞlgelig nÄr de mÞter Brann
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ricky

Quote from: GullĂžl on June 11, 2017, 14:03:05 PM
Quote from: Erifos on June 11, 2017, 12:39:54 PM
http://www.nettavisen.no/sport/omoijuanfo-ut-med-skade-pa-landslagstrening/3423348299.html
Ohi ute?


Nei.
.........at det kun dreier seg om en lÄrhÞne og at det ikke er noen fare for at StabÊks mÄljeger er klar til tirsdagens privatlandskamp mot Sverige.



Ingen fare for at han blir klar?

HĂžres lovende ut :)

ostraume

BT: BĂžrven og Orry tvilsomme til kampen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Det kom nervene. Seier betyr tabelltopp.

Spelaren

Det skar seg sist gang. Men me lÄnte tabelltoppen et knapt dÞgn i fjor, sÄ at det kan gÄ har me vist fÞr.
GĂ„ av.

Corran

Vi har hatt tabeltoppen i Är ogsÄ, men ikke etter full runde
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Merkelig hvor lite guff det er i kamppraten, pÄ denne trÄden, det er virkelig ille nÄr Europa-Liga-trÄden ligger Þverst. Er dette en indikator pÄ hvordan stoda er generelt sett rundt Brann, at entusiasmen ikke er like het som tidligere? Trenger vi mer drama?

Nixon

Det kan ogsÄ vÊre slik at det er null spekulasjoner om f.eks. laguttak som gjerne tidligere har vÊrt flittig diskutert. Nilsen sine laguttak er jo som oftest svÊrt forutsigbare.
RÞd makt pÄ Hansa

Corran

Ja er vel ikke mye spenning hverken om laguttak eller spillestil
Eneste smÄ usikkerhetsmomenter er jo om Vega fÄ spille istedenfor Gilli siden Gilli kom sent tilbake fra landslagsopphold. Og om SkÄlevik for starte pÄ topp.
Eg har en liten fÞlelse av at dette kan vÊre en kamp LAN vurderer SkÄlevik, men faller vel ned pÄ Orlov
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ninja-Bob


OmOssSjĂžlOgHansaĂžl

Glimrende spill pÄ hÞyresiden vÄr.
.. men fÞrst og fremst sÄ synger vi om fotballaget Brann!

SeLyren

ja dette var heise. Braaten har vÊrt enorm i 1omg. Han bare lÞper og lÞper, pÞser pÄ med energi, styrke og frekke involveringer. Nouri har ogsÄ funnet tilbake til godformen, 1 mÄl og 1 mÄlgivende. Nesten i overkant.

Ricky

HÄper vi kan gjÞre noen ok bytter nÄ som vi leder 3-0 til pause. Flere pÄ benken som trenger Ä komme i gang, og bedre mulighet enn dette fÄr man jo ikke.

krakra

Ohi leker seg med bÄde Worm og Acosta nÄ. Svake avslutninger og en god Piotr Þdelegger. En spiller som bÞr stÄ pÄ sommerens Þnskeliste.

krakra

Veldig opplĂžftende med et godt innhopp av Vega. Vi trenger en formtopp fra ham utover sommeren og hĂžsten, for Gilli har ikke vĂŠrt helt i slaget i det siste.

Billy Elliott

Observasjoner fra dagens kamp:
- Fantastisk offensivt
- Faktisk ganske svakt defensivt, StabĂŠk kommer til haugevis av store sjanser
- Vega er en god venstrekant (who knew?), Gilli bĂžr passe seg
- Deila var pÄ plass pÄ tribunen, muligens er Nouri pÄ vei til Oslo allerede i sommer? Eventuelt var det kun pga av kampen om to uker
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Resultatet lyver definitivt i dag. Veldig effektive fremover, og tidvis direkte svake bakover. Heldige som ikke slipper inn mÄl i dag. Men det er noen enkeltspillere som stÄr fram og dominerer, og vi har et kollektiv som maler pÄ. SÄ absolutt en fortjent seier, men 5-0 var ikke fortjent.

