• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mesterfinalen 29. mars 2017

Started by Xminator, January 13, 2017, 06:11:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Brann - RævBK på stadion.

Brann klarer ikke bestemme seg for om klubbens trofaste skal få bruke partoutkortene sine til kampen. De ser en million i inntekter om de klarer å få 8000 tilskuere.

Hva om man istedenfor setter en lav billettpris og prøver seg på fult hus? La oss si 50 kroner. Eller enda bedre, tenker at "Her lager vi en fest før seriestart, partoutkortene gjelder og gratis inngang for resten om du kjøper billett til kampen mellom Brann og Kristiansund"

krøvel vellevold

Jeg lurer mest på om kampen i det hele tatt blir spilt på Stadion. Selv om denne kampen visstnok regnes som "obligatorisk", så ser jeg for meg at man kommer til mandagen før og finner ut at "gresset ikke vil tåle belastningen" og derfor flytter kampen til Varden, Vestlandshallen eller Lerkendal.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Jeg tenker at Varden kan være ok.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Men jeg er veldig usikker på hvor stort dette egentlig blir. Nå sies det jo at finalen skal få offisiell status, så en seier her vil telle som en tittel på samme måte som Charity Shield - men riktignok en klart mindre gjev tittel enn serie og cup. Rosenborg som motstander er attraktiv, og det er bare dager til seriestart. Så det KAN selvsagt bli en "suksess" og over 10000 tilskuere. Samtidig så er det ingen tradisjoner for dette, og det kan godt være folk bare vil se på det som en treningskamp med en ubetydelig pokal på linje med La Manga Cup. Folk er normalt treige når det kommer til kamper der p-kortet ikke er inkludert. Er været dritt og mediedekningen laber, kan det bli glissent. Jeg ser foreløpig for meg at det kan komme alt mellom 3000 og 12000.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg tviler også på om denne kampen vil engasjere de store massene. Personlig vil jeg si at jeg gruer meg litt til å se at trønderne vinner nok en tittel. At på til på vår egen hjemmebane. Og at de får en relativt stor sjanse for en historisk trippel i år.
Rød makt på Hansa

Corran

Her bør Brann kjøre kampanje med gratis inngang til de som har kjøpt partoutkort før kampen.
Dette KAN være med å vippe noen etternølere og noen tvilere til å kjøpe.
Jo bedre markedsføring rundt dette jo bedre.
Tror ikke denne kampen i seg selv er nok til å få noen til å kjøpe partoutkort, men med litt fuzz rundt kampen og laget så kan de skape nok interesse til at det blir litt snakkis og tvilerne tipper rett vei.
Om folk også har inntrykk av de med partoutkort skal på stadion denne kampen (mao de kan si det er solgt så mange som det er partoutkort) så kommer det gjerne flere.
Pris bør være 100 kroner for voksne og 50 for barn/student/pensjonist 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dokken

Her må Brann vise måtehold, ja. Gratis inngang med partoutkort og 150 kr ellers. Det er ingen tradisjon for denne "finalen" (en litt glorifisert treningskamp). Aldri i livet om det kommer 8000 hvis alle må betale 2-300 kr. Da får vi maks 3000.

Brann bør være fornøyd med å få en tv-sendt treningskamp, og kan bruke den til å lokke sponsorer og p-kortkjøpere.

Klaus_Brann

Enig i det. Folk trekker folk og Brann kan fint tjene godt med penger på kiosksalg og salg av supporterartikler.
Om vi skulle klare å rote oss til en seier i tillegg vil det nok hjelpe på partoutkortsalget også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dokken

Bendtner mot Acosta i denne kampen, altså.

Bare å bruke det i markedsføringen. Jeg gleder meg til å se Acosta (forhåpentligvis) knuse en danske ute av form i duellene.

Kan til og med generere litt interesse for denne kampen utenlands - tror mange dansker er nysgjerrig på hvordan det vil gå med riksklovnen Bendtner.

Fin bonus for partoutkortet!

Billy Elliott

Hadde vært interessant å vite hvor mange billetter som er "solgt" til den kampen per nå. Ville gitt oss en klar indikasjon på P-kortsalget i alle fall.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Amatøren

Er det noen form for økonomisk gevinst til vinneren av denne kampen?
Uansett en kjærkommen generalprøve før sesongen, hvor brann kan spille uten press. Bendtner-signeringen selger vel i seg selv et par tusen billetter?
Barmen army

Utmedsnolken

Quote from: Amatøren on March 07, 2017, 15:03:02 PM
Er det noen form for økonomisk gevinst til vinneren av denne kampen?
Uansett en kjærkommen generalprøve før sesongen, hvor brann kan spille uten press. Bendtner-signeringen selger vel i seg selv et par tusen billetter?
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Brann burde vurdert å spilt kampen mot Sogndal 25 mars på naturgress, som en oppkjøring til Rosenborg kampen på Stadion fire dager etterpå. Avisa Sunnhordland melder at gressbanen på Fitjar 1,5 time kjøring fra Brann Stadion er klar til kamp om det er en toppklubb som melder seg. Som kjent har Brann spilt treningskamper på Fitjar gresset før sesongstart tidligere også. Klipp fra dagens Sunnhordland:

Søreide ser ikkje noko i vegen for at det kunne vore spelt kamp på banen alt til helga om rette laga hadde meldt seg. - Vinteren har vore bra for oss som steller med grasbanar. Me har unngått dei lange, kalde periodane. Difor er banen rimeleg bra, men så langt i år har ingen vist interesse for å bruka banen, seier Søreide.
Han ville då heller ikkje sloppe til kven som helst. - Nei, Fitjar-Solid hadde vore uaktuelt for å seia det på den måten. Men hadde lag høgare oppe i seriesystemet meldt seg, så hadde me nok gjeve grønt lys, seier Søreide.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Tja, jeg ser ikke helt den store fordelen som skal trumfe at Brann spiller i Bergen og gir flest mulig mulighet til å se kampen live. Spillerne veksler mellom kunstgress og naturgress hele tiden, så jeg tror det vil ha minimalt å si for inngangen til kampen.
Rød makt på Hansa

Tom C

Uansett. Dersom Brann klarer å vinne denne kampen, kommer viktigheten av denne pokalen helt klart til å være vesentlig høyere og viktigere i mine øyne enn dersom vi taper den. I sistnevnte fall er dette bare en tullekamp/tittel.
Aldri mer Obos....

Spelaren

Men tenk så bortkastet om seieren vår mot trønderne ikkje gir noe poeng.
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on March 13, 2017, 17:21:37 PM
Men tenk så bortkastet om seieren vår mot trønderne ikkje gir noe poeng.


Gir pokal. Det er antagelig mer enn hva to seire mot RBK i serien vil gi... 
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Jeg støtter Tom C i denne saken.
Tren på langskudd

Nixon

March 14, 2017, 07:38:09 AM #18 Last Edit: March 14, 2017, 07:42:02 AM by Nixon
Quote from: dokken on January 13, 2017, 21:29:51 PM
Her må Brann vise måtehold, ja. Gratis inngang med partoutkort og 150 kr ellers. Det er ingen tradisjon for denne "finalen" (en litt glorifisert treningskamp). Aldri i livet om det kommer 8000 hvis alle må betale 2-300 kr. Da får vi maks 3000.




Apropos måtehold. Nå selger Brann billetter på denne kampen på Lets Deal. For 400 kroner kan du kjøpe to billetter på felt F på BOB-tribunen (tidligere BT-tribunen). Noe som visstnok skal være en god deal... For Brann har priset disse setene til 325 kroner per stk. På felt F! Til en sånn kamp! Hinsides!
Rød makt på Hansa

Torvanger

Når legges billetter ut til denne matchen? Brann bør ikke overvurdere interessen, her bør man sette en edruelig pris på 130-150 pr billett for voksne, 50-60 for barn/honnør/student. Smeller de til med priser over 200, blir det glissent.

Falkman

Quote from: Nixon on March 14, 2017, 07:38:09 AM
Quote from: dokken on January 13, 2017, 21:29:51 PM
Her må Brann vise måtehold, ja. Gratis inngang med partoutkort og 150 kr ellers. Det er ingen tradisjon for denne "finalen" (en litt glorifisert treningskamp). Aldri i livet om det kommer 8000 hvis alle må betale 2-300 kr. Da får vi maks 3000.




Apropos måtehold. Nå selger Brann billetter på denne kampen på Lets Deal. For 400 kroner kan du kjøpe to billetter på felt F på BOB-tribunen (tidligere BT-tribunen). Noe som visstnok skal være en god deal... For Brann har priset disse setene til 325 kroner per stk. På felt F! Til en sånn kamp! Hinsides!


Herlighet! Kanskje litt drøyt Ã¥ kalle det for svindel, men det er jaggu ikke langt unna.  Som BT-abonnenter hadde vi tilnærmet faste (gode) plasser pÃ¥ felt D  til samtlige kamper forrige sesong, til langt under den prisen der!

Utmedsnolken

Quote from: Falkman on March 14, 2017, 09:49:45 AM
Quote from: Nixon on March 14, 2017, 07:38:09 AM
Quote from: dokken on January 13, 2017, 21:29:51 PM
Her må Brann vise måtehold, ja. Gratis inngang med partoutkort og 150 kr ellers. Det er ingen tradisjon for denne "finalen" (en litt glorifisert treningskamp). Aldri i livet om det kommer 8000 hvis alle må betale 2-300 kr. Da får vi maks 3000.




Apropos måtehold. Nå selger Brann billetter på denne kampen på Lets Deal. For 400 kroner kan du kjøpe to billetter på felt F på BOB-tribunen (tidligere BT-tribunen). Noe som visstnok skal være en god deal... For Brann har priset disse setene til 325 kroner per stk. På felt F! Til en sånn kamp! Hinsides!


Herlighet! Kanskje litt drøyt Ã¥ kalle det for svindel, men det er jaggu ikke langt unna.  Som BT-abonnenter hadde vi tilnærmet faste (gode) plasser pÃ¥ felt D  til samtlige kamper forrige sesong, til langt under den prisen der!


men dette er jo en FINALE!
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Falkman on March 14, 2017, 09:49:45 AMHerlighet! Kanskje litt drøyt å kalle det for svindel, men det er jaggu ikke langt unna.


For at de som nå kjøper denne dealen ikke skal bli lurt må jo Brann sette prisen på BOB-kortsiden til 325 kroner. Og det er jo en heftig pris for en kamp som neppe skaper det helt store engasjementet i utgangspunktet.
Rød makt på Hansa

Gulløl

March 14, 2017, 11:50:12 AM #24 Last Edit: March 14, 2017, 11:57:14 AM by Gulløl
Personlig bruker jeg Lets Deal en del fordi det kommer en del ganske gunstige tilbud. Men når mailen kom i dag tidlig lurte jeg på om det var en trykkfeil i prisen. Dealen er rett og slett ikke god i det hele tatt. Siden mailen kom for 5 timer siden er 8 billetter solgt.
Nå kan det se ut som Brann bruker Mesterfinalen som en slags psykologisk brekkstang. Nå blir det "kjempegunstig" med partoutkort fordi denne "store" FINALEN med høye billettpriser er inklusiv i partoutkortet. Så løp å kjøp partoutkort, her er det penger å spare vil nok Brann at fansen skal tenke.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Nixon

Quote from: dokken on March 14, 2017, 17:12:19 PM
Hva var prisene på Lets Deal? Kan ikke se at Brann har begynt å selge enkeltbilletter ennå, og nå er det bare to uker til kampen.


