• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Brann - Rosenborg 21.08 kl 18:00 (er ikke denne igang enda?

Started by Torvanger, August 15, 2016, 12:10:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Hva er det som feiler folk? Er det ingen som har sparket igang en kamptråd om en av årets storkamper? Kampen mot skinnvestmafiaen fra Nidaros, heimertkarsktrollene, høyvannsbuksepakket, rød mikstur på baklomme-flirkallene, æ-e-a-æ-å-raddissan? Vel, nå er det dags, det er Bergen mot Trondheim, Brann mot RBK, gateway to the Fjords vs byen ved brakkvannet i den sørligste delen av sameland! Og vet dere hva, Brann kommer til å vinne, Brann kommer til å spille ut Trønderbataljonen, LAN kommer til å få seg en aha-opplevelse med Huseklepp fra start, se opp for virvelvinden på søndag og kanskje LAN også skjønner at det er bedre å ha en mann på topp sentralt, en målfarlig sådan, som kan videreformilde Eriks innlegg i nettsus? AZAR! AZAR! AZAR KARADAS!!

Spelaren

Gå av.

karkarkar

Kamptråd, dette? Hvor er statistikken?? Lagoppstillingene?? Skjerpings, Torvanger!  ;)

Tom C

Jeg stusset på at det ikke var noen tråd ennå i morges, men giddet ikke å starte en, da jeg antok at Gulløl eller noen andre tok ansvar. Torvanger steppet opp.

Rosenborg har altså 19 føkkings kamper på rad i eliteserien uten tap. Passer det oss egentlig ganske bra? Vi vil vel være underdogs her, med en av de presumptivt beste offensive ute med skade (Vega). Men det ikke hovedstadspressen kanskje vet er jo at Vega egentlig har vært under pari en stund, og at en sulten huseklepp kanskje vil være et bedre offensivt våpen. Er dog meget viktig at vi klarer å stable Braathen på beina igjen. Uten hans duellstyrke, så tror jeg vi taper midtbanekampen så det suser.

rbk har jo et par mann ute de også. Kunne heller tenkt meg at det var Gytkjær som var ute, men at både Bakenga og de Lanlay står over, er jo også helt greit. I tillegg er kanskje Svensson på vei til Tyrkia, så mulig at han også slår av et par prosent for å unngå skader?

Sånn på forhånd, er jeg faktisk happy med ett poeng i denne kampen. Da er vi i rute til sølv ifølge skjema til Krøvel.
Aldri mer Obos....




huleste

Quote from: Tom C on August 15, 2016, 14:42:16 PM


Bakenga har jo deiligvis skadet seg allerede mot Sogndal, tror også Midtsjø pådro seg karantene mot Sogndal

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

Brann 2 vant 4-0 over Bjarg i dag. Skålevik med to nye mål. Merker jeg er provosert over at Orlov nok en gang vil starte i eliteserien på bekostning av Skålevik. Skjerpings, LAN!! Prøver han å drepe motivasjonen til krepsefiskeren?
Tren på langskudd

Arnevidar

LAN er garantert kynisk og vet at Skålevik er overlykkelig hvert eneste minutt over å stå på lønningslisten til Brann. Skålevik er innforstått med at han ikke har potensialet til Grønner og Huseklepp.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Arnevidar on August 15, 2016, 22:07:19 PM
LAN er garantert kynisk og vet at Skålevik er overlykkelig hvert eneste minutt over å stå på lønningslisten til Brann. Skålevik er innforstått med at han ikke har potensialet til Grønner og Huseklepp.

Penger er ikke noe Skålevik trenger, det har han masse av. Bare så det er sagt.
Men eg er enig med Lasaron om at det er rart at ikke Skålevik får flere kamper fra start, synst han er spennende og virker å ha noen fine kvaliteter. Gutten har mål i seg!

OmOssSjølOgHansaøl

Ja, hvis det ikke skjer endringer i troppen, synes jeg det er på tide å la Skålevik prøve seg fra start nå.

Jeg tror det er ganske sannsynlig at det kommer inn en spiss i løpet av de to neste døgnene, men det ligger ikke dermed noen automatikk i at han får starte. Spesielt skadeutsatte og kamp-uvante Børven (hvis det blir ham) trenger nok å matches rooolig i form.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

En kan lure på hvor mange mål Skålevik hadde scoret om det var han som hadde hatt denne kamprekken med ubegrenset tillit. Selv om ikke antall mål betyr alt. Orlov har gjort et godt bidrag i Brann sin poengsanking i nevnte kamper. Men en spiss skal også score mål.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Hva velger LAN ? Om Braaten ikke blir klar, og Barmen er frisk og rask igjen.  
Kanskje dette laget:

                   

Eller dette laget om Børven blir klar:

                 

Men er vel tvilsomt om han kaster inn Børven fra start så snart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Arnevidar

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 15, 2016, 22:13:00 PM
Quote from: Arnevidar on August 15, 2016, 22:07:19 PM
LAN er garantert kynisk og vet at Skålevik er overlykkelig hvert eneste minutt over å stå på lønningslisten til Brann. Skålevik er innforstått med at han ikke har potensialet til Grønner og Huseklepp.

Penger er ikke noe Skålevik trenger, det har han masse av. Bare så det er sagt.
Men eg er enig med Lasaron om at det er rart at ikke Skålevik får flere kamper fra start, synst han er spennende og virker å ha noen fine kvaliteter. Gutten har mål i seg!


Jeg mente ikke at det er lønnen som gjør han overlykkelig. Poenget er at det er en drøm for han å spille for Brann, og noen mer glamorøs tilværelse er urealistisk.

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on August 16, 2016, 00:25:22 AM
Hva velger LAN ? Om Braaten ikke blir klar, og Barmen er frisk og rask igjen.  
Kanskje dette laget:

                   

Eller dette laget om Børven blir klar:

                 

Men er vel tvilsomt om han kaster inn Børven fra start så snart.


Uansett hvilken LAN velger av de to variantene er det bare Hordalendinger fra midtbanen og opp. Kult!
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978


Tom C

Quote from: Billy Elliott on August 16, 2016, 11:39:53 AM
Quote from: Gulløl on August 16, 2016, 00:25:22 AM
Hva velger LAN ? Om Braaten ikke blir klar, og Barmen er frisk og rask igjen. 
Kanskje dette laget:

                     

Eller dette laget om Børven blir klar:

                   

Men er vel tvilsomt om han kaster inn Børven fra start så snart.


Uansett hvilken LAN velger av de to variantene er det bare Hordalendinger fra midtbanen og opp. Kult!


Enig! Utrolig bra at vi kan mønstre såpass mange lokale. Selv om ikke alt er et resultat av branns talentutvikling, så er det ihvertfall et godt signal til dagens ungdommer i regionen.
Aldri mer Obos....

Limstift

Alle må gå!


Torvanger

Grunnene til at det blir fullt mot RBK:

Ferien er 100% over.

Brann gjør det bra og er med i medaljekampen.

Brann møter Rosenborg, topplaget, oppgjøret er en klassiker.

Studentene har kommet, de fotballinteressert blant disse ønsker å se et toppoppgjør i TL.

Paldan

Har via mine kontakter i utleiebransjen til og med hørt rykter om at det valfartes fra sør-Europa for å ta dette toppoppgjøret i skue. Gjesten ankom Bergen fra Italia i går, og hadde satt sine øyne på «a beautiful match on Brann Stadion». Billettinformasjonen er formidlet.

Hatleking

Quote from: Paldan on August 17, 2016, 11:17:06 AM
Har via mine kontakter i utleiebransjen til og med hørt rykter om at det valfartes fra sør-Europa for å ta dette toppoppgjøret i skue. Gjesten ankom Bergen fra Italia i går, og hadde satt sine øyne på «a beautiful match on Brann Stadion». Billettinformasjonen er formidlet.


Det luktar med andre ord 0-0 med to forsiktige lag.

Gulløl

Søndags kveld. Storm melder 21 grader, oppholdsvær, sol og lettskyet. Perfekt spillevær og perfekt på tribunen. Rosenborg kommer, blir fest, en øl eller fire og bar overkropp  8) .
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tifo

.:Tifo-gruppen:.

Gulløl

Braaten kommer ikke til å spille på søndag. Men nykommerne kan få sjansen.

Klipp fra BA:



http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/begge-nykommerne-kan-fa-spilletid-mot-rbk/s/5-8-409357
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Håper Børven starter på søndag, ingen grunn til å vente med det. Han trenger kamptrening fra starten av så får det våge seg at han bare holder 45 - 60 min i første kampen. Skålevik som har scoret mye for andrelaget i det siste bør få resten av spilletiden Børven ikke klarer. Skandale om Orlov starter, på høy tid at han får 90 minutter på benken.

                     
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Hvis ikke Orlov starter så er det ingen vits å ha ham med i troppen heller.
Hans rolle er å jobbe hardt og slite ut forsvaret og det er ikke en jobb en trenger fra en som kommer inn som innbytter for å snu kampen eller utnytte slitne forsvarere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Vi kan godt starte med Orlov. Jeg har ikke full tro på at Børven leverer fra første minutt, men at han i denne kampen kan gjøre det bedre om han kommer inn etter timen eller så.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Corran

Tror Haugen får sjansen igjen. Skaanes for sikkert rollen/jobben/plassen til Braaten
Om Børven og Gill starter kommer vel litt an på siste treningene og hvordan form er og hvor for de blir kjent med lagkamaratene sine.
Børven tror jeg er nærmest start plass av dem
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Quote from: osoerli on August 18, 2016, 22:10:21 PM


Jeg foretrekker å ha Haugen med på laget i stedet for Skaanes.
Ellers enig...Orlov har hatt nok av muligheter. Azar kan komme inn sent i kampen dersom vi trenger mål og må slå langt eller vi leder og vil ha defensiv trygghet ved dødball situasjoner i mot.

Nixon

Quote from: osoerli on August 18, 2016, 22:10:21 PM


Gilli med drillet på høyrekanten i går. Så han og Huseklepp bytter nok plass dersom de skal spille.
Rød makt på Hansa

aleksanderhjelleseth

August 19, 2016, 09:14:26 AM #34 Last Edit: August 19, 2016, 09:16:05 AM by aleksanderhjelleseth
Her er laget mot RBK:

Piotr
Nouri-Acosta-Demidov-Kristiansen
    Haugen-Nilsen-Barmen
      Gill-Orlov-Skaanes

Gill pga at han er bedre defensiv enn huseklepp (bør være det når han er back/vingback) og Skaanes pga sin løpskapasitet.

dokken

For å gjøre det helt klart: Rosenborg er selvsagt et bedre lag enn Brann. Mye bedre, til og med.

