• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 16/17

Started by Lasaron, August 19, 2016, 21:04:38 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Utmedsnolken

Quote from: krakra on March 06, 2017, 23:42:51 PM
Skal ikke se bortifra det. Dette er nok den største signeringen noen sinne gjort i norsk fotball. Det er faktisk helt vilt.
Ja, noen spørsmål er det, men finner han motivasjonen er han lett TLs beste spiller. Blir ikke overrasket om han har scoret flere mål til sommeren enn Børven gjør i hele år


hvordan kommer du frem til det? Selv om vi kun snakker utlendinger så hadde Molde Eidur ifjor som er ett mye større navn (iallefall fotballmessig) og Brann leide jo inn Aston Villas toppscorer flere ganger
"og der snubler Sæternes igjen"

Billy Elliott

Quote from: Utmedsnolken on March 07, 2017, 13:46:05 PM
Quote from: krakra on March 06, 2017, 23:42:51 PM
Skal ikke se bortifra det. Dette er nok den største signeringen noen sinne gjort i norsk fotball. Det er faktisk helt vilt.
Ja, noen spørsmål er det, men finner han motivasjonen er han lett TLs beste spiller. Blir ikke overrasket om han har scoret flere mål til sommeren enn Børven gjør i hele år


hvordan kommer du frem til det? Selv om vi kun snakker utlendinger så hadde Molde Eidur ifjor som er ett mye større navn (iallefall fotballmessig) og Brann leide jo inn Aston Villas toppscorer flere ganger


West Ham, men ja, poenget er det samme.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Utmedsnolken

Quote from: Billy Elliott on March 07, 2017, 14:08:23 PM
Quote from: Utmedsnolken on March 07, 2017, 13:46:05 PM
Quote from: krakra on March 06, 2017, 23:42:51 PM
Skal ikke se bortifra det. Dette er nok den største signeringen noen sinne gjort i norsk fotball. Det er faktisk helt vilt.
Ja, noen spørsmål er det, men finner han motivasjonen er han lett TLs beste spiller. Blir ikke overrasket om han har scoret flere mål til sommeren enn Børven gjør i hele år


hvordan kommer du frem til det? Selv om vi kun snakker utlendinger så hadde Molde Eidur ifjor som er ett mye større navn (iallefall fotballmessig) og Brann leide jo inn Aston Villas toppscorer flere ganger


West Ham, men ja, poenget er det samme.


rette fargene iallefall. hadde tilogmed wikipediasiden hans oppe mens jeg skrev det..pinlig
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Gudjohnsen har hatt en større sportslig karriere bak seg, men han var jo ferdig med karrieren sin og gikk til Molde for å få tynt den nok til å være med i EM. Bendtner er jo en kultperson og et fenomen på en helt annen måte. Sportslig sett er han fortsatt ung nok til å ha flere gode år igjen.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on March 07, 2017, 02:28:33 AM
Quote from: krakra on March 07, 2017, 00:47:26 AM
Det er mer sannsynlig enn at RBK betaler mer og det forteller at Bendtner har et seriøst ønske om å restarte karrieren


Hvorfor er du såpass positiv (på RBKs vegne) til Bendtner når du selv har gjentatte ganger talt i mot lignende overgangspolitikk fra Brann?
Hva konkret er det du sikter til?

Når Brann beviselig er gode på å utvikle spillere, har en relativt komplett stall med både klassespillere og utviklingsspillere, og i inneværende vindu har solgt spillere for 40 millioner kroner kan de kanskje ta seg visse friheter med å hente store navn som koster endel og som det er stor risiko rundt. RBK har både de sportslige og økonomiske musklene til å ta den sjansen. Brann er i starten av et byggeprosjekt og har ikke det.

krakra

Quote from: Billy Elliott on March 07, 2017, 01:00:57 AM
Quote from: krakra on March 07, 2017, 00:59:28 AM
Fordi det er milevis over Rbks lønnsnivå


Jepp, men det var vel kanskje slik de fikk napp, ved å gå milevis over eget lønnsnivå?
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/international_fodbold/afsloering-her-er-bendtners-nye-lave-loen/6562783

I underkant av fem millioner i følge Ekstrabladet.