Prisen var 400 kroner for to billetter. Det er 38 prosent rabatt da ordinær pris for to billetter blir oppgitt til 650 kroner. Og billettene kan kun brukes på felt F på BOB-tribunen, den tynne tarmen ved siden av bortefeltet.

Billettsalget starter på fredag etter det jeg har lest.
Rød makt på Hansa

dokken

Aj, aj. De tar altså 325 kroner for å sitte bak mål og se en (glorifisert) TRENINGSKAMP? (det er det denne kampen er, ikke prøv å lure oss til noe annet).

Merker jeg blir litt oppgitt. Noe er riv ruskende galt med billettsystemet og prisingen på Stadion.

Faktum er jo at hvis man tar billettinntektene fra i fjor (22,7 mill.) og deler på antall tilskuere, så var snittprisen bare litt over 120 kroner.

Men det er fordi man pøser ut gratis- og billigbilletter i kampanjer til bedrifter, foreninger og idrettslag, Vet om en lokal bedrift som fikk 3000 gratisbilletter å dele ut.

For alle andre er det svindyrt å skaffe seg en billett. Dermed blir folk lært opp til at det ikke er vits i å kjøpe billett gjennom vanlige kanaler. De går og venter på å få en gratis eller billigbillett. Får de ikke det, blir de hjemme.

Dette er et urettferdig system, og det sementerer oppfatningen om at det er altfor dyrt å gå på Stadion. (Og det er det jo, når man sjekker billettkartet).

Gulløl

22 billetter solgt når Lets Deal tilbudet ble avsluttet ved midnatt. Ikke akkurat en suksess.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Det er ikkje aktuelt å betale kr 325 for dette "produktet", ser då heller kampen på TV.

Har NFF lagt føringer for prisen?
Saludar a los monos!

Torvanger

Brann bør skjønne at folk ikke tar helt av pga en treningskamp og at man går mann av huset pga at RBK er motstander. Her bør de med innsikt kjenne sin besøkelsestid. Dersom en eventuell fersking skal sette prisene, kan det bli katastrofale tilskuertall.

Lasaron

Det er noe pampete over dette. Fotball skal være for bermen, ikke for pamper. Skjerpings, Brann  >:(
Tren på langskudd

Gulløl

March 15, 2017, 12:48:19 PM #32 Last Edit: March 15, 2017, 12:55:40 PM by Gulløl
Denne kampen blir egentlig enn "belønning" til de som har kjøpt partoutkort, og ikke så mye mer enn det publikumsmessig siden billettprisene blir så høye. Om en anslår at at det er solgt ca. 6500 partoutkort (frem til kampdag) og at 50 % møter og benytter seg av gratis inngang havner en på 3250. Om en i tillegg anslår et antall i løssalg i intervallet 750 - 1750 billetter. Da kommer en opp i totalt antall tilskuere på mellom 4000 - 5000. Mulig dette er noe optimistisk, vi får se.

Det er dessverre stor fare for at kampen drukner i negativitet på grunn av de høye billettprisene, minst én av Bergens avisene griper garantert fatt i dette. Totalt sett tror jeg Brann scorer mer både på positivt omtale og økonomisk om billettprisen hadde blir 100 kr og 50 kr på hele Stadion til denne kampen og dermed invitert ALLE til kampen. Brann har allerede en grei meningsmåling hva et utvalg av fansen mener om de leser oppover i tråden her. Det er ikke for sent å snu siden det er enda et par dager til billettsalget starter. Har Bataljon ledelsen engasjert seg i dette, hva mener de og har de ytret sin mening til Brann ledelsen ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Onsdagskamp innså jeg nå. Ikke optimalt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dokken

En annen ting er jo at NFF, klubbene og Discovery ønsker å bygge dette opp som en tradisjon. Da ville det jo vært en fordel om det startet med en suksess, da ville på en måte legitimiteten komme av seg selv.

Med kamp onsdag kveld, direktesendt gratis inn i stuen til alle, og priser på nivå med en dyr seriekamp, blir det neppe noen stor publikumssuksess.

Bra at vi med sesongkort får den gratis, og jeg tror nok det derfor kan bli opp mot 4-5000 tilskuere. Det er egentlig ganske bra for en treningskamp fire dager før serien starter. Men 4000 mennesker på Stadion-tribunene ser ganske stusselig ut på tv. Det må nok opp i 8000 for at det i det hele tatt skal sees ut som om det er publikum. Pga sesongkortene vil jo også folk bli spredd rundt på alle tribuner, i stedet for samlet på to som de blir i tidlige cuprunder etc.

Hadde Brann dumpet prisene, kunne vi fått 7-8000 på kampen og en langt mer positiv stemning. Tror inntjeningen fra publikum uansett blir minimal. Tipper maks 500 enkeltbilletter selges til de prisene.

Spelaren

Dette er ein teit kamp, teitere enn Royal League.
GÃ¥ av.

Lasaron

Tja, jeg vil heller ha denne kampen enn RL.
Tren på langskudd

Yngve

Hæ? Royal League var jo eit genialt konsept. Det vart øydelagd av tullingar som gløymde at me budde på toppen av verda og kravde at alle kampar skulle spela utandørs i staden for inne i hallar når det ikkje var gjode nok forhold på banane til laga.

Kampen mot VIF er jo legendarisk (i alle fall stemningsmessig)

osoerli

Denne kampen vil jo ikkje bli noko anna enn ein treningskamp sÃ¥ lenge ingenting stÃ¥r pÃ¥ spel.  Ein fin pokal er ikkje nok til at klubbane og publikum tek dette seriøst.  Enten ein saftig pengepremie, eller at vinnaren fekk hoppa over eit kvaliktrinn til sin E-cup f.eks hadde kanskje gjort det litt meir seriøst.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dokken

Quote from: Yngve on March 16, 2017, 13:27:59 PM
Hæ? Royal League var jo eit genialt konsept. Det vart øydelagd av tullingar som gløymde at me budde på toppen av verda og kravde at alle kampar skulle spela utandørs i staden for inne i hallar når det ikkje var gjode nok forhold på banane til laga.

Kampen mot VIF er jo legendarisk (i alle fall stemningsmessig)

Corran

Bel det ikke spilt en RL kamp eller to i Vestlandshallen eller husker eg helt feil?
Mener å huske en kamp med godt med folk der ute
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Royal League vil neppe gjenoppstå. Da den turneringen ble spilt, sluttet serien i slutten av oktober eller første helgen i november. Fra og med i år skal serien vare til slutten av november. I tillegg var det den gang seriestart ca andre helgen i april. Nå skal jo serien starte i midten av mars i mesterskapsår og i starten av april i de øvrige. Med andre ord er seriesesongen ca 5-7 uker lenger nå enn den gang. Vinterpausene vil altså fremover bli på 3,5 - 4 mnd. Ellers i Europa er den på ca tre. Så vi vil ikke lenger ha så forferdelig mye lenger pause enn de andre ligaene.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Corran on March 16, 2017, 20:40:21 PM
Bel det ikke spilt en RL kamp eller to i Vestlandshallen eller husker eg helt feil?
Mener å huske en kamp med godt med folk der ute


Mot Odense og VIF i 2005.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Billettene er nå lagt ut. Løp og kjøp til fantasipriser!
Rød makt på Hansa

SeLyren

Latterlig prising. Hvem i alle dager er det som er ansvarlig for dette? Greit nok at overskuddet skal gå til en god sak, men 450 kr for en billett er jo hinsides all fornuft. Eg trodde dette var et konsept de har lyst å videreføre fra år til år, men med slike priser blir det jo bare en parodi, en treningskamp foran tomme tribuner.

Torvanger

Nei, her kan det faktisk godt være at jeg dropper hele matchen, 275,- for en treningskamp, nei, den er for drøy. De setene som til nå er booket, går jeg ut fra er partoutkort. Nei, jeg venter heller til første seriekamp.

Lasaron

Jeg har partoutkort, så jeg skal gå. Men jeg hadde aldri gått til de prisene.
Tren på langskudd

Torvanger

Jeg forhørte meg med de jeg pleier å gå med, som jo er en klokkeklar indikator på hvordan tilskuertallet blir og der var det tommelen ned fra samtlige. Jeg sitter ikke og fryser ræven av meg alene for 275,- kroner og en treningskamp, der begge lag nok sparer litt på spillere, i og med at seriestarten går få dager etterpå.

Gulløl

Hva er fastprispromo ? Tilogmed det dårligste feltet på Stadion(felt T, ståplass) er oppført med det.
Altså en voksen som vil inn på det feltet må betale 450 kr. Stort sprang ned til barn og honnør på 50 kr.
Aldri før har Brann solgt så dyre billetter på dette feltet.
Nå venter vi på en forklaring fra Brann på de svimlende høye billettprisene. Kan virke som at NFF står bak siden det ikke er noe fornuft bak prisingen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Brann_ruler86

Quote from: Gulløl on March 17, 2017, 14:23:01 PM
Hva er fastprispromo?


Det lurer jeg på også. Det er et alternativ på alle felt ut fra det jeg kan se, men der er det også vanlige voksenbilletter. Merkelig at det alternativet mangler på felt T, må være en feil i systemet.

Uansett er prisene helt hinsides for en kamp som dette, og det kommer til å bli veldig lite folk på stadion.
GÃ¥ ta banen!

Utmedsnolken

Hvor kommer 450kr fra? Testet noen felt og de kom alle opp på 275kr for meg
"og der snubler Sæternes igjen"

Brann_ruler86

Kommer opp som et alternativ på alle felt. Men hva det er for noe aner jeg ikke...

GÃ¥ ta banen!

krøvel vellevold

Fikk svar fra billettsjefen:

"Den gjelder utelukkende for de som har en promokode
Som større gruppebestillinger

Alle som skal ha en enkeltbillett må velge voksen og barn som vanlig

Det er ikke ideelt, men det er en ny rutine for gruppebestillinger som gjør at vi må legge denne ved som valg."
Legg ned hele klubben!

Nixon

Så et allerede tungvint billettsystem har også blitt forvirrende.
2017... Jeg sier ikke mer!
Rød makt på Hansa

Gulløl

Hadde ikke skadet å hatt en parentes bak fastprispromo, der det står gruppebestillinger. Så slipper en hundre spørsmål om dette gjennom sesongen.

Fastprispromo (gruppebestillinger)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

De vil fÃ¥ seg en aha-opplevelse, folk er ikke dumme, dette er litt mer alvorlig enn en treningskamp, men Ã¥ sidestille oppgjøret med en seriekamp er helt bing i bollen. 

dokken

March 17, 2017, 21:50:09 PM #56 Last Edit: March 17, 2017, 21:55:26 PM by dokken
Folk må for guds skyld ikke betale de latterlige prisene. Men for dere som ønsker å se kampen, men ikke betale så mye, så er det bare å kjøpe på felt T (150 for voksne, 50 for barn) eller Store stå (200 voksne) og sette seg på ledige seter rundt om.

Det kommer til å være plenty av ledige seter, for å si det mildt, og ingen sjekker at du er på rett sted etter at du er sluppet inn.

Spre ordet. Hadde vært gøy hvis T-feltet ble "utsolgt" (de selger vel 400 der) uten at det var et menneske der. Man er direkte dum eller veldig rik hvis man kjøper de dyre billettene på feks Gamle sitte, i stedet for å spare 200 kr og sette seg akkurat samme sted.

