• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

ROSENBORG-BRANN 07.05.2017 20:00 Lerkendal stadion

Started by Torvanger, May 02, 2017, 08:05:09 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Denne kampen har jeg ingen forventninger til, spesielt siden SHN kludret det til med sitt tredje gule kort mot Viking, noe som fører til omrokkering og at vi ikke kan stille med vårt sterkeste lag. I tillegg har LAN ekstrem respekt for RBK og kommer garantert til å risikere så lite som mulig og la trønderne spille ball. Jeg tror det beste vi kan håpe på er uavgjort, men at det etter all sannsynlighet ender med tap.

Så får vi se om Brann og LAN kan gjøre de forhådndstipsene til skamme.

Sannsynlig lagoppstiling:

Piotr

Nouri, Acosta, Vormgoor, Kristiansen

Haugen, Barmen, Skaanes

Gilli, Børven, Braaten

Min oppstilling:

Piotr

Nouri, Acosta, Vormgoor, Kristansen

Haugen, Barmen, Braaten

Gilli, Orlov, Vega

Braaten kan erstatte Barmen langt bedre enn Skaanes, Vega er like god defensivt som Braaten som spissflanke og kanskje kommer gjennombruddet på Lerkendal, samt at jeg heller ønsker enn mann- og balljagende Orlov, enn en litt mer forsiktig Børven.

PS! Kan det bli 4-5-1 med islendingen og Gilli på flankene?

Corran

Tror nok dessverre at det blir Orry Larsen fra start i denne kampen.
Om han eller Barmen tar SHN sin plass er jeg litt usikker på.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Det eneste lille flaket av positivitet man kan finne er vel at RBK i alle fall har Jevtovic ute, muligens også Helland med skade. Ellers er det lite som taler til vår fordel.

I min bok er dette allerede skrevet opp som tap. Når man i tillegg vet at kampen etter der igjen, mot Molde, blir nok en meget vanskelig oppgave, blir det bare enda mer ergerlig at vi klønet det til mot Viking. Etter to fine seire på rad, kan vi fort stå med 1 poeng etter de tre neste.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Det er på tide med en overraskende seier der oppe.
Gå av.

Superjack

Barmen inn sentralt og Braathen som indreløper. Børven på topp, med Gilli og Vega på sidene.
Brannsupporter.

osoerli

Me treng musklar og teknikk.  Vega er god mot gode lag.  Tippar er med frå start og at Braaten blir trekt ned som indreløper sidan Barmen etter all sannsynleghet blir plassert sentralt.  Orlov kjem til å få lite til mot sterke RBK-stopperar.  Det blir meir behov for teknikk og smarte bevegelsar.  Altså Børven.  Kampens aller største problem kjem til å bli Barmen sentralt som beveger seg alt for langsomt for rolla, men vi har vel ingen som kan løysa det noko betre.  Det kunne kanskje vore ein ide og trekt Wormen fram eit hakk, og satt inn Grønner, men det tvilar eg på Nilsen tør gamble med.  Sannsynleg lag:

                    Piotr
Nouri      Wormen    Acosta    Ruben
 Haugen       Barmen      Braaten
  Vega          Børven          Gilli
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Jeg skjønner ikke helt dette med at Barmen beveger seg sakte. Mannen er 1.90, har lange ben og beveger seg raskere enn man tror. Han plasserer seg i tillegg smart. Barmen har spilt i denne rollen ifjor, med suksess, han er ikke uvant med rollen.

Corran

Ja tull at Barmen beveger seg for langsomt, men om han klarer å omstille seg fra sin vante rolle til SHN rollen og den type beveglesesmønster er en annen ting.
Tror LAN tenker defensiv trygghet i denne kampen og da blir det fort Gilli og Braaten på kantene.
Tror ikke han trekker ned Braaten som enkelte nevner her.
Tror også at Orlov starter da han er bedre i førsteforsvarer rollen enn Børven.
Så det satses vel på at vi ikke skal slippe inn mål og med flaks klare 1 poeng og maks flaks 3.
Mitt tips er 0 poeng og klart tap med 2-3 mål
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

LAN bør etterhvert ha skjønt at det ikke nytter å forsvare seg til poeng, i 90 minutter mot RBK, spesielt om man ikke har scort det første målet. Står det 0-0 etter 30, 45, 60, så vil det etterhvert smelle, om man bare står med ryggen mot veggen, for før eller siden kommer den rette dødballen.

Lasaron

Tren på langskudd

krøvel vellevold

Nå har RBK spilt tre mer eller mindre svake kamper på rad (og typisk nok fått med seg syv poeng likevel), så da slår de jo selvfølgelig til med årsbeste mot oss. F.eks. 6-0 og fire scoringer av Bendtner...
Legg ned hele klubben!

Torvanger


SK

Quote from: Corran on May 02, 2017, 11:23:02 AM
Mitt tips er 0 poeng og klart tap med 2-3 mål


Dette er dessverre gjennomgangsmelodien de fleste ganger vi besøker Trondheim, hvor vi ikke er i nærheten av noe som helst. Jeg vil tro at vi har svakere statistikk en snittet blant Eliteserie-lagene på Lerkendal. Det har i hvert fall vært fire klare tap på rad der.
På tide at vi snur det, uten at jeg har særlig troen selv heller.

krøvel vellevold

Quote from: SK on May 02, 2017, 19:52:38 PM
Quote from: Corran on May 02, 2017, 11:23:02 AM
Mitt tips er 0 poeng og klart tap med 2-3 mål


Dette er dessverre gjennomgangsmelodien de fleste ganger vi besøker Trondheim, hvor vi ikke er i nærheten av noe som helst. Jeg vil tro at vi har svakere statistikk en snittet blant Eliteserie-lagene på Lerkendal. Det har i hvert fall vært fire klare tap på rad der.
På tide at vi snur det, uten at jeg har særlig troen selv heller.


For noen år siden var vi faktisk det laget RBK tok færrest poeng mot på Lerkendal over en periode på 10-15 år. Må gjerne ha vært fra 1997 til 2011.

62: SEIER
68: tap
69: tap
70: uavgjort
71: SEIER
72: tap
73: tap
74: SEIER
75: uavgjort
76: tap
77: SEIER
79: tap
81: tap
83: tap
85: tap
87: uavgjort
88: uavgjort
89: tap
90: tap
91: tap
92: tap
93: SEIER
94: tap
95: tap
96: tap
97: uavgjort
98: tap
99: SEIER
00: uavgjort
01: uavgjort
02: tap
03: uavgjort
04: tap
05: tap
06: uavgjort
07: tap
08: uavgjort
09: uavgjort
10: tap
11: SEIER
12: tap
13: tap
14: tap
16: tap
Legg ned hele klubben!

SK

Det er godt mulig. Uansett, så er det ekstremt sjelden mellom hver seier der oppe. Men det gjelder nok også for andre lag.
Det som gjør inntrykket så dårlig, hvis man ikke kun ser på utfallet av kamp, er hvor gjennomført vi ofte taper de gangene det ender med null poeng. Klokkeklare 3-0 tap o.l. hvor vi aldri var i nærheten av noe som helst er ikke uvanlig. Føler at andre lag ofte er mer med på notene der oppe selv om de taper, enn hva vi er.


Torvanger

May 03, 2017, 10:28:20 AM #16 Last Edit: May 03, 2017, 12:36:28 PM by Torvanger
Quote from: Ninja-Bob on May 03, 2017, 07:28:53 AM
Helland ser ut til å bli klar søndagens kamp, i følge Eurosport.

http://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2017/hellands-skade-kartlagt_rbk_sto6151293/story.shtml



Bakenga er mer vrien enn Helland. På en tung Lerkendalmatte, kommer ikke Helland helt til sin rett.

Thorstein22

Kommer til å bli totalt skrekkelig. Endelig får Rosenborg det spillemessige gjennombruddet, Bendtner hattrick og fullstendig helvette.

krøvel vellevold

Quote from: Thorstein22 on May 03, 2017, 11:42:23 AM
Kommer til å bli totalt skrekkelig. Endelig får Rosenborg det spillemessige gjennombruddet, Bendtner hattrick og fullstendig helvette.


Og etter kampen sier Kåre Ingebrigtsen "I dag va dagen da det mæste klaffa. Uten tvil bæste kampen vi har spælt i mi ti i Rosenborg"
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Torvanger on May 03, 2017, 10:28:20 AMPå en tunge Lerkendalmatte


Er det noen grunn til å tro at gressetmatten er tung? Såvidt jeg kan se har de mye det samme fine været som her.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on May 03, 2017, 12:12:38 PM
Quote from: Torvanger on May 03, 2017, 10:28:20 AMPå en tunge Lerkendalmatte


Er det noen grunn til å tro at gressetmatten er tung? Såvidt jeg kan se har de mye det samme fine været som her.


Den så tung ut da de spilte mot AAFK hjemme.

Gulløl

May 03, 2017, 13:01:43 PM #21 Last Edit: May 03, 2017, 13:05:47 PM by Gulløl
Dette er laget som kan vinne over RBK.

                   

I et travelt mai program valgte jeg Orlov på spissplass i denne kampen, så kan Børven ha topp energi inn mot 13 mai og 16 mai kampene. Wormgoor med sin rutine vil ta SHN sin rolle på en bra måte, vil mangle noen egenskaper i rollen men vil være mer pasningssterk fremover en SHN. Inn med Grønner, spillesugen og full av energi. Barmen må fortsette på indreløperplass, alle alternativene er for langt unna kvalitetsmessig. Taper Brann midtbanekampen mot RBK er kampen tapt, derfor bør ikke Orry Larsen eller Skaanes starte denne kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

huleste

Noen fare for at de blir mange bortesupportere på søndag?

Torvanger

Quote from: Gulløl on May 03, 2017, 13:01:43 PM
Dette er laget som kan vinne over RBK.

                     

I et travelt mai program valgte jeg Orlov på spissplass i denne kampen, så kan Børven ha topp energi inn mot 13 mai og 16 mai kampene. Wormgoor med sin rutine vil ta SHN sin rolle på en bra måte, vil mangle noen egenskaper i rollen men vil være mer pasningssterk fremover en SHN. Inn med Grønner, spillesugen og full av energi. Barmen må fortsette på indreløperplass, alle alternativene er for langt unna kvalitetsmessig. Taper Brann midtbanekampen mot RBK er kampen tapt, derfor bør ikke Orry Larsen eller Skaanes starte denne kampen.


Nå er fireren bak samkjørt, jeg ønsker ikke å forrykke den balansen, på tross av at Grønner er en fullgod erstatter. Endringen i ankerrolle er uansett tvingende nødvendig og man kan spørse seg om det beste er å la 10 av 10 posisjoner stå uberørt og at det beste er å sette en ny mann, fra benken, inn i SHNs posisjon. Kan Kasper Skaanes gjøre en jobb i denne rollen, eller blir han for puslete? Løpskapasiteten er der, pasningsfoten og teknikken også, kunne Norlings favoritt vært en løsning?

Piotr

Nouri Vito, Acosta Ruben

Haugen Skaanes Barmen

Braaten Børven Gilli

Superjack

Quote from: Torvanger on May 03, 2017, 14:02:04 PM
Quote from: Gulløl on May 03, 2017, 13:01:43 PM
Dette er laget som kan vinne over RBK.

                      Leciejewski
  Nouri - Grønner   –   Acosta - Kristiansen 
       Haugen - Wormgoor  -  Barmen         
      Braaten  –   Orlov  -   Rólantsson


I et travelt mai program valgte jeg Orlov på spissplass i denne kampen, så kan Børven ha topp energi inn mot 13 mai og 16 mai kampene. Wormgoor med sin rutine vil ta SHN sin rolle på en bra måte, vil mangle noen egenskaper i rollen men vil være mer pasningssterk fremover en SHN. Inn med Grønner, spillesugen og full av energi. Barmen må fortsette på indreløperplass, alle alternativene er for langt unna kvalitetsmessig. Taper Brann midtbanekampen mot RBK er kampen tapt, derfor bør ikke Orry Larsen eller Skaanes starte denne kampen.


Nå er fireren bak samkjørt, jeg ønsker ikke å forrykke den balansen, på tross av at Grønner er en fullgod erstatter. Endringen i ankerrolle er uansett tvingende nødvendig og man kan spørse seg om det beste er å la 10 av 10 posisjoner stå uberørt og at det beste er å sette en ny mann, fra benken, inn i SHNs posisjon. Kan Kasper Skaanes gjøre en jobb i denne rollen, eller blir han for puslete? Løpskapasiteten er der, pasningsfoten og teknikken også, kunne Norlings favoritt vært en løsning?

