• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Sarpsborg 08, søndag 06.11.16, kl. 18.00

Started by Billy Elliott, November 01, 2016, 12:59:43 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Det er på tide å åpne årets siste kamptråd. Det er nå det gjelder. Kampen om sølvet skal avgjøres i Tippeligaens siste kamprunde noensinne.

Billettsalget går som det suser, og i dag - allerede fem dager før kamp - kom de første indikasjonene på at det kan bli helt fullt på Stadion. Brann.no kan fortelle at det nå er solgt over 12.000 billetter.

http://www.brann.no/news/article/1jf3yio1ct1j17lz7i71grfoc/title/stor-interesse-for-serieavslutningen


Ståa er enkel. Vinner vi, tar vi sølv. Med et lite forbehold om at Odd ikke slår nedrykkstruede Tromsø med 4 mål eller mer i Ishavsbyen (og vi bare vinner med ett). Går vi på uavgjort eller tap, er vi avgengig av at Fagermo gjør det samme, for å sikre sølvet.

Suspensjoner
Braaten og Grønner

Skader
Acosta

Forventet lag
Piotr
Nouri - Karadas - Demidov - Kristiansen
SHN
Haugen - Barmen
Vega - Orlov - Gilli

Usikkerhetsmontene ligger dog flere steder. Blir det Karadas eller Barmen som må steppe inn i midtforsvaret når både Grønner og Acosta mangler? Og, vil Skaanes og Huseklepps gode innhopp sist, kvalifisere dem til en startplass på henholdsvis indreløper- og kantposisjon?

Andre merknader
Dette blir trolig Erik Huseklepps siste kamp i Brann-drakten.
Mostanderen vår - 08 - mangler ikke på motivasjonen. De kjemper en hard kamp med hele 4 andre lag om den forgjettede fjerdeplassen, som gir europacupspill (om RBK vinner cupen).

Inspirasjon
Sist vi tok sølv var i 2006, men etter å ha ledet serien i lang tid, var dette en gedigen nedtur. Da tenker jeg heller vi skal ta turen til sølvet før det igjen, nemlig i år 2000, da en sølvmedalje smakte så godt som dette:

https://www.youtube.com/watch?v=HeGbOjhT5dw

Vær
Yr melder strålende sol og 4 grader, mens Storm forutser 3 varmegrader og lett overskyet.

http://www.yr.no/sted/Norge/Hordaland/Bergen/Bergen/langtidsvarsel.html
http://www.storm.no/bergen
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: Billy Elliott on November 01, 2016, 12:59:43 PM
Det er på tide å åpne årets siste kamptråd. Det er nå det gjelder. Kampen om sølvet skal avgjøres i Tippeligaens siste kamprunde noensinne.

Billettsalget går som det suser, og i dag - allerede fem dager før kamp - kom de første indikasjonene på at det kan bli helt fullt på Stadion. Brann.no kan fortelle at det nå er solgt over 12.000 billetter.

http://www.brann.no/news/article/1jf3yio1ct1j17lz7i71grfoc/title/stor-interesse-for-serieavslutningen


Ståa er enkel. Vinner vi, tar vi sølv. Med et lite forbehold om at Odd ikke slår nedrykkstruede Tromsø med 4 mål eller mer i Ishavsbyen (og vi bare vinner med ett). Går vi på uavgjort eller tap, er vi avgengig av at Fagermo gjør det samme, for å sikre sølvet.

Suspensjoner
Braaten og Grønner

Skader
Acosta

Forventet lag
Piotr
Nouri - Karadas - Demidov - Kristiansen
SHN
Haugen - Barmen
Vega - Orlov - Gilli

Usikkerhetsmontene ligger dog flere steder. Blir det Karadas eller Barmen som må steppe inn i midtforsvaret når både Grønner og Acosta mangler? Og, vil Skaanes og Huseklepps gode innhopp sist, kvalifisere dem til en startplass på henholdsvis indreløper- og kantposisjon?

Andre merknader
Dette blir trolig Erik Huseklepps siste kamp i Brann-drakten.
Mostanderen vår - 08 - mangler ikke på motivasjonen. De kjemper en hard kamp med hele 4 andre lag om den forgjettede fjerdeplassen, som gir europacupspill (om RBK vinner cupen).