Men føler at vi møter de på et heldig tidspunkt nå. 1-2 i Wien betyr at RBK har alle muligheter til å gå til gruppespillet i Europaligaen (som de for øvrig gjerne kan gjøre for min del, EL er småpenger i forhold til CL og ingenting tyder på at god EL-innsats gir noe spesiell fordel i norske serien - se på Molde, som var svært gode i EL i vinter, drit da serien startet igjen).

Men det betyr at all fokus i Trondheim er på kampen mot Austria torsdag. Trolig vil de hvile et par nøkkelspillere, og i hvert fall er de mentalt der. Et eksempel er diskusjonsforumet på rbkweb. Der er tråden om Austria-kampen på 630 innlegg. Brann-kampen er 15 innlegg.

Kjernen har ingen tur til Bergen, og det kommer neppe noen andre enn lokalt bosatte trøndere på Stadion. For dem er dette en transportetappe, lett uinteressant kamp. De vinner jo uansett serien.

Når det er sagt: Jeg har vært imponert over RBK før nettopp fordi de er såpass proffe at maskinen durer på uansett om de stiller med B-lag eller er topp motivert. Likevel tror jeg på poeng søndag, så lenge vi unngår slike personlige feil som felte oss mot VIF.

Så får vi leve med at det vi mener er en "storkamp" er et skuldertrekk i Trondheim. Det er litt som Viking - Brann har vært gjennom årene. Storkamp i Stavanger, en hvilken som helst kamp for oss.

(Forøvrig: Personlig gledet jeg meg mye mer til kampene mot VIF, Godset og Odd enn denne. Det var kamper som var ekstremt viktige for tabellplasseringen vår. Dette er mer en bonuskamp. Bra hvis vi får noe ut av den, ingen krise å tape. Det får ikke meg til å koke noe særlig, men folk er tydeligvis forskjellige).

Gulløl

Et bra debatt innlegg frå Trond Tystad i BA i går. Bør leses i sin helhet, tar med et klipp her:

Selv om vi ikke røsket med oss poeng fra Oslo, så lever en teoretisk mulighet for at vi kan ta gull. Det burde være nok til at vi definerer søndagens kamp mot Rosenborg til en seriefinale. Det skjer selvsagt med ekte bergensk beskjedenhet, der vi suverent ser bort fra alt annet smårusk av ubetydelige klubber som kan blande seg inn i striden mellom Rosenborg og selveste Brann fra Bergen.
Den viktigste kampen på søndag skjer altså ikke på banen, men på tribunen. Dersom stadion er full av en frådende masse som synger «tjukk og feit og full, og seriegull», så er både Brann og bergenserne friskmeldt.


http://www.ba.no/debatt/sk-brann/bergen-sentrum/den-viktigste-kampen-pa-sondag-skjer-altsa-ikke-pa-banen-men-pa-tribunen/o/5-8-409489
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Den kommer vel litt i seneste laget, siden det allerede er klart at det blir stinn brakke på søndag.

Torvanger

Tenkt tanke: Gulltoget har gått, men tenk hvor mye vi kan gasse oss, om Brann virkelig gir RBK inn og da mener jeg skikkelig, type resultat mot VIF eller enda bedre AAFK hjemme? Hehe!

Gulløl

Ingen ting er som å ydmyke en Rosenborg spiller eller en trønder. Det kombinert med en veldig bra "sølvet ska hem" og plass i Europa mulighet gjør at det blir stinn brakke på søndag. Det kan bli kanonstemning og synging gjennom hele kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

RBK ligger an til å ryke ut av Europa, etter 2-1 for Austria igår, de er nok både slitne og skuffet. Viking var for veike til å utnytte at RBK hanglet skikkelig, etter tapet for APOEL noen dager før, jeg er 100% sikker på at det kommer til å være mye mer glød og innsats i Brann på søndag og at vi ikke kommer til å gi RBK en milimeter!

Billy Elliott

Folk er så positive her inne at jeg nesten blir litt redd. Ikke bare snakkes det om at vi skal vinne over bartepakket. Nå skal vi griseknuse dem også. Ydmyke faktisk. Dette stinker mageplask.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Jeg vil tro at det store flertallet går til denne kampen med en ganske realistisk innstilling. Vi er ikke i nærheten av å være favoritter etter min mening.
Rød makt på Hansa

Torvanger

1-0, 2-0 PAUSE Siste 15: 3-0, 4-0, 5-0 og 6-0. Azar, Azar, Azar Karadas!

dokken

Quote from: Torvanger on August 19, 2016, 11:55:11 AM
RBK ligger an til å ryke ut av Europa, etter 2-1 for Austria igår, de er nok både slitne og skuffet. Viking var for veike til å utnytte at RBK hanglet skikkelig, etter tapet for APOEL noen dager før, jeg er 100% sikker på at det kommer til å være mye mer glød og innsats i Brann på søndag og at vi ikke kommer til å gi RBK en milimeter!


Ryke ut? Kan selvsagt skje, men 1-2 på bortebane er et godt resultat i e-cupen. RBK trenger bare 1-0 hjemme. Vil tro at RBK-spillerne er både positive og optimistiske, alt annet ville være veldig rart. Tror vel mer på at de kanskje vil undervurdere Brann/ikke være mentalt nok skjerpet, fordi de har tankene sine på den mye viktigere kampen torsdag.

Og det vil jo være bra for oss, i tilfelle. Men tror ikke vi møter noe lag som hangler på noen måte. Frykter tidlig baklengs og typisk "luften ut av ballongen"-stemning på Stadion. Men får vi det første målet, blir det kok.

dudo

Det blir nok noen hundrelapper på b. Poeng er kjempebonus!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

blobby winters

Quote from: Nixon on August 19, 2016, 13:26:10 PM
Jeg vil tro at det store flertallet går til denne kampen med en ganske realistisk innstilling. Vi er ikke i nærheten av å være favoritter etter min mening.


RBK er helt klart favoritter. I bortekampen i april var det en liten klasseforskjell som vi ikke har opplevd mot en annen motstander i årets TL. Jeg tror vi har utviklet oss en god del siden april og vi kan gi dem en mye tøffere kamp slik at det blir ihvertfall veldig spennende og med litt flaks og stang-inn.....

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Først serie, så cup. Mannen har prioriteringene i orden! (og ordene i behold med the double neste sesong)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Superjack

Ut i 100, bra start og så vips, 0-1, 0-2 og 0-3. Frykter kjempeskrell i morgen av sorten oss som er litt eldre enn 30 husker så altfor godt.

Jeg mener dette på en måte syretesten på laget til LAN denne sesongen. Håper det beste men fryktelig dårlig magefølelse.
Brannsupporter.

Gulløl

Nå som det ser ut som at Skaanes også er ute, er den største usikkerheten på spissplass og høyrekant. LAN satser vel på trygge, kjenner jeg han rett med innhopp fra våre to nykommere.

               
    Haugen - Nilsen - Barmen
Skålevik(eller Gilli)  - OrlovHuseklepp
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Amatøren

Er alle enige om at Pjotr er en soleklar ener i mål? Synes ikke han leverer mer enn middels TL-nivå på strek, for ikke å nevne utspillene og ferdighetene med ball i beina. Horwath har vist seg å være solid når han har fått muligheten. Kanskje på tide å prøve han fra start, om ikke annet enn for å holde pjotr på tå hev?
Barmen army

Morkel

Quote from: Amatøren on August 21, 2016, 02:40:25 AM
Er alle enige om at Pjotr er en soleklar ener i mål? Synes ikke han leverer mer enn middels TL-nivå på strek, for ikke å nevne utspillene og ferdighetene med ball i beina. Horwath har vist seg å være solid når han har fått muligheten. Kanskje på tide å prøve han fra start, om ikke annet enn for å holde pjotr på tå hev?


Han er en soleklar ener så lenge laget slipper inn så lite som de gjør nå. Vi irriterer oss alle over utspillene og igangsettingene til Piotr, men det veier ikke like tungt for meg, enn så lenge antall innslupne mål er en så stor del av tabellposisjonen vår. Han er ikke alltid perfekt på streken, men Piotr er en vinnerskalle som er essensiell for at forsvarspillerne blir holdt energimessig oppe når vi ligger bakpå.

abe78

Quote from: Amatøren on August 21, 2016, 02:40:25 AM
Er alle enige om at Pjotr er en soleklar ener i mål? Synes ikke han leverer mer enn middels TL-nivå på strek, for ikke å nevne utspillene og ferdighetene med ball i beina. Horwath har vist seg å være solid når han har fått muligheten. Kanskje på tide å prøve han fra start, om ikke annet enn for å holde pjotr på tå hev?


Han har sluppet inn 1 mål så langt på stadion i år. Tror ikke vi trenger en steintøff debatt.
.og husk!

abe78

.og husk!

OmOssSjølOgHansaøl

Gilli debuterer mot Rosenborg (brann.no)

Skålevik og Rólantsson kommer inn for Vega og Braaten, mens Huseklepp og Børven må starte på benken. Stenevik sitter også på benken.

               Leciejewski
Nouri - Demidov - Acosta -Kristiansen
  Haugen - Heltne Nilsen - Barmen
    Rólantsson - Orlov - Skålevik

Benken: Horwath, Grønner, Johansen, Stenevik, Huseklepp, Karadas og Børven
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Finfin respons

Tviler på at Huseklepp er fornøyd. Er det sånn det går når man ikke signerer?
Kanskje.

pidre

Vi kommer til å savne Braathen, og spesielt hans egenskap til å holde på ball høyt i banen. Kunne også tenkt meg Skaanes sine løp inn i boks. Ikke optimalt dette. Trønderne soleklare favoritter, vi skal være veldig fornøy om det blir poeng.
Saludar a los monos!

Jose Arrogantio

Gilli blir kastet rett inn på laget i en vanskelig hjemmekamp. Blir spennende dette.

