• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter LAN

Started by Torvanger, February 20, 2017, 09:17:46 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

February 20, 2017, 09:17:46 AM Last Edit: February 20, 2017, 10:42:06 AM by Torvanger
Jeg håper og tror at vi har LAN i mange år fremover, da jeg både forventer at han skal både klare å repetere MIMs bragd fra 2007, samt at han også kommer til å gi oss mer underholdning etterhvert. Likefullt vil det ta slutt en gang, kanskje pga at LAN blir hentet til større oppgaver annetsteds og da er det jo greit, spesielt i Silly Season, å synse og diskutere seg frem til mulige arvtakere.

Jeg har en soleklar førstekandidat, min eneste, en trener som har fått flere år og erfaringer på baken, som virker mer målrettet og kynisk enn på lenge og som fortsatt leder lag som scorer godt med mål, i tilegg til at han virker å ha blitt bedre på det defensive, jeg gir dere:

MONS IVAR MJELDE!


Spelaren

Interessant navn, hørte han klarte å redde Bryne frå nedrykk en gang!
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on February 20, 2017, 10:57:34 AM
Interessant navn, hørte han klarte å redde Bryne frå nedrykk en gang!


Ja, det er nok der jeg har han fra også. Og jeg er glad for at Torvanger redigerte innlegget og la til et bilde, slik at vi har et ansikt til navnet. Slett ikke dumt. Slett ikke dumt.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Kanskje han er spissen vi trenger? Virker nokså skarp foran kassen.
Gå av.

Huff

Det var vel ganske mange som i 2008 håpet på at en enda mer fotballfaglig skarp og rutinert MIM engang ville vende tilbake til Brann. Skal bli spennende å se hvordan han gjør det i en klubb der enkelte i ledelsen vil kreve at megahypersuperdupertalentsønnene deres skal spille.

Superjack

Egentlig litt spennende. Han reddet både Bryne og Fredrikstad, samt jeg tror han fikk Start til å overprestere også.
Ja, han fikk mye midler i sin Brann tid, men han har ikke gjort seg bort i de andre jobbene sine heller.

Men siden trådstarter nevner at LAN skal over i større oppgaver, så tror jeg ikke det finnes større oppgaver for LAN på denne kloden, og jeg håper da virkelig at MIM ikke er i en alder at han er aktuell når LAN går i penalet....
Brannsupporter.

Torvanger

Det er fristende å dra frem denne igjen, når man ser hvilke snøvleuttalelser LAN kommer med i anledning Barmen.

Gulløl

Quote from: Torvanger on March 09, 2017, 21:05:17 PM
Det er fristende å dra frem denne igjen, når man ser hvilke snøvleuttalelser LAN kommer med i anledning Barmen.


Ja lemp LAN ut av klubben og få ting i gammel gjenge igjen der levetiden på hovedtreneren i snitt såvidt kryper over to år siden 70-tallet. Og resultater over flere tiår som har vært ganske dårlige. At LAN ligger milevis foran sølvsesongen med stallen på dette tidspunkt er uten betydning, ut med pakket !!  Lurer på Torvanger er et gammelt fiasko styremedlem i SKBrann som går igjen her på forumet ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Det er mulig Soltvedt skal kritiseres her, men tilbys Barmen samme lønn som Orry har vil jeg si det er innenfor. At LAN i treningskamper prøver ut spillere han vet blir værende er helt greit. Det er jo ikke slik at Nouri og Barmen har spilt direkte lite.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Torvanger on March 09, 2017, 21:05:17 PM
Det er fristende å dra frem denne igjen, når man ser hvilke snøvleuttalelser LAN kommer med i anledning Barmen.

Har LAN sagt noe nytt jeg ikke har fått med meg?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Corran on March 09, 2017, 23:13:02 PM
Quote from: Torvanger on March 09, 2017, 21:05:17 PM
Det er fristende å dra frem denne igjen, når man ser hvilke snøvleuttalelser LAN kommer med i anledning Barmen.

Har LAN sagt noe nytt jeg ikke har fått med meg?


Ja, det lurer egentlig jeg også på når jeg ser diskusjonene som har blusset opp i flere tråder her ...

BT har spurt LAN om inntrykket hans er at Barmen ikke vil signere ny kontrakt, og da svarer han at det at Barmen ikke har signert ennå kan være "et signal om at du vil prøve noe nytt, kanskje". Det er kanskje litt spekulativt? Deretter sa han at Orry Larsen er ny og trengs å spilles inn, og at han også var svært fornøyd med Brann-laget mot Malmö når Barmen ikke var på banen. Til slutt sa han at "Det er ikke sånn at vi må spille med ham. Men er han best, så bruker vi ham."

