• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Marius Bildøy

Started by Nixon, March 24, 2017, 14:42:36 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

March 24, 2017, 14:42:36 PM Last Edit: March 24, 2017, 14:50:36 PM by Nixon
http://www.brann.no/nyheter/bildoy-har-signert-proffkontrakt

Tre-årig proffkontrakt gjør vel han fortjent til en egen tråd, selv om han ikke går inn som fullverdig medlem av A-stallen.

Jeg har ikke sett han mye, men jeg har likt det jeg har sett av fart, dribleferdigheter og skudd. Han har en god gjennombruddskraft som jeg tror på sikt kan gjøre han kan utkonkurrere f.eks. Stenevik som jeg ikke syns har samme fremdriften. Men akkurat nå er han nok litt bak i køen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Forhåpentligvis vil både Bildøy og Stenevik snart utkonkurrere to andre.
Tren på langskudd

OmOssSjølOgHansaøl

Gratulerer!

I eliteserien vil jeg ikke forvente mer enn et innhopp eller to i løpet av året, men det er bra å se at talenter viser potensial nok til å få proffkontrakt. Vi får håpe at utviklingen fortsetter og at han kan bli en god bidragsyter i løpet av treårsperioden.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Får håpe at planen til spiller og hans omgivelser samsvarer med klubbens. At innhopp i Eliteserien ikke nødvendigvis skal utløse så mye mer enn det i år.
Rød makt på Hansa

Superjack

March 25, 2017, 09:53:24 AM #4 Last Edit: March 25, 2017, 09:55:07 AM by Superjack
Quote from: Nixon on March 25, 2017, 07:50:17 AM
Får håpe at planen til spiller og hans omgivelser samsvarer med klubbens. At innhopp i Eliteserien ikke nødvendigvis skal utløse så mye mer enn det i år.

Så lenge han ikke har en kjent agent, som etter to innhopp og gode tilbakemeldinger i media krever startplass, så er nok utgangspunktet greit.
Spennende å se om LAN er en bedre mann for å få ungdommen til å slå igjennom i Brann enn mange av forgjengerne.
Brannsupporter.

Spelaren

Viser nydelige tendenser i dagens kamp. Kjapp med ballen, dribler nydelig og er fullstendig uredd.
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg så ikke selve treningskampen, kun høydepunktene, men Bildøy virket veldig lovende. Jeg oppgraderer forventningene fra "et innhopp eller to i løpet av året" til "et par gode innhopp allerede i vårsesongen". :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

Han er iallfall godt opplært av Gorm. I intervjuet på brann.no i dag fikk han fem åpne spørsmål. Han startet fire av svarene med "Nei..." Det han ikke startet slik hadde vært helt enormt unaturlig å starte med "nei."
Tren på langskudd

dudo

Quote from: Lasaron on March 25, 2017, 23:09:11 PM
Han er iallfall godt opplært av Gorm. I intervjuet på brann.no i dag fikk han fem åpne spørsmål. Han startet fire av svarene med "Nei..." Det han ikke startet slik hadde vært helt enormt unaturlig å starte med "nei."

Nå høres du ut som min far. Han klager også på at dagens ungdom begynner alle svar med "nei ...".
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Litt irriterende at han virker så lovende, for alle vet jo at han spiller for Sogndal eller Haugesund om et par år.
Legg ned hele klubben!

krakra

Håper Brann omsider klarer å få igjennom en sånn spillertype. Det kunne betydd mye for interessen om vi fikk flere lokale entertainere på valget. Det er en fordel at treneren har troen på ham. Det er vel noe endel av de tidligere stortalentene har manglet. Tror ikke han skal forventes å være noen poengsanker allerede i år, men gøy hvis han kan komme innpå og gjøre backene litt svimle i tellende kamper også.

Lasaron

Hvis G17-landslagets spillestil får Brann til å se ut som Barcelona, er det kanskje like greit om Bildøy ikke blir tatt ut der. Uansett, jeg syns Bildøy skal få lov til å levere stabilt godt på Brann 2 i en bedre tredjedivisjon enn i fjor før vi begynner å kreve særlig spilletid på A-laget.
Tren på langskudd

Spelaren

Ja, "særlig spilletid" trenger han ikkje, men forsiktig matching er pysete. Håper me ser ham i første kamp.
Gå av.

krakra

Spørs om vinterkrigen mot TIL er rette arenaen for eliteseriedebuten, men i utgangspunktet bør han spille det han er god nok for. Det er ikke nødvendig å gå igjennom 3. divisjon bare for å gå igjennom 3. divisjon hvis han er god nok for EL-spill nå. Vi mangler gode kantspillere, så hvem vet? Men det bør iallefall ikke forventes noe av ham i år. Så får gode prestasjoner komme som en bonus.
At en 17-åring gjør det bra i TL er ikke så oppsiktsvekkende. Det har skjedd før det.

