• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mesterfinalen 29. mars 2017

Started by Xminator, January 13, 2017, 06:11:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Corran

Synes ikke dette var så gale før seriestart. Pleier å være dårligere i generalprøven ;-)
Synes heller ikke det er så gale spill av Brann som mange her inne mener.
De første 25 minuttene hadde rbk ballen mest men det var Brann som hadde sjanser og 3-4 cornere, mens rbk skapte null og niks.
Men så scoret rbk og tok over kampen de siste 10-15 minuttene av første og de første 20 av andre omgang. Men etter byttene på begge lage i det 65 minutt (sånn ca) og hvor en følte at rbk satt inn litt mer kvalitet eller i alle fall litt mer profilerte navn så tok Brann over kampen og det hadde ikke vært urettferdig om det hadde blitt en utligning. Brann sto høyt med mange mot slutten og tok litt større sjanser og på 2-0 målet så sto Brann igjen med 4 mann på topp. Ikke lenge siden vi rev oss i håret pga at de sto igjen med 0 spillere på topp mot slutten av kamper på corner i mot selv om vi lå under ;-)
Når det gjelder spillere var det en del smårusk hos de fleste, men jevnt over bra. Eg syntes SHN var meget bra og flink til å lese spillet da han ofte brøt foran motstander.
Braaten startet bra men var egentlig den som skuffet meg mest. Tok seg mye fri og jukset mye i jobbingen hjem. Kristiansen vil jeg ha langt ut av laget, mener han er svakeste leddet vårt nå.
Når det gjelder Nouri så er det en komplisert sak. Eg e tilbøyelig til å være enig med LAN om at han har tatt et valg og dermed så må Brann teste ut/spille inn nye spillere på hans plass slik at de ser om de har erstatter i stallen eller om de må ut og handle. Kontra Gilli synes jeg at Nouri pr dags dato er bedre men Gilli har bedre innlegg.
På den annen side så var Nouri virkelig tent i dag og viste han ville ha tilbake plassen sin så det viser at noen blir bedre av litt mer konkurranse.

Ellers sÃ¥ jeg at noen nevnte at Ingebrigtsen fikk tilsnakk av dommeren og det er nok helt feil. Dommeren ble kalt bort av fjerde dommer slik at han kunne bli pÃ¥minnet av Ingebrigtsen om at det var rbk som spilte og at det da skal være minst 70-30 dømming i rbk sin favør selv pÃ¥ bortebane.  
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking

Kva meiner du eigentleg med lojal? Han har signert ein kontrakt og har fått spele alt hittil. Det er lite med det som gjer at ordet lojal kjem fram. Når det er sagt så synst eg det er greitt å føretrekke andre viss dei er ca like gode. No har imidlertidig Nouri vist seg betre enn alternativa og har fått spele meir og meir etter kvart. Eg trur han startar.

Spelaren

Quote from: Lasaron on March 29, 2017, 21:07:04 PM
Dere som så kampen på tv, skulle Brann hatt straffe(r)?


Tror ikkje det var noe nevneverdig. Et skudd som traff en albu der hånden var bak på ryggen, men ikkje unaturlig.
GÃ¥ av.

osoerli

Quote from: Spelaren on March 29, 2017, 23:16:50 PM
Quote from: Lasaron on March 29, 2017, 21:07:04 PM
Dere som så kampen på tv, skulle Brann hatt straffe(r)?


Tror ikkje det var noe nevneverdig. Et skudd som traff en albu der hånden var bak på ryggen, men ikkje unaturlig.


Ballen traff overarmen pÃ¥ veg mot mÃ¥l.  Eg har sett det bli dømt straffe av mange slike.  Men den hadde vore billeg.  Aldri om ein dommar i eliteserien blÃ¥ser straffe mot RBK i sÃ¥nne.  Andre vegen derimot...
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Norlings hund

Quote from: Belfort on March 29, 2017, 21:32:19 PM
LAN mener forøvrig vi var fullt på høyde med RBK. Gir meg ekle assosiasjoner til en trener ikke så langt tilbake i tid



Det var vi da også. Skjønner ikke helt hypingen av trønderne i denne tråden, de var overraskende svake i går.

SeLyren

Nouri skal selvsagt starte. Nouri sine raid skaper ubalanse og han er jo drivende god der han koster oppover siden. Det er rett og slett sløsing med ressurser å la Nouri sitte på benken. Bør starte mot TIL.

Vi gjorde en helt ok kamp i går, der vi startet for forsiktig, men for mye fokus på å "ligge i rammen".
Utover i 2. er vi gode, spesielt etter Nouri kom inn. Gili viste mye bra som springer på høyre kant.
Klart RBK er gode, men på en god dag kan

Ninja-Bob

Unnskyld for min uvitenheit, men las eg at han nye islandske kan spele på begge backplassar, eller er det berre ynskjetenkning?

Nixon

Quote from: Ninja-Bob on March 30, 2017, 07:11:06 AM
Unnskyld for min uvitenheit, men las eg at han nye islandske kan spele på begge backplassar, eller er det berre ynskjetenkning?


