• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Brann - Rosenborg 21.08 kl 18:00 (er ikke denne igang enda?

Started by Torvanger, August 15, 2016, 12:10:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Utmedsnolken

Quote from: Gulløl on August 22, 2016, 17:38:11 PM
Hvem bestemte at balljentene og ballguttene skulle få en stol å sitte på ?? Sitter der å sover og sløver, mulig de sender en selfie og fanger en pokemon også. Var vel 5 minutter det var 2 baller på banen i går. Noen må rydde opp !


Hvis du hadde fulgt litt med på balljenten, ville du sett at hun var i en  langvarig diskusjon med en av vaktene. Tipper de har fått beskjed om å ikke gå inn på banen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Ninja-Bob

Med fare for å seie noko som et åpenbart: dette var ein kampplan for ein kamp. Mot Godset var me meir offensive, mot Odd var me meir offensive, mot Ålesund var me meir offensive, mot VIF var me meir offensive, og så bortetter. Lista er lang og god. Det hjelper Brann absolutt ingenting å tape kampar på å spele offensiv og "god" fotball. Det er 2014 eit bevis for. Å derimot klare uavgjort mot Noreg sit beste lag, og å i tillegg vere middels nøgd med dette, det hjelper Brann enormt mykje i kampen for å bli eit stabilt topplag. Også med tanke på offensivt spel. Å spele offensivt uten ein djup tillit til seg sjølv og laget fungerer aldri.

Torvanger


Torvanger

Og bare for å ta et annet svar fra enn RBK-VGD-er:

"Det tror ikke jeg. RBK vinner som regel kamper hvor motstanderen legger seg lavt og RBK får rom til å presse og slite ut motstanderen med hyppige vendinger av spillet. Da kommer ofte målene vi trenger i siste omgang.

Det er når motstander tør (og evner) å angripe og presse høyt at RBK får størst problemer."

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 09:27:44 AM
Og bare for å ta et annet svar fra enn RBK-VGD-er:

"Det tror ikke jeg. RBK vinner som regel kamper hvor motstanderen legger seg lavt og RBK får rom til å presse og slite ut motstanderen med hyppige vendinger av spillet. Da kommer ofte målene vi trenger i siste omgang.

Det er når motstander tør (og evner) å angripe og presse høyt at RBK får størst problemer."



Merkelig at de ikke vant på søndag da. Også merkelig at de knapt skapte målsjanser. Hvor mange hadde de foruten målet? En skikkelig stor?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Hatleking

Det er absolutt ingen grunn til å krisemaksimere her, Torvanger. Brann har i dei siste kampane hatt eit bra spel både borte og heime. Mot Vålerenga kom me tomhendte heim, men det var ikkje mange marginar der før me hadde vunne. Rosenborg er det beste laget i Noreg, og det er viktig å få med seg noko frå ein så tøff kamp.

Storkampar plar ofte ikkje vere så vakre. Har de sett Atletico Madrid - Real Madrid eller Barcelona - Real Madrid. Mange av desse er meir eller mindre knokkelkampar med gule kort, ikkje spesielt fint spel men ei enorm nerve. Akkurat slik som det var mot Rosenborg for oss. Gløym heller ikkje at me hadde begge vingane våre pluss Skaanes ute til denne kampen.

