• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2017

Started by Lasaron, April 04, 2017, 08:30:26 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Spillere på utgående kontrakt er vel Horwath, Nouri, Karadas, Braaten og Orlov. Nouri og Orlov er i så måte aktuelle salgsobjekter til sommeren. Skaanes og Grønner kan komme til å ønske seg vekk grunnet lite spilletid, eventuelt Acosta.
Tren på langskudd

Nixon

Rød makt på Hansa

SeLyren

Det er ingen som har kontrakter som går ut til sommeren? Det at Nouri skal vekk syns eg er vanskelig, spesielt når vi ikke vet hvorfor han ikke vil signere. Nouri har utviklet seg til å bli en av våre beste spillere og det er gøy å se han spille, ikke så gøy å se han slå innlegg, men driblingen er det ingenting å si på.

Karadas går vel over i trenerteamet i en fulltidsstilling etter sesongen? Horwath og Braaten forsvinner gratis og Orlov kan vi kanskje få 5-600 000 for. Det som er spennende er hvem som blir vurdert inn. Eg føler vi trenger driblere, noen som kan utrette ting på egenhånd. Blir litt lite kreativitet med dagens stall.

Venstre ving, indreløper, venstre back og en skikkelig koloss av en spiss, ja takk.

SeLyren

Når det gjelder venstre backen så hadde Kristiansen en bra kamp mot Tromsø, men han viste i mange kamper i fjor at han har en egen evne til å kløne det til og være involvert i mange baklengs. Kunne Kristoffer Haugen fra Viking vært et alternativ? Han sa nei til VIF rett før vinduet stengte, og han sa at han ikke ville spille for noen andre Norske klubber. Men visst Brann kommer med et bud til sommeren, så selger vel Viking. De er jo raka fant.
Mot Vif var han solid kampen igjennom og viste mye bra. Absolutt en spiller å følge med på.

Nixon

Quote from: SeLyren on April 04, 2017, 08:50:45 AMKunne Kristoffer Haugen fra Viking vært et alternativ?


Det kunne han sikkert. Men slik jeg ser det er det ikke venstreback Brann skal prioritere til sommeren. Foruten Kristiansen har vi Gilli og Jónsson som backup. Det må holde i en klubb med begrensede ressurser.
Rød makt på Hansa

Belfort

Ingen tvil om at to kanter må hentes inn i sommer. Vi har kanter som hverken produserer mål eller målpoeng. Vi kan ikke gå gjennom en hel sesong uten kanter som bidratpå den måten!

Spelaren

Haugesund har en tidligere kjenning som leverer målpoeng ganske godt.
Gå av.

Huff

Quote from: Belfort on April 14, 2017, 11:22:03 AM
Ingen tvil om at to kanter må hentes inn i sommer. Vi har kanter som hverken produserer mål eller målpoeng. Vi kan ikke gå gjennom en hel sesong uten kanter som bidratpå den måten!


Jeg ville ikke skrudd opp forventningene akkurat, for Branns sportslige apparat kjente selvsagt til dette før sesongen startet. Vi har gått til seriestart med denne situasjonen med åpne øyne. For all del, Vega finner nok formen i enkeltkamper, men faktum er at vi verken kan regne med mål eller målpoeng fra kantene våre med mindre en ''har dagen''.

Selv lurer jeg litt på hvor dårlig Skaanes er på kanten samt hvor lenge det går før Bildøy starter dersom Vega og Braaten fortsetter som mot KBK.

Chrisstah

Lurer på hva det koster å kjøpe fri islendingen til TIL. Der har vi huse erstatteren vår
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Torvanger

April 15, 2017, 11:00:52 AM #9 Last Edit: April 15, 2017, 11:02:26 AM by Torvanger
BTs Hordalands beste-oversikt, er så horribelt feil, at jeg ikke har sett maken. Er du på Branns førsteellever, som en av 3 hordalendinger, dersom Børven er på banen, så er man en av Hordalands 3 beste. Barmen på 15 plass, bak Opdal, Larsen, Skaanes, Grønner og annet rask, er bare lattervekkende. Veldig skuffende av BT, som ellers er ganske så edruelige.

Gulløl

April 15, 2017, 11:31:47 AM #10 Last Edit: April 15, 2017, 11:33:22 AM by Gulløl
Dette kan tas lite seriøst. Et av mange eksempler er Kristoffer Zachariassen der det var nok med kun tre kamper i eliteserien for å klare en 7 plass. En spiller som spilte i 2 divisjon før det. Mulig at at han fortjener den 7 plassen om et år eller to, men å plassere han der etter få eliteserieminutter er bare latterlig. Mulig en del av hensikten med artikkelen er å provosere og få en respons, og kan også være grunnen til at publikumsfavoritten Kristoffer Barmen med maaaange eliteseriekamper er plassert helt nede på 15 plass.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Uforståelig, når jeg leser resten av listen, kan jeg ikke fatte hva de har tenkt på, når den ble utarbeidet. Hordalendingene som er i Brann, bør komme høyt opp, at Lie Skålevik er på 19, er også bemerkelsesverdig.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Huff

Forstår overhodet ikke kritikken av BTs liste over Hordalands 50 beste fotballspillere. Selv er jeg også uenig i flere av vurderingene, men ingen sitter vel med en endelig fasit.

