• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-aafk fredag 22.07 kl 19

Started by hasunds, July 19, 2016, 13:47:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Ifølge BT var dette vår største seier i eliteserien på over 15 år. Jøss.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Norlings hund

Quote from: osoerli on July 22, 2016, 20:09:23 PM
Brann vinner greit 6-0 eigentleg utan å storspela.  Aalesunds var rett og slett totalpiss.  Rykker garantert ned saman med Start.


Uten å storspille, selv om AAFK hadde én sjanse gjennom hele kampen? Hva legger du i å storspille? Greit å få definisjonene på plass her, siden dine tydeligvis er helt andre enn mine.

Dette var så fortjent.

Norlings hund

«Brann vant fordi AAFK var dårlige»-brigaden kan gå å legge seg, for det var aldri tvil om hvem som kom til å vinne her. Fra første føkkings spark på ballen.

Henki

Ballen skal fremover!

Brann I Europa

Da kjører vi på med negativitet. Orlov fra start er en parodi, Karadas er nå toppscorer og man skal liksom forsvare Orlov med at han sliter ut forsvaret, noe han er eksepsjonelt elendig til i tillegg. Altså, han bidrar forsåvidt til det - bare klart dårligere enn alle alternativene ville gjort. Karadas viser igjen at han trenger noen få minutter for å score mens Orlov har en målrate fra helvete. Karadas fra start er ikke noen veldig fristende ide, men det begynner å bli så åpenbart at han hadde scoret mer enn Orlov fra start at det er pinlig. Men drit i det, regner med superspissen er klar når som helst nå - syntes bare det var kos å få nevne hvor brutalt svak og udugelig Orlov er.

Haugen småkoser seg i dag når han får rom, men det er så jævlig tannløst og ubrukelig foran mål - jeg har mumlet "ferdigscoret" hver gang Haugen har bommet etter han fikk de to målene, og jeg kan love at dem har det blitt mange av. Forøvrig overbevist om at Skaanes hadde utnyttet rommene enda bedre enn Haugen og fått mer tempo i spillet, så til tross for at Haugen får optimale forhold (som han får en sjelden gang) imponerer ikke MOM meg.

Ellers kjekt med 6-0, begynner nesten å tro at Nilsen har begynt oppmykningen offensivt og ikke løy når han sa laget skulle slippe seg mer løs etter hvert. Huseklepp ekstremt frisk etter han kom inn, selvsagt heldig med kampbildet men ser da vitterlig bra ut nå.
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Corran

Var en haug med flaksamål MEN Brann var solide og spilte godt og skapte mange målsjanser Var vel nærmere 10-0 enn 6-1.
Orlov synes jeg ikke er god men han er på banen av en grunn og treneren starter med ham av en grunn. Grunnen er at han er en god førsteforsvarer og flink til å presse motstanderen over på en side slik at det letter forsvarsarbeidet for de andre. Dette var slik LAN sa det etter kampen.
og når resultatet er slike kamper som denne og mot vif sist så er det greit nok for meg, menn ønsker meg en ny spiss som kan gjøre den samme jobben samt ta i  mot og behandle en ball og gjerne score et mål i ny og ne
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Jeg pleier alltid å gå glipp av en kamp om sommeren med god samvittighet fordi Brann har for vane å vinne denne kampen. Så også i år. Nettet her tillater ikke video av målene, men såvidt jeg kan lese var dette en solid og fin seier. Gledelig!
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Norlings hund on July 22, 2016, 20:15:15 PM
Quote from: osoerli on July 22, 2016, 20:09:23 PM
Brann vinner greit 6-0 eigentleg utan å storspela.  Aalesunds var rett og slett totalpiss.  Rykker garantert ned saman med Start.


Uten å storspille, selv om AAFK hadde én sjanse gjennom hele kampen? Hva legger du i å storspille? Greit å få definisjonene på plass her, siden dine tydeligvis er helt andre enn mine.

Dette var så fortjent.