Piotr

Nouri Vito, Acosta Ruben

Haugen Skaanes Barmen

Braaten Børven Gilli


Besnærende tanke, med Skaanes sentralt.
Men som du spør Torvanger, jeg ser også for meg at han blir altfor lett. Løpskraften er der, men har han fysikken til å rydde opp når det gjøres balltap?
Om LAN kjører klassisk LAN taktikk så blir det alt inn på å drepe kampen. Gå for 0-0 fra start.
Da blir det Barmen sentralt, Haugen og kanskje Orry på midten og Gilli, Orlov og Braathen på topp.

Jeg håper LAN gjør noe smart og uventet, men LAN må fortsatt forholde seg til det faktum at Brann innehar veldig få klassespillere på topp nasjonalt nivå. Vil faktisk påstå at det bare er Piotr, Wormgoor og Braathen, eventuelt Børven om formen stiger enda litt, som er der.
Resten er basert på et lagmaskineri som er gjennomdrillet, topp fokusert og med stor arbeidsinnsats.

Om RBK kjører full tenning og like kjapp å omstille tempo som de var i enkelte øyeblikk i mesterfinalen, så har ikke Brann sjanse, i havet....

5-1 Bendtner scorer 4 mål. Har null tro på denne kampen.
Brannsupporter.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Ikke Orry fra start. Ikke. Heller Skaanes eller Braaten som indreløpere. Jeg går for Skaanes.
Tren på langskudd


oslo øst

er bortefeltene utsolgt ?? er det tryggest å kjøpe på feltet over ??

Gulløl

May 03, 2017, 23:45:11 PM #29 Last Edit: May 03, 2017, 23:47:50 PM by Gulløl
Quote from: oslo øst on May 03, 2017, 22:22:13 PM
er bortefeltene utsolgt ?? er det tryggest å kjøpe på feltet over ??


Nei ikke utsolgt. Det er fremdeles 77 ledige billettter. Kjøp her:
http://www.ticketmaster.no/event/rosenborg-brann-billetter/515839
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 03, 2017, 18:05:20 PM
Rosenborg er kjedelig.
http://www.vg.no/sport/fotball/eliteserien/adressa-kommentator-stempler-rosenborg-som-kjedelig/a/23987595/


RBK har bare kommet til 12. flest avslutninger i årets eliteserie, i følge nifs.no. De har hatt 50. Brann har hatt 72.
Videre har de kommet til 6. flest avslutninger på mål. De har hatt 25. Vi har hatt 29.
VGs sjansestatistikk viser 4,33 pr kamp. Vi har 5,83.
Hvis VGs sjansestatistikk avgjorde hver enkelt kamp, skulle RBK hatt 11 poeng nå. Vi skulle hatt 18!!!
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on May 04, 2017, 05:56:22 AM
Quote from: Gulløl on May 03, 2017, 18:05:20 PM
Rosenborg er kjedelig.
http://www.vg.no/sport/fotball/eliteserien/adressa-kommentator-stempler-rosenborg-som-kjedelig/a/23987595/


RBK har bare kommet til 12. flest avslutninger i årets eliteserie, i følge nifs.no. De har hatt 50. Brann har hatt 72.
Videre har de kommet til 6. flest avslutninger på mål. De har hatt 25. Vi har hatt 29.
VGs sjansestatistikk viser 4,33 pr kamp. Vi har 5,83.
Hvis VGs sjansestatistikk avgjorde hver enkelt kamp, skulle RBK hatt 11 poeng nå. Vi skulle hatt 18!!!



Det forteller dessverre alt om at Brann har dårligere kvalitet på avslutterne sine, mye dårligere kvalitet.

Gulløl

Quote from: Torvanger on May 04, 2017, 10:24:53 AM
Det forteller dessverre alt om at Brann har dårligere kvalitet på avslutterne sine, mye dårligere kvalitet.

Ja kombinert med flaks og uflaks. Og evnen til å vippe jevne kamper sin vei, noe Brann var flinkere til i fjor en i sesonginnledningen i år. RBK har fått i overkant godt betalt hittil i denne sesongen, fortjener en smell nå gjerne på søndag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Foreslår at Brann gjør som i 2011 og bare kjører rett over Rosenborg. Gode minner.
https://www.youtube.com/watch?v=oeC1EInwzhI
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Quote from: Gulløl on May 03, 2017, 23:45:11 PM
Quote from: oslo øst on May 03, 2017, 22:22:13 PM
er bortefeltene utsolgt ?? er det tryggest å kjøpe på feltet over ??


Nei ikke utsolgt. Det er fremdeles 77 ledige billettter. Kjøp her:
http://www.ticketmaster.no/event/rosenborg-brann-billetter/515839


Hvor har du det tallet fra? Den linken går såvidt jeg ser kun til hjemmefeltene. Har Brann lagt ut feil link?

Og hvor mange plasser har vi totalt på Lerkendal nå? I fjor tror jeg vi var godt over 500 der, men det var lørdagskamp. Søndag kl 20 er et vanskelig tidspunkt for tilreisende.

Ellers er det visst "bare" solgt ca 14.000 til kampen så langt, så det blir nok langt fra fullt på Lerkendal. Skal vel også godt gjøres at de passerer fjoråret, da det var ca 19.500 på tilsvarende kamp i april.

Gulløl

Quote from: dokken on May 04, 2017, 12:36:27 PM
Hvor har du det tallet fra? Den linken går såvidt jeg ser kun til hjemmefeltene. Har Brann lagt ut feil link?


Mener jeg la ut Brann sin link, men den funket ikke gjennom forumet til bortefeltet. Men en kan gå inn selv fra Brann sin side her: http://www.brann.no/billetter/bortekamp
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve


Gulløl

Brann skriver følgende under linken jeg la inn i forrige innlegg:
Vi har fått 306 billetter tilsendt fra arrangøren. Disse selges i resepsjonen på Stadion. Benytt inngang 7x i BOB-tribunen.


Dette er vel billetter på RB feltet tror jeg, ser ut som utsolgt men er reservert til salgs i resepsjonen ?
Og så er det nettsalg i tillegg på SB feltet der det er 68 billetter igjen.
Går ut fra at om etterspørselen blir stor blir også restbeholdningen på RB feltet lagt ut på nettsalg.
Det har vel vært vanlig at Brann får begge nevnte felt på Lerkedal.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: Gulløl on May 04, 2017, 11:04:27 AM
Foreslår at Brann gjør som i 2011 og bare kjører rett over Rosenborg. Gode minner.
https://www.youtube.com/watch?v=oeC1EInwzhI


Bajter var god, skulle ha signert han
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

huleste

Quote from: Gulløl on May 04, 2017, 13:17:09 PM
Brann skriver følgende under linken jeg la inn i forrige innlegg:
Vi har fått 306 billetter tilsendt fra arrangøren. Disse selges i resepsjonen på Stadion. Benytt inngang 7x i BOB-tribunen.


Dette er vel billetter på RB feltet tror jeg, ser ut som utsolgt men er reservert til salgs i resepsjonen ?
Og så er det nettsalg i tillegg på SB feltet der det er 68 billetter igjen.
Går ut fra at om etterspørselen blir stor blir også restbeholdningen på RB feltet lagt ut på nettsalg.
Det har vel vært vanlig at Brann får begge nevnte felt på Lerkedal.


Står ikke den teksten under Songdal-kampen? Fikk inntrykk av at det gjelder den kampen og ikke denne.

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Grepene-Brann-treneren-tvinges-til-a-ta-for-storkampen-235012b.html

Sannsynlig lag basert på dagens trening:

Piotr Leciejewski
Amin Nouri, Vito Wormgoor, Bismar Acosta, Ruben Kristiansen
Fredrik Haugen, Kristoffer Barmen, Peter Orry Larsen
Daniel Braaten, Jakob Orlov, Gilli Rólantssson.
Rød makt på Hansa

Gulløl

May 04, 2017, 14:39:10 PM #41 Last Edit: May 04, 2017, 14:40:57 PM by Gulløl
Quote from: huleste on May 04, 2017, 13:57:11 PM
Står ikke den teksten under Songdal-kampen? Fikk inntrykk av at det gjelder den kampen og ikke denne.


Ja du har rett i det, ser det nå. Men tror RB feltet på Lerkendal blir åpnet for bortesupportere om SB feltet blir utsolgt. RBK klarer uansett ikke selge ut Lerkendal til denne kampen, så de har nok dette feltet i bakhånd til Brann supportere men er ikke helt sikker. Det tryggeste er å kjøpe blant de billettene som fremdeles er ledig til bortesupportere, altså 59 stk. som er i rest.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Quote from: Gulløl on May 04, 2017, 13:04:02 PM
Quote from: dokken on May 04, 2017, 12:36:27 PM
Hvor har du det tallet fra? Den linken går såvidt jeg ser kun til hjemmefeltene. Har Brann lagt ut feil link?


Mener jeg la ut Brann sin link, men den funket ikke gjennom forumet til bortefeltet. Men en kan gå inn selv fra Brann sin side her: http://www.brann.no/billetter/bortekamp


Aha. 58 ledige igjen på det feltet nå, som vel betyr at det er solgt rundt 300.

I fjor hadde vi nabofeltet også, så regner med at det blir åpnet for salg når dette er fylt opp.

Gulløl

Klipp fra Brann bloggen etter RBK kampen på Lerkendal i april i fjor som endte 3-0:

Selv var vi ca 500 i rødt på bortefeltet. Det er det meste vi har vært på Lerkendal på mange år. Det ble ikke noe særlig trøkk fra oss. En stor andel var antagelig studenter og andre hordalendinger som bor i området. De aller fleste tilreisende fra supportermiljøet stod helt nede ved banen hvor det er lang avstand til taket og lang avstand til dem som stod øverst på bortefeltet. Dermed forsvant lyden bare ut i luften. Men vi kan slå fast at lørdag er en god dag for mobilisering til bortefeltet i Trondheim.

Bør vel være muligheter for at det blir over 400 Brann supportere. Noe mindre en i fjor blir det nok siden den kampen var på en lørdag og bedre dag for mobilisering og reising i forhold til jobb.
Ellers bør vel de tilreisende fra supportermiljøet som lager mest lyd og synger mest denne gang plassere seg mer oppunder taket for å unngå at lyden også i år forsvinner ut i luften. Eller er det en egen greie og mer kult å stå nede ved gjerdet og banen for å komme på TV ?  ;)  Trodde det viktigste var å gi laget følelse av støtte men forsvinner mye av lyden blir det mindre av det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 04, 2017, 22:55:12 PM
Klipp fra Brann bloggen etter RBK kampen på Lerkendal i april i fjor som endte 3-0:

Selv var vi ca 500 i rødt på bortefeltet. Det er det meste vi har vært på Lerkendal på mange år. Det ble ikke noe særlig trøkk fra oss. En stor andel var antagelig studenter og andre hordalendinger som bor i området. De aller fleste tilreisende fra supportermiljøet stod helt nede ved banen hvor det er lang avstand til taket og lang avstand til dem som stod øverst på bortefeltet. Dermed forsvant lyden bare ut i luften. Men vi kan slå fast at lørdag er en god dag for mobilisering til bortefeltet i Trondheim.

Bør vel være muligheter for at det blir over 400 Brann supportere. Noe mindre en i fjor blir det nok siden den kampen var på en lørdag og bedre dag for mobilisering og reising i forhold til jobb.
Ellers bør vel de tilreisende fra supportermiljøet som lager mest lyd og synger mest denne gang plassere seg mer oppunder taket for å unngå at lyden også i år forsvinner ut i luften. Eller er det en egen greie og mer kult å stå nede ved gjerdet og banen for å komme på TV ?  ;)  Trodde det viktigste var å gi laget følelse av støtte men forsvinner mye av lyden blir det mindre av det.


ja også jeg lurer på hvorfor man absolutt skal stå helt nede ved banen - og helst med en masse flagg viftende. Det må jo være for å komme på tv. Lyden blir jo vel så bra av at man står så nært taket som mulig, selv om det skulle innebære at lyden får 10 meter lenger å gå til banen. Man merker det jo på Stadion også. De bortesupporterne som stiller seg øverst på bortefeltet, hører man bedre enn dem som står nederst. Og står man bakerst, kan man vifte med så mye flagg man vil uten å ødelegge utsikten for dem bak. Men som sagt; da kommer man vel ikke på tv.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

May 05, 2017, 06:03:32 AM #45 Last Edit: May 05, 2017, 06:06:19 AM by krøvel vellevold
For øvrig ser jeg i dagens BT at også Soltvedt er en del av denne "norske fotballfamilien" der alle skal heie hverandre frem i Europa. Vi vil visst heller ta igjen et RBK lag som har blitt bedre, enn fordi RBK har blitt dårligere. Joda, det er kanskje bittelitt ekstra stas å vinne serien i en liga som er 15. best i Europa enn å være best i en liga som er 30. best i Europa. Men har vi noe valg? Kan vi velge å vinne ligaen ved å være bedre enn et RBK som er enda bedre enn nå?