Billy Elliott

Denne Gilli er visst ikke venstrebent likevel. Bruker høyre på oppvarmingen i alle fall.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978


dudo

Vel? Bruker han begge?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Me blir pressa veldig lave. Litt pinlig at Brann ser ut som bortelaget.  Mot slutten av omgangen vart me også alt for slappe i presset.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Finfin respons

Vel har Brann ligget lavt og kompakt i LANs tid. Men ikke sååå lavt som dette, over en så lang periode, og fra så tidlig i første omgang. Men: Jeg tror det har vært lurt. For jeg frykter at et Rosenborg med mer rom + bakrom (hvis Brann ligger høyere) vil gi stygge sjanser mot.

Men hva skal Brann gjøre i andre omgang? Hva får vi se?
Jeg tror vi får se mye det samme, at vi får inn Huseklepp aller først (kanskje for Orlov), og at Brann vil fortsette å prøve seg på raske kontringer når de får muligheten.
Kanskje.

osoerli

Bytter: inn med Børven, Huseklepp og Stenevik.
Ut med Orlov, Skålevik og Barmen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

LANs feighet gjør at RBK til slutt får hull på byllen, for det er jo UMULIG å spille fotball mot et lag som er på høyde med Barca.

Finfin respons

Var det ikke offside på Gytskjærmålet?
Kortet til Demidov: Et klassisk eksempel på nff-dommernes hang til å gi Rosenborg fordeler. Pinlig.
Kanskje.

Torvanger

Feige, piss kjedelige LAN, legger seg på rygg for oh store RBK.

Finfin respons

Nåja. Brann er vel på bronseplass fordi de har vært para-feige. De har hatt mot til å spille defensivt trygt. Det er igjen en personlig feil (denne gang Orlov) som gjør at Brann ikke har en helt annen sluttspurt på kampen enn to lag som er ganske fornøyd og ikke tar store sjanser.
Kanskje.

Falkman

Quote from: Torvanger on August 21, 2016, 18:53:02 PM
Feige, piss kjedelige LAN, legger seg på rygg for oh store RBK.


Det er vel også en ørliten mulighet for at vi møter et lag som er ganske mye bedre enn oss?

Finfin respons

Quote from: Falkman on August 21, 2016, 19:04:04 PM
Quote from: Torvanger on August 21, 2016, 18:53:02 PM
Feige, piss kjedelige LAN, legger seg på rygg for oh store RBK.


Det er vel også en ørliten mulighet for at vi møter et lag som er ganske mye bedre enn oss?


For å ta Torvanger litt i forsvar: Brann burde kanskje hatt en plan for å ta kontroll på kampen når Mike Jensen går av banen. De hadde ikke det samme behovet for å være superdefensive da han gikk av.
Kanskje.

Kjell249

Veldig synd at Braaten og Vega var ute i denne kampen, for vi savner sårt spillere som tør og har ferdigheter til å holde på ballen. Er slitsomt å spille 90 minutter med ryggen mot veggen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Huff

Brann var det dårligste laget, RBK er fremdeles dommernes øyensten og det var total miss på laguttaket i den fremste treeren. De bakerste åtte var selvsagt gitt allerede, men den fremste trioen var enormt tynn suppe. Når to av de tre fremste er enormt mye tregere enn RBKs forsvarsspillere blir det vanskelig å kontre inn mål. Huse må nesten tolke laguttaket som at han ikke er ønsket i klubben.

Så er det irriterende å se mengden individuelle tullefeil i forsvar i andre omgang. Dette bekymrer meg, for det var dette som felte oss mot VIF, og nå er det andre kamp på rad der vi fremstår mer rufsete enn vi har fremstått siden 2.serierunde.

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Quote from: Falkman on August 21, 2016, 19:04:04 PMDet er vel også en ørliten mulighet for at vi møter et lag som er ganske mye bedre enn oss?


Ja, tror noen må stikke fingeren litt i jorden. Selv når vi trekker fra merkelige dommeravgjørelser så spilte vi mot et lag som var en god del bedre enn oss. Og i noen av spillets faser veldig mye bedre enn oss. Så alt i alt bør vi ikke surmule for mye for dette ene poenget.
Rød makt på Hansa

Henki

1-1: Fint.
Rosenborgspillerne får juling og blir sure: Kjempefint.
Vi kan egentlig ikke rykke ned nå: Brilliant.

Ikke så bra: Den offensive treeren i dag. (Greit mål av Orlov men etter det var han dårlig. Skålevik var noen nummer for liten, og han der karen fra Færøyene burde kanskje i anstendighetens navn fått noen flere treninger før han ble kastet innpå fra start.
Ballen skal fremover!

Nixon

Men du verden så herlig kok det blir med en dommer som mister litt kontrollen!:)
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Nixon on August 21, 2016, 19:57:00 PM
Men du verden så herlig kok det blir med en dommer som mister litt kontrollen!:)


Ja, han var stresset en stund der tror jeg :)
Ballen skal fremover!

pidre

RBK var mye bedre enn oss, og vi skal være veldig fornøyd med 1 poeng! De tre fremme var gode til å jobbe hjem, ellers lite å by på. Forøvrig, denne Tore Hansen slående lik Mr Bean. Latterlig gult til Demi.
Saludar a los monos!


osoerli

Pinlig at Piotr drøler tid etter 1-1 for å berge uavgjort på heimebane uansett motstander. Når det eingong er stinn brakke er det ikkje sikkert mange av dei ekstra kjem tilbake når ikkje Brann prøver å vinna kampen eigong.  Med 50m bakrom nesten heile 2. omgang var det også uforståeleg å setta inn Karadas.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Leffen

Til tross for at Orlovs brøler førte til 1-1, tror jeg fort de hadde scoret uansett. Helt greit med 1-1, spillemessig fikk vi til svært lite.

Piotr er god på å drøye. Men på TV kan du høre LAN si til Ruben rundt 85' minutt "vi tar 1-1". Så jeg tror fort denne drøyingen er beskjed fra treneren sjøl

Finfin respons

De tre fremme i start-elleveren hadde ingenting å jobbe med. Hverken kontringer, eller angrep i etablert spill mot etablert forsvar. Vi spilte stort sett 5-5-0. Brann lå rekord-lavt (til å være Brann anno 2016). De tre fremme gjorde en god defensiv jobb. Vanskelig å trekke dem for mangel på offensivt bidrag når det ikke ble forsøkt etablert et offenivt spill bakfra.
Kanskje.


Ninja-Bob

Godt nøgd med 1-1. RBK er i det store og heile betraktelig bedre enn oss, men likevel klarar me å halde nokolunde kontroll på dei, og me tar eit poeng som kan vise seg å bli svært viktig i kampen om medalje. Gilli gjorde ein kamp som var meir enn godkjent, vonar å sjå han meir! Huseklepp fekk ikkje mykje til etter at han kom inn, og Karadas var jo knapt i ballen. Hadde kanskje vore meir spanande å fått inn Børven, men skjønar også at Nilsen seier seg nøgd med 1-1 mot slutten. Var sikkert på at RBK kom til å vinne dersom du først potta eitt mål, men der tok eg heldigvis feil. Dommaren var, som forventa, heilt elendig.

Torvanger

Hvorfor slapp ikke Børven til? Og Skålevik på flanke? LAN har bestemt seg på forhånd om at det er fire lag vi ikke kan leke med i Norge, RBK, Odd, Godset og Molde, mot dem må vi rett og slett droppe å spille fotball, for vi var i OBOS ifjor og vi er ikke gode nok enda, selv om tabellen sier noe annet.

krakra


krakra

"De er bedre enn oss per dags dato, men ting kan fort skje de neste årene" sier Demidov om spillestilkritikken er slike Jensen. Liker at han ser flere år fram med Brannøyne. Jensen skryter av gresset vårt, som han jo ble godt kjent med

Henki

Quote from: Torvanger on August 21, 2016, 20:39:32 PM
Hvorfor slapp ikke Børven til? Og Skålevik på flanke? LAN har bestemt seg på forhånd om at det er fire lag vi ikke kan leke med i Norge, RBK, Odd, Godset og Molde, mot dem må vi rett og slett droppe å spille fotball, for vi var i OBOS ifjor og vi er ikke gode nok enda, selv om tabellen sier noe annet.


Ser du for deg at Brann hadde hatt sjanse i havet hvis de hadde prøvd å spille ut Rosenborg i dag?
Ballen skal fremover!

Ricky

Helt greit fornøyd med dette. Hadde blitt tre poeng mot et annet lag, men RBK lar seg ikke stresse slik de andre lagene/trenerne gjør. Bedre spillere, mer ballsikre og bedre organisert. At vi må splle med tidenes kjipeste angrepstreer hjelper jo heller ikke på.
Nei, tar lett det ene poenget på konto.


Lasaron

Jeg syns Rosenborg var veldig gode, og er ganske fornøyd med uavgjort.

Dommeren og den ene linjedommeren var komisk.

Enormt deilig kok i begynnelsen der, herlig at vi nesten ikke hørte speaker. Rosenborgspillerne var visst også fornøyd med stemningen.
Tren på langskudd

Corran

Før kampen hadde jeg vært fornøyd med 1-1 etter kampen var jeg litt mellomfornøyd.
Barmen og Orlov hadde en veldig dårlig dag på jobben selv om Orlov scoret et så var han også skyld i et mål
Dommeren var hoderystende elendig. Noe av det dårligste jeg har sett. Er i alle fall sikkert at eg kommer aldri til å bruke Synsam om en får så dårlig syn av å gå til dem

Et av kampens store øyeblikk var da Barmen tok Jensen og det lyste hevn av ham ;-)

Ellers så var eg litt imponert av Gilli. Har kun hatt et par treninger og viser en del positivt blant annet en bra fart.

Stemningen var jo også grei i dag Dvs til tider i andre omgang var det kok og meget bra (litt takket være en skam dårlig dommer). Synd at en liten (fantastisk gjeng ikke misforstå) måtte dra i gang en del sanger som var ukjente for veldig mange. På kjente sanger var det veldig mange som trøkket til, men så kom det noen som bare gjengen nede i midten kan og da hørtes det ut som om det var kun 30 syngende på stadion. Kanskje droppe noen av sine personlige favoritter slike dager og heller fokusere på de som mange synger med på? Ikke ment som kritikk av noen som gjør en kjempe jobb Kun et innspill fra en som gjerne kan anses som litt treg på sanger o.l.  
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Det var i det minste mange av oss som sang på øvre B - det hører til sjeldenhetene at det skjer. Men de føkkings dritings kaklehønene på rad 20, derimot...  >:(
Gå av.

blobby winters

Har nå sett bildene. Fantastisk TIFO i dag. Gratulerer til alle involverte.

osoerli

Quote from: Leffen on August 21, 2016, 20:25:02 PM
Piotr er god på å drøye. Men på TV kan du høre LAN si til Ruben rundt 85' minutt "vi tar 1-1". Så jeg tror fort denne drøyingen er beskjed fra treneren sjøl


LAN har jo sagt utad at dei går på banen for å ta 3 poeng i kvar kamp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Tom C

Morsomt å se hvor forskjellig oppfattelse folk har av enkelte spillere. Synes færøyingen hadde en godkjent debut og vel så det mot en vanskelig motstander. Og kan ikke skjønne de som sutrere over at ikke huseklepp fikk spille mer, for han har etter min mening fint lite å bidra med i en slik kamp. Synes også at de foran jobbet steinhardt, og bidro på den måten til at bvi klarte å holde unna for det som pr i dag er norges soleklart beste lag.
Sterkt å holde den ubeseirede hjemmestatistikken fremdeles. Skulle også ønske vi fikk sett litt av børven i går, men skjønner tanken bak å få inn litt tungt luftskyts i Karadas.

Aldri mer Obos....

Torvanger

Skjønner dere ikke at RBK blir seende veldig mye bedre ut enn Brann, fordi de får lov til å trille ball og øve på angrep i 90 minutter? Brann hadde ikke hatt noe å tape på å stresse RBK høyere på banen, bryte av spillet til trønderne og holde ballen i laget i lengre strekk. Brann spilte feigt og når det er fullstappet på tribunene, da bør du tørre mer enn det Brann gjorde, Brann vant ingen nye hjerter igår. Men så lenge den harde kjerne er fornøyd.....

Torvanger


Quote from: Leffen on August 21, 2016, 20:25:02 PM
Piotr er god på å drøye. Men på TV kan du høre LAN si til Ruben rundt 85' minutt "vi tar 1-1". Så jeg tror fort denne drøyingen er beskjed fra treneren sjøl


Fy f, er det sant? Er det ok å ha en trener med denne antifotballfiliosofien?


Tom C

Aldri mer Obos....

Torvanger

Quote from: Tom C on August 22, 2016, 08:04:01 AM
Nei, LAN må gå!!!



Gå må han ikke, men det bør stilles krav til ham etterhvert. Klubbstyret kan faktisk nedfelle et krav om at Brann skal underholde på hjemmebane og forsøke å spille fotball på egne premisser. RBKs styre har nedfelt lignende retningslinjer i RBK.

ostraume

Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 07:53:45 AM
Brann hadde ikke hatt noe å tape på å stresse RBK høyere på banen


Jeg vet at du drømte om at vi skulle kjøre over pakket, og skjønner sånn sett at du er skuffet.

Men helt ærlig: Du ser selv at dette er for dumt? Selvsagt kan man tape noe på å stå høyere i banen. Husker du Norling sin legendariske strekk i laget? Husker du 9 og 10-0 sist RBK var like suverene som de er nå?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Quote from: Tom C on August 22, 2016, 07:42:22 AM
Morsomt å se hvor forskjellig oppfattelse folk har av enkelte spillere. Synes færøyingen hadde en godkjent debut og vel så det mot en vanskelig motstander.


Tiltredes. Etter å ha lest AaB-supporternes kommentarer om ham, var jeg redd dette var en fyr som ikke kom til å ta nivået. Det motbeviste Gilli greit, og det mot den soleklart vanskeligste motstanden i ligaen. Deilig å ha en kant med skikkelig ekstremfart, slik kan alltid skape trøbbel for motstander.

Synd han mest sannsynlig er ute et par uker nå.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Og når det gjelder å sikre inn på slutten: Vi snakker om fem minutter igjen i en kamp der Brann stort sett hadde hengt i tauene mot en bedre motstander. Da er det greit å gi en sånn beskjed etter min mening. Noe annet hadde vært dersom det var utgangspunktet for kampen eller beskjed i pausen.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Helt enig med LANs disponeringer i denne kampen. Nok en gang treffer han 100% både på strategi og laguttak. Hadde det ikke vært for Orlovs hjerneblødning kunne dette fort endt med 3 poeng.

RBK var uten tvil det dominerende laget, men hvor mange store sjanser hadde de egentlig? I tillegg til scoringen, husker jeg bare to; den Piotr reddet på streken på slutten, samt frisparket til Helland. Var det flere?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Quote from: Nixon on August 22, 2016, 09:02:01 AM
Og når det gjelder å sikre inn på slutten: Vi snakker om fem minutter igjen i en kamp der Brann stort sett hadde hengt i tauene mot en bedre motstander. Da er det greit å gi en sånn beskjed etter min mening. Noe annet hadde vært dersom det var utgangspunktet for kampen eller beskjed i pausen.


Med all respekt, tull! RBK giret ned når det gjenstod 10 minutter og var fornøyd med 1-1. At ikke LAN så det og så sitt snitt til å stjele 3 poeng, det er intet annet enn underlig. Og årsaken til at Brann hang i tauene, var at LAN parkerte bussen og lot RBK valse på. En bekjent av meg, som er trener for et guttelag som var med for første gang på Stadion igår, ga følgende unisone tilbakemelding: Vi gidder ikke å gå på Stadion igjen, hvis det er så kjedelig.

Torvanger

Quote from: ostraume on August 22, 2016, 08:49:34 AM
Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 07:53:45 AM
Brann hadde ikke hatt noe å tape på å stresse RBK høyere på banen


Jeg vet at du drømte om at vi skulle kjøre over pakket, og skjønner sånn sett at du er skuffet.

Men helt ærlig: Du ser selv at dette er for dumt? Selvsagt kan man tape noe på å stå høyere i banen. Husker du Norling sin legendariske strekk i laget? Husker du 9 og 10-0 sist RBK var like suverene som de er nå?



Husker du at Norlings vant 3-1 hjemme på Stadion i 2014?

krakra

Men hvorfor satte vi hele tiden Skålevik opp i bakrom og ikke Gilli oftere? Syns farten hans kunne blitt brukt oftere.

krakra

Jøss, du snakker visst bare med folk som har samme syn som deg du Torvanger

Torvanger

Quote from: krakra on August 22, 2016, 09:12:50 AM
Jøss, du snakker visst bare med folk som har samme syn som deg du Torvanger



Som sagt, den harde kjerne her er selvsagt fornøyd, men skal man vinne over de som krever å bli underholdt, så er gårsdagens prestasjon død og fordervelse. Jeg og du krakra, kommer igjen, uansett, det er verre med dem som ønsker å seg hjemmelaget være med på moroen.

Leffen

Vet ikke om du la merke til hvor tannløse vi var med ballen når vi prøvde oss i går, Torvanger? Hadde vi stått høyere og prøvd å underholde i går hadde vi lett tapt. Hadde du da vært fornøyd? Offensiv vs. defensiv er ikke bare et valg du tar, du baserer det på kvaliteten i stallen. Og den heller definitivt mot stilen vi har hatt med suksess hele denne sesongen.

"Leken" fotball med denne stallen gir deg tap for Levanger, ikke seier over RBK.

Falkman

Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 09:24:32 AM
Quote from: krakra on August 22, 2016, 09:12:50 AM
Jøss, du snakker visst bare med folk som har samme syn som deg du Torvanger



Som sagt, den harde kjerne her er selvsagt fornøyd, men skal man vinne over de som krever å bli underholdt, så er gårsdagens prestasjon død og fordervelse. Jeg og du krakra, kommer igjen, uansett, det er verre med dem som ønsker å seg hjemmelaget være med på moroen.


Hvis man ikke evner å se at det er en solid prestasjon å nekte seriens suverent beste lag flere sjanser enn det man telle på en hånd, kan man ikke ha sett særlig mange kamper i sitt liv. vet ikke om det er så farlig at slike folk ikke kommer tilbake.

Nixon

Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 09:24:32 AMmen skal man vinne over de som krever å bli underholdt, så er gårsdagens prestasjon død og fordervelse.


Jeg tror du har svært liten kontakt med virkeligheten. Jeg tror folk flest var godt fornøyd med underholdningen i går, og fornøyd med poengfangsten. Det har vært svært mange andre kamper som har vært mye mer "død og fordervelse" i forhold til i går.
Rød makt på Hansa

haak

Dersom et guttelag synest det var kjedelig på stadion i går så skjønner jeg ingenting lenger.

Ninja-Bob

For meg fremstår det slik: fordi eg er glad i fotball og likar sjølve spelet så ser eg verdi i defensivt spel også.

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg skjønner ikke helt hvorfor Orlov får så mye pes for reduseringen. Ja, RBKs angrep startet med en feilpasning fra Orlov, men det skjedde tross alt idet han - som fremste mann - sto halvveis mellom 16-meteren og midtsirkelen og prøvde å starte en overgang. Er ikke dette nettopp noe av det vi etterlyste mer av: at spillerne prøvde å spille ball og skape sjanser i stedet for bare å klarere sanseløst fremover?

Etter at RBK brøt pasningen spilte de tre trekk (ut til Jensen på kant, inn til Rashani og deretter videre til Gytkjær) før skuddet kom. Hele Branns midtbane og forsvar lå bak ballen idet bruddet kom, uten at de klarte å hindre RBK i å spille tre trekk helt uforstyrret. Selv om Orlov har blitt utpekt som en viktig "forsvarsspiller", bør vel ikke resten av laget fritas for alle forsvarsoppgaver og frikjennes for all skyld når fremste mann mister ballen?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Falkman

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 22, 2016, 10:08:42 AM
Jeg skjønner ikke helt hvorfor Orlov får så mye pes for reduseringen. Ja, RBKs angrep startet med en feilpasning fra Orlov, men det skjedde tross alt idet han - som fremste mann - sto halvveis mellom 16-meteren og midtsirkelen og prøvde å starte en overgang. Er ikke dette nettopp noe av det vi etterlyste mer av: at spillerne prøvde å spille ball og skape sjanser i stedet for bare å klarere sanseløst fremover?

Etter at RBK brøt pasningen spilte de tre trekk (ut til Jensen på kant, inn til Rashani og deretter videre til Gytkjær) før skuddet kom. Hele Branns midtbane og forsvar lå bak ballen idet bruddet kom, uten at de klarte å hindre RBK i å spille tre trekk helt uforstyrret. Selv om Orlov har blitt utpekt som en viktig "forsvarsspiller", bør vel ikke resten av laget fritas for alle forsvarsoppgaver og frikjennes for all skyld når fremste mann mister ballen?


Han får nok særlig mye pes fordi han er Orlov.

Corran

At LAN safet inn 1 poeng på slutten var et resultat av at han leste kampbildet og spillerne sine og så at her var det større sjanse for 2-1 til rbk enn til Brann og derfor valgte han å safe litt mot slutten. Om det stemmer at en kar sa at de var skuffet og aldri ville gå på kamp igjen så skjønner eg ingenting for i går var det gøy på staddaen igjen selv om eg var litt skuffet over 1-1 og over at ikke var litt mer angrepsspill, spesielt i andre omgangen.
Pr i dag er forskjellen på rbk og Brann (og resten av TL for den saks skyld) litt for stor, men har begynt å få troen på at den kan minske litt neste sesong alt.
Også skuffet over at Børven ikke startet eller kom inn, men  kjøper LAN sin forklaring på det. Han sa at pga de endringene han måtte gjøre før kampen så ville han ikke endre for mye og sette en spiller til inn som ikke kjente systemet skikkelig. Han ville heller ikke byte ham inn på slutten pga kampbildet som han følte var mer nytte i at Azar kom innpå

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ingebrigtsen---dette-er-det-nrmeste-vi-kommer-europa/3423254292.html

Spillere og trenere fikk kjenne presset på kroppen fra første stund, og etter kampen var det, foruten den høye temperaturen etter pause, stemningen som var det store samtaleemnet i mixed zone.

Men lite visste de om at Torvanger sitt guttelag kjedet seg og aldri kommer tilbake...
Rød makt på Hansa

karkarkar

Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 09:08:16 AM
Quote from: ostraume on August 22, 2016, 08:49:34 AM
Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 07:53:45 AM
Brann hadde ikke hatt noe å tape på å stresse RBK høyere på banen


Jeg vet at du drømte om at vi skulle kjøre over pakket, og skjønner sånn sett at du er skuffet.

Men helt ærlig: Du ser selv at dette er for dumt? Selvsagt kan man tape noe på å stå høyere i banen. Husker du Norling sin legendariske strekk i laget? Husker du 9 og 10-0 sist RBK var like suverene som de er nå?

Husker du at Norlings vant 3-1 hjemme på Stadion i 2014?

Rosenborg etter 21 kamper i 2014 var på 36 poeng. Det er ett mindre enn Brann har i årets sesong. Det var ikke samme laget som nå leder tabellen med 12 poeng.

Forresten, var ikke målet til Rosenborg offside? Det er vanskelig å se fra høydepunktene, men synes den så tvilsom ut...

Torvanger

Ok, da skjønner jeg at dere her inne er rimelig samkjørte. Jeg forbeholder meg likevel retten til å være fullstendig uenig og lar meg ikke affisere av forsøk på latterliggjøring. Branns markedsansvarlige tar neppe like lett på at potensielle, fremtidige tilskuere blir skremt bort pga manglende vilje og underholdning fra hjemmelaget. Man må ikke ta utgangspunkt i sin egen navle, man må tenke helhet, alle supportere teller, både dem som er i emning, de som er av og på og den harde kjerne. Jeg håper folk skjønner eksempelet mitt med guttelaget, for de var bare en av flere som neppe lot seg imponere av Brannbussen.

ostraume

Guttelaget må da ha digget koket i starten av andre omgang? Dette er Brann stadion på sitt beste! Du får med deg at "alle" hyller stemningen? Det er slikt som betyr noe for lettpåvirkelig ungdom på kamp.

VG deler for øvrig ikke Torvanger sin skepsis:

Brann- og Rosenborg-leiren var strålende fornøyd etter «årets Tippeliga-kamp». For kampen inneholdt det meste en Tippeliga-match trenger:En toppkamp mellom to lag fra to av Norges største byer. Et fullsatt stadion med 17.366 tilskuere. Knallharde dueller. Opphetede dommerkrangler. En kamp med nerve etter en tidlig og utsøkt Brann-scoring signert Jacob Orlov.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Jeg er ekstremt glad for at Brann gir fullstendig faen i å innfri ønskene fra de mest kravstore og minst lojale "supportene" på bekostning av egne faglige vurderinger. Når vi har en sportslig ledelse som vet hva de gjør skal ikke forståsegpåere har noen påvirkning på sportslige avgjørelser

Torvanger

Når det gjelder RBKs mål, så opphever Ruben offsiden. Han står i ro og signaliserer offside i det innlegget går forbi ham, før det treffer den som gir pasningen videre til Grytkjær. Om Ruben hadde rykket ut sammen med resten av linjen, hadde linjedommeren blåst.

Tom C

Hadde en feeling av at kanskje Ruben opphevet den ja. Uansett dårlig at man ikke kan få en reprise fra en mer "linje-vennlig" vinkel så vi slipper å spekulere.
Aldri mer Obos....

Lasaron

De første ti minuttene av kampen er det gøyeste jeg har hatt med Brann siden 2007. Kombinert med generelt bra kok, og et brukbart resultat mot et meget godt lag sitter jeg totalt sett igjen med kampen som et godt minne.
Tren på langskudd

Torvanger

Quote from: Lasaron on August 22, 2016, 13:07:47 PM
De første ti minuttene av kampen er det gøyeste jeg har hatt med Brann siden 2007. Kombinert med generelt bra kok, og et brukbart resultat mot et meget godt lag sitter jeg totalt sett igjen med kampen som et godt minne.



Tribuneinnsatsen, sett i forhold til bussparkeringen til Brann, var det ingeting å si på, årsbeste, uansett arena i TL.

Henki

Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 12:23:57 PM
Ok, da skjønner jeg at dere her inne er rimelig samkjørte. Jeg forbeholder meg likevel retten til å være fullstendig uenig og lar meg ikke affisere av forsøk på latterliggjøring. Branns markedsansvarlige tar neppe like lett på at potensielle, fremtidige tilskuere blir skremt bort pga manglende vilje og underholdning fra hjemmelaget. Man må ikke ta utgangspunkt i sin egen navle, man må tenke helhet, alle supportere teller, både dem som er i emning, de som er av og på og den harde kjerne. Jeg håper folk skjønner eksempelet mitt med guttelaget, for de var bare en av flere som neppe lot seg imponere av Brannbussen.


Poenget er at det er totalt skakkjørt bruk av etos og patos fra din side. Dessuten tror jeg ingenting på at det var mange som var misfornøyd med underholdningen i går. Dette dikter du opp. Stemningen var årsbeste, det var en skikkelig knokkelkamp, og det var en kamp der et nyopprykket lag tok poeng fra den suverene serielederen ved hjelp av kriging og enorm innsats. Spennende med andre ord. Det tror jeg til og med guttelag og Branns markedsansvarlige lever veldig godt med.
Ballen skal fremover!

Nixon

Ja, at et helt guttelag pluss trener "unisont" kjedet seg og ikke vil komme tilbake er selvsagt bare oppspinn!
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Henki on August 22, 2016, 13:19:03 PM
Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 12:23:57 PM
Ok, da skjønner jeg at dere her inne er rimelig samkjørte. Jeg forbeholder meg likevel retten til å være fullstendig uenig og lar meg ikke affisere av forsøk på latterliggjøring. Branns markedsansvarlige tar neppe like lett på at potensielle, fremtidige tilskuere blir skremt bort pga manglende vilje og underholdning fra hjemmelaget. Man må ikke ta utgangspunkt i sin egen navle, man må tenke helhet, alle supportere teller, både dem som er i emning, de som er av og på og den harde kjerne. Jeg håper folk skjønner eksempelet mitt med guttelaget, for de var bare en av flere som neppe lot seg imponere av Brannbussen.


Poenget er at det er totalt skakkjørt bruk av etos og patos fra din side. Dessuten tror jeg ingenting på at det var mange som var misfornøyd med underholdningen i går. Dette dikter du opp. Stemningen var årsbeste, det var en skikkelig knokkelkamp, og det var en kamp der et nyopprykket lag tok poeng fra den suverene serielederen ved hjelp av kriging og enorm innsats. Spennende med andre ord. Det tror jeg til og med guttelag og Branns markedsansvarlige lever veldig godt med.




Ok, her får du klippet og limt uten samtykke, fra en som neppe leser dette uansett:

"Hadde med noen ungdommer igår som ikke går så ofte på stadion, og når de sier det var kjedelig så gidd de ikke å gå på neste kamp,då er det noe gale.."


Og igjen, Brann og LAN var pissefeige igår, godt mulig at teoretikerne her inne har analysert seg frem til noe annet, det får så være.

Henki

Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 13:25:55 PM
Quote from: Henki on August 22, 2016, 13:19:03 PM
Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 12:23:57 PM
Ok, da skjønner jeg at dere her inne er rimelig samkjørte. Jeg forbeholder meg likevel retten til å være fullstendig uenig og lar meg ikke affisere av forsøk på latterliggjøring. Branns markedsansvarlige tar neppe like lett på at potensielle, fremtidige tilskuere blir skremt bort pga manglende vilje og underholdning fra hjemmelaget. Man må ikke ta utgangspunkt i sin egen navle, man må tenke helhet, alle supportere teller, både dem som er i emning, de som er av og på og den harde kjerne. Jeg håper folk skjønner eksempelet mitt med guttelaget, for de var bare en av flere som neppe lot seg imponere av Brannbussen.


Poenget er at det er totalt skakkjørt bruk av etos og patos fra din side. Dessuten tror jeg ingenting på at det var mange som var misfornøyd med underholdningen i går. Dette dikter du opp. Stemningen var årsbeste, det var en skikkelig knokkelkamp, og det var en kamp der et nyopprykket lag tok poeng fra den suverene serielederen ved hjelp av kriging og enorm innsats. Spennende med andre ord. Det tror jeg til og med guttelag og Branns markedsansvarlige lever veldig godt med.




Ok, her får du klippet og limt uten samtykke, fra en som neppe leser dette uansett:

"Hadde med noen ungdommer igår som ikke går så ofte på stadion, og når de sier det var kjedelig så gidd de ikke å gå på neste kamp,då er det noe gale.."


Og igjen, Brann og LAN var pissefeige igår, godt mulig at teoretikerne her inne har analysert seg frem til noe annet, det får så være.


Så det at én person hevder at "noen ungdommer" syntes det var kjedelig i går, gjør at man kan konkludere med at dette ikke var god reklame for Brann? Jeg kjenner også noen som hadde med seg ungdommer i går, og de koste seg og vil garantert komme tilbake. Da må vel poenget ditt være motbevist?
Ballen skal fremover!

Torvanger

Quote from: Henki on August 22, 2016, 13:43:39 PM
Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 13:25:55 PM
Quote from: Henki on August 22, 2016, 13:19:03 PM
Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 12:23:57 PM
Ok, da skjønner jeg at dere her inne er rimelig samkjørte. Jeg forbeholder meg likevel retten til å være fullstendig uenig og lar meg ikke affisere av forsøk på latterliggjøring. Branns markedsansvarlige tar neppe like lett på at potensielle, fremtidige tilskuere blir skremt bort pga manglende vilje og underholdning fra hjemmelaget. Man må ikke ta utgangspunkt i sin egen navle, man må tenke helhet, alle supportere teller, både dem som er i emning, de som er av og på og den harde kjerne. Jeg håper folk skjønner eksempelet mitt med guttelaget, for de var bare en av flere som neppe lot seg imponere av Brannbussen.


Poenget er at det er totalt skakkjørt bruk av etos og patos fra din side. Dessuten tror jeg ingenting på at det var mange som var misfornøyd med underholdningen i går. Dette dikter du opp. Stemningen var årsbeste, det var en skikkelig knokkelkamp, og det var en kamp der et nyopprykket lag tok poeng fra den suverene serielederen ved hjelp av kriging og enorm innsats. Spennende med andre ord. Det tror jeg til og med guttelag og Branns markedsansvarlige lever veldig godt med.




Ok, her får du klippet og limt uten samtykke, fra en som neppe leser dette uansett:

"Hadde med noen ungdommer igår som ikke går så ofte på stadion, og når de sier det var kjedelig så gidd de ikke å gå på neste kamp,då er det noe gale.."


Og igjen, Brann og LAN var pissefeige igår, godt mulig at teoretikerne her inne har analysert seg frem til noe annet, det får så være.


Så det at én person hevder at "noen ungdommer" syntes det var kjedelig i går, gjør at man kan konkludere med at dette ikke var god reklame for Brann? Jeg kjenner også noen som hadde med seg ungdommer i går, og de koste seg og vil garantert komme tilbake. Da må vel poenget ditt være motbevist?



Ikke blås det bort, uansett. Etter AAFK, VIF og Godset var det ingen som kjedet seg, det var nok endel som gjorde det igår. For vær klar over at det var primært Hansa som lagde lyd og som fyrte seg opp over de kontroversielle situasjonene, man kan ikke dermed gå utfra at det var likedan på de øvrige tribunedelene. For meg er det spennende uansett, jeg håpet selvsagt at det skulle holde inn med 1-0, men var samtidig fly forbannet over den manglende viljen og gutsen. Og jeg ser rødt når jeg hører hva LAN ropte til Ruben i det 85te.

Falkman

Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 13:48:41 PM
Quote from: Henki on August 22, 2016, 13:43:39 PM
Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 13:25:55 PM
Quote from: Henki on August 22, 2016, 13:19:03 PM
Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 12:23:57 PM
Ok, da skjønner jeg at dere her inne er rimelig samkjørte. Jeg forbeholder meg likevel retten til å være fullstendig uenig og lar meg ikke affisere av forsøk på latterliggjøring. Branns markedsansvarlige tar neppe like lett på at potensielle, fremtidige tilskuere blir skremt bort pga manglende vilje og underholdning fra hjemmelaget. Man må ikke ta utgangspunkt i sin egen navle, man må tenke helhet, alle supportere teller, både dem som er i emning, de som er av og på og den harde kjerne. Jeg håper folk skjønner eksempelet mitt med guttelaget, for de var bare en av flere som neppe lot seg imponere av Brannbussen.


Poenget er at det er totalt skakkjørt bruk av etos og patos fra din side. Dessuten tror jeg ingenting på at det var mange som var misfornøyd med underholdningen i går. Dette dikter du opp. Stemningen var årsbeste, det var en skikkelig knokkelkamp, og det var en kamp der et nyopprykket lag tok poeng fra den suverene serielederen ved hjelp av kriging og enorm innsats. Spennende med andre ord. Det tror jeg til og med guttelag og Branns markedsansvarlige lever veldig godt med.




Ok, her får du klippet og limt uten samtykke, fra en som neppe leser dette uansett:

"Hadde med noen ungdommer igår som ikke går så ofte på stadion, og når de sier det var kjedelig så gidd de ikke å gå på neste kamp,då er det noe gale.."


Og igjen, Brann og LAN var pissefeige igår, godt mulig at teoretikerne her inne har analysert seg frem til noe annet, det får så være.


Så det at én person hevder at "noen ungdommer" syntes det var kjedelig i går, gjør at man kan konkludere med at dette ikke var god reklame for Brann? Jeg kjenner også noen som hadde med seg ungdommer i går, og de koste seg og vil garantert komme tilbake. Da må vel poenget ditt være motbevist?



Ikke blås det bort, uansett. Etter AAFK, VIF og Godset var det ingen som kjedet seg, det var nok endel som gjorde det igår. For vær klar over at det var primært Hansa som lagde lyd og som fyrte seg opp over de kontroversielle situasjonene, man kan ikke dermed gå utfra at det var likedan på de øvrige tribunedelene. For meg er det spennende uansett, jeg håpet selvsagt at det skulle holde inn med 1-0, men var samtidig fly forbannet over den manglende viljen og gutsen. Og jeg ser rødt når jeg hører hva LAN ropte til Ruben i det 85te.


"Hadde med noen ungdommer igår som ikke går så ofte på stadion, og når de sier det var kjedelig så gidd de ikke å gå på neste kamp,då er det noe gale.."

Det er helt korrekt.  Da er det noe riv ruskende galt. Med ungdommene.


Henki

Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 13:48:41 PM
Quote from: Henki on August 22, 2016, 13:43:39 PM
Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 13:25:55 PM
Quote from: Henki on August 22, 2016, 13:19:03 PM
Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 12:23:57 PM
Ok, da skjønner jeg at dere her inne er rimelig samkjørte. Jeg forbeholder meg likevel retten til å være fullstendig uenig og lar meg ikke affisere av forsøk på latterliggjøring. Branns markedsansvarlige tar neppe like lett på at potensielle, fremtidige tilskuere blir skremt bort pga manglende vilje og underholdning fra hjemmelaget. Man må ikke ta utgangspunkt i sin egen navle, man må tenke helhet, alle supportere teller, både dem som er i emning, de som er av og på og den harde kjerne. Jeg håper folk skjønner eksempelet mitt med guttelaget, for de var bare en av flere som neppe lot seg imponere av Brannbussen.


Poenget er at det er totalt skakkjørt bruk av etos og patos fra din side. Dessuten tror jeg ingenting på at det var mange som var misfornøyd med underholdningen i går. Dette dikter du opp. Stemningen var årsbeste, det var en skikkelig knokkelkamp, og det var en kamp der et nyopprykket lag tok poeng fra den suverene serielederen ved hjelp av kriging og enorm innsats. Spennende med andre ord. Det tror jeg til og med guttelag og Branns markedsansvarlige lever veldig godt med.




Ok, her får du klippet og limt uten samtykke, fra en som neppe leser dette uansett:

"Hadde med noen ungdommer igår som ikke går så ofte på stadion, og når de sier det var kjedelig så gidd de ikke å gå på neste kamp,då er det noe gale.."


Og igjen, Brann og LAN var pissefeige igår, godt mulig at teoretikerne her inne har analysert seg frem til noe annet, det får så være.


Så det at én person hevder at "noen ungdommer" syntes det var kjedelig i går, gjør at man kan konkludere med at dette ikke var god reklame for Brann? Jeg kjenner også noen som hadde med seg ungdommer i går, og de koste seg og vil garantert komme tilbake. Da må vel poenget ditt være motbevist?



Ikke blås det bort, uansett. Etter AAFK, VIF og Godset var det ingen som kjedet seg, det var nok endel som gjorde det igår. For vær klar over at det var primært Hansa som lagde lyd og som fyrte seg opp over de kontroversielle situasjonene, man kan ikke dermed gå utfra at det var likedan på de øvrige tribunedelene. For meg er det spennende uansett, jeg håpet selvsagt at det skulle holde inn med 1-0, men var samtidig fly forbannet over den manglende viljen og gutsen. Og jeg ser rødt når jeg hører hva LAN ropte til Ruben i det 85te.


Jeg blåser ikke noe bort, jeg påpeker at du dikter opp argumenter. Senest nå når du hevder at det primært var på Hansa det var god stemning. Jeg sitter ikke på Hansa og det var svært høy temperatur og mye engasjement der jeg har plass (på gamle sitte).

Det blir for dumt å svartmale etter kampen i går.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Jeg også sitter på gamle sitte, riktignok ganske nært Hansa, og jeg også opplevde god kok.
Tren på langskudd

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 13:25:55 PM
"Hadde med noen ungdommer igår som ikke går så ofte på stadion, og når de sier det var kjedelig så gidd de ikke å gå på neste kamp,då er det noe gale.."


Det er synd om noen av de som kom på Stadion kjedet seg. Men kanskje er ikke live-opplevelsen av fotballkamper noe som passer for alle - ikke engang for alle guttespillere. Noen synes kanskje det er mer moro å spille selv enn å se på. Noen foretrekker kanskje å sitte hjemme i sofaen med tilgang til nærbilder og repriser. Og noen er kanskje mer interessert i kamper på internasjonalt toppnivå enn av å oppleve lokal tilhørighet.

Vi klarer ikke å "omvende" alle som setter sine føtter på Stadion. Hvis denne kampen ikke fenget for de nevnte guttespillerne, så er det synd, men realistisk sett høres det ut som om disse guttungene ikke "har det i seg". En nøkkelsetning her er at de uansett "ikke går så ofte på Stadion". Kanskje de faktisk heller bør bruke helgene på andre ting fremover enn å gå på Stadion.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Baunebob

Påstand: Det kunne blitt katastrofalt om Brann skulle presset høyt i denne kampen. Haugen slet kraftig med å plukke opp Mike Jensen, selv når de lå langt inne på egen banehalvdel. Hadde vi i tillegg kjørt opp backene hadde Rosenborgs vinger vært dødelige.

Fikk også med meg LANs "Vi tar 1-1"-rop (eller hva det var) via Tv-sendingene. Når det kommer i 85.min tenker jeg det er helt greit. Klubben går også inn i en fase der hvert eneste poeng teller med tanke på medalje og Europa.

Tenk på hvor vi var i 2014. I går kokte det som det skulle vært 07 igjen! Deilig.

karkarkar

Har sett reprisene igjen, og det ser ut som Kristiansen opphever offsiden med en halvmeter eller så, ja.

Fasiten på om folk har latt seg engasjere får vi se til neste hjemmekamp. Vil tro at de som synes spillet var for dårlig vil vente til neste gang det snakkes om at "det è som å se Brasil", mens enkelte som sto over denne kan lokkes til neste kamp av den unisone hyllesten av stemningen.

Det er foreløpig ingen publikumskrise i Brann, det viste oppslutningen rundt denne kampen. Nå gjelder det å plukke poeng og utvikle spillet, noe det virker som vi har gode forutsetninger for å gjøre framover. Vi har ikke glemt at Brann knuste lag av et litt mindre kaliber for noen uker siden, med godt spill. Jo flere som får med seg dette, og jo tettere disse prestasjonene kommer, jo mer publikum vil vi få.

Mulig det var feigt å sikre mot Rosenborg, men de få gangene vi fikk tak i ballen virket det rett og slett panisk til tider. Derfor tror jeg et tappert forsøk på å vriste seieren tilbake ville ende i hard straff. Beste taktikk var å forsvare seg og forsøke på kontringer.

Spelaren

Sitter bak bataljonsfeltet på Hansa, og i går kokte det noe voldsomt. Guttungen klagde på høy lyd og satt mesteparten av omgangen med fingrene i ørene. Det var helt som ønsket - hatskt og deilig!
Gå av.

Gulløl

Hvem bestemte at balljentene og ballguttene skulle få en stol å sitte på ?? Sitter der å sover og sløver, mulig de sender en selfie og fanger en pokemon også. Var vel 5 minutter det var 2 baller på banen i går. Noen må rydde opp !
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Baunebob

Deilig kok like etter Barmens takling på Mike Jensen (rundt 60min). BarmenArmy!

Gulløl

Quote from: Spelaren on August 22, 2016, 17:35:46 PM
Sitter bak bataljonsfeltet på Hansa, og i går kokte det noe voldsomt. Guttungen klagde på høy lyd og satt mesteparten av omgangen med fingrene i ørene. Det var helt som ønsket - hatskt og deilig!


Ja øvre Frydenbø B tok av i går, normalt sindige folk flippet helt ut, skikkelig artig. Men ble noe i overkant med hylingen til mannen på rad 22, det piper i ørene i dag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on August 22, 2016, 17:38:11 PM
Hvem bestemte at balljentene og ballguttene skulle få en stol å sitte på ?? Sitter der å sover og sløver, mulig de sender en selfie og fanger en pokemon også. Var vel 5 minutter det var 2 baller på banen i går. Noen må rydde opp !


Hun fikk i det minste godt med applaus når hun gikk og hentet ballen :) .
Gå av.

blobby winters

Medgangs supportere ville ha gått hjem utrolig mye mer skuffet dersom vi hadde tapt kampen.

Henki

Quote from: Baunebob on August 22, 2016, 16:31:47 PM
Påstand: Det kunne blitt katastrofalt om Brann skulle presset høyt i denne kampen.


Jeg stiller meg bak den påstanden.
Ballen skal fremover!

Northside

Oppsummering:
http://i.imgur.com/fYd8E5U.jpg

Dersom det skulle gå veien i Haugesund på lørdag, klarer vi da å mobilisere til "Vestlandsderby" mot Viking 10 September? Ny kamp med fulle tribuner ville vært magisk!

Corran

Kjenner noen som hadde en gjeng unger med på stadion og uten å ha spurt om lov limer jeg inn et sitat fra han som hadde dem med.

"hadde med en gjeng unger på staddaen i går og de pleier ikke ofte å gå og noen var der for første gang. De storkoste seg med stemningen og hev seg på med rop. Spillet betydde ikke så mye. Mulig noen foreldre kommer til å klage på noen av de nye ordene de lærte"

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Straffe!!!

Er det noen som la merke til hvor mange som gikk 5-10 minutter før kamp på søndag?
Vanligvis er jo hovedtribunene nærmest tomme de siste minuttene pga alle som skal "komme før køen hjem".

På søndag var det tabloid sagt INGEN som gikk!

Fordi Brann var feige og kampen på ingen måte var spennende?
Neppe.

Torvanger

Dersom LAN & co tar publikumsengasjementet til inntekt for at rævvafotballen akseptereres, er vi på ville veier. Tar med et innsmett fra en RBK-er på VGD:

"Personlig gidder jeg ikke hverken engasjere meg noe særlig, eller kritisere Brann for at de stabler spillerne som ølbokser på egen 16-meter i 89 minutter.

Det er søppelfotball. Man kan slå det fast. Men kritisere? Nei, det ser jeg ingen grunn til.

Hvorfor skulle jeg det? At klubben prioriterer destruktivitet foran alt annet, er jo i lengden en fordel for konkurrentene. Man mister nemlig enormt med kompetanse på offensivt spill når man aldri prioriterer det.

Veien derifra til å ikke lenger EVNE å utfordre med ball, er kort.

Jeg er derfor svært fornøyd med den veien Brann har valgt. Det vil effektivt vaksinere klubben fra å etablere seg som en slagkraftig og farlig konkurrent over tid.

Da er utviklingsorienterte lag som Odd og fiskesponsede Molde langt farligere.

Fortsett som dere stevner, Brann!"

Utmedsnolken

Quote from: Gulløl on August 22, 2016, 17:38:11 PM
Hvem bestemte at balljentene og ballguttene skulle få en stol å sitte på ?? Sitter der å sover og sløver, mulig de sender en selfie og fanger en pokemon også. Var vel 5 minutter det var 2 baller på banen i går. Noen må rydde opp !


Hvis du hadde fulgt litt med på balljenten, ville du sett at hun var i en  langvarig diskusjon med en av vaktene. Tipper de har fått beskjed om å ikke gå inn på banen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Ninja-Bob

Med fare for å seie noko som et åpenbart: dette var ein kampplan for ein kamp. Mot Godset var me meir offensive, mot Odd var me meir offensive, mot Ålesund var me meir offensive, mot VIF var me meir offensive, og så bortetter. Lista er lang og god. Det hjelper Brann absolutt ingenting å tape kampar på å spele offensiv og "god" fotball. Det er 2014 eit bevis for. Å derimot klare uavgjort mot Noreg sit beste lag, og å i tillegg vere middels nøgd med dette, det hjelper Brann enormt mykje i kampen for å bli eit stabilt topplag. Også med tanke på offensivt spel. Å spele offensivt uten ein djup tillit til seg sjølv og laget fungerer aldri.

Torvanger


Torvanger

Og bare for å ta et annet svar fra enn RBK-VGD-er:

"Det tror ikke jeg. RBK vinner som regel kamper hvor motstanderen legger seg lavt og RBK får rom til å presse og slite ut motstanderen med hyppige vendinger av spillet. Da kommer ofte målene vi trenger i siste omgang.

Det er når motstander tør (og evner) å angripe og presse høyt at RBK får størst problemer."

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 09:27:44 AM
Og bare for å ta et annet svar fra enn RBK-VGD-er:

"Det tror ikke jeg. RBK vinner som regel kamper hvor motstanderen legger seg lavt og RBK får rom til å presse og slite ut motstanderen med hyppige vendinger av spillet. Da kommer ofte målene vi trenger i siste omgang.

Det er når motstander tør (og evner) å angripe og presse høyt at RBK får størst problemer."



Merkelig at de ikke vant på søndag da. Også merkelig at de knapt skapte målsjanser. Hvor mange hadde de foruten målet? En skikkelig stor?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Hatleking

Det er absolutt ingen grunn til å krisemaksimere her, Torvanger. Brann har i dei siste kampane hatt eit bra spel både borte og heime. Mot Vålerenga kom me tomhendte heim, men det var ikkje mange marginar der før me hadde vunne. Rosenborg er det beste laget i Noreg, og det er viktig å få med seg noko frå ein så tøff kamp.

Storkampar plar ofte ikkje vere så vakre. Har de sett Atletico Madrid - Real Madrid eller Barcelona - Real Madrid. Mange av desse er meir eller mindre knokkelkampar med gule kort, ikkje spesielt fint spel men ei enorm nerve. Akkurat slik som det var mot Rosenborg for oss. Gløym heller ikkje at me hadde begge vingane våre pluss Skaanes ute til denne kampen.

Nixon

Det er litt av noen sannhetsvitner Torvanger omgir seg med... Det bartemannen skriver er jo isolert sett riktig; man blir god på det man fokuserer på. Men alt til sin tid. Det var greit å gjøre det sånn mot Rosenborg på søndag. Det vil ikke være greit å gjøre det samme i neste hjemmekamp mot Viking.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Når RBK kommer nesten direkte fra en rykende fersk europacup-kamp og sparer spillere med hensyn til kommende torsdags returmøte, da bør det være rom for å prøve på mer. Men LAN forteller jo klart å tydelig hva han vil fra start av, når han plasserer en back på høyre spissflanke og en defensivt sterk midtspiss på venstre. Dersom Huse hadde blitt valgt fra start, ville det i det minste sendt ut et signal om at man ønsket å få noe til offensivt også. (Skålevik er meget god som midtspiss, når han får bakrom, men som flankespiller er han hjelpeløs. teknikken strekker ikke til, han blir fravristet ballen alt for lett) Men ok, jeg er åpenbart i et øredøvende mindretall her, konsensusen blant familiære forumister er stor, men jeg er sikker på at andelen som mener at Brann burde ha gutset mer, er større enn man kan få inntrykk av her. For dette forumet er på ingen måte representativt for hva tverrsnittet av Brannfans synser og mener og det er helt ok det.

Og med å gutse mer, så mener jeg at den bakre fireren kan holdes igjen, med SHN patruljerende imellom. (og dersom en av backene er med opp, bør det også holde med 3 pluss SHN)

Nixon

Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:43:35 AM
For dette forumet er på ingen måte representativt for hva tverrsnittet av Brannfans synser og mener og det er helt ok det.