Billy Elliott

Neste hjemmekamp er for Þvrig mot VIF. Og det pÄ en sÞndag attpÄtil! NÄ er tiden for en skikkelig mobilisering inne. Den jobben begynner allerede i morgen. NÄ skal tribunene fylles igjen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Den mest ufortjente 5-0 seieren i min tid pÄ Stadion. Men det betyr svÊrt lite akkurat nÄ rett etter kampen. Men Nilsen og gjengen bÞr etterhvert se litt pÄ det som skjedde defensivt i dag. Neste gang er vi ikke sÄ heldige.
RÞd makt pÄ Hansa

Spelaren

Enig med all malurt i begeret her. StabĂŠk slĂžser vanvittig og kun flaks gjorde at nullen ble holdt. Piotr var god, men forsvarsarbeidet manglet mye.
GĂ„ av.

Lasaron

Tren pÄ langskudd

Ninja-Bob

Nilsen verka ganske misfornøyd med spelet i dag i intervjuet etter kampen i dag. Det er godt.

dudo

Nouri skal selvsagt ingen steder i sommer. Det har ikke VIF råd til. Når det er sagt tipper jeg Deila helst så på kampen og ikke enkeltspillere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Ja, jeg tror nok det var kun for Ä se Brann og ikke enkeltspillere. Han har nok god kontroll pÄ hvor gode vÄre beste er.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

ostraume

5-0 litt i overkant, men selvsagt fullt fortjent seier. Deilig!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Henki

Faen sÄ kjedelig det er Ä se pÄ de der Brann.
Ballen skal fremover!

Corran

Full fortjent seier og ja stabÊk kom til noen sjanser men det gjorde jammen Brann ogsÄ. de hadde en i krysstangen og en som strÞk like utenfor samt snytt for et soleklart straffe.
Og hvorfor gir ikke dommeren gule kort for holding lengre? Ikke inne i 16 meter for det dÞmmer de aldri pÄ men pÄ de som dro tak i en spiller pÄ vei vekk fra seg og skjorten sto langt ut etter dem. UforstÄelig
Men men kampen var deilig. Offensivt og gÞy spill og folk sutrer over at det ikke var sÄ godt defensivt?
Ja det er en del Ä plukke der men kem bryr seg? Og skal en plukke sÄ ikke begynn med midtstopperne for det var andre steder problemene stort sett startet.
Ikke rart det ikke kommer folk nÄr det fokuseres pÄ antall brente sjanser for motstandere og ikke hvor deilig det var Ä se Brann score 5 mÄl og holde buret rent.

Og Braaten er det bare Ä bÞye seg i stÞvet for. Avskiltet fra vif pga for gammel og dÄrlig. Komemr med luen i hÄnden pÄ prÞvespill til Brann. Og se pÄ ka han gjÞr utpÄ der. Fantastisk.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Dette ''vi krever motstand'' tullet mÄ opphÞre, jeg synes det er helt ok Ä vinne 5-0.

Corran

Ja kan godt vinne resten av kampene 5-0 og da uten motstand og gjerne med masse dÄrlig forsvarsspill

Edit: Btw sier det ikke litt nÄr kamptrÄden etter 5-0 ikke er kommet over pÄ side 2
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Alonso Solis

June 19, 2017, 23:45:54 PM #37 Last Edit: June 20, 2017, 00:39:02 AM by Alonso Solis
Branns beste i dag var nummer 67, Tortol Lumanza Lembi. Jeg hÄper Antidoping Norge testet han etter kampen og publiserer resultatet for jeg vil gjerne prÞve det han mÄ ha inntatt fÞr kampen i dag.

Edit: er det forresten en spesiell grunn til at en del av StabÊkspillerene har sÄ talentlÞse numre? I startelleveren i dag kunne de altsÄ bla. skilte med numre som nevnte 67, i tillegg til 99 og 89. Er det bare fordi det er syykt tÞft eller finnes det en akseptabel forklaring pÄ fenomenet?

Leffen

June 20, 2017, 06:44:46 AM #38 Last Edit: June 20, 2017, 06:48:40 AM by Leffen
Quote from: Alonso Solis on June 19, 2017, 23:45:54 PM
Branns beste i dag var nummer 67, Tortol Lumanza Lembi. Jeg hÄper Antidoping Norge testet han etter kampen og publiserer resultatet for jeg vil gjerne prÞve det han mÄ ha inntatt fÞr kampen i dag.


