Brann Bataljonen BergenForumoversiktKamper (Moderatorer: GamleErik, Bataljonen, Tifo-gruppen, BBB-mod, bbbmartin, Tifo, Seeteufel, Tore Larsen, Stian, Wood, mbersve)Mesterfinalen 29. mars 2017
Sider: 1 2 3 [Alle]
Print
Skrevet av Emne: Mesterfinalen 29. mars 2017  (Lest 5966 ganger)
Xminator
Medlem

Vis profil
« på: januar 13, 2017, 06:12:16 am »

Brann - RævBK på stadion.

Brann klarer ikke bestemme seg for om klubbens trofaste skal få bruke partoutkortene sine til kampen. De ser en million i inntekter om de klarer å få 8000 tilskuere.

Hva om man istedenfor setter en lav billettpris og prøver seg på fult hus? La oss si 50 kroner. Eller enda bedre, tenker at "Her lager vi en fest før seriestart, partoutkortene gjelder og gratis inngang for resten om du kjøper billett til kampen mellom Brann og Kristiansund"
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #1 på: januar 13, 2017, 08:53:50 am »

Jeg lurer mest på om kampen i det hele tatt blir spilt på Stadion. Selv om denne kampen visstnok regnes som "obligatorisk", så ser jeg for meg at man kommer til mandagen før og finner ut at "gresset ikke vil tåle belastningen" og derfor flytter kampen til Varden, Vestlandshallen eller Lerkendal.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #2 på: januar 13, 2017, 09:48:10 am »

Jeg tenker at Varden kan være ok.
Loggført

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #3 på: januar 13, 2017, 11:06:45 am »

Men jeg er veldig usikker på hvor stort dette egentlig blir. Nå sies det jo at finalen skal få offisiell status, så en seier her vil telle som en tittel på samme måte som Charity Shield - men riktignok en klart mindre gjev tittel enn serie og cup. Rosenborg som motstander er attraktiv, og det er bare dager til seriestart. Så det KAN selvsagt bli en "suksess" og over 10000 tilskuere. Samtidig så er det ingen tradisjoner for dette, og det kan godt være folk bare vil se på det som en treningskamp med en ubetydelig pokal på linje med La Manga Cup. Folk er normalt treige når det kommer til kamper der p-kortet ikke er inkludert. Er været dritt og mediedekningen laber, kan det bli glissent. Jeg ser foreløpig for meg at det kan komme alt mellom 3000 og 12000.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #4 på: januar 13, 2017, 11:24:43 am »

Jeg tviler også på om denne kampen vil engasjere de store massene. Personlig vil jeg si at jeg gruer meg litt til å se at trønderne vinner nok en tittel. At på til på vår egen hjemmebane. Og at de får en relativt stor sjanse for en historisk trippel i år.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #5 på: januar 13, 2017, 13:46:48 pm »

Her bør Brann kjøre kampanje med gratis inngang til de som har kjøpt partoutkort før kampen.
Dette KAN være med å vippe noen etternølere og noen tvilere til å kjøpe.
Jo bedre markedsføring rundt dette jo bedre.
Tror ikke denne kampen i seg selv er nok til å få noen til å kjøpe partoutkort, men med litt fuzz rundt kampen og laget så kan de skape nok interesse til at det blir litt snakkis og tvilerne tipper rett vei.
Om folk også har inntrykk av de med partoutkort skal på stadion denne kampen (mao de kan si det er solgt så mange som det er partoutkort) så kommer det gjerne flere.
Pris bør være 100 kroner for voksne og 50 for barn/student/pensjonist 
Loggført

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.
dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #6 på: januar 13, 2017, 21:30:27 pm »

Her må Brann vise måtehold, ja. Gratis inngang med partoutkort og 150 kr ellers. Det er ingen tradisjon for denne "finalen" (en litt glorifisert treningskamp). Aldri i livet om det kommer 8000 hvis alle må betale 2-300 kr. Da får vi maks 3000.

Brann bør være fornøyd med å få en tv-sendt treningskamp, og kan bruke den til å lokke sponsorer og p-kortkjøpere.
Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #7 på: januar 14, 2017, 14:40:45 pm »

Enig i det. Folk trekker folk og Brann kan fint tjene godt med penger på kiosksalg og salg av supporterartikler.
Om vi skulle klare å rote oss til en seier i tillegg vil det nok hjelpe på partoutkortsalget også.
Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #8 på: mars 07, 2017, 12:23:08 pm »

Bendtner mot Acosta i denne kampen, altså.

Bare å bruke det i markedsføringen. Jeg gleder meg til å se Acosta (forhåpentligvis) knuse en danske ute av form i duellene.

Kan til og med generere litt interesse for denne kampen utenlands - tror mange dansker er nysgjerrig på hvordan det vil gå med riksklovnen Bendtner.

Fin bonus for partoutkortet!
Loggført
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #9 på: mars 07, 2017, 14:11:41 pm »

Hadde vært interessant å vite hvor mange billetter som er "solgt" til den kampen per nå. Ville gitt oss en klar indikasjon på P-kortsalget i alle fall.
Loggført
Amatøren
Medlem

Vis profil
« Svar #10 på: mars 07, 2017, 15:03:38 pm »

Er det noen form for økonomisk gevinst til vinneren av denne kampen?
Uansett en kjærkommen generalprøve før sesongen, hvor brann kan spille uten press. Bendtner-signeringen selger vel i seg selv et par tusen billetter?
Loggført

Barmen army
Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #11 på: mars 07, 2017, 16:06:53 pm »

Er det noen form for økonomisk gevinst til vinneren av denne kampen?
Uansett en kjærkommen generalprøve før sesongen, hvor brann kan spille uten press. Bendtner-signeringen selger vel i seg selv et par tusen billetter?

"Det er ikke koblet premiepenger til klubbene ved seier, men et foreløpig ubestemt pengebeløp skal fordeles ut til et lokalt formål via seiersherrene.

– Brann står som arrangør, og beholder inntektene fra kampen. Rosenborg inviteres inn, og får dekket sine utgifter, forteller Knut Kristvang hos rettighetsforhandlerne Fotball Media. "
Loggført

"og der snubler Sæternes igjen"
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #12 på: mars 13, 2017, 11:29:24 am »

Brann burde vurdert å spilt kampen mot Sogndal 25 mars på naturgress, som en oppkjøring til Rosenborg kampen på Stadion fire dager etterpå. Avisa Sunnhordland melder at gressbanen på Fitjar 1,5 time kjøring fra Brann Stadion er klar til kamp om det er en toppklubb som melder seg. Som kjent har Brann spilt treningskamper på Fitjar gresset før sesongstart tidligere også. Klipp fra dagens Sunnhordland:

Søreide ser ikkje noko i vegen for at det kunne vore spelt kamp på banen alt til helga om rette laga hadde meldt seg. - Vinteren har vore bra for oss som steller med grasbanar. Me har unngått dei lange, kalde periodane. Difor er banen rimeleg bra, men så langt i år har ingen vist interesse for å bruka banen, seier Søreide.
Han ville då heller ikkje sloppe til kven som helst. - Nei, Fitjar-Solid hadde vore uaktuelt for å seia det på den måten. Men hadde lag høgare oppe i seriesystemet meldt seg, så hadde me nok gjeve grønt lys, seier Søreide.

