• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

FKH - Brann (lørdag 27.august)

Started by YadaYada, August 13, 2016, 19:45:05 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

August 27, 2016, 18:46:08 PM #150 Last Edit: August 27, 2016, 18:49:53 PM by Hatleking
Dommaren er heilt sjokkerande svak.

EDIT: Karadas blir heilt klårt haldt på corneren, men der blir det ikkje gjort noko.

Ricky

Greit med en reality check allerede i august. Middelmådig over hele fjølen, det eneste vi har er defensiv organisering. Fjern en del faste, så har vi ikke det heller.

Utmedsnolken

Quote from: Ricky on August 27, 2016, 18:51:57 PM
Greit med en reality check allerede i august. Middelmådig over hele fjølen, det eneste vi har er defensiv organisering. Fjern en del faste, så har vi ikke det heller.


Neste kamp er det knapt en fast spiller tilgjengelig
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Fjern endel faste, og legg til en korrupt dommer og en av årets tøffeste bortekamper mener du vel?

Lasaron

Lede 2-0 og så tape. SKJERPINGS!! Og så er jeg møkk lei av at dommeren heier på motstanderne.
Tren på langskudd

Spelaren

Gå av.

blobby winters

Vi har ikke nok kvalitet og til slutt fortjente ingenting fra kampen.
Men, dommeren avgjorde denne kampen. 2-0 og full kontroll, så får vi straffe i mot. Når det først skal dømmes for holding må det alltid dømmes!
Helt på slutten der er det 4 Brann spillere som blir holdt og dyttet ned i bakken uten å få noe som helst.

Hatleking

Heilt utruleg at me ikkje får poeng. Kor mange kvalifiserte redningar hadde eigentleg Horwath? Me har sjanser til å avgjere, men blir likevel bortdømt til dei grader. I tillegg sjølvsagt scorar Haugesund på eit perfekt frispark etter at Brann har sløst vekk to-tre. Me får straffe mot på grunn av litt halding medan heile Brann-laget blir dratt ned på siste corner. Horwath klønar det til òg. Håplaust.

krakra

Braaten og Acosta tilbake er alfa omega for Vikingkampen. Med de to er det ingen stor krise, men fy faen for en elendig dømming. Mistet nesten fullstendig besinnelsen på slutten. Dra inn hele jævla dommerlisensen

Ninja-Bob

Fy faen Lars Arne Nilsen er ein meir balansert type enn meg. Den roen han har på TV2-intervjuet etter å ha sett den første av straffesituasjonane er beundringsverdig. Kanskje han burde tatt ein prat med sønnen sin om dette? Uansett, fortjent tap, høgresida er for eksempel ikkje-eksisterande i store delar av kampen, men utrulig surt med slik dømming.

blobby winters


Hatleking

Nei, det er ikkje fortent tap. På ingen måte. Heilt utruleg at me tapar her.

Ricky

Lurer bare oss selv ved å gå etter dommerne hver gang vi taper.

Ninja-Bob

Quote from: Hatleking on August 27, 2016, 19:05:05 PM
Nei, det er ikkje fortent tap. På ingen måte. Heilt utruleg at me tapar her.


Er sjølvsagt enig, prøver berre å roe ned meg sjølv her!

blobby winters

Quote from: Ninja-Bob on August 27, 2016, 19:04:08 PM
Fy faen Lars Arne Nilsen er ein meir balansert type enn meg. Den roen han har på TV2-intervjuet etter å ha sett den første av straffesituasjonane er beundringsverdig. Kanskje han burde tatt ein prat med sønnen sin om dette? Uansett, fortjent tap, høgresida er for eksempel ikkje-eksisterande i store delar av kampen, men utrulig surt med slik dømming.


Mål preger kamper. Det ble et fortjent tap etter straffe. Men, uten straffe i mot på det tidspunktet hadde Brann vunnet denne kampen ENKELT.

Billy Elliott

Ingen vits å kommentere Branns innsats i denne kampen. Den var helt greit.

