• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2017

Started by Nixon, November 10, 2016, 09:55:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Quote from: SeLyren on March 16, 2017, 17:19:37 PM
Tror eg aldri har sett Braaten skyte, ser ikke kampen så eg har fremdeles ikke sett det. Var det fenomenalt?


Gikk i tverrliggeren.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gråtassen

Foreløpig en dårlig prestasjon av Brann. Vet det bare er treningskamp , men hadde likt å se de vinne mot et eliteserielag og ikke bare OBOS-lag  :-\

Torvanger

Duppskudd i tverrligger, Børven i nettveggen på returen, i et liggende sakseskudd.

SeLyren

Ja eg fikk med meg at den gikk i tverrligger, men det var mer følelsen av å se Braaten løsne skudd eg var ute etter. Visst han kan begynne å fyre av i en del av de situasjonene han sentret i fjor, kan vi skåre mer mål, han leverte jo nix sluttprodukt.

Gulløl

Brann vant sjansestatistikken i første omgang, greit å ta med seg mot laget som kom på fjerdeplass i eliteserien i fjor. Ikke godt spill av noen av lagene, mye vind og en knusktørr bane spiller vel inn. Brann har tre av de "faste" ute inkl. kapteinen. Hvor toppet FKH var i første omgang vet jeg ikke.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SeLyren

Er Brann virkelig så dårlig som eg får inntrykk av i chatten til doddo?

Torvanger

Man får nesten litt vondt av Grønner, det er tull som denslags som holder ham utenfor førsteelleveren.

Billy Elliott

Det er bare å glemme fjorårets Grønner. Tabbe-Grønner er tilbake for fullt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Børven som indreløper nå altså, jøss.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Brann er urovekkende svake.

Giles

Kan vel si at midtforsvaret ikke hang med i svingene der. Spillet foran seg men forflytning var det heller dårlig med.

Torvanger

Man har fått en indikasjon på hvor puslete det blir med Haugen og Skaanes som indreløpere.

SeLyren

Mister LAN garderoben og publikum ila sesongen mon tro. Han funker gjerne ikke så godt i motgang den mannen? Skal bli spennende og se etter-kamp-intervju.

Torvanger


Giles

Problemet er at Brann ikke klarer å holde ballen i midtbaneleddet og da rekker aldri backene å komme framover. Og det henger sammen med dårlig samhandling og fryktelig forutsigbart spill. Generelt går det også alt for sakte. Lite starting i forkant for å si det mildt. Men igjen, midtforsvaret tåler ikke press, men de er heldigvis 3 og 4 valg.

Billy Elliott

March 16, 2017, 18:17:33 PM #415 Last Edit: March 16, 2017, 20:54:15 PM by Billy Elliott
Var det ikke noen som sa at vi formmessig lå milevis foran nå enn på samme tid i fjor? Lite å se til det, til tross for et sent rotemål av Orlov.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Grusom kamp, verste jeg har sett på lang tid.

Hatleking

Quote from: Torvanger on March 16, 2017, 18:20:03 PM
Grusom kamp, verste jeg har sett på lang tid.


Vind må nok ta mykje av skulda for det.

Gråtassen

March 16, 2017, 18:27:39 PM #418 Last Edit: March 16, 2017, 18:29:47 PM by Gråtassen
La oss si noe positivt da. Brann var veldig flinke i "bredderetningen" og motsatt "lengderetning". Godt med ett mål mot et sterkt FKH.

Torvanger

FKH er nok mer vant til vind, i og med at Haugalandet er noe mer windy enn Bergen sentrum.

Corran

Møkkakamp av 2 lag med spillere som allerede mentalt sett hadde reist hem
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Litt skuffende resultater i det siste, men jeg skal her prøve å dra frem noen positive momenter fra den siste tiden.

- Det virker nesten som om Børven er kvitt skadeproblemene sine
- Piotr virker skarp
- Ingen langvarige skader
- Slik det ser ut nå vil alle i stallen ha spilt en del i vinter når sesongen for alvor sparkes i gang
Tren på langskudd

Torvanger

Piotr meget god, Gilli sånn passe, Grønner ikke til å stole på, Karadas tam, Ruben rotete men spilte seg opp, Haugen dårlig, SHN ok men ikke like allestedsnærværende, Skaanes anonym, Braaten god, Børven er på gang, Vega ok, Orlov ok, Skålevik for rusete, Jonsson helt grei og Stenevik joda.

Ninja-Bob

Kan me håpe på at spelarane var stinne av trening, eller?

Belfort

Laget skriker etter kantspillere som leverer noe stabilt. Håper inderlig det kommer inn en kant før seriestart

Lasaron

Kamp mot Sogndal på Varden lørdag kl 16. Stenevik, Ari og Gilli opptatt med landslag. Vito, Acosta, Orry, Pettersen og Barmen fortsatt skadet? Isåfall kan dette bli laget:

Piotr
Nouri - Azar - Grønner - Kristiansen
Haugen - SHN - Skaanes
Vega - Orlov - Braaten

Benken: Skålevik og Barmen. Fra u-gruppen er vel Fantoft opptatt med landslag, men kanskje vi ser Bildøy, Roman, Birkeland og Vetås.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on March 20, 2017, 14:58:18 PM
Kamp mot Sogndal på Varden lørdag kl 16.


Kampen går i Vestlandshallen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on March 21, 2017, 06:51:02 AM
Jasså?


Vel, sant og si er jeg blitt usikker. I går kveld stod det på brann.no at kampen går i Vestlandshallen. I dag tidlig er kampsted tatt vekk på terminlisten. Så vi får vel bare vente og se.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Det blir nok Varden Amfi.