Edit: ser nå at de kun selger Barn og Honnør på felt T, av en eller annen grunn. Og så denne "fastpris promokode" til 450 kr, da. Jeezes, for et rot det er med billettsalget. Men store stå selges til "bare" 200 kroner.

dokken

Tenk at BA bablet om at Brann kunne tjene en million på denne kampen. Tipper det blir et underskuddsprosjekt. Koster jo litt å arrangere. Alle med p-kort går gratis, og så selger de kanskje 500 enkeltbilletter. Er det noen tv-inntekter?

Nixon

Det skal også bli interessant å se hvordan Brann teller tilskuere til denne kampen. Gjør de som i serien kan de bli en pinlig forskjell på antall solgte billetter og antallet på som faktisk møter opp.
Rød makt på Hansa


Utmedsnolken

rart de ikke har laget masse annonser med Bendtner på. Første mulighet til å se han på bergensk jord!
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Hvis vi har solgt 5500 p-kort på det tidspunkt, kommer kanskje 2500 av dem. Legg på et enkeltbillettsalg på 1000, og vi snakker 3500 reelt fremmøtte.
Legg ned hele klubben!

Corran

mao ca 3000 mer enn på en vanlig treningskamp
Ikke så ille men de kunne gjort sitt for at det ble mye bedre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on March 19, 2017, 16:48:01 PM
mao ca 3000 mer enn på en vanlig treningskamp
Ikke så ille men de kunne gjort sitt for at det ble mye bedre


Tidligere når Brann har spilt siste treningskamp før seriestart på Stadion, har det kommet 3-5000. Husker det kom hhv 4- og 5000 rundt 1990 mot RBK. Og så var det vel en kamp mot AaFK for noen år siden med 3000. Ellers har jo disse "siste før seriestart"-kampene stort sett gått på Varden eller utenbys. Det står litt mer på spill denne gang (tross alt en slags tittel), men prisen er nok relativt sett høyere nå.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Quote from: krøvel vellevold on March 19, 2017, 15:59:11 PM
Hvis vi har solgt 5500 p-kort på det tidspunkt, kommer kanskje 2500 av dem. Legg på et enkeltbillettsalg på 1000, og vi snakker 3500 reelt fremmøtte.


Du gløymer dei 500 Rosenborg-supporterane som vil sjå Bendtner i første offisielle kamp, og dei 1000 Arsenal supporterane frå Bergen som vil det same.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Hadde de ansvarlige i Brann brukt nøtten, så hadde de kjørt priser på 50-60,- for barn, studenter og honnør og lagt seg på strekket mellom 120,- og 150,- for voksne. Man hadde neppe fylt opp Stadion, men man skal ikke se bort fra at man kunne ha kommet rundt 10.000+/-, et anstendig antall tilskuere, på et nytt konsept med behov for oppbygging. Det verste som kan skje, både for NFF og klubbene involvert, er at lagene spiller for tilnærmet tomme tribuner og det kommer til å skje, om ikke noen i Idrettsveien får hodet opp av sanden.

huleste

Quote from: krøvel vellevold on March 19, 2017, 15:59:11 PM
Hvis vi har solgt 5500 p-kort på det tidspunkt, kommer kanskje 2500 av dem. Legg på et enkeltbillettsalg på 1000, og vi snakker 3500 reelt fremmøtte.


http://www.tv2.no/sport/8993295/

Ifølge denne har vi solgt 6300 p-kort

krøvel vellevold

Quote from: huleste on March 20, 2017, 12:24:31 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 19, 2017, 15:59:11 PM
Hvis vi har solgt 5500 p-kort på det tidspunkt, kommer kanskje 2500 av dem. Legg på et enkeltbillettsalg på 1000, og vi snakker 3500 reelt fremmøtte.


http://www.tv2.no/sport/8993295/

Ifølge denne har vi solgt 6300 p-kort


Ok, da har vi sikkert solgt over 6500 når mesterfinalen går, så vi kan kanskje håpe på 3000 fremmøtte p-kort og 1000 enkeltbilletter da? Da blir det 4000 reelt fremmøtte.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

RBKerne reagerer også:

"Dette er en kamp få bryr seg om og jeg tror aldri at det blir noe suksess i fremtiden heller. Jeg ser på det som en helt vanlig treningskamp. Altså bryr jeg meg ikke særlig om hva resultatet blir. Det er kampen etter at alvoret starter.

Når det gjelder billettprisene så er de latterlige. En av måtene man har til å i det hele tatt ha en mulighet til å gjøre dette konseptet til en suksess er å få folk på stadion. Man burde egentlig gitt bort billetter gratis, eller solgt de for 50-100 kr. Jeg tipper det kommer ca 2-3000, kampen spilles på en dårlig bane som heller burde blitt spart til serien, to lag som ikke bryr seg all verden (spesielt Rosenborg, Brann vil kanskje bry seg litt siden de har hjemmebane) og få seere på TV. "

Billy Elliott

Jeg finner det merkelig at ingen av byens to aviser har giddet å spørre klubben om hvorfor i all verden de driver å priser denne tilgjorte treningskampen så ufattelig høyt. Kunne ikke det vært en god sak Pamer, Bergersen, Bøyum, etc?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Det er vel først en sak dersom (når) kampen selger dårlig. Så de avventer vel noen dager vil jeg tro.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Jeg tok et skjermbilde av øvre og nedre Frydenbø B like etter at salget startet. Når jeg sammenligner slik det ser ut nå er det veldig få billetter som er solgt, bildet er omtrent fryst fast. Er det like dårlig over hele Stadion er nok foreløpig salg en plass mellom 200 - 400 billetter. Forbehold om det er tatt ut billetter til kampanjer eller bedrifter som har kjøpt opp eller fått billetter slik at Brann kreativt kan melde om bedre salg. Brann skal uansett jobbe hardt siste uken for å komme opp i 1000 billetter i vanlig salg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Supporterne til begge lag, spillerne og trenerne ser på denne kampen som en siste test før seriestart, ikke noe annet. De kan mase så mye de vil om pokal, tittel og hva det måtte være, de kommer uansett ikke bort fra at dette blir regnet som en ordinær treningskamp, en ordinær treningskamp med litt mer prestisje enn vanlig. La oss for guds skyld håpe at det blir avgjort før ordinær tid, for det er lagt inn både ekstraomganger og straffespark, om det er uavklart.

Gulløl

Det viktigste med denne kampen er at banen ikke tar skade. Foreløpig ser det lovende ut værmessig og de foreløpige værmeldingene for neste onsdag er: 8-9 grader, lettskyet oppholdsvær, muligens noe sol. Positivt at det er meldt oppholdsvær på søndag, mandag og tirsdag også, slik at banen ikke er kliss vått når kampen starter slik at det er mindre sjanse for større skader.
Ellers rart at hverken brann, bt eller ba har meldt noen ting om banens beskaffenhet. Ingen rapport eller bilder har kommet. Tidligere år ble det meldt når varmekablene ble slått på(februar), men tyst der også. Lukten av sagmugg (bilder av grønn og fin bane) hadde hjulpet folk å våkne litt fra Brann dvalen, nå tenker vel de fleste fremdeles langrenn og skøyter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Hva med kioskinntektene og salg i Brannbutikken? 2-3000 innenfor portene vs 7-8000, man kan gjøre matten og regne ut. Hadde Brann kjørt gratis inngang for alle, kunne man faktisk endt med fulle tribuner.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on March 21, 2017, 16:32:12 PMHadde Brann kjørt gratis inngang for alle, kunne man faktisk endt med fulle tribuner.


Nei.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Neppe fullt. Men ingenting er som gratisbilletter for å vekke litt engasjement og klubbfølelse hos folk!
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det tar jo tid å få innført tradisjoner rundt en kamp som dette.
Den kommer nok aldri til å bli kjempeviktig, men den bør ha potensiale til å bli noe større enn det folk omtaler den som nå.

De gangene vi får spille den kommer den jo som følge av at vi faktisk har gjort en god sesong.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: Klaus_Brann on March 21, 2017, 21:22:21 PM
Det tar jo tid å få innført tradisjoner rundt en kamp som dette.
Den kommer nok aldri til å bli kjempeviktig, men den bør ha potensiale til å bli noe større enn det folk omtaler den som nå.

De gangene vi får spille den kommer den jo som følge av at vi faktisk har gjort en god sesong.


Dersom man vil øke statusen, må man sørge for at det kommer folk på tribunene og med de prisene man opererer med 29/4, ber man om å få glisne tribuner. Det er tre oppgjør i april man da heller prioriterer og legger 8-900 kroner i, alt etter hvilken setepris man velger.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 22, 2017, 16:42:35 PM #80 Last Edit: March 22, 2017, 17:08:32 PM by Gulløl
Da får vi se om han sitter i buret eller spiller på Brann Stadion neste onsdag ;)
http://www.tv2.no/sport/9012138/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: Torvanger on March 22, 2017, 08:42:22 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 21, 2017, 21:22:21 PM
Det tar jo tid å få innført tradisjoner rundt en kamp som dette.
Den kommer nok aldri til å bli kjempeviktig, men den bør ha potensiale til å bli noe større enn det folk omtaler den som nå.

De gangene vi får spille den kommer den jo som følge av at vi faktisk har gjort en god sesong.


Dersom man vil øke statusen, må man sørge for at det kommer folk på tribunene og med de prisene man opererer med 29/4, ber man om å få glisne tribuner. Det er tre oppgjør i april man da heller prioriterer og legger 8-900 kroner i, alt etter hvilken setepris man velger.

Men kun 2 oppgjør i mars og den ene er mot sogndal så da er det jo lett å prioritere ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Gulløl on March 22, 2017, 16:42:35 PM
Da får vi se om han sitter i buret eller spiller på Brann Stadion neste onsdag ;)
http://www.tv2.no/sport/9012138/


Som gammel Hansa-by bør vi ha ordnet utleveringsmandat innen den tid.
GÃ¥ av.

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/slik-blir-mesterfinalen-pa-stadion

Litt info om kampen fra Brann.

Legg merke til at "Vår beste pris får du på forhåndssalget før kampdag", så de hyggelige prisene på nettet blir ikke like hyggelige på kampdagen!
Rød makt på Hansa

Torvanger

De skal ha for å forsøke å promotere så godt som de klarer, men det bør ringe en bjelle etterhvert for dem, at billettprisene til kampen er skandaløse.

Utmedsnolken

Virker vel helst som de bruker kampen som en grunn til at folk skal kjøpe seg partoutkort.
"og der snubler Sæternes igjen"

Giles

Den nye fotballhymnen presenteres også; en blanding av ensformig rytme helt uten kraft, ispedd voldsomme kvinnehyl i samisk/østligorientert stil. Et mareritt før start.

ostraume

Hehe! Fin anmeldelse, gleder meg allerede :-)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

pidre

Hadde passet bedre for samelandslaget. 
Saludar a los monos!

Gulløl

Hymnen vil løfte Tromsø såpass at de vil knuse Brann i serieåpningen 02 april. En kraftig form for mental doping.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Løp og kjøp billett !!
- Tittelen og trofeet er offisielt på lik linje med ligatrofé og kongepokal, så Mesterfinalen blir en ordentlig prestisjeduell mellom to av storhetene i norsk fotball, Rosenborg og Brann, sier fotballpresident Terje Svendsen.
https://www.fotball.no/turneringer/eliteserien/2017/brann-og-rbk-kjemper-om-arets-forste-tittel/

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Henki

March 24, 2017, 20:24:29 PM #91 Last Edit: March 24, 2017, 22:28:24 PM by Henki
Quote from: Gulløl on March 24, 2017, 20:07:46 PM
Løp og kjøp billett !!
- Tittelen og trofeet er offisielt på lik linje med ligatrofé og kongepokal, så Mesterfinalen blir en ordentlig prestisjeduell mellom to av storhetene i norsk fotball, Rosenborg og Brann, sier fotballpresident Terje Svendsen.
https://www.fotball.no/turneringer/eliteserien/2017/brann-og-rbk-kjemper-om-arets-forste-tittel/




Hvordan ser det ut det der trofeet, forresten?
Ballen skal fremover!