Såvidt jeg har fått med meg har han spilt to år som back på Island. Ett år på hver side.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: SeLyren on March 30, 2017, 06:52:06 AMVega viser ikke nok til å forsvare en fast plass, vi kan ikke lukke øynene for prestasjonene hans lenger


Men det er ikke lett for Vega å vise seg frem når han ikke blir brukt. I går gikk han arbeidsledig på kanten stort sett hele tiden han spilte og gjorde mest nytte for seg defensivt på egen banehalvdel. Og da er det ikke bare Vega sin feil, men at laget ikke klarer å utnytte han.
Rød makt på Hansa

SeLyren

Det er jo det samme kamp etter kamp. Visst de han spiller med virkelig har troen på at han kan utrette noe, spiller de jo ballen til han. Vega må jo selv involvere seg ved å ta de riktige løpene, gjøre seg spillbar.
Vega er ikke en dårlig spiller, og han har et topp nivå som gjør at han kan bli en skikkelig god spiller. Men han er for ustabil, og produserer for lite innlegg og avslutninger. Når det er sagt imponerer han defensivt, han har en god arbeidsmoral og biter overraskende bra ifra seg i duellspillet. Får han litt mindre defensivt ansvar kan det kanskje hjelpe på?

Nixon

Klart at Vega også har en del å jobbe med. Men det har ikke vært det samme kamp etter kamp, jeg syns det var spesielt ille i går. Tidligere har han vist gode relasjoner med f.eks. Nouri. I går kunne han og Gilli spilt på hvert sitt lag uten at noen hadde merket forskjell.

Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Vega led i går under at han var på banen når Brann lå lavt. Det var da han ble byttet ut at laget begynte å stå høyere, og høyrevingen (da Gilli), ble mer involvert. Synes, som andre sier, at han bet godt fra seg i det defensive, og de gangene han hadde ballen driblet han gjerne av et par mann og fikk frispark. Synd det som oftest skjedde et godt stykke bak på banen.

Jeg dropper mye heller Braaten enn Vega, for å si det sånn. Førstnevnte er utrolig provoserende å se på til tider. Han skal nesten alltid roe det ned når han får ballen. Få en mann i ræven, og stå og styre litt, før han gidder å foreta seg noe videre. Blir han forbigått i det defensive bruker han også et par sekunder før han gidder å løpe etter.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Dunkin

Braaten meldte seg, i større grad en vanlig, helt ut i perioder av kampen i går. Men han var da mye mer fremoverrettet enn vi har sett tidligere? Flere ganger han satt på turboen i lengderetningen og utfordret én mot én i situasjoner hvor han i fjor ville stoppet opp. Det er positivt.

Ninja-Bob

Lurar på i kor stor grad Braaten har blitt beordra til å holde på ballen mens Brann får løfta laget, nærast gradvist sånn som eg innbiller meg dei gjer i amerikansk fotball, og kor mykje det er fordi han berre er sånn.

Torvanger

Jeg mener faktisk at noen bør bringe med seg en banner med "La Nouri spille!", dersom det viser seg at LAN fortsatt gir Branns beste back en kald skulder.

SeLyren

Etter byttene i går synst eg vi var gode, og vi klarte å skape litt kaos i forsvaret til rbk. Hva var det som gjorde at disse byttene satt så godt? Byttet Børven og Skålevik posisjon ila denne perioden? Var Børven på vingen mens Skålevik låg sentralt? De fikk ihvertfall masse rom å boltre seg i, og Haugen er en av de fremste i ES til å utnytte akkurat dette. Han hadde flere kvalitets fremspill som kunne resultert i flere mål. Husker dere "nesten-sjangsen" til Skålevik, der han katte mykt tok med seg fremspillet videre, og litt kroppskontakt fra Hedenstad var det eneste som hindret 1-1 eller en massiv alene-med-keeper sjanse? Eller fremspillet til Børven der han dessverre hadde et dårlig mottak. Vi var etterhvert en del tilfeldigheter unna en utligning, og kampen var ikke så beksvart som en del skal ha det til. Derfor mener eg at Gilli-Børven-Skålevik bør starte mot TIL. Så kan heller Braaten komme inn når vi trenger mål. :/

Corran

Børven og Skaalevik byttet vel plass flere ganger + at Skålevik fra kant søkte inn i bakrom ofte
Var mange nydelige  løp fra dem begge som ikke ble benyttet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

blobby winters

5 ting vi lærte vi fra denne kampen...

Nouri er Branns beste høyreback.
Vi er veldig svake på venstre side - både ving og back.
Vi har fortsatt solide forsvarsspillere i sentrallinjen. Piotr, Grønner, Acosta, SHN like foran holder høyt TL nivå og selvsagt har vi kapteinen Vito
Haugen er en veldig viktig spiller for oss. Nesten alt av kreativitet kommer fra han og han tok frispark/hjørnespark som Vega ville ha tatt i fjor.
Børven og Skålevik er enklere for Haugen å finne med smarte pasninger enn Orlov/Braathen

Ã?rsak

Quote from: blobby winters on March 30, 2017, 22:33:07 PM
5 ting vi lærte vi fra denne kampen...

Nouri er Branns beste høyreback.
Vi er veldig svake på venstre side - både ving og back.
Vi har fortsatt solide forsvarsspillere i sentrallinjen. Piotr, Grønner, Acosta, SHN like foran holder høyt TL nivå og selvsagt har vi kapteinen Vito
Haugen er en veldig viktig spiller for oss. Nesten alt av kreativitet kommer fra han og han tok frispark/hjørnespark som Vega ville ha tatt i fjor.
Børven og Skålevik er enklere for Haugen å finne med smarte pasninger enn Orlov/Braathen


Bifalles.
Spennende om Børven-Skålevik-kombien viser seg slagkraftig fremover. Jeg tror det. Hvilket betyr:
Om Børven starter kampen, bør også Skålevik starte. Men tør LAN å også starte med Vega i så fall?

Go Up