• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 16/17

Started by Lasaron, August 19, 2016, 21:04:38 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Tren på langskudd

Arnevidar

Hva trengs egentlig før neste sesong?

Dersom alle i stallen ønsker å være med videre, er det vanskelig å se hvor det skal fylles på. Karadas er nok ferdig, det er ikke plass til en 36-årig superinnbytter uansett. Om Demidov forsvinner, sier nok Brann seg fornøyd med Grønner, Acosta og Pallesen, med Hatakka, Heggland og Edvardsen som mulige backup. Backene skulle være ok med Nouri, Kristiansen, Gilli og evt Hatakka.

På midtbanen er det dobbel dekning om man tar med Johansen og Stenevik, ikke de to sikreste kortene men men.

Om Børven leverer, kan han være førstevalget på spissplass med Orlov og Skålevik som utfordrere. Sistnevnte er også greit alternativ på kanten, der Vega er selvskreven. Gilli kan muligens utfordre Braaten som førstevalg der. Det gjenstår å se om Huse blir med som stallfyll.

Summa summarum ser det lovende ut, også med tanke på langsiktighet. Eventuelle nysigneringer må være klare førstevalg, og da er kanskje en rendyrket kantspiller å foretrekke, med mindre Børven faller gjennom. Tviler på at det blir hentet inn flere utlendinger, først må man få integrert skikkelig de som allerede er her.

aleksanderhjelleseth

August 30, 2016, 06:33:19 AM #2 Last Edit: August 30, 2016, 06:35:25 AM by aleksanderhjelleseth

pidre

Saludar a los monos!

krakra

Antwi gikk til Start da begge parter visste at nedrykket var klart så tviler på ar han blir bare å hente. Der tror jo vi må bla opp et par millioner. Kirkeskov er bra og ikke minst har han en veldig god dødballer både til servitør og avslutter.

Torvanger

Jeg er 110% sikker på at Demi ender i RBK igjen og at Huse ender i VIF.

Arnevidar

Quote from: Torvanger on August 31, 2016, 10:52:19 AM
Jeg er 110% sikker på at Demi ender i RBK igjen og at Huse ender i VIF.


VIF er selvsagt ikke interessert i Huseklepp, langt mindre gir de han et bedre tilbud enn Brann gjorde.

Tom C

Aldri mer Obos....

dudo

Jeg tipper Demidov ender i VIF og Huseklepp i Brann. 38% sikker.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Eg er 100% sikker på at Demi ikkje endar i RBK.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


Corran

Får håpe at de lar ham spille minst siste 10 minuttene i siste hjemmekamp så han får et verdig farvel med supporterne. Og kjører Brann på med at det er avskjedskampen til Huse så selger de sikkert et par tusen ekstra billetter
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

karkarkar

Jeg har regnet på det og jeg er ikke sikker på noe som helst. Ikke på andre menneskers fremtid, og langt mindre min egen...

Kagain

Uten å begi meg inn på prosentregning så ser jeg for meg at Huseklepp kan gå til Sogndal. Så kan Brann kjøpe han tilbake for en ublu sum en gang senere.

Tom C

Angående de som ønsket en retur til oss av Mr Ojo, så har han nå signert for David Nielsens Lyngby.

http://owngoalnigeria.com/2016/09/06/official-kim-ojo-joins-danish-side-lyngby/

Må innrømme at jeg tenkte tanken selv, men når jeg ser at tiden i Brann refereres til som hans karrieremessige høydepunkt, så blir jeg jo ganske skeptisk. Men lykke til i Lyngby Kim. Måtte gud være med deg.
Aldri mer Obos....