Lasaron

Quote from: Gulløl on March 24, 2017, 20:07:46 PM
Løp og kjøp billett !!
- Tittelen og trofeet er offisielt på lik linje med ligatrofé og kongepokal, så Mesterfinalen blir en ordentlig prestisjeduell mellom to av storhetene i norsk fotball, Rosenborg og Brann, sier fotballpresident Terje Svendsen.
https://www.fotball.no/turneringer/eliteserien/2017/brann-og-rbk-kjemper-om-arets-forste-tittel/




Ok. Da skal jeg bli like glad ved seier som jeg ble i 04 og 07.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on March 24, 2017, 20:27:58 PM
Quote from: Gulløl on March 24, 2017, 20:07:46 PM
Løp og kjøp billett !!
- Tittelen og trofeet er offisielt på lik linje med ligatrofé og kongepokal, så Mesterfinalen blir en ordentlig prestisjeduell mellom to av storhetene i norsk fotball, Rosenborg og Brann, sier fotballpresident Terje Svendsen.
https://www.fotball.no/turneringer/eliteserien/2017/brann-og-rbk-kjemper-om-arets-forste-tittel/




Ok. Da skal jeg bli like glad ved seier som jeg ble i 04 og 07.


Det sies vel ikke at det er like stort, men at det er en like offisiell tittel.
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Quote from: Henki on March 24, 2017, 20:24:29 PM
Quote from: Gulløl on March 24, 2017, 20:07:46 PM
Løp og kjøp billett !!
- Tittelen og trofeet er offisielt på lik linje med ligatrofé og kongepokal, så Mesterfinalen blir en ordentlig prestisjeduell mellom to av storhetene i norsk fotball, Rosenborg og Brann, sier fotballpresident Terje Svendsen.
https://www.fotball.no/turneringer/eliteserien/2017/brann-og-rbk-kjemper-om-arets-forste-tittel/




Hvordan ser det ut, det der trofeet forresten?


Tipper det ligner på logoen
"og der snubler Sæternes igjen"

Henki

Quote from: Utmedsnolken on March 24, 2017, 21:18:14 PM
Quote from: Henki on March 24, 2017, 20:24:29 PM
Quote from: Gulløl on March 24, 2017, 20:07:46 PM
Løp og kjøp billett !!
- Tittelen og trofeet er offisielt på lik linje med ligatrofé og kongepokal, så Mesterfinalen blir en ordentlig prestisjeduell mellom to av storhetene i norsk fotball, Rosenborg og Brann, sier fotballpresident Terje Svendsen.
https://www.fotball.no/turneringer/eliteserien/2017/brann-og-rbk-kjemper-om-arets-forste-tittel/




Hvordan ser det ut det der trofeet, forresten?


Tipper det ligner på logoen


En avansert "Elg i solnedgang" altså.
Ballen skal fremover!

Gulløl

Brann en random motstander ?? Klippet fra Rbk forumet:

Men, at Brann på noen måte skal spille noen "Mesterfinale" er for meg en gåte. Skal man kalle dette mestefinale, hadde det rette vært å spille mot cupvinneren. Siden RBK er dobbeltvinner, ville det i dette tilfelle være tapende finalist KIL.
Det er selvfølgelig mindre attraktivt å møte KIL, enn Brann, men er det så at man prøver å få dette til å bli en fast tradisjon, og de skal kalle det "mesterfinale", så må de i allefall la mesterne møtes. Ikke bare dra opp en random motstander som ikke har noe med mester å gjøre.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on March 24, 2017, 22:38:41 PM
Brann en random motstander ?? Klippet fra Rbk forumet:

Men, at Brann på noen måte skal spille noen "Mesterfinale" er for meg en gåte. Skal man kalle dette mestefinale, hadde det rette vært å spille mot cupvinneren. Siden RBK er dobbeltvinner, ville det i dette tilfelle være tapende finalist KIL.
Det er selvfølgelig mindre attraktivt å møte KIL, enn Brann, men er det så at man prøver å få dette til å bli en fast tradisjon, og de skal kalle det "mesterfinale", så må de i allefall la mesterne møtes. Ikke bare dra opp en random motstander som ikke har noe med mester å gjøre.



Haha! Kongsvinger er da like lite mestere som Brann. Man kan snu pÃ¥ det og si at nÃ¥ blir det cupvinneren mot nr. 2 i serien, i stedet for serievinneren og nr. 2 i cupen (som denne personen ønsket). Siden nr. 2 i serien har prestert over langt flere kamper enn nr. 2 i cupen, er det jo bare rett og rimelig at det blir nr. 2 i serien fremfor nr. 2 i cupen som spiller Mesterfinale. Og det er jo slik med e-cup ogsÃ¥: Det er et ekstra lag fra serien -  og ikke lenger fra cupen - som fÃ¥r delta hvis seriemesteren er dobbeltkvalifisert. Og for den del er det vel ogsÃ¥ slik med Charity Shield i England.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Det er jo ikke sikkert denne rbk-supporteren er representativ for den gjengse rbk-supporter.
Tren på langskudd

Corran

er rbk supportere på noen som helst måte representative?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Eg trodde alle i Norge heiet på rbk.
GÃ¥ av.

Gulløl

March 24, 2017, 23:55:13 PM #101 Last Edit: March 24, 2017, 23:59:09 PM by Gulløl
Quote from: Spelaren on March 24, 2017, 23:28:10 PM
Eg trodde alle i Norge heiet på rbk.


Jada ikke bare heier, alle i Norge ælske troillongan  :P . Ingebrigtsen/Flakne 1991:
Hvitt & svart på hvert et gatehjørne'
Oslo by e'pynta'opp te'fæst'
Ja vi ælske'troillongan'fra Trondhjæm'
heile'Norges Rosenborg e'bæst.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Cupfinalen 1991, ja. Hatet mot Rosenborg i hjembygden min var såpass at vi sang på cupfilnalesangen til Strømsgodset i friminuttene.
Tren på langskudd

Gulløl

Ut fra hva hva som ble vist i dag og en totalvurdering tror jeg dette er det beste laget Brann kan stille med på onsdag:

                Leciejewski
Rólantsson - Wormgoor -Acosta -  Nouri
     Haugen - Heltne Nilsen - Barmen
         Bildøy - Børven - Braaten


Kunne tenkt meg å byttet ut Braaten også som var dårlig i dag, men dessverre er det tynt med alternativer. Braaten kan være en som våkner når det gjelder, la oss håpe det. Nå starter LAN helt sikkert ikke med Bildøy på høyrekanten heller, blir vel Vega. Brann sliter med å finne gode alternativer på kantene nå like før seriestart. Håper Soltvedt innser dette og jobber på høygear med å hente en venstrekant før overgangsvinduet stenger.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 26, 2017, 21:45:00 PM #104 Last Edit: March 26, 2017, 21:46:49 PM by Gulløl
Treningskampstatistikk for lagene i rekkefølge. Rosenborg har ikke uventet vist mer en Brann.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Ved uavgjort, blir det ekstraomganger og eventuell straffekonk?
GÃ¥ av.

Nixon

Det går visstnok rett til straffekonk ved uavgjort.
Rød makt på Hansa

Gulløl

March 26, 2017, 22:48:27 PM #107 Last Edit: March 26, 2017, 22:52:36 PM by Gulløl
Under tre døgn til kampstart og NFF har enda ikke offentliggjort bilde av pokalen, "bøtta" eller skjoldet som er premien/trofeet en kan vinne. Slik info burde vel være av betydning for å skape mer interesse og bedre markedsføringen rundt kampen, en kamp Brann foreløpig har solgt svært lite betalende billetter til.
Trofeet er offisielt på lik linje med ligatrofé og kongepokal har fotballpresident Terje Svendsen sagt til NFF sin egen nettside fotball.no tidligere i uken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Er det kynisk å si "hvem bryr seg om pokalen"?

Nixon

Nei, det er heller ufattelig naivt å tro at et bilde av pokalen vil skape mer interesse for kampen!
Rød makt på Hansa

Belfort

Men, det er jo selveste Rosenborg som kommer på besøk til oss, merkelig at denne ikke er utsolgt enda

Gulløl

Quote from: Nixon on March 27, 2017, 07:58:17 AM
Nei, det er heller ufattelig naivt å tro at et bilde av pokalen vil skape mer interesse for kampen!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on March 27, 2017, 11:12:01 AMOg det er like ufattelig naivt at du tror at det er helt uten betydning.


Ja, jeg vil påstå at det er tilnærmet helt uten betydning.

Akkurat som at disse bildene av en grønn Stadion heller ikke vil ha særlig innvirkning på billettsalget.
http://www.brann.no/nyheter/slik-ser-stadionmatten-ut
Rød makt på Hansa

Spelaren

Det fungerer i England fordi interessen uansett er stor nok for fotball, og kampen spilles på sommeren.
GÃ¥ av.

dokken

Enig med Gulløl at det ikke er gjort noen imponerende jobb fra NFF/Discovery/Brann med å forklare hvorfor denne kampen er mer viktig enn en vanlig forsesongs-stadionåpning.

Jeg bryr meg ikke særlig om det, men hvis de virkelig vil bygge opp dette konseptet, måtte de gjort en ekstraordinær innsats for å trekke folk og hatt helt andre billettpriser. Kampen burde vært lagt til en helg, og kombinert med åpen dag på stadion, masse aktiviteter osv. Altså blitt et skikkelig kick-off for fotballsesongen i Norge.

Billige billetter for å fylle tribunene etc. Det kunne gitt blest og goodwill inn mot sesongen. Nå er det akkurat som om de forventer at folk av seg selv skal skjønne at de bør gå. Dette "kjenne sin besøkelsestid"-syndromet er typisk i norsk fotball. Man driver minimalt med markedsføring, har høye priser, og kjefter på folk i ettertid for at de ikke kom.

Nixon

Quote from: Spelaren on March 27, 2017, 12:22:56 PM
Det fungerer i England fordi interessen uansett er stor nok for fotball, og kampen spilles på sommeren.


Og at det er en innarbeidet tradisjon. Dersom cupen i Norge hadde vært en ny oppfinnelse i år tror jeg neppe at det hadde blitt så stor kamp om cupfinalebillettene. Ting tar tid å innarbeide, og det hjelper jo ikke på at kampen prises som om det er stor etterspørsel etter billettene.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Alle tradisjoner må starte en plass. Er ikke innsatsen og markedsføringen på mange områder god i starten dør forsøket lett ut. Prisingen er et viktig moment i markedsføringen, konseptet kunne fått en langt bedre start om en første året hadde kjørt på 100 og 50 kr billetten.
Ellers har vel landskampen med det katastrofalt dårlige landslaget fått omtrent 99 % oppmerksomheten av NFF toppene siste uken, så da blir det som det blir med den såkalte Mesterfinalen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

8550 billetter solgt, hevder Brann. Er jo overraskende bra - har en mistanke om at det er delt ut en del til sponsorer her.