Nixon

Det er litt av noen sannhetsvitner Torvanger omgir seg med... Det bartemannen skriver er jo isolert sett riktig; man blir god på det man fokuserer på. Men alt til sin tid. Det var greit å gjøre det sånn mot Rosenborg på søndag. Det vil ikke være greit å gjøre det samme i neste hjemmekamp mot Viking.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Når RBK kommer nesten direkte fra en rykende fersk europacup-kamp og sparer spillere med hensyn til kommende torsdags returmøte, da bør det være rom for å prøve på mer. Men LAN forteller jo klart å tydelig hva han vil fra start av, når han plasserer en back på høyre spissflanke og en defensivt sterk midtspiss på venstre. Dersom Huse hadde blitt valgt fra start, ville det i det minste sendt ut et signal om at man ønsket å få noe til offensivt også. (Skålevik er meget god som midtspiss, når han får bakrom, men som flankespiller er han hjelpeløs. teknikken strekker ikke til, han blir fravristet ballen alt for lett) Men ok, jeg er åpenbart i et øredøvende mindretall her, konsensusen blant familiære forumister er stor, men jeg er sikker på at andelen som mener at Brann burde ha gutset mer, er større enn man kan få inntrykk av her. For dette forumet er på ingen måte representativt for hva tverrsnittet av Brannfans synser og mener og det er helt ok det.

Og med å gutse mer, så mener jeg at den bakre fireren kan holdes igjen, med SHN patruljerende imellom. (og dersom en av backene er med opp, bør det også holde med 3 pluss SHN)

Nixon

Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:43:35 AM
For dette forumet er på ingen måte representativt for hva tverrsnittet av Brannfans synser og mener og det er helt ok det.


Nei, men hva tenker du om det enormt store flertallet av de som var på Stadion og som ikke gav uttrykk for det du mener? Dersom du har rett i at mange var misfornøyd, burde det ikke da blitt piping og andre mishagsytringer da dommeren blåste av kampen? Selv noen få av den sorten hadde blitt lagt merke til.

Forøvrig er du ganske patetisk. Det må være lov å være enige med andre her på forumet uten at vi er "familiære forumister" av den grunn. Kanskje på tide å legge fra seg den ynkelige "alle er mot meg-holdningen"!
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on August 23, 2016, 11:51:11 AM
Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:43:35 AM
For dette forumet er på ingen måte representativt for hva tverrsnittet av Brannfans synser og mener og det er helt ok det.


Nei, men hva tenker du om det enormt store flertallet av de som var på Stadion og som ikke gav uttrykk for det du mener? Dersom du har rett i at mange var misfornøyd, burde det ikke da blitt piping og andre mishagsytringer da dommeren blåste av kampen? Selv noen få av den sorten hadde blitt lagt merke til.

Forøvrig er du ganske patetisk. Det må være lov å være enige med andre her på forumet uten at vi er "familiære forumister" av den grunn. Kanskje på tide å legge fra seg den ynkelige "alle er mot meg-holdningen"!




Ok, du vinner Nixon, jeg gir meg, redder det dagen din?

Nixon

Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:54:49 AM
Quote from: Nixon on August 23, 2016, 11:51:11 AM
Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:43:35 AM
For dette forumet er på ingen måte representativt for hva tverrsnittet av Brannfans synser og mener og det er helt ok det.


Nei, men hva tenker du om det enormt store flertallet av de som var på Stadion og som ikke gav uttrykk for det du mener? Dersom du har rett i at mange var misfornøyd, burde det ikke da blitt piping og andre mishagsytringer da dommeren blåste av kampen? Selv noen få av den sorten hadde blitt lagt merke til.

Forøvrig er du ganske patetisk. Det må være lov å være enige med andre her på forumet uten at vi er "familiære forumister" av den grunn. Kanskje på tide å legge fra seg den ynkelige "alle er mot meg-holdningen"!




Ok, du vinner Nixon, jeg gir meg, redder det dagen din?


Nei, du kan heller svare på spørsmålet: Hvorfor ble det ingen piping etter kampslutt dersom du har rett i at så mange var misfornøyd med kampen?
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on August 23, 2016, 11:57:37 AM
Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:54:49 AM
Quote from: Nixon on August 23, 2016, 11:51:11 AM
Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:43:35 AM
For dette forumet er på ingen måte representativt for hva tverrsnittet av Brannfans synser og mener og det er helt ok det.


Nei, men hva tenker du om det enormt store flertallet av de som var på Stadion og som ikke gav uttrykk for det du mener? Dersom du har rett i at mange var misfornøyd, burde det ikke da blitt piping og andre mishagsytringer da dommeren blåste av kampen? Selv noen få av den sorten hadde blitt lagt merke til.