Sjølsagt var det fortent.  Men ingen må ta av etter denne seieren.  mot Fkh eller S08 hadde denne kampen fort endt 0-0.
Første målet var eit krigemål, der rette dommeren fort kunne blåst for hands.
Mål nr 2 sjølmål.
Mål nr 3 ein svak keeper slipper ballen i beina på Nilsen
Mål nr 4 Ein litt billeg straffe og eit feilaktig rødt kort.
Mål nr 5 Einaste klassescoring i kampen, men den skjer 11 mot 10 og Aalesund har gitt opp.
Mål nr 6 ballen sprett Branns veg Aalesund har gitt opp for lengst.

Brann vinner meir fordi Aalesund er svake enn at Brann  er gode! Dette Brann laget kan fort tape 4-0 neste helg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Nå kommer 4 vanskelige kamper på rad...

Odd      B
Godset. H
VIF.       B (bunnlag, men med ny trener og alle borte kamper for Brann er vanskelig i år)
RBK.      H

Så langt har vi tatt 1,76 poeng i snitt - noe som pleier å bety 4. plass på tabbelen. For å opprettholde det nivået må vi ta minst 7 poeng fra disse 4 kampene.

Klaus_Brann

Quote from: Norlings hund on July 22, 2016, 20:08:52 PM
Quote from: krakra on July 22, 2016, 20:00:05 PM
Lite å utsette på dette. AaFK skapte ingen verdens ting.

Haugen MoM.

Karadas kan jo vurderes fra start på hjemmebane, men det er ett fett. Vi vinner uansett.

Vi er så bunnsolide bakover at det nesten ikke er morsomt engang. Det aller beste er at vi har Grønner og Knudesen i bakhånd, så det er ikke så viktig å beholde Demidov og Acosta. Greit med kontinuitet, selvsagt, men helt kritisk er det ikke.


Jeg er enig med alt annet du skriver, men her bommer du.
Vi er bunnsolide bakover av en grunn og Demidov og Acosta er enormt viktige der. Det går sikkert bra å greit med enten Grønner eller Knudsen også, men jeg håper vi beholder begge to så lenge vi kan.
De, sammen med Nilsen, har en enormt god kjemi og kontroll bakover. Tror ikke jeg kan huske å ha sett et Brann med bedre defensiv kontroll.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Vi gruser et dårlig Aafk, men hvem bryr seg om det eller hvordan målene kom?
Det var skikkelig digg med litt mål igjen og spesielt deilig at Huseklepp og Karadas igjen fant tonen.

Noen som så om Barmen prøvde å få ta straffen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on July 22, 2016, 23:30:00 PM
Quote from: Norlings hund on July 22, 2016, 20:15:15 PM
Quote from: osoerli on July 22, 2016, 20:09:23 PM
Brann vinner greit 6-0 eigentleg utan å storspela.  Aalesunds var rett og slett totalpiss.  Rykker garantert ned saman med Start.


Uten å storspille, selv om AAFK hadde én sjanse gjennom hele kampen? Hva legger du i å storspille? Greit å få definisjonene på plass her, siden dine tydeligvis er helt andre enn mine.

Dette var så fortjent.


Sjølsagt var det fortent.  Men ingen må ta av etter denne seieren.  mot Fkh eller S08 hadde denne kampen fort endt 0-0.
Første målet var eit krigemål, der rette dommeren fort kunne blåst for hands.
Mål nr 2 sjølmål.
Mål nr 3 ein svak keeper slipper ballen i beina på Nilsen
Mål nr 4 Ein litt billeg straffe og eit feilaktig rødt kort.
Mål nr 5 Einaste klassescoring i kampen, men den skjer 11 mot 10 og Aalesund har gitt opp.
Mål nr 6 ballen sprett Branns veg Aalesund har gitt opp for lengst.

Brann vinner meir fordi Aalesund er svake enn at Brann  er gode! Dette Brann laget kan fort tape 4-0 neste helg.