Det jeg synes er mest interessant er forøvrig at to av de beste ti ifølge BT spiller i Brann. En kan selvsagt hevde at BT her tar feil og at eksempelvis Grønner og Barmen hører hjemme blant de beste ti i tillegg til Børven og Haugen, men tallet er likevel latterlig lavt. Brann kan selvsagt ikke fange opp alle, men sålenge kvaliteten på Hordalands-spillerne er god, og tilnærmet samtlige ikke spiller i samme posisjon,  bør to tredjedeler av dem spille på Brann. Kvaliteten er forøvrig også god, en Hordalands-ellver og Hordalands-stall ville gjort det bra i TL. Videre er det interessant at det store flertallet av spillere er 20-24 år gamle, her er det mye utviklingspotensiale, samtidig skulle en ideellt sett sett flere i aldersgruppene under, med ''Brann'' skrevet bak navnet.

Giles

Hent Julian Ryerson. Løp hele midtbanen til RBK i senk alene. Sterk med ball også, og et tempo som matcher Midtsjø. Men vil neppe til Brann.

krakra

Ja, det mest interessante med listen er jo hvor mange gode hordalendinger som ikke spiller i Brann. Likevel mener noen at problemet er at talentarbeidet ikke produserer gode nok spillere. Hovedproblemet virker å være at det ikke er naturlig å ta steget opp på toppnivået i Brann, men heller et annet sted. Også for spillere som ikke bruker veldig lang tid på å bli mer enn gode nok for Brann.

Lasaron

Hvis Nouri nekter å signere, kan det være in idé å selge ham til sommeren og hente Vindheim?
Tren på langskudd

krakra

April 24, 2017, 10:38:02 AM #17 Last Edit: April 24, 2017, 10:39:48 AM by krakra

Lasaron

Hvis Nouri forsvinner mener jeg vi bør hente inn en ny back. Gilli har prestert flere gode kamper på rad som ving nå, og gjør det vanskelig å putte ham ned. Da står vi igjen med urutinerte Ari og ustabile Kristiansen. Men så spørs det om Vindheim er god nok, da. Så vidt jeg kan se har han ikke vært i noen av kamptroppene til Malmö sålangt.
Tren på langskudd

Torvanger

Hva med denne tidligere Jervspissen, som nå herjer for Stabæk? Hvordan er kontraktssituasjonen til denne målmaskinen?


Morkel

Quote from: krakra on April 24, 2017, 10:38:02 AM
Kantproblemene har jo "løst" seg med strålende spill fra både Gilli og Braaten, men konkurransen der er ikke veldig tøff. Så gjerne en produktiv kantspiller også. Og en ny venstreback.


Ja, vi må ha inn en ny ving. Uansett om Braaten skulle klare en ny sesong, sier han jo selv at han begynner å merke at han er eldre. Kommer vi langt i cupen + et par runder i Europa League vil belastningen vise seg tydelig utover høsten.

Det beste hadde selvfølgelig vært å fase inn Stenevik og Bildøy over de neste to sesongene. Forutsett at de tar nivået, for premisset for suksess er der.

ostraume

Quote from: Lasaron on April 24, 2017, 10:52:36 AMustabile Kristiansen.


Virkelig? Kristiansen får litt samme problem som Grønner og Barmen, for lite kred. Han har da vært meget solid i seriekampene våre? Nouri er mer opp og ned (på godt og vondt).
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Jeg spør igjen, er Omoijuanfo noe for Brann?

Torvanger

Quote from: ostraume on April 24, 2017, 12:15:51 PM
Quote from: Lasaron on April 24, 2017, 10:52:36 AMustabile Kristiansen.


Virkelig? Kristiansen får litt samme problem som Grønner og Barmen, for lite kred. Han har da vært meget solid i seriekampene våre? Nouri er mer opp og ned (på godt og vondt).



Nesten enig. Kristiansen har vært glimrende i år, men Nouri har vært likeså. Begge spillerne våkner når det er alvor, de har en drive som jeg ikke ser hos så veldig mange andre norske lags backer, de er på hele tiden.

Hatleking

Quote from: Torvanger on April 24, 2017, 12:18:35 PM
Jeg spør igjen, er Omoijuanfo noe for Brann?