Loggført

Trønderne må gjerne feire gullene til Rosenborg. Men ekte glede forutsetter at man også har opplevd den lidelse som fosser gjennom kropp og sjel ved nedrykk
(01.11.2015: Johan Giertsen, jusprofessor og ekte Brann-supporter)
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #13 på: mars 13, 2017, 13:09:17 pm »

Tja, jeg ser ikke helt den store fordelen som skal trumfe at Brann spiller i Bergen og gir flest mulig mulighet til å se kampen live. Spillerne veksler mellom kunstgress og naturgress hele tiden, så jeg tror det vil ha minimalt å si for inngangen til kampen.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Tom C
Medlem

Vis profil
« Svar #14 på: mars 13, 2017, 14:40:14 pm »

Uansett. Dersom Brann klarer å vinne denne kampen, kommer viktigheten av denne pokalen helt klart til å være vesentlig høyere og viktigere i mine øyne enn dersom vi taper den. I sistnevnte fall er dette bare en tullekamp/tittel.
Loggført

Aldri mer Obos....
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #15 på: mars 13, 2017, 17:22:13 pm »

Men tenk så bortkastet om seieren vår mot trønderne ikkje gir noe poeng.
Loggført

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #16 på: mars 13, 2017, 20:16:33 pm »

Men tenk så bortkastet om seieren vår mot trønderne ikkje gir noe poeng.

Gir pokal. Det er antagelig mer enn hva to seire mot RBK i serien vil gi... 
Loggført

Legg ned hele klubben!
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #17 på: mars 13, 2017, 21:05:15 pm »

Jeg støtter Tom C i denne saken.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #18 på: mars 14, 2017, 07:38:45 am »

Her må Brann vise måtehold, ja. Gratis inngang med partoutkort og 150 kr ellers. Det er ingen tradisjon for denne "finalen" (en litt glorifisert treningskamp). Aldri i livet om det kommer 8000 hvis alle må betale 2-300 kr. Da får vi maks 3000.

Apropos måtehold. Nå selger Brann billetter på denne kampen på Lets Deal. For 400 kroner kan du kjøpe to billetter på felt F på BOB-tribunen (tidligere BT-tribunen). Noe som visstnok skal være en god deal... For Brann har priset disse setene til 325 kroner per stk. På felt F! Til en sånn kamp! Hinsides!
« Siste redigering: mars 14, 2017, 07:42:38 am av Nixon » Loggført

Rød makt på Hansa!
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #19 på: mars 14, 2017, 09:18:54 am »

Når legges billetter ut til denne matchen? Brann bør ikke overvurdere interessen, her bør man sette en edruelig pris på 130-150 pr billett for voksne, 50-60 for barn/honnør/student. Smeller de til med priser over 200, blir det glissent.
Loggført
Falkman
Medlem

Vis profil
« Svar #20 på: mars 14, 2017, 09:50:21 am »

Apropos måtehold. Nå selger Brann billetter på denne kampen på Lets Deal. For 400 kroner kan du kjøpe to billetter på felt F på BOB-tribunen (tidligere BT-tribunen). Noe som visstnok skal være en god deal... For Brann har priset disse setene til 325 kroner per stk. På felt F! Til en sånn kamp! Hinsides!

Herlighet! Kanskje litt drøyt å kalle det for svindel, men det er jaggu ikke langt unna.  Som BT-abonnenter hadde vi tilnærmet faste (gode) plasser på felt D  til samtlige kamper forrige sesong, til langt under den prisen der!
Loggført
Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #21 på: mars 14, 2017, 10:14:02 am »

Herlighet! Kanskje litt drøyt å kalle det for svindel, men det er jaggu ikke langt unna.  Som BT-abonnenter hadde vi tilnærmet faste (gode) plasser på felt D  til samtlige kamper forrige sesong, til langt under den prisen der!

men dette er jo en FINALE!
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #22 på: mars 14, 2017, 11:06:43 am »

Når legges billetter ut til denne matchen?

Nå på fredag.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #23 på: mars 14, 2017, 11:11:41 am »

Herlighet! Kanskje litt drøyt å kalle det for svindel, men det er jaggu ikke langt unna.

For at de som nå kjøper denne dealen ikke skal bli lurt må jo Brann sette prisen på BOB-kortsiden til 325 kroner. Og det er jo en heftig pris for en kamp som neppe skaper det helt store engasjementet i utgangspunktet.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #24 på: mars 14, 2017, 11:50:48 am »

Personlig bruker jeg Lets Deal en del fordi det kommer en del ganske gunstige tilbud. Men når mailen kom i dag tidlig lurte jeg på om det var en trykkfeil i prisen. Dealen er rett og slett ikke god i det hele tatt. Siden mailen kom for 5 timer siden er 8 billetter solgt.
Nå kan det se ut som Brann bruker Mesterfinalen som en slags psykologisk brekkstang. Nå blir det "kjempegunstig" med partoutkort fordi denne "store" FINALEN med høye billettpriser er inklusiv i partoutkortet. Så løp å kjøp partoutkort, her er det penger å spare vil nok Brann at fansen skal tenke.
« Siste redigering: mars 14, 2017, 11:57:50 am av Gulløl » Loggført

Trønderne må gjerne feire gullene til Rosenborg. Men ekte glede forutsetter at man også har opplevd den lidelse som fosser gjennom kropp og sjel ved nedrykk
dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #25 på: mars 14, 2017, 17:12:55 pm »

Hva var prisene på Lets Deal? Kan ikke se at Brann har begynt å selge enkeltbilletter ennå, og nå er det bare to uker til kampen.

For øvrig tenker jeg det er greit at Brann bruker mesterfinalen til å selge partoutkort. Men da må de GJØRE det. Har ikke sett mye til markedsføring av verken den eller partoutkort i det siste.

Skuffet over den nye billettsjefen hittil. Vi må ha flere tiltak, mer PR og ablegøyer. Gjerne stands i gatene, plakater overalt ++ sosiale medier etc. Føler at andre norske klubber er mye mer synlige i gatene i sine byer (minus VIF, selvsagt).
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #26 på: mars 14, 2017, 18:02:04 pm »

Hva var prisene på Lets Deal? Kan ikke se at Brann har begynt å selge enkeltbilletter ennå, og nå er det bare to uker til kampen.

Prisen var 400 kroner for to billetter. Det er 38 prosent rabatt da ordinær pris for to billetter blir oppgitt til 650 kroner. Og billettene kan kun brukes på felt F på BOB-tribunen, den tynne tarmen ved siden av bortefeltet.

Billettsalget starter på fredag etter det jeg har lest.
Loggført

Rød makt på Hansa!
dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #27 på: mars 14, 2017, 18:52:22 pm »

Aj, aj. De tar altså 325 kroner for å sitte bak mål og se en (glorifisert) TRENINGSKAMP? (det er det denne kampen er, ikke prøv å lure oss til noe annet).

Merker jeg blir litt oppgitt. Noe er riv ruskende galt med billettsystemet og prisingen på Stadion.

Faktum er jo at hvis man tar billettinntektene fra i fjor (22,7 mill.) og deler på antall tilskuere, så var snittprisen bare litt over 120 kroner.

Men det er fordi man pøser ut gratis- og billigbilletter i kampanjer til bedrifter, foreninger og idrettslag, Vet om en lokal bedrift som fikk 3000 gratisbilletter å dele ut.

For alle andre er det svindyrt å skaffe seg en billett. Dermed blir folk lært opp til at det ikke er vits i å kjøpe billett gjennom vanlige kanaler. De går og venter på å få en gratis eller billigbillett. Får de ikke det, blir de hjemme.

