• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 16/17

Started by Lasaron, August 19, 2016, 21:04:38 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Bård Finne er snart 22 år. Snart er det tredje året ferdig i Tyskland, den såkalte fotballutdannelsen som Lillejord kaller det. Spilletiden har vært liten. Gutten trenger nå snart en restart av karrieren der han spiller MYE på spissplass. Heidenheim i 2. Bundesliga er nok et litt høyere nivå en sølvplasserte Brann i tippeligaen, men så stor nivåforskjell er det ikke. At treningshverdagen er så veldig mye bedre i Heidenheim en i Brann tror jeg ikke så mye på. Han har spilt 665 minutter siden han kom til Heidenheim i januar, minutter som tilsvarer 7 kamper. Spilletiden er avtagende og han sitter nå mer på benken. Han har scoret 2 mål. Om Bård Finne er interessant for LAN er jeg i tvil om, siden han ser ut til å foretrekke hardtarbeidende hodesterke spisser.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Jeg har veldig mye mer lyst til å hente Børven permanent enn at vi skal forsøke oss på Finne, uten at jeg på noen som helst lukker døren for ham! Kunne erstattet Skålevik på et blunk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Lurer på hvor interessert Børven er hvis LAN ikke lar han få prøve seg på spissplass og kun sporadisk på kanten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Jeg tror det kommer, om ikke lenge.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Ifølge BT sin podcast er Børven dårlig på trening, og har vondt i hoften etter hver trening.

Heggland, som en annen nevner, tror jeg er for dårlig til å bli hentet tilbake. Grønner skal spille fast neste år. Forsvinner Demidov, er det ikke på stopperplass vi skal bruke midler på å hente spillere. Den saken er grei.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on September 22, 2016, 13:59:50 PM
Ifølge BT sin podcast er Børven dårlig på trening, og har vondt i hoften etter hver trening.


Hørte den. Problemet med hoften er velkjent, men det med at han er dårlig på trening virket mer som spekulasjon fra Pamers side.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Hvis vi tar med alle dagens 19 utespillere, siden ingen enda har funnet seg ny klubb, og plusser på de fire som er på utlån, har vi 23 utespillere til neste år. Kvalifiserer vi oss til Europa mener jeg vi trenger 21 utespillere i stallen, der en av de kan være en fra dagens u-stall, for eksempel Ulrik Edvardsen.

Så bør ambisjonen neste år være å nærme seg Rosenborg dramatisk, ta sølv, få suksess i Europa og i cupen. Isåfall er nok Rotihaug og Heggland for dårlig. Gjerne også Hatakka og Karadas. (De tre førstnevnte må isåfall selges). Da er vi nede i 20. Så tror jeg ikke en hofteplaget Børven hører hjemme på et slikt lag, isåfall er vi nede i 19. Demidov forsvinner kanskje, Huseklepp forsvinner sannsynligvis. Isåfall er vi nede i 17 og trenger fire nye.

En klassespiss står isåfall øverst på ønskelisten av de fire nye.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: dudo on September 22, 2016, 13:02:18 PM
Jeg tror det kommer, om ikke lenge.


Han har spilt med Orlov i hele år selv om han knapt har scoret. Nå har Orlov scoret to mål de siste 4 kampene så jeg stiller meg undrende til hvorfor han plutselig skal bytte han ut nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on September 22, 2016, 13:59:50 PM
Ifølge BT sin podcast er Børven dårlig på trening, og har vondt i hoften etter hver trening.

Heggland, som en annen nevner, tror jeg er for dårlig til å bli hentet tilbake. Grønner skal spille fast neste år. Forsvinner Demidov, er det ikke på stopperplass vi skal bruke midler på å hente spillere. Den saken er grei.


Acosta, Grønner og Pallesen. Det må en spiller inn her.
Hvem andre har vi?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on September 22, 2016, 18:37:49 PM
Quote from: Lasaron on September 22, 2016, 13:59:50 PM
Ifølge BT sin podcast er Børven dårlig på trening, og har vondt i hoften etter hver trening.

Heggland, som en annen nevner, tror jeg er for dårlig til å bli hentet tilbake. Grønner skal spille fast neste år. Forsvinner Demidov, er det ikke på stopperplass vi skal bruke midler på å hente spillere. Den saken er grei.


Acosta, Grønner og Pallesen. Det må en spiller inn her.
Hvem andre har vi?


