• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mesterfinalen 29. mars 2017

Started by Xminator, January 13, 2017, 06:11:40 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Jævlig flaksemål de fikk. Som om RBK trenger mer flaks.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Giles

Dårlige greier. Grønner fortsatt rusten og treg i bevegelsene. Gilli ikke i nærheten av Nouri spesielt ikke offensivt, null relasjon med Haugen og Vega. Heltne med store tempoproblemer og midtbanen for langt fra hverandre til å etablere noe spill. Haugen treffer fortsatt rent på ballen men savner sårt medspillere. Braathen synes iallefall, tendenser der. Barmen på det jevne. Orlov er det synd på, meget utakknemlig jobb. Totalt sett et lag uten synlig offensiv plan.

Torvanger

Orlovs betongbein og ikke-eksisterende ballkontroll gjør at Brann ikke kan "spille" like mye på den siste tredjedelen. Børven inn, han kan snu kampen.

Belfort


Giles

Gilli for svak defensivt også, men dette er gutter mot menn og dessverre større avstand enn i fjor.

Torvanger

Brann virker helt ute av form.

Giles

Alt for lite opp i motspiller. Alibipress og det holder ikke.

Spelaren

Hvis Eurosport player dobler prisen men gir mulighet til å mute kommentator slår eg til.
Gå av.

vekkreist

Er egentlig LAN fornøyd med 0-1???

Ingen bytter.. kun å forsvare seg med alle mann. Herregud, ikke rart han foretrekker Olov, som tross alt er en "defensiv angrepspiller..."....

Makan...


Spelaren

Litt kvalitetsforskjell på benken, ja.
Gå av.

Spelaren

Børven tar opp stafettpinnen med svake mottak.
Gå av.

Giles

Virker som Nouri bør spille...

Spelaren

Kanskje ikkje spele ballen på venstrefoten til Piotr.
Gå av.

osoerli

Meir fart i det no. Håpar Orlov no blir benka permanent
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Giles

Gode 15 minutter, det går an å gjøre noe annet enn å stå å se på. Kampen må gjøres til en kamp.

SeLyren

Brann trenger å spille slik de gjør no, det er herlig angrepsfotball til tider. Skålevik, Børven og Gili funker bra.
Det ligger alså et RBK mål i luften nå.

SeLyren

Sett innpå Skaanes nå, det er bare til å kjøre på.

Torvanger

Da var løpet kjørt. Jevnt over elendig generalprøve av Brann.

Churchill

Er det bare meg som ser at Bendner er ubrukelig?
...we shall never surrender.

Belfort

Børven er overhodet ikke kantspiller. Han er midtspiss!!

Spelaren

Jaja, det er godt det er over. Gjestene er soleklare favoritter til årets gull og viste i perioder den fine angrepsfotballen og relasjonene en god spelestil og ikkje minst stor pengesekk muliggjør. For vår del tegner det seg eit bilde på startoppstillingen framover - og det er vel klart at Nouri burde starte. Han er det beste alternativet på høgrebacken, og lagets kvalitet burde telle meir enn kontraktsforhandlinger frå trenerbenken. Ellers er nok Vito tilbake i startoppstillingen uten at Grønner har gjort seg bort i denne kampen. Brann viste ingen interesse i å vinne denne kampen.
Gå av.

Torvanger

LAN er sorgen når det kommer til treningskamper, i tillegg til at han er alt for nesegrus vs RBK. Vi kommer maks til å ta 1 poeng mot RBK i år. Man må våge mer! Mot Malmø hadde jo Brann ballposession i hele andre omgang. Nå blir det dødgraverfotball mot TIL på søndag.

krakra

Savnet en ekstra offensiv spiller med tekniske og kreative ferdigheter mer enn jeg savnet den stopperen vi valgte å blåse pengene på i kveld i alle fall.

krakra

Kan forøvrig ikke være noen diskusjon om at det er tullete å benke Nouri lenger. I hvert fall ikke når det er Gilli som foretrekkes.

Spelaren

Quote from: krakra on March 29, 2017, 19:59:56 PM
Kan forøvrig ikke være noen diskusjon om at det er tullete å benke Nouri lenger. I hvert fall ikke når det er Gilli som foretrekkes.


Eg innbiller meg at Amin gjorde mer på sine minutter enn Gilli klarte før. Tunnel, tilogmed!
Gå av.

Hatleking

Ja, Nouri spelte seg inn på laget no. Håpar også at Kristiansen får kvile litt framover. Elles er det ingen vits i å grave seg ned etter denne kampen. Me kunne fort redusert med litt marginar der, og på slutten satsa me sjølvsagt på å få scora sjølv - så det siste målet bør ein ikkje legge for mykje vekt på.

Belfort

Men det skal sies, Gilli langt bedre som kant

krakra

Quote from: Hatleking on March 29, 2017, 20:04:18 PM
Ja, Nouri spelte seg inn på laget no. Håpar også at Kristiansen får kvile litt framover. Elles er det ingen vits i å grave seg ned etter denne kampen. Me kunne fort redusert med litt marginar der, og på slutten satsa me sjølvsagt på å få scora sjølv - så det siste målet bør ein ikkje legge for mykje vekt på.
Nouri har aldri spilt seg ut. Tullete greier fra LAN som heller burde spilt inn Gilli på venstreback.

Ninja-Bob

Nouri -> Gilli funker bra. Gilli -> Vega funker ikkje. Burde vere grei skuring å slå fast det ein gang for alle på trenerbenken. Ellers så gjekk det bedre enn frykta. RBK er sjølvsagt for gode for oss, også defensivt, men gler meg til me skal spele mot typ Ålesund og sånt, i det minste.

krakra

Nouri --- > Vega fungerer også bra. Jeg skulle gjerne sett Gilli og Braaten på motsatt side.

Giles

Gilli er ingen venstreback, ikke back overhodet. Er for svak i posisjonering og press. Bedre som løpsvillig kant uten at jeg mener at han er noe førstevalg. Grønner må heve seg til fjorårsnivå, han blir for lett vendt bort, og gjør en del rare valg. Vito bør for Branns del være klart bedre. Synd ikke Vega fikk spille med Nouri for når han kom inn ble det fyr i høyresiden. Og for hele lagets skyld, slutt å stå med luen i hånden. Børven kom i allefall til sjanser selv om ballen spratt litt feil for han.

Nixon

Vi har islendingen i bakhånd, men helt enig med alle som samstemt rangerer Nouri foran Gilli. Høyresiden var jo helt fraværende i første omgang. Jeg syntes synd på Vega som fikk nærmest null å jobbe med. Slett ikke bare Gilli sin feil, men de to fungerte ikke.

Forøvrig var det klasseforskjell på lagene i store deler av kampen, men jeg er likevel behersket optimist før sesongen. Vi viste til tider bra spill, og det var flere spillere som var unormalt svake og som forhåpentligvis kommer til å heve seg. Som Haugen som kanskje ut fra forutsetningene var den som skuffet mest i dag. Men han har vært god i vinter, så det bekymrer meg ikke.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg må si meg brukbart fornøyd. Rosenborg var, som i fjor, veldig gode. Lar meg særlig imponere av Mike Jensen. Men det ble på ingen måte noe overkjøring. Til tider var vi best, særlig etter alle byttene.

Syns jeg så en ny side av Vega i dag. Han var sint, og på en måte likte jeg det. Piotr var kanon. SHN var veldig god etter at han fikk den smellen. Nouri var mer enn marginalt bedre enn Gilli, som igjen var bedre enn Kristiansen.

På det siste målet slengte ikke Acosta frem foten for å blokkere. Jeg forventer slakt.

Hvis det er noen av dere som leser dette som kjenner LAN, kan dere si til han at Brann må slutte med lange innkast?

Forøvrig syns jeg Brann hadde mange gode pasninger i dag, men mange dårlige mottak. Eventuelt klarte en motstander akkurat å komme tidsnok inn, de var gode på å forsvare seg. Tror Brann hadde vunnet i kveld om mottakene hadde vært gode.

Dere som så kampen på tv, skulle Brann hatt straffe(r)?
Tren på langskudd

Christian

March 29, 2017, 21:23:57 PM #233 Last Edit: March 29, 2017, 21:26:50 PM by Christian
Synes ikkje dette var nattsvart. Brann var bra (best?) de første 20 min. Luften gikk litt ut av de etter scoringen. Då styrte RBK og fortsatte med det etter pause. Etter byttene tok Brann derimot over igjen og hadde vel sin beste periode i kampen. Langt mer bevegelig framover og gode tilløp. Kunne fort utlignet i den perioden.