Billy Elliott

Quote from: krakra on March 07, 2017, 15:08:53 PM
Quote from: Billy Elliott on March 07, 2017, 01:00:57 AM
Quote from: krakra on March 07, 2017, 00:59:28 AM
Fordi det er milevis over Rbks lønnsnivå


Jepp, men det var vel kanskje slik de fikk napp, ved å gå milevis over eget lønnsnivå?
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/international_fodbold/afsloering-her-er-bendtners-nye-lave-loen/6562783

I underkant av fem millioner i følge Ekstrabladet.


Ja, ser der ja. Omtrent det samme som vi betaler Vito altså (satt litt på spissen).

Står også i Ekstra Bladet at Bendter ikke har noen personlige bonuser bakt inn i kontrakten. Da har han faktisk gått ned over 20 millioner kroner i lønn på litt over et halvt år. Vi kondolerer. Det sier vel noe om hvor lite interesse det faktisk var for dansken. I bunnlaget Forest jubles det i alle fall vilt over å ha blitt kvitt han.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Det sier at Bendtner sannsynligvis er rimelig motivert på å få i gang karrieren sin, noe som på ingen måte er positivt for oss. At han ikke har personlige bonuser betyr imidlertid ikke at Forest ikke har betalt ham noen kroner for å si opp kontrakten, slik vi pleier å gjøre når vi sender avgårde vrakgods.

Billy Elliott

Quote from: krakra on March 07, 2017, 15:19:51 PM
Det sier at Bendtner sannsynligvis er rimelig motivert på å få i gang karrieren sin, noe som på ingen måte er positivt for oss.


Hehe, var vel akkurat det han sa da han halverte lønnen og signerte for Championshipklubben Forest senest i sommer også.

Klipp fra BBC:
"What happened in Wolfsburg was a sad situation. I have made mistakes in the past, but I am looking to the future."

Bendtner had an unhappy spell in Germany and left the club after several disciplinary issues.

He said the move to a club with a "big history", and the chance to work with Forest manager Philippe Montanier, was the ideal way to make a "new start".


http://www.bbc.com/sport/football/37296483

Jeg tror vi skal ta hans påtatte motivasjon for å restarte karrieren sin med en stor klype salt. For akkurat det har han påstått gang på gang de siste 5-6 årene. Han fant ikke motivasjonen hverken i Juventus, Wolfsburg eller Nottingham. Jeg tviler på at han finner den på Fosshaugane og Alfheim.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Falkman

Quote from: Billy Elliott on March 07, 2017, 15:35:45 PM
Quote from: krakra on March 07, 2017, 15:19:51 PM
Det sier at Bendtner sannsynligvis er rimelig motivert på å få i gang karrieren sin, noe som på ingen måte er positivt for oss.


Hehe, var vel akkurat det han sa da han halverte lønnen og signerte for Championshipklubben Forest senest i sommer også.

Klipp fra BBC:
"What happened in Wolfsburg was a sad situation. I have made mistakes in the past, but I am looking to the future."

Bendtner had an unhappy spell in Germany and left the club after several disciplinary issues.

He said the move to a club with a "big history", and the chance to work with Forest manager Philippe Montanier, was the ideal way to make a "new start".


http://www.bbc.com/sport/football/37296483

Jeg tror vi skal ta hans påtatte motivasjon for å restarte karrieren sin med en stor klype salt. For akkurat det har han påstått gang på gang de siste 5-6 årene. Han fant ikke motivasjonen hverken i Juventus, Wolfsburg eller Nottingham. Jeg tviler på at han finner den på Fosshaugane og Alfheim.


Haha. Det siste  argumentet har jeg brukt i forhold til flere kamerater i dag, tilnærmet  ordrett, pussig nok!! Hvordan man i det hele tatt kan forestille seg at en mann med et  så enormt skal finne motivasjon til å spill på de nevnte arenaene, er langt utenfor min fatteevne.

Finfin respons

Er det bare meg eller ville det vært mindre "seriøst" av Bendtner å gå til f.eks. India?
Med Rosenborg går han til en champions league klubb,
og han vil nok få masse gode innlegg i en velfungerende og sjanser til å score seg opp.
Hva du gjør er din sak, jeg ser ikke særlig positivt på dette. Nå er det for Branns del uansett opp til Vito.

Det burde for øvrig være et ordtak: "Det er langtfra Color Line til India."
Kanskje.