Hva tilsier at vi plutselig skal begynne å slippe inn masse mål?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on July 22, 2016, 16:32:38 PM
Lukter 0-0 av denne kampen


Ja denne traff du med like godt som du traff med at du ikke kunne tenke deg at RBK fikk utsatt Viking-kampen... hehe.... ;-) 

Legg ned hele klubben!

krakra

AaFk er et svakt lag, men det er bare tull å tilskrive en 6-0 seier deres manglende nivå alene. Det er ikke lenge siden vi såvidt klarte å snuble oss til seier mot Start. De to siste hjemmekampene har vært en stor framgang offensivt.

I går var vi veldig gode i gjennvinningsfasen også høyt i banen. Vi brøt ofte inne i siste tredjedel, og da har vi jo allerede skapt en mulighet. Framspillet var også presist og kvikt. At det ikke var Barca-angrep med flere flotte trekke betyr ikke at det ikke var god fotball. Vi har scoret ti mål på de siste to hjemmekampene. Det er ingenting å utsette på det.

karkarkar

Det er sant at det var en fullt fortjent seier, og det var klart lenge før utvisningen. Aalesund var likevel så fryktelig dårlige at 6-0 nesten virket lite til slutt. Jeg satt med følelsen av at Brann sløste, utrolig nok, at et bedre lag hadde straffet dem enda hardere.

Jeg er blant dem som tror/trodde at når Brann har sikret plassen og skal slippe seg løs offensivt, vil man raskt kunne få en del smeller. De første tre kampene etter at Nilsen har sluppet litt opp har jo vært veldig positive. Tror likevel vi skal få hardere kamp i de neste to. :)

Torvanger

Enestående god kamp av Brann! Barmen var enorm, Huseklepp og Acosta også, Ruben solid, Demidov sleivete i pasningsspillet, Piotr ok bortsett fra sine sedvanlige sleiver ut over sidelinjen, SHN superb, Haugen må ha TLs beste pasningsfot, Braaten er et dyr, Vega ok, Karadas er Branns beste spiss og gud bedre hvor elendig Orlov er med ballen. I tillegg har ikke Orlov bevegelighet og instinkt, I starten av første omgang mottok han ballen i feltet, med ryggen mot mål, men rygget bakover istedenfor å rykke frem, tverrvende og fyre av, som en toppspiss gjør. Dette har Skålevik mye mer av, men faktum er at Azar bør ta over spiseplassen fra start, for han lukter det mål av, konstant.

Lasaron

Suverent deilig å være på Stadion. Hvor lenge er det siden Brann knuste eliteseriemotstand? Dette var nydelig. Utover i andreomgang herjet Kristiansen og Huseklepp på venstresiden. De herjet. Målene var stort sett drittmål, men det er også gøy.

Det er noe med Karadas altså. Jeg var uenig i at han skulle bli byttet inn på det tidspunktet. Men så er det så typisk han å score med en gang, på en tøff måte. Det var den scoringen som var gøyest, selv om det var 5-0. Det var da det virkelig kokte.

Det må være trøstesløst å være brannsupporter når man etter en slik seier graver seg ned i drit som at Aalesund var så elendige så det skulle bare mangle. Det er enormt lenge siden Brann har feid over elendig motstand. Dette var bare gledelig. Og dette med rødt kort? I 2008 var det en hel del kamper der motstanderne fikk rødt kort. Brann kollapset hver gang det skjedde. Verst var det i Molde. Det har satt så dype spor i meg at jeg har veldig lett for å glede meg over storseier mot 10 mann.
Tren på langskudd

Spelaren

Det er bare å si seg enig, slike seire må kunne nytes. Vi var dritgod.
Vinket for øvrig fra den svarte elbilen, Lasaron, du så så forvirret ut.
Gå av.

Lasaron

Gjorde du? Den svarte el-bilen? Det la jeg nok ikke merke til  :-\. Var det før eller etter kampen? Etter kampen gikk jeg i lykkerud  :D
Tren på langskudd

Ninja-Bob

Gjekk glipp av kampen, men herregud, det var gøy å smuglese kamprapport på mobil under bordet og sjå måla tikke inn!