Jeg vil heller ha gull enn sølv - uansett nivået på ligaen. Heller gull i en liga som er 30. best i Europa og med et RBK som "ikke er hva de var", enn evig sølv i en liga som er 15. best i Europa. For ærlig talt; når gullet feires er det vel få som bryr seg om vi vant fordi RBK var dårligere enn før. Det er jo en del av gamet. Jeg vil tro at bergenserne ble mer glad for gull i 2007 enn 4.plass i 1996 og sølv i 1997, selv om vi meget mulig holdt et høyere nivå for 20 år siden enn i gullsesongen. Var det noen i 2007 som følte en bismak i gullfeiringen over tanken på at RBK og norsk liga generelt kanskje ikke var så gode som tidligere?
Det er tittelen som teller. Og den teller som en - 1 - tittel, uansett om den kom i en liga som var 30. best eller 15. best. Det er ikke slik at seriegull tatt i Norge i 1997 teller som to, mens dagens seriegull teller som 0,8.

Det er de norske lagene som er våre konkurrenter. Det er de som er våre rivaler. Det er dem vi sammenlignes med 24-7, og det store flertall av obligatoriske kamper handler om. Om vi vant i en god eller dårlig liga, blir mer av akademisk interesse. Ingen bryr seg den dagen vi tar gull. Og sjansen for gull er mye større hvis RBK går glipp av mesterligainntekter, enn om de får dem.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Olympiakos har nå 12 seriemesterskap på rad. Tipper at greske fotballsupportere er henrykte. Tenk så greit å ha noe å strekke seg etter.
Gå av.

Torvanger


krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on May 05, 2017, 08:16:28 AM
Olympiakos har nå 12 seriemesterskap på rad. Tipper at greske fotballsupportere er henrykte. Tenk så greit å ha noe å strekke seg etter.


ja og det der merkelige greiene med at Brann liksom blir bedre av at RBK blir bedre. At hvis kanskje 5 miller av RBKs 300 mill mesterligainntekter skulle dryppe på oss (f.eks. mot at vi gir fra oss vår beste spiller til dem), så vil det føre oss nærmere Rosenborg og gjøre oss til et lag å regne med i Europa...
Legg ned hele klubben!

ostraume

Dette handler vel mer om hvordan man angriper det mentalt. Solvtvedt er neppe mer glad i RBK enn den gjengse Stadion-gjenger.

Realitet: Vi har en klubb med dobbelt så høy omsetning som neste på listen. I teorien skal de vinne ligaen hvert år.

Hvordan skal vi så tenke på det? Tenke at RBK "bør" vinne, og kjempe om 2. plass? "Vente" på at de gjør feilkjøp for å så ta de? Eller si at det er greit at de er gode, og vi skal bli bedre?

Det siste er en mer offensiv mental innstilling som er riktig for en sportssjef å fronte.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Gå av.

Gulløl

Klipp fra BA artikkelen linket over:

Tror ikke statistikk i denne sammenheng gjør at det er større sjanse for at det gjentar seg, altså at Skaanes scorer igjen. Mulig det er en bitte liten effekt på at Skaanes har større selvtillit og tro på seg selv i kamper mot RBK. Tror absolutt ikke LAN vektlegger målstatistikk mot RBK i valget mellom Orry Larsen og Skaanes, her er det nok form og det som er vist på trening i det siste som er avgjørende.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Jeg er ikke så sikker om form er så viktig heller, jeg tror LAN prioriterer spillertypen, og at Skaanes ikke får spille sammen med Haugen borte mot RBK.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dokken

Bare 26 billetter igjen på det eksisterende bortefeltet nå. Betyr at rundt 330 Brann-supportere har sikret seg billett så langt, det må være bra. Nå må vel RBK åpne nabofeltet også?

14.700 solgte til kampen totalt, i følge rbkweb.

Gulløl

Ja RB-feltet må åpnes i løpet av de neste timene.  Behovet er nok rundt 400 billetter.
SB-RB har en maksimumkapasitet på 1000 billetter men det siste feltet blir åpnet etter behov står det her.
http://www.rbkweb.no/bortesupporter.shtml
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Slik tror Mike Jensen at Brann kommer til å spille i morgen. Klipp fra rbk.no:
Brann har i norsk presse fått et rykte på seg som et gjerrig lag som slipper til lite mål og sjanser. Likevel tror ikke Jensen de kommer til Trondheim bare for å legge seg bakpå.
- Jeg tror ikke de parkerer bussen. Men jeg tror de kommer til å spille litt mer primitivt og fokus på den defensive strukturen. De vil nok også prøve å få i gang noe kontringsspill. Jeg tror også vi vil ha ballen mye mer enn i vår siste kamp. Det er viktig for oss å komme igang og utvikle vårt spill på den siste tredjedelen. Dette kan være en fin kamp for det, mener han.

http://www.rbk.no/nyheter/det-er-noe-spesielt-med-brann
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Siden vi alle vet at dette går til helvete, kan jeg likegodt røpe resultatet og avsløre hva som står i mandagens VG:


Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Men heldigvis skjer av og til helt totalt uventede ting. Som f.eks. vår 4-0-seier der i 1993 og 6-3-seier i 2011. Så jeg skal ikke heeelt utelukke at vi vinner. Men sannsynligheten er vel type 1 %. Vi har i hvert fall altfor mange ganger sett lag som sliter spillemessig eller resultatmessig plutselig slå til med årsbeste når de møter oss... Da løsner alt. Jeg skal imidlertid innrømme at jeg neppe hadde vært mer optimist om RBK hadde vunnet alle kampene med 7-0 til nå...
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Jeg er fornøyd så lenge vi unngår stortap.
Tren på langskudd

SeLyren

For en gjeng. Vi vinner 1-3, og vi kommer til å spille vår beste kamp for sesongen. Barmen blir en åpenbaring i Sivert-rollen og Bendtner får ikke til en dritt. Vi kommer til å føle oss trygge gjennom hele kampen, det blir en oppvisning i effektivitet og kynisme. Det er bare til å begynne å hugge på statuen til LAN, for denne kampen blir helt rå.

Gulløl

Rosenborg har i dag åpnet RB feltet for salg til Brann supporterene. 
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Laget ble som forventet dette:

Leciejewski
Nouri, Vito, Acosta, Kristiansen
Haugen, Barmen, Larsen
Braaten, Orlov, Gilli
Rød makt på Hansa

Spelaren

Haha, Barmen med sesongens takling. Kreativt!
Gå av.

Nixon

Rød makt på Hansa


Spelaren

Leciejewski med en jækla idiotblemme. Helt utrolig komikveld, takk og farvel til kveldens kamp.
Gå av.

Henki

Totalt utilgivelig av Piotr. Synes han generelt er dårlig på å sette i gang kontringer. Dette forsøket var ikke bare dårlig, det var patetisk.
Ballen skal fremover!

osoerli

 Vanskeleg å vinna kampar når me stiller med Bjarte Flem i mål
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio



Joggi Bogga

Nå skal virkelig Larsen spille bra for at ikke LAN skal stå igjen som en tabbetrener som utelater Skaanes og ødelegger hans karriere istedetfor å gjøre ham til vær neste storspiller.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!


dudo

Herregud, nå får vi kjørt oss. Henger ikke sammen i det hele tatt!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Komisk at piratstreamene nå er oppe og går mens eurosport player spiller Bendtners sjanse om og om igjen...
Gå av.

Christian

Quote from: Spelaren on May 07, 2017, 19:19:01 PM
Komisk at piratstreamene nå er oppe og går mens eurosport player spiller Bendtners sjanse om og om igjen...

Det er på grensen til vakkert...

Spelaren

Den første halvtimen har stort sett vært at trønderne har bydd på farligheter mens me har bydd på tendenser. Og selvsagt får Helland stemple Kristiansen uten å få gult kort.
Gå av.

Torvanger

Konfirmasjonsplikt og Gardermoen nå, uten tilgang på tv-bilder, men ser at det allerede bør være klart for Børven inn for Orlov.


Brann har noen gode overgangsmuligheter, men er rett og slett for upresise i pasningsspillet til at det blir farligheter ut av det.

Christian

No er norsk fotball tilbake der vi vil ha den: Helland er seint inne og setter knottene i leggen til Ruben Kristiansen, men kort er det jo aldri...

Yngve

Litt av ein korkveld på Lerkendal. Tromma og megafon. Tippar det er mange i BGG som får litt semi av det.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Helland går i det minste av banen nå... Var god i børjan.
Gå av.

Spelaren

Rives ned i kontring framover, nope ingenting. Kjekt. Kan me få Edvartsen i stedet?
Gå av.

Henki

Hva i alle dager mener dommeren at Kristiansen gjør galt der?
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Hvordan i helvete er det frispark mot Kristiansen, men ikke til Gilli rett før? Elendig dømming.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Henki on May 07, 2017, 19:45:28 PM
Hva i alle dager mener dommeren at Kristiansen gjør galt der?


Svak dømming, spesielt tatt i betraktning motsatt situasjon minuttet før. Trønderen faller i egne bein.
Gå av.

Torvanger

Man må uansett bøye seg i støvet for RBKse effektivitet. Setter som regel alltid hundreprosentsjanser.

Corleone

Hvorfor skal det være så vanskelig å få inn en midtbanespiller som kan holde litt på ballen og slå noen enkle passninger?
Birkelund, Remi Johansen og nå Petter Orry Larsen. Herregud,for noen middelmådige spillere!

osoerli

Eventuellt ut med Orry trekke ned Braaten, og inn med Vega. Og Børven inn for Orlov.  Då får me inn litt meir teknikk
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Yngve

Klasseforskjell på laga. Dette er jo ikkje anna enn ei litt tung treningsøkt for angrepet til rbk.

Me kjem jo ikkje med spelarar når me har sjansen, så dei få som går i angrep vert aleina. Brann verkar stressa og ikkje klare for å spela framføre mange tilskodarar mot gode lag. Pinleg.

Torvanger

Quote from: Yngve on May 07, 2017, 19:53:42 PM
Klasseforskjell på laga. Dette er jo ikkje anna enn ei litt tung treningsøkt for angrepet til rbk.

Me kjem jo ikkje med spelarar når me har sjansen, så dei få som går i angrep vert aleina. Brann verkar stressa og ikkje klare for å spela framføre mange tilskodarar mot gode lag. Pinleg.


Insinuerer du at Brann lar seg stresse av antall tilskuere? Er det Nout Campen de spiller på? Realitetssjekk; de spiller på lille Lerkendal, som har litt størare kapasitet enn Brann Stadion.

Christian

Quote from: Yngve on May 07, 2017, 19:53:42 PM
Klasseforskjell på laga. Dette er jo ikkje anna enn ei litt tung treningsøkt for angrepet til rbk.

Me kjem jo ikkje med spelarar når me har sjansen, så dei få som går i angrep vert aleina. Brann verkar stressa og ikkje klare for å spela framføre mange tilskodarar mot gode lag. Pinleg.

Veldig lurt å selge deg stort framover mot Rosenborg på 1-0 i første omgang, er det vel ikkje? Greit nok å fortsette med kampplanen ut omgangen og litt ut i andre omgang. No handler det om å prøve å få uavgjort.

Huff

4-0 i målsjanser, takk og lov for at dette ikke er punktert. Piotr ødelegger for oss, og vi hadde ikke hatt den elendige perioden etter målet der det ble målsjanser i hvert angrep etterpå, men RBK hadde og et klart overtak før skoringen. Det blir ikke lettere av at RBK selvsagt har dommeren på sin side heller, uten at det har noen direkte konsekvens for resultatet.

Orlov er en fin fyr og har gjort en bra jobb dersom en ser på arbeidsforholdene, men nå må Børven inn, vi må ha en mer mobil spiss med det utgangspunktet vi har her. Orlov blir for statisk, og treig. Utover dette blir det vanskelig å se hvem vi skal bytte inn ettersom vi har brukt overgangsvinduet på å forsvekke oss offensivt. Haugen må forøvrig skjerpe seg, vår beste spiller må levere og være mer bevegelig og spillbar dersom vi skal ha en sjans her.