Utmedsnolken

Du mener vel "klarer verken å kvalifisere seg til champions league eller europa league"-klubb?
Den indiske ligaen varer uansett fra oktober til desember, så litt urealistisk å gå dit nå
"og der snubler Sæternes igjen"

Torvanger

Bendtner blir enten helt ok eller en flopp.

krakra

Quote from: Utmedsnolken on March 07, 2017, 17:13:47 PM
Du mener vel "klarer verken å kvalifisere seg til champions league eller europa league"-klubb?
Den indiske ligaen varer uansett fra oktober til desember, så litt urealistisk å gå dit nå
De var da i EL i 2015?

Giles

Skjønner ikke helt hvorfor det er så greit å miste Nouri. Det er en spiller som har utviklet seg veldig positivt og er en back i helt etter LANs smak, løpsstyrke, villig til å gå framover, intens i press og alltid klar til kamp. Brukbar relasjon til Vega også. Eneste han kunne gjort bedre er valg på siste 3 del av banen offensivt. Burde fått tilbud om en ny og bra kontrakt. Slik det er nå tar jeg det for gitt at han forsvinner og da er det opp til den nye islendingen.
Men skulle ønske at det ble hentet inn en spiller offensivt som var en klasse opp. Gjerne en sulten afrikaner.

Spelaren

Quote from: Giles on March 08, 2017, 16:38:04 PM
Burde fått tilbud om en ny og bra kontrakt.


Han har fått tilbud, og sier det ikkje står på det økonomiske - så ikkje veit eg. Har en knapp på målform.
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on March 08, 2017, 19:29:47 PM
Har en knapp på målform.


Nå har vi hentet en islending som snakker urnorsk, så da kan Soltvedt og Nilsen legge den ballen død en stund!;)
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Spelaren on March 08, 2017, 19:29:47 PM
Quote from: Giles on March 08, 2017, 16:38:04 PM
Burde fått tilbud om en ny og bra kontrakt.


Han har fått tilbud, og sier det ikkje står på det økonomiske - så ikkje veit eg. Har en knapp på målform.


Jeg tipper han har et stjernetegn LAN helst ikke vil ha representert i stallen... :D
Ballen skal fremover!

Spelaren

Quote from: Henki on March 08, 2017, 22:26:00 PM
Jeg tipper han har et stjernetegn LAN helst ikke vil ha representert i stallen... :D


Lars-Arne spurte ham sikkert korleis han klarer å holde seg skadefri:

"Nja, du veit - reiki liksom". Gjorde nok vondt for akupunktøren LAN.
Gå av.

Torvanger

Billy Sharp, 31 år gammel, 21 mål så langt for Sheffield United i League One i 15/16 og 26 mål til nå for samme lag i samme divisjon i 16/17. Er det på tide med en goalgetter fra de bitiske øyer igjen? (realismen bak denne ideen er vel lik null, men det er jo greit å fable)

https://youtu.be/imy3qHcKqNA


Billy Elliott

March 15, 2017, 09:43:49 AM #1570 Last Edit: March 15, 2017, 09:46:14 AM by Billy Elliott
Quote from: Torvanger on March 14, 2017, 21:24:04 PM
Billy Sharp, 31 år gammel, 21 mål så langt for Sheffield United i League One i 15/16 og 26 mål til nå for samme lag i samme divisjon i 16/17. Er det på tide med en goalgetter fra de bitiske øyer igjen? (realismen bak denne ideen er vel lik null, men det er jo greit å fable)

https://youtu.be/imy3qHcKqNA


Ifølge Transfermarkt går kontrakten hans ut i sommer. Kanskje ikke helt urealistisk. Hadde vært en digg signering. Fyren er en meget habil målscorer på League One-nivå, noe som ikke kan være så langt fra Eliteserie-standaren.

Dog holder Sheffield United på å rykke opp til Championship, så han vil vel gjerne bli med opp en divisjon.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Nå er vi nede i 19 utespillere. Jeg syns det er litt lite, men det er noe slikt Soltvedt og LAN har sett for seg. Da blir det iallfall kortere vei opp og frem for Bildøy, Fantoft m.fl. Og Stenevik forsåvidt.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio


Torvanger

Quote from: Billy Elliott on March 15, 2017, 09:43:49 AM
Quote from: Torvanger on March 14, 2017, 21:24:04 PM
Billy Sharp, 31 år gammel, 21 mål så langt for Sheffield United i League One i 15/16 og 26 mål til nå for samme lag i samme divisjon i 16/17. Er det på tide med en goalgetter fra de bitiske øyer igjen? (realismen bak denne ideen er vel lik null, men det er jo greit å fable)

https://youtu.be/imy3qHcKqNA


Ifølge Transfermarkt går kontrakten hans ut i sommer. Kanskje ikke helt urealistisk. Hadde vært en digg signering. Fyren er en meget habil målscorer på League One-nivå, noe som ikke kan være så langt fra Eliteserie-standaren.