Til BA har LAN for øvrig sagt at han bruker Orry Larsen en del nå for å teste ut relasjoner. "Så får vi se når det drar seg til, hva vi velger."

Jeg sliter litt med å se at dagens uttalelse er veldig graverende. Men har han sagt noe mer enn det som er kommer frem i BA og BT? Kan noen opplyse Corran og meg?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Torvanger

LAN betviler at en trofast tjener, som har gått gradene i klubben, ønsker å bli værende i Brann. Han sender et stikk til Barmen åpenbart og det syns jeg er ufint, spesielt dersom ryktene om betydelig lønnskutt stemmer. Selv om en spiller er et produkt av egen stall, kan man ikke bare behandle dem som man vil og forvente at de takker ja til hva som helst.

På tross av ryktene om slett personalpolitikk, både fra LAN og Solltvedt, så leverer jo Brann så det suser og Brann bør selvsagt ikke gjøre endringer så lenge det gjør nettopp det. Jeg tror problemene og slitasjen først kommer skikkelig til overflaten i en eventuell motgangsperiode og da kan det slå inn for fullt, som under Skarsfjord. Det er derfor mitt instendige håp at LAN og Soltedt legger bort cowboystilen og kjører en annen linje, for jeg tror faktisk at Brann kan fortsatt levere på banen, til tross for det. Man skal ikke være naiv og hive rundt med fantasilønninger og kontrakter, men er for eksempel en spiller ikke blant de lønnsledende, men med fast plass på førsteelleveren, da er det ekstremt pussig om man forventer at denne spilleren hopper på og signerer på et betydelig dårligere tilbud.

Men nei, trenerskifte vil jeg ikke ha nå, men en kursendring på noe som åpenbart ikke er riktig, det bør man håpe på.

Superjack

Treneren etter LAN blir som når Hareide tok over for Eggen. Etter 7 seriegull, 4 cupgull og 2 ganger CL deltagelse så gir LAN seg for å vie seg til bønn og akupunktur.

Hvem det blir? Ikke godt å vite.
Brannsupporter.

Lasaron

http://www.dagbladet.no/sport/riises-barcelona-fleip-tok-nye-lagkamerater-med-storm---alle-lo/67556685

Foreslår at treneren til Rollon tar over etter LAN, om ikke annet så på grunn av navnet. Episk.
Tren på langskudd

Superjack

Om 13 dager er det 2 år siden LAN tok over Brann. En formidabel opptur så langt.
Brannsupporter.

Belfort

Quote from: Superjack on May 16, 2017, 21:50:39 PM
Om 13 dager er det 2 år siden LAN tok over Brann. En formidabel opptur så langt.


En helt utrolig historie!

OmOssSjølOgHansaøl

Om det fortsetter på samme måten, vil man før eller siden slutte å snakke om å hoppe etter Wirkola, men heller begynne å snakke om å "trene Brann etter LAN". :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Alonso Solis

I dag er det vel lov å ta litt av, og jeg har følgende scenario i tankene:

Hva om suksessen fortsetter og LAN blir lagt merke til av utenlandske klubber? Uten at jeg har sjekket, så må vel LAN ha en helt absurd statistikk når det kommer til å endre kampbilder? Han treffer jo omtrent på ALT han gjør av forandringer av startelleveren og latterlig mange av byttene han gjør undervei i kamper får en direkte påvirkning på kampresultatet. Nå er dette selvsagt ikke uvanlig - det er jo derfor man har innbyttere - men jeg har en følelse av at LAN er en divisjon eller to over den gjengse trener på disse punktene. Kanskje Krøvel eller noen andre kan grave opp litt LAN-statistikk?

Uansett; hva skjer den dagen LAN får et tilbud fra en storklubb? Er han såpass nyktern og jordnær at han er fornøyd med å være i SKB og ikke har større ambisjoner, eller takker han ja til PL når tilbudet kommet? Og blir sønnen med?

Kagain

Det blir i alle fall interessant å se hvordan det blir. Grunnen til at han signerte for Brann i utgangspunktet var vel rett og slett at det var en klubb han hadde drømt om å trene siden han trådde sine barnesko der ute på campingplassen på Skoge. Ellers var han vel fornøyd med å være akupunktør i Ulsteinvik?

Om han får tilbud fra utlandet så er det en ting som blir spennende i så måte: har da suksessen han må ha opplevd med Brann gjort han sulten nok til å forsøke seg på et høyere nivå?

Lasaron

Det som gjør denne tråden mye deiligere enn tidligere, tilsvarende tråder er at vi kommer til å snakke om hvem som skal fylle tomrommet når LAN går videre til større oppgaver. Jeg mistenker LAN for å være en svært god trener.
Tren på langskudd

Ninja-Bob

Eg trur at LAN har ein eksepsjonelt god analytisk hjerne og mykje av grunnen til at det går så bra som det gjer er at han evner å analysere rota til eit problem og kjapt finne ein løysing på det. Han er rett og slett smart!