Ellers er det fint å notere seg at RBK er like lett å mislike som alltid. Usympatisk gjeng jevnt over. Til og med Kåre Ingebrigtsen klarte å være så slitsom at han måtte irettesettes av dommer Moen.

Edit: Nouri skal starte mot Tromsø, som krakra og alle andre sier.

Billy Elliott

Folk må slutte å messe om Nouri. Han er ferdig. Backup til kontrakten går ut.

Men det er bare å slappe av. Vi har Islands landslagsback i bakhånd! Han tar selvsagt plassen.

Forøvrig synes jeg RBKs prestasjon blir hypet noe sinnsykt. Synes ikke de var spesielt gode, skapte lite, og det måtte et deflection-mål til for at de skulle vinne (det siste pissemålet hadde selvsagt ikke kommet om det stod 0-0). Brann var soleklart best de siste 30. Og det etter at trøndernes såkalt beste spillere kom på banen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Belfort

LAN mener forøvrig vi var fullt på høyde med RBK. Gir meg ekle assosiasjoner til en trener ikke så langt tilbake i tid

posemedsnopi

Ser ballspark etter å ha vært på stadion og er rystet over oppsummeringen til Pamer, Doddo og Haugen. Soltveit sin oppsummering stemmer godt overens med det jeg opplevde på stadion. Rosenborg tok over etter 1-0 og styrte det ut 1. omgang. Etter byttene i 2. omgang kjørte Brann rbk.


Samtidig messer Pamer og Bøyum om at Nouri og Barmen har vært helt ute i fryseboksen og ikke sluppet til i treningskampene. Men er det ikke naturlig at LAN vil teste ut de nye spillerne i kamp for Brann. Sannsynligvis vet han utmerket godt hva Nouri og Barmen står for, og sannsynligvis vil begge starte på søndag.

osoerli

Det var diverre divisjonsforskjell første 60 minutter.  Siste 30 var Brann  fullt på høgde.  Og det er betryggande.  Kampen viser i alle fall at Børven og Nouri skal starte.  Orlov manglar fart og teknikk og blir hjelpelaus mot gode forsvar.  Til nød kan han vera superinnbyttar mot svake lag.  Sjøl om eg eigentleg heller vil ha Karadas eller Bildøy i den rolla.
Barmen blir for treg og puslete mot gode midtbanespelarar.  Ville heller hatt Braaten i hans rolle.  Gilli er betre som kant enn back.  Kanskje han skal overta posisjonen til Btaaten når denne blir trekt ned som indreløper?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: Billy Elliott on March 29, 2017, 21:26:54 PM
Men det er bare å slappe av. Vi har Islands landslagsback i bakhånd! Han tar selvsagt plassen.


Du tenker på de fem minuttene han spilte i landskampen i går? Han har absolutt potensiale og dersom han og Nouri er jevngode er saken grei. Men ikke dersom forskjellen er så stor som den var mellom Nouri og Gilli i kveld.
Rød makt på Hansa

Ninja-Bob

Kva kamp var det Pamer, Bøyum og han der Doddo-typen såg? Herregud, skal det bli slik forbanna syting etter kvar jævla kamp?

osoerli

Quote from: posemedsnopi on March 29, 2017, 21:41:01 PM
Ser ballspark etter å ha vært på stadion og er rystet over oppsummeringen til Pamer, Doddo og Haugen. Soltveit sin oppsummering stemmer godt overens med det jeg opplevde på stadion. Rosenborg tok over etter 1-0 og styrte det ut 1. omgang. Etter byttene i 2. omgang kjørte Brann rbk.


Greit, Pamer og Doddo er kanskje litt for strenge.  Men 2 blad Nilsen sin analyse er hakket verre andre vegen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

BT har som strategi å fyre opp drama rundt Brann. Den saken er grei. Når det er sagt så skal Nouri starte mot Tromsø. Den saken er grei.

