• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Cupen 2017

Started by krøvel vellevold, April 05, 2017, 22:25:10 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

dokken

Første runde går en onsdag, så dersom man skal kunne ta turen fra Bergen er vel Sotra, Lysekloster eller Bjarg det beste.

Trott hadde sikkert vært gøy for sunnhordlendingene, men jeg gidder ikke å dra helt ned dit etter jobb.

krøvel vellevold

Quote from: dokken on April 06, 2017, 10:06:52 AM
Første runde går en onsdag, så dersom man skal kunne ta turen fra Bergen er vel Sotra, Lysekloster eller Bjarg det beste.

Trott hadde sikkert vært gøy for sunnhordlendingene, men jeg gidder ikke å dra helt ned dit etter jobb.


Og nå skal visst ikke kilometerne teller lenger heller, så da er det bare å kjøre på med nabooppgjør. Men det er vel nå vi bare får langturer i de første rundene...
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on April 06, 2017, 12:30:46 PM
Quote from: dokken on April 06, 2017, 10:06:52 AM
Første runde går en onsdag, så dersom man skal kunne ta turen fra Bergen er vel Sotra, Lysekloster eller Bjarg det beste.

Trott hadde sikkert vært gøy for sunnhordlendingene, men jeg gidder ikke å dra helt ned dit etter jobb.


Og nå skal visst ikke kilometerne teller lenger heller, så da er det bare å kjøre på med nabooppgjør. Men det er vel nå vi bare får langturer i de første rundene...


Men det er vel generelt sett positivt hvis antall kilometere ikke skal telle. Det er flere klubber som har tjent på å måtte reise langt i de første rundene? Tromsø er vel kroneksempelet, med enkelte turer til Finmark.
Ballen skal fremover!

Torvanger

Vekk meg opp når kvartfinalene spilles og om Brann evt er med der.

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/moter-austevoll-i-cupen

Det ble kanskje ikke helt overraskende Austevoll siden de spiller i fjerde divisjon i år.
Blir sikkert en folkefest der nede, men skulle helst sett at de møtte et lag mer i nabolaget.

Kampen går onsdag 26. april.
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Nixon on April 07, 2017, 15:01:02 PM
http://www.brann.no/nyheter/moter-austevoll-i-cupen

Det ble kanskje ikke helt overraskende Austevoll siden de spiller i fjerde divisjon i år.
Blir sikkert en folkefest der nede, men skulle helst sett at de møtte et lag mer i nabolaget.

Kampen går onsdag 26. april.


Er det ikkje heller ein fordel å få litt lenger reiseveg i starten, som vil auka sjansane for heimekamp når det drar seg til mot betre lag.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Krøvel skriver lenger oppe her at reiselengde ikke teller mer, så da spiller ikke det noen rolle.
Rød makt på Hansa

Superjack

Med mindre Brann møter RBK på bortebane blir dette cupfinale. Sånn er det med den saken. Jeg vurderer å booke hotell 1. helgen i desember. Greit med en tur for å kombinere julegavehandling og fotball...
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Quote from: Superjack on April 07, 2017, 20:44:25 PM
Med mindre Brann møter RBK på bortebane blir dette cupfinale.


Da blir det nok RBK på bortebane. Vi trekker dem i semien, og i den får RBK så godt som alltid hjemmekamp - selv om hjemmefordelen trekkes hver gang...
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Er det noen av dere som ikkje booker rom så snart cupfinaledatoen er klar? Avbestilling er jo gratis et døgn før innsjekk i de aller fleste tilfeller.
Gå av.

Corran

Hadde jo vært greit om alle booket rom til den helgen og om vi ikke kommer til cupfinale så avbestiller vi alle i siste liten. Slik sett blir det ikke mye rom til dem som kommer til cupfinale på bekostning av oss ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on April 08, 2017, 10:27:02 AM
Hadde jo vært greit om alle booket rom til den helgen og om vi ikke kommer til cupfinale så avbestiller vi alle i siste liten. Slik sett blir det ikke mye rom til dem som kommer til cupfinale på bekostning av oss ;-)


La oss håpe det ikke sitter 12000 trøndere, 6000 siddiser, 5000 romsdalinger og 5000 nordlendinger og gjør det samme..
Legg ned hele klubben!

osoerli

Quote from: Nixon on April 07, 2017, 15:16:04 PM
Krøvel skriver lenger oppe her at reiselengde ikke teller mer, så da spiller ikke det noen rolle.


Den hadde eg ikkje fått med meg.  Då er det sjølvsagt greit.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hatleking

Det blir spanande å sjå korleis Brann stiller i denne kampen. Eg reknar med at spelarar som Horwath, Grønner, Skaanes, Jónsson, Orlov, Vega og Skålevik får spele mykje. Gjerne med innhopp frå nokre unggutar òg!

Forslag?
              Horwath
Nouri - Grønner - Karadas - Jónsson
  Skaanes - Heltne Nilsen - Barmen
         Vega - Orlov - Skålevik

Gulløl

Tror LAN velger skadefrie Orry Larsen istedenfor Barmen fra start. Heltne Nilsen og Barmen kan få en omgang hver i den defensive midtbanerollen, i hensyn opp mot Viking kampen. Går også ut fra at Haldor Stenevik får en god del spilletid i denne kampen, sikkert artig for han å spille for Brann der han er vokst opp. Marius Bildøy får nok også spilletid, skal bli spennende å se om han følger opp tendensene fra treningskampene. Tror laget Brann starter med ikke blir så langt fra dette:   

                 
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Tror dessverre ikke jeg kommer meg ut til Austevoll på onsdag, som først planlagt. Blir for knapt med tid fra jobb, og jeg kan bare forestille meg hvor fulle fergene vil bli. Er det noen som viser kampen?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Usikker her på hvordan Brann bør stille. Det er viktig å ikke gå på en Førde. Da ødelegger man god flyt og stemning. Skader, karantener og utslitthet vil komme etterhvert uansett.

På den andre siden skal Austevoll være klart dårligere enn Førde i fjor.

Skadehistorikk og alder tatt i betraktning kan det være greit å la Børven, Wormgoor og Braaten være igjen hjemme. Bortsett fra det bør kanskje Brann stille toppet lag. Det vil si at Orry, Skålevik og Stenevik får være med i troppen. Grønner, Vega og Orlov inn fra start.
Tren på langskudd

dudo

Stenevik er vel med landslaget? Bildøy må med!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

                  Horwath
Jónsson -  Grønner - Acosta - Kristiansen
Haugen -  Heltne Nilsen -   Skaanes
         Vega - Orlov - Skålevik

Bildøy, Karadas, Orry Larsen får innhopp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

April 24, 2017, 12:17:05 PM #20 Last Edit: April 24, 2017, 12:26:52 PM by Gulløl
Håper LAN har tatt sterk lærdom av Førde fiaskoen og gjør de tiltak som er nødvendig for at det ikke skjer igjen på onsdag. Spesielt må spillerne jobbe med sin motivasjon og være topp skjerpet. Her får også mange i den skadefrie 22 manns stallen som ikke spiller så mye til vanlig en gylden mulighet til å vise seg frem og posisjonere seg for eliteseriespill.

Nå har jeg ikke peiling på Austevoll sine sterke og svake sider men kan virke som et lag som både scorer en del og slipper inn en del mål. For Austevoll spillerne blir dette sin livs kamp og de vil kjempe og vise stor innsats slik Førde spillerne gjorde for et år siden.

Litt Austevoll statistikk:
Austevoll sine siste kamper: Tre seiere og to tap.
Austevoll har scoret  13 mål og sluppet inn 15 mål på de fem kampene.
02 mars: OBOS Vinterserie Menn A avd 02
17 mars: (OBOS Vinterserie sluttspill Menn A)
29 mars: (kval.NM)
04 april: (kval.NM)
22 april:  (4 div. Menn avd. 01)

Værmeldingen onsdag kveld: Sol, delvis skyet og oppholdsvær. Det er meldt liten kuling i vindstyrke noe som Brann bør ta hensyn til og holde ballen langs bakken.

Et par klipp fra to facebook sider:

Håper heile Austevoll er klare for fotballfest på vår eigen stadion onsdag 26.april.
Det vert nemleg cupfest i 1. runde av NM når storebror Brann tek ferjo over fjorden igjen. A-laget har starta oppladinga og lover å gje Brann god motstand på kunstgraset på Eidsbøen.
Kampstart kl. 18.00, velkommen opp på anlegget frå kl. 17.15
Forhåndsalg av billetter via:
https://aik.ticketco.no/austevoll
Klubben ynskjer å lage folkefest så alle barn ( til og med 7.kl)frå heile Austevoll får gratis inngong til kampen.
Prisar elles er 200/tribuneplass, 150 ståplass, 100 kr ungdom frå 8.kl-16år.
https://www.facebook.com/events/1662640040707315/

______________________________________________________________

No er det berre 80 timar igjen til årets kamp på Austevoll idrettsanlegg  :-)
1. runde NM:
AIK-BRANN, onsdag 26.april kl 18,00
Denne må du få med deg!
For at du skal væra sikra billett, og for å unngå kø og kaos på kampdag, håpa me at alle kjøpe billett på forhånd.
Billetten får du direkte på din mobil enten på sms eller e-post, og me scanna QR koden ved inngang.
Så veit du at du skal på kamp, ja då kjøpe du billett i dag  :-)
https://aik.ticketco.no/austevoll
https://www.facebook.com/Austevoll-Idrettsklubb-154846597896024/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Ser at U17-EM starter denne uken, så da er nok Stenevik uaktuell for cupen.

krakra

Sorrrry, det er neste uke EM starter. Da er nok Stenevik med likevel

Lasaron

Brann 2 stiller uten A-stallspillere mot Førde i kveld, minus keeper Markus Pettersen. Det tyder på at LAN bare skal ha med seg spillere fra A-stallen til Austevoll. Det er greit. Bildøy skal få prestere noen gode kamper i 3. divisjon før han gis spilletid på A-laget. Men dette tyder da på at Stenevik m fl blir med, og at noen av de faste hviles.
Tren på langskudd

Superjack

Bare de kommer seg over dette hinderet, så er det bare å ta seg til Cupfinale. Har fryktelig lyst å reise på ny cupfinale. 13 år siden sist.

