• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2017

Started by Nixon, November 06, 2016, 21:45:32 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Quote from: krakra on June 29, 2017, 10:15:20 AM
Absolutt alt er bygd rundt LAN. Han er hjertet i det sportslige arbeidet akkurat nå. Hva skjer uten ham? Er Brann en klubb som vil fortsette å være i toppen hvis LAN forsvinner? Er det umulig at LAN mister garderoben hvis det kommer motgang?
Har Brann som klubb et fundament som er så solid at vi klarer oss uten enkeltpersoner og enkeltspillere?


Tåpelig å si at alt er bygd opp LAN, en god del ja men vi har et stort støtteapparat rundt han som følger den filosofien som klubben nå har innført. Og sportslig leder Rune Soltvedt er hjertet i det sportslige arbeidet og viktig for kontinuiteten, og ved et eventuelt trenerskifte at det meste av det gode arbeidet som nå gjøres bli brakt videre. Om LAN skulle gi seg etter sesongen blir det garantert ikke hentet inn en ny trener med en filosofi så mye ulikt LAN sin, en Skarsgjord type eller en ny Norling type.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

June 29, 2017, 10:43:13 AM #601 Last Edit: June 29, 2017, 10:45:38 AM by krakra
Tåpelig? Du tror at hvis LAN hadde dratt i dag, så hadde man bare ansatt en av assistentene eller hentet en ny trener så hadde suksessen fortsatt? Tror du på det selv? LAN er jævlig dyktig på det han gjør. Det er ikke bare å erstatte ham med en med samme filosofi sånn uten videre. Så enkelt er det ikke.

Brann er ikke gode på spillerutvikling. Vi er ikke gode på spillerlogistikk. Det vi er gode på er det taktiske, fysiske og kollektive. Jeg syns ikke det er solid nok å bare ha den ene strengen å spille på. Den funker så lenge vi har LAN, men din framstilling av hvor enkelt det ville vært å erstatte ham er bare naiv.

Nixon

Det er klart at vi i oppbyggingsfasen under to år etter opprykket er mer avhengig av byggmesteren enn kanskje ønskelig. Det er vel mer eller mindre uungåelig.
Rød makt på Hansa

Yngve

Quote from: Nixon on June 29, 2017, 10:13:12 AM
Snakker vi om en reell bekymring for at det nye byggverket står på ustø grunn?


Det må då vera ei reell og legitim uro?

Det er ikkje eit godt teikn når du leiar 4-0 heime mot Sandefjord, og den du hiv innpå er ein 36 år gammal nordfjording.

Denne fella har me gått i før og det må lov for klubben å ha to tankar i hovudet samstundes, 1: å bygga ein toppklubb som leverer no og 2: Bygga ein klubb som leverer og spelarar og resultat i eit lenger perspektiv.

For den bølgedalen me har vore nede i dei siste ti sesongane vil eg ikkje oppleva ein gong til.

krakra

Quote from: Nixon on June 29, 2017, 11:01:46 AM
Det er klart at vi i oppbyggingsfasen under to år etter opprykket er mer avhengig av byggmesteren enn kanskje ønskelig. Det er vel mer eller mindre uungåelig.
Da er det jo viktig å ha fokus på hvilke forbedringsområder vi har, og når det gjelder spillerkjøp, spiller-/talentutvikling og spillersalg så er vi ikke i Norgestoppen akkurat. Sistnevnte er vi direkte dårlig på, mens de to andre har vi tatt noen steg på, men er fortsatt et godt stykke unna der vi bør være. Det å hente eller avle frem talenter med stort potensiale, utvikle dem til topp eliteseriespillere og selge dem for millionbeløp har da åpenbart en stor verdi. Det er ikke noe vi er i stand til i dag, men absolutt noe vi bør ha en ambisjon om.

Hatleking

Quote from: Yngve on June 29, 2017, 11:57:03 AM
Quote from: Nixon on June 29, 2017, 10:13:12 AM
Snakker vi om en reell bekymring for at det nye byggverket står på ustø grunn?

Denne fella har me gått i før og det må lov for klubben å ha to tankar i hovudet samstundes, 1: å bygga ein toppklubb som leverer no og 2: Bygga ein klubb som leverer og spelarar og resultat i eit lenger perspektiv.

