• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

FKH - Brann (lørdag 27.august)

Started by YadaYada, August 13, 2016, 19:45:05 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

pidre

Høøøøh? Vinner vi får vi 3 poeng og FKH "mister" 3 poeng, altså 6 poeng, eller var det ikke slik?
Saludar a los monos!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on August 23, 2016, 20:31:32 PM
Quote from: Lasaron on August 23, 2016, 20:16:31 PM
Quote from: Gulløl on August 23, 2016, 16:02:23 PM
FKH sin hjemmeside har slått det fast, dette er en sekspoengskamp  ;)

Klipp:
Det gjenspeiler seg også i billettsalget til kampen som blir en "sekspoengskamp" med helt avgjørende betydning for tabellposisjonen ved sesongslutt.


http://www.fkh.no/news/article/e4w9lplxa5sd16dow5ckg1pen/title/naermer-oss-6000-solgte


Som jeg har vært inne på tidligere, en sekspoengskamp må ha noe definerende ved seg. Det har ikke denne.

Med seier vil vi være fem poeng foran med åtte kamper igjen. Det vil dermed laaangt fra være avgjort oss to imellom. Derfor ingen sekspoengskamp. FKH tar feil.

Sekspoengskamp handler ikke om noe blir avgjort eller ikke. Og hadde det liksom vært "avgjort" om vi hadde kunnet blitt seks poeng foran (som tydeligvis er din definisjon på "sekspoengskamp"), mens det er "laaaaangt fra avgjort" når det er fem? Er det liksom en "fempoengskamp" nå? Hvorfor hører vi ikke om fempoengskamper og syvpoengskamper? Er det heller ikke avgjort hvis det hadde kunnet bli syv poeng? Eller kanskje det da hadde blitt "superavgjort"?
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: pidre on August 23, 2016, 20:50:34 PM
Høøøøh? Vinner vi får vi 3 poeng og FKH "mister" 3 poeng, altså 6 poeng, eller var det ikke slik?


Det er matematisk rett.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on August 23, 2016, 20:54:08 PM
Quote from: pidre on August 23, 2016, 20:50:34 PM
Høøøøh? Vinner vi får vi 3 poeng og FKH "mister" 3 poeng, altså 6 poeng, eller var det ikke slik?


Det er matematisk rett.


Evig eies kun det tapte?
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: pidre on August 23, 2016, 20:50:34 PM
Høøøøh? Vinner vi får vi 3 poeng og FKH "mister" 3 poeng, altså 6 poeng, eller var det ikke slik?


Vinner vi, leder vi med 5 poeng på FKH. Taper vi, ligger vi 1 poeng BAK dem. Forskjellen på å lede med 5 poeng og å ligge ett poeng bak, er seks poeng. Eller sagt på en annen måte: FKH må med tap ta seks poeng mer i de siste syv rundene for å ende foran oss, enn de trenger hvis de slår oss. Ja i teorien er alle kamper derfor sekspoengskamper, men i dagligtale handler det jo om to lag som ligger i nærheten av hverandre og antagelig kjemper om det samme. Derfor brukes det helst mot slutten av sesongen. Men klart; har man to suverene gullfavoritter som møtes allerede i 1. runde, kan det like godt brukes da. Poenget er uansett at du selv får tre poeng, mens du hindrer rivalen/konkurrenten i å få mer enn null. To fluer i en smekk.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on August 23, 2016, 20:53:40 PM
Som jeg har vært inne på tidligere, en sekspoengskamp må ha noe definerende ved seg. Det har ikke denne.


"Noe definerende over seg?" Så hvis avstanden kan bli seks poeng (som alle er enige om er innenfor sekspoengsbegrepet) er "definerende"? Men hvis den bare kan bli fem (slik som nå), så er det "laaangt fra avgjort"? Ved begge tilfeller vil det jo holde at det ene laget vinner to - mens det andre laget taper to, for at forspranget skal være innhentet. Er målforskjellen bra nok, kan man jo i løpet av to runder også gå forbi laget man ligger seks poeng bak.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Hvis jeg noen gang har skrevet at grensen går ved seks poeng, så beklager jeg. Det mener jeg ikke. Grensen går på skjønn, godt skjønn. Og den bør ha noe definerende over seg.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on August 23, 2016, 21:07:02 PM
Hvis jeg noen gang har skrevet at grensen går ved seks poeng, så beklager jeg. Det mener jeg ikke. Grensen går på skjønn, godt skjønn. Og den bør ha noe definerende over seg.


