• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 16/17

Started by Lasaron, August 19, 2016, 21:04:38 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kjell249

Nei krakra det er du som er alene. Underholdning er ikke bare å skape sjanser. Grunnen til at siste kamp ble utsolgt var ikke for at tilskuerne forventet sjansebonanza, men ønsker å se laget i sitt hjerte ta sølvmedalje.

Resultat er det absolutt viktigste for å skape interesse. 1-0 seier slå 3-4 tap hver dag hele året. LAN tror at det å opprettholde kvalitet i forvaret og en skikkelig leder på banen øker sjansen for bra resultat. Men det trenger ikke gå på bekostning av at de ønsker forsterkninger også offensivt, og utvikle denne delen av spillet videre.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

December 21, 2016, 12:07:02 PM #701 Last Edit: December 21, 2016, 12:10:09 PM by krakra
Hvor var alle sammen før siste serierunde da? Brann hadde gode resultater hele sesongen. Hvis det er det som underholder, hvor var alle tilskuerne? Og hvor tar de veien hvis vi ikke tar medalje neste år? Selvfølgelig kommer det mange tilskuere til siste serierunde når vi kjemper om medalje, men deres fravær i de andre kampene bekrefter da min påstand. At Brannkamper av mange opplevdes som kjedelige. Og så fort resultatene uteblir så skaper det murring.

Og er det bra nok for Brann å være en klubb folk bare gidder å se på 16. mai, mot Rosenborg og i siste serierunde hvis vi kjemper om medalje?

Gulløl

December 21, 2016, 12:20:27 PM #702 Last Edit: December 21, 2016, 12:27:40 PM by Gulløl
Brann skapte 5. flest sjanser i 2014 i følge VGs tall. Det endte med dundrende nedrykk og mye tårer. Den "kjedeligste" og mest tragiske sesongen for Brann supporterne på 30 år. Tar gjerne en ny sesong neste år med 2.plass og ny Europacup plass og sjansefattige kamper isteden for mye sjanser og kamp på nedre halvdel av tabellen. En stor del av kampene i år ble ikke avgjort før helt på slutten. Om kampene ikke var så underholdende i den første 2/3 parten var spenningen stor på slutten av storparten av kampene og som resulterte i mange seire. Vil ikke kalle det kjedelig og drittfotball.

Krakra, du står blant et lite mindretall når du dømmer 2015 prestasjonen til LAN nord og ned, der de fleste medier tippet Brann på 10-13 plass. Merker du ikke at du får lite eller ingen støtte for dine argumenter på dette forumet i denne saken ? Likevel gir du deg ikke. Brann kan i 2016 vise til sitt beste tilskuersnitt siden 2011, hadde det skjedd om det stemmer det som du skriver om at Brann spiller drittfotball ? Du er helt på viddene når du skriver "hvor var alle sammen før siste serierunde da".
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

OK, da bør Brann ikke produsere mange sjanser igjen. For da rykker vi ned.

krakra

December 21, 2016, 12:22:47 PM #704 Last Edit: December 21, 2016, 12:26:54 PM by krakra
Hvor har jeg forresten dømt 2015-sesongen nord og ned?  Brann hadde i snitt 350 flere tilskuere enn det du kaller den kjipeste sesongen på 30 år i fjor. Ja, det er den best besøkte sesongen siden 2011, men hvor mange av disse har Brann levert god fotball i? Når du sammenlignet en sesong med kjip fotball og sølv med flere sesonger med kjip fotball utenfor pallen og en sesong med underholdende fotball og nedrykk er det ikke så rart at den kjipe fotballen og sølvet kommer godt i.

Jeg tror de fleste som var på Stadion i høst skjønner godt at jeg ikke er på viddene når jeg spør hvor alle var før siste serierunde. Selv om det er tungt for enkelte å erkjenne. Det var flere kamper, helt mot slutten, hvor det reelle tilskuertallet var godt under 10.000. Sikkert nærmere 5.000 enn 10.000.