Kampen blir ene og alene avgjort av dommer. Ingen av Haugesunds to første skulle vært mål. Brann snytt for minst en straffe, og en alene med keeper situasjon. Om vi følger reglene som ga Araberne den første straffen, ble vi selv snytt for to. I tillegg gir han oss gule kort hver gang det blåses hvit fordel, mens de samme reglene ikke gjelder andre veien. En parodi av en kamp.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

dudo

Quote from: Ricky on August 27, 2016, 19:06:38 PM
Lurer bare oss selv ved å gå etter dommerne hver gang vi taper.


Sannheten. Vi må bruke pausen til å finne tilbake til den defensive tryggheten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Ricky on August 27, 2016, 19:06:38 PM
Lurer bare oss selv ved å gå etter dommerne hver gang vi taper.
Vi har da virkelig ikke gått etter dommeren hver gang vi taper, men i dag var dommeren mer avgjørende for tapet enn Brann. Enkelt og greit.
Og å tape borte mot Haugesund et helt greit. Ingen krise. Det er en stor prestasjon å slå dem og det hadde vi gjort med en middels og ikke-korrupt dommer

Billy Elliott

Quote from: Ricky on August 27, 2016, 19:06:38 PM
Lurer bare oss selv ved å gå etter dommerne hver gang vi taper.


Tull. Dommer var forskjellen på 0 og 3 poeng for oss i dag. Det er fakta. Vi tapt 7 kamper i år. På ingen av dem, før i dag, har vi skyldt på dommeren.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Quote from: Billy Elliott on August 27, 2016, 19:14:43 PM
Quote from: Ricky on August 27, 2016, 19:06:38 PM
Lurer bare oss selv ved å gå etter dommerne hver gang vi taper.


Tull. Dommer var forskjellen på 0 og 3 poeng for oss i dag. Det er fakta. Vi tapt 7 kamper i år. På ingen av dem, før i dag, har vi skyldt på dommeren.


Vel, vi ble jo hardt behandlet borte mot LSK - der det tydeligvis var helt kosher å feie ned Nilsen inne i straffefeltet.
Gå av.

Ricky

Quote from: krakra on August 27, 2016, 19:10:47 PM
Quote from: Ricky on August 27, 2016, 19:06:38 PM
Lurer bare oss selv ved å gå etter dommerne hver gang vi taper.
Vi har da virkelig ikke gått etter dommeren hver gang vi taper, men i dag var dommeren mer avgjørende for tapet enn Brann. Enkelt og greit.
Og å tape borte mot Haugesund et helt greit. Ingen krise. Det er en stor prestasjon å slå dem og det hadde vi gjort med en middels og ikke-korrupt dommer


Dommeren klarte seg helt greit. Ifølge VGLive var det vi som fikk flest frispark i kveld, og i forhold til Haugesunds straffe, så blir det vel litt som råkjøreren som klager på boten fordi det er så mange andre råkjørere som slipper unna.

Ingen av de fem gule var det noe å si på. Eneste må eventuelt være den Demidov fikk på overtid for å ha skubbet en Haugesund-spiller på en corner, men da hadde han jo fått tilsnakk for akkurat det samme på en corner tidligere i kampen.

eivhelle

Ikke nok med at Brann ikke fikk straffe, men takling med strake bein og knottene først er også på kanten til direkte rødt kort. Ingen av Branns gule kort var i samme klasse, selv om dommeren sikkert kan henvise til regelboka for å forsvare dem.

Jeg klarte ikke å notere en eneste dommerfeil i hele kampen som gikk mot Haugesund. Det eneste gule kortet til Haugesund var så klart at det ikke var mulig for dommeren å overse det. Og det gikk til en spiller som skulle hatt gult kort i første omgang og som var direkte avgjørende for at Haugesund fikk frisparket de scoret på.