Dog holder Sheffield United på å rykke opp til Championship, så han vil vel gjerne bli med opp en divisjon.



Interessant. Jeg tror uansett at Brann ikke matcher de beste lønningene i League 1, denne Sharp tjente 900.000 pund da han var i Leeds og er vel fortsatt på utlån fra Leeds til Sheffield U etter det jeg forstår.

Falkman

Quote from: Torvanger on March 15, 2017, 14:57:03 PM
Quote from: Billy Elliott on March 15, 2017, 09:43:49 AM
Quote from: Torvanger on March 14, 2017, 21:24:04 PM
Billy Sharp, 31 år gammel, 21 mål så langt for Sheffield United i League One i 15/16 og 26 mål til nå for samme lag i samme divisjon i 16/17. Er det på tide med en goalgetter fra de bitiske øyer igjen? (realismen bak denne ideen er vel lik null, men det er jo greit å fable)

https://youtu.be/imy3qHcKqNA


Ifølge Transfermarkt går kontrakten hans ut i sommer. Kanskje ikke helt urealistisk. Hadde vært en digg signering. Fyren er en meget habil målscorer på League One-nivå, noe som ikke kan være så langt fra Eliteserie-standaren.

Dog holder Sheffield United på å rykke opp til Championship, så han vil vel gjerne bli med opp en divisjon.



Interessant. Jeg tror uansett at Brann ikke matcher de beste lønningene i League 1, denne Sharp tjente 900.000 pund da han var i Leeds og er vel fortsatt på utlån fra Leeds til Sheffield U etter det jeg forstår.


Nei, det er han ikke. han signerte permanent for  Sheffield United i 2015. Dersom han hadde signert for oss, ville vi aldri hatt en spiller i stallen som er blitt omsatt for mer,  han er blitt solgt for  rundt  50  mill  til sammen i løpet av karrieren. men at han skulle  forlate sin  barndoms favorittklubb  til fordel for oss, når de attpåtil etter alt å dømme nettopp har  rykket opp, er  vel ikke særlig sannsynlig.

Billy Elliott

11 dager igjen av vinduet. Brann har bare 19 spillere i stallen, og en av dem (Nouri), er plassert i fryseboksen på grunn av utgående kontrakt og liten vilje til å tegne ny.

Det må da komme noen nye inn? Vi er for så vidt greit forspent på de fleste plasser, men en posisjon skriker etter forsterkning: venstrekant. Her har vi egentlig kun Braaten som kan gjøre en noenlunde habil figur. Men fyren er snart er 35 år, og leverer omtrent like mange målpoeng som Piotr.

Alternativene er enten å dytte en av spissene ut der, eller å bruke purunge Stenevik - som etter treningskampene å dømme ikke holder Eliteserienivå helt enda.

Soltvedt! Det er på tide å dra en ny Vega opp av hatten. 
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Belfort

Quote from: Billy Elliott on March 20, 2017, 09:57:25 AM
11 dager igjen av vinduet. Brann har bare 19 spillere i stallen, og en av dem (Nouri), er plassert i fryseboksen på grunn av utgående kontrakt og liten vilje til å tegne ny.

Det må da komme noen nye inn? Vi er for så vidt greit forspent på de fleste plasser, men en posisjon skriker etter forsterkning: venstrekant. Her har vi egentlig kun Braaten som kan gjøre en noenlunde habil figur. Men fyren er snart er 35 år, og leverer omtrent like mange målpoeng som Piotr.

Alternativene er enten å dytte en av spissene ut der, eller å bruke purunge Stenevik - som etter treningskampene å dømme ikke holder Eliteserienivå helt enda.

Soltvedt! Det er på tide å dra en ny Vega opp av hatten. 


Her er det bare å håpe at Soltvedt jobber med en kant som kan bli presentert rimelig fort

Torvanger

Det virker som om Deila har fått Finne i sving: (fra VPN)

"Dæven. Finne virker som en kanon signering. For en fart, gode dribleferdigheter , og et knall bra skudd. 2 mål for Finne nå."

