• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Odd - Brann, 31.07.16 kl 18:00

Started by Lasaron, July 23, 2016, 10:10:07 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Kinkig laguttak. Det blir etterhvert fryktelig vanskelig å holde Huseklepp og Karadas unna startplass, men jeg tror fortsatt ikke det vil fungere. Men de har vel fortjent det. Kanskje like greit å få det unna, så spiller de dårlig, og så går de tilbake som superinnbyttere.
Tren på langskudd

Corran

Blir en spennende kamp som kan bli et lite nedsig fra gårsdagen, men på tide med en trepoenger borte dog fornøyd med ett poeng og pessimisten i meg er sikker på ett tap.
Ser ingen grunn til å endre på laget da det fungerer utmerket slik det gjøres for tiden. Selv om eg mener Orlov er for dårlig så la ham starte så lenge det kommer inn et par innbyttere som scorer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Jeg har uavgjort i mitt forhåndstips, fra tidligere, men Brann er så styggode for tiden at de meget vel kan gjøre det LSK gjorde tidligere i vår og Brann er nå også et mye bedre lag enn Odd. Brann kan slå alle og er fordømt vanskelige å score på, det er et supert utgangspunkt å ha før hver kamp. Det eneste som kan ødelegge er om Piotr har valgt å time inn en av kortslutningene han har pr sesong, i møtet med Odd. (kortsluttet både mot TIL og LSK borte.

dragn

Quote from: Torvanger on July 23, 2016, 14:16:50 PM
Jeg har uavgjort i mitt forhåndstips, fra tidligere, men Brann er så styggode for tiden at de meget vel kan gjøre det LSK gjorde tidligere i vår og Brann er nå også et mye bedre lag enn Odd. Brann kan slå alle og er fordømt vanskelige å score på, det er et supert utgangspunkt å ha før hver kamp. Det eneste som kan ødelegge er om Piotr har valgt å time inn en av kortslutningene han har pr sesong, i møtet med Odd. (kortsluttet både mot TIL og LSK borte.


Tror du trenger returbillett til jordkloden.

blobby winters

Kan ikke forstå at folk tror det blir en spennende kamp?
Vi har vært kjedelig og ganske dårlig på borte bane i år og det er 2 lag som nesten ikke slipper inn mål

Har vi flaks får vi 0-0 som vi mest sannsynlig spiller for
Har vi griseflaks vinner vi 0-1 fra en dødball scoring
Ellers forventer jeg 1-0 tap eller verre.

Hatleking

Quote from: blobby winters on July 23, 2016, 22:13:38 PM
Har vi flaks får vi 0-0 som vi mest sannsynlig spiller for
Har vi griseflaks vinner vi 0-1 fra en dødball scoring
Ellers forventer jeg 1-0 tap eller verre.


Dette er dristige tips og spådommar.

Corran

Quote from: blobby winters on July 23, 2016, 22:13:38 PM
Kan ikke forstå at folk tror det blir en spennende kamp?
Vi har vært kjedelig og ganske dårlig på borte bane i år og det er 2 lag som nesten ikke slipper inn mål
Har vi flaks får vi 0-0 som vi mest sannsynlig spiller for
Har vi griseflaks vinner vi 0-1 fra en dødball scoring
Ellers forventer jeg 1-0 tap eller verre.

3 av alternativene der vil jeg påstå kan betegnes som spennende kamper. (0-0, 0-1 og 1-0)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Quote from: Hatleking on July 24, 2016, 00:38:30 AM
Quote from: blobby winters on July 23, 2016, 22:13:38 PM
Har vi flaks får vi 0-0 som vi mest sannsynlig spiller for
Har vi griseflaks vinner vi 0-1 fra en dødball scoring
Ellers forventer jeg 1-0 tap eller verre.


Dette er dristige tips og spådommar.


Jepp, burde ha vært TV2 ekspert jeg. Kan også legge til litt statistikk for å oppdatere søknaden min...
Odd har sluppet inn 0,75 mål pr kamp. Brann 0,76.


karkarkar

Er det ikke slik at storseier i en kamp gjerne blir til uavgjort eller tap i neste? Hvis du ikke er Barcelona, da.

Morkel

0-1 til Viking over Odd nå. Så får vi spørre oss selv om det er en bra eller dårlig ting om det resultatet står seg. På den ene siden kan vi ta igjen Odd allerede på Søndag (ligge á poeng med bedre målforskjell), på den annen side vil Viking med seier ligge kun ett poeng bak oss på tabellen.

krøvel vellevold

Quote from: Morkel on July 24, 2016, 18:10:25 PM
0-1 til Viking over Odd nå. Så får vi spørre oss selv om det er en bra eller dårlig ting om det resultatet står seg. På den ene siden kan vi ta igjen Odd allerede på Søndag (ligge á poeng med bedre målforskjell), på den annen side vil Viking med seier ligge kun ett poeng bak oss på tabellen.