Så vidt jeg fikk med meg hadde Haugesund bare en målsjanse som ikke kom etter dødball. Så det er i så måte utrolig å tape denne kampen. Men med tanke på at et av målene kom etter straffe og et etter et mulig angrep på keeper så passer det vel kanskje uansett inn i mønsteret med avgjørelser som konsekvent gikk til fordel for hjemmelaget.

krakra

Quote from: Ricky on August 27, 2016, 19:24:34 PM
Quote from: krakra on August 27, 2016, 19:10:47 PM
Quote from: Ricky on August 27, 2016, 19:06:38 PM
Lurer bare oss selv ved å gå etter dommerne hver gang vi taper.
Vi har da virkelig ikke gått etter dommeren hver gang vi taper, men i dag var dommeren mer avgjørende for tapet enn Brann. Enkelt og greit.
Og å tape borte mot Haugesund et helt greit. Ingen krise. Det er en stor prestasjon å slå dem og det hadde vi gjort med en middels og ikke-korrupt dommer


Dommeren klarte seg helt greit. Ifølge VGLive var det vi som fikk flest frispark i kveld, og i forhold til Haugesunds straffe, så blir det vel litt som råkjøreren som klager på boten fordi det er så mange andre råkjørere som slipper unna.

Ingen av de fem gule var det noe å si på. Eneste må eventuelt være den Demidov fikk på overtid for å ha skubbet en Haugesund-spiller på en corner, men da hadde han jo fått tilsnakk for akkurat det samme på en corner tidligere i kampen.
Det eneste kortet som ikke var noe å si på var Barmens. Ellers skulle Brann hatt to straffespark etter linjen som Haugesunds straffe lå på. Det var inkonsekvent og svak dømming over hele linja og å påstå noe annet bare for å score et poeng om hvor middelmådige Brann egentlig et blir dor dumt. Vi spilte en OK kamp ødelagt av enkeltfeil og elendig dømming i en tøff bortekamp.

Ricky

Quote from: krakra on August 27, 2016, 19:27:31 PM
Quote from: Ricky on August 27, 2016, 19:24:34 PM
Quote from: krakra on August 27, 2016, 19:10:47 PM
Quote from: Ricky on August 27, 2016, 19:06:38 PM
Lurer bare oss selv ved å gå etter dommerne hver gang vi taper.
Vi har da virkelig ikke gått etter dommeren hver gang vi taper, men i dag var dommeren mer avgjørende for tapet enn Brann. Enkelt og greit.
Og å tape borte mot Haugesund et helt greit. Ingen krise. Det er en stor prestasjon å slå dem og det hadde vi gjort med en middels og ikke-korrupt dommer


Dommeren klarte seg helt greit. Ifølge VGLive var det vi som fikk flest frispark i kveld, og i forhold til Haugesunds straffe, så blir det vel litt som råkjøreren som klager på boten fordi det er så mange andre råkjørere som slipper unna.

Ingen av de fem gule var det noe å si på. Eneste må eventuelt være den Demidov fikk på overtid for å ha skubbet en Haugesund-spiller på en corner, men da hadde han jo fått tilsnakk for akkurat det samme på en corner tidligere i kampen.
Det eneste kortet som ikke var noe å si på var Barmens. Ellers skulle Brann hatt to straffespark etter linjen som Haugesunds straffe lå på. Det var inkonsekvent og svak dømming over hele linja og å påstå noe annet bare for å score et poeng om hvor middelmådige Brann egentlig et blir dor dumt. Vi spilte en OK kamp ødelagt av enkeltfeil og elendig dømming i en tøff bortekamp.