Nei, men hva tenker du om det enormt store flertallet av de som var på Stadion og som ikke gav uttrykk for det du mener? Dersom du har rett i at mange var misfornøyd, burde det ikke da blitt piping og andre mishagsytringer da dommeren blåste av kampen? Selv noen få av den sorten hadde blitt lagt merke til.

Forøvrig er du ganske patetisk. Det må være lov å være enige med andre her på forumet uten at vi er "familiære forumister" av den grunn. Kanskje på tide å legge fra seg den ynkelige "alle er mot meg-holdningen"!
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on August 23, 2016, 11:51:11 AM
Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:43:35 AM
For dette forumet er på ingen måte representativt for hva tverrsnittet av Brannfans synser og mener og det er helt ok det.


Nei, men hva tenker du om det enormt store flertallet av de som var på Stadion og som ikke gav uttrykk for det du mener? Dersom du har rett i at mange var misfornøyd, burde det ikke da blitt piping og andre mishagsytringer da dommeren blåste av kampen? Selv noen få av den sorten hadde blitt lagt merke til.

Forøvrig er du ganske patetisk. Det må være lov å være enige med andre her på forumet uten at vi er "familiære forumister" av den grunn. Kanskje på tide å legge fra seg den ynkelige "alle er mot meg-holdningen"!




Ok, du vinner Nixon, jeg gir meg, redder det dagen din?

Nixon

Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:54:49 AM
Quote from: Nixon on August 23, 2016, 11:51:11 AM
Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:43:35 AM
For dette forumet er på ingen måte representativt for hva tverrsnittet av Brannfans synser og mener og det er helt ok det.


Nei, men hva tenker du om det enormt store flertallet av de som var på Stadion og som ikke gav uttrykk for det du mener? Dersom du har rett i at mange var misfornøyd, burde det ikke da blitt piping og andre mishagsytringer da dommeren blåste av kampen? Selv noen få av den sorten hadde blitt lagt merke til.

Forøvrig er du ganske patetisk. Det må være lov å være enige med andre her på forumet uten at vi er "familiære forumister" av den grunn. Kanskje på tide å legge fra seg den ynkelige "alle er mot meg-holdningen"!




Ok, du vinner Nixon, jeg gir meg, redder det dagen din?


Nei, du kan heller svare på spørsmålet: Hvorfor ble det ingen piping etter kampslutt dersom du har rett i at så mange var misfornøyd med kampen?
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on August 23, 2016, 11:57:37 AM
Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:54:49 AM
Quote from: Nixon on August 23, 2016, 11:51:11 AM
Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:43:35 AM
For dette forumet er på ingen måte representativt for hva tverrsnittet av Brannfans synser og mener og det er helt ok det.


Nei, men hva tenker du om det enormt store flertallet av de som var på Stadion og som ikke gav uttrykk for det du mener? Dersom du har rett i at mange var misfornøyd, burde det ikke da blitt piping og andre mishagsytringer da dommeren blåste av kampen? Selv noen få av den sorten hadde blitt lagt merke til.

Forøvrig er du ganske patetisk. Det må være lov å være enige med andre her på forumet uten at vi er "familiære forumister" av den grunn. Kanskje på tide å legge fra seg den ynkelige "alle er mot meg-holdningen"!




Ok, du vinner Nixon, jeg gir meg, redder det dagen din?


Nei, du kan heller svare på spørsmålet: Hvorfor ble det ingen piping etter kampslutt dersom du har rett i at så mange var misfornøyd med kampen?



At det var nerve i kampen, samt at man selvsagt ikke ønsker at Brann skal tape, samt at det KUNNE kommet et Brannmål på slutten, var det som holdt liv i folk. Men etter AAFK og VIF sto folk igjen og trampeklappet, på alle tribunedelene, etter RBK forlot de fleste, bortsett fra på Hansa åstedet temmelig raskt, mange fornøyde med at det i det minste ikke ble tap. Jeg og flere rundt meg holdt på å miste besinnelsen, da Piotr halte tid når det gjenstod få minutter og denne irritasjonen hang ved etter at dommeren blåste. Man haler for f ikke tid på 1-1, gå heller i angrep og forsøk å få til et kampran, som mot Viking!

Henki

Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 08:50:10 AM
Dersom LAN & co tar publikumsengasjementet til inntekt for at rævvafotballen akseptereres, er vi på ville veier. Tar med et innsmett fra en RBK-er på VGD:

"Personlig gidder jeg ikke hverken engasjere meg noe særlig, eller kritisere Brann for at de stabler spillerne som ølbokser på egen 16-meter i 89 minutter.

Det er søppelfotball. Man kan slå det fast. Men kritisere? Nei, det ser jeg ingen grunn til.

Hvorfor skulle jeg det? At klubben prioriterer destruktivitet foran alt annet, er jo i lengden en fordel for konkurrentene. Man mister nemlig enormt med kompetanse på offensivt spill når man aldri prioriterer det.

Veien derifra til å ikke lenger EVNE å utfordre med ball, er kort.

Jeg er derfor svært fornøyd med den veien Brann har valgt. Det vil effektivt vaksinere klubben fra å etablere seg som en slagkraftig og farlig konkurrent over tid.

Da er utviklingsorienterte lag som Odd og fiskesponsede Molde langt farligere.

Fortsett som dere stevner, Brann!"


Så det at en RBK-supporter er misfornøyd med måten Brann spilte på, er altså et bevis på at Brann har gjort noe feil?
Ballen skal fremover!

Finfin respons

Torvanger er forumets torn i kjødet. Hans ensomme røst i forumørkenen svir i min norlingsk anlagte samvittighet, og jeg kjenner meg besviken. Torvangers hårde ord om feighet fungerer på meg. Selv om jeg såg at rbk var god-samspillte på et høyt nivå, så savnet også jeg offensive grep og offensivt mot. rbk var nemlig ikke så farlige da Mike Jensen gikk av banen. Men det spørs om ikke det (jeg og) Torvanger savner ville krevd en Braaten og en Skaanes på banen? Det var ihvertfall få i Brann som klarte å holde særlig lenge på ballen.
Kanskje.

Corran

Kåre ingebrigtsen i rbk startet når han tok over med det defensive. Selvfølgelig helt annen kvalitet på stallen han tok over og på hva han kan/har kunnet hente. Men han startet som sagt med det defensive og fortsatte med spillet framover. Så hvorfor skulle rbk fans synes det er gale at vi gjør det samme?
Ser en på Europa kampene til rbk så er de mer defensive trygge enn de er mot tl lag Noe som er ganske naturlig siden de møter litt bedre motstand i Europa.
NAEggen utalte ett eller annet sted at han begynte med å utvikle det offensive først og det gjorde at de fikk noen kraftige smeller på veien. Han utalte videre at han Kåre har startet med det defensive og det er gjerne smartest også pga hvordan fotballen har utviklet seg.

Ja nå er rbk mer spillende og ja Brann blir presset mer bakover av et mye bedre lag men klarer dog 1-1. Men det er jo egentlig det samme som rbk har gjort bare at de er noen hakk over oss på kvalitet pr dags dato.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Quote from: Corran on August 23, 2016, 14:47:59 PM
Kåre ingebrigtsen i rbk startet når han tok over med det defensive. Selvfølgelig helt annen kvalitet på stallen han tok over og på hva han kan/har kunnet hente. Men han startet som sagt med det defensive og fortsatte med spillet framover. Så hvorfor skulle rbk fans synes det er gale at vi gjør det samme?
Ser en på Europa kampene til rbk så er de mer defensive trygge enn de er mot tl lag Noe som er ganske naturlig siden de møter litt bedre motstand i Europa.
NAEggen utalte ett eller annet sted at han begynte med å utvikle det offensive først og det gjorde at de fikk noen kraftige smeller på veien. Han utalte videre at han Kåre har startet med det defensive og det er gjerne smartest også pga hvordan fotballen har utviklet seg.

Ja nå er rbk mer spillende og ja Brann blir presset mer bakover av et mye bedre lag men klarer dog 1-1. Men det er jo egentlig det samme som rbk har gjort bare at de er noen hakk over oss på kvalitet pr dags dato.


RBK fansen synes det er gale fordi de er frustrert over at de ikke vant mot Brann og ønsker ikke Brann noe godt.

Jose Arrogantio

At supportere og spillere fra et lag vant til seier klager over destruktiv og kjedelig fotball når de ikke klarer å hale i land en seier mot en "dårligere" motstander som er godt organisert defensivt er en selvfølge og like forutsigbart som at solen går opp i morgen.

Nixon

Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 12:25:57 PMMen etter AAFK og VIF sto folk igjen og trampeklappet, på alle tribunedelene, etter RBK forlot de fleste, bortsett fra på Hansa åstedet temmelig raskt


Det er da ingen som har sagt at det var en like entusiastisk stemning ved kampslutt som når vi vinner kamper. Ikke rart at du tror folk var misfornøyde dersom stemningen skal sammenlignes med det. Men det er STOR avstand fra trampeklapp og ned til stemningen som du prøver å overbevise oss om fantes etter kampen.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Finfin respons on August 23, 2016, 14:34:21 PMrbk var nemlig ikke så farlige da Mike Jensen gikk av banen. Men det spørs om ikke det (jeg og) Torvanger savner ville krevd en Braaten og en Skaanes på banen? Det var ihvertfall få i Brann som klarte å holde særlig lenge på ballen.


Farlige nok til å skape kampens største sjanse i alle fall. Men du er inne på noe når det gjelder spillertypene som vi manglet.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on August 22, 2016, 07:53:45 AM
Skjønner dere ikke at RBK blir seende veldig mye bedre ut enn Brann, fordi de får lov til å trille ball og øve på angrep i 90 minutter? Brann hadde ikke hatt noe å tape på å stresse RBK høyere på banen, bryte av spillet til trønderne og holde ballen i laget i lengre strekk. Brann spilte feigt og når det er fullstappet på tribunene, da bør du tørre mer enn det Brann gjorde, Brann vant ingen nye hjerter igår. Men så lenge den harde kjerne er fornøyd.....


De hadde nok sett enda bedre ut om de vant med 2-3 mål.
Det hadde de mest sannsynlig gjort om vi hadde blottlagt oss og kjørt på fremover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Det er et fakta at LAN har fått Brann til å ta store steg på det offensive i sommer. I denne kampen manglet Brann to av sine beste angrepsspillere, og møtte det laget som er klart best i Norge både offensivt og defensivt. 1-1. De som da klager etter kampen kan ta seg en bolle.
Tren på langskudd

Go Up