Superjack

Jeg håper, og delvis tror, at Bildøy kan få litt samme rolle som
Huseklepp i fjor. Med god fart og teknikk, kombinert med stor selvtillit, kan han komme inn mot slitne ben hos motstanderene siste 20-30 minutter. Jeg blir da heller ikke overrasket om han kan få like mange målpoeng i år som Huseklepp i fjor.
Brannsupporter.

Lasaron

Emil Hansson klarte seg greit de gangene han fikk muligheten på A-laget, men han var aldri stabilt god for Brann 2. Han surnet da de ok innhoppene på A-laget ikke raskt ble til noe mer. Han ble for utålmodig. Lillejord skal kanskje ta sin del av skylden for det.

Jeg skulle gjerne sett at Hansson ble værende i klubben, det er ikke poenget her. Poenget er at talentene bør få beskjed om å ha litt tålmodighet. Det Bildøy viste mot Sogndal betyr at han skal være i stand til å gjøre gode kamper for Brann 2. Hvis han ikke gjør det, selv om han klarer seg ok i innhopp i eliteserien, viser det kanskje at hodet ikke er på rett plass, at kanskje karakteren ikke er der. For hvorfor presterer han isåfall ikke stabilt godt for Brann 2? Er det for kjipt å spille der når man allerede har fått innhopp for A-laget?

Oppsummert: Er man 17 år og klarer seg ok i innhopp i eliteserien, men ikke leverer stabilt bra i 3. divisjon, så har man kanskje ikke de personlige egenskapene som skal til.

Hva mener jeg med stabilt bra? Tja, noe slikt som at starter man de fem første kampene for Brann 2, og fire av dem er bra, så er det stabilt bra.
Tren på langskudd

dudo

Huseklepp kom på delt 17. plass med 10 målpoeng, like mange som Marcus Pedersen og Helland. Det ville vært helt sinnsykt om Bildøy skulle matche noe sånt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Min første tanke ang. Bildøy i Huseklepp-rollen er at det blir mye reising og kampforberedelser som kan gå ut over trening og utvikling. Generelt sett må det da være bedre å ha fulle treningsdager og hele kamper for Brann 2 enn å bruke to dager på å spille 15-20 minutter i en bortekamp. Hjemme blir det litt annerledes.
Rød makt på Hansa

dudo

15-20 min på toppnivå tror jeg er gull verdt. Å sitte på benken i 2*45 blir bare vås.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: dudo on March 27, 2017, 10:08:26 AM
Huseklepp kom på delt 17. plass med 10 målpoeng, like mange som Marcus Pedersen og Helland. Det ville vært helt sinnsykt om Bildøy skulle matche noe sånt.
To spillere som var skadet store deler av fjorårssesongen, vel å merke.

dudo

Fortsatt 17. plass, og fortsatt ville det vært helt vilt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Tren på langskudd

dudo

Da må det skje noe helt sinnsykt med det offensive systemet vårt. Men for all del, jeg blir vel så begeistret som noen om det skulle skje.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra


dudo

Vel, jeg kommer til å reagere som om han hadde gått på vannet. Fyren fyller 17 på onsdag! Ødegaard hadde for øvrig 12 poeng i sin sesong for godset, men da var han vel et halvt år yngre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra


dudo

Ja, stemmer. Jeg vil uansett påstå at det vil være nesten utrolig om Bildøy skulle bidra i så stor grad. I fjor scoret vi 42 mål ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

I kveld åpnet Bildøy omsider målkontoen på Brann 2. Etter at det stod 0-0 til pause hjemme mot Varegg, ble det seier 6-0 til slutt. Bildøy stod for to av målene.
Tren på langskudd

dudo

Vi kan vel enes om at første tredel av sesongen ikke har vært helt som håpet. Har han i det hele tatt vært i troppen i serien?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

OmOssSjølOgHansaøl

Mer som forventet enn som håpet, vil jeg si. :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

Han er ung, og da går det vel litt opp og ned. Han har vel startet omtrent hver eneste kamp for Brann 2, som hadde et halvt opprykk. I fjor på denne tiden spilte han ikke seniorfotball i det hele tatt, da var nasjonal G16-serie det øverste nivået han spilte på. Jeg tror han til nå i sesongen har hatt en slags konsolideringsfase. Han har fått ro på seg til å ta nivået i den nye 3.divisjon, og har nå begynt å skinne der. Jeg syns det er naturlig at han får flere gode kamper bak seg der før vi begynner å mase om spilletid i serien.
Tren på langskudd

Go Up