Dette er et urettferdig system, og det sementerer oppfatningen om at det er altfor dyrt å gå på Stadion. (Og det er det jo, når man sjekker billettkartet).
Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #28 på: mars 15, 2017, 00:04:15 am »

22 billetter solgt når Lets Deal tilbudet ble avsluttet ved midnatt. Ikke akkurat en suksess.
Loggført

pidre
Medlem

Vis profil
« Svar #29 på: mars 15, 2017, 05:39:47 am »

Det er ikkje aktuelt å betale kr 325 for dette "produktet", ser då heller kampen på TV.

Har NFF lagt føringer for prisen?
Loggført

Saludar a los monos!
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #30 på: mars 15, 2017, 08:55:34 am »

Brann bør skjønne at folk ikke tar helt av pga en treningskamp og at man går mann av huset pga at RBK er motstander. Her bør de med innsikt kjenne sin besøkelsestid. Dersom en eventuell fersking skal sette prisene, kan det bli katastrofale tilskuertall.
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #31 på: mars 15, 2017, 09:08:22 am »

Det er noe pampete over dette. Fotball skal være for bermen, ikke for pamper. Skjerpings, Brann  Sint
Loggført

Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #32 på: mars 15, 2017, 12:48:55 pm »

Denne kampen blir egentlig enn "belønning" til de som har kjøpt partoutkort, og ikke så mye mer enn det publikumsmessig siden billettprisene blir så høye. Om en anslår at at det er solgt ca. 6500 partoutkort (frem til kampdag) og at 50 % møter og benytter seg av gratis inngang havner en på 3250. Om en i tillegg anslår et antall i løssalg i intervallet 750 - 1750 billetter. Da kommer en opp i totalt antall tilskuere på mellom 4000 - 5000. Mulig dette er noe optimistisk, vi får se.

Det er dessverre stor fare for at kampen drukner i negativitet på grunn av de høye billettprisene, minst én av Bergens avisene griper garantert fatt i dette. Totalt sett tror jeg Brann scorer mer både på positivt omtale og økonomisk om billettprisen hadde blir 100 kr og 50 kr på hele Stadion til denne kampen og dermed invitert ALLE til kampen. Brann har allerede en grei meningsmåling hva et utvalg av fansen mener om de leser oppover i tråden her. Det er ikke for sent å snu siden det er enda et par dager til billettsalget starter. Har Bataljon ledelsen engasjert seg i dette, hva mener de og har de ytret sin mening til Brann ledelsen ?
« Siste redigering: mars 15, 2017, 12:56:16 pm av Gulløl » Loggført

ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #33 på: mars 15, 2017, 13:33:17 pm »

Onsdagskamp innså jeg nå. Ikke optimalt.
Loggført

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.
dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #34 på: mars 15, 2017, 19:16:03 pm »

En annen ting er jo at NFF, klubbene og Discovery ønsker å bygge dette opp som en tradisjon. Da ville det jo vært en fordel om det startet med en suksess, da ville på en måte legitimiteten komme av seg selv.

Med kamp onsdag kveld, direktesendt gratis inn i stuen til alle, og priser på nivå med en dyr seriekamp, blir det neppe noen stor publikumssuksess.

Bra at vi med sesongkort får den gratis, og jeg tror nok det derfor kan bli opp mot 4-5000 tilskuere. Det er egentlig ganske bra for en treningskamp fire dager før serien starter. Men 4000 mennesker på Stadion-tribunene ser ganske stusselig ut på tv. Det må nok opp i 8000 for at det i det hele tatt skal sees ut som om det er publikum. Pga sesongkortene vil jo også folk bli spredd rundt på alle tribuner, i stedet for samlet på to som de blir i tidlige cuprunder etc.

Hadde Brann dumpet prisene, kunne vi fått 7-8000 på kampen og en langt mer positiv stemning. Tror inntjeningen fra publikum uansett blir minimal. Tipper maks 500 enkeltbilletter selges til de prisene.
Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #35 på: mars 15, 2017, 22:55:05 pm »

Dette er ein teit kamp, teitere enn Royal League.
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #36 på: mars 16, 2017, 09:38:25 am »

Tja, jeg vil heller ha denne kampen enn RL.
Loggført

Yngve
Medlem

Vis profil
« Svar #37 på: mars 16, 2017, 13:28:35 pm »

Hæ? Royal League var jo eit genialt konsept. Det vart øydelagd av tullingar som gløymde at me budde på toppen av verda og kravde at alle kampar skulle spela utandørs i staden for inne i hallar når det ikkje var gjode nok forhold på banane til laga.

Kampen mot VIF er jo legendarisk (i alle fall stemningsmessig)
Loggført
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #38 på: mars 16, 2017, 14:16:37 pm »

Denne kampen vil jo ikkje bli noko anna enn ein treningskamp så lenge ingenting står på spel.  Ein fin pokal er ikkje nok til at klubbane og publikum tek dette seriøst.  Enten ein saftig pengepremie, eller at vinnaren fekk hoppa over eit kvaliktrinn til sin E-cup f.eks hadde kanskje gjort det litt meir seriøst.
Loggført

KUNSTGRAS?? GLØYM DET!
dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #39 på: mars 16, 2017, 16:59:02 pm »

Hæ? Royal League var jo eit genialt konsept. Det vart øydelagd av tullingar som gløymde at me budde på toppen av verda og kravde at alle kampar skulle spela utandørs i staden for inne i hallar når det ikkje var gjode nok forhold på banane til laga.

Kampen mot VIF er jo legendarisk (i alle fall stemningsmessig)

Enig. Royal League var gøy. Noe å spille for om vinteren, selv om det selvsagt aldri ble like viktig som serien hjemme i Norge. Med innendørshaller og kunstgress i Norge og gress der det er mulig (Danmark), kunne dette blitt en ok turnering.

Ser for meg at Brann kunne brukt Varden eller Vestlandshallen. Mye gøyere og bedre kamptrening å spille kamper mot svenske og danske topplag enn mot Åsane og Sogndal om og om igjen.

For selv om jeg er for sen seriestart, som i år, blir forsesongen fryktelig lang. RL bidro til å gjøre den delen av sesongen gøyere, med mulighet til en og annen gøy bortetur.

Malmø-kampen nå nylig hadde litt av den følelsen. En happening, ikke en av disse evinnelige treningskampene på La Manga eller her lokalt.

Sånn sett: Mesterfinale er mye bedre enn vanlig treningskamp. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor ikke mesterfinalen er lagt til helgen før seriestart. Da skal Brann i stedet spille mot Sogndal på Varden i det som trolig blir et gjesp av en kamp foran noen hundre tilskuere.
Loggført
Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #40 på: mars 16, 2017, 20:40:57 pm »

Bel det ikke spilt en RL kamp eller to i Vestlandshallen eller husker eg helt feil?
Mener å huske en kamp med godt med folk der ute
Loggført

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #41 på: mars 16, 2017, 20:47:41 pm »

Royal League vil neppe gjenoppstå. Da den turneringen ble spilt, sluttet serien i slutten av oktober eller første helgen i november. Fra og med i år skal serien vare til slutten av november. I tillegg var det den gang seriestart ca andre helgen i april. Nå skal jo serien starte i midten av mars i mesterskapsår og i starten av april i de øvrige. Med andre ord er seriesesongen ca 5-7 uker lenger nå enn den gang. Vinterpausene vil altså fremover bli på 3,5 - 4 mnd. Ellers i Europa er den på ca tre. Så vi vil ikke lenger ha så forferdelig mye lenger pause enn de andre ligaene.
Loggført

Legg ned hele klubben!
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #42 på: mars 16, 2017, 20:47:57 pm »