Det er i hvert fall ikke bra med tanke på muligheten for at noen andre enn RBK får seriegull. Men det øker sjansen for sølv til oss, selv om det skal holde hardt det også. Samtidig, som du sier, så øker det sjansen for at vi ikke får medalje i det hele tatt.
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Quote from: karkarkar on July 24, 2016, 16:20:56 PM
Er det ikke slik at storseier i en kamp gjerne blir til uavgjort eller tap i neste? Hvis du ikke er Barcelona, da.


Stemmer ikke. Jeg husker jeg kikket på dette en tid tilbake og storseier i en kamp gir ingen indikasjon på hvordan neste kamp vil gå.

Billy Elliott

Vi trenger muskler på midtbanen i denne kampen. Både Haugen og Skaanes blir for puslete. Dermed bør Braaten flyttes ned ved siden av Barmen, samtidig som Huseklepp belønnes for fin form med startplass på venstrekanten (han har vel scoret litt på Skagerak før, om jeg ikke husker feil?). Ellers skal laget være uforandret. Azar inn i det 60. minutt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Quote from: dragn on July 23, 2016, 15:54:02 PM
Quote from: Torvanger on July 23, 2016, 14:16:50 PM
Jeg har uavgjort i mitt forhåndstips, fra tidligere, men Brann er så styggode for tiden at de meget vel kan gjøre det LSK gjorde tidligere i vår og Brann er nå også et mye bedre lag enn Odd. Brann kan slå alle og er fordømt vanskelige å score på, det er et supert utgangspunkt å ha før hver kamp. Det eneste som kan ødelegge er om Piotr har valgt å time inn en av kortslutningene han har pr sesong, i møtet med Odd. (kortsluttet både mot TIL og LSK borte.


Tror du trenger returbillett til jordkloden.


Og hva er problemet med min antagelse, kjekken?

Torvanger

Quote from: Billy Elliott on July 25, 2016, 09:40:16 AM
Vi trenger muskler på midtbanen i denne kampen. Både Haugen og Skaanes blir for puslete. Dermed bør Braaten flyttes ned ved siden av Barmen, samtidig som Huseklepp belønnes for fin form med startplass på venstrekanten (han har vel scoret litt på Skagerak før, om jeg ikke husker feil?). Ellers skal laget være uforandret. Azar inn i det 60. minutt.



Denne støtter jeg, bortsett fra at jeg vil ha Azar fra start, med Skålevik de siste 30.

dragn

Quote from: Torvanger on July 25, 2016, 10:59:30 AM
Quote from: dragn on July 23, 2016, 15:54:02 PM
Quote from: Torvanger on July 23, 2016, 14:16:50 PM
Jeg har uavgjort i mitt forhåndstips, fra tidligere, men Brann er så styggode for tiden at de meget vel kan gjøre det LSK gjorde tidligere i vår og Brann er nå også et mye bedre lag enn Odd. Brann kan slå alle og er fordømt vanskelige å score på, det er et supert utgangspunkt å ha før hver kamp. Det eneste som kan ødelegge er om Piotr har valgt å time inn en av kortslutningene han har pr sesong, i møtet med Odd. (kortsluttet både mot TIL og LSK borte.


Tror du trenger returbillett til jordkloden.


Og hva er problemet med min antagelse, kjekken?

Torvanger

Dersom jeg skrev mye, noe jeg ser at jeg har gjort, er det feil, men pr nå er Brann bedre enn Odd og det kommer vi til å se på søndag.

blobby winters

Quote from: Torvanger on July 25, 2016, 15:24:35 PM
Dersom jeg skrev mye, noe jeg ser at jeg har gjort, er det feil, men pr nå er Brann bedre enn Odd og det kommer vi til å se på søndag.

Kjell249

Av de siste 5 bortekampene har vi fått 1 poeng, så Odd er selvfølgelig gigantiske favoritter!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Har vi scoret mer enn 1 mål borte på de siste 5?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jose Arrogantio

Quote from: Kjell249 on July 25, 2016, 22:23:03 PM
Har vi scoret mer enn 1 mål borte på de siste 5?


Nei. Før Stabæk var siste bortemål mot Viking 20. april.


pidre

Litt rusk hos Odd for tiden. Tap borte i i Hellas, tap borte mot Glimt, ekstraomganger mot PAS Giannina som endte med exit euroliga og sist nedtur hjemme mot Viking på søndag. Så dette Bentely-bråket.