Så hvor kommer "sekspoengeren" inn hvis det ene laget kan gå opp i en ti poengs ledelse da, og det ikke handler om at forskjellen mellom seier og tap (kontra det andre laget) er seks poeng? Til kamper som avgjør ting, har man uttrykk som "skjebnekamp", "avgjørende kamp", "seriefinale", "nedrykksfinale", "matchball", osv.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on August 23, 2016, 21:11:06 PM
Quote from: Lasaron on August 23, 2016, 21:07:02 PM
Hvis jeg noen gang har skrevet at grensen går ved seks poeng, så beklager jeg. Det mener jeg ikke. Grensen går på skjønn, godt skjønn. Og den bør ha noe definerende over seg.


Så hvor kommer "sekspoengeren" inn hvis det ene laget kan gå opp i en ti poengs ledelse da, og det ikke handler om at forskjellen mellom seier og tap (kontra det andre laget) er seks poeng? Til kamper som avgjør ting, har man uttrykk som "skjebnekamp", "avgjørende kamp", "seriefinale", "nedrykksfinale", "matchball", osv.


Dette har jeg svart på før, men jeg kan ta det igjen :)
La oss si at avstanden på forhånd er fem poeng. Ender det med seier til ett av lagene vil avstanden være enten åtte eller to poeng. Det er seks poengs forskjell. La oss si at avstanden på forhånd er seks poeng. Ender det med seier til ett av lagene vil avstanden være enten ni eller tre poeng. Det er seks poengs forskjell. Etc.
Tren på langskudd

blobby winters

Quote from: Gulløl on August 23, 2016, 18:37:15 PM
Quote from: Nixon on August 23, 2016, 18:06:00 PM
BA har en sak om at Vega er skadet igjen. Kommer ikke inn på saken så jeg vet ikke hva og hvor lenge. Men har vi fått en ny kjeks her?


Samme lår som tidligere. Blir neppe involvert i FKH kampen. Vil være forsiktige for å unngå langvarig skade. Legen tror ikke at det blir langvarig, er optimistisk. I tillegg er Rólantsson ute. Braaten har enda ikke begynt å trene og rekker neppe lørdagens kamp. Tirsdagens gladmelding er at Kasper Skaanes er tilbake på feltet.


Veldig skuffende. 3 kant spillere ute. Vi trengte ikke dette for så viktig en kamp. Jeg ser for meg en ny kamp hvor vi parkerer bussen. Det offensive er klart svekket uten både Braaten og Vega.

Gulløl

Med de siste opplysningen på skadefronten tror jeg LAN velger dette laget fra start. Børven inn litt ut i andre omgang. Ligger vi under og trenger mål kommer også Huseklepp inn litt ut i andre omgang.


                   
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on August 23, 2016, 21:16:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 23, 2016, 21:11:06 PM
Quote from: Lasaron on August 23, 2016, 21:07:02 PM
Hvis jeg noen gang har skrevet at grensen går ved seks poeng, så beklager jeg. Det mener jeg ikke. Grensen går på skjønn, godt skjønn. Og den bør ha noe definerende over seg.


Så hvor kommer "sekspoengeren" inn hvis det ene laget kan gå opp i en ti poengs ledelse da, og det ikke handler om at forskjellen mellom seier og tap (kontra det andre laget) er seks poeng? Til kamper som avgjør ting, har man uttrykk som "skjebnekamp", "avgjørende kamp", "seriefinale", "nedrykksfinale", "matchball", osv.


Dette har jeg svart på før, men jeg kan ta det igjen :)
La oss si at avstanden på forhånd er fem poeng. Ender det med seier til ett av lagene vil avstanden være enten åtte eller to poeng. Det er seks poengs forskjell. La oss si at avstanden på forhånd er seks poeng. Ender det med seier til ett av lagene vil avstanden være enten ni eller tre poeng. Det er seks poengs forskjell. Etc.