Forøvrig er du ganske patetisk. Det må være lov å være enige med andre her på forumet uten at vi er "familiære forumister" av den grunn. Kanskje på tide å legge fra seg den ynkelige "alle er mot meg-holdningen"!




Ok, du vinner Nixon, jeg gir meg, redder det dagen din?


Nei, du kan heller svare på spørsmålet: Hvorfor ble det ingen piping etter kampslutt dersom du har rett i at så mange var misfornøyd med kampen?



At det var nerve i kampen, samt at man selvsagt ikke ønsker at Brann skal tape, samt at det KUNNE kommet et Brannmål på slutten, var det som holdt liv i folk. Men etter AAFK og VIF sto folk igjen og trampeklappet, på alle tribunedelene, etter RBK forlot de fleste, bortsett fra på Hansa åstedet temmelig raskt, mange fornøyde med at det i det minste ikke ble tap. Jeg og flere rundt meg holdt på å miste besinnelsen, da Piotr halte tid når det gjenstod få minutter og denne irritasjonen hang ved etter at dommeren blåste. Man haler for f ikke tid på 1-1, gå heller i angrep og forsøk å få til et kampran, som mot Viking!

Henki

Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 08:50:10 AM
Dersom LAN & co tar publikumsengasjementet til inntekt for at rævvafotballen akseptereres, er vi på ville veier. Tar med et innsmett fra en RBK-er på VGD:

"Personlig gidder jeg ikke hverken engasjere meg noe særlig, eller kritisere Brann for at de stabler spillerne som ølbokser på egen 16-meter i 89 minutter.

Det er søppelfotball. Man kan slå det fast. Men kritisere? Nei, det ser jeg ingen grunn til.

Hvorfor skulle jeg det? At klubben prioriterer destruktivitet foran alt annet, er jo i lengden en fordel for konkurrentene. Man mister nemlig enormt med kompetanse på offensivt spill når man aldri prioriterer det.

Veien derifra til å ikke lenger EVNE å utfordre med ball, er kort.

Jeg er derfor svært fornøyd med den veien Brann har valgt. Det vil effektivt vaksinere klubben fra å etablere seg som en slagkraftig og farlig konkurrent over tid.

Da er utviklingsorienterte lag som Odd og fiskesponsede Molde langt farligere.

Fortsett som dere stevner, Brann!"


Så det at en RBK-supporter er misfornøyd med måten Brann spilte på, er altså et bevis på at Brann har gjort noe feil?
Ballen skal fremover!

Finfin respons

Torvanger er forumets torn i kjødet. Hans ensomme røst i forumørkenen svir i min norlingsk anlagte samvittighet, og jeg kjenner meg besviken. Torvangers hårde ord om feighet fungerer på meg. Selv om jeg såg at rbk var god-samspillte på et høyt nivå, så savnet også jeg offensive grep og offensivt mot. rbk var nemlig ikke så farlige da Mike Jensen gikk av banen. Men det spørs om ikke det (jeg og) Torvanger savner ville krevd en Braaten og en Skaanes på banen? Det var ihvertfall få i Brann som klarte å holde særlig lenge på ballen.
Kanskje.

Corran

Kåre ingebrigtsen i rbk startet når han tok over med det defensive. Selvfølgelig helt annen kvalitet på stallen han tok over og på hva han kan/har kunnet hente. Men han startet som sagt med det defensive og fortsatte med spillet framover. Så hvorfor skulle rbk fans synes det er gale at vi gjør det samme?
Ser en på Europa kampene til rbk så er de mer defensive trygge enn de er mot tl lag Noe som er ganske naturlig siden de møter litt bedre motstand i Europa.
NAEggen utalte ett eller annet sted at han begynte med å utvikle det offensive først og det gjorde at de fikk noen kraftige smeller på veien. Han utalte videre at han Kåre har startet med det defensive og det er gjerne smartest også pga hvordan fotballen har utviklet seg.