Inspirasjon
Sist vi tok sølv var i 2006, men etter å ha ledet serien i lang tid, var dette en gedigen nedtur. Da tenker jeg heller vi skal ta turen til sølvet før det igjen, nemlig i år 2000, da en sølvmedalje smakte så godt som dette:

https://www.youtube.com/watch?v=HeGbOjhT5dw

Vær
Yr melder strålende sol og 4 grader, mens Storm forutser 3 varmegrader og lett overskyet.

http://www.yr.no/sted/Norge/Hordaland/Bergen/Bergen/langtidsvarsel.html
http://www.storm.no/bergen


Dette, Billy Elliott, var en trådstart etter vgd-standard. Tommel opp!
Tren på langskudd

Baunebob

Da er det bare å kjenne sin besøkelsestid. Stadion skal fylles og helter skal hylles.

Lasaron

Den linken til sølvkampen i 2000. Gode minner. En av de gøyeste kampene jeg har vært på i mitt liv. (Trodde på en stor karierre til Marcus Bakke da).
Tren på langskudd

Torvanger

Begge lag har noe å spille for, begge lag bør helst vinne, men Brann er nok det laget som kommer til å holde litt på bremsen, med tanke på utviklingen i Tromsø. Dersom TIL tar ledelsen, bør vi ikke forvente festspill fra Brann, da blir det kontrollert og det tror jeg folk kommer til å være helt ok med, så lenge man i det minste prøver, når sjansen byr seg.

osoerli

Dette laget kjører neppe LAN, men det burde han:

                  Piotr
Nouri   Karadas  Demidov  Gilli
   Haugen   Nilsen  Skaanes
  Vega   Skålevik  Huseklepp

Kanskje dristig å bytta 2 i forsvaret?  Nei, det er enno dristigare å spela med plasseringssvake Kristiansen for tida.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Superjack

Quote from: osoerli on November 01, 2016, 14:27:10 PM
Dette laget kjører neppe LAN, men det burde han:

                   Piotr
Nouri   Karadas  Demidov  Gilli
    Haugen   Nilsen  Skaanes
   Vega   Skålevik  Huseklepp

Kanskje dristig å bytta 2 i forsvaret?  Nei, det er enno dristigare å spela med plasseringssvake Kristiansen for tida.


Har tenkt samme tanken. Kjøre ut i 110, stort tempo og drepe kampen i løpet av 25 minutter. Tror faktisk aldri Sarpsborg ville være klar for noe slikt...
Brannsupporter.

Superjack

Brannsupporter.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

blobby winters

Litt bekymret at både Grønner og Acosta er ute.

Jeg tror ikke S08 har noen ute med karantene. Noen som vet om de har noen ute med skade?

Corran

Litt mer beroliget over at vi denne gangen har Demidov som eneste av de tre faste midtstopperne og ikke Grønner som sist mot 08.
Ikke noe negativt om Grønner men når en som spiller lite som midtstopper kommer inn er det nok tryggere med Demidov ved sin side
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Når tre utespillere er ute, borger det for Stenevik i troppen. Med det at så mange stoppere er ute, kan bety at Edvardsen ditsjer Stenevik ut.
Tren på langskudd

Torvanger

Hva med å kjøre denne elleveren:

Piotr

Nouri, Ruben, Demi, Gill

Haugen, SHN, Barmen

Huseklepp, Karadas, Braaten

Huseklepp har en bedre innleggsfot enn Vega og er enn så lenge giftigere, kanskje også Braaten kan få seg et sjeldent mål på en hodestuss fra et Husekleppinnlegg? Med Ruben ved siden av Demi, får Demi en rask makker, i tillegg til at Gill kan fylle rollen til Ruben på back, både offensivt og defensivt.

Hatleking

Quote from: Torvanger on November 02, 2016, 09:32:33 AM
Hva med å kjøre denne elleveren:

Piotr

Nouri, Ruben, Demi, Gill

Haugen, SHN, Barmen

Huseklepp, Karadas, Braaten

Huseklepp har en bedre innleggsfot enn Vega og er enn så lenge giftigere, kanskje også Braaten kan få seg et sjeldent mål på en hodestuss fra et Husekleppinnlegg? Med Ruben ved siden av Demi, får Demi en rask makker, i tillegg til at Gill kan fylle rollen til Ruben på back, både offensivt og defensivt.


Den lagoppstillinga er feil på fleire måtar. For det første er Braaten suspendert. For det andre er Ruben IKKJE eit stopparalternativ. Forutan fart er det lite av stoppargen i den mannen. Han skal iallfall ikkje vere på høgre sida der.

Corran

Har da større tro på Gilli som stopper enn Ruben
Tror nok Azar blir den heldige makkeren til Demidov
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Quote from: Corran on November 02, 2016, 11:04:17 AM
Har da større tro på Gilli som stopper enn Ruben
Tror nok Azar blir den heldige makkeren til Demidov




Gilli er definitivt et alternativ til stopper. Og Braaten har selvsagt karantene, så da går det nok mot Vega, Braaten og Huse på topp. Evt Skålevik sentralt fremme.

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on November 02, 2016, 11:11:21 AM
Quote from: Corran on November 02, 2016, 11:04:17 AM
Har da større tro på Gilli som stopper enn Ruben
Tror nok Azar blir den heldige makkeren til Demidov




Gilli er definitivt et alternativ til stopper. Og Braaten har selvsagt karantene, så da går det nok mot Vega, Braaten og Huse på topp. Evt Skålevik sentralt fremme.


Tror hverken Huse eller Skåle får sjansen fra start. Blir nok Deyver på høyre, og Gilli på venstre. Orlov i midten.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

SeLyren

Nouri Karadas Demidov Kristiansen

    Haugen Nilsen Barmen
   
      Vega  Orlov Skaanes

Tom C

Er litt vanskelig det der. Skal man belønne Skålevik etter den gode hjemmekampen sist med startplass på kanten, der han ikke er på sitt beste, eller skal man la han få en halvtime på topp der han trives best etter at Orlov har mørnet midtforsvaret litt? Problemet vårt er vel at vi ikke har klare enere fremover på banen som er udiskutable i første-elleveren. Vi skulle hatt en Ojo-type i angrepet.
Aldri mer Obos....

pidre

Quote from: Torvanger on November 02, 2016, 11:11:21 AM
Quote from: Corran on November 02, 2016, 11:04:17 AM
Har da større tro på Gilli som stopper enn Ruben
Tror nok Azar blir den heldige makkeren til Demidov




Gilli er definitivt et alternativ til stopper. Og Braaten har selvsagt karantene, så da går det nok mot Vega, Braaten og Huse på topp. Evt Skålevik sentralt fremme.

Braathen har altså karantene, så trolig går det ikke mot han på topp...
Saludar a los monos!

pidre

Går nok mot Barmen som makker til Demi. Gilli har egenskaper som gjør han til et alternativ, men har har spilt ms tidligere?
Saludar a los monos!

oslo øst

tv2 har bestemt seg at brann-sarpsborg skal gå på tv2 zebra på søndag så da får andre se åssen man feirer seriesølv  :-)  ekte bergensk lidenskap
kan nevne at sarpsborg hadde satt opp buss til bergen sponsa buss til 200,- ikke nok påmeldte så den går ikke  !!!!!!!! , intressen for en 4 plass ikke stor , så da blir det vel en del ledige plasser på øvre feltet på borte feltet

Finfin respons

Quote from: gjertm on November 02, 2016, 12:33:23 PM
                Piotr
Nouri Barmen Demidov Kristiansen
                Nilsen
         Haugen Skaanes
        Vega    Orlov    Gilli


Gjert har rett lag. Barmen er udiskutabel midtstopper. Rolantsson på venstrevingen er det tryggeste alternativet som gir Kristiansen god nok støtte og trygghet, og skaper tilsvarende trygghet mtp Skaanes sine mange dype løp. Dette er et balansert lag som ikke kommer får midtbanekollaps, ubalanse og kontringer imot. Tålmodighet og gode bytter sørger for en komfortabel 1-0-seier med et forløsende overtidsmål av Nouri på returen til Johansens harde skudd.
Kanskje.

Særping

Quote from: oslo øst on November 02, 2016, 18:29:36 PM
kan nevne at sarpsborg hadde satt opp buss til bergen sponsa buss til 200,- ikke nok påmeldte så den går ikke  !!!!!!!! , intressen for en 4 plass ikke stor , så da blir det vel en del ledige plasser på øvre feltet på borte feltet


Infoen om den sponsa bussen kom under kampen mot Tromsø søndag, tror de fleste som har hatt tanker om en tur til Bergen allerede hadde ordnet seg.  :P  Selv hadde jeg gjerne tatt bussen, men betalte fly/hotel for 6 uker siden, de hadde ikke noen planer om buss på det tidspunktet. >:(

Supporterkoordinatoren i Sarpsborg 08 har fått beskjed om at det kommer til å bli solgt billetter til Brann-fans bak bortefeltet. Disse billettene skulle vistnok gå til lokale idrettslag.  ::)

Særping

Quote from: blobby winters on November 01, 2016, 20:19:23 PM
Litt bekymret at både Grønner og Acosta er ute.

Jeg tror ikke S08 har noen ute med karantene. Noen som vet om de har noen ute med skade?



Ingen ute med karantene eller skader, så sant det ikke dukker opp skader/sykdom de neste dagene.

Lasaron

Vi skal ha utdeling av medaljer etter kampen på søndag. Det kommer ikke, og skal heller ikke, til å bli som i 2007. Vi skal ikke ha feiring på Festplassen eller Torgallmenningen. Men vi kan godt feire litt på Stadion. Og jeg ber om at det heller ikke denne gang blir satt på musikk etter kampen. Vi supportere klarer oss utmerket godt uten slikt. Vi synger selv!
Tren på langskudd

SeLyren

Eg har EN billett til overs på Frydenbø, felt b rekke 21. Visst noen er interessert kan de sende meg en PM.

Gulløl

Quote from: Lasaron on November 03, 2016, 12:16:11 PM
Vi skal ha utdeling av medaljer etter kampen på søndag. Det kommer ikke, og skal heller ikke, til å bli som i 2007. Vi skal ikke ha feiring på Festplassen eller Torgallmenningen. Men vi kan godt feire litt på Stadion. Og jeg ber om at det heller ikke denne gang blir satt på musikk etter kampen. Vi supportere klarer oss utmerket godt uten slikt. Vi synger selv!


Går ut fra at Bataljonledelsen samarbeider med Brann hvordan ting gjøres etter kampen. Må ikke drepe stemningen med musikk, enig i det. Foreslår å kjøre vanlig opplegg først med hyllest foran Store Stå og etter at Dan Riisnes har kjørt vanlig opplegg lager supporterne stemningen videre med skikkelig allsang på et forhåpentlig fremdeles fullsatt Stadion, med "tjukk og feit og full og seriesølv" og diverse supportersanger. Like før seremonien og utdeling av medaljer kjører supporterne nystemten på nytt (for tredje gang for dagen). Så må Brann kjøre i gang de største fyrverkeribatteriene en kan få tak i.
Bergenserne er kjent for å overdrive så det bare å bygge oppunder myten og fleske til og vise at trønderne sin gullfeiring ikke var noe særlig sammenlignet med hva bergenserne får til i sin sølvfeiring.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SeLyren

Men det er jo sølv....Kanskje vi kan strekke oss til stjerneskudd, men ikke mer.

Nixon

Ja, ingen overkill. Litt sang og jubel hører med. Men fyrverkeri? Helst ikke.
Rød makt på Hansa

Belfort

Ja, det hadde gjort seg med fyrverkeri feiring etter en sølvmedalje.

Corran

Fyrverkeri er helt innenfor i en sesong all dømte Brann ned og de fleste suportere drømte om at en skulle overleve (ja var noen få so trodde på medlje men de fleste trodde på nedrykkskamp)
Om alle forventet topplassering og Brann ledet lenge og tapte en gullkamp så hadde det vært overkill
En må se litt på hvorfor og hvordan sølvet kom før en er bastant på hvordan det skal feires.
I år er sølv en seier for klubben
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Fyrverkeri er innenfor med sølv, i år. Tar vi sølv også neste år er fyrverkeri ikke innenfor.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Fagermo FK kjørte fyrverkeri allerede forrige runde.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Jeg syns Barmen skal ta den plassen. Tipper de er jevngode, noenlunde, og starter vi med Karadas mister vi muligheten til å bruke ham som joker.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on November 03, 2016, 16:38:38 PM
Jeg syns Barmen skal ta den plassen. Tipper de er jevngode, noenlunde, og starter vi med Karadas mister vi muligheten til å bruke ham som joker.


Vi må starte med det beste laget. Dersom Karadas blir vurdert som best bør han starte. En eventuell jokerrolle bør ikke trumfe det. Og det er jo ingenting som hindrer Karadas i å bli kjørt frem som spyspiss selv om han har spilt midtstopper først. Litt mer sliten, javel, men han kan sikkert gi litt juling og vinne noen hodedueller likevel.
Rød makt på Hansa