Som spiss? Me har ein god konstellasjon der no, og han blir neppe billeg når han har gjort det så bra. Tvilar sterkt på at me får sjå han i Brann-trøya.

Torvanger

Quote from: Hatleking on April 24, 2017, 12:25:35 PM
Quote from: Torvanger on April 24, 2017, 12:18:35 PM
Jeg spør igjen, er Omoijuanfo noe for Brann?


Som spiss? Me har ein god konstellasjon der no, og han blir neppe billeg når han har gjort det så bra. Tvilar sterkt på at me får sjå han i Brann-trøya.



Kontrakten til Omo går ut 31.12.2018, han blir neppe billig om han blir solgt til sommeren, prisen blir nok noe hyggeligere, om han ikke har forlenget med klubben som sklir avgårde på bananskalle og hoster opp toppspisser jevnt og trutt. RBK har vel heller ikke plass til ham, i år, så han ender nok utenlands.

Corran

Quote from: ostraume on April 24, 2017, 12:15:51 PM
Quote from: Lasaron on April 24, 2017, 10:52:36 AMustabile Kristiansen.

Virkelig? Kristiansen får litt samme problem som Grønner og Barmen, for lite kred. Han har da vært meget solid i seriekampene våre? Nouri er mer opp og ned (på godt og vondt).

Kristiansen har vært ok i år. Hatt et par gode og et par dårlige kamper. Men etter min mening er han det svakeste leddet bak og bidrar ikke så mye framover (går mye med men går seg ofte fast/roter det til) Men han skal ha kred for å ha vært jevnt bedre til nå i år enn i fjor (etter min mening)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Enig i at han ikke bidrar all verden offensivt, men defensivt har det vært bunnsolid.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Kristiansen har vore ein av dei som har heva seg veldig etter treningskampane. Han er nok ikkje som han var på sitt beste i Tromsø, men no faktisk ein god back!

Lasaron

Quote from: ostraume on April 24, 2017, 12:15:51 PM
Quote from: Lasaron on April 24, 2017, 10:52:36 AMustabile Kristiansen.


Virkelig? Kristiansen får litt samme problem som Grønner og Barmen, for lite kred. Han har da vært meget solid i seriekampene våre? Nouri er mer opp og ned (på godt og vondt).


Ok. Han har lenge vært stabilt - dårlig. Men de par siste kampene har vært godkjent.
Tren på langskudd

Chrisstah

Quote from: Lasaron on April 24, 2017, 12:52:37 PM
Quote from: ostraume on April 24, 2017, 12:15:51 PM
Quote from: Lasaron on April 24, 2017, 10:52:36 AMustabile Kristiansen.


Virkelig? Kristiansen får litt samme problem som Grønner og Barmen, for lite kred. Han har da vært meget solid i seriekampene våre? Nouri er mer opp og ned (på godt og vondt).


Ok. Han har lenge vært stabilt - dårlig. Men de par siste kampene har vært godkjent.


Stabilt over gjennomsnittet i TL++.
Er Brann i en situasjon hvor vi kan hente en spiller som helt klart danker ut Ruben uten at det går ut over kollektivet?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Superjack

Får assosiasjoner til 2006 laget til Brann, mange spillere som presterer labert i treningskampene, og er så til de grader påskrudd når det teller.

Veldig usikker på hvilke posisjon som eventuelt skal styrkes i sommervinduet, om det er noen posisjoner i det hele tatt.

Fortsetter Braathen og Gilli som de har startet, og vi vet at vi har en Vega og Stenevik i bakhånd så er jeg ikke like sikker på at vi skal gå etter kantspillere heller.
Og som kuriositet, Huseklepp er nå benkefyll i Haugesund...
Brannsupporter.

krakra

Kristiansen var dårlig i fjor. I år har han vært god. Men begge backene sliter med slutter produktet.

Gulløl

Quote from: krakra on April 24, 2017, 22:33:40 PM
Kristiansen var dårlig i fjor. I år har han vært god. Men begge backene sliter med slutter produktet.


Dårlig var nå en veldig negativ beskrivelse, vil heller kalle han minst best av de i forsvaret som spilte mye i fjor. Kristiansen spilte 28 av 30 kamper for det laget som slapp inn nest minst mål (27 mål) og tok sølvmedaljen. Hadde Brann hatt en dårlig venstreback hadde det neppe sett så bra ut, historisk var antall minusmål veldig bra. Men uansett, Kristiansen har løftet seg et hakk siden i fjor om en vurderer ut fra de første fem kampene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Når venstrekanten fungerer som en ekstra venstreback er det mulig

Lasaron

Kristiansen ble dårlig utover høsten i fjor.
Tren på langskudd

pidre

Overgangar er ikkje berre inn, men også ut. Altså inn og ut heng saman - som kjent.