Lasaron

Skulle bare mangle, så god treningshverdag han har hatt i flere år. Hvis ikke han er med og kjemper om toppscorertittelen i eliteserien til den bitre enden, må Stig Lillejord ta seg en bolle.
Tren på langskudd

Lasaron

BA melder om sjokkovergang i lokalfotballen, og det gjelder Max Bjørsvik som går fra Nest til Fana. Det sjokkerende her må jo være at Fana betaler en overgangssum for Bjørsvik. Tenke seg til at en andredivisjonsklubb er villig til å betale penger for en 27-åring som kommer fra en annen andredivisjonsklubb. Da kan man jo få seg til å tro at de hadde klart å skrape sammen enda mer penger til en førstedivisjonsspiller. Fana må jo være heeeeelt ut på viddene.
Tren på langskudd

ostraume

Du skjønner virkelig ikke at overgangssystemet handler om hvilken nytteverdi selgende klubb har av spilleren. Jo mindre nytte, desto lavere pris. Hvis du dessuten er i en klubb som har lønninger over snittet, så blir det ekstra vrient å få noe som helst for spilleren, og desto viktigere å få den av lønningslisten. Da blir det fort til at det er null nytte og null pris. Noe agenten selvsagt er fullstendig klar over.

Jeg vet det finnes en knapp i FM som heter "Offer to Clubs", men det er nok ikke så enkelt å få noe for uønskete spillere som Hatakka i den virkelige verden.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Hypotetisk situasjon: La oss si at Bjørsvik var brannspiller, nøyaktig så god som han er nå, og alle visste nøyaktig hvor god han er. La oss videre si at han er villig til å godta Fanas lønnsvilkår. La oss videre si at Brann ikke ville satse på ham mer. Ville da Fana sett det som uaktuelt å brukt penger på ham?

Jeg mener at den overganssummen Nest fikk for ham, viser markedsverdien hans. Minst. Videre tror jeg Hatakka er en bedre spiller enn Bjørsvik, og yngre. Men dynamikken i fotballen er altså slik at en bedre og yngre spiller har dårligere markedsverdi fordi klubben ikke ønsker ham med videre? Hvis jeg hadde vært leder i Fana og hadde fått tilbud om å kjøpe Bjørsvik til 100 000, eller Hatakka for 100 000, så hadde jeg valgt Bjørsvik fordi han har vært mer verdifull for sin klubb?

Jeg mener altså at når Bjørsvik kan fås penger for, så bør en bedre og yngre spiller også kunne fås penger for. Men det er altså nødvendigvis ikke sant.

Tren på langskudd

ostraume

Poenget er jo Bjørsvik er en verdifull spiller for selgende klubb. Hadde Bjørsvik vært en uønsket spiller i Nest (eller Brann) ville prisen vært null. Selv om han hadde vært nøyaktig like god.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Quote from: ostraume on March 24, 2017, 10:45:31 AM
Poenget er jo Bjørsvik er en verdifull spiller for selgende klubb. Hadde Bjørsvik vært en uønsket spiller i Nest (eller Brann) ville prisen vært null. Selv om han hadde vært nøyaktig like god.


Det er det jeg ikke forstår. Hvilken sum Fana er villig til å punge ut bør jo samsvare med hvor verdifull Fana tror han vil være for nettopp Fana?

Jeg tror Hatakka ville vært mer verdifull for Fana enn Bjørsvik, men i følge din teori ville betalingsviljen til Fana vært mindre for Hatakka enn for Bjørsvik fordi Hatakka er uønsket i Brann. Er det riktig forstått?

Det hadde vært spennende å sett om relativt unge Hatakka ville vært villig til å "rotne" på tribunen i Bergen fremfor å spilt finsk toppfotball på samme lønningsnivå som sine medspillere der.
Tren på langskudd

ostraume

Quote from: Lasaron on March 24, 2017, 11:03:20 AM
Jeg tror Hatakka ville vært mer verdifull for Fana enn Bjørsvik, men i følge din teori ville betalingsviljen til Fana vært mindre for Hatakka enn for Bjørsvik fordi Hatakka er uønsket i Brann. Er det riktig forstått?


Ja, forsåvidt, men det handler altså ikke bare om kjøpende klubb.