Corran

Joker rolle er uvesentlig i denne situasjonen. En må velge det en synes er tryggest/best
Jeg er litt i tvil.
Barmen har vært på litt nedadgående kurve i det siste og har virket litt sliten. Om han benyttes må en dessuten gjøre bytte på midten og. Men trenger ikke være gale med Skaanes inn.
En annen ting er at vi mister hodestyrken på utspill når Barmen trekkes tilbake.
Azar er det lenge siden spilte midtstopper og om jeg ikke husker feil var det en dårlig kamp av ham i fjor?
Men duellstyrken vi får med Azar er jo upåklagelig, men vi mister også fart. Men med Azar som midtstopper og Barmen på midtbanen så er vi også styrket på dødball. Tenker da spesielt på offensiv men også på defensiv dødball
Et vanskelig valg som jeg er glad jeg ikke skal være ansvarlig for å ta. Uansett hvem han velger så blir det brukt mot LAN ved tap
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Hvis du tror jokerrolle er uvesentlig så ville du nok fått en ganske fin diskusjon med LAN. For han er veldig opptatt av hvem han har på benken, og kan sette innpå mot slutten av kampene. Der vi har tatt -mange- av poengene våre i år.

Nixon

Quote from: krakra on November 03, 2016, 18:29:23 PM
Hvis du tror jokerrolle er uvesentlig så ville du nok fått en ganske fin diskusjon med LAN. For han er veldig opptatt av hvem han har på benken, og kan sette innpå mot slutten av kampene. Der vi har tatt -mange- av poengene våre i år.


Joda, men tviler på at han f.eks. har vurdert Karadas som den beste spissen, men likevel latt han sitte på benken for å være joker.
Rød makt på Hansa


Corran

Quote from: krakra on November 03, 2016, 18:29:23 PM
Hvis du tror jokerrolle er uvesentlig så ville du nok fått en ganske fin diskusjon med LAN. For han er veldig opptatt av hvem han har på benken, og kan sette innpå mot slutten av kampene. Der vi har tatt -mange- av poengene våre i år.

I denne situasjonen hvor vi ikke har en midtstopper så tror jeg ikke at Azar kan være en joker spiller like stor rolle for LAN som ellers når han tr ut laget. Jeg tror det er viktigere å finne den rette stopperen som makker til Demidov i denne kampen enn å tenke på en joker. Azar som joker på slutten er jo tross alt en joker som kommer inn  kun hvis kampen utvikler seg slik at akkurat det byttet er riktig.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: SeLyren on November 03, 2016, 18:37:03 PM


Men det er jo akkurat poenget mitt; Karadas er den beste spissen å sette innpå, ikke til å starte. Men hvis han er den beste midtstopperen til å starte bør han gjøre det uten å tenke på en eventuell jokerrolle senere.
Rød makt på Hansa

SeLyren

Det er jo de som er spørsmålet, hvem er best som midtstopper av Barmen og Karadas? Det kommer jo litt an på hvordan motstanderen spiller, og med kjapt kombinasjonsspill som s08 kommer til å prøve på, tror eg Skaanes passer bedre inn på midtbanen og Barmen ned som midtstopper. Da har vi også supersuben i bakhånd. Eg tror det er beste løsningen.

Lasaron

Angående feiring: det vil kanskje ikke være så dumt om feiringen av sølvet blir såpass at spillerne blir ekstra giret på gull, at de tenker "tenk for en feiring det vil bli."
Tren på langskudd

Nixon

Rød makt på Hansa

Gulløl

Sarpsborg er et veldig bra bortelag, er på 4 plass på bortetabellen i år. Laget er også helt skade- og karantenefritt. Her må Brann være 100 % skjerpet for å vinne.

Klipp fra Sarpsborg 08 sin hjemmeside:
- Vi har ikke all verdens målforskjell, så vi bør gå ut i Bergen og gjøre det vi kan for å vinne den kampen. Vi må ta noen sjanser. Hvis man taper 1-0 og har ligget bakpå og vært feige, kontra det å angripe kampen, så velger jeg det siste i den situasjonen vi nå er i. Det tror jeg at jeg har med meg hele Sarpsborg på også. Det innebærer litt risiko, men den er vi villige til å ta, sier treneren.
Treneren mener Sarpsborg 08 møter et lag som er solide.
- Brann har spilt med en veldig trøkk og energi på hjemmebane. De er solide bakover og tør å slippe til litt godt med folk offensivt. Det går fort i lengderetningen der. De tør også å skape overtall på sidene, sier han.
- Men vi er skade- og karantenfri. Vi skal gi de en skikkelig kamp, sier Bakke.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ninja-Bob

Det kan jo ligge an til eit kampbilete som passar Nilsen fint dersom Sarpsborg allerede no snakkar om å ta defensiv risiko. Og eit kampbilete som kan passe både Haugen, Skålevik og Huseklepp godt. Håpar Orlov startar på benken med andre ord.

1908

Bare ber om at Tromsø gjør jobben sin i morgen...........

Go Up