Den i 2011 teller ikke, for der deltok ikke brannspillerne.
Brannsupporter.

Corran

Noen som vet om denne cup kampen vises noen steder?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

NRK2 skal vise Gran-Vålerengen i morgen.
Tren på langskudd

Gulløl

I fjor kjøpte Tv2 rettighetene hos Nrk for Førde-Brann i 1 runde og viste kampen på Tv2 Sumo og senere på kvelden på Sportskanalen. Foreløpig har det ikke kommet opp noe melding om at kampen i Austevoll vises noe steder. Om ikke Tv2 er villig til å sende, burde NRK Hordaland, BA eller BT klart å fått noe til. NRK kan ikke ta all verden for rettighetene til en slik kamp, og sendes den på nett kan en betaling på 50 kr pr. seer trolig dekke utgiftene og mer til, men det er det vel ingen som har tenkt på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Hvis NRK har rettighetene vises vel kampen på nett TV? Kan ikke huske sist en cupkamp ikke var tilgjengelig å se.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Søkte på nettsidene til nrk og der får jeg bare opp vif kampen og cup magasinet som sendes etter kampene med høydepunkter.
På Sumo sine sider finner jeg ingenting ang Cup så ser ikke lyst ut
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

April 25, 2017, 12:06:47 PM #30 Last Edit: April 25, 2017, 12:09:28 PM by Corran
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Quote from: Corran on April 25, 2017, 12:06:47 PM
BA viser den


Kult! Men står ingenting om det kun er for dem med abonnement.

Jækla kult at vi prøver ut 3 bak også. Har etterlyst det. Tror det kan passe stallen vi har bra.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Jeg skvatt da jeg så Vega sentralt i 3-5-2, men så så jeg at han skal ligge bak spissene og ikke i den dype. Men før jeg leste det begynte tankene mine å surre. Vega i den dype? Tja. Han har vist at han absolutt kan ta defensive tak. Han er raskere til å flytte beina enn Sønnen. Han har større forutsetninger for å kunne gå av et ledd, og bør kunne være minst like god til å distribuere baller. Tja. Nei, SHN er nok bedre, han har klart den rollen utmerket i lang tid.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Corran on April 25, 2017, 12:06:47 PMOg de som mente Nouri var ute i kulden kan ta seg en bolle ;-)


Nilsen skviser mest mulig ut av sitronen før Nouri blir vraket igjen!;)

Også spent på hvordan islendingen kommer til å gjøre det i en litt mer offensiv rolle enn som ren back.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Corran on April 25, 2017, 12:05:14 PM
Søkte på nettsidene til nrk og der får jeg bare opp vif kampen og cup magasinet som sendes etter kampene med høydepunkter.


Brann skriver at kampen kan sees gratis på nrk.no.
Rød makt på Hansa

Kjell249

Etter overgangsvinduet stengte har ikke LAN og Brann noe grunn til å holde Nouri på benken. Klart de prøvde å presse han til å bytte klubb eller signere. LAN er pragmatisk og kynisk. Han gjør alt han kan for å vinne, inkludert stille med de beste spillerne. Eller spare de i cupen:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Noen som aner hvorfor Jo Krumsvik er med i stedet for Markus Pettersen?
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on April 25, 2017, 14:42:23 PM
Noen som aner hvorfor Jo Krumsvik er med i stedet for Markus Pettersen?


Sikkert fordi Pettersen spilte hele kampen for Brann 2 mot Førde i går. Fint at Jo Krumsvik som er i B-gruppen får smake på det å sitte på benken for A-laget, blir vel små muligheter til det senere i år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Mitt inntrykk av det nye regimet i Utvikingsavdelingen er at de fokuserer mer på trening enn at de unge spillerne på død og liv skal spille flest mulig kamper for flest mulig lag. Og her hadde jo ikke Pettersen en gang fått spilt.
Rød makt på Hansa

Morkel

Quote from: Billy Elliott on April 25, 2017, 12:25:30 PM
Quote from: Corran on April 25, 2017, 12:06:47 PM
BA viser den


Kult! Men står ingenting om det kun er for dem med abonnement.


BA skriver:
"I samarbeid med NRK skal BA sender Branns cupkamp mot Austevoll. Den kampen kommer til å bli åpen for alle som klikker seg inn på BA.no. "

Så med andre ord skal den være tilgjengelig for oss alle. Det kan være at BA ikke ser noen vits i å kun ha den for abbonenter hvis den allerede går gratis på NRK.

Thorstein22

Hei! Tenkte å hive inn litt info om Austevoll away i dag om det er folk som ikke har transport. Jeg kjører, og har 2 ledige plasser i bilen, om dere klarer å komme dere til Krokeide. Vi planlegger å ta 1620 fergen.

Buljongmannen


Lasaron

For å være litt pirkete: Han som skriver live-oppdateringen til BA skriver at Stenevik møter gamle lagkamerater. Tja, det vil ikke forundre meg om han ikke har spilt sammen med noen av de. Vel, Joakim Bjånesøy kanskje, men det var i Brann.
Tren på langskudd

Nixon

April 26, 2017, 17:04:10 PM #43 Last Edit: April 26, 2017, 17:11:16 PM by Nixon
Ingen Storebø på Austevoll?
De har tapt seg siden sist!;)

Edit. Følger bare med sånn halvveis enn så lenge, men synes jeg hørte om en Storebø. Så da er at som det skal være.

Forøvrig er draktkombinasjonen til Brann skrekkelig i kveld. Men de hadde vel ikke så mye valg.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Greit det går greit i det minste.
Gå av.

Christian

3-0 til pause helt uten å imponere. Trygt og greit.

Lasaron

Ja, Brann har et vedvarende trykk, men du verden så mange elendige prestasjoner. Det slutter ikke å forbause meg hvor elendig mange spiller mot dårlig motstand i cupen, når man har mulighet til å vise seg frem på A-laget. Den eneste som presterer noe i nærheten av å spille seg inn er Vega.
Tren på langskudd

krakra

Få inn Bildøy nå. Vi er jo videre.

Torvanger

Skal man sitte og stirre rett i en stolpe hver gang Brann angriper? Kunne man ha fått til noe på motsatt langside? På taket av en stor varebil f.eks?

Ninja-Bob

Dommaren er bedre enn han mot LSK i hvert fall.

dudo

Andre enn meg som plutselig fikk trøbbel med streamen?

Sent fra min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Her spinner det. Elendig av NRK og BA!

Ninja-Bob

Har berre sett på med eit halvt auge, men har inntrykk av at Skålevik har hatt ein bedre kamp enn Orlov.

krakra

Fint med mål til både Stenevik og Bildøy

Nixon

Ja, flott gest av de etablerte å gi Bildøy den straffen.

Forøvrig en uvant stor seier for å være Brann i en ikke at for velspilt kamp. Men det er jo slike kamper veldig sjelden.
Rød makt på Hansa

Alonso Solis

Lurer på hvor mange mål Børven hadde hatt i dag om han hadde hatt Orlov sin plass... Elektrikeren spilte seg nok ikke nærmere en startplass i dag.

Ellers håper jeg vi slipper skader på Piotr fremover. Horwath virker å spre usikkerhet i forsvarsrekken helt unødvendig ved flere anledninger.

Superjack

Austevoll var akkurat 7 mål dårligere enn Brann.
Veldig kjekt å se at Brann kan vinne med mange mål, uten å ta ut det aller meste mot en såpass mye dårligere motstander.

At det ble gjort med 2.rekken, som det ville hett på hockey språket er bra.
Har erfaring mange ganger at når Brann har stilt med masse folk som trenger kamptrening i samme kamp mot antatt mye dårligere motstand, har de enten vunnet så vidt eller tapt. Denne gang gikk det over all forventning.

Tipper ingen av de som startet i dag, starter mot Viking, kanskje med unntak av Nouri. Stenevik og kanskje Bildøy sitter på benken mot Viking.
Brannsupporter.

