• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mesterfinalen 29. mars 2017

Started by Xminator, January 13, 2017, 06:11:40 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Eg trodde alle i Norge heiet på rbk.
Gå av.

Gulløl

March 24, 2017, 23:55:13 PM #101 Last Edit: March 24, 2017, 23:59:09 PM by Gulløl
Quote from: Spelaren on March 24, 2017, 23:28:10 PM
Eg trodde alle i Norge heiet på rbk.


Jada ikke bare heier, alle i Norge ælske troillongan  :P . Ingebrigtsen/Flakne 1991:
Hvitt & svart på hvert et gatehjørne'
Oslo by e'pynta'opp te'fæst'
Ja vi ælske'troillongan'fra Trondhjæm'
heile'Norges Rosenborg e'bæst.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Cupfinalen 1991, ja. Hatet mot Rosenborg i hjembygden min var såpass at vi sang på cupfilnalesangen til Strømsgodset i friminuttene.
Tren på langskudd

Gulløl

Ut fra hva hva som ble vist i dag og en totalvurdering tror jeg dette er det beste laget Brann kan stille med på onsdag:

                Leciejewski
Rólantsson - Wormgoor -Acosta -  Nouri
     Haugen - Heltne Nilsen - Barmen
         Bildøy - Børven - Braaten


Kunne tenkt meg å byttet ut Braaten også som var dårlig i dag, men dessverre er det tynt med alternativer. Braaten kan være en som våkner når det gjelder, la oss håpe det. Nå starter LAN helt sikkert ikke med Bildøy på høyrekanten heller, blir vel Vega. Brann sliter med å finne gode alternativer på kantene nå like før seriestart. Håper Soltvedt innser dette og jobber på høygear med å hente en venstrekant før overgangsvinduet stenger.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 26, 2017, 21:45:00 PM #104 Last Edit: March 26, 2017, 21:46:49 PM by Gulløl
Treningskampstatistikk for lagene i rekkefølge. Rosenborg har ikke uventet vist mer en Brann.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Ved uavgjort, blir det ekstraomganger og eventuell straffekonk?
Gå av.

Nixon

Det går visstnok rett til straffekonk ved uavgjort.
Rød makt på Hansa

Gulløl

March 26, 2017, 22:48:27 PM #107 Last Edit: March 26, 2017, 22:52:36 PM by Gulløl
Under tre døgn til kampstart og NFF har enda ikke offentliggjort bilde av pokalen, "bøtta" eller skjoldet som er premien/trofeet en kan vinne. Slik info burde vel være av betydning for å skape mer interesse og bedre markedsføringen rundt kampen, en kamp Brann foreløpig har solgt svært lite betalende billetter til.
Trofeet er offisielt på lik linje med ligatrofé og kongepokal har fotballpresident Terje Svendsen sagt til NFF sin egen nettside fotball.no tidligere i uken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Er det kynisk å si "hvem bryr seg om pokalen"?

Nixon

Nei, det er heller ufattelig naivt å tro at et bilde av pokalen vil skape mer interesse for kampen!
Rød makt på Hansa

Belfort

Men, det er jo selveste Rosenborg som kommer på besøk til oss, merkelig at denne ikke er utsolgt enda

Gulløl

Quote from: Nixon on March 27, 2017, 07:58:17 AM
Nei, det er heller ufattelig naivt å tro at et bilde av pokalen vil skape mer interesse for kampen!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on March 27, 2017, 11:12:01 AMOg det er like ufattelig naivt at du tror at det er helt uten betydning.


Ja, jeg vil påstå at det er tilnærmet helt uten betydning.

Akkurat som at disse bildene av en grønn Stadion heller ikke vil ha særlig innvirkning på billettsalget.
http://www.brann.no/nyheter/slik-ser-stadionmatten-ut
Rød makt på Hansa

Spelaren

Det fungerer i England fordi interessen uansett er stor nok for fotball, og kampen spilles på sommeren.
Gå av.

dokken

Enig med Gulløl at det ikke er gjort noen imponerende jobb fra NFF/Discovery/Brann med å forklare hvorfor denne kampen er mer viktig enn en vanlig forsesongs-stadionåpning.

Jeg bryr meg ikke særlig om det, men hvis de virkelig vil bygge opp dette konseptet, måtte de gjort en ekstraordinær innsats for å trekke folk og hatt helt andre billettpriser. Kampen burde vært lagt til en helg, og kombinert med åpen dag på stadion, masse aktiviteter osv. Altså blitt et skikkelig kick-off for fotballsesongen i Norge.