Dei neste fem-seks kampane avgjer kor me hamnar på tabellen. Er veldig spent på desse! Odd borte neste kamp, og så Strømsgodset heime. Dersom me klarar å ta poeng mot desse så ser det veldig bra ut. Så er det VIF borte og RBK heime, før det blir borte mot Haugesund og Viking heime den 10. september. Her må me ta kamp for kamp, og ikkje ta av. Eg er villig til å akseptere defensivt fokus i ein del av desse kampane for moglegheiten til å klatre på tabellen og eventuelt kome til kvallik til EL og håve inn grunker til å forsterke laget og stabilisere oss i toppen av tippeligaen, der me høyrer heime.

Spelaren

Quote from: Lasaron on July 23, 2016, 10:11:51 AM
Gjorde du? Den svarte el-bilen? Det la jeg nok ikke merke til  :-\. Var det før eller etter kampen? Etter kampen gikk jeg i lykkerud  :D


Etter. Dere hang på fortauet og ventet på noe.
Gå av.

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on July 23, 2016, 06:55:42 AM
Quote from: Ricky on July 22, 2016, 16:32:38 PM
Lukter 0-0 av denne kampen


Ja denne traff du med like godt som du traff med at du ikke kunne tenke deg at RBK fikk utsatt Viking-kampen... hehe.... ;-) 




Av alle resultater i kampen var det 0-0 som stod seg lengst!

(At Viking ønsket å hjelpe RBK i serien på bekostning av eget lag og egne fans var vanskelig å se for seg. )

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on July 23, 2016, 13:33:02 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 23, 2016, 06:55:42 AM
Quote from: Ricky on July 22, 2016, 16:32:38 PM
Lukter 0-0 av denne kampen


Ja denne traff du med like godt som du traff med at du ikke kunne tenke deg at RBK fikk utsatt Viking-kampen... hehe.... ;-)  




Av alle resultater i kampen var det 0-0 som stod seg lengst!

(At Viking ønsket å hjelpe RBK i serien på bekostning av eget lag og egne fans var vanskelig å se for seg. )


Den første var fin. En kamp som ender 87-0 med scoring hvert minutt de siste 87, men 0-0 var "riktig tips" siden det stod 0-0 til tre minutter var spilt og det dermed var den midlertidige stillingen som stod seg lengst... :-D

Det andre: Tror ikke Viking ville det. De følte seg sikkert presset av både RBK og NFF, og så uttaler de seg diplomatisk utad for å ikke virke grinete.

Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on July 23, 2016, 13:46:18 PM
Det andre: Tror ikke Viking ville det. De følte seg sikkert presset av både RBK og NFF, og så uttaler de seg diplomatisk utad for å ikke virke grinete.


Jeg tok meg bryet med å "grille" Nils Fisketjønn (den relevante NFF-mannen) på e-post i dag for å se om jeg kunne få litt klarhet i det. I den neste kvalikrunden er det tross alt Brann-RBK (lørdagskamp) som havner i skvis mellom trøndernes e-cupkamper, uansett om det blir CL eller EL. Om RBK må spille torsdag, så må Brann-kampen flyttes fordi det kun blir to dager mellom. Men hva om det blir CL-kvalik tre dager før og/eller etter, slik Viking nå opplever? Hvilke retningslinjer er det man opererer med nå?

Og hva med neste sesong og videre fremover - risikerer vi at eventuelle bortekamper mot RBK/Odd/Molde e.l. blir flyttet på en ukes varsel, med all driten det medfører i forhold til reisebooking? Det er jo dette vi har jobbet i årevis med å slippe.

I alle tilfelle nevnte han ingenting om hvorvidt Viking har samtykket til omberammingen, men han sier at..

"Riktig at retningslinjene vi følger er tre eller mer netter mellom kamper. Slik sett er RBKs CL kvalik innenfor.
Det dette dreier seg om er å søke å gi RBK større muligheter til å kvalifisere seg til Europa."

- Er dette da en ny linje man kan forvente at NFFs konkurranseavdeling vil legge seg på videre fremover, slik at andre lag som havner i tilsvarende situasjon med tre kamper på seks dager pga europacupdeltakelse også kan regne med å få godkjent omberamming av serie- eller evt. NM-kamp på kort varsel?