Bel det ikke spilt en RL kamp eller to i Vestlandshallen eller husker eg helt feil?
Mener å huske en kamp med godt med folk der ute

Mot Odense og VIF i 2005.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #43 på: mars 17, 2017, 09:16:57 am »

Billettene er nå lagt ut. Løp og kjøp til fantasipriser!
Loggført

Rød makt på Hansa!
SeLyren
Medlem

Vis profil
« Svar #44 på: mars 17, 2017, 09:27:24 am »

Latterlig prising. Hvem i alle dager er det som er ansvarlig for dette? Greit nok at overskuddet skal gå til en god sak, men 450 kr for en billett er jo hinsides all fornuft. Eg trodde dette var et konsept de har lyst å videreføre fra år til år, men med slike priser blir det jo bare en parodi, en treningskamp foran tomme tribuner.
Loggført
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #45 på: mars 17, 2017, 10:55:40 am »

Nei, her kan det faktisk godt være at jeg dropper hele matchen, 275,- for en treningskamp, nei, den er for drøy. De setene som til nå er booket, går jeg ut fra er partoutkort. Nei, jeg venter heller til første seriekamp.
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #46 på: mars 17, 2017, 10:57:22 am »

Jeg har partoutkort, så jeg skal gå. Men jeg hadde aldri gått til de prisene.
Loggført

Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #47 på: mars 17, 2017, 11:37:15 am »

Jeg forhørte meg med de jeg pleier å gå med, som jo er en klokkeklar indikator på hvordan tilskuertallet blir og der var det tommelen ned fra samtlige. Jeg sitter ikke og fryser ræven av meg alene for 275,- kroner og en treningskamp, der begge lag nok sparer litt på spillere, i og med at seriestarten går få dager etterpå.
Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #48 på: mars 17, 2017, 14:23:37 pm »

Hva er fastprispromo ? Tilogmed det dårligste feltet på Stadion(felt T, ståplass) er oppført med det.
Altså en voksen som vil inn på det feltet må betale 450 kr. Stort sprang ned til barn og honnør på 50 kr.
Aldri før har Brann solgt så dyre billetter på dette feltet.
Nå venter vi på en forklaring fra Brann på de svimlende høye billettprisene. Kan virke som at NFF står bak siden det ikke er noe fornuft bak prisingen.
Loggført

Brann_ruler86
Medlem

Vis profil
« Svar #49 på: mars 17, 2017, 14:42:48 pm »

Hva er fastprispromo?

Det lurer jeg på også. Det er et alternativ på alle felt ut fra det jeg kan se, men der er det også vanlige voksenbilletter. Merkelig at det alternativet mangler på felt T, må være en feil i systemet.

Uansett er prisene helt hinsides for en kamp som dette, og det kommer til å bli veldig lite folk på stadion.
Loggført

Gå ta banen!
Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #50 på: mars 17, 2017, 14:45:31 pm »

Hvor kommer 450kr fra? Testet noen felt og de kom alle opp på 275kr for meg
Loggført

Brann_ruler86
Medlem

Vis profil
« Svar #51 på: mars 17, 2017, 14:53:21 pm »

Kommer opp som et alternativ på alle felt. Men hva det er for noe aner jeg ikke...

Loggført

Gå ta banen!
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #52 på: mars 17, 2017, 17:13:42 pm »

Fikk svar fra billettsjefen:

"Den gjelder utelukkende for de som har en promokode
Som større gruppebestillinger

Alle som skal ha en enkeltbillett må velge voksen og barn som vanlig

Det er ikke ideelt, men det er en ny rutine for gruppebestillinger som gjør at vi må legge denne ved som valg."
Loggført

Legg ned hele klubben!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #53 på: mars 17, 2017, 18:12:27 pm »

Så et allerede tungvint billettsystem har også blitt forvirrende.
2017... Jeg sier ikke mer!
Loggført

Rød makt på Hansa!
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #54 på: mars 17, 2017, 20:16:16 pm »

Hadde ikke skadet å hatt en parentes bak fastprispromo, der det står gruppebestillinger. Så slipper en hundre spørsmål om dette gjennom sesongen.

Fastprispromo (gruppebestillinger)
Loggført

Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #55 på: mars 17, 2017, 21:14:57 pm »

De vil få seg en aha-opplevelse, folk er ikke dumme, dette er litt mer alvorlig enn en treningskamp, men å sidestille oppgjøret med en seriekamp er helt bing i bollen. 
Loggført
dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #56 på: mars 17, 2017, 21:50:45 pm »

Folk må for guds skyld ikke betale de latterlige prisene. Men for dere som ønsker å se kampen, men ikke betale så mye, så er det bare å kjøpe på felt T (150 for voksne, 50 for barn) eller Store stå (200 voksne) og sette seg på ledige seter rundt om.

Det kommer til å være plenty av ledige seter, for å si det mildt, og ingen sjekker at du er på rett sted etter at du er sluppet inn.

Spre ordet. Hadde vært gøy hvis T-feltet ble "utsolgt" (de selger vel 400 der) uten at det var et menneske der. Man er direkte dum eller veldig rik hvis man kjøper de dyre billettene på feks Gamle sitte, i stedet for å spare 200 kr og sette seg akkurat samme sted.

Edit: ser nå at de kun selger Barn og Honnør på felt T, av en eller annen grunn. Og så denne "fastpris promokode" til 450 kr, da. Jeezes, for et rot det er med billettsalget. Men store stå selges til "bare" 200 kroner.
« Siste redigering: mars 17, 2017, 21:56:02 pm av dokken » Loggført
dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #57 på: mars 17, 2017, 21:58:03 pm »

Tenk at BA bablet om at Brann kunne tjene en million på denne kampen. Tipper det blir et underskuddsprosjekt. Koster jo litt å arrangere. Alle med p-kort går gratis, og så selger de kanskje 500 enkeltbilletter. Er det noen tv-inntekter?
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #58 på: mars 18, 2017, 12:38:47 pm »

Det skal også bli interessant å se hvordan Brann teller tilskuere til denne kampen. Gjør de som i serien kan de bli en pinlig forskjell på antall solgte billetter og antallet på som faktisk møter opp.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #59 på: mars 19, 2017, 13:27:08 pm »

Dette er en match ikke alle MÅ på og når prisen er som den er, faller det som måtte være av motivasjon bort.
Loggført
Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #60 på: mars 19, 2017, 14:07:55 pm »

rart de ikke har laget masse annonser med Bendtner på. Første mulighet til å se han på bergensk jord!
Loggført

krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #61 på: mars 19, 2017, 15:59:47 pm »

Hvis vi har solgt 5500 p-kort på det tidspunkt, kommer kanskje 2500 av dem. Legg på et enkeltbillettsalg på 1000, og vi snakker 3500 reelt fremmøtte.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #62 på: mars 19, 2017, 16:48:37 pm »

mao ca 3000 mer enn på en vanlig treningskamp
Ikke så ille men de kunne gjort sitt for at det ble mye bedre
Loggført

krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #63 på: mars 19, 2017, 17:15:28 pm »

mao ca 3000 mer enn på en vanlig treningskamp
Ikke så ille men de kunne gjort sitt for at det ble mye bedre

Tidligere når Brann har spilt siste treningskamp før seriestart på Stadion, har det kommet 3-5000. Husker det kom hhv 4- og 5000 rundt 1990 mot RBK. Og så var det vel en kamp mot AaFK for noen år siden med 3000. Ellers har jo disse "siste før seriestart"-kampene stort sett gått på Varden eller utenbys. Det står litt mer på spill denne gang (tross alt en slags tittel), men prisen er nok relativt sett høyere nå.
Loggført

Legg ned hele klubben!
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #64 på: mars 19, 2017, 21:15:15 pm »

Hvis vi har solgt 5500 p-kort på det tidspunkt, kommer kanskje 2500 av dem. Legg på et enkeltbillettsalg på 1000, og vi snakker 3500 reelt fremmøtte.