Han Lumanza mistet bestevennen sin (Junior Malanda pÄ Wolsfburg). Har visst slitt ganske mye psykisk etter at det skjedde.

Scoret pÄ sjansene i dag. Men helt konge kamp! Jeg blir stolt av dette laget. Og Daniel Braaten er vÄr egen "el fenomeno"! Gleder meg til kamp mot Sarp som har mistet litt piff. Og deretter VIF. Som etter Ä ha sett de live pÄ sÞndag skjÞnte at har store problemer defensivt.

ostraume

Og til malurtfolkene: PÄ stillingen 3-0(!) fÄr StabÊk en stor sjanse som Brochmann drar i tverrliggeren. PÄ stillingen 4-0 fÄr Ohi to store sjanser. En som Piotr redder med en fin benparade, og en som han blÄser over.

Jeg kaller det full kontroll, og et gledelig Brann som jager flere mÄl heller enn Ä parkere bussen etter pausen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Brann ble snytt for straffespark, Barmens offsidemÄl var ikke offside og Vega skjÞt i tverrligger. Dominans?

Christian

Quote from: Torvanger on June 20, 2017, 08:25:59 AM
Brann ble snytt for straffespark, Barmens offsidemÄl var ikke offside og Vega skjÞt i tverrligger. Dominans?


Synes Barmen-offsiden sÄ grei ut. At det ikkje ble straffe til Braaten derimot. SmÄtt absurd.

Ricky

Quote from: Leffen on June 20, 2017, 06:44:46 AM
Gleder meg til kamp mot Sarp som har mistet litt piff.


Sett tabellen? :)

Leffen

Ja, men Sarp har ett mÄl pÄ de tre siste og tapte nÄ for Sandefjord uten Ä vÊre i nÊrheten

Hatleking

Det var herleg pÄ Stadion i gÄr. Altfor fÄ folk, sjÞlvsagt, men det kom til og med solglÞtt. Me er det klÄrt beste laget og vinn fullt fortent sjÞlv om - som folk seier - at 5-0 hovudsakleg skuldast god effektivitet. Me mÄ hugse pÄ at grunnen til at StabÊk kjem til sjansene sine, er jo at Brann faktisk gÄr etter fleire mÄl. Det er ein balansegang, men viss me hadde lagt oss bakpÄ etter 1-0 sÄ kunne det jo blitt farleg. Me har utvikla oss ekstremt offensivt. DÄ vil det naturlegvis vere litt farlegare bak nÄr ein stÄr hÞgare i bana.

No er det eigentleg slik at eg gjerne ser at Vega kan starte ein heimekamp. Gilli er god og jobbar bra, men innhoppet til den lille teknikaren var veldig, veldig lovande. FÊrÞyingen har ikkje vore dÄrleg, men har heller ikkje vore like innvolvert som han har vore tidlegare. I tillegg mÄ me hugse pÄ at me spelar i tre turneringar, sÄ me kan ikkje starte med dei same elleve i alle kampar framover.

Buljongmannen

Kasper med fint innhopp. Virker som bÄde han og Vega har vÄknet. Vega har kuttet antall ballberÞringer fra 7-8 til 3-4. Fortsatt for mange for Branns hurtige angrep, men en klar forbedring.

Alonso Solis

Quote from: Leffen on June 20, 2017, 06:44:46 AM
Quote from: Alonso Solis on June 19, 2017, 23:45:54 PM
Branns beste i dag var nummer 67, Tortol Lumanza Lembi. Jeg hÄper Antidoping Norge testet han etter kampen og publiserer resultatet for jeg vil gjerne prÞve det han mÄ ha inntatt fÞr kampen i dag.


Han Lumanza mistet bestevennen sin (Junior Malanda pÄ Wolsfburg). Har visst slitt ganske mye psykisk etter at det skjedde.



Snakk om Ä fremstÄ som tidenes drittsekk da...

Go Up