Nixon

Rød makt på Hansa

dudo

Brann var ikke et fyrverkeri i 2016, nei. Det har det tidligere vært nærmest unison enighet om her inne. Men det var effektivt, og etterhvert veldig behagelig. Ellers har LAN et uttalt ønske om å utvikle oss offensivt. Det er mulig at vi blir på stedet hvil neste sesong, eller til og med tar et steg tilbake, men det er i så tilfelle ikke fordi vi ikke har prøvd.

Spillerne kan utvikle seg (eller skiftes ut), LAN kan utvikle seg, og laget kan utvikle seg. Jeg ser ingen grunn til at vi skal bekymre oss heller enn å være spent.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Nixon on December 21, 2016, 12:32:05 PM
Nettopp. Dette er noe LAN selv har erkjent, så jeg skjønner ikke at det skal kverulerer på det. Spør du LAN om Branns spill i år var underholdende vil han nok svare nei.

Foreløpig har det vært lett for LAN å forklare den defensive tilnærmingen, men jo flere vindu han er innvolvert i og jo mer penger som legges ned i stallen hans, jo vanskeligere blir det og faller resultatene litt blir det enda vanskeligere.

En ny sølvsesong med årets spill går nok bra for LAN. En sjetteplass og han vil ha et solid press mot seg.


Gulløl

Quote from: krakra on December 21, 2016, 12:36:07 PM
Nettopp. Dette er noe LAN selv har erkjent, så jeg skjønner ikke at det skal kverulerer på det. Spør du LAN om Branns spill i år var underholdende vil han nok svare nei.

Men det er langt fra det til å kalle det kjedelig, kjip og drittfotball, ord du har brukt mange ganger gjennom flere innlegg i dag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

December 21, 2016, 12:48:36 PM #709 Last Edit: December 21, 2016, 12:52:51 PM by krakra
Selvfølgelig bruker ikke LAN ord som drittfotball, men han har vel mer enn antydet at han er enig i at Brann ofte har vært kjedelige å se på i år, men at han mener resultatene har rettferdiggjort det. Det samme har vel også flere av spillerene.

Jeg syns dette er en sær diskusjon. Det har vært rimelig bred enighet om at Branns spill ikke har vært underholdende(altså kjedelig) i år. At det plutselig har blitt en kontroversiell påstand ser jeg ikke. Og kjedelig fotball fra Brann er drittfotball i mine øyne. Brann er ikke et lag som kan leve på å forsvare seg til resultater særlig lenge.

Utmedsnolken

Har man begynt å revidere historien allerede? Om man kan kalle det drittfotball eller ikke, men det var ofte dritakjedelig å se Brann spille denne sesongen.
"og der snubler Sæternes igjen"

ostraume

Quote from: krakra on December 21, 2016, 11:30:34 AM
Selektive statistikker? Er sjansestatistikken selektiv?
Ellers er det jo fint at du ble underholdt av Branns spill i år, men du er nok ganske alene.


Hvilke sesonger siden 2007 synes du var morsommere å følge Brann enn 2016? Er det Norling, Nilsen eller Skarsfjord sin fotball du savner?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Herlig svart/hvitt her. Det blir litt som de "gode" diskusjonene om noen har fart eller ikke. Det er altså "drittfotball" eller "underholdende"som er svaralternativene våre.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

December 21, 2016, 14:54:42 PM #713 Last Edit: December 21, 2016, 14:58:38 PM by krakra
Nå snakker du om trenere som fikk sparken. Den ene med tre plasseringer på øvre halvdel. Og nei, det var ingen av dem som stod for bra fotball. Norling hadde et bedre angrepsspill med TLs verste forsvar. Og det er liten grunn til å frykte at å prioritere en offensiv forsterkning foran en ny stopper hadde sendt oss tilbake til Norlings forsvarsspill.
Syns vi spilte bedre fotball i 2011 enn i år.