Du gløymer dei 500 Rosenborg-supporterane som vil sjå Bendtner i første offisielle kamp, og dei 1000 Arsenal supporterane frå Bergen som vil det same.
Loggført

KUNSTGRAS?? GLØYM DET!
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #65 på: mars 20, 2017, 12:18:03 pm »

Hadde de ansvarlige i Brann brukt nøtten, så hadde de kjørt priser på 50-60,- for barn, studenter og honnør og lagt seg på strekket mellom 120,- og 150,- for voksne. Man hadde neppe fylt opp Stadion, men man skal ikke se bort fra at man kunne ha kommet rundt 10.000+/-, et anstendig antall tilskuere, på et nytt konsept med behov for oppbygging. Det verste som kan skje, både for NFF og klubbene involvert, er at lagene spiller for tilnærmet tomme tribuner og det kommer til å skje, om ikke noen i Idrettsveien får hodet opp av sanden.
Loggført
huleste
Medlem

Vis profil
« Svar #66 på: mars 20, 2017, 12:25:07 pm »

http://www.tv2.no/sport/8993295/

Ifølge denne har vi solgt 6300 p-kort
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #67 på: mars 20, 2017, 12:32:07 pm »

http://www.tv2.no/sport/8993295/

Ifølge denne har vi solgt 6300 p-kort

Ok, da har vi sikkert solgt over 6500 når mesterfinalen går, så vi kan kanskje håpe på 3000 fremmøtte p-kort og 1000 enkeltbilletter da? Da blir det 4000 reelt fremmøtte.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #68 på: mars 20, 2017, 13:34:38 pm »

RBKerne reagerer også:

"Dette er en kamp få bryr seg om og jeg tror aldri at det blir noe suksess i fremtiden heller. Jeg ser på det som en helt vanlig treningskamp. Altså bryr jeg meg ikke særlig om hva resultatet blir. Det er kampen etter at alvoret starter.

Når det gjelder billettprisene så er de latterlige. En av måtene man har til å i det hele tatt ha en mulighet til å gjøre dette konseptet til en suksess er å få folk på stadion. Man burde egentlig gitt bort billetter gratis, eller solgt de for 50-100 kr. Jeg tipper det kommer ca 2-3000, kampen spilles på en dårlig bane som heller burde blitt spart til serien, to lag som ikke bryr seg all verden (spesielt Rosenborg, Brann vil kanskje bry seg litt siden de har hjemmebane) og få seere på TV. "
Loggført
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #69 på: mars 20, 2017, 14:30:17 pm »

Jeg finner det merkelig at ingen av byens to aviser har giddet å spørre klubben om hvorfor i all verden de driver å priser denne tilgjorte treningskampen så ufattelig høyt. Kunne ikke det vært en god sak Pamer, Bergersen, Bøyum, etc?
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #70 på: mars 20, 2017, 14:44:38 pm »

Det er vel først en sak dersom (når) kampen selger dårlig. Så de avventer vel noen dager vil jeg tro.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #71 på: mars 21, 2017, 13:03:49 pm »

Jeg tok et skjermbilde av øvre og nedre Frydenbø B like etter at salget startet. Når jeg sammenligner slik det ser ut nå er det veldig få billetter som er solgt, bildet er omtrent fryst fast. Er det like dårlig over hele Stadion er nok foreløpig salg en plass mellom 200 - 400 billetter. Forbehold om det er tatt ut billetter til kampanjer eller bedrifter som har kjøpt opp eller fått billetter slik at Brann kreativt kan melde om bedre salg. Brann skal uansett jobbe hardt siste uken for å komme opp i 1000 billetter i vanlig salg.
Loggført

Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #72 på: mars 21, 2017, 14:28:51 pm »

Supporterne til begge lag, spillerne og trenerne ser på denne kampen som en siste test før seriestart, ikke noe annet. De kan mase så mye de vil om pokal, tittel og hva det måtte være, de kommer uansett ikke bort fra at dette blir regnet som en ordinær treningskamp, en ordinær treningskamp med litt mer prestisje enn vanlig. La oss for guds skyld håpe at det blir avgjort før ordinær tid, for det er lagt inn både ekstraomganger og straffespark, om det er uavklart.
Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #73 på: mars 21, 2017, 15:12:46 pm »

Det viktigste med denne kampen er at banen ikke tar skade. Foreløpig ser det lovende ut værmessig og de foreløpige værmeldingene for neste onsdag er: 8-9 grader, lettskyet oppholdsvær, muligens noe sol. Positivt at det er meldt oppholdsvær på søndag, mandag og tirsdag også, slik at banen ikke er kliss vått når kampen starter slik at det er mindre sjanse for større skader.
Ellers rart at hverken brann, bt eller ba har meldt noen ting om banens beskaffenhet. Ingen rapport eller bilder har kommet. Tidligere år ble det meldt når varmekablene ble slått på(februar), men tyst der også. Lukten av sagmugg (bilder av grønn og fin bane) hadde hjulpet folk å våkne litt fra Brann dvalen, nå tenker vel de fleste fremdeles langrenn og skøyter.
Loggført

Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #74 på: mars 21, 2017, 16:32:48 pm »

Hva med kioskinntektene og salg i Brannbutikken? 2-3000 innenfor portene vs 7-8000, man kan gjøre matten og regne ut. Hadde Brann kjørt gratis inngang for alle, kunne man faktisk endt med fulle tribuner.
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #75 på: mars 21, 2017, 20:11:19 pm »

Hadde Brann kjørt gratis inngang for alle, kunne man faktisk endt med fulle tribuner.

Nei.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #76 på: mars 21, 2017, 20:56:25 pm »

Neppe fullt. Men ingenting er som gratisbilletter for å vekke litt engasjement og klubbfølelse hos folk!
Loggført

Rød makt på Hansa!
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #77 på: mars 21, 2017, 21:22:57 pm »

Det tar jo tid å få innført tradisjoner rundt en kamp som dette.
Den kommer nok aldri til å bli kjempeviktig, men den bør ha potensiale til å bli noe større enn det folk omtaler den som nå.

De gangene vi får spille den kommer den jo som følge av at vi faktisk har gjort en god sesong.
Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #78 på: mars 22, 2017, 08:42:58 am »

Den kommer nok aldri til å bli kjempeviktig, men den bør ha potensiale til å bli noe større enn det folk omtaler den som nå.

De gangene vi får spille den kommer den jo som følge av at vi faktisk har gjort en god sesong.