Lasaron

Komfortabel seier. Dessverre var det ingen som spilte seg nærmere startelleveren. Orry er kronisk dårlig. Fint at Stenevik og Bildøy fikk spille og scoret, og Stenevik fikk 90 minutter. Men ungdommene er garantert på tribunen mot Viking.
Tren på langskudd

osoerli

I år tar me the double.
Du leste det først her.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Morkel

Quote from: Lasaron on April 26, 2017, 19:20:56 PM
Orry er kronisk dårlig.


Han har ikke levert så godt ennå nei, men jeg har lyst til å se han som indreløper i noen tellende kamper før jeg konkluderer med at han ikke er god nok for laget. SHN-rollen han skulle bekle i dag skal han i hvert fall ikke spille i serien.

Corran

Det var vel ingen som banket kjempe kraftig på døren i går.
Vega var OK og også LAN trekker ham fram.
Jónsson viste at han har en god innleggs/dødballfot (bedre enn de backene som starter i serien) og at han kan dra av en mann eller to. Manglet litt på plassering og taktikk som back, men det kommer nok. Må også huske at det var litt "feil" side så han har gjerne ikke erfaring nok på venstre enda?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Amin Nouri er for øvrig en herlig dribler, trodde et øyeblikk i andre omgang at han skulle drible seg hele veien fram.
Gå av.

dokken


Lasaron

Jeg tror NFF aldri setter opp eliteserie mot 1.divisjon i andre runde. Blir sikkert Lysekloster, med smekkfull tribune. Kapinga Brazy og Vladan Radojkic.
Tren på langskudd

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/moter-lysekloster-i-cupen

Som forventet blir det Lysekloster i cupen.
Kampen spilles onsdag 24. mai på Lysekloster.
Rød makt på Hansa

Christian

Som gammel Lysekloster-spiller (fra den gang vi var boss) må eg nok på denne, ja. Det lukter middag hos mor og kamp :-D

Lasaron

2. runde: Kjøpelag - Brann
Tren på langskudd

Lasaron

Kamp på onsdag mot kjøpelaget. De er i form, og leder sin avdeling i 3. divisjon. Aktuelle spillere å hvile, med tanke på skader, alder og belastning, er Vito, Barmen, Gilli, Kristiansen og Braaten.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Håper på dette laget:

Horwath
Jønsson - Grønner - Karadas - Nouri
Orry
Skaanes - Stenevik
Vega - Skålevik (Børven inn i pausen) - Bildøy
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Hatleking

Quote from: Billy Elliott on May 22, 2017, 08:54:09 AM
Håper på dette laget:

Horwath
Jønsson - Grønner - Karadas - Nouri
Orry
Skaanes - Stenevik
Vega - Skålevik (Børven inn i pausen) - Bildøy


Tippar dette:

                    Horwath
        Grønner - Karadas - Acosta
Jónsson              -                     Vega
         Larsen - Skaanes - Stenevik
                Skålevik - Børven

Lasaron

Lysekloster er i siget, spillerne spiller sin livs kamp, det blir publikumsrekord, det blir vanskelig.
Tren på langskudd

Spelaren

Tipper litt spenning før Brann safer det i mål.
Gå av.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Kjell249

Vanskelig balanse mellom å spare spillere til viktig kamp på søndag og sikre avansement... Jeg tenker alle de som ikke startet mot Sogndal, men var på benken bør starte. I tillegg Skaanes.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

osoerli

Trur ikkje det er smart å skifte formasjon.  Vi kjører på med det kjente.
Har heller ikkje tru på å bytta absolutt alle mann.  Balltempo blir viktig.  Det er først og fremst tempo som er forskjell på divisjonane.  Hvis ikkje ein kjører tempo vil divisjonsforskjellen ikkje bli tydeleg.  Og då kan det bli ein slitekamp.  Kondis på slutten skal me også ta dei på.   
                 
                       Horwath
Jónsson    Grønner    Karadas    Kristiansen
Skaanes        HeltneNilsen        OrryLarsen
Vega                Børven               Stenevik

Innhopp av Bildøy og Skålevik.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Superjack

Blir vel som mot Austevoll, alle som ikke spilte fra start mot Sogndal.

Er kapable spillere der, Grønner, Vega, Skålevik, Børven, Stenevik, Skaanes. Om de har fått inn samme proffe holdningen alle mann som LAN prøver å få til så går dette bare godt.
Brannsupporter.

Nixon

Når møtte vi Nest Sotra i cupen sist?
Har på følelsen at det blir de.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 25, 2017, 19:14:49 PM
Når møtte vi Nest Sotra i cupen sist?
Har på følelsen at det blir de.


Håper det blir hjemmekamp eller lokal motstand nå som kilometerne ikke lenger teller, og hjemmekamp trekkes f.o.m. 4.runde. Stress med fri fra jobb og bestilling av flyreise så tett før.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on May 25, 2017, 19:23:41 PM
Quote from: Nixon on May 25, 2017, 19:14:49 PM
Når møtte vi Nest Sotra i cupen sist?
Har på følelsen at det blir de.


Håper det blir hjemmekamp eller lokal motstand nå som kilometerne ikke lenger teller, og hjemmekamp trekkes f.o.m. 4.runde. Stress med fri fra jobb og bestilling av flyreise så tett før.


Flyplassen er jo rett rundt hjørnet, vel? Er bare å løpe avgårde i lunsjen...
Gå av.

krøvel vellevold

Lurer på hvor lang tid man skal bruke på å få satt opp 3.runde. Den spilles jo allerede onsdag. De har vel tatt langhelg i NFF, så da vet vi det i så fall ikke før mandag...
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Nest-Sotra borte. Nixon tar tippekupongen neste gang.
Gå av.

dokken


Hatleking

May 26, 2017, 11:32:19 AM #82 Last Edit: May 26, 2017, 11:36:16 AM by Hatleking
Dette er bra. Viss Brann skal ha ambisjonar om å vinne cupen, så er ein kamp mot Nest-Sotra borte noko ein skal takle. Bortekamp er også fint for å då heller få heimekamp mot eit betre lag i den fjerde runda. Nest-Sotra er gode, men det er trass alt eit andredivisjonslag. Me er pt det nest beste laget i Noreg...

Lasaron

Nest? Bra. Da skal vi ta revansje etter de forsmedelige resultatene i 2014.
Tren på langskudd

Superjack

Liker over hodet ikke. Nest er kjempesterke. Skulle vel strengt tatt rykket opp i Obos i fjor, har solide resultater og kommer til å heve seg markant til denne kampen.

Samtidig skulle jeg sett Nest som askeladden i cupen i flere runder, og det funker dårlig no.
Kunne egentlig vært trekning i 3. runde i cupen. Heller ha en regel om at divisjonsforskjell ga hjemmekamp til lavest divisjon. Ellers første lag ut av hatten fikk hjemmekamp.
Brannsupporter.

Torvanger

May 26, 2017, 12:36:48 PM #85 Last Edit: May 26, 2017, 12:47:57 PM by Torvanger
Nest er verst tenkelige motstand. Dersom kampen kommer tett opp til eller mellom to seriekamp/er, blir det uten toppet lag og da kan det bli tøft.

Edit: Oppgjøret spilles enten onsdag eller torsdag neste uke, m.a.o 3 eller 2 hviledager til kampen mot Odd i Skien. Det hersker ingen tvil om at Brann uansett IKKE kan toppe laget. Kampen mot Odd er uansett den viktigste.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Også Nest skal spille seriekamp på søndag og neste søndag, og Nest kommer fra bortekamp mot Hødd tre dager før. Tror ikke de vil stille noe mer uthvilt enn oss. Tviler også på at de kommer til å prioritere kampen mot Brann. For det første er det ikke århundrets begivenhet for dem å møte oss. De møter jo oss støtt og stadig. For det andre er de i oppryksstriden og skal møte serielederen (de selv er nr. 2) helgen etter oss.
Legg ned hele klubben!

Morkel

Quote from: krøvel vellevold on May 26, 2017, 15:28:15 PM
Også Nest skal spille seriekamp på søndag og neste søndag, og Nest kommer fra bortekamp mot Hødd tre dager før. Tror ikke de vil stille noe mer uthvilt enn oss. Tviler også på at de kommer til å prioritere kampen mot Brann. For det første er det ikke århundrets begivenhet for dem å møte oss. De møter jo oss støtt og stadig. For det andre er de i oppryksstriden og skal møte serielederen (de selv er nr. 2) helgen etter oss.


Hødd er vel sammen med Nardo den største konkurrenten mtp opprykk, Hødd har også vunnet de tre siste seriekampene. De ledet også lenge mot Molde i cupen. De to kommende seriekampene er på mange måter vårpartens viktigste kamper for Nest. Midt i mellom disse møter de Brann i cupen. Med en stall på 19 spillere (m/keepere) så blir det nok uansett en mer krevende uke for de enn for oss.

Lasaron

Fra nå av er alle kamper like viktige. Vi skal ikke risikere å komme ut av en god flyt pga utoppet lag.
Tren på langskudd

Hatleking

Nei. Me må ha folk i gang. Snart kjem cup-kampar òg. Det kan bli ein tung haust dersom me spelar med same elleve utover heile perioden.

Lasaron

Enig, men det kommer ikke til å skje. Skader og karantener, samt at folk må hvile. Ikke "kan gjerne hvile litt," men må hvile.
Tren på langskudd

Hatleking

Laget?