For den bølgedalen me har vore nede i dei siste ti sesongane vil eg ikkje oppleva ein gong til.


Det vil alltid kome bølgjedalar for fotballklubbar. Det er uungåeleg. Så er det sjølvsagt om å gjere å kome best ut av det.

Eg ser ikkje for meg at LAN fér med det første, så det tenkjer eg ikkje på. Spelarmessig har me fått fram eit veldig bra kollektiv. Om ein spelar fér så kan det godt hende at ein annan kjem inn og tek plassen. Til dømes har me Jónsson som fort kan bli Nouri-erstattaren. Grønner er potensiell Brann-kaptein. Olsen Pettersen kan bli vår førstekeeper etter Leciejewski (viss han ikkje fér no med ein gong). Offensivt har me unggutane Stenevik og Bildøy som er gode talent som forhåpentlegvis kan bli Brann-profilar etter kvart.

Det beste for slike unggutar er sjølvsagt å spele. Det som er betre enn å berre få spele, er å kome inn i eit fungerande lag. Det er mange lag som er i evige såkalte utviklingsprosjekt. Kor ofte høyrer ein ikkje unnskuldningar om at ein er eit så ungt lag, men utover hausten/neste sesong skal det verkeleg bli betre? Topplag i dei fleste ligaer har gjerne ganske høg snittalder.

Det er også visse fordelar med å ha 'gamle' norske spelarar - me får gjerne behalde dei sjølv om dei er veldig gode. Det er ikkje snakk om at Braaten kjem til å gå utanlands igjen. Viss han trivst her i Bergen, så blir han nok med vidare. Kontinuitet er utruleg viktig, noko LAN også gir uttrykk for.

Håpet viss det no går bra vidare med Brann, er at me kan ha midlar til å hente dei store, unge talenta. Ein Trondsen, ein Strand etc. Då vil dei styrke laget og snittalderen vil også gå ned for dei som er opptekne av slikt! Då vil me kunne ha ein stamme av spelarar i forskjellige aldre, og me vil heller ikkje kollapse av at alle vil vekk eller blir kjøpt opp.

krakra

Grønner forsvinner fort etter neste sesong. Det er begrenset hvor lenge han er fornøyd med å slite benken og høre at han er "vår neste kaptein". Uttalelsene etter at Brann nektet å engang diskutere et utlån til Viking vitner om at han ikke er helt fornøyd med situasjonen i Brann, selv om han ønsker å lykkes her.

Hatleking

Quote from: krakra on June 29, 2017, 12:45:40 PM
Grønner forsvinner fort etter neste sesong. Det er begrenset hvor lenge han er fornøyd med å slite benken og høre at han er "vår neste kaptein". Uttalelsene etter at Brann nektet å engang diskutere et utlån til Viking vitner om at han ikke er helt fornøyd med situasjonen i Brann, selv om han ønsker å lykkes her.


Det vil vise seg. Eg trur ikkje det.

krakra

Selvsagt ikke. Tror du Grønner vil forlenge hvis han spiller under ti kamper både i år og neste år?

krakra

June 29, 2017, 12:52:46 PM #609 Last Edit: June 29, 2017, 12:54:30 PM by krakra
Quote from: Hatleking on June 29, 2017, 12:38:39 PM
Quote from: Yngve on June 29, 2017, 11:57:03 AM
Quote from: Nixon on June 29, 2017, 10:13:12 AM
Snakker vi om en reell bekymring for at det nye byggverket står på ustø grunn?

Denne fella har me gått i før og det må lov for klubben å ha to tankar i hovudet samstundes, 1: å bygga ein toppklubb som leverer no og 2: Bygga ein klubb som leverer og spelarar og resultat i eit lenger perspektiv.

For den bølgedalen me har vore nede i dei siste ti sesongane vil eg ikkje oppleva ein gong til.


Det vil alltid kome bølgjedalar for fotballklubbar. Det er uungåeleg. Så er det sjølvsagt om å gjere å kome best ut av det.

Eg ser ikkje for meg at LAN fér med det første, så det tenkjer eg ikkje på. Spelarmessig har me fått fram eit veldig bra kollektiv. Om ein spelar fér så kan det godt hende at ein annan kjem inn og tek plassen. Til dømes har me Jónsson som fort kan bli Nouri-erstattaren. Grønner er potensiell Brann-kaptein. Olsen Pettersen kan bli vår førstekeeper etter Leciejewski (viss han ikkje fér no med ein gong). Offensivt har me unggutane Stenevik og Bildøy som er gode talent som forhåpentlegvis kan bli Brann-profilar etter kvart.