Dersom man vil øke statusen, må man sørge for at det kommer folk på tribunene og med de prisene man opererer med 29/4, ber man om å få glisne tribuner. Det er tre oppgjør i april man da heller prioriterer og legger 8-900 kroner i, alt etter hvilken setepris man velger.
Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #79 på: mars 22, 2017, 11:05:37 am »

Pristilbud til kampen til Statoil ansatte.
https://statoil.ticketco.no/statoil_samling__unicef_mesterfinale_brann_vs_rosenborg/avisa-hordaland.no?mobile=true
Loggført

Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #80 på: mars 22, 2017, 16:43:11 pm »

Da får vi se om han sitter i buret eller spiller på Brann Stadion neste onsdag Blunker
http://www.tv2.no/sport/9012138/
« Siste redigering: mars 22, 2017, 17:09:08 pm av Gulløl » Loggført

Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #81 på: mars 22, 2017, 17:20:42 pm »

Dersom man vil øke statusen, må man sørge for at det kommer folk på tribunene og med de prisene man opererer med 29/4, ber man om å få glisne tribuner. Det er tre oppgjør i april man da heller prioriterer og legger 8-900 kroner i, alt etter hvilken setepris man velger.
Men kun 2 oppgjør i mars og den ene er mot sogndal så da er det jo lett å prioritere ;-)
Loggført

Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #82 på: mars 22, 2017, 23:20:26 pm »

Da får vi se om han sitter i buret eller spiller på Brann Stadion neste onsdag Blunker
http://www.tv2.no/sport/9012138/

Som gammel Hansa-by bør vi ha ordnet utleveringsmandat innen den tid.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #83 på: mars 23, 2017, 16:02:13 pm »

http://www.brann.no/nyheter/slik-blir-mesterfinalen-pa-stadion

Litt info om kampen fra Brann.

Legg merke til at "Vår beste pris får du på forhåndssalget før kampdag", så de hyggelige prisene på nettet blir ikke like hyggelige på kampdagen!
Loggført

Rød makt på Hansa!
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #84 på: mars 23, 2017, 19:03:37 pm »

De skal ha for å forsøke å promotere så godt som de klarer, men det bør ringe en bjelle etterhvert for dem, at billettprisene til kampen er skandaløse.
Loggført
Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #85 på: mars 23, 2017, 23:29:59 pm »

Virker vel helst som de bruker kampen som en grunn til at folk skal kjøpe seg partoutkort.
Loggført

Giles
Medlem

Vis profil
« Svar #86 på: mars 24, 2017, 10:17:09 am »

Den nye fotballhymnen presenteres også; en blanding av ensformig rytme helt uten kraft, ispedd voldsomme kvinnehyl i samisk/østligorientert stil. Et mareritt før start.
Loggført
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #87 på: mars 24, 2017, 11:24:30 am »

Hehe! Fin anmeldelse, gleder meg allerede :-)
Loggført

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.
pidre
Medlem

Vis profil
« Svar #88 på: mars 24, 2017, 11:32:45 am »

Hadde passet bedre for samelandslaget. 
Loggført

Saludar a los monos!
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #89 på: mars 24, 2017, 11:46:13 am »

Hymnen vil løfte Tromsø såpass at de vil knuse Brann i serieåpningen 02 april. En kraftig form for mental doping.
Loggført

Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #90 på: mars 24, 2017, 20:08:22 pm »

Løp og kjøp billett !!
- Tittelen og trofeet er offisielt på lik linje med ligatrofé og kongepokal, så Mesterfinalen blir en ordentlig prestisjeduell mellom to av storhetene i norsk fotball, Rosenborg og Brann, sier fotballpresident Terje Svendsen.
https://www.fotball.no/turneringer/eliteserien/2017/brann-og-rbk-kjemper-om-arets-forste-tittel/

Loggført

Henki
Medlem

Vis profil
« Svar #91 på: mars 24, 2017, 20:25:05 pm »

Løp og kjøp billett !!
- Tittelen og trofeet er offisielt på lik linje med ligatrofé og kongepokal, så Mesterfinalen blir en ordentlig prestisjeduell mellom to av storhetene i norsk fotball, Rosenborg og Brann, sier fotballpresident Terje Svendsen.
https://www.fotball.no/turneringer/eliteserien/2017/brann-og-rbk-kjemper-om-arets-forste-tittel/

Hvordan ser det ut det der trofeet, forresten?
« Siste redigering: mars 24, 2017, 22:29:00 pm av Henki » Loggført

Ballen skal fremover!
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #92 på: mars 24, 2017, 20:28:34 pm »

Løp og kjøp billett !!

Ok. Da skal jeg bli like glad ved seier som jeg ble i 04 og 07.
Loggført

krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #93 på: mars 24, 2017, 20:37:26 pm »

Løp og kjøp billett !!

Ok. Da skal jeg bli like glad ved seier som jeg ble i 04 og 07.

Det sies vel ikke at det er like stort, men at det er en like offisiell tittel.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #94 på: mars 24, 2017, 21:18:50 pm »

Løp og kjøp billett !!

Hvordan ser det ut, det der trofeet forresten?

Tipper det ligner på logoen
Loggført

Henki
Medlem

Vis profil
« Svar #95 på: mars 24, 2017, 22:29:59 pm »

Løp og kjøp billett !!

Hvordan ser det ut det der trofeet, forresten?

Tipper det ligner på logoen

En avansert "Elg i solnedgang" altså.
Loggført

Ballen skal fremover!
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #96 på: mars 24, 2017, 22:39:17 pm »

Brann en random motstander ?? Klippet fra Rbk forumet:

Men, at Brann på noen måte skal spille noen "Mesterfinale" er for meg en gåte. Skal man kalle dette mestefinale, hadde det rette vært å spille mot cupvinneren. Siden RBK er dobbeltvinner, ville det i dette tilfelle være tapende finalist KIL.
Det er selvfølgelig mindre attraktivt å møte KIL, enn Brann, men er det så at man prøver å få dette til å bli en fast tradisjon, og de skal kalle det "mesterfinale", så må de i allefall la mesterne møtes. Ikke bare dra opp en random motstander som ikke har noe med mester å gjøre.
Loggført

krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #97 på: mars 24, 2017, 22:45:47 pm »

Brann en random motstander ?? Klippet fra Rbk forumet:

Men, at Brann på noen måte skal spille noen "Mesterfinale" er for meg en gåte. Skal man kalle dette mestefinale, hadde det rette vært å spille mot cupvinneren. Siden RBK er dobbeltvinner, ville det i dette tilfelle være tapende finalist KIL.
Det er selvfølgelig mindre attraktivt å møte KIL, enn Brann, men er det så at man prøver å få dette til å bli en fast tradisjon, og de skal kalle det "mesterfinale", så må de i allefall la mesterne møtes. Ikke bare dra opp en random motstander som ikke har noe med mester å gjøre.

Haha! Kongsvinger er da like lite mestere som Brann. Man kan snu på det og si at nå blir det cupvinneren mot nr. 2 i serien, i stedet for serievinneren og nr. 2 i cupen (som denne personen ønsket). Siden nr. 2 i serien har prestert over langt flere kamper enn nr. 2 i cupen, er det jo bare rett og rimelig at det blir nr. 2 i serien fremfor nr. 2 i cupen som spiller Mesterfinale. Og det er jo slik med e-cup også: Det er et ekstra lag fra serien -  og ikke lenger fra cupen - som får delta hvis seriemesteren er dobbeltkvalifisert. Og for den del er det vel også slik med Charity Shield i England.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #98 på: mars 24, 2017, 22:49:34 pm »

Det er jo ikke sikkert denne rbk-supporteren er representativ for den gjengse rbk-supporter.
Loggført

Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #99 på: mars 24, 2017, 23:05:25 pm »

er rbk supportere på noen som helst måte representative?
Loggført

Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #100 på: mars 24, 2017, 23:28:46 pm »

Eg trodde alle i Norge heiet på rbk.
Loggført

Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #101 på: mars 24, 2017, 23:55:49 pm »

Eg trodde alle i Norge heiet på rbk.