                             Horwath
              Grønner - Karadas - Acosta
         Jonsson                -                 Vega
            Skaanes - Heltne Nilsen - Braaten
                      Skålevik - Børven

Superjack

Horwath
Nouri - Grønner - Karadas - Kristiansen
Skålevik - Skaanes - Nilsen - Orry - Stenevik
Børven 

Nilsen skal uansett stå over mot Odd, kan bare piske sine lagkamerater til innsats mot Nest.
Vega tror jeg rett og slett blir for veik mot Nest, frykter det samme med Skaanes, men han bør få sjansen.
Brannsupporter.

Hatleking

Braaten skal òg stå over, og då er det nok lurt at han får spele.

Buljongmannen

Billetter til onsdag. Noen som vet noe?

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Nest holder ok OBOS-standard, med andre ord er forskjellen ikke så veldig stor, dersom Brann sparer spillere. Fordelen med karantenene på Braaten og SHN, er at de kan spille full kamp mot Nest.

dokken

Billetter: http://www.nestsotra.no/nyheter/billetter-til-nm-runde-3-sk-brann

"Eventuelle restbilletter selges ved inngangen før kampen."

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Buljongmannen

Snakket med Torshov. Billettene ankommer ca kl. 17 i dag.

Lasaron

Disse bør starte mot Nest:

Piotr
Nouri - Wormgoor - Grønner - Kristiansen
Haugen - SHN - Barmen
Vega - Børven - Gilli

Så snart Brann eventuelt punkterer kampen tas SHN ut, Barmen flyttes inn sentralt, og Skaanes kommer inn som indreløper.
Tren på langskudd

Torvanger

Man kan vel slå fast at Furdal og Dang er alt for gode for 2 divisjon, helt latterlig at to så gode spillere ikke spiller i ES eller OBOS:


http://www.hodd.no/nyheiter/video-hodd-nest-sotra

Superjack

Brannsupporter.

osoerli

Greie odds på Nest-seier.  Vinn-vinn.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Nest er midt i en like hektisk kampperiode, og de kjemper om opprykk. Jeg tror de ser på opprykk som viktigere enn å slå Brann. Spillerne og klubben må slutte å frykte slike kamper. Kjør på som om det skulle vært bortekamp mot Haugesund, Lillestrøm eller lignende. Ta revansj fra resultatene i 2014. Kjør over "pakket."
Tren på langskudd

ostraume

Fordelen med denne kampen er at alle skjønner at det blir vanskelig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Steffen Landro, treneren til Nest sier dette:  Jeg forventer at Brann-spillerne og supporterne tar det for gitt å komme hit og vinne.

Jeg vet ikke om han mener det, isåfall frekventerer han ikke forumet vårt så ofte.
Tren på langskudd

Torvanger

Jeg håper selvsagt at Brann vinner, men samtidig hadde det moro om Furdal og Dang viste såpass, at LAN og Soltvedt kanskje gjør et fremstøt i sommer. Man har mulighet for byttehandler, med mellomlegg, der f.eks Skålevik og Skaanes kan gå motsatt vei, mens den dynamiske duoen kommer hit. NB! Brann skal selvsagt vinne, det Furdal og Dang skal vise, må på ingen måte påvirke sluttresultatet.

vekkreist


Morkel

Quote from: vekkreist on May 31, 2017, 13:58:03 PM
Vises kampen på nrk.no?


BA skriver at de sender den. Med en NRK-avspiller nederst i artikkelen. Så ja, virker sånn.

https://www.ba.no/sk-brann/nest-sotra/fotball/vi-er-litt-spente/s/5-8-586372


ostraume

Griseflaks som berger 0-0 til pause. Sørgelig omgang.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Skummelt. Dangs's kanon i tverrligger kampens største sjanse så langt, og Nest virker mye tryggere på underlaget enn Brann, som sliter med å beregne spretten på ballen. Må heve oss til andre, og håper vi får se Børven i andre...
Aldri mer Obos....

vekkreist

Uff dette var svake greier...

gladiporno

Virker nesten som Brannspillerne sliter med fotfeste. Ramler hele tiden og konstant på etterskudd.

Torvanger

Horribelt dårlig av Brann og dessverre så viser Grønner at han ikke er i nærheten av å kunne utfordre Acosta og Vito. Han blir rundlurt igjen og igjen og igjen av Dang. Dang bør Brann signere når vinduet åpner, enhver idiot kan se at han holder en mye bedre klasse enn Skålevik og Orlov.

ostraume

Tenkte jeg ikke skulle nevne Grønner, men han har vært meget svak, ja.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

May 31, 2017, 18:54:43 PM #118 Last Edit: May 31, 2017, 18:57:00 PM by Spelaren
Komisk :D
Sanchez-Olsen tar en spansk en der, Nests midtstopper lurer vel på hva i all verden keeperen gjør der ute. Våkent av Braaten, var redd han skulle få frispark i mot for brøyting - men den jobben han gjorde der var avgjørende for Orlovs sjanse.
Gå av.

Morkel


Spelaren

Rene komikvelden der bak! 0-2!!
Gå av.

stigh

Quote from: Spelaren on May 31, 2017, 18:59:03 PM
Rene komikvelden der bak! 0-2!!


Kunne fint vært brann sitt forsvar for ikke så veldig mange år siden!

Spelaren

Men seriøst, denne Furdal. Kan me hente han? Virker som en som kan fungere i vårt kollektiv.
Gå av.

vekkreist

Quote from: Spelaren on May 31, 2017, 19:07:01 PM
Men seriøst, denne Furdal. Kan me hente han? Virker som en som kan fungere i vårt kollektiv.


Eg e med på den!

Spelaren

Skaanes plukkes bort som eit lite bringebær.
Gå av.

Hatleking

Mjøndalen/Strømsgodset - Brann vert neste kamp.

Spelaren

Quote from: Hatleking on May 31, 2017, 20:30:55 PM
Mjøndalen/Strømsgodset - Brann vert neste kamp.


Revansj!
Gå av.

Falkman

Quote from: Spelaren on May 31, 2017, 20:46:30 PM
Quote from: Hatleking on May 31, 2017, 20:30:55 PM
Mjøndalen/Strømsgodset - Brann vert neste kamp.


Revansj!


Hadde vært digg! Heier på Mjøndalen i morgen.

Lasaron

Flott med avansement. Kunne ikke se kampen, men seier 2-0 lar seg høre på et tøysete underlag. Nå har vi fått revansj for 2015. Neste runde tar vi revansj mot Mjøndalen, det skal bli bra.

Forøvrig var LAN inne på noe viktig før kampen, noe jeg ikke har tenkt på. Det at han nå rullerer lite på laget gjør at de beste spillerne får praksis i å spille tre kamper på kort tid. Tre viktige kamper. Det blir viktig når vi skal ut i e-cup. Viktig, der altså.
Tren på langskudd

Kjell249

Hjemme eller borte?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

Gå av.

Nixon

Det blir surt å ryke ut av cupen uten å ha spilt en eneste hjemmekamp.
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg så ikke kampen, kun oppsummeringen med målene, men fy f... for et løp av Braaten. Fysikken til den mannen er rå.

I situasjonen under har alle spillerne kommet opp i fart. Braaten når altså først frem til ballen.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Corran

Begge målene så snakkes det mye om tabber men Braaten og Orlov fortjener sin del av æren på de to målene.
Braaten starter bakerst av 4 spillere men får pirket den ut til siden så det kan scores på åpent mål og løpet til Orlov er helhjertet hele veien.
Og mål to er jo meget godt presset av Orlov og han provoserer jo fram en feil.
Så ja tabber i forsvar men mye god jobbing for å score på de tabbene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Orlov sin jaging er gull verdt.
Gå av.

Tom C

Quote from: Nixon on May 31, 2017, 21:37:55 PM
Det blir surt å ryke ut av cupen uten å ha spilt en eneste hjemmekamp.


Fikk ikke med meg trekningen. Var det tilfeldig hvem som fikk hjemme/borte nå, eller var det NFF som vurderte at Brann skulle spille denne borte?
Aldri mer Obos....

Torvanger

En spiss sin hovedoppgave er å være på hele tiden og lukte sjanser, Orlov var der han skulle være i begge situasjoner. Tabber som de igår skjer, selv om sjansen er nede på promillestadiet.

Ninja-Bob

Quote from: Tom C on June 01, 2017, 08:04:36 AM
Fikk ikke med meg trekningen. Var det tilfeldig hvem som fikk hjemme/borte nå, eller var det NFF som vurderte at Brann skulle spille denne borte?


Det var tilfeldig. Dei hadde ei skål full av små fotballer med navn på lag i og trakk først alle heimelaga, og så alle bortelaga.

Lasaron

Quote from: Ninja-Bob on June 01, 2017, 08:31:20 AM
Quote from: Tom C on June 01, 2017, 08:04:36 AM
Fikk ikke med meg trekningen. Var det tilfeldig hvem som fikk hjemme/borte nå, eller var det NFF som vurderte at Brann skulle spille denne borte?


Det var tilfeldig. Dei hadde ei skål full av små fotballer med navn på lag i og trakk først alle heimelaga, og så alle bortelaga.


Det er riktig måte å gjøre det på. Jeg mener de bør begynne slik allerede fra tredje runde. Det vil løfte cupen.
Tren på langskudd

Torvanger

Horwath gjorde seg på ingen måte bort mot Nest, benparaden på 110%-eren var det klasse over.

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on June 01, 2017, 10:17:43 AM
Quote from: Ninja-Bob on June 01, 2017, 08:31:20 AM
Quote from: Tom C on June 01, 2017, 08:04:36 AM
Fikk ikke med meg trekningen. Var det tilfeldig hvem som fikk hjemme/borte nå, eller var det NFF som vurderte at Brann skulle spille denne borte?


Det var tilfeldig. Dei hadde ei skål full av små fotballer med navn på lag i og trakk først alle heimelaga, og så alle bortelaga.


Det er riktig måte å gjøre det på. Jeg mener de bør begynne slik allerede fra tredje runde. Det vil løfte cupen.


Jeg mener riktig måte er at det laget (av de to som møtes) som har hatt færrest hjemmekamper frem til da, får hjemmekamp. Står det likt, kan det laget som kom først opp av hatten få hjemmekamp. Da tilstreber man seg aktivt at det blir rettferdig. Trekning er ren bingo, og man kan aldri lage rettferdighet ut av bingo. Det viser seg jo f.eks. at RBK "alltid" får hjemmekamp i semien, selv om dette trekkes hver gang. Brann får "alltid" bortekamp sist i e-cup, selv om dette trekkes hver gang. Brann kan ende opp med bortekamp i hver eneste runde, når trekning skal avgjøre.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 12:12:16 PM
Quote from: Lasaron on June 01, 2017, 10:17:43 AM
Quote from: Ninja-Bob on June 01, 2017, 08:31:20 AM
Quote from: Tom C on June 01, 2017, 08:04:36 AM
Fikk ikke med meg trekningen. Var det tilfeldig hvem som fikk hjemme/borte nå, eller var det NFF som vurderte at Brann skulle spille denne borte?


Det var tilfeldig. Dei hadde ei skål full av små fotballer med navn på lag i og trakk først alle heimelaga, og så alle bortelaga.


Det er riktig måte å gjøre det på. Jeg mener de bør begynne slik allerede fra tredje runde. Det vil løfte cupen.


Jeg mener riktig måte er at det laget (av de to som møtes) som har hatt færrest hjemmekamper frem til da, får hjemmekamp. Står det likt, kan det laget som kom først opp av hatten få hjemmekamp. Da tilstreber man seg aktivt at det blir rettferdig. Trekning er ren bingo, og man kan aldri lage rettferdighet ut av bingo. Det viser seg jo f.eks. at RBK "alltid" får hjemmekamp i semien, selv om dette trekkes hver gang. Brann får "alltid" bortekamp sist i e-cup, selv om dette trekkes hver gang. Brann kan ende opp med bortekamp i hver eneste runde, når trekning skal avgjøre.


Ser den. Det også vil være en relativt enkel måte å gjøre det på, uten for mye dilldall.
Tren på langskudd

ostraume

"Bingo" eller full tilfeldighet er selvsagt det eneste rettferdige.

NFF går riktig vei med full trekning fra 4. runde. Nå er det bare å innføre full trekning fra 3. runde så er vi der. Så kan de to første rundene være lokale folkefester mot tøyselag i regionen.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

I følge de store talls lov vil Brann og Rosenborg etterhvert få like mange heimekamper i cupen, såfremt man kommer så langt som til 4. runde og utover selvsagt. Eg ønsker det nye systemet velkommen, og støtter forslaget om at det også skal gjelde i runde 3.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on June 01, 2017, 13:59:58 PM
I følge de store talls lov vil Brann og Rosenborg etterhvert få like mange heimekamper i cupen, såfremt man kommer så langt som til 4. runde og utover selvsagt. Eg ønsker det nye systemet velkommen, og støtter forslaget om at det også skal gjelde i runde 3.

Til tross for de store talls lov er det likevel stor forskjell på hvor mange ganger hvert tall har vært trukket i Lotto siden starten i 1986.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on June 01, 2017, 13:48:53 PM
"Bingo" eller full tilfeldighet er selvsagt det eneste rettferdige.





Hvorfor er det mer rettferdig enn at hvis et lag som står med 0 hjemmekamper, trekker et lag som står med 3 hjemmekamper, så vil laget med 0 hjemmekamper automatisk få hjemmekamp?
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 14:03:43 PM
Quote from: Spelaren on June 01, 2017, 13:59:58 PM
I følge de store talls lov vil Brann og Rosenborg etterhvert få like mange heimekamper i cupen, såfremt man kommer så langt som til 4. runde og utover selvsagt. Eg ønsker det nye systemet velkommen, og støtter forslaget om at det også skal gjelde i runde 3.

Til tross for de store talls lov er det likevel stor forskjell på hvor mange ganger hvert tall har vært trukket i Lotto siden starten i 1986.


Vi snakker store tall her. Og alle lottotall vil konvergere mot frekvens 7/34=0,206 når n ->  ∞ .
Gå av.

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 14:04:41 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 13:48:53 PM
"Bingo" eller full tilfeldighet er selvsagt det eneste rettferdige.





Hvorfor er det mer rettferdig enn at hvis et lag som står med 0 hjemmekamper, trekker et lag som står med 3 hjemmekamper, så vil laget med 0 hjemmekamper automatisk få hjemmekamp?


Fordi det er tilfeldig.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Henki

Quote from: ostraume on June 01, 2017, 16:10:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 14:04:41 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 13:48:53 PM
"Bingo" eller full tilfeldighet er selvsagt det eneste rettferdige.





Hvorfor er det mer rettferdig enn at hvis et lag som står med 0 hjemmekamper, trekker et lag som står med 3 hjemmekamper, så vil laget med 0 hjemmekamper automatisk få hjemmekamp?


Fordi det er tilfeldig.




Og i og med at det er tilfeldig slipper man diskusjoner om forfordeling av hjemmekamper, semifinaler på Lerkendal, reiseavstand og skjønnsvurderinger knyttet til det. Og det er bra synes jeg.
Ballen skal fremover!

gladiporno

Det hadde vært interessant å få Mjøndalen i cupen. De er for oss litt som Singh-piratene for Fantomet eller Dalekene for Doctor Who. Tross begrenset sportslige resultater har de vært vårt et av våre store nemesis siden 1924.  Det året slo de ut Brann i semifinalen og hindret muligens klubbens hat-trick i NM-gull (Brann var steike god på den tiden og vant som kjent NM både i 1923 og 1925. Mjøndalen var på den tiden ganske ukjent, og var etter sigende underlegne Brann rent teknisk. De vant kampen på fysikken. Siden den gang har de slått ut Brann en rekke ganger, senest i 2013. Som kjent rykket Brann ned i 1985 og 2014 etter tap mot Mjøndalen. Det hadde vært digg med en revansje.

Ricky

2-1 til Mjøndalen etter snaue 65 minutter..

Hatleking

Quote from: Ricky on June 01, 2017, 19:24:00 PM
2-1 til Mjøndalen etter snaue 65 minutter..


Me heiar vel på dei i kveld?

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on June 01, 2017, 16:10:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 14:04:41 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 13:48:53 PM
"Bingo" eller full tilfeldighet er selvsagt det eneste rettferdige.





Hvorfor er det mer rettferdig enn at hvis et lag som står med 0 hjemmekamper, trekker et lag som står med 3 hjemmekamper, så vil laget med 0 hjemmekamper automatisk få hjemmekamp?


Fordi det er tilfeldig.




Men nettopp tilfeldigheter gjør det ikke rettferdig. Man kan få 10 bortekamper på rad på den måten.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Henki on June 01, 2017, 16:50:31 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 16:10:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 14:04:41 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 13:48:53 PM
"Bingo" eller full tilfeldighet er selvsagt det eneste rettferdige.





Hvorfor er det mer rettferdig enn at hvis et lag som står med 0 hjemmekamper, trekker et lag som står med 3 hjemmekamper, så vil laget med 0 hjemmekamper automatisk få hjemmekamp?


Fordi det er tilfeldig.




Og i og med at det er tilfeldig slipper man diskusjoner om forfordeling av hjemmekamper, semifinaler på Lerkendal, reiseavstand og skjønnsvurderinger knyttet til det. Og det er bra synes jeg.


Og i stedet får diskusjoner om det er tilfeldig trekning når RBK får fem hjemmekamper på rad, samtidig som vi får fem bortekamper på rad.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Tingenes iboende djevelskap  ;D
Gå av.

gladiporno

Quote from: Hatleking on June 01, 2017, 19:25:37 PM
Quote from: Ricky on June 01, 2017, 19:24:00 PM
2-1 til Mjøndalen etter snaue 65 minutter..


Me heiar vel på dei i kveld?


Så andreomgangen. Godset så jævlig dårlig at jeg faktisk håpet at de flakser inn to mål på slutten.

Spelaren

Pedersen endte måltørken, og på sedvanlig klysete vis "hysjet" han mot Mjøndalen-supporterne. Kort tid etter, 2-1.
Gå av.

Corran

Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 19:27:08 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 16:10:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 14:04:41 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 13:48:53 PM
"Bingo" eller full tilfeldighet er selvsagt det eneste rettferdige.





Hvorfor er det mer rettferdig enn at hvis et lag som står med 0 hjemmekamper, trekker et lag som står med 3 hjemmekamper, så vil laget med 0 hjemmekamper automatisk få hjemmekamp?


Fordi det er tilfeldig.



Men nettopp tilfeldigheter gjør det ikke rettferdig. Man kan få 10 bortekamper på rad på den måten.

Tilfeldigheter gjør det rettferdig. At en er uheldig og får 10 borte på rad er bare tings iboende faenskap, men du har helt rett i at det fører til diskusjoner eller  som jeg kaller det, konspirasjonsteorier.
Og jeg er helt sikker på at det ikke er tilfeldig at rbk som oftest faller heldig ut i slike trekninger. Men om det var slik at nøff rigget trekningene ville de vel lagt alt til rette for rbk Brann i finaler så oft som mulig og i alle fall at begge hadde hjemme i semifinaler og kvartfinaler. Det er der pengene for nøff hadde vært. Men det er vel noe de har i mot oss mellom de 7 fjell?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

June 02, 2017, 05:59:39 AM #159 Last Edit: June 02, 2017, 06:03:56 AM by krøvel vellevold
Quote from: Corran on June 01, 2017, 21:51:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 19:27:08 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 16:10:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 14:04:41 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 13:48:53 PM
"Bingo" eller full tilfeldighet er selvsagt det eneste rettferdige.





Hvorfor er det mer rettferdig enn at hvis et lag som står med 0 hjemmekamper, trekker et lag som står med 3 hjemmekamper, så vil laget med 0 hjemmekamper automatisk få hjemmekamp?


Fordi det er tilfeldig.



Men nettopp tilfeldigheter gjør det ikke rettferdig. Man kan få 10 bortekamper på rad på den måten.

Tilfeldigheter gjør det rettferdig. At en er uheldig og får 10 borte på rad er bare tings iboende faenskap, men du har helt rett i at det fører til diskusjoner eller  som jeg kaller det, konspirasjonsteorier.
Og jeg er helt sikker på at det ikke er tilfeldig at rbk som oftest faller heldig ut i slike trekninger. Men om det var slik at nøff rigget trekningene ville de vel lagt alt til rette for rbk Brann i finaler så oft som mulig og i alle fall at begge hadde hjemme i semifinaler og kvartfinaler. Det er der pengene for nøff hadde vært. Men det er vel noe de har i mot oss mellom de 7 fjell?


Men er det ikke bedre å først alltid gi hjemmekamp til det laget som har hatt færrest hjemmekamper til da, før man heller kan trekke det når det står likt? Da vil det aldri skje at noen med flere hjemmekamper på rad får hjemmekamp mot noen som har spilt flere bortekamper på rad. Da vil dette hele tiden jevne seg ut. I England trekkes hjemmekamp, og Arsenal fikk i 2014 hjemme i fire av fire de kunne få hjemmekamp i. Det samme skjedde i 2016. Fra 2008 til 2012 fikk Middlesbrough bortekamp i 12 av 12 kamper i ligacupen!
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2017, 05:59:39 AM
Quote from: Corran on June 01, 2017, 21:51:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 19:27:08 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 16:10:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 14:04:41 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 13:48:53 PM
"Bingo" eller full tilfeldighet er selvsagt det eneste rettferdige.





Hvorfor er det mer rettferdig enn at hvis et lag som står med 0 hjemmekamper, trekker et lag som står med 3 hjemmekamper, så vil laget med 0 hjemmekamper automatisk få hjemmekamp?


Fordi det er tilfeldig.



Men nettopp tilfeldigheter gjør det ikke rettferdig. Man kan få 10 bortekamper på rad på den måten.

Tilfeldigheter gjør det rettferdig. At en er uheldig og får 10 borte på rad er bare tings iboende faenskap, men du har helt rett i at det fører til diskusjoner eller  som jeg kaller det, konspirasjonsteorier.
Og jeg er helt sikker på at det ikke er tilfeldig at rbk som oftest faller heldig ut i slike trekninger. Men om det var slik at nøff rigget trekningene ville de vel lagt alt til rette for rbk Brann i finaler så oft som mulig og i alle fall at begge hadde hjemme i semifinaler og kvartfinaler. Det er der pengene for nøff hadde vært. Men det er vel noe de har i mot oss mellom de 7 fjell?


Men er det ikke bedre å først alltid gi hjemmekamp til det laget som har hatt færrest hjemmekamper til da, før man heller kan trekke det når det står likt? Da vil det aldri skje at noen med flere hjemmekamper på rad får hjemmekamp mot noen som har spilt flere bortekamper på rad. Da vil dette hele tiden jevne seg ut. I England trekkes hjemmekamp, og Arsenal fikk i 2014 hjemme i fire av fire de kunne få hjemmekamp i. Det samme skjedde i 2016. Fra 2008 til 2012 fikk Middlesbrough bortekamp i 12 av 12 kamper i ligacupen!


Det finnes både fordeler og ulemper ved begge måter å gjøre det på. Men jeg synes det er bedre å ha helt åpen trekning fra 4.runde. Første lag opp av hatten får hjemmekamp. Da unngår man diskusjoner og skjønnsmessige vurderinger. Trekningen er jo noe av det som gjør cupen spennende og som ikke minst gir flere lag muligheten til å vinne turneringen. Er det et poeng at fordelingen av hjemme- og bortekamper i cupen skal være rettferdig?

At enkelte lag går gjennom perioder der de ikke får hjemmekamper skyldes for øvrig tilfeldigheter.
Ballen skal fremover!

Xminator

Jeg heller også mot at dette bare må trekkes. Brann kommer jo sjelden godt ut av NFF sine vurderinger av reise og slikt.

Torvanger

Mjøndalens store bakdel, er at Brann ikke kommer til å undervurdere dem, Brann kommer til å være "på" med 110% tenning. Jeg tror vi kommer til å få en slags revansje.

krøvel vellevold

Quote from: Henki on June 02, 2017, 08:05:51 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2017, 05:59:39 AM
Quote from: Corran on June 01, 2017, 21:51:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 19:27:08 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 16:10:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 14:04:41 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 13:48:53 PM
"Bingo" eller full tilfeldighet er selvsagt det eneste rettferdige.





Hvorfor er det mer rettferdig enn at hvis et lag som står med 0 hjemmekamper, trekker et lag som står med 3 hjemmekamper, så vil laget med 0 hjemmekamper automatisk få hjemmekamp?


Fordi det er tilfeldig.



Men nettopp tilfeldigheter gjør det ikke rettferdig. Man kan få 10 bortekamper på rad på den måten.

Tilfeldigheter gjør det rettferdig. At en er uheldig og får 10 borte på rad er bare tings iboende faenskap, men du har helt rett i at det fører til diskusjoner eller  som jeg kaller det, konspirasjonsteorier.
Og jeg er helt sikker på at det ikke er tilfeldig at rbk som oftest faller heldig ut i slike trekninger. Men om det var slik at nøff rigget trekningene ville de vel lagt alt til rette for rbk Brann i finaler så oft som mulig og i alle fall at begge hadde hjemme i semifinaler og kvartfinaler. Det er der pengene for nøff hadde vært. Men det er vel noe de har i mot oss mellom de 7 fjell?


Men er det ikke bedre å først alltid gi hjemmekamp til det laget som har hatt færrest hjemmekamper til da, før man heller kan trekke det når det står likt? Da vil det aldri skje at noen med flere hjemmekamper på rad får hjemmekamp mot noen som har spilt flere bortekamper på rad. Da vil dette hele tiden jevne seg ut. I England trekkes hjemmekamp, og Arsenal fikk i 2014 hjemme i fire av fire de kunne få hjemmekamp i. Det samme skjedde i 2016. Fra 2008 til 2012 fikk Middlesbrough bortekamp i 12 av 12 kamper i ligacupen!


Det finnes både fordeler og ulemper ved begge måter å gjøre det på. Men jeg synes det er bedre å ha helt åpen trekning fra 4.runde. Første lag opp av hatten får hjemmekamp. Da unngår man diskusjoner og skjønnsmessige vurderinger. Trekningen er jo noe av det som gjør cupen spennende og som ikke minst gir flere lag muligheten til å vinne turneringen. Er det et poeng at fordelingen av hjemme- og bortekamper i cupen skal være rettferdig?

At enkelte lag går gjennom perioder der de ikke får hjemmekamper skyldes for øvrig tilfeldigheter.


Hvis det ikke er noe poeng at fordelingen av hjemme- og bortekamper i cupen skal være (mest mulig) rettferdig, kan man jo likegodt bare fordele det i hytt og pine. Hva skal man ha trekning av hjemmebane etter da?

Det er for øvrig ikke noen "skjønnsmessig vurdering" å ha en regel som sier at det laget som står med færrest hjemmekamper får hjemmekamp. Da er jo saken åpenbar og kan ikke "vurderes" til noe spesielt.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on June 02, 2017, 08:23:30 AM
Jeg heller også mot at dette bare må trekkes. Brann kommer jo sjelden godt ut av NFF sine vurderinger av reise og slikt.


Men mitt forslag innebærer ikke noen vurderinger. Da vil avgjørelsen være basert på fakta - ikke skjønn. Og det vil være et aktivt forsøk på at ingen skal få en drøss med bortekamper på rad.

Jeg mener 1. og 2. runde bør settes opp lokalt som nå med eliteserien mot 2., 3., 4.div. Lagene fra lavere divisjoner får hjemmekamp. Akkurat som nå.
3. runde kan også settes opp noenlunde lokalt, slik som nå. Men her kan man vurdere å trekke hjemme/borte, for at man ikke skal ende opp med at det nesten bare er lag med tre bortekamper som går videre til 4.runde. Noe det lett blir hvis alle elitelagene får bortekamp i 3.runde. 
I 4. til 6.runde kan de lagene med færrest hjemmekamper til da, få hjemmekamp. Så hvis Brann har hatt bortekamp i 1.-3.runde og trekker RBK som har hatt hjemmekamp i 3.runde, så får Brann hjemmekamp. Da vil de stå 1-1 i hjemmekamper i stedet for at en trekning gjør at det f.eks. blir RBKs andre hjemme på rad og Branns andre borte på rad. Møter Brann derimot et annet lag som har 3 bortekamper i de tre første, kan man trekke. Ingen skjønn, ingen tvilsom kilometermåling, bare helt klare kriterier.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2017, 09:21:17 AM
Quote from: Henki on June 02, 2017, 08:05:51 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2017, 05:59:39 AM
Quote from: Corran on June 01, 2017, 21:51:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 19:27:08 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 16:10:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 14:04:41 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 13:48:53 PM
"Bingo" eller full tilfeldighet er selvsagt det eneste rettferdige.





Hvorfor er det mer rettferdig enn at hvis et lag som står med 0 hjemmekamper, trekker et lag som står med 3 hjemmekamper, så vil laget med 0 hjemmekamper automatisk få hjemmekamp?


Fordi det er tilfeldig.



Men nettopp tilfeldigheter gjør det ikke rettferdig. Man kan få 10 bortekamper på rad på den måten.

Tilfeldigheter gjør det rettferdig. At en er uheldig og får 10 borte på rad er bare tings iboende faenskap, men du har helt rett i at det fører til diskusjoner eller  som jeg kaller det, konspirasjonsteorier.
Og jeg er helt sikker på at det ikke er tilfeldig at rbk som oftest faller heldig ut i slike trekninger. Men om det var slik at nøff rigget trekningene ville de vel lagt alt til rette for rbk Brann i finaler så oft som mulig og i alle fall at begge hadde hjemme i semifinaler og kvartfinaler. Det er der pengene for nøff hadde vært. Men det er vel noe de har i mot oss mellom de 7 fjell?


Men er det ikke bedre å først alltid gi hjemmekamp til det laget som har hatt færrest hjemmekamper til da, før man heller kan trekke det når det står likt? Da vil det aldri skje at noen med flere hjemmekamper på rad får hjemmekamp mot noen som har spilt flere bortekamper på rad. Da vil dette hele tiden jevne seg ut. I England trekkes hjemmekamp, og Arsenal fikk i 2014 hjemme i fire av fire de kunne få hjemmekamp i. Det samme skjedde i 2016. Fra 2008 til 2012 fikk Middlesbrough bortekamp i 12 av 12 kamper i ligacupen!


Det finnes både fordeler og ulemper ved begge måter å gjøre det på. Men jeg synes det er bedre å ha helt åpen trekning fra 4.runde. Første lag opp av hatten får hjemmekamp. Da unngår man diskusjoner og skjønnsmessige vurderinger. Trekningen er jo noe av det som gjør cupen spennende og som ikke minst gir flere lag muligheten til å vinne turneringen. Er det et poeng at fordelingen av hjemme- og bortekamper i cupen skal være rettferdig?

At enkelte lag går gjennom perioder der de ikke får hjemmekamper skyldes for øvrig tilfeldigheter.


Hvis det ikke er noe poeng at fordelingen av hjemme- og bortekamper i cupen skal være (mest mulig) rettferdig, kan man jo likegodt bare fordele det i hytt og pine. Hva skal man ha trekning av hjemmebane etter da?

Det er for øvrig ikke noen "skjønnsmessig vurdering" å ha en regel som sier at det laget som står med færrest hjemmekamper får hjemmekamp. Da er jo saken åpenbar og kan ikke "vurderes" til noe spesielt.


Hvis man skulle fordele kamper "i hytt og pine" ville det jo åpnet for forfordeling. Det skjønner alle.

Når det gjelder det med fordeling av hjemme- og bortekamper, var jo det blant annet også knyttet til reisevei og antallet kilometer tilbakelagt i tidligere runder. Det ble det ofte mye diskusjon rundt, det var f.eks. til å stille klokken etter at RBK fikk hjemmekamp i semifinalen.

Det er selvsagt ikke bare fordeler med et rent trekningssystem, men det er bedre enn skjønnsmessige vurderinger, eller vurderinger av hvor man har spilt tidligere cuprunder. Det enkleste og mest rettferdige er trekning.
Ballen skal fremover!

Corran

Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2017, 09:21:17 AM
Hvis det ikke er noe poeng at fordelingen av hjemme- og bortekamper i cupen skal være (mest mulig) rettferdig, kan man jo likegodt bare fordele det i hytt og pine. Hva skal man ha trekning av hjemmebane etter da?

Dette blir bare barnslig sutring og lite konstruktivt
Men jeg skal gi deg rett i at det bør gis hjemmekamp til det laget som har færrest og om det er likt så er det hjemme til det laget som trekkes først. Dette blir det som du sier mest rettferdig og er såpass enkelt at det ikke kan bli diskusjon om det i etterkant siden det ikke finnes noen som helst skjønnsmessige vurderinger i det.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Henki on June 02, 2017, 10:27:56 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2017, 09:21:17 AM
Quote from: Henki on June 02, 2017, 08:05:51 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2017, 05:59:39 AM
Quote from: Corran on June 01, 2017, 21:51:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 19:27:08 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 16:10:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 14:04:41 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 13:48:53 PM
"Bingo" eller full tilfeldighet er selvsagt det eneste rettferdige.





Hvorfor er det mer rettferdig enn at hvis et lag som står med 0 hjemmekamper, trekker et lag som står med 3 hjemmekamper, så vil laget med 0 hjemmekamper automatisk få hjemmekamp?


Fordi det er tilfeldig.



Men nettopp tilfeldigheter gjør det ikke rettferdig. Man kan få 10 bortekamper på rad på den måten.

Tilfeldigheter gjør det rettferdig. At en er uheldig og får 10 borte på rad er bare tings iboende faenskap, men du har helt rett i at det fører til diskusjoner eller  som jeg kaller det, konspirasjonsteorier.
Og jeg er helt sikker på at det ikke er tilfeldig at rbk som oftest faller heldig ut i slike trekninger. Men om det var slik at nøff rigget trekningene ville de vel lagt alt til rette for rbk Brann i finaler så oft som mulig og i alle fall at begge hadde hjemme i semifinaler og kvartfinaler. Det er der pengene for nøff hadde vært. Men det er vel noe de har i mot oss mellom de 7 fjell?


Men er det ikke bedre å først alltid gi hjemmekamp til det laget som har hatt færrest hjemmekamper til da, før man heller kan trekke det når det står likt? Da vil det aldri skje at noen med flere hjemmekamper på rad får hjemmekamp mot noen som har spilt flere bortekamper på rad. Da vil dette hele tiden jevne seg ut. I England trekkes hjemmekamp, og Arsenal fikk i 2014 hjemme i fire av fire de kunne få hjemmekamp i. Det samme skjedde i 2016. Fra 2008 til 2012 fikk Middlesbrough bortekamp i 12 av 12 kamper i ligacupen!


Det finnes både fordeler og ulemper ved begge måter å gjøre det på. Men jeg synes det er bedre å ha helt åpen trekning fra 4.runde. Første lag opp av hatten får hjemmekamp. Da unngår man diskusjoner og skjønnsmessige vurderinger. Trekningen er jo noe av det som gjør cupen spennende og som ikke minst gir flere lag muligheten til å vinne turneringen. Er det et poeng at fordelingen av hjemme- og bortekamper i cupen skal være rettferdig?

At enkelte lag går gjennom perioder der de ikke får hjemmekamper skyldes for øvrig tilfeldigheter.


Hvis det ikke er noe poeng at fordelingen av hjemme- og bortekamper i cupen skal være (mest mulig) rettferdig, kan man jo likegodt bare fordele det i hytt og pine. Hva skal man ha trekning av hjemmebane etter da?

Det er for øvrig ikke noen "skjønnsmessig vurdering" å ha en regel som sier at det laget som står med færrest hjemmekamper får hjemmekamp. Da er jo saken åpenbar og kan ikke "vurderes" til noe spesielt.


Hvis man skulle fordele kamper "i hytt og pine" ville det jo åpnet for forfordeling. Det skjønner alle.

Når det gjelder det med fordeling av hjemme- og bortekamper, var jo det blant annet også knyttet til reisevei og antallet kilometer tilbakelagt i tidligere runder. Det ble det ofte mye diskusjon rundt, det var f.eks. til å stille klokken etter at RBK fikk hjemmekamp i semifinalen.