Joda, vi kan fort få bruk for fire stoppere. Men det er ikke på stopperplass vi bør prioritere å forsterke førsteelleveren.

I det store og hele mener jeg det er fornuftig klubbdrift å ta opp en spiller fra u-avdelingen i et overgangsvindu. Isåfall vil jeg foreslå stopperen Ulrik Edvardsen.
Tren på langskudd


Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on September 22, 2016, 18:37:49 PM
Quote from: Lasaron on September 22, 2016, 13:59:50 PM
Ifølge BT sin podcast er Børven dårlig på trening, og har vondt i hoften etter hver trening.

Heggland, som en annen nevner, tror jeg er for dårlig til å bli hentet tilbake. Grønner skal spille fast neste år. Forsvinner Demidov, er det ikke på stopperplass vi skal bruke midler på å hente spillere. Den saken er grei.


Acosta, Grønner og Pallesen. Det må en spiller inn her.
Hvem andre har vi?


Hatakka. Om han forsvinner får vi sannsynligvis inn en ny back/stopper type.

Lasaron

Usikker på om han er god nok for et ambisiøst Brannlag, men jeg har heller ikke så stor sans for å betale for spillere som ikke bidrar. Ikke utenkelig at han kan være en ok squad-spiller neste år.
Tren på langskudd

dudo

Quote from: Klaus_Brann on September 22, 2016, 18:36:19 PM
Quote from: dudo on September 22, 2016, 13:02:18 PM
Jeg tror det kommer, om ikke lenge.


Han har spilt med Orlov i hele år selv om han knapt har scoret. Nå har Orlov scoret to mål de siste 4 kampene så jeg stiller meg undrende til hvorfor han plutselig skal bytte han ut nå.


Tro/håp. Jeg velger å være optimist, og tror også at det er lettere for at han får starte hjemme.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

karkarkar

Quote from: Klaus_Brann on September 22, 2016, 18:37:49 PM
Quote from: Lasaron on September 22, 2016, 13:59:50 PM
Ifølge BT sin podcast er Børven dårlig på trening, og har vondt i hoften etter hver trening.

Heggland, som en annen nevner, tror jeg er for dårlig til å bli hentet tilbake. Grønner skal spille fast neste år. Forsvinner Demidov, er det ikke på stopperplass vi skal bruke midler på å hente spillere. Den saken er grei.


Acosta, Grønner og Pallesen. Det må en spiller inn her.
Hvem andre har vi?


Fredrik Heggland

Klaus_Brann

Quote from: karkarkar on September 23, 2016, 12:16:28 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 22, 2016, 18:37:49 PM
Quote from: Lasaron on September 22, 2016, 13:59:50 PM
Ifølge BT sin podcast er Børven dårlig på trening, og har vondt i hoften etter hver trening.

Heggland, som en annen nevner, tror jeg er for dårlig til å bli hentet tilbake. Grønner skal spille fast neste år. Forsvinner Demidov, er det ikke på stopperplass vi skal bruke midler på å hente spillere. Den saken er grei.


Acosta, Grønner og Pallesen. Det må en spiller inn her.
Hvem andre har vi?


Fredrik Heggland


Ja, men Lasaron mer eller mindre utelot han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 22, 2016, 18:43:56 PM


Det har gått fint fordi vi har hatt lite skader. Det holder med en skade og over lengre tid, litt småskader og karantener, så er vi der.
Da holder det ikke med tre stoppere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on September 23, 2016, 14:20:09 PM
Quote from: krakra on September 22, 2016, 18:43:56 PM


Det har gått fint fordi vi har hatt lite skader. Det holder med en skade og over lengre tid, litt småskader og karantener, så er vi der.
Da holder det ikke med tre stoppere.


Det held når ein har tre så gode stopparar. Hugs at Barmen kan gå ned der om det er krise. Me kan ikkje sikre oss for alt. I tillegg har me då Heggland og Edvardsen som nemnt over.

Jose Arrogantio

Hvorfor later alle som Hatakka ikke finnes? Han er ennå Brannspiller.

karkarkar

Quote from: Jose Arrogantio on September 23, 2016, 17:10:40 PM
Hvorfor later alle som Hatakka ikke finnes? Han er ennå Brannspiller.


Du nevnte ham jo. Dessuten ble han presentert først of fremst som back.