Jada ikke bare heier, alle i Norge ælske troillongan  Rekker tunge . Ingebrigtsen/Flakne 1991:
Hvitt & svart på hvert et gatehjørne'
Oslo by e'pynta'opp te'fæst'
Ja vi ælske'troillongan'fra Trondhjæm'
heile'Norges Rosenborg e'bæst.
« Siste redigering: mars 24, 2017, 23:59:45 pm av Gulløl » Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #102 på: mars 25, 2017, 09:23:46 am »

Cupfinalen 1991, ja. Hatet mot Rosenborg i hjembygden min var såpass at vi sang på cupfilnalesangen til Strømsgodset i friminuttene.
Loggført

Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #103 på: mars 25, 2017, 18:15:55 pm »

Ut fra hva hva som ble vist i dag og en totalvurdering tror jeg dette er det beste laget Brann kan stille med på onsdag:

Leciejewski
Rólantsson - Wormgoor -Acosta -  Nouri
      Haugen - Heltne Nilsen - Barmen
          Bildøy - Børven - Braaten

Kunne tenkt meg å byttet ut Braaten også som var dårlig i dag, men dessverre er det tynt med alternativer. Braaten kan være en som våkner når det gjelder, la oss håpe det. Nå starter LAN helt sikkert ikke med Bildøy på høyrekanten heller, blir vel Vega. Brann sliter med å finne gode alternativer på kantene nå like før seriestart. Håper Soltvedt innser dette og jobber på høygear med å hente en venstrekant før overgangsvinduet stenger.
Loggført

Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #104 på: mars 26, 2017, 22:45:36 pm »

Treningskampstatistikk for lagene i rekkefølge. Rosenborg har ikke uventet vist mer en Brann.

Brann,  3 – 2 - 3
Nest Sotra – Brann, 2-4
Las Palmas – Brann, 0-1
Brann – Sogndal, 0-0
Malmø – Brann, 2-1
Åsane - Brann , 1-2
Brann – Viking, 1-2
Brann – FKH, 1-1
Brann – Sogndal, 1-2

RBK,   4 – 3 - 1
RBK – Ranheim,  3-1
Salzburg – RBK,  2-0
København – RBK, 0-2
RBK – GIF Sundvall, 1-1
Malmø – RBK, 1-1
HJK – RBK, 1-2
FH – RBK, 1-1
RBK – Ranheim, 4-1
« Siste redigering: mars 26, 2017, 22:47:25 pm av Gulløl » Loggført

Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #105 på: mars 26, 2017, 23:24:18 pm »

Ved uavgjort, blir det ekstraomganger og eventuell straffekonk?
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #106 på: mars 26, 2017, 23:30:01 pm »

Det går visstnok rett til straffekonk ved uavgjort.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #107 på: mars 26, 2017, 23:49:03 pm »

Under tre døgn til kampstart og NFF har enda ikke offentliggjort bilde av pokalen, "bøtta" eller skjoldet som er premien/trofeet en kan vinne. Slik info burde vel være av betydning for å skape mer interesse og bedre markedsføringen rundt kampen, en kamp Brann foreløpig har solgt svært lite betalende billetter til.
Trofeet er offisielt på lik linje med ligatrofé og kongepokal har fotballpresident Terje Svendsen sagt til NFF sin egen nettside fotball.no tidligere i uken.
« Siste redigering: mars 26, 2017, 23:53:12 pm av Gulløl » Loggført

Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #108 på: mars 27, 2017, 08:37:39 am »

Er det kynisk å si "hvem bryr seg om pokalen"?
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #109 på: mars 27, 2017, 08:58:53 am »

Nei, det er heller ufattelig naivt å tro at et bilde av pokalen vil skape mer interesse for kampen!
Loggført

Rød makt på Hansa!
Belfort
Medlem

Vis profil
« Svar #110 på: mars 27, 2017, 11:59:10 am »

Men, det er jo selveste Rosenborg som kommer på besøk til oss, merkelig at denne ikke er utsolgt enda
Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #111 på: mars 27, 2017, 12:12:37 pm »

Nei, det er heller ufattelig naivt å tro at et bilde av pokalen vil skape mer interesse for kampen!

Og det er like ufattelig naivt at du tror at det er helt uten betydning.
Ønsker NFF å bygge opp en merkevare må i hvert fall få en del grunnleggende ting på plass. Hvordan et trofé ser ut er et av MANGE elementer en i hvert fall kan begynne med, slik kongepokalen blir brukt i forhold til cupen. Når fotballpresidenten sier at trofeet er offisielt på lik linje med ligatrofé og kongepokal må de ihvertfall prøve å følge litt opp med markedsføring og lage blest rundt kampen. Nå kan en vel allerede konkludere med at de har mislykkes uten en gang har prøvd, det meste er dødt rundt kampen og svært få ser ut til å være villig til å betale for å se kampen. Helt ok med en treningskamp mellom Brann og Rosenborg på dette tidspunktet men å kalle det en mesterfinale er meningsløst når en ikke følger opp eller bryr seg i forbundet. Må presisere at jeg ikke har hatt troen på konseptet på noe tidspunkt.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #112 på: mars 27, 2017, 13:09:05 pm »

Ja, jeg vil påstå at det er tilnærmet helt uten betydning.

Akkurat som at disse bildene av en grønn Stadion heller ikke vil ha særlig innvirkning på billettsalget.
http://www.brann.no/nyheter/slik-ser-stadionmatten-ut
Loggført

Rød makt på Hansa!
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #113 på: mars 27, 2017, 13:23:32 pm »

Det fungerer i England fordi interessen uansett er stor nok for fotball, og kampen spilles på sommeren.
Loggført

dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #114 på: mars 27, 2017, 13:30:45 pm »

Enig med Gulløl at det ikke er gjort noen imponerende jobb fra NFF/Discovery/Brann med å forklare hvorfor denne kampen er mer viktig enn en vanlig forsesongs-stadionåpning.

Jeg bryr meg ikke særlig om det, men hvis de virkelig vil bygge opp dette konseptet, måtte de gjort en ekstraordinær innsats for å trekke folk og hatt helt andre billettpriser. Kampen burde vært lagt til en helg, og kombinert med åpen dag på stadion, masse aktiviteter osv. Altså blitt et skikkelig kick-off for fotballsesongen i Norge.

Billige billetter for å fylle tribunene etc. Det kunne gitt blest og goodwill inn mot sesongen. Nå er det akkurat som om de forventer at folk av seg selv skal skjønne at de bør gå. Dette "kjenne sin besøkelsestid"-syndromet er typisk i norsk fotball. Man driver minimalt med markedsføring, har høye priser, og kjefter på folk i ettertid for at de ikke kom.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #115 på: mars 27, 2017, 13:31:59 pm »

Det fungerer i England fordi interessen uansett er stor nok for fotball, og kampen spilles på sommeren.

Og at det er en innarbeidet tradisjon. Dersom cupen i Norge hadde vært en ny oppfinnelse i år tror jeg neppe at det hadde blitt så stor kamp om cupfinalebillettene. Ting tar tid å innarbeide, og det hjelper jo ikke på at kampen prises som om det er stor etterspørsel etter billettene.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #116 på: mars 27, 2017, 14:38:25 pm »

Alle tradisjoner må starte en plass. Er ikke innsatsen og markedsføringen på mange områder god i starten dør forsøket lett ut. Prisingen er et viktig moment i markedsføringen, konseptet kunne fått en langt bedre start om en første året hadde kjørt på 100 og 50 kr billetten.
Ellers har vel landskampen med det katastrofalt dårlige landslaget fått omtrent 99 % oppmerksomheten av NFF toppene siste uken, så da blir det som det blir med den såkalte Mesterfinalen.
Loggført

dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #117 på: mars 27, 2017, 15:15:39 pm »

8550 billetter solgt, hevder Brann. Er jo overraskende bra - har en mistanke om at det er delt ut en del til sponsorer her.

