• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kristiansund - Brann 10.04.2017 kl. 19.00

Started by Nixon, April 07, 2017, 06:53:15 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Limstift on April 10, 2017, 19:05:21 PM
Høres ut som de synger Vi e ålesund åleåleåle.




Baillsund er byens kallenavn. Pga matretten blandaball.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Gå av.

Klaus_Brann

Innleggstrening frem til neste kamp. KBK gir oss jo 100 muligheter og lar oss fritt få løpe ned deres venstreside i hele førsteomgang. Da er det for dårlig at vi ikke klarer å utnytte det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

"Vi gjorde en god bortekamp, egentlig" - utdrag fra sønnens kommentar til BT.
Nei, ikkje egentlig. Middels fram til pause, dårlig etter.
Gå av.

Superjack

Quote from: Spelaren on April 10, 2017, 22:23:21 PM
"Vi gjorde en god bortekamp, egentlig" - utdrag fra sønnens kommentar til BT.
Nei, ikkje egentlig. Middels fram til pause, dårlig etter.


Første 25 minuttene var bra. Neste 60 var slappe og daffe og elendig. Siste 10 var meningsløs panikk.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Spelaren on April 10, 2017, 22:23:21 PM
"Vi gjorde en god bortekamp, egentlig" - utdrag fra sønnens kommentar til BT.
Nei, ikkje egentlig. Middels fram til pause, dårlig etter.


Innleggstrening innleggstrening, innleggstrening. Og så synest jeg venstresiden med Kristiansen og uansett hvem, nesten utelukkende går seg fast inn mot 16.
Kommer det noe innlegg fra den kanten i det hele tatt?
Brannsupporter.

Hatleking

Quote from: Superjack on April 10, 2017, 22:32:12 PM
Quote from: Spelaren on April 10, 2017, 22:23:21 PM
"Vi gjorde en god bortekamp, egentlig" - utdrag fra sønnens kommentar til BT.
Nei, ikkje egentlig. Middels fram til pause, dårlig etter.


Første 25 minuttene var bra. Neste 60 var slappe og daffe og elendig. Siste 10 var meningsløs panikk.



Men me fekk iallfall to store sjansar på slutten der med Børven og Karadas. Meir fekk me ikkje lov til å prøve på av dommaren.

Superjack

Quote from: Hatleking on April 10, 2017, 22:33:44 PM
Quote from: Superjack on April 10, 2017, 22:32:12 PM
Quote from: Spelaren on April 10, 2017, 22:23:21 PM
"Vi gjorde en god bortekamp, egentlig" - utdrag fra sønnens kommentar til BT.
Nei, ikkje egentlig. Middels fram til pause, dårlig etter.


Første 25 minuttene var bra. Neste 60 var slappe og daffe og elendig. Siste 10 var meningsløs panikk.



Men me fekk iallfall to store sjansar på slutten der med Børven og Karadas. Meir fekk me ikkje lov til å prøve på av dommaren.


Kan ikke skylde på dommeren. Ja, dommeren var, som så ofte i norsk fotball, mer opptatt av å blåse på alt mulig, enn å la kampen få gå litt. Men Brann tapte dette helt på egenhånd.
Azar fikk ett godt innlegg å stange på, det ble sjanse. Vega var ekstremt alene og gikk seg stort sett fast.

Skuff, skuff og skuff.
Brannsupporter.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Fusentast

Denne kampen fungerte som en fin påminnelse av hvor svake Brann er på sitt dårligste. Ser man bort fra første 20 minutter der Brann dominerte fullstendig, så var dette oppsummert en forferdelig dårlig bortekamp mot ett Eliteseriens svakeste lag. Ser at mange mener dommeren var svak, men herregud så svake Brann var. Brann skal ikke være et lag som skylder på dommeren når de taper mot lag som Kristiansund!
I don't think you can the rules!

Lasaron

Kjipt at når jeg endelig får meg på en bortekamp utenfor Hordaland, så spiller vi dårlig samtidig som motstanderne har sitt livs kamp.

Men Kristiansundere jeg møtte på og rundt stadionet, blant annet på stadionpuben, var utrolig hyggelige  :)
Tren på langskudd

Torvanger

Så straffesituasjonen i reprise og jeg merker at jeg blir lynforbanna på Acosta, når jeg ser den klassiske armbruken, der han river motstanderen ned i feltet. Soleklar straffe. I neste kamp bør Acosta sitte på benken, denslags sabotasje mot eget lag, bør straffes med at han mister plassen til Grønner inntil videre. Guardiola har nulltoleranse for denslags i City, dersom en av hans forsvarere gjør som Acosta gjorde, er det rett på benken.