Ja nettopp. Du gjentar nok en gang at du har samme definisjon som meg på hvorfor det heter sekspoengskamp, men i dine øyne gjelder uttrykket bare hvis avstanden kan bli kjempestor etter kampen. Det er jo totalt misforstått, for det har aldri handlet om at noen kan få en "uinntagelig" ledelse. Bare muligheten til å slå to fluer i en smekk mot en tabellrival. Jeg regner med du mener en mulig syv-åtte-ni poengs ledelse vil være innenfor hva uttrykket omfatter; men heller ikke det er jo uinntagelig når åtte runder vil gjenstå etterpå. Hvorfor er liksom seks-syv-åtte poengs ledelse avgjørende eller "definerende" som du kaller det, mens fem poengs ledelse ikke er det? Sekspoengsoppgjør heter det fordi, som du sier, forskjellen mellom seier og tap kontra laget du spiller mot er seks poeng. Den logikken gjelder jo uansett om forskjellen kan bli max tre poeng eller om den kan bli max ti poeng. Det er jo ikke slik at kampen plutselig ikke har "to fluer i en smekk"-faktoren, hvis avstanden før kampstart er bare to poeng.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Jo lenger ut i sesongen man er, dess kortere kan avstanden være og likevel være en sekspoengskamp.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on August 24, 2016, 06:02:47 AM
Jo lenger ut i sesongen man er, dess kortere kan avstanden være og likevel være en sekspoengskamp.
Legg ned hele klubben!

crm

Skulle ønske denne filosofiske diskusjonen rundt sekspoengskamper kunne løftes opp fra forumet og inn i et riksdekkende medium
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

ostraume

Det kan da ikke være noen tvil om at dette er en sekspoengskamp?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

pidre

Forslår vi setter ned et utvalg som kan komme frem til en definisjon av begrepet "sekspoengskamp".
Saludar a los monos!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on August 24, 2016, 07:36:23 AM
Quote from: Lasaron on August 24, 2016, 06:02:47 AM
Jo lenger ut i sesongen man er, dess kortere kan avstanden være og likevel være en sekspoengskamp.


Jeg ønsker altså at det skal være et smalere begrep enn du ønsker. Slik kommer jeg også til å bruke det.
Tren på langskudd

dokken

Det er nå 298 billetter igjen på bortefeltet, med andre ord er det blitt 96 FLERE det siste døgnet. Skyldes trolig at noen har tatt ut for stor kvote, og har levert tilbake.

Så det er bare å få ut fingen og kjøpe. Uansett blir vi en 7-800 bergensere, men det hadde vært kjekt å fylle bortefeltet helt.

Gulløl

Antall ledige plasser på båten falt under 50 i går kveld. Da bør en være i god rute til å få full båt og bli utsolgt. Har en ikke medlemskap i Bataljonen koster det kun 200 kr. Blir nok en flott tur i en flott båt nedover langs kysten med god Brann stemning ombord.
http://brannbataljonen.mamutweb.com/Shop/List/Turer/4/1
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

August 24, 2016, 09:56:36 AM #70 Last Edit: August 24, 2016, 10:10:00 AM by Gulløl
Nå må folk virkelig mobilisere og komme seg til Haugesund og støtte laget. Er lenge siden Brann har spilt toppkamp i Haugesund. Er ikke store kostnaden å komme seg til Haugesund om en fyller opp en bil og det er kun én ferge på turen. Klaffer det med fergen tar det kun 2,5 time å kjøre nedover fra Bergen Sentrum.

Skjema for å bli utsolgt på bortetribunen, med restbeholdning 298 billetter:
Onsdag: 80 (rest 218)
Torsdag: 80 (rest 138)
Fredag: 80  (rest 58)
Lørdag: 58 (rest 0)

Her kan billetter kjøpes:
https://billett.fkh.no/nb-NO/events/fk%20haugesund%20-%20brann/2016-8-27_18.00/haugesund%20stadion?area=009a3103-cb16-4b55-bc99-8040a7d4a63a&type=ga
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Klipp:

https://hnytt.no/2016/08/24/solgt-6000-billetter-vestlandsoppgjoret/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Siste døgn er det solgt i underkant av 40 billetter til bortefeltet. Fortsetter det i samme tempo ender det opp med totalt ca. 850 på bortefeltet.
Båten har 20-49 ledige plasser. Om den ikke blir utsolgt kan noe billetter bli tilbakeført , slik at en havner enda litt lavere.
Brann.no og media i Bergen har foreløpig hatt veldig lite fokus på dette topp- og nabooppgjøret, hjelper ikke akkurat på interessen.
Selv om det ligger an til minst 150 ledige billetter akkurat nå, blir det nok litt over 1000 Brann supportere på Haugesund Stadion totalt, omtrent som i 2014.