Det er selvsagt ikke bare fordeler med et rent trekningssystem, men det er bedre enn skjønnsmessige vurderinger, eller vurderinger av hvor man har spilt tidligere cuprunder. Det enkleste og mest rettferdige er trekning.


Men mitt forslag har ingenting med skjønnsmessige vurderinger å gjøre. Det handler ikke om "reisebelastning" eller "kilometer reist" eller "reisetid brukt". Det handler kun om hvor mange hjemmekamper man har hatt. Punktum. Har et lag hatt 0 hjemmekamper og møter et lag som har 1 eller flere, sier det jo seg selv hvem det er mest rettferdig skal få hjemmekamp. Da er det ikke mest rettferdig at det laget med flest hjemmekamper skal ha en 50 % sjanse til å få enda en hjemmekamp mer. Trekning har lite med rettferdighet å gjøre, men det er mulig det ikke går opp for folk før de ser at dette ikke nødvendigvis "jevner seg ut over tid" og vi står der med syv bortekamper på rad.

Brann har fire bortekamper på rad i semifinaler. Brann har i de seks siste dobbeltoppgjørene i Europa fått bortekamp sist. Skulle vel si det meste.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Corran on June 02, 2017, 10:33:26 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2017, 09:21:17 AM
Hvis det ikke er noe poeng at fordelingen av hjemme- og bortekamper i cupen skal være (mest mulig) rettferdig, kan man jo likegodt bare fordele det i hytt og pine. Hva skal man ha trekning av hjemmebane etter da?

Dette blir bare barnslig sutring og lite konstruktivt



Jeg bare tok Henki på ordet. Hvis det ikke er noe mål om rettferdighet, spiller det jo ingen rolle om noen får mange hjemmekamper og andre ikke. Da kan man jo i så fall la andre ting avgjøre; f.eks. hvem som trekker flest tilskuere. Slik var det ofte tidligere hvis man sto likt i antall hjemme/borte.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Her er løsningen:

1. og 2. runde som i dag. Fra og med 3. runde trekkes det. Det laget i hver kamp som har hatt færrest hjemmekamper får hjemmekamp. Har de hatt like mange går hjemmekampen til det laget som ble trukket først. Det er både rettferdig og tilfeldig nok. Enkelt nok også. Ingen rom for diskusjon.
Tren på langskudd

Henki

Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2017, 12:06:14 PM
Quote from: Henki on June 02, 2017, 10:27:56 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2017, 09:21:17 AM
Quote from: Henki on June 02, 2017, 08:05:51 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2017, 05:59:39 AM
Quote from: Corran on June 01, 2017, 21:51:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 19:27:08 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 16:10:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 01, 2017, 14:04:41 PM
Quote from: ostraume on June 01, 2017, 13:48:53 PM
"Bingo" eller full tilfeldighet er selvsagt det eneste rettferdige.





Hvorfor er det mer rettferdig enn at hvis et lag som står med 0 hjemmekamper, trekker et lag som står med 3 hjemmekamper, så vil laget med 0 hjemmekamper automatisk få hjemmekamp?


Fordi det er tilfeldig.



Men nettopp tilfeldigheter gjør det ikke rettferdig. Man kan få 10 bortekamper på rad på den måten.

Tilfeldigheter gjør det rettferdig. At en er uheldig og får 10 borte på rad er bare tings iboende faenskap, men du har helt rett i at det fører til diskusjoner eller  som jeg kaller det, konspirasjonsteorier.
Og jeg er helt sikker på at det ikke er tilfeldig at rbk som oftest faller heldig ut i slike trekninger. Men om det var slik at nøff rigget trekningene ville de vel lagt alt til rette for rbk Brann i finaler så oft som mulig og i alle fall at begge hadde hjemme i semifinaler og kvartfinaler. Det er der pengene for nøff hadde vært. Men det er vel noe de har i mot oss mellom de 7 fjell?


Men er det ikke bedre å først alltid gi hjemmekamp til det laget som har hatt færrest hjemmekamper til da, før man heller kan trekke det når det står likt? Da vil det aldri skje at noen med flere hjemmekamper på rad får hjemmekamp mot noen som har spilt flere bortekamper på rad. Da vil dette hele tiden jevne seg ut. I England trekkes hjemmekamp, og Arsenal fikk i 2014 hjemme i fire av fire de kunne få hjemmekamp i. Det samme skjedde i 2016. Fra 2008 til 2012 fikk Middlesbrough bortekamp i 12 av 12 kamper i ligacupen!


Det finnes både fordeler og ulemper ved begge måter å gjøre det på. Men jeg synes det er bedre å ha helt åpen trekning fra 4.runde. Første lag opp av hatten får hjemmekamp. Da unngår man diskusjoner og skjønnsmessige vurderinger. Trekningen er jo noe av det som gjør cupen spennende og som ikke minst gir flere lag muligheten til å vinne turneringen. Er det et poeng at fordelingen av hjemme- og bortekamper i cupen skal være rettferdig?

At enkelte lag går gjennom perioder der de ikke får hjemmekamper skyldes for øvrig tilfeldigheter.


Hvis det ikke er noe poeng at fordelingen av hjemme- og bortekamper i cupen skal være (mest mulig) rettferdig, kan man jo likegodt bare fordele det i hytt og pine. Hva skal man ha trekning av hjemmebane etter da?

Det er for øvrig ikke noen "skjønnsmessig vurdering" å ha en regel som sier at det laget som står med færrest hjemmekamper får hjemmekamp. Da er jo saken åpenbar og kan ikke "vurderes" til noe spesielt.


Hvis man skulle fordele kamper "i hytt og pine" ville det jo åpnet for forfordeling. Det skjønner alle.

Når det gjelder det med fordeling av hjemme- og bortekamper, var jo det blant annet også knyttet til reisevei og antallet kilometer tilbakelagt i tidligere runder. Det ble det ofte mye diskusjon rundt, det var f.eks. til å stille klokken etter at RBK fikk hjemmekamp i semifinalen.

Det er selvsagt ikke bare fordeler med et rent trekningssystem, men det er bedre enn skjønnsmessige vurderinger, eller vurderinger av hvor man har spilt tidligere cuprunder. Det enkleste og mest rettferdige er trekning.


Men mitt forslag har ingenting med skjønnsmessige vurderinger å gjøre. Det handler ikke om "reisebelastning" eller "kilometer reist" eller "reisetid brukt". Det handler kun om hvor mange hjemmekamper man har hatt. Punktum. Har et lag hatt 0 hjemmekamper og møter et lag som har 1 eller flere, sier det jo seg selv hvem det er mest rettferdig skal få hjemmekamp. Da er det ikke mest rettferdig at det laget med flest hjemmekamper skal ha en 50 % sjanse til å få enda en hjemmekamp mer. Trekning har lite med rettferdighet å gjøre, men det er mulig det ikke går opp for folk før de ser at dette ikke nødvendigvis "jevner seg ut over tid" og vi står der med syv bortekamper på rad.

Brann har fire bortekamper på rad i semifinaler. Brann har i de seks siste dobbeltoppgjørene i Europa fått bortekamp sist. Skulle vel si det meste.


Men da koker jo det hele ned til at vi er uenig om at det trenger å være slik at det skal fordeles jevnt hvor mange hjemme- og bortekamper et lag har hatt. Jeg lever godt med at det blir trukket hvem som får hjemmekamp, helt uavhengig av hva som har skjedd i tidligere runder. Det er noe av det som gjør cupen uforutsigbar og spennende. Synes jeg.
Ballen skal fremover!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on June 02, 2017, 13:43:14 PM


Men da er vi tilbake på skjønn; nemlig hva som er mest belastning av den ene måten å reise på og den andre. Og urettferdigheten at dette gagner de samme klubbene hver gang. Det finnes ingen fasitsvar på hva som er "stor reisebelastning". Det eneste det finnes fasitsvar på, er hvem som har spilt hvor mange hjemmekamper.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on June 02, 2017, 12:35:42 PM
Her er løsningen:

1. og 2. runde som i dag. Fra og med 3. runde trekkes det. Det laget i hver kamp som har hatt færrest hjemmekamper får hjemmekamp. Har de hatt like mange går hjemmekampen til det laget som ble trukket først. Det er både rettferdig og tilfeldig nok. Enkelt nok også. Ingen rom for diskusjon.


Ja det var vel så og si likt som mitt forslag, med den forskjellen at man godt kan ta geografiske hensyn og divisjonshensyn i 3.runde også.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on June 02, 2017, 13:59:19 PM
Quote from: Lasaron on June 02, 2017, 12:35:42 PM
Her er løsningen:

1. og 2. runde som i dag. Fra og med 3. runde trekkes det. Det laget i hver kamp som har hatt færrest hjemmekamper får hjemmekamp. Har de hatt like mange går hjemmekampen til det laget som ble trukket først. Det er både rettferdig og tilfeldig nok. Enkelt nok også. Ingen rom for diskusjon.


Ja det var vel så og si likt som mitt forslag, med den forskjellen at man godt kan ta geografiske hensyn og divisjonshensyn i 3.runde også.


Da er vi nesten enige :)
Tren på langskudd

Go Up