Yngve

Quote from: Christian on May 07, 2017, 19:57:36 PM
Quote from: Yngve on May 07, 2017, 19:53:42 PM
Klasseforskjell på laga. Dette er jo ikkje anna enn ei litt tung treningsøkt for angrepet til rbk.

Me kjem jo ikkje med spelarar når me har sjansen, så dei få som går i angrep vert aleina. Brann verkar stressa og ikkje klare for å spela framføre mange tilskodarar mot gode lag. Pinleg.


Veldig lurt å selge deg stort framover mot Rosenborg på 1-0 i første omgang, er det vel ikkje? Greit nok å fortsette med kampplanen ut omgangen og litt ut i andre omgang. No handler det om å prøve å få uavgjort.


Men då må du jo ha med deg folk framover... Eller forventar du ein stor enkeltmannsprestasjon frå Orlov skal sikra poeng...?

Yngve

Quote from: Torvanger on May 07, 2017, 19:57:01 PM
Quote from: Yngve on May 07, 2017, 19:53:42 PM
Klasseforskjell på laga. Dette er jo ikkje anna enn ei litt tung treningsøkt for angrepet til rbk.

Me kjem jo ikkje med spelarar når me har sjansen, så dei få som går i angrep vert aleina. Brann verkar stressa og ikkje klare for å spela framføre mange tilskodarar mot gode lag. Pinleg.


Insinuerer du at Brann lar seg stresse av antall tilskuere? Er det Nout Campen de spiller på? Realitetssjekk; de spiller på lille Lerkendal, som har litt størare kapasitet enn Brann Stadion.


Når du er van med 6-7000 på kamp, vert overgangen til 15-16.000 stor. Det verkar i alle fall slik.

OmOssSjølOgHansaøl

Vel ... Brann har i perioder slitt, ikke minst etter tabben til Piotr, men vi løftet oss litt i siste halvdel av omgangen, og RBK har kun skåret på keepertabben. Blant annet Braaten viser litt tendenser. Det er fortsatt mulig å ta et poeng her.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Torvanger

Quote from: Yngve on May 07, 2017, 20:00:28 PM
Quote from: Torvanger on May 07, 2017, 19:57:01 PM
Quote from: Yngve on May 07, 2017, 19:53:42 PM
Klasseforskjell på laga. Dette er jo ikkje anna enn ei litt tung treningsøkt for angrepet til rbk.

Me kjem jo ikkje med spelarar når me har sjansen, så dei få som går i angrep vert aleina. Brann verkar stressa og ikkje klare for å spela framføre mange tilskodarar mot gode lag. Pinleg.


Insinuerer du at Brann lar seg stresse av antall tilskuere? Er det Nout Campen de spiller på? Realitetssjekk; de spiller på lille Lerkendal, som har litt størare kapasitet enn Brann Stadion.


Når du er van med 6-7000 på kamp, vert overgangen til 15-16.000 stor. Det verkar i alle fall slik.


Går du fast på Stadion? Jeg skal passe meg for å ioniserende og være frekk, men på Branns to siste kamper har det vært 11-12.000 på tribunene, effektitt.  Skjerpings,  du fremstiller Brann som om klubben skulle spilt på Marienlyst.

Spelaren

Og Bendtner brenner en svær sjanse der... Kommer ikkje over ballen nok.
Gå av.

dudo

Selv blind høne finner korn, folkens!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

Quote from: Torvanger on May 07, 2017, 20:04:14 PM
Quote from: Yngve on May 07, 2017, 20:00:28 PM
Quote from: Torvanger on May 07, 2017, 19:57:01 PM
Quote from: Yngve on May 07, 2017, 19:53:42 PM
Klasseforskjell på laga. Dette er jo ikkje anna enn ei litt tung treningsøkt for angrepet til rbk.

Me kjem jo ikkje med spelarar når me har sjansen, så dei få som går i angrep vert aleina. Brann verkar stressa og ikkje klare for å spela framføre mange tilskodarar mot gode lag. Pinleg.


Insinuerer du at Brann lar seg stresse av antall tilskuere? Er det Nout Campen de spiller på? Realitetssjekk; de spiller på lille Lerkendal, som har litt størare kapasitet enn Brann Stadion.


Når du er van med 6-7000 på kamp, vert overgangen til 15-16.000 stor. Det verkar i alle fall slik.


Går du fast på Stadion? Jeg skal passe meg for å ioniserende og være frekk, men på Branns to siste kamper har det vært 11-12.000 på tribunene, effektitt.  Skjerpings,  du fremstiller Brann som om klubben skulle spilt på Marienlyst.


Eg er der oftare enn far din, trur eg. For å bruka ein kjent målestokk.

Torvanger

Det er en alt for viktig kamp til å teste ut om Orry holder nivå.

osoerli

Hvis Haugen trur han skal til ein større liga enn den norske kan han jo begynna med å dominera i kveld
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Ok - gult til Bendtner. Sikkert for sjansen han brant i sted?
Gå av.

Spelaren

Acosta fortsetter å klarere over motstanders mål  ::)  .
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on May 07, 2017, 20:13:55 PM
Acosta fortsetter å klarere over motstanders mål  ::)  .


Er det bare meg eller kommer han ofte til slike sjanser på bakre stolpe som han bommer på?

Men akkurat nå er det egentlig bare slike sjanser som får meg til å ikke skru over til ett eller annet på Netflix...
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on May 07, 2017, 20:16:32 PM
Quote from: Spelaren on May 07, 2017, 20:13:55 PM
Acosta fortsetter å klarere over motstanders mål  ::)  .


Er det bare meg eller kommer han ofte til slike sjanser på bakre stolpe som han bommer på?

Men akkurat nå er det egentlig bare slike sjanser som får meg til å ikke skru over til ett eller annet på Netflix...


Luke Cage var brukbar, kun sett to episoder riktignok. Iron Fist var litt meh. Grei i begynnelsen, så drakk manusforfatterne seg frå sans og samling. Men greit å ha i bakhodet fram til sommerens Defenders. Vår utgave av defenders, derimot...
Gå av.

SeLyren


Nixon

Rød makt på Hansa

SeLyren


Soler

Haugen har ikke hatt dagen i dag. Ikke lykkes med pasningene sine.

Henki

Den der er interessant. For Vito var vel ikke i offside da frisparket gikk?
Ballen skal fremover!

Spelaren

Quote from: Henki on May 07, 2017, 20:26:42 PM
Den der er interessant. For Vito var vel ikke i offside da frisparket gikk?


Påvirker kanskje en av forsvarerne. Urutinert å ligge på feil side uansett.
Gå av.

Kai-Olai


Christian

Quote from: Spelaren on May 07, 2017, 20:28:23 PM
Quote from: Henki on May 07, 2017, 20:26:42 PM
Den der er interessant. For Vito var vel ikke i offside da frisparket gikk?


Påvirker kanskje en av forsvarerne. Urutinert å ligge på feil side uansett.

Det er ikkje stort han forstyrrer der. Den kunne godt ha blitt stående. Men det hadde vel litt for mykje å vente på Lerkendal.

Spelaren

Gå av.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: Spelaren on May 07, 2017, 20:28:23 PM
Quote from: Henki on May 07, 2017, 20:26:42 PM
Den der er interessant. For Vito var vel ikke i offside da frisparket gikk?


Påvirker kanskje en av forsvarerne. Urutinert å ligge på feil side uansett.


Quote from: Henki on May 07, 2017, 20:26:42 PM
Den der er interessant. For Vito var vel ikke i offside da frisparket gikk?


Ja, det må da være greit. Acosta kjemper med de samme forsvarspillerne som Vito og gjør sitt for at Vito får gå opp. Tydelig delaktig i spillet og får kanskje en ekstra fordel når han ligger på utsiden av forsvarerne og kan sette inn presset derfra.
Rød makt på Hansa

osoerli

 Vanskeleg å sjå for linjemannen, men ikkje mindre feil av den grunn
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: osoerli on May 07, 2017, 20:32:48 PM
Vanskeleg å sjå for linjemannen, men ikkje mindre feil av den grunn


Hvis han får en fordel i pressituasjonen skal det vel dømmes på det?
Gå av.

Nixon

Quote from: osoerli on May 07, 2017, 20:32:48 PM
Vanskeleg å sjå for linjemannen, men ikkje mindre feil av den grunn


Du mener at Acosta som er i samme duell som Vito ikke er med i spillet?
Rød makt på Hansa

Nixon

Rød makt på Hansa

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Trønderne med en sjelden sleiv i forsvar men me er, to mot to, for veike til å JMNEN I HELSIKEN HVAQ VARE DET FOR ET PROSJHEKTIIIIL!?!?!?
Gå av.

Henki

Ballen skal fremover!

Nixon

Assist til Acosta som skadet førstekeeperen til bartelaget!;)
Rød makt på Hansa

Spelaren

Gå av.

SeLyren

Det var pent. Keeper burde dog tatt den, ble tatt på feil fot.

Christian



ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kai-Olai


Henki

Ballen skal fremover!

Nixon

Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: ostraume on May 07, 2017, 20:46:53 PM
Det er da faen meg straffe.


På Lerkendal? Haha. Og der var vi under igjen. Vi er jækla dårlige mot slutten av kampene.
Gå av.

Nixon

Mye poeng tapt i de siste minuttene i år!:(
Rød makt på Hansa

Spelaren

Vi skulle bli så godt trent med orienteringsløperen tilbake...
Gå av.

Henki

Fem poeng tapt på overtid til nå i år. Det er:
1. For dårlig
2. Noe som kan koste oss dyrt
3. Forbanna irriterende
Ballen skal fremover!

ostraume

...og obligatorisk avblåsning på frisparket.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Ricky


MJ

Hvorfor gidder folk å reise på bortekamp for å så velge å ikke synge hjertet ut? Forbauser meg gang på gang. Reiser folk for å støtte laget eller er de på ferie.....?

Superjack

Var griseflaks at det ikke var flere mål mot i 1. omgang. RBK er desverre best i dag. Men surt å tape poenget på slutten.
Brannsupporter.

Hatleking

Marginar og avgjersler går med RBK som vanleg på heimebane.

Torvanger

Hva med å spille litt smartere i sluttminettene,  LAN? Uholdbart mange poengtap i sluttminuttene.

Huff

Bare meg som ikke fatter hvorfor ikke Haugen får straffe?

Spelaren

Quote from: Huff on May 07, 2017, 21:06:07 PM
Bare meg som ikke fatter hvorfor ikke Haugen får straffe?


Kontakten virker å være i minste laget på den ene repetisjonen eg har sett, og Haugen slenger seg altfor lett titt og ofte.
Gå av.

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

gladiporno

Quote from: Huff on May 07, 2017, 21:06:07 PM
Bare meg som ikke fatter hvorfor ikke Haugen får straffe?


Burde vært straffe, og ser at dommeren nølte, men konkluderte nok med at kontakten var for svak til at forseelsen var straffbar. Noe jeg er uenig i, uansett hvilke lag Haugen spilte for.

Brann får forresten nesten aldri straffe, selv i situasjoner som er enda klarere enn den vi så i kveld.

Henki

Quote from: Huff on May 07, 2017, 21:06:07 PM
Bare meg som ikke fatter hvorfor ikke Haugen får straffe?


Kunne ihvertfall utmerket godt vært dømt på den. RBK heldig der.
Ballen skal fremover!

osoerli

Surt tap.  Med tanke på høgt diskutabel offsideavblåsning og Piotr som klovner det til.  Var Orlov borti ballen innafor RBK sekstenmeteren?  Mot gode lag må me ha gode ballspelarar, og gjerne litt fart.  Svakt uttak av LAN akkurat der.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Huff on May 07, 2017, 21:06:07 PM
Bare meg som ikke fatter hvorfor ikke Haugen får straffe?


Hadde blitt årets billegaste i så fall.  Hadde me fått straffe i mot på sånne hadde det blitt ramaskrik.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Faen så irriterende. Brann og kampen bedre enn jeg fryktet og Barmen er en meget god erstatter for SHN men plassen til SHN er trygg så lenge det ikke er noen som kan erstatte Barmen på hans vanlige plass. Orry og Skaanes for svake.
Braaten også dårlig i dag. Men Brann gjorde seg ikke helt bort selv om det irriterer med overtidsmål og keeper tabbe mål i mot samtidig som det er feilaktig annullert mål for og en mulig straffe de går glipp av.
Registrer også at det hos norges (vist nok) største dommer talent er helt greit at rbk spillere stempler motspillere godt oppå leggen uten at det er kort. Det er heller ikke kort for å spenne vekk ballen om en er rbk spiller. Mens Brann spillere kan løpe litt bak rbk spillere og få frispark i mot uten å være borti motspiller.
Kjenner eg e meget sur i dag selv om eg trodde på et klart tap
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

OmOssSjølOgHansaøl

Pokker så irriterende med tap. Hvorfor i ... taper vi så mange poeng helt på slutten av kampene?