Billige billetter for å fylle tribunene etc. Det kunne gitt blest og goodwill inn mot sesongen. Nå er det akkurat som om de forventer at folk av seg selv skal skjønne at de bør gå. Dette "kjenne sin besøkelsestid"-syndromet er typisk i norsk fotball. Man driver minimalt med markedsføring, har høye priser, og kjefter på folk i ettertid for at de ikke kom.

Nixon

Quote from: Spelaren on March 27, 2017, 12:22:56 PM
Det fungerer i England fordi interessen uansett er stor nok for fotball, og kampen spilles på sommeren.


Og at det er en innarbeidet tradisjon. Dersom cupen i Norge hadde vært en ny oppfinnelse i år tror jeg neppe at det hadde blitt så stor kamp om cupfinalebillettene. Ting tar tid å innarbeide, og det hjelper jo ikke på at kampen prises som om det er stor etterspørsel etter billettene.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Alle tradisjoner må starte en plass. Er ikke innsatsen og markedsføringen på mange områder god i starten dør forsøket lett ut. Prisingen er et viktig moment i markedsføringen, konseptet kunne fått en langt bedre start om en første året hadde kjørt på 100 og 50 kr billetten.
Ellers har vel landskampen med det katastrofalt dårlige landslaget fått omtrent 99 % oppmerksomheten av NFF toppene siste uken, så da blir det som det blir med den såkalte Mesterfinalen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

8550 billetter solgt, hevder Brann. Er jo overraskende bra - har en mistanke om at det er delt ut en del til sponsorer her.

Så får vi se hvor mange som faktisk møter.

https://www.ba.no/sport/brann/fotball/storfornoyd-med-stadion-matten/s/5-8-543657

Nixon

Rød makt på Hansa

Christian

Quote from: Nixon on March 27, 2017, 12:08:29 PM
Quote from: Gulløl on March 27, 2017, 11:12:01 AMOg det er like ufattelig naivt at du tror at det er helt uten betydning.


Ja, jeg vil påstå at det er tilnærmet helt uten betydning.

Akkurat som at disse bildene av en grønn Stadion heller ikke vil ha særlig innvirkning på billettsalget.
http://www.brann.no/nyheter/slik-ser-stadionmatten-ut

Eg blir i alle fall mer yr av den gressmatten enn av pokalen ingen har sett.

Nixon

Quote from: Christian on March 27, 2017, 14:38:27 PM

Eg blir i alle fall mer yr av den gressmatten enn av pokalen ingen har sett.


Spørsmålet er om det får deg til å gå dersom du egentlig ikke hadde tenkt deg?;)
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 27, 2017, 14:57:15 PM #122 Last Edit: March 27, 2017, 15:05:43 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on March 27, 2017, 14:43:25 PM
Spørsmålet er om det får deg til å gå dersom du egentlig ikke hadde tenkt deg?;)


Du forstår vel at dette kan være en av mange positive elementer som kan skape interesse rundt Brann eller gjør du deg bare vanskelig og vil være surpeis ? Eller er det bare de "kjempestore nyhetene" som er verdt å få ut på mediene for å bidra til billettsalget ? Kommer Brann med f.eks. 5-10 slike "smånyheter" som dette siste par ukene før seriestart gir dette en helhet som definitivt kan kan bidra til økt billettsalget og interesse rundt Brann. Tydelig at du ikke har vært borti markedsføring eller har peiling på det ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Det er meldt opplett på onsdag. Kanskje det kan trekke et par hundre ekstra #positivitet
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Gulløl on March 27, 2017, 14:57:15 PMKommer Brann med f.eks. 5-10 slike "smånyheter" som dette siste par ukene før seriestart gir dette en helhet som definitivt kan kan bidra til økt billettsalget og interesse rundt Brann.


Hvor mye tenker du at dette vil øke salget. Det er meningsløst å diskutere tiltak som gir en håndfull flere tilskuere.

Min erfaring innen salg og markedsføring tilsier at dersom noe er tungsolgt skal det mer til enn "noen bekker små" for å endre på det. Folk er normalt sett svært prissensitive i de fleste sammenhenger, og her har Brann helt åpenbart ikke truffet med prissettingen sin. Og da er slaget nærmest tapt på forhånd med tanke på de store utslagene av senere tiltak. Det finnes rett og slett ikke store nok, eller mange små nok nyheter til å overvinne det.