"Hva som vil skje i årene som kommer er vanskelig å si fordi det henger så tett sammen med andre forhold (...)"


Generelt hadde han ikke så mye tid til å svare på spørsmål i dag, og anbefalte heller at jeg tar kontakt igjen til uken.

Men han rakk nå i alle fall å bekrefte tre ting;
- Det var nok hviledager mellom kampene, så RBK hadde ikke krav på noe.
- NFF valgte likevel å flytte kampen for å øke Rosenborgs muligheter.
- Det er ingen endringer i retningslinjene, så Brann kan ikke nødvendigvis forvente å bli behandlet likt når vi en eller annen gang skal ut i e-cupkvalik. Det er jo mange forhold å ta hensyn til, o.s.v..

Han kunne heller ikke gi noe eksempel på at NFF faktisk har godkjent en tilsvarende søknad tidligere, selv om dette var noe som ble nevnt i begrunnelsen NFF postet på sine hjemmesider da de meldte om at Viking-RBK er flyttet.

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on July 23, 2016, 18:05:59 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 23, 2016, 13:46:18 PM
Det andre: Tror ikke Viking ville det. De følte seg sikkert presset av både RBK og NFF, og så uttaler de seg diplomatisk utad for å ikke virke grinete.


Jeg tok meg bryet med å "grille" Nils Fisketjønn (den relevante NFF-mannen) på e-post i dag for å se om jeg kunne få litt klarhet i det. I den neste kvalikrunden er det tross alt Brann-RBK (lørdagskamp) som havner i skvis mellom trøndernes e-cupkamper, uansett om det blir CL eller EL. Om RBK må spille torsdag, så må Brann-kampen flyttes fordi det kun blir to dager mellom. Men hva om det blir CL-kvalik tre dager før og/eller etter, slik Viking nå opplever? Hvilke retningslinjer er det man opererer med nå?

Og hva med neste sesong og videre fremover - risikerer vi at eventuelle bortekamper mot RBK/Odd/Molde e.l. blir flyttet på en ukes varsel, med all driten det medfører i forhold til reisebooking? Det er jo dette vi har jobbet i årevis med å slippe.

I alle tilfelle nevnte han ingenting om hvorvidt Viking har samtykket til omberammingen, men han sier at..

"Riktig at retningslinjene vi følger er tre eller mer netter mellom kamper. Slik sett er RBKs CL kvalik innenfor.
Det dette dreier seg om er å søke å gi RBK større muligheter til å kvalifisere seg til Europa."

- Er dette da en ny linje man kan forvente at NFFs konkurranseavdeling vil legge seg på videre fremover, slik at andre lag som havner i tilsvarende situasjon med tre kamper på seks dager pga europacupdeltakelse også kan regne med å få godkjent omberamming av serie- eller evt. NM-kamp på kort varsel?

"Hva som vil skje i årene som kommer er vanskelig å si fordi det henger så tett sammen med andre forhold (...)"


Generelt hadde han ikke så mye tid til å svare på spørsmål i dag, og anbefalte heller at jeg tar kontakt igjen til uken.

Men han rakk nå i alle fall å bekrefte tre ting;
- Det var nok hviledager mellom kampene, så RBK hadde ikke krav på noe.
- NFF valgte likevel å flytte kampen for å øke Rosenborgs muligheter.
- Det er ingen endringer i retningslinjene, så Brann kan ikke nødvendigvis forvente å bli behandlet likt når vi en eller annen gang skal ut i e-cupkvalik. Det er jo mange forhold å ta hensyn til, o.s.v..

Han kunne heller ikke gi noe eksempel på at NFF faktisk har godkjent en tilsvarende søknad tidligere, selv om dette var noe som ble nevnt i begrunnelsen NFF postet på sine hjemmesider da de meldte om at Viking-RBK er flyttet.