Stemningen bør bli kanonbra, slik som i 2014. Se video.
https://www.youtube.com/watch?v=fCShrJC1x8Y
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Dårlig følelse for denne kampen. Vi er litt inn i en bølgedal nå etter VIF og RBK, og nå kommer det en vanskelig og viktig bortekamp med to av våre beste offensive spillere ute. Særlig Braaten vil savnes sterkt.

Gulløl

Salget til båtturen går unna. Nå er det kun 10-19 plasser igjen. Om det ikke blir utsolgt i kveld er det ihvertfall utsolgt i morgen fredag. Nå haster det. Løp å kjøp !

http://brannbataljonen.mamutweb.com/Shop/List/Turer/4/1
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

blobby winters

Quote from: Jose Arrogantio on August 25, 2016, 15:51:18 PM
Dårlig følelse for denne kampen. Vi er litt inn i en bølgedal nå etter VIF og RBK, og nå kommer det en vanskelig og viktig bortekamp med to av våre beste offensive spillere ute. Særlig Braaten vil savnes sterkt.


Forstår deg VELDIG godt. Jeg har hatt samme følelse foran mange kamper i år. Men, det er noe med dette Brann laget i år som ikke er typisk Brann og de har overrasket gang etter gang.
Vi må også huske at Haugesund også er svekket siden Kiss fikk kort mot Lillestrøm sist.



Gulløl

Quote from: dokken on August 26, 2016, 09:22:02 AM


Når du nevner 1997 kampen. Her er et bilde fra bortefeltet den gang, vi var ganske mange, skimter meg selv.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Quote from: Gulløl on August 26, 2016, 09:41:47 AM
Quote from: dokken on August 26, 2016, 09:22:02 AM


Når du nevner 1997 kampen. Her er et bilde fra bortefeltet den gang, vi var ganske mange, skimter meg selv.




Hehe. Den kampen var jeg på selv. Riktignok måtte jeg stå på hjemmetribunen. Var i overkant fullt på tribunen da. Var det da tribunegjerdet brakk? Senere ble jo kapasiteten på stadion der nede redusert til 5000 i mange år, før de fikk bygget den ut til en skikkelig stadion.



osoerli

Quote from: karkarkar on August 26, 2016, 10:43:47 AM
Quote from: osoerli on August 26, 2016, 10:41:36 AM
Kven er det som skal debutera?
http://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/antyder-brann-debut-for-ukjent-16-aring/s/5-8-413653


Halldor Stenevik.


Han er vel kanskje ikkje heilt ukjent.  Har venta på debuten hans i TL ei stund.  Kan sikkert vera greit å få den på bortebane.  Står det at han skal spela denne kampen?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

OmOssSjølOgHansaøl

August 26, 2016, 11:08:18 AM #84 Last Edit: August 26, 2016, 11:13:11 AM by OmOssSjølOgHansaøl
Brann under LAN pleier aldri å kommunisere ut laget - og knapt nok troppen - før rundt 75 minutter før kampen. Uten å ha lest artikkelen er jeg ganske så sikker på at LAN ikke går ut med noen offentlig garanti om at Stenevik får spille i morgen.

Men LAN har jo allerede sagt et par ganger at Stenevik er god nok til å kunne få spilletid på A-laget allerede i år, og det vil han sikkert fortsette å si hver gang en journalist spør. Dermed kan BA skrive - som det står i tittelen - at LAN "antyder" at Stenevik kan debutere i løpet av kampen i morgen. Kanskje og hvis-om-atte. :-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Og da får vi nok en skuffet-Huseklepp-sak...
Rød makt på Hansa

dudo

Hva er Steneviks beste posisjon?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: dudo on August 26, 2016, 11:26:05 AM
Hva er Steneviks beste posisjon?


Venstrekant. Men er også bra som venstre indreløper.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Det LAN sier i BA-intervjuet er at han har virkelig tro på Stenevik og er sikker på at han får spille i løpet av høsten.
Han vurderer han også fra start mot FKH påstår han. Men BA har observert ut fra formasjons øktene denne uken at han må belage seg på en plass på benken.