Det beste for slike unggutar er sjølvsagt å spele. Det som er betre enn å berre få spele, er å kome inn i eit fungerande lag. Det er mange lag som er i evige såkalte utviklingsprosjekt. Kor ofte høyrer ein ikkje unnskuldningar om at ein er eit så ungt lag, men utover hausten/neste sesong skal det verkeleg bli betre? Topplag i dei fleste ligaer har gjerne ganske høg snittalder.

Det er også visse fordelar med å ha 'gamle' norske spelarar - me får gjerne behalde dei sjølv om dei er veldig gode. Det er ikkje snakk om at Braaten kjem til å gå utanlands igjen. Viss han trivst her i Bergen, så blir han nok med vidare. Kontinuitet er utruleg viktig, noko LAN også gir uttrykk for.

Håpet viss det no går bra vidare med Brann, er at me kan ha midlar til å hente dei store, unge talenta. Ein Trondsen, ein Strand etc. Då vil dei styrke laget og snittalderen vil også gå ned for dei som er opptekne av slikt! Då vil me kunne ha ein stamme av spelarar i forskjellige aldre, og me vil heller ikkje kollapse av at alle vil vekk eller blir kjøpt opp.
Nå snakker du stort sett om spillere som ikke har vært med i en eneste kamptropp i Eliteserien i år, og det er jo der talentarbeidet stort sett har vært. Mye snakk om store talenter som kommer til å bli bra en eller annen dag, men det ender jo stort sett i flere år der "de må være tålmodige" før de etterhvert stikker.

Brann har til gode å bevise at de klarer å utvikle disse store talentene til etablerte nøkkelspillere, særlig etablerte nøkkelspillere med videresalgspotensiale.

SK

Quote from: krakra on June 29, 2017, 12:52:46 PM
Brann har til gode å bevise at de klarer å utvikle disse store talentene til etablerte nøkkelspillere, særlig etablerte nøkkelspillere med videresalgspotensiale.


Barmen og spesielt Haugen faller vel inn i den kategorien.

krakra

Haugen ja, Barmen nei. Da er det en spiller på hvor mange år?

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Han er ikke en nøkkelspiller og har ikke videresalgspotensiale.

SK

Enig i det siste, men ikke det første. Kommer jo an på hva man legger i nøkkelspiller, men en spiller som er fast på laget, i tillegg til at vi blir svekket når han ikke spiller, vil jeg putte i den kategorien.

Nixon

Under LAN har Brann 11 nøkkelspillere!;)

Men svært få har noe særlig videresalgspotensiale.
Rød makt på Hansa

krakra

Nå er jo hele førsteelveren fast. Er de da nøkkelspillere? Jeg vil si at nøkkel er de aller viktigste få spillerne. Haugen og Brasten mener jeg har vært våre nøkkelspillere så langt. SHN, Orlov, Nouri og Piotr er viktigere, mens stopperne gjør en viktigere jobb, men har en jevngod erstatter. Skal alle være nnøkkelspillere er det litt utvanning i mine øyne.

Falkman

aldri en diskusjon uten mer eller mindre subtile Grønner-hint. Facinerende.

Ricky

Quote from: Yngve on June 29, 2017, 11:57:03 AM
Quote from: Nixon on June 29, 2017, 10:13:12 AM
Snakker vi om en reell bekymring for at det nye byggverket står på ustø grunn?


Det må då vera ei reell og legitim uro?

Det er ikkje eit godt teikn når du leiar 4-0 heime mot Sandefjord, og den du hiv innpå er ein 36 år gammal nordfjording.

Denne fella har me gått i før og det må lov for klubben å ha to tankar i hovudet samstundes, 1: å bygga ein toppklubb som leverer no og 2: Bygga ein klubb som leverer og spelarar og resultat i eit lenger perspektiv.


Azar, som du trekker frem som ditt eksempel... Han holder da ikke tilbake noen?

I OBOS 2015 startet han fem kamper og spilte 765 minutter.
I sølvsesongen 2016 startet han to kamper og spilte 470 minutter.
Hittil i år har han kun vært innbytter, og spilt totalt 95 minutter.