Fana vil betale så lite som mulig for enhver spiller. Dersom en spiller er uønsket i en annen klubb, og en klubb gjerne vil kvitte seg med en lønning så vil dette trekke prisen mot null.  Dette kan da ikke være så komplisert å forstå?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Jeg forstår at det er en faktor man kan bruke i forhandlinger, og jeg innser at den er svært virkningsfull mot Brann. Kan du svare på spørsmålet om betalingsviljen til Fana for Hatakka?
Tren på langskudd

dudo

Det er litt som å ha en gammel, ødelagt båt liggende i en båtforening. Alle vet du ikke bruker den og du betaler 1000 kr/mnd for å ha den liggende med. Skal du jobbe ræven av deg i månedsvis for å få solgt den til 5000, eller skal du være pragmatisk og kutte kostnadene ved å gi bort båten til ungdommene i gaten?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Quote from: Lasaron on March 24, 2017, 12:58:48 PM
Kan du svare på spørsmålet om betalingsviljen til Fana for Hatakka?


Ja, kan skjønne jeg kan det. Betalingsviljen til Fana for Hatakka ville vært lavere enn for Bjørsvik.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Engen låner Keita til sommeren, og har skaffet seg forkjøpsrett. Med det forsvant mitt siste håp om at Brann kommer til å forsterke venstrekanten før vinduet stenger.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Quote from: ostraume on March 24, 2017, 14:11:49 PM
Quote from: Lasaron on March 24, 2017, 12:58:48 PM
Kan du svare på spørsmålet om betalingsviljen til Fana for Hatakka?


Ja, kan skjønne jeg kan det. Betalingsviljen til Fana for Hatakka ville vært lavere enn for Bjørsvik.


Også hvis vi skreller vekk at Hatakka kommer fra Brann, som er svært lette å forhandle med? Isåfall syns jeg det er kjemperart. Jeg forstår det ikke. Hvor god skal man være for at det ikke gjelder lenger da?

La oss si at det fins tre sett med høytalere. A (dårligst), B (nest best) og C (best). Jeg har B, men kjøper meg C. Da har jeg ikke lenger bruk for B. B er brukt i to år. Du får mulighet til å kjøpe B (brukt i to år) og A (brukt i fire år) til samme pris. Legg merke til at A er i bruk hos eieren, som er villig til å selge for en gitt pris, mens B ikke er i bruk hos eieren og er til salgs for samme pris. Hvilke høytalere ville du valgt?

Tren på langskudd

Lasaron

Hannu Patronen (84-modell) var ganske fast på Sogndal i fjor. I år spiller han for HJK i Finland. Jeg ser ikke bort fra at Patronen er bedre enn Hatakka, men er tydeligvis ikke for god for finsk toppfotball. Poenget er at hadde Brann satt hardt mot hardt tror jeg Hatakka fort ha(dde)takka ja til vanlig lønn i SJK. Da hadde han vært ute av Brann, uten kostnader. Kanskje til og med med en liten inntekt.

Så ser jeg helt klart at kontraktslengde har litt å si for markedsverdi. Har man to jevngode, jevnaldrede stoppere der den ene har et halvt år igjen av kontrakten mens den andre har tre og et halvt år igjen, så er det lettere å forhandle ned prisen på førstnevnte selv om begge vil være like verdifull for en ny klubb. Men jeg syns det er et stykke derfra til hva Brann holder på med.

Strømsgodset betaler 5 mill for Kristoffer Tokstad. Fana betaler overgangssum for Max Bjørsvik. Brann leier ut Hatakka og betaler deler av lønnen (regner jeg med). Brann gir vekk Remi Johansen og betaler deler av lønnen. Det var vel ikke imponerende det Brann fikk ut av overgangen til Pallesen heller.

Oppsummert: Jeg har lenge revet meg i håret over at Brann er så gavmilde når spillere er på vei ut, jeg har ment at Brann kan tjene mer penger i slike saker enn de klarer. Mange har sagt mot meg og sier jeg ikke forstår. Saken med Bjørsvik til Fana gjør at jeg forstår enda mindre.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on March 24, 2017, 17:21:29 PM
Poenget er at hadde Brann satt hardt mot hardt tror jeg Hatakka fort ha(dde)takka ja til vanlig lønn i SJK. Da hadde han vært ute av Brann, uten kostnader. Kanskje til og med med en liten inntekt.


Sier du at finnene stod klar med penger til Brann, men at lønnskravet til Hatakka stoppet en permanent overgang?