Gulløl

September 06, 2016, 13:52:43 PM #15 Last Edit: September 06, 2016, 13:55:02 PM by Gulløl
Brann var helt klart hans karrieremessige høydepunkt. De siste 3,5 årene har han omtrent ingen ting å vise til. Ellers legger jeg merke til at hans oppdaterte wiki profil(av han selv eller agenten ?) står det blant annet følgende:
Ojo the big legend began his career.........................
https://en.wikipedia.org/wiki/Kim_Ojo
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

http://www.adressa.no/100Sport/fotball/eliteserien/article823404.snd

Mange spennende spillere på denne lista. Den som slår meg mest er Mattias Lundemo i LSK. Et tidligere stortalent på midtbanen som har slitt endel med skader, men som har spilt det meste i år. Veldig mye ferdigheter i den spilleren og rykker LSK ned forsvinner han nok. Ovenstad i Godset er også et tidligere stortalent som har stagnert endel og som kunne blomstret i Brann.
Pål Aleksander Kirkevold er også en spiss jeg tror kunne passet fint inn under LAN.




pidre

Saludar a los monos!

karkarkar

Kirkevold og Lundemo støttes. Dessuten var i alle fall Otoo og Børufsen interessante for et par år siden, men de har kanskje passert toppen? Dette uten å ta hensyn til hvilke posisjoner vi kunne trenge spillere til.

karkarkar

Godeste Bård Finne er fast inventar på benken til Heidenheim i 2. Bundesliga, uten å få særlig med innhopp. Ville han være et godt lån ved neste korsvei? Mer bakromsspiss enn de vi har. Det er den årlige vurderingen, som ikke ville oppstått om han hadde vært førstelagsspiller der nede.

Lurer også på om Zlatko Tripic kan gå lei på benken til Greuther Fürth, også han i 2. Bundesliga. Han får jevnlige innhopp, men plass på et medaljejagende lag i hjemlandet kan kanskje friste ham hjem igjen. Har veldig sansen for ham, løftet virkelig Start før han dro ut.

Lasaron

Ikke spesielt fordelaktig karierre Finne har hatt i det siste. Hvem var det han har som agent nå igjen?
Tren på langskudd

karkarkar

Quote from: Lasaron on September 20, 2016, 18:50:13 PM
Ikke spesielt fordelaktig karierre Finne har hatt i det siste. Hvem var det han har som agent nå igjen?


Han derre løken.

Lasaron

Kanskje en av avisene kan lage en sak over alle som er eller har vært under hans vinger? Hvordan det har gått med de og sånn?
Tren på langskudd

karkarkar

September 20, 2016, 19:55:07 PM #23 Last Edit: September 20, 2016, 20:12:56 PM by karkarkar
Her er listen:

André Danielsen (Viking)
Aslak Falch (Vålerengen)
Daniel Granli (Stabæk)
Eirik Mæland (Haugesund)
Eirik Wollen Steen (Åsane)
Erling Knudtzon (Lillestrøm)
Espen Ruud (Odd)
Fredrik Torsteinbø (Hammarby)
Geir André Herrem (Åsane)
Havard Dalseth (Follo)
Ivan Näsberg (Varberg)
Jakob Glesnes (Strømsgodset)
Joakim Våge Nilsen (Odd)
Kjell Rune Sellin (Sandefjord)
Kristoffer Normann Hansen (Sarpsborg 08)
Kristoffer Zachariassen (Nest-Sotra -> Sarpsborg 08)
Lars Christian Kjemhus (Sogndal)
Mads Sande (Fyllingsdalen)
Magnus Lekven (Vålerengen)
Marius Høibråten (Strømsgodset)
Mathias Gjerstrøm (Strømsgodset)
Matias Dyngeland (Sogndal)
Matthias Totland (Fana)
Mohammed Abdellaoue (Vålerengen)
Mustafa Abdellaoue (Aalesund)
Mounir Hamoud (Strømsgodset)
Øyvind Storflor (Strømsgodset)
Per Morten Kristiansen (Fredrikstad)
Peter Eikeland (Stord)
Péter Kovács (Sandefjord)
Petter Martinsen (Nest-Sotra)
Rolf Daniel Vikstøl (Start)
Ruben Imingen (Bodø/Glimt)
Seydou Bocar Seck (Ljungskile)
Simen Næss (Raufoss)
Szymon Walczak (Kölns reservelag??)
Thomas Sørum (Mjøndalen)
Torbjørn Agdestein (Haugesund -> Odd)
Vegard Skjerve (Haugesund)
Vidar Nisja (Sandnes Ulf)

Brannspillere, nåværende eller tidligere:

Andreas Vindheim (Malmös treningsrom)
Bård Finne (Heidenheims benk)
Bjarte Haugsdal (Nest-Sotra)
Emil Hansson (Jong Feyenoord)
Erik Mjelde (Sandefjord)
Fredrik Heggland (Fana, lån)
Fredrik Nordkvelle (Odd)
Håkon Lorentzen (Sandefjords benk)
Håkon Opdal (Start)
Henrik Gjesdal (Tromsøs benk)
Jonas Grønner (Branns benk)
Kasper Skaanes (Branns benk)
Øystein Øvretveit (Nest-Sotra)
Ruben Kristiansen (Brann)
Steffen Lie Skålevik (Branns benk)
Viljar Vevatne (Sandnes Ulf)

Ser at Hansson, Finne og Vindheim er blant hans største suksesser! Fotballproffer på kontinentet og greier!

Lasaron

Oi. Det var litt flere enn jeg så for meg.
Tren på langskudd

karkarkar

Ja, han har vel til salt i grøten.

Gulløl

Brann må holde seg unna de som har en god treningshverdag i Tyskland. Fotballutdannelse, norsk langrenn og de greiene der. Verdens beste fotballskole, tar nye steg hver dag. Kanskje Bård Finne blir en evig fotballstudent i Tyskland med tresmak i ræven.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ricky

Min første tanke; hva SKAL halvparten av den gjengen der med en agent, egentlig?

krakra

September 21, 2016, 14:24:34 PM #28 Last Edit: September 21, 2016, 14:27:09 PM by krakra
Ta en prat med Vindheim og Finne. Få dem til å sparke Lillejord og hent dem hjem.

Med RBH ute mistenker jeg at Lillejord er en fin kilde for bergensavisene så der er han nok fredet fra noen form for kritisk journalistikk, men listen bekrefter mitt inntrykk av ham som en veldig dårlig agent hvis største egenskap er å igle seg innpå unge spillere og som er veldig dårlig på å ivareta deres sportslige interesser.

Lasaron

Jeg også har vært inne på tanken at Lillejord går til pressen. Når det gjelder Vindheim, la ham bli kvitt skadene for godt og la ham prestere igjen, så kan han være aktuell.
Tren på langskudd

karkarkar

Kilden for listen er forresten Transfermarkt.de, agentfirmaet hans goOn.

Klaus_Brann

Finne kan få råtne på benken i Tyskland, han har ikke bevist noe som helst siden han dro og det ser ut som det bare går en vei med han.
Han skulle valgt smartere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Når man tilga Karadas for å stikke til RBK og Huseklepp for å presse seg til en vanvittig lønn ved å bli så og si enig med Stabæk om en overgang, noe som ville vært et mye større svik enn det Finne gjorde, så tilgir man nok Finne fort hvis han kommer hit og hjelper oss enda et hakk opp på tabellen. Me den økonomien vi har i dag ville det vært meningsløst å si nei hvis muligheten byr seg for en rimelig penge, spesielt hvis han dropper Lillejord. HVa har Børven bevist etter at han forlot Tippeligaen liksom?

Lasaron

Finne kan absolut bli funnet interessant. Slik Børven befinner seg nå, kommer neppe Brann til å bruke klausulen. Atpåtil kan Heidenheim kanskje finne på å gi ham vekk, for å frigi lønnsmidler.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Finne kan lett tilgis, han rakk ikke å gjøre nok her til at det å forlate klubben vår utilgivelig. Jeg er mer usikker på om han vil være riktig å hente basert på tidligere erfaring med 2. Bundesliga benkeslitere.

Nixon

Tipper Klaus fikk den responsen han ville ha... Man kan mene mye om Finnes valg og hans heller labre suksess utenlands, men han blir neppe den første fortapte sønn som ikke blir tatt i mot med i det minste behersket optimisme og sjansen til en ny start.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 21, 2016, 20:10:04 PM
Når man tilga Karadas for å stikke til RBK og Huseklepp for å presse seg til en vanvittig lønn ved å bli så og si enig med Stabæk om en overgang, noe som ville vært et mye større svik enn det Finne gjorde, så tilgir man nok Finne fort hvis han kommer hit og hjelper oss enda et hakk opp på tabellen. Me den økonomien vi har i dag ville det vært meningsløst å si nei hvis muligheten byr seg for en rimelig penge, spesielt hvis han dropper Lillejord. HVa har Børven bevist etter at han forlot Tippeligaen liksom?