Jeg sier ikke at det umulig med noe positive utslag, og det er klart at Brann og NFF kunne vært mye flinkere til å promotere denne kampen og gjort den mer tilgjengelig, spesielt med tanke på pris og tidspunkt. Men de to eksemplene jeg har kommentert; bilde av pokal og at gresset er grønt, og andre nyheter i den sjangeren, vil ikke utgjøre en vesentlig forskjell etter min mening.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978


Nixon

Fatet ska hem
Fatet ska hem
Hem til Bergen
Fatet ska hem
Rød makt på Hansa

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

March 27, 2017, 18:31:44 PM #129 Last Edit: March 27, 2017, 18:39:54 PM by Gulløl
Synes det var stilig.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Vikingskjold? Liker konseptet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Det verste er jo at dette vel er den fysisk sett største "pokalen" av alle de nasjonale man kan ta.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on March 27, 2017, 18:54:25 PM
Det verste er jo at dette vel er den fysisk sett største "pokalen" av alle de nasjonale man kan ta.


Såkalt penisforlenger...;)
Rød makt på Hansa

Gulløl

Kan "hodet til trønderne på et fat" bli et nytt begrep i byen etter dette ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

Hatleking

Einig - veldig kult. Viss ein vil få i gang ein slags tradisjon, må ein byrje ein stad. Dette verkar iallfall bra! Men om me tapar er dette ein tulletittel, sjølvsagt.

Superjack

Brannsupporter.

Gulløl

Vito Wormgoor spiller ikke i morgen. Sliter litt med vridningen i ankelen han fikk i forrige kamp. Stopperparet blir trolig Acosta og Grønner skriver BA.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on March 28, 2017, 11:07:14 AM
Vito Wormgoor spiller ikke i morgen. Sliter litt med vridningen i ankelen han fikk i forrige kamp. Stopperparet blir trolig Acosta og Grønner skriver BA.


Frykten for at "9"-millioners mannen er en kjeks, kommer krypende kjenner jeg.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Thorstein22

Alt ligger til rette for en skrekkens kamp. Utrent Acosta og svært svak Grønner mot Rosenborg. Hvor stygt kan det bli? Marerittaktig spør du meg.

Fredrik Haugen- kan du frelse oss?

Falkman

Quote from: Billy Elliott on March 28, 2017, 12:00:39 PM
Quote from: Gulløl on March 28, 2017, 11:07:14 AM
Vito Wormgoor spiller ikke i morgen. Sliter litt med vridningen i ankelen han fikk i forrige kamp. Stopperparet blir trolig Acosta og Grønner skriver BA.


Frykten for at "9"-millioners mannen er en kjeks, kommer krypende kjenner jeg.


Er heldigvis ikke så mye som tyder på det, hvis man ser på de seneste sesongene.  For  en ny Kapteinkjeks  er omtrent det siste vi trenger nå.

Nixon

Quote from: Falkman on March 28, 2017, 12:18:24 PMEr heldigvis ikke så mye som tyder på det, hvis man ser på de seneste sesongene. 


Var det ikke en langvarig skade som gjorde at han måtte restarte karrieren i Aalesund?
Rød makt på Hansa

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Quote from: ostraume on March 28, 2017, 13:02:33 PM


Acosta er både skade- og karanteneforfulgt. Om Vito i tillegg skulle vise seg å være kjeks, kan det bli mye morro (for motstanderne vel og merke) med radarparet Karadas og Grønner der bak i sesongen som kommer. Sogndal koste seg i alle fall på lørdag, selv om jeg har registrert at noen mener Grønner egentlig hadde en kjempekamp, og er utsatt for en heksejakt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Opp med hånden alle de som tror Grønner kommer til å spille med like stor risiko i morgen som i treningskampene.
Tren på langskudd

Lasaron

Det kan bli noe slikt som dette:

Piotr
Nouri - Acosta - Grønner - Gilli
Haugen - SHN - Barmen
Vega - Børven - Braaten

Benken: Horwath, Kristiansen, Karadas, Skaanes, Orlov, Skålevik, Stenevik
Tren på langskudd

dudo

Bytt Gilli med Kristiansen, så er du der.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Litt av en frisbee de spiller om, hehe!


Go Up