Ja nå er rbk mer spillende og ja Brann blir presset mer bakover av et mye bedre lag men klarer dog 1-1. Men det er jo egentlig det samme som rbk har gjort bare at de er noen hakk over oss på kvalitet pr dags dato.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Quote from: Corran on August 23, 2016, 14:47:59 PM
Kåre ingebrigtsen i rbk startet når han tok over med det defensive. Selvfølgelig helt annen kvalitet på stallen han tok over og på hva han kan/har kunnet hente. Men han startet som sagt med det defensive og fortsatte med spillet framover. Så hvorfor skulle rbk fans synes det er gale at vi gjør det samme?
Ser en på Europa kampene til rbk så er de mer defensive trygge enn de er mot tl lag Noe som er ganske naturlig siden de møter litt bedre motstand i Europa.
NAEggen utalte ett eller annet sted at han begynte med å utvikle det offensive først og det gjorde at de fikk noen kraftige smeller på veien. Han utalte videre at han Kåre har startet med det defensive og det er gjerne smartest også pga hvordan fotballen har utviklet seg.

Ja nå er rbk mer spillende og ja Brann blir presset mer bakover av et mye bedre lag men klarer dog 1-1. Men det er jo egentlig det samme som rbk har gjort bare at de er noen hakk over oss på kvalitet pr dags dato.


RBK fansen synes det er gale fordi de er frustrert over at de ikke vant mot Brann og ønsker ikke Brann noe godt.

Jose Arrogantio

At supportere og spillere fra et lag vant til seier klager over destruktiv og kjedelig fotball når de ikke klarer å hale i land en seier mot en "dårligere" motstander som er godt organisert defensivt er en selvfølge og like forutsigbart som at solen går opp i morgen.

Nixon

Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 12:25:57 PMMen etter AAFK og VIF sto folk igjen og trampeklappet, på alle tribunedelene, etter RBK forlot de fleste, bortsett fra på Hansa åstedet temmelig raskt


Det er da ingen som har sagt at det var en like entusiastisk stemning ved kampslutt som når vi vinner kamper. Ikke rart at du tror folk var misfornøyde dersom stemningen skal sammenlignes med det. Men det er STOR avstand fra trampeklapp og ned til stemningen som du prøver å overbevise oss om fantes etter kampen.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Finfin respons on August 23, 2016, 14:34:21 PMrbk var nemlig ikke så farlige da Mike Jensen gikk av banen. Men det spørs om ikke det (jeg og) Torvanger savner ville krevd en Braaten og en Skaanes på banen? Det var ihvertfall få i Brann som klarte å holde særlig lenge på ballen.


Farlige nok til å skape kampens største sjanse i alle fall. Men du er inne på noe når det gjelder spillertypene som vi manglet.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 07:53:45 AM
Skjønner dere ikke at RBK blir seende veldig mye bedre ut enn Brann, fordi de får lov til å trille ball og øve på angrep i 90 minutter? Brann hadde ikke hatt noe å tape på å stresse RBK høyere på banen, bryte av spillet til trønderne og holde ballen i laget i lengre strekk. Brann spilte feigt og når det er fullstappet på tribunene, da bør du tørre mer enn det Brann gjorde, Brann vant ingen nye hjerter igår. Men så lenge den harde kjerne er fornøyd.....


De hadde nok sett enda bedre ut om de vant med 2-3 mål.
Det hadde de mest sannsynlig gjort om vi hadde blottlagt oss og kjørt på fremover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Det er et fakta at LAN har fått Brann til å ta store steg på det offensive i sommer. I denne kampen manglet Brann to av sine beste angrepsspillere, og møtte det laget som er klart best i Norge både offensivt og defensivt. 1-1. De som da klager etter kampen kan ta seg en bolle.
Tren på langskudd

Go Up