Jeg ser en aldrende spiller som fases ut på vanlig måte. Hva er det du ser - hva er det dårlige tegnet; hva er fellen vi går i (og har gått i før)?

(Grønner har over samme tidsrom startet 27 seriekamper og spilt 2698 minutter, om noen lurte. Pleier å være noen som lurer når det gjelder Grønner :p)

Tom C

Finnes nok en bortforklaring her også. På samme måte som når man viste til at RBK hadde norges eldste mannskap under storhetstiden, så var jo dette plutselig irrelevant pga en god økonomi.
Aldri mer Obos....

krakra

June 30, 2017, 08:28:34 AM #620 Last Edit: June 30, 2017, 08:41:26 AM by krakra
Du mener at det at det å utvikle og selge spillere blir mindre relevant når man får hundre millioner i året og kan hente hvem man vil er en bortforklaring? Forøvrig en påstand som ikke på noen måte er dokumentert. Midtveis i denne storhetsperioden hadde de vel en førsteelever som var yngre enn oss. Når du snakker om en tiårsperiode der flere av de samme spillerne går igjen er det naturlig nok litt forskjell på gjennomsnittsalderen i starten og i slutten av perioden.
Og gjennomsnittsalderen er èn ting. Det viktigste er jo om vi klarer å utvikle talentfulle spillere til å bli veldig gode spillere, og deretter få inn gode penger på dem. Odd har jo gjerne hatt en mix av talenter og noen veldig gode spillere. Så snittalderen er ikke så lav, men de har fortsatt vært gode på utviklingsarbeidet. Der er ikke Brann. Vi har ingen unge fremadstormende profiler som vekker interesse i utlandet. Vi har noen spillere som ikke spiller, som kanskje kan bli veldig gode. Det har vi hatt før, uten at det har gitt den helt store gevinsten. Også i storhetsperioden var det unge spillere som vokste fram i RBK, som de også solgte ut. De var gode på det den gangen også. Noe vi ikke er.

Corran

Quote from: krakra on June 29, 2017, 22:19:51 PM
Han er ikke en nøkkelspiller og har ikke videresalgspotensiale.

Egentlig burde vi lagt klare føringer for hva vi mener med nøkkelspillere :-)
Jo han er en nøkkelspiller da ingen andre i stallen kan erstatte ham uten en kraftig reduksjon i kvalitet.
Sånn sett ville jeg sagt han er en nøkkelspiller. Han er vel også eneste reelle erstatter for SHN uten at vi taper mye på den plassen. Merker faktisk mer savnet av Barmen som indreløper enn SHN når Barmen vikarierer der.
Vil også si at Barmen har videresalgspotensiale. Han er fast på Brann, han er ikke for gammel og han har tatt nye steg hvert år. Sier ikke at eg synes at han er verdt 10 talls millioner nå men at han har potensiale til å utvikle seg videre og bli solgt for noen millioner.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: Corran on June 30, 2017, 11:35:57 AM
Quote from: krakra on June 29, 2017, 22:19:51 PM
Han er ikke en nøkkelspiller og har ikke videresalgspotensiale.

Egentlig burde vi lagt klare føringer for hva vi mener med nøkkelspillere :-)
Jo han er en nøkkelspiller da ingen andre i stallen kan erstatte ham uten en kraftig reduksjon i kvalitet.
Sånn sett ville jeg sagt han er en nøkkelspiller. Han er vel også eneste reelle erstatter for SHN uten at vi taper mye på den plassen. Merker faktisk mer savnet av Barmen som indreløper enn SHN når Barmen vikarierer der.
Vil også si at Barmen har videresalgspotensiale. Han er fast på Brann, han er ikke for gammel og han har tatt nye steg hvert år. Sier ikke at eg synes at han er verdt 10 talls millioner nå men at han har potensiale til å utvikle seg videre og bli solgt for noen millioner.
Så Branns løsning for å utvikle flere lokale nøkkelspillere er bare å ikke ha noen konkurrenter i stallen? ;)

Alle sammen har jo et videresalgspotensiale. Vi kan sikkert få solgt Karadas til Sogndal for 10.000, men hvis en tenker på spillere vi kan få en solid sum for så er ikke Barmen en av dem. Vet ikke om noen av våre spillere er der. Haugen er vel nærmest, men selv han er jeg usikker på om vi kunne fått noe særlig mer enn fem millioner for. Grunnen til at Barmen fungerer så bra er jo at han har en skreddersydd rolle som passer hans ferdigheter perfekt, men han har endel solide begrensninger. For å si det sånn tror jeg ingen andre enn Haugen er særlig aktuell for bedre klubber enn Brann.