Alt kan tilgis, det er greit nok, men ikke dra inn Børven i dette. Børven har levert en del mer i TL enn det Finne har gjort-
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on September 21, 2016, 20:42:13 PM
Finne kan absolut bli funnet interessant. Slik Børven befinner seg nå, kommer neppe Brann til å bruke klausulen. Atpåtil kan Heidenheim kanskje finne på å gi ham vekk, for å frigi lønnsmidler.


Det er litt kjipt om Børven ikke får prøvd seg som spiss før han blir veid for lett.
Jeg kan aldri tenke meg at Heidenheim driver med sånt tull,  det er det bare Brann som driver med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Nå var det snakk om hva de hadde vist etter at de stakk og der har ikke Børven mye å vise til. I TL hadde han den fordelen at han ble satset på, uten at han på noen måte herjet i TL heller. Spillere som Børven og Finne er nok den mest spennende hyllen Brann kan hente norske spillere fra. Unge spillere som har vist potensiale, ikke fått det til i utlandet, men som fortsatt har alderen på sin side og som kan nyte godt av en ny sjanse i Tippeligaen.

Så får Soltvedt og LAN vurdere om spillertypene er riktig.

Corran

Og Børven har levert mindre i Brann enn Finne for å trekke det videre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 21, 2016, 21:50:36 PM
Nå var det snakk om hva de hadde vist etter at de stakk og der har ikke Børven mye å vise til. I TL hadde han den fordelen at han ble satset på, uten at han på noen måte herjet i TL heller. Spillere som Børven og Finne er nok den mest spennende hyllen Brann kan hente norske spillere fra. Unge spillere som har vist potensiale, ikke fått det til i utlandet, men som fortsatt har alderen på sin side og som kan nyte godt av en ny sjanse i Tippeligaen.

Så får Soltvedt og LAN vurdere om spillertypene er riktig.


Ja, du dro opp det fordi du vet at det er det eneste Finne kan være på et likt nivå på.
Ser man på hva spillerne har prestert i sine karrierer er det derimot ingen tvil og det er ikke så mye annet man kan gjøre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Det er du som forandrer kriterier når det passer deg. Ser man på hva Finne leverte for Brann før han dro er det definitivt gode grunner til å hente ham hjem.

ostraume

Enig i det. Finne har noe helt spesielt som målscorer. Smarte bevegelser og raskt tilslag. Tragedie at han sutret seg vekk som 18-åring. Han kunne blitt toppscorer i ligaen under Norling.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth

Quote from: ostraume on September 22, 2016, 07:51:22 AM
Enig i det. Finne har noe helt spesielt som målscorer. Smarte bevegelser og raskt tilslag. Tragedie at han sutret seg vekk som 18-åring. Han kunne blitt toppscorer i ligaen under Norling.

Såpass. Det var en hissig påstand. Eg er uenig. Finne kunne ikke og vill aldri bli en toppspiss. Han er for begrenset.

Nixon

Kunne Messi blitt toppskårer i TL under Norling?;)
Rød makt på Hansa

Xminator

Ja. Også unders Stoffis bestemor.

Kanskje en liste over kategorien spiller "I er/har vert i diskusjon/har vert på/er på landslaget, u21 med stil, tidlig utenlandsproff, sliter nå i klubbspill". Det vil åpne seg en del muligheter på overgangsmarkedet om Brann faktisk klarer de siste 6 kampene uten å snuble... Det vil være første virkelige sjanse til reboot etter Roald...

Jeg tviler litt på at Finne vil ha noen stor karriere under LAN. Jeg tror han er avhengig av en mer offensiv spillestil/spissmakker.