Lasaron

Jeg har nevnt både Heggland og Hatakka. Heggland tror jeg langt fra er god nok til et ambisiøst brannlag, og er for gammel i forhold til kvalitet til at man kan tenke fremtidsprospekt.
Hatakka kan kanskje bli en ok squad-spiller.
Tren på langskudd

Gamleørn

Av det jeg har sett av Hatakka har jeg ikke blitt imponert. Tviler på at han er en mann for framtiden.
Vi rykker aldri ned for vi er brann

Spelaren

En Hoås-aktig spiller, hodesterk, duellsterk og god å holde på ball hadde vært noe.
Gå av.

pidre

Gilbert Koomson har gjort det bra i Sogndal. Rask kantspiller som per dato er nr 11 på tv2 spillerbørs, med 9 assists og 2 mål. Sist eller nest-sist på nesten 40 % av. Sogndals mål.
Saludar a los monos!

Ricky

Quote from: Lasaron on September 21, 2016, 20:42:13 PM
Finne kan absolut bli funnet interessant. Slik Børven befinner seg nå, kommer neppe Brann til å bruke klausulen. Atpåtil kan Heidenheim kanskje finne på å gi ham vekk, for å frigi lønnsmidler.


Fikk visst sjansen fra start mot Kaiserslautern i dag, og scoret etter to minutter.

blobby winters

Quote from: pidre on September 24, 2016, 14:41:55 PM
Gilbert Koomson har gjort det bra i Sogndal. Rask kantspiller som per dato er nr 11 på tv2 spillerbørs, med 9 assists og 2 mål. Sist eller nest-sist på nesten 40 % av. Sogndals mål.


Det blir ramaskrik.
Ingen i Bergen som vil ha en 22 år gammel rask ving som har flest assist i TL. Vi må forlenge kontrakten til 32 år gammel Huseklepp med 2 år til!
Han blir uansett ikke noe billig spiller. Tror han har kontrakt ut 2018 med Sogndal.

Spelaren

Vi har vel ansatt speider for å slippe å drysse mohnllioner over Campus Fosshaugadn.
Gå av.

tempo2


Kagain

Quote from: blobby winters on September 24, 2016, 15:48:35 PM
Ingen i Bergen som vil ha en 22 år gammel rask ving som har flest assist i TL. Vi må forlenge kontrakten til 32 år gammel Huseklepp med 2 år til!
Han blir uansett ikke noe billig spiller. Tror han har kontrakt ut 2018 med Sogndal.


Ja, her må en innse at så lenge Sogndal er den selgende part virker Brann vaksinert mot å gjøre diverse røverkjøp...

Lasaron

Quote from: Kagain on September 25, 2016, 10:55:31 AM
Quote from: blobby winters on September 24, 2016, 15:48:35 PM
Ingen i Bergen som vil ha en 22 år gammel rask ving som har flest assist i TL. Vi må forlenge kontrakten til 32 år gammel Huseklepp med 2 år til!
Han blir uansett ikke noe billig spiller. Tror han har kontrakt ut 2018 med Sogndal.


Ja, her må en innse at så lenge Sogndal er den selgende part virker Brann vaksinert mot å gjøre diverse røverkjøp...


Brann har to pussige regler de lever etter, minst. Den ene er at man gir vekk spillere som andre hadde solgt. Den andre er at vi kjøper rådyrt fra Sogndal. Det er vel bare sånn det skal være, da.
Tren på langskudd

Kagain

Ja, sånn har det alltid vært og sånn vil det alltid være. For vi er da tross alt Brann :) Men la oss nå håpe at de klarer å få bukt med disse uvanene. Da vil mye vært gjort sånn rent økonomisk sett, tenker jeg..

aleksanderhjelleseth

Dani Hatakka og Hødd spilte idag mot Jerv. Hatakka utvist med sitt 2. gule kort i 36min.
Dårlig dag på jobben der alså.