Corran

Quote from: krakra on June 29, 2017, 22:30:37 PM
Nå er jo hele førsteelveren fast. Er de da nøkkelspillere? Jeg vil si at nøkkel er de aller viktigste få spillerne. Haugen og Brasten mener jeg har vært våre nøkkelspillere så langt. SHN, Orlov, Nouri og Piotr er viktigere, mens stopperne gjør en viktigere jobb, men har en jevngod erstatter. Skal alle være nnøkkelspillere er det litt utvanning i mine øyne.

Som nøkkelspiller mener jeg Barmen passer bedre til beskrivelsen enn SHN og Nouri
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Nå er det på tide å senke terskelen for å hvile spillere. Jeg tror vi er inne i en periode nå der det som på papiret skal være den beste startelleveren ikke er det pga slitasje. Noe b-preget lag i enkeltkamper er jeg overhodet ikke interessert i, men litegrann rullering i en periode nå tror jeg er lurt.
Tren på langskudd

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Både Børven, Skaanes, Orry Larsen, Grønner, Skålevik og Vega skal være god backup som konkurrerer om en plass på laget. Sånn som det er nå er det rimelig håpløst da de faste eleve har en enorm fordel av å spille sammen uke etter uke, mens de andre gjerne er rustne og mangler samspill. Noe som gjør det vanskelig å gå inn og gjøre en god jobb. Jeg tror den manglende rulleringen har vært en miss fra LAN.

Falkman

Quote from: krakra on July 03, 2017, 10:09:51 AM
Både Børven, Skaanes, Orry Larsen, Grønner, Skålevik og Vega skal være god backup som konkurrerer om en plass på laget. Sånn som det er nå er det rimelig håpløst da de faste eleve har en enorm fordel av å spille sammen uke etter uke, mens de andre gjerne er rustne og mangler samspill. Noe som gjør det vanskelig å gå inn og gjøre en god jobb. Jeg tror den manglende rulleringen har vært en miss fra LAN.


Børven, ja. men, han er vel skadet.  Grønner, ja, men midtstopperplassene er vel ikke de mest utsatte med tanke på slitasje. Vega, ja, kan muligens  være et alternativ til Gilli/ Braaten i enkelte kamper. De tre øvrige svekker innebærer klare svekkelser, og bør forbli innbyttere.

Billy Elliott

Quote from: krakra on July 03, 2017, 10:09:51 AM
Både Børven, Skaanes, Orry Larsen, Grønner, Skålevik og Vega skal være god backup som konkurrerer om en plass på laget.


Av disse er det vel kun Vega og Grønner jeg ser for meg kan være faste innslag på et lag som skal være godt nok til å ta medalje i Eliteserien. Børven har sikkert potensiale til det et eller annet sted inni der, men har vel ikke hatt en gjennomført god sesong siden 2012. Begynner å gi opp han.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

pidre

Frykter (frykter, frykter) mixen mellom ein liten stall, lite rullering og tett kampprogram framover vil føre til ein tøff haust.

Med eurokampar vert det lite kviletid, og rullering vert naudsynt.

 
Saludar a los monos!

Belfort

Quote from: pidre on July 03, 2017, 11:34:54 AM
Frykter (frykter, frykter) mixen mellom ein liten stall, lite rullering og tett kampprogram framover vil føre til ein tøff haust.

Med eurokampar vert det lite kviletid, og rullering vert naudsynt.

 


Vil garantert bli slitasje med e-cup og reise knyttet til dette hvis ikke LAN begynner å rullere og at det blir kjøpt inn forsterkninger.

Torvanger

LAN har helt klart gitt spesielt spisskonkurrentene til Orlov, alt for lite spilletid. Skålevik ble hevet innpå nok en gang, på en plass andre behersker bedre enn ham, på flanken. Idioti å ikke velge Vega, som kunne utfordret VIF-keeperen med sin presise skuddfot.