Superjack

Mitt tips, om LAN suksessen fortsetter et par sesonger til, er at han tar over landslaget. Ser ikke for meg LAN ute i Europa i noen klubb. Litt som f.eks Eggen, ville ikke funket ute.
Brannsupporter.

Belfort

Quote from: Superjack on May 17, 2017, 12:36:10 PM
Mitt tips, om LAN suksessen fortsetter et par sesonger til, er at han tar over landslaget. Ser ikke for meg LAN ute i Europa i noen klubb. Litt som f.eks Eggen, ville ikke funket ute.



Vinner han noe med Brann er jeg redd han kan være aktuell for landslaget etter Lagerback, eller hvis han feiler

Huff

Quote from: Belfort on May 17, 2017, 13:01:49 PM
Vinner han noe med Brann er jeg redd han kan være aktuell for landslaget etter Lagerback, eller hvis han feiler


Hæ?

Hvorfor forlate en drømmejobb en mestrer for å bli toalettvasker?


Klaus_Brann

Tror ikke LAN vil eller hadde fungert som landslagstrener. Han er dønn avhengig av de rette typene til sitt system og han trenger folk som er veldig lojale mot det. Noe av det kan han nok få på landslaget, men han får ikke tiden til å terpe inn detaljer som han får daglig her hos oss.
Tror som sagt at det uansett aldri blir en problemstilling.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Om det fortsetter på samme måten, vil man før eller siden slutte å snakke om å hoppe etter Wirkola, men heller begynne å snakke om å "trene Brann etter LAN".

Uansett; hva skjer den dagen LAN får et tilbud fra en storklubb? Er han såpass nyktern og jordnær at han er fornøyd med å være i SKB og ikke har større ambisjoner, eller takker han ja til PL når tilbudet kommet? Og blir sønnen med?

Det som gjør denne tråden mye deiligere enn tidligere, tilsvarende tråder er at vi kommer til å snakke om hvem som skal fylle tomrommet når LAN går videre til større oppgaver. Jeg mistenker LAN for å være en svært god trener.

Eg trur at LAN har ein eksepsjonelt god analytisk hjerne og mykje av grunnen til at det går så bra som det gjer er at han evner å analysere rota til eit problem og kjapt finne ein løysing på det. Han er rett og slett smart.


Er folk fortsatt like fornøyd?:)
Rød makt på Hansa

Kagain

Jeg sier som jeg sa om Norling: Gi mannen litt tid...

Billy Elliott

Bare teller sekundene til PL-tilbudet kommer rekende inn på Soltvedts kontorbord.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

nero

Han har (nesten) egenhendig fått oss ut av Skars/Roald/Norling-sumpen, så han skal få mye tid før jeg klager. Vi ligger da brukbart til på tabellen fremdeles, med et mannskap som ærlig talt ikke er all verden. Det er ikke festfotball vi får servert, og fiaskoene nylig svir, men å droppe LAN ville være en stor tabbe.
Lions led by donkeys.

Nixon

Ja, det er alt for tidlig med Nilsen-må-gå-rop. Men han har en stor jobb foran seg denne høsten, og hvordan han takler dette, både før, under og etter kamp, kan gi oss en pekepinn om han er rett mann på lengre sikt.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

For all del, jeg skal holde meg i lang tid fra å rope på hans avgang. Det har LAN fortjent etter å ha reddet oss fra OBOS-helvete. Men det er ikke til å stikke under en stol at lynnet og flere av uttalelsene hans i media, for ikke å glemme det ultradefensive fokuset, begynner å minne mer og mer om en viss Skars.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ostraume

Mye sutring på forumet i sommer. Poeng og underholdning så langt i år er godkjent+. Hvem kan påstå noe annet? Galematias å sparke en trener som leverer.

Så er det det noen her som ønsker seg mer ungdom i startelleveren. Fair nok, der er vi ikke gode.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Det blir sånn når det er pause like etter forsmedelige tap og begredelig spill.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Miller

Spent på hvor lang tid det tar før denne tråden blir veldig populær ...

Nixon

Jeg trodde det skulle ta kortere tid før denne kampen enn nå etter. Ingen grunn til å ta Nilsen etter kampen i kveld.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Brann leverer en meget god bortekamp, umulig å kritisere Nilsen etter kveldens kamper. To straffer imot, der én er pur hollywood og den andre usedvanlig billig, for så å få en utligning der Grønner meies ned uten at det dømmes på det.
Gå av.