Nouri er på veg ut, og han er erstatta av landslagsislendingen. Så går kontrakten til Orlov ut etter sesongen, og eg tviler på at den vert forlenga. Det tyder på at Orlov også er på veg ut, kanskje allereie i sommarvindauga. Skal han erstattast, eller har vi nok med Børvis, Karadas og krepsefiskaren på topp?  
Saludar a los monos!

Billy Elliott

Quote from: pidre on April 25, 2017, 12:06:46 PM
Skal han erstattast, eller har vi nok med Børvis, Karadas og krepsefiskaren på topp?  


Mer enn nok. Men vi trenger fortsatt en skikkelig klasseving, selv om Braaten og Gilli har prestert bra de siste kampene. Fortrinnsvis en med fart og et presist venstreben.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: pidre on April 25, 2017, 12:06:46 PMeller har vi nok med Børvis, Karadas og krepsefiskaren på topp?


Svaret på det er et klart nei etter min mening.
Rød makt på Hansa

krakra

Vi skal slite veldig med å finne en bedre spiss enn Skålevik som er fornøyd med å sitte på benken. Da må vi hente en som kan konkurrere med Børven. Det blir nok dyrt. For dette med borte- og hjemmespiss tror jeg vi er ferdig med nå. Det ble nok først og fremst brukt fordi Orlov var i form, og Børven ikke helt i gang. Nå som Børven er i gang er han våre soleklare førstevalg. Det blir situasjonen for en evnetuel ny spiss.

Kan jo se an om Børven fortsetter å levere, men gjør han det er både indreløper, kant og venstreback viktigere.

Nixon

Quote from: krakra on April 25, 2017, 13:15:38 PMDa må vi hente en som kan konkurrere med Børven. Det blir nok dyrt.


Ja, og det er også derfor jeg ser liten grunn at Orlov får lov til å dra i sommer. Det vil gi oss svært lite friske midler inn, men et hull i troppen som bør fylles.
Rød makt på Hansa

krakra

Jeg syns ikke det er noe særlig hull. Skålevik er mer enn god nok til å være backup. Hvis det å la Orlov dra gir oss nok midler og frigjør nok lønnsmidler til å forsterke der vi har større mangler så er det greit å kjøre på. Orlov var viktigere i fjor da vi lå dypt og ikke hadde ballen noe særlig. I år er hans egenskaper mindre relevante.

Det avhenger jo også av hva Orlov vil. Han er neppe interessert i å være backup han heller. Hvis han får sjansen til å dra, og Brann nekter ham er han vel fult i stand til å bli sur for det. Det kan skade stemningen unødvendig.

Nixon

Quote from: krakra on April 25, 2017, 13:57:56 PMSkålevik er mer enn god nok til å være backup.


Det er vel her den store uenigheten ligger.
Rød makt på Hansa

Xminator


Lasaron

Quote from: krakra on April 25, 2017, 13:57:56 PM
Jeg syns ikke det er noe særlig hull. Skålevik er mer enn god nok til å være backup. Hvis det å la Orlov dra gir oss nok midler og frigjør nok lønnsmidler til å forsterke der vi har større mangler så er det greit å kjøre på. Orlov var viktigere i fjor da vi lå dypt og ikke hadde ballen noe særlig. I år er hans egenskaper mindre relevante.

Det avhenger jo også av hva Orlov vil. Han er neppe interessert i å være backup han heller. Hvis han får sjansen til å dra, og Brann nekter ham er han vel fult i stand til å bli sur for det. Det kan skade stemningen unødvendig.


Sjansen til å dra er her ment som at en annen klubb er villig til å kjøpe ham og betale hele lønnen hans, formoder jeg  ???
Tren på langskudd

Pelle

Vi trenger ingen det er det andre som gjør !

I år blir det GULL!

Og Pelle lyger aldri
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Gulløl

Quote from: Pelle on April 25, 2017, 15:45:20 PM
Vi trenger ingen det er det andre som gjør !
I år blir det GULL!
Og Pelle lyger aldri


Er det deg Roald ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SeLyren


SeLyren

Gidder ikke leite etter tråder for å stille dette spørsmålet. Men eg bor på Sunnmøre, og eg skulle gjerne fått tak i noen flagg å hengt opp på kampdag. Da tenker eg helst på slike balkong flagg. Det blir mye styr visst eg skal sette opp en flaggstang fordi eg vil flagge på kampdagene....Men det hadde vært kult nok det.

På den nye og litt begrensede internettbutikken til Brann er det ingen flagg å få tak i, og det samme gjelder bataljonen sin internettbutikk. Noen som vet hvor?

Go Up