Men strengt tatt var andreomgangen i seg selv ganske bra. Vi kjemper oss inn i kampen igjen og kunne fort ha tatt et poeng. Med litt marginer kunne vi også ha tatt tre. Men selvfølgelig: På Lerkendal er det ikke bortelaget som får dommeravgjørelser og andre marginer på sin sin side.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Corran

Quote from: osoerli on May 07, 2017, 21:14:57 PM
Quote from: Huff on May 07, 2017, 21:06:07 PM
Bare meg som ikke fatter hvorfor ikke Haugen får straffe?


Hadde blitt årets billegaste i så fall.  Hadde me fått straffe i mot på sånne hadde det blitt ramaskrik.

Har sett slikt bli blåst straffe på mange ganger også mot Brann
Og til ditt andre innlegg så Ja Orlov var borti ballen innenfor rbk sin 16 meter
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Soler

Ser at mange nevner Braaten. Men hva med Haugen? Fryktelig mange dårlige avleveringer fremover. Hadde han vært mer presis hadde det kanskje funket bedre med Orlov også. Blir vanskelig å vinne når ikke nøkkelspillere som han leverer.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Nixon on May 07, 2017, 20:16:32 PM
Er det bare meg eller kommer han ofte til slike sjanser på bakre stolpe som han bommer på?


Hele forbanna tiden. Innen motstanders 5-meter er ikke Acosta i stand til treffe en låvevegg, ser det ut som, og langt mindre motstandermålet.

I tillegg fikk han Wormgoor-scoringen annullert ved å vase rundt i offside, og han hadde også noen tvilsomme defensive situasjoner i dag. Banens dårligste så vidt jeg kunne se.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

Eg lurer eg på om det er noko poeng å flytta opp Acosta på offensiv dødball.  Er vel andre scoringa han ødelegger i år fordi han er for utolmodig.  Det har kosta oss poeng.  Om han ikkje hadde blitt med fram på dødball, hadde me lugge på sølvplass no.  Berre nemner det.  Og om han skulle treffa ballen blåser han den uansett berre langt over.  Hvis han ikkje allerede har laga frispark.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Corran on May 07, 2017, 21:16:52 PM
Quote from: osoerli on May 07, 2017, 21:14:57 PM
Quote from: Huff on May 07, 2017, 21:06:07 PM
Bare meg som ikke fatter hvorfor ikke Haugen får straffe?


Hadde blitt årets billegaste i så fall.  Hadde me fått straffe i mot på sånne hadde det blitt ramaskrik.

Har sett slikt bli blåst straffe på mange ganger også mot Brann
Og til ditt andre innlegg så Ja Orlov var borti ballen innenfor rbk sin 16 meter

Var sikkert i kjøleskapet og henta meg ei ny pils akkurat då.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hatleking

Elles vil eg seie at me har utvikla oss i år på ein del område, men me har ikkje fått særleg godt betalt. Likevel står er me på fjerdeplass, to poeng bak andre. Det er ikkje veldig mange forbetringar som skal til for å få oss godt opp på medalje.

Corran

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on May 07, 2017, 21:22:43 PM
Quote from: Nixon on May 07, 2017, 20:16:32 PM
Er det bare meg eller kommer han ofte til slike sjanser på bakre stolpe som han bommer på?


Hele forbanna tiden. Innen motstanders 5-meter er ikke Acosta i stand til treffe en låvevegg, ser det ut som, og langt mindre motstandermålet.

I tillegg fikk han Wormgoor-scoringen annullert ved å vase rundt i offside, og han hadde også noen tvilsomme defensive situasjoner i dag. Banens dårligste så vidt jeg kunne se.

Kan ikke være mer uenig med deg ang Acosta. Han er meget god i forsvar og er en av banens beste spillere.
Og selvfølgelig skal han være med opp på dødball. Han kommer jo til de sjansene og snart kommer de til å gå inn også.
Når det gjelder offsiden hans så er ikke det offside. Han løper inn i offside posisjon JA men når ballen kommer unngår han den. Virket på meg som også kommentatorene var veldig klare på at det IKKE var offside.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Corran on May 07, 2017, 21:30:42 PM
Kan ikke være mer uenig med deg ang Acosta. Han er meget god i forsvar og er en av banens beste spillere.


Ja, jeg ser du ga ham 7 i spillerbørstråden. Da er vi simpelthen helt uenig om innsatsen hans i dag.

På sitt beste er Acosta en veldig god midtstopper, og jeg har gitt ham 6 i tre av de fire kampene der jeg har delt ut børspoeng (dagens kamp ikke inkludert). Men i dag synes jeg han rotet for mye, både fremover og bakover.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

May 07, 2017, 21:54:03 PM #162 Last Edit: May 07, 2017, 21:56:26 PM by osoerli
Acosta er bankers i kvar kamp sjølsagt.  Men me har tapt poeng på at han er med på offensiv dødball.  Difor skal han ikkje innanfor 16meteren på offensiv dødball frå no av.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

tempo2

May 07, 2017, 22:13:57 PM #163 Last Edit: May 07, 2017, 22:23:27 PM by tempo2
Brann e den skumleste klubben du skal satse på om du har litt ekstra talent. Brann lar gjerne lokale talenter bli benka mot at andre utenlanske spillere bli foretrekt. Grønner bør nok finne seg en annen klubb og dokke karane er jo heilt indoktinert som ikkje forstår at vi må utvikle egne spillere. Når hadde Brann en på landslaget f.eks ? Tore Andre Flo ?  Grønner kan være like bra som Akosta, men, kanskje hårsveisen imponerer meir. SJølsakt vant rbk, med mange lokale talenter,  når skal dette ta slutt !

gladiporno

Quote from: tempo2 on May 07, 2017, 22:13:57 PM
Når hadde Brann en på landslaget f.eks ? Tore Andre Flo ? 


Har du hørt om Erik Huseklepp?

tempo2

jepp klømte han.. Men Tore Andre Flo kom heller ikkje fra Bergen, han kom fra Stryn og Brann måtte betale Tromsø 1 mill for at Flo skulle komme til Brann ;)

tempo2

May 07, 2017, 22:43:07 PM #166 Last Edit: May 07, 2017, 22:45:58 PM by tempo2
uansett meiner eg at det e tragisk kordan man har så bra spillere som Grønner og Skaanes på laget og lar dei bli på benken, Rosenborg jobber ikkje slik og vinner som vanlig mot Brann, dei lar egne spillere bli gode gjennom filosofien at man sprer sukses vidare...Men når det gjelder historien om Branns egne talenter e drittlei, men gir ikkje opp uansett. Fordi eg elsker Brann, men det var kjekt for oss i Florø å vinne mot Fredrikstad, omrent som i semien for endel år sia, da vi slo Fredrikstad i cupen ;)

;)


Corran

Greit at vi ikke har noen på det Norske landslaget men vi har da spillere på Islands og Costa Ricas landslag og de er blant de 25 beste i verden (er vel godt foran sverige og danmark også). Vi har også en på Færøyene som også er foran norge på rankingene.
Så er vel ingen målestokk om vi har noen på det norske landslaget ;-)

Skaanes er på benken fordi han ikke er god nok. Barmen og Haugen har den plassen som han er aktuell for og han er ikke god nok. I gå fikk Orry Larsen den plassen og etter hva jeg så av han og Skaanes så er ingen av dem i nærheten av plass
Grønner er nærmere sine konkurenter enn Skaanes, men Vito og Acosta er bedre spillere pr i dag.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

https://www.ba.no/sport/sk-brann/eliteserien2017/vi-har-aldri-vart-sa-narme-rosenborg/s/5-8-569964

Vi har aldri vært så nærme Rosenborg, sier Nilsen. Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Hadde Rosenborg skårt ett par mål til i første omgang på de store sjansene sine hadde Gilli sin skåring blitt betydningsløs.
Rød makt på Hansa

Ninja-Bob

Frustrerande å tape poeng på slutten, og endå meir når det målet blei annulert og kommentatorane er såpass klar på at det ikkje burde vore annulert, men eg er mykje mindre irritert no enn eg var etter Viking-kampen. Korleis tabellen ender står ikkje og fell på eit bortetap mot RBK, men på poengtap mot Viking, Tromsø og KBK. Og det må me slutte med.

osoerli

Quote from: Nixon on May 08, 2017, 07:36:22 AM
https://www.ba.no/sport/sk-brann/eliteserien2017/vi-har-aldri-vart-sa-narme-rosenborg/s/5-8-569964

Vi har aldri vært så nærme Rosenborg, sier Nilsen. Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Hadde Rosenborg skårt ett par mål til i første omgang på de store sjansene sine hadde Gilli sin skåring blitt betydningsløs.


Men no skårte ikkje Rosenborg.  Og hadde ikkje Piotr lekt Bjarte Flem, og hadde Acosta skårt på sin 99% sjanse, og hadde linjemannen sett forskjell på Acosta og Wormgoor......
Dette var eit par hakk opp frå i fjor.  Me kunne fort fått med oss både 1 og 3 poeng i går.  I fjor var det meir sjanselaust.  Ein ting er i alle fall sikkert.  Me knuser dei på Stadion.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Eg meiner Orry gjorde ein grei kamp i går.  Han tok initiativ og gjekk på fleire løp inn mot boksen akkurat slik LAN ønskjer at indreløperane skal gjera.  Men ballen fekk han for sjeldan.  Han verkar i alle fall meir bevegeleg utan ball enn alle alternativa.  Det blir pluss i mi bok.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Dersom RBK flopper mot Stabæk og TIL i de to neste og tar kun 2 poeng til, mens Brann kjører to hjemmeseire på rad, i møtene med Molde og Sandefjord, så står Brann med 17 og RBK 21 poeng, når 9 kamper er unnagjort. Så det spede gullhåpet skal vi ikke skrinlegge helt enda. Ellers ligger vi midt i lederpakket og har god los på plassene rett bak skinnvestene.

Torvanger

Så ikke kampen, som nevnt, men så nettopp reprisen av høydepunktene og på 2-1 til RBK, hva i h er det Vito holder på med? Han lar Vilhjamson stå i ro o heade ned til Konradsen, men Vito står helt lamslått, uten å løfte en finger. Elendig av kapteinen! Greit nok at han gir beskjed når SHN gjør en kampavgjørende feil, men her burde han fått tyn for det fraværende presset. Ballen kommer jo dalende, med masse snø på seg og Vito har allverdens av tid til å nøytralisere Vilhmamson. ELENDIG!!!!!

Nixon

Quote from: osoerli on May 08, 2017, 08:07:12 AM
Quote from: Nixon on May 08, 2017, 07:36:22 AM
https://www.ba.no/sport/sk-brann/eliteserien2017/vi-har-aldri-vart-sa-narme-rosenborg/s/5-8-569964

Vi har aldri vært så nærme Rosenborg, sier Nilsen. Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Hadde Rosenborg skårt ett par mål til i første omgang på de store sjansene sine hadde Gilli sin skåring blitt betydningsløs.


Men no skårte ikkje Rosenborg.  Og hadde ikkje Piotr lekt Bjarte Flem, og hadde Acosta skårt på sin 99% sjanse, og hadde linjemannen sett forskjell på Acosta og Wormgoor......
Dette var eit par hakk opp frå i fjor.  Me kunne fort fått med oss både 1 og 3 poeng i går.  I fjor var det meir sjanselaust.  Ein ting er i alle fall sikkert.  Me knuser dei på Stadion.


Joda, vi har kanskje nærmet oss, men resultatet lyger likevel om hvor nære vi er. Det var dessverre en fullt fortjent seier i går etter min mening. Men måten Brann jobbet seg inn i kampen var bra. Det var tross alt en del positivt å ta med seg fra kampen.

Men annulleringen var helt grei. Linjemanne ser nok forskjell, men når en offisdeplassert Acosta aktivt jobber i samme duell som Vito er det da en klar offside?
Rød makt på Hansa

Torvanger

Utifra reprisen, så er annuleringer helt ok, vi har ingenting å klage på dommerne over.

Torvanger

Quote from: Yngve on May 07, 2017, 20:05:34 PM
Quote from: Torvanger on May 07, 2017, 20:04:14 PM
Quote from: Yngve on May 07, 2017, 20:00:28 PM
Quote from: Torvanger on May 07, 2017, 19:57:01 PM
Quote from: Yngve on May 07, 2017, 19:53:42 PM
Klasseforskjell på laga. Dette er jo ikkje anna enn ei litt tung treningsøkt for angrepet til rbk.