Så får vi se hvor mange som faktisk møter.

https://www.ba.no/sport/brann/fotball/storfornoyd-med-stadion-matten/s/5-8-543657

Nixon

Rød makt på Hansa

Christian

Quote from: Nixon on March 27, 2017, 12:08:29 PM
Quote from: Gulløl on March 27, 2017, 11:12:01 AMOg det er like ufattelig naivt at du tror at det er helt uten betydning.


Ja, jeg vil påstå at det er tilnærmet helt uten betydning.

Akkurat som at disse bildene av en grønn Stadion heller ikke vil ha særlig innvirkning på billettsalget.
http://www.brann.no/nyheter/slik-ser-stadionmatten-ut

Eg blir i alle fall mer yr av den gressmatten enn av pokalen ingen har sett.

Nixon

Quote from: Christian on March 27, 2017, 14:38:27 PM

Eg blir i alle fall mer yr av den gressmatten enn av pokalen ingen har sett.


Spørsmålet er om det får deg til å gå dersom du egentlig ikke hadde tenkt deg?;)
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 27, 2017, 14:57:15 PM #122 Last Edit: March 27, 2017, 15:05:43 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on March 27, 2017, 14:43:25 PM
Spørsmålet er om det får deg til å gå dersom du egentlig ikke hadde tenkt deg?;)


Du forstår vel at dette kan være en av mange positive elementer som kan skape interesse rundt Brann eller gjør du deg bare vanskelig og vil være surpeis ? Eller er det bare de "kjempestore nyhetene" som er verdt å få ut på mediene for å bidra til billettsalget ? Kommer Brann med f.eks. 5-10 slike "smånyheter" som dette siste par ukene før seriestart gir dette en helhet som definitivt kan kan bidra til økt billettsalget og interesse rundt Brann. Tydelig at du ikke har vært borti markedsføring eller har peiling på det ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Det er meldt opplett på onsdag. Kanskje det kan trekke et par hundre ekstra #positivitet
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Gulløl on March 27, 2017, 14:57:15 PMKommer Brann med f.eks. 5-10 slike "smånyheter" som dette siste par ukene før seriestart gir dette en helhet som definitivt kan kan bidra til økt billettsalget og interesse rundt Brann.


Hvor mye tenker du at dette vil øke salget. Det er meningsløst å diskutere tiltak som gir en håndfull flere tilskuere.

Min erfaring innen salg og markedsføring tilsier at dersom noe er tungsolgt skal det mer til enn "noen bekker små" for å endre på det. Folk er normalt sett svært prissensitive i de fleste sammenhenger, og her har Brann helt åpenbart ikke truffet med prissettingen sin. Og da er slaget nærmest tapt på forhånd med tanke på de store utslagene av senere tiltak. Det finnes rett og slett ikke store nok, eller mange små nok nyheter til å overvinne det.

Jeg sier ikke at det umulig med noe positive utslag, og det er klart at Brann og NFF kunne vært mye flinkere til å promotere denne kampen og gjort den mer tilgjengelig, spesielt med tanke på pris og tidspunkt. Men de to eksemplene jeg har kommentert; bilde av pokal og at gresset er grønt, og andre nyheter i den sjangeren, vil ikke utgjøre en vesentlig forskjell etter min mening.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978


Nixon

Fatet ska hem
Fatet ska hem
Hem til Bergen
Fatet ska hem
Rød makt på Hansa

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

March 27, 2017, 18:31:44 PM #129 Last Edit: March 27, 2017, 18:39:54 PM by Gulløl
Synes det var stilig.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Vikingskjold? Liker konseptet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Det verste er jo at dette vel er den fysisk sett største "pokalen" av alle de nasjonale man kan ta.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on March 27, 2017, 18:54:25 PM
Det verste er jo at dette vel er den fysisk sett største "pokalen" av alle de nasjonale man kan ta.


SÃ¥kalt penisforlenger...;)
Rød makt på Hansa

Gulløl

Kan "hodet til trønderne på et fat" bli et nytt begrep i byen etter dette ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

GÃ¥ av.

Hatleking

Einig - veldig kult. Viss ein vil få i gang ein slags tradisjon, må ein byrje ein stad. Dette verkar iallfall bra! Men om me tapar er dette ein tulletittel, sjølvsagt.

Superjack

Brannsupporter.

Gulløl

Vito Wormgoor spiller ikke i morgen. Sliter litt med vridningen i ankelen han fikk i forrige kamp. Stopperparet blir trolig Acosta og Grønner skriver BA.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on March 28, 2017, 11:07:14 AM
Vito Wormgoor spiller ikke i morgen. Sliter litt med vridningen i ankelen han fikk i forrige kamp. Stopperparet blir trolig Acosta og Grønner skriver BA.


Frykten for at "9"-millioners mannen er en kjeks, kommer krypende kjenner jeg.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Thorstein22

Alt ligger til rette for en skrekkens kamp. Utrent Acosta og svært svak Grønner mot Rosenborg. Hvor stygt kan det bli? Marerittaktig spør du meg.

Fredrik Haugen- kan du frelse oss?

Falkman

Quote from: Billy Elliott on March 28, 2017, 12:00:39 PM
Quote from: Gulløl on March 28, 2017, 11:07:14 AM
Vito Wormgoor spiller ikke i morgen. Sliter litt med vridningen i ankelen han fikk i forrige kamp. Stopperparet blir trolig Acosta og Grønner skriver BA.


Frykten for at "9"-millioners mannen er en kjeks, kommer krypende kjenner jeg.


Er heldigvis ikke sÃ¥ mye som tyder pÃ¥ det, hvis man ser pÃ¥ de seneste sesongene.  For  en ny Kapteinkjeks  er omtrent det siste vi trenger nÃ¥.

Nixon

Quote from: Falkman on March 28, 2017, 12:18:24 PMEr heldigvis ikke sÃ¥ mye som tyder pÃ¥ det, hvis man ser pÃ¥ de seneste sesongene. 


Var det ikke en langvarig skade som gjorde at han måtte restarte karrieren i Aalesund?
Rød makt på Hansa

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Quote from: ostraume on March 28, 2017, 13:02:33 PM


Acosta er både skade- og karanteneforfulgt. Om Vito i tillegg skulle vise seg å være kjeks, kan det bli mye morro (for motstanderne vel og merke) med radarparet Karadas og Grønner der bak i sesongen som kommer. Sogndal koste seg i alle fall på lørdag, selv om jeg har registrert at noen mener Grønner egentlig hadde en kjempekamp, og er utsatt for en heksejakt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Opp med hånden alle de som tror Grønner kommer til å spille med like stor risiko i morgen som i treningskampene.
Tren på langskudd

Lasaron

Det kan bli noe slikt som dette:

Piotr
Nouri - Acosta - Grønner - Gilli
Haugen - SHN - Barmen
Vega - Børven - Braaten

Benken: Horwath, Kristiansen, Karadas, Skaanes, Orlov, Skålevik, Stenevik
Tren på langskudd

dudo

Bytt Gilli med Kristiansen, så er du der.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Litt av en frisbee de spiller om, hehe!


Billy Elliott

Quote from: Lasaron on March 28, 2017, 13:37:19 PM
Det kan bli noe slikt som dette:

Piotr
Nouri - Acosta - Grønner - Gilli
Haugen - SHN - Barmen
Vega - Børven - Braaten

Benken: Horwath, Kristiansen, Karadas, Skaanes, Orlov, Skålevik, Stenevik


Gilli har vært borte på landslag, tipper han spares. Det samme har Stenevik, så ser ikke bortfra at Bildøy tar hans plass på benken.

Ellers er det vel et spørsmål om man skal kjøre full pupp eller ikke i en slik kamp, bare dager før seriestarten. Både LAN og Ingebrigtsen sier at de muligens vil spare noen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Quote from: dudo on March 28, 2017, 13:39:32 PM
Bytt Gilli med Kristiansen, så er du der.


Ja, det var nok ønsketenkning fra min side. Jeg vet LAN kommer til å starte med Kristiansen, men jeg syns sistnevnte har vært svak i lang tid, både i vinter og høst.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: dudo on March 28, 2017, 13:39:32 PM
Bytt Gilli med Kristiansen, så er du der.


Dersom Nilsen kjører Nouri-linjen sin helt ut blir det vel Gilli på høyreback.
Rød makt på Hansa

Thorstein22

Fryktelig farlig om LAN ikke topper dette laget. Det er tross alt Rosenborg, og om Brann stiller med 90% for å spare noen kan dette bli 0-10. Laget er allerede svakt nok fra før, uten forsvar blant annet.

dokken

Ja, selv om dette fatet ikke betyr all verden, er kampen viktig for å skape litt kok rundt Brann. Seier og godt spill i morgen, så er mye gjort.

Vi kan jo ærlig talt ikke håpe på det samme på Alfheim. Og deretter er det Godset hjemme på en torsdag - kan fort dette under 10.000 solgte billetter allerede der, hvis åpningen er dårlig.

Så toppet lag og oppløftende spill er viktig i morgen.

Lasaron

Quote from: Thorstein22 on March 28, 2017, 14:09:08 PM
Fryktelig farlig om LAN ikke topper dette laget. Det er tross alt Rosenborg, og om Brann stiller med 90% for å spare noen kan dette bli 0-10. Laget er allerede svakt nok fra før, uten forsvar blant annet.


Hva mener du med "uten forsvar"?
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg fikk rett med troppen, så får vi se med startoppstillingen.
Tren på langskudd

Torvanger

Denne kampen mÃ¥ de bare bli ferdig med, ikke risikėr noe.

Klaus_Brann

Quote from: Thorstein22 on March 28, 2017, 12:06:53 PM
Alt ligger til rette for en skrekkens kamp. Utrent Acosta og svært svak Grønner mot Rosenborg. Hvor stygt kan det bli? Marerittaktig spør du meg.

Fredrik Haugen- kan du frelse oss?


Jeg tror og håper at Grønner griper denne uventede sjansen med begge hendene. Eller beinene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stigh

Verd å merke seg at man har lov å gjøre 5 bytter i kampen i stede for 3

Lasaron

Tren på langskudd

d12m


stigh

Quote from: Lasaron on March 29, 2017, 05:52:43 AM
Jasså?

Ja stÃ¥r sÃ¥😊
BYTTER: Kampen følger et standard kampreglement for Eliteserien med ett unntak: Det tillates fem spillerbytter.

Lasaron

Ok. Det tror jeg LAN kommer til å benytte seg av.
Tren på langskudd

Nixon

https://www.nrk.no/hordaland/hor-kampen_-brann-og-rbk-i-tidenes-forste-mesterfinalen-1.13450286

Det skal være solgt 3.400 billetter til kampen utenom de 6.600 partoutkortene. Men det kan virke som at Brann er av den oppfatning at de med partoutkort vil agere som om dette er en vanlig seriekamp.



Det blir nok ikke bare "litt" under antall solgte billetter. Men hvor mye under skal bli spennende å se.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on March 29, 2017, 13:11:49 PM
https://www.nrk.no/hordaland/hor-kampen_-brann-og-rbk-i-tidenes-forste-mesterfinalen-1.13450286

Det skal være solgt 3.400 billetter til kampen utenom de 6.600 partoutkortene. Men det kan virke som at Brann er av den oppfatning at de med partoutkort vil agere som om dette er en vanlig seriekamp.

– Reelt tall for oppmøtte ligger alltid litt under antall solgte billetter, men vi oppfordrer folk til Ã¥ stille. Det er meldt fint vær i kveld, sier kommersiell leder i Brann, Camilla Schutz.

Det blir nok ikke bare "litt" under antall solgte billetter. Men hvor mye under skal bli spennende å se.


Jeg skal like å se snittprisen på billettene som er solgt løst.

Limstift

Måtte betale 250 for bilett på SS, men det e jo finale så pytt pytt.

Alle må gå!

Gulløl

March 29, 2017, 13:47:09 PM #167 Last Edit: March 29, 2017, 13:50:25 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Jeg må si det er sjokkerende bra.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Men regner de reserverte til kampanjer med eller bare faktisk solgte? Vet aldr hva Brann finner på når de går ut med antall solgte
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Er det slik å forstå at man bruker fjorårets partoutkort, så lenge man har fornyet?
Tren på langskudd

Corran

Det regner jeg da med Har jo ikke kommet informasjon om annet eller kommet noe nytt kort
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on March 29, 2017, 13:47:09 PM
Billettsalget har tatt seg opp siden ukestart etter en laber forrige uke.


Det er vel bare 16/5-kampen og RBK-kampen (i serien) som har noe bevegelse i salget allerede uken i forveien.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Jaja, et opplagt tap i vente, penger inn er penger inn.
GÃ¥ av.

Nixon

Quote from: Lasaron on March 29, 2017, 14:45:59 PM
Er det slik å forstå at man bruker fjorårets partoutkort, så lenge man har fornyet?


Jeg må jo si at det er litt foruroligende at aktive forum-folk lurer på dette på selve kampdagen. Hva da med alle de som ikke følger så godt med?
Rød makt på Hansa

Gulløl

Systemet med påfyll av gammelt partoutkort har vært i bruk noen år nå. At det blir påfyll har vel vært presisert fra Brann i markedsføring for årets partoukort også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Har det vært en lord pÃ¥ Stadion før?  Bør vi bukke i ærbødighet nÃ¥r han kommer inn pÃ¥ banen i kveld ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on March 29, 2017, 16:00:23 PM
Systemet med påfyll av gammelt partoutkort har vært i bruk noen år nå. At det blir påfyll har vel vært presisert fra Brann i markedsføring for årets partoukort også.


Det er greit nok med sesongen, det er innarbeidet, jeg tenkte mer på i forhold til kveldens kamp.
Rød makt på Hansa

krakra

Nouri vraket. LAN fortsetter å straffe laget fordi Nouri ikke vil forlenge.

ostraume

Er Gilli å "straffe laget" faktisk. Velvel.

Orlov på topp. Barmen som indreløper.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Jeg mener Nouri er bedre enn Gilli. Spørsmålet er om han er marginalt bedre eller mer enn det. Børven har vist seg langt giftigere enn Orlov i oppkjøringen. Gilli er bedre enn Kristiansen. Ellers greit lag.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: ostraume on March 29, 2017, 16:52:03 PM
Er Gilli å "straffe laget" faktisk. Velvel.

Orlov på topp. Barmen som indreløper.
Det er selvsagt å straffe laget å ikke starte med den beste spilleren på høyreback. Det betyr også at man starter med forsvarets svakeste ledd, Kristiansen, istedenfor at Gilli kan ta den posisjonen. Som tross alt er hans naturlige posisjon.

ostraume

Quote from: Lasaron on March 29, 2017, 16:54:51 PM
Jeg mener Nouri er bedre enn Gilli. Spørsmålet er om han er marginalt bedre eller mer enn det.


Dette er jo det vesentlige poenget. Jeg er i alle fall helt for å prioritere spillere med kontrakt, dersom de er rimelig jevngode. Så forbannet god er ikke Nouri.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

Det er jo også en treningskamp dette. Børven straffes ikke fordi han ikke starter
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

"Naturlig posisjon"? Jeg vet ikke helt, han er jo høyrebent, og med innoverkanter mener jeg det er veldig viktig å ha en naturlig venstrebent spiller på venstreback.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Billy Elliott

Nouri forblir i fryseboksen til han signerer ny kontrakt eller forsvinner. Så godt kjenner vi LAN etterhvert, at det må vi bare innbefinne oss med. Litt overraskende at Gilli som har vært på landslagsoppdrag foretrekkes i en slik halvveis treningskamp til og med, men så sta er faktisk vår fryktløse leder.

Håpet er jo at Jønsson skal vise seg så god at han tar høyre, mens Gilli kan ta over venstre.

Ellers litt begredelig å se at Orlov foretrekkes foran Børven. Jeg hadde trodd at søndagens kamp passet svensken bedre, men dette betyr vel fort at han starter begge. Tror neppe Børven blir prioritert til snøballkampen. Og når han ikke blir prioritert i dag heller, betyr vel det at LAN ser på Orlov som sitt førstevalg på spissplass denne sesongen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

vekkreist

Ser at http://no.eurosportplayer.com/ kjører kampanje, til 99 kr mnd, første mnd gratis

Betyr det at i realiteten kan man opprette konto og se dagens kamp, for så avslutte abonnementet etter kampen og dermed se kampen uten å betale de 99 kr?

Noen med erfaring her? :)

Torvanger

March 29, 2017, 17:43:01 PM #187 Last Edit: March 29, 2017, 17:44:34 PM by Torvanger
Puh, har kjempet mot tre rasende barn, som var helt i harnisk over at de ikke fikk se Paw Patrol på Nick jr. Det ble nesten håndgemeng og nå sitter de og koker foran tv nr 2, der de må ta til takke med en tilfeldig barnefilm på Netflix, alternativt NRK. Sånn er det bare, Canal Digital nede, PS3 og apper oppe.

Det gjenstår 15 hjemlige kamper i 2017, inklusiv et visst antall cup- og europacupkamper.....

vekkreist


Spelaren

Stappfullt er det ikkje akkurat, men ingen hadde vel forventet det. Den nye hymnen er joikabolle.
GÃ¥ av.

SeLyren

Grønner utvist etter 32 min?

Torvanger

Brann har åpnet bra. Virker som om laget hever seg mot presumsivt bedre motstand.

SeLyren

Det blir en laaang sesong med Reka som kommentator.

Spelaren

Det første kvarteret har vært ok. Litt smårusk i det oppbyggende spelet, men godt forsvars- og duellspel.
GÃ¥ av.

vekkreist

Quote from: SeLyren on March 29, 2017, 18:12:14 PM
Det blir en laaang sesong med Reka som kommentator.


Tenkte akkurat på det samme.... uff.....

SeLyren

Reka mener at Brann bare ligger dypt å forsvarer egen 16, men litt av spillet til Brann er vell det at vi skal variere presshøyden gjennom hele kampen. Det überhøye presset får vi vel se en god del i løpet av sesongen. Synst det er fornuftig. Liverpool gjør også det... Uten sammenligning forøvrig.

Torvanger

Nå må ihvertfall LAN opp med laget.

Spelaren

Uflaks, med defleksjon er Piotr sjanselaus på den.
GÃ¥ av.

Belfort


vekkreist

Ikke vits å starte Eliteserien engang.. alle vet jo hvem som vinner gullet i år..

Kjedelig.

Billy Elliott

Jævlig flaksemål de fikk. Som om RBK trenger mer flaks.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Giles

Dårlige greier. Grønner fortsatt rusten og treg i bevegelsene. Gilli ikke i nærheten av Nouri spesielt ikke offensivt, null relasjon med Haugen og Vega. Heltne med store tempoproblemer og midtbanen for langt fra hverandre til å etablere noe spill. Haugen treffer fortsatt rent på ballen men savner sårt medspillere. Braathen synes iallefall, tendenser der. Barmen på det jevne. Orlov er det synd på, meget utakknemlig jobb. Totalt sett et lag uten synlig offensiv plan.

Torvanger

Orlovs betongbein og ikke-eksisterende ballkontroll gjør at Brann ikke kan "spille" like mye på den siste tredjedelen. Børven inn, han kan snu kampen.

Belfort


Giles

Gilli for svak defensivt også, men dette er gutter mot menn og dessverre større avstand enn i fjor.

Torvanger

Brann virker helt ute av form.

Giles

Alt for lite opp i motspiller. Alibipress og det holder ikke.

Spelaren

Hvis Eurosport player dobler prisen men gir mulighet til å mute kommentator slår eg til.
GÃ¥ av.

vekkreist

Er egentlig LAN fornøyd med 0-1???

Ingen bytter.. kun å forsvare seg med alle mann. Herregud, ikke rart han foretrekker Olov, som tross alt er en "defensiv angrepspiller..."....

Makan...


Spelaren

Litt kvalitetsforskjell på benken, ja.
GÃ¥ av.

Spelaren

Børven tar opp stafettpinnen med svake mottak.
GÃ¥ av.

Giles

Virker som Nouri bør spille...

Spelaren

Kanskje ikkje spele ballen på venstrefoten til Piotr.
GÃ¥ av.

osoerli

Meir fart i det no. HÃ¥par Orlov no blir benka permanent
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Giles

Gode 15 minutter, det går an å gjøre noe annet enn å stå å se på. Kampen må gjøres til en kamp.

SeLyren

Brann trenger å spille slik de gjør no, det er herlig angrepsfotball til tider. Skålevik, Børven og Gili funker bra.
Det ligger alså et RBK mål i luften nå.

SeLyren

Sett innpå Skaanes nå, det er bare til å kjøre på.

Torvanger

Da var løpet kjørt. Jevnt over elendig generalprøve av Brann.

Churchill

Er det bare meg som ser at Bendner er ubrukelig?
...we shall never surrender.

Belfort

Børven er overhodet ikke kantspiller. Han er midtspiss!!

Spelaren

Jaja, det er godt det er over. Gjestene er soleklare favoritter til årets gull og viste i perioder den fine angrepsfotballen og relasjonene en god spelestil og ikkje minst stor pengesekk muliggjør. For vår del tegner det seg eit bilde på startoppstillingen framover - og det er vel klart at Nouri burde starte. Han er det beste alternativet på høgrebacken, og lagets kvalitet burde telle meir enn kontraktsforhandlinger frå trenerbenken. Ellers er nok Vito tilbake i startoppstillingen uten at Grønner har gjort seg bort i denne kampen. Brann viste ingen interesse i å vinne denne kampen.
GÃ¥ av.

Torvanger

LAN er sorgen når det kommer til treningskamper, i tillegg til at han er alt for nesegrus vs RBK. Vi kommer maks til å ta 1 poeng mot RBK i år. Man må våge mer! Mot Malmø hadde jo Brann ballposession i hele andre omgang. Nå blir det dødgraverfotball mot TIL på søndag.

krakra

Savnet en ekstra offensiv spiller med tekniske og kreative ferdigheter mer enn jeg savnet den stopperen vi valgte å blåse pengene på i kveld i alle fall.

krakra

Kan forøvrig ikke være noen diskusjon om at det er tullete å benke Nouri lenger. I hvert fall ikke når det er Gilli som foretrekkes.

Spelaren

Quote from: krakra on March 29, 2017, 19:59:56 PM
Kan forøvrig ikke være noen diskusjon om at det er tullete å benke Nouri lenger. I hvert fall ikke når det er Gilli som foretrekkes.


Eg innbiller meg at Amin gjorde mer på sine minutter enn Gilli klarte før. Tunnel, tilogmed!
GÃ¥ av.

Hatleking

Ja, Nouri spelte seg inn på laget no. Håpar også at Kristiansen får kvile litt framover. Elles er det ingen vits i å grave seg ned etter denne kampen. Me kunne fort redusert med litt marginar der, og på slutten satsa me sjølvsagt på å få scora sjølv - så det siste målet bør ein ikkje legge for mykje vekt på.

Belfort

Men det skal sies, Gilli langt bedre som kant

krakra

Quote from: Hatleking on March 29, 2017, 20:04:18 PM
Ja, Nouri spelte seg inn på laget no. Håpar også at Kristiansen får kvile litt framover. Elles er det ingen vits i å grave seg ned etter denne kampen. Me kunne fort redusert med litt marginar der, og på slutten satsa me sjølvsagt på å få scora sjølv - så det siste målet bør ein ikkje legge for mykje vekt på.
Nouri har aldri spilt seg ut. Tullete greier fra LAN som heller burde spilt inn Gilli på venstreback.

Ninja-Bob

Nouri -> Gilli funker bra. Gilli -> Vega funker ikkje. Burde vere grei skuring å slå fast det ein gang for alle på trenerbenken. Ellers så gjekk det bedre enn frykta. RBK er sjølvsagt for gode for oss, også defensivt, men gler meg til me skal spele mot typ Ålesund og sånt, i det minste.

krakra

Nouri --- > Vega fungerer også bra. Jeg skulle gjerne sett Gilli og Braaten på motsatt side.

Giles

Gilli er ingen venstreback, ikke back overhodet. Er for svak i posisjonering og press. Bedre som løpsvillig kant uten at jeg mener at han er noe førstevalg. Grønner må heve seg til fjorårsnivå, han blir for lett vendt bort, og gjør en del rare valg. Vito bør for Branns del være klart bedre. Synd ikke Vega fikk spille med Nouri for når han kom inn ble det fyr i høyresiden. Og for hele lagets skyld, slutt å stå med luen i hånden. Børven kom i allefall til sjanser selv om ballen spratt litt feil for han.

Nixon

Vi har islendingen i bakhånd, men helt enig med alle som samstemt rangerer Nouri foran Gilli. Høyresiden var jo helt fraværende i første omgang. Jeg syntes synd på Vega som fikk nærmest null å jobbe med. Slett ikke bare Gilli sin feil, men de to fungerte ikke.

Forøvrig var det klasseforskjell på lagene i store deler av kampen, men jeg er likevel behersket optimist før sesongen. Vi viste til tider bra spill, og det var flere spillere som var unormalt svake og som forhåpentligvis kommer til å heve seg. Som Haugen som kanskje ut fra forutsetningene var den som skuffet mest i dag. Men han har vært god i vinter, så det bekymrer meg ikke.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg må si meg brukbart fornøyd. Rosenborg var, som i fjor, veldig gode. Lar meg særlig imponere av Mike Jensen. Men det ble på ingen måte noe overkjøring. Til tider var vi best, særlig etter alle byttene.

Syns jeg så en ny side av Vega i dag. Han var sint, og på en måte likte jeg det. Piotr var kanon. SHN var veldig god etter at han fikk den smellen. Nouri var mer enn marginalt bedre enn Gilli, som igjen var bedre enn Kristiansen.

På det siste målet slengte ikke Acosta frem foten for å blokkere. Jeg forventer slakt.

Hvis det er noen av dere som leser dette som kjenner LAN, kan dere si til han at Brann må slutte med lange innkast?

Forøvrig syns jeg Brann hadde mange gode pasninger i dag, men mange dårlige mottak. Eventuelt klarte en motstander akkurat å komme tidsnok inn, de var gode på å forsvare seg. Tror Brann hadde vunnet i kveld om mottakene hadde vært gode.

Dere som så kampen på tv, skulle Brann hatt straffe(r)?
Tren på langskudd

Christian

March 29, 2017, 21:23:57 PM #233 Last Edit: March 29, 2017, 21:26:50 PM by Christian
Synes ikkje dette var nattsvart. Brann var bra (best?) de første 20 min. Luften gikk litt ut av de etter scoringen. Då styrte RBK og fortsatte med det etter pause. Etter byttene tok Brann derimot over igjen og hadde vel sin beste periode i kampen. Langt mer bevegelig framover og gode tilløp. Kunne fort utlignet i den perioden.

Ellers er det fint å notere seg at RBK er like lett å mislike som alltid. Usympatisk gjeng jevnt over. Til og med Kåre Ingebrigtsen klarte å være så slitsom at han måtte irettesettes av dommer Moen.

Edit: Nouri skal starte mot Tromsø, som krakra og alle andre sier.

Billy Elliott

Folk må slutte å messe om Nouri. Han er ferdig. Backup til kontrakten går ut.

Men det er bare å slappe av. Vi har Islands landslagsback i bakhånd! Han tar selvsagt plassen.

Forøvrig synes jeg RBKs prestasjon blir hypet noe sinnsykt. Synes ikke de var spesielt gode, skapte lite, og det måtte et deflection-mål til for at de skulle vinne (det siste pissemålet hadde selvsagt ikke kommet om det stod 0-0). Brann var soleklart best de siste 30. Og det etter at trøndernes såkalt beste spillere kom på banen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Belfort

LAN mener forøvrig vi var fullt på høyde med RBK. Gir meg ekle assosiasjoner til en trener ikke så langt tilbake i tid

posemedsnopi

Ser ballspark etter å ha vært på stadion og er rystet over oppsummeringen til Pamer, Doddo og Haugen. Soltveit sin oppsummering stemmer godt overens med det jeg opplevde på stadion. Rosenborg tok over etter 1-0 og styrte det ut 1. omgang. Etter byttene i 2. omgang kjørte Brann rbk.


Samtidig messer Pamer og Bøyum om at Nouri og Barmen har vært helt ute i fryseboksen og ikke sluppet til i treningskampene. Men er det ikke naturlig at LAN vil teste ut de nye spillerne i kamp for Brann. Sannsynligvis vet han utmerket godt hva Nouri og Barmen står for, og sannsynligvis vil begge starte på søndag.

osoerli

Det var diverre divisjonsforskjell første 60 minutter.  Siste 30 var Brann  fullt pÃ¥ høgde.  Og det er betryggande.  Kampen viser i alle fall at Børven og Nouri skal starte.  Orlov manglar fart og teknikk og blir hjelpelaus mot gode forsvar.  Til nød kan han vera superinnbyttar mot svake lag.  Sjøl om eg eigentleg heller vil ha Karadas eller Bildøy i den rolla.
Barmen blir for treg og puslete mot gode midtbanespelarar.  Ville heller hatt Braaten i hans rolle.  Gilli er betre som kant enn back.  Kanskje han skal overta posisjonen til Btaaten nÃ¥r denne blir trekt ned som indreløper?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: Billy Elliott on March 29, 2017, 21:26:54 PM
Men det er bare å slappe av. Vi har Islands landslagsback i bakhånd! Han tar selvsagt plassen.


Du tenker på de fem minuttene han spilte i landskampen i går? Han har absolutt potensiale og dersom han og Nouri er jevngode er saken grei. Men ikke dersom forskjellen er så stor som den var mellom Nouri og Gilli i kveld.
Rød makt på Hansa

Ninja-Bob

Kva kamp var det Pamer, Bøyum og han der Doddo-typen såg? Herregud, skal det bli slik forbanna syting etter kvar jævla kamp?

osoerli

Quote from: posemedsnopi on March 29, 2017, 21:41:01 PM
Ser ballspark etter å ha vært på stadion og er rystet over oppsummeringen til Pamer, Doddo og Haugen. Soltveit sin oppsummering stemmer godt overens med det jeg opplevde på stadion. Rosenborg tok over etter 1-0 og styrte det ut 1. omgang. Etter byttene i 2. omgang kjørte Brann rbk.


Greit, Pamer og Doddo er kanskje litt for strenge.  Men 2 blad Nilsen sin analyse er hakket verre andre vegen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

BT har som strategi å fyre opp drama rundt Brann. Den saken er grei. Når det er sagt så skal Nouri starte mot Tromsø. Den saken er grei.

Barmen var helt ok i dag, men jeg også lurer på hvorfor Braaten er blitt helt uaktuell som indreløper.
Tren på langskudd

Ninja-Bob

Sanninga ligg vel ein stad imellom svartmalinga til BT og den påtatte jovialiteten til Nilsen-ætta.

Kjell249

Brann var helt på høyde og skapte mer før første målet, selv om det var halvsjanser. Så tok RBK veldig over, før vi var klart best siste halvtimen.

Skjønner heller ikke hvorfor ikke Haugen og Bråten spiller indreløper, og Gilli og Vega på kanten.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Koffert1

I andre omgang, hvor jeg mener brann var meget gode, forstår jeg ikke hvorfor vi fortsetter å dunke lange baller..
Det kommer tydelig frem at Rosenborg-Forsvaret er langt dårligere enn antatt når det går fort langs bakken. Samtidig har vi to hurtige angrepsspillere som beviselig løper fra forsvarsrekken til RBK. Vi har altså spillere til å løpe fra RBK-Forsvaret, men ikke til å vinne hodedueller. Likevel satser vi på lange baller og hodedueller???

Mulig det var forsøk på lange baller i bakrom, men i mangel av adresse på pasningene og generelt bakrom er det en særs dårlig plan..

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on March 29, 2017, 21:44:44 PM
Barmen var helt ok i dag, men jeg også lurer på hvorfor Braaten er blitt helt uaktuell som indreløper.


Hvem skal spille venstrekant om Braaten flyttes ned på midten da? Stenevik, Skålevik, Skaanes? Det kryr ikke akkurat av gode alternativer. Brann burde så klart forsterket denne posisjonen i vinter, men det har man ikke valgt å prioritere, og da må nok Braaten spille der.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on March 29, 2017, 16:09:19 PM
Quote from: Gulløl on March 29, 2017, 16:00:23 PM
Systemet med påfyll av gammelt partoutkort har vært i bruk noen år nå. At det blir påfyll har vel vært presisert fra Brann i markedsføring for årets partoukort også.


Det er greit nok med sesongen, det er innarbeidet, jeg tenkte mer på i forhold til kveldens kamp.


Det har da vært frontet i hver bidige artikkel om mesterfinalen. Hvor mye mer tydelig kan de gjøre det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Quote from: Billy Elliott on March 29, 2017, 22:00:23 PM
Quote from: Lasaron on March 29, 2017, 21:44:44 PM
Barmen var helt ok i dag, men jeg også lurer på hvorfor Braaten er blitt helt uaktuell som indreløper.


Hvem skal spille venstrekant om Braaten flyttes ned på midten da? Stenevik, Skålevik, Skaanes? Det kryr ikke akkurat av gode alternativer. Brann burde så klart forsterket denne posisjonen i vinter, men det har man ikke valgt å prioritere, og da må nok Braaten spille der.


Gilli, Bildøy, Stenevik eller Skaanes.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Quote from: osoerli on March 29, 2017, 22:18:26 PM
Quote from: Billy Elliott on March 29, 2017, 22:00:23 PM
Quote from: Lasaron on March 29, 2017, 21:44:44 PM
Barmen var helt ok i dag, men jeg også lurer på hvorfor Braaten er blitt helt uaktuell som indreløper.


Hvem skal spille venstrekant om Braaten flyttes ned på midten da? Stenevik, Skålevik, Skaanes? Det kryr ikke akkurat av gode alternativer. Brann burde så klart forsterket denne posisjonen i vinter, men det har man ikke valgt å prioritere, og da må nok Braaten spille der.


