• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2017

Started by Nixon, November 06, 2016, 21:45:32 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Her er det vel bare å hive ut alternative førsteellevere:


Piotr

Nouri  Grønner  Vormgoor  Acosta  (Kristiansen, Karadas)

Haugen  SHN   Barmen    (Skaanes, Orry)

Braaten  Børven  Vega     (Gill, Skålevik, Stenevik)

osoerli

Har meir tru på at dette laget løper ut på grasmatta i årets første seriekamp:

                   Piotr
Nouri    Acosta   Wormen   Ruben
Haugen       Sivert             Orry
Vega           Børven            Gilli
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Nytt tiltak fra klubben (blant flere):


Nå arrangeres den ultimate dagen for deg som vil gjøre noe virkelig bergensk!

http://www.brann.no/nyheter/slik-blir-du-ekte-bergenser-pa-en-dag
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kagain

Artig at de setter i gang noe slikt. Fint at det er amibisiøse ting de ser for seg. Blir spennende å se hvordan det går med det tiltaket der.

Spelaren

Oi, kamp mot Molde 13. mai og deretter kun to hviledager til 16.mai-kampen? Tøft.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on February 08, 2017, 08:54:36 AM
Oi, kamp mot Molde 13. mai og deretter kun to hviledager til 16.mai-kampen? Tøft.


Men også 16.mai-motstanderen (SF) spiller 13. mai. Riktignok har SF en litt lettere motstander (FKH), men Brann burde ha en noe bredere stall å ta av.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Brann/LAN sier at nå har alle spissene scoret. Samtidig spilte Karadas stopper. Er han omskolert igjen? Er han best som spiss eller stopper? Kjør debatt  ;D
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on February 08, 2017, 19:10:05 PM
Er han best som spiss eller stopper? Kjør debatt  ;D


Best som innbytter, litt som stopper, litt som spiss.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Knudsen er borte, vi får forhåpentligvis flere kamper neste år, både i cup og Europa og Acosta og Grønner har begge gult som favorittfarge, så Karadas får nok noen kamper i forsvaret uansett, og da er det jo greit å la ham holde stopperevnene ved like selv om han kanskje har vært best foran de siste par årene for Brann.

Lasaron

Knudsen er ikke bare borte, han var borte hele fjorårssesongen også.
Tren på langskudd

Finfin respons

February 08, 2017, 21:24:14 PM #210 Last Edit: February 08, 2017, 23:56:42 PM by Finfin respons
Patos-emosjonell første-11er-oppstilling?

Dette er det laget jeg ønsker mest basert på andre ting (nostalgi, sympatiskhet, omskoleringssyke, patriotisme, talentisme, x, etc.) i tillegg til fotballfaglig feinschmekkerisme:

Piotr
Nouri-Grønner-V/A-Sørensen
Haugen-Nilsen-Barmen
Skålevik-Børven-Skaanes

Edit: La oss ikke glemme min favoritt: Konservatisme. Eller om du heller foretrekker: radikalisme.
Kanskje.

Lasaron

Hvor er det nostalgien slår ut et kanskje mer rasjonelt valg?
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: Lasaron on February 08, 2017, 21:53:39 PM
Hvor er det nostalgien slår ut et kanskje mer rasjonelt valg?

Skaanes, Norlings aktede 4-4-2-venstreving. Det rasjonelle er å bruke ham som indreløper, og dessuten velge Braaten i stedet for.
Nostalgi kunne også være å bruke Dan Risnes som keeper, eller Karadas, eller Dani basert på den ene treningskampen ifjor der han tok en tøff kroyf eller noe slikt.

Nostalgi er ufattelig undervurdert som ledestjerne for det gode livet. Det minner meg på at det er på tide å hive ut juletreet.
Kanskje.

Xminator

Nøkkelen til en god sesong nå ligger i å fortsette videreutviklingen av det defensive. Vise at det ikke var noe blaff. Vise at Brann er blitt en klubb som slipper inn under ett mål i snitt hver kamp. Og derfra bygge på det offensive. Vi er definitivt fortsatt outsidere. Lag som Molde og Strømsgodset har nok en del mer offensive fibre i stallen. Fagermo er også noen sesonger før oss i defensiv/offensiv spillestil. At RBK er to hestelengder foran alle de andre og bygger sine defensive meritter på ekstrem offensiv kraft må ikke friste Brann til å ta for stor risiko offensivt. Om man klarer å komme opp på 50-25 i målforskjell, så vil det nok ha gitt RBK kamp mye lenger inn i høstsesongen.

Hatleking

Har ikkje kome så langt enno, men me byrjar å sjå kven som definitivt vil vere i startelleveren når me startar:

               Piotr
Nouri - Wormgoor - X - X
Haugen - Heltne Nilsen - X
        X - X - Braaten

Her er det mange moglegheiter for å spele seg inn i laget.

Billy Elliott

Quote from: Hatleking on February 13, 2017, 14:28:39 PM
Har ikkje kome så langt enno, men me byrjar å sjå kven som definitivt vil vere i startelleveren når me startar:

               Piotr
Nouri - Wormgoor - X - X
Haugen - Heltne Nilsen - X
        X - X - Braaten

Her er det mange moglegheiter for å spele seg inn i laget.


Ta vekk Braaten, så er jeg enig. Ny venstrekant må inn. Braatens sluttprodukt er totalt fraværende. Vi trenger en ving som kan levere målpoeng, slik Husekleppen gjorde i fjor.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

pidre

Vert litt enkel den Braathen-retorikken. Ta med i vurderinga at han er ein god ballvinner, sterk duellspiller, binder opp motstandere, skaper ubalanse, god å holde på ball, etc.
Saludar a los monos!

Billy Elliott

Quote from: pidre on February 13, 2017, 18:41:30 PM
Vert litt enkel den Braathen-retorikken. Ta med i vurderinga at han er ein god ballvinner, sterk duellspiller, binder opp motstandere, skaper ubalanse, god å holde på ball, etc.


Det høres ut som om du beskriver en defensiv midtbanespiller. Huseklepp leverte 10 målpoeng i fjor. Hvem skal erstatte dem?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Stenevik kanskje. Noen fine tendenser i dag, eller Børven eller Vega.

Billy Elliott

Quote from: krakra on February 13, 2017, 19:48:01 PM
Stenevik kanskje. Noen fine tendenser i dag, eller Børven eller Vega.


Ja, vi kan jo drømme. Eventuelt forsterke det offensive med bedre spillere. Stenevik er forresten nettopp fylt 17 år, og har vist svært lite i treningskampene som bærer bud om at han er klar til å leke med Eliteseriemotstandere. Jeg tror ikke vi bør legge det presset på han heller.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

February 13, 2017, 20:07:24 PM #220 Last Edit: February 13, 2017, 20:23:23 PM by krakra
Du spurte ikke hvem som skulle leke med eliteseriemotstanderne, men hvem som skulle erstatte ti målpoeng. En sum som 24 spillere nådde i TL i fjor. Det er flere i stallen med potensiale til det. Stenevik er en av dem. Det viktigste er at vi løfter oss offensivt som et kollektiv.

Bildøy er også en mulighet. Trolig enda råere enn Stenevik i siste tredjedel, men litt mindre komplett.

Trenger ikke være en spiller heller. Forventer flere målpoeng fra Vega, mer enn null fra Braaten og kanskje mer enn 16 mål fordelt mellom de fire spissene. Tror ikke LAN ønsker at noen enkeltspiller skal ha ansvaret på seg, men at vi løfter oss som lag.

Billy Elliott

Quote from: krakra on February 13, 2017, 20:07:24 PM
Du spurte ikke hvem som skulle leke med eliteseriemotstanderne, men hvem som skulle erstatte ti målpoeng. En sum som 24 spillere nådde i TL i fjor. Det er flere i stallen med potensiale til det. Stenevik er en av dem. Det viktigste er at vi løfter oss offensivt som et kollektiv.

Bildøy er også en mulighet. Trolig enda råere enn Stenevik i siste tredjedel, men litt mindre komplett.

Trenger ikke være en spiller heller. Forventer flere målpoeng fra Vega, mer enn null fra Braaten og kanskje mer enn 16 mål fordelt mellom de fire spissene. Tror ikke LAN ønsker at noen enkeltspiller skal ha ansvaret på seg, men at vi løfter oss som lag.


Men hvor mye mer kan vi løfte oss som lag uten de klare offensive enerne? Var ikke det hele poenget med oss i fjor, at vi var et fantastisk kollektiv. God på å holde nullen, pirket inn de avgjørende målene her og der. I dette kollektivet klarte Kleppen, stort sett fra benken, å fikse 10 målpoeng alene. 4 mål og 6 assist. Og dette skal erstattes av to juniorspillere?

Mener du helt seriøst at både Stenevik og Bildøy har potensiale til å levere 10 målpoeng i den kommende sesongen? Hvis så, hvor stor sannsynlighet tror du det er for at det skjer? Jeg er gjerne med å vedde.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Du spurte hvem som skulle erstatte Huseklepps ti målpoeng. Jeg sier at det er flere som kan gjøre det: Børven, Vega, Stenevik og Bildøy er noen. Det betyr ikke at alle klarer ti målpoeng. Da hadde de jo hatt førti målpoeng seg i mellom. Nesten like mange som hele laget scoret i fjor. Jeg sier at en av dem kan klare det. Eller så kan de klare det sammen med 2-3 målpoeng hver i snitt.

Jeg er uenig i at vi trenger en offensiv ener for å løfte oss offensivt og jeg tror LAN er uenig i det og. Det kan vi gjøre som kollektiv med at spillerne tar noen nye steg og at vi blir mer offensive i stilen.

Lasaron

Tren på langskudd

dudo

Jeg synes ikke Stenevik gjør seg bort på nivået i treningskampene hittil, så jeg skjønner ikke hvorfor han skal degraderes når sesongen begynner. 10 starter må være målet hans for i år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Billy Elliott

Quote from: krakra on February 13, 2017, 20:48:45 PM
Du spurte hvem som skulle erstatte Huseklepps ti målpoeng. Jeg sier at det er flere som kan gjøre det: Børven, Vega, Stenevik og Bildøy er noen. Det betyr ikke at alle klarer ti målpoeng. Da hadde de jo hatt førti målpoeng seg i mellom. Nesten like mange som hele laget scoret i fjor. Jeg sier at en av dem kan klare det. Eller så kan de klare det sammen med 2-3 målpoeng hver i snitt.

Jeg er uenig i at vi trenger en offensiv ener for å løfte oss offensivt og jeg tror LAN er uenig i det og. Det kan vi gjøre som kollektiv med at spillerne tar noen nye steg og at vi blir mer offensive i stilen.


Da får vi bare være enig om å være uenig på den. Jeg er fullt klar over at LAN sier han er fornøyd med stallen per nå, og at han tror på at spillerne vi allerede har vil ta store steg. MEN, om dette er noe han sier fordi han faktisk tror på det, eller fordi han vet at klubben ikke har midler til å hente inn en skikkelig solid offensiv forsterkning, er jeg mer usikker på.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Quote from: dudo on February 13, 2017, 21:50:27 PM
Jeg synes ikke Stenevik gjør seg bort på nivået i treningskampene hittil, så jeg skjønner ikke hvorfor han skal degraderes når sesongen begynner. 10 starter må være målet hans for i år.


Alle spiller mye i treningskampene. Slik blir det ikke når serien starter. Da må noen spille litt for Brann 2. Jeg tror det kan være bra for Stenevik å ta ting litt stegvis, bygge et fundament. Emil Hansson gjorde seg heller ikke bort de få gangene han fikk spille, men han fikk aldri til å dominere for Brann 2.
Tren på langskudd

Xminator

Det ble så stille her etter at Stråmyhr ble president i USA... (twitterstilen er jo prikk lik det vår penneknekt liret av seg i gode gamle dager)

dokken

Quote from: Xminator on February 15, 2017, 18:47:47 PM
Det ble så stille her etter at Stråmyhr ble president i USA...


Hehe, dagens! Syntes jeg hørte Trumpen mumle noe om at "There's no plastic protection! So sad!" og "Those tremendous young local talents" på pressekonferansen nå.

Nixon

BA melder at "Brann er milevis foran fjorårets sølvskjema". Får ikke lest saken, men regner med at de mener at laget ser mye bedre ut enn i fjor på denne tiden.

Nå er det ingen automatikk i at en god oppkjøring betyr en god sesong, men det er likefullt en positiv nyhet.
Rød makt på Hansa

Wingfoot

Går hovedsakelig i at troppen er bedre, kan stille 2 nærmest jevne lag 11 mot 11 på trening. Få/ingen skader eller sykdom. Godt trent gruppe, men poengterer at det mangler esset i ermet/storscoreren.

De mener at det ikke er en krise om Brann ikke får inn denne i dette vinduet, kan hentes til sommeren også, framfor å hente stallfyll  ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Norlings hund

Det er jeg enig i, det er ingen krise å gå til seriestart med troppen vi har nå. Det kunne alltids ha vært bedre, men noen panikkhandel er i hvert fall helt unødvendig.

Huff

Quote from: Norlings hund on February 16, 2017, 14:07:09 PM
Det er jeg enig i, det er ingen krise å gå til seriestart med troppen vi har nå. Det kunne alltids ha vært bedre, men noen panikkhandel er i hvert fall helt unødvendig.


Poenget med å ha en speider må da være at en har en liste på haugevis av spillere en kan hente i hver posisjon slik at en slipper panikkjøp.

Det er flott at en er i rute med de spillerne en har, og den viktigste jobben med å forsterke laget gjøres på treningsfeltet, ikke i forhandlinger med med andre klubber og agenter. Likefullt er det skuffende dersom en kommer ut av dette vinduet uten å verken ha forsterket den posisjonen der en var desidert svakest i fjor eller å ha erstattet den spilleren som jeg vil anta hadde desidert mest målpoeng ift spilletid (Huse). Slik jeg ser det er Brann svekket- i alle fall på papiret.

Nixon

Quote from: Wingfoot on February 16, 2017, 13:27:22 PM
Går hovedsakelig i at troppen er bedre, kan stille 2 nærmest jevne lag 11 mot 11 på trening.


Det er klart at det i forhold til skader og karantener er flott å ha en jevn tropp slik at kvaliteten ikke går ned når nye spillere kommer inn. Så det er en styrke. Men det er også en svakhet. For det sier også noe om at vi er et litt grått lag uten så alt for mange spillere som virkelig står ut og har det lille ekstra.
Rød makt på Hansa

Xminator

Nilsen hadde jo garantert gjort det bedre med ett par av de andre tippeligastallene. Akkurat nå må de bygge stein igjen. Så kan vi jo håpe det åpner seg muligheter for å bygge litt fortere igjen.

At man i det hele tatt klarte å starte noen bygging i det hele tatt på kvikksanden Roald etterlot seg er ett lite under.

Xminator

Det blir nok ikke sjanserikt i år heller. Jeg skulle ønsket en Vega-type til inn før seriestart, bare så Brann har noen flere offensive strenger å spille på.

Nøkkelen til øverste halvdel (og ny medaljekamp) ligger jo i å unngå skader i midtbaneleddet, få en tilsvarende defensiv sesong som i fjor (første brann-trener som faktisk har klart å tett forsvaret...), og om vi i tillegg kan få i gang Børven opp i 12-15 mål og få noen typiske Azar-innhopp, så begynner det å ligne på noe som kan utfordre RBK litt lenger ut i sesongen og straffe de om det ikke blir like mye togskinner som i fjor.

I motsetning til i fjor er det lite usikkerhet knyttet til spillere. Vi vet hva de står for. Eksempelvis Braaten. Vi vet han kommer til å levere når treneren bruker ham. Vega har det lille ekstra og jeg håper han stabiliserer seg og spiller fast. Det kan fort være nøkkelen til en bedre offensiv sesong. Magefølelsen sier at Skålevik er den spilleren som får svi mest for Branns enslige angriperrolle.

Alt i alt tror jeg vi nå har ett lag som ikke vil være i nærheten av å rykke ned. Jeg er 95% sikker på ett brannlag over midten av tabellen. Jeg er 70% sikker på topp-4 og medaljekamp. Jeg er 95% sikker på at vi ikke har noen sjanse på RBK og gullet.

Om følelsen før årets sesong skal oppsummeres i ett ord så velger jeg "LETTELSE". Noen vil sikkert velge optimisme, men for meg er det først og fremst en lettelse å igjen gå inn i en sesong der Brann faktisk har noe på gang. Siden midten av 2008...

Corran

Jeg er ikke sikker på noe utenom at det ikke blir gull og tror det blir en dårligere sesong enn i fjor tabellmessig.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Håper vi klarer å korte inn avstanden til nr 1. Kan så smått akseptere dårligere tabellplassering om avstanden reduseres betraktelig.
Gå av.

nero

Alt tyder på at det kan bli veldig vanskelig å toppe forrige sesong resultatmessig, den er jo grei. Sannsynligvis kan det bli vanskelig med sølvet også. Likevel må jeg si at jeg har fått enorm tro på det LAN driver med. Mange klager på "kjedelig fotball", men jeg personlig er sjeleglad for at vi har fått en trener som både forstår viktigheten av solid defensiv struktur, og som klarer å gjennomføre den innsikten i praksis. Er litt spent på hva som skjer hvis det "bare" blir en fjerde eller femteplass, eller enda verre...
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: nero on March 08, 2017, 13:16:02 PMEr litt spent på hva som skjer hvis det "bare" blir en fjerde eller femteplass, eller enda verre...


Ja, når det var murring og lite engasjement med medaljekamp rett fra opprykk, blir det sannsynligvis ikke noe bedre dersom vi havner litt i ingenmannsland med samme spill.
Rød makt på Hansa

Nixon

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/dette-er-forstelaget-drilles-pa-brann-trening-na/s/5-8-531871

Basert på treningene på La Manga mener BA å vite hvem som stiller først i køen for øyeblikket.


Rød makt på Hansa

Superjack

Veldig spent på hvordan spillet blir med en høst og vinter med terping på angrepsspill og kjappe overganger som resultat av aggressivt press.
Brannsupporter.

Hatleking

Eliteserien Fantasy har kome, og mange vil nok prøve seg her. Litt usikker om eg skal slenge meg på, men det er iallfall interessant å sjå korleis Brann-spelarane blir prisa. Det visast her.

Tankar?

Nixon

Quote from: Hatleking on March 10, 2017, 14:16:15 PMTankar?


Tja, jeg vil tro at noen vil mene at Grønner er priset litt lavt i forhold til Orlov!;) Men det er vel en gjennomgående trend at offensive spillere er priset over forsvarspillere.
Rød makt på Hansa

StuckedPaaOstlandet

Quote from: Hatleking on March 10, 2017, 14:16:15 PM
Eliteserien Fantasy har kome, og mange vil nok prøve seg her. Litt usikker om eg skal slenge meg på, men det er iallfall interessant å sjå korleis Brann-spelarane blir prisa. Det visast her.

Tankar?


For høyt prisnivå på de fleste brannspillerne. Piotr eller Vito eneste valgene det er mulig å rettferdiggjøre å ta inn på laget. Ellers har Vega OK pris om han slår til.

Hatleking

Quote from: StuckedPaaOstlandet on March 10, 2017, 15:01:32 PM
Quote from: Hatleking on March 10, 2017, 14:16:15 PM
Eliteserien Fantasy har kome, og mange vil nok prøve seg her. Litt usikker om eg skal slenge meg på, men det er iallfall interessant å sjå korleis Brann-spelarane blir prisa. Det visast her.

Tankar?


For høyt prisnivå på de fleste brannspillerne. Piotr eller Vito eneste valgene det er mulig å rettferdiggjøre å ta inn på laget. Ellers har Vega OK pris om han slår til.


Haugen kostar heile 9, men treng ikkje vere eit dårleg val då han tek mange dødballar og får bra med målpoeng.

ostraume

Pamer sin kommentar i dag fokuserer på at førstevalgene på kantene (Vega, Braathen) er ustabile typer der du aldri vet hva du får.

Sant nok, men oppsiden der er jo at talenter som Stenevik og Bildøy fort kan få en del spilletid denne sesongen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Quote from: ostraume on March 17, 2017, 10:27:05 AM
Pamer sin kommentar i dag fokuserer på at førstevalgene på kantene (Vega, Braathen) er ustabile typer der du aldri vet hva du får.

Sant nok, men oppsiden der er jo at talenter som Stenevik og Bildøy fort kan få en del spilletid denne sesongen.


Men, det blir for risikabelt å satse på det. En kant bør inn før seriestart

Gulløl

March 17, 2017, 13:33:16 PM #248 Last Edit: March 17, 2017, 13:34:47 PM by Gulløl
Quote from: Belfort on March 17, 2017, 10:44:44 AM
Men, det blir for risikabelt å satse på det. En kant bør inn før seriestart


Mulig det, men det får vi nok ikke. Enda større behov for en kvalitetsindreløper, gjerne enn sponset enn fra utlandet på lån ut sesongen om det ikke er penger å kjøpe for. Blir for tynt med de vi har. For tiden er Orry og Barmen skadet, kvaliteten til nykommeren fra Aalesund kan det også settes spørsmåltegn ved. Skaanes har til dels vært skadeforfulgt siste årene. Haugen plages også med ting innimellom og klarer neppe 34- 38 kamper i år. Håper sportslig ledelse ser dette klare behovet og får inn en indreløper til på minimum Haugen nivå, men det begynner å haste.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Norlings hund

Blir overrasket om vi får inn noe nytt før sommervinduet.

Go Up