Barmen var helt ok i dag, men jeg også lurer på hvorfor Braaten er blitt helt uaktuell som indreløper.
Tren på langskudd

Ninja-Bob

Sanninga ligg vel ein stad imellom svartmalinga til BT og den påtatte jovialiteten til Nilsen-ætta.

Kjell249

Brann var helt på høyde og skapte mer før første målet, selv om det var halvsjanser. Så tok RBK veldig over, før vi var klart best siste halvtimen.

Skjønner heller ikke hvorfor ikke Haugen og Bråten spiller indreløper, og Gilli og Vega på kanten.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Koffert1

I andre omgang, hvor jeg mener brann var meget gode, forstår jeg ikke hvorfor vi fortsetter å dunke lange baller..
Det kommer tydelig frem at Rosenborg-Forsvaret er langt dårligere enn antatt når det går fort langs bakken. Samtidig har vi to hurtige angrepsspillere som beviselig løper fra forsvarsrekken til RBK. Vi har altså spillere til å løpe fra RBK-Forsvaret, men ikke til å vinne hodedueller. Likevel satser vi på lange baller og hodedueller???

Mulig det var forsøk på lange baller i bakrom, men i mangel av adresse på pasningene og generelt bakrom er det en særs dårlig plan..

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on March 29, 2017, 21:44:44 PM
Barmen var helt ok i dag, men jeg også lurer på hvorfor Braaten er blitt helt uaktuell som indreløper.


Hvem skal spille venstrekant om Braaten flyttes ned på midten da? Stenevik, Skålevik, Skaanes? Det kryr ikke akkurat av gode alternativer. Brann burde så klart forsterket denne posisjonen i vinter, men det har man ikke valgt å prioritere, og da må nok Braaten spille der.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on March 29, 2017, 16:09:19 PM
Quote from: Gulløl on March 29, 2017, 16:00:23 PM
Systemet med påfyll av gammelt partoutkort har vært i bruk noen år nå. At det blir påfyll har vel vært presisert fra Brann i markedsføring for årets partoukort også.


Det er greit nok med sesongen, det er innarbeidet, jeg tenkte mer på i forhold til kveldens kamp.


Det har da vært frontet i hver bidige artikkel om mesterfinalen. Hvor mye mer tydelig kan de gjøre det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Quote from: Billy Elliott on March 29, 2017, 22:00:23 PM
Quote from: Lasaron on March 29, 2017, 21:44:44 PM
Barmen var helt ok i dag, men jeg også lurer på hvorfor Braaten er blitt helt uaktuell som indreløper.


Hvem skal spille venstrekant om Braaten flyttes ned på midten da? Stenevik, Skålevik, Skaanes? Det kryr ikke akkurat av gode alternativer. Brann burde så klart forsterket denne posisjonen i vinter, men det har man ikke valgt å prioritere, og da må nok Braaten spille der.


Gilli, Bildøy, Stenevik eller Skaanes.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Quote from: osoerli on March 29, 2017, 22:18:26 PM
Quote from: Billy Elliott on March 29, 2017, 22:00:23 PM
Quote from: Lasaron on March 29, 2017, 21:44:44 PM
Barmen var helt ok i dag, men jeg også lurer på hvorfor Braaten er blitt helt uaktuell som indreløper.


Hvem skal spille venstrekant om Braaten flyttes ned på midten da? Stenevik, Skålevik, Skaanes? Det kryr ikke akkurat av gode alternativer. Brann burde så klart forsterket denne posisjonen i vinter, men det har man ikke valgt å prioritere, og da må nok Braaten spille der.


Gilli, Bildøy, Stenevik eller Skaanes.


Bildøy hadde vært spennende. Men tviler på at LAN tør det. Gilli er høyreback. I alle fall frem til Jønsson er skikkelig i gang.

Hva angår Stenevik og Skaanes, så har de, for meg, ikke vist noenting som tilsier at det er verdt å ofre Barmen på midtbanen og dermed fjerne Braaten fra kanten.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Giles

Nouri skal selvfølgelig spille, han har kontrakt ut dette året, eller er det sånn at ingen skal spille i sitt foreløpig siste kontraktsår. Vrøvl og det eneste Brann oppnår er å svekke omdømmet. Simpel behandling av en lojal spiller som har gitt alt i hver eneste kamp.

Go Up