Vi hadde trengt Miller til denne kampen - med en rask trussel i bakrom kunne ikke Odd stått så høyt i banen. 

Vinner vi midtbanekrigen og demmer opp på kant, har jeg tro på poeng - med litt flaks og et dødballmål eller to kan vi ta alle 3.
Saludar a los monos!

Kagain

Det er jo forsåvidt greit at ting av og til går Brann sin vei. Men det jeg lurer på er hvordan Bentley spiller for Odd. Jeg mener å huske at det var vanskelig å ta ballen fra han den tiden han spilte på Brann, men at momentumet fremover kunne blitt bedre. Har Fagermo fått det av han? Hvis ikke kan det jo hende at Odd setter inn en spiller som er mer fremoverorientert enn Bentley, noe som da kan gi noen ekstra utfordringer fra Brann...

Torvanger

Brann vinner 3-0. Spark meg i pungen om jeg tar feil.

Kai-Olai

July 28, 2016, 12:32:03 PM #25 Last Edit: July 28, 2016, 13:40:35 PM by Kai-Olai
Quote from: Torvanger on July 28, 2016, 12:02:37 PM
Brann vinner 3-0. Spark meg i pungen om jeg tar feil.


Hvor starter køen? 😊

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Jeg bestilte billetter en gang onlie via Odd Ballklubb og mottar fortsatt nyhetsbrev, innimellom:


Odd - Brann
Vi legger bak oss en skuffende avslutning på forrige kamp og lader opp på nytt til toppoppgjøret mellom Odd og Brann. Disse oppgjørene har med tiden fått ganske høy temperatur, og bergenserne har enda ikke glemt Peter Kovacs kontroversielle scoring på Håkon Opdal!

Brann får god støtte fra tribunen, og det meldes om opp mot 500 på borteseksjonen! Det betyr at Oddlaget trenger mye støtte fra egne supportere for å dra seieren i land. Få med deg kampen og inviter venner og kjente med deg!

Belfort

Bentley bestemt seg for og bli i Odd nå. Ligger vel i kortene da at han avgjør mot oss

Spelaren

Gå av.

Kai-Olai

Quote from: Belfort on July 29, 2016, 09:22:00 AM
Bentley bestemt seg for og bli i Odd nå. Ligger vel i kortene da at han avgjør mot oss

I følge nrk er han (Bentley) nå sykemeldt, så da ligger alt til rette for Nordkvelle.

Gulløl

Quote from: Kai-Olai on July 29, 2016, 14:01:48 PM
I følge nrk er han (Bentley) nå sykemeldt, så da ligger alt til rette for Nordkvelle.

Sikkert en sommerforkjølelse ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Vega sa vel at de var vant til regn der borte

Gulløl

Med unntak av Remi Johansen er hele troppen spilleklar til Odd kampen skriver BA.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

July 30, 2016, 11:02:24 AM #34 Last Edit: July 30, 2016, 11:05:35 AM by Gulløl
Mens nesten alt er fryd og gammen i Brann leiren har det vært en urolig uke i Odd leiren. Bentley bråket har endt opp med at han er sykemeldt til Brann kampen. Thomas Grøgaard har operert mandlene og er uaktuell. Fredrik Nordkvelle og Rafik Zekhnini ser ikke ut til å starte kampen på grunn av skader. Ellers sliter Olivier Occéan og Jone Samuelsen litt med småskader med meldes klare til kamp. Så Odd troppen mot Brann kan ende opp med skralt med offensive spillere. Elles har Lars Kristian Eriksen fått beskjed denne uken at han ikke får ny kontrakt på dette tidspunktet, klubben vil vente å se, spilleren er sikkert ikke så happy. Ser det spekuleres i at Odd kanskje må bruke Gashi på laget som har hatt minimalt med spilletid i år og knapt har vært på benken.
Et toppet og formsterkt Brann lag trenger ikke ha noe overdreven respekt for et svekket Odd lag i morgen, bør satse mer offensivt en normalt på bortebane og bare fleske skikkelig til og gå for 3 poeng.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

B......B

Hadde virkelig trua på at Remi Johansen skulle bli ein tilvekst på midtbanen, synd skader har ødelagt den første tiden som Brann spiller.

Gulløl

Quote from: B......B on July 30, 2016, 13:48:40 PM
Hadde virkelig trua på at Remi Johansen skulle bli ein tilvekst på midtbanen, synd skader har ødelagt den første tiden som Brann spiller.


