• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

ODD-BRANN 04.06.2017 20:00 Skagerak Arena

Started by Torvanger, May 29, 2017, 07:54:48 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Kveldskamp, den eventuelt steikende solen, som muligens har vært der tidligere på dagen og med forbehold om at det er oppholdsvær, er langt svakere og begge lag gyver løs i et oppgjør der Skienslaget har mest å tape. Det er ingen katastrofe om Brann kun tar 1 poeng, eller om laget taper. Likefullt kommer Brann til å ha full tenning og jeg håper at LAN slipper laget løs og at de har det moro i Skien. Brann klarte seg bra uten Heltne på Lerkendal og jeg tror også at at Vega kommer til erstatte Braaten helt greit, på sin egen måte, søndag kveld. Etter alle solemerker kommer Orry Larsen inn for Heltne, med Barmen inn som anker i Heltne Nilsens plass. Kanskje burde Brann ha satset på den ekstreme løpskraften til Skaanes, men samtidig tror jeg Brann trenger de ekstra musklene Orry virker å ha. Og Måløyværingen virket pigg både mot Sogndal og Lysekloster, han har tonnevis med rutine og han kan bidra offensivt også, han er jo kjent for å ha en meget god skuddfot fra distanse. Det blir ingen walk in the park, men jeg tror disse 11 kommer til å gi oss en fin opplevelse:

Piotr  (vær så snill, ingen brølere i denne kampen!)

Nouri,   Vito,    Acosta,   Ruben

Haugen,     Barmen,     Orry

Vega,         Orlov,        Gilli

Et moment som kan tale for at Børven kan starte på bekostning av Orlov, er at han kjenner Fagermo og Odd bedre enn noen annen Brannspiller, og han kommer garantert til å ha ekstra tenning, om han får tilliten.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Jeg tror seierssjansene mot Odd øker hvis vi slår Nest. Viktig å slå Nest for å slå Odd. Topp laget mot Nest. Med toppet lag mener jeg ikke at slitne og halvskadede spillere skal spille.
Tren på langskudd

Ricky

Odd er et lag som kan kriges i senk, så det var typisk at både SHN og Braaten klarte å rote på seg karantener.  Tror/frykter også at LAN kommer til å legge seg lengre bak på grunn av dette.

osoerli

                  Piotr
Nouri   Worm    Acosta,   Ruben
Haugen     Barmen        Skaanes
Vega         Børven          Gilli

Tippar Børven har litt lyst å visa seg fram.
Bildøy på benken
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

SK

Odd er ikke i toppform. Får håpe at det vedvarer i hvert fall ut søndag. Det er helt klart muligheter i denne kampen, men det blir tøft.

krakra

Hadde vært morsomt hvis LAN slo til og startet med Bildøy her.  Han har ekstrem gjennombruddskraft der Vega er sinkende. Tror fort Skaanes starter denne. Vega er ute av det.

Spelaren

Leciejewski    - Selvsagt. Nilsen bytter ikkje keeper før han må, og sisteskansen er intet unntak

Nouri - Sier seg selv. Er for øvrig i meget god form
Wormgoor - Som vanlig
Acosta - Som vanlig
Kristiansen - Som vanlig

Haugen - En av de mest skapende spillerne me har hatt i nyere tid. Selvskreven på laget
Barmen - Som vanlig
Larsen - Her er det kjedelige svaret. Peter Orry Larsen har vist lite, men starter mot Odd

Vega - Har vært fullstendig ute av det, men får nok tillit
Orlov - Som vanlig
Sørensen - Blitt en del av laget nå
Gå av.

Billy Elliott

Quote from: krakra on May 30, 2017, 00:02:23 AM
Tror fort Skaanes starter denne. Vega er ute av det.


På kant? God no. Heller en totalt ute av form Vega, eller Bildøy for den saks skyld, enn Skaanes på kant. Den rollen takler han ikke.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Jeg ser mer på Skaanes som en offensiv kant, enn indreløper, så hvorfor ikke?

Vega bør uansett være førstvalget og om det klaffer for ham i denne kampen, kan det fort bli endring i flankekonstellasjonene i kampene fremover, for Vega kan i større grad enn noen, skape ubalanse i motstandernes forsvar, med sine driblerier i stor fart.

Billy Elliott

May 30, 2017, 09:12:30 AM #10 Last Edit: May 30, 2017, 09:42:52 AM by Billy Elliott
Quote from: Torvanger on May 30, 2017, 08:34:36 AM
Jeg ser mer på Skaanes som en offensiv kant, enn indreløper, så hvorfor ikke?


Fordi han har vært totalt hjelpesløs hver gang han har fått sjansen på kant. I alle under LANs styre. Som indreløper kan han gjøre en grei figur, men ikke på kant.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Quote from: Billy Elliott on May 30, 2017, 09:12:30 AM
Quote from: Torvanger on May 30, 2017, 08:34:36 AM
Jeg ser mer på Skaanes som en offensiv kant, enn indreløper, så hvorfor ikke?


Fordi han har vært totalt hjelpesløs hver gang har fått sjansen på kant. I alle under LANs styre. Som indreløper kan han gjøre en grei figur, men ikke på kant.



Han spretter jo unna som en kjegle, hver gang noen går i ham, han har ingenting på midtbanen å gjøre.

Rex

Brann har cupkamp på onsdag, men det har ODD også. Det går opp i opp.

Faktisk er utgangspunktet ganske likt. Begge lagene møter et 2. divisjonslag i form som har slått ut hvert sitt lag i toppen av 1. divisjon: Nest-Sandnes Ulf 2-0 og Fløy-Start 4-3.

Det beste ville være om Brann avgjør cupkampen tidlig, og "hviler" i 2. omgang, mens ODD må ha ekstraomganger. Ikke helt usannsynlig at det går slik. ODD var meget svake mot Sandefjord sist, mens Brann tross alt var best mot Aalesund.

Nixon

Quote from: Billy Elliott on May 30, 2017, 09:12:30 AMFordi han har vært totalt hjelpesløs hver gang han har fått sjansen på kant. I alle under LANs styre. Som indreløper kan han gjøre en grei figur, men ikke på kant.


Ja, han var mer eller mindre hjelpeløs mot Lysekloster. Så jeg ville hatt han inn som indreløper. Men tviler på at han blir valgt. Nilsen får sannsynligvis nok løpskraft i Larsen, pluss litt mer av det som Skaanes mangler.
Rød makt på Hansa

Corran

Skaanes har vist såpass lite at han ikke har noe i førsteelver å gjøre. Har ikke blitt overbevist om Orry heller men han har vist mer.
Kan fort bli Skaalevik som starter som kant, men tror mest på Vega inn på høyre kant
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dokken

Quote from: Rex on May 30, 2017, 11:03:47 AM
Brann har cupkamp på onsdag, men det har ODD også. Det går opp i opp.

F
Det beste ville være om Brann avgjør cupkampen tidlig, og "hviler" i 2. omgang, mens ODD må ha ekstraomganger. Ikke helt usannsynlig at det går slik. ODD var meget svake mot Sandefjord sist, mens aktisk er utgangspunktet ganske likt. Begge lagene møter et 2. divisjonslag i form som har slått ut hvert sitt lag i toppen av 1. divisjon: Nest-Sandnes Ulf 2-0 og Fløy-Start 4-3.
Brann tross alt var best mot Aalesund.


Vær så snill, ikke skriv Odd med store bokstaver. Det er ingen forkortelse (hva skulle det være for -  Ofotens Dame- og Doningklubb?). Det er et egennavn, altså kun stor første bokstav. Som Brann, Start, Viggo, Hardy, Varegg, Gneist, Hødd etc etc.

Kai-Olai

Med nærmere 90 min på Orlov i dag er det vel mye som taler for Børven fra start mot Odd?

Kai-Olai

Steffen Hagen forøvrig ut med skade i 1. omgang for Odd.

Spelaren

Quote from: Kai-Olai on May 31, 2017, 19:07:57 PM
Med nærmere 90 min på Orlov i dag er det vel mye som taler for Børven fra start mot Odd?


Tja, er jo en del hviledager fram mot søndag 20:00. Tror nok Nilsen foretrekker Orlov og hans jaging.
Gå av.

Corran

Hvorfor skal Orlov sine nesten 90 minutter tilsi at han ikke starter mot Odd?
Med den logikken er det jo mye som taler for at verken Ruben, Nouri, Haugen, Barmen eller Acosta spille mot odd :-)
Men at Børven kan være aktuell fra start tror jeg på, men tviler på at han starter.
Tror også vi kan få Skålevik som erstatter for Braaten på kanten

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kai-Olai

Ser det poenget. Men føler det er tettere konkurranse mellom Orlov og Børven enn på de andre plassene du nevner.

Når det er sagt klarer jeg ikke bestemme meg for om jeg foretrekker Orlov sin jaging eller Børven sine egenskaper mot Odd. Så godt det ikke er jeg som skal ta ut laget!

Enig i forhold til Skålevik. Alternativt kunne det kanskje vært spennende å skifte Gilli over på andre siden, og teste Nouri og VAJ på samme side. Men borte mot Odd er gjerne ikke stedet en gjør de største eksperimentene.

Morkel

June 01, 2017, 00:13:13 AM #21 Last Edit: June 01, 2017, 02:06:50 AM by Morkel
Orlov var vel ikke særlig god i kampen i fjor. Bommet alene med keeper og ble byttet ut i 68' minutt. Hvis bakrommet blir like stort som i fjor så ville jeg gått for Børven. Hvis Odd er litt mer preventive og legger seg lavere ville jeg spilt med Orlov. Med Odd hjemme, i 4-3-3 og med Joakim Våge-Nilsen og Espen Ruud på backene.  Jeg har en følelse for at man skal kjøre Børven altså.

Belfort

En klar fordel for oss at bunnsolide Hagen og Semb Berge er ute i denne kampen

Falkman

Quote from: Belfort on June 01, 2017, 08:05:55 AM
En klar fordel for oss at bunnsolide Hagen og Semb Berge er ute i denne kampen


Meget gode nyheter! Kan ikke skryte på meg å ha særlig god oversikt over Odds dekning på stopperplass, men det høres i alle fall ut som de er minst like svekket som oss, jfr Braaten og Sønnen.

Torvanger

June 01, 2017, 08:52:32 AM #24 Last Edit: June 01, 2017, 09:04:49 AM by Torvanger
Se ikke bort fra at Vito også blir spart, dersom Branns fysioterapeut fraråder spill mot Odd. Men for all del, at det faste stopperparet er ute mot Odd, er ingen bakdel. Er erstatterne trege, kan det være duket for Skålevik, er de svake i luften, kan det godt tenkes at Karadas får starte. Men etter all sannsynlighet starter Orlov og det kan fort vise seg å være det riktige. Det viktigste er at det er "go" i laget, at Brann spiller sitt eget spill og ikke lar Odd trille ball.

Det jeg frykter LAN kommer til å gjøre mot Odd, er at han kjører Skålevik som flanke fremfor Vega. Akkurat det er noe stort tull, både vs Skålevik, som er og blir ren spiss, det er som bakromsspiss sentralt han er farligst og ikke minst er det feil vs Vega, som har flankeplassen som sin spesialitet. La skomakerne bli ved sine lester, LAN, kjør flankespillere der de skal være, spisser der de skal være og la spillerne spille der de hører hjemme.

Billy Elliott

Børven, eller kanskje til og med Skåle bør starte som spiss mot Odd. Orlovs jaging har først og fremst vært effektivt på hjemmebane i år. For å stresse og skape brudd mot lag som ligger lavt. Men f.eks. borte på Lerkendal var det totalt virkningsløst, og store bakrom ble ikke utnyttet fordi Orlov ikke har hverken farten til å løpe inn bak, eller teknikken til å utfordre isolerte forsvarsspillere.   
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Quote from: Torvanger on June 01, 2017, 08:52:32 AM
Se ikke bort fra at Vito også blir spart, dersom Branns fysioterapeut fraråder spill mot Odd. Men for all del, at det faste stopperparet er ute mot Odd, er ingen bakdel. Er erstatterne trege, kan det være duket for Skålevik, er de svake i luften, kan det godt tenkes at Karadas får starte. Men etter all sannsynlighet starter Orlov og det kan fort vise seg å være det riktige. Det viktigste er at det er "go" i laget, at Brann spiller sitt eget spill og ikke lar Odd trille ball.

Det jeg frykter LAN kommer til å gjøre mot Odd, er at han kjører Skålevik som flanke fremfor Vega. Akkurat det er noe stort tull, både vs Skålevik, som er og blir ren spiss, det er som bakromsspiss sentralt han er farligst og ikke minst er det feil vs Vega, som har flankeplassen som sin spesialitet. La skomakerne bli ved sine lester, LAN, kjør flankespillere der de skal være, spisser der de skal være og la spillerne spille der de hører hjemme.


Enig i vurderingen av Skålevik og Vega. Wormgoor bør hviles, og vellykket fullføre en kamp for Brann 2 på et senere tidspunkt. Stopperparet bør bli Grønner og Acosta.
Tren på langskudd

Torvanger

June 01, 2017, 11:04:07 AM #27 Last Edit: June 01, 2017, 11:07:37 AM by Torvanger
Odds lag, der Steffen Hagen er ute med skade også: (legg merke til Rossbach heller ikke er klar, etter å ha fått tilbakefall etter hofteoperasjon i vinter)


         Myhra

Ruud - Bergan - Oldrup - Grøgaard

Jone - Våge Nilsen - Nordkvelle

Riski - Occean - Zekhnini


Nøkkelen her er å utfordre B-stopperne på det de er dårlige på og det er jeg sikker på at LAN kommer til å gjøre.

PS! Bergan er en lang, ung hyse og Oldrup er en 185 centimeter høy midtbanespiller.

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on June 01, 2017, 11:04:07 AM
         Myhra

Ruud - Bergan - Oldrup - Grøgaard

Jone - Våge Nilsen - Nordkvelle

Riski - Occean - Zekhnini


Mitt vante gamle venstrebackkjøp på FM har blitt midtbaneanker? Spennende.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978


Corran

Vil si at Skåle kan fint være kant men da helst på venstre. Han er flink å skjære inn slik at vi får minst 2 i boksen.
Men dog enig om å starte med Vega på høyre og Gilli på venstre, men tror fort LAN kan tenke litt annerledes. Muligens derfor han testet ham der mot Nest.
På midtstopper så vil jeg ha Vito og Acosta. Sorry men stoler ikke nok på Grønner og han viste for min del mot Nest at han er et 3 valg av en grunn. Vito er også den som styrer forsvaret (inkl defensiv midt) best så vi trenger ham i denne kampen.
Som spiss tror jeg det er det samme hvem vi starter med av Børven og Orlov. Spørs litt hvordan kampen utarter seg. Kanskje Orlov først for å slite ut 2 midtstoppere som ikke er førstevalg og så Børven til å løpe de senk fra 60 minutt og ut
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Overskriften i BA sier alt: Legene sier nei, jeg sier ja

Det betyr at Wormgoor ikke skal spille mot Odd.
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on June 03, 2017, 10:16:56 AM
Overskriften i BA sier alt: Legene sier nei, jeg sier ja

Det betyr at Wormgoor ikke skal spille mot Odd.


Nei det er sannsynlig at han spiller står det i artikkelen.
Når kapteinen sier han kan spille holder nok ikke LAN han utenfor laget.

Klipp fra BA artikkelen:
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Da er det Vito som sier at legene sier at det ikke er så smart at han spiller
Det er ikke legene som anbefaler at han ikke spiller. Det er vel 2 forskjellige ting og kommer da helt an på hva legene sier til LAN ang om han kan/kan ikke, bør/bør ikke spile

Så ut fra artikkel så betyr det vel at han skal spille
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Foreløpig har 453 kjøpt på borteseksjonen, litt over et døgn før kampstart.
281 billetter fremdeles ledig.
I fjor var det nesten 600 på Skagerak Arena.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on June 03, 2017, 17:49:13 PM
Foreløpig har 453 kjøpt på borteseksjonen, litt over et døgn før kampstart.
281 billetter fremdeles ledig.
I fjor var det nesten 600 på Skagerak Arena.


Vestlendinger på sommerferie i fjor, kanskje?
Gå av.

Billy Elliott

Aldri i verden om dette går veien for oss. Tipper det virkelig løsner for Odds i dag.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Kanskjevdagen for å dra frem Drillo taktikken? Azar på Braaten plassen, Grønner inn på stopperplass. Kan soille lange presise baller opp på Azar som vinner i luften. Indreløper Haugen og Orlov tar i mot nedfallsfruktene.
Brannsupporter.

Billy Elliott

Quote from: Superjack on June 04, 2017, 11:25:57 AM
Kanskjevdagen for å dra frem Drillo taktikken? Azar på Braaten plassen, Grønner inn på stopperplass. Kan soille lange presise baller opp på Azar som vinner i luften. Indreløper Haugen og Orlov tar i mot nedfallsfruktene.


LAN prøvde jo det en gang. Endte med 4-0-tap på hjemmebane mot Sogndal. Tviler på at han prøver igjen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Billy Elliott on June 04, 2017, 11:08:41 AM
Aldri i verden om dette går veien for oss. Tipper det virkelig løsner for Odds i dag.


De blir seige de neste to timene. Skulle ønske at kampen startet nå. For å få tiden til å gå har jeg satt noen penger på Viking-seier. Da blir jeg fornøyd uansett hva som skjer!;)
Rød makt på Hansa

Gulløl

June 04, 2017, 17:54:56 PM #40 Last Edit: June 04, 2017, 17:56:29 PM by Gulløl
Det blir litt mer Brann supportere på bortetribunen i kveld i forhold til i fjor.
Et par timer før kampstart er det solgt 636 billetter. En bra gjeng som nok lar seg høre.
I fjor ble det solgt litt i underkant av 600.
Fremdeles 98 ledige billetter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Da er laget klart, trolig i denne formasjonen:

                   Leciejewski
Nouri - Wormgoor - Acosta - Kristiansen
      Haugen -  Barmen - Skaanes
           Vega - Orlov - Rólantsson
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Skaanes og Vega inn gir 50 kg mindre muskler og veldig mye mindre hodestyrke. Jeg er uansett fornøyd (selv om jeg mener det er en kraftig svekkelse), det ser ut til at vi skal prøve å spille dem ut, ikke krige.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Så langt ingen kjemperunde for vår del.
Gå av.

Gulløl

Har en dårlig følelse. Kjempefornøyd med uavgjort.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: dudo on June 04, 2017, 18:21:24 PM
Skaanes og Vega inn gir 50 kg mindre muskler og veldig mye mindre hodestyrke. Jeg er uansett fornøyd (selv om jeg mener det er en kraftig svekkelse), det ser ut til at vi skal prøve å spille dem ut, ikke krige.


Veldig fornøyd med at det er Skaanes og ikke Orry Larsen inn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Spent på Skaanes. Kantrollen har han ikke taklet i cupen, så i kveld har han en god sjanse til å vise seg frem i en rolle som passer han bedre.
Rød makt på Hansa

Corran

Dårlig magefølelse men det har jeg hatt foran hver kamp i år
Litt rart med Skaanes før Orry Larsen da vi mister en del duellkraft men men LAN vet sikkert hva han gjør så eg skal ha et åpent sinn fram til eg kan være etterpåklok
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Alonso Solis

Quote from: Gulløl on June 04, 2017, 18:06:33 PM
Da er laget klart, trolig i denne formasjonen:

                   Leciejewski
Nouri - Wormgoor - Acosta - Kristiansen
      Haugen -  Barmen - Skaanes
           Vega - Orlov - Rólantsson



Dette er vel den svakeste 11eren vi har mønstret så langt i årets serie? Skaanes og Vega har ikke bevist noe som helst hittil i år, og jeg tror det er et feilvalg av LAN å sette Orlov på topp i denne kampen. Heldigvis har LAN bedre peiling på fotball enn meg.

Joggi Bogga

Elsker at Skaanes er tilbake. Tar seieren på forskudd!
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Spelaren

Skaanes og Haugen har begge skuslet bort to gode innleggssituasjoner innledningsvis nå. Må opp med presisjonen.
Gå av.

Spelaren

June 04, 2017, 19:26:53 PM #51 Last Edit: June 04, 2017, 19:29:56 PM by Spelaren
Barmen fungerer greit i rollen til Nilsen. Hakket mer ambisiøse pasninger også.
Vegas herlige bakfra-taklinger er for øvrig vakre. Et bein som kommer svingende bakfra og snapper ballen.
Gå av.

osoerli

Bra opning hittil. Dette skal vera mogleg
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

Typisk nå at Odd scorer på sin første sjanse

Spelaren

June 04, 2017, 19:37:43 PM #54 Last Edit: June 04, 2017, 19:39:44 PM by Spelaren
Nouri er skikkelig god. Har me noen gang hatt en back som er flinkere til å rappe til seg baller? Herjer jo!
Gå av.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Vega har også opna bra. Likar dei taklingane hans bakfrå
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Odd er svake, Brann er kun et godt innlegg fra å lede.

gladiporno

Vi bør ikke la Oldrup Jensen få lov til å ta med ballen fremover uforstyrret. Han er playmakeren deres.

osoerli

Litt færre tilbakespel til Piotr kanskje
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Nouri kunne ha spilt kampen i går uten å ha gjort seg bort. MASSIV!
Gå av.

Klaus_Brann

Nouri har vært helt rå i dag.
Vi har god kontroll og gjør Odd dårlige. Fremover er vi nesten der, må ha litt mer presisjon på innleggene og pasningene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Vega har vært skarp i første, innleggsfoten til Haugen har vært elendig, Skaanes har gode løp, men roter det til når han skal forsøke seg på noe, innlegget var håpløst. Helt ok med uavgjort her, men mulighetene er store for tre. Det faste stopperparet til Odd er ute og Rossbach mangler kamptrening. Før eller siden sitter langskuddet!

Hatleking

Lurar litt på om Nilsen ikkje vil gå i Aafk-fella og ikkje tømme laget for krefter for tidleg. Viss tendensen fortset skal Odd slite med å halde teitt bak der.

dudo

Enig med alle, Nouri har vært enorm i dag! Solid omgang.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Billy Elliott

Som jeg spådde før kampen. Det er enorme bakrom her som vi ikke benytter oss av i det hele tatt. Inn med Skåle for Orlov. Som mot AaFK har han gått mer og mer tom. Svensken spilte også nesten hele cupkampen. På tide at Sotraværingen slipper til.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

gladiporno

Ikke dumt med Skålevik. Oldrup sliter med fysikk og fart. Det kan Skåle utnytte.

Spelaren

Svak utnyttelse av god kontringsmulighet.
Gå av.

Serez


osoerli

Occean framme med dei vanlege stupa sine
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

gladiporno

Skaanes kommer seg fri noen ganger, men svært svake innlegg.

Spelaren

Quote from: osoerli on June 04, 2017, 20:25:36 PM
Occean framme med dei vanlege stupa sine


Gamle mannen begynner å bli dårlig koordinert.
Gå av.

dudo

Samme dritet som mot aafk. Dette ender ikke godt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

Dette angrepsspillet er direkte skammelig for et lag i øverste divisjon. Selv Viking ville gått i garderoben i skam.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Torvanger

Alt er Glemt, Piotr!!! Men nå må LAN gi f i å ligge bakpå, laget må opp på tå!!

Torvanger


Zolkan

Veldig tydelig at LAN er storfornøyd med 1 poeng her

Spelaren

Flott inngripen av Leciejewski. Men angrepene våre er elendige. Ingen presisjon og bare baller fram på måfå.
Gå av.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ricky

Dette begynner å nærme seg årsverste.

Positivt at det ser ut til å være godt nok til poeng borte mot Odd.

dudo

Quote from: Spelaren on June 04, 2017, 20:35:28 PM
Flott inngripen av Leciejewski. Men angrepene våre er elendige. Ingen presisjon og bare baller fram på måfå.

Har vi i det hele tatt et kontraspill?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

1908

Fy faen for en ræva taktikk LAN serverer.. Nett som hjemme mot aafk. Alle mann i forsvar i andre omgang.. Er det rart folk ikke gidder å komme på stadion???

Torvanger

Børven jobber ikke!!! Derfor spiller Orlov!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Dette er latterlig. Prøver ikke vinne engang.

pidre

Saludar a los monos!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Kampdrap. LAN må ha sett vi ikke så, Odd var tannløse, men når LAN er fiksert på uavgjort og 1 poeng, så blir det på den måten. Man får ikke publikum til Stadion på denne måten.

Billy Elliott

Jeg er ferdig med Børven. Fra nå av burde listen være 1) Orlov, 2) Skålevik, 3) Karadas, 4) Børven.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Hatleking

Me var best i den første omgangen, dei var best i den andre. Greitt med uavgjort og også greitt med poeng borte mot Odd for Brann.

krakra

Odd spiller med en temposvak unggutt og en -midtbanespiller- som mangler både duellkraft og fart i midtforsvaret. Istedenfor å presse så legger vi oss helt ned i andre og bytter inn Orry og Jonsson? Hva faen? Hvor ble det av Karadas og Skålevik?

Belfort

Bra første omgang, en skamfull andre omgang

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on June 04, 2017, 20:52:00 PM
Jeg er ferdig med Børven. Fra nå av burde listen være 1) Orlov, 2) Skålevik, 3) Karadas, 4) Børven.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Sesongens første 0-0-kamp. Det er et resultat vi skal være fornøyd med etter en andreomgang der spillerne begynner å virke slitne og ukonsentrerte. Heldigvis for oss var ikke Odd effektive nok på tampen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

Fornøyd med uavgjort mot Odd, et lag som hadde vunnet fire av fem kamper hjemme før denne kampen. Brann laget merket etterhvert at nøkkelspillerne Nilsen og Braaten ikke var med, så totalt sett flott med et poeng. Hadde Odd fått seg et mål der på slutten hadde de nå ligget et poeng foran Brann. Men nå et det Brann som er to poeng foran en sterk medaljerival. Ingen gule kort og karantener til neste kamp er også bra. Worm som Brann sin beste spiller såg ut til å komme seg greit igjennom kampen i forhold til ankelelen, veldig bra at han spilte. Nå har Worm to uker på seg til å bli helt skadefri.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

gladiporno

At vi kom bakpå skyldes at vi gir masse rom til Odd til å avansere fremover med ball. Ikke fordi Odd er spesielt gode. Nilsen sier at vi ble slitne utover kampen. Hvorfor? Er spillerne dårlig trente?

Superjack

Brann ble altfor baktunge siste 40 minutter. Tror ikke det var taktikken til LAN. Savnet av Braathen ble stort. Skaanes vil mye men blir for lett, Vega skal ikke spille fra seg ballen. Enten går han seg fast, spiller ballen bakover eller så må han få skuddmulighet selv. Overhodet ikke fremovervendt.
Brannsupporter.

Corran

I utgangspunktet fornøyd med 1 poeng, men ikke helt fornøyd med kampen
Som mange andre her så må jo Nouri fremheves. Har vært litt kritisk til ham enkelte ganger pga at han har en tendens til å selge seg men i dag var han feilfri defensivt. Fungerte også godt sammen med Vega som var meget god defensiv og ga nok Nouri litt mer hjelp enn Braaten av og til gjør. Spesielt fornøyelig med et par av taklingene til Vega der han løper opp og takler bakfra. Nydelig. Men fremover er det ikke mye med ham og der skuffer han litt.
Kanskje Vega kan omskoleres til indreløper? Han har de defensive egenskapene og kanskje han kommer mer til sin rett når han får litt større flater foran seg?
Skaanes er dessverre ikke god nok. Jobber og løper utrettelig men innlegg er for dårlig og er rett og slett ikke god nok. Og at han får plass på høyre siden viste seg jo også å svekke Haugen. Huagen er god defensivt i dag men synes ikke han kommer framover og trives på samme måte som når han spiller på høyre.
Det kan jo også være at LAN la ham lavere i dag for å hjelpe Barmen å løse SHN rollen bedre?
Og Barmen syntes jeg ikke var like god i SHN rollen som sist han spilte der men hjelpe meg han gjorde en god jobb og er en meget god backup der.
Så problemet med at SHN er vekke er ikke at vi ikke har noen som kan overta for ham men at vi blir meget svekket på plassen Barmen etterlater seg når han skal ha SHN rollen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Corran on June 04, 2017, 22:11:54 PM
Så problemet med at SHN er vekke er ikke at vi ikke har noen som kan overta for ham men at vi blir meget svekket på plassen Barmen etterlater seg når han skal ha SHN rollen.


Absolutt enig.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Skaanes er god nok, men når du spiller så lite som han har spilt i år så er det selvfølgelig vanskelig å komme inn i levere på samme nivå som de som spiller fast. Skaanes har sine styrker i ballbehandling og kombinasjonsspill. Noe som er vanskelig å holde på topp nivå uten spilletid.
Det er trist at enkelte er så ivrige på å avskrive spillerne våre. Særlig de lokale. Når LAN ikke vil rullere på enkelte posisjoner så er konsekvensen at spillerne som må steppe inn ved frafall mangler både matchingen og samspillet til å holde nivået oppe. Men det handler ikke om at de ikke er gode nok. Skal du ha spillere i bakhånd som kommer inn og lverer like bra som de som spiller fast med forutsetningen til Skaanes så må han nesten være bedre enn de faste i utgangspunktet. Orry lider av det samme. Det gjorde Johansen og. Samme med Vega og Skålevik. Og Grønner.

Skaanes var likevel bra i dag.  Særlig i perioden der vi prøvde å vinne.

Torvanger


Corran

Det var ellers en del en hørte gjennom tv sendingen i går
Brann supporterne ga virkelig lyd av seg og hørtes bedre på tv enn odderene.
Fagermo bør få mer tilsnakk av dommerne for oppførselen sin på sidelinjen. Han hopper opp og kjefter på dommere for de minste ting og viser en oppførsel som er forkastelig.
Og i løpet av kampen skulle Nouri ta et innkast og det ble da ropt til ham at han skal ta kastet lengre bak og at dommeren sier du skal gå lengre bak. Om dette var Fagermo eller en annen vet jeg ikke sikkert men Fagermo står og gestikulerer rett bak Nouir. Dommeren sa ingenting og Nouri svarte et eller annet jeg ikke fikk med meg.

Men dagens beste var Eriksen. Han hoved kommentatoren sa i første omgang at en kunne se på drakten til Piotr at han hadde hatt lite å gjøre for den var like gul som når han startet. Hvorpå Eriksen tørt legger til at det på dette underlaget ikke kommer mye grønske på drakten. Skulle den bli skitten måtte det i så fall komme fra de små sorte gummikulene.
Ikke helt ordrett men eg småflirte litt av den. Hoved kommentator virket ikke like fornøyd for han ble helt stille ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Mangelen på rullering kan også forklare hvorfor vi blir så slitne også. Når de samme spillerne skal spille hver kamp er det klart det tar på. LANs største svakhet i mine øyne.

Hatleking

Quote from: Jose Arrogantio on June 05, 2017, 11:13:46 AM
Mangelen på rullering kan også forklare hvorfor vi blir så slitne også. Når de samme spillerne skal spille hver kamp er det klart det tar på. LANs største svakhet i mine øyne.


Det er ein balansegang. Ein kan òg seie at det å sette eit førstelag har fått oss dit me har kome. Men eg er einig i at erstattarane gjorde ein bra jobb i går. Skaanes var ein av dei som hadde krefter heile kampen òg.

Jose Arrogantio

Er en balansegang ja. Men for øyeblikket prøver ikke LAN å balansere en gang. Klart, så lenge det gir resultater så er det vanskelig å klage for mye, men jeg er bekymret hvorvidt det vil vare sesongen ut om han ikke begynner rullere snart.

Klaus_Brann

Quote from: gladiporno on June 04, 2017, 21:16:12 PM
At vi kom bakpå skyldes at vi gir masse rom til Odd til å avansere fremover med ball. Ikke fordi Odd er spesielt gode. Nilsen sier at vi ble slitne utover kampen. Hvorfor? Er spillerne dårlig trente?


Fordi taktikken hans med å ligge såpass lavt og jobbe så hardt i forsvar tar på. Vi holdt Odd helt fra sitt eget spill i hele første. Klart man ikke klarer det i 90 minutter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

At man ble så sliten kan kanskje også ha med dette å gjøre, at det tar et par-tre år å bli så gjennomtrent som Brann ønsker. Hardkjøret som har vært med LAN har kanskje tatt på, men at de er mye bedre trent enn for ett år siden? Kanskje de snart er der de skal være?
Tren på langskudd

osoerli

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/fortviler-over-brann-spillernes-holding-i-feltet/s/5-8-589789

Får ikkje leste det, men av overskrifta så er den joviale frittalande Fagermo oppgitt over holding i feltet.  Personleg meiner eg Brannspelarar holder alt for lite i feltet i høve andre lag.  Me kjem til å bli slakta i E-cup om me ikkje blir flinkare til å holda meir aktivt på corner i mot. 

Men det er klart Fagermo blir irritert av slikt når hans viktigaste angrepsvåpen er høge ballar til Occean i boksen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Hvis han ikke liker usportslighet kan han kanskje ta tak i nevnte Occeans stadige filming. Vedder en tier på at journalisten i saken ikke konfronterte ham med det, selv om det burde være selvsagt. Typisk journalister å la være å stille åpenbare oppfølgingsspørsmål.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on June 05, 2017, 18:02:47 PM
Hvis han ikke liker usportslighet kan han kanskje ta tak i nevnte Occeans stadige filming. Vedder en tier på at journalisten i saken ikke konfronterte ham med det, selv om det burde være selvsagt. Typisk journalister å la være å stille åpenbare oppfølgingsspørsmål.


Det er jo det å komme på det akkurat da... Vi opplever vel noen og enhver å komme på det gode spørsmålet eller den slående kommentaren når det er for sent...
Legg ned hele klubben!

SK

June 05, 2017, 19:24:09 PM #110 Last Edit: June 05, 2017, 19:26:05 PM by SK
Fagermo syter jo over dommeren etter hver eneste kamp. Motstanderlaget syter han også over ganske ofte. Et oppfølgingsspørsmål tilbake i forhold til Occean, en spiller som lenge har vært blant de mest usportslige i ligaen, burde ikke være all verdens å forvente.

Corran

Fagermo e en sutrepave og ja det er for mye holding men det gjelder alle lag
Problemet er det blir mye fokus på det nå og en eller annen dommer (selvsagt mot Brann) kommer til å dømme straffe et par ganger.
Om norske dommere så klarer å avskaffe problemet i ES så sliter de norska lagene i Europa for der holder alle ;-(
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Lasaron on June 05, 2017, 18:02:47 PM
Hvis han ikke liker usportslighet kan han kanskje ta tak i nevnte Occeans stadige filming. Vedder en tier på at journalisten i saken ikke konfronterte ham med det, selv om det burde være selvsagt. Typisk journalister å la være å stille åpenbare oppfølgingsspørsmål.


En skarp journalist er påskrudd 24/7, og er i stand til å prosessere intervjuobjektets replikker på direkten og stille oppfølgingsspørsmål som virkelig treffer. Occean filmet igjen i går, tross sine 100 kg muskler faller han som Ramos. Og en påskrudd journalist hadde også påpekt at Brann, i motsetning til Odd, faktisk har bevist angrepsspel i år.
Gå av.

Jose Arrogantio

En god journalist trenger ikke være skarp om de er godt forberedt. Forresten irriterer det meg mer at filming aldri blir straffet av dommeren. Den må omtrent være på slapstick-nivå før noe skjer.

Alonso Solis

Dette med holding i feltet har jo faktisk Fagermo helt rett i. Det er noe dommerene bør ta tak i. Jeg oppfattet ikke uttalelsen til herr. Fagermo til å være spesifikt rettet mot Brann. Det var hans generelle betraktning rundt holding i felt og hvordan dommerene overser det. Noe han som sagt har helt rett i.

Greit nok at vi er programforpliktet til å hate Fagermo og alt det der, men det hender at også han slumper til å ha et poeng.

Torvanger

Men samtidig, det blir holdt over en lav sko på dødballer, på alle nivåer, i alle land, i alle ligaer og veldig ofte er det gjensidig holding. Ofte kan det skje en dytt ikke dommeren får med seg, noe som gjør at forsvareren griper på refleks, nærmest for å holde seg på bena. Det er så mye tjuvtriks begge veier, at det er nærmest umulig for dommeren å se hvem som startet moroa.

Tom C

Dersom dommerne konsekvent hadde gitt straffe på sånne ting, skulle vel karadas hatt en 10-15 straffer bare i år...
Aldri mer Obos....

Go Up