Me kjem jo ikkje med spelarar når me har sjansen, så dei få som går i angrep vert aleina. Brann verkar stressa og ikkje klare for å spela framføre mange tilskodarar mot gode lag. Pinleg.


Insinuerer du at Brann lar seg stresse av antall tilskuere? Er det Nout Campen de spiller på? Realitetssjekk; de spiller på lille Lerkendal, som har litt størare kapasitet enn Brann Stadion.


Når du er van med 6-7000 på kamp, vert overgangen til 15-16.000 stor. Det verkar i alle fall slik.


Går du fast på Stadion? Jeg skal passe meg for å ioniserende og være frekk, men på Branns to siste kamper har det vært 11-12.000 på tribunene, effektitt.  Skjerpings,  du fremstiller Brann som om klubben skulle spilt på Marienlyst.


Eg er der oftare enn far din, trur eg. For å bruka ein kjent målestokk.




17.000 på Lerkendal. Brann har jo ALDRI opplevd å spille foran 17.000 på 16 mai og på Brann - RBK hjemme. De må ha blitt satt HELT ut.

Hatleking

Quote from: Nixon on May 08, 2017, 08:45:21 AM
Quote from: osoerli on May 08, 2017, 08:07:12 AM
Quote from: Nixon on May 08, 2017, 07:36:22 AM
https://www.ba.no/sport/sk-brann/eliteserien2017/vi-har-aldri-vart-sa-narme-rosenborg/s/5-8-569964

Vi har aldri vært så nærme Rosenborg, sier Nilsen. Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Hadde Rosenborg skårt ett par mål til i første omgang på de store sjansene sine hadde Gilli sin skåring blitt betydningsløs.


Men no skårte ikkje Rosenborg.  Og hadde ikkje Piotr lekt Bjarte Flem, og hadde Acosta skårt på sin 99% sjanse, og hadde linjemannen sett forskjell på Acosta og Wormgoor......
Dette var eit par hakk opp frå i fjor.  Me kunne fort fått med oss både 1 og 3 poeng i går.  I fjor var det meir sjanselaust.  Ein ting er i alle fall sikkert.  Me knuser dei på Stadion.


Joda, vi har kanskje nærmet oss, men resultatet lyger likevel om hvor nære vi er. Det var dessverre en fullt fortjent seier i går etter min mening. Men måten Brann jobbet seg inn i kampen var bra. Det var tross alt en del positivt å ta med seg fra kampen.

Men annulleringen var helt grei. Linjemanne ser nok forskjell, men når en offisdeplassert Acosta aktivt jobber i samme duell som Vito er det da en klar offside?


Det vart diskusjonar på både offsiden og straffesituasjonen. I begge tilfelle kunne det godt blitt dømt i fordel Brann, medan det sjølvsagt også er ei sak den andre vegen. På slike frispark generelt har det ofte - slik eg hugsar det - vore slik at spelarar stiller seg i offside i forkant og på ein måte 'forstyrrar' litt, utan at det blir dømt noko. Acosta spring framover, men det er Vito som header.

Eg såg ikkje den første omgangen, men den andre synst eg var bra. Det hadde på ingen måte vore eit ran om me hadde fått med oss poeng derfrå.

Nixon

Quote from: Hatleking on May 08, 2017, 11:16:52 AMPå slike frispark generelt har det ofte - slik eg hugsar det - vore slik at spelarar stiller seg i offside i forkant og på ein måte 'forstyrrar' litt, utan at det blir dømt noko. Acosta spring framover, men det er Vito som header.


Men Acosta forstyrrer ikke bare litt. Han er veldig aktiv i det som skjer og er utvilsomt med i spillet.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Annuleringa var ok. At vi ikke fikk straffe var ok.

Jeg tror det vil tjene Brann å benke Acosta til fordel for Grønner i neste kamp. Acosta har vært under pari i hele år omtrent. Han bør få seg en oppstrammer.
Tren på langskudd

Torvanger

Quote from: Lasaron on May 08, 2017, 12:37:57 PM
Annuleringa var ok. At vi ikke fikk straffe var ok.

Jeg tror det vil tjene Brann å benke Acosta til fordel for Grønner i neste kamp. Acosta har vært under pari i hele år omtrent. Han bør få seg en oppstrammer.



Ikke uenig. Minuset er at Acosta er den av stopperne med mest fart, både Grønner og spesielt Vito er noe trege og det vil føre til at Brann ikke kan ligge for høyt. Samtidig vil vi få inn en kjeftesmelle i stopperparet, på tross av at Vito er kapteinen, skader det ikke å ha Grønner ropende like ved.
Grønner har scort sine mål på dødball han også, så vi mister ikke offensiv dødballkraft, ved å hvile Acosta. Det eneste er fart.

Tom C

Quote from: osoerli on May 07, 2017, 21:14:57 PM
Quote from: Huff on May 07, 2017, 21:06:07 PM
Bare meg som ikke fatter hvorfor ikke Haugen får straffe?


Hadde blitt årets billegaste i så fall.  Hadde me fått straffe i mot på sånne hadde det blitt ramaskrik.


Joda, hadde vært billig. Men tror du RBK ikke hadde fått straffe på den, om det hadde vært deres spiller som falt slik i vår 16-meter på slutten, om stillingen fremdeles var 1-1? Er 100% sikker på at han feige løken av en dommer hadde gitt den til RBK om han hadde fått sjansen. På samme måte som han blåste et uforståelig frispark utover på den siste sjansen vi hadde til å slå en farlig dødball inn i feltet.
Aldri mer Obos....

krakra

Ingen av dommeravgjørelsene mot oss var feil. Det hadde vært feil hvis målet hadde blitt godkjent, eller hvis vi hadde fått straffe. Ja, slike ting har skjedd før. Men vi kan ikke sitte å fokusere på dommerfeilene vi ikke fikk med oss etter å ha blitt rundspilt og hatt flaks som slapp unna med 2-1.

Timingen er kjip, men det var veldig, veldig fortjent at RBK vant i går. Det var flere hakk over oss og kjørte hele kampen. Samme med Viking. Kjip timing, men fortjent utligning. Dette er ikke kamper der vi har fått dårlig betalt, men der timingen har vært kjip.

Nå må vi fokusere på å ta oss sammen. For de to siste kampene har ikke vært godt nok. Ikke i det hele tatt. Vi må ikke lure oss til å tro at vi har fortjent mer på disse to kampene bare på grunn av timingen på målene.


Lasaron

Quote from: Torvanger on May 08, 2017, 12:44:49 PM
Quote from: Lasaron on May 08, 2017, 12:37:57 PM
Annuleringa var ok. At vi ikke fikk straffe var ok.

Jeg tror det vil tjene Brann å benke Acosta til fordel for Grønner i neste kamp. Acosta har vært under pari i hele år omtrent. Han bør få seg en oppstrammer.



Ikke uenig. Minuset er at Acosta er den av stopperne med mest fart, både Grønner og spesielt Vito er noe trege og det vil føre til at Brann ikke kan ligge for høyt. Samtidig vil vi få inn en kjeftesmelle i stopperparet, på tross av at Vito er kapteinen, skader det ikke å ha Grønner ropende like ved.
Grønner har scort sine mål på dødball han også, så vi mister ikke offensiv dødballkraft, ved å hvile Acosta. Det eneste er fart.


Grønner er bra rask, og har blant annet parkert Trond Olsen i løpsduell.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: krakra on May 08, 2017, 13:01:34 PM
Ingen av dommeravgjørelsene mot oss var feil. Det hadde vært feil hvis målet hadde blitt godkjent, eller hvis vi hadde fått straffe. Ja, slike ting har skjedd før. Men vi kan ikke sitte å fokusere på dommerfeilene vi ikke fikk med oss etter å ha blitt rundspilt og hatt flaks som slapp unna med 2-1.

Timingen er kjip, men det var veldig, veldig fortjent at RBK vant i går. Det var flere hakk over oss og kjørte hele kampen. Samme med Viking. Kjip timing, men fortjent utligning. Dette er ikke kamper der vi har fått dårlig betalt, men der timingen har vært kjip.

Nå må vi fokusere på å ta oss sammen. For de to siste kampene har ikke vært godt nok. Ikke i det hele tatt. Vi må ikke lure oss til å tro at vi har fortjent mer på disse to kampene bare på grunn av timingen på målene.



Jo dommeravgjørelsene er feil. Og det var mange av dem
Den mest avgjørende er feilaktig annullering av mål. Det er ikke offside. Før 2016 kunne det vært en diskusjon, men ikke etter de nye presisjonene som kom da.
Acosta er ikke borti ballen. Mao han deltar ikke i spillet (definisjon for å delta er å spille eller berøre ballen)
Han hindrer ikke en motspiller i å spille ballen "ved klart å hindre motspillerens synsfelt eller ved å utfordre en motspiller om ballen". Dette pga at han ikke går opp i selve duellen han løper i forkant av den.
Han drar heller ikke fordel av sin offsideposisjon for det videre spillet siden ballen går rett i mål fra Vito

Straffen eg og andre roper om er mer tvilsom skal jeg være enig med. MEN rbk spilleren løfter bevist opp foten etter ballen har passert og treffer leggen til Haugen. PR def er det frispark og da straffe. Nå gjorde Haugen litt mye ut av den og den hadde vært litt streng men ikke feil. Har sett slike bli straffe flere ganger.

Utenom dette var det minst to stemplinger dommeren skulle gitt gult kort på samt en situasjon hvor Gilli blir tatt i kontring som også skulle ført til gult kort men det ikke ble frispark en gang. Så var det han rbk spilleren som falt uten at Ruben var i nærheten av ham, men rbk fikk frispark og hvor Ruben hadde ballen ute på siden på vei inn i 16 meter nede på dølinjen.

Konklusjon: Det var mange dommerfeil
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ninja-Bob

Amen til innlegget over!

Nouri var overraskande anonym offensivt i denne kampen. Hadde han fått beskjed om å vere meir defensivt orientert i denne kapen, eller blei han spelt bakover av RBK? Sakna samspelet mellom han og Braaten.

Nixon

Quote from: Corran on May 08, 2017, 14:50:21 PMHan hindrer ikke en motspiller i å spille ballen "ved klart å hindre motspillerens synsfelt eller ved å utfordre en motspiller om ballen". Dette pga at han ikke går opp i selve duellen han løper i forkant av den.


Jeg kan ærlig talt ikke se hvordan du kan oppleve situasjonen på denne måten. Acosta er med på angrepet på lik linje med Vito. Begge følger ballens bane inn mot mål og kjemper mot hver sin forsvarer og han hindrer definitivt sin motspiller i å gå tettere inn i duellen med Vito. Og da er det offside når Acosta står i offside når ballen blir spilt.
Rød makt på Hansa

krakra

"I tillegg til de situasjoner som allerede er beskrevet i spillereglene skal en spiller i offside posisjon bestraffes om spilleren:
klart forsøker å spille en ball som er nær spilleren når dette forsøket påvirker motspillers mulighet til å spille ballen.
gjør en åpenbar handling som klart påvirker motspillers mulighet til å spille ballen."

Acosta er en åpenbar del av duellen og dermed en spiller RBK må forholde seg til, noe som påvirker deres mulighet til å ta ballen. Det er soleklar offside, det var ikke straffe heller. Da er vi nede på et par stemplinger og en gang RBK fikk et billig frispark. Når det er beholdningen av "dommerfeil" samtidig som vi taper sjansestatistikken 7-1 så bør fokuset ligget et annet sted.

Corran

May 08, 2017, 22:13:24 PM #188 Last Edit: May 08, 2017, 22:18:16 PM by Corran
Quote from: krakra on May 08, 2017, 15:34:09 PM
"I tillegg til de situasjoner som allerede er beskrevet i spillereglene skal en spiller i offside posisjon bestraffes om spilleren:
klart forsøker å spille en ball som er nær spilleren når dette forsøket påvirker motspillers mulighet til å spille ballen.
gjør en åpenbar handling som klart påvirker motspillers mulighet til å spille ballen."

Acosta er en åpenbar del av duellen og dermed en spiller RBK må forholde seg til, noe som påvirker deres mulighet til å ta ballen. Det er soleklar offside, det var ikke straffe heller. Da er vi nede på et par stemplinger og en gang RBK fikk et billig frispark. Når det er beholdningen av "dommerfeil" samtidig som vi taper sjansestatistikken 7-1 så bør fokuset ligget et annet sted.