Så får vi se hvor mange som faktisk møter.

https://www.ba.no/sport/brann/fotball/storfornoyd-med-stadion-matten/s/5-8-543657
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #118 på: mars 27, 2017, 15:30:04 pm »

Å bruke begrepet 8550 "solgte billetter" er litt drøyt all den tid storparten er partoutkort som hadde vært solgt uansett. Blir riktig så pinlig dersom det blir opplyst på Stadion at tilskuertallet er over 9000, mens det reellt sett er halvparten.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Christian
Medlem

Vis profil
« Svar #119 på: mars 27, 2017, 15:39:03 pm »

Ja, jeg vil påstå at det er tilnærmet helt uten betydning.

Akkurat som at disse bildene av en grønn Stadion heller ikke vil ha særlig innvirkning på billettsalget.
http://www.brann.no/nyheter/slik-ser-stadionmatten-ut
Eg blir i alle fall mer yr av den gressmatten enn av pokalen ingen har sett.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #120 på: mars 27, 2017, 15:44:01 pm »

Eg blir i alle fall mer yr av den gressmatten enn av pokalen ingen har sett.

Spørsmålet er om det får deg til å gå dersom du egentlig ikke hadde tenkt deg?;)
Loggført

Rød makt på Hansa!
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #121 på: mars 27, 2017, 15:45:43 pm »

For snart to uker siden oppgav Brann til Tv2 at de hadde solgt 6300 partoutkort. Tipper de nå har passert 6500 solgte, selv om Camilla Schutz til BA "runder ned" til 6000 for at løssalget til Mesterfinalen skal se bedre ut.

Camilla Schutz oppgir at det er "solgt" 8550 billetter til kampen (inkl. partoutkort). Differansen i forhold til partoutkort til kampen er da vel omtrent 2000. Tipper halvparten er rimelige kampanjebilletter til Statoil og andre, en god del gratisbilletter til sponsorer, ansatte og andre tilknyttet Brann, og at det er solgt omtrent 1000 fullprisbilletter. Print screen bildene jeg tok av noen felt like etter at nettsalget startet og sammenlignet med status i dag bekrefter også dette omtrent.

Men bare bra at Camilla Schutz hausser opp stemningen litt og gjør det beste ut av salget av de overprisede billettene. Jeg har fremdeles veldig lite stor tro på at det kommer til å være tilstede mer en 4000 – 5000 på kampen, innberegnet at omtrent 50 % av de som har kjøpt partoutkort møter opp. På en vanlig seriekamp er det vel omtrent 80 % av partoutkortene som er i bruk i snitt.

Ja Brann må "øve seg" på å oppgi reelt antall fremmøte som den åpne klubben de er og kan gjerne begynne med det på Mesterfinalen, eller blir det lett pinligheter og nye negative avisoppslag rundt dette i sesongen.
Loggført

Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #122 på: mars 27, 2017, 15:57:51 pm »

Spørsmålet er om det får deg til å gå dersom du egentlig ikke hadde tenkt deg?Blunker

Du forstår vel at dette kan være en av mange positive elementer som kan skape interesse rundt Brann eller gjør du deg bare vanskelig og vil være surpeis ? Eller er det bare de "kjempestore nyhetene" som er verdt å få ut på mediene for å bidra til billettsalget ? Kommer Brann med f.eks. 5-10 slike "smånyheter" som dette siste par ukene før seriestart gir dette en helhet som definitivt kan kan bidra til økt billettsalget og interesse rundt Brann. Tydelig at du ikke har vært borti markedsføring eller har peiling på det Blunker
« Siste redigering: mars 27, 2017, 16:06:19 pm av Gulløl » Loggført

Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #123 på: mars 27, 2017, 17:28:59 pm »

Det er meldt opplett på onsdag. Kanskje det kan trekke et par hundre ekstra #positivitet
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #124 på: mars 27, 2017, 17:44:59 pm »

Kommer Brann med f.eks. 5-10 slike "smånyheter" som dette siste par ukene før seriestart gir dette en helhet som definitivt kan kan bidra til økt billettsalget og interesse rundt Brann.

Hvor mye tenker du at dette vil øke salget. Det er meningsløst å diskutere tiltak som gir en håndfull flere tilskuere.

Min erfaring innen salg og markedsføring tilsier at dersom noe er tungsolgt skal det mer til enn "noen bekker små" for å endre på det. Folk er normalt sett svært prissensitive i de fleste sammenhenger, og her har Brann helt åpenbart ikke truffet med prissettingen sin. Og da er slaget nærmest tapt på forhånd med tanke på de store utslagene av senere tiltak. Det finnes rett og slett ikke store nok, eller mange små nok nyheter til å overvinne det.

Jeg sier ikke at det umulig med noe positive utslag, og det er klart at Brann og NFF kunne vært mye flinkere til å promotere denne kampen og gjort den mer tilgjengelig, spesielt med tanke på pris og tidspunkt. Men de to eksemplene jeg har kommentert; bilde av pokal og at gresset er grønt, og andre nyheter i den sjangeren, vil ikke utgjøre en vesentlig forskjell etter min mening.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #125 på: mars 27, 2017, 19:08:24 pm »

Pokalen:

http://www.brann.no/nyheter/her-er-trofeet-vi-kjemper-om
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #126 på: mars 27, 2017, 19:11:25 pm »

Er det Bundesliga-fatet?
Loggført

Legg ned hele klubben!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #127 på: mars 27, 2017, 19:23:13 pm »

Fatet ska hem
Fatet ska hem
Hem til Bergen
Fatet ska hem
Loggført

Rød makt på Hansa!
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #128 på: mars 27, 2017, 19:30:17 pm »

Bremseskive?
Loggført

KUNSTGRAS?? GLØYM DET!
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #129 på: mars 27, 2017, 19:32:20 pm »

Synes det var stilig.

« Siste redigering: mars 27, 2017, 19:40:30 pm av Gulløl » Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
Sv:
« Svar #130 på: mars 27, 2017, 19:47:46 pm »

Vikingskjold? Liker konseptet.
Loggført

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #131 på: mars 27, 2017, 19:55:01 pm »

Det verste er jo at dette vel er den fysisk sett største "pokalen" av alle de nasjonale man kan ta.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #132 på: mars 27, 2017, 20:02:45 pm »

Det verste er jo at dette vel er den fysisk sett største "pokalen" av alle de nasjonale man kan ta.

Såkalt penisforlenger...;)
Loggført

Rød makt på Hansa!
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #133 på: mars 27, 2017, 20:02:53 pm »

Kan "hodet til trønderne på et fat" bli et nytt begrep i byen etter dette ?
Loggført

Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #134 på: mars 27, 2017, 20:13:37 pm »

Ufatelig stilig.
Loggført

Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #135 på: mars 27, 2017, 20:56:21 pm »

Einig - veldig kult. Viss ein vil få i gang ein slags tradisjon, må ein byrje ein stad. Dette verkar iallfall bra! Men om me tapar er dette ein tulletittel, sjølvsagt.
Loggført

Superjack
Medlem

Vis profil
« Svar #136 på: mars 27, 2017, 21:11:58 pm »

LAN sa i følge bt dette: - Vi har lyst å spise lønsj av det fatet der!

Så da får han ta trofeet, og servere lønsj på det på torsdag. LØNSJFATET
Loggført

i taper ALDRI!
Sider: 1 2 3 [Alle]
Print
Gå til: