Brann Bataljonen BergenForumoversiktBrann (Moderatorer: GamleErik, Bataljonen, Tifo-gruppen, BBB-mod, bbbmartin, Tifo, Seeteufel, Tore Larsen, Stian, Wood, mbersve)Sesongen 2017
Sider: 1 2 3 ... 8 [Alle]
Print
Skrevet av Emne: Sesongen 2017  (Lest 23027 ganger)
Nixon
Medlem

Vis profil
« på: november 06, 2016, 21:46:08 pm »

En fantastisk sesong er kronet med sølv. Det er selvsagt litt prematurt å starte en 2017-tråd allerede i kveld, men det får heller våge seg!:)

Så hva kan vi vente oss neste år? Mange tror at det vil bli vanskeligere å ta medalje enn i år, at f.eks. Molde vil gjøre en bedre sesong. Det kan godt være, men det er ingen grunn til at ikke vi skal kunne utvikle oss videre og bite godt fra oss.

Men når begynner murringen dersom vi får en dårlig start? Hvem kommer til å starte den første Nilsen-må-gå-tråden? Og vil Nilsen selv takle søkelyset fra pressen dersom det går dårlig?

Det er mange spørsmål og få svar, men jeg merker at jeg allerede gleder meg til neste sesong. Får håpe oversikten over treningskampene kommer snart!:)
Loggført

Rød makt på Hansa!
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #1 på: november 06, 2016, 21:59:17 pm »

Godt mulig andre lag vil bli bedre, men det tror jeg Brann vil bli også. Tar vi medalje, og samtidig er atskillig nærmere gullet enn i år, er jeg fornøyd med serien. Å komme litt lenger i cupen enn i år vil være hyggelig, og kanskje å ta seg videre fra en runde i e-cup.
Loggført

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget
blobby winters
Medlem

Vis profil
« Svar #2 på: november 06, 2016, 22:35:29 pm »

1,8 poeng pr kamp i snitt i år.

Å klare noe høyere enn det (kanskje 2 pr kamp) høres ut som et greit mål.
Loggført
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #3 på: november 06, 2016, 22:42:15 pm »

Hæ? Har ingen startet en Nilsen-må-gå-tråd enda?
Loggført

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #4 på: november 06, 2016, 22:44:57 pm »

Men vi må luke ut alle ettmålstapene på bortebane. Det er en god start. Og så bør vi utvikle oss offensivt. Jeg tror vi kommer til å se mye mer fra Vega neste år, og at han endelig kan sette preg på TL. Så trenger vi alternativer både på venstrekanten og på topp.

Jeg synes også vi burde sett nøye på venstrebacken Meling hos Stabæk, spesielt om de rykker ned. Spissen til B/G bør også være på blokken.
Loggført

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #5 på: november 06, 2016, 22:47:12 pm »

Den defensive femmeren holder bra klasse, men noe å gå på på backene. Offensivt er det bare Haugen som har levert til medaljenivå. Ellers har Vega vist tendenser. Ellers er det endel rom for forbedringer på spillermarkedet. En ny spiss og venstrekant bør prioriteres. Så håper jeg Gilli kan ta venstrebacken fra Kristiansen.
Loggført

– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann

Roald Bruun Hanssen
Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #6 på: november 06, 2016, 23:38:47 pm »

Sa nettopp til madammen at nå gjelder det å glede seg over sølvet for neste år kommer det til å være forventninger til Brann og motbakken starter. Fikk beskjed i retur om at Kos deg nå en stund over sølvet før de begynner å tenke på at det kommer til å gå dårlig neste år. Kun  Bergensere/Brannsupportere som kan være så pessimister og begynne å forberede seg på den neste nedturen kun 5 minutter etter at feiringen er startet.
Men litt seriøst, med det mannskapet vi har i fag gjentar vi ikke sølvet i alle fall er min mening. Vi er i alle fall avhengig av en god start slik vi fikk i år om vi skal komme topp 4.
Må ha minst en målscorer og en kant inn og da på meget godt TL nivå. Videre bør Gilli vise seg bedre enn Kristiansen på back eller Kristiansen bli bedre.
Og så vil jeg ha inn en utfordrer til SHN og en utfordrer til Barmen og Haugen. Gjerne en som viser seg bedre enn en av dem.   
Loggført

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #7 på: november 07, 2016, 00:53:22 am »

Nokon som har ein live oppdatering frå fotballpuben?  Tok Barmen seg ein pils?
Loggført

KUNSTGRAS?? GLØYM DET!
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #8 på: november 07, 2016, 01:14:21 am »

Nokon som har ein live oppdatering frå fotballpuben?  Tok Barmen seg ein pils?
Fin i farten på BT-live sin sending, nystemten med ekte innlevelse Blunker
Loggført
Belfort
Medlem

Vis profil
« Svar #9 på: november 07, 2016, 09:22:15 am »

LAN sa i intervju etter på ballspark etter kampen at han er usikker på om det vil bli forsterket noe mtp økonomien. Han er forberedt på at man kanskje må begynne forfra igjen..
Loggført
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #10 på: november 07, 2016, 09:27:59 am »

Jeg synes også vi burde sett nøye på venstrebacken Meling hos Stabæk, spesielt om de rykker ned.

Aldri i verden om vi har sjans på å signere Meling. Han drar til utlandet, eventuelt RBK eller Molde.

Vi må heller ikke glemme at vi allerede har to venstrebacker i stallen, som etter alle solemerker ikke skal noe sted med det første.
Loggført
SeLyren
Medlem

Vis profil
« Svar #11 på: november 07, 2016, 10:08:04 am »

Jeg synes også vi burde sett nøye på venstrebacken Meling hos Stabæk, spesielt om de rykker ned.

Aldri i verden om vi har sjans på å signere Meling. Han drar til utlandet, eventuelt RBK eller Molde.

Vi må heller ikke glemme at vi allerede har to venstrebacker i stallen, som etter alle solemerker ikke skal noe sted med det første.
Brann skal spille e-cup, det skal ikke Molde. Brann e Hot Molde Not
Loggført
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #12 på: november 07, 2016, 10:30:23 am »

Brann skal spille e-cup, det skal ikke Molde. Brann e Hot Molde Not

Brann skal spille kvalik til e-cup. Som oftest betyr en kamp på Stadion, og en på et jorde i Latvia, og så god natt.

Meling spilte vel forresten kvalik til Europa med Stabæk i år. Var det et lag fra Wales de røk mot?
Loggført
SeLyren
Medlem

Vis profil
« Svar #13 på: november 07, 2016, 10:50:50 am »

Eg er helt med deg på at Brann bør forsøke å hente Meling, det hadde vært en klassesignering, men eg er ikke enig i at Molde er en mer attraktiv klubb enn Brann, pdd. Solskjær effekten er død og begravet. Og eg vill tro at vi har en sjanse til å hente han viss han ikke går utenlands. Når det er sagt er det posisjoner som er mer prekære. Indreløper, spiss og kant.
« Siste redigering: november 07, 2016, 10:59:23 am av SeLyren » Loggført
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #14 på: november 07, 2016, 11:38:33 am »

Eg er helt med deg på at Brann bør forsøke å hente Meling, det hadde vært en klassesignering, men eg er ikke enig i at Molde er en mer attraktiv klubb enn Brann, pdd. Solskjær effekten er død og begravet. Og eg vill tro at vi har en sjanse til å hente han viss han ikke går utenlands. Når det er sagt er det posisjoner som er mer prekære. Indreløper, spiss og kant.

1. Jeg har ikke sagt at Brann bør prøve å hente Meling. Jeg har sagt det motsatte. Fordi jeg ikke tror vi har sjans på han, og fordi vi allerede har to habile venstrebacker. Pengene bør brukes andre steder.

2. Molde er mer attraktive av følgende grunn: de har uendelig mye mer penger enn oss.
Loggført
SeLyren
Medlem

Vis profil
« Svar #15 på: november 07, 2016, 12:12:06 pm »

Eg ser jo nå at det var Dudo som foreslo å kikke nærmere på Meling, og jeg er enig med han. Når det gjelder Molde må en jo nesten bosette seg der, og det nuller ut lønnsargumentet. Molde er en ganske så kjip liten by og eg tror nå som Brann har fått vind i seilene med sølv og spill i Europa, ja da er vi faktisk mer attraktive.
Loggført
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #16 på: november 07, 2016, 12:55:54 pm »

Me må ha ein større stall neste sesong. No rauk me tidleg i cupen i år. Neste år blir me forhåpentlegvis med ei god stund lenger. I tillegg har me E-cup som LAN er veldig begeistra for. Viss me då skal kunne klare å kjempe i TL så må me ha inn både kvalitet og rett og slett fleire spelarar.
Loggført

Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #17 på: november 07, 2016, 13:06:51 pm »

Me må ha ein større stall neste sesong. No rauk me tidleg i cupen i år. Neste år blir me forhåpentlegvis med ei god stund lenger. I tillegg har me E-cup som LAN er veldig begeistra for. Viss me då skal kunne klare å kjempe i TL så må me ha inn både kvalitet og rett og slett fleire spelarar.

I tillegg har vi vært heldig med skader i år. Årets målsetning på en stall på 22 spillere bør økes til 24 spillere neste år. Likevel vil nok trolig både Rosenborg og Molde ligge over dette. Pr. i dag har vel Brann 19 spillere som har kontrakt neste år.
« Siste redigering: november 07, 2016, 13:10:11 pm av Gulløl » Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #18 på: november 07, 2016, 18:21:51 pm »

21 utespillere i stallen vil være passelig.
Loggført

tintin
Medlem

Vis profil
« Svar #19 på: november 07, 2016, 18:30:11 pm »

FOR en sesong 2017 KAN bli. RBK blir nok ikkje mye svakere, vi bør helst forsterke for å kjempe om topp 4 tror eg, resultatmessig en del stang inn i andre sine kamper i år... Odd blir nok å regne med i tillegg til godset og molde.. Bak der kan jo alt skje... og VIF med ny stadion satser vel gjerne friskt i overgangsvinduet og, og da har vi potensielt 6 klubber i tillegg til noen overraskelser (skjer jo nesten alltid) som kan kjempe om topp 4 neste år. Spennende blir det uansett... Fallhøyden for SKB er stor:)
Sølv 2006
Sølv 2016
Gull 2007
Gull 2017 Glad
Nedrykk 2024...
Loggført
The Boss
Medlem

Vis profil
« Svar #20 på: november 07, 2016, 23:57:23 pm »

Går vi inn i andre kval-runde til Europa League? Noe som betyr følgende kampdatoer: 13 & 20 Juli.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #21 på: november 08, 2016, 00:02:45 am »

Går vi inn i andre kval-runde til Europa League?

Vi gjør det dersom bartene vinner cupfinalen. Hvis ikke tar Kongsvinger den plassen etter det jeg har lest.

Så da er vi alle trøndere 20. november?;)
Loggført

Rød makt på Hansa!
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #22 på: november 08, 2016, 00:20:26 am »

Spent på hva LAN kan få ut av Gilli og Vega neste sesong. To spillere med ekstremferdigheter(henholdsvis fart og teknikk) som ikke helt har klart å omsette det i produktivitet. LAN har gjort underverker med Haugens evne til å utnytte egenskapene sine til å produsere mål og sjanser. Han hadde fem mål og 11 assist på 74 starter og 28 innhopp i TL før årets sesong. På 24 starter og tre innhopp har han scoret fem og hatt åtte målgivende i år. Nesten en dobling i antall målpoeng. Også Barmen har scoret noen mål i år. Får han til det samme med Gilli og Vega vil det løfte angrepsspillet flere hakk, tror jeg.
« Siste redigering: november 08, 2016, 00:25:30 am av krakra » Loggført

– Hvis folk har behov for å synge ut om forholdene i Brann, enten de heter Mons Ivar Mjelde eller Steinar Nilsen, så tror jeg ikke det bidrar positivt til Brann

Roald Bruun Hanssen
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #23 på: november 08, 2016, 09:05:36 am »

Haugen har hatt en flott sesong, men det blir litt feil å telle opp assists i år kontra tidligere år. Den største forskjellen er at han er først-i-alt, og tar dødballer. Tidligere har han vært bak Huseklepp (merkelig nok) og Larsen i den køen.
Loggført

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.
esp123
Medlem

Vis profil
« Svar #24 på: november 08, 2016, 11:47:16 am »

Det jeg vil se neste år er bedre offensiv fotball. Brann tok sølv med å spille den aller kjipeste fotballen i Tippeligaen. Ikke bare er bedre offensiv fotball nødvendig mtp. oppslutning rundt klubbens prestasjoner, men måten Brann spiller på for øyeblikket gjør man utrolig sårbar for marginer imot. Brann tok sølv ved å skyte desidert minst i TL, det er ganske eksepsjonelt og kommer ikke til å holde neste år.

Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #25 på: november 08, 2016, 12:47:02 pm »

den aller kjipeste fotballen i Tippeligaen

Aller, faktisk. Er det vgd.no det her?
Loggført

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #26 på: november 08, 2016, 12:52:40 pm »

Det er nemleg gjort forskning på dette. Det er diverre bevist at me har spelt verdens mest keisame fotball nokonsinne.
Loggført

nummer9
Medlem

Vis profil
« Svar #27 på: november 08, 2016, 12:54:46 pm »

Det er nemleg gjort forskning på dette. Det er diverre bevist at me har spelt verdens mest keisame fotball nokonsinne.
Citation needed!  Blunker
Loggført
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #28 på: november 08, 2016, 13:23:54 pm »

Citation needed!  Blunker

Men... forskning!
Loggført

esp123
Medlem

Vis profil
« Svar #29 på: november 08, 2016, 16:01:24 pm »

Vi skyter minst (!), vi lager flest frispark, flest kort, tredje laveste pasningssikkerheten, nestlavest antall kortepasninger osv. osv.. Aller kjipeste er kanskje å dra det litt langt, men det er ikke langt ifra. Er det slik man ønsker at Brann skal fremstå?

Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #30 på: november 08, 2016, 16:18:20 pm »

I denne sesongen var det greit. Totalen gav jo den gøyeste sesongen siden 2007 (med 2011 på en god andreplass). Men jeg forventer fremgang i 2017, det gjør jeg jo. Jeg tror også det kommer.
Loggført

Henki
Medlem

Vis profil
« Svar #31 på: november 08, 2016, 16:19:45 pm »

Vi skyter minst (!), vi lager flest frispark, flest kort, tredje laveste pasningssikkerheten, nestlavest antall kortepasninger osv. osv.. Aller kjipeste er kanskje å dra det litt langt, men det er ikke langt ifra. Er det slik man ønsker at Brann skal fremstå?

Nei, at Brann tar medalje istedet for å ligge midt på tabellen, eller rykke ned, er for drøyt. Vi må nok ta en telefon til Stocholm. Eller til han der Rune som sist ble sett på Hønefoss.
Loggført

Ballen skal fremover!
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #32 på: november 08, 2016, 16:33:04 pm »

Det ordner seg sikkert med enda ett år økte treningsdoser og bedre konkurranse i stallen.
Loggført
esp123
Medlem

Vis profil
« Svar #33 på: november 08, 2016, 16:36:44 pm »

I denne sesongen var det greit. Totalen gav jo den gøyeste sesongen siden 2007 (med 2011 på en god andreplass). Men jeg forventer fremgang i 2017, det gjør jeg jo. Jeg tror også det kommer.

Ja, men det er poenget mitt. Det var en veldig bra sesong, men det som er godt nok i år er ikke godt nok neste år! Brann er Brann, vi skal ikke være et kynisk lag som kun spiller på resultat. Det er veldig få lag i verden som fyller stadion med slik fotball...

Det må gå an å stille kritiske spørsmål selv om man får bra resultater!

Man bør nok utnytte momentumet man har nå til å forsterke. Vi trenger forsterkninger i alle lagdeler for å gjenskape denne sesongen og utvikle spillestilen i en retning som er Brann verdig.

Først og fremst trenger vi en venstrekant, en dyptliggende playmaker (beklager FM-lingoen) og en spiss. Kanskje en stopper og en venstreback, men det blir muligens noe urealistisk...
« Siste redigering: november 08, 2016, 16:38:25 pm av esp123 » Loggført
Giles
Medlem

Vis profil
« Svar #34 på: november 08, 2016, 17:14:45 pm »

esp123 er inne på noe, og det han påpeker er helt opplagte og nøkterne vurderinger. Bør ikke skape bølger eller påføre noen magesår . Det verste er at LAN vil være helt enig. Han vet at han har skapt gull av gråstein og ønsker å utvikle lag og spillestil videre. Å utnytte momentum og å forsterke i medgang er barnelærdom som burde gi rungende applaus både fra skeptikere og superoptimister.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #35 på: november 08, 2016, 17:46:04 pm »

En dyptliggende playmaker er rimelig urealistisk da dette er en defensiv rolle i LAN-systemet. At vi utvikler oss er en ting. Å gå bort fra det grunnleggende i suksessoppskriften er noe annet. Så med mindre vi får en dyptliggende playmaker som er like god som SHN defensivt så har jeg lite tro på det
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #36 på: november 08, 2016, 18:12:39 pm »

Vi har vel en absolutt akseptabel backup og konkurrent til SHN i Barmen. Spilt godkjent pluss de gangene han har prøvd seg om har utviklingpotensiale når han blir mer vant med rollen, i tillegg er han offensiv bedre en SHN. Ser mer for for at vi henter to indreløpere, minst en av de med gode offensive kvaliteter og skuddstyrke. BT melder i ettermiddag at Remi Johansen får lov til å finne ny arbeidsgiver, blir ikke satset på i 2017.

« Siste redigering: november 08, 2016, 18:14:58 pm av Gulløl » Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #37 på: november 08, 2016, 18:51:11 pm »

Vi har Skaanes og Stenevik på vei fram. LAN liker begge og jeg tviler på at han vil skyve de to hakk bak i noen eller hente noen som skal være bak dem. Får vi en god kant ryker nok Braaten ut av førsteelveren og da er han og et alternativ på indreløper. Tipper vi nøyer oss med en der
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #38 på: november 08, 2016, 19:52:02 pm »

Vi har Skaanes og Stenevik på vei fram. LAN liker begge og jeg tviler på at han vil skyve de to hakk bak i noen eller hente noen som skal være bak dem. Får vi en god kant ryker nok Braaten ut av førsteelveren og da er han og et alternativ på indreløper. Tipper vi nøyer oss med en der

Enig. Jeg tror LAN prioriterer kvalitet fremfor kvantitet. Ettersom LAN ikke er trenertypen som roterer mye er dette også lurt.

Når dette er sagt håper jeg på to kantspillere. Etter min mening var det som indreløper Braaten var god i år, som kant var han høyst middelmådig, og jeg tror han blir dårligere neste sesong. Dessuten mener jeg en ideellt sett bør satse på Gili som back.
Loggført

Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.
esp123
Medlem

Vis profil
« Svar #39 på: november 09, 2016, 00:39:13 am »

En dyptliggende playmaker er rimelig urealistisk da dette er en defensiv rolle i LAN-systemet. At vi utvikler oss er en ting. Å gå bort fra det grunnleggende i suksessoppskriften er noe annet. Så med mindre vi får en dyptliggende playmaker som er like god som SHN defensivt så har jeg lite tro på det
I 4-3-3 må den "dype" midtbanespilleren ihvertfall tilby noe offensivt. Egentlig er den veldig viktig hvis man skal ha et eget spill offensivt. SHN tilbyr ingen verdens ting offensivt. Det går altfor treigt med han, og det preger Brann sitt spill, spesielt mot etablert. Skal vi fortsette med samme kyniske spillestilen som i år så holder han mål, men hvis vi skal over på mer attraktiv offensiv fotball så holder han ikke mål i det hele tatt.

Vi må gjerne satse på Barmen i den rollen, men da må en god indreløper inn for han.
Loggført
Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #40 på: november 09, 2016, 07:05:10 am »

Ikke helt enig med deg. Synes at SHN har blitt mye bedre på å ikke sinke spillet. Ja av og til litt enkle pasninger men blitt bedre i å "tilby" noe offensivt. Er enig med at han må bli bedre men har tatt store steg i riktig retning i forhold til i fjor. Da satt eg og irriterte meg over ham og at han ødela så mye offensivt og når jeg tenker etter kan jeg ikke huske at jeg har gjort det i år
Loggført

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.
pidre
Medlem

Vis profil
« Svar #41 på: november 09, 2016, 08:15:24 am »

Heller ikke enig. SHN har fungert godt i sin rolle. Han bidrar offensivt helt ok, og kan heller ikke se at han sinker spillet. Han har vært meget god som ballvinner og innpisker. Han vinner også ofte andreballer høyt i banen. SHN er også en ledertype og taktisk smart. At vi skal ha en "playmaker" i hans rolle høres rart ut.
Loggført

Saludar a los monos!
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #42 på: november 09, 2016, 08:19:45 am »

Lets Make Brann Great Again
Loggført

KUNSTGRAS?? GLØYM DET!
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #43 på: november 09, 2016, 09:09:30 am »

Som vi sa til Nilsen ; "You're hired".
Loggført

pidre
Medlem

Vis profil
« Svar #44 på: november 09, 2016, 15:00:17 pm »

Savner en like-knapp!
Loggført

Saludar a los monos!
esp123
Medlem

Vis profil
« Svar #45 på: november 10, 2016, 13:54:26 pm »

Vel, vi skaper så og si ingenting mot etablert. Grunn nummer 1; Sivert Heltne Nilsen.

Spesielt når vi skal spille med "5 spisser", som LAN så fint sier det, da må vi ha en defensiv midtbanespiller som er god med ballen. Heltne Nilsen har for dårlig rekkevidde i pasningsspillet, og er for dårlig til å finne både mellomrommet og vingene. Offensivt tilbyr han så og si nada. Han må alltid bruke flere touch i pasningsspillet, og da går det for tregt. Heltne Nilsen er også den i Brann-laget med flest pasninger per kamp, så den defensive midtbanerollen er ekstremt viktig i det offensive spillet mot etablert slik vi spiller under LAN.

Ja, SHN er god defensivt, god taktisk og er en ledertype, men det går så altfor tregt med han. Og det holder ikke hvis vi skal utvikle oss videre.

Loggført
Giles
Medlem

Vis profil
« Svar #46 på: november 10, 2016, 19:39:25 pm »

Meget god analyse. Veldig synlig for den som vil se. SHN har gjort en utmerket jobb i LANs poengkampanje men har udiskutable svakheter. Varig suksess må bygges på noe annet enn årets superkyniske(og helt nødvendige) kampinnstilling. Det vet LAN godt og det har han gjentatt hele veien.
Der er det ikke bare SHN det står på men posisjonen er utvilsomt viktig så mye ballkontakt sentral midtbane har.
Loggført
Belfort
Medlem

Vis profil
« Svar #47 på: november 11, 2016, 09:58:15 am »

Vel, vi skaper så og si ingenting mot etablert. Grunn nummer 1; Sivert Heltne Nilsen.

Spesielt når vi skal spille med "5 spisser", som LAN så fint sier det, da må vi ha en defensiv midtbanespiller som er god med ballen. Heltne Nilsen har for dårlig rekkevidde i pasningsspillet, og er for dårlig til å finne både mellomrommet og vingene. Offensivt tilbyr han så og si nada. Han må alltid bruke flere touch i pasningsspillet, og da går det for tregt. Heltne Nilsen er også den i Brann-laget med flest pasninger per kamp, så den defensive midtbanerollen er ekstremt viktig i det offensive spillet mot etablert slik vi spiller under LAN.

Ja, SHN er god defensivt, god taktisk og er en ledertype, men det går så altfor tregt med han. Og det holder ikke hvis vi skal utvikle oss videre.

Meget god analyse! Dette er også noe Pamer snakker om. Den defensive midtbanen må ha en som er litt bedre offensivt enn SHN
« Siste redigering: november 11, 2016, 10:48:08 am av Belfort » Loggført
Superjack
Medlem

Vis profil
« Svar #48 på: november 11, 2016, 10:13:34 am »

Meget god analyse! Dette er også noe Pamer snakker om. Den defensive midtbanen må ha en som er litt bedre enn SHN

Ikke så sikker på om dette er punktet vi skal se på å skifte ut person i.
SHN har gjort jobben han er satt til på en utmerket måte, og han er kanskje ikke verdens beste ballbehandler. Men det er sjelden han mister ballen, stor pasningssikkert, om enn han tar sikre valg og slår mer kort enn langt. Men dette er stillingsbeskrivelsen i denne posisjonen.

Får assosiasjoner til maset om å skifte ut Helge Haugen fra Brann i 2004, 5 og 6. Han var god nok i massevis i jobben han gjorde, og det var en tabbe å prøve å skifte han ut i en Gashi eller Bakke eller andre.

Med bedre relasjoner mellom SHN og spillerne rundt og fremfor SHN så er jeg rimelig sikker på at også spill mot etablert vil bedre seg.
Husk også at i år fra start var å ligge dypt, kontrollert og ta de muligheten som kom. Det har vært veldig få kamper der Brann har spilt mot lag som har lagt opp til og latt Brann styre kampene.

Dette vil endre seg neste sesong. Flere lag kommer til å legge seg bakpå og Brann vil måtte ta ansvar i kampene selv. Kommer som et resultat av at Brann nå vil bli antatt bedre. Tror vi skal se SHN i en slik rolle i et lag satt opp for slike situasjoner før vi begynner å klage.

Jeg mener at en ny spiss, og en venstre kant er mye viktigere enn å se etter en SHN erstatter. Kanskje til og med en venstre indreløper er viktigere enn å se på plassen til SHN.
Loggført

i taper ALDRI!
SeLyren
Medlem

Vis profil
« Svar #49 på: november 11, 2016, 10:18:37 am »

Kan Barmen fylle denne rollen? Han gjør jo nesten ingen pasningsfeil og er en solid duellspiller, dog mangler han litt frekvens. Han har hatt solide kamper i den rollen de gangene han har måtte steppe inn for Sivert.
Eg mener uansett at Sivert, tross sine mangler er en god spiller for Brann også i 2017. Han gir masse juling og er en knallhard type. De aller fleste lag trenger en slik spiller, en slik hardhaus. Er heller ikke enig med at han er så begrenset som han blir beskrevet lengre oppe. Men han har jo absolutt forbedringspotensiale, heldigvis for oss er han bare 24år og defensive midtbanespillere er vell på sitt beste rundt 28-30.

Det som også taler for Sivert er at han kan være en bærebjelke/ledertype i laget de neste 10 årene, uten en voldsom fare for å bli snappet opp av utlandet. Visst vi skulle hatt en spiller som kriget like bra som Nilsen samtidig som han var kreativ og god offensivt, ja da hadde han ikke vært lenge i Brann. Selv om det ikke er noe mål i seg selv, å ha spillere som ikke er gode nok for utlandet. Det er uansett et poeng.

Loggført
SeLyren
Medlem

Vis profil
« Svar #50 på: november 11, 2016, 10:20:24 am »

Alle trenger en Helge Haugen, en Makelele, en Kantè, en Sivert Heltne Nilsen.
Loggført
pidre
Medlem

Vis profil
« Svar #51 på: november 11, 2016, 10:34:56 am »

Meget god analyse! Dette er også noe Pamer snakker om. Den defensive midtbanen må ha en som er litt bedre enn SHN
Meget god analyse? Dette er ingen analyse - det er meningsytringer. Ingenting av det som hevdes er begrunnet eller underbygget med fakta. Man kan like gjerne innta et motsatt standpunkt.

Selv synes jeg at SHN har løst sin oppgave på en utmerket måte, og at han har stått frem som en bærebjelke i laget. De fleste posisjoner i laget kan styrkes før vi ser på def sentral midtbane.
Loggført

Saludar a los monos!
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #52 på: november 11, 2016, 10:47:12 am »

SHN har hatt en meget god sesong, og skal ikke byttes ut. Det vi først og fremst trenger er klasse på kantene. I Vega og Braathen har vi gode/greie spillere, men her trengs påfyll av kvalitet.

Og så var det denne spissen da. Orlov har hatt en god sesong, men det hadde jo vært fint med et hakk opp der.
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #53 på: november 11, 2016, 11:56:30 am »

Nesten alle posisjoner ligger foran i køen når det gjelder forsterkninger. SHN har vært en av våres desidert viktigste spillere i år.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #54 på: november 11, 2016, 12:03:54 pm »

SHN er ingen Pirlo, men pasningsspillet blir bedre når bevegelsene og samhandlingen blir bedre. Vi har sett en tryggere SHN i år enn i fjor. Skal han erstattes må erstatteren være like god defensivt og en like sterk leder. Hvis ikke tror jeg vil mister mye av det som ga oss medalje i år.
Det er mye vi kan forsterke offensivt. Når dette er på plass kan man heller begynne å diskutere SHN
Loggført

Roald Bruun Hanssen
OmOssSjølOgHansaøl
Medlem

Vis profil
« Svar #55 på: november 11, 2016, 13:13:56 pm »

Vi skyter minst (!), vi lager flest frispark, flest kort, tredje laveste pasningssikkerheten, nestlavest antall kortepasninger osv. osv.

Dette er ting som det bør tas tak i; Brann har mye å forbedre.

Dette mener jeg blir helt, helt feil. Offensivt har Brann mye å gå på, men om det er én spiller (eller to eller tre) som burde skiftes ut for å styrke det offensive spillet, så er det ikke Heltne Nilsen. Det blir virkelig å rette baker for smed.

Ingen spiller skal være "fredet", og Brann kan helt klart styrkes av å skaffe en bedre spiller enn Heltne Nilsen til den defensive midtbaneposisjonen. Men det er andre posisjoner som i langt større grad skriker etter forsterkninger. De fire posisjonene foran ham samt de to backene er langt viktigere for å forbedre det offensive spillet (både mot etablert forsvar og i overganger).

Nei, bruk heller de begrensede overgangs- og lønnsmidlene vi har på en venstrekant, midtspiss og/eller indreløper. Vi får langt mer igjen for en god og riktig type spiller i en av de posisjonene, enn en defensiv midtbanespiller med litt bedre "fremoverrettede" egenskaper.
Loggført

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!
Tom C
Medlem

Vis profil
« Svar #56 på: november 11, 2016, 13:59:36 pm »

Mener folk virkelig at vi har behov for å forsterke på backene for å forbedre det offensive spillet?

JEg må jo si at jeg synes det er en av de tingene, som jeg er mest fornøyd med etter årets sesong. At begge backene er med oppover og lager overtall jevnt og trutt. Greit, skulle gjerne hatt litt flere kvalitetsinnlegg da, men i det store og hele, så er jeg godt fornøyd med begge backene våre. Selv om jeg registrerer at en del her inne har vært meget misfornøyd med Kristiansen.
Loggført

Aldri mer Obos....
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #57 på: november 11, 2016, 14:21:39 pm »

De er med framover, men det blir litt 10 poeng for innsatsen, 5 for utførelsen.
Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #58 på: november 11, 2016, 22:42:58 pm »

SHN er ingen Pirlo, men pasningsspillet blir bedre når bevegelsene og samhandlingen blir bedre. Vi har sett en tryggere SHN i år enn i fjor. Skal han erstattes må erstatteren være like god defensivt og en like sterk leder. Hvis ikke tror jeg vil mister mye av det som ga oss medalje i år.
Det er mye vi kan forsterke offensivt. Når dette er på plass kan man heller begynne å diskutere SHN

Selvsagt er han ikke det. Det skal han ikke være heller og Pirlo hadde heller ikke kunnet gjort Nilsens jobb like godt.
Mao. er Nilsen mer enn god nok slik vi har spilt, så får heller de andre rundt han sørge for kreativiteten.
Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
SeLyren
Medlem

Vis profil
« Svar #59 på: november 12, 2016, 09:29:28 am »

Mener folk virkelig at vi har behov for å forsterke på backene for å forbedre det offensive spillet?

JEg må jo si at jeg synes det er en av de tingene, som jeg er mest fornøyd med etter årets sesong. At begge backene er med oppover og lager overtall jevnt og trutt. Greit, skulle gjerne hatt litt flere kvalitetsinnlegg da, men i det store og hele, så er jeg godt fornøyd med begge backene våre. Selv om jeg registrerer at en del her inne har vært meget misfornøyd med Kristiansen.
Eg har vært kritisk til Kristiansen. Eg synest han gjør for mange feil, plasserer seg for dårlig og er direkte ansvarlig i for mange baklengsmål denne sesongen. Greit nok at han ruser på oppover kanten i ny og ne, men det blir som oftest ikke så mye ut av det. Fotballforståelsen til Kristiansen er så som så og han gjør helt enkle feil hver eneste kamp. Når det er sagt har han en enorm løpskapasitet og det er selvfølgelig mulig å luke vekk de feilene han gjør.
Tror uansett at Gili kan være en meget habil venstreback for oss.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #60 på: november 12, 2016, 11:20:31 am »

http://www.brann.no/news/article/1k45yoc74z39l1csdktsjxof8e/title/bli-med-pa-arets-siste-medlemsmote

Det blir medlemsmøte onsdag 23. november der fokuset skal ligge på sesongen 2017.

Foreløpig saksliste ser slik ut:
• Status for den mulige stadionutbyggingen.
• Slik jobber Brann med samfunnsansvar.
• Presentasjon av ny ansvarlig for privatmarkedet i Brann.
• Presentasjon av publikumsundersøkelsen som er gjennomført, inkludert diskusjon rundt denne.
• Orientering om valgkomitéens arbeid frem mot årsmøtet i 2017.
• Planer for den sportslige satsingen i 2017.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #61 på: november 12, 2016, 13:16:21 pm »

• Status for den mulige stadionutbyggingen.

Her har det vært skrekkelig stille, ser fram til ytterligere info + skisse av vederstyggeligheten.
Loggført

Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #62 på: november 12, 2016, 14:48:55 pm »

Eller en Rudolph Austin.
Loggført
esp123
Medlem

Vis profil
« Svar #63 på: november 12, 2016, 16:15:25 pm »

Jeg er forsåvidt enig og han har gjort en strålende jobb slik som Brann har spilt i år. Skal man imidlertid utvikle spillet i mer offensiv retning så holder ikke det, mener jeg. Med sånn som Brann spiller 4-3-3 (der "indreløperne" skal gå høyt i banen), så får den dype midtbanespilleren ekstremt mye ansvar for oppbygningen av det offensive spillet. SHN er allerede den som har mest ball ila av en Brann-kamp. Det hjelper ikke å ha kreative spillere offensivt hvis disse kreative spillerne sjelden blir satt opp i situasjoner der man får utnyttet kreativiteten. 

Helge Haugen hadde aldri et slikt ansvar i Brann, han hadde Andresen rett ved siden av seg. Kante falt helt igjennom da han hadde det samme ansvaret i Contes 4-1-4-1, og Makelele var tross alt en undervurdert ballspiller.

Rudolph Austin hadde også et helt annet repertoar enn SHN har, og spilte også aldri som dyp midtbanespiller i en 4-3-3. Han sliter forøvrig benk i Brøndby for øyeblikket, grunn; det går for tregt med han for å kunne spille dypt på midten i Alexander Zornigers 4-1-2-1-2.

Rosenborg hadde sin Selnæs, Odd har sin Oldrup Jensen og uten sammenligning forøvrig; Barcelona har sin Sergio Busquets. 

SHN er heller ikke spesielt pasningssikker heller. Han bommer på en fjerdedel av pasningene sine. Innad i Brann-laget ligger han på en 8.plass.
Loggført
SeLyren
Medlem

Vis profil
« Svar #64 på: november 12, 2016, 18:57:28 pm »

Jeg er forsåvidt enig og han har gjort en strålende jobb slik som Brann har spilt i år. Skal man imidlertid utvikle spillet i mer offensiv retning så holder ikke det, mener jeg. Med sånn som Brann spiller 4-3-3 (der "indreløperne" skal gå høyt i banen), så får den dype midtbanespilleren ekstremt mye ansvar for oppbygningen av det offensive spillet. SHN er allerede den som har mest ball ila av en Brann-kamp. Det hjelper ikke å ha kreative spillere offensivt hvis disse kreative spillerne sjelden blir satt opp i situasjoner der man får utnyttet kreativiteten. 

Helge Haugen hadde aldri et slikt ansvar i Brann, han hadde Andresen rett ved siden av seg. Kante falt helt igjennom da han hadde det samme ansvaret i Contes 4-1-4-1, og Makelele var tross alt en undervurdert ballspiller.

Rudolph Austin hadde også et helt annet repertoar enn SHN har, og spilte også aldri som dyp midtbanespiller i en 4-3-3. Han sliter forøvrig benk i Brøndby for øyeblikket, grunn; det går for tregt med han for å kunne spille dypt på midten i Alexander Zornigers 4-1-2-1-2.

Rosenborg hadde sin Selnæs, Odd har sin Oldrup Jensen og uten sammenligning forøvrig; Barcelona har sin Sergio Busquets. 

SHN er heller ikke spesielt pasningssikker heller. Han bommer på en fjerdedel av pasningene sine. Innad i Brann-laget ligger han på en 8.plass.

Hvor fant du statistikk for pasnings%? Kunne vært interessant å sett hva Barmen leverer, tipper han ligger på rundt 83-85%.
Nilsen skal vell bare dytte ballen videre, en kreativ ballfordeler trenger han ikke være siden det er de to indreløperne som skal være den skapende kraften, sammen med vingene. Det er jo selvfølgelig ikke noe minus å være kreativ i tillegg, men visst en spiller med samme krigerevnen til Nilsen skal være en skikkelig god og kreativ ballfordeler i tillegg vill han fort være utenfor vår rekkevidde. Økonomisk og sportslig.
En ting er hva vi optimalt skulle hatt, en annen er hva som er realistisk å hente.
Eg vil tørre å påstå at Nilsen er den beste krigeren vi har (utenom Azar) i Brann, og en av de bedre defensive midtbanespillerene i Norge.
Loggført
dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #65 på: desember 06, 2016, 11:22:53 am »

Nå som man endelig har fått avklart hvilke 16 lag som skal spille i eliteserien neste år, bør NFF komme mer terminlisten snart. Fant denne oversikten over når terminlisten er offentliggjort de siste årene:

2012-listen kom 8. desember (11 dager etter at siste lag ble klart)
2013-listen kom 5. desember (11 dager etter at siste lag ble klart)
2014-listen kom 9. desember (16 dager etter at siste lag ble klart)
2015-listen kom 17. desember (21 dager etter at siste lag ble klart)
2016-listen kom. 11. desember (16 dager etter at siste lag ble klart)

Vil tro at neste års terminliste kommer på slutten av neste uke, men ser gjerne at den kommer før.

Første seriekamp blir 1. april, og cupfinalen 3. desember (!). https://www.fotball.no/turneringer/tippeligaen/2016/hovedterminliste-menn-2017/

I følge en sak i papir-BA forrige uke vil Brann ikke få noen hjemmekamper de to helgene i september det er sykkel-VM, pga trafikkproblemene det vil være da.

Noen som har noen ønsker? Jeg håper på følgende:

* Seriestart hjemme - eller et sted det er relativt lett å reise til (Haugesund, Sogndal, Viking eller Oslo-området).

* Viking borte en helg, ikke onsdag som i år.

* VIF hjemme på våren, og borte etter 1. september, slik at den kampen går på den nye stadion til VIF. Er lei av Ullevaal, og spent på hvordan den nye stadion blir, både for VIF-supporterne og bortesupporterne.

* Litt "enkle" kamper rundt 2. e-cuprunde. For eksempel greit å slippe å måtte reise til Tromsø tre dager før man skal spille i Moldova e.l.

* Siste kamp på stadion, som i år.

Loggført
Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #66 på: desember 06, 2016, 12:35:08 pm »

Begynne borte så matten får litt mer fred etter at den sikkert blir brukt litt for tidlig til supercupfinalen mot rbk
Haugesundstur kan gjentas i år så lørdag borte mot HFK hadde vært fint
Ikke åpningskampen på nye stadion til vif
Siste kamp hjemme
Loggført

krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #67 på: desember 06, 2016, 12:45:42 pm »

Hjemmekamp 16/5. Selv om det liksom er "fast", så kan man aldri vite hva slags sprell NFF kan finne på. De kan ha gitt etter for sytet fra andre klubber som er misunnelige, eller de kan si at "det var ikke mulig å få til at Brann fikk hjemmekamp ettersom de ikke ville ha hjemmekamp i noen av serierundene under sykkel-VM. For å få kabalen til å gå opp (de følger vel en fast mal der hver klubb plottes inn) så måtte Brann settes med bortekamp 16/5". F.eks.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #68 på: desember 06, 2016, 13:57:51 pm »

"Siden Brann ikke vil ha hjemmekamp under sykkel-vm, må de finne seg i å ha bortekamp 16. mai for å få kabalen til å gå opp." Logikk på NFF-nivå. Ikke usannsynlig.
Loggført

krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #69 på: desember 06, 2016, 14:56:47 pm »

16/5 er 9. runde, VM er 22. og 23. runde. Bruker NFF samme mal som i fjor, er det ikke engang noe lag som har borte i både 22. og 23. runde. Men det er selvsagt andre måter å unngå problemet. VM er fra søndag og søndag. Har Brann hjemmekamp i den første av helgene, kan man f.eks. spille fredag - med mindre Brann når gruppespillet i E-cupen. Har Brann hjemmekamp i den siste av helgene, kan vi spille mandagen. Kanskje også tirsdagen om hverken Brann eller motstanderen skal spille E-cup den påfølgende torsdagen.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #70 på: desember 06, 2016, 15:41:40 pm »

Hjemme mot VIF midt i sykkel-VM, for hva i h ... er sykkel-VM?
Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #71 på: desember 06, 2016, 18:23:45 pm »

hva i h ... er sykkel-VM?

Det er en sånn konkurranse om de som er flinkest til å sykle raskt, svinge i tide og komme seg ut av tunnellen når de blir geleidet i feil retning.
Loggført

dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #72 på: desember 06, 2016, 20:20:31 pm »

Ser heller ikke den helt store motsetningen mellom sykkel-vm og brannkamp. Syklingen skjer vel på dagtid? Men vil sikkert bli vanskelig å få oppmerksomhet rundt kamper den perioden, så greit nok.

16. mai tar jeg for gitt. Brann har vel aldri spilt borte den dagen? Og det er jo bare her og Trondheim det er en skikkelig tradisjon.

Det med første kamp hjemme betyr mindre. I gamle dager var seriestart en happening, og i Sverige er det slik fortsatt. Men det har dessverre dødd her i landet. Hjelper kanskje litt neste år, med mer normalt tidspunkt for seriestart.
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #73 på: desember 06, 2016, 20:51:59 pm »

Ser heller ikke den helt store motsetningen mellom sykkel-vm og brannkamp. Syklingen skjer vel på dagtid? Men vil sikkert bli vanskelig å få oppmerksomhet rundt kamper den perioden, så greit nok.

16. mai tar jeg for gitt. Brann har vel aldri spilt borte den dagen? Og det er jo bare her og Trondheim det er en skikkelig tradisjon.

Det med første kamp hjemme betyr mindre. I gamle dager var seriestart en happening, og i Sverige er det slik fortsatt. Men det har dessverre dødd her i landet. Hjelper kanskje litt neste år, med mer normalt tidspunkt for seriestart.

Jeg kan ikke huske at det tidligere har pleid å komme ekstra mye folk på serieåpningen.

Det med sykkel-VM handler jo ikke bare om faren for å miste publikum. Det handler også om at store ressurser med tanke på politi-/vakthold, transport, osv. vil være rettet mot sykkel-VM. Sentrum og en del av innfartsveiene vil være stengt store deler av dagen, og disse rittene er vel ikke ferdig før i femtiden. Det kan også bli en utfordring å få hotellrom.

Derfor er det fullt forståelig at man ikke ønsker å ha andre arrangement av størrelsesorden 11-12000 tilskuere de samme dagene.

For Branns del bør man også være glade. Sykkel-VM er en happening som vil stjele masse oppmerksomhet.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #74 på: desember 06, 2016, 21:45:27 pm »

Sykkel-VM er en enorm greie, like greit for alle parter at vi ikkje har kamp då.
Loggført

dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #75 på: desember 06, 2016, 22:42:44 pm »

Alt er relativt, men mener å huske at serieåpningen var ganske stor på 80-tallet. Men da var det jo rundt 1. mai, så vi hadde ventet og ventet.

1987 og 1988, feks. Men tilskuertallene var jo generelt lave den gangen.
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #76 på: desember 06, 2016, 23:33:54 pm »

Alt er relativt, men mener å huske at serieåpningen var ganske stor på 80-tallet. Men da var det jo rundt 1. mai, så vi hadde ventet og ventet.

1987 og 1988, feks. Men tilskuertallene var jo generelt lave den gangen.

1987: Brann var gullfavoritt i VG eller Dagbladet, mener jeg. Det var vår første toppdivisjonskamp på halvannet år: Det kom 9012. Snitt: 8264.

1988: 12438 mot VIF. Årets nest høyeste, men vi åpnet jo forferdelig og ødela for resten av sesongen. Endte på plassen over kvalik. Snitt: 9451.

Kanskje tilskuertallene var gode i åpningen den gang fordi resultatene utover i sesongen ikke stod i stil med forventningene før sesongen?
Loggført

Legg ned hele klubben!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #77 på: desember 07, 2016, 08:06:43 am »

Jeg mener å ha lest at en del av byens idrettsanlegg skal brukes til diverse formål under arrangementet. Og det er vel ikke usannsynlig at også fasilitetene på Stadion kan komme til nytte.
Loggført

Rød makt på Hansa!
dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #78 på: desember 07, 2016, 15:56:35 pm »

Terminlisten kommer først 19. desember, melder NFF.

Får smøre oss med tålmodighet..
Loggført
Crispo
Medlem

Vis profil
« Svar #79 på: desember 08, 2016, 11:27:25 am »

Noen som vet hva fotballpakken til Discovery Networks vil koste neste sesong?
Loggført
Superjack
Medlem

Vis profil
« Svar #80 på: desember 08, 2016, 19:14:39 pm »

Terminlisten kommer først 19. desember, melder NFF.

Får smøre oss med tålmodighet..

NFF må vel ansette landslagssjef...  vanskelig.
Loggført

i taper ALDRI!
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #81 på: desember 09, 2016, 18:20:17 pm »

Klipp:
Eurosport Norge markerer at de tar over TV-rettighetene ved å presentere terminlista på TV med sendestart klokka 20. Da vil det trolig også komme mer informasjon om superfinalen mellom Brann og Rosenbrg i Bergen onsdag 29. mars.

http://www.rbkweb.no/vis/12264
Loggført
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #82 på: desember 19, 2016, 12:33:40 pm »

Blir spennende å se i kveld om NFF gjennom Sykkel-VM har fått et alibi for å gi oss bortekamp 16/5.

Som jeg sa tidligere, kan jeg fint se for meg følgende sitat i kveld: "Det er alltid mange ønsker å ta hensyn til i forbindelse med et slikt oppsett, og Brann har vanligvis prioritert å få hjemmekamp 16. mai. I år har de derimot ytret et sterkt ønske om ikke å få hjemmekamp under sykkel-VM. Det vil si to bortekamper på rad i den perioden. Det ønsket har de fått oppfylt, og for å få kabalen til å gå opp måtte de da dessverre få bortekamp 16. mai. Vi har strukket oss langt for å få flest mulig fornøyde med oppsettet som vi mener ivaretar alles interesser"
Loggført

Legg ned hele klubben!
Milgrom
Medlem

Vis profil
« Svar #83 på: desember 19, 2016, 15:08:30 pm »

Jeg er nesten helt overbevist om at 2017 blir tøffere enn 2016. Litt fordi motstanderne i større grad er forberedt på at Brann skal være et topplag, men mest av alt fordi det er tilnærmet umulig å opprettholde det energinivået laget hadde denne sesongen. Med suksess følger det en slags forventning – både internt og eksternt – om at man skal være bedre enn de fleste lagene man møter. Realiteten er imidlertid den at Brann vant flesteparten av kampene på å være mest ærgjerrig og innsatsvillig – ikke på å ha bedre spillere og system.

Lars Arne Nilsen har en stor oppgave med å utvikle dette laget videre, og jeg spør meg selv om 4-3-3 er veien å gå. I mine øyne har Brann, særlig etter signeringen av Wormgoor, veldig gode forutsetninger for å spille 3-5-2.

------------Leciejewski
------Grønner-Acosta-Wormgoor
Nouri-Haugen-Sivert-Barmen-Ruben
----------------Vega
--------------Ny spiss

Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #84 på: desember 19, 2016, 16:55:13 pm »

Blir spennende å se i kveld om NFF gjennom Sykkel-VM har fått et alibi for å gi oss bortekamp 16/5.

Som jeg sa tidligere, kan jeg fint se for meg følgende sitat i kveld: "Det er alltid mange ønsker å ta hensyn til i forbindelse med et slikt oppsett, og Brann har vanligvis prioritert å få hjemmekamp 16. mai. I år har de derimot ytret et sterkt ønske om ikke å få hjemmekamp under sykkel-VM. Det vil si to bortekamper på rad i den perioden. Det ønsket har de fått oppfylt, og for å få kabalen til å gå opp måtte de da dessverre få bortekamp 16. mai. Vi har strukket oss langt for å få flest mulig fornøyde med oppsettet som vi mener ivaretar alles interesser"

Men hvis Brann må ha ekstra mange bortekamper i forbindelse med sykkel-vm, må vi jo ha ekstra mange hjemmekamper i en annen periode. Men den manglende logikken du ser for deg vil jo være i NFF-ånd: totalt uten logikk.
Loggført

Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #85 på: desember 19, 2016, 20:16:44 pm »

Starter borte mot Tromsø. Terminlisten slippes fortløpende på Eurosport Norge nå. Hjemme mot Sandefjord på 16. mai.
« Siste redigering: desember 19, 2016, 20:19:11 pm av Billy Elliott » Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #86 på: desember 19, 2016, 20:24:06 pm »

12. mai: Brann - Molde.
Blir en grei oppkjøring til 16 mai kampen. Altså blir det to hjemmekamper på rad.
« Siste redigering: desember 19, 2016, 20:27:57 pm av Gulløl » Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #87 på: desember 19, 2016, 20:28:00 pm »

12. mai: Brann - Molde.
Blir en grei oppkjøring til 16 mai kampen. Altså blir det to hjemmekamper den uka.

Så de brukte normal logikk. Bra.
Loggført

Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #88 på: desember 19, 2016, 20:36:00 pm »

Fagermo sutrer som vanlig.
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #89 på: desember 19, 2016, 20:37:53 pm »

Starter borte, det er bra. Avslutter hjemme. Det er bra. 16. mai, selvsagt. Alt i alt ikke så verst.
Loggført

krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #90 på: desember 19, 2016, 20:56:52 pm »

En mandagsbortekamp på vårsesongen. Så blir det spennende å se hva vi får i høst.
« Siste redigering: desember 19, 2016, 21:01:20 pm av krøvel vellevold » Loggført

Legg ned hele klubben!
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #91 på: desember 19, 2016, 21:16:17 pm »

Fire av kampene i første serierunde går på naturgress.
Loggført

Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #92 på: desember 19, 2016, 21:56:28 pm »

Første kamp på Stadion gresset i år var 20 mars. Supercupfinalen mot Rosenborg blir på Stadion 29. mars, så gresset får ni dager mer på seg i forhold til i år.
Loggført
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #93 på: desember 20, 2016, 00:31:31 am »

Fagermo sutrer som vanlig.

Han har eit poeng. RBK hadde jo aldri fått bortekamp i Tromsø 4 dagar før E-cup.
Ser ut som Brann har eit litt greiare kampprogram.

9. juli Stabæk-Brann
13. juli E-cup
16. juli Brann-S08
20.juli E-cup
6. august Aalesunds-Brann
Loggført

KUNSTGRAS?? GLØYM DET!
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #94 på: desember 20, 2016, 11:00:18 am »

TV-oppsettet frem til 17. runde er allerede klart. ALLE våre kamper vises på åpne kanaler, dvs. Max, TV Norge og Eurosport Norge:

https://www.fotball.no/turneringer/tippeligaen/2016/spilleplan-2017/
Loggført
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #95 på: desember 20, 2016, 13:23:43 pm »

Dersom, mot formodning, det kun blir Vormgoor av nye fjes og ingen signerte forsvinner, så ser førsteelleveren slik ut i mitt hode, med erstattere i parantes, noen med flere alternative posisjoner: (Børven har ikke kontrakt, så han er ikke med)

Piotr     (Horwath)

Nouri  Vormgoor Acosta Ruben  (Grønner, Karadas, Pallesen, Gill, Hattaka)

Haugen   SHN  Barmen    (Skaanes, Johansen, Stenevik

Braaten  Orlov Vega         (Skålevik, Karadas, Stenevik, Gill)

Jeg tipper et par spillere blir leid ut og at 3-4 nye spillere kommer til.
Loggført
haak
Medlem

Vis profil
« Svar #96 på: desember 20, 2016, 14:20:03 pm »

Tipper Pallesen/Hattaka blir leid ut og Johansen har vell fått beskjed om at han står fritt til å finne seg ny klubb.
Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #97 på: desember 20, 2016, 14:23:20 pm »

Noen som vet mer om datagrunnlaget for det som skrives om Brann her? Det går også på spillernivå, med statistikk over vunnede dueller/offsides og andre ting.

https://www.whoscored.com/AboutUs beskriver litt.

Brann for eksempel:

Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
Sv:
« Svar #98 på: desember 20, 2016, 14:48:19 pm »

Viser i hvert fall hvor eksepsjonelt viktig Haugen er offensivt!
Loggført

OmOssSjølOgHansaøl
Medlem

Vis profil
« Svar #99 på: desember 20, 2016, 15:14:03 pm »

Og også der har Grønner bedre børsstatistikk enn Wormgoor. Glad

Jonas Gronner 7.00
Vadim Demidov: 6.96
Bismar Acosta: 6.95
Vito Wormgoor: 6.76

(Ifølge dem har for øvrig Acosta og Wormgoor ingen som helst styrker, men et par svakheter hver, mens Grønner og Demidov har flere sterke sider og få svakheter ... Jeg vet ikke helt om jeg svelger de vurderingene rått.)
Loggført

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #100 på: desember 20, 2016, 17:29:10 pm »

Noen som vet noe om når Discovery kommer med fotballpakken sin? Eurosport Norge er jo nå blitt en attraktiv kanal, men en fotballpakke fra Discovery kan være vel så gunstig.
Loggført

Wingfoot
Medlem

Vis profil
« Svar #101 på: desember 20, 2016, 17:57:27 pm »

Eurosport Norge er jo inne i de fleste grunnpakker...
Så de fleste av oss slipper å kjøpe noen fotballpakker før tidligst august  Gliser
Loggført

Står på Frydenbø og synger av full hals!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #102 på: desember 20, 2016, 18:33:35 pm »

Det er forsåvidt bra at kampene går på åpne kanaler, men det vil kanskje gå litt ut over tilskuertallet på Stadion. Spesielt nå som Brann ar blåst alle pengene sine på en defensiv spiller!;)
Loggført

Rød makt på Hansa!
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #103 på: desember 20, 2016, 20:17:47 pm »

Litt drøyt å si at Brann-fansen får alt gratis. Selv grunnpakker koster.
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #104 på: desember 20, 2016, 20:54:54 pm »

Den er ikke i Canal Digital sin grunnpakke.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
Sv:
« Svar #105 på: desember 20, 2016, 22:35:49 pm »

Ikke? Jeg har den, så da må det i tilfelle være som "gratis" tilleggsvalg.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #106 på: desember 20, 2016, 23:00:57 pm »

Det er forskjell om man har kabel eller parabol. Vi som har parabol har ikke Eurosport i grunnpakken.
Loggført

Rød makt på Hansa!
dudo
Medlem

Vis profil
Sv:
« Svar #107 på: desember 20, 2016, 23:18:02 pm »

Ah, skjønner
Loggført

nummer9
Medlem

Vis profil
« Svar #108 på: desember 21, 2016, 15:26:01 pm »

Noen som vet om de har en streamings-løsning? Vurderer å "kutte kabelen" over nyttår.
Loggført
dudo
Medlem

Vis profil
Sv:
« Svar #109 på: desember 21, 2016, 15:52:32 pm »

Det er vel DPlay, som jeg sist så omtalt i slaktende ordelag av en eller annen sportjournalist på twitter.
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #110 på: desember 25, 2016, 15:36:56 pm »

Dplay er tamt. Går noen år tilbake i tid, men de forbedrer den kanskje nå som de skal ha mange folk innom den.
Loggført

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!
Koffert1
Medlem

Vis profil
« Svar #111 på: desember 26, 2016, 11:59:47 am »

Blir ikke Dplay. Discovery bygger en helt ny nettavspiller som skal være skreddersydd for sportssatsingen deres med et dryss av tilhørende  tilleggsfunksjoner tilgjengelig i avspilleren.. Høres pent ut. Spent på resultatet
Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #112 på: desember 26, 2016, 12:14:23 pm »

Blir ikke Dplay. Discovery bygger en helt ny nettavspiller som skal være skreddersydd for sportssatsingen deres med et dryss av tilhørende  tilleggsfunksjoner tilgjengelig i avspilleren.. Høres pent ut. Spent på resultatet

Blir helt sikkert et mareritt Glad .
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
Sv:
« Svar #113 på: desember 26, 2016, 12:49:07 pm »

Kommer til å fungere akseptabelt i oktober ...
Loggført

Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #114 på: desember 26, 2016, 21:21:39 pm »

Hvis den funker i allerede i oktober så er de bedre enn Sumo og hva Cmore klarte den tiden de hadde det 
Loggført

Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #115 på: desember 30, 2016, 12:58:20 pm »

5 dager til første fellestrening.
21 dager til første treningskamp mot Nest-Sotra.
93 dager til første seriekamp mot Tromsø.
Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #116 på: desember 31, 2016, 00:18:25 am »

Å ja, spennende!
Loggført

Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #117 på: januar 02, 2017, 13:04:23 pm »

Her er Brann-kampane NRK sender i 2017

https://www.nrk.no/hordaland/her-er-brann-kampane-nrk-sender-i-2017-1.13297783
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #118 på: januar 05, 2017, 18:01:09 pm »

BA skriver i dag om en europeisk studie som viser at Brann er blant de dårligste i klassen til å gi talenter spilletid. Bare fire klubber var verre. I tillegg har vi den nest eldste, og den høyeste stallen i TL. Legg til at vi er blant de beste offensive lagene, en kynisk og effektiv angrepsfotball så tegner det ikke akkurat et bilde av et lag som er særlig attraktivt å verken se på eller spille for. Håper at man satser på å være litt mer utviklende og underholdende, men jeg har noen tvil.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #119 på: januar 05, 2017, 20:01:44 pm »

BA skriver i dag om en europeisk studie som viser at Brann er blant de dårligste i klassen til å gi talenter spilletid. Bare fire klubber var verre. I tillegg har vi den nest eldste, og den høyeste stallen i TL. Legg til at vi er blant de beste offensive lagene, en kynisk og effektiv angrepsfotball så tegner det ikke akkurat et bilde av et lag som er særlig attraktivt å verken se på eller spille for. Håper at man satser på å være litt mer utviklende og underholdende, men jeg har noen tvil.

Det må da være hyggelig å spille for et av de beste offensive lagene ...
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #120 på: januar 05, 2017, 21:33:24 pm »

Snek seg inn en skrivefeil der. Et av de beste defensivt, midt på treet i antall mål og et av de dårligste på antall målsjanser. Men best i klassen på effektivitet
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #121 på: januar 05, 2017, 22:21:38 pm »

Det tror jeg absolutt vi kommer til å se mer av. LAN overtok et lag som MÅTTE rykke opp, og han hadde dårlig tid på seg. Første vinter var fokuset at vi MÅTTE holde oss. Så viste det seg at han med det fokuset hadde funnet en suksessoppskrift, og når man da fikk los på medalje holdt man seg til den. Sesongen i fjor var strålende. Denne vinteren har ikke LAN ryggen til veggen. Og så må vi huske på at han fikk frem Diomande, Sønnen, Nyland, Aursnes og Helland.
Loggført

Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #122 på: januar 05, 2017, 23:22:56 pm »

Og hvordan var spillestilen under Hødd? Når jeg ser på årene han trente dem, ser jeg at de svingte en del både i antall mål og tabellposisjon, så vanskelig å dømme utifra det.

Ut i fra denne artikkelen har han både vært offensiv og kynisk gjennom sin tid i Hødd. http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Vil-legge-bort-taktikken-som-har-gitt-opprykksmuligheter-157142b.html

Så ikke usannsynlig at LAN mener det når han sier han vil at Brann skal utvikle det offensive spillet og underholde mer.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #123 på: januar 09, 2017, 12:11:33 pm »

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-trenerens-spesielle-spissfilosofi---Det-er-ikke-sa-mange-som-tenker-sann-228358b.html

For dere som har abonnement: Er Nilsen så fornøyd med angreps-spillet at det blir mer av det samme denne sesongen også?
Loggført

Rød makt på Hansa!
Vandji
Medlem

Vis profil
« Svar #124 på: januar 09, 2017, 12:38:54 pm »

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-trenerens-spesielle-spissfilosofi---Det-er-ikke-sa-mange-som-tenker-sann-228358b.html

For dere som har abonnement: Er Nilsen så fornøyd med angreps-spillet at det blir mer av det samme denne sesongen også?

LAN mener at det ikke er nødvendig med en spiss som scorer 20 mål så lenge man har 3 spillere som scorer 20 mål tilsammen. Det vil bli rullering på spissplass som i fjor utifra hvilken spiss som passer best til motstanderen. Skålevik, Orlov og Karadas utgjør samlet en meget god spiss tilsammen i følge LAN.
Loggført

Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #125 på: januar 09, 2017, 12:44:54 pm »

Da kan alle som likte LANs prioritering av ny stopper tie godt still hvis de er misfornøyd med dette.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #126 på: januar 09, 2017, 12:45:30 pm »

Jeg vil jo tro at dersom vi har en spiss som skårer 20 mål, vil de to andre spissene også skåre noen mål. Slik at totalen blir mer enn de 20 målene som gjør Nilsen så fornøyd.
Loggført

Rød makt på Hansa!
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #127 på: januar 09, 2017, 12:53:53 pm »

Spissene scoret 16 mål tilsammen i fjor så LAN smører på. Ni av målene kom fra en startende spiller og sju fra innbytter. De tre startet tilsammen 30 kamper og spilte over 3000 minutter. Et par av målene fra start har nok kommer fra kanten.

For meg er det ganske tydelig at vi har gode jokerspisser. Skålevik med fart og Karadas med styrke, mens vi mangler den spissen som kan være en trussel fra start. Sistnevnte er nødvendig hvis vi skal være et stabilt topplag. Samtidig så velger jo LAN å starte med vår mest målfarlige spiss på benken. Skålevik og Orlov har scoret like mange mål fra start(4). Orlov har startet 22 kamper og Skålevik åtte. Så har Skålevik ett mål mer som innbytter og er dermed toppscorer.

Uttalelsene fra LAN er nok en indikasjon på hvordan har prioriterer og hva han verdsetter. Listen flyttes høyere opp jo lengre bak på banen vi kommer. De tre fremste posisjonene er uten tvil vår svakeste lagdel i mine øyne.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Tom C
Medlem

Vis profil
« Svar #128 på: januar 09, 2017, 13:13:35 pm »

Det virker på meg som at LAN ville sagt ja takk dersom vi hadde mulighet til å få tak i en komplett spiss som puttet 20+ mål i sesongen, men at slike spillere ikke vokser på trær. Og at det da er et greit alternativ, slik som situasjonen er, å fordele målene på flere komplementære spillere.
Ser gjerne forslag til hvilken målgarantist det er folk mener Brann bør hente.
Loggført

Aldri mer Obos....
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #129 på: januar 09, 2017, 13:20:03 pm »

LAN mener at det ikke er nødvendig med en spiss som scorer 20 mål så lenge man har 3 spillere som scorer 20 mål tilsammen. Det vil bli rullering på spissplass som i fjor utifra hvilken spiss som passer best til motstanderen. Skålevik, Orlov og Karadas utgjør samlet en meget god spiss tilsammen i følge LAN.

Oh god...

Noe annet var vel ikke å forvente når vi blåste 9 mill. (ifølge SMP) på en ekstra stopper. La oss håpe han i det minste ser verdien av en ny venstrekant.
Loggført
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #130 på: januar 09, 2017, 13:24:05 pm »

– Det kan godt være noen mener vi skal ha den spissen som har «alt». Som er sterk i boksen, god i bakrom og jobber hardt defensivt. Men han finnes ikke i Norge, sier Nilsen.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #131 på: januar 09, 2017, 13:25:26 pm »

Men det finnes flere spisser som er bedre enn de vi har, også i TL. Det er forøvrig ingen som mener at vi bør hente en spiss som har absolutt alt.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #132 på: januar 09, 2017, 13:38:19 pm »

Det er utrolig teit å snakke om "hvem som liksom har alt". Helstad var svak og ubrukelig på en del områder, men han bøttet inn mål. Det fins mange målfarlige spisser som ikke er komplette.

Men, hvis både Orlov, Skålevik og Vega blir bedre i år, så kan det utmerket godt ende godt.
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #133 på: januar 09, 2017, 13:41:25 pm »

Med fare for å avspore denne interessante debatten med tull og fjas (hvilken tråd passer det bedre i? LANs prioriteringer passer kanskje bedre under LAN-tråden.) linker jeg denne her: http://www.tv2.no/sport/8850517/

Kanskje på tide å forby dette uvesenet i Norge også? Så slipper vi all denne ganningen som både Hammerfest og Brann har vært utsatt for. Sikkert flere også.
Loggført

Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #134 på: januar 09, 2017, 13:44:36 pm »

– Det kan godt være noen mener vi skal ha den spissen som har «alt». Som er sterk i boksen, god i bakrom og jobber hardt defensivt. Men han finnes ikke i Norge, sier Nilsen.

Det må det være mulig å lete utenfor Norge også. Er det ikke derfor vi har heltidsansatt en speider? Det er heller ingen som tror at Brann kan signere en spiller som har alt. Men noe mer enn det vi har bør da være mulig.
Loggført
StuckedPaaOstlandet
Medlem

Vis profil
« Svar #135 på: januar 09, 2017, 15:33:36 pm »

Det er generelt ganske lavt nivå på spissene i tippeligaen for tiden så det er ikke så mye å finne her om vi skal ha noen som er vesentlig bedre enn det som er der fra før. Er en risk å hente noen fra Costa Rica, Afrika osv, og tror ikke de har lyst å sjanse på en spiller de ikke vet 100% er bedre enn de som er der. Er vi heldig har de en god kantspiller i kikkerten i hvert fall. Jeg tror ikke det har noe å si at det er brukt litt penger på en midtstopper, hadde de funnet en realistisk spiss de hadde stor tro på skulle score 15 mål hadde det ordnet seg uansett.
Loggført
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #136 på: januar 09, 2017, 15:52:19 pm »

Ja, jeg tror heller ikke dette er noe som kommer fram som en konsekvens av at vi brukte penger på Vito. Brann har vist flere ganger at de har mulighet til å skaffe flere midler enn hva som er brukt til nå om det trengs, også når vi er i rød sone. Men nå har det vel vært flere vinduer uten hell i letingen etter spissen vi ønsker så om det ikke kommer noe denne gangen heller må det være lov å sette spørsmålstegn ved speidingen vår.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #137 på: januar 09, 2017, 16:05:57 pm »

Brann har da vitterlig vært rimelig sparsommelige de siste vinduene. Vi har ikke brukt mer enn 2-3 millioner på overganger i ett og samme vindu siden Soltvedt ble sportssjef og har Sunnmørsposten rett er de pengene brukt opp. Tror noen at grunnen til at vi ikke har gjort tyngre investeringer er at vi ikke har hatt alternativer? Det er ikke sannsynlig at Vitosigneringen ikke har påvirket handlingsrommet.
Vi har bommet på de siste spissignerngene, men det har vært lån uten risiko av spillere med stor usikkerhet. Vi har kviet oss for å legge de store pengene i spisspotten og heller brukt disse lengre bak på banen. Unntakene er Skålevik da vi ikke hadde spiss igjen og Vega. Dette er to av våre farligste offensive spillere. Skålevik var toppscorer i fjor. Begge var billigere enn spillere som SHN, Acosta og Kristiansen og trolig Vito. Så at vi ikke treffer så mye på spissplassen har kanskje en sammenheng med at vi ikke har vært villige til å bruke penger der.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #138 på: januar 09, 2017, 16:13:33 pm »

Ellers har både RBK, Molde, Odd og Godset og Vålerengen  bedre spisser enn oss. Så det er ingen grunn til å late som at det ikke er mulig å få bedre spisser i TL eller at spissplassen er den svak posisjon som bør forsterkes.

Det finnes ingen sikre forsterkninger. Vi har nettopp brukt mye penger på en stopper som vi overhodet ikke er sikker på er noe bedre enn de vi allerede hadde. Man må gamble litt, men vi er nødt til å gamble litt hvis vi skal ha sjans til å henge med i medaljekampen uten en ny sesongen med gørr kjedelig fotball eller spill i Europa. Angrepen er greit nok i TL hvis vi er topp 2 på det defensive, men i Europa tror jeg vi er fullstendig sjanseløse uten mer kvalitet framover.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #139 på: januar 09, 2017, 16:51:48 pm »

Jeg vil jo tro at dersom vi har en spiss som skårer 20 mål, vil de to andre spissene også skåre noen mål. Slik at totalen blir mer enn de 20 målene som gjør Nilsen så fornøyd.

Det er jo vel og bra, men det er ikke bare bare å plukke frem denne spissen...
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #140 på: januar 09, 2017, 19:19:42 pm »

Det finnes ingen sikre forsterkninger. Vi har nettopp brukt mye penger på en stopper som vi overhodet ikke er sikker på er noe bedre enn de vi allerede hadde.

Jeg tipper LAN og Soltvedt er uenig med deg i dette.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #141 på: januar 09, 2017, 19:21:50 pm »

Du tror de er sikre? Hvordan skal de være det ? Det er ingen grunn til å være sikker på det. De kan tro det og det gjør de nok.
« Siste redigering: januar 09, 2017, 19:25:25 pm av krakra » Loggført

Roald Bruun Hanssen
StuckedPaaOstlandet
Medlem

Vis profil
« Svar #142 på: januar 09, 2017, 19:32:20 pm »

Men er egentlig spissene til RBK, Molde, Odd og Godset og Vålerengen så mye bedre enn våre? RBK og Molde spesielt har jo hatt mye penger å hente spillere for. RBK har truffet bra på Gytkjær, men han er faktisk den eneste spissen som leverte over 13 mål i årets sesong (19). For å ta spissene til de andre lagene du nevner: Olivier Occean, 10 mål. Marcus Pedersen, 8 mål, Mohammed Abdellaoue, 7 mål. Björn Sigurdarson, 4 mål (Gulbrandsen(4) og Moi(5) solgt).

Vet vi at halveveis realistiske spillere som Mos(13), Azemi (11), Agdestein (10), som forøvrig er de eneste utenom Occean og Gytkjær på over 10 mål, hadde gjort det bedre i spissrollen i Brann? Om det offensive spillet bedrer seg noen få hakk burde det være mulig for Orlov og Skålevik og få bedre tall enn de gjorde i fjor, og da er de jo plutselig ikke langt unna ligatoppen (som er lav). At vi skal klare å hente noen som scorer like mye som Gytkjær er urealistisk i dagens marked. Da må vi eventuelt hente hjem en som ikke har fått det til i utlandet, og det har ikke gått særlig bra de siste tre gangene.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #143 på: januar 09, 2017, 19:42:38 pm »

Du tror de er sikre? Hvordan skal de være det ? Det er ingen grunn til å være sikker på det. De kan tro det og det gjør de nok.

Noe som ikke skiller seg noe ut fra alle andre overganger. Alle som jobber med fotball vet jo at ingenting er sikkert. Men forhåpentligvis ligger Brann sin tro et godt stykke fra din "overhodet ikke er sikker på"...
Loggført

Rød makt på Hansa!
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #144 på: januar 09, 2017, 20:12:14 pm »

Brann har bommet på solide signeringer såpass ofte at uansett hvor sikre de føler seg så er det veldig usikkert på om Wormgoor forsterker oss. Også Soltvedt har bommet. Så alle overganger er en gambling. Det er jo poenget. En spiss vil også være en gambling, men har vi råd til det er det lurt å gamble hvis man finner en spiss med potensiale.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #145 på: januar 09, 2017, 20:19:23 pm »

Men er egentlig spissene til RBK, Molde, Odd og Godset og Vålerengen så mye bedre enn våre? RBK og Molde spesielt har jo hatt mye penger å hente spillere for. RBK har truffet bra på Gytkjær, men han er faktisk den eneste spissen som leverte over 13 mål i årets sesong (19). For å ta spissene til de andre lagene du nevner: Olivier Occean, 10 mål. Marcus Pedersen, 8 mål, Mohammed Abdellaoue, 7 mål. Björn Sigurdarson, 4 mål (Gulbrandsen(4) og Moi(5) solgt).

Vet vi at halveveis realistiske spillere som Mos(13), Azemi (11), Agdestein (10), som forøvrig er de eneste utenom Occean og Gytkjær på over 10 mål, hadde gjort det bedre i spissrollen i Brann? Om det offensive spillet bedrer seg noen få hakk burde det være mulig for Orlov og Skålevik og få bedre tall enn de gjorde i fjor, og da er de jo plutselig ikke langt unna ligatoppen (som er lav). At vi skal klare å hente noen som scorer like mye som Gytkjær er urealistisk i dagens marked. Da må vi eventuelt hente hjem en som ikke har fått det til i utlandet, og det har ikke gått særlig bra de siste tre gangene.
Ti mål er dobbelt så mye som Orlov scoret så der er det knusende forskjeller. Offensivt er det også veldig få egenskaper Orlov har som skiller seg nevneverdig ut i positiv måte. På den andre siden mangler han både fart og teknikk som er nyttig også utover å score mål. Orlov er en spiss som i en god sesong scorer et helt greit antall mål, jobber hardt og vinner endel oppspill. En OK backup eller utfordrer, men et svakt førstevalg på et topplag. Molde har Gulbrandsen som går milevis utenpå Orlov, men som slet med skader i hele fjor. Han scoret ett mål mindre enn Orlov, men fikk bare startet seks kamper. Moa er mye bedre enn Orlov, Odd har Occean som nok lett hadde tatt en plass i førsteelveren og Agdestein som hadde en bedre sesong i fjor. De har dermed sannsynligvis to bedre spisser enn vårt førstevalg.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #146 på: januar 09, 2017, 20:53:40 pm »

Så alle overganger er en gambling.

He he, du lager et stort nummer ut av at ingen kan vite om vår nye midtstopper er bedre enn de vi har og at man bare kan tro. Men ingen er jo så skråsikker om andre spillere er bedre eller dårligere på dette forumet som de du er. Sist sett i innlegget over her...
Loggført

Rød makt på Hansa!
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #147 på: januar 09, 2017, 20:59:34 pm »

Jeg er ikke skråsikker på at de ville vært bedre her, men at de er bedre i sine klubber enn vårt førstevalg er. Det er selvfølgelig en stor forskjell og mye enklere å vurdere.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #148 på: januar 09, 2017, 21:05:13 pm »

Jeg er ikke skråsikker på at de ville vært bedre her, men at de er bedre i sine klubber enn vårt førstevalg er. Det er selvfølgelig en stor forskjell og mye enklere å vurdere.

Tja, denne virker da ganske skråsikker?
Hadde vært en veldig bra signering. En bedre spiller enn Barmen.

Men så har du vel ikke like sterke følelser for Barmen som for Grønner.
Loggført

Rød makt på Hansa!
StuckedPaaOstlandet
Medlem

Vis profil
« Svar #149 på: januar 09, 2017, 21:06:20 pm »

5 mål på Orlov og 6 mål på Skålevik er helt klart for dårlig, det er er vel alle enig i. Men om det offensive spillet løftet seg litt er de gjerne på rundt 10 mål, og da blir det for dumt å gamble på tilgjengelige spisser som scorer rundt det samme, som du selv sier, alle overganger er gambling. Da bør de heller vente til de finner en spiss de virkelig har troen på, og jeg tror de må se lengre enn det skandinaviske markedet for å finne en slik spiss. I en perfekt verden hadde vi gjerne funnet en spiss som var god for 15 mål, som også var en leder og gjerne da ikke hatt dette som premiss når vi skulle hente midtstopper. Men jeg ville fortsatt hentet Vito om de mener han er bedre enn alternativene.
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #150 på: januar 09, 2017, 21:22:01 pm »

Men jeg ville fortsatt hentet Vito om de mener han er bedre enn alternativene.

Litt enkel logikk? Det handler jo om hvilken posisjon de prioriterer. Hadde det vært greit å prioritert keeper så lenge den var bedre enn Piotr?
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #151 på: januar 09, 2017, 21:25:16 pm »

Det er dummere å gamble på de spissene vi har i dag. Skal vi løfte spillet så mye at Orlov dobler antall mål må vi hente noen veldig, veldig gode kantspillere eller ofre endel av det defensive. Blant annet med å frata kanter og spisser endel av det defensive ansvaret. Det er neppe aktuelt.
Det er heller ikke snakk om å hente de nevnte spillerne, de blir alt for dyre, men at vi er en situasjon der 5-7 klubber som er antatt å kjempe i toppen har litt til mye bedre spisser enn oss. Skal vi være fornøyd med det? Det er iallefall vanskelig å se for seg at Brann både skal underholde og få resultater uten bedre spisser. LAN spiller jo på stallens styrker og uten solide forsterkninger framover er styrkene fortsatt veldig skjevt fordelt i defensiv favør.

Spissene bidrar også til det defensive spillet og det er en svakhet for det offensive når en spiller må få servert ballen i boksen for å skape en målsjanse. Det er i utgangspunktet bedre med en bakromspiss, men da må vi kjøre en helt annen stil enn vi kjørte i fjor og det krever mer ballferdigheter i forsvart så vi kan komme kjapt i gang med angrep.
« Siste redigering: januar 09, 2017, 21:29:02 pm av krakra » Loggført

Roald Bruun Hanssen
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #152 på: januar 09, 2017, 21:26:01 pm »

Litt enkel logikk? Det handler jo om hvilken posisjon de prioriterer. Hadde det vært greit å prioritert keeper så lenge den var bedre enn Piotr?
Og hva hvis enda en stopper med et lønnskrav på 2-3 millioner blir tilgjengelig og LAN mener han er bedre enn Vito? Skal vi hente han også da?
Loggført

Roald Bruun Hanssen
StuckedPaaOstlandet
Medlem

Vis profil
« Svar #153 på: januar 09, 2017, 21:35:46 pm »

Nei, for vi har ikke mistet en keeper. Men vi har mistet vår kanskje beste spiller i Demidov. Da er det naturlig å forsterke denne posisjonen, selvom vi fra før har to gode stoppere.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #154 på: januar 09, 2017, 21:38:42 pm »

Det er ikke naturlig hvis vi har spillere vi stoler på i andre posisjoner. Det er da vanlig at gode, unge spillere erstatter nøkkelspillere som forsvinner hvis man har slike i bakhånd
Loggført

Roald Bruun Hanssen
StuckedPaaOstlandet
Medlem

Vis profil
« Svar #155 på: januar 09, 2017, 21:47:28 pm »

Greit nok det, men vet vi at Pallesen er god nok som tredje valg? Grønner spilte mange kamper slik det var i år, og både han og Acosta får noen karantener i løpet av en sesong. De kunne hentet ett nytt tredje valg, men er det fornuftig? Vet vi at tredje valget er bedre enn Pallesen..? Samme diskusjon hadde kommet da også. LAN prøver ikke å være grei, han prøver å vinne noe. Det er ikke mange topplag som erstatter nøkkelspillere med gode unge spillere, de erstatter stallfyll med gode unge spillere, slik vi også gjør og forhåpentligvis blir de nøkkelspillere på sikt. Ikke undervurder hvor mye Grønner har vokst på å spille ved siden av gode midtstoppere.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #156 på: januar 09, 2017, 21:55:46 pm »

Jo, har man store talenter i bakhånd så erstatter man også nøkkelspillere med dem. Såfremt man at man ikke bare hadde som hovedprioritet å hente et nytt førstevalg, men også sprengte lønnstaket så er jo det et signal om at man ikke hadde denne tilliten til Grønner. Hvis ikke er det en merkelig signering. Så får de heller hente nye nøkkelspillere i svakere posisjoner. Hvis ikke er det jo håpløst å skulle spille seg inn på laget. Hvordan skal en ta det siste steget og bli en nøkkelspiller når en ikke får spille fordi konkurrenten er en nøkkelspiller og skal erstattes med nye nøkkelspillere uansett hvordan situasjonen er ellers i stallen?

RBK mistet jo en nøkkelspiller på stopperplassen. De hadde ingen stortalenter så de hentet ett for å erstatte ham. Så blir det spennende å se hvem Molde erstatter Forren med. De har et stort talent i Roseth, som har blitt lansert som en arvtaker, men er bare 19 år.
« Siste redigering: januar 09, 2017, 21:57:39 pm av krakra » Loggført

Roald Bruun Hanssen
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #157 på: januar 09, 2017, 22:01:01 pm »

http://www.brann.no/nyheter/innforer-frokost-for-spillerne

Jeg tror f.eks. Rosenborg har hatt det i en årrekke, men nå kommer Brann etter med felles frokost for spillerne.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #158 på: januar 09, 2017, 22:06:02 pm »

så er jo det et signal om at man ikke hadde denne tilliten til Grønner.

Jeg vil ikke holde det mot Grønner dersom han har oppfatningen om at Nilsen ikke var trygg på han som et klart førstevalg neste sesong. Da hadde vel Brann hentet en presumptivt dårligere spiller som var mer en utfordrer.
Loggført

Rød makt på Hansa!
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #159 på: januar 09, 2017, 22:08:43 pm »

Ikke nødvendigvis hentet en presumptivt dårligere spiller, men ihvertfall ikke vært så tydelige på at de så etter et nytt førstevalg og gitt ham høyest lønn i klubben.
Tror ikke Brann hadde sagt nei til en spiller som sa ja til samme lønn som Grønner fordi de trodde han var bedre enn Grønner.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
StuckedPaaOstlandet
Medlem

Vis profil
« Svar #160 på: januar 09, 2017, 22:12:54 pm »

Hvordan skal en ta det siste steget og bli en nøkkelspiller når en ikke får spille fordi konkurrenten er en nøkkelspiller og skal erstattes med nye nøkkelspillere uansett hvordan situasjonen er ellers i stallen?

Tar Grønner steg som han gjorde i fjor, tror jeg han får starte nok kamper i år til å bli fornøyd, og forhåpentligvis utkonkurrere et av alternativene.

RBK mistet jo en nøkkelspiller på stopperplassen. De hadde ingen stortalenter så de hentet ett for å erstatte ham. Så blir det spennende å se hvem Molde erstatter Forren med. De har et stort talent i Roseth, som har blitt lansert som en arvtaker, men er bare 19 år.

De har begge to veletablerte stoppere i tillegg til talenter, selger de en etablert stopper til uten å hente erstatning blir jeg veldig overrasket.
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #161 på: januar 09, 2017, 22:15:53 pm »

En av Soltvedts viktigste jobber er å sørge for at Brann ikke bare tar gull, men tar gull med et lag som er i stand til å holde seg der oppe. I 2007 tok vi gull med en stall hvis kombinasjon av alder og kontraktslengde på spillere gjorde at det gikk utfor.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #162 på: januar 09, 2017, 22:16:20 pm »

Det har nok lite å si hvilke steg Grønner tar. Han starter ikke på bekostning av Wormgoor eller Acosta med mindre en av dem spiller seg ut.
Så da er vi enige i at Wormgoor ble hentet fordi man ikke har tillitt til Grønner?
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #163 på: januar 09, 2017, 22:27:33 pm »

Hvordan skal en ta det siste steget og bli en nøkkelspiller når en ikke får spille fordi konkurrenten er en nøkkelspiller og skal erstattes med nye nøkkelspillere uansett hvordan situasjonen er ellers i stallen?

Tar Grønner steg som han gjorde i fjor, tror jeg han får starte nok kamper i år til å bli fornøyd, og forhåpentligvis utkonkurrere et av alternativene.

De har begge to veletablerte stoppere i tillegg til talenter, selger de en etablert stopper til uten å hente erstatning blir jeg veldig overrasket.

Hvordan har Rosenborg klart å få frem så mange egne klassespillere? Jeg tipper de er blitt satset på når førstevalgene i deres posisjoner forsvant.

Den kvaliteten Grønner har vist er at han over en lang periode har vært kaptein på U21-landslaget, og har vært like god som Acosta/Demidov når han har vikariert, selv om de førstnevnte har blitt drillet på trening.
Loggført

StuckedPaaOstlandet
Medlem

Vis profil
« Svar #164 på: januar 09, 2017, 22:28:29 pm »

Det har nok lite å si hvilke steg Grønner tar. Han starter ikke på bekostning av Wormgoor eller Acosta med mindre en av dem spiller seg ut.
Så da er vi enige i at Wormgoor ble hentet fordi man ikke har tillitt til Grønner?

Om du med tillitt mener at de vurderer Grønner som får dårlig på nåværende tidspunkt til å direkte erstatte Demidov på og utenfor banen, og at de vurderer Wormgoor som nærmere Demidovs nivå på nevnte punkter, så ja.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #165 på: januar 09, 2017, 22:31:00 pm »

God nok til å spille fast stopper for Brann. Hvorfor måtte Demidovs kvalitet på og utenfor banen erstattes i samme posisjon? RBK mister da åpenbart en klart bedre stopper enn de som er i backup der, men har tydeligvis såpass tillitt til de som er der at de henter et talent og legger hovedfokus andre steder på banen. Grønner sto ikke noe tilbake for Demidov i de kampene han spilte. Vanskelig å løfte seg til hans nivå utenfor banen uten å bli satset på.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
StuckedPaaOstlandet
Medlem

Vis profil
« Svar #166 på: januar 09, 2017, 22:47:59 pm »

Hvordan har Rosenborg klart å få frem så mange egne klassespillere? Jeg tipper de er blitt satset på når førstevalgene i deres posisjoner forsvant.

De har vært veldig dyktig på talentutvikling og de har i mange sesonger dominert i hjemlig liga, og det kan diskuteres om det da er lettere å la noen slippe til. De har klart å bygge ett solid fundament, der spillere kan gjøre feil, og kan utvikle seg. Vi er dessverre ikke der enda. Det er fortsatt et skjørt byggverk, og det vil bli utrolig vanskelig å gjenskape det vi fikk til i fjor.
Loggført
StuckedPaaOstlandet
Medlem

Vis profil
« Svar #167 på: januar 09, 2017, 22:53:00 pm »

Hvorfor måtte Demidovs kvalitet på og utenfor banen erstattes i samme posisjon?

Jeg tror de skal lete ganske lenge før de finner en angrepspiller de anser som bedre enn konkurentene og fyller Demidovs sko som leder.
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #168 på: januar 09, 2017, 22:54:25 pm »

Hvis man må ha Rosenborgs posisjon for å kunne dyrke frem egne, kjenner jeg at jeg blir litt trøtt.
Loggført

StuckedPaaOstlandet
Medlem

Vis profil
« Svar #169 på: januar 09, 2017, 23:14:07 pm »

Hvis man må ha Rosenborgs posisjon for å kunne dyrke frem egne, kjenner jeg at jeg blir litt trøtt.

Skal du kjempe i toppen og utvikle spillere er det fordel å være på RBKs nivå, det var poenget. Det er flere klubber som har fått til å bygge lag rundt egne spillere siste årene, og så har flere etter hvert tatt steget slik at laget har kunnet kjempe i toppen. Egentlig ikke så ulikt slik vi driver nå der egne spillere er med å bidrar. Men det handler først å fremst om å vinne fotballkamper, så får spillerutvikling komme i andre rekke.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #170 på: januar 09, 2017, 23:16:46 pm »

Alle etablerte toppklubber har sluppet til unge, uerfarne talenter i viktige roller. De som ikke tørr det opplever som regel kortvarig suksess.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
StuckedPaaOstlandet
Medlem

Vis profil
« Svar #171 på: januar 09, 2017, 23:39:06 pm »

Enig. Men vi må først bli en etablert toppklubb.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #172 på: januar 09, 2017, 23:42:33 pm »

Verken Odd, Godset eller Molde var etablerte toppklubber. Selv RBK etablerte seg vel i toppen med nesten bare trøndere. Det er mange som har prøvd å kjøpe seg til toppen. Uten evnen til å utvikle spillere faller de fort igjen.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #173 på: januar 10, 2017, 00:21:21 am »

Molde har vel kjøpt seg i stor grad til toppen?
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #174 på: januar 10, 2017, 00:25:01 am »

De har kombinert det. De har kjøpt utviklingobjekter, utviklet dem, hatt suksess og solgt med profitt. Det er bærekraftig. Samme med Godset. De hentet i første rekke andres talenter. Så kom egne talenter etterhvert. Men vi har et helt annnet talentarbeid enn disse klubbene hadde da
Loggført

Roald Bruun Hanssen
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #175 på: januar 10, 2017, 12:50:55 pm »

Odd har da og hentet masse etablerte spillere?
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #176 på: januar 10, 2017, 15:10:17 pm »

Ja, hva så?
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #177 på: januar 10, 2017, 20:43:28 pm »

Hvis du legger godviljen til så forstår du nok.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #178 på: januar 10, 2017, 20:44:57 pm »

Nei, hvis jeg legger godviljen til så forstår jeg at Brann tror Vito er bedre, men det er like usikkert som alle andre overganger.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #179 på: januar 10, 2017, 20:49:43 pm »

Du gikk i baret med "overhodet"-kommentaren din, men la oss nå ikke ro videre.
Alle overganger er selvsagt ikke akkurat like usikre.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #180 på: januar 10, 2017, 20:50:56 pm »

Tåpelig kverrulering. Er de ikke sikre så er de ikke sikre
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #181 på: januar 10, 2017, 20:55:06 pm »

Hæ?
Så det finnes sikre overganger?
I så fall; hvordan vet du at Nilsen og Soltvedt ikke er sikre på at Wormgoor er sikker?
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #182 på: januar 10, 2017, 21:55:25 pm »

Nei, det finnes ikke sikre overganger. Det var jo hele poenget!
Loggført

Roald Bruun Hanssen
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #183 på: januar 10, 2017, 22:10:30 pm »

Alt vi vet er at man ikke vet? Du er i det filosofiske hjørnet i kveld, skjønner jeg.

Omtalen av Vito gjør i alle fall at jeg er optimistisk til denne bosmansigneringen.
Loggført

Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #184 på: januar 10, 2017, 22:21:06 pm »

Ein kan jo lure på om krakra nettopp har hatt første forelesing med ex.phil. på universitetet eller noko, for dette var litt rart. Vito synst eg framstår som ein 'sikker' signering då han har tonnevis av erfaring frå ein betre liga, er skildra som ein leiartype og sist - men kanskje viktigast - har spelt i norsk fotball og gjort det veldig, veldig bra.

Ein type som Vega derimot, er meir ein meir eksotisk, kanskje usikker signering men som har ei stor oppside om han tilpassar seg. Og det har jo gått ganske bra, men kanskje me får sjå enda meir i år.
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #185 på: januar 14, 2017, 15:21:28 pm »

Jeg lurer på om det er vi som skal være det første laget VIF møter på sin nye hjemmebane.
Evt. blir det Sarpsborg som de skal møte først.
Loggført

Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #186 på: januar 14, 2017, 20:08:11 pm »

Jeg lurer på om det er vi som skal være det første laget VIF møter på sin nye hjemmebane.
Evt. blir det Sarpsborg som de skal møte først.

Klipp:
Vår nye stadion skal stå ferdig i august neste år, men åpningskampen spilles først i september. Den går av stabelen 10. september mot Sarpsborg 08.
Loggført
Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #187 på: januar 14, 2017, 22:57:02 pm »

Søren. Det hadde vært deilig å knuse de i deres første kamp på den nye banen.
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #188 på: januar 14, 2017, 23:18:19 pm »

De ønsker ikke en høyrisikokamp i deres første hjemmekamp. Må få innkjørt rutinene litt først.
Loggført

Yngve
Medlem

Vis profil
« Svar #189 på: januar 17, 2017, 10:35:05 am »

Eurosport viser 33 treningskampar med norske lag i vinter frå La Manga. Brann spelar to av dei..

10. mars kl. 18.00: Brann – Viking (Eurosport Norge)
16. mars kl. 16.30: Brann – Haugesund (Eurosport Norge)
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #190 på: januar 28, 2017, 10:22:19 am »

Prøver meg på et foreløpig toppet lag, med kommentarer:

Piotr
Nouri - Wormgoor - Grønner - Gilli
Haugen - Nilsen - Barmen
Vega - Skålevik - Braaten

Grønner foran Acosta? Bare fordi Grønner var marginalt bedre mot Nest. Veldig jevnt. Wormgoor er der i kraft av å være kaptein.

Gilli foran Kristiansen? Kristiansen var en av Branns svakeste utpå høsten i fjor, og var også Branns svakeste mot Nest. Holder derfor en knapp på Gilli.

Barmen foran Skaanes er marginalt.

Braaten vil jeg helst ha på høyrekant, basert på det han viste mot Nest. Regner Vega fortsatt som bedre enn Stenevik. Kanskje Braaten er bedre på venstre enn Vega, men kanskje de like godt kunne byttet plass.
Loggført

Ninja-Bob
Medlem

Vis profil
« Svar #191 på: januar 28, 2017, 11:05:15 am »

Ok, eg er ingen ekspert, blir berre veldig rive med av å tenke på Brann, men hadde det ikkje vore ei veldig styrke å kunne skifte plass på vingane våre? At Braaten og Vega plutselig kunne ha skifta side og utfordra forsvaret til motstandarane på ulike måtar? Eg har trua på det. Også fordi Braaten tradisjonelt sett har eit anna spelemønster og funksjon enn Vega, der han tar imot ballen og heldt på den mens laget får løfta seg, mens Vega er betraktelig meir vendt mot mål.
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #192 på: januar 30, 2017, 18:13:58 pm »

Rosenborg har nå solgt Gytkjær og Svensson. Ikke sikkert de kommer styrket ut av dette vinduet. Sjansene øker for at Brann kan knappe innpå.
Loggført

Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #193 på: januar 30, 2017, 20:20:03 pm »

Rosenborg, skulle ett eller annet lag ligge der Odd lå i fjor etter 15 runder, kjem til å spyle ut millioner i sommervinduet i så fall.
Loggført

Finfin respons
Medlem

Vis profil
« Svar #194 på: januar 30, 2017, 20:35:55 pm »

Ok, eg er ingen ekspert, blir berre veldig rive med av å tenke på Brann, men hadde det ikkje vore ei veldig styrke å kunne skifte plass på vingane våre? At Braaten og Vega plutselig kunne ha skifta side og utfordra forsvaret til motstandarane på ulike måtar? Eg har trua på det. Også fordi Braaten tradisjonelt sett har eit anna spelemønster og funksjon enn Vega, der han tar imot ballen og heldt på den mens laget får løfta seg, mens Vega er betraktelig meir vendt mot mål.

Jo, ideen er god. Har tenkt tanken mange ganger, og lurt på hvorfor det ikke gjøres oftere. Så nå fikk jeg tenke litt på det:
Selve det uventede sidebyttet underveis i kampen av vingene utløser neppe noe annet enn et kortvarig overraskelsesmoment. Det går ikke så lang tid før motstanderen og elite serien motstanderne oppdager det og er obs på det, med mindre det gjøres sjelden nok. Så er ulempen like åpenbar men mulig å trene inn: egne spillere kan bli like forvirret og overrasket, og spillemønster kan rakne.
Loggført

Kanskje.
Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #195 på: januar 30, 2017, 23:30:07 pm »

At kanter bytte side underveis har da skjedd noen ganger de siste sesongene
Loggført

Morkel
Medlem

Vis profil
« Svar #196 på: februar 03, 2017, 02:00:36 am »

Rosenborg har nå solgt Gytkjær og Svensson. Ikke sikkert de kommer styrket ut av dette vinduet. Sjansene øker for at Brann kan knappe innpå.

Nå henter de Lukas Spalvis på lån fra Sporting. Så de er nesten allerede styrket.
Loggført
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #197 på: februar 06, 2017, 09:12:34 am »

Kven er det som har wow-faktor i skota sine?
http://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/leciejewski-wow-for-noen-skudd/s/5-8-513130
Loggført

KUNSTGRAS?? GLØYM DET!
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #198 på: februar 06, 2017, 09:14:13 am »

Bildøy
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #199 på: februar 06, 2017, 10:30:34 am »

Piotr mente at Børven var meget god avslutter og prikket skudd etter skudd i krysset, mens Bildøy skjøt knallhardt, men ikke var like flink å plassere.
Piotr mener basert på kvalitet på avslutninger nå i forhold til fjor så kommer Brann til å score mye mer
Loggført

Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #200 på: februar 06, 2017, 11:42:27 am »

Her er det vel bare å hive ut alternative førsteellevere:

Piotr

Nouri  Grønner  Vormgoor  Acosta  (Kristiansen, Karadas)

Haugen  SHN   Barmen    (Skaanes, Orry)

Braaten  Børven  Vega     (Gill, Skålevik, Stenevik)
Loggført
osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #201 på: februar 06, 2017, 12:21:25 pm »

Har meir tru på at dette laget løper ut på grasmatta i årets første seriekamp:

Piotr
Nouri    Acosta   Wormen   Ruben
Haugen       Sivert             Orry
Vega           Børven            Gilli
Loggført

KUNSTGRAS?? GLØYM DET!
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #202 på: februar 07, 2017, 14:21:52 pm »

Nytt tiltak fra klubben (blant flere):

SLIK BLIR DU EKTE BERGENSER PÅ ÉN DAG
Nå arrangeres den ultimate dagen for deg som vil gjøre noe virkelig bergensk!

http://www.brann.no/nyheter/slik-blir-du-ekte-bergenser-pa-en-dag
Loggført
Kagain
Medlem

Traust

Vis profil
« Svar #203 på: februar 07, 2017, 21:41:04 pm »

Artig at de setter i gang noe slikt. Fint at det er amibisiøse ting de ser for seg. Blir spennende å se hvordan det går med det tiltaket der.
Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #204 på: februar 08, 2017, 08:55:12 am »

Oi, kamp mot Molde 13. mai og deretter kun to hviledager til 16.mai-kampen? Tøft.
Loggført

krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #205 på: februar 08, 2017, 10:29:07 am »

Oi, kamp mot Molde 13. mai og deretter kun to hviledager til 16.mai-kampen? Tøft.

Men også 16.mai-motstanderen (SF) spiller 13. mai. Riktignok har SF en litt lettere motstander (FKH), men Brann burde ha en noe bredere stall å ta av.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #206 på: februar 08, 2017, 19:10:41 pm »

Brann/LAN sier at nå har alle spissene scoret. Samtidig spilte Karadas stopper. Er han omskolert igjen? Er han best som spiss eller stopper? Kjør debatt  Gliser
Loggført

Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #207 på: februar 08, 2017, 19:16:43 pm »

Er han best som spiss eller stopper? Kjør debatt  Gliser

Best som innbytter, litt som stopper, litt som spiss.
Loggført
Jose Arrogantio
Medlem

Vis profil
« Svar #208 på: februar 08, 2017, 20:36:41 pm »

Knudsen er borte, vi får forhåpentligvis flere kamper neste år, både i cup og Europa og Acosta og Grønner har begge gult som favorittfarge, så Karadas får nok noen kamper i forsvaret uansett, og da er det jo greit å la ham holde stopperevnene ved like selv om han kanskje har vært best foran de siste par årene for Brann.
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #209 på: februar 08, 2017, 20:49:34 pm »

Knudsen er ikke bare borte, han var borte hele fjorårssesongen også.
Loggført

Finfin respons
Medlem

Vis profil
« Svar #210 på: februar 08, 2017, 21:24:50 pm »

Patos-emosjonell første-11er-oppstilling?

Dette er det laget jeg ønsker mest basert på andre ting (nostalgi, sympatiskhet, omskoleringssyke, patriotisme, talentisme, x, etc.) i tillegg til fotballfaglig feinschmekkerisme:

Piotr
Nouri-Grønner-V/A-Sørensen
Haugen-Nilsen-Barmen
Skålevik-Børven-Skaanes

Edit: La oss ikke glemme min favoritt: Konservatisme. Eller om du heller foretrekker: radikalisme.
« Siste redigering: februar 08, 2017, 23:57:18 pm av Finfin respons » Loggført

Kanskje.
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #211 på: februar 08, 2017, 21:54:15 pm »

Hvor er det nostalgien slår ut et kanskje mer rasjonelt valg?
Loggført

Finfin respons
Medlem

Vis profil
« Svar #212 på: februar 08, 2017, 23:55:13 pm »

Hvor er det nostalgien slår ut et kanskje mer rasjonelt valg?
Skaanes, Norlings aktede 4-4-2-venstreving. Det rasjonelle er å bruke ham som indreløper, og dessuten velge Braaten i stedet for.
Nostalgi kunne også være å bruke Dan Risnes som keeper, eller Karadas, eller Dani basert på den ene treningskampen ifjor der han tok en tøff kroyf eller noe slikt.

Nostalgi er ufattelig undervurdert som ledestjerne for det gode livet. Det minner meg på at det er på tide å hive ut juletreet.
Loggført

Kanskje.
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #213 på: februar 11, 2017, 16:25:40 pm »

Nøkkelen til en god sesong nå ligger i å fortsette videreutviklingen av det defensive. Vise at det ikke var noe blaff. Vise at Brann er blitt en klubb som slipper inn under ett mål i snitt hver kamp. Og derfra bygge på det offensive. Vi er definitivt fortsatt outsidere. Lag som Molde og Strømsgodset har nok en del mer offensive fibre i stallen. Fagermo er også noen sesonger før oss i defensiv/offensiv spillestil. At RBK er to hestelengder foran alle de andre og bygger sine defensive meritter på ekstrem offensiv kraft må ikke friste Brann til å ta for stor risiko offensivt. Om man klarer å komme opp på 50-25 i målforskjell, så vil det nok ha gitt RBK kamp mye lenger inn i høstsesongen.
Loggført
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #214 på: februar 13, 2017, 14:29:15 pm »

Har ikkje kome så langt enno, men me byrjar å sjå kven som definitivt vil vere i startelleveren når me startar:

Piotr
Nouri - Wormgoor - X - X
Haugen - Heltne Nilsen - X
        X - X - Braaten

Her er det mange moglegheiter for å spele seg inn i laget.
Loggført

Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #215 på: februar 13, 2017, 15:53:57 pm »

Har ikkje kome så langt enno, men me byrjar å sjå kven som definitivt vil vere i startelleveren når me startar:

Piotr
Nouri - Wormgoor - X - X
Haugen - Heltne Nilsen - X
        X - X - Braaten

Her er det mange moglegheiter for å spele seg inn i laget.

Ta vekk Braaten, så er jeg enig. Ny venstrekant må inn. Braatens sluttprodukt er totalt fraværende. Vi trenger en ving som kan levere målpoeng, slik Husekleppen gjorde i fjor.
Loggført
pidre
Medlem

Vis profil
« Svar #216 på: februar 13, 2017, 18:42:06 pm »

Vert litt enkel den Braathen-retorikken. Ta med i vurderinga at han er ein god ballvinner, sterk duellspiller, binder opp motstandere, skaper ubalanse, god å holde på ball, etc.
Loggført

Saludar a los monos!
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #217 på: februar 13, 2017, 19:45:08 pm »

Vert litt enkel den Braathen-retorikken. Ta med i vurderinga at han er ein god ballvinner, sterk duellspiller, binder opp motstandere, skaper ubalanse, god å holde på ball, etc.

Det høres ut som om du beskriver en defensiv midtbanespiller. Huseklepp leverte 10 målpoeng i fjor. Hvem skal erstatte dem?
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #218 på: februar 13, 2017, 19:48:37 pm »

Stenevik kanskje. Noen fine tendenser i dag, eller Børven eller Vega.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #219 på: februar 13, 2017, 20:04:34 pm »

Stenevik kanskje. Noen fine tendenser i dag, eller Børven eller Vega.

Ja, vi kan jo drømme. Eventuelt forsterke det offensive med bedre spillere. Stenevik er forresten nettopp fylt 17 år, og har vist svært lite i treningskampene som bærer bud om at han er klar til å leke med Eliteseriemotstandere. Jeg tror ikke vi bør legge det presset på han heller.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #220 på: februar 13, 2017, 20:08:00 pm »

Du spurte ikke hvem som skulle leke med eliteseriemotstanderne, men hvem som skulle erstatte ti målpoeng. En sum som 24 spillere nådde i TL i fjor. Det er flere i stallen med potensiale til det. Stenevik er en av dem. Det viktigste er at vi løfter oss offensivt som et kollektiv.

Bildøy er også en mulighet. Trolig enda råere enn Stenevik i siste tredjedel, men litt mindre komplett.

Trenger ikke være en spiller heller. Forventer flere målpoeng fra Vega, mer enn null fra Braaten og kanskje mer enn 16 mål fordelt mellom de fire spissene. Tror ikke LAN ønsker at noen enkeltspiller skal ha ansvaret på seg, men at vi løfter oss som lag.
« Siste redigering: februar 13, 2017, 20:23:59 pm av krakra » Loggført

Roald Bruun Hanssen
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #221 på: februar 13, 2017, 20:41:01 pm »

Du spurte ikke hvem som skulle leke med eliteseriemotstanderne, men hvem som skulle erstatte ti målpoeng. En sum som 24 spillere nådde i TL i fjor. Det er flere i stallen med potensiale til det. Stenevik er en av dem. Det viktigste er at vi løfter oss offensivt som et kollektiv.

Bildøy er også en mulighet. Trolig enda råere enn Stenevik i siste tredjedel, men litt mindre komplett.

Trenger ikke være en spiller heller. Forventer flere målpoeng fra Vega, mer enn null fra Braaten og kanskje mer enn 16 mål fordelt mellom de fire spissene. Tror ikke LAN ønsker at noen enkeltspiller skal ha ansvaret på seg, men at vi løfter oss som lag.

Men hvor mye mer kan vi løfte oss som lag uten de klare offensive enerne? Var ikke det hele poenget med oss i fjor, at vi var et fantastisk kollektiv. God på å holde nullen, pirket inn de avgjørende målene her og der. I dette kollektivet klarte Kleppen, stort sett fra benken, å fikse 10 målpoeng alene. 4 mål og 6 assist. Og dette skal erstattes av to juniorspillere?

Mener du helt seriøst at både Stenevik og Bildøy har potensiale til å levere 10 målpoeng i den kommende sesongen? Hvis så, hvor stor sannsynlighet tror du det er for at det skjer? Jeg er gjerne med å vedde.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #222 på: februar 13, 2017, 20:49:21 pm »

Du spurte hvem som skulle erstatte Huseklepps ti målpoeng. Jeg sier at det er flere som kan gjøre det: Børven, Vega, Stenevik og Bildøy er noen. Det betyr ikke at alle klarer ti målpoeng. Da hadde de jo hatt førti målpoeng seg i mellom. Nesten like mange som hele laget scoret i fjor. Jeg sier at en av dem kan klare det. Eller så kan de klare det sammen med 2-3 målpoeng hver i snitt.

Jeg er uenig i at vi trenger en offensiv ener for å løfte oss offensivt og jeg tror LAN er uenig i det og. Det kan vi gjøre som kollektiv med at spillerne tar noen nye steg og at vi blir mer offensive i stilen.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #223 på: februar 13, 2017, 21:35:55 pm »

Med mindre treningskampene fremover viser noe veldig tydelig, er det kanskje ikke så dumt om Stenevik må dominere noen kamper for Brann 2 først. Årets 3.divisjon er langt sterkere enn fjorårets, etter omleggingen, så det blir uansett et nivå opp.

Bildøy er spennende, men han kan kanskje få proffkontrakt først.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
Sv:
« Svar #224 på: februar 13, 2017, 21:51:03 pm »

Jeg synes ikke Stenevik gjør seg bort på nivået i treningskampene hittil, så jeg skjønner ikke hvorfor han skal degraderes når sesongen begynner. 10 starter må være målet hans for i år.
Loggført

Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #225 på: februar 13, 2017, 22:59:46 pm »

Du spurte hvem som skulle erstatte Huseklepps ti målpoeng. Jeg sier at det er flere som kan gjøre det: Børven, Vega, Stenevik og Bildøy er noen. Det betyr ikke at alle klarer ti målpoeng. Da hadde de jo hatt førti målpoeng seg i mellom. Nesten like mange som hele laget scoret i fjor. Jeg sier at en av dem kan klare det. Eller så kan de klare det sammen med 2-3 målpoeng hver i snitt.

Jeg er uenig i at vi trenger en offensiv ener for å løfte oss offensivt og jeg tror LAN er uenig i det og. Det kan vi gjøre som kollektiv med at spillerne tar noen nye steg og at vi blir mer offensive i stilen.

Da får vi bare være enig om å være uenig på den. Jeg er fullt klar over at LAN sier han er fornøyd med stallen per nå, og at han tror på at spillerne vi allerede har vil ta store steg. MEN, om dette er noe han sier fordi han faktisk tror på det, eller fordi han vet at klubben ikke har midler til å hente inn en skikkelig solid offensiv forsterkning, er jeg mer usikker på.
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #226 på: februar 14, 2017, 06:57:18 am »

Jeg synes ikke Stenevik gjør seg bort på nivået i treningskampene hittil, så jeg skjønner ikke hvorfor han skal degraderes når sesongen begynner. 10 starter må være målet hans for i år.

Alle spiller mye i treningskampene. Slik blir det ikke når serien starter. Da må noen spille litt for Brann 2. Jeg tror det kan være bra for Stenevik å ta ting litt stegvis, bygge et fundament. Emil Hansson gjorde seg heller ikke bort de få gangene han fikk spille, men han fikk aldri til å dominere for Brann 2.
Loggført

Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #227 på: februar 15, 2017, 18:48:23 pm »

Det ble så stille her etter at Stråmyhr ble president i USA... (twitterstilen er jo prikk lik det vår penneknekt liret av seg i gode gamle dager)
Loggført
dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #228 på: februar 15, 2017, 19:17:35 pm »

Det ble så stille her etter at Stråmyhr ble president i USA...

Hehe, dagens! Syntes jeg hørte Trumpen mumle noe om at "There's no plastic protection! So sad!" og "Those tremendous young local talents" på pressekonferansen nå.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #229 på: februar 16, 2017, 09:35:02 am »

BA melder at "Brann er milevis foran fjorårets sølvskjema". Får ikke lest saken, men regner med at de mener at laget ser mye bedre ut enn i fjor på denne tiden.

Nå er det ingen automatikk i at en god oppkjøring betyr en god sesong, men det er likefullt en positiv nyhet.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Wingfoot
Medlem

Vis profil
« Svar #230 på: februar 16, 2017, 13:27:58 pm »

Går hovedsakelig i at troppen er bedre, kan stille 2 nærmest jevne lag 11 mot 11 på trening. Få/ingen skader eller sykdom. Godt trent gruppe, men poengterer at det mangler esset i ermet/storscoreren.

De mener at det ikke er en krise om Brann ikke får inn denne i dette vinduet, kan hentes til sommeren også, framfor å hente stallfyll  Blunker
Loggført

Står på Frydenbø og synger av full hals!
Norlings hund
Medlem

Vis profil
« Svar #231 på: februar 16, 2017, 14:07:45 pm »

Det er jeg enig i, det er ingen krise å gå til seriestart med troppen vi har nå. Det kunne alltids ha vært bedre, men noen panikkhandel er i hvert fall helt unødvendig.
Loggført
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #232 på: februar 16, 2017, 16:48:36 pm »

Det er jeg enig i, det er ingen krise å gå til seriestart med troppen vi har nå. Det kunne alltids ha vært bedre, men noen panikkhandel er i hvert fall helt unødvendig.

Poenget med å ha en speider må da være at en har en liste på haugevis av spillere en kan hente i hver posisjon slik at en slipper panikkjøp.

Det er flott at en er i rute med de spillerne en har, og den viktigste jobben med å forsterke laget gjøres på treningsfeltet, ikke i forhandlinger med med andre klubber og agenter. Likefullt er det skuffende dersom en kommer ut av dette vinduet uten å verken ha forsterket den posisjonen der en var desidert svakest i fjor eller å ha erstattet den spilleren som jeg vil anta hadde desidert mest målpoeng ift spilletid (Huse). Slik jeg ser det er Brann svekket- i alle fall på papiret.
Loggført

Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #233 på: februar 16, 2017, 20:44:55 pm »

Går hovedsakelig i at troppen er bedre, kan stille 2 nærmest jevne lag 11 mot 11 på trening.

Det er klart at det i forhold til skader og karantener er flott å ha en jevn tropp slik at kvaliteten ikke går ned når nye spillere kommer inn. Så det er en styrke. Men det er også en svakhet. For det sier også noe om at vi er et litt grått lag uten så alt for mange spillere som virkelig står ut og har det lille ekstra.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #234 på: februar 17, 2017, 12:25:08 pm »

Nilsen hadde jo garantert gjort det bedre med ett par av de andre tippeligastallene. Akkurat nå må de bygge stein igjen. Så kan vi jo håpe det åpner seg muligheter for å bygge litt fortere igjen.

At man i det hele tatt klarte å starte noen bygging i det hele tatt på kvikksanden Roald etterlot seg er ett lite under.
Loggført
Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #235 på: mars 08, 2017, 09:21:02 am »

Det blir nok ikke sjanserikt i år heller. Jeg skulle ønsket en Vega-type til inn før seriestart, bare så Brann har noen flere offensive strenger å spille på.

Nøkkelen til øverste halvdel (og ny medaljekamp) ligger jo i å unngå skader i midtbaneleddet, få en tilsvarende defensiv sesong som i fjor (første brann-trener som faktisk har klart å tett forsvaret...), og om vi i tillegg kan få i gang Børven opp i 12-15 mål og få noen typiske Azar-innhopp, så begynner det å ligne på noe som kan utfordre RBK litt lenger ut i sesongen og straffe de om det ikke blir like mye togskinner som i fjor.

I motsetning til i fjor er det lite usikkerhet knyttet til spillere. Vi vet hva de står for. Eksempelvis Braaten. Vi vet han kommer til å levere når treneren bruker ham. Vega har det lille ekstra og jeg håper han stabiliserer seg og spiller fast. Det kan fort være nøkkelen til en bedre offensiv sesong. Magefølelsen sier at Skålevik er den spilleren som får svi mest for Branns enslige angriperrolle.

Alt i alt tror jeg vi nå har ett lag som ikke vil være i nærheten av å rykke ned. Jeg er 95% sikker på ett brannlag over midten av tabellen. Jeg er 70% sikker på topp-4 og medaljekamp. Jeg er 95% sikker på at vi ikke har noen sjanse på RBK og gullet.

Om følelsen før årets sesong skal oppsummeres i ett ord så velger jeg "LETTELSE". Noen vil sikkert velge optimisme, men for meg er det først og fremst en lettelse å igjen gå inn i en sesong der Brann faktisk har noe på gang. Siden midten av 2008...
Loggført
Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #236 på: mars 08, 2017, 11:11:31 am »

Jeg er ikke sikker på noe utenom at det ikke blir gull og tror det blir en dårligere sesong enn i fjor tabellmessig.
Loggført

Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #237 på: mars 08, 2017, 11:16:02 am »

Håper vi klarer å korte inn avstanden til nr 1. Kan så smått akseptere dårligere tabellplassering om avstanden reduseres betraktelig.
Loggført

nero
Medlem

Vis profil
« Svar #238 på: mars 08, 2017, 13:16:38 pm »

Alt tyder på at det kan bli veldig vanskelig å toppe forrige sesong resultatmessig, den er jo grei. Sannsynligvis kan det bli vanskelig med sølvet også. Likevel må jeg si at jeg har fått enorm tro på det LAN driver med. Mange klager på "kjedelig fotball", men jeg personlig er sjeleglad for at vi har fått en trener som både forstår viktigheten av solid defensiv struktur, og som klarer å gjennomføre den innsikten i praksis. Er litt spent på hva som skjer hvis det "bare" blir en fjerde eller femteplass, eller enda verre...
Loggført

Lions led by donkeys.
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #239 på: mars 08, 2017, 13:41:36 pm »

Er litt spent på hva som skjer hvis det "bare" blir en fjerde eller femteplass, eller enda verre...

Ja, når det var murring og lite engasjement med medaljekamp rett fra opprykk, blir det sannsynligvis ikke noe bedre dersom vi havner litt i ingenmannsland med samme spill.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #240 på: mars 10, 2017, 07:57:31 am »

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/dette-er-forstelaget-drilles-pa-brann-trening-na/s/5-8-531871

Basert på treningene på La Manga mener BA å vite hvem som stiller først i køen for øyeblikket.

Der fikk man en klar forsmak av hvilke spillere som per dags dato står først i køen. Nilsen vil ha relasjonene mellom spillerne til å fungere, og kommer mest sannsynlig til å fortsette å drille Peter Orry Larsen mye i indreløperrollen. Gilli Rólantsson vil også være en mann han vil se mer av på høyrebacken, etter at kontraktsforhandlingene med Amin Nouri brøt sammen.

Dette var oppstillingen (4-3-3): Piotr Leciejewski–Gilli Rólantsson, Bismar Acosta, Azar Karadas/Jonas Grønner, Ruben Kristiansen–Peter Orry Larsen, Sivert Heltne Nilsen, Fredrik Haugen–Deyver Vega, Jakob Orlov, Daniel Braaten.

Loggført

Rød makt på Hansa!
Superjack
Medlem

Vis profil
« Svar #241 på: mars 10, 2017, 09:37:11 am »

Veldig spent på hvordan spillet blir med en høst og vinter med terping på angrepsspill og kjappe overganger som resultat av aggressivt press.
Loggført

i taper ALDRI!
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #242 på: mars 10, 2017, 14:16:51 pm »

Eliteserien Fantasy har kome, og mange vil nok prøve seg her. Litt usikker om eg skal slenge meg på, men det er iallfall interessant å sjå korleis Brann-spelarane blir prisa. Det visast her.

Tankar?
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #243 på: mars 10, 2017, 14:32:25 pm »

Tankar?

Tja, jeg vil tro at noen vil mene at Grønner er priset litt lavt i forhold til Orlov!;) Men det er vel en gjennomgående trend at offensive spillere er priset over forsvarspillere.
Loggført

Rød makt på Hansa!
StuckedPaaOstlandet
Medlem

Vis profil
« Svar #244 på: mars 10, 2017, 15:02:08 pm »

Eliteserien Fantasy har kome, og mange vil nok prøve seg her. Litt usikker om eg skal slenge meg på, men det er iallfall interessant å sjå korleis Brann-spelarane blir prisa. Det visast her.

Tankar?

For høyt prisnivå på de fleste brannspillerne. Piotr eller Vito eneste valgene det er mulig å rettferdiggjøre å ta inn på laget. Ellers har Vega OK pris om han slår til.
Loggført
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #245 på: mars 10, 2017, 15:26:10 pm »

Tankar?

For høyt prisnivå på de fleste brannspillerne. Piotr eller Vito eneste valgene det er mulig å rettferdiggjøre å ta inn på laget. Ellers har Vega OK pris om han slår til.

Haugen kostar heile 9, men treng ikkje vere eit dårleg val då han tek mange dødballar og får bra med målpoeng.
Loggført

ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #246 på: mars 17, 2017, 10:27:41 am »

Pamer sin kommentar i dag fokuserer på at førstevalgene på kantene (Vega, Braathen) er ustabile typer der du aldri vet hva du får.

Sant nok, men oppsiden der er jo at talenter som Stenevik og Bildøy fort kan få en del spilletid denne sesongen.
Loggført

Belfort
Medlem

Vis profil
« Svar #247 på: mars 17, 2017, 10:45:20 am »

Pamer sin kommentar i dag fokuserer på at førstevalgene på kantene (Vega, Braathen) er ustabile typer der du aldri vet hva du får.

Sant nok, men oppsiden der er jo at talenter som Stenevik og Bildøy fort kan få en del spilletid denne sesongen.

Men, det blir for risikabelt å satse på det. En kant bør inn før seriestart
Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #248 på: mars 17, 2017, 13:33:52 pm »

Men, det blir for risikabelt å satse på det. En kant bør inn før seriestart

Mulig det, men det får vi nok ikke. Enda større behov for en kvalitetsindreløper, gjerne enn sponset enn fra utlandet på lån ut sesongen om det ikke er penger å kjøpe for. Blir for tynt med de vi har. For tiden er Orry og Barmen skadet, kvaliteten til nykommeren fra Aalesund kan det også settes spørsmåltegn ved. Skaanes har til dels vært skadeforfulgt siste årene. Haugen plages også med ting innimellom og klarer neppe 34- 38 kamper i år. Håper sportslig ledelse ser dette klare behovet og får inn en indreløper til på minimum Haugen nivå, men det begynner å haste.
« Siste redigering: mars 17, 2017, 13:35:23 pm av Gulløl » Loggført
Norlings hund
Medlem

Vis profil
« Svar #249 på: mars 17, 2017, 16:16:27 pm »

Blir overrasket om vi får inn noe nytt før sommervinduet.
Loggført
Huff
Medlem

Vis profil
« Svar #250 på: mars 17, 2017, 16:53:47 pm »

Når det gjelder indreløperen synes jeg Braaten var betydelig bedre som indreløper enn kant i fjor. Jeg ser i alle fall behovet for en kant som større enn en indreløper selv om vi er meget sårbare om Haugen blir skadet.  Uansett tror jeg på Soltvedt når ham sier seg fornøyd med stallen, og personlig synes jeg dette er direkte trist.
Når et Brannlag som hadde sin styrke i det defensive prioriterer dette og nærmest lar seg svekke offensivt er noe galt. Håper småbørnene som i dag er kantalternativer er bedre enn jeg tror.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #251 på: mars 17, 2017, 17:10:43 pm »

Ikke overraskende kan vintervinduet oppsummeres med defensiv prioritering. Der særlig innkjøpet av ny stopper ble prioritert på bekostning av offensive forsterkninger. Kreative og tekniske ferdigheter offensivt har knapt hatt fokus i det hele tatt. Istedenfor har vi hentet en indreløper på grunn av løpskraften hans. Børven som spiss er det ene lyspunktet, men er redd han ikke vil få de beste arbeidsvilkårene når sesongen starter. Vi trenger flere enn Haugen som kan behandle en ball og levere kreativt i kamp etter kamp.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Superjack
Medlem

Vis profil
« Svar #252 på: mars 18, 2017, 16:40:29 pm »

Sesongen 2017 vil vel starte med årets sikreste tap. Tromsø borte, mest sannsynlig i snø og frost. Så får vi se om Pamer og Doddo da er unisont enige om at Brann har dummet seg ut i å kvitte seg med Huseklepp og LAN må gå, eller om de klarer se fremover.
Loggført

i taper ALDRI!
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #253 på: mars 18, 2017, 18:13:46 pm »

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Branns-stotteapparat-i-La-Manga-er-like-stort-som-Viking-og-Haugesunds-til-sammen-232281b.html

Branns støtteapparat i La Manga er like stort som Viking og Haugesunds til sammen.

Har Brann Høgmoske dimensjoner på støtteapparatet sitt? Er det for råflott med tanke på at vi er i rød sone? Eller er det nødvendig?

Vanskelig å si for oss utenfra. Men det er litt spesielt at vi har så mange flere enn andre tildels sammenlignbare klubber.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #254 på: mars 18, 2017, 20:26:18 pm »

Molde og rosenborg stiller vel med like stort apparat. Er de vi bør sammenligne oss med, ikke disse bitte små bygdeklubbene
Loggført

"og der snubler Sæternes igjen"
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #255 på: mars 18, 2017, 20:45:58 pm »

Joda, kan forsåvidt være enig i det. Det var bare to til en forholdet jeg reagerte litt på. Tar dog forbehold om at jeg ikke får lest saken og vet ikke hvor forskjellene ligger.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Finfin respons
Medlem

Vis profil
« Svar #256 på: mars 18, 2017, 23:15:23 pm »

Joda, kan forsåvidt være enig i det. Det var bare to til en forholdet jeg reagerte litt på. Tar dog forbehold om at jeg ikke får lest saken og vet ikke hvor forskjellene ligger.

Hehe, det er slik Brann skal få råd til den siste vingen! Viking har ikke råd til mediesjef, den jobben tar hovedtreneren, ifølge artikkelen. De har heller ikke massør.

Med andre ord har Brann slått seg opp på stormannsgalskapen allerede! Her er masse penger å spare for et Brann i rød sone. Mediesjarmøren LAN med spisskompetanse i å legge seg flat når det må til, vil få alle mann på dekk og klare til intervju, og dersom f.eks. Grønner har piggene ute, eller kommer med dårlig skjulte stikk til pressen om spilletid, kan LAN bare true med litt akupunktur i masasjetiden.
Loggført

Kanskje.
Superjack
Medlem

Vis profil
« Svar #257 på: mars 19, 2017, 10:13:31 am »

.... starter om 2 uker. Gleder meg.
Loggført

i taper ALDRI!
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #258 på: mars 19, 2017, 10:25:26 am »

Kanskje Brann satser på kvalitet fremfor kvantitet? Lurer på hvor mange eliteserieklubber som bare har 19 utespillere under proffkontrakt.
Loggført

Kagain
Medlem

Traust

Vis profil
« Svar #259 på: mars 19, 2017, 10:25:49 am »

Blir overrasket om vi får inn noe nytt før sommervinduet.

Nå syns jeg du er litt pessimistisk. Det kan jo hende at vi får inn en back eller stopper til. Hatakka har jo tross alt gått på lån til finnenes riige. Her må det erstattes, må vite...
Loggført
Morkel
Medlem

Vis profil
« Svar #260 på: mars 20, 2017, 00:52:50 am »

Kanskje Brann satser på kvalitet fremfor kvantitet? Lurer på hvor mange eliteserieklubber som bare har 19 utespillere under proffkontrakt.

Viking har 20, Sandefjord har 20. Det tror jeg er de som har lavest antall spillere bortsett fra Brann. Jeg håper riktignok at vi tar dem igjen og henter inn en sykt god venstreving med scoring- eller innleggsfot.
Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #261 på: mars 20, 2017, 20:10:56 pm »

Abonnement-sak i BT der de foreslår årets startoppstilling.

Piotr

Nouri
Wroom
Acosta
Kristiansen

Skaanes
Nilsen
Haugen

Vega
Børven
Braaten

Verdt å merke seg at de altså foreslår Barmen ut, samt fortsatt nøkkeltro på fjorårets backer. Grønner glimrer også med sitt fravær sammen med Orlov.
Loggført

Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #262 på: mars 20, 2017, 20:19:58 pm »

RBK kommer til å få tøffere konkurranse i år, noe som selvsagt også innebærer at Brann kommer til å få et tøffere program. Man skal ikke nødvendigvis legge for mye i treningskamper, men det er verdt å merke seg at VIF, Godset, Molde og Odd scorer godt med mål og at de vinner komfortabelt, mot kvalifisert motstand. Disse 4 er nok Branns tøffeste utfordrere og jeg er sikker på at RBK kommer til å bli detronisert når regnskapet gjøres opp i høst og jeg tror dessverre at det ikke blir Brann som står øverst.
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #263 på: mars 20, 2017, 21:52:37 pm »

Vi får håpe det slår ut i at de med en god vinter blir litt for komfortabel, mens Brann får full skjerpings og tenning.
Loggført

Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #264 på: mars 20, 2017, 22:03:23 pm »

Abonnement-sak i BT der de foreslår årets startoppstilling.

Piotr

Nouri
Wroom
Acosta
Kristiansen

Skaanes
Nilsen
Haugen

Vega
Børven
Braaten

Verdt å merke seg at de altså foreslår Barmen ut, samt fortsatt nøkkeltro på fjorårets backer. Grønner glimrer også med sitt fravær sammen med Orlov.

En del dumt her. Blant annet skriver de at Vega får høyrekanten under sterk tvil. Hvem i all verden ellers skulle man puttet der?

Ellers bør selvsagt Barmen være selvskreven. Vi så hvor puslete midtbanen ble med Haugen og Skaanes mot FKH.
Loggført
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #265 på: mars 20, 2017, 22:05:35 pm »

Eg håpar ikkje at folk klikkar i vinkel om det vert ein femteplass. Det var mange ting som klaffa i fjor. Me kan sjølvsagt gjenta det me gjorde, men me bør ikkje forvente at såpass mange lag feiler nok ein gang. Molde kan eigentleg berre bli betre mtp spelarane dei har. Dei har fått Dempsey tilbake òg. Skullerud får nok betre skikk på Strømsgodset enn det ein helseplaga Ingebrigtsen gjorde. Odd blir nok der oppe i år òg, sjølv om dei har hatt for vane å vere i veldig god form under sesongoppkøyringa, for så ha nokre downperioder utover i sesongen. Deila er ein god trenar, og dei har no mange gode spelarar i den stallen. Elles er RBK sjølvsagt favorittar.
Loggført

gladiporno
Medlem

Vis profil
« Svar #266 på: mars 20, 2017, 22:06:36 pm »

Slik det ser ut nå, så tror jeg Brann får et tilbakeslag både prestasjonsmessig og plasseringsmessig. Brann mister to viktige brikker i backrekken, og selv om erstatterne ikke nødvendigvis er dårligere spillere individuelt, vil det sannsynligvis påvirke samhandlingen i en negativ retning. Vi har ikke erstattet Huseklepp, som spilte en viktig rolle som kampavgjørende innbytter. Det er såpass jevnt i norsk toppfotball at dette fort kan sende Brann noen plasser ned på tabellen.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #267 på: mars 20, 2017, 22:10:02 pm »

Det skal mye til å gjenskape fjorårets sølvmedalje. Men om folk klikker i vinkel vil ha like mye å gjøre med spillet som med plasseringen. Brann klarte ikke å skape det store engasjementet i fjor selv med medaljekamp. Med det samme "dårlige ryktet" og ikke medaljekamp, kan det fort bli krav om endringer.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #268 på: mars 20, 2017, 23:06:28 pm »

Eg forventer en 7-9 plass i år så kommer ikke til å klikke i vinkel
Det er en del lag som underpresterte deler av fjoråret og Brann fikk en fin flyt i starten som holdt seg bra gjennom sesongen. Tror ikke de får den samme flyten fra start i år og da blir det tyngre. 
Loggført

Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #269 på: mars 21, 2017, 08:44:00 am »

Samtidig ser det ut til at Brann har blitt bedre også og når det er alvor er laget veldig vanskelig å slå, så man skal aldri si aldri. For meg er det nærmest ett fett om Brann ender på 2, 3 eller 4, dersom det ikke blir gull, så lenge man får tilgang til E-cup. Hvam pokker bryr seg om sølv- og bronsemedaljer i fotball?
Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #270 på: mars 21, 2017, 09:18:24 am »

Hvam pokker bryr seg om sølv- og bronsemedaljer i fotball?

Bryr meg egentlig ikkje, annet enn at det gir greiere inngang til ecup og mer penger i potten.
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #271 på: mars 21, 2017, 09:31:52 am »

Jeg bryr meg.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #272 på: mars 21, 2017, 09:38:59 am »

Klart det er mye bedre å bli nummer to enn nummer fire. Tilfredstillelsen av å bli bedre enn to andre lag, mer penger til klubben og som Spelaren skriver; greiere inngang til e-cup.  Ikke vanskelig å finne argumenter for at høyest mulig plassering er å foretrekke.

Men viktigst: Laget som blir nummer to taper sannsynligvis færre kamper enn laget som blir nummer fire. Og vil vi ikke vinne flest mulig kamper?
Loggført

Rød makt på Hansa!
Romarius
Medlem

Vis profil
« Svar #273 på: mars 21, 2017, 09:39:51 am »

Det betyr noe at man vinner 10 hjemmekamper i steden for 7, og at man generelt har sett bedre fotball. Man har vel gjennomgående hatt det gøyere i en sesong man havner på 2. plass enn en 4. plass.
Loggført
Billy Elliott
Medlem

Vis profil
« Svar #274 på: mars 21, 2017, 10:19:32 am »

Samtidig ser det ut til at Brann har blitt bedre også

Hva er det som tyder på det?

Poengkongen vår, Huseklepp, er borte. Han er ikke erstattet. Kapteinen med stor K, Demidov, er borte. Er erstattet med lignende kvalitet, men vi vet ingenting om hvorvidt Vito kan erstatte hans standing i gruppen. Ellers er vårt soleklare førstevalg på høyreback, Nouri, plassert i fryseboksen fordi han ikke vil signere ny kontrakt. Erstattet av en ung islending vi vet lite om så langt, men det er vel ingenting som tyder på at han er betydelig bedre enn Nouri. Middelmådigheten Johansen har blitt erstattet av middelmådigheten Orry.

Lite som tyder på at vi er kommet styrket ut av vinteren, spør du meg.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #275 på: mars 21, 2017, 11:31:36 am »

Det betyr noe at man vinner 10 hjemmekamper i steden for 7, og at man generelt har sett bedre fotball. Man har vel gjennomgående hatt det gøyere i en sesong man havner på 2. plass enn en 4. plass.
Ja, det var derfor det var så trangt på Stadion i fjor. Fordi det var så gøy på hjemmekampene.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #276 på: mars 21, 2017, 12:09:50 pm »

Ja, det var derfor det var så trangt på Stadion i fjor. Fordi det var så gøy på hjemmekampene.

Tallene minner om 1997 og 2000, og er kanskje å betrakte som normale - ihvertfall fram til den faste menigheten har est ut litt.
Loggført

krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #277 på: mars 21, 2017, 12:32:44 pm »

Tallene minner om 1997 og 2000, og er kanskje å betrakte som normale - ihvertfall fram til den faste menigheten har est ut litt.
Men på den tiden var tilskuertallene mer reelle pga lavere antall p-kort. Det reelle oppmøtet i fjor var antagelig lavere enn de nevnte årene der vi tok sølv.
Loggført

Legg ned hele klubben!
krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #278 på: mars 21, 2017, 12:41:50 pm »

Ganske dårlig at kampene ikke vil bli liggende tilgjengelig på Eurosport Player i ettertid. "Pga rettigheter" sies det. Men det er jo for faen de som har rettighetene!
Loggført

Legg ned hele klubben!
Romarius
Medlem

Vis profil
« Svar #279 på: mars 21, 2017, 13:01:05 pm »

Nei, det hadde sikkert vært både gøyere og flere folk på Stadion om vi hadde tapt litt flere kamper:) 
Spørsmålet var vel om det har noe å si om man kommer på 2. eller 4. plass. Og som oftest vil vel lag som kommer på 2.plass ha vartet opp med bedre fotball enn lag lenger ned på tabellen. Jeg synes også, muligens oppsiktsvekkende nok, at det er morsommere å vinne enn å tape. Men det er kanskje bare meg.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #280 på: mars 21, 2017, 13:03:01 pm »

Ja, vi var vel unntaket i fjor da. For vi spilte jo ikke bedre fotball enn noen. Tror 4. plass med god fotball, hadde trukket flere enn 2. plass med den fotballen vi spilte i år. Og som vi sikkert ender opp med i år også etter at klubben ikke så på det som nødvendig å forsterke offensivt.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Romarius
Medlem

Vis profil
« Svar #281 på: mars 21, 2017, 13:10:50 pm »

Ja, med samme fotball og en plassering midt på tabellen, slik det fort kan bli, vil det nok bli glissent. Svær merkelig at en ny ving ikke er prioritert.
Selv ser jeg helst Braaten på midtbanen, men da er det jammen ikke mange alternativer på kanten igjen. Blir vel i så fall Gilli, men heller ikke han imponerte veldig på vingen i fjor.
Loggført
Falkman
Medlem

Vis profil
« Svar #282 på: mars 21, 2017, 15:48:20 pm »

Ja, vi var vel unntaket i fjor da. For vi spilte jo ikke bedre fotball enn noen. Tror 4. plass med god fotball, hadde trukket flere enn 2. plass med den fotballen vi spilte i år. Og som vi sikkert ender opp med i år også etter at klubben ikke så på det som nødvendig å forsterke offensivt.

Høres ut som du sitter på fasiten over hva som er "god fotball".
Loggført
Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #283 på: mars 21, 2017, 15:48:33 pm »

Ganske dårlig at kampene ikke vil bli liggende tilgjengelig på Eurosport Player i ettertid. "Pga rettigheter" sies det. Men det er jo for faen de som har rettighetene!

ikke kan man se på kamper i utlandet heller
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #284 på: mars 21, 2017, 16:06:12 pm »

Kveruler gjerne på at vi  ikke spilte god fotball i fjor, men det var nå engang rimelig glissent på stadion utover høsten så det var ikke mange som lot seg rive med akkurat.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Falkman
Medlem

Vis profil
« Svar #285 på: mars 21, 2017, 16:12:20 pm »

Kveruler gjerne på at vi  ikke spilte god fotball i fjor, men det var nå engang rimelig glissent på stadion utover høsten så det var ikke mange som lot seg rive med akkurat.

Synd for dem. de glipp av en 2.plass.
Loggført
krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #286 på: mars 21, 2017, 16:14:19 pm »

De fikk det nok med seg, uten å fryse seg gjennom kjedelige fotballkamper.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #287 på: mars 21, 2017, 16:37:30 pm »

Brann har imponert spillemessig i endel kamper, bl.a mot Malmø og Las Palmas B, totaldominansen i Malmø viste hvilket register Brann kan fiske frem.
Loggført
ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #288 på: mars 21, 2017, 17:16:29 pm »

Skulle ønske vi hadde en svensk trener med mediatekke, talentfokus og sexy fotball.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #289 på: mars 21, 2017, 17:20:58 pm »

Jeg skulle ønske vi hadde en trener som kunne oppnå resultater uten å være kjedelig på banen og sur i media. Har hørt det har vært gjort andre steder, men da i større klubber som Strømsgodset og sånn.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #290 på: mars 21, 2017, 17:48:07 pm »

Fakta: 2016 var den gøyeste sesongen siden 2007

Påstand: Dette med hvor sur LAN er i media overdrives
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #291 på: mars 21, 2017, 17:49:49 pm »

Begge er påstander. Det var gøy i siste serierunde, da sølvet ble sikret, men de fleste hjemmekampene var kjedelige og man gikk hjem og tenkte at det ikke var verdt pengene. LAN har nok allerede rukket å få seg et rykte som den sureste treneren i TL.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #292 på: mars 21, 2017, 17:50:25 pm »

Tipper Nilsen ikkje hadde fått fire TL-sesonger rundt og under midten slik Deila fikk før det løsnet i 2012 og 13. LAN skal få utvikle fotballen sin videre, for den kan være sexy. Det ble vist også i deler av fjorårssesongen.
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #293 på: mars 21, 2017, 17:53:57 pm »

LAN kommer heller ikke til å få fire år på seg med den fotballen vi levert i fjor med mindre alle er like gode resultatsmessig.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #294 på: mars 21, 2017, 18:00:07 pm »

LAN kommer heller ikke til å få fire år på seg med den fotballen vi levert i fjor med mindre alle er like gode resultatsmessig.

Det er heller ingenting som tyder på at Nilsen ønsker å slutte å utvikle fotballen vår. Han ønsket å begynne bakfra, og utvikle spillet deretter.

"– Jeg tenker på at vi får utvikling i det offensive spillet, at vi kan tørre litt mer. Fotball er en risikosport. Kjenner vi at vi er trygge og sterke, kan vi ta flere sjanser. Målet er til slutt å bli så gode at vi kan kjøre over motstanderne med offensiv, artig fotball, sier Nilsen." - link.
Loggført

Henki
Medlem

Vis profil
« Svar #295 på: mars 21, 2017, 19:39:29 pm »

Jeg skulle ønske vi hadde en trener som kunne oppnå resultater uten å være kjedelig på banen og sur i media. Har hørt det har vært gjort andre steder, men da i større klubber som Strømsgodset og sånn.

Det ble etter hvert veldig gøy i Strømsgodset, men det var vel ikke bare gull og grønne skoger, trepoengere i fleng, og målfest kamp ut og kamp inn fra dag én for Ronny Deila heller?
« Siste redigering: mars 21, 2017, 22:44:32 pm av Henki » Loggført

Ballen skal fremover!
Falkman
Medlem

Vis profil
« Svar #296 på: mars 21, 2017, 21:26:40 pm »

Begge er påstander. Det var gøy i siste serierunde, da sølvet ble sikret, men de fleste hjemmekampene var kjedelige og man gikk hjem og tenkte at det ikke var verdt pengene. LAN har nok allerede rukket å få seg et rykte som den sureste treneren i TL.

Påstander, ja. hva er det du kommer med da? for min del er det alltid verdt pengene å se brann vinne. 
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #297 på: mars 21, 2017, 22:38:10 pm »

Fakta: Jeg syns 2016 var den gøyeste sesongen siden 2007.
Loggført

ostraume
Medlem

Vis profil
« Svar #298 på: mars 22, 2017, 08:55:43 am »

Enig i det. Ryktene om den forferdelig kjedelige fjorårssesongen virker rimelig merkelige på meg. Tilskuertallet var, som det har blitt påpekt, rimelig normalt.

Loggført

dokken
Medlem

Vis profil
« Svar #299 på: mars 22, 2017, 12:54:05 pm »

Da jeg begynte å gå på Stadion, på slutten av 80-tallet, var jeg storfornøyd hvis Brann hadde to gode hjemmekamper med storseire i løpet av en sesong. Og da regnet vi 3-1 som storseier.

I fjor hadde vi både 4-1 over vif-pakket og 6-0 over aafk. Begge terningkast 6-kamper. Vi hadde kok mot Rbk og knuste Molde på hjemmebane. Så var det selvsagt endel transportetapper, men det var det jammen i 2007 også. Den gang stønnet folk over 2-2 mot Start og 2-1 over TIL på hjemmebane.

På bortebane hadde 2016 også mye gøy- fra euforien da vi klarte 2-2 i Drammen, via den perfekte kontringsfotballen mot Odd og drama over alle drama mot Start.

Synes folk er rimelig historieløse hvis de klager da. Ja, alle håper Brann skal spille litt mer sprudlende offensivt. Men øyeblikkene, jubelen og dramatikken var fullt til stede. Norsk fotball har aldri vært, og kommer aldri til å bli 90 min estetisk nytelse.
Loggført
Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #300 på: mars 22, 2017, 17:32:25 pm »

2016 var ikke så gale det. Plasseringsmessig meget bra +, underholdende angreps fotball var det ikke mye av men mye spenning i kampene var det.
Og gikk hjem sjeldnere skuffet enn i alle sesonger siden 2007 så vil si at det var beste sesongen siden 2007 og at kråken overdriver litt ;-)
Og at LAN er så fryktelig sur e jo bare tull, Han kan være litt surmaget innimellom, men kem bryr seg vel om det?
E vel mye verre med en trener som gliser og er munter etter en dårlig kamp?
Loggført

krakra
Medlem

Vis profil
« Svar #301 på: mars 22, 2017, 17:45:46 pm »

Altså hvis folk bare vil avfeie at det helt opp mot siste serierunde var under 10.000 på kampene i en sesong der vi kjempet om sølv med at "de gikk glipp av sølv" og at de selv var fornøyd så får de bare gjøre det. Jeg håper Brann har en litt mindre arrogant tilnærming til det faktum at Brann ikke klarte å vekke noen særlig interesse i Bergen i fjor heller, før aller siste serierunde og en kamp mot Rosenborg. Mot TIL var det så lite som 6500 på kamp. Mot Molde i nest siste hjemmekamp var det 9000.
Loggført

Roald Bruun Hanssen
Giles
Medlem

Vis profil
« Svar #302 på: mars 22, 2017, 18:20:53 pm »

Resultatmessig fantastisk sesong, spillemessig middels. Treneren gjorde det beste ut av det han hadde til disposisjon, noe han også var tydelig på. Jeg er derfor forundret over at Brann ikke har forsterket offensivt og jeg er redd Krakra har rett. Litt stang ut i år og interessen kan dale ytterligere. Men Brann er også uhyre svake på å mobilisere/skape engasjement og viser det overtydelig med håndteringen av den såkalte mesterkampen. Det er også en faktor når tribunene skal fylles. Det må vel også innrømmes at tribunelivet ikke er helt som før, og ingen trommer kan løse det(RBK messingen er et mareritt) Brann skal være følelser som får fritt utløp og når spillere og publikum spiller på lag kan det bli bra, trekker tilskuere gjør det også.
Loggført
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #303 på: mars 22, 2017, 18:47:26 pm »

Da jeg begynte å gå på Stadion, på slutten av 80-tallet, var jeg storfornøyd hvis Brann hadde to gode hjemmekamper med storseire i løpet av en sesong. Og da regnet vi 3-1 som storseier.

I fjor hadde vi både 4-1 over vif-pakket og 6-0 over aafk. Begge terningkast 6-kamper. Vi hadde kok mot Rbk og knuste Molde på hjemmebane. Så var det selvsagt endel transportetapper, men det var det jammen i 2007 også. Den gang stønnet folk over 2-2 mot Start og 2-1 over TIL på hjemmebane.

På bortebane hadde 2016 også mye gøy- fra euforien da vi klarte 2-2 i Drammen, via den perfekte kontringsfotballen mot Odd og drama over alle drama mot Start.

Synes folk er rimelig historieløse hvis de klager da. Ja, alle håper Brann skal spille litt mer sprudlende offensivt. Men øyeblikkene, jubelen og dramatikken var fullt til stede. Norsk fotball har aldri vært, og kommer aldri til å bli 90 min estetisk nytelse.

La oss heller ikke glemme Barcelona-light-målet mot Glimt der Barmen puttet pent.
Loggført

Klaus_Brann
Medlem

Vis profil
« Svar #304 på: mars 22, 2017, 19:02:34 pm »

Ingenting om dramaet på trening i dag?
Sjokk at Heltne var involvert, hehe. Noen som vil utdype?

https://www.ba.no/sk-brann/fotball/sport/hissig-azar-pa-brann-trening/s/5-8-539988
Loggført

Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #305 på: mars 22, 2017, 23:25:27 pm »

Altså hvis folk bare vil avfeie at det helt opp mot siste serierunde var under 10.000 på kampene i en sesong der vi kjempet om sølv med at "de gikk glipp av sølv" og at de selv var fornøyd så får de bare gjøre det. Jeg håper Brann har en litt mindre arrogant tilnærming til det faktum at Brann ikke klarte å vekke noen særlig interesse i Bergen i fjor heller, før aller siste serierunde og en kamp mot Rosenborg. Mot TIL var det så lite som 6500 på kamp. Mot Molde i nest siste hjemmekamp var det 9000.
Har ikke sagt noe om at oppmøtet var det beste siden 2007. Antall mennesker på kamp sier ikke nødvendigvis noe om kvaliteten på sesongen? Ja det kan si noe men det er ikke nødvendigvis tilfelle.
At det var lite folk på mange kamper tror jeg heller skyldes vannstyre i litt for mange år som endte i degradering til 1 div.
Loggført

Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #306 på: mars 22, 2017, 23:25:45 pm »

Ingenting om dramaet på trening i dag?
Sjokk at Heltne var involvert, hehe. Noen som vil utdype?

https://www.ba.no/sk-brann/fotball/sport/hissig-azar-pa-brann-trening/s/5-8-539988
Vakkert ;-)
Loggført

Tom C
Medlem

Vis profil
« Svar #307 på: mars 23, 2017, 09:02:34 am »

La oss heller ikke glemme Barcelona-light-målet mot Glimt der Barmen puttet pent.

Barmen-målet var fantastisk, men kanonen fra Haugen mot Start, var rein poesi. Sjelden en ball klistres så hardt og presist opp i vinkelen fra såpass langt hold. Fikk litt Ahlsen-vibber, for de av dere som er gamle nok til å ha opplevd det...
Loggført

Aldri mer Obos....
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #308 på: mars 23, 2017, 19:54:47 pm »

Bortedrakta. Fortsatt photoshoppa bilete, men det ser bra ut!
https://brann.torshovsport.no/brann/bortedrakt/nike-sk-brann-fotballdrakt-2017-borte
Loggført

Ricky
Medlem

Vis profil
« Svar #309 på: mars 23, 2017, 20:43:40 pm »

http://www.brann.no/nyheter/her-er-den-nye-bortedrakten

Ser ganske t-skjorteaktig ut.
Loggført
Falkman
Medlem

Vis profil
« Svar #310 på: mars 23, 2017, 20:52:38 pm »

Kjedelig fargevalg. lei svarte bortedrakter.
Loggført
Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #311 på: mars 23, 2017, 21:04:18 pm »

Ja, den var helt grei, men kjedelig.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #312 på: mars 23, 2017, 21:10:53 pm »

Passer fint med idéen om at heimelaget skal stå for underholdningen.
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #313 på: mars 23, 2017, 21:26:01 pm »

Trist, kjedelig og stygg. Skal bare brukes mot Tromsø og Ålesund i serien. Viktig at den blir brukt minst mulig. Håper Brann kan få bedre drakter etterhvert. Begynner å bli nok nå.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #314 på: mars 23, 2017, 21:29:21 pm »

Stilren og bra, spør du meg.
Loggført

Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #315 på: mars 23, 2017, 21:31:10 pm »

Eg veit ikkje kva folk forventar av ei bortedrakt. Dette var då absolutt ikkje gale.
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #316 på: mars 23, 2017, 22:11:12 pm »

Blant annet at den ikke har gråfarge.
Loggført

Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #317 på: mars 23, 2017, 22:27:03 pm »

Blant annet at den ikke har gråfarge.

Designen vår tatt i betraktning burde det ikkje overraske noen.
Når var det me hadde blå? Scoret ikkje Strandli borte mot TIL i en sånn?
Loggført

Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #318 på: mars 23, 2017, 23:05:39 pm »

Synes den var bra eg. Men eg liker sort bortedrakt og denne var blant de bedre
Loggført

Utmedsnolken
Medlem

Vis profil
« Svar #319 på: mars 23, 2017, 23:28:37 pm »

Men er den grå eller er det bare tette hvite striper som gjør at det ser grått ut?
Loggført

osoerli
Medlem

Vis profil
« Svar #320 på: mars 24, 2017, 00:39:11 am »

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Norsk-stjerneband-lanserer-ny-hymne-under-Brann-Rosenborg-232768b.html

Litt mykje joikepreg kanskje.......
Loggført

KUNSTGRAS?? GLØYM DET!
esp123
Medlem

Vis profil
« Svar #321 på: mars 24, 2017, 09:29:19 am »

https://kroneball.wordpress.com/2017/03/16/eliteserien-2016-goals-vs-expected-goals/

Ganske interessant lesning. Og ikke spesielt positivt sett med Brann-øyne foran denne sesongen....
Loggført
Giles
Medlem

Vis profil
« Svar #322 på: mars 24, 2017, 10:21:06 am »

Full joik fra et stjerneband jeg aldri har hørt om. Rett og slett ulyd.
Loggført
Corran
Medlem

Vis profil
« Svar #323 på: mars 24, 2017, 10:36:17 am »

Selv en olding som meg har hørt om High as a kite, introen var vel grei som en intro men ellers boss
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
« Svar #324 på: mars 24, 2017, 13:12:11 pm »

https://kroneball.wordpress.com/2017/03/16/eliteserien-2016-goals-vs-expected-goals/

Ganske interessant lesning. Og ikke spesielt positivt sett med Brann-øyne foran denne sesongen....
Ai! Det var verre (eller bedre) enn forventet.
Loggført

Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #325 på: mars 24, 2017, 15:15:13 pm »

Tynne greier den hymnen der. Mangler fuzzgitar.
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #326 på: mars 24, 2017, 22:41:33 pm »

Driver og følger med på tabelltipsene til Nettavisen og VG. Begge har vurdert Aalesund og begge beskriver Vito sin betydning for lagets fantastiske høst som nærmest total. (Ok, de bruker ikke ordet total, men.....).
Loggført

krøvel vellevold
Medlem

Vis profil
« Svar #327 på: mars 24, 2017, 22:55:23 pm »

Driver og følger med på tabelltipsene til Nettavisen og VG. Begge har vurdert Aalesund og begge beskriver Vito sin betydning for lagets fantastiske høst som nærmest total. (Ok, de bruker ikke ordet total, men.....).

For øvrig begynner vel tipset til VG å bli ganske klart etter hvert.

Foreløpig har de VIF som 4, S08 som 5, Godset som 7, LSK som 8, TIL som 9, AaFK som 12, Sogndal som 13 og SF som 16.

De har altså ikke rangert 1, 2, 3, 6, 10, 11, 14 og 15.

Lagene som er igjen er RBK, MFK, Odd, Brann, FKH, KBK, Stabæk og Viking.

Da er mitt tips at de har RBK som 1, MFK som 2, Odd som 3, Brann som 6, FKH som 10, Viking som 11, Stabæk som 14 og KBK som 15.

6 og 10 er jeg forsåvidt litt usikker på rekkefølgen. Litt overrasket over at de i så fall setter fjorårets nr. 4 på 10.plass. Men det vil jo egentlig være enda mer rart om de har fjorårets nr. 2 der. Med mindre de mener fjoråret bare var flaks. Jeg regner med at det er RBK, MFK og Odd de har som topp tre.
Loggført

Legg ned hele klubben!
Morkel
Medlem

Vis profil
« Svar #328 på: mars 24, 2017, 23:09:41 pm »

For øvrig begynner vel tipset til VG å bli ganske klart etter hvert.

Foreløpig har de VIF som 4, S08 som 5, Godset som 7, LSK som 8, TIL som 9, AaFK som 12, Sogndal som 13 og SF som 16.

De har altså ikke rangert 1, 2, 3, 6, 10, 11, 14 og 15.

Da er mitt tips at de har RBK som 1, MFK som 2, Odd som 3, Brann som 6, FKH som 10, Viking som 11, Stabæk som 14 og KBK som 15.

6 og 10 er jeg forsåvidt litt usikker på rekkefølgen. Litt overrasket over at de i så fall setter fjorårets nr. 4 på 10.plass. Men det vil jo egentlig være enda mer rart om de har fjorårets nr. 2 der. Med mindre de mener fjoråret bare var flaks. Jeg regner med at det er RBK, MFK og Odd de har som topp tre.

Det er VG. De kan finne på å putte Brann på 10 plass. Om bare for å få masse oppmerksomhet og klikk for det. Men ja, 6.plass virker mer sannsynlig. Det er nok heller ikke et dårlig tips siden Brann ennå trenger tid på seg før de kan etablere seg helt i toppen. 
Loggført
Gulløl
Medlem

Vis profil
« Svar #329 på: mars 25, 2017, 00:23:07 am »

Tipper Brann på 7 plass.
http://www.aftenbladet.no/100Sport/fotball/Det-er-over-to-ar-siden-Brann-spissen-scoret-mal-i-en-tellende-kamp-232547b.html
Loggført
Spelaren
Medlem

Vis profil
« Svar #330 på: mars 25, 2017, 01:08:33 am »

Preseason agurknytt disse tipsene. Halvkvalifisert gjetning enhver sofasupporter kunne ha gjort, kun egnet til å skaffe en hardt presset mediebransje dyrebare klikk.
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #331 på: mars 25, 2017, 07:43:39 am »

Brann-tipset slo til. VG har Brann som nummer 6. En grei vurdering det. Vi er rett nok kapable til å gjøre det bedre, men historien viser at overraskelseslag gjerne får en nedtur sesongen etter, pluss at det sannsynligvis blir hardere å ta medalje i år enn i fjor.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #332 på: mars 25, 2017, 09:46:40 am »

Brann-tipset slo til. VG har Brann som nummer 6. En grei vurdering det. Vi er rett nok kapable til å gjøre det bedre, men historien viser at overraskelseslag gjerne får en nedtur sesongen etter, pluss at det sannsynligvis blir hardere å ta medalje i år enn i fjor.

Syns kanskje VG har noe lavt terningkast på angrep og benken. Og Skaanes best som ving? Har de særlig grunnlag for å hevde det?

Men det er en del interessant statistikk VG kommer med. Brann best på hodet, Kristiansen overraskende god på gjenvinninger, Haugen klart best i serien på frispilling osv.
Loggført

Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #333 på: mars 25, 2017, 12:16:50 pm »

Preseason agurknytt disse tipsene. Halvkvalifisert gjetning enhver sofasupporter kunne ha gjort, kun egnet til å skaffe en hardt presset mediebransje dyrebare klikk.

Desse terningkasta verkar å vere konstruert slik at ein får ønska tabellplassering. Terningkast 4 på eit forsvar med dobbel dekning på alle plassar i tillegg til å ha fjorårssituasjonen bak seg? To i angrep?
Loggført

Nixon
Medlem

Vis profil
« Svar #334 på: mars 25, 2017, 12:33:28 pm »

Desse terningkasta verkar å vere konstruert slik at ein får ønska tabellplassering.

Til en viss grad er det nok slik. Men at det settes spørsmålstegn med angrepet vårt er da helt naturlig. Børven har vist lovende takter i oppkjøringen, men var dårlig i fjor. Han har alt å bevise. De andre har heller ingen forhistorie med å skåre mange mål for klubben.
Loggført

Rød makt på Hansa!
Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #335 på: mars 25, 2017, 12:43:16 pm »

Desse terningkasta verkar å vere konstruert slik at ein får ønska tabellplassering.

Til en viss grad er det nok slik. Men at det settes spørsmålstegn med angrepet vårt er da helt naturlig. Børven har vist lovende takter i oppkjøringen, men var dårlig i fjor. Han har alt å bevise. De andre har heller ingen forhistorie med å skåre mange mål for klubben.

Det er absolutt lov å lure på kvar me står i angrep, men er det ein toar i ES-samanheng? Nei!
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #336 på: mars 25, 2017, 12:55:20 pm »

Det hadde ikke vært urimelig med 5 på forsvaret, 4 på benken og 3 på angrepet. Vi får se hvilke terningkast de andre lagene får på forsvaret.
Loggført

dudo
Medlem

Vis profil
Sv:
« Svar #337 på: mars 25, 2017, 12:58:43 pm »

Hvor mange målpoeng har dette angrepet vårt? Jeg skjønner godt at vi vurderes i nedre tredel av skalaen.
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #338 på: mars 25, 2017, 13:31:32 pm »

Ja, det fortjener ikke en firer heller.

Nå er det jo slik at måten Brann angriper på legger opp til at mange av målpoengene skal komme fra midtbanespillerne, kanskje i større grad enn hos alle de andre lagene i ES.
Loggført

Falkman
Medlem

Vis profil
« Svar #339 på: mars 27, 2017, 08:08:07 am »

Anders Pamer frekventerer tydeligvis ikke dette forumet i særlig grad. For i så fall kunne han ikke unngått i få meg seg at 5-millionersmannen Kristoffer Tokstad ikke lenger er Sarpborg-spiller, jfr dagens vurdering av nevnte lag i  BT. En grei bekreftelse på at han fremdeles legger prestisje i å ikke kjenne til motstanderlagenes spillere.
Loggført
dudo
Medlem

Vis profil
Sv:
« Svar #340 på: mars 27, 2017, 08:45:55 am »

Hvor er han blitt av?
Loggført

Hatleking
Medlem

Vis profil
« Svar #341 på: mars 27, 2017, 12:11:30 pm »

Strømsgodset.
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #342 på: mars 28, 2017, 11:08:36 am »

Riksmedia gjør alt de kan for å støtte LAN i å dempe forventningene foran sesongen. Denne sesongen blir et korrektiv. Vi kommer til å tape to kamper på rad, de andre lagene når oss igjen, vi hadde enormt med marginer med oss i fjor osv.

Jeg tror disse manglende forventningene kan ende opp med å gi oss en sesongstart tilsvarende den som i fjor. Jeg tror det kan være gunstig.
Loggført

Lasaron
Medlem

Vis profil
« Svar #343 på: mars 28, 2017, 21:49:12 pm »

Etter å ha lest alt Nettavisen og VG har kommet med av sine tips for serien så langt er det to ting som slår meg. Flere av våre medaljerivaler virker ikke å ha styrket set i overgangsvinduet, Brann ser ut til å ha kommet godt fra det når det gjelder skader, og flere av de samme lagene har ikke noe imponerende forsvar. Det ble visst tre ting.
Loggført

Xminator
Medlem

Vis profil
« Svar #344 på: mars 29, 2017, 11:15:32 am »

Det kommer til å gå til helvete. Sammenlignet med i fjor. Magefølelsen sier at vi blir straffet for absolutt alt av feil og er tilbake på ett mer historisk normalt antall Brannbaklengs. Sånn ca 52. Og uten noe mer offensivt spill.

32-52 i målforskjell og nerver utenpå branndrakten før september.
Loggført
Henki
Medlem

Vis profil
« Svar #345 på: mars 29, 2017, 12:58:34 pm »

Det kommer til å gå til helvete. Sammenlignet med i fjor. Magefølelsen sier at vi blir straffet for absolutt alt av feil og er tilbake på ett mer historisk normalt antall Brannbaklengs. Sånn ca 52. Og uten noe mer offensivt spill.

32-52 i målforskjell og nerver utenpå branndrakten før september.

Jeg tror ikke vi kommer til å slippe inn så veldig mange flere mål enn i fjor. Men jeg tror heller ikke vi kommer til å score så mange. Poengfangsten kommer sikkert til å normalisere seg dog, så jeg tipper oss mellom 5. og 10.plass.
Loggført

Ballen skal fremover!
Torvanger
Medlem

Vis profil
« Svar #346 på: mars 29, 2017, 13:54:39 pm »

Dersom LAN ser at det ikke fungerer med mer offensiv fotball enn ifjor, kan alle være trygge på at det blir en ny sesong med igjenmuring bak, så man skal ikke frykte at det blir mange baklengs.
Loggført
Norlings hund
Medlem