Det finnes en mellomting mellom drittfotball og underholdende, men der har ikke Brann vært i år. Enigheten om at vi har spilt kjedelig har vært rimelig bred og selv ikke trenere eller spillere har hatt noe særlig å!si på det. Utover at det var nødvendig i år.

Gulløl

December 21, 2016, 14:56:58 PM #714 Last Edit: December 21, 2016, 15:00:48 PM by Gulløl
Pontus Engblom har fått kontraktsförslag av IFK Göteborg. Håper Brann i tolvte time likevel kommer på banen her og sikrer seg han. Kan ikke være alt for kresen i et marked der det er stor mangelvare på målfarlige spisser. En statistikk på 43 mål og 12 assist på to sesonger i Obos er knallsterkt. Kan ikke forstå noe annet at med litt tilpasninger i spillestil og litt tilpasninger fra spilleren selv kan han bli en effektiv spiss for Brann og kan ha potensiale på 15 mål i 2017 sesongen. Mener Brann de har et bedre alternativ som de jobber med er det bare å kjøre på men er spent på hvem det eventuelt er. Og IFK Göteborg klarer vi vel å konkurrere med eller ...... ?
IFK Göteborg har allerede tre gode spisser i Tobias Hysén, Elias Omarsson og Mikael Boman så større fare for at han havner på benken der en i Brann.
http://www.expressen.se/gt/sport/uppgifter-ifk-vill-ha-forre-aikaren/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

December 21, 2016, 15:00:47 PM #715 Last Edit: December 21, 2016, 15:05:53 PM by krakra
Er 15 et tall du drar ut av løse luften? Over dobbelt så mye som vår toppscorer i år? Nok til en andreplass på fjorårets toppscorerliste? Isåfall fortjener han vel en fet SOF han og?

Problemet til Engblom er at han besitter veldig få av de egenskapene LAN verdsetter. Han er ikke sterk i luften eller noe bra oppspillspunkt, han er ikke en god førsteforsvarer og ikke en spiller med stor løpskraft. Han har fart og målteft som ligger lengre ned på listen.

Gulløl

Quote from: krakra on December 21, 2016, 15:00:47 PM
Er 15 et tall du drar ut av løse luften? Over dobbelt så mye som vår toppscorer i år? Nok til en andreplass på fjorårets toppscorerliste? Isåfall fortjener han vel en fet SOF han og?


Burde vel være et greit mål at at en spiss for laget som kom på andre plass i år kan sikte seg inn på en 2-3 plass på toppscorerlista i 2017. Og du vet fremdeles ikke noen ting om hvor fet SOF Brann gav i den første overgangen i år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Gulløl

Håper Brann ikke signerer en indreløper før jul, en som er bedre en Barmen, Skaanes, Braaten og ikke minst Haugen. Da blir det rabalder og ingen julefred på forumet. La oss be til høyere makter at det ikke skjer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

December 21, 2016, 17:06:18 PM #719 Last Edit: December 21, 2016, 17:12:08 PM by krakra
Det er ingen problemer at Brann henter spillere som er bedre enn de vi har, men de må faktisk være bedre og ikke gis noen plass på laget før de har bevist det. Så må en gjerne hadd behov for dem og ikke blakke oss.At Wormgoor er bedre enn noen av stopperne våre vet vi ikke
. Spillerbørsen sier nei. At han vil spille på bekostning av Grønner uten å være bedre er overhengende sannsynlig.

Gråtassen

*kremt* årsak.

Jeg har tidligere fått høre av andre at Skarsfjord ville få bort "sterke" spillere som kunne være lederskikkelser i gruppen. Er det dette LAN vil begynne med nå? Vil han få Grønner bort fra klubben?

Grønner burde nå få tillitt når Demidov forsvinner.
Jeg håper nye signeringer blir like stor "suksess" som Vega som har vist en formidabel dårlig form.