Helt feil og dette var også kommentarene veldig overbevist om (selv om de ikke er noen fasit) Acosta løper inn og er i offside posisjon men har går ikke opp i duellen om ballen. Ballen passerer over ham og Vito vinner sin duell. Han gjør ikke en åpenbar handling som klart påvirker motspillers mulighet til å spille ballen. Det er det Vito som gjør ved å vinne duellen og han som er i duell med Vito blir ikke hindret av Acosta.
Dette er en åpenbar feil dømming.
Så det er ikke soleklar offside.
Og kor jeg har fokuset kan du drite en lang marsj i ;-) Men om du vil vite det så har mitt hovedfokus vært at kampen endte med at eg var skuffet når eg gikk inn til kampen med overbevisning om at Brann kom til å bli overkjørt og det sier meg at Brann var bedre enn fryktet. Men jeg klarer å påstå at dommeren gjør noen avgjørende feil selv om det ikke er mitt hovedfokus. Er faktisk i stand til flere tanker samtidig. Prøv og du får det sikkert til du og ;-)

Edit: Måtte inn og se målet en gang til for å være sikker på at eg ikkje driter meg loddrett ut med å være så bastant og eg ble bare enda mer overbevist om at det IKKE er offside. Acosta trekker seg til og med fra duellen og bøyer seg for ikke å ta ballen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on May 08, 2017, 22:13:24 PM
Acosta løper inn og er i offside posisjon men har går ikke opp i duellen om ballen. Ballen passerer over ham og Vito vinner sin duell. Han gjør ikke en åpenbar handling som klart påvirker motspillers mulighet til å spille ballen. Det er det Vito som gjør ved å vinne duellen og han som er i duell med Vito blir ikke hindret av Acosta.


To spørsmål:
Hva gjør Acosta fra han står i offside og til ballen går over hodet hans? Er løpet hans innover mot mål, nærmest side om side med Vito, ikke en åpenbar handling?

Og. Blir ikke han som er i duell med Acosta hindret i å gå inn som andremann i duell med Vito? Hadde Vito hatt like stor sjanse til å skåre med to forsvarere å kjempe mot?
Rød makt på Hansa

Corran

Nei det er ikke en åpenbar handling som klart påvirker motspillers mulighet til å spille ballen

Nei han andre blir ikke hindret av Acosta. Acosta er ikke i en duell, det kommer en etter ham og som skubber ham litt når Vito header i mål
Se situasjonen i reprisene og gjerne bilde for bilde

Bortsett fra noen her inne så har eg ikke snakket med noen som mener det der er offside 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SeLyren

Situasjonen er i gråsonen, det er det ingen tvil om. Eg heller mot at det er offside. Acosta er med å påvirker situasjonen, selv om han ikke ender opp særlig aktiv. Men som sagt, dette er litt gråsone og at det ble dømt er forståelig.

gladiporno

For at Acosta skal dømmes for offside må én av to kriterier oppfylles:

- han er aktiv med i spillet

- han forstyrrer en motspiller

I fjor ble regelen om å være med i spillet presisert til at spilleren må være borti ballen. Her er svaret åpenbart nei.

Han går ikke aktivt inn i motspiller for å hindre denne duellere med målscorer. Ergo er svaret her også nei.

Det skulle vært mål, men om det hadde hatt noe å si for kamputfallet er usikkert. Brann scoret jo kort tid etterpå.

Ninja-Bob

Frå fotball.no:

"8. Offside

En spiller i offsideposisjon skal kun straffes for det hvis han:

Deltar i spillet, eller
Forstyrrer en motspiller, eller
Drar fordel av sin offsideposisjon

Offside - definisjoner

Deltar i spillet betyr å spille eller berøre ballen
Forstyrrer en motspiller betyr å hindre en motspiller fra å spille eller være i stand til å spille ballen  ved klart å hindre motspillerens synsfelt eller ved å utfordre en motspiller om ballen
Drar fordel av sin offside posisjon betyr å spille en ball
som returnerer eller stusser til han fra målstang, tverrligger eller motspiller(e), etter å ha vært i offsideposisjon
som returnerer, stusser eller blir spilt til han fra en bevisst redning fra motspiller(e), etter å ha vært i offsideposisjon

En spiller i offsideposisjon som mottar ballen fra en motspiller som bevisst spiller ballen (bortsett fra en bevisst redning), skal ikke anses å ha oppnådd en fordel.

Offside – klargjøringer fra The International Football Association Board (IFAB) sommeren 2015

1. Forstyrrer en motspiller

  I tillegg til de situasjoner som allerede er beskrevet i spillereglene skal en spiller i offside posisjon bestraffes om han:

klart forsøker å spille en ball som er nær spilleren når dette forsøket påvirker motspillers mulighet til å spille ballen.
gjør en åpenbar handling som klart påvirker motspillers mulighet til å spille ballen

2. Drar fordel av sin offside posisjon

  I tilfeller der en spiller skal straffes for å dra fordel av sin offsideposisjon har IFAB klargjort følgende:

en redning er når en spiller stopper en ball som er i ferd med å gå i mål eller veldig nær målet med hvilket som helst del av kroppen unntatt hendene (unntak for keeper innenfor eget straffefelt)
som regelteksten tilsier kan en redning gjøres av alle spillere og er IKKE begrenset til keeper"

Det mest relevante for denne situasjonen er nok punktet limt inn under:
"Deltar i spillet betyr å spille eller berøre ballen
Forstyrrer en motspiller betyr å hindre en motspiller fra å spille eller være i stand til å spille ballen  ved klart å hindre motspillerens synsfelt eller ved å utfordre en motspiller om ballen"

Eg heller mot å tolke dette til at situasjonen med Acosta ikkje er ofisde, fordi han ikkje går opp i duell, han trekker seg frå den med å bøye hovudet. Han står heller ikkje i mellom Wormgoor sin mann og Wormgoor, så han hindrar ikkje synsfeltet til motspelaren heller, såvidt eg hugsar.

Men det er sjølvsagt ein tvilssituasjon. Også fordi det oppleves som klar offside på tv-bildene, og fordi det ville blitt dømt offside på det etter eldre, og på mange måtar meir fornuftige, reglar.

Nixon

Quote from: Corran on May 08, 2017, 22:32:27 PM
Acosta er ikke i en duell


Vi blir nok aldri enige om denne. Men jeg finner det litt rart å mene at Acosta på en offensiv dødball ikke er i en duell. Hva driver han egentlig med der fremme da? Husk på at han aner ikke at han er i offside og prøver derfor ikke å late som han ikke er med i spillet.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: gladiporno on May 09, 2017, 06:50:43 AM
Han går ikke aktivt inn i motspiller for å hindre denne duellere med målscorer. Ergo er svaret her også nei.


Mens han tilstedeværelse og bevegelsesmønster inn mot målet, med fokus på ballen, gjør at han binder opp en motspiller som heller kunne gått i duell med Vito.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Ninja-Bob on May 09, 2017, 07:03:39 AM
Eg heller mot å tolke dette til at situasjonen med Acosta ikkje er ofisde, fordi han ikkje går opp i duell, han trekker seg frå den med å bøye hovudet.


Men er duellen bare i det øyeblikket Acosta lar ballen gå forbi? Jeg mener at duellen starter når ballen blir slått, og Acosta står i en soleklar offside, og at den fortsetter innover mot mål, mann mot mann, til Vito setter ballen i mål. Og at han har stor nok innvirkning på situasjonen til at det er greit å blåse offside.

Men som sagt. Dette blir vi neppe enige om!;)
Rød makt på Hansa

gladiporno

Quote from: Nixon on May 09, 2017, 07:08:32 AM
Quote from: gladiporno on May 09, 2017, 06:50:43 AM
Han går ikke aktivt inn i motspiller for å hindre denne duellere med målscorer. Ergo er svaret her også nei.


Mens han tilstedeværelse og bevegelsesmønster inn mot målet, med fokus på ballen, gjør at han binder opp en motspiller som heller kunne gått i duell med Vito.


Som nevnt flere ganger var det ny presisering av hva som kvalifiserer til straffbar offside på bakgrunn av delaktighet i spillet. Her må den offsideplasserte være borti ballen, noe Acosta aldri var.

Hvis han skal bli straffbar offside uten å være borti ballen, må han aktivt gå inn for å forstyrre en motspiller i å nå ballen. For eksempel hvis han går i kroppen på motspilleren som er i duell med Wormgoor eller at han aktivt hindrer keeper i nå ballen. Det holder ikke med at han "binder opp" motspillere med sin blotte tilstedeværelse eller bevegelsesmønster.

Nixon

Quote from: gladiporno on May 09, 2017, 08:57:37 AM
Hvis han skal bli straffbar offside uten å være borti ballen, må han aktivt gå inn for å forstyrre en motspiller i å nå ballen.


Han forstyrrer sin spiller fra å nå ballen fra sin offsideposisjon. Jeg ser ikke at den nye regelen gir unntak fra det.

Dersom regelen skal tolkes slik du gjør kan jo i ytterste fall 3-4 spillere stå i offside, forstyrre hver sin forsvarer og så kan en sistemann være borti ballen til slutt. For jeg regner med at regelen ikke bare gjelder én spiller, men flere?
Rød makt på Hansa

gladiporno

Quote from: Nixon on May 09, 2017, 09:43:44 AM
Quote from: gladiporno on May 09, 2017, 08:57:37 AM
Hvis han skal bli straffbar offside uten å være borti ballen, må han aktivt gå inn for å forstyrre en motspiller i å nå ballen.


Han forstyrrer sin spiller fra å nå ballen fra sin offsideposisjon. Jeg ser ikke at den nye regelen gir unntak fra det.

Dersom regelen skal tolkes slik du gjør kan jo i ytterste fall 3-4 spillere stå i offside, forstyrre hver sin forsvarer og så kan en sistemann være borti ballen til slutt. For jeg regner med at regelen ikke bare gjelder én spiller, men flere?


Poenget er at du definerer "det å forstyrre en motspiller" på en spesiell måte. Når en spiller står i offsideposisjon, eller er i offside og beveger seg mot ballen slik at motspillere føler at de må ta hensyn til ham, anses det ikke som å forstyrre en motspiller i henhold til regelverket. Den offsideplasserte må være mer aktiv i situasjonen, for eksempel ved å oppsøke motspiller eller stå taktisk i veien slik at motspiller ikke kommer frem til ballen.

Hypotesen din er dermed avhengig av hvordan disse 3-4 offsideplasserte spillerne "forstyrrer" sin motspiller:

Står de dønn i ro -> ikke offside.

Beveger de seg og motspiller dermed føler et behov for å ta hensyn til dem -> Ikke offside

Oppsøker de motspiller og hindre denne i å nå ballen -> Offside

Corran

Quote from: Nixon on May 09, 2017, 07:08:32 AM
Quote from: gladiporno on May 09, 2017, 06:50:43 AM
Han går ikke aktivt inn i motspiller for å hindre denne duellere med målscorer. Ergo er svaret her også nei.


Mens han tilstedeværelse og bevegelsesmønster inn mot målet, med fokus på ballen, gjør at han binder opp en motspiller som heller kunne gått i duell med Vito.

Men det er ikke offside å binde opp en forsvarer som kunne gått i en annen duell.
I dag kan en jo løpe foran keeper og så lenge en ikke hindrer direkte sikt i det ballen blir slåt så er det ikke offside
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Nixon on May 09, 2017, 07:06:02 AM
Quote from: Corran on May 08, 2017, 22:32:27 PM
Acosta er ikke i en duell


Vi blir nok aldri enige om denne. Men jeg finner det litt rart å mene at Acosta på en offensiv dødball ikke er i en duell. Hva driver han egentlig med der fremme da? Husk på at han aner ikke at han er i offside og prøver derfor ikke å late som han ikke er med i spillet.

Du kan jo være med framme uten å være i en duell. Du er ikke nødvendigvis i en duell om du er foran en motspiller. Han tjuvstartet (derav offside plassert) og ligger foran rbk spilleren På siden av ham kommer en som duellerer med Vito. Og han bøyer seg når ballen kommer så enten skriker Vito eller så vet han at han tjuvstartet. Men han unngår bevist ballen kan det se ut som
Men du har nok rett Vi blir nok ikke enige.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

gladiporno

Quote from: Corran on May 09, 2017, 11:19:06 AM
Quote from: Nixon on May 09, 2017, 07:06:02 AM
Quote from: Corran on May 08, 2017, 22:32:27 PM
Acosta er ikke i en duell


Vi blir nok aldri enige om denne. Men jeg finner det litt rart å mene at Acosta på en offensiv dødball ikke er i en duell. Hva driver han egentlig med der fremme da? Husk på at han aner ikke at han er i offside og prøver derfor ikke å late som han ikke er med i spillet.

