• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BRANN-HAUGESUND, mandag 17.04 kl 18:00

Started by Torvanger, April 11, 2017, 12:52:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Nouri er den eneste som går opp i FKH-spilleren, når han skjærer inn og avslutter til 2-1. Hvor var SHN og stopperne, det var jo i "deres" rom han fikk avslutte? Det var overhodet ikke Nouris feil, dersom man skal skylde på noen, er det vel heller Piotr, som slipper inn en overkommelig ball i keeperhjørnet. Han var gjerne dekket, men likefullt, med den rutinen han har, kunne han ha avverget.

Corran

Piotr litt svak der ja MEN Nouri følger mannen litt og slipper ham uten å ha vært helt oppi ham. Blir på etterskudd. Så han er skyld i det, men det var ikke den verste han hadde i denne kampen etter min mening. Det var på FKH sitt første skuddforsøk (tror det var første) som strøk like utenfor, hvor spiller kommer fri når han gjør en dårlig innleggsfinte og Nouri snur ræven til og selger seg. Og det er mitt problem med Nouri, at han selger seg for ofte. Ja og at han ikek er flink å komme til innlegg og legge gode innlegg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Piotr stod vel mer eller mindre midt i mål, burde ha sideforskyvet opptil en meter. Kanskje ta litt geometri-kurs?
Gå av.

Corran

Tja ikke helt sikker på det Hadde han forskjøvet den veien så hadde det vært ganske åpent motsatt der 75-80% av skuddene fra den siden kommer. Stort sett så skyter de jo i motsatt hjørne mens HFK spilleren skjøt i hjørnet på den siden han kom fra.
Så rent taktisk sett så skulle han vel ikke stått lengre mot der skuddet viste seg å komme. Men syntes han kunne kommet seg raskere ned. Virket som han ble litt overasket over at skuddet kom der
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Quote from: Corran on April 20, 2017, 16:58:18 PM
Tja ikke helt sikker på det Hadde han forskjøvet den veien så hadde det vært ganske åpent motsatt der 75-80% av skuddene fra den siden kommer. Stort sett så skyter de jo i motsatt hjørne mens HFK spilleren skjøt i hjørnet på den siden han kom fra.
Så rent taktisk sett så skulle han vel ikke stått lengre mot der skuddet viste seg å komme. Men syntes han kunne kommet seg raskere ned. Virket som han ble litt overasket over at skuddet kom der


Jeg tror det kommer av at Piotr rett og slett får for lite å gjøre i Branns hjemmekamper, han blir stående kald.

Spelaren

Selvsagt skal man sideforskyve som keeper. Midt i mål var feil sted å stå.
Gå av.

Nixon

Men hvilken vei skal man forskyve? Mitt inntrykk er at spisser ofte vrir skuddet tilbake i hjørnet han kom fra. Eller stemmer det som Corran skriver at 75-80 % ikke gjør det?
Rød makt på Hansa

Corran

Må innrømme at den prosenten min var tatt ut av luften etter mitt inntrykk av hvordan motstander pleier å skyte.
Men jeg mener det er vanligst å skyte i motsatt hjørne når en spiller driver inn fra en side av 16 meter. Er jo også enklere når en løper i en rettning å skyte i samme retning og ikke vri seg i fart og så skyte den retningen en kommer fra.
Litt tidligere i kampen skjedde akkurat det og da sto Piotr riktig i forhold til det og var godt nede og dekket den siden med hansken (skudd gikk utenfor)
Og får guds skyld jeg er ikke bombastisk her ;-) Kun mitt inntrykk av ting og ingen fasit så kan godt hende jeg tar feil her
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ninja-Bob

Quote from: Nixon on April 21, 2017, 09:16:14 AMMen hvilken vei skal man forskyve? Mitt inntrykk er at spisser ofte vrir skuddet tilbake i hjørnet han kom fra. Eller stemmer det som Corran skriver at 75-80 % ikke gjør det?

Eg innbiller meg at det i alle fall oftare blir mål når det blir skutt på næraste stolpe i slike situasjonar. Uten at eg har noko som helst statistiske data på dette, sjølvsagt. :)

Go Up