Greit, jeg noterer at du er i overkant het i toppen etter et surt tap.

krakra

Jeg noterer at du tydeligvis har et poeng du har ventet noen måneder med å score og er villig til å skryte av katastrofal dømming for å score det

Ninja-Bob

Ok, når me først er i gang med å diskutere dommaren: hugsar eg feil eller ligg det ein Haugesund-spelar oppå Horwath på 2-2-målet?

aleksanderhjelleseth

Horwath ble løpt inn i av haugesundspilleren, fikk leggen i ansiktet, men det var i den første situasjonen, og ikke når det ble mål. Ikke noe å klage over egentlig, greit nok.
Når det er sagt er det leeeenge siden eg har blitt så forbanna etter en kamp. Dommeren var pisselendig, vi skusler
vekk initiativ og en sterk 2-0 ledelse. Bare tull og faenskap i kveld. Det er utrolig hvordan dette spillet kan kjøre karusell med følelser og humør.

eivhelle

August 27, 2016, 19:45:00 PM #177 Last Edit: August 27, 2016, 19:49:59 PM by eivhelle
Quote from: Ricky on August 27, 2016, 19:24:34 PM
Ingen av de fem gule var det noe å si på. Eneste må eventuelt være den Demidov fikk på overtid for å ha skubbet en Haugesund-spiller på en corner, men da hadde han jo fått tilsnakk for akkurat det samme på en corner tidligere i kampen.

Litt rart da at Haugesund spillerne slapp unna kun med tilsnakk og knapt det en gang. Den eneste Haugesund spilleren som fikk gult kort, fikk tilsnakk mer enn en gang i første omgang etter flere småstygge taklinger, men slapp unna slik at det soleklare gule korte i andre omgang ikke fikk noen konsekvens.

Synes også Ekong slipper billing unna når han planter albuen i ansiktet på Demidov. Også klart gult etter min mening.

4-3-3

Uten å komme med beskyldninger, eller jo forresten det gjør jeg, så er dommer  Døvle engen supporter, og tidligere medlem av styret i klanen.
Interessant å høre fra Demidov på ballspark, hvordan Døvle fyrte opp brannspillerne ved å komme med hånlige kommentarer som ; Nå blir det mindre tilleggstid o.l. ,når spillerne kom bort for å klage på situasjonene. Haugesundspillerne ble behandlet helt anderledes iflg Demidov.
Ellers var dette en krigerkamp, men jeg synes vi både kjempet og spilte de ut før 2-1 Jeg er ikke enig med Pamer i at Børven løp som en gal, han gjemte seg til tider bort i 2. omg og skulle vært byttet ut lenge før. Han var dog god i 1. omg. Utrolig surt å lede 2-0 og få tre i fleisen. Ihvertfall når noe av skylden kan legges på dommer, personlige feil, og hete hoder.

krakra

Hvorfor er de gule kortene til SHN, Skålevik og Kristiansen udiskutable? De hadde vært helt greie med en dommer som hadde lagt seg på en streng linje for begge lag, men det var ikke tilfellet i dag. Det er strenge gule kort og når man legger så på en slik linje så krever det at man følger opp.
Og hvorfor er det helt greit å gå straffe mot SHN og gult kort til Demidov for nedriving før en dødball når man på påfølgende dødball lar fribryting mot Karadas slippe unna?
Takling mot Orlov er et klart straffespark. Her er det ikke mye rom for skjønn siden NFF gang på gang har gjort der klart at slike taklinger skal slås ned på uavhengig av om man er på ball eller ikke. Det er kraft, strakt bein og knotter mot leggen.

Orlovsituasjonen er en klar dommerfeil. En dommer som ikke følger retningslinjene fra forbundet. Resten er ikke direkte feil, men en oppvisning i elendig og inkonsekvent dommer. At dommeren er VIF-fan hjelper ikke. Skulle tro dommere var proffe nok til å legge slikt bak seg, men med så skeiv dømming så begynner en å lure.

blobby winters

Quote from: Ninja-Bob on August 27, 2016, 19:34:14 PM
Ok, når me først er i gang med å diskutere dommaren: hugsar eg feil eller ligg det ein Haugesund-spelar oppå Horwath på 2-2-målet?

krakra

2-2 gir jeg Horwath all skyld for. Mulig der var en liten dommerfeil der, men det er en gedigen keepertabbe. Horwath var dårlig i dag. Slik han som regel er. Hvorfor har han et rykte på seg for å være en av TLs beste reservekeepere?

pidre

Dømmingen var elendig. Inkonsekvent og så tydelig mot oss. Og nå sitter Døvle i garderoben, vel vitende om at dette får ingen konsekvenser for han, ja bortsett fra likes da fra klanen.
Saludar a los monos!


blobby winters

Quote from: krakra on August 27, 2016, 20:01:47 PM
2-2 gir jeg Horwath all skyld for. Mulig der var en liten dommerfeil der, men det er en gedigen keepertabbe. Horwath var dårlig i dag. Slik han som regel er. Hvorfor har han et rykte på seg for å være en av TLs beste reservekeepere?