Buljongmannen

Nok en kamp hvor vi taper poeng siste 10 min. Lei uvane.

krakra

Denne gangen ble vi frarøvet poengene. Latterlig at Kristiansen ikke får puste på AaFK-spilleren, Wormgoor får ikke ta på Mos. Da er det straffe, men at Mos meier ned Grønner, det syns han er helt ok. Jeg mistenker fortsatt at Kjensli hadde penger på kampen.

Spelaren

Tror det er større sjanse for at enkeltdommere rett og slett misliker oss enn at de har satt penger på kampen.
Gå av.

Lasaron

Man kan nok diskutere om Grønner skulle hatt frispark, eller om det var en fair duell. Men sannheten er at om Karadas hadde gått inn i en slik duell på motsatt siden, og det hadde sett nøyaktig likt ut, så hadde Karadas blitt avblåst. Den saken er bare helt inormt grei.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2017, 20:24:58 PM


I den grad det var myntet på mitt siste innlegg vil jeg presisere hva jeg mener: Jeg tror dommere lar seg "blende" av at det er typer som Karadas som gjør slikt. At de på en måte tenker at dette er for drøyt. Og når alminnelige Mos gjør det samme så går det gjennom.
Tren på langskudd

Corran

Dommere med dårlig fotballforståelse vil gjerne la tvilen komme den minste spilleren til gode.
Azar får ofte feile frispark mot seg. Litt samme syndromet som Jostein Flo på landslaget når de hadde Flo pasningen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Spelaren

Tror heller det enn at de har satt penger på det.
Gå av.

Nixon

Apropos Branntrenere...
Nøyaktig fire år siden den famøse forlengelsen med Skarsfjord i dag.

Det var tider det!
Rød makt på Hansa

Lasaron

Den dagen gikk jeg og dasset i Oddas gågate. Hadde vært uten internet en stund på ferie. Så et avisstativ på avstand der Skarsfjord var hovedoppslaget på BA. Med forventning gikk jeg mot stativet for å se, nærmest sikker på at han hadde fått sparken........
Tren på langskudd

Brann_ruler86

^Du var ikke den eneste som trodde det. Jeg husker jeg gikk inn på BA (tror jeg), så øverste halvdel av et bilde av pressekonferanse på stadion og tenkte "Yes, nå er Skarsfjord ferdig i Brann". Sjokket var mildt sagt stort når jeg scrollet nedover på siden...

Heldigvis var den daværende ledelsen i Brann så dumme at de annonserte dette dagen før en hjemmekamp, og vi husker vel alle godt den kampen. Det vil si, jeg husker egentlig fint lite av selve kampen, for stort sett alt mitt fokus var rettet mot ledelsen i klubben den kvelden.
Gå ta banen!

pidre

Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2017, 20:24:58 PM


Tror du undervurderer menneskesinnets kompleksitet. At maktsyke, manipulerende, hensynsløse mennesker, uten skyldfølelse og selv innsikt, kan dømme et par feilaktige straffer mot Brann ser jeg ikke som umulig.

Sier ikke at Kjensli har en mental lidelse, men det kan jo tenkes at han er et borderline-tilfelle til en eller annen diagnose. 

Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Quote from: pidre on August 08, 2017, 14:17:18 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2017, 20:24:58 PM


Tror du undervurderer menneskesinnets kompleksitet. At maktsyke, manipulerende, hensynsløse mennesker, uten skyldfølelse og selv innsikt, kan dømme et par feilaktige straffer mot Brann ser jeg ikke som umulig.

Sier ikke at Kjensli har en mental lidelse, men det kan jo tenkes at han er et borderline-tilfelle til en eller annen diagnose. 




I så fall kunne han annullert 1-3 for hands. Muligheten var der, og han hadde lettere sluppet unna med det enn den vanvittige filmingen på 1-2.

Tviler sterkt på at noen dommere heller vil at 1) Brann skal tape og de selv bli hengt ut som en udugelig dommer, enn at 2) Brann vinner og ingen reagerer på dømmingen.

Hvilken dommer setter Branns fiasko fremfor sin egen ære og kredibilitet? Du må jo være medlem i Maakeberget eller Vikinghordene for å med glede sette egen ære på spill for å ødelegge for Brann.

Kjensli oppfattet situasjonene feil fra sin vinkel, og hadde ikke muligheten til å se situasjonene om igjen eller i sakte film eller fra andre vinkler. Noen og enhver av oss har vel oppfattet situasjoner annerledes der og da enn etter reprisene. Det er høyst menneskelig og man trenger ikke mistenke folk for å være på grensen til en eller annen diagnose fordi om de oppfatter en hendelse feil.
Legg ned hele klubben!

Go Up