Det var vel snakk om MFK - Godset i fjor, men den måtte vel flyttes fordi det ene laget skulle spille e-cup torsdag og det andre laget tirsdagen etter. Da er det selvsagt umulig å få tre netter mellom hver kamp for begge lagene. Men også der kunne man gjort noe lenge før, fordi det var stor mulighet for at denne situasjonen ville oppstå. Man kan si det er idiotisk å flytte kamp før man vet 100 % sikkert at det er nødvendig. Men da hadde man i det minste hatt en dato man kunne forholde seg til. Og hvis det er fare for flytting hvis ditt og datt oppstår (som f.eks. at lag går videre i e-cup), så bør dette være annonsert når kampdatoene endelig fastsettes. Rett og slett en anmerking om at "Viking - RBK 30/7 vil bli flyttet hvis RBK spiller e-cup 2/8". Da hadde alle visst at den kampen ikke ville være spikret før tidligst 20/7 da RBK spilte runden før, og folk hadde kunnet forholde seg til det. Ikke drive på å lure folk til å tro at datoen er 100 % sikker, og så plutselig omberamme den som lyn fra klar himmel. Dette er ikke bare RBKs ansvar, men NFFs. Man må bli klarere på hvilke kamper som kan bli flyttet pga e-cup.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Godset - Molde ble flyttet i fjor, ja. Er jo for så vidt mange andre kamper som er blitt flyttet pga e-cup opp igjennom, men stikkordet er jo alltid det samme - at kampene reellt kolliderer og derfor må flyttes.

Dette ser ut til å være første gang en kamp har blitt flyttet kun fordi det ene laget ønsker seg flere hviledager enn de har krav på, og som alle andre lag alltid har måttet forholde seg til. Viking måtte jo til Brann Stadion og spille mandagskamp (!) samme uken de slo ut Chelsea i sin tid, mens resten av eliteserierunden ble spilt søndag, som jo ville gitt dem en ekstra hviledag. De var selvsagt rasende, men nope.. sånn er retningslinjene; man kan ikke gjøre unntak.

Men men.. dette her hører gjerne ikke hjemme i Aafk-kamptråden.. :p

blobby winters

Quote from: blobby winters on July 22, 2016, 23:54:55 PM
Nå kommer 4 vanskelige kamper på rad...

Odd      B
Godset. H
VIF.       B (bunnlag, men med ny trener og alle borte kamper for Brann er vanskelig i år)
RBK.      H

Så langt har vi tatt 1,76 poeng i snitt - noe som pleier å bety 4. plass på tabbelen. For å opprettholde det nivået må vi ta minst 7 poeng fra disse 4 kampene.


Nøyaktig 7 poeng. Vi fortsetter med et snitt 1,76 poeng/kamp.
Men, dette bør opp for a ta sølv eller bronse. Historisk er 1,76 litt for lite, selv om det kan holde i år. De 4 neste kampene...

Haugesund B
Viking H
Glimt B
Tromsø H

Er 8+ poeng realistisk fra disse 4 kampene ?

Jose Arrogantio

Quote from: blobby winters on August 21, 2016, 21:58:41 PM
Quote from: blobby winters on July 22, 2016, 23:54:55 PM
Nå kommer 4 vanskelige kamper på rad...

Odd      B
Godset. H
VIF.       B (bunnlag, men med ny trener og alle borte kamper for Brann er vanskelig i år)
RBK.      H

Så langt har vi tatt 1,76 poeng i snitt - noe som pleier å bety 4. plass på tabbelen. For å opprettholde det nivået må vi ta minst 7 poeng fra disse 4 kampene.


Nøyaktig 7 poeng. Vi fortsetter med et snitt 1,76 poeng/kamp.
Men, dette bør opp for a ta sølv eller bronse. Historisk er 1,76 litt for lite, selv om det kan holde i år. De 4 neste kampene...

Haugesund B
Viking H
Glimt B
Tromsø H

Er 8+ poeng realistisk fra disse 4 kampene ?



Realistisk i forhold til at vi kan slå alle disse lagene uten at det blir noen sensasjon. Men jeg tror 6-7 poeng er mer sannsynlig.

Go Up