Ja, det var en helt unødvendig keepertabbe og elendig keeper spill. Men, likevel burde det ha vært frispark for Brann i ht regelboken.

Ricky

Quote from: 4-3-3 on August 27, 2016, 19:48:46 PM
Uten å komme med beskyldninger, eller jo forresten det gjør jeg, så er dommer  Døvle engen supporter, og tidligere medlem av styret i klanen.


...og han har dømt i TL siden 2009. Han er vel en av de ytterst få dommerne vi Brann-fans aldri har hatt noen problemer med eller hatforhold til.

Ricky

Quote from: blobby winters on August 27, 2016, 20:10:13 PM
Orlov situasjon er heller ikke noe å diskutere.

Den kan ihvertfall beskrives som "a tackle or challenge that was careless" i mitt hode var den excessive force når du går inn med strak bein og knotter først. At han traff ballen spiller ingen rolle. The tackle was done in a menner that was definitely careless!

(...)

Det burde vært straffe for Brann!






Inngangen var da som en helt vanlig sklitakling; ikke noe careless over dette i min bok. Strakt bein ble det først ved kontakt med ballen, eller når det var klart at han ville nå ballen først. Selvfølgelig kan det fint forsvares å blåse (det gjelder de fleste sklitaklinger), men noen grisetakling er det nå i alle fall ikke. FKH-spilleren gjør det han må for å avverge en stor målsjanse, og foten hans er aldri på noe tidspunkt i kontakt med noe annet enn ballen. For min egen del synes jeg det er strålende stopperspill, og det hadde vel sikkert også vært bred enighet om her inne hvis det var Acosta eller Demidov (eller for den saks skyld Austin/Scharner) som hadde avverget en mulig scoring med en slik takling i absolutt siste liten.

Men hadde dommeren blåst, ville han pekt på straffemerket?




Jaja, jeg skal nå ikke bruke hele helgen på å være djevelens advokat her, men synes nå det er litt traurig å komme inn på forumet for å diskutere kampen, taktikken, Børven sin debut i angrepet etc., og så viser det seg at samtlige innlegg etter kampen handler om at dommeren er korrupt/ræv/pisseelendig/VIF-supporter.

Paikjetil

Orlov skulle aldri hatt straffe. Det er en glimrende takling av FKH-spilleren.

Vi scorer to mål, Haugesund tre. Blir for dumt å komme rekende med at dommeren er klansmann, vif-sympatisør og hater Brann og Bergen. Dette var ikke den første Brann-kampen hans med fløyte i munnen.


krøvel vellevold


Bildet viser øyeblikket der foten treffer ballen - ikke når selve fellingen skjer. Den skjer akkurat på streken. Og streken tilhører feltet - ergo straffe.
Legg ned hele klubben!

aleksanderhjelleseth

En kan diskutere enkeltsituasjoner frem og tilbake, men at dommeren gjorde en slett jobb i går er udiskutabelt. Veldig ukonsekvent dømming som i svært mange tilfeller gikk imot oss. Men når det kommer til stykket har spillerene kun seg selv å takke, at vi ikke kan styre en kamp etter en ledelse er absolutt noe de må jobbe Med. Etter det frisparket gikk inn fikk eg 2014 følelse! Han hadde scoret et mål tidligere i sesongen, og så klinte han til med et skudd som han treffer med 1/30 ganger. Ufattelig surt.