Det at han ikke fikk det samme treningsgrunnlaget i vinter som de andre spillerne har sikkert gjort han utsatt for overbelastning og skader. Men jeg har troen på spilleren fremdeles, men spørs om han kommer skikkelig tilbake dette året.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ninja-Bob

Quote from: Gulløl on July 31, 2016, 12:43:21 PM
Mange gode minner her :) . Håper spillerne lar seg inspirere og bare kliner til fremover i dag.
http://www.brann.no/news/article/1q5rg3phm0b1y171bf8qii77a0/title/se-scoringer-fra-odd-triumfene


Herlig å, mellom anna, sjå Huseklepp så gjennombruddshissig og kald i avslutningane!

Norlings hund

Odd uten Zekhnini, Bentley og Nordkvelle?

De er svekket, og kommer fra en rekke med dårlige resultater. Lov å håpe på et godt resultat i dag, selv om man aldri kan regne med det.

Gulløl

July 31, 2016, 14:22:11 PM #40 Last Edit: July 31, 2016, 14:27:45 PM by Gulløl
Ingen har dristet seg med å komme med forslag til lagoppstilling enda så får prøve meg. Huseklepp og Karadas bør nå absolutt få sjansen med den formen de viser. Jeg vil også ha Braaten tilbake på høyre indreløperplass i denne kampen for forhåpentligvis igjen se magien han hadde med Vega tidligere i sesongen. Ser for meg et kampbilde der Huseklepp og Vega skal frigjøre seg på kantene og pumpe inn innlegg til Karadas.
Laget må da bli slik:

               

Bytter utover i andre omgang:

Skålevik inn for Karadas.
Haugen inn for Braaten.
Skaanes inn for Vega.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Ikke et dumt lag det der
Men jeg tror Haugen starter på midten og at Orlov starter på topp. Mao Braaten fram på venstre og Karadas og Huse ut
Dette er hva jeg tror og ikke hva jeg ønsker.
Personlig skulle jeg gjerne sett Huse på topp for å få litt fart og bakromstrussel   
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

aleksanderhjelleseth

 Eg er enig med Gulløl om laget med unntak av Braaten på indreløper, der ville eg hatt Skaanes istede pga den enorme løpskapasiteten hans.
Tror uansett at LAN kjører på med standard laget:
Piotr
Nouri-Acosta-Demidov-Kristiansen
Haugen-Nilsen-Barmen
Vega-Orlove-Braaten

B......B

For min del synes eg Haugen var veldig på hugget forrige kamp og vi trenger noen til og slå bra passiniger I kontringsfasen av spillet vårt på bortebane.

Gulløl

July 31, 2016, 15:36:45 PM #44 Last Edit: July 31, 2016, 15:41:35 PM by Gulløl
Quote from: Corran on July 31, 2016, 15:24:38 PM
Personlig skulle jeg gjerne sett Huse på topp for å få litt fart og bakromstrussel  
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Norlings hund

Quote from: Corran on July 31, 2016, 15:24:38 PM
Ikke et dumt lag det der
Men jeg tror Haugen starter på midten og at Orlov starter på topp. Mao Braaten fram på venstre og Karadas og Huse ut
Dette er hva jeg tror og ikke hva jeg ønsker.
Personlig skulle jeg gjerne sett Huse på topp for å få litt fart og bakromstrussel   


Du har nok dessverre rett i at det laget stemmer. Orlov er ikke helt ubrukelig som sådan, han gjør endel bra som mange ikke forbinder med en spiss. Det blir dog først farlig når han går av banen, som regel. Jeg håper LAN tør å starte uten Orlov denne kampen.

Jeg er helt enig i at vi trenger å true bakrommet, og Orlov er like farlig der som en veps som tar feil av stein og bein. Dog litt usikker på om Puseklepp er svaret, men mannen er i brukbar form for tiden. Relasjonene mellom Puse og Karadas har vært bra, derfor håper jeg heller på Karadas på topp og Puse på kanten, enn Puse på kanten og Orlov som spiss. Karadas er en slags bakromstrussel samtidig, selv om han ikke er noen Brustad.

Jeg blir veldig godt fornøyd om Gulløl får rett.

aleksanderhjelleseth

Laget blir som eg satt opp litt lenger oppe her. Uforandret fra Aafk kampen!

Norlings hund

Quote from: aleksanderhjelleseth on July 31, 2016, 15:54:40 PM
Laget blir som eg satt opp litt lenger oppe her. Uforandret fra Aafk kampen!



Håper du tar feil. Frykter at du har helt rett, da blir det målløst til langt uti andre omgang. Fra vår side i hvert fall.

aleksanderhjelleseth

Det har du rett i, det er litt spesielt at klubben er kommet til et slikt punkt at vi starter med den av spissene som det lukter minst mål, og det kun pga de defensive bidragene hans. Litt spesielt

aleksanderhjelleseth

Dette blir lange svette minutter.

Go Up