Nixon

Tror kanskje at Skålevik sitt innhopp må sees i sammenheng med Azar sitt. Regner med at tanken var å få fart og bevegelse rundt duellsterke Azar.
Rød makt på Hansa

krakra

July 03, 2017, 13:26:42 PM #636 Last Edit: July 03, 2017, 13:44:35 PM by krakra

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Litt av problemet er at back-up spillere får så lite spilletid som fører til at de ikke helt er kamp klar når de får en mulighet.
Mener det var Skaanes som sa at han merket at tempo i Eliteserien var noe helt annet enn 3. divisjon da han endelig fikk en mulighet.

I fjor var det litt mer rullering av spillere. Vi fikk mange kort og karantener. Da var spillerne mye mer kamp klar da de kom innpå.

Falkman

Faen, Bendtner er benket i kveld.

Morkel


Morkel

Kjedelig at RBK får et mål til slutt. Men kan leve med uavgjort. Det er som vi snakket om tidligere, hvis de fortsetter å snuble mot bunnlagene blir det fort dårlig stemning i Trondheim.

OmOssSjølOgHansaøl

To poeng bak gullplass etter halvspilt sesong, det lar seg høre.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

karkarkar

Jeg er helt enig at det må må rulleres litt nå. Vi har fått en liten formknekk, og det allerede før vi tar til med den ekstra belastningen i forhold til de fleste andre, Europa League-kvalik. Jo bedre man gjør det i cupen, jo flere kamper skal spilles. LAN bør ikke vente med å spille hele laget varmt til de er i elimineringskamper mot antatt jevngod motstand.

krakra

Nettopp. Selvfølgelig svekkes vi når en av de faste er ute når de andre knapt spiller. At de starter sjeldent er en ting, men som Dudo er inne på i LAN-tråden er innhoppene gjerne ganske korte også. Få tidlige bytter.

Forresten tror jeg vi hadde ledet serien greit og vært en gullfavoritt nå hvis legenden hadde hatt nok kjærlighet til Brann og selvinnsikt til å fortsette i jokerrollen han fungerte såpass bra i i fjor.

Spelaren

En jokerrolle han nå ser ut til å ha havnet i i Haugesund i stedet. Fire kamper på rad nå som innbytter, etter å ha blitt prøvd rundt i mange forskjellige roller tidligere i sesongen. Og nå er FKH i god form.
Gå av.

Billy Elliott

Kunne vært med på gullkamp og ferd i Europa med sitt elskede Brann. I stedet sliter han benk i Haugesund. Tipper Kleppens egenevaluering av klubbvalg oppgjennom ikke akkurat er en lystig affære.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Ninja-Bob

Får håpe han har ein god treningskvardag i det minste.

Torvanger

Nå er det anyones ballgame, med RBK fortsatt på leting etter seg selv og poengtap for KBK. Det kan bli tett hele veien inn og kandidatene til å ta gullet, strekker seg fra VIF på 22 og opp til trønderne på 29. Tuller RBK det til hjemme mot Sandefjord og haler i land en ny uavgjort, kan Brann gå 1 poeng forbi med seier på Nadderud, mens VIF, Molde og andre av kandidatene, kan komme enda sterkere med med seire. LAN bør være obs på at om han går for uavgjort, og det ender med poengdeling, kan Brann få Molde 1 poeng bak og VIF kun 3, med 08 1 poeng forbi. Det er selvsagt hypotetiske scenarier, men det er helt åpenbart at alle kan ta poeng fra alle, det er ingen lag som utmerker seg, bortsett fra at man har kobbelet VIF, Molde, 08, Brann og RBK, 5 lag, som virker å være noe sterkere enn lagene bak. Men ikke sterkere enn at man kan gå både på poengtap og tap mot hvem som helst.

For Branns vedkommende, kommer for eksempel Viking borte, til å bli den hardeste nøtten å knekke. RBK sliter veldig i Sogndal og kan fort gå på en smell der.

Det er umulig å spå utfallet av årets sesong.

gladiporno

Quote from: Torvanger on July 04, 2017, 10:29:17 AM

Det er umulig å spå utfallet av årets sesong.


Slik Brann har fremstått i de siste 6-7 kampene (inkludert cup-kampene) er det helt usannsynlig at man er med i gullkampen helt til slutt.

Go Up