Karadas sine ferdigheter må erstattes. Generelt må benken holdes oppdatert med alternative ferdigheter til førstelaget.
Demidov må erstattes, selv om Grønner er "klar" for større oppgaver. Det kan bli en litt ekkel situasjon for Grønner, for Demidov må erstattes fra høyeste hylle. For Grønner vil det være for passivt å ikke ta konkurransen direkte med Acosta neste sesong.
De to nye kantspillerene våre har jo vist seg frem positivt så langt. Det må uansett inn noe som kan gi større bredde i kantposisjonene før 2017.

Hatleking

Quote from: Xminator on September 22, 2016, 09:45:04 AM
Ja. Også unders Stoffis bestemor.

Kanskje en liste over kategorien spiller "I er/har vert i diskusjon/har vert på/er på landslaget, u21 med stil, tidlig utenlandsproff, sliter nå i klubbspill". Det vil åpne seg en del muligheter på overgangsmarkedet om Brann faktisk klarer de siste 6 kampene uten å snuble... Det vil være første virkelige sjanse til reboot etter Roald...

Jeg tviler litt på at Finne vil ha noen stor karriere under LAN. Jeg tror han er avhengig av en mer offensiv spillestil/spissmakker.

Karadas sine ferdigheter må erstattes. Generelt må benken holdes oppdatert med alternative ferdigheter til førstelaget.
Demidov må erstattes, selv om Grønner er "klar" for større oppgaver. Det kan bli en litt ekkel situasjon for Grønner, for Demidov må erstattes fra høyeste hylle. For Grønner vil det være for passivt å ikke ta konkurransen direkte med Acosta neste sesong.
De to nye kantspillerene våre har jo vist seg frem positivt så langt. Det må uansett inn noe som kan gi større bredde i kantposisjonene før 2017.


Det at Karadas er ferdig i Brann er nok eit signal om at me ikkje treng ein spelar i Azar-rolla som berre får nokre minutt på slutten av nokre kampar. Sjølv om det er kjekt med den ekstra krafta Azar kjem med, så er jo til dømes Orlov allereie ein god hovudspelar. Elles er det absolutt Grønner som skal erstatte Demidov om han fér. Om slike tronfølgje skal kunne skje, så er det absolutt i dette tilfellet. Me får tilbake Pallesen Knudsen som då kan fungere som tredjeval. Alt dette er sjølvsagt i det hypotetiske tilfellet der Demidov forsvinn.

dudo

Quote from: aleksanderhjelleseth on September 22, 2016, 08:26:30 AM
Quote from: ostraume on September 22, 2016, 07:51:22 AM
Enig i det. Finne har noe helt spesielt som målscorer. Smarte bevegelser og raskt tilslag. Tragedie at han sutret seg vekk som 18-åring. Han kunne blitt toppscorer i ligaen under Norling.

Såpass. Det var en hissig påstand. Eg er uenig. Finne kunne ikke og vill aldri bli en toppspiss. Han er for begrenset.


Vi skapte mye sjanser under Norling, men var hårreisende ineffektive. Finne var definitivt en effektiv spiss da han forlot oss, jeg tror han og Norling ville vært en kjempematch. Jeg er mer usikker på hvor godt han kan spille under Nilsen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 22, 2016, 00:07:12 AM
Det er du som forandrer kriterier når det passer deg. Ser man på hva Finne leverte for Brann før han dro er det definitivt gode grunner til å hente ham hjem.


Hehe, ok. Så det er mest relevant å sammenligne hva de har fått til i utlandet hvor ingen av de har fått til noenting og så hoppe over den delen hvor en av de har levert, som tilfeldigvis ikke er Finne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

karkarkar

Quote from: Hatleking on September 22, 2016, 09:49:04 AM
Elles er det absolutt Grønner som skal erstatte Demidov om han fér. Om slike tronfølgje skal kunne skje, så er det absolutt i dette tilfellet. Me får tilbake Pallesen Knudsen som då kan fungere som tredjeval. Alt dette er sjølvsagt i det hypotetiske tilfellet der Demidov forsvinn.


Neste år er Grønners, det kan ikke være snakk om noe annet. Vi får tilbake Pallesen Knudsen, åsanekaptein, og Fredrik Heggland. Backupen er bra.

Go Up