Tror at LAN ikke tar så store sjansen med å være sikker på spilletid for han i høst, det kan holde med 5 minutter mot Start for at den går i boks.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

aleksanderhjelleseth

Halldor stenevik, hvor god kan han bli?

Gulløl

Quote from: Nixon on August 26, 2016, 11:15:24 AM
Og da får vi nok en skuffet-Huseklepp-sak...


Stenevik som nå kommer sterkt, er nok en av grunnene til at Huse kun er tilbudt ett års kontrakt. Får Huse oppjustert i et nytt tilbud til 2 år kan en meget lovende Stenevik som da er 18 år konkurrere mot en Huse som blir 35 år på høsten det året.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

August 26, 2016, 12:28:02 PM #91 Last Edit: August 26, 2016, 12:32:40 PM by Gulløl
Er meldt flott vær i morgen under kampen og timene før avspark. Anbefaler en flott kjøretur over vakre Stord, også kaldt Sommerøya. Veistandarden er opprustet siste årene. Min rekord Bergen Sentrum - Haugesund Sentrum er 2,5 time, men lurt å beregne noe mer.

Link til yr:
http://www.pent.no/forecast/Haugesund;59.41380;5.26800

Om en skal kjøre rett til Haugesund Stadion, anbefaler jeg at en tar ferge kl. 14.45 om en skal parkere et stykke fra Stadion og ønsker å være ved inngangen 45 min før kampstart. Om en tar ferge kl. 15.30 er en ved inngangen helt oppunder kampstart om en må gå 15 minutter fra bilen.

Link til fergerute for i morgen:
http://www.fjord1.no/ferje/ruteoversikt-for-ferje/e39-stavanger-trondheim/sandvikvag-halhjem?dir=0&from=Halhjem&to=Sandvikv%C3%A5g&date=27.08.2016&time=10
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

YadaYada

Quote from: dokken on August 26, 2016, 09:56:39 AM
Quote from: Gulløl on August 26, 2016, 09:41:47 AM
Quote from: dokken on August 26, 2016, 09:22:02 AM


Når du nevner 1997 kampen. Her er et bilde fra bortefeltet den gang, vi var ganske mange, skimter meg selv.




Hehe. Den kampen var jeg på selv. Riktignok måtte jeg stå på hjemmetribunen. Var i overkant fullt på tribunen da. Var det da tribunegjerdet brakk? Senere ble jo kapasiteten på stadion der nede redusert til 5000 i mange år, før de fikk bygget den ut til en skikkelig stadion.


Det knakk ikke den gangen, det var i 2010 eller 2011. Men det var flere som klemt og svimte av på den kampen husker jeg.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Tom C

Der var Acosta ute også ja. Da mangler vi Acosta, Braaten, Vega og Gilli til denne kampen, så får vi se hvordan de erstattes.

Grønner er jo bankers i midtforsvaret, men lurer litt på hvem som er nestemann i køen der, om noe skulle skje med grønner eller demidov. Blir jo spennende å se hvem som får sjansen på kantene da. Sitter med en liten følelse av at Huseklepp får en liten opptur der borte, med både mål og målgivende. Blir også ny goal på Haugen. 1-3 ender det. (Karadas scorer det siste.)
Aldri mer Obos....

Gulløl

Quote from: YadaYada on August 26, 2016, 12:55:00 PM
Det knakk ikke den gangen, det var i 2010 eller 2011. Men det var flere som klemt og svimte av på den kampen husker jeg.


Det var i 2010. FKH måtte ut med 70.000 kroner i bot etter hendelsen.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

August 26, 2016, 13:28:24 PM #95 Last Edit: August 26, 2016, 13:30:09 PM by Gulløl
Med Acosta også ute tror jeg LAN velger dette laget fra start.

                   

Børven og Huseklepp er vel de som er nærmest, så godt mulig at en eller to av de blir valgt som kanter. Halldor Stenevik starter neppe, men kan få et innhopp. Ellers på benken blir det vel Horwath, Johansen og Karadas.
I tillegg en fra B-listen, tipper det blir stopper Ulrik Edvardsen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

YadaYada

Ser på infosiden ang Haugesund:
"Haugesundaren anbefaler kontantbetaling i baren for å minske eventuelle køer."

Er det raskere å betale med kontanter enn kort?
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.



1908

55 kr pilsen i morgen.. Haugesundaren..

Go Up