Gilli, Bildøy, Stenevik eller Skaanes.


Bildøy hadde vært spennende. Men tviler på at LAN tør det. Gilli er høyreback. I alle fall frem til Jønsson er skikkelig i gang.

Hva angår Stenevik og Skaanes, så har de, for meg, ikke vist noenting som tilsier at det er verdt å ofre Barmen på midtbanen og dermed fjerne Braaten fra kanten.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Giles

Nouri skal selvfølgelig spille, han har kontrakt ut dette året, eller er det sånn at ingen skal spille i sitt foreløpig siste kontraktsår. Vrøvl og det eneste Brann oppnår er å svekke omdømmet. Simpel behandling av en lojal spiller som har gitt alt i hver eneste kamp.

Corran

Synes ikke dette var så gale før seriestart. Pleier å være dårligere i generalprøven ;-)
Synes heller ikke det er så gale spill av Brann som mange her inne mener.
De første 25 minuttene hadde rbk ballen mest men det var Brann som hadde sjanser og 3-4 cornere, mens rbk skapte null og niks.
Men så scoret rbk og tok over kampen de siste 10-15 minuttene av første og de første 20 av andre omgang. Men etter byttene på begge lage i det 65 minutt (sånn ca) og hvor en følte at rbk satt inn litt mer kvalitet eller i alle fall litt mer profilerte navn så tok Brann over kampen og det hadde ikke vært urettferdig om det hadde blitt en utligning. Brann sto høyt med mange mot slutten og tok litt større sjanser og på 2-0 målet så sto Brann igjen med 4 mann på topp. Ikke lenge siden vi rev oss i håret pga at de sto igjen med 0 spillere på topp mot slutten av kamper på corner i mot selv om vi lå under ;-)
Når det gjelder spillere var det en del smårusk hos de fleste, men jevnt over bra. Eg syntes SHN var meget bra og flink til å lese spillet da han ofte brøt foran motstander.
Braaten startet bra men var egentlig den som skuffet meg mest. Tok seg mye fri og jukset mye i jobbingen hjem. Kristiansen vil jeg ha langt ut av laget, mener han er svakeste leddet vårt nå.
Når det gjelder Nouri så er det en komplisert sak. Eg e tilbøyelig til å være enig med LAN om at han har tatt et valg og dermed så må Brann teste ut/spille inn nye spillere på hans plass slik at de ser om de har erstatter i stallen eller om de må ut og handle. Kontra Gilli synes jeg at Nouri pr dags dato er bedre men Gilli har bedre innlegg.
På den annen side så var Nouri virkelig tent i dag og viste han ville ha tilbake plassen sin så det viser at noen blir bedre av litt mer konkurranse.

Ellers sÃ¥ jeg at noen nevnte at Ingebrigtsen fikk tilsnakk av dommeren og det er nok helt feil. Dommeren ble kalt bort av fjerde dommer slik at han kunne bli pÃ¥minnet av Ingebrigtsen om at det var rbk som spilte og at det da skal være minst 70-30 dømming i rbk sin favør selv pÃ¥ bortebane.  
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking

Kva meiner du eigentleg med lojal? Han har signert ein kontrakt og har fått spele alt hittil. Det er lite med det som gjer at ordet lojal kjem fram. Når det er sagt så synst eg det er greitt å føretrekke andre viss dei er ca like gode. No har imidlertidig Nouri vist seg betre enn alternativa og har fått spele meir og meir etter kvart. Eg trur han startar.

Spelaren

Quote from: Lasaron on March 29, 2017, 21:07:04 PM
Dere som så kampen på tv, skulle Brann hatt straffe(r)?


Tror ikkje det var noe nevneverdig. Et skudd som traff en albu der hånden var bak på ryggen, men ikkje unaturlig.
GÃ¥ av.

osoerli

Quote from: Spelaren on March 29, 2017, 23:16:50 PM
Quote from: Lasaron on March 29, 2017, 21:07:04 PM
Dere som så kampen på tv, skulle Brann hatt straffe(r)?


Tror ikkje det var noe nevneverdig. Et skudd som traff en albu der hånden var bak på ryggen, men ikkje unaturlig.


Ballen traff overarmen pÃ¥ veg mot mÃ¥l.  Eg har sett det bli dømt straffe av mange slike.  Men den hadde vore billeg.  Aldri om ein dommar i eliteserien blÃ¥ser straffe mot RBK i sÃ¥nne.  Andre vegen derimot...
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Norlings hund

Quote from: Belfort on March 29, 2017, 21:32:19 PM
LAN mener forøvrig vi var fullt på høyde med RBK. Gir meg ekle assosiasjoner til en trener ikke så langt tilbake i tid



Det var vi da også. Skjønner ikke helt hypingen av trønderne i denne tråden, de var overraskende svake i går.

SeLyren

Nouri skal selvsagt starte. Nouri sine raid skaper ubalanse og han er jo drivende god der han koster oppover siden. Det er rett og slett sløsing med ressurser å la Nouri sitte på benken. Bør starte mot TIL.

Vi gjorde en helt ok kamp i går, der vi startet for forsiktig, men for mye fokus på å "ligge i rammen".
Utover i 2. er vi gode, spesielt etter Nouri kom inn. Gili viste mye bra som springer på høyre kant.
Klart RBK er gode, men på en god dag kan

Ninja-Bob

Unnskyld for min uvitenheit, men las eg at han nye islandske kan spele på begge backplassar, eller er det berre ynskjetenkning?

Nixon

Quote from: Ninja-Bob on March 30, 2017, 07:11:06 AM
Unnskyld for min uvitenheit, men las eg at han nye islandske kan spele på begge backplassar, eller er det berre ynskjetenkning?


Såvidt jeg har fått med meg har han spilt to år som back på Island. Ett år på hver side.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: SeLyren on March 30, 2017, 06:52:06 AMVega viser ikke nok til å forsvare en fast plass, vi kan ikke lukke øynene for prestasjonene hans lenger


Men det er ikke lett for Vega å vise seg frem når han ikke blir brukt. I går gikk han arbeidsledig på kanten stort sett hele tiden han spilte og gjorde mest nytte for seg defensivt på egen banehalvdel. Og da er det ikke bare Vega sin feil, men at laget ikke klarer å utnytte han.
Rød makt på Hansa

SeLyren

Det er jo det samme kamp etter kamp. Visst de han spiller med virkelig har troen på at han kan utrette noe, spiller de jo ballen til han. Vega må jo selv involvere seg ved å ta de riktige løpene, gjøre seg spillbar.
Vega er ikke en dårlig spiller, og han har et topp nivå som gjør at han kan bli en skikkelig god spiller. Men han er for ustabil, og produserer for lite innlegg og avslutninger. Når det er sagt imponerer han defensivt, han har en god arbeidsmoral og biter overraskende bra ifra seg i duellspillet. Får han litt mindre defensivt ansvar kan det kanskje hjelpe på?

Nixon

Klart at Vega også har en del å jobbe med. Men det har ikke vært det samme kamp etter kamp, jeg syns det var spesielt ille i går. Tidligere har han vist gode relasjoner med f.eks. Nouri. I går kunne han og Gilli spilt på hvert sitt lag uten at noen hadde merket forskjell.

Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Vega led i går under at han var på banen når Brann lå lavt. Det var da han ble byttet ut at laget begynte å stå høyere, og høyrevingen (da Gilli), ble mer involvert. Synes, som andre sier, at han bet godt fra seg i det defensive, og de gangene han hadde ballen driblet han gjerne av et par mann og fikk frispark. Synd det som oftest skjedde et godt stykke bak på banen.

Jeg dropper mye heller Braaten enn Vega, for å si det sånn. Førstnevnte er utrolig provoserende å se på til tider. Han skal nesten alltid roe det ned når han får ballen. Få en mann i ræven, og stå og styre litt, før han gidder å foreta seg noe videre. Blir han forbigått i det defensive bruker han også et par sekunder før han gidder å løpe etter.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Dunkin

Braaten meldte seg, i større grad en vanlig, helt ut i perioder av kampen i går. Men han var da mye mer fremoverrettet enn vi har sett tidligere? Flere ganger han satt på turboen i lengderetningen og utfordret én mot én i situasjoner hvor han i fjor ville stoppet opp. Det er positivt.

Ninja-Bob

Lurar på i kor stor grad Braaten har blitt beordra til å holde på ballen mens Brann får løfta laget, nærast gradvist sånn som eg innbiller meg dei gjer i amerikansk fotball, og kor mykje det er fordi han berre er sånn.

Torvanger

Jeg mener faktisk at noen bør bringe med seg en banner med "La Nouri spille!", dersom det viser seg at LAN fortsatt gir Branns beste back en kald skulder.

SeLyren

Etter byttene i går synst eg vi var gode, og vi klarte å skape litt kaos i forsvaret til rbk. Hva var det som gjorde at disse byttene satt så godt? Byttet Børven og Skålevik posisjon ila denne perioden? Var Børven på vingen mens Skålevik låg sentralt? De fikk ihvertfall masse rom å boltre seg i, og Haugen er en av de fremste i ES til å utnytte akkurat dette. Han hadde flere kvalitets fremspill som kunne resultert i flere mål. Husker dere "nesten-sjangsen" til Skålevik, der han katte mykt tok med seg fremspillet videre, og litt kroppskontakt fra Hedenstad var det eneste som hindret 1-1 eller en massiv alene-med-keeper sjanse? Eller fremspillet til Børven der han dessverre hadde et dårlig mottak. Vi var etterhvert en del tilfeldigheter unna en utligning, og kampen var ikke så beksvart som en del skal ha det til. Derfor mener eg at Gilli-Børven-Skålevik bør starte mot TIL. Så kan heller Braaten komme inn når vi trenger mål. :/

Corran

Børven og Skaalevik byttet vel plass flere ganger + at Skålevik fra kant søkte inn i bakrom ofte
Var mange nydelige  løp fra dem begge som ikke ble benyttet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

blobby winters

5 ting vi lærte vi fra denne kampen...

Nouri er Branns beste høyreback.
Vi er veldig svake på venstre side - både ving og back.
Vi har fortsatt solide forsvarsspillere i sentrallinjen. Piotr, Grønner, Acosta, SHN like foran holder høyt TL nivå og selvsagt har vi kapteinen Vito
Haugen er en veldig viktig spiller for oss. Nesten alt av kreativitet kommer fra han og han tok frispark/hjørnespark som Vega ville ha tatt i fjor.
Børven og Skålevik er enklere for Haugen å finne med smarte pasninger enn Orlov/Braathen

Ã?rsak

Quote from: blobby winters on March 30, 2017, 22:33:07 PM
5 ting vi lærte vi fra denne kampen...

Nouri er Branns beste høyreback.
Vi er veldig svake på venstre side - både ving og back.
Vi har fortsatt solide forsvarsspillere i sentrallinjen. Piotr, Grønner, Acosta, SHN like foran holder høyt TL nivå og selvsagt har vi kapteinen Vito
Haugen er en veldig viktig spiller for oss. Nesten alt av kreativitet kommer fra han og han tok frispark/hjørnespark som Vega ville ha tatt i fjor.
Børven og Skålevik er enklere for Haugen å finne med smarte pasninger enn Orlov/Braathen


Bifalles.
Spennende om Børven-Skålevik-kombien viser seg slagkraftig fremover. Jeg tror det. Hvilket betyr:
Om Børven starter kampen, bør også Skålevik starte. Men tør LAN å også starte med Vega i så fall?

Go Up