Når det gjelder Bjørsvik til Fana må du legge inn en menneskelig faktor i høyttaler-regnstykket ditt. For Fana er ikke Bjørsvik bare en hvilken som helst spiller som er litt dårligere, like god eller litt bedre enn en annen spiller som de like gjerne kunne betalt penger for. Poenget er at de sannsynligvis ikke hadde snudd seg rundt og skaffet de pengene for så mange andre spillere enn Bjørsvik.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on March 24, 2017, 17:39:07 PM
Quote from: Lasaron on March 24, 2017, 17:21:29 PM
Poenget er at hadde Brann satt hardt mot hardt tror jeg Hatakka fort ha(dde)takka ja til vanlig lønn i SJK. Da hadde han vært ute av Brann, uten kostnader. Kanskje til og med med en liten inntekt.


Sier du at finnene stod klar med penger til Brann, men at lønnskravet til Hatakka stoppet en permanent overgang?

Når det gjelder Bjørsvik til Fana må du legge inn en menneskelig faktor i høyttaler-regnstykket ditt. For Fana er ikke Bjørsvik bare en hvilken som helst spiller som er litt dårligere, like god eller litt bedre enn en annen spiller som de like gjerne kunne betalt penger for. Poenget er at de sannsynligvis ikke hadde snudd seg rundt og skaffet de pengene for så mange andre spillere enn Bjørsvik.


Om Hatakka: Hadde Brann sagt at de må kjøpe han, kanskje for en billig penge, ser jeg tre mulige utfall. Det ene er at de faktisk ble enige om en pris. Det andre at det endte med ingen overgangssum men at SJK betaler hele den nye lønnen. Det tredje at han "råtner" på tribunen hos oss. Slik det er nå betaler vi lønn til en spiller som ikke bidrar, og som vi ikke har tro på for fremtiden.

Om høytalereksempelet: Det var til ostraume som hevder Fana ikke ville strukket seg like langt for å få Hatakka som de gjorde for å få Bjørsvik, om de hadde hatt sjansen.

Når jeg ser hvilke andre spillere som blir solgt for sånn og slik, forstår jeg ikke hvorfor det er rimelig at Brann skal få så lite når våre spillere forsvinner. Jeg tror fortsatt at Brann er alt for defensive i slike saker. Mange er tydeligvis uenig. Ok. Dere har iallfall prøvd å forklare meg, den skal dere ha. Jeg skal prøve å la det ligge nå (frem til neste sak dukker opp).
Tren på langskudd

Yngve


Lasaron

Jeg senser en kritisk undertone der, og avstår fra å svare  :-\

Er det virkelig så idiotisk det jeg hevder? At Brann burde kunne tjent noe på de overgangene? Er det jeg som burde tatt meg en bolle?
Tren på langskudd

SK

March 25, 2017, 01:40:02 AM #1595 Last Edit: March 25, 2017, 01:41:52 AM by SK

Ninja-Bob

Litt meir klargjering angåande Wormgoor sin overgang i eit ganske så interessant intervju med Eivind Lunde i BT i dag.

"Et eksempel på det er hentingen av den nye kapteinen Vito Wormgoor. Han går ifølge Lunde inn i Branns lønnssystem (der den maksimale grunnlønnen er rundt en million kroner), men får signeringsbonus betalt av Trond Mohn."

Lasaron

Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Ninja-Bob on March 25, 2017, 14:15:16 PM
Litt meir klargjering angåande Wormgoor sin overgang i eit ganske så interessant intervju med Eivind Lunde i BT i dag.

"Et eksempel på det er hentingen av den nye kapteinen Vito Wormgoor. Han går ifølge Lunde inn i Branns lønnssystem (der den maksimale grunnlønnen er rundt en million kroner), men får signeringsbonus betalt av Trond Mohn."


Se der ja. Mohn lurer i kulissene :) Tenker det var en grei sum han leverte ut der...


Billy Elliott

Quote from: Ninja-Bob on March 25, 2017, 14:15:16 PM
Litt meir klargjering angåande Wormgoor sin overgang i eit ganske så interessant intervju med Eivind Lunde i BT i dag.

"Et eksempel på det er hentingen av den nye kapteinen Vito Wormgoor. Han går ifølge Lunde inn i Branns lønnssystem (der den maksimale grunnlønnen er rundt en million kroner), men får signeringsbonus betalt av Trond Mohn."


Det må da bety at vi har penger til overs å kjøpe ny ving for?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Go Up