Gulløl

Det meldes 6-7 grader lørdags ettermiddag, så utekamp kan greit gjennomføres.
Ellers for 5 dager sider på brann.no:
Brann-laget restituerer fredag formiddag og returnerer til Bergen tidlig lørdag. Deretter er det en ukes trening til Sogndal er motstander på Varden Amfi.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Rød makt på Hansa

Christian

BT har faktisk laget en lett negativt vinklet sak på flytting av kampen innendørs. De viser til værmeldingen som sier plussgrader og opplett - dagen etter vi hadde snøfall på en dag det var meldt sol og fint...

Brann på sin side sier de ikke stoler på værmeldingen flere dager fram i tid og safer med å spille inne.

Nixon

Kampen er flyttet innendørs for å "unngå utfordringer med dårlige spilleforhold". som det står på brann.no. Men hvor dårlig vær må det bli før det blir dårlige spilleforhold på en kunstgressbane? Synes kanskje Brann er litt pinglete her, sesongen blir jo full av kamper i dårlig vær.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Vet ikke hvordan det er på Varden akkurat nå, men i Nordhordland snør det mye nå.
Tren på langskudd

dokken

Hele poenget med en treningskamp er jo å gjøre den mest mulig lik det som møter oss i serien. Det er jo derfor alle er møkk lei La Manga. Der er banene knusktørre, og vi får fotball i lavt tempo. Vestlandshallen har også tørt og treigt underlag - brannspillerne klaget jo over det sist.

Nå kunne Brann få spilt en kamp på vått kunstgress. Om det skulle komme en snøbyge, er jo bare positivt. Vi skal til Alfheim uken etter - da blir forholdene fullstendig forskjellig fra Vestlandshallen.

Vi spilte da ute i snøvær i Malmø - den klart beste treningskampen i år, med et tempo som minnet om seriekamp. Tror værfoholdene var utelukkende positivt da. Kampene i Vestlandshallen har derimot vært helt meningsløse, en slags egen sjanger.

Torvanger

Brann burde ha kjørt en dørmattetest utendørs, i og med at det neppe blir varmere når de skal møte TIL på Alfheim 2 april.

dudo

Det eneste som forsvarer å ikke spille ute er om de vurderer farene for skade som mye høyere på Varden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on March 24, 2017, 13:16:02 PM
Det eneste som forsvarer å ikke spille ute er om de vurderer farene for skade som mye høyere på Varden.
Rød makt på Hansa

Nixon

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/vi-tilbod-dem-a-bytte-motstander/s/5-8-542028

Kan ikke lese saken, men står det at Brann tilbød seg at Sogndal kunne droppe kampen dersom de ikke ville spille inne? Var det så viktig for Brann å skåne sine spillere for vestlandsværet i morgen?
Rød makt på Hansa

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/her-er-troppen-mot-sogndal

Troppen til morgendagens kamp er klar. Gledelig at Vito er tilbake.

Med tanke å at det er kamp igjen allerede på onsdag blir det flere bytter i løpet av kampen om dette var siste kamp før seriestart. Så det blir kanskje litt først-treningskamp-i-januar-følelse over kampen.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Tilgi min uvitenhet, i min barndom spilte vi på grus, men Hvorfor vannes det ikke bare litt ekstra i vestlandshallen (eller på la manga)
"og der snubler Sæternes igjen"

Lasaron

Med den troppen bør følgende lagoppstilling være et toppet lag:

Horwath
Nouri - Vito - Grønner - Kristiansen
Haugen - SHN - Barmen
Vega - Børven - Braaten
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on March 24, 2017, 14:11:43 PM
https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/vi-tilbod-dem-a-bytte-motstander/s/5-8-542028

Kan ikke lese saken, men står det at Brann tilbød seg at Sogndal kunne droppe kampen dersom de ikke ville spille inne? Var det så viktig for Brann å skåne sine spillere for vestlandsværet i morgen?

Nei, at Brann ikke vil stille toppet pga Mesterfinalen på onsdag.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on March 24, 2017, 16:59:43 PMNei, at Brann ikke vil stille toppet pga Mesterfinalen på onsdag.


Høres mer riktig ut det, ja!:)
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Utmedsnolken on March 24, 2017, 16:28:50 PM
Tilgi min uvitenhet, i min barndom spilte vi på grus, men Hvorfor vannes det ikke bare litt ekstra i vestlandshallen (eller på la manga)

Jeg innbiller meg å ha lest at banen ikke tåler vann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Billy Elliott

March 25, 2017, 10:04:05 AM #446 Last Edit: March 25, 2017, 10:07:19 AM by Billy Elliott
Blir dagens kamp vist noe annet sted enn i Vestlandshallen?

EDIT: Ser nå at BT viser. Bra.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Troppen til Sogndal:

Mathias Dyngeland, Tarjei Omenås, Bjørn Inge Utvik, Eirik Skaasheim, Christophe Psyché, Victor Grodås, Per Magnus Steiring, Eirik Birkelund, Chidibere Nwalaki, Henrik Furebotn, Simen Brekkhus, Ulrik Fredriksen, Gilbert Koomson, Eirik Schulze, Bendik Bye, Martin Ramsland, Fredrik Flo

Quiz: Fire av disse er fra Hordaland. Hvilke? (Ikke lov å google eller noe).
Tren på langskudd

dudo

Dyngeland, Utvik, Birkelund og Ramsland.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Tren på langskudd

Go Up