Gulløl

December 21, 2016, 17:39:21 PM #721 Last Edit: December 21, 2016, 17:53:01 PM by Gulløl
Quote from: Gråtassen on December 21, 2016, 17:13:04 PM
*kremt* årsak.
Jeg har tidligere fått høre av andre at Skarsfjord ville få bort "sterke" spillere som kunne være lederskikkelser i gruppen. Er det dette LAN vil begynne med nå? Vil han få Grønner bort fra klubben?
Grønner burde nå få tillitt når Demidov forsvinner.
Jeg håper nye signeringer blir like stor "suksess" som Vega som har vist en formidabel dårlig form.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gråtassen on December 21, 2016, 17:13:04 PMJeg har tidligere fått høre av andre at Skarsfjord ville få bort "sterke" spillere som kunne være lederskikkelser i gruppen. Er det dette LAN vil begynne med nå? Vil han få Grønner bort fra klubben?


Ja, og derfor ville han ha med Demidov videre, gav ny kontrakt til Karadas og nå henter Vito. To beviselig "sterke" spillere i Brann og en som etter sigende skal være det. Tror du skal lete videre etter andre teorier!;)
Rød makt på Hansa

dudo

Jeg tror knapt du finner to så ulike ledere som LAN og Skarsfjord.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra


dudo

Fullfører triangelet. Neida, verken Norling eller LAN er fryktbaserte ledere, men ledere som gir tillit. I motsetning til han hin.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henki

Quote from: krakra on December 21, 2016, 11:30:34 AM
Selektive statistikker? Er sjansestatistikken selektiv?
Ellers er det jo fint at du ble underholdt av Branns spill i år, men du er nok ganske alene.


Jeg ble underholdt i år. Langt mer enn mange av de foregående sesongene faktisk. Skal tro om resultatene har noe å si for det?
Ballen skal fremover!

sydnes76

Jeg storkoste meg på stadion i år, og har ikke hatt bedre underholdning siden 2007 (fotballmessig altså)
Mye trøkk, tøffe dueller, glimtvis offensiv godspill, godt forsvar, og ikke minst mange seire :)
Det så ut som alle rundt meg koste seg også...

Billy Elliott

Jeg begynner å bli mer og mer overbevist at spissen Soltvedt akter å hente er Børven. Han kan jo spille venstrekant også, så da føler de vel at man slår to fluer i en smekk. Fyren blir nok ikke særlig dyr heller, etter den siste tids heller labre prestasjoner. Kanskje Twente rett og slett gir opp, og gir han vekk for å slippe lønnskostnadene?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Crispo

December 22, 2016, 00:38:21 AM #729 Last Edit: December 22, 2016, 09:10:48 AM by Crispo
Quote from: krakra on December 21, 2016, 11:30:34 AM
Selektive statistikker? Er sjansestatistikken selektiv?
Ellers er det jo fint at du ble underholdt av Branns spill i år, men du er nok ganske alene.


Jeg har nytt omtrent samtlige stunder på stadion i år. Kanskje det er du som er alene om å syntes det var drittfotball?? Utover det, så mangler du ett innlegg for å nå 22,000 posts!! Crazy mange posts... Kudos!

Lasaron

Quote from: Crispo on December 22, 2016, 00:38:21 AM
Quote from: krakra on December 21, 2016, 11:30:34 AM
Selektive statistikker? Er sjansestatistikken selektiv?
Ellers er det jo fint at du ble underholdt av Branns spill i år, men du er nok ganske alene.


Jeg har nytt omtrent samtlige stunder på stadion i år. Kanskje det er du som er alene om å syntes det var drittfotball?? Utover det, så mangler du ett innlegg for å nå 22,000 posts!! Crazy mange posts... Kudos!
Tren på langskudd

nummer9

Quote from: krakra on December 21, 2016, 15:09:01 PM
Vi vet at Brann ga en solid SOF.

Nei. Du vet (tydeligvis), Sunnmørsposten spekulerer. BA mener dere tar feil. Noen andre kilder?