Torvanger

FKH-spillerne slapp unna med alt, til og med kampens styggeste, i sluttminuttene, der Ruben blir blåst over dødlinjen.

krakra

Har ingenting å å ai hvordan takler har beinet før han treffer Orliv. Det har heller ingenting å si at han er på ballen. Strake bein og knotter først rett inn i Orlov er straffe. Ferdig snakka. Dette har NFF gjentatte ganger sagt at de skal slå ned på.

Paldan

Ricky: Din fremstilling av taklingen i to stillbilder får jo heller ikke med seg dynamikken og hovedpoenget i de flestes argumentasjon her inne. FKH-spilleren kom i stor fart og brukte ulovlig stor kraft, det ser man jo selvsagt ikke på bilder.

Norlings hund

Quote from: krakra on August 28, 2016, 09:40:09 AM
Har ingenting å å ai hvordan takler har beinet før han treffer Orliv. Det har heller ingenting å si at han er på ballen. Strake bein og knotter først rett inn i Orlov er straffe. Ferdig snakka. Dette har NFF gjentatte ganger sagt at de skal slå ned på.

Falkman

Jeg tror majortiten av oss ( meg selv inkludert) som skriver her inne hadde blitt forbannet hvis vi hadde fått straffe imot oss etter en slik takling.  og likevel føler majoriteten ( meg selv inkludert) seg snytt i dag. men sånn er det nå engang bare.

Gulløl

August 28, 2016, 12:12:32 PM #195 Last Edit: August 28, 2016, 12:16:36 PM by Gulløl
Hva var episoden på tribunen bak målet, var det slåssing og noe knuffing ?? Var en del på avstand fra der jeg stod, observerte bare at noe skjedde og at flere "godt voksne menn" var sinte. Brann supportere som går løs på hverandre er ikke helt bra. Litt for mye alkohol kanskje ?

Ellers opplyser Haugesund Avis at de 1500 tilreisende fra Bergen stort sett oppførte seg bra i byen og på Stadion. Det var nå bra når vi var så mange og lørdagskamp, så litt ros til oss selv.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Norlings hund

Quote from: Falkman on August 28, 2016, 12:09:03 PM
Jeg tror majortiten av oss ( meg selv inkludert) som skriver her inne hadde blitt forbannet hvis vi hadde fått straffe imot oss etter en slik takling.  og likevel føler majoriteten ( meg selv inkludert) seg snytt i dag. men sånn er det nå engang bare.


Du tror majoriteten her inne ikke evner å se om en takling er innenfor regelverket eller ikke?

Paldan

Quote from: Falkman on August 28, 2016, 12:09:03 PM
Jeg tror majortiten av oss ( meg selv inkludert) som skriver her inne hadde blitt forbannet hvis vi hadde fått straffe imot oss etter en slik takling.  og likevel føler majoriteten ( meg selv inkludert) seg snytt i dag. men sånn er det nå engang bare.


Kan hende de fleste er like dumme og sjåvinistiske, men er etter mitt syn pinlig med supportere som ikke evner å se situasjoner objektivt (utenfor kampens hete).

denumulige

Quote from: Gulløl on August 28, 2016, 12:12:32 PM
Hva var episoden på tribunen bak målet, var det slåssing og noe knuffing ?? Var en del på avstand fra der jeg stod, observerte bare at noe skjedde og at flere "godt voksne menn" var sinte. Brann supportere som går løs på hverandre er ikke helt bra. Litt for mye alkohol kanskje ?

Ellers opplyser Haugesund Avis at de 1500 tilreisende fra Bergen stort sett oppførte seg bra i byen og på Stadion. Det var nå bra når vi var så mange og lørdagskamp, så litt ros til oss selv.


Noen som ikke vet hvordan oppføre seg, og slo løs på alle rundt seg. Ble fort tatt hånd om. Men noen ømme ribbein, neser og kinn rundt om idag.

krøvel vellevold

Også denne kastingen av gjenstander hele tiden... Hva er vitsen?
Legg ned hele klubben!

Go Up