Du kan jo være med framme uten å være i en duell. Du er ikke nødvendigvis i en duell om du er foran en motspiller. Han tjuvstartet (derav offside plassert) og ligger foran rbk spilleren På siden av ham kommer en som duellerer med Vito. Og han bøyer seg når ballen kommer så enten skriker Vito eller så vet han at han tjuvstartet. Men han unngår bevist ballen kan det se ut som
Men du har nok rett Vi blir nok ikke enige.


Tidligere toppdommer Per Ivar Staberg er i hvert fall enig med deg.

Hatleking

Quote from: gladiporno on May 09, 2017, 11:31:58 AM
Quote from: Corran on May 09, 2017, 11:19:06 AM
Quote from: Nixon on May 09, 2017, 07:06:02 AM
Quote from: Corran on May 08, 2017, 22:32:27 PM
Acosta er ikke i en duell


Vi blir nok aldri enige om denne. Men jeg finner det litt rart å mene at Acosta på en offensiv dødball ikke er i en duell. Hva driver han egentlig med der fremme da? Husk på at han aner ikke at han er i offside og prøver derfor ikke å late som han ikke er med i spillet.

Du kan jo være med framme uten å være i en duell. Du er ikke nødvendigvis i en duell om du er foran en motspiller. Han tjuvstartet (derav offside plassert) og ligger foran rbk spilleren På siden av ham kommer en som duellerer med Vito. Og han bøyer seg når ballen kommer så enten skriker Vito eller så vet han at han tjuvstartet. Men han unngår bevist ballen kan det se ut som
Men du har nok rett Vi blir nok ikke enige.


Tidligere toppdommer Per Ivar Staberg er i hvert fall enig med deg.


Bengt Eriksen meinte også at målet burde blitt godkjend. At det er 'udiskutabelt' offside, er det iallfall ikkje. Igjen - marginar på Lerkendal går som regel i favør heimelaget.

krakra

Han beveger seg ikke bare. Han oppsøker duellen. At han dukker akkurat i det ballen går forbi betyr ikke at det ikke er offside. Det var en riktig avgjørelse. RBK fikk forøvrig to annullerte mål mot AaFK. Det ene var tvilsomt. Så at alle marginer går RBKs vei er ikke riktig. Det er forøvrig merkelig å skylde på marginene etter en kamp der vi blir rundspilt, taper sjansestatistikken 7-1 og nesten raner til oss ett poeng. Da gikk marginene virkelig vår vei i Lillestrøm. For tapet mot RBK var mer fortjent enn seieren mot LSK.

Falkman

Quote from: krakra on May 09, 2017, 13:43:58 PM
Han beveger seg ikke bare. Han oppsøker duellen. At han dukker akkurat i det ballen går forbi betyr ikke at det ikke er offside. Det var en riktig avgjørelse. RBK fikk forøvrig to annullerte mål mot AaFK. Det ene var tvilsomt. Så at alle marginer går RBKs vei er ikke riktig. Det er forøvrig merkelig å skylde på marginene etter en kamp der vi blir rundspilt, taper sjansestatistikken 7-1 og nesten raner til oss ett poeng. Da gikk marginene virkelig vår vei i Lillestrøm. For tapet mot RBK var mer fortjent enn seieren mot LSK.


Du trives godt i rollen som djevelens advokat, kan det virke som.

Hatleking

Quote from: krakra on May 09, 2017, 13:43:58 PM
Han beveger seg ikke bare. Han oppsøker duellen. At han dukker akkurat i det ballen går forbi betyr ikke at det ikke er offside. Det var en riktig avgjørelse. RBK fikk forøvrig to annullerte mål mot AaFK. Det ene var tvilsomt. Så at alle marginer går RBKs vei er ikke riktig. Det er forøvrig merkelig å skylde på marginene etter en kamp der vi blir rundspilt, taper sjansestatistikken 7-1 og nesten raner til oss ett poeng. Da gikk marginene virkelig vår vei i Lillestrøm. For tapet mot RBK var mer fortjent enn seieren mot LSK.


Staberg og andre er ueinig med deg. Så kan det godt hende at andre kompetente er ueinige med dei igjen, men dette er på alle måtar fullt mogleg å diskutere. Det skal seiast at eg berre såg den andre omgangen, men der var me iallfall rimeleg gode. Korleis tel du sjanser, forresten? Viss ikkje Acosta si avslutning på bakre er ein sjanse, så er det svært lite som er det.

krakra

May 09, 2017, 16:37:54 PM #207 Last Edit: May 09, 2017, 16:43:14 PM by krakra
Quote from: Falkman on May 09, 2017, 14:54:16 PM
Quote from: krakra on May 09, 2017, 13:43:58 PM
Han beveger seg ikke bare. Han oppsøker duellen. At han dukker akkurat i det ballen går forbi betyr ikke at det ikke er offside. Det var en riktig avgjørelse. RBK fikk forøvrig to annullerte mål mot AaFK. Det ene var tvilsomt. Så at alle marginer går RBKs vei er ikke riktig. Det er forøvrig merkelig å skylde på marginene etter en kamp der vi blir rundspilt, taper sjansestatistikken 7-1 og nesten raner til oss ett poeng. Da gikk marginene virkelig vår vei i Lillestrøm. For tapet mot RBK var mer fortjent enn seieren mot LSK.


Du trives godt i rollen som djevelens advokat, kan det virke som.
Det er jo noen som hele tiden finner forklaringer som legger skylden på andre når Brann svikter. Enten det er kamper vi taper, talenter som forsvinner eller billettsalget som svikter så er det alltid uflaks, illojale talenter, slemme agenter, bortskjemte bergensere osv osv. som er skylden. Realiteten er at det som regel er Brann som har gjort en for dårlig jobb. Det var tilfellet mot RBK også, der tapet var høyst fortjent og ingen store dommerfeil gikk i vår favør. Det er to kamper på rad der vi har rotet bort poeng på overtid på grunn av svake markeringer, men istedenfor fokuserer man altså på en grei dommeravgjørelse og såkalte "marginer". Det var ikke marginer som førte til 2-1. Da var elendig forsvarsspill.

I mine øyne er det en taperkultur å hele tiden lete etter bortforklaringer og unnskyldninger for manglende prestasjoner. Det var en sykdom som spredde seg i stallen under Norling. "Vi har ikke marginene med oss" ble ofte sagt, og man innså ikke at man rett og slett ikke var gode nok før det var for sent.

krakra

Quote from: Hatleking on May 09, 2017, 16:13:20 PM
Quote from: krakra on May 09, 2017, 13:43:58 PM
Han beveger seg ikke bare. Han oppsøker duellen. At han dukker akkurat i det ballen går forbi betyr ikke at det ikke er offside. Det var en riktig avgjørelse. RBK fikk forøvrig to annullerte mål mot AaFK. Det ene var tvilsomt. Så at alle marginer går RBKs vei er ikke riktig. Det er forøvrig merkelig å skylde på marginene etter en kamp der vi blir rundspilt, taper sjansestatistikken 7-1 og nesten raner til oss ett poeng. Da gikk marginene virkelig vår vei i Lillestrøm. For tapet mot RBK var mer fortjent enn seieren mot LSK.


Staberg og andre er ueinig med deg. Så kan det godt hende at andre kompetente er ueinige med dei igjen, men dette er på alle måtar fullt mogleg å diskutere. Det skal seiast at eg berre såg den andre omgangen, men der var me iallfall rimeleg gode. Korleis tel du sjanser, forresten? Viss ikkje Acosta si avslutning på bakre er ein sjanse, så er det svært lite som er det.
Javel, 7-2 da. Fortsatt merkverdig å mene at vi tapte fordi vi ikke hadde marginene med oss. Vi tapte fordi vi møtte et langt bedre lag, og nok en gang ikke klarte å holde oss konsentrerte ut kampen. Vi scorte på en av to sjanser. Der målet var et drømmetreff på noe som ikke var en særlig stor sjanse i utgangspunktet. Vi kan ikke klage på marginene i denne kampen. Det blir for dumt.

Lasaron

Jeg syns det ikke vil være helt urimelig å, hvis man skal fordele skyld for tapet, legge litt skyld på Piotr. Forøvrig kan man alltids argumentere for at offside-situasjonen er en slags målsjanse.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

selvsagt er det marginer også. Den offside-greien er det ikke noen åpenbar fasit på. Straffe-situasjonen kunne det sikkert også blitt blåst på - ikke minst hvis det skjedde på motsatt side... Om avgjørelsene var riktige eller ikke; begge KUNNE fått et annet utfall uten at det hadde vært en dommertabbe. Piotrs tabbe er en tilfeldighet. Ukonsentrert  - javel, men likevel litt tilfeldig. Det er jo ikke slik at han gjør denne tabben i annenhver kamp. At det skjer på 0-0 på Lerkendal og ikke når vi leder 3-0 over Godset, er tilfeldig. Acosta er ingen stor avslutter, men det kunne fort blitt mål der også. Den sjansen var vel strengt tatt vel så stor som alle de RBK bommet på. Og så har du 2-1-målet som kommer med tre minutter igjen av overtiden.

Klart det er en del udyktighet her, klart RBK alt i alt var det beste laget og fortjente å vinne, men det er altså flere situasjoner her som fort kunne fått et annet utfall, og det hadde (i teorien) holdt at kun ett av dem gjorde det.
Legg ned hele klubben!

gladiporno

Quote from: krakra on May 09, 2017, 13:43:58 PM
Han beveger seg ikke bare. Han oppsøker duellen. At han dukker akkurat i det ballen går forbi betyr ikke at det ikke er offside. Det var en riktig avgjørelse.  


For at avgjørelsen skal være riktig, må altså den offsideplasserte spilleren (Acosta) forstyrrer motspiller (Konradsen) såpass at denne hindres i å nå ballen. Det skal ganske mye vond vilje til for å tolke situasjonen slik. Dersom HD visste at det var Acosta, og ikke målscorer Wormgoor AD vinket for, tror jeg ikke han hadde dømt offside.

Corran

Quote from: krakra on May 09, 2017, 13:43:58 PM
Han beveger seg ikke bare. Han oppsøker duellen. At han dukker akkurat i det ballen går forbi betyr ikke at det ikke er offside. Det var en riktig avgjørelse. RBK fikk forøvrig to annullerte mål mot AaFK. Det ene var tvilsomt. Så at alle marginer går RBKs vei er ikke riktig. Det er forøvrig merkelig å skylde på marginene etter en kamp der vi blir rundspilt, taper sjansestatistikken 7-1 og nesten raner til oss ett poeng. Da gikk marginene virkelig vår vei i Lillestrøm. For tapet mot RBK var mer fortjent enn seieren mot LSK.

Hvordan kan han oppsøke duellen når han er foran de andre Han var jo offside plassert. Løpte han tilbake for å oppsøke duellen da? Blir jo for dumt å si at han oppsøker duellen. Og hvor mange ganger har du ikke sett noen dukke unna ballen slik at den går til en som ikke er offside plassert? Men nå har eg ferdig debattert den situasjonen. Vet jo av erfaring at eg ikke endrer på ditt syn ;-)   
Og btw eg skylder ikke på dette for at vi tapte, for om vi hadde fått dette målet kunne vi vunnet, spilt uavgjort eller tapt klarere. Resten av kampen hadde gjerne vært annerledes da.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Thorstein22

Det ble en varslet katastrofe på Lerkendal ja. Kjekt. Nå må de to neste vinnes, ellers blir dette dønn midt på tabellen.

Uansett: Det eneste morsomme jeg noensinne har hørt fra Trondheim/Rosenborg, er i begynnelsen av denne Adressa-podcasten, hvor Tore Reginiusen forteller en grisevits. Må innrømme at jeg trakk på smilebåndet.
Enjoy! https://soundcloud.com/rasmus-saga/hor-rbk-bautaens-sensurerte-grovis


osoerli

 :-[
Quote from: Thorstein22 on May 10, 2017, 13:00:51 PM
Det ble en varslet katastrofe på Lerkendal ja. Kjekt. Nå må de to neste vinnes, ellers blir dette dønn midt på tabellen.

Uansett: Det eneste morsomme jeg noensinne har hørt fra Trondheim/Rosenborg, er i begynnelsen av denne Adressa-podcasten, hvor Tore Reginiusen forteller en grisevits. Må innrømme at jeg trakk på smilebåndet.
Enjoy! https://soundcloud.com/rasmus-saga/hor-rbk-bautaens-sensurerte-grovis


Ikkje akkurat stor humor frå Sameland dette :-[
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Thorstein22


Go Up