Giles

Hatakka er ikke i nærheten av god nok i likhet med de øvrige utlånte. Fornyelse med kvalitet ikke kvantitet må være planen for neste år.

krakra


dudo

Hæ? Jeg er helt enig, vi trenger klasse, ikke bredde.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Giles

Klart det er mulig å rykke ned neste år. Ambisjonen må alltid være å forbedre seg ellers går det nedover

Nixon

Nedrykk eller ikke. Spørsmålet blir jo om det er trolig at årets prestasjoner holder til medalje neste år, eller om flere lag kommer til å utfordre bartefolket enda litt lenger ut i sesongen enn i år.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Om vi skulle klare medalje i år og Europaspill så vil vi trenge både kvalitet og bredde. Ideelt tree etablerte spillere til å forsterke oss på spissplass, ving og back og så en to-tre unge lovende squadspillere på et litt høyere nivå enn Hatakka og Vevatne men ikke nødvendigvis gode nok til å gå rett inn i førsteelleveren.

dudo

Gilli tar seg av bredden på backene, nytt førstevalg på høyrekant ville vært bra. En bedre spiss enn Orlov ville vært bra. En eller annen spiller med ekstremegenskaper (som Azar eller Huseklepp i glansdagene) som kan komme inn og endre et kampbilde ville vært bra. Jeg mener vi allerede har bredden i stallen, og trenger ikke flere der. Kvalitet, ikke kvantitet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Om vi kommer til Europa neste år trenger vi mer bredde jo, om vi skal klare å hevde oss både hjemme og ute. Trenger spillere som kan komme inn fra start og prestere, ikke bare superinnbyttere på benken. Vi trenger en bredde som lar oss rotere i større grad enn i år.

Og jeg mener vi trenger mer kvalitet på backen.

dudo

Da er vi uenig. Vi har allerede 15 omtrent like gode spillere. Vi trenger enere, ikke 18 omtrent like gode spillere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Stallen til LAN er i ferd med å sette seg, og tror ikke vi får mange spillere inn vinter 16/17. Karadas og Azar forsvinner vel, så er det et spørsmål rundt Demidov, Børven og våre utlån - i første rekke Hattakka.

1-2 spillere inn er nok sannsynlig og håper fokus er mer på kvalitet enn bredde.
Saludar a los monos!

Hatleking

Ved Europacup og liknande må ein ha fleire spelarar enn i dag. Eg er einig i at det primært er kvaliteten som må hentast inn.

Spelaren

Kynisme har vi ihvertfall på plass før eventuell ecup.
Gå av.

Billy Elliott

Pontus Engblom fortsetter å pøse inn i Obos. Er nå oppe i 20 mål. Er det noe nytt om hans kontraktsituasjon?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kjell249

Quote from: pidre on September 26, 2016, 07:03:51 AM
Stallen til LAN er i ferd med å sette seg, og tror ikke vi får mange spillere inn vinter 16/17. Karadas og Azar forsvinner vel, så er det et spørsmål rundt Demidov, Børven og våre utlån - i første rekke Hattakka.

1-2 spillere inn er nok sannsynlig og håper fokus er mer på kvalitet enn bredde.


Jeg tror ikke at både Azar og Karadas forsvinner, er ganske sikker på at minst en av de blir værende.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Quote from: Kjell249 on September 26, 2016, 09:49:46 AM
Quote from: pidre on September 26, 2016, 07:03:51 AM
Stallen til LAN er i ferd med å sette seg, og tror ikke vi får mange spillere inn vinter 16/17. Karadas og Azar forsvinner vel, så er det et spørsmål rundt Demidov, Børven og våre utlån - i første rekke Hattakka.

1-2 spillere inn er nok sannsynlig og håper fokus er mer på kvalitet enn bredde.


Jeg tror ikke at både Azar og Karadas forsvinner, er ganske sikker på at minst en av de blir værende.


Søren! Du kom meg i forkjøpet.
Tren på langskudd

Gamleørn

Pontus Engblom bør være på blokken til Soltvedt. Det trengs en spiss som er i stand til å score mer enn 10 mål per sesong. Tror han vil være en god løsning.
Vi rykker aldri ned for vi er brann

Kagain

Quote from: Hatleking on September 26, 2016, 07:26:27 AM
Ved Europacup og liknande må ein ha fleire spelarar enn i dag. Eg er einig i at det primært er kvaliteten som må hentast inn.


Tror ikke LAN er uenig med deg der heller, men problemet er at det han anser som kvalitet (arbeidskapasitet, utholdenhet, profesjonalitet, treningsvilje) ikke nødvendigvis er det samme som den store massen av Brann-supportere mener er kvalitet.

krakra

Tror heller dette er ting LAN ser på som minstekrav enn som kvalitet

Go Up