Benksett Acosta!

Gulløl

Var nok flere faktorer som gjorde at det gikk feil vei for Brann, flere nevnt i innleggene over. Tydelig at Kristiansund spillerne også hadde mer å gå på en Brann spillerne utover i andre omgang både av fysiske og mentale ressurser. Så godt mulig at Brann sine fire kamper på 13 dager merkes, ikke bare positivt med mesterfinalen helt oppunder kampstart. Ellers trivdes Brann spillerne en del dårligere på underlaget en hjemmelagets spillere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Kjenner eg blir litt irritert av den sedvanlege krisemaksimeringa. Her spelar me bortekamp mot eit nyopprykka lag med stor entusiasme. Det var iskaldt, sol, vind, snø og regn. Brann skapte ein grei slump med sjansar og lot motstandaren kome til éi. Så er det eit tullete straffespark, men Brann var vitterleg ikkje så dårlege heller. Det var også tilfeldigheiter som gjorde at Molde vann her. I den kampen kom Molde til færre sjansar enn oss og Kristiansund til fleire.

Så er det sjølvsagt resultatet som gjeld, men å tru at me skal køyre over entusiastiske lag borte i vanskelege forhold er merkeleg. Det var sikkert ting som kunne ha blitt gjort annleis, men inngangen var bra. Igjen: Me har ikkje hellet med oss i bortekampane no heller. Eg er spent på om me klarar å snu den trenden. Viss ikkje må me ha tilsvarande flyt heime.

Billy Elliott

Det jeg sitter igjen med etter denne kampen:

1) Jeg håper de eplekjekke supporterne på side 1 i denne tråden, som mente Brann var storfavoritter og at dette bare måtte bli seier, har lært seg at det aldri er sånn med Brann. I alle fall ikke på bortebane. Det betyr ikke en dritt om motstanderen heter KBK eller Førde.

2) Denne kampen tapes ene og alene fordi Acosta er en idiot. Han pleier å ha en eller to sånne idiottaklinger per kamp, men da vanligvis utenfor 16-meteren. Når han så begynner å gjøre dem også innenfor kan det bare gå en vei.

3) Det er nyttesløst å bruke Karadas i slike kamper. Vinner han duellen blir han avblåst for frispark i mot. Blir han dratt ned reageres det ikke.

4) Taklingen på Orlov var et klinkende klart rødt kort. Også når man så situasjonen første gang.

5) Mangelen på offensive forsterkninger i vintervinduet viser seg nå. På tide å gi Bildøy en sjanse.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Quote from: Billy Elliott on April 11, 2017, 12:35:19 PM

2) Denne kampen tapes ene og alene fordi Acosta er en idiot. Han pleier å ha en eller to sånne idiottaklinger per kamp, men da vanligvis utenfor 16-meteren. Når han så begynner å gjøre dem også innenfor kan det bare gå en vei.



Jeg overser kommentaren din om oss eplekjekke, men vil korrigere deg vedrørende Acosta. Acosta er en idiot, ja, men ikke som regel bare utenfor 16, for han er idiot veldig ofte INNENfor 16. Det er bare det at dommerne ikke får det med seg, eller rettere sagt fikk det med seg, for nå virker de å være med obs på Acostas brutalitet, som er den samme, enten han er innen- eller utenfor 16. Noe som gjør at vi kaller ham idiot, for det er det stempelet han fortjener, når han sparker klubben og oss fans så til de grader i pungen, med idiotiet sitt. Og vær du sikker, dommerne kommer til å være enda mer obs på Acosta i kampene som gjenstår, det kommer ikke til å være mange ureglementerheter han kan foreta seg, før det blir blåst frispark eller straffe og motstandernes spillere kommer til å forsøke å utnytte dette, ved å terge ham opp.

Derfor bør Acosta settes ut av laget, det bør være dags for Grønner nå.

osoerli

Det er vel neppe alltid lurt å hiva innpå Karadas på slutten for å jaga scoring.  Du får temperatur og action og litt meir guts og kraft i boksen.  Men du får også masse avblåsningar, ein meir oppstykka kamp, rytme som forsvinn og tid som går.  Det meste av det du absolutt ikkje treng mot slutten.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up