Nixon

Det er vel ingen tvil om at Brann har gått vekk i fra at det skulle være slutt på SOF ved signering av nye spillere. Hvor stor den er strides det om, men spilleren har fått penger utover det å ligge på toppen av lønnsstigen i Brann.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Toppen av lønnsstigen vår er jo en parodisk vits hva topplag angår - men var nok en nødvendighet der og da. Eg mente den burde oppjusteres etter divisjonsstatus, men det skjer kanskje seinere. Det interessante er jo at bonus kommer i stor grad etter tabellplassering, og de kan jo tilogmed avregnes negativt i desember om de har falt kraftig på tabellen utover sesongen.
Gå av.


Nixon

- Helland går inn i vårt lønnssystem, sier Vibeke Johannesen.
- Hva med signeringsbonus?
- Jeg kommenterer ikke detaljer i avtalen, sier Johannesen.

Spøk til side. Brann skulle gitt Hødd et skikkelig tilbud etter at Helland var banens beste i den famøse semifinalen oppe i Ulsteinvik i 2012. Men nå er det utenkelig!
Rød makt på Hansa

ostraume

-Helland går inn i vårt "lønnssystem", gliser Johannesen
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Kraka: Meningsløst! Helland er alt for god i forhold til våre egne lojale og tålmodige lokale talenter!
Rød makt på Hansa

ostraume

Lillejord: -Så snart jeg får Stenevik på kroken så går han til den ypperste fotballskole på benken i Zweite Bundesliga.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

pidre

Glem nå ikke at Helland må spille seg inn på laget via Brann 2, om han greier det da.   
Saludar a los monos!

krakra

I motsetning til posisjonen vil valgte å bruke alle våre penger på å forsterke har vi ingen kantspillere som leverte stabilt i hele fjor, men pengene er brukt opp og det beste vi kan håpe på er nok en OBOS-så spiller eller en ukjent eksotisk spiller som kan løpe veldig mye der vi får håpe han også kan bidra offensivt. Helland er vel for dårlig defensivt for LANs Brann

osoerli

Quote from: Nixon on December 29, 2016, 09:39:31 AM
.........Spøk til side. Brann skulle gitt Hødd et skikkelig tilbud etter at Helland var banens beste i den famøse semifinalen oppe i Ulsteinvik i 2012. Men nå er det utenkelig!


Han vart vurdert, men konklusjonen var at var for lik, og neppe særleg betre enn Kristoffer Larsen. Brann skulle satsa på lokale spelarar, som skulle fylla stadion.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Lars Arne Nilsen sin kommentar fra plenen på Kreta, på en skurrende telefonlinje:
"Blir deilig å få enda en stril til Brann, min hobby innenfor slektsgransking har avdekket at Pål André sin tipp-tippoldefar kom fra Helland på Radøy. I tillegg er han tremenning til Brann legenden Roger Helland. Kan avsløre at Rune og Vibeke er helt i ekstase etter at strile-genene ble oppdaget, skal ikke stå på SOF-en har de lovet"
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Lars Arne skal visst ha lagt seg på hovudvegen der nede og blitt overkøyrd av semitrailer, så Brann-laget blir der ein dag ekstra slik at han får kvile seg litt. Difor drøyar denne overgangen noko.

Nixon

Rød makt på Hansa

Gulløl

MicheLAN ballongdekk best i test på Kreta.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Gulløl

Helland var kledelig i rødt, men hvem har kledd han opp i hummel-latex fra 2016?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kai-Olai

Utfra bildet skulle en tro Helland buder være en bedre hodespiller. Han er jo tydeligvis for lang for standard solarium.

pidre

Quote from: Kai-Olai on December 29, 2016, 15:03:22 PM
Utfra bildet skulle en tro Helland buder være en bedre hodespiller. Han er jo tydeligvis for lang for standard solarium.


Ja lang ja. De flest ville nok foretrukket å stikke føttene utenfor, og fått hodet innenfor.
Saludar a los monos!

Go Up